BE1008195A3 - Drive rod floor for preparing a combine. - Google Patents

Drive rod floor for preparing a combine. Download PDF

Info

Publication number
BE1008195A3
BE1008195A3 BE9200936A BE9200936A BE1008195A3 BE 1008195 A3 BE1008195 A3 BE 1008195A3 BE 9200936 A BE9200936 A BE 9200936A BE 9200936 A BE9200936 A BE 9200936A BE 1008195 A3 BE1008195 A3 BE 1008195A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
connecting rod
bearing
flange
eccentric
floor
Prior art date
Application number
BE9200936A
Other languages
French (fr)
Inventor
Franz Glaubitz
Original Assignee
Claas Ohg
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Claas Ohg filed Critical Claas Ohg
Application granted granted Critical
Publication of BE1008195A3 publication Critical patent/BE1008195A3/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01FPROCESSING OF HARVESTED PRODUCE; HAY OR STRAW PRESSES; DEVICES FOR STORING AGRICULTURAL OR HORTICULTURAL PRODUCE
    • A01F12/00Parts or details of threshing apparatus
    • A01F12/44Grain cleaners; Grain separators

Abstract

Entraînement à bielles pour plancher de préparation d'une moissonneuse-batteuse, avec deux bielles latérales, chacune avec une extrémité articulée sur le plancher de préparation et l'autre maintenue à rotation autour d'un maneton d'un disque d'entraînement, excentré par rapport à l'axe de rotation du disque. Il se caractérise en ce que, autour du maneton (11) de chaque disque d'entraînement (12), est disposé un palier (14) pouvant pivoter autour du maneton (11) en vue du réglage de la longueur de la bielle (13), et pouvant être fixé à la bielle (13) en chaque position de pivotement. L'invention permet d'installer précisément en position médiane le plancher de préparation ainsi que le caisson de tamisage et le plancher de renvoi, de manière simple, appropriée et rapide.Connecting rod drive for preparation floor of a combine harvester, with two lateral connecting rods, each with one end hinged on the preparation floor and the other held in rotation around a crank pin of an eccentric drive disc with respect to the axis of rotation of the disc. It is characterized in that, around the crank pin (11) of each drive disc (12), is disposed a bearing (14) which can pivot around the crank pin (11) for adjusting the length of the connecting rod (13 ), and can be fixed to the connecting rod (13) in each pivoting position. The invention makes it possible to install precisely in the middle position the preparation floor as well as the screening box and the return floor, in a simple, appropriate and rapid manner.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Entraînement à bielles pour plancher de préparation d'une moissonneuse-batteuse
L'invention concerne un entraînement à bielles pour plancher de préparation d'une moissonneuse-batteuse, avec deux bielles latérales, chacune avec une extrémité articulée sur le plancher de préparation et l'autre extrémité maintenue à rotation autour d'un maneton d'un disque d'entraînement, excentré par rapport à l'axe de rotation du disque d'entraînement. 



   Dans la pratique, les planchers de préparation, les caissons de tamisage et les planchers de renvoi de moissonneuses-batteuses sont entraînés à l'aide de deux bielles dont la longueur est invariable. Comme, après le montage des éléments précités, il arrive toujours qu'en particulier le plancher de préparation se dispose de manière excentrique, jusqu'à atteindre les parois latérales du bâti de la machine, il faut prévoir un dispositif pour ramener ce plancher de préparation dans sa position médiane. 



   Ceci est dans la pratique réalisé par le fait que les bielles sont séparées et raccourcies au niveau des douilles de palier et qu'elles sont ensuite reliées à nouveau aux douilles de palier par soudage. 



   En outre, on a incorporé dans les bielles des clés de serrage ou des moyens réglables de liaison, pour obtenir une modification de leur longueur. 



   Toutes ces mesures sont cependant très peu satisfaisantes, demandent du temps et surtout sont chères et n'apportent pas l'effet désiré. 



