BE1016146A3 - Device for collection and transfer of agricultural product or material. - Google Patents

Device for collection and transfer of agricultural product or material. Download PDF

Info

Publication number
BE1016146A3
BE1016146A3 BE2004/0377A BE200400377A BE1016146A3 BE 1016146 A3 BE1016146 A3 BE 1016146A3 BE 2004/0377 A BE2004/0377 A BE 2004/0377A BE 200400377 A BE200400377 A BE 200400377A BE 1016146 A3 BE1016146 A3 BE 1016146A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drum
teeth
belt
transfer
curvature
Prior art date
Application number
BE2004/0377A
Other languages
French (fr)
Inventor
Carpentier Philippe
Original Assignee
Inst Tech Du Lin
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Inst Tech Du Lin filed Critical Inst Tech Du Lin
Application granted granted Critical
Publication of BE1016146A3 publication Critical patent/BE1016146A3/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D89/00Pick-ups for loaders, chaff-cutters, balers, field-threshers, or the like, i.e. attachments for picking-up hay or the like field crops
    • A01D89/001Pick-up systems
    • A01D89/002Rotors
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D45/00Harvesting of standing crops
    • A01D45/06Harvesting of standing crops of flax or similar fibrous plants
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D89/00Pick-ups for loaders, chaff-cutters, balers, field-threshers, or the like, i.e. attachments for picking-up hay or the like field crops
    • A01D89/001Pick-up systems
    • A01D89/003Endless belts

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Botany (AREA)
  • Belt Conveyors (AREA)

Abstract

Dispositif de ramassage et/ou de transfert de matière végétale (10) rangée en tiges parallèles transversalement à l'avancement du dispositif de ramassage de matière végétale, tel que par exemple le lin, comportant, fixé sur un tambour (13), au moins une série de dents courbes (15) orientées dans le sens inverse de rotation, procurée par des moyens d'entraînement en rotation dudit tambour qui tourne suivant un sens correspondant de façon à ce qu'il roule sur le sol avec un glisement qui permet de faire monter la matière (10) dans les dents (15), caractérisé en ce qu'il comporte au moins un élément sans fin (9), telle que une courroie, une bande disposée entre deux rangées de dents (15) et supportée à son autre extrémité par un élément rotatif de type poulie, tambour (18), disposé en arrière, et en ce que ladite courroie ou bande (9) comporte des parties en saillie (12), destinées à entraîner la matière (10) et l'extraire des dents courbes (15) du tambour (13) pour la transférer vers l'aval de la machine.Device for collecting and / or transferring vegetable matter (10) arranged in parallel rods transversely to the progress of the plant material collecting device, such as, for example, flax, comprising, fixed on a drum (13), at least a series of curved teeth (15) oriented in the opposite direction of rotation, provided by rotation drive means of said drum which rotates in a corresponding direction so that it rolls on the ground with a slide which makes it possible to the material (10) is mounted in the teeth (15), characterized in that it comprises at least one endless element (9), such as a belt, a strip arranged between two rows of teeth (15) and supported at its other end is a pulley-like rotatable member, drum (18), disposed rearward, and in that said belt or belt (9) has projecting portions (12) for driving the material (10) and the extracting curved teeth (15) from the drum ur (13) to transfer it downstream of the machine.

Description

       

  Dispositif de ramassage et de transfert de matière ou produit agricole Dispositif de ramassage et de transfert de matière ou produit agricole
La présente invention concerne un dispositif de ramassage et de transfert de tiges de matière végétale, du genre lin ou autre, déposées au sol, sensiblement parallèles et perpendiculaires à l'axe de l'andain pour être transportées dans une machine afin d'être conditionnées en balle ou retournées pour le séchage ou pour extraire les fructifications ou encore simplement décoller du sol pour accélérer le séchage avant le conditionnement, mais aussi, à tous les dispositifs de transport de matière précédemment cités comportant au moins un cylindre, un rouleau ou une poulie ou autre de même nature, et/ou au moins une bande, et des dents placées indifféremment sur le cylindre, le rouleau, la poulie ou autre de même nature,

   ou sur la bande.
Actuellement le dispositif le plus couramment utilisé est le ramasseur du type
pick-up  qui existe depuis les années cinquante Fig1. II se compose d'un tambour avec plusieurs rangées de dents qui sortent lorsqu'elles sont proches du sol pour happer la matière végétale. Celle-ci est entraînée dans la partie supérieure par la rotation du tambour puis reprise par une bande au moment où les dents s'escamotent pour disparaître dans le tambour.
Ces dispositifs remplissent correctement leur fonction. Malheureusement aujourd'hui les cadences de travail augmentent sans cesse et obligent les constructeurs à accélérer de plus en plus les vitesses de rotation et ce qui finit par détériorer les fibres en cassant les tiges de lin.

   La figure 1 montre que les dents du  pick-up  frappent la matière à une vitesse égale à la vitesse d'avancement (V1) de la machine plus la vitesse de rotation (V2) du tambour. La vitesse circonférentielle (V2) du tambour est sensiblement équivalente à la vitesse d'avancement (\ ). En conséquence, cette vitesse double des dents sur le lin détériore la fibre. De plus, cette vitesse favorise l'émanation de poussières vers le chauffeur et le ramassage de cailloux et de terre dans la machine, qui pollue la matière végétale pour le teillage.
Un autre dispositif appelé  souleveuse  décolle les matières fibreuses du sol pour améliorer le séchage. Ce dispositif comporte un ensemble de dents courbes fixes (2), placées à la périphérie d'un tambour pour former un rotor
Fig. 2. Ce rotor est freiné dans sa rotation (7) par des roues (1).

   Le rapport de transmission (3) entre le développement des roues et celui du rotor est suffisant pour laisser glisser et pénétrer les dents sous la nappe, puis par la rotation du rotor, soulever la matière. La forme courbe des dents (2) permet le dégagement de cette matière par un ensemble de barres ou de bandes fixes (4) disposées entre les rangées de dents. Ce dispositif a l'intérêt particulier de ne pas soulever les cailloux.
Pour cette raison, différentes expériences furent réalisées pour remplacer les différents dispositifs de ramassage des presses, des retourneuses et des écapsuleuses par un système type  souleveuse .

   Les difficultés de reprise de la matière à la sortie du dispositif ont fait échouer ces tentatives.
L'objet de cette invention est de remédier à ces inconvénients en utilisant le système de souleveuse en associant une forme particulière des dents avec une bande ou courroie ou autre de même nature qui s'enroule en partie sur la poulie centrale du tambour de la souleveuse pour reprendre et transférer la matière des dents courbes vers l'aval de la machine.
La description de cette invention commence par un tambour (13) de la figure 3 sur lequel s'enroule sur une portion de sa circonférence une ou plusieurs bandes (9) munie de saillies plus ou moins importantes pouvant aller jusqu'à des dents (12) pour entraîner la matière (10).

