ITRM20120067U1 - STEPS TO STAIRS. - Google Patents

STEPS TO STAIRS.

Info

Publication number
ITRM20120067U1
ITRM20120067U1 ITRM20120067U ITRM20120067U1 IT RM20120067 U1 ITRM20120067 U1 IT RM20120067U1 IT RM20120067 U ITRM20120067 U IT RM20120067U IT RM20120067 U1 ITRM20120067 U1 IT RM20120067U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
frames
ladder
section
stair
operating platform
Prior art date
Application number
Other languages
Italian (it)
Inventor
Vyacheslav Yurievich Kizhapkin
Original Assignee
Vyacheslav Yurievich Kizhapkin
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Vyacheslav Yurievich Kizhapkin filed Critical Vyacheslav Yurievich Kizhapkin
Publication of ITRM20120067U1 publication Critical patent/ITRM20120067U1/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06CLADDERS
    • E06C1/00Ladders in general
    • E06C1/02Ladders in general with rigid longitudinal member or members
    • E06C1/38Special constructions of ladders, e.g. ladders with more or less than two longitudinal members, ladders with movable rungs or other treads, longitudinally-foldable ladders
    • E06C1/39Ladders having platforms; Ladders changeable into platforms
    • E06C1/393Ladders having platforms foldable with the ladder

Landscapes

  • Ladders (AREA)
  • Electrical Discharge Machining, Electrochemical Machining, And Combined Machining (AREA)
  • Blow-Moulding Or Thermoforming Of Plastics Or The Like (AREA)

Description

SCALA A GRADINI STAIRS WITH STEPS

Campo tecnico Technical field

Il modello di utilità si riferisce a scale a gradini utilizzate come attrezzature ausiliarie in lavori edili e di ristrutturazione. The utility model refers to step ladders used as auxiliary equipment in construction and renovation works.

Fondamento Foundation

È nota una scala a gradini (brevetto RU n. 2186921, IPC Е06С 1/14, 2002) che include una sezione di scala connessa a un telaio in modo rotante e un meccanismo di bloccaggio per il fissaggio della sezione di scala al telaio, nonché una piattaforma con meccanismi di bloccaggio per il fissaggio della sezione di scala al telaio. Il meccanismo di bloccaggio della sezione di scala e del telaio è realizzato sotto forma di un gancio. Questo tipo di realizzazione richiede tuttavia un più elevato consumo di metallo e il meccanismo di bloccaggio non è sufficientemente stabile. A step ladder is known (RU patent No. 2186921, IPC Е06С 1/14, 2002) which includes a ladder section rotatably connected to a frame and a locking mechanism for attaching the ladder section to the frame, as well as a platform with locking mechanisms for securing the ladder section to the frame. The locking mechanism of the ladder section and frame is made in the form of a hook. However, this type of construction requires a higher consumption of metal and the locking mechanism is not sufficiently stable.

È nota una scala a gradini (certificato USSR dell’autore n. 661099, IPC Е06С 1/22, 1979) che include giunti di scala connessi in modo rotante con un meccanismo di bloccaggio, una piattaforma operativa connessa in modo rotante a uno dei giunti di scala, anch’essa fissata tramite un meccanismo di bloccaggio, e una recinzione realizzata in forma di un telaio. La piattaforma operativa è inoltre connessa in modo rotante a uno dei giunti di scala, all’altro lato la piattaforma appoggia su un gradino di un altro giunto di scala ed è fissata a esso con un meccanismo di bloccaggio. I giunti di scala vengono bloccati con l’ausilio di una trazione supplementare di una vite di serraggio per evitare spostamenti in un piano orizzontale. A step ladder is known (USSR certificate of the author No. 661099, IPC Е06С 1/22, 1979) which includes rotationally connected ladder joints with a locking mechanism, an operating platform rotatably connected to one of the joints ladder, also fixed by a locking mechanism, and a fence made in the form of a frame. The operating platform is also connected in a rotating manner to one of the stair joints, on the other side the platform rests on a step of another stair joint and is fixed to it with a locking mechanism. The stair joints are locked with the aid of an additional traction of a tightening screw to avoid displacements in a horizontal plane.

L’uso del meccanismo di bloccaggio per la piattaforma operativa e l’uso della trazione supplementare della vite di serraggio per fissare i giunti di scala rendono eccessivamente complicati la struttura e l'utilizzo della scala a gradini. The use of the locking mechanism for the operating platform and the use of the additional traction of the tightening screw to fix the stair joints make the structure and use of the step ladder excessively complicated.

