BE1005197A3 - System for taking photographs and reproducing at least one image - Google Patents

System for taking photographs and reproducing at least one image Download PDF

Info

Publication number
BE1005197A3
BE1005197A3 BE9100776A BE9100776A BE1005197A3 BE 1005197 A3 BE1005197 A3 BE 1005197A3 BE 9100776 A BE9100776 A BE 9100776A BE 9100776 A BE9100776 A BE 9100776A BE 1005197 A3 BE1005197 A3 BE 1005197A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
image
memory
camera
compression unit
reflected image
Prior art date
Application number
BE9100776A
Other languages
French (fr)
Inventor
Silvia Bauer
Eric Iven
Original Assignee
Seldis
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Seldis filed Critical Seldis
Priority to BE9100776A priority Critical patent/BE1005197A3/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1005197A3 publication Critical patent/BE1005197A3/en

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04NPICTORIAL COMMUNICATION, e.g. TELEVISION
    • H04N5/00Details of television systems
    • H04N5/222Studio circuitry; Studio devices; Studio equipment
    • H04N5/262Studio circuits, e.g. for mixing, switching-over, change of character of image, other special effects ; Cameras specially adapted for the electronic generation of special effects
    • H04N5/272Means for inserting a foreground image in a background image, i.e. inlay, outlay

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Closed-Circuit Television Systems (AREA)

Abstract

System for taking photographs and reproducing at least one image, notablythat of at least one part of a person, using a camera connected to a displayunit. The system also has mechanisms for using a photograph taken by thecamera to produce a reflected image, said mechanisms being connected to thedisplay unit for reproducing said reflected image.<IMAGE>

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   "Dispositif de prise de vues et de reproduction d'au moins une image". 



   L'invention concerne un dispositif de prise de vues et de reproduction d'au moins une image, en particulier celle d'au moins une partie d'une personne, comprenant une caméra reliée à une unité d'affichage. 



   Un tel dispositif est généralement connu et utilisé à diverses fins. Les dispositifs connus sont formés d'une caméra généralement reliée à un magnétoscope qui est relié à une unité d'affichage formée par un moniteur. Les dispositifs connus peuvent également comprendre une unité de traitement et de stockage de données, agencée pour transformer l'image analogue en une image numérique et la stocker sous forme numérique. 



   De tels dispositifs sont utilisés soit à des fins privées, soit à des fins professionelles. En ce qui concerne l'usage professionel, de tels dispositifs sont, par exemple, utilisés par des détaillants en produits cosmétiques ou des opticiens. L'usage d'un tel dispositif permet à l'acheteur d'une paire de lunettes ou d'un fard, de se voir sur l'écran du moniteur tout en portant la paire de lunettes choisie ou maquillé du fard choisi. 



   On a toutefois constaté un certain mécontentement des utilisateurs de tels dispositifs. Leurs griefs sont essentiellement basés sur le fait que l'image, reproduite sur l'écran du moniteur ne correspond pas à celle que les utilisateurs se sont imaginée. Ceci est d'autant plus vrai lorsqu'il n'y a pas de stockage d'images et que l'acheteur se voit en direct. Les personnes qui choisissent une paire de lunettes se voient alors sans leurs dioptries habituelles, ce qui fausse d'autant plus l'image. Mais même lorsque l'image stockée peut, après 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 enregistrement, être observée à l'aide de leurs propres lunettes, cette image ne correspond toujours pas. 



   L'invention a pour but de réaliser un dispositif de prise de vues et de reproduction d'au moins une image permettant d'apporter une solution à ce problème. 



   A cette fin, un dispositif suivant l'invention est caractérisé en ce qu'il comprend des moyens pour former à partir d'une vue prise par la caméra une image réfléchie, lesdits moyens étant reliés à l'unité d'affichage pour y reproduire ladite image réfléchie. 



   Le problème qui est à l'origine de la non-correspondance de la vue prise par la caméra et reproduite sur l'unité d'affichage est celui que l'acheteur en question a l'habitude de se voir dans un miroir et non de face. Dès lors, l'image que l'acheteur s'imaginera de lui-même sera une image basée sur l'image réfléchie reproduite par un miroir. La caméra utilisée pour former l'image à l'aide du dispositif connu, ne forme pas une image réfléchie mais une image de face. Dès lors, l'acheteur qui fait usage du dispositif connu voit sur l'écran du moniteur une image de face et non une image réfléchie. Ceci entraîne l'effet de non-correspondance ressenti par l'acheteur.