   Sur ce même tambour sont fixées les dents courbes (15) de façon à ce que cette forme se dégage de la courroie et de la matière sans qu'il y ait glissement de la dent par rapport au déplacement de la courroie. En général l'entraînement de ce rotor est réalisé par un dispositif mécanique proportionnel à l'avancement. La longueur de développement circonferentiel au bout des dents est inférieure à la distance parcourue au sol ce qui contraint les dents à glisser sur le sol et oblige la matière à monter dans la courbure de la dent.

   La rotation du tambour permet d'élever la matière en hauteur pour être reprise par une ou plusieurs bandes.
La forme géométrique idéale que représente cette dent s'appelle développante de cercle et elle est générée par la trace d'un point imaginaire sur la courroie au point (14) de la figure 4 où la courroie quitte le tambour jusqu'au moment où ce point nommé maintenant (16) arrive sur le cercle (8) simulant l'extrémité des dents (15). L'enroulement de la courroie (9) sur le tambour (13) se fait sans glissement. Cette géométrie permet de ne pas avoir de déplacement de la matière sur la courroie parce que le point d'intersection (16) courroie/dent est lié à la courroie.

   Pour bien matérialiser ce point, il faut imaginer que la dent courbe (15) passe à travers un trou de la grandeur de la section de la dent dans la courroie (9) sans qu'il y ait de blocage tout au long de son déplacement.
Une autre manière de matérialiser la développante de cercle est de tracer au point d'intersection de la courbure de la dent avec la courroie (9) de la figure 3, 4, 5 et 6 ou le fer de guidage (19) de la figure 7 et 8, une droite qui est à la fois perpendiculaire à la courroie ou aux fers de guidage et tangente à la courbure de la dent; ce point d'intersection glissant de la base de la dent vers l'extrémité pendant la rotation de celle-ci.

   L'intérêt particulier de cette géométrie est de permettre à l'extrémité de la dent de ne pas tirer de matière vers l'autre coté de la courroie ou des fers de guidage pendant sa rotation et son extraction de celle-ci. Cette description est représentée par la vue de détail agrandie de la figure 4 et celle de la figure 7.
L'entraînement de la matière (10) représenté sur la figure 3 par la courroie (9) est amélioré par des saillies pouvant aller jusqu'à des dents (12). La matière sur la figure 3 est maintenue en contact avec les saillies (12) de la courroie par des barres de guidage (1 1 ).

   Cette/ces courroies (9) munies de ces saillies (12), destinées à entraîner la matière et supportées à son autre extrémité par un autre élément rotatif (18) de type poulie, tambour, disposées en arrière, sont comprises dans un plan droit parallèle au plan (21 ) formé par les axes du tambour (12) placés en amont et celui (18) placé en arrière figure 5 ou par un plan hélicoïdal formant une courroie croisée permettant le retournement de la matière figure 6.
Ainsi d'une manière plus générale l'invention a pour objet un dispositif de ramassage et/ou de transfert de matière végétale rangée en tiges parallèles transversalement à l'avancement du dispositif de ramassage de matière végétale, tel que par exemple le lin, comportant, fixé sur un tambour (13), au moins une série de dents courbes (15) orientées dans le sens inverse de rotation,

   procurée par des moyens d'entraînement en rotation dudit tambour qui tourne suivant un sens correspondant de façon à ce qu'il roule sur le sol avec un glissement lié à une rotation  freinée  des moyens d'entraînement par rapport à la vitesse d'avancement, ceci de façon proportionnelle qui permet de faire monter la matière dans les dents (15), dont l'extrémité est située audessus du sol de sorte à être hors du contact avec le sol, caractérisé en ce qu'il comporte au moins un élément sans fin (9), telle que une courroie, une bande, supportée par ledit tambour (13) et disposée entre deux rangées de dents (15) de celui-ci et supportée à son autre extrémité par un élément rotatif (18) de type poulie, tambour, disposé en arrière, et en ce que ladite courroie ou bande (9) comporte extérieurement des parties en saillie (12),

   destinées à entraîner la matière et à l'extraire des dents courbes du tambour pour la transférer vers l'aval de la machine et qui entoure le tambour avant sur au moins une partie de sa circonférence pour entraîner proportionnellement à la vitesse d'avancement par son brin inférieur ladite matière guidée et supportée par des moyens de support et de guidage inférieurs (1 1 ) disposés en vis à vis et sensiblement parallèles audit brin inférieur jusqu'à son extrémité.
Selon d'autres caractéristiques
- la courbure des dents (15) du tambour (13), en association avec la courroie (9), est telle qu'elle soit proche d'une forme dite  développante de cercle , dont le tracé est défini par l'intersection de ladite courbure avec un point fixe (14) par rapport à la courroie qui apparaîtrait au moment où celle-ci quitte le tambour,

   sans glissement jusqu'au moment où ce point arrive à l'intersection du cercle fictif (8) qui marque l'extrémité des dents (15), chaque point de la courbure étant tel qu'il est tangent à une perpendiculaire, à la courroie issue de la poulie.
- les parties en saillie (12) sont formées de dents présentant une face active avant en contact avec la matière transportée par la courroie sans fin, qui prend la forme d'une droite inclinée vers l'arrière par rapport au sens de déplacement de la matière qui relie l'extrémité de la dent vers la base de celle-ci de sorte que leur extrémité libre soit en arrière par rapport au sens de déplacement.
- les parties en saillie (12) sont formées de dents présentant une face active avant en contact avec la matière transportée par la courroie sans fin,

   qui prend la forme d'une courbure telle qu'elle soit proche d'une forme dite  développante de cercle , dont le tracé est défini par l'intersection de ladite courbure avec un point fixe situé sur un prolongement fictif (9-[iota]) du brin inférieur de la courroie (9) qui apparaîtrait au moment (A) où celle-ci démarre son enroulement sur le tambour arrière (18) puis suit sans glissement jusqu'au moment où ce point arrive à l'intersection (B) du cercle fictif (18-[iota]) qui marque l'extrémité des dents de la courroie, chaque point de la courbure étant tel qu'il est tangent à une perpendiculaire du prolongement fictif (9- ) du brin inférieur longitudinal de la courroie (9) à l'instant (A) où celle-ci démarre son enroulement sur la poulie arrière (18).
En variante
- la bande sans fin (9), comportant des parties en saillie reliant le premier tambour (13)

   et l'autre tambour ou poulie (18), placé en arrière, est d'une part croisée et d'autre part se déplace en vis à vis d'une surface fixe (11 ) de support et de guidage de matière, suivant un contour sensiblement hélicoïdal de sorte à emmener la matière prélevée au-dessus du tambour ou de la poulie arrière après avoir effectuée un demi tour.
- l'extrémité libre des parties en saillie de la bande sans fin (9) présente une hauteur inférieure à celle des dents courbes (15) du tambour avant (13) de sorte que l'extrémité des parties en saillie (12) ne soit pas en contact avec le sol.
- la hauteur des dents courbes (15) du tambour (13) est au moins égale à l'épaisseur de la matière à transférer et le tambour (13) est supporté par des moyens maintenant l'extrémité des dents courbes (15) en effleurement du sol.