Inoltre, la trazione della vite di serraggio per i giunti di scala può funzionare solo a tensione. Nel procedimento di impiego della scala a gradini è possibile un’oscillazione in direzione orizzontale. In questo caso, i giunti di scala possono collassare insieme, causando la caduta della scala. In addition, the tensioning of the clamping screw for the scale joints can only work at tension. In the process of using the step ladder, an oscillation in the horizontal direction is possible. In this case, the ladder joints can collapse together, causing the ladder to fall.

Nella forma di realizzazione precedente scelta quale prototipo (brevetto RU n. 52431, IPC Е06С 1/14, 2006), che include una sezione di scala connessa al telaio in modo rotante e un meccanismo di bloccaggio per il fissaggio della sezione di scala al telaio, la scala a gradini è dotata di una cinghia di sicurezza con un’estremità legata alla sezione di scala e l’altra al telaio, una giunzione a perno rotante della sezione di scala e il telaio è realizzata sotto forma di un pannello con un solco di fissaggio, un lato del pannello è fissato rigidamente alla sezione di scala e l’altro, sul solco, connesso al telaio in modo rotante. Il meccanismo di bloccaggio è realizzato nella forma di un duplice braccio di leva, azionato a molla rispetto al telaio; un dente di arresto è montato su uno dei bracci della leva, dove la leva è fissata al telaio con possibilità di rotazione e posizionamento del dente di arresto nel solco del pannello. In the previous embodiment chosen as a prototype (RU patent No. 52431, IPC Е06С 1/14, 2006), which includes a ladder section rotatably connected to the frame and a locking mechanism for fixing the ladder section to the frame , the step ladder is equipped with a safety strap with one end tied to the ladder section and the other to the frame, a pivot joint of the ladder section, and the frame is made in the form of a panel with a groove , one side of the panel is rigidly fixed to the stair section and the other, on the groove, connected to the frame in a rotating way. The locking mechanism is made in the form of a double lever arm, spring actuated with respect to the frame; a detent is mounted on one of the arms of the lever, where the lever is fixed to the frame with the possibility of rotation and positioning of the detent in the groove of the panel.

Gli svantaggi del prototipo, come indicato in precedenza, si riferiscono all’alto consumo di metallo e a un’insufficiente sicurezza di fissaggio. Inoltre, la struttura della scala a gradini nota non risponde agli standard per scale utilizzate per il restauro di edifici. Infine, nella sua posizione assemblata, quando non operativa, è necessario un elemento di sostegno per l’immagazzinamento della scala a gradini. The disadvantages of the prototype, as indicated above, refer to the high consumption of metal and insufficient fastening security. In addition, the known step staircase structure does not meet the standards for stairs used for building restoration. Finally, in its assembled position, when not operational, a support element is required for storing the step staircase.

Sommario Summary

Lo scopo del modello di utilità è, in generale, la creazione di una struttura di scala a gradini che elimini tutti gli svantaggi sopra menzionati. The purpose of the utility model is, in general, to create a stepped ladder structure that eliminates all the disadvantages mentioned above.

Il risultato tecnico viene conseguito per mezzo della struttura di scala, costruita in modo che il baricentro sia posto al di sopra dell'area portante che fornisce la stabilità della scala quando questa è ripiegata. Il peso principale è distribuito alla base della scala a gradini, poiché i telai sono ispessiti nella parte inferiore, il che aumenta la stabilità sia nella posizione operativa che in quella ripiegata e migliora l’affidabilità di utilizzo. The technical result is achieved by means of the ladder structure, constructed in such a way that the center of gravity is placed above the bearing area which provides the stability of the ladder when it is folded. The main weight is distributed at the base of the step ladder, since the frames are thickened in the lower part, which increases stability in both the operating and folded position and improves the reliability of use.

