ITRM20110134U1 - PORTABLE CONTAINER. - Google Patents

PORTABLE CONTAINER.

Info

Publication number
ITRM20110134U1
ITRM20110134U1 IT000134U ITRM20110134U ITRM20110134U1 IT RM20110134 U1 ITRM20110134 U1 IT RM20110134U1 IT 000134 U IT000134 U IT 000134U IT RM20110134 U ITRM20110134 U IT RM20110134U IT RM20110134 U1 ITRM20110134 U1 IT RM20110134U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
container
side walls
wall
transport section
steering
Prior art date
Application number
IT000134U
Other languages
Italian (it)
Inventor
Yaron Brunner
Original Assignee
Keter Plastic Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Keter Plastic Ltd filed Critical Keter Plastic Ltd
Publication of ITRM20110134U1 publication Critical patent/ITRM20110134U1/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25HWORKSHOP EQUIPMENT, e.g. FOR MARKING-OUT WORK; STORAGE MEANS FOR WORKSHOPS
    • B25H3/00Storage means or arrangements for workshops facilitating access to, or handling of, work tools or instruments

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Details Of Rigid Or Semi-Rigid Containers (AREA)
  • Refuse Receptacles (AREA)
  • Handcart (AREA)
  • Packages (AREA)

Description

DESCRIZIONE DESCRIPTION

a corredo di una domanda di brevetto per MODELLO DI UTILITÀ dal titolo: accompanying a patent application for UTILITY MODEL entitled:

“Contenitore portatile” "Portable container"

SOMMARIO DI QUANTO DESCRITTO SUMMARY OF WHAT DESCRIBED

La presente invenzione si riferisce ad un contenitore portatile, e più in particolare ad un contenitore che ha una pluralità di sezioni di trasporto configurate per portare oggetti. The present invention relates to a portable container, and more particularly to a container which has a plurality of transport sections configured to carry objects.

TECNICA ANTERIORE FRONT TECHNIQUE

Contenitori portatili per oggetti come utensili, con ruote per la loro mobilità, sono già noti. Portable containers for objects such as tools, with wheels for their mobility, are already known.

Un esempio di un contenitore portatile è descritto nel brevetto europeo No. 1690772, che descrive un secchio con ruote e una faccia posteriore che si estende superiormente all’altezza di un’area interna del secchio. An example of a portable container is described in European patent No. 1690772, which describes a bucket with wheels and a rear face that extends above the height of an internal area of the bucket.

Contenitori portatili possono comprendere maniglie per il loro movimento. Portable containers may include handles for their movement.

Al fine della descrizione e delle rivendicazioni, il termine “parete sterzante” significa una parete di un contenitore portatile che comprende una impugnatura, l'impugnatura essendo configurata per consentire ad un utilizzare di muovere il contenitore in una direzione desiderata. For the purpose of the description and claims, the term "steering wall" means a wall of a portable container which includes a handle, the handle being configured to allow a user to move the container in a desired direction.

I termini “periferico” e “ausiliario” si riferiscono ad una posizione, che si estende nella direzione verso la sezione di trasporto centrale o in una posizione sulla superficie esterna delle pareti, che si estendono in nuova direzione opposta dalla sezione di trasporto centrale. The terms “peripheral” and “auxiliary” refer to a position, which extends in the direction towards the central transport section or to a position on the outer surface of the walls, which extend in a new opposite direction from the central transport section.

Il termine “bordo” si riferisce ad una estensione o ad una sporgenza. The term "edge" refers to an extension or protrusion.

SOMMARIO DI QUANTO DESCRITTO SUMMARY OF WHAT DESCRIBED

Quanto attualmente descritto è rivolto ad un contenitore portatile configurato per trasportare un oggetto e provvisto di una o più sezioni di trasporto ausiliario configurate per contenere almeno un oggetto. What is currently described is aimed at a portable container configured to carry an object and provided with one or more auxiliary transport sections configured to contain at least one object.

Secondo un aspetto della presente invenzione, viene fornito un contenitore portatile che comprende ruote, una parete inferiore e pareti laterali che si estendono verso l’alto dalla parete inferiore, la parete inferiore e le pareti laterali definendo insieme una sezione di trasporto centrale configurata per trasportare un oggetto; almeno una delle pareti laterali essendo formata con un bordo che si estende da almeno una di dette pareti laterali; il bordo essendo formato con almeno una sezione di trasporto ausiliario configurata per contenere un oggetto. According to an aspect of the present invention, a portable container is provided which includes wheels, a bottom wall and side walls extending upward from the bottom wall, the bottom wall and the side walls together defining a central transport section configured to carry an object; at least one of the side walls being formed with an edge extending from at least one of said side walls; the edge being formed with at least one auxiliary transport section configured to contain an object.

Secondo un aspetto della presente invenzione, viene fornito un contenitore portatile comprendente ruote, una parete inferiore e pareti laterali che si estendono verso l’alto dalla parete inferiore, la parete inferiore e le pareti laterali definendo insieme una sezione di trasporto centrale configurata per portare un oggetto; almeno una delle pareti laterali essendo realizzata con un bordo che si estende da detta almeno una parete laterale in una direzione opposta alla sezione di trasporto centrale; il bordo essendo realizzato con almeno una sezione di trasporto periferica configurata per contenere un oggetto. According to an aspect of the present invention, a portable container is provided comprising wheels, a bottom wall and side walls which extend upwardly from the bottom wall, the bottom wall and the side walls together defining a central transport section configured to carry a object; at least one of the side walls being made with an edge extending from said at least one side wall in a direction opposite to the central transport section; the edge being made with at least one peripheral transport section configured to contain an object.

Secondo una forma di realizzazione, una delle pareti laterali e una parete sterzante che si estende ad una altezza superiore rispetto alle altre pareti laterali. According to an embodiment, one of the side walls is a steering wall which extends to a higher height than the other side walls.

Secondo una forma di realizzazione, un bordo si può estendere dalla parete sterzante in una direzione verso la sezione di trasposto centrale; il bordo è realizzato con almeno una sezione di trasporto periferica/ausiliaria configurata per contenere un oggetto. Il bordo può essere una parte integrale della parete. Il bordo può essere una porzione sporgente. In alternativa, il bordo può essere una porzione fissabile in maniera staccabile. Il bordo può essere un elemento sostanzialmente orizzontale o può avere una configurazione verticale. According to one embodiment, an edge may extend from the steering wall in one direction towards the central transpose section; the edge is made with at least one peripheral / auxiliary transport section configured to contain an object. The border can be an integral part of the wall. The edge can be a protruding portion. Alternatively, the edge may be a detachable portion. The edge can be a substantially horizontal element or it can have a vertical configuration.

Secondo ancora un’altra forma di realizzazione della presente invenzione, almeno una delle pareti laterali del contenitore può essere realizzato con un bordo sotto forma di una barra orizzontale configurata per portare almeno un oggetto, la barra orizzontale estendendosi dalla parete laterale in una direzione verso la porzione di trasporto centrale. Questa barra può essere realizzata mediante una depressione nella parete laterale. According to yet another embodiment of the present invention, at least one of the side walls of the container can be made with an edge in the form of a horizontal bar configured to carry at least one object, the horizontal bar extending from the side wall in a direction towards the central transport portion. This bar can be made by means of a depression in the side wall.

Secondo una forma di realizzazione, l’altezza della parete sterzante può essere quasi il doppio dell’altezza di qualsiasi delle altre pareti laterali. Secondo ancora un’altra forma di realizzazione, il rapporto tra l’altezza della parete di sterzaggio e una parete laterale frontale opposta alla parete di sterzaggio può essere almeno 3:1. Il rapporto può essere diverso a seconda delle necessità per consentire di trasportare oggetti nella sezione di trasporto e sterzare il contenitore che contiene gli oggetti. Secondo alcune forme di realizzazione, il rapporto tra l’altezza della parete di sterzaggio e una parete laterale frontale opposta alla parete di sterzaggio può essere fra 2:1 e 5:1. La profondità della sezione di trasporto è sufficiente a contenere oggetti di grandi dimensioni. L’altezza della parete laterale può variare. Ad esempio una o più pareti laterali possono essere posizionate più in alto della parete frontale; la parete frontale può essere posizionata più in alto di dette una o più pareti laterali, ecc.. According to one embodiment, the height of the steering wall can be almost double the height of any of the other side walls. According to yet another embodiment, the ratio between the height of the steering wall and a front side wall opposite the steering wall can be at least 3: 1. The ratio can be different depending on the needs to allow you to transport objects in the transport section and steer the container that contains the objects. According to some embodiments, the ratio between the height of the steering wall and a front side wall opposite the steering wall can be between 2: 1 and 5: 1. The depth of the transport section is sufficient to hold large objects. The height of the side wall can vary. For example, one or more side walls can be positioned higher than the front wall; the front wall can be positioned higher than said one or more side walls, etc.

Il bordo si può estendere da ciascuna delle pareti laterali. Secondo una forma di realizzazione, il bordo si può estendere in una direzione opposta alla sezione di trasporto centrale, da ciascuna delle pareti laterali eccetto che da una parete di sterzaggio che si estende ad una altezza superiore alle altre pareti laterali. Il bordo può essere disposto su una parete laterale, ad esempio una parete frontale. Il bordo può essere disposto su due pareti opposte della sezione di trasporto centrale. Il bordo può essere disposto su tre lati della sezione di trasporto centrale. Il bordo può essere disposto su quattro lati della sezione di trasporto centrale. In questo caso, le sezioni di trasporto del bordo possono estendersi parzialmente lungo un bordo intero di una parete laterale che comprende una impugnatura. The border can extend from each of the side walls. According to one embodiment, the rim may extend in a direction opposite to the central transport section, from each of the side walls except from a steering wall which extends to a height greater than the other side walls. The edge can be arranged on a side wall, for example a front wall. The edge can be arranged on two opposite walls of the central transport section. The edge can be arranged on three sides of the central transport section. The edge can be arranged on four sides of the central transport section. In this case, the edge carrying sections may partially extend along an entire edge of a side wall which includes a handle.