   - les dents (15) du tambour sont flexibles ou souples notamment réalisées en acier à ressort de sorte à s'escamoter face à des objets tels que des cailloux et en ce que les parties en saillie (12) sont soit rigides et du fait de leur montage sur une courroie sans fin déformables pouvant ainsi s'escamoter, soit réalisées en matériau souple par exemple en caoutchouc.
- les dents (15) du tambour avant (13) sont rigides et en ce que ledit tambour est solidaire des moyens de support lui permettant de s'élever en cas de rencontre d'obstacles ou d'objets rigides et en ce que les parties en saillie (12) sont soit rigides et du fait de leur montage sur une courroie sans fin déformables pouvant ainsi s'escamoter, soit réalisées en matériau souple par exemple en caoutchouc.
- le moyen de guidage (11 )

   démarrant au delà de l'intersection du cercle fictif défini par l'extrémité des dents (15) du tambour (13) et une ligne parallèle disposée à proximité de l'extrémité des parties en saillie (12) de la bande sans fin (9) s'étend au moins jusqu'à l'extrémité arrière du brin longitudinal.
- le pas des parties en saillie (12) de la bande est prévu supérieur, inférieur ou égal par rapport au pas des dents du tambour sachant que plus le nombre de dents est important, meilleur est l'entraînement de la matière lors du transfert longitudinal mais le risque d'abîmer la matière est grand surtout dans le cas de dents métalliques à face avant droite et est atténué dans le cas de dents en caoutchouc et en profil de  développante de cercle .
- les moyens de guidage (11 ) réalisés sous forme de fers ronds ou plats ou tôles parallèles à la bande sans fin (9)

   sont montés sur un support réglable de sorte à être espacés par rapport à la bande sans fin (9) d'une distance égale ou légèrement supérieure ou inférieure à la hauteur des parties en saillie en fonction de la quantité de matière transportée.
- la section des dents de dimension variable en allant de la base vers l'extrémité libre du tambour peut prendre une forme quelconque comme par exemple une forme circulaire, ovale, carrée, trapézoïdale, triangulaire, losangée,

   rectangulaire avec le petit ou le grand côté constituant la face active des dents et peut évoluer différemment dans les dimensions et dans la forme de la base des dents par rapport à l'extrémité des dents.
- les parties en saillie disposées sur la bande sans fin sont constituées de dents de section de dimension variable en allant de la base vers l'extrémité libre pouvant prendre une forme quelconque comme par exemple une forme circulaire, ovale, carrée, trapézoïdale, triangulaire, losangée, rectangulaire avec le petit ou le grand côté constituant la face active de la dent et pouvant de plus évoluer différemment dans les dimensions et dans la forme de la base desdites dents par rapport à l'extrémité desdites dents.
- les moyens de guidage (11 ) comportent en outre des moyens de guidage supérieurs (19) s'étendant d'une zone en amont du tambour (13)

   à une zone en avale de celui ci disposés coaxialement au brin inférieur de la bande sans fin (9) et situés entre les parties en saillie (12) de sorte à assurer le décrochage de la matière hors des parties en saillie (12) lorsqu'elles s'enroulent sur le tambour arrière (13).
Ce concept de dents à profil en  développante de cercle  peut également s'appliquer au cas où le dispositif ne réalise qu'un transfert de matière
- soit Fig 7 avec un tambour (18) muni de dents (12) en  développante de cercle  disposé en vis à vis d'une bande sans fin simple dépourvue de partie en saillie se déplaçant entre deux tambours dans le sens du déplacement des faces avant en  développante de cercle  du tambour (18) avec situé en vis à vis en dessous et parallèlement des moyens de guidage longitudinal (19)

   passant au moins au niveau de la base du tambour
- soit suivant une variante Fig 8 les dents en développante de cercle constituant directement les parties en saillie (12) situées sur une bande sans fin se déplaçant entre deux tambours (18) et (21 ), dont l'un est entraîné en rotation dans le sens des faces avant en développante de cercle des dents, dont le brin de la bande qui est en contact avec la matière de la bande sans fin se trouve en vis à vis de moyens de guidage (19) situés par exemple au delà de l'extrémité des dents, comme illustré Fig 8, ou au niveau ou sous le niveau des dents,

   ces moyens étant dans ce cas disposés sous forme d'éléments longitudinaux espacés pour laisser le passage à l'extrémité des parties en saillie sur toute la longueur de leur parcours longitudinal.
Les deux variantes ayant en commun l'association d'une bande sans fin et de dents dont la face avant correspondant au sens de déplacement de la bande sans fin est constituée d'une forme en  développante de cercle  définie par l'intersection de ladite courbure avec un point fixe situé sur le prolongement fictif du brin de la courroie qui apparaîtrait au moment où celle-ci démarre son enroulement sur le tambour arrière puis le suit sans glissement jusqu'au moment où ce point arrive à l'intersection du cercle fictif qui marque l'extrémité des dents de la courroie,

   chaque point de la courbure étant tel qu'il est tangent à une perpendiculaire du prolongement fictif du brin longitudinal de la courroie à l'instant où celle-ci démarre son enroulement sur la poulie arrière et des moyens de guidage de la matière disposés en vis à vis de la bande sans fin.
En continuant dans le même esprit que précédemment, on peut dire en généralisant que les dents pénétrant dans de la matière végétale (10), tel que par exemple le lin, pour l'entraîner ou la transférer ou encore la transporter d'un endroit, où la matière est recueillie soit au sol par un dispositif de ramassage du type pick-up (Fig 1 ) ou souleveuse (Fig 3) ou la récupérer d'un tapis ou d'une ou plusieurs bandes sans fin munies ou non de saillies (12), vers un autre organe d'une machine,

   et qui doivent s'extraire de la matière végétale qui passe en ligne droite à partir d'un point de tangence (20) Fig 7 ou 8 d'un élément rotatif (18) de type poulie, tambour, en tournant autour de celui-ci, sont caractérisées en ce qu'elles doivent comporter une forme arrondie de type développante de cercle de la face de la dent, qui est en contact avec la matière, définie comme précédemment par la trace de l'extrémité d'une ligne fictive quittant le tambour et se déroulant de la partie circulaire du tambour ou de la poulie comme une courroie jusqu'au cercle fictif définissant l'extrémité des dents.