   L'objet de l'invention est dès lors de créer un entraînement à bielles dans une moissonneuse-batteuse tant pour le plancher de préparation que pour le caisson de tamisage et le plancher de renvoi, qui soit construit selon le mode décrit au début et possède un mode de réalisation le plus simple, le plus sûr et le plus économique possible, pour 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 pouvoir installer précisément en position médiane le plancher de préparation ainsi que le caisson de tamisage et le plancher de renvoi, de manière simple, appropriée et rapide. 



   Cet objet est selon l'invention atteint en ce que, autour du maneton de chaque disque d'entraînement est disposé un palier excentré, pouvant tourner autour du maneton en vue du réglage de la longueur de la bielle et pouvant être fixé à la bielle dans chaque position de pivotement. 



   Ce palier excentré peut être tourné de   360    autour du maneton, par pas et partiellement également en continu, et il peut alors être relié rigidement à la bielle dans chaque position de pivotement, par boulonnage ou similaire. 



   D'autres caractéristiques de l'invention sont reprises dans les caractéristiques des revendications secondaires, qui représentent des développements avantageux et favorables de la solution selon l'invention. 



   L'invention crée un entraînement à bielle réglable pour le plancher de préparation d'une moissonneuse-batteuse, qui permet, sans modification de la bielle, un réglage de la position en longueur de la bielle et donc une installation du plancher de préparation d'une position éventuellement inclinée ou décalée vers l'extérieur à sa position médiane. 



   A cet effet, l'invention fournit un palier excentré qui est relié à une extrémité de la bielle et est disposé sur le disque d'entraînement. 



   Ce palier excentré se place d'une part sur le maneton du disque d'entraînement, et coopère d'autre part avec la bielle et, du fait de la configuration excentrée de ce palier, la bielle est plus ou moins rapprochée ou éloignée du disque d'entraînement par pivotement du palier excentré, de sorte qu'ainsi le plancher de préparation est installé dans sa position moyenne, transversalement à sa direction longitudinale. 



   Les deux bielles de l'entraînement à bielles, qui sont 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 chacune articulées par l'intermédiaire d'un palier excentré sur le disque d'entraînement, et par l'intermédiaire d'un autre palier sur le plancher de préparation, sont déplacées l'une par rapport à l'autre,   c'est-à-dire   qu'une bielle est déplacée par rapport à l'autre ou éventuellement, qu'une bielle est fortement déplacée et l'autre l'est peu, de sorte que l'on obtient une installation facile du plancher de préparation dans sa position médiane. 



   Après installation, le palier excentré est relié rigidement à la bielle par boulonnage, de sorte qu'alors la longueur réglée pour la bielle est fixée. 



   Ce réglage peut s'effectuer de manière extrêmement simple et rapide par desserrage des vis, rotation du palier excentré et enfin serrage des vis. 



   L'autre extrémité longitudinale de la bielle reste en liaison articulée avec le plancher de préparation par l'intermédiaire d'un palier à élasticité propre, ce palier élastique permettant un déplacement du type cardan de la bielle par rapport au plancher de préparation, de sorte qu'outre la possibilité de réglage excentré, existe également une possibilité de compensation autonome du type cardan de la bielle. Cette possibilité de réglage de l'entraînement à bielles montrant un grand degré d'efficacité avec une manipulation facile est obtenue à partir d'un petit nombre de pièces et peut être exécutée de la manière la plus appropriée et précise. 



   Cet entraînement à bielles réglables peut être utilisé non seulement pour le plancher de préparation, mais également pour le dispositif de tamisage et pour le plancher de renvoi de la moissonneuse-batteuse, de sorte qu'ici également on obtient un agencement précis et de fonctionnement fiable de chacun des éléments constructifs. 



   L'invention permet également de placer dans leur position médiane, et avec une mise en oeuvre réduite, des planchers de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 préparation, des caissons de tamisage et des planchers de renvoi même situés dans des positions très éloignées de la position médiane, sans devoir à cette occasion entreprendre aucune modification fondamentale des bielles, car seuls le palier excentré et le palier élastique sont utilisés et ainsi les bielles peuvent être équipées à leurs extrémités longitudinales des nouveaux paliers, et ne doivent ainsi pas être soumises à un essai de grande ampleur de tenue dans le temps. 