Il bordo può essere realizzato con un materiale rigido. Ad esempio, il bordo può essere realizzato in polipropilene. Il bordo può essere una parte integrale del contenitore. In alternativa, il bordo può essere fissato alle pareti laterali con uno o più elementi di connessione come un adesivo, accoppiamenti a scatto, viti ecc.. The edge can be made of a rigid material. For example, the edge can be made of polypropylene. The rim can be an integral part of the container. Alternatively, the edge can be fixed to the side walls with one or more connecting elements such as an adhesive, snap couplings, screws, etc.

La parete inferiore, le pareti laterali e il bordo possono essere un monoblocco. Ai fini della descrizione e delle rivendicazioni, quando si dice che la parete inferiore, le pareti laterali e il bordo sono un “monoblocco”, ciò significa che sono realizzate come unità singola continua ed integrale, senza alcun mezzo di connessione tra di essi. Secondo una forma di realizzazione, il contenitore può essere formato per stampaggio, ad esempio stampaggio ad iniezione. The bottom wall, the side walls and the edge can be a monobloc. For the purposes of the description and the claims, when it is said that the bottom wall, the side walls and the edge are a “monobloc”, this means that they are made as a single continuous and integral unit, without any means of connection between them. According to one embodiment, the container can be formed by molding, for example injection molding.

Il bordo può essere realizzato come un bordo che si estende verso il basso, configurato per consentire di sollevare il contenitore portatile. Infatti, una o più delle pareti laterali, con o senza il bordo, possono essere provviste di un bordo che si estende verso il basso. Secondo un esempio specifico, tutto il contenitore può essere provvisto di un bordo che si estende verso il basso essenzialmente continuo. The rim can be made as a downward extending rim configured to allow the portable container to be lifted. In fact, one or more of the side walls, with or without the edge, can be provided with an edge extending downwards. According to a specific example, the whole container can be provided with an essentially continuous downwardly extending edge.

Tutte le opzioni menzionate ciascuna porzione del bordo può comprendere le sezioni di trasporto. E’ inteso che una eccezione può essere porzioni di un bordo che comprendono impugnatura, o costituite da una parete che si estende verso l’alto sopra l’altra parete. Impugnature aggiuntive possono essere previste sul contenitore a seconda delle necessità. Queste impugnature possono essere una parte integrale del contenitore o fissabili in maniera staccabile ad esso. All the options mentioned each edge portion can include the transport sections. It is understood that an exception may be portions of an edge that include a handle, or consisting of a wall that extends upwards over the other wall. Additional handles can be provided on the container as needed. These handles can be an integral part of the container or detachably attachable thereto.

Il bordo può avere qualsiasi forma idonea. Ad esempio, il bordo può avere, e visto dall’alto, una forma rettangolare, quadrata o circolare. The border can have any suitable shape. For example, the edge can have, and seen from above, a rectangular, square or circular shape.

Nel caso in cui il bordo ha una forma rettangolare, il rapporto tra la dimensione orizzontale maggiore del bordo è una dimensione perpendicolare orizzontale ad esso può essere circa 6:5. In case the border has a rectangular shape, the ratio of the larger horizontal dimension of the border to a horizontal dimension perpendicular to it can be about 6: 5.

Nel caso in cui una delle pareti laterali del contenitore portatile è una parete sterzante che si estende ad una altezza al disopra delle altre pareti laterali, e detta almeno una sezione di trasporto periferica comprende una o più recipienti: In the case where one of the side walls of the portable container is a steering wall which extends to a height above the other side walls, and said at least one peripheral transport section comprises one or more containers:

- il bordo può essere configurato con un’altezza in un’area adiacente alla parete sterzante maggiore di un’altezza del bordo in un’area distale da esso; e/o - the edge can be configured with a height in an area adjacent to the steering wall greater than a height of the edge in an area distal from it; and / or

- il bordo può essere configurato con un’altezza in un’area adiacente alla parete sterzante maggiore di un’altezza del bordo in un’area distale da esso, l’altezza del bordo diminuendo in continuo dall’area adiacente alla parete sterzante all’area distale da esso; e/o - the edge can be configured with a height in an area adjacent to the steering wall greater than a height of the edge in an area distal from it, the height of the edge decreasing continuously from the area adjacent to the steering wall to the distal area from it; and / or

- recipienti adiacenti ala parete sterzante possono essere configurati con una profondità maggiore rispetto ai recipienti distali dalla parete sterzante; e/o - vessels adjacent to the steering wall can be configured with a greater depth than the vessels distal from the steering wall; and / or

- recipienti adiacenti alla parete sterzante possono essere configurati con una profondità maggiore dei recipienti distali dalla parete sterzante, la profondità di ciascun recipiente che è più vicino alla parete sterzante può essere maggiore di un recipiente adiacente che è più distanziato da esso; - vessels adjacent to the steering wall can be configured with a greater depth than the vessels distal from the steering wall, the depth of each vessel which is closest to the steering wall may be greater than an adjacent vessel which is more spaced from it;

- la dimensione orizzontale del bordo che si estende perpendicolarmente ad una superficie principale della parete sterzante può essere più piccola di una dimensione orizzontale del bordo che si estende parallelamente ad esso; - the horizontal dimension of the edge extending perpendicularly to a main surface of the steering wall may be smaller than a horizontal dimension of the edge extending parallel to it;

- il rapporto tra la dimensione orizzontale del bordo che si estende perpendicolarmente ad una superficie principale della parete sterzante ad una dimensione orizzontale del bordo che si estende parallelo ad esso può essere di circa 5:6; - the ratio between the horizontal dimension of the edge extending perpendicularly to a main surface of the steering wall to a horizontal dimension of the edge extending parallel to it can be about 5: 6;

- il rapporto tra l’ampiezza del bordo in una direzione orizzontale perpendicolare alla parete sterzante a l’altezza della parete sterzante può essere di circa 5:8,8; - the ratio between the width of the edge in a horizontal direction perpendicular to the steering wall to the height of the steering wall can be approximately 5: 8.8;

- il rapporto tra l’ampiezza del bordo in una direzione orizzontale parallela alla parete sterzante e l’altezza della parete sterzante può essere di circa 6:8,8. - the ratio between the width of the edge in a horizontal direction parallel to the steering wall and the height of the steering wall can be approximately 6: 8.8.

Detta almeno una sezione di trasporto periferica può essere una pluralità di sezioni di trasporto. Said at least one peripheral transport section can be a plurality of transport sections.

Almeno una delle sezioni di trasporto periferiche può avere la forma di un recipiente. At least one of the peripheral transport sections can be in the shape of a vessel.

Almeno una delle sezioni di trasporto periferiche può avere la forma di una fessura. At least one of the peripheral transport sections can be in the shape of a slot.

Ai fini della descrizione e delle rivendicazioni, il termine “recipiente” significa un contenitore con una superficie inferiore su cui può essere alloggiato un oggetto. Una “fessura” è diversa da un “recipiente”, nel senso qui indicato, per il fatto che la fessura è libera da una superficie inferiore su cui si può alloggiare un oggetto. For the purpose of the description and claims, the term “vessel” means a container with a lower surface on which an object can be accommodated. A "crack" is different from a "container", in the sense indicated here, in that the crack is free from a lower surface on which an object can be housed.

La fessura può essere dimensionata per contenere un oggetto. Le fessure possono essere tonde. Le fessure possono essere circolari. Le fessure possono essere ovali. La fessura può comprendere un labbro periferico che si estende dal bordo. Il labbro periferico può essere realizzato in maniera tale da estendersi verso l’alto e verso il basso dal bordo. Il labbro periferico può essere realizzato in maniera tale da estendersi solo verso l’alto dal bordo. Il labbro periferico può essere realizzato in maniera tale da estendersi solo verso il basso dal bordo. Le fessure possono essere configurate per tenere oggetti allungati in una posizione retta. The slot can be sized to hold an object. The slots can be round. The slots can be circular. The slits can be oval. The slot may include a peripheral lip extending from the edge. The peripheral lip can be made in such a way as to extend upwards and downwards from the edge. The peripheral lip can be made in such a way as to extend only upwards from the edge. The peripheral lip can be made in such a way that it extends only downwards from the edge. The slots can be configured to hold elongated objects in a straight position.

E’ inteso che mentre un oggetto può essere tenuto posto in una fessura, può essere vantaggioso avere un labbro che si estende dalla fessura per stabilizzare l’oggetto durante il moto del contenitore portatile. It is understood that while an object can be kept in place in a slot, it may be advantageous to have a lip extending from the slot to stabilize the object during the motion of the portable container.

La pluralità di sezioni di trasporto periferiche può comprendere recipienti e fessure. The plurality of peripheral transport sections may include receptacles and slots.

Un vantaggio di un bordo formato con almeno una sezione di trasporto è che può consentire ad un utilizzatore di utilizzare lo spazio di immagazzinamento esterno alla sezione di trasporto centrale del contenitore, ovverosia consentendo che oggetti nelle fessure e nei recipienti si estendono verso il basso dal bordo e quindi siano tenuti in un’area che sostanzialmente non è circondata dalle pareti frontali e laterali del contenitore. Come si può comprendere, questo bordo può ridurre la dimensione di un contenitore portatile necessario per trasportare oggetti allungati utilizzando lo spazio al di fuori delle pareti. An advantage of a formed rim with at least one transport section is that it can allow a user to utilize the storage space outside the central transport section of the container, i.e. allowing objects in the slots and containers to extend downward from the edge. and therefore are held in an area which is not substantially surrounded by the front and side walls of the container. As can be understood, this rim can reduce the size of a portable container needed to carry elongated objects by utilizing the space outside the walls.

