BE1013224A3 - Housing ventilation air distribution. - Google Patents

Housing ventilation air distribution. Download PDF

Info

Publication number
BE1013224A3
BE1013224A3 BE2000/0020A BE200000020A BE1013224A3 BE 1013224 A3 BE1013224 A3 BE 1013224A3 BE 2000/0020 A BE2000/0020 A BE 2000/0020A BE 200000020 A BE200000020 A BE 200000020A BE 1013224 A3 BE1013224 A3 BE 1013224A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
wall
groove
walls
hooking means
housing according
Prior art date
Application number
BE2000/0020A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Euro Register
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Euro Register filed Critical Euro Register
Priority to BE2000/0020A priority Critical patent/BE1013224A3/en
Priority to EP01870004A priority patent/EP1116924A1/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1013224A3 publication Critical patent/BE1013224A3/en

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24FAIR-CONDITIONING; AIR-HUMIDIFICATION; VENTILATION; USE OF AIR CURRENTS FOR SCREENING
    • F24F13/00Details common to, or for air-conditioning, air-humidification, ventilation or use of air currents for screening
    • F24F13/02Ducting arrangements
    • F24F13/0236Ducting arrangements with ducts including air distributors, e.g. air collecting boxes with at least three openings
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24FAIR-CONDITIONING; AIR-HUMIDIFICATION; VENTILATION; USE OF AIR CURRENTS FOR SCREENING
    • F24F7/00Ventilation
    • F24F2007/001Ventilation with exhausting air ducts
    • F24F2007/002Junction box, e.g. for ducts from kitchen, toilet or bathroom

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Packages (AREA)
  • Cartons (AREA)

Abstract

Boîtier de distribution d'air de ventilation (1) de forme parallélépipédique, comprenant six faces, dont une première face est au moins partiellement ouverte pour une distribution d'air hors du boîtier, et les cinq autres faces sont chacune fermées par une paroi (2 à 6) à quatre côtés, au moins une (2) de ces parois présentant une ouverture (14) pour une alimentation en air du boîtier, caractérisé en ce qu'au moins une desdites parois comporte au moins un côté pourvu d'une gorge (8) qui s'étend en longueur sur au moins une partie dudit au moins un côté et qui est ouverte de façon à y permettre un enfoncement d'un côté d'une paroi, disposée perpendiculairment à ladite au moins une paroi, et des moyens d'accrochage (12) qui sont prévus à l'intérieur de chaque gorge (8) et qui sont capables de coopérer avec des moyens d'accochage complémentaires (13) prévus sur ledit côté d'une autre paroi, lors de son enfoncement dans une gorge.Ventilation air distribution box (1) of parallelepiped shape, comprising six faces, one first face of which is at least partially open for air distribution outside the box, and the other five faces are each closed by a wall ( 2 to 6) on four sides, at least one (2) of these walls having an opening (14) for supplying air to the housing, characterized in that at least one of said walls has at least one side provided with a groove (8) which extends in length over at least a part of said at least one side and which is open so as to allow a depression thereon on one side of a wall, arranged perpendicularly to said at least one wall, and attachment means (12) which are provided inside each groove (8) and which are capable of cooperating with complementary attachment means (13) provided on said side of another wall, during its sinking into a throat.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BOÎTIER DE DISTRIBUTION D'AIR DE VENTILATION 
La présente invention est relative à un boîtier de distribution d'air de ventilation de forme parallélépipédique, comprenant six faces, dont - une première face est au moins partiellement ouverte pour une distribution d'air hors du boîtier, et - les cinq autres faces sont chacune fermées par une paroi à quatre côtés, au moins une de ces parois présentant une ouverture pour une alimentation en air du boîtier. 



   On connaît depuis longtemps des boîtiers de distribution de ce genre, qui généralement sont montés dans un mur ou plafond et sont alimentés en air derrière ce mur ou plafond. Ces boîtiers redistribuent alors l'air par une grille couvrant totalement ou partiellement ladite première face. 



   Ces boîtiers actuellement mis sur le marché sont montés en atelier. Les différents éléments constitutifs sont fixés l'un à l'autre, par exemple par une soudure par points, et les boîtiers ainsi formés sont alors stockés, puis ultérieurement livrés chez l'utilisateur. Les boîtiers actuels présentent donc un grand volume de stockage et de livraison, ce qui est un inconvénient économique majeur. De plus, ils nécessitent pour leur montage un appareillage spécial, par exemple un poste de soudure par points. 



