ITRM20090035U1 - DEVICE FOR VAPOR ASPIRATION FOR KITCHENS. - Google Patents

DEVICE FOR VAPOR ASPIRATION FOR KITCHENS.

Info

Publication number
ITRM20090035U1
ITRM20090035U1 IT000035U ITRM20090035U ITRM20090035U1 IT RM20090035 U1 ITRM20090035 U1 IT RM20090035U1 IT 000035 U IT000035 U IT 000035U IT RM20090035 U ITRM20090035 U IT RM20090035U IT RM20090035 U1 ITRM20090035 U1 IT RM20090035U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
suction device
vapor
opening
casing
vapor suction
Prior art date
Application number
IT000035U
Other languages
Italian (it)
Inventor
Max Maier
Original Assignee
Max Maier
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Max Maier filed Critical Max Maier
Publication of ITRM20090035U1 publication Critical patent/ITRM20090035U1/en

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24CDOMESTIC STOVES OR RANGES ; DETAILS OF DOMESTIC STOVES OR RANGES, OF GENERAL APPLICATION
    • F24C15/00Details
    • F24C15/20Removing cooking fumes
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24FAIR-CONDITIONING; AIR-HUMIDIFICATION; VENTILATION; USE OF AIR CURRENTS FOR SCREENING
    • F24F7/00Ventilation
    • F24F7/007Ventilation with forced flow

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Filtering Of Dispersed Particles In Gases (AREA)
  • Disinfection, Sterilisation Or Deodorisation Of Air (AREA)
  • Sampling And Sample Adjustment (AREA)
  • Drilling Tools (AREA)

Description

“DISPOSITIVO PER L’ASPIRAZIONE DI VAPORI PER CUCINE” "DEVICE FOR VAPOR EXTRACTION FOR KITCHENS"

DESCRIZIONE DESCRIPTION

L’innovazione concerne un dispositivo di aspirazione di vapori del tipo indicato nel preambolo della rivendicazione 1. The innovation concerns a vapor suction device of the type indicated in the preamble of claim 1.

Un tale dispositivo di aspirazione di vapori è noto dal WO 2006/092303 A1. Il noto dispositivo di aspirazione di vapori è configurato come una apparecchiatura da tavolo portatile ed è munito in un lato superiore di una superficie di appoggio per un apparecchio termico per la preparazione di vivande. Il noto dispositivo di aspirazione di vapori è indicato come apparecchiatura da tavolo “portatile” poiché esso può venir maneggiato da un cuoco oppure da una donna di casa, cioè prelevato per esempio senza sforzo da un armadio, posto sul tavolo e dopo l’utilizzazione di nuovo sgombrato nell’armadio. Come apparecchiatura da tavolo portatile il noto dispositivo di aspirazione di vapori può perciò venir flessibilmente impiegato in posti di lavoro di ogni tipo o nella gastronomia oppure nella cucina privata. Nelle cucine oggigiorno frequentemente sono disponibili supporti di sistema (brevetto tedesco 197 57 004 C2, in particolare figura 4 e figura 7) e telai portanti (WO 2006/092302 A1) per contenitori di vivande e, oppure accessori, in particolare con dimensione GN (GN = gastronorma), con cui il noto dispositivo di aspirazione di vapori non è compatibile, benché l’involucro e la superficie di appoggio presente su questo possano presentare dimensioni GN. Such a vapor suction device is known from WO 2006/092303 A1. The known vapor suction device is configured as a portable table-top appliance and is provided on an upper side with a support surface for a thermal appliance for preparing food. The well-known vapor suction device is referred to as a "portable" table-top appliance since it can be handled by a cook or a housewife, that is, taken for example without effort from a cupboard, placed on the table and after the use of new cleared in the closet. As a portable tabletop device, the known vapor extraction device can therefore be flexibly used in workplaces of all kinds or in the gastronomy or in the private kitchen. In today's kitchens, system supports (German patent 197 57 004 C2, in particular figure 4 and figure 7) and load-bearing frames (WO 2006/092302 A1) are frequently available for food containers and / or accessories, in particular with GN dimension ( GN = gastronorma), with which the known vapor suction device is not compatible, although the casing and the support surface on it may have GN dimensions.

Il noto telaio portante ha un’apertura superiore per la ricezione di contenitori e, oppure accessori di vivande GN ed una apertura inferiore con una attrezzatura a suo sostegno quale sovrapposizione asportabile su una apparecchio termico. In questa combinazione esso però non è compatibile con un dispositivo di aspirazione di vapori come il noto dispositivo di aspirazione di vapori precitato. The well-known supporting frame has an upper opening for receiving containers and / or GN food accessories and a lower opening with equipment to support it as a removable overlap on a heating device. In this combination, however, it is not compatible with a vapor suction device such as the known aforementioned vapor suction device.

Compito dell’innovazione è di migliorare le possibilità di impiego di un dispositivo di aspirazione di vapori del tipo citato all’inizio, in particolare con riguardo all’impiego in un supporto di sistema o telaio portante del tipo precitato. Inoltre, attraverso l’innovazione deve venir procurato un sistema di preparazione di vivande con un tale dispositivo di aspirazione di vapori. The task of the innovation is to improve the possibilities of use of a vapor suction device of the type mentioned at the beginning, in particular with regard to use in a system support or load-bearing frame of the aforementioned type. Furthermore, through innovation, a food preparation system with such a vapor extraction device must be procured.

Conformemente all’innovazione questo compito viene risolto mediante un dispositivo di aspirazione di vapori con le caratteristiche indicate nella rivendicazione 1. In accordance with the innovation, this task is solved by means of a vapor suction device with the characteristics indicated in claim 1.

