BE1014552A3 - Safe shutter. - Google Patents

Safe shutter. Download PDF

Info

Publication number
BE1014552A3
BE1014552A3 BE2001/0829A BE200100829A BE1014552A3 BE 1014552 A3 BE1014552 A3 BE 1014552A3 BE 2001/0829 A BE2001/0829 A BE 2001/0829A BE 200100829 A BE200100829 A BE 200100829A BE 1014552 A3 BE1014552 A3 BE 1014552A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cheek
branches
recess
groove
profile
Prior art date
Application number
BE2001/0829A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Fixolite Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Fixolite Sa filed Critical Fixolite Sa
Priority to BE2001/0829A priority Critical patent/BE1014552A3/en
Priority to EP02080068A priority patent/EP1323887B1/en
Priority to PT02080068T priority patent/PT1323887E/en
Priority to AT02080068T priority patent/ATE391829T1/en
Priority to DE60225997T priority patent/DE60225997T2/en
Priority to ES02080068T priority patent/ES2305179T3/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1014552A3 publication Critical patent/BE1014552A3/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06BFIXED OR MOVABLE CLOSURES FOR OPENINGS IN BUILDINGS, VEHICLES, FENCES OR LIKE ENCLOSURES IN GENERAL, e.g. DOORS, WINDOWS, BLINDS, GATES
    • E06B9/00Screening or protective devices for wall or similar openings, with or without operating or securing mechanisms; Closures of similar construction
    • E06B9/02Shutters, movable grilles, or other safety closing devices, e.g. against burglary
    • E06B9/08Roll-type closures
    • E06B9/11Roller shutters
    • E06B9/17Parts or details of roller shutters, e.g. suspension devices, shutter boxes, wicket doors, ventilation openings
    • E06B9/17007Shutter boxes; Details or component parts thereof

Abstract

The case comprises a hollow body (1) with branches (1C,1D) ending in a longitudinal external edge (1C1,1D1) and a panel (2,3) fixed to the body. The panel and the branches have couplings which engage one another by lateral clipping. The panel and the branches comprises sections (4,16) able to separate the branches from each other during engagement of the panel on the body hollow (1E).

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Coffre de volet roulant. 



  La présente invention se rapporte à un coffre de volet roulant qui comprend un corps profilé creux sensiblement en forme de U dont les .branches se terminent chacune par un bord extrême longitudinal, et au moins une joue apte à être fixée au dit corps profilé. 



  On connaît des coffres de volet roulant du genre susdit dont une joue est fixée à chaque extrémité au corps au moyen de clous et vis. 



  Pour éviter l'emploi de clous ou de vis, on a proposé de munir le talon des joues de plusieurs parties en saillie, lesdites parties étant encliquetées dans des orifices de profilés fixés au corps. La tenue de la joue au corps dépend uniquement de la résistance de la partie en saillie. La partie en saillie présente de plus une portion de plus faible section, cette portion devant reprendre des efforts verticaux, longitudinaux et transversaux, cette portion constituant un point faible. 



  On a enfin également proposé d'utiliser un talon séparé pour assurer la fixation de la joue sur le corps, ce talon servant de support au bord inférieur de la joue et présentant des saillies destinées à être enfoncées dans le corps. Un tel système doit être utilisé par du personnel expérimenté pour assurer un placement correct des pièces ensemble et pour éviter un éclatement du corps lors de l'enfoncement de la saillie. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  La présente invention a pour objet un coffre comportant un corps et au moins une joue attachée audit corps par clipsage ou encliquetage, évitant les désavantages susdits et assurant une meilleure tenue de la joue, tout en permettant une fixation rapide et aisée de la joue sans outil particulier. 



  Selon l'invention, ce but est atteint par le fait que la joue et les branches présentent des moyens d'accrochage destinés à coopérer l'un avec l'autre par clipsage ou encliquetage latéral, et que la joue et/ou les branches comportent ou sont associées à un moyen apte à écarter les branches l'une de l'autre lors de l'engagement de la joue dans le creux du corps profilé de manière suffisante pour assurer le clipsage ou encliquetage des moyens d'accrochage de la joue et des branches. 



  Selon une forme de réalisation, dans laquelle les branches du corps du coffre présentent chacune une face intérieure tournée vers le creux du corps et une face extérieure opposée à la face intérieure, chaque branche présente avantageusement sur sa face intérieure au voisinage de son bord extrême, un évidement ou une gorge destiné à recevoir un doigt ou un profilé de la joue et/ou un doigt ou un profilé destiné à être engagé dans un évidement ou une gorge de la joue, l'évidement ou gorge et le doigt ou profilé étant adaptés pour assurer un clipsage ou encliquetage du doigt ou profilé dans l'évidement ou gorge. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  De préférence, chaque branche présente sur sa face intérieure au voisinage de son bord extrême, un évidement ou une gorge destiné à recevoir un doigt ou un profilé de la joue, l'évidement ou gorge et le doigt ou profilé étant -adaptés pour assurer un clipsage ou encliquetage du doigt ou profilé dans l'évidement ou gorge. 



  Chacune des branches du corps est munie d'un profilé de recouvrement recouvrant au moins partiellement le bord extrême de la branche, l'évidement ou la gorge destiné à recevoir un doigt ou un profilé de la joue et/ou le doigt ou le profilé destiné à être engagé dans un évidement ou une gorge de la joue, étant situé dans ou sur ce profilé de recouvrement. 