   Les paliers excentrés peuvent, lorsque les éléments sont fort éloignés de leur position centrale être tournés d'un nombre de degrés quelconque en sens contraire des deux côtés, ce qui permet également une installation simple des planchers de préparation montés en position extrêmement défavorable. 



   Un exemple de réalisation de l'invention est ci-dessous expliqué plus en détail à l'aide des dessins. Dans ces dessins : la figure 1 représente une vue latérale schématique de la partie battage-séparation d'une moissonneuse-batteuse avec entraînement par bielles du plancher de préparation, la figure 2 représente une vue schématique en plan de fond de préparation avec entraînement à bielles, la figure 3 représente une vue latérale d'un palier excentré réglable de l'entraînement à bielles, sur un disque d'entraînement, en vue du réglage de la longueur de la bielle, la figure 4 représente une vue en plan, partiellement en coupe, de l'entraînement à bielles avec un palier excentré prévu à une extrémité de la bielle et un palier élastique disposé à l'autre extrémité. 



   La partie battage-séparation d'une moissonneuse-batteuse représentée schématiquement en figure 1 présente de manière connue un tambour de battage (1), un panier de battage (2) associé à celui-ci, avec en dessous un plancher de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 préparation (plancher d'alimentation) (3), en arrière de celui-ci, un dispositif de tamisage (4), une soufflante (5) associée au plancher de préparation (3) et au dispositif de tamisage (4), au-dessus de ces deux dispositifs (3,4) une table vibrante (6) et en dessous de celle-ci un plancher de renvoi (7). 



   Le plancher de préparation (3) est suspendu de manière articulée dans le bâti de la moissonneuse-batteuse à l'aide de leviers oscillants (8,9), et les leviers oscillants (9) sont reliés à un entraînement à bielles (10) à l'aide duquel le plancher de préparation (3) est déplacé. 



   L'entraînement à bielles (10) présente deux bielles (13) latérales, chacune avec une extrémité articulée sur le plancher de préparation (3) par l'intermédiaire d'un levier oscillant (9), et avec l'autre extrémité maintenue à rotation autour d'un maneton (11) d'un disque d'entraînement (12), le maneton (11) étant situé excentriquement par rapport à l'axe de rotation (12a) du disque d'entraînement. 



   Autour du maneton (11) de chaque disque d'entraînement (12) est disposé un palier (14) excentré pouvant tourner autour du maneton (11) en vue du réglage de la longueur de la bielle (13), et pouvant être fixé à la bielle (13) en n'importe quelle position de pivotement. 



   Ce palier excentré (14) peut être relié à la bielle (13) par pas de déplacement de pivotement, et est formé par un palier à bride. La bielle (13) entoure par un alésage de palier (15) un épaulement (14b) du palier à bride (14), débordant vers le centre à partir de la bride (14a), et repose contre la bride   (14a)   et est relié à la bride   (14a)   par des vis (16). 



   Un alésage de palier (17) excentré, dans lequel rentre le maneton (11), avec interposition d'un palier de roulement (18), est formé dans l'épaulement (14b). 



   La bride (14a) et l'épaulement décalé (14b) possèdent la 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 forme fondamentale d'un cercle, et plusieurs trous de vis (19), tels que des trous filetés, des trous traversant ou similaire, distribués régulièrement sur un cercle gradué dans la bride (14a), autour de l'épaulement (14b), sont formés en vue d'une liaison au choix avec la bielle (13). 



   Les deux disques d'entraînement (12) sont coaxiaux et sont fixés à rotation par leur axe de rotation commun (12a) dans le bâti de la moissonneuse-batteuse et sont menés par un entraînement. 



   L'autre extrémité de la bielle (13) présente un palier (20) élastique permettant une compensation en longueur et un mouvement à la cardan de la bielle (13) qui est reliée au levier oscillant (9) (l'articulation) du plancher de préparation (3) par son intermédiaire. 