Il dispositivo di aspirazione di vapori conformemente all’innovazione per cucine ha, come il noto dispositivo di aspirazione di vapori un involucro di forma parallelepipeda, la quale presenta un’apertura di aspirazione ed un’apertura di scarico d’aria come pure un ventilatore di aspirazione ed una attrezzatura di filtrazione con almeno un filtro di grasso ed almeno un filtro di odori, i quali sono sistemati nell’involucro tra le due aperture. Inoltre, nel campo dell’apertura di aspirazione nell’involucro è annesso in maniera distaccabile un canale di aspirazione sporgente verso sopra. Aggiuntivamente però l’involucro nei suoi due lati longitudinali è così equipaggiato o configurato che il dispositivo di aspirazione di vapori conformemente all’innovazione è infilabile come un cassetto in un telaio portante, supporto di sistema e simili. Il dispositivo di aspirazione di vapori è così configurato come una apparecchiatura di inserzione portatile, che la donna di casa oppure il cuoco può maneggiare senza sforzo per poter lavorare nella prepparazione di vivande anche allora con una aspirazione di vapori efficace, se stanno a disposizione un telaio portante, un supporto di sistema o simili, in cui il noto dispositivo di aspirazione di vapori portatile non è compatibile. Like the known vapor extraction device, the steam suction device according to the innovation for kitchens has a parallelepiped-shaped casing, which has an intake opening and an air discharge opening as well as a ventilation fan. suction and filtration equipment with at least one grease filter and at least one odor filter, which are arranged in the housing between the two openings. Furthermore, in the field of the suction opening in the casing, a suction channel protruding upwards is attached in a detachable manner. In addition, however, the casing in its two longitudinal sides is so equipped or configured that the vapor suction device in accordance with the innovation can be inserted like a drawer into a supporting frame, system support and the like. The steam extraction device is thus configured as a portable insertion device, which the housekeeper or the cook can handle without effort in order to be able to work in the preparation of food even then with an effective vapor extraction, if a frame is available. carrier, a system support or the like, in which the known portable vapor suction device is not compatible.

Infine, l’innovazione risolve il compito mediante un sistema di preparazione di vivande con un dispositivo di aspirazione di vapori conformemente all’innovazione mediante il fatto che il dispositivo di aspirazione di vapori è infilabile sotto in un telaio portante, che il telaio portante si sostiene sui due margini longitudinali superiori di un supporto di sistema e che sopra il dispositivo di aspirazione di vapori in ricezioni longitudinali del telaio portante viene infilato un apparecchio termico come una piastra scaldante o simili. Questo sistema di preparazione di vivande conformemente all’innovazione si può attraverso la donna di casa od il cuoco in maniera semplice strutturare da un dispositivo di aspirazione di vapori, da un telaio portante, da un supporto di sistema e da un apparecchio termico alla preparazione di vivande e, dopo l’utilizzazione di nuovo senza sforzo smontare e sistemare. Esso però offre il vantaggio, che nella preparazione di vivande i vapori che si generano possono venir efficacemente aspirati, anche se non è a disposizione oppure non è impiegabile alcun dispositivo di aspirazione di vapori stazionario. Finally, the innovation solves the task by means of a food preparation system with a vapor suction device in accordance with the innovation by means of the fact that the vapor suction device can be inserted underneath in a supporting frame, which the supporting frame is supported on the two upper longitudinal edges of a system support and that a heating device such as a heating plate or the like is inserted over the vapor suction device in longitudinal receptions of the supporting frame. This innovative food preparation system can be easily structured by the housekeeper or the cook from a steam extraction device, a supporting frame, a system support and a heating device for the preparation of food and, after use, again effortlessly disassemble and arrange. However, it offers the advantage that in the preparation of food the vapors generated can be effectively extracted, even if no stationary vapor extraction device is available or cannot be used.

Vantaggiose conformazioni dell’innovazione formano gli oggetti delle sottorivendicazioni. Advantageous conformations of the innovation form the objects of the sub-claims.

Se in una conformazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione l’involucro presenta adiacentemente ai suoi due margini longitudinali superiori lateralmente ponticelli portanti sporgenti,si può riequipaggiare in maniera semplice il noto dispositivo di aspirazione di vapori, il quale è configurato come apparecchiatura da tavolo portatile, ad una apparecchiatura di inserzione portatile. L’involucro abbisogna in questo caso principalmente di venir munito di ponticelli portanti sporgenti lateralmente. Inoltre, è di aver cura perciò che il filtro di grassi rimanga accessibile comodamente. If in a configuration of the vapor suction device according to the invention the casing presents adjacent to its two upper longitudinal edges laterally protruding supporting bridges, the known vapor suction device can be re-equipped in a simple way, which is configured as an apparatus portable table, to a portable insertion device. In this case, the casing mainly needs to be equipped with supporting bridges protruding laterally. In addition, it is therefore necessary to ensure that the grease filter remains conveniently accessible.

Se in un’altra conformazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione il canale di aspirazione conduce attraverso un coperchio collegato con esso in maniera fissa o distaccabile, con cui l’apertura di aspirazione è ricopribile, non solamente l’aria contenente vapori che si genera attraverso questo canale di aspirazione nella preparazione di vivande è aspirabile nell’involucro, ma anche il coperchio con il canale di aspirazione può venir sottratto a scopo di pulitura pure senza sforzo dall’involucro, in cui viene offerta anche la menzionata comoda accessibilità del filtro di grasso. If in another conformation of the vapor suction device according to the invention the suction channel leads through a lid connected to it in a fixed or detachable manner, with which the suction opening can be covered, not only the air containing vapors that is generated through this suction channel in the preparation of food can be sucked into the housing, but also the lid with the suction channel can be removed for cleaning purposes also without effort from the housing, in which the aforementioned convenient accessibility is also offered of the grease filter.

Se in un’altra conformazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione, l’apertura di aspirazione è configurata nel piano del lato superiore dell’involucro, si può disporre il coperchio con il canale di aspirazione convenientemente nell’estremità posteriore, così nell’estremità contrapposta al lato di servizio del dispositivo di aspirazione di vapori, di modo che il posto al di sopra dell’involucro rimane disponibile per un apparecchio termico o simili. If in another configuration of the vapor suction device according to the invention, the suction opening is configured in the plane of the upper side of the casing, the lid with the suction channel can be conveniently arranged at the rear end, thus in the opposite end to the service side of the vapor suction device, so that the place above the casing remains available for a heating appliance or the like.