   La présente invention a pour but d'améliorer les problèmes de stockage et de livraison de ces boîtiers, ainsi que de mettre au point des boîtiers dont la fabrication et l'assemblage des éléments ne nécessitent pas d'autres outils que les outils de découpe, d'emboutissage et de pliage employés nécessairement pour la formation des éléments du boîtier. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   On résout ces problèmes suivant l'invention par un boîtier de distribution d'air de ventilation, tel que décrit au début, dont au moins une desdites parois comporte - au moins un côté pourvu d'une gorge qui s'étend en longueur sur au moins une partie dudit au moins un côté et qui est ouverte de façon à y permettre un enfoncement d'un côté d'une autre paroi, disposée perpendiculairement à ladite au moins une paroi, et - des moyens d'accrochage qui sont prévus à l'intérieur de chaque gorge et qui sont capables de coopérer avec des moyens d'accrochage complémentaires prévus sur ledit côté d'une autre paroi, lors de son enfoncement dans une gorge. 



   Par moyens d'accrochage et moyens d'accrochage complémentaires, on peut entendre suivant l'invention tous moyens appropriés que l'on peut obtenir par de simples opérations de traitement de feuilles ou tôles métalliques, que ce soit par estampage, emboutissage, perçage, pliage ou simple déformation. 



   Dans leur forme la plus simple, les moyens d'accrochage de la gorge peuvent être formés par les parois de la gorge elle-même qui sont serrées l'une vers l'autre par leur élasticité propre ou une précontrainte. Les moyens d'accrochage complémentaires sont formés alors par la simple épaisseur du côté de la paroi à enfoncer dans la gorge. Il y a donc un accrochage par pinçage. 



   Suivant une variante de réalisation de l'invention, les moyens d'accrochage comprennent des orifices perforés dans chaque gorge et les moyens d'accrochage complémentaires des saillies embouties dans chaque côté enfoncé dans une gorge, ces saillies pénétrant dans lesdits orifices lors de l'enfoncement du côté correspondant d'une paroi dans une gorge d'une autre paroi. On pourrait également prévoir une disposition inverse. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Un tel boîtier suivant l'invention présente l'énorme avantage de pouvoir être assemblé par un simple glissement du côté d'une paroi dans la gorge correspondante. Il n'est plus besoin de soudure ou de fixation de ce genre et l'assemblage peut se faire sur place, juste avant l'utilisation. 



   Suivant une forme particulière de réalisation de l'invention, ladite au moins une gorge s'étend dans un plan perpendiculaire à ladite au moins une desdites parois, et ledit au moins un côté de ladite autre paroi est situé dans un plan parallèle à ladite autre paroi. 



   Suivant une forme avantageuse de réalisation de l'invention, ledit au moins un côté muni d'une gorge comprend - une partie de rabat de la paroi correspondante pliée perpendiculairement dans un premier sens par rapport à la paroi, - une partie de repli de la partie de rabat, qui est pliée perpendiculairement à la paroi dans un deuxième sens opposé au premier, et - une partie d'extrémité de la partie de repli, qui est à nouveau pliée perpendiculairement à la paroi dans ledit premier sens, en formant ainsi ladite gorge entre la partie de repli et la partie d'extrémité. On peut ainsi avantageusement obtenir par un triple pliage une paroi munie d'une gorge conforme à l'invention.

   Lorsque le boîtier sera assemblé, les gorges de ce genre ne seront pas en saillie hors du boîtier, ce qui facilitera le montage et donnera au boîtier un aspect esthétiquement acceptable. 



   Il est bien entendu que la gorge peut être prévue autrement. Elle peut par exemple résulter d'un double pliage. Alors, toutefois, le fond de la gorge fera saillie hors du corps du boîtier. 



   Suivant une forme de réalisation préférée de l'invention, le boîtier comprend une première paroi présentant une gorge susdite sur 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 chacun de ses quatre côtés, les quatre gorges étant ouvertes dans une même direction, et chacune des autres parois comporte un premier côté, muni des moyens d'accrochage complémentaires susdits, à enfoncer dans une des quatre gorges de la première paroi, un deuxième côté adjacent au premier côté, muni d'une gorge susdite et de ses moyens d'accrochage, pour recevoir et retenir un côté d'une desdites autres parois, et un troisième côté, adjacent au premier côté et opposé au deuxième côté et muni de moyens d'accrochage complémentaires, à enfoncer dans la gorge d'une desdites autres parois.