   Ce palier élastique (20) est constitué d'une douille de palier (21) soudée à l'extrémité de la bielle (13), d'une bague cylindrique (22) élastique en caoutchouc, matière élastique ou similaire, insérée dans cette douille et servant de couche intermédiaire, et d'une douille (23) qui y est insérée et dans laquelle pénètre un pivot (9a) de l'articulation (9). 



   Pour ajuster le plancher de préparation (3) qui, comme indiqué en figure 2 en traits et points est situé en position inclinée ou vers l'extérieur, en sa position médiane, l'une ou l'autre bielle (13) est réglée en longueur, suivant la position du plancher de préparation (3) en tournant le palier excentré (14) autour du maneton (11) et dans l'alésage de palier (15), suffisamment pour que le plancher de préparation (3) prenne sa position médiane (en trait plein en figure 2). Lors de cette rotation, la bielle (13) est rapprochée ou éloignée longitudinalement du disque d'entraînement (12) et se déplace ainsi transversalement par rapport à sa direction longitudinale, par l'intermédiaire du palier élastique (20) du plancher de préparation (3), et se positionne en sa 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 position médiane. 



   Lorsque le plancher de préparation (3) a pris sa position médiane, le palier excentré (14) est relié à la bielle (13) à l'aide des vis (16), et la position réglée est bloquée. 



   Le palier élastique (20) permet encore en supplément un déplacement du type cardan de la bielle (13). 



   Un entraînement à bielles (10) réglable ainsi construit peut évidemment être utilisé également pour l'installation de tamisage (4) et le plancher de renvoi (7). 



   Rentre également dans le cadre de l'invention la réalisation des trous pour vis (19) sous la forme de trous oblongs s'étendant sur le cercle gradué, de façon à permettre, dans certaines zones, un réglage en continu de la longueur des bielles (13) à l'aide du palier excentré (14) pivotant et immobilisable par les vis (16).



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Connecting rod drive for preparation floor of a combine harvester
The invention relates to a connecting rod drive for the preparation floor of a combine harvester, with two lateral connecting rods, each with one end articulated on the preparation floor and the other end held in rotation around a crankpin of a drive disc, eccentric to the axis of rotation of the drive disc.



   In practice, the preparation floors, the sieving boxes and the return floors of combine harvesters are driven using two rods whose length is invariable. As, after the assembly of the aforementioned elements, it always happens that in particular the preparation floor is arranged eccentrically, until reaching the side walls of the frame of the machine, it is necessary to provide a device for bringing back this preparation floor in its middle position.



   This is in practice achieved by the fact that the connecting rods are separated and shortened at the bearing sockets and that they are then connected again to the bearing sockets by welding.



   In addition, tightening wrenches or adjustable connecting means have been incorporated in the connecting rods, in order to obtain a modification of their length.



   All these measures are however very unsatisfactory, require time and above all are expensive and do not bring the desired effect.



   The object of the invention is therefore to create a drive with connecting rods in a combine harvester both for the preparation floor and for the sieving box and the return floor, which is constructed according to the method described at the start and has the simplest, safest and most economical possible embodiment for

 <Desc / Clms Page number 2>

 be able to precisely install the preparation floor as well as the screening box and the return floor in a simple, appropriate and quick manner.



   This object is according to the invention achieved in that, around the crankpin of each drive disc is disposed an eccentric bearing, which can rotate around the crankpin for adjusting the length of the rod and can be fixed to the rod in each pivot position.



   This eccentric bearing can be rotated 360 around the crankpin, in steps and partially also continuously, and it can then be rigidly connected to the rod in each pivoting position, by bolting or the like.



   Other characteristics of the invention are included in the characteristics of the secondary claims, which represent advantageous and favorable developments of the solution according to the invention.



   The invention creates an adjustable connecting rod drive for the preparation floor of a combine harvester, which allows, without modification of the connecting rod, an adjustment of the length position of the connecting rod and therefore an installation of the preparation floor of a position possibly inclined or offset towards the outside to its middle position.