Se in un’altra conformazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione è disposta una camera di filtri per la ricezione del filtro di grasso direttamente a valle dell’apertura di aspirazione nell’involucro, il campo all’interno del dispositivo di aspirazione di vapori, il quale può venir insudiciato attraverso il grasso contenuto nell’aria aspirata, viene mantenuto piccolo in maniera desiderata. If in another configuration of the vapor suction device according to the invention a filter chamber is arranged for receiving the grease filter directly downstream of the suction opening in the casing, the field inside the suction device of vapors, which can be soiled through the grease contained in the sucked air, is kept small as desired.

Se in un’altra conformazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione direttamente a valle della camera di filtri è disposta una camera di ventilatore, la quale ha un’apertura di scarico, alla quale è connesso il lato di scarico del ventilatore, rimane delimitata la corrente d’aria turbolenta causata dall’aria aspirata, nella camera di ventilatore. If in another configuration of the vapor suction device according to the invention a fan chamber is arranged directly downstream of the filter chamber, which has an exhaust opening, to which the exhaust side of the fan is connected, the turbulent air current caused by the sucked air in the fan chamber remains limited.

Se in un’altera conformazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione è connessa una camera di scarico munita dell’apertura di scarico d’aria direttamente a valle della camera di ventilatore nella sua apertura di uscita, rimane disponibile un più grande spazio, in cui la corrente d’aria prima dell’uscita dall’involucro può calmarsi ampiamente. If an exhaust chamber provided with an air exhaust opening directly downstream of the fan chamber in its outlet opening is connected in a different configuration of the vapor suction device according to the invention, a larger space remains available. , in which the current of air before exiting the envelope can calm down widely.

Se in un’altra configurazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione l’apertura di scarico d’aria è configurata in almeno un lato che delimita la camera di scarico d’aria dell’involucro, si può scegliere il più grande lato dell’involucro per questo scopo, di modo che si può produrre un’apertura di scarico della massima grandezza. Quanto più grande l’apertura di scarico d’aria tanto più piccola sarà in maniera desiderata la velocità della corrente d’aria che esce attraverso l’apertura di scarico. If in another configuration of the vapor suction device according to the invention, the air discharge opening is configured in at least one side that delimits the air discharge chamber of the enclosure, the larger side can be chosen. of the enclosure for this purpose, so that a discharge opening of the maximum size can be produced. The larger the air discharge opening, the smaller the speed of the air stream that comes out through the exhaust opening will be desired.

Se in un’altra conformazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione il filtro di odori è disposto nella camera di scarico d’aria viene garantito che il filtro di odori viene attraversato da una corrente d’aria calmata, la quale ha nel filtro di odori la durata di permanenza più grande possibile. If in another embodiment of the vapor suction device according to the invention the odor filter is arranged in the air discharge chamber, it is ensured that the odor filter is crossed by a calm air stream, which has in the odor filter the longest possible residence time.

Se in un’altra conformazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione il filtro di odori ricopre l’apertura di scarico d’aria, esso può venir accudito in maniera semplice. Solitamente, si tratta di uno stuoino di materiale espanso rivestito con carbone attivo il quale, per necessità, può venir sostituito facilmente. If in another conformation of the vapor suction device according to the innovation the odor filter covers the air discharge opening, it can be looked after in a simple way. Usually, it is a mat of expanded material coated with activated carbon which, by necessity, can be easily replaced.

Se in un’altra configurazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione, le dimensioni esterne dell’involucro hanno almeno secondo la larghezza dimensioni GN, il dispositivo di aspirazione di vapori è inseribile senz’altro nel telaio portante, supporto di sistema o simili, i quali sono determinati su dimensioni GN. If in another configuration of the vapor suction device according to the invention, the external dimensions of the casing have at least GN dimensions according to the width, the vapor suction device can be inserted without a doubt in the load-bearing frame, system support or similar, which are determined on GN dimensions.

Esempi di realizzazione dell’innovazione vengono descritti più dettagliatamente di seguito con riferimento ai disegni. Mostrano Examples of implementation of the innovation are described in more detail below with reference to the drawings. They show

La figura 1 in una vista in sezione longitudinale una prima forma di realizzazione di un dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione, Figure 1 in a longitudinal section view a first embodiment of a vapor suction device according to the innovation,

la figura 2 il dispositivo di aspirazione di vapori secondo figura 1 in vista anteriore, figure 2 the vapor suction device according to figure 1 in front view,

la figura 3 un coperchio con un canale di aspirazione per un dispositivo di aspirazione di vapori secondo figura 1 in una vista in sezione longitudinale, Figure 3 a lid with a suction channel for a vapor suction device according to Figure 1 in a longitudinal sectional view,

la figura 4 un coperchio con canale di aspirazione secondo figura 3 in vista anteriore, la figura 5 in una vista in sezione longitudinale il dispositivo di aspirazione di vapori secondo figura 1 infilato sotto in un telaio portante, figure 4 a lid with suction channel according to figure 3 in front view, figure 5 in a longitudinal section view the vapor suction device according to figure 1 inserted underneath in a bearing frame,

la figura 6 il dispositivo di aspirazione di vapori con telaio portante secondo figura 5 in vista anteriore, figure 6 the vapor suction device with supporting frame according to figure 5 in front view,

la figura 7 in una vista in sezione longitudinale una seconda forma di realizzazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione infilato in un supporto di sistema, la figura 8 il dispositivo di aspirazione di vapori con supporto di sistema secondo figura 7 in vista anteriore, figure 7 in a longitudinal section view a second embodiment of the vapor suction device according to the innovation inserted in a system support, figure 8 the vapor suction device with system support according to figure 7 in front view ,

la figura 9 in una vista in sezione longitudinale un sistema di preparazione di vivande con la seconda forma di realizzazione del dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione, un telaio portante come in figura 5 ed un supporto di sistema come in figura 7 e figure 9 in a longitudinal section view a food preparation system with the second embodiment of the vapor suction device according to the innovation, a supporting frame as in figure 5 and a system support as in figure 7 and

la figura 10 un sistema di preparazione di vivande secondo figura 9 in vista anteriore. figure 10 a food preparation system according to figure 9 in front view.