   En produisant une image réfléchie, grâce au dispositif suivant l'invention, l'acheteur utilisant ce dispositif retrouvera l'image qu'il a l'habitude de voir de lui-même et qui sera donc une image correspondante à celle qu'il s'imagine. 



   Une première forme de réalisation préférentielle d'un dispositif suivant l'invention où ladite unité d'affichage comporte un tube cathodique muni d'un bobinage servant au guidage d'un faisceau de balayage du tube cathodique est caractérisée en ce que lesdits moyens sont agencés pour inverser le faisceau de balayage par rapport au sens de balayage conventionnel. On obtient ainsi une image réfléchie sans devoir modifier sensiblement le moniteur. 



   Une deuxième forme de réalisation préférentielle d'un dispositif suivant l'invention est caractérisée en ce que lesdits moyens comportent un commutateur à deux positions, où la première position permet un balayage inversé et la seconde position un balayage conventionnel. Ceci permet d'utiliser le même moniteur aussi bien pour produire une image de face qu'une image réfléchie. L'image de face 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 peut alors être utilisée par la ou les personnes qui accompagnent l'acheteur alors que l'acheteur utilisera l'image réfléchie. 



   De préférence, la connection de signaux de commande fournie audit bobinage est inversée. Ceci permet une réalisation simple et donc économique. 



   Une troisième forme de réalisation préférentielle d'un dispositif suivant l'invention où le dispositif comprend une mémoire agencée pour y stocker une image formée à partir d'une vue prise par la caméra est caractérisée en ce que lesdits moyens comportent une unité de transformation munie d'une mémoire tampon reliée à la caméra et agencée pour déterminer par transformation mathématique à partir d'une image stockée dans la mémoire tampon une image réfléchie et pour stocker l'image réfléchie dans la mémoire. Une image réfléchie est ainsi obtenue sans devoir modifier le moniteur, laissant ainsi un choix en matière de moniteurs. 



   Une quatrième forme de réalisation préférentielle d'un dispositif suivant l'invention est caractérisée en ce que ladite seconde mémoire a une capacité pour y stocker au moins deux images comprimées, ladite unité de compression étant agencée pour comprimer l'image de telle façon à ce qu'au moins deux images peuvent être visualisées simultanément sur le moniteur. Ceci permet à l'acheteur de voir sur un même écran au moins deux images différentes qui sont chacune réfléchie. 



   L'invention sera maintenant décrite plus en détail à l'aide des dessins illustrant des exemples de réalisation d'un dispositif suivant l'invention. Dans les dessins :
La figure 1 illustre une vue schématique d'une première forme de réalisation d'un dispositif suivant l'invention ;
La figure 2 illustre des moyens permettant l'inversion du faisceau de balayage du moniteur ;
La figure 3 ilustre une vue schématique d'une deuxième forme de réalisation d'un dispositif suivant l'invention ;
La figure 4 illustre une vue schématique d'une troisième forme de réalisation d'un dispositif suivant l'invention ; 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
Dans les dessins une même référence a été assignée aux mêmes éléments ou à des éléments analogues. 



   Une première forme de réalisation d'un dispositif suivant l'invention est illustrée à la figure 1. Le dispositif comprend une caméra 1, de préférence une caméra de télévision du type CCD (Charge Coupled Device), reliée à un magnétoscope 2 qui est relié à un moniteur 3. La vue prise par la caméra est enregistrée par le magnétoscope afin d'être reproduite sous la forme d'une image réfléchie sur l'écran du moniteur. 



   Le dispositif suivant l'invention est surtout destiné à être utilisé par des opticiens, des détaillants en produits cosmétiques ou en vêtements. Ce dispositif a été essentiellement conçu pour produire une image réfléchie d'au moins une partie d'une personne. Par exemple, lorsque le dispositif est utilisé par un opticien, son utilisation permet à l'acheteur d'une nouvelle paire de lunettes, de se voir sur l'écran portant la paire de lunettes qu'il vient de choisir. Ce dispositif a comme avantage qu'il permet à l'acheteur de se voir avec ses propres lunettes et donc avec ses verres correcteurs. En effet, les lunettes qu'il vient de choisir ne comportent pas les verres correcteurs réels et ne permettent donc pas à l'acheteur de se voir clairement avec les lunettes qu'il vient de choisir. 



   On a toutefois constaté que dû au fait que la caméra produit une image de face de l'acheteur, celle-ci ne correspondait pas à l'image réfléchie produite par un miroir que l'acheteur a l'habitude de voir de lui-même. Ceci a comme effet que l'image de face de l'acheteur voit sur l'écran ne correspond pas à celle que l'acheteur s'est imaginée. Tout cela entraîne alors que l'acheteur est perturbé dans son choix, ce qui peut mener à des mauvais choix de sa part, qu'il regrettera bien sûr ultérieurement. 