   To this end, the invention provides an eccentric bearing which is connected to one end of the connecting rod and is arranged on the drive disc.



   This eccentric bearing is placed on the one hand on the crankpin of the drive disc, and cooperates on the other hand with the connecting rod and, due to the eccentric configuration of this bearing, the connecting rod is more or less close to or distant from the disc drive by pivoting the eccentric bearing, so that the preparation floor is installed in its middle position, transverse to its longitudinal direction.



   The two connecting rods of the connecting rod drive, which are

 <Desc / Clms Page number 3>

 each articulated by means of an eccentric bearing on the drive disc, and by means of another bearing on the preparation floor, are moved relative to each other, that is to say that is to say one rod is moved relative to the other or possibly, one rod is strongly displaced and the other is little, so that one obtains an easy installation of the preparation floor in its middle position.



   After installation, the eccentric bearing is rigidly connected to the connecting rod by bolting, so that the length set for the connecting rod is then fixed.



   This adjustment can be carried out extremely simply and quickly by loosening the screws, rotating the eccentric bearing and finally tightening the screws.



   The other longitudinal end of the connecting rod remains in articulated connection with the preparation floor by means of a bearing with its own elasticity, this elastic bearing allowing a cardan type movement of the connecting rod relative to the preparation floor, so that in addition to the possibility of eccentric adjustment, there is also a possibility of autonomous compensation of the cardan type of the connecting rod. This possibility of adjusting the connecting rod drive showing a high degree of efficiency with easy handling is obtained from a small number of parts and can be carried out in the most appropriate and precise manner.



   This drive with adjustable rods can be used not only for the preparation floor, but also for the sieving device and for the return floor of the combine harvester, so that here also a precise and reliable arrangement is obtained. of each of the constructive elements.



   The invention also makes it possible to place in their central position, and with a reduced implementation, floors of

 <Desc / Clms Page number 4>

 preparation, sieving boxes and return floors even located in positions very far from the middle position, without having to undertake any fundamental modification of the connecting rods on this occasion, because only the eccentric bearing and the elastic bearing are used and thus the connecting rods may be fitted at their longitudinal ends with the new bearings, and must therefore not be subjected to a large-scale test over time.



   The eccentric bearings can, when the elements are very far from their central position, be turned by any number of degrees in opposite directions on both sides, which also allows a simple installation of the preparation floors mounted in an extremely unfavorable position.



   An exemplary embodiment of the invention is explained below in more detail using the drawings. In these drawings: FIG. 1 represents a schematic side view of the threshing-separation part of a combine with drive by connecting rods of the preparation floor, FIG. 2 represents a schematic plan view of the preparation bottom with driving with connecting rods , Figure 3 shows a side view of an adjustable eccentric bearing of the connecting rod drive, on a drive disc, for adjusting the length of the connecting rod, Figure 4 shows a plan view, partially in section, of the connecting rod drive with an eccentric bearing provided at one end of the connecting rod and an elastic bearing arranged at the other end.



   The threshing-separation part of a combine shown schematically in Figure 1 has in a known manner a threshing drum (1), a threshing basket (2) associated with it, with a floor below

 <Desc / Clms Page number 5>

 preparation (feed floor) (3), behind it, a screening device (4), a blower (5) associated with the preparation floor (3) and the screening device (4), above these two devices (3,4) a vibrating table (6) and below it a deflection floor (7).



   The preparation floor (3) is hinged in an articulated manner in the frame of the combine harvester using oscillating levers (8,9), and the oscillating levers (9) are connected to a connecting rod drive (10) with which the preparation floor (3) is moved.



   The connecting rod drive (10) has two lateral connecting rods (13), each with one end hinged to the preparation floor (3) by means of an oscillating lever (9), and with the other end held at rotation around a crank pin (11) of a drive disc (12), the crank pin (11) being located eccentrically with respect to the axis of rotation (12a) of the drive disc.