Le figure 1 e 2 mostrano in una vista in sezione longitudinale rispettivamente in una vista anteriore una prima forma di realizzazione di un dispositivo di aspirazione di vapori secondo l’innovazione, il quale complessivamente è indicato con 10. Il dispositivo di aspirazione di vapori 10 ha un involucro di forma parallelepipeda 12, il quale conformemente alla rappresentazione in sezione in figura 1 presenta un’apertura di aspirazione 14 ed una apertura di aria di scarico 16. L’involucro 12 contiene una attrezzatura di filtri, la quale è costituita da un filtro di grasso 20 e da un filtro di odori 22, i quali sono sistemati nell’involucro 12 tra le due aperture 14, 16 come rappresentato. Il filtro di odori 22 per semplicità è mostrato solamente nelle figure 1 e 2. Nell’involucro 12 è connesso nel campo dell’apertura di aspirazione 14 un canale di aspirazione che sporge verso l’alto, 24 con l’ausilio di un coperchio 25 in maniera distaccabile. Il canale di aspirazione 24 conduce attraverso il coperchio 25, con il quale esso è collegato in maniera fissa. Il coperchio 25 con il canale di aspirazione 24 è mostrato nelle figure 3 e 4 come particolare in vista in sezione longitudinale rispettivamente in vista anteriore. Due coprigiunti 27 che sporgono nella rappresentazione in figura 4 ad angolo retto dal coperchio verso l’esterno debbono impedire che il canale di aspirazione 24 possa aspirare anche aria marginale cioè aria dai due campi lateralmente dal canale di aspirazione 24. L’involucro 12 ha al di sotto uno zoccolo aperto verso l’esterno 28 con l’apertura di scarico d’aria 16, attraverso la quale può fuoriuscire aria di scarico, la quale ha passato il filtro di odori 22. Se l’involucro 12 sta su un supporto (non rappresentato) come per esempio nelle figure 1 e 2 come pure 5 e 6, esso poggia su quattro piedi (non rappresentati), i quali ulteriormente arrivano verso il basso come lo zoccolo 28, di modo che tra l’involucro 12 ed il supporto, sul quale esso sta, è presente sufficiente spazio, di modo che l’aria di scarico che esce dall’involucro 12 può arrivare non impedita verso l’esterno. Sulla sua estremità superiore, il canale di aspirazione 24 ha un’apertura di ingresso d’aria 34 che si estende attraverso l’intera larghezza tra i coprigiunti 27. Figures 1 and 2 show in a longitudinal section view, respectively in a front view, a first embodiment of a vapor suction device according to the invention, which as a whole is indicated with 10. The vapor suction device 10 has a parallelepiped-shaped casing 12, which according to the sectional representation in Figure 1 has an intake opening 14 and an exhaust air opening 16. The casing 12 contains a filter equipment, which consists of a filter of grease 20 and an odor filter 22, which are arranged in the casing 12 between the two openings 14, 16 as shown. For the sake of simplicity, the odor filter 22 is shown only in Figures 1 and 2. In the housing 12, an upwardly protruding suction channel is connected in the field of the suction opening 14, 24 with the aid of a cover 25 in a detachable manner. The suction channel 24 leads through the cover 25, with which it is fixedly connected. The cover 25 with the suction channel 24 is shown in Figures 3 and 4 as a detail in longitudinal section, respectively in front view. Two joint covers 27 which protrude in the representation in Figure 4 at right angles from the cover towards the outside must prevent the suction duct 24 from sucking even marginal air, that is, air from the two fields laterally from the suction duct 24. The casing 12 has al underneath an outwardly open plinth 28 with the air exhaust opening 16, through which exhaust air can escape, which has passed the odor filter 22. If the casing 12 rests on a support ( not shown) as for example in Figures 1 and 2 as well as 5 and 6, it rests on four feet (not shown), which further reach downwards like the base 28, so that between the casing 12 and the support , on which it stands, there is sufficient space, so that the exhaust air coming out of the casing 12 can arrive unhindered towards the outside. On its upper end, the suction channel 24 has an air inlet opening 34 which extends across the entire width between the joint covers 27.

L’apertura di aspirazione 14 è configurata nel piano del lato superiore dell’involucro 12 nella sua estremità posteriore, cioè nell’estremità contrapposta al lato di servizio. Direttamente a valle dell’apertura di aspirazione 14 è disposta nell’involucro 12 una camera di filtri 13, in cui si situa il filtro di grasso 20 su una parete obliqua. In questa parete obliqua si trova un’apertura di passaggio d’aria, attraverso la quale l’aria aspirata giunge in una camera di ventilatore 17 disposta direttamente a valle della camera di filtri 13, nella quale è sistemato un ventilatore di aspirazione 18. Il lato di uscita del ventilatore 18 è connesso ad un’apertura di uscita 19 della camera di ventilatore 17. Direttamente a valle della camera di ventilatore 17 si annette nella sua apertura di uscita 19 una camera 21 d’aria di scarico, la quale è munita di un’apertura 16 di aria di scarico. L’apertura 16 di aria di scarico è configurata in un lato 41 che delimita verso il basso la camera di scarico d’aria 21, dell’involucro 12. Per la sostituzione del filtro di odori 22 disposto sotto la camera di scarico d’aria 231 e sopra l’apertura di scarico d’aria 16 lo zoccolo 28 può venir ribaltato via dall’involucro 12. The intake opening 14 is configured in the plane of the upper side of the casing 12 in its rear end, that is, in the opposite end to the service side. Directly downstream of the intake opening 14 is arranged in the casing 12 a chamber of filters 13, in which the grease filter 20 is located on an oblique wall. In this oblique wall there is an air passage opening, through which the sucked air reaches a fan chamber 17 arranged directly downstream of the filter chamber 13, in which a suction fan 18 is located. the outlet side of the fan 18 is connected to an outlet opening 19 of the fan chamber 17. Directly downstream of the fan chamber 17 an exhaust air chamber 21 is attached to its outlet opening 19, which is provided of an exhaust air opening 16. The exhaust air opening 16 is configured in a side 41 which delimits the exhaust air chamber 21 of the casing 12 downwards. For the replacement of the odor filter 22 located under the exhaust air chamber 231 and above the air exhaust opening 16 the plinth 28 can be folded away from the casing 12.