  Selon une forme de réalisation, la joue présente deux doigts ou profilés opposés présentant une face adaptée pour écarter les branches du corps lors du déplacement de la joue dans le creux du corps par un mouvement perpendiculaire à la direction longitudinale du corps. 



  Dans une autre forme de réalisation, dans laquelle le corps présente une ouverture située entre les bords extrêmes des branches qui est tournée dans un sens, en particulier vers le bas, la joue présente un ou des doigts ou profilés destinés à être engagés dans un évidement ou gorge de chaque branche, lesdits doigts ou profilés présentant au moins un creux ouvert dans le sens de l'ouverture du corps, ledit creux étant adapté pour recevoir une protubérance située dans l'évidement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ou gorge d'une branche ou une protubérance définissant un bord ou paroi de l'évidement ou gorge. 



  Lesdits doigts ou profilés peuvent présenter au moins deux creux, l'un ouvert dans le sens de l'ouverture du corps, l'autre ouvert dans le sens opposé, lesdits creux étant adaptés pour recevoir chacun une protubérance située dans l'évidement ou gorge d'une branche ou une protubérance définissant un bord ou paroi de l'évidement ou gorge. 



  Dans un coffre suivant l'invention, le moyen pour écarter les branches l'une de l'autre et le moyen pour assurer le clipsage ou l'encliquetage peuvent être des moyens différents et distants l'un de l'autre. 



  Selon une forme de réalisation avantageuse, la joue ou les branches comportent des moyens coopérant entre eux pour limiter ou empêcher ou s'opposer à des mouvements longitudinaux de la joue au voisinage des bords extrêmes des branches. 



  En particulier, la joue présente une première ailette agencée pour être engagée dans une fente ou évidement d'une première branche du corps et une deuxième ailette agencée pour être engagée dans une fente ou évidement de la deuxième branche du corps. 



  De préférence, lesdites première et deuxième ailettes servent de moyen pour écarter les branches l'une de l'autre lors du mouvement de la joue dans le creux du corps. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  Selon une forme de réalisation possible, la joue présente une première ailette agencée pour être engagée dans une première branche du corps et une deuxième ailette agencée pour être engagée dans la deuxième branche du corps. 



  Avantageusement, le coffre suivant l'invention comporte deux joues, lesdites joues obturant de préférence les extrémités du corps. 



  Pour assurer un clipsage ou encliquetage optimal, il est avantageux de munir chacune des branches du corps, avec un profilé de recouvrement recouvrant au moins partiellement le bord extrême de la branche, ledit profilé présentant un doigt ou partie en saillie ou une gorge ou évidement. 



  La joue présente avantageusement un élément coopérant avec une partie du profilé de recouvrement pour écarter les branches l'une de l'autre. 



  D'autres particularités et avantages de l'invention ressortiront de l'exemple d'un coffre de volet roulant selon l'invention, décrit ci-après à titre d'illustration et non restrictif, référence étant faite aux dessins annexés dans lesquels: - la figure 1 est une vue éclatée en perspective d'un coffre pour volet suivant l'invention; - la figure 2 est une vue à plus grande échelle d'un détail d'une joue de la figure 1; 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 - la figure 3 est une vue en coupe montrant le mouvement de la joue dans le creux du corps; - la figure 4 est une vue en coupe montrant l'encliquetage de la joue sur le corps ;    - la figure 5 est une vue en coupe similaire à celle de   la figure 4, mais se rapportant à une autre forme de réalisation du coffre. 



  Le coffre représenté à la figure 1 est un coffre pour volet roulant. Ce coffre comporte: - un corps profilé 1 présentant deux côtés extrêmes   1A,lB   et deux branches 1C,1D définissant entre leurs faces intérieures 19 un creux 1E, lesdites branches   1C,1D   se terminant chacune par un bord extrême 
1C1,1D1; et - deux joues 2,3 destinées à obturer le corps 1 au voisinage de ses extrémités 1A,lB, chaque joue présentant un rebord 18 destiné à prendre appui sur un côté extrême   1A,lB.   



  Chaque bord extrême 1C1,1D1 est recouvert d'un profilé de recouvrement 4 qui présente une gorge longitudinale 5, dont l'ouverture 6 (tournée vers le creux 1E) est définie entre le plat 7 et une protubérance formée par l'extrémité 8 d'un coude 9. 



  La joue 2,3 comporte un talon 10 portant un élément 11 dont le contour est adapté pour épouser la forme du creux lE, ledit élément 11 comportant des picots 12 pour maintenir en place la partie supérieure de l'élément 11 dans le creux. La joue 2,3 présente 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 également une surface d'appui 18 destinée à toucher une face extrême   1A,lB   du corps 1. 



  Le talon 10 présente sur chacun de ses bords longitudinaux, un profilé 14 en saillie, le profilé 14 présentant un creux ou une rainure 15 tournée vers le bas. 



  L'élément 11 présente le long de chacune de ses faces latérales 11A,11B une ailette 16 avec une rampe 16A et un pallier 16B, la hauteur H de la rampe 16A de l'ailette par rapport à la face variant de zéro à la hauteur du pallier 16B. La hauteur maximale de l'ailette correspond sensiblement à la hauteur Hl du profilé 14. 



  Lors du mouvement d'une joue 2 dans le creux lE du corps 1 (flèche M à la figure 3), les rampes 16A des ailettes 16 touchent le coude 9 du profilé de recouvrement 4. Lors de ce contact, les branches ou ailes   1C,1D   subissent un léger pivotement P par rapport au corps de manière à écarter les bords extrêmes 1C1,1D1 l'un de l'autre. 