   Around the crank pin (11) of each drive disc (12) is disposed an eccentric bearing (14) which can rotate around the crank pin (11) for adjusting the length of the connecting rod (13), and can be fixed to the connecting rod (13) in any pivoting position.



   This eccentric bearing (14) can be connected to the connecting rod (13) by no pivoting movement, and is formed by a flange bearing. The connecting rod (13) surrounds by a bearing bore (15) a shoulder (14b) of the flange bearing (14), projecting towards the center from the flange (14a), and rests against the flange (14a) and is connected to the flange (14a) by screws (16).



   An eccentric bearing bore (17) into which the crank pin (11) fits, with the interposition of a rolling bearing (18), is formed in the shoulder (14b).



   The flange (14a) and the offset shoulder (14b) have the

 <Desc / Clms Page number 6>

 basic shape of a circle, and several screw holes (19), such as threaded holes, through holes or the like, regularly distributed on a graduated circle in the flange (14a), around the shoulder (14b), are formed for a connection of choice with the connecting rod (13).



   The two drive discs (12) are coaxial and are fixed in rotation by their common axis of rotation (12a) in the frame of the combine harvester and are driven by a drive.



   The other end of the connecting rod (13) has an elastic bearing (20) allowing compensation in length and a cardanic movement of the connecting rod (13) which is connected to the oscillating lever (9) (the articulation) of the floor. preparation (3) through it.



   This elastic bearing (20) consists of a bearing sleeve (21) welded to the end of the connecting rod (13), of an elastic cylindrical ring (22) made of rubber, elastic material or the like, inserted in this sleeve and serving as an intermediate layer, and of a sleeve (23) which is inserted therein and into which a pivot (9a) of the joint (9) penetrates.



   To adjust the preparation floor (3) which, as shown in Figure 2 in lines and dots is located in an inclined position or outwards, in its middle position, one or the other connecting rod (13) is adjusted in length, depending on the position of the preparation floor (3) by turning the eccentric bearing (14) around the crankpin (11) and in the bearing bore (15), enough for the preparation floor (3) to take its position median (solid line in Figure 2). During this rotation, the connecting rod (13) is brought closer or distant longitudinally from the drive disc (12) and thus moves transversely relative to its longitudinal direction, by means of the elastic bearing (20) of the preparation floor ( 3), and is positioned in its

 <Desc / Clms Page number 7>

 middle position.



   When the preparation floor (3) has taken its middle position, the eccentric bearing (14) is connected to the connecting rod (13) using the screws (16), and the adjusted position is locked.



   The elastic bearing (20) further allows a displacement of the gimbal type of the connecting rod (13).



   An adjustable connecting rod drive (10) thus constructed can obviously also be used for the screening plant (4) and the return floor (7).



   It also falls within the scope of the invention to produce the screw holes (19) in the form of oblong holes extending over the graduated circle, so as to allow, in certain areas, a continuous adjustment of the length of the connecting rods. (13) using the eccentric bearing (14) pivoting and immobilizable by the screws (16).


    

Claims (6)