L’involucro 12 nei suoi due lati longitudinali è così configurato che il dispositivo di aspirazione di vapori 10 è infilabile come un cassetto in un telaio portante descritto ulteriormente di seguito ancora più dettagliatamente, un supporto di sistema o simili. Per questo scopo, l’involucro 12 nei suoi due lati longitudinali adiacentemente ai suoi due margini longitudinali superiori è munito nell’esempio di realizzazione quivi rappresentato di due ponticelli portanti 23 che sporgono lateralmente. Al posto di ciò, l’involucro 12 nei suoi due lati longitudinali potrebbe essere munito pure con ogni volta una parte di una rotaia telescopica, la quale nell’altra parte della rotaia telescopica, la quale è fissata al telaio portante, sistema di supporto o simili, è infilabile. È esenziale nei due casi che quivi le dimensioni esterne dell’involucro 12 debbano avere almeno secondo la larghezza dimensioni GN, se le relative dimensioni del telaio portante, del supporto di sistema o simili parimenti sono accordate su dimensioni GN. La larghezza dell’involucro 12 viene in questo caso misurata attraverso i ponticelli portanti 23 configurati nei loro lati longitudinali oppure attraverso le rotaie telescopiche (non rappresentate). The casing 12 in its two longitudinal sides is so configured that the vapor suction device 10 can be inserted like a drawer into a supporting frame described further below in even more detail, a system support or the like. For this purpose, the casing 12 in its two longitudinal sides adjacent to its two upper longitudinal margins is equipped in the example of construction shown here with two bearing bridges 23 that protrude laterally. Instead of this, the casing 12 in its two longitudinal sides could also be provided with each time a part of a telescopic rail, which in the other part of the telescopic rail, which is fixed to the supporting frame, support system or similar, it can be inserted. It is essential in the two cases that the external dimensions of the casing 12 must have at least GN dimensions according to the width, if the relative dimensions of the supporting frame, the system support or the like are similarly agreed on GN dimensions. The width of the casing 12 is in this case measured through the supporting bridges 23 configured in their longitudinal sides or through the telescopic rails (not shown).

Le figure 5 e 6 mostrano in una vista in sezione longitudinale rispettivamente in una vista anteriore il dispositivo di aspirazione dell'aria 10 secondo le figure 1 e 2, il quale però è infilato in un telaio portante 40 al di sotto. La struttura del dispositivo di aspirazione di vapori 10 è in questo caso identica con la struttura descritta sotto il riferimento sulle figure 1-4, per cui questa per evitare ripetizioni non viene di nuovo descritta. Il dispositivo di aspirazione di vapori 10 è infilato nel telaio portante 40 fino all’arresto, di modo che il canale di aspirazione 24 con il suo lato posteriore è adiacente ad una parete posteriore del telaio potante 40. Il telaio portante 40 ha ricezioni longitudinali 42, nelle quali è inseribile un apparecchio termico 70 come una piastra riscaldante o simili (solamente rappresentata in figure 9 e 10). Sul telaio portante 40 è collocato un telaio di vetro acrilico aperto in avanti cioè verso il lato di servizio, il quale assicura che nella preparazione di vivande i vapori che si generano vengano il più possibilmente completamente aspirati nel canale di aspirazione 24. Figures 5 and 6 show in a longitudinal section view respectively in a front view the air intake device 10 according to Figures 1 and 2, which however is inserted into a supporting frame 40 below. The structure of the vapor suction device 10 is in this case identical with the structure described under the reference on Figures 1-4, so that this is not described again in order to avoid repetitions. The vapor suction device 10 is inserted into the supporting frame 40 up to the stop, so that the suction channel 24 with its rear side is adjacent to a rear wall of the pruning frame 40. The supporting frame 40 has longitudinal receptions 42 , in which a thermal appliance 70 such as a heating plate or the like can be inserted (only shown in Figures 9 and 10). On the supporting frame 40 there is an acrylic glass frame open forwards, i.e. towards the service side, which ensures that in the preparation of food the vapors generated are as far as possible completely sucked into the suction channel 24.

Il telaio portante 40 può presentare sostanzialmente la struttura del telaio portante noto dal WO 2006/092302 A1 menzionato all’inizio. Il telaio portante 40 noto è perciò configurato a venir collocato su un apparecchio termico, oppure perciò che un apparecchio termico può venir inserito sotto nel telaio portante. Una apertura superiore del telaio portante 40, la quale per il noto telaio portante 40 serve alla ricezione di contenitori di vivande GN, cioè contenitori di vivande secondo la norma europea EN 631 e, oppure di accessori GN, potrebbe accogliere pure nel caso presente contenitori di vivande GN (non rappresentati). Al posto di ciò può però venir infilato un contenitore di vivande GN anche nelle ricezioni longitudinali 42 del telaio portante 40 (come contenitore di vivande GN 44 nelle figure 9 e 10) oppure potrebbero venir posti contenitori GN o di vivande sull’apparecchio termico 70, i quali sono convenienti per l’impiego nella preparazione di vivande. The supporting frame 40 can substantially present the structure of the supporting frame known from WO 2006/092302 A1 mentioned at the beginning. The known supporting frame 40 is therefore configured to be placed on a heating device, or therefore a thermal device can be inserted underneath the supporting frame. An upper opening of the supporting frame 40, which for the known supporting frame 40 serves to receive GN food containers, i.e. food containers according to the European standard EN 631 and, or GN accessories, could also in the present case accommodate containers of GN food (not shown). Instead of this, however, a GN food container can also be inserted into the longitudinal receptacles 42 of the supporting frame 40 (as a GN 44 food container in Figures 9 and 10) or GN containers or food containers could be placed on the heating appliance 70, which are suitable for use in the preparation of food.

