BE1006619A5 - Swing plow. - Google Patents

Swing plow. Download PDF

Info

Publication number
BE1006619A5
BE1006619A5 BE9300704A BE9300704A BE1006619A5 BE 1006619 A5 BE1006619 A5 BE 1006619A5 BE 9300704 A BE9300704 A BE 9300704A BE 9300704 A BE9300704 A BE 9300704A BE 1006619 A5 BE1006619 A5 BE 1006619A5
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
plow
frame
chassis
support
swivel
Prior art date
Application number
BE9300704A
Other languages
French (fr)
Inventor
Laak Theo Van
Original Assignee
Lemken Kg
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Lemken Kg filed Critical Lemken Kg
Application granted granted Critical
Publication of BE1006619A5 publication Critical patent/BE1006619A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01BSOIL WORKING IN AGRICULTURE OR FORESTRY; PARTS, DETAILS, OR ACCESSORIES OF AGRICULTURAL MACHINES OR IMPLEMENTS, IN GENERAL
    • A01B3/00Ploughs with fixed plough-shares
    • A01B3/36Ploughs mounted on tractors
    • A01B3/40Alternating ploughs

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Soil Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Soil Working Implements (AREA)

Abstract

Charrue pivotante comportant des points d'articulation (3) pour le guide inférieur d'un tracteur, comportant le châssis porteur (5), représentant une partie de bâti antérieur de charrue (2), et le châssis de charrue (10) qui présente les corps 812, 13) versant à gauche et à droite et qui est relié, de façon à pouvoir pivoter dans la position de travail respective, au châssis porteur (5) et ainsi au bâti antérieur de charrue (2), le châssis porteur (5) étant relié par un arbre vertical (7) ou par unpalier pivotant à un support de châssis (20) et ainsi au support de charrue (10), le châssis de charrue (10) étant en outre agencé sur le support de châssis (20) de façon à pouvoir pivoter de manière limitée autour de son axe longitudinal (14 de châssis ou autour d'un axe de pivotement (15) qui s'étend horizontalement ou approximativement horizontalement.Swivel plow comprising articulation points (3) for the lower guide of a tractor, comprising the support frame (5), representing a part of the front frame of the plow (2), and the plow frame (10) which has the bodies 812, 13) pouring left and right and which is connected, so as to be able to pivot in the respective working position, to the carrying frame (5) and thus to the anterior plow frame (2), the carrying frame ( 5) being connected by a vertical shaft (7) or by a pivoting bracket to a chassis support (20) and thus to the plow support (10), the plow chassis (10) being further arranged on the chassis support ( 20) so as to be able to pivot in a limited manner about its longitudinal axis (14 of the chassis or around a pivot axis (15) which extends horizontally or approximately horizontally.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   "Charrue pivotante"
L'invention concerne une charrue pivotante comportant des points d'articulation pour le guide inférieur d'un tracteur comprenant le châssis porteur, représentant une partie du bâti antérieur de charrue, et le châssis de charrue qui présente les corps versant à gauche et à droite et qui est raccordé, de façon à pouvoir pivoter dans la position de travail respective, au châssis porteur et ainsi au bâti antérieur de charrue. 



   Des charrues pivotantes de ce genre, qui sont désignées sporadiquement aussi en tant qu'araires, se distinguent des charrues tournantes le plus souvent mises en oeuvre aujourd'hui, par le fait que sur le châssis de charrue des socs de charrue ne sont agencés que d'un côté et par le fait que le châssis de charrue peut être passé autour d'un axe vertical chaque fois dans la position de travail qui verse à gauche ou à droite. Alors, il est nécessaire que dans l'ensemble la charrue soit réglée en alignement derrière le tracteur qui est de biais ou qui circule en biais dans le sillon. 



  A ce sujet, on connaît des dispositifs de changement d'inclinaison et des dispositifs de réglage préalable qui sont tous construits de façon relativement coûteuse. 



  Le US-A-5.000. 267 montre une charrue pivotante de ce genre dont l'inclinaison préréglée est réglée par un cylindre hydraulique pour un travail qui verse à gauche et à droite. Ce cylindre hydraulique est relié hydrauliquement au cylindre de pivotement. Egalement la solution connue par la EP-A-469 871 est construite de façon très coûteuse et subit une usure élevée en raison de forces 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 qui agissent défavorablement. La charrue pivotante présente un tourillon de charrue pour lequel les points d'articulation inférieurs pour le raccordement au guide inférieur du tracteur peuvent être déplacés hydrauliquement suivant leur hauteur afin de changer ou d'adapter l'inclinaison pour le travail de charrue versant à gauche et à droite.

   Comme alors l'extrémité arrière du châssis de charrue se déplace en hauteur, il faut compenser par exemple par le guide supérieur de sorte qu'un réglage précis n'est guère possible. Ce dernier est cependant souhaité afin de guider la charrue pivotante proprement dite, derrière le tracteur qui circule en biais dans le sillon, dans l'inclinaison du champ à labourer. 