EMI8.1  EMI8.1   Revendications 1. Entraînement à bielles pour plancher de préparation d'une moissonneuse-batteuse, avec deux bielles latérales, chacune avec une extrémité articulée sur le plancher de préparation et l'autre extrémité maintenue à rotation autour d'un maneton d'un disque d'entraînement, excentré par rapport à l'axe de rotation du disque d'entraînement, caractérisé en ce que, autour du maneton (11) de chaque disque d'entraînement (12), est disposé un palier (14) pouvant pivoter autour du maneton (11) en vue du réglage de la longueur de la bielle (13) et pouvant être fixé en chaque position de pivotement à la bielle (13). Claims 1. Connecting rod drive for preparation floor of a combine harvester, with two lateral connecting rods, each with one end hinged on the preparation floor and the other end held in rotation around a crankpin of a disc d drive, eccentric with respect to the axis of rotation of the drive disc, characterized in that, around the crankpin (11) of each drive disc (12), is disposed a bearing (14) which can pivot around the crank pin (11) for adjusting the length of the connecting rod (13) and can be fixed in each pivoting position to the connecting rod (13). 2. Entraînement à bielles selon la revendication 1, caractérisé en ce que le palier excentré (14) peut être relié à la bielle (13) par pas de déplacement de pivotement. 2. Connecting rod drive according to claim 1, characterized in that the eccentric bearing (14) can be connected to the connecting rod (13) by no pivoting movement. 3. Entraînement à bielles selon la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que le palier excentré (14) est réalisé sous la forme d'un palier à bride, la bielle (13) entourant par un alésage de palier (15) un épaulement (14b) débordant vers le centre de la bride (14a) du palier (14) et reposant contre la bride (14a) et étant relié à la bride (14a) par des vis (16), un alésage de palier excentré (17) dans lequel pénètre le maneton (11), avec intercalation d'un palier de roulement (18), étant formé dans l'épaulement (14b). 3. Connecting rod drive according to claim 1 or 2, characterized in that the eccentric bearing (14) is produced in the form of a flange bearing, the connecting rod (13) surrounding by a bearing bore (15) a shoulder (14b) projecting towards the center of the flange (14a) of the bearing (14) and resting against the flange (14a) and being connected to the flange (14a) by screws (16), an eccentric bearing bore (17) into which the crank pin (11) penetrates, with the insertion of a rolling bearing (18), being formed in the shoulder (14b). 4. Entraînement à bielles selon l'une des revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la bride (14a) et l'épaulement décalé (14b) du palier excentré (14) possèdent la forme fondamentale d'un cercle et en ce que dans la bride (14a), autour de l'épaulement (14b), sont formés plusieurs trous de vis (19) tels que des trous filetés, des trous traversant ou similaire, distribués régulièrement sur un cercle gradué en vue d'une liaison au choix du palier excentré (14) avec la bielle (13). 4. Connecting rod drive according to one of claims 1 to 3, characterized in that the flange (14a) and the offset shoulder (14b) of the eccentric bearing (14) have the fundamental shape of a circle and in that in the flange (14a), around the shoulder (14b), are formed several screw holes (19) such as threaded holes, through holes or the like, regularly distributed on a graduated circle for connection to the choice of the eccentric bearing (14) with the connecting rod (13). 5. Entraînement à bielles selon l'une des revendications <Desc/Clms Page number 9> 1 à 4, caractérisé en ce que l'autre extrémité de la bielle (13) présente un palier (20) élastique permettant une compensation en longueur et un déplacement du type cardan de la bielle (13) qui est reliée au levier oscillant (9) (l'articulation) du plancher de préparation (3) par son intermédiaire. 5. Rod drive according to one of claims  <Desc / Clms Page number 9>  1 to 4, characterized in that the other end of the connecting rod (13) has an elastic bearing (20) allowing compensation in length and a cardan type movement of the connecting rod (13) which is connected to the oscillating lever (9 ) (the joint) of the preparation floor (3) through it. 6. Entraînement à bielles selon la revendication 5, caractérisé en ce que le palier élastique (20) est constitué d'une douille de palier (21) soudée à l'extrémité de la bielle (13), d'une bague cylindrique (22) élastique en caoutchouc, matière élastique ou similaire, insérée dans cette douille, et d'une douille (23) qui y est insérée et dans laquelle pénètre un pivot de palier (9a) de l'articulation (. 9).  6. Connecting rod drive according to claim 5, characterized in that the elastic bearing (20) consists of a bearing bush (21) welded to the end of the connecting rod (13), of a cylindrical ring (22 ) rubber elastic, elastic material or the like, inserted into this sleeve, and a sleeve (23) which is inserted therein and into which a bearing pivot (9a) of the joint (. 9) penetrates.
BE9200936A 1991-11-02 1992-10-29 Drive rod floor for preparing a combine. BE1008195A3 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE9113652U DE9113652U1 (en) 1991-11-02 1991-11-02