  Lorsque les profilés de recouvrement 4 prennent appui sur les paliers 16B des ailettes, les ailes ou branches du corps 1 s'écartent suffisamment l'une de l'autre pour permettre le passage du talon 10 avec les profilés 14 entre les branches   1C,1D   du corps creux 1. 



  Dans la forme de réalisation représentée aux figures 1, 3 et 4, le corps 1 est réalisé dans une matière qui 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 peut facilement être perforée ou dans laquelle une pièce peut facilement être insérée, tandis que les ailettes 16 sont réalisées en une matière apte à être insérée dans le corps, par exemple par pression. Les ailettes sont donc réalisées en une matière de dureté plus importante que la matière du corps 1. 



  Le profilé de recouvrement 4, et plus particulièrement son plat 7 présente une face d'appui latérale 4A sur laquelle l'ailette 16 prend appui lors du mouvement de la joue dans le creux lE du corps 1, avant le clipsage ou l'encliquetage du profilé 14. La face d'appui 4A a une dureté au moins sensiblement égale à celle de l'ailette 16, de préférence supérieure à celle de l'ailette. Dès que l'ailette 16 ne prend plus appui sur la face d'appui 4A, l'ailette 16 pénètre dans le corps 1 par l'effet ressort dû à l'écartement des branches 1C,1D et/ou par une force appliquée sur les branches 1C,1D. 



  En même temps, le profilé 14 entre dans la gorge 5 et l'encliquetage est effectué. Lors de l'encliquetage, l'extrémité 8 du coude 9 du profilé de recouvrement 4 s'introduit dans la rainure 15 du profilé 14. Le profilé 14 du talon 10 s'appuie alors sur une partie du profilé de recouvrement 4. Les profilés 14 servent donc de moyens de blocage empêchant le déplacement de la joue 2,3 vers l'extérieur. 



  L'enfoncement de l'ailette 16 dans le corps 1 est terminé (et est sensiblement total dans l'exemple représenté), lorsque le clipsage ou encliquetage est 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 terminé. (voir figure 4). L'ailette 16 enfoncée dans le corps 1 présente alors un bord 16C adjacent ou touchant un plat 4B relié à la face d'appui 4A et inséré dans le corps 1. Ce plat 4B forme ainsi une butée pour l'ailette 16, de manière à s'opposer à un mouvement descendant de la joue par rapport au corps 1. 



  L'ailette 16 assure également une force s'opposant à un mouvement longitudinal (dans l'axe L du creux 1E) de la joue. Les ailettes servent donc aussi de moyens de blocage empêchant le déplacement de la joue 2,3 vers l'extérieur. 



  Au lieu de devoir enfoncer l'ailette 16 dans le corps 1, on peut prévoir une ou des fentes dans le corps 1 pour recevoir l'ailette. Par exemple, le corps 1 présente sur les faces intérieures des branches 1C,1D une série de fentes parallèles (par exemple perpendiculaire à l'axe L) et distantes les unes des autres par exemple d'une distance prédéfinie, telle que par exemple lcm. 



  Le corps 1 est par exemple constitué en une matière expansée, telle que polyuréthanne, polystyrène, etc. avantageusement renforcée par un ou plusieurs renforts ou armature, tels que treillis soudés. Les faces extérieures des branches (éventuellement toutes les faces extérieures longitudinales du corps 1) sont avantageusement munies d'un revêtement 17 (face extérieure de la branche ou des branches), en particulier d'un revêtement aggloméré, tel qu'à base de 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 fibres (de bois, de verre, etc. ) et d'un liant (ciment ou autre). 



  Le profilé 4 est par exemple réalisé en aluminium. 



  Les joues 2,3 sont par exemple réalisées en matière plastique de préférence injectée. 



  Dans une forme de réalisation possible, la joue n'est pas munie de la paroi 18, de sorte que la joue peut être insérée dans le creux lE du corps entre ses extrémités   1A,lB,   de manière à former des parois ou cloisons intérieures ou de manière à diviser le creux en plusieurs chambres distinctes. 



  Encore une autre forme de réalisation est représentée à la figure 5. Cette forme de réalisation diffère de celle représentée aux figures 1 à 4 en ce que le profilé en saillie 14 de chaque côté du talon 10 d'une joue 2 ou 3 présente deux creux ou rainures, c'est-à- dire une rainure 15 tournée vers le bas et une rainure 15A tournée vers le haut et le profilé 14 se termine donc en une pointe. Le plat 7 du profilé de recouvrement 4 présente, en haut de l'ouverture de la gorge 5, une protubérance 7A dirigée vers l'extrémité 8 du coude 9. La distance entre la protubérance 7A et l'extrémité 8 est légèrement inférieure à l'épaisseur la plus grande du profilé 14. 



  La mise en place d'une joue 2 ou 3 est effectuée de la manière décrite ci-dessus, mais lors de l'encliquetage, l'extrémité en pointe du profilé 14 est forcée entre la 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 protubérance 7A et l'extrémité 8 dans la gorge, par déformation élastique du profilé 14 et/ou du profilé 4. 



  Une fois l'encliquetage terminé, l'extrémité 8 se trouve dans la rainure 15 et la protubérance 7A se trouve dans la rainure 15A. La joue 2 ou 3 est alors bloquée aussi bien vers l'extérieur que vers l'intérieur. Un blocage vers l'intérieur pourrait être utile étant donné qu'autrement un déplacement de la joue 2 ou 3 vers l'intérieur, possible en raison d'un jeu entre la joue et le corps 1, pourrait écarter les branches 1C et 1D. 



