ITPD20100172A1 - DEVICE FOR THE CLOSING OF A LENS RING HOLDER OF A FRAME FOR GLASSES - Google Patents

DEVICE FOR THE CLOSING OF A LENS RING HOLDER OF A FRAME FOR GLASSES Download PDF

Info

Publication number
ITPD20100172A1
ITPD20100172A1 IT000172A ITPD20100172A ITPD20100172A1 IT PD20100172 A1 ITPD20100172 A1 IT PD20100172A1 IT 000172 A IT000172 A IT 000172A IT PD20100172 A ITPD20100172 A IT PD20100172A IT PD20100172 A1 ITPD20100172 A1 IT PD20100172A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
lens
closing
circle
portions
rim
Prior art date
Application number
IT000172A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Pra Silvio Da
Original Assignee
Fovs Srl
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Fovs Srl filed Critical Fovs Srl
Priority to IT000172A priority Critical patent/ITPD20100172A1/en
Priority to EP11729686.3A priority patent/EP2577383A1/en
Priority to PCT/IB2011/001034 priority patent/WO2011151688A1/en
Publication of ITPD20100172A1 publication Critical patent/ITPD20100172A1/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G02OPTICS
    • G02CSPECTACLES; SUNGLASSES OR GOGGLES INSOFAR AS THEY HAVE THE SAME FEATURES AS SPECTACLES; CONTACT LENSES
    • G02C1/00Assemblies of lenses with bridges or browbars
    • G02C1/06Bridge or browbar secured to or integral with closed rigid rims for the lenses
    • G02C1/08Bridge or browbar secured to or integral with closed rigid rims for the lenses the rims being tranversely split and provided with securing means

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Ophthalmology & Optometry (AREA)
  • Optics & Photonics (AREA)
  • Eyeglasses (AREA)

Description

DISPOSITIVO PER LA CHIUSURA DI UN CERCHIO PORTA LENTE DI UNA MONTATURA PER OCCHIALI DEVICE FOR CLOSING A CIRCLE LENS HOLDER OF A FRAME FOR GLASSES

DESCRIZIONE DESCRIPTION

Il presente trovato ha per oggetto un dispositivo per la chiusura di un cerchio porta lente di una montatura per occhiali. The present invention relates to a device for closing a lens-holding circle of a spectacle frame.

Oggigiorno per il bloccaggio di una lente ad un cerchio porta lente di una montatura per occhiali si ricorre generalmente o ad un fissaggio ad incastro, realizzato mediante una nervatura perimetrale definita sul bordo della lente, la quale nervatura è preposta ad inserirsi a scatto in una corrispondente scanalatura definita sulla faccia interna del corrispondente cerchio porta lente della montatura. Nowadays, to lock a lens to a lens-holding circle of a spectacle frame, either an interlocking fastening is generally used, made by means of a perimeter rib defined on the edge of the lens, which rib is designed to snap into a corresponding groove defined on the internal face of the corresponding lens-holder circle of the frame.

Tale sistema di bloccaggio, assai economico, costringe in sede di montaggio della lente, a forzare la lente deformandola elasticamente al fine di farla entrare nel cerchio; tale forzatura con deformazione della lente va eseguita con estrema cautela al fine di non danneggiare la lente . This locking system, which is very economical, forces, during the assembly of the lens, to force the lens by deforming it elastically in order to make it enter the rim; such forcing with deformation of the lens must be performed with extreme caution in order not to damage the lens.

Inoltre, la qualità del bloccaggio dipende dalla qualità della finitura con cui sono realizzati la lente e il corrispondente cerchio, ed anche un contenuto errore dimensionale può compromettere la bontà del bloccaggio. Furthermore, the quality of the locking depends on the quality of the finish with which the lens and the corresponding rim are made, and even a limited dimensional error can compromise the quality of the locking.

Un altro sistema molto diffuso di bloccaggio di una lente in un cerchio di montatura è dato da una interruzione definita lateralmente sul medesimo cerchio, ove alle estremità di giunzione del cerchio sono definite due porzioni aggettanti lateralmente, e forate in direzione sostanzialmente tangenziale al profilo esterno del cerchio della montatura, per il passaggio di una vite ,preposta ad attraversare una prima di dette porzioni aggettanti forate, per avvitarsi nel controfilettato foro dell'altra. Another very common system of locking a lens in a rim of frame is given by an interruption defined laterally on the same rim, where two portions projecting laterally are defined at the junction ends of the rim, and drilled in a substantially tangential direction to the external profile of the rim. rim of the frame, for the passage of a screw, designed to pass through a first of said protruding perforated portions, to screw into the counter-threaded hole of the other.