Lo scopo assegnato viene conseguito per mezzo della struttura di scala a gradini che include una sezione di scala costituita da due telai connessi da gradini, e nella parte superiore da una barra trasversale, e una sezione di sostegno costituita da due telai rigidamente fissati per mezzo di barre trasversali, una piattaforma operativa fissata ai telai delle sezioni di scala, e un meccanismo di bloccaggio per il fissaggio della sezione di scala alla sezione di sostegno; secondo la soluzione proposta, i telai della sezione di scala sono incurvati, e la loro larghezza è maggiore alla base della scala, mentre i telai della sezione di sostegno sono costruiti in modo che la loro larghezza aumenti dalla parte superiore alla base della scala riproducendo la forma incurvata dei telai della sezione di scala, e la giunzione della sezione di scala ai telai della sezione di sostegno è realizzata per mezzo di incavature a profilo arrotondato nei telai della sezione di scala e contigue alle teste di puntello, con facoltà di movimento le une rispetto alle altre e con formazione di uno spazio tra l’incavatura e la parte superiore della testa di puntello, quando la scala a gradini è ripiegata, e la formazione di uno spazio nella parte inferiore dell’incavatura quando la scala a gradini è nella posizione operativa, per cui nella parte centrale dell’incavatura è presente un solco per il fissaggio del perno, posizionato sulla testa di supporto, e sulla faccia inferiore della piattaforma operativa sono presenti pannelli distanziati tra loro per il bloccaggio dei telai della sezione di sostegno alla barra trasversale superiore. The assigned purpose is achieved by means of the stepped stair structure which includes a stair section consisting of two frames connected by steps, and in the upper part by a transverse bar, and a support section consisting of two frames rigidly fixed by means of cross bars, an operating platform attached to the stair section frames, and a locking mechanism for attaching the stair section to the support section; according to the proposed solution, the frames of the stair section are curved, and their width is greater at the base of the stair, while the frames of the support section are constructed so that their width increases from the top to the base of the stair, reproducing the curved shape of the frames of the stair section, and the junction of the stair section to the frames of the support section is made by means of rounded profile grooves in the frames of the stair section and contiguous to the prop heads, with the possibility of movement both with respect to the others and with the formation of a space between the recess and the upper part of the prop head, when the step ladder is folded, and the formation of a space in the lower part of the recess when the step ladder is in the position operative, so that in the central part of the groove there is a groove for fixing the pin, positioned on the support head, and on the lower face of in the operating platform there are panels spaced from each other for locking the frames of the support section to the upper transverse bar.

La struttura può essere integrata da specifiche caratteristiche distintive anch’esse dirette a risolvere il compito assegnato. The structure can be supplemented by specific distinctive features also aimed at solving the assigned task.

La parte inferiore dell’incavatura è realizzata nella forma corrispondente a quella della testa quando la scala è ripiegata, e la parte superiore dell’incavatura ha una forma corrispondente a quella della testa quando la scala è nella posizione operativa. The lower part of the recess is made in the shape corresponding to that of the head when the ladder is folded, and the upper part of the recess has a shape corresponding to that of the head when the ladder is in the operating position.

I telai della sezione di scala sono costruiti in modo da tenere conto del cambiamento delle curve per mezzo di un agevole movimento delle superfici verso quelle opposte. The frames of the stair section are constructed in such a way as to take into account the change of curves by means of an easy movement of the surfaces towards the opposite ones.

La giunzione della piattaforma operativa ai telai della sezione di scala, quando la scala è ripiegata, e ai telai della sezione di sostegno, quando la scala è nella posizione operativa, è situata nell’intaccatura della piattaforma operativa, ed è realizzata in forma di perni spostati dalla molla nella direzione di disimpegno, per accoppiarsi ad aperture nei telai delle sezioni di scala e di sostegno. The junction of the operating platform to the frames of the ladder section, when the ladder is folded, and to the frames of the support section, when the ladder is in the operating position, is located in the notch of the operating platform, and is made in the form of pins displaced by the spring in the disengagement direction, to mate with openings in the frames of the ladder and support sections.

I telai, i gradini, le barre trasversali e la piattaforma operativa sono realizzati in legno morbido e duro e/o completamente impiallacciato a strati. The frames, steps, cross bars and operating platform are made of soft and hard wood and / or fully veneered in layers.

È risaputo che dispositivi di fissaggio e giunti di metallo sulle scale di legno non ne garantiscono l’utilizzo a lungo termine, in quanto, a causa dell’interazione tra legno e metallo, è ovvia una rapida usura del legno. La struttura rivendicata della scala a gradini impiega giunti prodotti in legno che ne garantiscono l’utilizzo a lungo termine. Una molla metallica nel meccanismo di bloccaggio sulla piattaforma operativa non svolge funzioni di sostegno del carico; pertanto non può avere un effetto sulla longevità di utilizzo. Inoltre, per la struttura rivendicata, l’aspetto estetico è intrinseco, e la scala a gradini è stabile sia nella posizione ripiegata che in quella operativa. Può anche servire da elemento decorativo in un appartamento e non occorre nasconderla in un ripostiglio. Gli autori hanno assegnato al modello prodotto il nome di “Elite”. It is well known that fasteners and metal joints on wooden stairs do not guarantee their long-term use, as, due to the interaction between wood and metal, rapid wear of the wood is obvious. The claimed structure of the step staircase employs joints produced in wood which guarantee its long-term use. A metal spring in the locking mechanism on the operating platform does not perform load carrying functions; therefore it cannot have an effect on longevity of use. Furthermore, for the claimed structure, the aesthetic aspect is intrinsic, and the step staircase is stable both in the folded and in the operational position. It can also serve as a decorative element in an apartment and does not need to be hidden in a closet. The authors have assigned the product model the name of "Elite".

Breve descrizione dei disegni Brief description of the drawings

La struttura rivendicata di una scala a gradini viene illustrata nei disegni, dove la Fig. 1 mostra una vista complessiva di una scala a gradini ripiegata, la Fig. The claimed structure of a step staircase is illustrated in the drawings, where Fig. 1 shows an overall view of a folded step staircase, Fig.