   L'invention a en conséquence pour but de réaliser pour des charrues pivotantes un réglage d'inclinaison aisé qui est d'un fonctionnement sûr et qui ne nécessite aucune adaptation de longueurs du guide supérieur. 



   Le problème est résolu suivant l'invention par le fait que le châssis de charrue est de plus agencé sur le châssis porteur de façon à pouvoir pivoter de manière limitée autour de son axe longitudinal de châssis. 



   Dans le cas d'une charrue pivotante réalisée de cette façon, le châssis de charrue se règle automatiquement, avec les corps qui versent à gauche et à droite et qui sont agencés à distance l'un par rapport à l'autre, dans la position ou inclinaison correcte lorsque le tracteur qui circule dans le sillon tire et exerce une pression sur les corps. Alors, on est assuré par la délimitation de la possibilité de pivotement du châssis porteur que le châssis de charrue reste dans la position précisément correcte sans pouvoir être mise dans un pivotement trop grand, à la suite de résistances, etc. Il est surprenant que cela se produise complè- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tement automatiquement.

   Le châssis de charrue se règle quasiment automatiquement dans l'inclinaison correcte et s'étend en conséquence précisément de façon qu'il puisse labourer pratiquement droit à l'horizontale derrière le tracteur qui circule de biais. Une pénétration plus précise des socs de charrue ou corps dans le sol à retourner est toujours assurée. 



   Suivant une forme de réalisation appropriée de l'invention, il est prévu que le châssis de charrue soit relié au châssis porteur de façon à pouvoir pivoter de manière limitée autour d'un axe de pivotement qui s'étend horizontalement ou approximativement horizontalement. Dans le cas d'une réalisation de ce genre, un agencement sûr du châssis de charrue sur le châssis porteur est assuré et par cela chaque fois le châssis de charrue peut être aisément pivoté autour de l'axe de pivotement ou être pivoté automatiquement lors de la pénétration dans le sol.

   Au lieu de l'axe de pivotement, il est aussi possible suivant l'invention que le châssis de charrue soit raccordé au châssis porteur, de façon à pouvoir pivoter de manière limitée horizontalement ou approximativement horizontalement dans l'axe longitudinal du châssis, par l'intermédiaire d'une articulation. 



  Egalement dans le cas de cette articulation il est assuré qu'un guidage chaque fois précis peut être assuré par la délimitation de la course de pivotement. 



   Afin de permettre chaque fois aisément une adaptation du réglage d'inclinaison, l'invention prévoit que le châssis de charrue ou le châssis porteur dispose d'un dispositif de réglage par lequel sa course de pivotement,   c'est-à-dire   donc la course de pivotement du châssis de charrue, peut être limitée ou réglée autour de l'axe longitudinal du châssis.

   Suivant l'invention, un dispositif de réglage de ce genre peut être réalisé par deux vis de réglage adjointes au châssis porteur ou par deux cylindres de réglage adjoints au châssis 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 porteur, la forme de réalisation citée en dernier ayant l'avantage qu'ici un actionnement peut avoir lieu à partir du tracteur tandis que dans le cas des vis de réglage, de par leur nature, le conducteur du tracteur doit quitter son tracteur dans le cas où des corrections deviennent nécessaires. En revanche, l'exécution avec des vis de réglage a cependant l'avantage qu'elle est aisée, bon marché et simultanément aussi sûre à manipuler. 



   Une forme de réalisation particulièrement appropriée de l'invention est celle pour laquelle le châssis porteur présente à l'extrémité libre un support de châssis, approximativement en forme de U, qui est équipé aux deux extrémités, en s'étendant dans la direction longitudinale du châssis de charrue, de guidages de châssis entourant le châssis de charrue et qui porte, au milieu de l'âme, l'axe de pivotement et, sur les ailes, chaque fois les vis de réglage. Le châssis de charrue est en conséquence monté dans les guidages de châssis et peut être pivoté de part et d'autre par rapport au support de châssis, autour de l'axe de pivotement, de la course de pivotement donnée par les vis de réglage, et respectivement se déplacer librement de façon correspondante, afin de prendre le réglage d'inclinaison correct.

   Les guidages de châssis pivotent alors avec le châssis de charrue autour du châssis porteur ou autour de l'axe de pivotement qui s'étend horizontalement ou approximativement horizontalement. 



   Suivant une forme de réalisation simple et appropriée, les guidages de châssis sont constitués d'une armature de base en forme de U et d'une entretoise raccordée à cela de façon détachable. Par dévissage de l'entretoise, le châssis de charrue peut être retiré des guidages de châssis ou inversement être inséré et 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 enserré de façon correspondante. Montage et réparations sont ainsi simplifiés. 