Tale sistema, pur diffuso ed apprezzato, richiede la realizzazione di montature con cerchi, appunto interrotti, e con tali porzioni aggettanti che possono risultare di basso impatto visivo. This system, although widespread and appreciated, requires the realization of frames with circles, precisely interrupted, and with such protruding portions which can have a low visual impact.

Inoltre, il bloccaggio della vite richiede la scomoda operazione di avvitamento della vite a serrare tra loro le due porzioni aggettanti, la quale vite, soggetta inevitabilmente a colpi e vibrazioni, tende con il tempo a deformarsi o a svitarsi, rendendo instabile il bloccaggio della lente . Furthermore, the locking of the screw requires the inconvenient operation of screwing the screw to tighten the two projecting portions together, which screw, inevitably subject to shocks and vibrations, tends to deform or unscrew over time, making the locking of the lens unstable.

Il compito del presente trovato è quello di realizzare dispositivo per la chiusura di un cerchio porta lente di una montatura per occhiali capace di ovviare ai citati sistemi di tipo noto. Nell'ambito di tale compito, uno scopo del trovato è quello di realizzare un dispositivo di chiusura per un cerchio di montatura non meno efficace del sistema a vite, ma più rapido da chiudere ed aprire . The aim of the present invention is to provide a device for closing a lens-holding circle of a spectacle frame capable of obviating the aforementioned systems of the known type. Within this aim, an object of the invention is to provide a closing device for a rim which is no less effective than the screw system, but which is quicker to close and open.

Un altro scopo del trovato è quello di mettere a punto un dispositivo di chiusura applicabile ad occhiali sia in metallo, che in plastica, che in materiali compositi, sia ad occhiali da sole che da vista. Another object of the invention is to provide a closure device which can be applied to eyeglasses both made of metal, plastic, and composite materials, both to sunglasses and prescription glasses.

Un ulteriore scopo del trovato è quello di mettere a punto un dispositivo di chiusura maneqqiabile anche a mano libera, senza impieqo di particolari attrezzature . A further object of the invention is to provide a closing device which can also be operated free-hand, without the use of particular equipment.

Non ultimo scopo del trovato è quello di mettere a punto un dispositivo per la chiusura di un cerchio porta lente di una montatura per occhiali realizzabile con impianti e tecnoloqie note, nonché producibile con costi contenuti. Not least object of the invention is to provide a device for closing a lens-holding circle of a spectacle frame which can be produced with known systems and technologies, and can also be produced with low costs.

Questo compito, nonché questi ed altri scopi che meglio appariranno in seguito, sono raggiunti da un dispositivo per la chiusura di un cerchio porta lente di una montatura per occhiali, detto cerchio essendo interrotto in una sua zona e con le estremità di giunzione divaricabili per l'introduzione di una lente all'interno di detto cerchio, che si caratterizza per il fatto che su ciascuna di dette estremità di giunzione è definita una apertura atta ad accogliere una corrispondente porzione di un elemento d'aggancio atto a premere una contro l'altra le affacciate superfici di testa delle estremità di giunzione. Ulteriori caratteristiche e vantaggi del trovato risulteranno maggiormente dalla descrizione di una forma di esecuzione preferita, ma non esclusiva, del dispositivo secondo il trovato, illustrata, a titolo indicativo e non limitativo, negli uniti disegni, in cui: This task, as well as these and other purposes which will appear better later, are achieved by a device for closing a lens-holding rim of an eyeglass frame, said rim being interrupted in one of its areas and with the junction ends which can be spread apart for the '' introduction of a lens inside said circle, which is characterized by the fact that on each of said junction ends an opening is defined to accommodate a corresponding portion of a coupling element able to press against each other the facing end surfaces of the junction ends. Further characteristics and advantages of the invention will become clearer from the description of a preferred but not exclusive embodiment of the device according to the invention, illustrated, by way of non-limiting example, in the accompanying drawings, in which:

- la figura 1 illustra un cerchio di montatura aperto predisposto alla chiusura con un dispositivo secondo il trovato; Figure 1 illustrates an open rim of frame arranged for closure with a device according to the invention;