   Toutes les dents, pénétrant dans de la matière végétale pour l'entraîner d'un endroit vers un autre organe d'une machine et devant s'extraire de cette matière en tournant autour d'un élément rotatif, doivent comporter, suivant l'objet de la présente invention, une forme arrondie type  développante de cercle  de la face active de la dent qui est en contact avec la matière.
D'une manière générale l'invention permet de définir un dispositif de transfert comportant une zone d'entrée et de sortie de la matière en arc de cercle avec des éléments en saillie constitués de surfaces comprises dans le plan du déplacement de la matière se déplaçant entre deux surfaces de guidage de support de la matière en vis à vis,

   caractérisé en ce que la face avant active des éléments en saillie présente un profil en arc de cercle telle qu'elle soit proche d'une forme dite  développante de cercle , dont le tracé est défini par la trace de l'extrémité d'une ligne fictive quittant le tambour et se déroulant de la partie circulaire du tambour ou de la poulie comme une courroie jusqu'au cercle fictif définissant l'extrémité des dents.
Selon une première variante Fig 7, les deux tronçons en arc de cercle de la zone d'entrée et de sortie de la matière sont caractérisés en ce que un tambour (18) coopère avec une bande sans fin qui se déplace dans le même sens que la matière située en vis à vis et qui forme la surface de guidage et de support de la matière directement avec les parties en saillie du tambour.

   Selon une deuxième variante Fig 8 les deux tronçons en arc de cercle sont caractérisés en ce que deux tambours espacés (18) et (21), sur lesquels se déplace une bande sans fin supportent lesdites parties en saillie (12) .
Des dessins sont joints sur lesquels :
- Les figures 1 et 2 représentent les dispositifs actuels de ramassage et de soulevage de matière végétale.
- La figure 3 représente un exemple de réalisation d'un dispositif de ramassage utilisant une forme de dent courbe, proche de la développante de cercle à partir d'un cylindre ou tambour et de la courroie de transport comportant des saillies et des fers de guidage (11 ) qui maintiennent la matière en contact avec les moyens d'entraînement (12).

   - La figure 4 représente le principe de la construction de la partie courbe de la dent proche de la développante de cercle avec sa courroie d'accompagnement munie de ses saillies.
Les figures 5 et 6 représentent une disposition avec une courroie droite dont la face est toujours parallèle, et une autre disposition dont la courroie est croisée qui permet de retourner la matière pour le séchage, par exemple avec des sections A.A, B.B et C.C représentant des coupes montrant les positions relatives des deux brins de la courroie (9) supportant les parties en saillie (12) au fur et à mesure de l'opération du demi tour avec la matière transportée (10) retenue par les tiges de guidage (11 ) qui suivent le même retournement.
- Les figures 7 et 8 représentent deux modes de réalisation sans pour autant s'écarter du brevet.

   Le premier dessin représente une roue de transfert munie des dents courbes qui s'extraient de la matière en tournant. La tangente de la courbure de la dent est toujours perpendiculaire au point d'intersection avec la ligne droite représentant l'écoulement de la matière. La figure 8 représente le même dispositif que la figure 4 ou 5 où la courroie de transport, munie de ses saillies, lâche la matière végétale dans la partie extrême, mais placée en dessous de la nappe.

   La ligne de tangence est matérialisée par, soit une courroie ou bande sans fin (9) qui accompagne la matière végétale, soit par des barres de guidage fixes (19) qui contrôlent la matière végétale qui suit une ligne droite à partir du point de tangence d'un élément rotatif de type poulie ou tambour.
- Sur la figure 5 l'ensemble du dispositif est représenté, en fonctionnement, roulant sur le sol avec le trajet de la matière (10) et ses fers de guidage, (11 ) qui la maintiennent en contact avec les saillies (12) de la bande (9).

   Les dents courbes du tambour (13) ne sont pas toutes représentées mais le cercle (8) matérialise les extrémités des dents courbes.
- Sur la figure 6 trois petites sections A.A., B.B. et C.C.sont représentées pour indiquer la position de la matière et comment elle est pincée entre la courroie (9) et ses saillies (12)  picots  et les fers de guidage (11 ) au fur et à mesure de l'opération de demi tour correspondant aux zones de coupe représentées sur la figure 6 elle même.



  Device for collecting and transferring material or agricultural product Device for collecting and transferring material or agricultural product
The present invention relates to a device for collecting and transferring rods of plant material, lin-like or otherwise, deposited on the ground, substantially parallel and perpendicular to the axis of the windrow to be transported in a machine to be packaged in ball or returned for drying or for extracting fructifications or simply to take off from the ground to accelerate the drying before conditioning, but also to all the aforementioned material transport devices comprising at least one cylinder, a roller or a pulley or the like, and / or at least one band, and teeth placed indifferently on the cylinder, the roller, the pulley or the like,

   or on the tape.
Currently the most commonly used device is the collector type
pick-up that exists since the fifties Fig1. It consists of a drum with several rows of teeth that come out when they are close to the ground to catch the plant material. This is driven in the upper part by the rotation of the drum and then taken up by a band at the moment when the teeth retract and disappear into the drum.
These devices perform their function correctly. Unfortunately, today's work rates are constantly increasing and require manufacturers to accelerate more and more rotation speeds and which eventually deteriorate the fibers by breaking the stems of flax.

   Figure 1 shows that the teeth of the pickup hit the material at a speed equal to the forward speed (V1) of the machine plus the rotational speed (V2) of the drum. The circumferential speed (V2) of the drum is substantially equivalent to the speed of advance (\). As a result, this double speed of the teeth on the flax deteriorates the fiber. In addition, this speed promotes the emanation of dust to the driver and the collection of pebbles and dirt in the machine, which pollutes the plant material for scutching.
Another device called lifter lifts fibrous materials off the ground to improve drying. This device comprises a set of fixed curved teeth (2) placed at the periphery of a drum to form a rotor
Fig. 2. This rotor is braked in its rotation (7) by wheels (1).

   The transmission ratio (3) between the development of the wheels and that of the rotor is sufficient to let slip and penetrate the teeth under the sheet, then by the rotation of the rotor, lift the material. The curved shape of the teeth (2) allows the release of this material by a set of bars or fixed strips (4) arranged between the rows of teeth. This device has the particular interest of not lifting the pebbles.
For this reason, different experiments were carried out to replace the various devices for collecting presses, turners and ecapsuleuses by a lifting type system.

   The difficulties of recovery of the material at the exit of the device have caused these attempts to fail.
The object of this invention is to overcome these disadvantages by using the lifter system by associating a particular shape of the teeth with a belt or belt or the like of the nature that winds in part on the central pulley of the drum lifter to recover and transfer the material of the curved teeth downstream of the machine.
The description of this invention begins with a drum (13) of Figure 3 which is wound over a portion of its circumference one or more strips (9) provided with more or less significant projections up to teeth (12). ) for driving the material (10).

   On the same drum are fixed the curved teeth (15) so that this form is released from the belt and the material without slipping of the tooth relative to the movement of the belt. In general the drive of this rotor is made by a mechanical device proportional to the progress. The circumferential development length at the end of the teeth is less than the distance traveled on the ground which forces the teeth to slide on the ground and forces the material to climb into the curvature of the tooth.