   En supplément au réglage d'inclinaison, l'invention prévoit un réglage de largeur de sillons antérieurs dans la mesure où le châssis de charrue est monté de façon à pouvoir être déplacé longitudinalement dans les guidages de châssis. Ainsi la position relative des corps séparés peut être modifiée par rapport au bâti antérieur de charrue, et ainsi la largeur de sillons antérieurs. Le dispositif qui règle la possibilité de déplacement longitudinal retient alors simultanément le châssis de charrue dans les guidages de châssis de sorte que le châssis de charrue ne peut pas glisser hors de ces guidages pendant le fonctionnement normal. De façon appropriée, ce dispositif de possibilité de déplacement longitudinal est un dispositif de réglage par lequel châssis de charrue et support de châssis sont reliés l'un à l'autre.

   Alors un dispositif de réglage de ce genre est réalisé de façon appropriée sous la forme d'un cylindre de réglage par lequel le châssis de charrue peut être déplacé suivant la direction longitudinale du support de châssis. Le châssis de charrue est monté, comme cela est expliqué plus loin ci-dessus, dans les guidages de châssis qui ne l'enserrent pas à ce point mais qui assurent une possibilité de déplacement correspondante. Alors la possibilité de déplacement est limitée dans l'ensemble par le cylindre de réglage ou par le dispositif de réglage. 



   L'invention se distingue en particulier par le fait qu'est réalisé pour des charrues pivotantes de ce genre un réglage d'inclinaison simple qui est très sûr et très bon en fonctionnement et qui ne nécessite aucun réglage ultérieur. Le châssis de charrue se règle chaque fois plus ou moins automatiquement dans la position finale qui est donnée par une vis de réglage, lorsque les corps pénètrent dans la terre. Précisément 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 dans le cas de courbures légères pour lesquelles des charrues pivotantes de ce genre sont particulièrement bien appropriées, un réglage régulier est ainsi possible et assuré parce que le châssis de charrue se place quasi en se traînant dans sa position finale, par la traction des corps à travers la terre.

   On peut penser de façon purement théorique à adjoindre à ce sujet aux vis de réglage des tampons de caoutchouc par lesquels un arrêt assez léger est rendu possible lors de l'atteinte de la position finale. 



   D'autres détails, particularités et avantages de l'objet de l'invention ressortent des revendications secondaires et de la description suivante des dessins annexés dans lesquels est représenté à titre d'exemple, avec les particularités et pièces constitutives nécessaires pour cela, une forme de réalisation préférée. 



   La figure 1 montre une vue latérale d'une charrue pivotante avec un dispositif de réglage d'inclinaison. 



   La figure 2 montre partiellement en coupe une vue frontale de la charrue. 



   La figure 3 montre une vue en plan de la charrue pivotante comportant le dispositif de réglage d'inclinaison. 



   Dans les différentes figures, les mêmes notations de référence indiquent des éléments identiques ou analogues. 



   La figure 1 montre la charrue pivotante 1 suivant l'invention, qui présente un bâti antérieur de charrue 2, comportant des points d'articulations 3 pour le guide inférieur et un point d'articulation 4 pour le guide supérieur, et qui dispose d'un châssis porteur 5 présentant du côté de l'extrémité un tube de palier 6 approximativement vertical recevant l'axe 7 et relié ainsi de façon à pouvoir pivoter au support de châssis. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 Le processus de pivotement d'une position de travail dans l'autre position est provoqué à l'aide du cylindre de pivotement 8. 



   La figure 1 montre la charrue pivotante dans la position médiane qui sert de position de transport. 



   Sur le support de châssis est monté le châssis de charrue 10 qui porte sur des branches de corps 11 des corps 12,13 agencés à distance l'un de l'autre. Ces corps sont réalisés de façon qu'ils puissent couper tant par les bords de gauche que par ceux de droite. 



   A l'extrémité libre 19 du châssis porteur 5, le support de châssis 20 présente à ses extrémités 21, 22 des guidages de châssis 23,24. Dans ces guidages de châssis 23,24, le châssis de charrue 10 est monté de façon à pouvoir être déplacé suivant l'axe longitudinal du châssis 14, les guidages du châssis 23,24 étant reliés au support de châssis 20, de façon à pouvoir pivoter, par l'intermédiaire de l'axe de pivotement 15 qui s'étend approximativement suivant l'axe longitudinal du châssis 14 et qui peut être réel ou imaginaire. 



   La possibilité de pivotement est limitée par un dispositif de réglage 16, ici sous la forme de vis 17 à la figure 2. L'inclinaison de la charrue peut être adaptée aux circonstances au moyen de ces vis de réglage, sans que la position horizontale du châssis de charrue 10 se modifie par rapport au sol qui n'est pas représenté ici. 