   Dans cette forme de réalisation, la première paroi forme un couvercle dans les gorges duquel les autres parois sont enfoncées, ces dernières ayant à la fois une gorge recevant une paroi voisine et un côté enfoncé dans une gorge d'une autre paroi voisine. Le système de montage est donc très simple et les éléments du boîtier sont très semblables l'un à l'autre. Il en résulte une facilité de fabrication, mais aussi de stockage, étant donné que ces éléments s'empilent aisément. 



   La présente invention a également pour objet une trousse de montage de boîtier de distribution d'air de ventilation. Cette trousse comprend lesdites cinq parois destinées à fermer lesdites cinq autres faces du boîtier, empilées l'une sur l'autre. 



   D'autres formes de réalisations de boîtier ou de trousse suivant l'invention sont indiquées dans les revendications annexées. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description, donnée ci-après à titre non limitatif, avec référence aux dessins annexés. 



   La figure 1 représente une vue en perspective, explosée, d'un boîtier de distribution d'air de ventilation suivant l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La figure 2 représente un détail de la figure 1 qui illustre les moyens d'accrochage et les moyens d'accrochage complémentaires des parois. 



   La figure 3 représente une vue en coupe, à l'échelle agrandie, d'un côté enfoncé d'une paroi dans la gorge d'une paroi voisine, au niveau des moyens d'accrochage et des moyens d'accrochage complémentaires. 



   La figure 4 représente une vue du boîtier représenté sur la figure 1, à l'état empilé pour le stockage et le transport. 



   La figure 5 représente un détail d'une variante de réalisation de boîtier suivant l'invention. 



   Sur les différents dessins, les éléments identiques ou analogues sont désignés par les mêmes références. 



   Sur la figure 1, on a représenté un boîtier de distribution d'air de ventilation 1 de forme parallélépipédique, avant assemblage. 



   Dans l'exemple illustré sur la figure 1, une des faces du boîtier, celle du bas, est complètement ouverte et est normalement fermée totalement ou partiellement par une grille à travers laquelle la distribution d'air dans l'espace à ventiler est effectuée. 



   Quatre autres faces du boîtier sont chacune fermées par une paroi 2 à 5. La paroi 2 présente une ouverture 14 d'où fait saillie une collerette 7 permettant l'alimentation en air dans le boîtier, par l'intermédiaire d'un conduit non représenté. 



   Le boîtier comprend aussi une paroi 6 formant un couvercle qui est situé dans l'exemple illustré à l'opposé de la face ouverte du boîtier. 



  On peut aussi imagier que la collerette 7 soit agencée dans ce couvercle. 



   Dans l'exemple illustré sur les figures 1 à 3, le couvercle 6 est muni d'une gorge sur chacun de ses quatre côtés. Cette gorge 8 est 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 formée par pliages successifs, de manière à obtenir une partie de rabat 9 pliée perpendiculairement dans un premier sens, une partie de repli 10 de la partie de rabat, qui est pliée perpendiculairement à la paroi munie de la gorge dans un deuxième sens, opposé au premier, et une partie d'extrémité 11, à nouveau pliée perpendiculairement à la paroi dans le premier sens. La gorge 8 est ainsi formée entre la partie de repli 10 et la partie d'extrémité 11, elle s'étend sur toute la longueur du côté du couvercle dans l'exemple illustré et elle est ouverte de manière à permettre l'enfoncement d'un côté d'une autre paroi par exemple 2 ou 5, comme montré à la figure 2. 



   Des moyens d'accrochage sont prévus à l'intérieur de la gorge 8, dans l'exemple illustré sous la forme d'orifices 12 découpés ou perforés dans la partie d'extrémité 11 de la gorge. Le côté à enfoncer d'une autre paroi, par exemple 5, est muni de moyens d'accrochage complémentaires, dans l'exemple illustré sous la forme de saillies 13 embouties dans la paroi correspondante. Pendant l'enfoncement, les saillies 13 s'encliquètent dans les orifices 12 et permettent alors une fixation sûre des parois et du couvercle du boîtier. 



   Dans l'exemple illustré sur les figures 1 à 3, chacune des autres parois 2 à 5 comporte un premier côté, muni de saillies d'accrochage 13, à enfoncer dans une des quatre gorges 8 du couvercle 6, un deuxième côté adjacent au premier côté, qui est muni lui-même d'une gorge 8 et de ses orifices d'accrochage 12, pour recevoir et retenir un côté d'une autre paroi, et un troisième côté, adjacent au premier côté et opposé au deuxième côté et muni de saillies d'accrochage 13, à enfoncer dans la gorge d'une autre paroi. Dans cet exemple de réalisation, les gorges 8 des parois 2 à 5 ne s'étendent que sur une partie du côté de celles-ci. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Cet exemple de boîtier illustré sur les figures 1 à 3 est à assembler avantageusement sur place. 