2 mostra una vista complessiva della scala nella posizione operativa, la Fig. З mostra una piattaforma operativa con un meccanismo di bloccaggio a molla e perni cilindrici per una giunzione flessibile ai telai della sezione di scala; la Fig. 4 mostra una giunzione flessibile tra i telai della sezione di scala e le teste di supporto dei telai della sezione di sostegno; la Fig. 5 mostra un telaio della sezione di scala e un telaio della sezione di sostegno connessi nelle posizioni ripiegata e operativa della scala; la Fig. 6 mostra un telaio della sezione di scala e un telaio della sezione di sostegno con gli incavi per una giunzione rigida dei gradini realizzata per mezzo di colla, nonché un incavo per una giunzione flessibile alla piattaforma operativa e i fori per il bloccaggio della piattaforma operativa nelle posizioni ripiegata e operativa della scala; la Fig. 7 mostra la piattaforma operativa, vista dal basso, e due pannelli fissati rigidamente a essa per il bloccaggio di una barra trasversale quando la scala a gradini è ripiegata; la Fig. 8 mostra una vista complessiva della scala a gradini dove i telai della sezione di scala e della sezione di sostegno presentano una forma a scimitarra e la barra trasversale presenta una forma a spalle; infine la Fig. 9 mostra i telai della sezione di scala e della sezione di sostegno con forma a scimitarra nella posizione ripiegata. 2 shows an overall view of the ladder in the operating position, Fig. З shows an operating platform with a spring locking mechanism and cylindrical pins for flexible joining to the ladder section frames; Fig. 4 shows a flexible joint between the frames of the stair section and the support heads of the frames of the support section; Fig. 5 shows a ladder section frame and a support section frame connected in the folded and operational positions of the ladder; Fig. 6 shows a frame of the ladder section and a frame of the support section with the recesses for a rigid joint of the steps made by means of glue, as well as a recess for a flexible connection to the operating platform and the holes for locking the platform operational in the folded and operational positions of the ladder; Fig. 7 shows the operating platform, seen from below, and two panels rigidly fixed thereto for locking a transverse bar when the step ladder is folded; Fig. 8 shows an overall view of the step staircase where the frames of the stair section and of the support section have a scimitar shape and the cross bar has a shoulder shape; finally Fig. 9 shows the frames of the stair section and of the support section with scimitar shape in the folded position.

Descrizione dettagliata Detailed description

La scala a gradini "Elite" include una sezione di scala (1), una sezione di sostegno (2) e una piattaforma operativa (3) (Fig. 1). La sezione di scala (1) include due telai (4) che sono rigidamente connessi l’uno all’altro per mezzo di due gradini (5) e di una barra trasversale superiore (6). I telai (4) della sezione di scala (1) sono costruiti in modo da presentare una forma incurvata, e con incremento della loro larghezza alla base della scala. La sezione di sostegno (2) include due telai (7) dotati di teste (8) nella parte superiore, e rigidamente connessi l’uno all’altro per mezzo di barre trasversali (9 e 10) (Fig. 2). I telai (7) della sezione di sostegno (2) sono costruiti in modo che la loro larghezza aumenti dalla parte superiore verso la base della scala e riproducono la forma incurvata dei telai (4) della sezione di scala (1). La giunzione rigida degli elementi viene realizzata con l’utilizzo di adesivo. Nella parte superiore dei telai (4) della sezione di scala (1) (Fig. 4), sono realizzate incavature a profilo arrotondato (11). Nella parte centrale delle incavature (11) è presente un solco (12). Le teste (8) dei telai (7) presentano superfici di giunzione corrispondenti alle incavature (11) dei telai (4), e sono fissate con la possibilità di movimento le une rispetto alle altre. Sulla testa (8) è presente un perno (13) che deve essere collocato nel solco (12). The "Elite" step ladder includes a ladder section (1), a support section (2) and an operating platform (3) (Fig. 1). The stair section (1) includes two frames (4) which are rigidly connected to each other by means of two steps (5) and an upper crossbar (6). The frames (4) of the stair section (1) are constructed in such a way as to have a curved shape, and with an increase in their width at the base of the stair. The support section (2) includes two frames (7) equipped with heads (8) at the top, and rigidly connected to each other by means of transverse bars (9 and 10) (Fig. 2). The frames (7) of the support section (2) are constructed so that their width increases from the top towards the base of the ladder and reproduce the curved shape of the frames (4) of the ladder section (1). The rigid joining of the elements is achieved with the use of adhesive. In the upper part of the frames (4) of the stair section (1) (Fig. 4), rounded profile recesses (11) are made. In the central part of the recesses (11) there is a groove (12). The heads (8) of the frames (7) have junction surfaces corresponding to the recesses (11) of the frames (4), and are fixed with the possibility of movement relative to each other. On the head (8) there is a pin (13) which must be placed in the groove (12).