   La figure 2 montre une coupe dans la zone située derrière le palier de pivotement comportant le tube de palier 6. Cette coupe rend clair que le châssis de charrue 10 est guidé par les guidages de châssis 23, 24 qui l'entourent et est fixé par des ponts à l'encontre d'une sortie par glissement. Dit autrement, on a prévu une traverse de base 30 et une entretoise 31 qui 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 sont reliées l'une à l'autre par des vis 32,33 et qui forment ainsi le guidage de châssis 23,24. 



   Le support de châssis 20 est réalisé en forme de U et dispose d'une âme 26 comportant l'axe de pivotement 15 réel ou imaginaire montré ici et les vis de réglage 17 agencées sur les ailes 27,28. 



   La figure 2 indique avantageusement comment le guidage de châssis 23,24 est relié, au support de châssis 20, de façon à pouvoir pivoter par l'intermédiaire de l'axe de pivotement 15. Par les vis de réglage 15 déjà citées, les butées correspondantes peuvent être modifiées dans leur position de façon qu'également l'inclinaison se modifie de façon correspondante ; la plage de pivotement du châssis de charrue 10 est agrandie ou réduite de façon aisée. Une vis de réglage 17 de ce genre est prévue pour chaque sens de travail possible. 



   La figure 3 montre une vue en plan de la charrue pivotante 1 et indique que l'axe de pivotement 15 pour le réglage d'inclinaison s'étend suivant l'axe longitudinal du châssis 14 et indique comment le support de châssis 20 est agencé sur le châssis de charrue 10 de manière à pouvoir être déplacé au moyen du dispositif de réglage 35, ou indique que le châssis de charrue 10 peut être déplacé par l'intermédiaire du dispositif de réglage 35 ou du cylindre de réglage 36 dans les guidages de châssis 23,24. A cela sert le point fixe 37, sur le châssis de charrue 10, sur lequel agit le cylindre de réglage 36. On désigne par 38 le point de liaison où le cylindre de réglage 36 agit sur le support de châssis 20. 



   La figure 3 indique en outre l'agencement des cylindres de pivotements 8 qui sont reliés, par des attaches, au châssis porteur 5 du bâti antérieur de charrue 2 et, par d'autres attaches, au support de châssis 20. Le support de châssis 20 lui-même est relié 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 par l'axe de pivotement 15 aux guidages de châssis 23, 24 qui entourent, et guident ainsi, le châssis de charrue 10. 



   Le châssis de charrue 10 peut être équipé d'une prolongement 40 par lequel il dispose du côté de l'extrémité d'un flasque correspondant 39. 



   Il doit être entendu que l'invention n'est nullement limitée aux formes de réalisation décrites et que bien des modifications peuvent être apportées à ces dernières sans sortir du cadre de la présente invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   "Swivel plow"
The invention relates to a pivoting plow comprising articulation points for the lower guide of a tractor comprising the supporting frame, representing a part of the anterior plow frame, and the plow frame which presents the bodies pouring to the left and to the right. and which is connected, so as to be able to pivot in the respective working position, to the support frame and thus to the front frame of the plow.



   Pivoting plows of this kind, which are sporadically also designated as plows, are distinguished from the rotating plows most often used today, by the fact that on the plow frame plowshares are arranged only on one side and by the fact that the plow frame can be passed around a vertical axis each time in the working position which pours to the left or to the right. Then, it is necessary that on the whole the plow is adjusted in alignment behind the tractor which is at an angle or which runs at an angle in the furrow.



  In this regard, tilting change devices and prior adjustment devices are known which are all constructed relatively costly.



  US-A-5,000. 267 shows a pivoting plow of this kind, the preset inclination of which is adjusted by a hydraulic cylinder for work that tilts left and right. This hydraulic cylinder is hydraulically connected to the pivot cylinder. Also the solution known by EP-A-469 871 is constructed very costly and undergoes high wear due to forces

 <Desc / Clms Page number 2>

 that act adversely. The swivel plow has a plow journal for which the lower articulation points for connection to the lower guide of the tractor can be moved hydraulically according to their height in order to change or adapt the inclination for the plow work on the left and to the right.

   As the rear end of the plow chassis then moves in height, it must be compensated for example by the upper guide so that precise adjustment is hardly possible. The latter is however desired in order to guide the pivoting plow proper, behind the tractor which runs at an angle in the furrow, in the inclination of the field to be plowed.



   The invention therefore aims to achieve for swivel plows an easy tilt adjustment which is safe to operate and which does not require any adaptation of the lengths of the upper guide.



   The problem is solved according to the invention by the fact that the plow chassis is moreover arranged on the carrier chassis so as to be able to pivot in a limited manner around its longitudinal chassis axis.



   In the case of a pivoting plow produced in this way, the plow frame is automatically adjusted, with the bodies which pour to the left and to the right and which are arranged at a distance from each other, in the position or correct inclination when the tractor traveling in the furrow pulls and exerts pressure on the bodies. Then, it is ensured by the delimitation of the possibility of pivoting of the carrying frame that the plow frame remains in the precisely correct position without being able to be put in a pivoting too large, following resistances, etc. It is surprising that this happens completely.