   On peut effectivement empiler les différentes parois 2 à 5 et le couvercle 6 de la manière représentée sur la figure 4. Cet empilage, par exemple sous la forme d'une trousse de montage, est très peu encombrant, par rapport au volume d'un boîtier monté, et il peut aisément être stocké ou transporté en grandes quantités sur un même véhicule. 



   Avantageusement, le montage du boîtier a lieu uniquement sur place, là où le boîtier doit être fixé. Il suffit alors d'enfoncer les différents éléments l'un dans l'autre conformément aux flèches indiquées sur la figure 1. 



   Il doit être entendu que la présente invention n'est en aucune façon limitée à la forme de réalisation décrite ci-dessus et que bien des modifications peuvent y être apportées sans sortir du cadre des revendications annexées. 



   On peut par exemple prévoir une forme de réalisation telle qu'illustrée sur la figure 5. Dans ce cas, les gorges 8's'étendent parallèlement au plan des parois et ce sont les côtés à enfoncer qui sont repliés perpendiculairement pour être enfoncés dans les gorges, sous la forme de rabats 14. 



   Le couvercle 6 peut être muni de quatre côtés repliés de manière identique aux rabats 14 et le côté supérieur des parois latérales 2 à 5 doit alors être muni d'une gorge 8'. 



   On peut aussi prévoir, dans d'autres cas, que certaines des parois, par exemple 3 et 5 sur la figure 1, ne comportent pas de gorges latérales 8, et que les deux autres parois 2 et 4 comportent elles, sur deux côtés opposés, des gorges 8. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   On peut aussi envisager, comme représenté sur le couvercle 6' de la figure 5, que les gorges soient formées par des pliages à l'intérieur du couvercle et non à l'extérieur comme sur la figure 2.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  VENTILATION AIR DISTRIBUTION BOX
The present invention relates to a ventilation air distribution box of rectangular shape, comprising six faces, of which - a first face is at least partially open for air distribution outside the box, and - the other five faces are each closed by a wall with four sides, at least one of these walls having an opening for an air supply to the housing.



   Distribution boxes of this kind have long been known, which generally are mounted in a wall or ceiling and are supplied with air behind this wall or ceiling. These boxes then redistribute the air by a grid completely or partially covering said first face.



   These boxes currently on the market are assembled in the workshop. The various constituent elements are fixed to each other, for example by spot welding, and the boxes thus formed are then stored, then subsequently delivered to the user. Current boxes therefore have a large volume of storage and delivery, which is a major economic disadvantage. In addition, they require special equipment for their assembly, for example a spot welding station.



   The present invention aims to improve the storage and delivery problems of these boxes, as well as to develop boxes whose manufacture and assembly of the elements do not require any tools other than cutting tools, stamping and bending necessarily used for the formation of the housing elements.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   These problems are solved according to the invention by a ventilation air distribution box, as described at the start, at least one of said walls of which comprises - at least one side provided with a groove which extends in length over at at least a part of said at least one side and which is open so as to allow a depression on one side of another wall, arranged perpendicular to said at least one wall, and - attachment means which are provided on the 'interior of each groove and which are capable of cooperating with complementary attachment means provided on said side of another wall, when it is inserted into a groove.



   By attachment means and additional attachment means, it can be understood according to the invention all appropriate means which can be obtained by simple operations for processing sheets or metal sheets, whether by stamping, stamping, drilling, folding or simple deformation.



   In their simplest form, the hooking means of the groove can be formed by the walls of the groove itself which are clamped towards one another by their own elasticity or a prestress. The complementary fastening means are then formed by the simple thickness of the side of the wall to be pushed into the groove. There is therefore a hooking by pinching.



   According to an alternative embodiment of the invention, the hooking means comprise perforated orifices in each groove and the complementary hooking means of the protrusions stamped in each side pressed into a groove, these protrusions penetrating into said orifices during the depression of the corresponding side of a wall in a groove of another wall. One could also provide a reverse arrangement.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Such a housing according to the invention has the enormous advantage of being able to be assembled by a simple sliding on the side of a wall in the corresponding groove. There is no longer any need for soldering or fixing of this kind and assembly can be done on site, just before use.



   According to a particular embodiment of the invention, said at least one groove extends in a plane perpendicular to said at least one of said walls, and said at least one side of said other wall is located in a plane parallel to said other wall.