Il bordo può essere realizzato con una pluralità di sezioni di trasporto periferiche disposte adiacenti. Le sezioni di trasporto adiacenti possono essere sezioni di trasporto multiple dello stesso tipo e/o dimensione. Le sezioni di trasporto adiacenti possono essere sezioni di trasporto multiple di tipo e/o dimensione differenti. Le sezioni di trasporto adiacenti possono essere disposte secondo una linea diritta. Le sezioni di trasporto adiacenti possono essere adiacenti ad un’altra sezione di trasporto su almeno due lati differenti. The edge can be made with a plurality of peripheral transport sections arranged adjacent. The adjacent transport sections can be multiple transport sections of the same type and / or size. The adjacent transport sections can be multiple transport sections of different types and / or sizes. The adjacent conveying sections can be arranged in a straight line. The adjacent transport sections can be adjacent to another transport section on at least two different sides.

Detta almeno una sezione di trasporto periferica può essere realizzata integralmente con il bordo, ovverosia formata come unità continua e integrale singola, senza alcun mezzo di connessione tra di essi. Detta almeno una sezione di trasporto può comprendere inoltre almeno un inserto configurato per dividere un’area almeno una sezione di trasporto in una pluralità di aree. Said at least one peripheral transport section can be made integrally with the edge, ie formed as a single continuous and integral unit, without any connection means between them. Said at least one transport section can also comprise at least one insert configured to divide an area at least one transport section into a plurality of areas.

Detta almeno una sezione di trasporto può essere realizzata con un materiale rigido. Detta almeno una parete laterale e un bordo che si estende da essa possono essere realizzati integralmente. In questo caso, sia detta almeno una parete laterale che il bordo possono essere realizzati con un materiale rigido. Said at least one transport section can be made with a rigid material. Said at least one side wall and an edge extending therefrom can be made integrally. In this case, both said at least one side wall and the edge can be made with a rigid material.

Le sezioni di trasporto possono essere configurate per trasportare utensili e loro accessori. Gli utensili possono essere utensili elettrici e/o manuali. Una disposizione delle sezioni di trasporto può essere realizzata per tenere oggetti correlati adiacenti uno all’alto. Ad esempio, una fessura per un trapano può essere disposto adiacente alle fessure per le punte del trapano. The transport sections can be configured to carry tools and their accessories. The tools can be electric and / or hand tools. An arrangement of the transport sections can be made to hold related objects adjacent to each other. For example, a slot for a drill can be arranged adjacent to the slots for the drill bits.

Un vantaggio di un bordo che ha almeno una sezione di trasporto può essere quello che uno può trasportare utensili senza alloggiamenti aggiuntivi per contenerli. Ad esempio, laddove le sezioni di trasporto sono realizzate per contenere un trapano e punte di trapano, un contenitore separato per il trapano e per le punte di trapano non è più necessario. Come si può comprendere, questo bordo può ridurre la dimensione di un contenitore portatile necessario per trasportare oggetti disposti in un contenitore aggiuntivo. An advantage of an edge that has at least one transport section can be that one can carry tools without additional housings to hold them. For example, where the transport sections are designed to hold a drill and drill bits, a separate container for the drill and drill bits is no longer needed. As can be understood, this rim can reduce the size of a portable container needed to carry items arranged in an additional container.

Almeno una delle sezioni di trasporto periferiche può essere configurata per un impilamento ad innesto. In questo caso almeno una delle pareti laterali dei recipienti o labbri periferici delle fessure può essere inclinato per un impilamento ad innesto. At least one of the peripheral transport sections can be configured for push-fit stacking. In this case at least one of the side walls of the vessels or peripheral lips of the slots can be inclined for a push-fit stacking.

Nel caso in cui la profondità di detta almeno una sezione di trasporto, ovverosia la profondità delle pareti laterali dei recipienti o labbri periferici delle fessure, ha un’ampiezza più corta di una distanza da una superficie inferiore della parete inferiore ad una superficie piatta su cui si appoggiano i contenitori portatili, le pareti laterali dei recipienti o labbra periferiche delle fessure può essere verticale. Il contenitore può essere configurato per un impilamento ad innesto. Quando innestata, una parete simile di ciascun contenitore, ad esempio una parete di sterzaggio, può essere adiacente parallela all’altra. Le pareti laterali e le ruote possono essere configurate per un impilamento ad innesto. In questo caso, almeno una delle sue pareti laterali è inclinata per consentire l’innesto di un contenitore simile. In the case where the depth of said at least one transport section, i.e. the depth of the lateral walls of the vessels or peripheral lips of the slots, has a shorter amplitude than a distance from a lower surface of the lower wall to a flat surface on which the portable containers are supported, the lateral walls of the containers or peripheral lips of the slots can be vertical. The container can be configured for snap-on stacking. When engaged, a similar wall of each container, for example a steering wall, can be adjacent parallel to the other. The side walls and wheels can be configured for push-fit stacking. In this case, at least one of its side walls is inclined to allow the grafting of a similar container.

Il contenitore portatile può comprendere qualsiasi numero di ruote. Secondo una forma di realizzazione il contenitore comprende quattro ruote. Le ruote possono essere realizzate per poter fermare la loro rotazione. The portable container can comprise any number of wheels. According to an embodiment, the container comprises four wheels. The wheels can be made to be able to stop their rotation.

Secondo una forma di realizzazione, le ruote possono essere rimovibili. According to an embodiment, the wheels can be removable.

Dette una o più ruote possono avere qualsiasi dimensione desiderata e possono essere posizionate come necessario sul lato inferiore del contenitore. Secondo un esempio, il contenitore può essere configurato con almeno una ruota che può essere posizionata in una scanalatura/incavo formato in una parete di sterzaggio e/o lato inferiore. Said one or more wheels can have any desired size and can be positioned as necessary on the lower side of the container. According to an example, the container can be configured with at least one wheel that can be positioned in a groove / recess formed in a steering wall and / or underside.

Ai fini della descrizione e delle rivendicazioni, quando si indica che una ruota di un contenitore è fermata da, o fatta “ruotare”, questa rotazione si riferisce solo alla rotazione della ruota lungo un piano parallelo ad una parete inferiore nel contenitore sul quale è montata la ruota, e non al tipo di rotazione della ruota, attorno ad un asse centrale, che si verifica in conseguenza del contatto di attrito con una superficie del terreno quando si muove il contenitore secondo una linea diritta. For the purposes of the description and the claims, when it is indicated that a wheel of a container is stopped by, or made to "rotate", this rotation refers only to the rotation of the wheel along a plane parallel to a lower wall in the container on which it is mounted the wheel, and not the type of rotation of the wheel, around a central axis, which occurs as a result of frictional contact with a ground surface when moving the container along a straight line.

Si può configurare per una rotazione libera qualsiasi numero di ruota del contenitore. Tutte le ruote del contenitore possono essere configurate per una rotazione libera. Any number of container wheels can be configured for free rotation. All container wheels can be configured for free rotation.

Secondo una forma di realizzazione, nel caso in cui il contenitore comprende una parete di sterzaggio che si estende ad una altezza superiore alle altre pareti laterali, le ruote adiacenti alla parete di sterzaggio può essere arrestabile in rotazione, e se presenti, le ruote distali dalla parete di sterzaggio possono essere configurate per una rotazione libera. According to an embodiment, in the case where the container comprises a steering wall which extends to a height higher than the other side walls, the wheels adjacent to the steering wall can be stopped in rotation, and if present, the wheels distal from the steering wall can be configured for free rotation.

Nel caso in cui il contenitore comprende una o più pareti di sterzaggio che hanno la stessa altezza delle altre pareti laterali, tutte le ruote del contenitore possono essere configurate per una rotazione libera. In questo caso, le ruote possono essere configurate per essere portate in una posizione operativa in cui si estendono dalla parete inferiore in una posizione parzialmente distanziata orizzontalmente dalle pareti laterali in una direzione opposta alla sezione di trasporto centrale, e una posizione di innesto in cui si estendono dalla parete inferiore ad una posizione almeno parzialmente distanziate orizzontalmente dalle pareti laterali in una direzione verso il centro della sezione di trasporto centrale. In the event that the container comprises one or more steering walls which have the same height as the other side walls, all the wheels of the container can be configured for free rotation. In this case, the wheels can be configured to be brought into an operating position in which they extend from the bottom wall in a position partially horizontally spaced from the side walls in a direction opposite to the central transport section, and a clutch position in which extend from the lower wall to a position at least partially horizontally spaced from the side walls in a direction toward the center of the central conveying section.

Le ruote possono essere realizzate in materiale plastico. In alternativa, le ruote possono essere realizzate in gomma. The wheels can be made of plastic material. Alternatively, the wheels can be made of rubber.

E’ inteso che ruote in gomma possono essere vantaggiose se si trasportano oggetti pesanti come utensili, poiché hanno un migliore assorbimento degli urti rispetto alle ruote in plastica. It is understood that rubber wheels can be advantageous if you carry heavy objects such as tools, since they have better shock absorption than plastic wheels.

Nel caso in cui il contenitore comprende una parete di sterzaggio che si estende ad una altezza superiore alle altre pareti laterali, il contenitore può essere configurato per essere trascinato/mosso/fatto rotolare in una posizione inclinata. In the case where the container comprises a steering wall which extends to a height higher than the other side walls, the container can be configured to be dragged / moved / rolled into an inclined position.

Il contenitore può avere una o più pareti di sterzaggio. L’utilizzatore può scegliere a sua convenienza quale utilizzare. The container can have one or more steering walls. The user can choose which one to use at his convenience.