Nell’incavo della piattaforma operativa (3) è montata una molla (14) con un perno di arresto (15) nella parte centrale, connessa a perni (16) (Fig. З). Per l’accoppiamento dei perni (16), quando la piattaforma operativa (3)viene collegata ai telai (4) della sezione di scala, nella posizione ripiegata, e ai telai (7) della sezione di sostegno, nella posizione operativa, nei telai (4 e 7) sono realizzate aperture (17) e un solco (18) (Fig. 6). I solchi (19) sui telai (4 e 7) sono realizzati per una giunzione rigida dei gradini (5) e delle barre trasversali (6, 9 e 10) tramite l’utilizzo di adesivo. Due pannelli (20) sono rigidamente connessi alla superficie inferiore della piattaforma operativa (3) per il bloccaggio tra di esse nella barra traversale (10) quando la scala a gradini è nella posizione operativa (Fig. 7). Sui telai (4) della sezione di scala (1) sono presenti solchi per il bloccaggio nella piattaforma operativa (3) per mezzo di perni (21). Tra l’incavatura (11) e la testa di supporto (8) si forma uno spazio (22) nella parte superiore dell’incavatura (11) quando la scala a gradini è nella posizione ripiegata, e si forma uno spazio (23) nella parte inferiore dell’incavatura (11) quando la scala a gradini è nella posizione operativa (Fig. 3). I telai (4) della sezione di scala (1) sono uniti, nella parte superiore, per mezzo della barra trasversale (24), che è conformata a spalla, sotto la quale è posta una barra trasversale diritta (25); quest’ultima può essere utilizzata per appendervi oggetti, come ad esempio i pantaloni (Fig. 8). I telai (4) della sezione di scala (1) forma possono essere conformati a scimitarra, e i telai (7) della sezione di sostegno (2) riproducono la loro forma e sono collocati di fronte a essi (Fig. 8 e 9). In the hollow of the operating platform (3) a spring (14) is mounted with a stop pin (15) in the central part, connected to pins (16) (Fig. З). For coupling the pins (16), when the operating platform (3) is connected to the frames (4) of the ladder section, in the folded position, and to the frames (7) of the support section, in the operating position, in the frames (4 and 7) openings (17) and a groove (18) are made (Fig. 6). The grooves (19) on the frames (4 and 7) are made for a rigid junction of the steps (5) and the cross bars (6, 9 and 10) through the use of adhesive. Two panels (20) are rigidly connected to the lower surface of the operating platform (3) for locking between them in the crossbar (10) when the step ladder is in the operating position (Fig. 7). On the frames (4) of the ladder section (1) there are grooves for locking into the operating platform (3) by means of pins (21). Between the recess (11) and the support head (8) a gap (22) forms in the upper part of the recess (11) when the step ladder is in the folded position, and a gap (23) forms in the lower part of the recess (11) when the step ladder is in the operating position (Fig. 3). The frames (4) of the stair section (1) are joined, in the upper part, by means of the transversal bar (24), which is shaped like a shoulder, under which a straight transversal bar (25) is placed; the latter can be used to hang objects, such as trousers (Fig. 8). The frames (4) of the stair section (1) form can be shaped like a scimitar, and the frames (7) of the support section (2) reproduce their shape and are placed in front of them (Fig. 8 and 9).

Tutti gli elementi della scala, precisamente vale a dire i telai, i gradini, le barre trasversali e la piattaforma operativa, possono essere realizzati in legno morbido o duro o completamente impiallacciato a strati, così come in materiali sintetici resistenti come plastica, Plexiglas o alluminio. All elements of the staircase, namely the frames, the steps, the cross bars and the operating platform, can be made of soft or hard wood or fully veneered in layers, as well as resistant synthetic materials such as plastic, Plexiglas or aluminum .

La scala a gradini viene montata nella posizione operativa e ripiegata come segue. The step ladder is mounted in the operating position and folded as follows.