   The rotation of the drum makes it possible to raise the material in height to be taken up by one or more bands.
The ideal geometrical shape represented by this tooth is called involute of circle and it is generated by the trace of an imaginary point on the belt at the point (14) of figure 4 where the belt leaves the drum until the moment when this point now named (16) arrives on the circle (8) simulating the end of the teeth (15). The winding of the belt (9) on the drum (13) is without slippage. This geometry makes it possible to have no movement of the material on the belt because the point of intersection (16) belt / tooth is linked to the belt.

   To properly materialize this point, it is necessary to imagine that the curved tooth (15) passes through a hole the size of the section of the tooth in the belt (9) without there being any blockage throughout its displacement .
Another way of materializing the involute of a circle is to draw at the point of intersection of the curvature of the tooth with the belt (9) of FIG. 3, 4, 5 and 6 or the guide iron (19) of FIG. 7 and 8, a straight line that is both perpendicular to the belt or guide bars and tangent to the curvature of the tooth; this point of sliding intersection of the base of the tooth towards the end during the rotation thereof.

   The particular interest of this geometry is to allow the end of the tooth not to pull material to the other side of the belt or guide irons during its rotation and its extraction thereof. This description is represented by the enlarged detail view of FIG. 4 and that of FIG.
The drive of the material (10) shown in Fig. 3 by the belt (9) is improved by projections up to teeth (12). The material in FIG. 3 is kept in contact with the projections (12) of the belt by guide bars (1 1).

   This / these belts (9) provided with these projections (12) for driving the material and supported at its other end by another rotary member (18) pulley type, drum, arranged behind, are included in a straight plane parallel to the plane (21) formed by the axes of the drum (12) placed upstream and that (18) placed behind Figure 5 or by a helical plane forming a cross belt to turn the material Figure 6.
Thus, in a more general manner, the subject of the invention is a device for collecting and / or transferring plant material arranged in parallel rods transversely to the progress of the plant material collecting device, such as for example linen, comprising fixed on a drum (13), at least one series of curved teeth (15) oriented in the opposite direction of rotation,

   provided by rotationally driving means of said drum which rotates in a corresponding direction so that it rolls on the ground with a sliding linked to a braking rotation of the drive means with respect to the forward speed, this proportionally that allows to raise the material in the teeth (15), whose end is located above the ground so as to be out of contact with the ground, characterized in that it comprises at least one element without end (9), such as a belt, a belt, supported by said drum (13) and disposed between two rows of teeth (15) thereof and supported at its other end by a rotary member (18) pulley type drum, disposed rearwardly, and in that said belt or band (9) has protruding portions (12) on the outside,

   for driving the material and extracting it from the curved teeth of the drum to transfer it downstream of the machine and which surrounds the front drum over at least a portion of its circumference to drive in proportion to the speed of advancement by its lower strand said guided material and supported by lower support and guide means (1 1) disposed opposite and substantially parallel to said lower strand to its end.
According to other characteristics
the curvature of the teeth (15) of the drum (13), in association with the belt (9), is such that it is close to a so-called involute shape of a circle, the outline of which is defined by the intersection of said curvature with a fixed point (14) relative to the belt that would appear when it leaves the drum,

   without sliding until the point reaches the intersection of the fictitious circle (8) marking the end of the teeth (15), each point of the curvature being such that it is tangent to a perpendicular to the belt from the pulley.
the protruding parts (12) are formed of teeth having a front active face in contact with the material conveyed by the endless belt, which takes the form of a straight line inclined rearward with respect to the direction of movement of the material which connects the end of the tooth towards the base thereof so that their free end is behind the direction of movement.
the projecting parts (12) are formed of teeth having a front active face in contact with the material transported by the endless belt,

   which takes the form of a curvature such that it is close to a so-called involute shape of a circle, whose path is defined by the intersection of said curvature with a fixed point situated on a fictitious extension (9- [iota] ) of the lower run of the belt (9) which would appear at the moment (A) where it starts winding on the rear drum (18) and then follows without sliding until the point reaches the intersection (B) of the fictitious circle (18- [iota]) which marks the end of the teeth of the belt, each point of the curvature being such that it is tangent to a perpendicular of the fictitious extension (9-) of the lower longitudinal strand of the belt (9) at the instant (A) where it starts winding on the rear pulley (18).
Alternatively
the endless belt (9) comprising projecting parts connecting the first drum (13)

   and the other drum or pulley (18), placed behind, is on the one hand crossed and on the other hand moves towards a fixed surface (11) for supporting and guiding material, following a substantially helical contour so as to take the material taken above the drum or the rear pulley after a half turn.
the free end of the protruding portions of the endless belt (9) has a height less than that of the curved teeth (15) of the front drum (13) so that the end of the projecting parts (12) is not not in contact with the ground.
the height of the curved teeth (15) of the drum (13) is at least equal to the thickness of the material to be transferred and the drum (13) is supported by means keeping the end of the curved teeth (15) touching of the ground.

   the teeth (15) of the drum are flexible or flexible, in particular made of spring steel so as to retract in the face of objects such as pebbles and in that the projecting parts (12) are either rigid and due to their mounting on an endless belt deformable can thus retract, or made of flexible material for example rubber.
the teeth (15) of the front drum (13) are rigid and in that said drum is secured to the support means enabling it to rise in the event of encountering obstacles or rigid objects and in that the parts protruding (12) are either rigid and because of their mounting on an endless belt deformable can retract, or made of flexible material for example rubber.
- the guide means (11)

   starting beyond the intersection of the dummy circle defined by the end of the teeth (15) of the drum (13) and a parallel line disposed near the end of the projections (12) of the endless belt (9). ) extends at least to the rear end of the longitudinal strand.
- The pitch of the protruding portions (12) of the strip is greater, less or equal to the pitch of the teeth of the drum knowing that the greater the number of teeth is important, the better the entrainment of the material during the longitudinal transfer but the risk of damaging the material is great especially in the case of metal teeth with right front face and is mitigated in the case of rubber teeth and profile of involute circle.
- The guide means (11) made in the form of round or flat irons or sheets parallel to the endless belt (9)

   are mounted on an adjustable support so as to be spaced apart from the endless belt (9) a distance equal to or slightly greater or smaller than the height of the projecting portions depending on the amount of material transported.
the section of the teeth of variable dimension going from the base to the free end of the drum can take any shape such as for example a circular, oval, square, trapezoidal, triangular or diamond shape,