Il contenitore può prevedere due ruote disposte su un lato posteriore inferiore, ricevuto ad esempio in un incavo formato nelle pareti laterali e/o nella parete inferiore. Il contenitore con questa configurazione di ruote può essere inclinabile per ottenere un movimento di rotolamento. Si comprenderà che qualsiasi numero di ruote e configurazioni può essere utilizzato per facilitare il movimento del contenitore, sia nella posizione inclinata che in una posizione eretta. The container can have two wheels arranged on a lower rear side, received for example in a recess formed in the side walls and / or in the lower wall. The container with this wheel configuration can be tiltable to achieve a rolling motion. It will be understood that any number of wheels and configurations can be utilized to facilitate movement of the container, whether in an inclined position or in an upright position.

La parete inferiore può essere realizzata con almeno un elemento di supporto che si estende verso l’alto. L’elemento di supporto può essere configurato per tenere un oggetto in maniera sicura durante il moto del contenitore portatile. Ad esempio, l’oggetto può essere un secchio tondo e detto almeno un elemento di supporto può essere configurato con una superficie concava configurata per accoppiarsi con la superficie esterna tonda del secchio. Possono essere due o più elementi di supporto distanziati formati sulla parete inferiore e configurati per tenere un oggetto tra di essi. The lower wall can be made with at least one support element that extends upwards. The support element can be configured to hold an object securely during the motion of the portable container. For example, the object can be a round bucket and said at least one support element can be configured with a concave surface configured to couple with the round outer surface of the bucket. They can be two or more spaced support members formed on the lower wall and configured to hold an object between them.

Almeno una delle pareti laterali può essere realizzata con aperture attraverso cui si possono appendere oggetti. Le pareti laterali possono essere realizzate con aperture attraverso cui gli elementi appesi possono essere fissati. In questo caso il contenitore portatile può comprendere inoltre elementi di aggancio attaccati sulle pareti laterali tramite aperture formate nelle pareti laterali. Gli elementi di aggancio possono essere ganci, cavi o nastri. Gli elementi di aggancio possono essere fissati alla superficie interna ed esterna del contenitore. At least one of the side walls can be made with openings through which objects can be hung. The side walls can be made with openings through which the hanging elements can be fixed. In this case, the portable container can further comprise hooking elements attached to the side walls through openings formed in the side walls. The hooking elements can be hooks, cables or tapes. The coupling elements can be fixed to the internal and external surface of the container.

Nel caso in cui il contenitore ha una parete di sterzaggio che si estende ad una altezza al disopra delle altre pareti laterali, la parete di sterzaggio può essere realizzata con apertura attraverso cui possono essere appesi oggetti. L’apertura può essere posizionata su una porzione superiore della parete di sterzaggio. In the case where the container has a steering wall which extends to a height above the other side walls, the steering wall can be made with an opening through which objects can be hung. The opening can be positioned on an upper portion of the steering wall.

Il contenitore può comprendere una impugnatura di metallo. The container may comprise a metal handle.

Il contenitore può comprendere un paraurti in gomma. Secondo una forma di realizzazione il paraurti si può estendere attorno ad esso. The container may comprise a rubber bumper. According to one embodiment, the bumper can extend around it.

Secondo un altro aspetto della presente domanda, viene fornito un contenitore portatile che comprende una parete inferiore e pareti laterali che si estendono verso l’alto dalla parete inferiore, la parete inferiore e le pareti laterali definendo insieme una sezione di trasporto centrale; almeno una delle pareti laterali comprendendo un bordo superiore formato con almeno una sezione di trasporto aggiuntiva. Il presente aspetto può avere qualsiasi delle caratteristiche summenzionate rispetto a tutti gli altri aspetti. According to another aspect of the present application, a portable container is provided which comprises a lower wall and side walls that extend upwards from the lower wall, the lower wall and the side walls defining together a central transport section; at least one of the side walls comprising an upper edge formed with at least one additional transport section. This aspect can have any of the above features with respect to all other aspects.

BREVE DESCRIZIONE DEI DISEGNI BRIEF DESCRIPTION OF THE DRAWINGS

Per comprendere la presente domanda e per vedere come può essere messa in pratica, saranno descritti ora esempi non limitativi, con riferimento ai disegni allegati in cui: In order to understand the present application and to see how it can be put into practice, non-limiting examples will now be described, with reference to the attached drawings in which:

la figura 1A è una vista prospettica dall’alto di un contenitore secondo un esempio dell’oggetto della presente domanda; Figure 1A is a top perspective view of a container according to an example of the subject of this application;

la figura 1B è una vista laterale del contenitore di figura 1A; Figure 1B is a side view of the container of Figure 1A;

la figura 1C è una vista dall’alto del contenitore delle figure 1A e 1B; Figure 1C is a top view of the container of Figures 1A and 1B;

la figura 1D è una vista prospettica dall’alto del contenitore nelle figure 1A-1C insieme con oggetti conservati mediante lo stesso; Figure 1D is a top perspective view of the container in Figures 1A-1C together with objects stored by the same;

la figura 1E è una vista frontale prospettica di una pluralità di contenitori del tipo osservato nelle figure 1A-1D in una configurazione innestata; Figure 1E is a perspective front view of a plurality of containers of the type observed in Figures 1A-1D in an engaged configuration;

la figura 2A è una vista frontale di un altro esempio di un contenitore secondo la presente domanda; Figure 2A is a front view of another example of a container according to the present application;

la figura 2B è una vista laterale del contenitore di figura 2A; figure 2B is a side view of the container of figure 2A;

la figura 2C è una vista dall’alto del contenitore delle figure 2A e 2B; figure 2C is a top view of the container of figures 2A and 2B;

la figura 2D è una vista prospettica dall’alto posteriore del contenitore delle figure 2A-2C; figure 2D is a perspective view from the top rear of the container of figures 2A-2C;

la figura 2E è una vista prospettica frontale dall’alto del contenitore delle figure 2A-2D; Figure 2E is a front perspective view from above of the container of Figures 2A-2D;

la figura 2F è una vista prospettica frontale del contenitore delle figure 2A-2E, che tiene un secchio; Figure 2F is a front perspective view of the container of Figures 2A-2E, which holds a bucket;

la figura 2G è una porzione ingrandita del contenitore delle figure 2A-2E, mostrata da una vista prospettica verso l’alto; figure 2G is an enlarged portion of the container of figures 2A-2E, shown from an upward perspective view;

la figura 3A è una vista prospettica posteriore di un contenitore secondo un altro esempio dell’oggetto della presente domanda che contiene una pluralità di oggetto; Figure 3A is a rear perspective view of a container according to another example of the object of the present application which contains a plurality of objects;

la figura 3B è una vista prospettica posteriore del secchio di figura 3A, che contiene inoltre un oggetto a spirale; Figure 3B is a rear perspective view of the bucket of Figure 3A, which also contains a spiral object;

la figura 4A è una vista laterale del contenitore delle figure 2A-2F che illustra una posizione funzionale del contenitore; Figure 4A is a side view of the container of Figures 2A-2F illustrating a functional position of the container;

la figura 4B è una vista prospettica laterale del contenitore delle figure 3A e 3B mostrato nella stessa posizione funzionale come mostrato in figura 4A; Figure 4B is a side perspective view of the container of Figures 3A and 3B shown in the same functional position as shown in Figure 4A;

la figura 5 è una vista prospettica frontale del contenitore delle figure 2A-2F e 4A, in una configurazione di innesto; figure 5 is a front perspective view of the container of figures 2A-2F and 4A, in a coupling configuration;

la figura 6A è una vista frontale di un altro esempio di un contenitore secondo la presente domanda; Figure 6A is a front view of another example of a container according to the present application;

la figura 6B è una vista posteriore del contenitore di figura 6A; figure 6B is a rear view of the container of figure 6A;

la figura 6C è una vista laterale del contenitore delle figure 6A e 6B; figure 6C is a side view of the container of figures 6A and 6B;

la figura 6D è una vista dall’alto del contenitore delle figure 6A-6C; figure 6D is a top view of the container of figures 6A-6C;

la figura 6E è una vista dal basso del contenitore delle figure 6A-6D; figure 6E is a bottom view of the container of figures 6A-6D;

la figura 6F è una vista prospettica dal basso del contenitore delle figure 6A-6E; figure 6F is a bottom perspective view of the container of figures 6A-6E;

la figura 7A è una vista prospettica dall’alto di un contenitore secondo un altro esempio dell’invenzione; Figure 7A is a top perspective view of a container according to another example of the invention;

la figura 7B è una vista prospettica dall’alto della sezione di trasporto centrale del contenitore di figura 7A che contiene un grande oggetto; Figure 7B is a top perspective view of the central transport section of the container of Figure 7A which contains a large object;

la figura 7C è una vista prospettica posteriore di una porzione superiore della parete di sterzaggio di un contenitore di figura 7A; Figure 7C is a rear perspective view of an upper portion of the steering wall of a container of Figure 7A;

le figure 8A-8B sono una vista prospettica laterale e una vista in sezione, rispettivamente, del contenitore di figura 7A in una configurazione di innesto; e Figures 8A-8B are a side perspective view and a sectional view, respectively, of the container of Figure 7A in a coupling configuration; And

la figura 8C è una vista prospettica frontale di un contenitore di figura 7A, senza le ruote in una condizione di innesto. Figure 8C is a front perspective view of a container of Figure 7A, without the wheels in an engaged condition.

DESCRIZIONE DETTAGLIATA DETAILED DESCRIPTION

Riferendosi ora ai disegni, in cui i riferimenti numerici simili sono utilizzati per indicare parti corrispondenti in tutte le viste, facendo riferimento alle figure da 1A a 1C, è illustrato un contenitore, indicato genericamente con il riferimento numerico 10. Referring now to the drawings, in which similar numerical references are used to indicate corresponding parts in all views, with reference to Figures 1A to 1C, a container is shown, generically indicated with the numerical reference 10.