 <Desc / Clms Page number 3>

 automatically.

   The plow frame adjusts itself almost automatically to the correct inclination and extends accordingly precisely so that it can plow practically straight horizontally behind the tractor which runs at an angle. More precise penetration of plowshares or bodies into the soil to be turned over is always ensured.



   According to a suitable embodiment of the invention, provision is made for the plow frame to be connected to the carrying frame so as to be able to pivot in a limited manner about a pivot axis which extends horizontally or approximately horizontally. In the case of such an embodiment, a secure arrangement of the plow frame on the carrying frame is ensured and by this each time the plow frame can be easily pivoted about the pivot axis or be automatically pivoted when penetration into the ground.

   Instead of the pivot axis, it is also possible according to the invention that the plow chassis is connected to the carrier chassis, so that it can pivot in a limited manner horizontally or approximately horizontally in the longitudinal axis of the chassis, by l 'through a joint.



  Also in the case of this articulation, it is ensured that each time precise guidance can be ensured by the delimitation of the pivoting stroke.



   In order to allow each time to easily adapt the tilt adjustment, the invention provides that the plow frame or the carrying frame has an adjustment device by which its pivoting stroke, that is to say therefore the swivel stroke of the plow frame, can be limited or adjusted around the longitudinal axis of the frame.

   According to the invention, an adjustment device of this kind can be produced by two adjustment screws attached to the support frame or by two adjustment cylinders attached to the frame.

 <Desc / Clms Page number 4>

 carrier, the embodiment cited last having the advantage that here an actuation can take place from the tractor while in the case of adjusting screws, by their nature, the driver of the tractor must leave his tractor in the cases where corrections become necessary. However, execution with adjusting screws has the advantage, however, that it is easy, inexpensive and simultaneously as safe to handle.



   A particularly suitable embodiment of the invention is that in which the carrying chassis has at the free end a chassis support, approximately U-shaped, which is fitted at both ends, extending in the longitudinal direction of the plow chassis, chassis guides surrounding the plow chassis and which carries, in the middle of the core, the pivot axis and, on the wings, each time the adjusting screws. The plow chassis is consequently mounted in the chassis guides and can be pivoted on either side with respect to the chassis support, around the pivot axis, of the pivoting stroke given by the adjustment screws, and respectively move freely correspondingly, in order to take the correct tilt adjustment.

   The frame guides then pivot with the plow frame around the carrying frame or around the pivot axis which extends horizontally or approximately horizontally.



   According to a simple and suitable embodiment, the chassis guides consist of a U-shaped base frame and a spacer which is detachably connected thereto. By unscrewing the spacer, the plow frame can be removed from the frame guides or conversely be inserted and

 <Desc / Clms Page number 5>

 enclosed correspondingly. Assembly and repairs are thus simplified.



   In addition to the tilt adjustment, the invention provides an adjustment of the width of anterior grooves insofar as the plow chassis is mounted so that it can be moved longitudinally in the chassis guides. Thus the relative position of the separate bodies can be modified with respect to the anterior plow frame, and thus the width of anterior furrows. The device which regulates the possibility of longitudinal movement then simultaneously retains the plow chassis in the chassis guides so that the plow chassis cannot slide out of these guides during normal operation. Suitably, this longitudinal displacement possibility device is an adjustment device by which the plow frame and frame support are connected to each other.

   Then an adjustment device of this kind is appropriately produced in the form of an adjustment cylinder by which the plow chassis can be moved in the longitudinal direction of the chassis support. The plow frame is mounted, as explained below above, in the frame guides which do not enclose it at this point but which provide a corresponding possibility of movement. Then the possibility of movement is generally limited by the adjusting cylinder or by the adjusting device.



   The invention is distinguished in particular by the fact that a simple tilt adjustment is carried out for pivoting plows of this kind which is very safe and very good in operation and which requires no further adjustment. The plow frame adjusts itself more or less automatically each time in the final position which is given by an adjusting screw, when the bodies penetrate the ground. Precisely

 <Desc / Clms Page number 6>

 in the case of light bends for which pivoting plows of this kind are particularly well suited, regular adjustment is thus possible and ensured because the plow frame is almost dragged into its final position, by pulling the bodies to across the earth.

   One can think of a purely theoretical way to add on this subject to the adjustment screws of the rubber buffers by which a fairly slight stop is made possible when reaching the final position.



   Other details, features and advantages of the subject of the invention emerge from the secondary claims and the following description of the accompanying drawings in which is shown by way of example, with the features and constituent parts necessary for this, a form preferred embodiment.



   Figure 1 shows a side view of a swivel plow with a tilt adjustment device.



   Figure 2 partially shows in section a front view of the plow.



   Figure 3 shows a plan view of the swivel plow with the tilt adjustment device.



   In the various figures, the same reference notations indicate identical or analogous elements.