Le figure 7 e 8 mostrano in una vista longitudinale rispettivamente una vista anteriore una seconda forma di realizzazione di un dispositivo di aspirazione di vapori 10’ secondo l’innovazione, il quale viene infilato in un supporto di sistema su tavolo 50, come è noto dalla figura 7 del brevetto tedesco 197 57 004 C2 menzionato all’inizio. Il supporto di sistema 50 poggia su quattro piedi 52. Il dispositivo di aspirazione di vapori 10’ ha un’altezza più piccola che il dispositivo di aspirazione di vapori 10, di modo che nel supporto di sistema 50 verso il basso è disponibile più posto per un deflusso non impedito di aria di scarico dal dispositivo di aspirazione di vapori 10’. Il supporto di sistema 50 ha davanti un coperchio 54 ribaltabile in discostamento verso il basso. La preparazione di vivande con il dispositivo di aspirazione di vapori 10’ sarebbe possibile nella disposizione mostrata nelle figure 7 e 8. Bisognerebbe unicamente che un apparecchio termico come un Wok o simili (non rappresentato) venisse posto davanti al canale di aspirazione 24 nel dispositivo di aspirazione di vapori 10’. Figures 7 and 8 show in a longitudinal view respectively a front view a second embodiment of a vapor suction device 10 'according to the invention, which is inserted into a system support on a table 50, as is known from figure 7 of the German patent 197 57 004 C2 mentioned at the beginning. The system support 50 rests on four feet 52. The vapor suction device 10 'has a lower height than the vapor suction device 10, so that in the system support 50 downwards there is more space available for an unimpeded outflow of exhaust air from the vapor suction device 10 '. The system carrier 50 has in front of it a lid 54 which can be folded downwards. The preparation of food with the steam suction device 10 'would be possible in the arrangement shown in Figures 7 and 8. It would only be necessary for a heating appliance such as a wok or the like (not shown) to be placed in front of the suction channel 24 in the aspiration of vapors 10 '.

Più convenientemente verrà perciò impiegato un sistema di preparazione di vivande 60 con un dispositivo di aspirazione di vapori 10’ (oppure con un dispositivo di aspirazione di vapori 10) nella disposizione mostrata nelle figure 9 e 10 in una vista in sezione longitudinale o vista anteriore. Per il sistema di preparazione di vivande 60, il dispositivo di aspirazione di vapori 10’ viene infilato in un telaio portante 40 (come il dispositivo di aspirazione di vapori 10 in figure 5 e 6). Il telaio portante 40 si sostiene sui due margini longitudinali superiori di un supporto di sistema su tavolo 50, il cui coperchio 54 quivi non è mostrato. Sopra il dispositivo di aspirazione di vapori 10’, è infilato nelle ricezioni longitudinali 42 del telaio portante 40 un apparecchio termico 70, quivi una piastra riscaldante. Al posto di ciò, il dispositivo di aspirazione di vapori 10’ potrebbe anche venir infilato nella coppia la più in basso di ricezioni 42. L’apparecchio termico 70 sarebbe quindi da inserire corrispondentemente più in alto. More conveniently, a food preparation system 60 with a vapor suction device 10 '(or with a vapor suction device 10) will therefore be used in the arrangement shown in figures 9 and 10 in a longitudinal section or front view. For the food preparation system 60, the vapor suction device 10 'is inserted into a supporting frame 40 (like the vapor suction device 10 in figures 5 and 6). The supporting frame 40 is supported on the two upper longitudinal edges of a system support on a table 50, the lid 54 of which is not shown here. Above the vapor suction device 10 ', a heating device 70 is inserted into the longitudinal receivers 42 of the supporting frame 40, there a heating plate. In place of this, the vapor suction device 10 'could also be inserted into the lowest pair of receptions 42. The thermal appliance 70 would therefore have to be inserted correspondingly higher.

Staffe 35 da ambo i lati dell’apertura di ingresso d’aria 34 del canale di aspirazione 24 impediscono che un contenitore di vivande GN 44, il quale viene collocato sulla coppia di supporti la più in alto delle ricezioni 42, possa venir spostato in avanti nella direzione longitudinale così ampiamente che esso ricopra l’apertura di ingresso d’aria 34 e con ciò la blocchi. In figura 10 è ben da riconoscere che i coprigiunti 27, i quali devono impedire l’aspirazione di aria marginale effettivamente anche impediscono che aria venga aspirata da al di sotto dell’apparecchio termico 70. Ciò peggiorerebbe del resto il grado di azione di aspirazione, perché possibilmente solamente aria con vapori dovrebbe venir aspirata al di sopra dei contenitori di vivande 44, così dal punto di cottura stesso. Brackets 35 on both sides of the air inlet opening 34 of the suction duct 24 prevent a GN 44 food container, which is placed on the top pair of supports 42, from being moved forward in the longitudinal direction so widely that it covers the air inlet opening 34 and thereby blocks it. In figure 10 it is well recognized that the joint covers 27, which must prevent the suction of marginal air, actually also prevent air from being sucked in from underneath the heating appliance 70. This would worsen the degree of suction action. because possibly only air with vapors should be sucked above the food containers 44, thus from the cooking point itself.

Precedentemente, è stato descritto effettivamente l’impiego del dispositivo di aspirazione di vapori 10 o 10’ con riferimento all’impiego insieme con un supporto di sistema su tavolo 50, l’impiego è però parimenti possibile per un supporto di sistema ad incorporamento come è noto per esempio dalla figura 4 del brevetto tedesco 197 57 004 C2 menzionato all’inizio. Previously, the use of the vapor suction device 10 or 10 'was actually described with reference to the use together with a system support on table 50, the use is however equally possible for an embedding system support as is known for example from Figure 4 of the German patent 197 57 004 C2 mentioned at the beginning.