Il contenitore 10 comprende quattro ruote 11, una parete inferiore 12A e pareti laterali 12B, 12C, 12D, 12E che si estendono verso l’alto da uno spigolo inferiore 14 del contenitore. La parete inferiore e le pareti laterali 12A-12E definiscono insieme una sezione 16 di trasporto centrale. The container 10 comprises four wheels 11, a lower wall 12A and side walls 12B, 12C, 12D, 12E which extend upwards from a lower edge 14 of the container. The lower wall and the side walls 12A-12E together define a central transport section 16.

Due delle pareti 12C, 12E sono realizzate con una impugnatura 42A, 42B. Ciascuna impugnatura è realizzata in materiale plastico ed è formata integralmente con le pareti laterali 12C, 12E. Two of the walls 12C, 12E are made with a handle 42A, 42B. Each handle is made of plastic material and is integrally formed with the side walls 12C, 12E.

Inoltre, il contenitore 10 comprende un paraurti in gomma 40 che si estende attorno di esso. Further, the container 10 comprises a rubber bumper 40 extending around it.

Il contenitore 10 è realizzato con un bordo 18 sulla parte superiore delle pareti laterali 12B, 12C, 12D, 12E, che si estende da un bordo superiore 20 che costituire una intersezione tra le pareti laterali e l’orlo che si estende verso l’esterno, orizzontalmente in una direzione opposta alla sezione 16 di trasporto centrale. L’orlo 18 è formato con una pluralità di sezioni di trasporto 24, 26 configurate per contenere oggetti (illustrati in figura 1D). Come si vede dalla vista in figura 1C, sia l’orlo 18 che la sezione 16 di trasporto centrale hanno sostanzialmente una forma sostanzialmente rettangolare. The container 10 is made with an edge 18 on the upper part of the side walls 12B, 12C, 12D, 12E, which extends from an upper edge 20 which constitutes an intersection between the side walls and the rim which extends outwards , horizontally in an opposite direction to the central transport section 16. The rim 18 is formed with a plurality of transport sections 24, 26 configured to contain objects (illustrated in Figure 1D). As can be seen from the view in Figure 1C, both the rim 18 and the central transport section 16 have substantially a substantially rectangular shape.

Facendo attenzione alla figura 1C, le sezione di trasporto 22 comprendono recipienti 24A, 24B e fessure 26A, 26B. Paying attention to Figure 1C, the transport sections 22 include containers 24A, 24B and slots 26A, 26B.

Facendo riferimento in particolare al recipiente 24A, si nota che la sua forma è allungata e si estende lungo la maggior parte di un lato del contenitore. Un simile recipiente (non mostrato) è realizzato su un lato opposto del contenitore 10 ed è riempito con una pluralità di inserti 28. Ciascuno degli inserti 28 è un recipiente a bacino piccolo rettangolare. Questo inserto 28 può essere utile per tenere viti 29 e alti oggetti piccoli, come si vede in figura 1D. Referring in particular to the vessel 24A, it is noted that its shape is elongated and extends along most of one side of the container. Such a vessel (not shown) is made on an opposite side of the container 10 and is filled with a plurality of inserts 28. Each of the inserts 28 is a small rectangular basin vessel. This insert 28 can be useful for holding screws 29 and other small objects, as seen in Figure 1D.

Facendo riferimento in particolare ai recipienti 24B, si nota che sono una pluralità di recipienti sagomati cilindrici cavi, chiusi ad una estremità inferiore, e configurati in questo esempio per contenere punte di trapano 30 come si vede in figura 1D. Referring in particular to the vessels 24B, it is noted that they are a plurality of hollow cylindrical shaped vessels, closed at a lower end, and configured in this example to contain drill bits 30 as seen in Figure 1D.

Si comprenderà che, al contrario delle fessure 26, i recipienti 24 hanno ciascuno una superficie inferiore (ad esempio indicata con il riferimento numerico 34 rispetto al recipiente 24A, figura 1C) che impedisce che piccoli oggetti contenuti cadano da esso. It will be understood that, unlike the slots 26, the containers 24 each have a lower surface (for example indicated with the reference numeral 34 with respect to the container 24A, Figure 1C) which prevents small objects contained from falling from it.

Se visto dall’alto, le fessure 26A hanno forma ovale e le fessure 26B sono circolari, tuttavia si comprenderà che possono avere qualsiasi forma idonea per tenere un oggetto desiderato. When viewed from above, the slots 26A have an oval shape and the slots 26B are circular, however it will be understood that they can have any suitable shape to hold a desired object.

Riferendosi ora alla figura 1D, si può notare che almeno alcune delle fessure sono configurate per contenere oggetti allungati come un martello 32 o un cacciavite 34. Il contenitore 10 quindi utilizza un’area 31 esterna alle pareti laterali (12B, 12C, 12D, 12E) per tenere oggetti allungati. Si noterà inoltre che tenendo questi oggetti con orientamento sostanzialmente verticale, non si impedirà il movimento di un contenitore a causa della collisione degli oggetti con altri oggetti adiacenti al contenitore (ad esempio gli oggetti allungati non urteranno con una apertura di porta attraverso cui si muove il contenitore, o graffieranno un pavimento se il contenitore viene mosso accidentalmente lungo di esso). Referring now to Figure 1D, it can be seen that at least some of the slots are configured to hold elongated objects such as a hammer 32 or a screwdriver 34. The container 10 then utilizes an area 31 outside the side walls (12B, 12C, 12D, 12E ) to hold objects stretched. It will also be noted that holding these objects in a substantially vertical orientation will not prevent movement of a container due to the objects colliding with other objects adjacent to the container (e.g., elongated objects will not collide with a door opening through which the container moves. container, or they will scratch a floor if the container is accidentally moved along it).

Per mantenere ulteriormente un orientamento desiderato degli oggetti, ciascuna delle fessure 26 ha un labbro periferico che si estende verso il basso (non mostrato; un esempio di labbra 36 che si estendono verso il basso si può vedere ad esempio in figura 6F). To further maintain a desired orientation of the objects, each of the slots 26 has a downwardly extending peripheral lip (not shown; an example of downwardly extending lips 36 can be seen for example in FIG. 6F).

Le ruote 11 sono configurate per ruotare, il che consente che siano portate al disotto della parete inferiore 12A, che in questo caso è formata con l’incavo 38 (figura 1C) per questo scopo. Le ruote 11 quindi possono essere portate in questa posizione per consentire che il contenitore 10 sia impilato in maniera compatta in altro contenitore simile, come si può vedere in figura 1E. In particolare, l’incavo 38 si estende verso l’alto nella sezione 16 di trasporto centrale, come si vede meglio in figura 1A. The wheels 11 are configured to rotate, which allows them to be brought below the lower wall 12A, which in this case is formed with the recess 38 (Figure 1C) for this purpose. The wheels 11 can therefore be brought into this position to allow the container 10 to be stacked compactly in another similar container, as can be seen in Figure 1E. In particular, the recess 38 extends upwards in the central transport section 16, as can be seen better in figure 1A.

In figura 1E è mostrata una pluralità di contenitori identici 10, in una configurazione di impilaggio ad innesto. Per facilitare questo impilaggio ad innesto, le pareti laterali 12B, 12C, 12D, 12E sono inclinate le ruote 11 di ciascun contenitore 10 e sono disposte in una sezione 16 di trasporto centrale di un contenitore disposto sotto di esso. Figure 1E shows a plurality of identical containers 10, in a push-fit stacking configuration. To facilitate this push-fit stacking, the side walls 12B, 12C, 12D, 12E are inclined the wheels 11 of each container 10 and are arranged in a central transport section 16 of a container arranged under it.

Riferendosi ora alle figure 2A-2E è mostrato un altro esempio di un contenitore portatile indicato genericamente come 100. Referring now to Figures 2A-2E, another example of a portable container generically referred to as 100 is shown.

Quindi, la descrizione che segue si riferirà solo alle caratteristiche del contenitore 100 che sono notevolmente diverse rispetto a quelle del contenitore 10 (descritto in precedenza con riferimento alle figure 1A-1E). Therefore, the following description will refer only to the characteristics of the container 100 which are considerably different from those of the container 10 (described above with reference to Figures 1A-1E).

Una differenza consiste nel fatto che il contenitore 100 prevede una parete 102 che si estende più alta delle altre pareti 104A, 104B, 104C. A difference consists in the fact that the container 100 has a wall 102 which extends higher than the other walls 104A, 104B, 104C.

La parete 102 sarà indicata nel seguito come parete di sterzaggio, poiché comprende un’impugnatura 106 per sterzare il contenitore 100 in una posizione o orientamento desiderati. La parete di sterzaggio 102 comprende superfici principali 120 opposte e superfici minori 121 opposte. The wall 102 will be referred to below as a steering wall, since it includes a handle 106 to steer the container 100 in a desired position or orientation. The steering wall 102 comprises opposite main surfaces 120 and opposite minor surfaces 121.

L’impugnatura 106 è in metallo, ed è tenuta da staffe (non mostrate ma che corrispondono alle staffe 108 mostrate in figura 6E). In alternativa, l’impugnatura può essere realizzata con altri materiali durevoli, come gomma, materiale plastico, ecc.. Si comprenderà che l’impugnatura può essere una parte integrale della parete. The handle 106 is made of metal, and is held by brackets (not shown but which correspond to the brackets 108 shown in figure 6E). Alternatively, the handle can be made with other durable materials, such as rubber, plastic, etc. It will be understood that the handle can be an integral part of the wall.

Una porzione superiore 109 (figura 2F) della parete di sterzaggio 102 è realizzata con un’apertura 110 (vista meglio in figura 2E). L’apertura 110 è configurata in maniera tale da avere un elemento pendente (non mostrato) fissato adesso. An upper portion 109 (Figure 2F) of the steering wall 102 is made with an opening 110 (better seen in Figure 2E). The opening 110 is configured in such a way as to have a pendant element (not shown) fixed now.