Nel disporre la scala a gradini nella posizione operativa, la sezione di sostegno (2) viene spinta indietro rispetto alla sezione di scala (1) (Fig. 1) fino al punto di arresto, formato nella parte superiore dell’incavatura (11) con l’accoppiamento della testa (8). Grazie alla forza di compressione della molla (14), la piattaforma operativa (3) scende sulla sezione di sostegno (2). La barra trasversale (10) è posizionata tra i pannelli (20) (Fig. 7) sulla faccia inferiore della piattaforma (3), fissando rigidamente le sezioni nella posizione operativa. Quando la molla (14) torna alla posizione iniziale, la piattaforma operativa (3) viene fissata mediante perni (16) ai telai (7) della sezione di sostegno (2) (Fig. 2). I perni (16) spinti verso l’esterno dalla molla (14) si accoppiano a corrispondenti aperture (17) nei telai della sezione di sostegno (2). Viene quindi evitato il ripiegamento spontaneo della scala a gradini. When placing the step ladder in the operating position, the support section (2) is pushed back with respect to the ladder section (1) (Fig. 1) to the stop, formed in the upper part of the recess (11) with the coupling of the head (8). Thanks to the compression force of the spring (14), the operating platform (3) descends on the support section (2). The crossbar (10) is positioned between the panels (20) (Fig. 7) on the underside of the platform (3), rigidly fixing the sections in the operating position. When the spring (14) returns to its initial position, the operating platform (3) is fixed by means of pins (16) to the frames (7) of the support section (2) (Fig. 2). The pins (16) pushed outwards by the spring (14) are coupled to corresponding openings (17) in the frames of the support section (2). The spontaneous folding of the step ladder is therefore avoided.

Quando la scala a gradini, dalla sua posizione operativa, viene ripiegata per mezzo della compressione della molla (14), la piattaforma operativa (3) viene sollevata al livello dei gradini (5) della sezione di scala (1) e, con il ripristinare la posizione iniziale della molla (14), la piattaforma operativa viene fissata naturalmente per mezzo dell’accoppiamento del perno (16) nelle aperture (17) dei telai (4) (Fig.2). When the step ladder is folded from its operating position by compressing the spring (14), the operating platform (3) is raised to the level of the steps (5) of the ladder section (1) and, by restoring the initial position of the spring (14), the operating platform is naturally fixed by means of the coupling of the pin (16) in the openings (17) of the frames (4) (Fig.2).

Quanto sopra consente alla piattaforma operativa di rimanere in posizione verticale. Quando la scala a gradini viene sollevata per mezzo della sbarra trasversale superiore (6), la sezione di sostegno si aggancia automaticamente alla sezione di scala. La scala rimane ripiegata senza necessità di appoggio sul sostegno ausiliario. The above allows the operating platform to remain upright. When the step ladder is raised by means of the upper crossbar (6), the support section automatically engages the ladder section. The ladder remains folded without the need for support on the auxiliary support.

Il carico di base durante l’utilizzo della scala è sostenuto in parti uguali da una giunzione cilindrica perno-solco nella sezione di scala, e da una barra trasversale nella sezione di sostegno, tuttavia in nessun modo da una giunzione flessibile dell’incavatura e della testa, il che, complessivamente, determina la formazione del triangolo rigido. The base load when using the ladder is supported in equal parts by a cylindrical pin-groove joint in the ladder section, and by a crossbar in the support section, however in no way by a flexible joint of the recess and the head, which, overall, determines the formation of the rigid triangle.

Quando una persona sale sulla sezione di scala fino alla piattaforma operativa, ciò determina una forza di trazione in corrispondenza delle estremità inferiori della scala e dei telai di sostegno, che viene alla percepita dalla piattaforma operativa. Forze in verso opposto vengono percepite dai telai di sostegno e di scala nell'area della giunzione perno-solco. Tutte le forze distribuiscono sono presenti nel perimetro chiuso di un triangolo, che è costituito dalla piattaforma operativa, e dai telai di scala e di sostegno. Pertanto, quando la scala a gradini è sottoposta a un carico, la giunzione perno-solco non si apre, e rimane sicura. When a person climbs the ladder section to the operating platform, this results in a pulling force at the lower ends of the ladder and support frames, which is sensed by the operating platform. Opposite forces are felt by the support and ladder frames in the area of the pivot-groove junction. All the forces they distribute are present in the closed perimeter of a triangle, which is made up of the operating platform, and the ladder and support frames. Therefore, when the step ladder is subjected to a load, the pivot-groove junction does not open, and it remains secure.

In questo modo, la scala a gradini rivendicata si distingue per la semplicità della struttura e per l’efficacia della sua costruzione, in quanto include un numero minimo di semplici dettagli. La scala viene facilmente montata nella posizione operativa, è sicura durante l'uso, e può essere facilmente ripiegata. In this way, the claimed step staircase is distinguished by the simplicity of the structure and the effectiveness of its construction, as it includes a minimum number of simple details. The ladder is easily mounted in the operating position, is safe in use, and can be easily folded.

Realizzata con materiali a base di legname con un adeguato margine di sicurezza, la scala a gradini è leggera (fino a 5 kg) e può essere facilmente trasportata quando ripiegata. La scala a gradini "Elite," alta 1.200 mm, ha superato i test di carico da 130 kg. Made from wood-based materials with an adequate safety margin, the step ladder is lightweight (up to 5 kg) and can be easily transported when folded. The 1,200 mm high "Elite" step ladder has passed the 130 kg load test.