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1008195A3 true BE1008195A3 (en) 1996-02-13

Family

ID=6872880

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9200936A BE1008195A3 (en) 1991-11-02 1992-10-29 Drive rod floor for preparing a combine.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE1008195A3 (en)
DE (1) DE9113652U1 (en)

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
BE1021852B1 (en) 2014-04-22 2016-01-22 Cnh Industrial Belgium Nv CUTTERS
BE1022310B1 (en) 2014-04-22 2016-03-15 Cnh Industrial Belgium Nv CUTTERS
US10398085B2 (en) 2015-10-23 2019-09-03 Cnh Industrial America Llc Drive arm for agricultural harvester

Citations (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE284033C (en) * 1900-01-01
FR868684A (en) * 1939-08-02 1942-01-12 Heinrich Lanz Ag Thresher or combine harvester
GB1194647A (en) * 1967-10-02 1970-06-10 Claas Maschf Gmbh Geb Improvements in or relating to Combine Harvesters
DE2013289B1 (en) * 1970-03-20 1971-04-22
US3857345A (en) * 1972-12-30 1974-12-31 Singer Co Variable eccentric and locating plate

Patent Citations (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE284033C (en) * 1900-01-01
FR868684A (en) * 1939-08-02 1942-01-12 Heinrich Lanz Ag Thresher or combine harvester
GB1194647A (en) * 1967-10-02 1970-06-10 Claas Maschf Gmbh Geb Improvements in or relating to Combine Harvesters
DE2013289B1 (en) * 1970-03-20 1971-04-22
US3857345A (en) * 1972-12-30 1974-12-31 Singer Co Variable eccentric and locating plate

Also Published As

Publication number Publication date
DE9113652U1 (en) 1992-01-16

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0946843B1 (en) Modular device for starting loading with at least three degrees of mobility
FR2757440A1 (en) Platform with hexapod telescopic legs for use with machine tools
EP3177831A1 (en) Balanced mechanism for saving energy, rotating machine and method implementing such a mechanism
BE1008195A3 (en) Drive rod floor for preparing a combine.
FR2503531A1 (en) Self-propelled combine harvester without shaker
FR2594559A1 (en) COMPRESSOR AND SHEAR WAVE GENERATING APPARATUS FOR SEISMIC SOIL EXPLORATION
FR2476502A1 (en) GRINDER, ESPECIALLY MILL FOR SUGAR CANE
FR2532516A1 (en) MOWER
FR2560533A1 (en) Improvements to collapsible (folding) agricultural spray booms
EP1582326A1 (en) Mechanism for a conveyor supprting arm and a conveyor supporting arm comprising such a mechanism
EP0817561B1 (en) Elongate semi-mounted plough with an articulated frame
EP0269538A1 (en) Draw-straighting arm and installation for straightening vehicle bodies or other deformed motor vehicle parts
FR2685162A1 (en) Foldable picker device for harvesting maize or similar plants
FR2602637A1 (en) Handling device, especially a lifting device which can be fitted to a straw or hay bale loader
FR2537247A1 (en) Anti-screwing corrector device, for a turning device for boiler construction.
EP0420734A1 (en) Improved foldable sowing machine
FR2758228A1 (en) Agricultural machine for preparation of soil
EP0502762B1 (en) Plough having off-setting and width adjusting device
FR2605939A1 (en) DEVICE FOR STEERING WHEEL AND, WHERE POSSIBLE, DRIVE OF VEHICLE AND APPLICATION IN PARTICULAR TO AN AMPHIBIOUS VEHICLE
EP0472720A1 (en) Roundabout with tubular gondola
EP1021942B1 (en) Agricultural Harrow
FR2541660A1 (en) SEMI-AUTOMATIC LOADING MACHINE OF A CABLE
EP0791289B1 (en) Apparatus for dispensing large bales
EP1031262B1 (en) Rotary harrow improvement
FR2630390A1 (en) Pulley support assembly for a transport installation using an overhead cable

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Effective date: 20061031