- la figura 2 è una vista prospettica dell'elemento di aggancio del dispositivo secondo il trovato; Figure 2 is a perspective view of the hooking element of the device according to the invention;

- le figure 3 e 4 rappresentano schematicamente ed in sezione parziale due successive fasi dell'operazione di chiusura del dispositivo secondo il trovato; - figures 3 and 4 schematically and in partial section show two successive phases of the closing operation of the device according to the invention;

- la figura 5 esemplifica una parte di montatura recante un dispositivo per la chiusura di un cerchio porta lente secondo il trovato. Figure 5 exemplifies a part of the frame carrying a device for closing a lens-holding circle according to the invention.

Con riferimento alle figure citate, un dispositivo per la chiusura di un cerchio porta lente di una montatura per occhiali, secondo il trovato è indicato nel suo complesso con il numero 10. With reference to the aforementioned figures, a device for closing a lens-holding circle of a spectacle frame, according to the invention, is indicated as a whole with the number 10.

Tale dispositivo 10 secondo il trovato prevede che il cerchio porta lente 11 sia interrotto in una sua zona e con le estremità di giunzione 12 e 13 distanziabili per l'introduzione di una lente all'interno di detto cerchio 11, come da figura 1. Tale dispositivo 10 si caratterizza per il fatto che su ciascuna delle estremità di giunzione 12 e 13 è definita una apertura 14 e 15 rispettivamente, atta ad accogliere una corrispondente porzione 16 o 17 di un elemento d'aggancio 18 atto a premere una contro l'altra le affacciate superfici di testa, rispettivamente 19 e 20, delle estremità di giunzione 12 e 13. This device 10 according to the invention provides that the lens-carrying circle 11 is interrupted in one of its areas and with the junction ends 12 and 13 which can be spaced for the introduction of a lens inside said circle 11, as shown in Figure 1. This device 10 is characterized by the fact that on each of the junction ends 12 and 13 there is defined an opening 14 and 15 respectively, adapted to receive a corresponding portion 16 or 17 of a coupling element 18 able to press against each other the facing end surfaces, 19 and 20 respectively, of the junction ends 12 and 13.

Nella forma realizzativa del trovato qui descritta a titolo esemplificativo e non limitativo del trovato stesso, ciascuna delle aperture 14 e 15 è data da un incavo definito sul bordo laterale esterno della corrispondente estremità di giunzione 12 e 13, verso l'interno del cerchio 11, ovvero in una direzione verso la sede per una lente dell'occhiale. In the embodiment of the invention described here by way of non-limiting example of the invention itself, each of the openings 14 and 15 is given by a recess defined on the outer lateral edge of the corresponding junction end 12 and 13, towards the inside of the rim 11, that is, in a direction towards the seat for an eyeglass lens.

Ciascuna di dette aperture 12 e 13 è sagomata a definire un rilievo ant iestrazione , 22 e 23 rispettivamente, preposto ad impedire la fuoriuscita involontaria della corrispondente porzione 16 e 17 dell'elemento di aggancio 18 a dispositivo 10 chiuso. Each of said openings 12 and 13 is shaped to define an anti-extraction relief, 22 and 23 respectively, designed to prevent the involuntary release of the corresponding portion 16 and 17 of the hooking element 18 with the device 10 closed.

Nel presente esempio realizzativo del trovato, le aperture 12 e 13 si sviluppano verso l'interno del cerchio 11 ciascuna secondo una direzione, rispettivamente X ed XI, che è sostanzialmente convergente con la direzione di sviluppo dell'altra apertura. In the present embodiment of the invention, the openings 12 and 13 extend towards the inside of the rim 11 each according to a direction, respectively X and XI, which is substantially convergent with the direction of development of the other opening.

In tal modo quando le porzioni 16 e 17 dell'elemento di aggancio 18 sono posizionate nelle rispettive aperture 14 e 15, la distanza minima A tra tali due porzioni 16 e 17 è minore della distanza B tra gli spigoli di accesso alle stesse aperture 14 e 15, ovvero la distanza minima tra le estremità dei rilievi antiestrazione 22 e 23 quando le estremità di giunzione 12 e 13 sono addossate una all'altra per la chiusura del cerchio 11. In this way, when the portions 16 and 17 of the hooking element 18 are positioned in the respective openings 14 and 15, the minimum distance A between these two portions 16 and 17 is less than the distance B between the edges of access to the same openings 14 and 15, i.e. the minimum distance between the ends of the anti-extraction reliefs 22 and 23 when the junction ends 12 and 13 are placed against each other to close the circle 11.