   Rectangular with the small or large side constituting the active side of the teeth and can evolve differently in the dimensions and in the shape of the base of the teeth relative to the end of the teeth.
the projecting parts arranged on the endless belt consist of teeth of variable-size cross section running from the base towards the free end which can assume any shape, for example a circular, oval, square, trapezoidal or triangular shape, rhombus, rectangular with the small or large side constituting the active face of the tooth and may also evolve differently in the dimensions and in the shape of the base of said teeth relative to the end of said teeth.
the guiding means (11) furthermore comprise upper guiding means (19) extending from an area upstream of the drum (13)

   at an area downstream thereof arranged coaxially with the lower end of the endless belt (9) and located between the projecting parts (12) so as to ensure the release of the material from the protruding parts (12) when they wind up on the rear drum (13).
This concept of involute profile teeth may also apply in case the device only realizes a transfer of material
- Or Fig 7 with a drum (18) provided with teeth (12) in involute circle arranged opposite a single endless band without projecting portion moving between two drums in the direction of displacement of the front faces in developing drum circle (18) with opposite longitudinal and parallel opposite longitudinal guiding means (19)

   passing at least at the base of the drum
Alternatively, according to a variant of FIG. 8, the involute teeth constituting directly the projections (12) situated on an endless belt moving between two drums (18) and (21), one of which is rotated in the direction of the forward faces in involute circle of the teeth, the strand of the strip which is in contact with the material of the endless belt is opposite guiding means (19) located for example beyond the end of the teeth, as shown in Fig. 8, or at or below the level of the teeth,

   these means being in this case arranged in the form of longitudinally spaced elements to allow the passage at the end of the protruding parts over the entire length of their longitudinal path.
The two variants having in common the combination of an endless belt and teeth whose front face corresponding to the direction of movement of the endless belt consists of an involute shape defined by the intersection of said curvature with a fixed point located on the fictitious extension of the strand of the belt which would appear at the moment when it begins its winding on the rear drum and follows it without slipping until the moment when this point arrives at the intersection of the fictitious circle which marks the end of the teeth of the belt,

   each point of the curvature being such that it is tangent to a perpendicular of the fictitious extension of the longitudinal strand of the belt at the moment when the latter begins its winding on the rear pulley and material guide means arranged in a screw against the endless band.
Continuing in the same spirit as above, it can be said by generalizing that the teeth penetrating plant material (10), such as for example flax, for driving or transferring it or transporting it from one place, where the material is collected either on the ground by a collection device of the pick-up type (Fig 1) or lifter (Fig 3) or recover it from a carpet or one or more endless bands with or without protrusions ( 12), towards another organ of a machine,

   and which must be extracted from the vegetal material which passes in a straight line from a point of tangency (20) FIG. 7 or 8 of a rotary member (18) of the pulley-drum type, rotating around it ci, are characterized in that they must have a rounded shape involute type circle of the tooth face, which is in contact with the material, defined as previously by the trace of the end of a fictitious line leaving the drum and unwinding from the circular portion of the drum or pulley as a belt to the fictitious circle defining the end of the teeth.

   All the teeth, penetrating in vegetable material to drive it from one place to another organ of a machine and to be extracted from this material by turning around a rotary element, must comprise, according to the object of the present invention, a rounded type involute type of circle of the active face of the tooth which is in contact with the material.
In general, the invention makes it possible to define a transfer device comprising an input and output zone of the arcuate material with projecting elements consisting of surfaces included in the plane of displacement of the moving material. between two support guide surfaces of the material facing each other,

   characterized in that the active front face of the projecting elements has a circular arc profile such that it is close to a so-called involute shape of a circle, the outline of which is defined by the trace of the end of a line fictitious leaving the drum and unwinding from the circular part of the drum or pulley like a belt to the fictitious circle defining the end of the teeth.
According to a first variant FIG. 7, the two arcuate portions of the input and output zone of the material are characterized in that a drum (18) cooperates with an endless band which moves in the same direction as the material located opposite and which forms the surface for guiding and supporting the material directly with the projecting parts of the drum.

   According to a second variant FIG. 8, the two arcuate segments are characterized in that two spaced-apart drums (18) and (21), on which an endless belt moves, support said projecting parts (12).
Drawings are attached on which:
- Figures 1 and 2 show the current devices for collecting and lifting plant material.
FIG. 3 represents an exemplary embodiment of a pickup device using a curved tooth shape, close to the involute of a circle from a cylinder or drum and the conveyor belt having projections and guide irons. (11) which keep the material in contact with the drive means (12).

   - Figure 4 shows the principle of the construction of the curved portion of the tooth near the involute circle with its accompanying belt provided with its projections.
Figures 5 and 6 show an arrangement with a right belt whose face is always parallel, and another arrangement whose belt is crossed which allows to return the material for drying, for example with sections AA, BB and CC representing sections showing the relative positions of the two strands of the belt (9) supporting the protruding portions (12) as the half-turn operation with the conveyed material (10) retained by the guide rods (11) who follow the same turnaround.
- Figures 7 and 8 show two embodiments without departing from the patent.

   The first drawing represents a transfer wheel with curved teeth that are extracted from the material by turning. The tangent of the curvature of the tooth is always perpendicular to the point of intersection with the straight line representing the flow of the material. Figure 8 shows the same device as Figure 4 or 5 where the conveyor belt, provided with its projections, releases the plant material in the extreme part, but placed below the table.

   The line of tangency is materialized by either an endless belt or belt (9) which accompanies the plant material, or by fixed guide bars (19) which control the plant material which follows a straight line from the point of tangency a rotary member of the pulley or drum type.
- In Figure 5 the entire device is shown in operation, rolling on the ground with the path of the material (10) and its guide irons (11) which maintain it in contact with the projections (12) of the band (9).

   The curved teeth of the drum (13) are not all represented but the circle (8) materializes the ends of the curved teeth.
- In Figure 6 three small sections AA, BB and CC are shown to indicate the position of the material and how it is pinched between the belt (9) and its projections (12) pins and the guide irons (11) as and as the half turn operation corresponding to the cutting areas shown in Figure 6 itself.


    

Claims (10)