   According to an advantageous embodiment of the invention, said at least one side provided with a groove comprises - a portion of the flap of the corresponding wall folded perpendicularly in a first direction relative to the wall, - a portion of folding of the flap part, which is folded perpendicular to the wall in a second direction opposite to the first, and - an end part of the fold-back part, which is again folded perpendicular to the wall in said first direction, thereby forming said groove between the fold-back part and the end part. One can thus advantageously obtain by triple folding a wall provided with a groove according to the invention.

   When the housing is assembled, such grooves will not protrude from the housing, which will facilitate assembly and give the housing an aesthetically acceptable appearance.



   It is understood that the groove can be provided otherwise. It can for example result from a double folding. Then, however, the bottom of the groove will protrude out of the body of the housing.



   According to a preferred embodiment of the invention, the housing comprises a first wall having a said groove on

 <Desc / Clms Page number 4>

 each of its four sides, the four grooves being open in the same direction, and each of the other walls has a first side, provided with the above complementary fastening means, to be inserted into one of the four grooves of the first wall, a second side adjacent to the first side, provided with a said groove and its attachment means, for receiving and retaining one side of one of said other walls, and a third side, adjacent to the first side and opposite to the second side and provided with means additional attachment, to be inserted into the groove of one of said other walls.

   In this embodiment, the first wall forms a cover in the grooves of which the other walls are pressed, the latter having both a groove receiving a neighboring wall and a side pressed into a groove of another neighboring wall. The mounting system is therefore very simple and the elements of the housing are very similar to each other. This results in ease of manufacture, but also of storage, since these elements stack easily.



   The present invention also relates to a mounting kit for ventilation air distribution box. This kit includes said five walls intended to close said five other faces of the housing, stacked one on the other.



   Other embodiments of housing or kit according to the invention are indicated in the appended claims.



   Other details and particularities of the invention will emerge from the description, given below without implied limitation, with reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 shows an exploded perspective view of a ventilation air distribution unit according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Figure 2 shows a detail of Figure 1 which illustrates the attachment means and the complementary attachment means of the walls.



   FIG. 3 represents a sectional view, on an enlarged scale, of a side pressed into a wall in the groove of a neighboring wall, at the level of the attachment means and complementary attachment means.



   Figure 4 shows a view of the housing shown in Figure 1, in a stacked state for storage and transport.



   Figure 5 shows a detail of an alternative embodiment of the housing according to the invention.



   In the various drawings, identical or analogous elements are designated by the same references.



   In Figure 1, there is shown a ventilation air distribution unit 1 of parallelepiped shape, before assembly.



   In the example illustrated in FIG. 1, one of the faces of the housing, that of the bottom, is completely open and is normally completely or partially closed by a grid through which the distribution of air in the space to be ventilated is effected.



   Four other faces of the housing are each closed by a wall 2 to 5. The wall 2 has an opening 14 from which protrudes a flange 7 allowing air to be supplied into the housing, via a conduit not shown .



   The housing also includes a wall 6 forming a cover which is located in the example illustrated opposite the open face of the housing.



  One can also imagine that the collar 7 is arranged in this cover.



   In the example illustrated in Figures 1 to 3, the cover 6 is provided with a groove on each of its four sides. This throat 8 is

 <Desc / Clms Page number 6>

 formed by successive folds, so as to obtain a flap part 9 folded perpendicularly in a first direction, a fold-back part 10 of the flap part, which is folded perpendicular to the wall provided with the groove in a second direction, opposite to the first, and an end portion 11, again folded perpendicular to the wall in the first direction. The groove 8 is thus formed between the fold-back part 10 and the end part 11, it extends over the entire length of the side of the cover in the example illustrated and it is open so as to allow the insertion of one side of another wall, for example 2 or 5, as shown in FIG. 2.



   Attachment means are provided inside the groove 8, in the example illustrated in the form of orifices 12 cut or perforated in the end portion 11 of the groove. The side to be pushed in on another wall, for example 5, is provided with complementary hooking means, in the example illustrated in the form of projections 13 stamped in the corresponding wall. During insertion, the projections 13 snap into the holes 12 and then allow secure attachment of the walls and the housing cover.