  Il est évident que de nombreuses modifications peuvent être apportées aux exemples décrits ci-devant, sans pour autant sortir du cadre de l'invention, tel que décrit dans les revendications ci-après.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Roller shutter box.



  The present invention relates to a roller shutter box which comprises a hollow profiled body substantially in the shape of a U, the branches of which each end in an extreme longitudinal edge, and at least one cheek capable of being fixed to said profiled body.



  Roller shutter boxes of the above type are known, one cheek of which is fixed at each end to the body by means of nails and screws.



  To avoid the use of nails or screws, it has been proposed to provide the heel of the cheeks with several projecting parts, said parts being snapped into profile orifices fixed to the body. The holding of the cheek to the body depends only on the resistance of the protruding part. The projecting part also has a portion of smaller section, this portion having to take up vertical, longitudinal and transverse forces, this portion constituting a weak point.



  Finally, it has also been proposed to use a separate heel to secure the cheek to the body, this heel serving as a support for the lower edge of the cheek and having projections intended to be pressed into the body. Such a system should be used by experienced personnel to ensure correct placement of the parts together and to avoid bursting of the body when the projection is pressed.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  The present invention relates to a chest comprising a body and at least one cheek attached to said body by clipping or snapping, avoiding the aforementioned disadvantages and ensuring better grip of the cheek, while allowing quick and easy fixing of the cheek without tools. particular.



  According to the invention, this object is achieved by the fact that the cheek and the branches have hooking means intended to cooperate with each other by clipping or lateral snap-fastening, and that the cheek and / or the branches comprise or are associated with a means capable of spreading the branches from one another when the cheek is engaged in the hollow of the profiled body sufficiently to ensure the clipping or snap-fastening of the cheek hooking means and branches.



  According to one embodiment, in which the branches of the body of the trunk each have an inner face facing the hollow of the body and an outer face opposite the inner face, each branch advantageously has on its inner face in the vicinity of its extreme edge, a recess or a groove intended to receive a finger or a profile of the cheek and / or a finger or a profile intended to be engaged in a recess or a groove of the cheek, the recess or groove and the finger or profile being adapted to ensure clipping or snap-fastening of the finger or profile in the recess or groove.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  Preferably, each branch has on its inner face in the vicinity of its extreme edge, a recess or groove intended to receive a finger or a profile of the cheek, the recess or groove and the finger or profile being adapted to ensure clipping or snapping on the finger or profiled in the recess or groove.



  Each of the branches of the body is provided with a covering profile covering at least partially the extreme edge of the branch, the recess or the groove intended to receive a finger or a profile of the cheek and / or the finger or the profile intended to be engaged in a recess or a groove in the cheek, being located in or on this covering profile.



  According to one embodiment, the cheek has two opposite fingers or profiles having a face adapted to spread the branches of the body when the cheek moves in the hollow of the body by a movement perpendicular to the longitudinal direction of the body.



  In another embodiment, in which the body has an opening situated between the extreme edges of the branches which is turned in one direction, in particular downwards, the cheek has one or more fingers or profiles intended to be engaged in a recess or groove of each branch, said fingers or profiles having at least one hollow open in the direction of opening of the body, said hollow being adapted to receive a protuberance situated in the recess

 <Desc / Clms Page number 4>

 or throat of a branch or a protuberance defining an edge or wall of the recess or groove.



  Said fingers or profiles may have at least two recesses, one open in the direction of opening of the body, the other open in the opposite direction, said recesses being adapted to each receive a protuberance located in the recess or groove of a branch or a protuberance defining an edge or wall of the recess or groove.



  In a trunk according to the invention, the means for moving the branches apart from one another and the means for clipping or snap-fastening can be different and distant means from one another.



  According to an advantageous embodiment, the cheek or the branches comprise means cooperating with each other to limit or prevent or oppose longitudinal movements of the cheek in the vicinity of the extreme edges of the branches.



  In particular, the cheek has a first fin arranged to be engaged in a slot or recess in a first branch of the body and a second fin arranged to be engaged in a slot or recess in the second branch of the body.



  Preferably, said first and second fins serve as means for spreading the branches from one another during the movement of the cheek in the hollow of the body.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  According to a possible embodiment, the cheek has a first fin arranged to be engaged in a first branch of the body and a second fin arranged to be engaged in the second branch of the body.



  Advantageously, the trunk according to the invention comprises two cheeks, said cheeks preferably closing off the ends of the body.



  To ensure optimum clipping or snap-fastening, it is advantageous to provide each of the branches of the body with a covering profile covering at least partially the extreme edge of the branch, said profile having a finger or projecting part or a groove or recess.



  The cheek advantageously has an element cooperating with a part of the covering profile to separate the branches from one another.



  Other features and advantages of the invention will emerge from the example of a rolling shutter box according to the invention, described below by way of illustration and not restrictive, reference being made to the appended drawings in which: - Figure 1 is an exploded perspective view of a shutter box according to the invention; - Figure 2 is an enlarged view of a detail of a cheek of Figure 1;

 <Desc / Clms Page number 6>

 - Figure 3 is a sectional view showing the movement of the cheek in the hollow of the body; - Figure 4 is a sectional view showing the latching of the cheek on the body; - Figure 5 is a sectional view similar to that of Figure 4, but relating to another embodiment of the trunk.