   Pour palier à ce problème le dispositif suivant l'invention comprend des premiers moyens agencés pour reproduire une image réfléchie sur l'écran du moniteur. Cette image réfléchie correspond alors à celle produite par un miroir dans lequel l'acheteur à l'habitude de ce voir. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Le dispositif suivant l'invention peut également être appliqué dans une unité de surveillance utilisée lors d'un déplacement en marche arrière d'un véhicule. Il existe en effet des unités montées sur des véhicules, en particulier des camions ou autobus, lesquels unités comprennent une caméra placée à l'arrière du véhicule et un moniteur placé sur le tableau de bord. Les unités permettent au chauffeur du véhicule de voir ce qui se passe à l'arrière du véhicule, grâce à l'image affichée sur l'écran du moniteur. Puisque les chauffeurs ont l'habitude d'utiliser leurs rétroviseurs pour un déplacement en marche arrière, le même problème d'image réfléchie se pose. L'utilisation du dispositif suivant l'invention permet maintenant de produire sur l'écran du moniteur l'image réfléchie que le chauffeur est habitué de voir. 



   La figure 2 illustre une première forme de réalisation de ces premiers moyens. La figure 2 montre plus particulièrement un bobinage 9 destiné à être placé sur le tube cathodique du moniteur 3 et servant au guidage du faisceau de balayage de ce tube cathodique. Le câblage 4, 5 qui sert à fournir les impulsions de courant électriques au bobinage 9 afin de permettre le balayage, a été coupé et un commutateur 8 a été introduit à hauteur de la coupure. 



  Le câblage 4, respectivement   5,   menant du commutateur 8 au bobinage a été doublé à l'aide d'un câble 6, respectivement 7. Ainsi, dans une première position (reprise à la figure 2) le câble 4, respectivement 5 est relié au câble 7, respectivement 6, alors que dans une seconde position la liaison normale est rétablie. Lorsque le commutateur se trouve dans la première position une connection inversée du câblage est obtenue, ce qui entraînera une inversion du guidage du faisceau du balayage. Cette inversion de guidage provoquera alors la formation d'une image réfléchie sur l'écran. 



   Pour obtenir un balayage conventionnel, il suffit alors de brancher le commutateur   X   dans la seconde position. L'emploi de commutateur 8 permet donc le choix entre un balayage conventionnel et un balayage inversé. Toutefois, le commutateur n'est plus nécessaire lorsque le moniteur n'a qu'un seul sens de balayage. Il suffit alors   d'interchanger   le câblage à hauteur de la coupure pour obtenir un 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 balayage inversé. 



   Suivant une autre forme de réalisation, le balayage inversé est obtenu en modifiant le sens d'enroulement du bobinage provoquant ainsi une orientation modifiée du champ magnétique produit par le bobinage. En particulier, le bobinage est enroulé suivant un sens d'enroulement inversé au sens conventionnel d'enroulement, provoquant ainsi une inversion du champ magnétique et donc du balayage. 



   Un deuxième exemple de réalisation d'un dispositif suivant l'invention est illustré à la figure 3. La caméra 1 est reliée à un convertiseur 10 analogue/numérique permettant une numérisation de l'image. Le convertisseur est relié à une unité de compression 11 dont une première sortie est reliée à un générateur d'adresses 12 et une seconde sortie à une première mémoire 13, qui est reliée au générateur d'adresses. La première mémoire est reliée à un convertiseur numérique analogue qui est lui-même relié au moniteur 3 agencé pour reproduire une image réfléchie comme décrit ci-dessus. 



   La conversion en une image numérique permet l'insertion de l'unité de compression 11 agencée pour comprimer l'image enregistrée par la caméra. Cett unité de compression est, soit une unité dont le taux de compression est prédéterminé, par exemple à la moitié ou au quart de l'image, soit une unité dont le taux de compression est variable et peut être déterminé par l'utilisateur. Cette unité de compression fonctionne suivant des principes de fonctionnement connus comme par exemple la détermination de la valeur moyenne d'éléments d'images (pixels) voisins. La liaison entre l'unité de compression 11 et le générateur d'adresses 12 est optionelle lorsque le taux de compression de l'unité 11 est invariable.

   Lorsque le taux de compression est variable, le taux de compression choisi sera transmis au générateur d'adresses permettant de déterminer les adresses à produire en fonction du taux de compression choisi et donc de disposer les images comprimées dans la mémoire 13 et ainsi sur l'écran du moniteur 3. 



