BE1012595A5 - Device pairs of strip flexible mattress support. - Google Patents

Device pairs of strip flexible mattress support. Download PDF

Info

Publication number
BE1012595A5
BE1012595A5 BE9700020A BE9700020A BE1012595A5 BE 1012595 A5 BE1012595 A5 BE 1012595A5 BE 9700020 A BE9700020 A BE 9700020A BE 9700020 A BE9700020 A BE 9700020A BE 1012595 A5 BE1012595 A5 BE 1012595A5
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
elastic
receiving
receiving pockets
pockets
mounting
Prior art date
Application number
BE9700020A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Rokado Metall Holz Kunststoff
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Rokado Metall Holz Kunststoff filed Critical Rokado Metall Holz Kunststoff
Application granted granted Critical
Publication of BE1012595A5 publication Critical patent/BE1012595A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47CCHAIRS; SOFAS; BEDS
    • A47C23/00Spring mattresses with rigid frame or forming part of the bedstead, e.g. box springs; Divan bases; Slatted bed bases
    • A47C23/06Spring mattresses with rigid frame or forming part of the bedstead, e.g. box springs; Divan bases; Slatted bed bases using wooden springs, e.g. of slat type ; Slatted bed bases
    • A47C23/062Slat supports
    • A47C23/063Slat supports by elastic means, e.g. coil springs
    • A47C23/064Slat supports by elastic means, e.g. coil springs by elastomeric springs

Landscapes

  • Invalid Beds And Related Equipment (AREA)
  • Bedding Items (AREA)
  • Special Chairs (AREA)
  • Springs (AREA)

Abstract

Dispositif de support de lattes flexibles de sommier sur les flasques latéraux du sommier à base d'une matière élastique, comprenant deux pochettes de réception (7) pour recevoir les extrémités libres des lattes flexibles et deux tenons de montage (9) situés en dessous des pochettes de réception dans la position de montage et destinés à pénéter dans des logements correspondants d'un élément de support fixé sur les flasques latéraux, les deux pochettes de réception étant mutuellement reliées par une traverse (13), un arceau élastique approximativement en forme de C (8) étant chaque fois prévu entre le côté inférieur de chaque pochette de réception (7) et le tenon de montage (9) disposé en dessous.Device for supporting flexible bed slats on the lateral flanges of the bed base based on an elastic material, comprising two receiving pockets (7) for receiving the free ends of the flexible slats and two mounting studs (9) located below the receiving pockets in the mounting position and intended to penetrate into corresponding housings of a support element fixed on the lateral flanges, the two receiving pockets being mutually connected by a crosspiece (13), an elastic hoop approximately in the form of C (8) being each time provided between the lower side of each receiving pocket (7) and the mounting stud (9) disposed below.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   "Dispositif de support de paires de lattes flexibles de sommier"
L'invention est relative à un dispositif de support de lattes flexibles de sommier sur les flasques latéraux du sommier à base d'une matière élastique comprenant deux pochettes de réception destinées à recevoir les extrémités libres des lattes flexibles et deux tenons de montage qui sont situés en dessous des pochettes de réception dans la position de montage et sont destinés à pénétrer dans des logements correspondants d'un élément de support fixé sur les flasques latéraux du sommier, les deux pochettes de réception étant mutuellement reliées par l'intermédiaire d'une traverse. 



   Il existe une série de solutions pour le support de lattes flexibles de sommier, l'invention partant, à titre d'exemple, d'un représentant du genre décrit dans la   DE-A-39     03440.   La   DE-A-   31 01 215 de la demanderesse fournit une solution comparable, tandis qu'on peut encore citer, uniquement à titre d'exemple,   la DE-A-28   42 038 ou la DE-B-22 33 577. 



   Les solutions connues présentent déjà partiellement un confort de suspension comparativement grand, les capacités de pivotement et de basculement d'une paire de lattes flexibles étant par ailleurs limitées partiellement de manière notable. 



   La présente invention a pour but de mettre au point une solution par laquelle le confort de suspension soit augmenté davantage pour une amélioration simultanée des propriétés de basculement et de pivotement des lattes flexibles. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Avec un dispositif du type cité au début, on résout ce problème suivant l'invention par le fait qu'un arceau élastique approximativement en forme de C est chaque fois prévu entre le côté inférieur de chaque pochette de réception et le tenon de montage agencé par-dessous et par le fait que l'épaisseur des arceaux élastiques diminue en direction du tenon de montage en partant du côté inférieur de la pochette de réception. 