La direzione X si sviluppa con un angolo CI di 10° rispetto ad una indicativa direzione orizzontale X2 di riferimento, mentre la direzione XI si sviluppa con un angolo C2 di -10° rispetto ad una stessa direzione orizzontale X2. The X direction develops with an angle CI of 10 ° with respect to an indicative reference horizontal direction X2, while the XI direction develops with an angle C2 of -10 ° with respect to the same horizontal direction X2.

L'elemento d'aggancio 18, nel presente esempio realiz zativo, non limitativo del trovato, è dato da un corpo anulare in materia plastica almeno in parte elasticamente deformabile. The hooking element 18, in the present embodiment, which is not limitative of the invention, is provided by an annular body made of plastic material at least partially elastically deformable.

Tale corpo anulare in materia plastica elasticamente deformabile comprende dette due porzioni 16 e 17, che sono sostanzialmente cilindriche e ad assi paralleli, unite mediante due seconde porzioni sostanzialmente piattiformi 26 e 27, elasticamente deformabili. Said annular body made of elastically deformable plastic material comprises said two portions 16 and 17, which are substantially cylindrical and with parallel axes, joined by means of two second substantially flat portions 26 and 27, elastically deformable.

Tali porzioni cilindriche 16 e 17 e dette porzioni piattiformi 26 e 17 di detto elemento d'aggancio 18 sono realizzate in corpo unico, per stampaggio di materia plastica. Said cylindrical portions 16 and 17 and said flat portions 26 and 17 of said hooking element 18 are made in a single body, by molding of plastic material.

L'elemento di aggancio 18 è da intendersi realizzabile anche in materiali metallici, o parte in materiale metallico e parte in materia plastica, o in altri materiali simili ed equivalenti . The hooking element 18 is to be understood as being made also in metallic materials, or partly in metallic material and partly in plastic material, or in other similar and equivalent materials.

L'impiego del dispositivo secondo il trovato è ben esemplificato nelle figure 3 e 4. The use of the device according to the invention is well exemplified in Figures 3 and 4.

Si inserisce una prima porzione cilindrica 16 in una prima apertura 14, si accostano le due estremità di giunzione 12 e 13 del cerchio 11, come da figura 3, e di seguito si tende l'elemento di aggancio 18 in modo che la seconda porzione cilindrica 17 superi il corrispondente rilievo antiest razione 23 e si inserisca nella seconda apertura 15, come da figura 4. A first cylindrical portion 16 is inserted into a first opening 14, the two junction ends 12 and 13 of the rim 11 are approached, as shown in Figure 3, and then the coupling element 18 is stretched so that the second cylindrical portion 17 exceeds the corresponding anti-extraction relief 23 and fits into the second opening 15, as shown in Figure 4.

La trazione esercitata dalle porzioni piattiformi 26 e 27 sulle porzioni cilindriche 16 e 17 determina la chiusura delle estremità di giunzione 12 e 13 del cerchio 11 ed il bloccaggio della lente nel cerchio. The traction exerted by the flat portions 26 and 27 on the cylindrical portions 16 and 17 determines the closure of the junction ends 12 and 13 of the rim 11 and the locking of the lens in the rim.

Si è in pratica constatato come il trovato raggiunga il compito e gli scopi preposti. In practice it has been found that the invention achieves the intended aim and objects.

In particolare con il trovato si è messo a punto un dispositivo di chiusura per un cerchio di montatura non meno efficace del sistema a vite, ma più rapido da chiudere ed aprire, grazie all'assenza di parti filettate da accoppiare. In particular, the invention has provided a closing device for a rim that is no less effective than the screw system, but quicker to close and open, thanks to the absence of threaded parts to be coupled.

Inoltre, con il trovato si è messo a punto un dispositivo di chiusura applicabile ad occhiali sia in metallo, che in plastica, che in materiali compositi, sia ad occhiali da sole che da vista. Ulteriormente, con il trovato si è messo a punto un dispositivo di chiusura maneggiabile anche a mano libera, senza impiego di particolari attrezzature . Furthermore, the invention has provided a closure device which can be applied to eyeglasses both made of metal, plastic, and composite materials, as well as sunglasses and eyeglasses. Furthermore, the invention has provided a closure device which can also be handled free-hand, without the use of particular equipment.