   L'unité de compression 11 permet de stocker dans la mémoire 13 et donc de reproduire sur une même image au niveau de l'écran plusieurs vues différentes, par exemple des vues de l'acheteur portant des lunettes différentes. En fonction des capacités de 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 compression de l'unité de compression il est possible de reproduire deux, quatres, six ou même plus de vues sur une seule image. Lorsque le taux de compression est variable la compression est fait, soit de façon discontinue par fraction entière, soit de façon continue en fonction des capacités de l'unité de compression. 



   Il va de soi que l'emploi d'une unité de compression est optionelle et que suivant une forme de réalisation plus élémentaire du dispositif, il n'y a pas d'unité de compression prévue et la mémoire est directement reliée au convertisseur 10. 



   La figure 4 illustre une autre exemple de réalisation d'un dispositif suivant l'invention. Suivant cette forme de réalisation un moniteur 17 conventionnel est utilisé permettant un balayage conventionnel. Le dispositif comprend toutefois une mémoire tampon 15 dont l'entrée de données est reliée à l'unité de compression 11 et une sortie de données reliée à une entrée d'une unité de transformation. La mémoire tampon sert à stocker provisoirement une image enregistrée et, le cas échéant comprimée, et mettre ainsi ces données à la disposition de l'unité de transformation 16. L'unité de transformation, par exemple formée par un microprocesseur, est agencée pour déterminer par transformation mathématique, par exemple la transformation de la matrice représentant l'image, à partir de l'image enregistrée une image réfléchie.

   L'image réfléchie ainsi obtenue est mémorisée dans la mémoire 3 d'où elle est alors disponible pour être reproduite sur l'écran du moniteur 17. Puisque ce dernier reçoit déjà les données d'une image réfléchie, il n'est plus nécessaire d'inverser le balayage. 



   Le dispositif suivant l'invention est réalisé soit en des unités individuels, soit en réunissant tous les éléments dans un même boîtier.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   "Device for taking pictures and reproducing at least one image".



   The invention relates to a device for taking pictures and reproducing at least one image, in particular that of at least part of a person, comprising a camera connected to a display unit.



   Such a device is generally known and used for various purposes. The known devices are formed by a camera generally connected to a video recorder which is connected to a display unit formed by a monitor. The known devices can also include a data processing and storage unit, arranged to transform the analog image into a digital image and store it in digital form.



   Such devices are used either for private or professional purposes. With regard to professional use, such devices are, for example, used by cosmetic retailers or opticians. The use of such a device allows the buyer of a pair of glasses or a shadow to see himself on the monitor screen while wearing the pair of glasses chosen or wearing the chosen shadow.



   However, there has been some dissatisfaction with the users of such devices. Their complaints are essentially based on the fact that the image reproduced on the monitor screen does not correspond to what the users imagined. This is all the more true when there is no image storage and the buyer sees himself live. People who choose a pair of glasses then see themselves without their usual diopters, which all the more distorts the image. But even when the stored image can, after

 <Desc / Clms Page number 2>

 recording, be observed using their own glasses, this image still does not match.



   The object of the invention is to provide a device for taking pictures and reproducing at least one image, making it possible to provide a solution to this problem.



   To this end, a device according to the invention is characterized in that it comprises means for forming from a view taken by the camera a reflected image, said means being connected to the display unit for reproducing therein. said reflected image.



   The problem that is behind the mismatch of the view taken by the camera and reproduced on the display unit is that the buyer in question is used to seeing himself in a mirror and not of face. Consequently, the image that the buyer will imagine of himself will be an image based on the reflected image reproduced by a mirror. The camera used to form the image using the known device does not form a reflected image but a front image. Consequently, the buyer who makes use of the known device sees on the monitor screen a front image and not a reflected image. This results in the effect of non-correspondence felt by the buyer.

   By producing a reflected image, thanks to the device according to the invention, the buyer using this device will find the image he is used to seeing for himself and which will therefore be an image corresponding to that which he s 'conceived.



   A first preferred embodiment of a device according to the invention in which said display unit comprises a cathode ray tube provided with a coil serving to guide a scanning beam of the cathode ray tube is characterized in that said means are arranged to reverse the scanning beam from the conventional scanning direction. This gives a reflected image without having to significantly modify the monitor.



   A second preferred embodiment of a device according to the invention is characterized in that said means comprise a switch with two positions, where the first position allows an inverted scan and the second position a conventional scan. This allows the same monitor to be used for both a front and a reflected image. The front image

 <Desc / Clms Page number 3>

 can then be used by the person or persons accompanying the buyer while the buyer will use the reflected image.