   Par la liaison de la pochette de réception au tenon de montage par l'intermédiaire d'un arceau élastique en forme de C on obtient que les deux pochettes de réception mutuellement reliées par la traverse puissent fléchir de manière élastique lors d'une sollicitation verticale à partir du haut. La forme en C des arceaux élastiques permet cependant en outre que la paire de lattes flexibles puisse pivoter ou respectivement basculer dans l'un ou l'autre sens, pour pouvoir ainsi absorber des sollicitations asymétriques. 



   A cet endroit il faut remarquer que le dispositif, c'est-à-dire les pochettes de réception, les arceaux élastiques et les tenons de montage, peuvent être faits d'une pièce en une matière élastiquement flexible et que d'une manière générale ils sont aussi réalisés d'une pièce comme c'est le cas également pour des solutions selon l'état de la technique. Naturellement, les propriétés de matière peuvent aussi être différentes, selon qu'il s'agit des pochettes de réception, des tenons de montage ou des arceaux élastiques. 



   Pour favoriser davantage les propriétés de ressort optimales, il est aussi prévu suivant l'invention que l'épaisseur des arceaux élastiques diminue en direction du tenon de montage en partant du côté inférieur de la pochette de réception. 



   Il est apparu qu'une influence particulière sur les propriétés d'élasticité est possible par le fait que les deux arceaux élastiques sont 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 couplés l'un à l'autre approximativement au milieu par une entretoise de liaison élastique, un évidement étant prévu entre la traverse et l'entretoise de liaison. Cette forme de réalisation suivant l'invention 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 permet de contrôler, selon la position spéciale de l'entretoise de liaison par rapport aux arceaux élastiques en forme de C, leurs propriétés d'oscillation et d'amortissement de façon qu'un confort de suspension différent soit rendu possible. 



   Une possibilité particulière d'influence sur les propriétés d'amortissement est donnée suivant l'invention par le fait que l'évidement entre la traverse et l'entretoise de liaison peut être équipé d'un organe d'amortissement élastique. Par cette mesure, on peut mettre à la disposition du consommateur final une série d'organes d'amortissement différemment élastiques, avec lesquels il peut équiper les dispositifs de support respectifs des paires de lattes flexibles pour obtenir des suspensions différentes sur la totalité de la surface de repos, en pouvant ainsi choisir entre des propriétés de suspension dures et molles, selon qu'un organe d'amortissement est mis en oeuvre ou non, pour ne citer qu'un exemple. 



   Dans plusieurs cas d'application de l'invention, il peut être avantageux de façonner la surface de repos par rapport au sommier aussi grande que possible, ce qui est possible par des moyens simples grâce au type de forme des pochettes de réception suivant l'invention. 



  Ainsi il est possible que les pochettes de réception dépassent les flasques latéraux et les longerons latéraux en étant tournées vers l'extérieur. 



   L'invention prévoit aussi que le longeron latéral soit encoché en dessous de certaines paires de pochettes de réception voisines pour agrandir la course élastique. Par cette mesure on obtient que les dispositifs de réception puissent, dans la zone des longerons latéraux encochés, parcourir une course élastique encore plus grande avant de venir en contact avec les parties du sommier, de façon que de cette manière, par des moyens extrêmement simples, la possibilité soit réalisable d'un affaissement d'épaule individuel à l'intérieur de la totalité 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du sommier. Ainsi des ferrures compliquées, fréquemment également coûteuses, destinées à l'affaissement d'épaule sont en supplément superflues. 



   L'invention va être décrite de manière plus détaillée dans la suite à l'aide des dessins donnés à titre d'exemple. 



   La figure 1 représente une vue latérale simplifiée des flasques latéraux d'un sommier, avec un grand nombre de dispositifs de support pour des lattes flexibles non représentées de manière détaillée. 



   La figure 2 représente, dans une illustration analogue à la figure 1, la vue latérale des flasques latéraux du sommier, dans la zone de l'abaissement d'épaulement. 



   La figure 3 représente une vue agrandie approximativement 
 EMI5.1 
 suivant ! a iigne) ! !- !) ! de la figure 1. 



   La figure 4 représente une vue en perspective d'un dispositif de réception de lattes flexibles. 