  The box shown in Figure 1 is a box for rolling shutters. This box comprises: - a profiled body 1 having two end sides 1A, 1B and two branches 1C, 1D defining between their inner faces 19 a hollow 1E, said branches 1C, 1D each ending in an end edge
1C1,1D1; and - two cheeks 2,3 intended to close off the body 1 in the vicinity of its ends 1A, lB, each cheek having a rim 18 intended to bear on an extreme side 1A, lB.



  Each end edge 1C1,1D1 is covered with a covering profile 4 which has a longitudinal groove 5, the opening 6 (facing the hollow 1E) is defined between the plate 7 and a protuberance formed by the end 8 d '' a bend 9.



  The cheek 2,3 has a heel 10 carrying an element 11 whose contour is adapted to conform to the shape of the hollow lE, said element 11 comprising pins 12 to hold the upper part of the element 11 in place in the hollow. The cheek 2,3 presents

 <Desc / Clms Page number 7>

 also a bearing surface 18 intended to touch an end face 1A, 1B of the body 1.



  The heel 10 has on each of its longitudinal edges, a projecting profile 14, the profile 14 having a recess or a groove 15 facing downwards.



  The element 11 has along each of its lateral faces 11A, 11B a fin 16 with a ramp 16A and a bearing 16B, the height H of the ramp 16A of the fin relative to the face varying from zero to the height to compensate for 16B. The maximum height of the fin substantially corresponds to the height H1 of the profile 14.



  During the movement of a cheek 2 in the hollow lE of the body 1 (arrow M in FIG. 3), the ramps 16A of the fins 16 touch the elbow 9 of the covering profile 4. During this contact, the branches or wings 1C , 1D undergo a slight pivoting P relative to the body so as to separate the extreme edges 1C1,1D1 from one another.



  When the overlapping profiles 4 bear on the bearings 16B of the fins, the wings or branches of the body 1 move away enough from one another to allow the passage of the heel 10 with the profiles 14 between the branches 1C, 1D of the hollow body 1.



  In the embodiment shown in Figures 1, 3 and 4, the body 1 is made of a material which

 <Desc / Clms Page number 8>

 can easily be perforated or in which a part can easily be inserted, while the fins 16 are made of a material capable of being inserted into the body, for example by pressure. The fins are therefore made of a material of greater hardness than the material of the body 1.



  The cover profile 4, and more particularly its flat 7 has a lateral support face 4A on which the fin 16 is supported during the movement of the cheek in the hollow lE of the body 1, before the clipping or the latching of the profile 14. The bearing face 4A has a hardness at least substantially equal to that of the fin 16, preferably greater than that of the fin. As soon as the fin 16 is no longer supported on the bearing face 4A, the fin 16 enters the body 1 by the spring effect due to the spacing of the branches 1C, 1D and / or by a force applied to branches 1C, 1D.



  At the same time, the profile 14 enters the groove 5 and the locking is carried out. During the latching, the end 8 of the elbow 9 of the covering profile 4 is introduced into the groove 15 of the profile 14. The profile 14 of the heel 10 then rests on a part of the covering profile 4. The profiles 14 therefore serve as locking means preventing the displacement of the cheek 2,3 outwards.



  The insertion of the fin 16 into the body 1 is complete (and is substantially complete in the example shown), when the clipping or snap-fastening is

 <Desc / Clms Page number 9>

 finished. (see figure 4). The fin 16 pressed into the body 1 then has an edge 16C adjacent to or touching a plate 4B connected to the bearing face 4A and inserted into the body 1. This plate 4B thus forms a stop for the fin 16, so to oppose a downward movement of the cheek relative to the body 1.



  The fin 16 also provides a force opposing a longitudinal movement (in the axis L of the hollow 1E) of the cheek. The fins therefore also serve as locking means preventing the displacement of the cheek 2,3 outwards.



  Instead of having to push the fin 16 into the body 1, one or more slots can be provided in the body 1 to receive the fin. For example, the body 1 has on the inner faces of the branches 1C, 1D a series of slots which are parallel (for example perpendicular to the axis L) and distant from each other for example by a predefined distance, such as for example lcm .



  The body 1 is for example made of an expanded material, such as polyurethane, polystyrene, etc. advantageously reinforced by one or more reinforcements or reinforcement, such as welded mesh. The external faces of the branches (possibly all the longitudinal external faces of the body 1) are advantageously provided with a coating 17 (external face of the branch or branches), in particular with an agglomerated coating, such as based on

 <Desc / Clms Page number 10>

 fibers (wood, glass, etc.) and a binder (cement or other).



  Profile 4 is for example made of aluminum.



  The cheeks 2,3 are for example made of plastic material preferably injected.



  In one possible embodiment, the cheek is not provided with the wall 18, so that the cheek can be inserted into the hollow lE of the body between its ends 1A, lB, so as to form internal walls or partitions or so as to divide the hollow into several separate chambers.



  Yet another embodiment is shown in Figure 5. This embodiment differs from that shown in Figures 1 to 4 in that the projecting profile 14 on each side of the heel 10 of a cheek 2 or 3 has two hollows or grooves, that is to say a groove 15 turned downwards and a groove 15A turned upwards and the profile 14 therefore ends in a point. The flat 7 of the cover profile 4 has, at the top of the opening of the groove 5, a protuberance 7A directed towards the end 8 of the elbow 9. The distance between the protuberance 7A and the end 8 is slightly less than 1 greatest thickness of the profile 14.