   Preferably, the connection of control signals supplied to said coil is reversed. This allows a simple and therefore economical implementation.



   A third preferred embodiment of a device according to the invention in which the device comprises a memory arranged to store therein an image formed from a view taken by the camera is characterized in that said means comprise a transformation unit provided a buffer memory connected to the camera and arranged to determine by mathematical transformation from an image stored in the buffer memory a reflected image and to store the reflected image in the memory. A reflected image is thus obtained without having to modify the monitor, thus leaving a choice in terms of monitors.



   A fourth preferred embodiment of a device according to the invention is characterized in that said second memory has a capacity for storing therein at least two compressed images, said compression unit being arranged to compress the image in such a way that that at least two images can be viewed simultaneously on the monitor. This allows the buyer to see on the same screen at least two different images which are each reflected.



   The invention will now be described in more detail using the drawings illustrating exemplary embodiments of a device according to the invention. In the drawings:
Figure 1 illustrates a schematic view of a first embodiment of a device according to the invention;
FIG. 2 illustrates means allowing the inversion of the scanning beam of the monitor;
Figure 3 illustrates a schematic view of a second embodiment of a device according to the invention;
Figure 4 illustrates a schematic view of a third embodiment of a device according to the invention;

 <Desc / Clms Page number 4>

 
In the drawings, the same reference has been assigned to the same or similar elements.



   A first embodiment of a device according to the invention is illustrated in FIG. 1. The device comprises a camera 1, preferably a television camera of the CCD (Charge Coupled Device) type, connected to a video recorder 2 which is connected to a monitor 3. The view taken by the camera is recorded by the video recorder to be reproduced as an image reflected on the monitor screen.



   The device according to the invention is especially intended for use by opticians, retailers of cosmetic products or clothing. This device was essentially designed to produce a reflected image of at least part of a person. For example, when the device is used by an optician, its use allows the buyer of a new pair of glasses to see himself on the screen wearing the pair of glasses he has just chosen. This device has the advantage that it allows the buyer to see himself with his own glasses and therefore with his corrective lenses. Indeed, the glasses he has just chosen do not include the actual corrective lenses and therefore do not allow the buyer to see himself clearly with the glasses he has just chosen.



   However, it has been found that due to the fact that the camera produces a front image of the buyer, this does not correspond to the reflected image produced by a mirror that the buyer is used to seeing for himself. . This has the effect that the front image of the buyer sees on the screen does not match that which the buyer imagined. All this means that the buyer is disturbed in his choice, which can lead to poor choices on his part, which he will of course regret later.



   To overcome this problem, the device according to the invention comprises first means arranged to reproduce an image reflected on the screen of the monitor. This reflected image then corresponds to that produced by a mirror in which the buyer used to see it.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The device according to the invention can also be applied in a monitoring unit used during a reverse movement of a vehicle. There are indeed units mounted on vehicles, in particular trucks or buses, which units include a camera placed at the rear of the vehicle and a monitor placed on the dashboard. The units allow the driver of the vehicle to see what is going on behind the vehicle, using the image displayed on the monitor screen. Since drivers are used to using their mirrors for reverse travel, the same problem of reflected image arises. The use of the device according to the invention now makes it possible to produce on the monitor screen the reflected image that the driver is used to seeing.



   FIG. 2 illustrates a first embodiment of these first means. FIG. 2 shows more particularly a coil 9 intended to be placed on the cathode ray tube of the monitor 3 and serving for guiding the scanning beam of this cathode ray tube. The wiring 4, 5 which is used to supply the electric current pulses to the winding 9 in order to allow the scanning, has been cut and a switch 8 has been introduced at the height of the cut.



  The wiring 4, respectively 5, leading from the switch 8 to the winding has been doubled using a cable 6, respectively 7. Thus, in a first position (shown in FIG. 2) the cable 4, respectively 5 is connected to cable 7, respectively 6, while in a second position the normal connection is re-established. When the switch is in the first position an inverted connection of the wiring is obtained, which will invert the guidance of the scanning beam. This inversion of guidance will then cause the formation of a reflected image on the screen.



   To obtain a conventional scan, it suffices to connect the switch X in the second position. The use of switch 8 therefore allows the choice between a conventional scan and a reverse scan. However, the switch is no longer required when the monitor has only one scan direction. It is then enough to interchange the wiring at the height of the cut to obtain a

 <Desc / Clms Page number 6>

 reverse scan.