Revendicationsclaims 1 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert de matière végétale rangée en tiges parallèles transversalement à l'avancement du dispositif de ramassage de matière végétale, tel que par exemple le lin, comportant, fixé sur un tambour (13) , au moins une série de dents courbes (15) orientées dans le sens inverse de rotation, procurée par des moyens d'entraînement en rotation dudit tambour qui tourne suivant un sens correspondant de façon à ce qu'il roule sur le sol avec un glissement lié à une rotation freinée des moyens d'entraînement par rapport à la vitesse d'avancement, ceci de façon proportionnelle qui permet de faire monter la matière dans les dents (15) , dont l'extrémité est située audessus du sol de sorte à être hors du contact avec le sol, caractérisé en ce qu'il comporte au moins un élément sans fin (9), telle que une courroie, une bande, 1 - Device for collecting and / or transfer of plant material arranged in parallel rods transversely to the advancement of the plant material collection device, such as for example linen, comprising, fixed on a drum (13), at least one series of curved teeth (15) oriented in the opposite direction of rotation, provided by rotation drive means of said drum which rotates in a corresponding direction so that it rolls on the ground with a sliding linked to a rotation braking of the drive means with respect to the forward speed, this proportionally that makes it possible to raise the material in the teeth (15), whose end is located above the ground so as to be out of contact with the floor, characterized in that it comprises at least one endless element (9), such as a belt, a strip, supportée par ledit tambour (13) et disposée entre deux rangées de dents (15) de celui-ci et supportée à son autre extrémité par un élément rotatif (18) de type poulie, tambour, disposé en arrière, et en ce que ladite courroie ou bande (9) comporte extérieurement des parties en saillie (12), destinées à entraîner la matière et l'extraire des dents courbes du tambour pour la transférer vers l'aval de la machine et qui entoure le tambour avant sur au moins une partie de sa circonférence pour entraîner proportionnellement à la vitesse d'avancement par son brin inférieur ladite matière guidée et supportée par des moyens de support et de guidage inférieurs (11) disposés en vis à vis et sensiblement parallèles audit brin inférieur jusqu'à son extrémité.  supported by said drum (13) and disposed between two rows of teeth (15) thereof and supported at its other end by a pulley-like rotatable member (18) disposed rearward, and in that said belt or strip (9) has protruding portions (12) on the outside thereof for driving the material and extracting it from the curved teeth of the drum to transfer it downstream of the machine and which surrounds the front drum on at least a portion of the drum its circumference to drive proportionally to the speed of advancement by its lower strand said material guided and supported by lower support and guide means (11) disposed opposite and substantially parallel to said lower strand to its end. 2 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon la revendication 1 caractérisé, en ce que la courbure des dents (15) du tambour (13), en association avec la courroie (9), est telle qu'elle soit proche d'une forme dite développante de cercle , dont le tracé est défini par l'intersection de ladite courbure avec un point fixe (14) par rapport à la courroie qui apparaîtrait au moment où celle-ci quitte le tambour, sans glissement jusqu'au moment où ce point arrive à l'intersection du cercle fictif (8) qui marque l'extrémité des dents (15), chaque point de la courbure étant tel qu'il est tangent à une perpendiculaire à la courroie issue de la poulie.2 - Pickup and / or transfer device according to claim 1 characterized in that the curvature of the teeth (15) of the drum (13), in association with the belt (9), is such that it is close to a so-called involute shape of a circle, the outline of which is defined by the intersection of said curvature with a fixed point (14) with respect to the belt which would appear at the moment when it leaves the drum, without sliding until the moment when this point arrives at the intersection of the fictitious circle (8) which marks the end of the teeth (15), each point of the curvature being such that it is tangent to a perpendicular to the belt coming from the pulley. 3 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon la revendication 1 ou 2 caractérisé, en ce que les parties en saillie (12) 3 - Pickup and / or transfer device according to claim 1 or 2 characterized in that the projecting parts (12) sont formées de dents présentant une face active avant en contact avec la matière transportée par la courroie sans fin, qui prend la forme d'une droite inclinée vers l'arrière par rapport au sens de déplacement de la matière qui relie l'extrémité de la dent vers la base de celle-ci de sorte que leur extrémité libre soit en arrière par rapport au sens de déplacement.  are formed of teeth having a front active face in contact with the material carried by the endless belt, which takes the form of a straight line inclined rearwardly with respect to the direction of movement of the material which connects the end of the tooth towards the base of the latter so that their free end is behind the direction of movement. 4 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon la revendication 1 ou 2 caractérisé en ce que les parties en saillie (12) sont formées de dents présentant une face active avant en contact avec la matière transportée par la courroie sans fin, qui prend la forme d'une courbure telle qu'elle soit proche d'une forme dite développante de cercle , dont le tracé est défini par l'intersection de ladite courbure avec un point fixe situé sur un prolongement fictif (9-[iota]) du brin inférieur de la courroie (9) qui apparaîtrait au moment (A) où celle-ci démarre son enroulement sur le tambour arrière (18) puis suit sans glissement jusqu'au moment où ce point arrive à l'intersection (B) du cercle fictif (18-[iota]) qui marque l'extrémité des dents de la courroie, chaque point de la courbure étant tel qu'il est tangent à une perpendiculaire du prolongement fictif (9-1 ) 4 - Pickup and / or transfer device according to claim 1 or 2 characterized in that the projecting portions (12) are formed of teeth having a front active face in contact with the material conveyed by the endless belt, which takes the shape of a curvature such that it is close to a so-called involute shape of a circle, the outline of which is defined by the intersection of said curvature with a fixed point situated on a fictitious extension (9- [iota]) of the lower strand of the belt (9) which would appear at the moment (A) where it starts winding on the rear drum (18) and then follows without sliding until the point reaches the intersection (B) of the circle fictitious (18- [iota]) which marks the end of the teeth of the belt, each point of the curvature being such that it is tangent to a perpendicular of the fictitious extension (9-1) du brin inférieur longitudinal de la courroie (9) à l'instant (A) où celle-ci démarre son enroulement sur la poulie arrière (18).  longitudinal lower strand of the belt (9) at the instant (A) where it starts its winding on the rear pulley (18). 5 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon la revendication 1 , 2 ou 3 ou 4 caractérisé en ce que la bande sans fin (9), comportant des parties en saillie reliant le premier tambour (13) et l'autre tambour ou poulie (18), placé en arrière, est d'une part croisée et d'autre part se déplace en vis à vis d'une surface fixe (11) de support et de guidage de matière, suivant un contour sensiblement hélicoïdal de sorte à emmener la matière prélevée au-dessus .du tambour ou de la poulie arrière après avoir effectuée un demi tour. 5 - Pickup device and / or transfer according to claim 1, 2 or 3 or 4 characterized in that the endless belt (9), having projecting parts connecting the first drum (13) and the other drum or pulley (18), placed at the rear, is on the one hand crossed and on the other hand moves towards a fixed surface (11) for supporting and guiding material, in a substantially helical contour so as to take the material taken from the drum or rear pulley after half a turn. 6 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon la revendication 3, 4, ou 5 caractérisé en ce que l'extrémité libre des parties en saillie de la bande sans fin (9) présente une hauteur inférieure à celle des dents courbes (15) du tambour avant (13) de sorte à ce que l'extrémité des parties en saillie (12) ne soit pas en contact avec le sol. 6 - Pickup device and / or transfer according to claim 3, 4 or 5 characterized in that the free end of the projecting portions of the endless belt (9) has a height less than that of the curved teeth (15). ) of the drum before (13) so that the end of the projections (12) is not in contact with the ground. 7 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon la revendication 6 caractérisé en ce que la hauteur des dents courbes (15) du tambour (13) est au moins égale à l'épaisseur de la matière à transférer et le tambour (13) est supporté par des moyens maintenant l'extrémité des dents courbes (15) en effleurement du sol. 7 - Pickup and / or transfer device according to claim 6 characterized in that the height of the curved teeth (15) of the drum (13) is at least equal to the thickness of the material to be transferred and the drum (13) is supported by means holding the end of the curved teeth (15) in contact with the ground. 8 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon l'une quelconque des revendications précédentes caractérisé en ce que les dents (15) du tambour sont flexibles ou souples notamment réalisées en acier à ressort de sorte à s'escamoter face à des objets tels que des cailloux et en ce que les parties en saillie (12) sont soit rigides et du fait de leur montage sur une courroie sans fin déformables pouvant ainsi s'escamoter, soit réalisées en matériau souple par exemple en caoutchouc. 8 - Collecting device and / or transfer according to any one of the preceding claims characterized in that the teeth (15) of the drum are flexible or flexible in particular made of spring steel so as to retract in front of objects such as that pebbles and in that the projecting portions (12) are rigid and because of their mounting on an endless belt deformable can retract, or made of flexible material for example rubber. 9 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon l'une quelconque des revendications précédentes caractérisé en ce que le moyen de guidage (11) démarrant au delà de l'intersection du cercle fictif défini par l'extrémité des dents (15) du tambour (13) et une ligne parallèle disposée à proximité de l'extrémité des parties en saillie (12) de la bande sans fin (9) s'étend au moins jusqu'à l'extrémité arrière du brin longitudinal. 9 - Collecting device and / or transfer according to any one of the preceding claims characterized in that the guide means (11) starting beyond the intersection of the fictitious circle defined by the end of the teeth (15) of the drum (13) and a parallel line disposed near the end of the projections (12) of the endless belt (9) extends at least to the rear end of the longitudinal strand. 10 - Dispositif de ramassage et/ou de transfert selon la revendication 9 caractérisé en ce que les moyens de guidage comportent en outre des moyens de guidage supérieurs (19) s'étendant d'une zone en amont du tambour (13) à une zone en avale de celui ci disposés coaxialement au brin inférieur de la bande sans fin (9) et situés entre les parties en saillie (12) de sorte à assurer le décrochage de la matière hors des parties en saillie (12) lorsqu'elles s'enroulent sur le tambour arrière (13). 10 - Pickup and / or transfer device according to claim 9 characterized in that the guide means further comprise upper guide means (19) extending from an area upstream of the drum (13) to a zone in downstream thereof arranged coaxially with the lower end of the endless belt (9) and located between the projections (12) so as to ensure the release of the material from the projecting parts (12) when they wind on the rear drum (13).
BE2004/0377A 2003-08-05 2004-08-03 Device for collection and transfer of agricultural product or material. BE1016146A3 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR0309648A FR2858515B1 (en) 2003-08-05 2003-08-05 DEVICE FOR COLLECTING AND TRANSFERRING MATERIAL OR AGRICULTURAL PRODUCT