   Figure 1 shows the pivoting plow 1 according to the invention, which has an anterior plow frame 2, comprising articulation points 3 for the lower guide and an articulation point 4 for the upper guide, and which has a supporting chassis 5 having on the end side an approximately vertical bearing tube 6 receiving the axis 7 and thus connected so as to be able to pivot to the chassis support.

 <Desc / Clms Page number 7>

 The process of pivoting from one working position to the other position is initiated using the pivot cylinder 8.



   Figure 1 shows the pivoting plow in the middle position which serves as the transport position.



   On the chassis support is mounted the plow chassis 10 which carries on bodies branches 11 bodies 12,13 arranged at a distance from each other. These bodies are made so that they can cut by both the left and right edges.



   At the free end 19 of the carrying frame 5, the frame support 20 has at its ends 21, 22 frame guides 23, 24. In these chassis guides 23, 24, the plow chassis 10 is mounted so that it can be moved along the longitudinal axis of the chassis 14, the chassis guides 23, 24 being connected to the chassis support 20, so that pivot, by means of the pivot axis 15 which extends approximately along the longitudinal axis of the chassis 14 and which can be real or imaginary.



   The possibility of pivoting is limited by an adjustment device 16, here in the form of screws 17 in FIG. 2. The inclination of the plow can be adapted to the circumstances by means of these adjustment screws, without the horizontal position of the plow frame 10 changes relative to the ground which is not shown here.



   Figure 2 shows a section in the area behind the pivot bearing comprising the bearing tube 6. This section makes it clear that the plow frame 10 is guided by the frame guides 23, 24 which surround it and is fixed by bridges against a slip exit. In other words, a basic cross member 30 and a spacer 31 have been provided which

 <Desc / Clms Page number 8>

 are connected to each other by screws 32,33 and which thus form the frame guide 23,24.



   The chassis support 20 is made in the shape of a U and has a core 26 comprising the real or imaginary pivot axis 15 shown here and the adjustment screws 17 arranged on the wings 27, 28.



   FIG. 2 advantageously indicates how the chassis guide 23, 24 is connected, to the chassis support 20, so as to be able to pivot via the pivot axis 15. By the adjustment screws 15 already mentioned, the stops corresponding can be changed in their position so that also the inclination changes correspondingly; the pivot range of the plow frame 10 is easily enlarged or reduced. An adjustment screw 17 of this kind is provided for each possible direction of work.



   FIG. 3 shows a plan view of the pivoting plow 1 and indicates that the pivot axis 15 for the tilt adjustment extends along the longitudinal axis of the chassis 14 and indicates how the chassis support 20 is arranged on the plow frame 10 so that it can be moved by means of the adjustment device 35, or indicates that the plow frame 10 can be moved via the adjustment device 35 or the adjustment cylinder 36 in the frame guides 23.24. To this purpose serves the fixed point 37, on the plow chassis 10, on which the adjusting cylinder 36 acts. 38 denotes the connection point where the adjusting cylinder 36 acts on the chassis support 20.



   Figure 3 further indicates the arrangement of the pivot cylinders 8 which are connected, by fasteners, to the carrying frame 5 of the front plow frame 2 and, by other fasteners, to the chassis support 20. The chassis support 20 itself is connected

 <Desc / Clms Page number 9>

 by the pivot axis 15 to the chassis guides 23, 24 which surround, and thus guide, the plow chassis 10.



   The plow frame 10 can be equipped with an extension 40 by which it has on the end side a corresponding flange 39.



   It should be understood that the invention is in no way limited to the embodiments described and that many modifications can be made to these without departing from the scope of the present invention.


    

Claims (10)