   Les figures 5 à 9 représentent des variantes de déplacement du dispositif correspondant dans le cas de sollicitations différentes sur les lattes flexibles. 



   Un sommier désigné d'une manière générale par la référence 1 et représenté sur les figures uniquement de manière esquissée présente des éléments de châssis latéraux, c'est-à-dire des longerons latéraux 2, et des éléments frontaux 3, les longerons latéraux étant pourvus de flasques latéraux 4 éventuellement capables de pivoter qui, à leur tour, présentent une multiplicité de dispositifs de support, désignés d'une manière générale par la référence 5, pour des lattes flexibles 6 esquissées uniquement sur la figure 3. 



   Ainsi qu'il ressort des figures, le dispositif 5 comporte deux pochettes de réception 7 pour les lattes flexibles 6, des arceaux élastiques en forme de C 8 étant prévus à partir du côté inférieur de ces pochettes de réception 7, arceaux qui sont équipés de tenons de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 montage 9 qui, à leur tour, peuvent être enfichés sur des tourillons de montage 10, indiqués en traits interrompus sur la figure 3, des flasques latéraux 4 et être fixés là. 



   Les arceaux élastiques 8 en forme de C sont mutuellement couplés approximativement en leur milieu au moyen d'une entretoise de liaison élastique 11, en laissant libre une ouverture de réception 12 qui est obtenue par le fait que les pochettes de réception 7 sont, à leur tour, mutuellement reliées de manière élastique par l'intermédiaire d'une traverse désignée par la référence 13, ainsi que cela ressort en particulier de la figure 4. 



   Dans cette ouverture de réception 12 entre la traverse 13 et l'entretoise de liaison 11, un organe d'amortissement élastique 14 peut être enfiché pour pouvoir ajuster de manière individuelle la capacité d'amortissement de chaque dispositif de support 5 différent (figure 4). 



   Dans la zone de l'affaissement de l'épaule, le longeron latéral 2 du sommier est, ainsi qu'il ressort des figures 1 à 3, pourvu d'une encoche 15 qui permet qu'ici le dispositif de réception 5 des lattes flexibles 6 puisse être abaissé plus profondément que les autres dispositifs de réception, cette position abaissée à l'épaule étant indiquée sur les figures 2 et respectivement 7. Les deux dispositifs représentés à titre d'exemple, qui présentent des propriétés élastiques très larges dans la zone d'épaule, sont désignés sur les figures par la référence 5a. 



   Dans les figures 5 à 9, on a représenté les différentes possibilités de déformation du dispositif 5, aussi bien un basculement latéral selon les flèches 16 et 17 de la figure 5 qu'un déplacement vers le haut et vers le bas selon la flèche 18 de cette figure. 



   Naturellement, l'exemple de réalisation de l'invention qui est décrit peut encore être modifié sous de multiples aspects, sans quitter le cadre fondamental. Ainsi il est par exemple possible de former le dispositif 5 d'une pièce à base d'une matière synthétique élastique. Ici 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 aussi la présence de plusieurs pièces est possible, éventuellement de manière que la pochette de réception 7 soit formée avec la traverse 13 en une matière tandis que l'arceau élastique en forme de C 8 est constitué avec l'entretoise de liaison élastique 11 en une autre matière, pour pouvoir convenir à des souhaits de suspension particuliers.

   Les dispositifs 5 peuvent aussi être fabriqués, vu sur la longueur du sommier, en différentes matières, de même qu'il est possible de former les organes d'amortissement élastiques 14, qui peuvent être enfichés dans les évidements 12 de chaque dispositif, à base de matières différentes.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   "Device for supporting pairs of flexible bed slats"
The invention relates to a device for supporting flexible bed slats on the lateral flanges of the bed base based on an elastic material comprising two receiving pockets intended to receive the free ends of the flexible slats and two mounting studs which are located below the reception pockets in the mounting position and are intended to penetrate into corresponding housings of a support element fixed on the lateral flanges of the bed base, the two reception pockets being mutually connected by means of a cross-member .



   There are a series of solutions for the support of flexible bed slats, the invention starting, for example, from a representative of the type described in DE-A-39 03440. DE-A- 31 01 215 of the applicant provides a comparable solution, while one can also cite, only by way of example, DE-A-28 42 038 or DE-B-22 33 577.