   In the example illustrated in Figures 1 to 3, each of the other walls 2 to 5 has a first side, provided with hooking projections 13, to be inserted into one of the four grooves 8 of the cover 6, a second side adjacent to the first side, which is itself provided with a groove 8 and its attachment holes 12, for receiving and retaining one side of another wall, and a third side, adjacent to the first side and opposite the second side and provided hooking projections 13, to be pushed into the groove of another wall. In this exemplary embodiment, the grooves 8 of the walls 2 to 5 extend only over a part of the side thereof.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   This example of a housing illustrated in FIGS. 1 to 3 is advantageously to be assembled on site.



   We can actually stack the different walls 2 to 5 and the cover 6 as shown in Figure 4. This stacking, for example in the form of a mounting kit, is very compact, relative to the volume of a box mounted, and it can easily be stored or transported in large quantities on the same vehicle.



   Advantageously, the mounting of the housing takes place only on site, where the housing must be fixed. It then suffices to push the various elements into each other in accordance with the arrows indicated in FIG. 1.



   It should be understood that the present invention is in no way limited to the embodiment described above and that many modifications can be made thereto without departing from the scope of the appended claims.



   It is possible, for example, to provide an embodiment as illustrated in FIG. 5. In this case, the grooves 8 'extend parallel to the plane of the walls and it is the sides to be pushed in which are folded perpendicularly to be inserted in the grooves, in the form of flaps 14.



   The cover 6 can be provided with four sides folded identically to the flaps 14 and the upper side of the side walls 2 to 5 must then be provided with a groove 8 '.



   One can also provide, in other cases, that some of the walls, for example 3 and 5 in FIG. 1, do not have lateral grooves 8, and that the other two walls 2 and 4 have them, on two opposite sides , gorges 8.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   It is also conceivable, as shown on the cover 6 ′ in FIG. 5, that the grooves are formed by folds inside the cover and not outside as in FIG. 2.


    

Claims (9)