  The fitting of a cheek 2 or 3 is carried out in the manner described above, but during the latching, the point end of the profile 14 is forced between the

 <Desc / Clms Page number 11>

 protrusion 7A and the end 8 in the groove, by elastic deformation of the profile 14 and / or of the profile 4.



  Once the latching is complete, the end 8 is in the groove 15 and the protuberance 7A is in the groove 15A. Cheek 2 or 3 is then blocked both outwards and inwards. A blocking inwards could be useful since otherwise a displacement of the cheek 2 or 3 inwards, possible due to a play between the cheek and the body 1, could spread the branches 1C and 1D.



  It is obvious that numerous modifications can be made to the examples described above, without however departing from the scope of the invention, as described in the claims below.


    

Claims (13)

REVENDICATIONS 1. Coffre de volet, comprenant un corps profilé creux (1) sensiblement en forme de U dont les branches (1C,1D) se terminent chacune par un bord extrême longitudinal (1C1,1D1) et au moins une joue (2,3) apte à être fixée audit corps profilé (1), caractérisé en ce que la joue (2,3) et les branches (1C,1D) présentent des moyens d'accrochage (5,14) destinés à coopérer l'un avec l'autre par clipsage ou encliquetage, et en ce que la joue et/ou les branches comportent ou sont associées à un moyen (4,16) apte à écarter les branches (1C,1D) l'une de l'autre lors de l'engagement de la joue (2,3) dans le creux du corps profilé de manière à assurer le clipsage ou encliquetage des moyens d'accrochage (5,14) de la joue (2,3) et des branches (1C,1D). CLAIMS 1. Shutter box, comprising a hollow profiled body (1) substantially in the shape of a U, the branches (1C, 1D) each terminating in an extreme longitudinal edge (1C1,1D1) and at least one cheek (2,3 ) suitable for being fixed to said profiled body (1), characterized in that the cheek (2,3) and the branches (1C, 1D) have hooking means (5,14) intended to cooperate with one 'other by clipping or snap-fastening, and in that the cheek and / or the branches comprise or are associated with a means (4,16) capable of spreading the branches (1C, 1D) from one another during the engagement of the cheek (2,3) in the hollow of the profiled body so as to ensure the clipping or snap-fastening of the hooking means (5,14) of the cheek (2,3) and of the branches (1C, 1D) . 2. Coffre suivant la revendication 1, dans lequel les branches (1C,1D) du corps (1) présentent chacune une face intérieure (19) tournée vers le creux (lE) du corps et une face extérieure (17) opposée à la face intérieure (19), caractérisé en ce que chaque branche (1C,1D) présente sur sa face intérieure (19) au voisinage de son bord extrême (1C1,1D1), un évidement ou une gorge (5) destiné à recevoir un doigt ou un profilé (14) de la joue (2,3) et/ou un doigt ou un profilé destiné à être engagé dans un évidement ou une gorge de la joue, l'évidement ou gorge (5) et le doigt ou profilé (14) étant adaptés pour assurer un clipsage ou encliquetage du doigt ou profilé (14) dans l'évidement ou gorge (5). <Desc/Clms Page number 13> 2. Safe according to claim 1, wherein the branches (1C, 1D) of the body (1) each have an inner face (19) facing the hollow (lE) of the body and an outer face (17) opposite the face inner (19), characterized in that each branch (1C, 1D) has on its inner face (19) in the vicinity of its extreme edge (1C1,1D1), a recess or a groove (5) intended to receive a finger or a profile (14) of the cheek (2,3) and / or a finger or a profile intended to be engaged in a recess or a groove of the cheek, the recess or groove (5) and the finger or profile (14 ) being adapted to ensure clipping or snapping of the finger or profile (14) into the recess or groove (5).  <Desc / Clms Page number 13>   3. Coffre suivant la revendication 2, caractérisé en ce que chaque branche (1C,1D) présente sur sa face intérieure (19) au voisinage de son bord extrême (lCl,lDl), un évidement ou une gorge (5) destiné à recevoir un doigt ou un profilé (14). de la joue (2,3), l'évidement ou gorge (5) et le doigt ou profilé (14) étant adaptés pour assurer un clipsage ou encliquetage du doigt ou profilé (14) dans l'évidement ou gorge (5). 3. Safe according to claim 2, characterized in that each branch (1C, 1D) has on its inner face (19) in the vicinity of its extreme edge (lCl, lDl), a recess or a groove (5) intended to receive a finger or a profile (14). of the cheek (2,3), the recess or groove (5) and the finger or profile (14) being adapted to ensure clipping or snapping of the finger or profile (14) into the recess or groove (5). 4. Coffre suivant la revendication 2 ou 3, caractérisé en ce que la joue (2,3) présente deux doigts ou profilés (14,16) opposés présentant une face adaptée pour écarter les branches (1C,1D) du corps (1) lors du déplacement (M) de la joue (2,3) dans le creux (lE) du corps. 4. Safe according to claim 2 or 3, characterized in that the cheek (2,3) has two fingers or profiles (14,16) opposite having a face adapted to separate the branches (1C, 1D) from the body (1) during the displacement (M) of the cheek (2,3) in the hollow (lE) of the body. 5. Coffre suivant l'une quelconque des revendications 2 à 4, dans lequel le corps (1) présente une ouverture située entre les bords extrêmes (lCl,lDl) des branches (1C,1D) qui est tournée dans un sens, en particulier vers le bas, caractérisé en ce que la joue (2) présente des doigts ou profilés (14) destinés à être engagés dans un évidement ou gorge (5) de chaque branche (1C,1D), lesdits doigts ou profilés (14) présentant au moins un creux (15) ouvert dans le sens de l'ouverture du corps (1), ledit creux (15) étant adapté pour recevoir une protubérance située dans l'évidement ou gorge d'une branche ou une protubérance (8) définissant un bord ou paroi (9) de l'évidement ou gorge (5). <Desc/Clms Page number 14> 5. Safe according to any one of claims 2 to 4, wherein the body (1) has an opening located between the extreme edges (lCl, lDl) of the branches (1C, 1D) which is turned in one direction, in particular downwards, characterized in that the cheek (2) has fingers or profiles (14) intended to be engaged in a recess or groove (5) in each branch (1C, 1D), said fingers or profiles (14) having at least one recess (15) open in the direction of opening of the body (1), said recess (15) being adapted to receive a protuberance situated in the recess or groove of a branch or a protuberance (8) defining an edge or wall (9) of the recess or groove (5).  <Desc / Clms Page number 14>   6. Coffre suivant la revendication 5, caractérisé en ce que lesdits doigts ou profilés (14) présentent au moins deux creux (15,15A), l'un ouvert dans le sens de l'ouverture du corps (1), l'autre ouvert dans le sens opposé, lesdits creux (15,15A) étant adaptés pour recevoir chacun une protubérance située dans l'évidement ou gorge d'une branche ou une protubérance (8,7A) définissant un bord ou paroi de l'évidement ou gorge (5). 6. Safe according to claim 5, characterized in that said fingers or profiles (14) have at least two recesses (15,15A), one open in the direction of opening of the body (1), the other open in the opposite direction, said recesses (15.15A) being adapted to each receive a protuberance situated in the recess or groove of a branch or a protuberance (8.7A) defining an edge or wall of the recess or groove (5). 7. Coffre suivant l'une quelconque des revendications 2 à 6, caractérisé en ce que chacune des branches (1C,1D) du corps (1) est munie d'un profilé de recouvrement (4) recouvrant au moins, partiellement le bord extrême (1C1, 1D1) de la branche, l'évidement ou la gorge (5) destiné à recevoir un doigt ou un profilé (14) de la joue (2,3) et/ou le doigt ou le profilé destiné à être engagé dans un évidement ou une gorge de la joue, étant situé dans ou sur ce profilé de recouvrement (4). 7. Safe according to any one of claims 2 to 6, characterized in that each of the branches (1C, 1D) of the body (1) is provided with a covering profile (4) covering at least partially the extreme edge (1C1, 1D1) of the branch, the recess or the groove (5) intended to receive a finger or a profile (14) of the cheek (2,3) and / or the finger or the profile intended to be engaged in a recess or a groove in the cheek, being located in or on this covering profile (4). 8. Coffre suivant les revendications 7, caractérisé en ce que la joue (2,3) présente un élément. (16) coopérant avec une partie (9) du profilé de recouvrement (4) pour écarter les branches (1C,1D) l'une de l'autre. 8. Safe according to claims 7, characterized in that the cheek (2,3) has an element. (16) cooperating with a part (9) of the covering profile (4) to separate the branches (1C, 1D) from one another. 9. Coffre suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que le moyen (16) pour écarter les branches l'une de l'autre et le moyen (5,14) pour assurer le clipsage ou l'encliquetage sont des moyens différents et distants l'un de l'autre. <Desc/Clms Page number 15> 9. Safe according to any one of the preceding claims, characterized in that the means (16) for spreading the branches from one another and the means (5,14) for ensuring the clipping or snapping are different means and distant from each other.  <Desc / Clms Page number 15>   10. Coffre suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que la joue et/ou les branches comportent des moyens (16) coopérant entre la joue et les branches pour limiter ou empêcher ou s'opposer à des mouvements longitudinaux de la joue au voisinage des bords extrêmes (1C1,1D1) des branches (lC,lD). 10. Safe according to any one of the preceding claims, characterized in that the cheek and / or the branches comprise means (16) cooperating between the cheek and the branches to limit or prevent or oppose longitudinal movements of the plays in the vicinity of the extreme edges (1C1,1D1) of the branches (lC, lD). 11. Coffre suivant la revendication précédente, caractérisé en ce que la joue (2,3) présente une première ailette (16) agencée pour être enfoncée ou engagée dans une première branche (1C) du corps et une deuxième ailette (16) agencée pour être enfoncée ou engagée dans la deuxième branche (1D)' du corps. 11. Safe according to the preceding claim, characterized in that the cheek (2,3) has a first fin (16) arranged to be pressed in or engaged in a first branch (1C) of the body and a second fin (16) arranged for be inserted or engaged in the second branch (1D) 'of the body. 12. Coffre suivant la revendication précédente, caractérisé en ce que lesdites première et deuxième ailettes (16) servent de moyen pour écarter les branches (1C,1D) l'une de l'autre lors du mouvement de la joue (2,3) dans le creux (lE) du corps par un mouvement perpendiculaire à la direction longitudinale du corps. 12. Safe according to the preceding claim, characterized in that said first and second fins (16) serve as means for spreading the branches (1C, 1D) from one another during the movement of the cheek (2,3) in the hollow (lE) of the body by a movement perpendicular to the longitudinal direction of the body. 13. Coffre suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comporte deux joues (2,3), lesdites joues (2,3) obturant avantageusement les extrémités (lA,lB) du corps. 13. Safe according to any one of the preceding claims, characterized in that it comprises two cheeks (2,3), said cheeks (2,3) advantageously closing the ends (lA, lB) of the body.
BE2001/0829A 2001-12-21 2001-12-21 Safe shutter. BE1014552A3 (en)