Per quanto riguarda l’orlo 112 del contenitore 100, si può vedere che sue porzioni più vicine alla parete di sterzaggio 102 sono ad un’altezza maggiore rispetto alle porzioni ulteriormente distanziate orizzontalmente dalla parete di sterzaggio 102, come si vede meglio in figura 2B. Regarding the rim 112 of the container 100, it can be seen that its portions closest to the steering wall 102 are at a greater height than the portions further horizontally spaced from the steering wall 102, as can be seen better in Figure 2B.

Inoltre, si noterà che i recipienti 114A, 114B, 114C e 114D sono di profondità differente corrispondente all’altezza di cambiamento dell’orlo 112. Quindi, il recipiente 114A ha una profondità maggiore rispetto al recipiente 114B e così via. Furthermore, it will be noted that the containers 114A, 114B, 114C and 114D are of different depths corresponding to the height of change of the rim 112. Therefore, the container 114A has a greater depth than the container 114B and so on.

Si noterà che l’orlo 112 e quindi le sezioni di trasporto si estendono solo dalle pareti laterali 104A, 104B, 104C e non dalla parete di sterzaggio 102. It will be noted that the rim 112 and therefore the transport sections extend only from the side walls 104A, 104B, 104C and not from the steering wall 102.

L’orlo 1112 ha un bordo 116 che si estende verso il basso (questo elemento può essere compreso meglio facendo riferimento al contenitore di figura 6B) che è di struttura opportunamente forte per consentire che il contenitore 100 venga così sollevato. The rim 1112 has an edge 116 that extends downwards (this element can be better understood by referring to the container in Figure 6B) which is suitably strong in structure to allow the container 100 to be thus raised.

Si deve notare che tutti i contenitori esemplificativi descritti nelle figure hanno questa caratteristica opzionale. It should be noted that all exemplary containers described in the figures have this optional feature.

Facendo riferimento alle figure 2A 2C, l’altezza H della parete di sterzaggio 102, dal bordo più inferiore delle ruote 11 ad un bordo superiore 103 della parete di sterzaggio 102, è di 88 cm. Una dimensione W orizzontale principale dell’orlo 112 che è parallela alla superficie principale 120 della parete di sterzaggio 102 adiacente alla sezione 125 di trasporto centrale è 60 cm. La dimensione T orizzontale dell’orlo 112 in una direzione perpendicolare alla superficie principale 120 è di 50 cm. Si comprenderà che sono possibili altre dimensioni per ottenere la mobilità del contenitore in questo o altre configurazioni. Referring to figures 2A 2C, the height H of the steering wall 102, from the lower edge of the wheels 11 to an upper edge 103 of the steering wall 102, is 88 cm. A main horizontal dimension W of the rim 112 which is parallel to the main surface 120 of the steering wall 102 adjacent to the central transport section 125 is 60 cm. The horizontal dimension T of the rim 112 in a direction perpendicular to the main surface 120 is 50 cm. It will be appreciated that other dimensions are possible to achieve the mobility of the container in this or other configurations.

Queste dimensioni possono consentire di avere una buona mobilità del contenitore 100 e un innesto compatto. These dimensions can allow to have a good mobility of the container 100 and a compact coupling.

Riferendosi alla figura 2C si può osservare che la parete inferiore 122 è realizzata con quattro elementi di supporto 124, ciascuno dei quali ha una superficie concava 126 rivolta verso il centro della parete inferiore 122. La disposizione degli elementi di supporto 124 in questo esempio è per tenere un secchio da 5 galloni 128 (figura 2F). In maniera specifica gli elementi di supporto 124 sono integrali con il contenitore 100 e, se visto in figura 2G, sono formati mediante porzioni sporgenti verso l’interno di angoli 130 che intersecano le pareti laterali 104 e la parete inferiore 122. Referring to Figure 2C it can be seen that the lower wall 122 is made with four support elements 124, each of which has a concave surface 126 facing the center of the lower wall 122. The arrangement of the support elements 124 in this example is for hold a 128-gallon 5-gallon bucket (Figure 2F). Specifically, the support elements 124 are integral with the container 100 and, if seen in figure 2G, are formed by inwardly projecting portions of corners 130 that intersect the side walls 104 and the lower wall 122.

Riferendosi alle figure 3A e 3B, è illustrato un contenitore 200 simile al contenitore 100. Referring to Figures 3A and 3B, a container 200 similar to container 100 is illustrated.

Il contenitore 200 comprende inoltre un nastro 202 realizzato con una pluralità di aperture 204 e montato su un contenitore 200 tramite un’apertura 206 formata in una sua parete di sterzaggio 208. The container 200 also comprises a belt 202 made with a plurality of openings 204 and mounted on a container 200 through an opening 206 formed in its steering wall 208.

Come si può vedere in figura 3B, un oggetto allungato, come ad esempio un cavo 210 può essere fissato saldamente al contenitore 200 tramite il nastro 202. As can be seen in Figure 3B, an elongated object, such as a cable 210, can be securely attached to the container 200 via the tape 202.

Riferendosi ora alle figure 4A e 4B si nota che per contenitori 100, 200 che hanno pareti di sterzaggio elevate, può essere vantaggioso che le ruote 118A adiacenti alle parete di sterzaggio siano formate durante il moto di rotazione e le ruote 118B distali dalla parete di sterzaggio possano ruotare liberamente, il che aiuta a trascinare il contenitore in una direzione desiderata. Referring now to Figures 4A and 4B it is noted that for containers 100, 200 which have high steering walls, it may be advantageous that the wheels 118A adjacent to the steering wall are formed during the pivotal motion and the wheels 118B distal from the steering wall can rotate freely, which helps to drag the container in a desired direction.

La figura 5 illustra una pluralità di contenitori 100 in una configurazione di innesto. Figure 5 illustrates a plurality of containers 100 in a clutch configuration.

Le figure 6A–6F illustrano un contenitore 300 che è simile ai contenitori 100 e 200 descritti in precedenza con l’eccezione di un disegno diverso della porzione superiore 302 della parete di sterzaggio 304 e la disposizione delle fessure 306 realizzate nell’orlo 308. Figures 6A-6F illustrate a container 300 which is similar to the containers 100 and 200 described above with the exception of a different design of the upper portion 302 of the steering wall 304 and the arrangement of the slots 306 made in the rim 308.

Si comprenderà che alcune caratteristiche della costruzione del contenitore 300 che sono presenti anche negli esempi precedenti dei contenitori 100, 200, sono notate in maniera chiara. Ad esempio, la fessura 310A di forma conicamente grande che configurata per tenere un cacciavite senza fili ha una forma rastremata verso l’interno, i recipienti grandi 310B ciascuno hanno pareti laterali inclinate mentre altri recipienti non le hanno. It will be understood that some construction features of the container 300 which are also present in the previous examples of the containers 100, 200 are clearly noted. For example, the conically large slot 310A which configured to hold a cordless screwdriver has a tapered inward shape, the large containers 310B each have sloping side walls while other containers do not.

In maniera specifica la fessura 310A di forma larga conicamente e i recipienti 310B sono più allungati rispetto ad altre sezioni di trasporto, e quindi realizzati con una configurazione inclinata in maniera tale da consentire l’impilamento ad innesto dei contenitori. Specifically, the conically wide-shaped slot 310A and the containers 310B are more elongated than other transport sections, and therefore made with an inclined configuration in such a way as to allow graft stacking of the containers.

E’ inoltre importante osservare le nervature di rinforzo 212 che si estendono tra molte delle sezioni trasporto. It is also important to observe the reinforcement ribs 212 that extend between many of the transport sections.

Le figure 7A-8C illustrano un contenitore mobile 400 che è simile a contenitori 100, 200, 300 con l’eccezione di un disegno diverso dalla parte di sterzaggio 402 e la struttura delle ruote e dell’orlo 418. Come si può vedere in figura 7A, il contenitore comprende una porzione inferiore 412, pareti laterali verticali 404A, 404B, 404C, 404D che si estendono verso l’alto e che definiscono una parte interna 416 del contenitore e un bordo 408 che si estende verso il basso, che è una estensione curva verso il basso della parte superiore delle pareti laterali. Una faccia posteriore che costituisce la parete di sterzaggio 402 è una porzione 405 che si estende verso l’alto, che è una continuazione liscia della parete laterale 404B sulla faccia posteriore del contenitore. Figures 7A-8C illustrate a movable container 400 which is similar to containers 100, 200, 300 with the exception of a different design of the steering part 402 and the structure of the wheels and rim 418. As can be seen in the figure 7A, the container includes a lower portion 412, upwardly extending vertical sidewalls 404A, 404B, 404C, 404D defining an inner part 416 of the container and a downwardly extending edge 408, which is a downward curved extension of the upper part of the side walls. A rear face that constitutes the steering wall 402 is a portion 405 that extends upwards, which is a smooth continuation of the side wall 404B on the rear face of the container.

Il contenitore mobile 400 comprende due ruote 415 di accoppiamento con il terreno girevoli (sebbene in figura 7A se ne veda una sola) montata verso la parte inferiore del contenitore 400 per ruotare attorno ad un asse per ottenere un supporto a rotolamento. Il numero e la configurazione delle ruote 415 non deve essere inteso come limitativo e altri esempi possono avere un numero maggiore o minore di ruote e previste in posizioni diverse rispetto al contenitore 400. Le ruote 415 possono avere un battistrada sulla superficie esterna e possono essere fabbricate in gomma o altro materiale antislittamento. The mobile container 400 comprises two rotatable ground coupling wheels 415 (although only one is seen in Figure 7A) mounted towards the bottom of the container 400 to rotate about an axis to obtain a rolling support. The number and configuration of the wheels 415 are not to be construed as limiting and other examples may have a greater or lesser number of wheels and provided in different positions with respect to the container 400. The wheels 415 may have a tread on the outer surface and may be manufactured in rubber or other anti-skid material.