REVENDICATIONS 1. Boîtier de distribution d'air de ventilation (1) de forme parallélépipédique, comprenant six faces, dont - une première face est au moins partiellement ouverte pour une distribution d'air hors du boîtier, et - les cinq autres faces sont chacune fermées par une paroi (2 à 6) à quatre côtés, au moins une (2) de ces parois présentant une ouverture (14) pour une alimentation en air du boîtier, caractérisé en ce qu'au moins une desdites parois comporte - au moins un côté pourvu d'une gorge (8, 8') qui s'étend en longueur sur au moins une partie dudit au moins un côté et qui est ouverte de façon à y permettre un enfoncement d'un côté d'une autre paroi, disposée perpendiculairement à ladite au moins une paroi, et - des moyens d'accrochage (12) qui sont prévus à l'intérieur de chaque gorge (8,8')  CLAIMS 1. ventilation air distribution box (1) of parallelepiped shape, comprising six faces, of which - a first face is at least partially open for air distribution outside the box, and - the five other faces are each closed by a wall (2 to 6) with four sides, at least one (2) of these walls having an opening (14) for an air supply to the housing, characterized in that at least one of said walls comprises - at least one side provided with a groove (8, 8 ') which extends in length over at least a part of said at least one side and which is open so as to allow a depression on one side of another wall, arranged perpendicular to said at least one wall, and - hooking means (12) which are provided inside each groove (8,8 ') et qui sont capables de coopérer avec des moyens d'accrochage complémentaires (13) prévus sur ledit côté d'une autre paroi, lors de son enfoncement dans une gorge.  and which are capable of cooperating with complementary hooking means (13) provided on said side of another wall, when it is inserted into a groove. 2. Boîtier suivant la revendication 1, caractérisé en ce que ladite au moins une gorge (8) s'étend dans un plan perpendiculaire à ladite au moins une desdites parois (2 à 6), et en ce que ledit au moins un côté de ladite autre paroi est situé dans un plan parallèle à ladite autre paroi.  2. Housing according to claim 1, characterized in that said at least one groove (8) extends in a plane perpendicular to said at least one of said walls (2 to 6), and in that said at least one side of said other wall is located in a plane parallel to said other wall. 3. Boîtier suivant la revendication 1, caractérisé en ce que ladite au moins une gorge (8') s'étend dans un plan parallèle à ladite au moins une desdites parois (2,5, 6) et en ce que ledit au moins un côté de ladite autre paroi est replié dans un plan perpendiculaire à ladite autre paroi. <Desc/Clms Page number 10>  3. Housing according to claim 1, characterized in that said at least one groove (8 ') extends in a plane parallel to said at least one of said walls (2,5, 6) and in that said at least one side of said other wall is folded in a plane perpendicular to said other wall.  <Desc / Clms Page number 10>   4. Boîtier suivant l'une des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que ledit au moins un côté muni d'une gorge (8) comprend - une partie de rabat (9) de la paroi correspondante pliée perpendiculairement dans un premier sens par rapport à la paroi, - une partie de repli (10) de la partie de rabat (9), qui est pliée perpendiculairement à la paroi dans un deuxième sens opposé au premier, et - une partie d'extrémité (11) de la partie de repli (10), qui est à nouveau pliée perpendiculairement à la paroi dans ledit premier sens, en formant ainsi ladite gorge (8) entre la partie de repli (10) et la partie d'extrémité (11).  4. Housing according to one of claims 1 and 2, characterized in that said at least one side provided with a groove (8) comprises - a flap portion (9) of the corresponding wall folded perpendicularly in a first direction by relative to the wall, - a folding part (10) of the flap part (9), which is folded perpendicular to the wall in a second direction opposite to the first, and - an end part (11) of the part fold (10), which is again folded perpendicular to the wall in said first direction, thereby forming said groove (8) between the fold part (10) and the end part (11). 5. Boîtier suivant la revendication 2, caractérisé en ce qu'une paroi comporte une gorge (8) susdite sur chacun de ses quatre côtés, les quatre gorges étant ouvertes dans une même direction.  5. Housing according to claim 2, characterized in that a wall has a groove (8) above on each of its four sides, the four grooves being open in the same direction. 6. Boîtier suivant l'une quelconque des revendications 1 à 5, caractérisé en ce qu'au moins une paroi comporte sur un de ses quatre côtés une gorge susdite (8,8') munie desdits moyens d'accrochage (12) et sur au moins un autre côté desdits moyens d'accrochage complémentaires (13), de manière à permettre un enfoncement dudit au moins un autre côté dans une gorge (8,8') correspondante d'une autre paroi.  6. Housing according to any one of claims 1 to 5, characterized in that at least one wall has on one of its four sides a said groove (8,8 ') provided with said hooking means (12) and on at least one other side of said complementary hooking means (13), so as to allow said at least one other side to be pushed into a corresponding groove (8,8 ') of another wall. 7. Boîtier suivant la revendication 2, caractérisé en ce qu'il comprend une première paroi (6) présentant une gorge (8) susdite sur chacun de ses quatre côtés, les quatre gorges (8) étant ouvertes dans une même direction, et en ce que chacune des autres parois (2 à 5) comporte un premier côté, muni des moyens d'accrochage complémentaires (13) susdits, à enfoncer dans une des quatre gorges (8) de la première paroi (6), un deuxième côté adjacent au premier <Desc/Clms Page number 11> côté, muni d'une gorge (8) susdite et de ses moyens d'accrochage (12), pour recevoir et retenir un côté d'une desdites autres parois, et un troisième côté, adjacent au premier côté et opposé au deuxième côté et muni de moyens d'accrochage complémentaires (13), à enfoncer dans la gorge (8) d'une desdites autres parois.  7. Housing according to claim 2, characterized in that it comprises a first wall (6) having a groove (8) above on each of its four sides, the four grooves (8) being open in the same direction, and in that each of the other walls (2 to 5) has a first side, provided with the complementary hooking means (13) above, to be pushed into one of the four grooves (8) of the first wall (6), a second side adjacent at first  <Desc / Clms Page number 11>  side, provided with a said groove (8) and its hooking means (12), for receiving and retaining one side of one of said other walls, and a third side, adjacent to the first side and opposite to the second side and provided with complementary hooking means (13), to be pushed into the groove (8) of one of said other walls. 8. Boîtier suivant l'une quelconque des revendications 1 à 7, caractérisé en ce que les moyens d'accrochage comprennent des orifices (12) perforés dans chaque gorge et les moyens d'accrochage complémentaires des saillies (13) embouties dans chaque côté enfoncé dans une gorge, ces saillies (13) pénétrant dans lesdits orifices (12) lors de l'enfoncement du côté correspondant d'une paroi dans une gorge d'une autre paroi.  8. Housing according to any one of claims 1 to 7, characterized in that the hooking means comprise orifices (12) perforated in each groove and the complementary hooking means of the projections (13) stamped in each pressed side in a groove, these projections (13) penetrating into said orifices (12) when the corresponding side of a wall is pressed into a groove in another wall. 9. Trousse de montage de boîtier de distribution d'air de ventilation suivant l'une quelconque des revendications 1 à 6, comprenant lesdites cinq parois (2 à 6) destinées à fermer lesdites cinq autres faces du boîtier (1), empilées l'une sur l'autre.  9. mounting kit for ventilation air distribution box according to any one of claims 1 to 6, comprising said five walls (2 to 6) intended to close said five other faces of the box (1), stacked one over the other.
BE2000/0020A 2000-01-11 2000-01-11 Housing ventilation air distribution. BE1013224A3 (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2000/0020A BE1013224A3 (en) 2000-01-11 2000-01-11 Housing ventilation air distribution.
EP01870004A EP1116924A1 (en) 2000-01-11 2001-01-11 Casing for the distribution of ventilating air