   According to another embodiment, the reverse scanning is obtained by modifying the winding direction of the winding thus causing a modified orientation of the magnetic field produced by the winding. In particular, the winding is wound in a winding direction reversed to the conventional winding direction, thus causing an inversion of the magnetic field and therefore of the scanning.



   A second embodiment of a device according to the invention is illustrated in FIG. 3. The camera 1 is connected to an analog / digital converter 10 allowing digitization of the image. The converter is connected to a compression unit 11, a first output of which is connected to an address generator 12 and a second output of a first memory 13, which is connected to the address generator. The first memory is connected to an analog digital converter which is itself connected to the monitor 3 arranged to reproduce a reflected image as described above.



   The conversion into a digital image allows the insertion of the compression unit 11 arranged to compress the image recorded by the camera. This compression unit is either a unit whose compression ratio is predetermined, for example at half or a quarter of the image, or a unit whose compression ratio is variable and can be determined by the user. This compression unit operates according to known operating principles such as for example the determination of the average value of neighboring image elements (pixels). The link between the compression unit 11 and the address generator 12 is optional when the compression ratio of the unit 11 is invariable.

   When the compression ratio is variable, the compression ratio chosen will be transmitted to the address generator making it possible to determine the addresses to be produced as a function of the compression ratio chosen and therefore to have the compressed images in the memory 13 and thus on the monitor screen 3.



   The compression unit 11 makes it possible to store in the memory 13 and therefore to reproduce on the same image on the screen several different views, for example views of the buyer wearing different glasses. Depending on the capabilities of

 <Desc / Clms Page number 7>

 compression of the compression unit it is possible to reproduce two, four, six or even more views on a single image. When the compression ratio is variable, compression is done, either discontinuously by whole fraction, or continuously depending on the capacities of the compression unit.



   It goes without saying that the use of a compression unit is optional and that according to a more elementary embodiment of the device, there is no compression unit provided and the memory is directly connected to the converter 10.



   FIG. 4 illustrates another embodiment of a device according to the invention. According to this embodiment, a conventional monitor 17 is used allowing conventional scanning. The device however includes a buffer memory 15 whose data input is connected to the compression unit 11 and a data output connected to an input of a transformation unit. The buffer memory is used to temporarily store a recorded image and, if necessary, compressed, and thus make this data available to the processing unit 16. The processing unit, for example formed by a microprocessor, is arranged to determine by mathematical transformation, for example the transformation of the matrix representing the image, from the recorded image a reflected image.

   The reflected image thus obtained is stored in memory 3 from where it is then available to be reproduced on the screen of the monitor 17. Since the latter already receives the data of a reflected image, it is no longer necessary to d 'reverse scan.



   The device according to the invention is produced either in individual units, or by uniting all the elements in one and the same housing.


    

Claims (9)