Priority Applications (6)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2001/0829A BE1014552A3 (en) 2001-12-21 2001-12-21 Safe shutter.
EP02080068A EP1323887B1 (en) 2001-12-21 2002-12-06 Roller shutter box
PT02080068T PT1323887E (en) 2001-12-21 2002-12-06 Roller shutter box
AT02080068T ATE391829T1 (en) 2001-12-21 2002-12-06 ROLLER SHUTTER BOX
DE60225997T DE60225997T2 (en) 2001-12-21 2002-12-06 A roller shutter case
ES02080068T ES2305179T3 (en) 2001-12-21 2002-12-06 BOX OF ROLLING BLIND.

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2001/0829A BE1014552A3 (en) 2001-12-21 2001-12-21 Safe shutter.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1014552A3 true BE1014552A3 (en) 2003-12-02

Family

ID=3897151

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE2001/0829A BE1014552A3 (en) 2001-12-21 2001-12-21 Safe shutter.

Country Status (6)

Country Link
EP (1) EP1323887B1 (en)
AT (1) ATE391829T1 (en)
BE (1) BE1014552A3 (en)
DE (1) DE60225997T2 (en)
ES (1) ES2305179T3 (en)
PT (1) PT1323887E (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2875256B1 (en) * 2004-09-15 2006-12-08 Zurfluh Feller Sa SHUTTER DEVICE WITH RESERVATION FOR THE EXPANSION OF RAILS OF A ROLLING SHUTTER TUNNEL HOUSING, AND TUNNEL HOUSING EQUIPPED WITH SUCH DEVICES
FR2966188B1 (en) * 2010-10-19 2014-03-14 Fixolite Sa BAY EQUIPMENT AND LINK PART AS PART OF THIS EQUIPMENT

Citations (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1041236A2 (en) * 1999-04-01 2000-10-04 Bernd Beck Roller shutter box

Family Cites Families (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
BE1012550A6 (en) * 1999-03-11 2000-12-05 Fixolite Sa Safe shutter, plays and profile of recovery for safe.

Patent Citations (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1041236A2 (en) * 1999-04-01 2000-10-04 Bernd Beck Roller shutter box

Also Published As

Publication number Publication date
DE60225997D1 (en) 2008-05-21
DE60225997T2 (en) 2009-07-02
PT1323887E (en) 2008-07-15
EP1323887B1 (en) 2008-04-09
ES2305179T3 (en) 2008-11-01
ATE391829T1 (en) 2008-04-15
EP1323887A1 (en) 2003-07-02

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1251285B1 (en) Assembly for uniting two bodywork pieces at their edges and bodywork thus united
EP1203856B1 (en) Joint covering strip
EP2352925B1 (en) Method for assembling a part on a profiled strip, intermediate device for connecting a part on a profiled strip, glazing and use of said device
FR2761127A1 (en) Insert for fixing articles on surfaces, e.g. blind holes, on motor vehicles, in vehicle assembly lines
FR2632575A1 (en) MOLDING FOR FRONT WINDOW OF MOTOR VEHICLE
EP0657672B1 (en) Device for butt joining perforated parts of a cable trunking
FR2936549A1 (en) SIDE LOCKING DEVICE.
EP0837256B1 (en) Clip nut for profiles
FR3001006A1 (en) ARTICLE TO BE FIXED IN A BLIND ON A SUPPORT
BE1012550A6 (en) Safe shutter, plays and profile of recovery for safe.
BE1014552A3 (en) Safe shutter.
FR2901419A1 (en) Terminal block for use in electrical cabinet, has strip including step with socket to receive conductor`s end, and blade including section connecting handles, where portion of one handle holds strip`s stop from side opposite to other handle
FR2895939A1 (en) CROCHET OF RECEPTION OF A JOINT TOURILLON
EP0736694B1 (en) Non-disconnectable snap lock assembly
EP2278109A2 (en) Opening of a closure frame comprising means for preventing exposure of the filling space
WO2016124858A1 (en) Device for attaching a solar panel
WO2008142266A2 (en) Floor covering finishing system comprising assemblable, thin complementary profiled elements
FR2880909A1 (en) Roller blind frame`s flange, has groove placed in heel, to house locking piece moving between inactive and active positions in which piece is situated inside and outside groove without exceeding and exceeding free edge of heel respectively
FR2960925A1 (en) Device for fixing longitudinal boarding plate on e.g. wall, to carry out coating of wall of building, has groove and wings that are cooperated such that wings are tend to revert to rest position in housing to be maintained by interlocking
EP2570566A2 (en) Joint covering device for flooring
EP2261452B1 (en) Sliding type closure frame or similar
BE1017204A3 (en) Partial/non-partial raising/elongating frame for encasing box, has groove provided on support surface of head to receive protuberance arranged on surface of another head, where surfaces form specific angle
FR2904519A1 (en) Furniture facade unit e.g. door, for e.g. kitchen, has central panel with element having internal edges that are adjacent to side of insert, where edges have gripping unit is located on edges of panel and insert is made of rigid material
FR2726867A1 (en) FACING ASSEMBLY AND FIXING DEVICE
FR2823652A1 (en) Profiled slats used in roller shutters for piece of furniture have flexible ribs attached to surfaces which face each other, reducing noise when shutters are opened or shut

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Effective date: 20111231