   The known solutions already have a comparatively large suspension comfort, the pivoting and tilting capacities of a pair of flexible slats being also partially limited in a notable manner.



   The object of the present invention is to develop a solution by which the suspension comfort is further increased for a simultaneous improvement of the tilting and pivoting properties of the flexible slats.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   With a device of the type mentioned at the beginning, this problem according to the invention is solved by the fact that an approximately C-shaped elastic hoop is each time provided between the lower side of each receiving pocket and the mounting stud arranged by below and by the fact that the thickness of the elastic arches decreases in the direction of the mounting stud from the lower side of the receiving pocket.



   By connecting the receiving pocket to the mounting post by means of a C-shaped elastic hoop, it is obtained that the two receiving pockets mutually connected by the crosspiece can flex elastically during vertical stress at from the top. The C-shape of the elastic arches, however, also allows the pair of flexible slats to pivot or tilt respectively in one or the other direction, so as to be able to absorb asymmetrical stresses.



   At this point it should be noted that the device, that is to say the receiving pockets, the elastic arches and the mounting studs, can be made in one piece from an elastically flexible material and that in general they are also produced in one piece as is also the case for solutions according to the state of the art. Naturally, the material properties can also be different, depending on whether they are receiving pockets, mounting studs or elastic arches.



   To further promote optimal spring properties, it is also provided according to the invention that the thickness of the elastic hoops decreases towards the mounting stud from the bottom side of the receiving pocket.



   It appeared that a particular influence on the elasticity properties is possible by the fact that the two elastic arches are

 <Desc / Clms Page number 3>

 coupled to each other approximately in the middle by an elastic connection spacer, a recess being provided between the crosspiece and the connection spacer. This embodiment according to the invention

 <Desc / Clms Page number 4>

 makes it possible to control, depending on the special position of the connecting spacer with respect to the elastic C-shaped arches, their oscillation and damping properties so that different suspension comfort is made possible.



   A particular possibility of influencing the damping properties is given according to the invention by the fact that the recess between the cross member and the connecting spacer can be equipped with an elastic damping member. By this measure, it is possible to make available to the final consumer a series of differently elastic damping members, with which he can equip the respective support devices for pairs of flexible slats to obtain different suspensions over the entire surface. rest, thus being able to choose between hard and soft suspension properties, depending on whether a damping member is used or not, to cite only one example.



   In several cases of application of the invention, it may be advantageous to shape the rest surface relative to the bed base as large as possible, which is possible by simple means thanks to the type of shape of the receiving pockets according to the invention.



  Thus it is possible that the receiving pockets exceed the side flanges and the side rails by being turned outwards.



   The invention also provides that the lateral spar is notched below certain pairs of neighboring receiving pockets to enlarge the elastic stroke. By this measure it is obtained that the receiving devices can, in the area of the notched side rails, travel an even greater elastic stroke before coming into contact with the parts of the bed base, so that in this way, by extremely simple means , the possibility is achievable of an individual shoulder sag inside the whole

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the box spring. Thus complicated fittings, frequently also expensive, intended for sagging shoulders are additionally superfluous.



   The invention will be described in more detail below using the drawings given by way of example.



   Figure 1 shows a simplified side view of the side flanges of a box spring, with a large number of support devices for flexible slats not shown in detail.



   Figure 2 shows, in an illustration similar to Figure 1, the side view of the side flanges of the box spring, in the area of the shoulder lowering.



   Figure 3 shows an approximate enlarged view
 EMI5.1
 next ! on line)! ! -!)! of figure 1.



   FIG. 4 represents a perspective view of a device for receiving flexible slats.



   Figures 5 to 9 show variants of displacement of the corresponding device in the case of different stresses on the flexible slats.



   A bed base generally designated by the reference 1 and shown in the figures only in a sketched manner has side frame elements, that is to say side rails 2, and front elements 3, the side rails being provided with lateral flanges 4 possibly able to pivot which, in turn, have a multiplicity of support devices, generally designated by the reference 5, for flexible slats 6 sketched only in FIG. 3.



   As can be seen from the figures, the device 5 comprises two receiving pockets 7 for the flexible slats 6, elastic C-shaped arches 8 being provided from the lower side of these receiving pockets 7, arches which are equipped with stick to

 <Desc / Clms Page number 6>

 mounting 9 which, in turn, can be plugged into mounting pins 10, indicated in broken lines in Figure 3, side flanges 4 and be fixed there.