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2000/0020A BE1013224A3 (en) 2000-01-11 2000-01-11 Housing ventilation air distribution.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1013224A3 true BE1013224A3 (en) 2001-11-06

Family

ID=3896355

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE2000/0020A BE1013224A3 (en) 2000-01-11 2000-01-11 Housing ventilation air distribution.

Country Status (2)

Country Link
EP (1) EP1116924A1 (en)
BE (1) BE1013224A3 (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2520756B (en) * 2013-11-29 2019-10-09 Polypipe Ltd Manifold for use with a ventilation system

Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2414598A1 (en) * 1978-01-13 1979-08-10 Vetter Georg Prefabricated section air duct - has fixed flange at one end only of each of nesting sections
DE3214786A1 (en) * 1982-04-21 1983-10-27 A. Droste Wärmetechnik, 5800 Hagen Corner and longitudinal connecting profiles
US5749190A (en) * 1994-12-19 1998-05-12 Williams; Steven Ray HVAC register box

Patent Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2414598A1 (en) * 1978-01-13 1979-08-10 Vetter Georg Prefabricated section air duct - has fixed flange at one end only of each of nesting sections
DE3214786A1 (en) * 1982-04-21 1983-10-27 A. Droste Wärmetechnik, 5800 Hagen Corner and longitudinal connecting profiles
US5749190A (en) * 1994-12-19 1998-05-12 Williams; Steven Ray HVAC register box

Also Published As

Publication number Publication date
EP1116924A1 (en) 2001-07-18

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2299552A1 (en) Box intended to receive a low-voltage electrical device associated with a medium-voltage switchgear cell
BE1013224A3 (en) Housing ventilation air distribution.
EP1060555A1 (en) Motor vehicle alternator rotor with interposed permanent magnets
FR2713024A3 (en) Modular connector system.
EP2107185B1 (en) Assembly comprising a fence post and a case
FR2713319A1 (en) Aeration grid.
FR2875868A1 (en) Heating, ventilation and/or air conditioning installation case for motor vehicle, has male part with shoulder having recess for receiving locking tooth of bar when male part is introduced into female part, to obtain fastener or clamp
FR3016430B1 (en) STATIC EXTRACTOR FOR AIR EXHAUST OR AERATION DUCT
FR3001835A1 (en) TWO-PART BUILT-IN BOX
FR2728736A1 (en) HOUSING FOR ELECTRICAL EQUIPMENT TO BE RECOVERED IN A HOLLOW WINDOW
FR2701346A1 (en) Device for inserting and extracting pluggable electronic assemblies
FR2696154A1 (en) Cardboard box with integral cover - is formed from cardboard blank which is cut-out such that when folded and assemble,it forms parallepiped, with cover formed from cut-out second sheet which slides into slots in first sheet
FR3033159A1 (en) BOX TEMPLES AND ASSOCIATED BOX
WO1988002823A1 (en) Mountable, dismountable and self-locking assembly system for the assembly of structure elements
EP0780934B1 (en) Shunt device for connecting electrical contacts in serie
FR2590929A1 (en) Dismantleable pair of steps
BE1004734A3 (en) Armature for discharge lamp
FR2849295A1 (en) Female electrical contact/unit element receiving male unit having rectangular body end sections with tongues/spigots wall openings engaging end sections
FR3095854A1 (en) Plenum
EP1343239A1 (en) Raiser for electrical apparatus box
FR2595855A1 (en) Structure made in a semi-rigid material, especially for advertising use
FR2828025A1 (en) Mixed fuse/relay modular connection having contact feet feed source/module assembly connected with modules fixing slab current source connected and having shunt fuse module contact foot.
FR2873993A1 (en) Case for storing and presenting labels on support tape, has lateral sides made of reinforced board, and including protrusions for positioning tape, and base and cover with respective holes to assemble case on vertical plane by pin mountings
WO2017103349A1 (en) Element for constructing a harmonica module
WO2003084822A2 (en) Container capable of being flattened for storage and provided with volume for use, and blank used for producing same