La disposizione delle ruote sul contenitore è tale per cui nel funzionamento l’impugnatura 406 è accoppiabile manualmente consentendo ad un utilizzatore di tirare la maniglia 406 generalmente all’indietro in maniera tale da inclinare detto contenitore all’indietro in una posizione inclinata. In questa posizione il contenitore è in una posizione di movimento a rotolamento consentendo all’utilizzatore di far arrotolare il contenitore in una posizione desiderata spingendo o tirando la maniglia in una direzione desiderata. The arrangement of the wheels on the container is such that in operation the handle 406 can be coupled manually allowing a user to pull the handle 406 generally backwards in such a way as to tilt said container backwards in an inclined position. In this position, the container is in a rolling movement position allowing the user to roll the container into a desired position by pushing or pulling the handle in a desired direction.

Le ruote secondo l’esempio illustrato sono ricevuti in incavi 417 nelle pareti laterali 404A, 404C e 404D. Gli incavi 417 sono dimensionati in maniera tale che le ruote 415 non sporgono oltre la porzione inferiore 412 o le parete laterali 404, eccetto se necessario per il contenitore 400 che deve essere fatto rotolare, in maniera tale da non interferire con la capacità del contenitore ad innestarsi con un altro contenitore identico, come si vede nelle figure 8A e 8B. In maniera specifica, (vedere la figura 8B) l’incavo 417 si estende verso l’alto nella sezione di trasporto centrale. La disposizione delle ruote sul contenitore è tale che nel funzionamento l’impugnatura 406 è accoppiabile manualmente consentendo ad un utilizzatore di tirare l’impugnatura 406 generalmente verso dietro in maniera tale da inclinare detto contenitore all’indietro in una posizione inclinata. In questa posizione il contenitore è in una posizione di movimento di rotolamento consentendo all’utilizzatore di far rotolare il contenitore in una posizione desiderata spingendo o tirando l’impugnatura in una direzione desiderata. The wheels according to the illustrated example are received in recesses 417 in the side walls 404A, 404C and 404D. The recesses 417 are dimensioned so that the wheels 415 do not protrude beyond the lower portion 412 or the side walls 404, except if necessary for the container 400 which must be rolled, so as not to interfere with the capacity of the container to engage with another identical container, as seen in Figures 8A and 8B. Specifically, (see Figure 8B) the recess 417 extends upwards in the central transport section. The arrangement of the wheels on the container is such that in operation the handle 406 can be coupled manually allowing a user to pull the handle 406 generally backwards in such a way as to tilt said container backwards in an inclined position. In this position the container is in a rolling motion position allowing the user to roll the container into a desired position by pushing or pulling the handle in a desired direction.

Secondo l’esempio illustrato, un orlo 422 del contenitore 400 si estende dalla parete laterale frontale, opposta alla parete di sterzaggio 402. L’orlo è provvisto di una pluralità di sezioni 425 di trasporto periferiche. Le sezioni di trasporto 425 hanno forma di recipienti e fessure configurate per conservare vari articoli. Come si può vedere inoltre, la parete 404 laterale posteriore è provvista di sezioni di trasporto 425B previste sul bordo 408 che si estende verso il basso configurato per contenere articoli, ad esempio un taccuino, un telefono cellulare, ecc. Si comprenderà che sezioni di trasporto aggiuntive possono essere previste sul contenitore formando lo stesso nell’orlo estendendo lo stesso orizzontalmente per ottenere superfici più ampie per queste sezioni di trasporto. According to the illustrated example, a rim 422 of the container 400 extends from the front side wall, opposite the steering wall 402. The rim is provided with a plurality of peripheral transport sections 425. The transport sections 425 are in the form of receptacles and slots configured to store various items. As can also be seen, the rear side wall 404 is provided with transport sections 425B provided on the downwardly extending edge 408 configured to contain articles, for example a notebook, a mobile phone, etc. It will be understood that additional transport sections can be provided on the container by forming the same in the rim by extending the same horizontally to obtain larger surfaces for these transport sections.

Il bordo 408 che si estende verso il basso si estende secondo questo esempio dall’orlo 422 ed è continuo, estendendosi essenzialmente attorno a tutte e tre le pareti laterali. Si comprenderà che il bordo 408 che si estende verso il basso può circondare tutto il bordo del contenitore, tra cui la faccia posteriore e l’area dell’impugnatura. Come descritto in precedenza il bordo 408 che si estende verso il basso ha un bordo che si estende verso il basso con una struttura opportunamente robusta per consentire al contenitore 400 di essere sollevato mediante lo stesso. Nelle figure 7A-7C si vede un’area formata con depressioni 460 per facilitare il supporto ergonomico della porzione di orlo quando si solleva lo stesso. Si comprenderà che si possono accoppiare o realizzare sul contenitore altre soluzioni adiuvanti e/o sul suo orlo, come piedini, elementi anti- scivolamento, incisioni ecc. The edge 408 that extends downwards extends according to this example from the edge 422 and is continuous, extending essentially around all three side walls. It will be understood that the edge 408 that extends downwards can surround the entire edge of the container, including the rear face and the handle area. As described above, the downwardly extending edge 408 has a downwardly extending edge with a suitably robust structure to allow the container 400 to be lifted by it. Figures 7A-7C show an area formed with depressions 460 to facilitate the ergonomic support of the hem portion when lifting the same. It will be understood that other adjuvant solutions and / or its rim, such as feet, anti-slip elements, incisions, etc. can be coupled or made on the container.

Il contenitore può anche essere provvisto di un vassoio per utensili rimovibile, uno o più coperchi per coprire i recipienti, e simili. The container may also be provided with a removable tool tray, one or more lids to cover the containers, and the like.

La parete sterzante è provvista inoltre con una barra orizzontale 470 configurata con sezione di trasporto per contenere articoli. La barra orizzontale si estende sostanzialmente verso la porzione di trasporto centrale che forma una struttura simile ad uno scaffale. Le sezioni di trasporto illustrata hanno una forma di fessure. Si comprenderà che si possono impiegare altre strutture, come recipienti, tazze di contenimento, ganci, loro combinazioni. La barra orizzontale secondo l’esempio illustrato è formata mediante una depressione nella parete laterale posteriore 404D, 402. Questa barra orizzontale forma una porzione integrale della parete di sterzaggio. Tuttavia secondo un’altro esempio, questa barra può essere un elemento fissabile in maniera staccabile, ad esempio fissabile mediante ganci, adesione o altro tipo di accoppiamento. The steering wall is also provided with a horizontal bar 470 configured with a transport section to hold items. The horizontal bar extends substantially towards the central transport portion which forms a shelf-like structure. The illustrated transport sections have a form of slots. It will be appreciated that other structures, such as vessels, containment cups, hooks, combinations thereof, may be employed. The horizontal bar according to the illustrated example is formed by a depression in the rear side wall 404D, 402. This horizontal bar forms an integral portion of the steering wall. However, according to another example, this bar can be an element that can be fixed in a detachable manner, for example it can be fixed by means of hooks, adhesion or other type of coupling.

Secondo un esempio illustrato in figura 8C, le ruote 415 (non mostrate) sono fissabili in maniera staccabile, consentendo un completo innesto in altri contenitori identici (ad esempio illustrato in figura 8C rappresenta cinque contenitori innestati identici). Quando si riferisce a “innesto completo”, si intende che tutte le superfici del contenitore, comprese le sezioni di trasporto periferiche, e il bordo che si estende verso il basso sono innestate in elementi identici. Tuttavia, come si vede nelle figure 8A e 8B, mentre la sezione di trasporto centrale 416 del contenitore 400 è innestata con un contenitore identico, la luce del posizionamento delle ruote nell’incavo delle parete laterali, si forma uno spazio G tra le due superfici inferiori e quindi le sezioni di trasporto periferiche 425 non sono innestate una nell’altra ma sono posizionate invece parallelamente una sull’altra. L’altezza dello spazio corrisponde secondo l’esempio illustrato all’altezza dell’incavo che si estende verso l’alto nella sezione di trasporto centrale. According to an example illustrated in figure 8C, the wheels 415 (not shown) are detachable, allowing a complete engagement in other identical containers (for example illustrated in figure 8C represents five identical coupled containers). When referring to “full graft”, it means that all surfaces of the container, including the peripheral transport sections, and the edge extending downwards are grafted into identical elements. However, as seen in Figures 8A and 8B, while the central transport section 416 of the container 400 is engaged with an identical container, the clearance of the wheels positioning in the recess of the side walls, a space G is formed between the two surfaces and therefore the peripheral transport sections 425 are not grafted into one another but are instead positioned parallel to each other. According to the example illustrated, the height of the space corresponds to the height of the recess that extends upwards in the central transport section.

Le dimensioni, la forma e la dimensione del contenitore 400 possono variare come desiderato. Il rapporto tra larghezza, altezze, spessori di parete, possono variare come si desidera. The dimensions, shape and dimension of the container 400 can vary as desired. The ratio of width, height, wall thickness can vary as desired.

Il contenitore portatile delle figure 7A-8C può avere qualsiasi delle caratteristiche menzionate in precedenza con riferimento ai contenitori 100, 200, 300. The portable container of Figures 7A-8C can have any of the features mentioned above with reference to containers 100, 200, 300.

Inoltre, i contenitori come descritti possono comprendere un coperchio (non mostrato). Il coperchio può essere realizzato con lo stesso materiale del contenitore, e può essere realizzato con la stessa configurazione di colori. Il coperchio può essere adatto ad adattarsi alla forma di tutto il profilo del contenitore, o solo a coprire la porzione di trasporto centrale. Secondo un certo esempio, il coperchio può costituire una sezione di trasporto aggiuntiva, ad esempio formato con recipiente, fessure, ganci ecc., il coperchio può essere fissabile in maniera staccabile o incernierato a ognuna delle pareti del contenitore. Furthermore, the containers as described may comprise a lid (not shown). The lid can be made with the same material as the container, and can be made with the same color configuration. The lid can be adapted to adapt to the shape of the entire profile of the container, or only to cover the central transport portion. According to a certain example, the lid can constitute an additional transport section, for example formed with a container, slots, hooks, etc., the lid can be detachable or hinged to each of the walls of the container.