   The elastic arches 8 in the form of C are mutually coupled approximately in their middle by means of an elastic connection spacer 11, leaving free a reception opening 12 which is obtained by the fact that the reception pockets 7 are, at their tower, mutually connected in an elastic manner via a cross member designated by the reference 13, as is shown in particular in FIG. 4.



   In this receiving opening 12 between the cross member 13 and the connecting spacer 11, an elastic damping member 14 can be inserted in order to be able to individually adjust the damping capacity of each different support device 5 (FIG. 4) .



   In the area of the sagging of the shoulder, the lateral spar 2 of the bed base is, as can be seen from FIGS. 1 to 3, provided with a notch 15 which allows here the receiving device 5 of the flexible slats 6 can be lowered more deeply than the other receiving devices, this lowered position at the shoulder being indicated in FIGS. 2 and 7 respectively. The two devices shown by way of example, which have very wide elastic properties in the area shoulder, are designated in the figures by the reference 5a.



   In FIGS. 5 to 9, the various possibilities of deformation of the device 5 have been shown, both a lateral tilting according to the arrows 16 and 17 in FIG. 5 as well as an upward and downward displacement according to the arrow 18 of this figure.



   Naturally, the exemplary embodiment of the invention which is described can still be modified in multiple aspects, without leaving the fundamental framework. Thus it is for example possible to form the device 5 in one piece based on an elastic synthetic material. Here

 <Desc / Clms Page number 7>

 also the presence of several parts is possible, possibly so that the receiving pocket 7 is formed with the cross member 13 in a material while the elastic C-shaped arch 8 is formed with the elastic connecting spacer 11 in one other material, to be able to suit particular suspension wishes.

   The devices 5 can also be made, seen along the length of the bed base, of different materials, just as it is possible to form the elastic damping members 14, which can be inserted in the recesses 12 of each device, based of different materials.


    

Claims (5)

REVENDICATIONS 1. Dispositif de support de lattes flexibles de sommier sur les flasques latéraux du sommier à base d'une matière élastique, comprenant deux pochettes de réception pour recevoir les extrémités libres des lattes flexibles et deux tenons de montage situés en dessous des pochettes de réception dans la position de montage et destinés à pénétrer dans des logements correspondants d'un élément de support fixé sur les flasques latéraux, les deux pochettes de réception étant mutuellement reliées par une traverse, caractérisé en ce que, entre le côté inférieur de chaque pochette de réception (7) et le tenon de montage (9) disposé en dessous, il est chaque fois prévu un arceau élastique approximativement en forme de C (8) dont l'épaisseur diminue en direction du tenon de montage (9) en partant du côté inférieur de la pochette de réception (7).  CLAIMS 1. Device for supporting flexible bed slats on the lateral flanges of the bed base based on an elastic material, comprising two receiving pockets for receiving the free ends of the flexible slats and two mounting studs located below the receiving pockets in the mounting position and intended to penetrate into corresponding housings of a support element fixed on the lateral flanges, the two reception pockets being mutually connected by a cross-member, characterized in that, between the lower side of each reception pocket (7) and the mounting stud (9) arranged below, there is each time provided an approximately C-shaped elastic hoop (8) whose thickness decreases towards the mounting stud (9) from the bottom side of the receiving pocket (7). 2. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les deux arceaux élastiques (8) sont couplés l'un à l'autre approximativement en leur milieu par une entretoise de liaison élastique (11), un évidement (12) étant prévu entre la traverse (13) et l'entretoise de liaison (11).  2. Device according to claim 1, characterized in that the two elastic arches (8) are coupled to each other approximately in their middle by an elastic connection spacer (11), a recess (12) being provided between the crosspiece (13) and the connecting spacer (11). 3. Dispositif suivant l'une des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que l'évidement (12) entre la traverse (13) et l'entretoise de liaison (11) peut être garni d'un organe d'amortissement élastique (14).  3. Device according to one of claims 1 and 2, characterized in that the recess (12) between the crosspiece (13) and the connecting spacer (11) can be lined with an elastic damping member ( 14). 4. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 1 à 3, caractérisé en ce que les pochettes de réception (7) font saillie vers l'extérieur par rapport aux arceaux élastiques (9) et l'entretoise de liaison (11), vu du côté interne du sommier. <Desc/Clms Page number 9>  4. Device according to any one of claims 1 to 3, characterized in that the receiving pockets (7) project outwardly relative to the elastic arches (9) and the connecting spacer (11), seen on the internal side of the box spring.  <Desc / Clms Page number 9>   5. Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 1 à 4, caractérisé en ce que les pochettes de réception (7) font saillie audelà des flasques latéraux (4) et du longeron latéral (2).  5. Device according to any one of claims 1 to 4, characterized in that the receiving pockets (7) protrude beyond the lateral flanges (4) and the lateral spar (2).
BE9700020A 1996-01-09 1997-01-09 Device pairs of strip flexible mattress support. BE1012595A5 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE29600267U DE29600267U1 (en) 1996-01-09 1996-01-09 Device for storing pairs of bed frames and slats