Elenco dei segni di riferimento List of reference marks

10 Dispositivo di aspirazione di vapore 12 Involucro 10 Steam suction device 12 Casing

13 Camera di filtri 13 Chamber of filters

14 Apertura di aspirazione 14 Suction opening

16 Apertura di aria di scarico 16 Opening of exhaust air

17 Camera di ventilatore 17 Fan room

18 Ventilatore di aspirazione 18 Suction fan

19 Apertura di uscita 19 Exit opening

20 Filtro di grasso 20 Grease filter

21 Camera di scarico d’aria 21 Air exhaust chamber

22 Filtro di odori 22 Odor filter

23 Ponticelli portanti 23 Load-bearing jumpers

24 Canale di aspirazione 24 Suction channel

25 Coperchio 25 Cover

27 Coprigiunti 27 Joint covers

28 Zoccolo 28 Plinth

34 Apertura di ingresso d’aria 34 Air inlet opening

35 Staffa 35 Bracket

40 Telaio portante 40 Support frame

41 Lato inferiore 41 Bottom side

42 Ricezioni longitudinali 42 Longitudinal receptions

44 Contenitore di alimenti GN 44 GN food container

50 Supporto di sistema su tavolo 50 System stand on table

52 Piedi 52 feet

Coperchio Cover

Sistema di preparazione di vivande Apparecchio termico Food preparation system Thermal appliance

Claims (12)

RIVENDICAZIONI 1. Dispositivo di aspirazione di vapori, configurato come una apparecchiatura portatile per cucine, con un involucro di forma parallelepipeda (12), il quale presenta un’apertura di aspirazione ed un’apertura di aria di scarico (14, 16) come pure un ventilatore di aspirazione (18) ed una attrezzatura di filtrazione (20, 22) con almeno un filtro di grasso (20) ed almeno un filtro di odori (22), il quale è sistemato nell’involucro (12) tra le due aperture (14, 16), ed con un canale di aspirazione (24) connesso nel campo dell’apertura di aspirazione (14) all’involucro (12) in maniera distaccabile e che sporge verso l’alto. Caratterizzato dal fatto che l’involucro (12) è così equipaggiato nei suoi due lati longitudinali oppure è configurato in modo che il dispositivo di aspirazione di vapori (10, 10’) è infilabile come un cassetto in un telaio portante (40), supporto di sistema (50) o simili. CLAIMS 1. Vapor extraction device, configured as a portable appliance for kitchens, with a parallelepiped-shaped casing (12), which has an intake opening and an exhaust air opening (14, 16) as well as a suction fan (18) and filtration equipment (20, 22) with at least one grease filter (20) and at least one odor filter (22), which is arranged in the housing (12) between the two openings (14, 16), and with a suction channel (24) connected in the field of the suction opening (14) to the casing (12) in a detachable manner and which protrudes upwards. Characterized by the fact that the casing (12) is thus equipped in its two longitudinal sides or is configured in such a way that the vapor suction device (10, 10 ') can be inserted like a drawer in a supporting frame (40), support system (50) or the like. 2. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che l’involucro (12) presenta adiacentemente ai suoi due margini longitudinali superiori ponticelli portanti che sporgono lateralmente (23). 2. Vapor suction device according to claim 1, characterized by the fact that the casing (12) presents adjacent to its two upper longitudinal edges supporting bridges that protrude laterally (23). 3. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo la rivendicazione 1 o 2, caratterizzato dal fatto che il canale di aspirazione (24) è condotto attraverso un coperchio (25) collegato con esso in maniera fissa o distaccabile, in cui l’apertura di aspirazione (14) è ricopribile. Vapor suction device according to claim 1 or 2, characterized in that the suction channel (24) is led through a lid (25) connected to it in a fixed or detachable manner, in which the suction opening ( 14) is recoatable. 4. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo una delle precedenti rivendicazioni, caratterizzato dal fatto che l’apertura di aspirazione (14) è configurata nel piano del lato superiore dell’involucro (12). 4. Vapor suction device according to one of the previous claims, characterized in that the suction opening (14) is configured in the plane of the upper side of the casing (12). 5. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo la rivendicazione 4, caratterizzato da una camera di filtri (13) disposta direttamente a valle dell’apertura di aspirazione (14) nell’involucro (12) per la ricezione del filtro di grasso (20). 5. Vapor suction device according to claim 4, characterized by a filter chamber (13) arranged directly downstream of the suction opening (14) in the casing (12) for receiving the grease filter (20). 6. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo la rivendicazione 5, caratterizzato da una camera di ventilatore (17) disposta direttamente a valle della camera di filtri (13), la quale ha un’apertura di uscita (19), nella quale è connesso il lato di uscita del ventilatore (18). 6. Vapor suction device according to claim 5, characterized by a fan chamber (17) arranged directly downstream of the filter chamber (13), which has an outlet opening (19), into which the fan outlet side (18). 7. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo la rivendicazione 6, caratterizzato da una camera di scarico d’aria (21) connessa direttamente a valle della camera di ventilatore (17) alla sua apertura di uscita (19), munita di un’apertura di scarico d’aria (16). 7. Vapor suction device according to claim 6, characterized by an air discharge chamber (21) connected directly downstream of the fan chamber (17) to its outlet opening (19), provided with a air exhaust (16). 8. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo la rivendicazione 7, caratterizzato dal fatto che l’apertura di scarico d’aria (16) è configurata in almeno un lato (41) che delimita la camera di scarico d’aria (21), dell’involucro (12). 8. Vapor suction device according to claim 7, characterized in that the air exhaust opening (16) is configured in at least one side (41) which delimits the air exhaust chamber (21), of the casing (12). 9. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo la rivendicazione 7 od 8, caratterizzato dal fatto che il filtro di odori (22) è disposto nella camera di scarico d’aria (21). 9. Vapor suction device according to claim 7 or 8, characterized in that the odor filter (22) is arranged in the air discharge chamber (21). 10. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo la rivendicazione 9, caratterizzato dal fatto che il filtro di odori (22) ricopre l’apertura di scarico d’aria (16). 10. Vapor suction device according to claim 9, characterized in that the odor filter (22) covers the air discharge opening (16). 11. Dispositivo di aspirazione di vapori secondo una delle precedenti rivendicazioni, caratterizzato dal fatto che le dimensioni esterne dell’involucro (12) hanno almeno secondo la larghezza dimensioni GN (gastro-norma). 11. Vapor suction device according to one of the preceding claims, characterized in that the external dimensions of the casing (12) have at least GN (gastro-norm) dimensions according to the width. 12. Sistema di preparazione di vivande con un dispositivo di aspirazione di vapori (10’) secondo una delle precedenti rivendicazioni, caratterizzato dal fatto che il dispositivo di aspirazione di vapori (10’) è infilato al di sotto in un telaio portante (40), che il telaio portante (40) si appoggia sui due margini longitudinali superiori di un supporto di sistema (50) e che sopra il dispositivo di aspirazione di vapori (10’) in ricezioni longitudinali (42) del telaio portante (40) viene infilato un apparecchio termico (70) come una piastra riscaldante o simili.Food preparation system with a steam extraction device (10 ') according to one of the preceding claims, characterized in that the steam extraction device (10') is inserted underneath in a supporting frame (40) , that the supporting frame (40) rests on the two upper longitudinal edges of a system support (50) e that a thermal device (70) such as a heating plate or the like is inserted over the vapor suction device (10 ') in longitudinal receptions (42) of the supporting frame (40).
IT000035U 2008-03-06 2009-03-05 DEVICE FOR VAPOR ASPIRATION FOR KITCHENS. ITRM20090035U1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE202008003186U DE202008003186U1 (en) 2008-03-06 2008-03-06 Haze extractor for kitchens