REVENDICATIONS 1. Dispositif de prise de vues et de reproduction d'au moins une image, en particulier celle d'au moins une partie d'une personne, comprenant une caméra reliée à une unité d'affichage, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens pour former à partir d'une vue prise par la caméra une image réfléchie, lesdits moyens étant reliés à l'unité d'affichage pour y reproduire ladite image réfléchie.  CLAIMS 1. Device for taking pictures and reproducing at least one image, in particular that of at least part of a person, comprising a camera connected to a display unit, characterized in that it comprises means for forming a reflected image from a view taken by the camera, said means being connected to the display unit for reproducing said reflected image therein. 2. Dispositif suivant la revendication 1, où ladite unité d'affichage comporte un tube cathodique muni d'un bobinage servant au guidage d'un faisceau de balayage du tube cathodique, caractérisé en ce que lesdits moyens sont agencés pour inverser le faisceau de balayage par rapport au sens de balayage conventionnel.  2. Device according to claim 1, wherein said display unit comprises a cathode ray tube provided with a winding used for guiding a scanning beam of the cathode ray tube, characterized in that said means are arranged to reverse the scanning beam compared to the conventional scanning direction. 3. Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que lesdits moyens comportent un commutateur à deux positions, où la première position permet un balayage inversé et la seconde position un balayage conventionnel.  3. Device according to claim 2, characterized in that said means comprise a switch with two positions, where the first position allows an inverted scan and the second position a conventional scan. 4. Dispositif suivant la revendication 2 ou 3, caractérisé en ce que ledit bobinage est enroulé suivant un sens d'enroulement inversé au sens conventionnel d'enroulement.  4. Device according to claim 2 or 3, characterized in that said coil is wound in a direction of winding reversed to the conventional direction of winding. 5. Dispositif suivant la revendication 2 ou 3, caractérisé en ce que la connection de signaux de commande fournie audit bobinage est inversée par rapport à une connection conventionnelle.  5. Device according to claim 2 or 3, characterized in that the connection of control signals supplied to said coil is reversed with respect to a conventional connection. 6. Dispositif suivant la revendication l, lequel dispositif comprend une mémoire agencée pour y stocker une image formée à partir d'une vue prise par la caméra, caractérisé en ce que lesdits moyens comportent une unité de transformation munie d'une mémoire tampon reliée à la caméra et agencée pour déterminer par transformation mathématique à partir d'une image stockée dans la mémoire tampon une image réfléchie et pour stocker l'image réfléchie dans la mémoire.  6. Device according to claim l, which device comprises a memory arranged to store therein an image formed from a view taken by the camera, characterized in that said means comprise a transformation unit provided with a buffer memory connected to the camera and arranged to determine by mathematical transformation from an image stored in the buffer memory a reflected image and to store the reflected image in the memory. 7. Dispositif suivant l'une des revendications 2 à 5, lequel dispositif comprend une mémoire agencée pour y stocker au moins une partie d'une image formée à partir d'une vue prise par la caméra, <Desc/Clms Page number 9> EMI9.1 caractérisé en ce qu'il comprend une unité de compression agencée pour comprimer l'image stockée, laquelle unité de compression est reliée à la ,.. mémoire.  7. Device according to one of claims 2 to 5, which device comprises a memory arranged to store therein at least part of an image formed from a view taken by the camera,  <Desc / Clms Page number 9>    EMI9.1  characterized in that it comprises a compression unit arranged to compress the stored image, which compression unit is connected to the, .. memory. 8. Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce qu'il comprend une unité de compression agencée pour comprimer l'image stockée, laquelle unité de compression est reliée à la mémoire.  8. Device according to claim 6, characterized in that it comprises a compression unit arranged to compress the stored image, which compression unit is connected to the memory. 9. Dispositif suivant la revendication 7 ou 8, caractérisé en ce que ladite mémoire a une capacité pour y stocker au moins deux images comprimées, ladite unité de compression étant agencée pour comprimer l'image de telle façon à ce qu'au moins deux images peuvent être visualisées simultanément sur le moniteur.  9. Device according to claim 7 or 8, characterized in that said memory has a capacity for storing therein at least two compressed images, said compression unit being arranged to compress the image so that at least two images can be viewed simultaneously on the monitor.
BE9100776A 1991-08-23 1991-08-23 System for taking photographs and reproducing at least one image BE1005197A3 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE9100776A BE1005197A3 (en) 1991-08-23 1991-08-23 System for taking photographs and reproducing at least one image

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE9100776A BE1005197A3 (en) 1991-08-23 1991-08-23 System for taking photographs and reproducing at least one image

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1005197A3 true BE1005197A3 (en) 1993-05-25

Family

ID=3885666

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9100776A BE1005197A3 (en) 1991-08-23 1991-08-23 System for taking photographs and reproducing at least one image

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE1005197A3 (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2001080181A2 (en) * 2000-04-17 2001-10-25 Ariane Neuberger Display workstation

Citations (9)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
JPS55150676A (en) * 1979-05-14 1980-11-22 Matsushita Electric Ind Co Ltd Picture synthesizing unit
JPS6016772A (en) * 1984-06-12 1985-01-28 Matsushita Electric Ind Co Ltd Picture combining device
JPS613570A (en) * 1984-06-16 1986-01-09 Akio Mizukami Mirror surface image functioning device of television camera
EP0174698A1 (en) * 1984-09-14 1986-03-19 Philips Electronics Uk Limited Television special effects generator
JPS62262821A (en) * 1986-05-10 1987-11-14 Nidetsuku:Kk Auxiliary apparatus for spectacle frame selection
JPS6339290A (en) * 1986-08-04 1988-02-19 Meruto:Kk Picture composing and reproducing device
JPS63261218A (en) * 1987-04-17 1988-10-27 Nidetsuku:Kk Spectacle frame selection assisting device
DE3725368A1 (en) * 1987-07-31 1989-02-09 Standard Elektrik Lorenz Ag Video telephone (videophone)
JPH03125571A (en) * 1989-10-11 1991-05-28 Mitsubishi Electric Corp Picture display device