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1012595A5 true BE1012595A5 (en) 2001-01-09

Family

ID=8017802

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9700020A BE1012595A5 (en) 1996-01-09 1997-01-09 Device pairs of strip flexible mattress support.

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE1012595A5 (en)
DE (1) DE29600267U1 (en)
NL (1) NL1004745C2 (en)

Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE8904001U1 (en) * 1988-04-12 1989-06-22 Hartmann, Siegbert, 4972 Loehne Bearing body for the spring slats of a bed frame
DE9405042U1 (en) * 1994-03-24 1994-05-19 Rokado Metall-Holz-Kunststoff Gmbh & Co Kg, 59439 Holzwickede Bed frame with bearing bodies for fixing spring slats in pairs
DE9413226U1 (en) * 1994-08-16 1994-12-22 Froli Kunststoffe Heinrich Fromme, 33758 Schloß Holte-Stukenbrock Head piece for holding slats

Patent Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE8904001U1 (en) * 1988-04-12 1989-06-22 Hartmann, Siegbert, 4972 Loehne Bearing body for the spring slats of a bed frame
DE9405042U1 (en) * 1994-03-24 1994-05-19 Rokado Metall-Holz-Kunststoff Gmbh & Co Kg, 59439 Holzwickede Bed frame with bearing bodies for fixing spring slats in pairs
DE9413226U1 (en) * 1994-08-16 1994-12-22 Froli Kunststoffe Heinrich Fromme, 33758 Schloß Holte-Stukenbrock Head piece for holding slats

Also Published As

Publication number Publication date
NL1004745A1 (en) 1997-07-10
DE29600267U1 (en) 1996-02-29
NL1004745C2 (en) 1997-12-10

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2601091A1 (en) SLIDER FOR VEHICLE SEAT
FR2663829A1 (en) BEDDING SUMMER.
BE1012595A5 (en) Device pairs of strip flexible mattress support.
FR2666973A1 (en) Slide (cursor) for varying the tension, for a slatted bed base
FR2670101A1 (en) Improvement to devices for the suspension and guidance of slats for a mattress support and mattress support provided with such a device
EP0783856B1 (en) Slatted bed base
EP0168316A1 (en) Filing drum
CH568048A5 (en)
FR2633171A1 (en) Device for securing the slats of slatted bed bases
EP1843059B1 (en) Flexible plastic suspension element such as a spring, ball-and-socket joint or similar for bed base, mattress or chair
FR2706408A1 (en) Stroller type vehicle.
FR2577777A1 (en) Framework part for a slat (bed) underframe
EP0081404A2 (en) Ladder stand-off and stabilizing device
EP0337828A1 (en) Device for hinging slats to a bed support and method of manufacturing the same
EP0005272A1 (en) Orthopedic mattress
EP1836934B1 (en) Suspension element for bed base or seat of the type with slats equipped with firmness-adjustment means
EP0834272A1 (en) Slatted bed base with two layers of slats
FR2736251A1 (en) Frame for mattress base with supports for slats - has two longitudinal grooves and support held by bar sliding in groove and having shock absorbers under slats
FR92584E (en)
EP1661495A1 (en) New articulated bed base
FR2688833A1 (en) Bed base with dismantleable frame
EP0694268A1 (en) Panel assembly and table with a frame made of this panel assembly
FR3136642A3 (en) FOOT OF A METAL STORAGE SHELF
EP1013199A1 (en) Support system for the slats of a bed base
FR2709241A1 (en) Device for fitting the slats of a bed base, especially for a sofa bed

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Effective date: 20040131