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITRM20090035U1 true ITRM20090035U1 (en) 2009-09-07

Family

ID=40580594

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT000035U ITRM20090035U1 (en) 2008-03-06 2009-03-05 DEVICE FOR VAPOR ASPIRATION FOR KITCHENS.

Country Status (7)

Country Link
AT (1) AT11166U1 (en)
CH (1) CH698629B1 (en)
DE (1) DE202008003186U1 (en)
FR (1) FR2942653A1 (en)
GB (1) GB2458020B (en)
IT (1) ITRM20090035U1 (en)
NL (1) NL1036616C2 (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN110749020A (en) * 2019-10-21 2020-02-04 邳州绍鼎电子科技有限公司 Domestic ecological simulation new trend manufacture equipment

Family Cites Families (8)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE19744661A1 (en) * 1997-10-09 1999-04-15 Bernd Beck Meal preparation unit
DE19757004C2 (en) 1997-12-20 2000-11-30 Robert Detzer Gmbh & Co Kg Cooking center with hot and / or cold brewing
DE19954854A1 (en) * 1999-11-15 2001-05-17 Eisfink Robert Detzer Gmbh & C System for heating or cooling food has grill plate at top with long cavities extending below it on either side, each of these containing upper and lower air inlet and removable ventilation and filter unit being fitted below grill
JP4095663B2 (en) * 2000-04-20 2008-06-04 マックス メイヤー Workplace air vent
DE102004042158B3 (en) * 2004-08-31 2006-03-02 Maier, Max Air detection device and in particular provided for exhaust box
DE102005010002A1 (en) 2005-03-03 2006-09-14 Max Maier Extractor, especially for kitchens
DE202005003534U1 (en) 2005-03-03 2006-07-27 Maier, Max Support frame for food containers and / or accessories
DE202006003321U1 (en) * 2006-03-02 2007-07-19 Maier, Max Air extraction device for a workplace

Also Published As

Publication number Publication date
AT11166U1 (en) 2010-05-15
GB2458020B (en) 2012-04-18
PL118055U1 (en) 2009-09-14
CH698629B1 (en) 2013-03-15
CH698629A2 (en) 2009-09-15
GB0903697D0 (en) 2009-04-15
GB2458020A (en) 2009-09-09
DE202008003186U1 (en) 2009-07-16
NL1036616A1 (en) 2009-09-08
FR2942653A1 (en) 2010-09-03
NL1036616C2 (en) 2009-12-11

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US9772117B2 (en) Air-circulating module and fume extraction device
TWM518065U (en) Cabinet style tableware drying device
KR101538367B1 (en) Lab Table Having Ventilating type Enclosed Chemical Reagent Shelves
KR101190806B1 (en) Exhaust apparatus
JP2012007873A (en) Indoor air circulating and cleaning device
ITRM20090035U1 (en) DEVICE FOR VAPOR ASPIRATION FOR KITCHENS.
CN109847077A (en) A kind of multi-functional disinfection cabinet for kitchen use
CN208726325U (en) A kind of New Rotary Domestic sterilising cupboard
JP4626871B2 (en) Kitchen stand
JP2016161199A (en) Range hood
KR200470090Y1 (en) Roasting smoke cleaning device
JPH04240317A (en) Cooking table with ventilation device
CN109237685B (en) Air inlet box structure and humidifier comprising same
CN104755845A (en) Apparatus for channelling cooking fumes
JP4951025B2 (en) Kitchen equipment with ventilator
KR20190062895A (en) Household air purifiers
KR101116900B1 (en) Condensation exhaust apparatus
CA2764113A1 (en) Range hood
JP3215350B2 (en) Diversified mobile smokeless cooker
CN219814766U (en) Drinking cup sterilizer convenient to get and put
FI3556248T3 (en) Work table with ventilation device
CN209694286U (en) A kind of cutlery box
CN216166221U (en) Cupboard with dampproofing function of disinfecting
CN211934968U (en) Full-automatic induction door tableware disinfection cabinet
IT201800005191U1 (en) "BUILT-IN OVEN WITH OVEN EXTRACTION AND ROTATION DEVICE FOR EASY MAINTENANCE"