REVENDICATIONS 1. Charrue pivotante comportant des points d'articulation (3) pour le guide inférieur d'un tracteur, comportant le châssis porteur (5), représentant une partie du bâti antérieur de charrue (2), et le châssis de charrue (10) qui présente les corps (12,13) versant à gauche et à droite et qui est relié, de façon à pouvoir pivoter dans la position de travail respective, au châssis porteur (5) et ainsi au bâti antérieur de charrue (2), caractérisée en ce que le châssis porteur (5) est relié par un arbre vertical (7) ou par un palier pivotant à un support de châssis (20) et ainsi au châssis de charrue (10) et en ce que le châssis de charrue (10) est en outre agencé sur le support de châssis (20) de façon à pouvoir pivoter de manière limitée autour de son axe longitudinal (14)  CLAIMS 1. Swivel plow comprising articulation points (3) for the lower guide of a tractor, comprising the supporting frame (5), representing a part of the anterior plow frame (2), and the plow frame (10) which presents the bodies (12,13) pouring left and right and which is connected, so as to be able to pivot in the respective working position, to the carrying frame (5) and thus to the anterior plow frame (2), characterized in that the supporting frame (5) is connected by a vertical shaft (7) or by a pivoting bearing to a frame support (20) and thus to the plow frame (10) and in that the plow frame (10 ) is further arranged on the chassis support (20) so as to be able to pivot in a limited manner about its longitudinal axis (14) de châssis ou autour d'un axe de pivotement (15) qui s'étend horizontalement ou approximativement horizontalement..  chassis or about a pivot axis (15) which extends horizontally or approximately horizontally. 2. Charrue pivotante suivant la revendication 1, caractérisée en ce que le châssis de charrue 10 est raccordé au support de châssis (20), de façon à pouvoir pivoter, de manière limitée, horizontalement ou approximativement horizontalement, par l'intermédiaire d'une articulation dans l'axe longitudinal (14) du châssis.  2. Swivel plow according to claim 1, characterized in that the plow chassis 10 is connected to the chassis support (20), so as to be able to pivot, in a limited manner, horizontally or approximately horizontally, by means of a articulation in the longitudinal axis (14) of the chassis. 3. Charrue pivotante suivant la revendication 1, caractérisée en ce que le châssis de charrue (10) ou le support de châssis (20) comporte un dispositif de réglage (16) par lequel sa course de pivotement peut être limitée ou réglée autour de l'axe longitudinal de châssis (14).  3. Swivel plow according to claim 1, characterized in that the plow chassis (10) or the chassis support (20) comprises an adjustment device (16) by which its pivoting stroke can be limited or adjusted around the 'longitudinal axis of chassis (14). 4. Charrue pivotante suivant la revendication 3, caractérisée en ce que le dispositif de réglage (16) est constitué de deux vis de réglage (17) adjointes au support de châssis (20). <Desc/Clms Page number 11>  4. Swivel plow according to claim 3, characterized in that the adjustment device (16) consists of two adjustment screws (17) attached to the chassis support (20).  <Desc / Clms Page number 11>   5. Charrue pivotante suivant la revendication 3, caractérisée en ce que le dispositif de réglage (16) est constitué de deux cylindres de réglage qui sont adjoints au support de châssis (20) et qui peuvent être actionnés à partir du tracteur.  5. Swivel plow according to claim 3, characterized in that the adjustment device (16) consists of two adjustment cylinders which are attached to the chassis support (20) and which can be actuated from the tractor. 6. Charrue pivotante suivant l'une ou l'autre des revendications 3 à 5, caractérisée en ce que le châssis porteur (5) est raccordé à l'extrémité libre (19) à un support de châssis (20) approximativement en forme de U et qui est équipé aux deux extrémités (21, 22), de façon à s'étendre dans la direction longitudinale du châssis de charrue (10), de guidages de châssis (23,24) entourant le châssis de charrue (10) et qui porte au milieu de l'âme (26) l'axe de pivotement (15) et, sur les ailes (27,28), chaque fois les vis de réglage (17).  6. Swivel plow according to either of Claims 3 to 5, characterized in that the supporting chassis (5) is connected at the free end (19) to a chassis support (20) approximately in the form of U and which is equipped at both ends (21, 22), so as to extend in the longitudinal direction of the plow frame (10), of frame guides (23,24) surrounding the plow frame (10) and which carries in the middle of the core (26) the pivot axis (15) and, on the wings (27,28), each time the adjusting screws (17). 7. Charrue pivotante suivant la revendication 6, caractérisée en ce que les guidages de châssis (23,24) sont constitués d'une traverse de base (30) en forme de U et d'une entretoise (31) raccordée à cela de façon détachable.  7. Swivel plow according to claim 6, characterized in that the frame guides (23,24) consist of a base crosspiece (30) in the shape of a U and a spacer (31) connected to this so detachable. 8. Charrue pivotante suivant la revendication 6, caractérisée en ce que le châssis de charrue (10) est monté dans les guidages de châssis (23,24) de façon à pouvoir coulisser longitudinalement.  8. Swivel plow according to claim 6, characterized in that the plow frame (10) is mounted in the frame guides (23,24) so as to be able to slide longitudinally. 9. Charrue pivotante suivant la revendication 8, caractérisée en ce que le châssis de charrue (10) et le support de châssis (20) sont reliés par un dispositif de réglage (35).  9. Swivel plow according to claim 8, characterized in that the plow frame (10) and the frame support (20) are connected by an adjustment device (35). 10. Charrue pivotante suivant la revendication 9, caractérisée en ce que le châssis de charrue (10) est monté, de façon à pouvoir coulisser dans la direction longitudinale du support de châssis (20), par l'intermédiaire d'un cylindre de réglage (36) agencé dans l'axe de pivotement (15) et servant de dispositif de réglage (35).  10. Swivel plow according to claim 9, characterized in that the plow frame (10) is mounted, so that it can slide in the longitudinal direction of the frame support (20), via an adjusting cylinder (36) arranged in the pivot axis (15) and serving as an adjustment device (35).
BE9300704A 1992-07-08 1993-07-08 Swing plow. BE1006619A5 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE19924222440 DE4222440A1 (en) 1992-07-08 1992-07-08 Swivelling plough with coupler for lower tractor coupling - has main beam pivoted to swing left or right and also to revolve to limited degree on its own axis

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1006619A5 true BE1006619A5 (en) 1994-11-03

Family

ID=6462767

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9300704A BE1006619A5 (en) 1992-07-08 1993-07-08 Swing plow.