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1016146A3 true BE1016146A3 (en) 2006-04-04

Family

ID=34073028

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE2004/0377A BE1016146A3 (en) 2003-08-05 2004-08-03 Device for collection and transfer of agricultural product or material.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE1016146A3 (en)
FR (1) FR2858515B1 (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2885010B1 (en) * 2005-04-27 2007-08-03 Inst Tech Du Lin Ass Loi De 19 DEVICE FOR EXTRACTING OR BATTING SEEDS, PURIFYING AND PARALLELIZING PLANT MATTER STONES
FR2900310B1 (en) * 2006-04-28 2010-10-22 Guy Dehondt METHOD AND MULTI-ROW SELF PROPELLED MACHINE FOR PICKING UP, RETURNING AND RESTORING FIBROUS PLANTS, IN PARTICULAR FLAX, BY A SWIVEL ELEMENT LOCATED ON THE BACK.

Family Cites Families (8)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2732678A (en) * 1956-01-31 Pick-up for seed crops
US1768171A (en) * 1926-10-25 1930-06-24 Dain Mfg Company Hay loader
US2513430A (en) * 1945-07-16 1950-07-04 Deere & Co Pickup mechanism
US3206920A (en) * 1962-02-14 1965-09-21 Petroleum Rubber Ltd Resilient mounting for grain pick-up tines
US3236038A (en) * 1964-04-08 1966-02-22 Lauren W Gates Rotary pickup for tomato harvester
US3797216A (en) * 1972-03-02 1974-03-19 Deere & Co Crop pick-up mechanism
JPS6474929A (en) * 1987-09-17 1989-03-20 Yamamoto Mfg Green straw collecting and binding machine
FR2792496B1 (en) * 1999-04-20 2001-06-08 Inst Tech Du Lin DEVICE FOR PICKING UP PLANT MATERIAL FROM THE GROUND

Also Published As

Publication number Publication date
FR2858515A1 (en) 2005-02-11
FR2858515B1 (en) 2005-10-14

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2663188A1 (en) Device for picking up mulching in the form of a plastic film
EP0064117A1 (en) Continuously operable hay-rolling machine
EP2745672B1 (en) Agricultural harvesting machine comprising an improved device for guiding plants
FR2619557A1 (en) OUTPUT DEVICE FOR STRIP TEXTILE
FR2916604A1 (en) Self-propelled or towed engine for turning flax in textile industry, has arms placed at proximity with respect to each other such that blade is placed between arms, and continuous stem lap turned around arms when arms defines semi-spiral
EP0090120B1 (en) Binding device by means of two twines for rotobalers
FR2521390A1 (en) BALL RETAINER IN A ROLLER BALL FORMING MACHINE
BE1016146A3 (en) Device for collection and transfer of agricultural product or material.
FR2614879A1 (en) DEVICE FOR TRANSPORTING OBJECTS, IN PARTICULAR RECTANGULAR SHAPE PACKAGES
FR2560737A1 (en) FANEUSE ANDAINEUSE
FR2735654A1 (en) Agricultural machine, for lifting plastic film, used for mulching
FR2864425A1 (en) Plant stems collecting device for use in vehicle, has rotating restoration unit whose linear speed during restoration of plant stems is equal to linear speed of end portion of tooth of roller
FR2558380A1 (en) Apparatus facilitating the gathering of tennis and golf balls
FR2653295A1 (en) Improved device for gathering, turning over, and spreading out flax in the form of windrows
CA1167823A (en) Spooling device for single twist netting
FR2677521A1 (en) Agricultural machine table for taping and unrolling cylindrical bales
BE1006329A3 (en) MACHINE wrest LIN.
FR2777552A1 (en) DEVICE FOR MODIFYING THE CONDITIONS FOR MOVING A LOAD ON A ROLLER CONVEYOR
FR2611650A1 (en) DEVICE FOR TIETING A FLEXIBLE LINK
FR2660522A1 (en) Method for taping up multiple bales for agricultural ensilage, and device for implementation thereof
FR2823061A1 (en) HARVESTING MACHINE WITH IMPROVED DRIVE DEVICE
FR2526450A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR MANUFACTURING WIRE THROUGH A STRETCHED FIBER MECHANISM
EP0059815B1 (en) Binding-twine controlling device for a round-baling press
EP1583854A1 (en) Device for securing and cleaning pinned combs of a drawing-head track
JP3634072B2 (en) Carp vine pinching and conveying mechanism of traveling type sweet potato vine processing machine