Numeri di riferimento Reference numbers

1: sezione di scala 1: section of staircase

2: sezione di sostegno 2: support section

3: piattaforma operativa (Fig. 1) 3: operating platform (Fig. 1)

4: telai della sezione di scala 4: ladder section frames

5: gradini 5: steps

6: barra trasversale superiore 6: upper crossbar

7: telai della sezione di sostegno 7: support section frames

8: teste 8: heads

9 e 10: barre trasversali (Fig. 2) 9 and 10: cross bars (Fig. 2)

11: incavature a profilo arrotondato 12: solco 11: grooves with rounded profile 12: groove

13: perno 13: pin

14: molla 14: spring

15: perno di arresto 15: stop pin

16: perno (Fig. 3) 16: pin (Fig. 3)

17: aperture 17: openings

18: solco (Fig.6) 18: sulcus (Fig. 6)

19: solco 19: groove

20: pannelli 20: panels

21: perni 21: pins

22: spazio superiore 22: upper space

23: spazio inferiore 23: lower space

24: barra trasversale conformata a spalla 25: barra trasversale 24: shoulder-shaped crossbar 25: crossbar

Si dichiara che la presente traduzione è conforme al testo originale in lingua estera. We declare that this translation conforms to the original foreign language text.

Claims (6)

RIVENDICAZIONI 1. Scala a gradini costituita da una sezione di scala avente due telai connessi da gradini e da una barra trasversale nella parte superiore della sezione di scala, e una sezione di sostegno avente due telai rigidamente connessi tramite barre trasversali, una piattaforma operativa connessa ai telai della sezione di scala e un meccanismo di bloccaggio per il fissaggio della sezione di scala e la sezione di sostegno, caratterizzata dal fatto che i telai della sezione di scala sono incurvati e la loro larghezza è accresciuta sulla base della scala a gradini, mentre i telai della sezione di sostegno sono costruiti in modo tale che la loro larghezza aumenti dalla parte superiore verso la base della scala, riproducendo la forma incurvata dei telai della sezione di scala, e che la connessione dei telai della sezione di scala ai telai della sezione di sostegno è realizzata per mezzo di incavature a profilo arrotondato effettuate nei telai della sezione di scala, contigue alle teste di puntello, con facoltà di movimento le une rispetto alle altre e la formazione di uno spazio tra l’incavatura e la parte superiore della testa di puntello, quando la scala a gradini è ripiegata e la formazione di uno spazio nella parte inferiore dell’incavatura quando la scala a gradini è nella posizione operativa, in cui l’incavatura presenta un solco nella parte centrale dell’incavatura per il fissaggio del perno posizionato sulla testa, e faccia sul lato inferiore della piattaforma operativa sono presenti pannelli distanziati tra loro per il bloccaggio dei telai della sezione di sostegno alla barra trasversale superiore. CLAIMS 1. Staircase consisting of a stair section having two frames connected by steps and a crossbar at the top of the stair section, and a support section having two frames rigidly connected by cross bars, an operating platform connected to the frames of the ladder section and a locking mechanism for fixing the ladder section and the support section, characterized by the fact that the frames of the ladder section are curved and their width is increased on the basis of the ladder, while the frames of the support section are constructed in such a way that their width increases from the top towards the base of the stair, reproducing the curved shape of the frames of the stair section, and that the connection of the frames of the stair section to the frames of the support section is made by means of rounded profile grooves made in the frames of the stair section, contiguous to the prop heads, with the ability to move relative to each other and the formation of a space between the recess and the upper part of the prop head, when the step ladder is folded and the formation of a space in the lower part of the recess when the ladder step is in the operating position, in which the recess has a groove in the central part of the recess for fixing the pin positioned on the head, and on the face on the lower side of the operating platform there are panels spaced from each other for locking the frames of the support section to the upper crossbar. 2. Scala a gradini alla secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che la parte inferiore dell’incavatura è costruita nella forma corrisponda quella alla forma della testa quando la scala è ripiegata, e che la parte superiore dell’incavatura ha forma corrispondente quella alla forma della testa quando la scala è nella posizione operativa. 2. Stair step according to claim 1, characterized in that the lower part of the recess is constructed in the shape that corresponds to the shape of the head when the ladder is folded, and that the upper part of the recess has a shape corresponding to that of the head shape when the ladder is in the operating position. 3. Scala a gradini alla secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che i telai della sezione di scala sono costruiti con previsione del cambiamento delle curve per mezzo di un movimento scorrevole delle superfici verso quelle opposte. Step stair according to claim 1, characterized in that the frames of the stair section are constructed with provision for the change of curves by means of a sliding movement of the surfaces towards the opposite ones. 4. Scala a gradini alla secondo la rivendicazione 1,caratterizzata dal fatto che la connessione della piattaforma operativa ai telai della sezione di scala, quando la scala è ripiegata, e ai telai della sezione di sostegno, quando la scala è nella posizione operativa, è situata nell’incisione della faccia della piattaforma operativa, ed è realizzata in forma di perni, spostati dalla molla nel verso della posizione disimpegnata, per accoppiarsi con aperture nei telai delle sezioni di scala e di sostegno. Step ladder according to claim 1, characterized in that the connection of the operating platform to the frames of the ladder section, when the ladder is folded, and to the frames of the support section, when the ladder is in the operating position, is located in the incision of the face of the operating platform, and is made in the form of pins, displaced by the spring in the direction of the disengaged position, to couple with openings in the frames of the stair and support sections. 5. Scala a gradini come rivendicata nella rivendicazione 1caratterizzata dal fatto che la barra trasversale che connette i telai della sezione di scala è conformata a spalla, ed è presente una barra trasversale fissata sotto di essa. Step ladder as claimed in claim 1 characterized in that the crossbar connecting the stair section frames is shoulder-shaped, and there is a crossbar fixed under it. 6. Scala a gradini come rivendicata nella rivendicazione 1,caratterizzata dal fatto che i telai, i gradini, le barre trasversali e la piattaforma operativa sono realizzati in legno morbido e duro e/o completamente impiallacciato a strati. Si dichiara che la presente traduzione è conforme al testo originale in lingua estera.Step ladder as claimed in claim 1, characterized in that the frames, steps, cross bars and operating platform are made of soft and hard wood and / or completely veneered in layers. We declare that this translation conforms to the original foreign language text.
ITRM20120067 2011-05-31 2012-05-04 STEPS TO STAIRS. ITRM20120067U1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
RU2011122041 2011-05-31