Claims (14)

RIVENDICAZIONI 1. Contenitore portatile comprendente ruote, una parete inferiore e pareti laterali che si estendono verso l’alto della parete inferiore, la parete inferiore e le pareti laterali definendo insieme una sezione di trasporto centrale configurata per portare un oggetto; almeno una delle pareti laterali essendo realizzata con un orlo che si estende da detta almeno una parete laterale; l’orlo essendo formato con almeno una sezione di trasporto ausiliaria configurata per tenere un oggetto. CLAIMS 1. Portable container comprising wheels, a lower wall and side walls that extend upwards from the lower wall, the lower wall and the side walls together defining a central transport section configured to carry an object; at least one of the side walls being made with a rim extending from said at least one side wall; the hem being formed with at least one auxiliary transport section configured to hold an object. 2. Contenitore secondo la rivendicazione, in cui la sezione di trasporto ausiliaria è un elemento orizzontale realizzato integralmente. Container according to claim, wherein the auxiliary transport section is an integrally made horizontal element. 3. Contenitore secondo la rivendicazione 1, in cui almeno una delle sue pareti laterali è inclinata e in cui il contenitore è configurato per un impilamento ad innesto. The container according to claim 1, wherein at least one of its side walls is inclined and where the container is configured for push-fit stacking. 4. Contenitore secondo la rivendicazione 1, in cui il contenitore è un monoblocco. Container according to claim 1, wherein the container is a monobloc. 5. Contenitore secondo la rivendicazione 1, in cui almeno una delle pareti laterali è una parete sterzante che si estende ad un’altezza al di sopra delle altre pareti laterali e in cui il contenitore comprende inoltre almeno una ruota montata sul contenitore nell’area inferiore di detta almeno una parete sterzante. The container according to claim 1, wherein at least one of the side walls is a steering wall which extends to a height above the other side walls and where the container further comprises at least one wheel mounted on the container in the lower area of said at least one steering wall. 6. Contenitore secondo la rivendicazione 1, in cui almeno una delle pareti laterali è una parete sterzante che si estende ad una altezza al di sopra delle altre pareti laterali e in cui il contenitore comprende inoltre almeno una ruota disposta su un suo lato posteriore inferiore, ed è inclinabile per ottenere il movimento di rotolamento. The container according to claim 1, wherein at least one of the side walls is a steering wall which extends to a height above the other side walls and wherein the container further comprises at least one wheel disposed on a lower rear side thereof, and is tiltable to achieve rolling motion. 7. Contenitore secondo la rivendicazione 1, in cui almeno una delle sezioni di trasporto periferica ha la forma di un recipiente e/o una fessura. Container according to claim 1, wherein at least one of the peripheral transport sections has the shape of a container and / or a slot. 8. Contenitore secondo la rivendicazione 7, in cui la fessura comprende un labbro periferico che si estende dal suo orlo. A container according to claim 7, wherein the slot comprises a peripheral lip extending from its rim. 9. Contenitore secondo ognuna delle rivendicazioni da 1 a 8, in cui una delle pareti laterali del contenitore portatile ed una parete sterzante che si estende ad una altezza al di sopra delle altre pareti laterali, detta almeno una sezione di trasporto periferica comprendendo una pluralità di recipienti, e l’orlo è configurato con una altezza in un’area adiacente alla parete sterzante maggiore di una altezza dell’orlo ad un’area distale da essa. Container according to any one of claims 1 to 8, wherein one of the side walls of the portable container and a steering wall extending to a height above the other side walls, said at least one peripheral transport section comprising a plurality of vessels, and the rim is configured with a height in an area adjacent to the steering wall greater than a height of the rim to an area distal therefrom. 10. Contenitore secondo ognuna delle rivendicazioni da 1 a 9, in cui almeno una tra le sezioni di trasporto ausiliarie è configurata per l’impilamento ad innesto. 10. Container according to each of claims 1 to 9, in which at least one of the auxiliary transport sections is configured for graft stacking. 11. Contenitore secondo ognuna delle rivendicazioni da 1 a 10 in cui la parete inferiore è formata con almeno un elemento di supporto che si estende verso l’alto configurato per tenere un oggetto in maniera sicura durante il moto del contenitore portatile. 11. Container according to any one of claims 1 to 10 in which the lower wall is formed with at least one support element that extends upwards configured to hold an object safely during the motion of the portable container. 12. Contenitore portatile monoblocco comprendente ruote, una parete inferiore e pareti laterali che si estendono verso l’alto dalla parete inferiore, la parete inferiore e le pareti laterali definendo insieme una sezione di trasporto centrale configurata per portare un oggetto; almeno una delle pareti laterali essendo realizzata con un orlo che si estende da detta almeno una parete laterale in una direzione opposta alla sezione di trasporto centrale; l’orlo essendo formato con almeno una sezione di trasporto periferica configurata per tenere un oggetto. 12. Monobloc portable container comprising wheels, a bottom wall and side walls that extend upwards from the bottom wall, the bottom wall and the side walls together defining a central transport section configured to carry an object; at least one of the side walls being made with a rim extending from said at least one side wall in a direction opposite to the central transport section; the hem being formed with at least one peripheral transport section configured to hold an object. 13. Contenitore portatile comprendente ruote, una parete inferiore, e pareti laterali che si estendono verso l’alto dalla parete inferiore, la parete inferiore e le pareti laterali definendo insieme una sezione di trasporto centrale configurata per portare un oggetto; almeno una delle pareti laterali essendo realizzate con un orlo; l’orlo essendo realizzato con almeno una sezione di trasporto periferica configura per tenere un oggetto, il contenitore portatile essendo impilabile per innesto in un contenitore simile. 13. Portable container comprising wheels, a bottom wall, and side walls that extend upwards from the bottom wall, the bottom wall and the side walls together defining a central transport section configured to carry an object; at least one of the side walls being made with a hem; the edge being made with at least one peripheral transport section configured to hold an object, the portable container being stackable by grafting into a similar container. 14. Contenitore secondo ognuna delle rivendicazioni precedenti, in cui almeno una delle sue pareti è realizzata con una barra orizzontale configurata per portare almeno un oggetto, la barra orizzontale estendendosi dalla parete laterale in una direzione verso la porzione di trasporto centrale.Container according to any one of the preceding claims, wherein at least one of its walls is made with a horizontal bar configured to carry at least one object, the horizontal bar extending from the side wall in a direction towards the central transport portion.
IT000134U 2010-08-25 2011-08-25 PORTABLE CONTAINER. ITRM20110134U1 (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US37694910P 2010-08-25 2010-08-25
IL5096411 2011-04-28

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITRM20110134U1 true ITRM20110134U1 (en) 2012-02-26

Family

ID=44900035

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT000134U ITRM20110134U1 (en) 2010-08-25 2011-08-25 PORTABLE CONTAINER.

Country Status (4)

Country Link
FR (1) FR2964933B3 (en)
IT (1) ITRM20110134U1 (en)
NL (1) NL2007300C2 (en)
WO (1) WO2012025896A2 (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP3565753B1 (en) * 2017-01-06 2024-05-15 Joalpe Industria de Expositores S.A. Segmented monoblock container with wheels
CN111015612B (en) * 2019-12-30 2022-11-22 国网山东省电力公司烟台供电公司 Portable safety tool box

Family Cites Families (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US6128803A (en) * 1998-12-09 2000-10-10 Contico International, L.L.C. Container assembly
US20040217238A1 (en) * 2003-04-29 2004-11-04 Rubbermaid Commercial Productc Llc Caddy for container and methods for using same
ES2270676B1 (en) * 2004-11-18 2008-04-16 Araven, S.A. IMPROVED STACKABLE BASKET.
IL166817A (en) 2005-02-10 2013-05-30 Keter Plastic Ltd Wheeled bucket
US7438084B2 (en) * 2005-03-03 2008-10-21 Irwin Industrial Tool Company Transport system for tanks
US7845656B2 (en) * 2007-05-03 2010-12-07 Thompson/Mcmahon Industries Llc Drywall cart

Also Published As

Publication number Publication date
NL2007300A (en) 2012-03-01
WO2012025896A3 (en) 2012-04-26
FR2964933A3 (en) 2012-03-23
WO2012025896A2 (en) 2012-03-01
FR2964933B3 (en) 2012-10-19
NL2007300C2 (en) 2012-05-22

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN107428436B (en) Container assembly
US6761366B1 (en) Mobile tool carrier
EP0933170B1 (en) Rolling containers assembly
USD539541S1 (en) Three level nesting/stacking containers
EP2543297A2 (en) Portable combined toolbox and vacuum cleaner
CA2796714A1 (en) Modular container assembly
WO2002026574A1 (en) Work bucket vertical extension apparatus
WO2007086721A2 (en) Stackable tray
US11059504B2 (en) Technologies for caddy assemblies
ITRM20110134U1 (en) PORTABLE CONTAINER.
AU2022365114A1 (en) Modular storage system with storage box connectivity and external box features
WO2004096004A2 (en) Caddy for container and methods for using same
EP2958772B1 (en) A device for securing items in a cargo area of a car
US7621496B2 (en) Hanging storage tray
US20160297064A1 (en) Workbench
WO2013084239A1 (en) Tool caddy
ITMI940715U1 (en) TRAY COMPLEX AND TOOL BOX
JP3157022U (en) Container hand mounting structure
JP3105988U (en) Storage case
WO2017209701A1 (en) Bed
ITRM20110274A1 (en) BIN FOR OPENING WITH A MANUAL LEVER.
JP2007176532A (en) Container
GB2429008A (en) Extendable toolbox
WO2018234597A1 (en) Shopping trolley
JP2001253441A (en) Storage box