Country Status (5)

Country Link
BE (1) BE1006619A5 (en)
DE (1) DE4222440A1 (en)
DK (1) DK81793A (en)
FR (1) FR2693342B1 (en)
NL (1) NL9301187A (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN108990432A (en) * 2018-07-09 2018-12-14 安徽省雷氏农业科技有限公司 One kind ploughing rake integrated device and its application method

Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE837329C (en) * 1950-08-08 1952-04-21 Albert Krey Dipl Ing Reversible plow with side pull point
FR1474053A (en) * 1966-01-27 1967-03-24 Internat Harvester France Improvement in reversible disc plows
FR2390079A2 (en) * 1973-09-25 1978-12-08 Brousmiche Roger Adjustable orientation reversible plough - has head with two elements supporting beam which is moved by jack

Patent Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE837329C (en) * 1950-08-08 1952-04-21 Albert Krey Dipl Ing Reversible plow with side pull point
FR1474053A (en) * 1966-01-27 1967-03-24 Internat Harvester France Improvement in reversible disc plows
FR2390079A2 (en) * 1973-09-25 1978-12-08 Brousmiche Roger Adjustable orientation reversible plough - has head with two elements supporting beam which is moved by jack

Also Published As

Publication number Publication date
NL9301187A (en) 1994-02-01
FR2693342A1 (en) 1994-01-14
FR2693342B1 (en) 1995-03-31
DK81793D0 (en) 1993-07-07
DE4222440A1 (en) 1994-01-13
DK81793A (en) 1994-01-09

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2749127A1 (en) VEGETABLE CUTTING MACHINE FOR REACHING A MOTOR VEHICLE WITH A LOCKING DEVICE OF THE CUTTING MECHANISM
FR2636567A1 (en) DEVICE FOR LIMITING THE SWIVELING OF AN AGRICULTURAL TRACTOR HITCH
FR2551305A1 (en) Multiple share plough width adjustment mechanism
BE1006619A5 (en) Swing plow.
EP0274299B1 (en) Hitching system for a reversible plough to connect a trailing implement
FR2550048A1 (en) BRABANT OR REVERSIBLE PLOW WITH HITCHING OR SADDLE
FR2758228A1 (en) Agricultural machine for preparation of soil
FR2641234A1 (en) Device for connecting a trailer to a tractor
EP0374052B1 (en) Plough regulation devices
LU82586A1 (en) IMPROVEMENTS ON REVERSIBLE PLOWS
FR2469094A1 (en) Ground contour following plough - has hinging beam with rocker releasing spring return beyond predetermined pivot angle
FR2598056A1 (en) Device for monitoring the ploughing depth for a reversible plough
EP0305250A1 (en) Tangential ear lifter with a variable geometry
FR2740293A1 (en) REVERSIBLE PLOW WIDTH WITH VARIABLE WIDTH WITH DEVICE FOR CENTERING THE FRAME ON THE TURNING AXIS
EP0750702B1 (en) Digger-loader
FR2643776A1 (en) GUIDANCE AND CONTROL DEVICE OF AN AGRICULTURAL MACHINE SUBJECT IN SERVICE TO A STRONG SIDE PUSH IN RELATION TO ITS TRACTION DIRECTION, SUCH AS A DISC MOWER
EP0342083A1 (en) Disc-harrow with a self-supporting frame and pivotally mounted tool gang subframes for swinging movement in a fore-and-aft position for transport on the road
FR2699040A1 (en) Reversible plow with chassis pivoting perpendicular to the work surface.
FR2883698A1 (en) Tool e.g. auger, coupling device for e.g. quad bike, has rod positioning plate relative to arms for placing plate relative to arms along pivoting course of arms, or for pivoting plate relative to arms for translating plate along course
FR2486760A1 (en) Semi-mounted reversible plough - has hinging land-wheel frame coupled by rocking link to beam
EP4098498A1 (en) Device for coupling a trailer to a tractor vehicle provided with a structure with hinged connection
FR2703559A1 (en) Rotary harrow including elements which can be folded up for travel
FR2739247A1 (en) INTEGRATED COMBINATION OF PLOW AND SOIL PREPARATION DEVICE
FR2813163A1 (en) Cutting bar carriage for agricultural harvester has chassis with supports for bar which tilt to accommodate different bar types
FR2882621A1 (en) Windrower for tractor, has detachable draw bar comprising complimentary device connected to connection device for permitting installation of windrower on hitching device hitched to front or rear of tractor, in three points

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: LEMKEN K.G.

Effective date: 19960731