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITRM20120067U1 true ITRM20120067U1 (en) 2012-12-01

Family

ID=46834158

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
ITRM20120067 ITRM20120067U1 (en) 2011-05-31 2012-05-04 STEPS TO STAIRS.

Country Status (4)

Country Link
CN (1) CN203716825U (en)
FR (1) FR2976014B3 (en)
IT (1) ITRM20120067U1 (en)
WO (1) WO2012165997A1 (en)

Family Cites Families (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
SU661099A1 (en) * 1977-04-19 1979-05-05 Предприятие П/Я А-7354 Ladder
RU50243U1 (en) * 2005-07-26 2005-12-27 Общество с ограниченной ответственностью Научно-производственное предриятие "Циркон-Сервис" LADDER
RU52431U1 (en) * 2005-12-22 2006-03-27 Закрытое акционерное общество "Апекс-СПб" STAIRWAY STAIR
US20080029339A1 (en) * 2006-08-01 2008-02-07 Yewer Edward H Two-Sided Step Ladder With Offset Rungs

Also Published As

Publication number Publication date
FR2976014A3 (en) 2012-12-07
CN203716825U (en) 2014-07-16
WO2012165997A1 (en) 2012-12-06
FR2976014B3 (en) 2013-05-03

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US2272957A (en) Scaffold
ITRM20120067U1 (en) STEPS TO STAIRS.
CN205713015U (en) A kind of high security building foot support
CN205475706U (en) Hanging rack system
CN207970350U (en) Escape device for high-rise buildings
KR100937838B1 (en) A stairs tpye and collapsible ladder
ITUD20100187A1 (en) CONNECTION JOINT FOR TUBULAR ELEMENTS OF A MODULAR STRUCTURE AND ITS ASSEMBLY PROCEDURE
JP2007186974A (en) Folding stepladder
RU109495U1 (en) STAIRWAY STAIR
US160390A (en) Improvement in swings
US1101808A (en) Folding ladder.
CN108079447A (en) A kind of escape device for high-rise buildings
US806162A (en) Platform attachment for ladders.
TWI688704B (en) Ladder structure
US658395A (en) Step-ladder.
US277046A (en) Folding bedstead
CN207904775U (en) Convenient for the road and bridge construction scaffold of climbing
ITPD20100146A1 (en) DEVICE FOR THE ASSEMBLY OF A BICYCLE FRAME AND A BICYCLE CHASSIS, BICYCLE FRAME PERFORMED, AND REQUIREMENT OF THIS BICYCLE CHASSIS
US598289A (en) Adjustable staging
ITUD20130032U1 (en) FURNISHING ELEMENT
TWM547002U (en) Combination staircase structure
CN205804807U (en) Loft stretches the PVC handrail of stair
AU2015258170A1 (en) Temporary Stairway with Void Cover
US1274683A (en) Step-ladder.
TWM442922U (en) Structural improvement of woodwork cutting table