Patent Citations (9)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
JPS55150676A (en) * 1979-05-14 1980-11-22 Matsushita Electric Ind Co Ltd Picture synthesizing unit
JPS6016772A (en) * 1984-06-12 1985-01-28 Matsushita Electric Ind Co Ltd Picture combining device
JPS613570A (en) * 1984-06-16 1986-01-09 Akio Mizukami Mirror surface image functioning device of television camera
EP0174698A1 (en) * 1984-09-14 1986-03-19 Philips Electronics Uk Limited Television special effects generator
JPS62262821A (en) * 1986-05-10 1987-11-14 Nidetsuku:Kk Auxiliary apparatus for spectacle frame selection
JPS6339290A (en) * 1986-08-04 1988-02-19 Meruto:Kk Picture composing and reproducing device
JPS63261218A (en) * 1987-04-17 1988-10-27 Nidetsuku:Kk Spectacle frame selection assisting device
DE3725368A1 (en) * 1987-07-31 1989-02-09 Standard Elektrik Lorenz Ag Video telephone (videophone)
JPH03125571A (en) * 1989-10-11 1991-05-28 Mitsubishi Electric Corp Picture display device

Non-Patent Citations (7)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Title
PATENT ABSTRACTS OF JAPAN vol. 10, no. 141 (E-406)24 Mai 1986 & JP,A,61 003 570 ( AKIO MIZUKAMI ) 9 Janvier 1986 *
PATENT ABSTRACTS OF JAPAN vol. 12, no. 140 (P-696)28 Avril 1988 & JP,A,62 262 821 ( NIDETSUKU K.K. ) 14 Novembre 1987 *
PATENT ABSTRACTS OF JAPAN vol. 12, no. 254 (E-634)16 Juillet 1988 & JP,A,63 039 290 ( MERUTO K.K. ) 19 Février 1988 *
PATENT ABSTRACTS OF JAPAN vol. 13, no. 075 (P-831)21 Février 1989 & JP,A,63 261 218 ( NIDETSUKU K.K. ) 27 Octobre 1988 *
PATENT ABSTRACTS OF JAPAN vol. 15, no. 330 (E-1103)22 Août 1991 & JP,A,3 125 571 ( MITSUBISHI ELECTRIC CORP. ) 28 Mai 1991 *
PATENT ABSTRACTS OF JAPAN vol. 5, no. 023 (E-045)12 Février 1981 & JP,A,55 150 676 ( MATSUSHITA ELECTRIC IND. CO. ) 22 Novembre 1980 *
PATENT ABSTRACTS OF JAPAN vol. 9, no. 131 (E-319)6 Juin 1985 & JP,A,60 016 772 ( MATSUSHITA DENKI SANGYO K.K. ) 28 Janvier 1985 *

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2001080181A2 (en) * 2000-04-17 2001-10-25 Ariane Neuberger Display workstation
WO2001080181A3 (en) * 2000-04-17 2002-04-04 Ariane Neuberger Display workstation

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0256051B1 (en) Image processing device for controlling the transfer function of an optical system
US20100003024A1 (en) Cameras with Varying Spatio-Angular-Temporal Resolutions
US20160291545A1 (en) Holographic three-dimensional display system and method
FR2711881A1 (en) Microscope system with built-in large screen TV.
JP2010527189A (en) Image capture device and method
JPH0749456A (en) Binocular
Kagawa et al. A three‐dimensional multifunctional compound‐eye endoscopic system with extended depth of field
EP0410892B1 (en) Method for processing and transmitting a sequence of stereoscopic television image couples through a channel including an analogic and a digital path
BE1005197A3 (en) System for taking photographs and reproducing at least one image
US7663645B1 (en) Image display device
US20060012674A1 (en) Image display system and method
EP1168810A2 (en) Mobile telephone equipped with a camera
WO1999006870A1 (en) Optical viewing device
JPH06245114A (en) Method for displaying image pickup state of electronic still camera and device therefor
FR2622096A1 (en) LASER BEAM SCANNING-TYPE EYE BACKGROUND APPARATUS
JP2006337742A (en) Imaging apparatus
JPH01197716A (en) Enlargement photographing mechanism for electronic endoscope
EP0108689B1 (en) Device for the superposition of synthetic information upon cartographic information
JPS6286997A (en) Stereo still picture reproducing device
JPH0654350A (en) Method and device for observing stereoscopic picture
FR2549247A1 (en) New method for achieving three-dimensional cinematography using a single lens, applicable to the cinematograph, to television cameras, to radiocinematographic cameras and to optical systems in general
CA1263761A (en) Image processing device for controlling the transfer function of an optical system
BE1004491A3 (en) Procedure and system for processing video signals
JPH09252422A (en) Photographing device
JP2006352757A (en) Imaging apparatus

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: SELDIS

Effective date: 19930831