Non ultimo, con il trovato si è realizzato un dispositivo per la chiusura di un cerchio porta lente di una montatura per occhiali realizzabile con impianti e tecnologie note, nonché producibile con costi contenuti. Last but not least, the invention provides a device for closing a lens-holding circle of a spectacle frame which can be produced with known systems and technologies, and can also be manufactured at low costs.

Il trovato, così concepito, è suscettibile di numerose modifiche e varianti, tutte rientranti nell'ambito del concetto inventivo; inoltre, tutti i dettagli potranno essere sostituiti da altri elementi tecnicamente equivalenti. The invention thus conceived is susceptible of numerous modifications and variations, all of which are within the scope of the inventive concept; moreover, all the details can be replaced by other technically equivalent elements.

In pratica, i materiali impiegati, nonché le dimensioni e le forme contingenti, potranno essere qualsiasi a seconda delle esigenze e dello stato della tecnica. In practice, the materials used, as well as the contingent shapes and dimensions, may be any according to requirements and to the state of the art.

Ove le caratteristiche e le tecniche menzionate in qualsiasi rivendicazione siano seguite da segni di riferimento, tali segni sono stati apposti al solo scopo di aumentare l'intelligibilità delle rivendicazioni e di conseguenza tali segni di riferimento non hanno alcun effetto limitante sull'interpretazione di ciascun elemento identificato a titolo di esempio da tali segni di riferimento . Where the features and techniques mentioned in any claim are followed by reference marks, these marks have been affixed for the sole purpose of increasing the intelligibility of the claims and consequently such reference marks have no limiting effect on the interpretation of each element. identified by way of example by these reference signs.

Claims (6)

RIVENDICAZIONI 1) Dispositivo (10) per la chiusura di un cerchio porta lente (11) di una montatura per occhiali, detto cerchio (11) essendo interrotto in una sua zona e con le estremità di giunzione (12, 13) distanziabili per l'introduzione di una lente all'interno di detto cerchio, che si caratterizza per il fatto che su ciascuna di dette estremità di giunzione (12, 13) è definita una apertura (14, 15) atta ad accogliere una corrispondente porzione (16, 17) di un elemento d'aggancio (18) atto a premere una contro l'altra le affacciate superfici di testa (19, 20) delle estremità di giunzione (12, 13). CLAIMS 1) Device (10) for closing a lens-holding circle (11) of a spectacle frame, said circle (11) being interrupted in one of its areas and with the junction ends (12, 13) which can be spaced for insertion of a lens inside said circle, which is characterized by the fact that on each of said junction ends (12, 13) there is defined an opening (14, 15) suitable for receiving a corresponding portion (16, 17) of a coupling element (18) adapted to press the facing end surfaces (19, 20) of the joining ends (12, 13) against each other. 2) Dispositivo secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che ciascuna di dette aperture (14, 15) è data da un incavo definito sul bordo laterale esterno della corrispondente estremità di giunzione (12, 13) verso l'interno del cerchio (11). 2) Device according to claim 1, characterized in that each of said openings (14, 15) is given by a recess defined on the outer lateral edge of the corresponding junction end (12, 13) towards the inside of the rim (11) . 3) Dispositivo secondo le rivendicazioni precedenti, caratterizzato dal fatto che ciascuna di dette aperture (14, 15) è sagomata a definire un rilievo antiest razione (22, 23) preposto ad impedire la fuoriuscita involontaria della corrispondente porzione (16, 17) dell'elemento di aggancio (18) a dispositivo chiuso. 3) Device according to the preceding claims, characterized in that each of said openings (14, 15) is shaped to define an anti-extraction relief (22, 23) designed to prevent the involuntary release of the corresponding portion (16, 17) of the hooking element (18) with closed device. 4) Dispositivo secondo le rivendicazioni precedenti, caratterizzato dal fatto che detto elemento d'aggancio (18) è dato da un corpo anulare in materia plastica almeno in parte elasticamente deformabile. 4) Device according to the preceding claims, characterized in that said coupling element (18) is given by an annular body made of plastic material at least partially elastically deformable. 5) Dispositivo secondo le rivendicazioni precedenti, caratterizzato dal fatto che detto corpo anulare in materia plastica elasticamente deformabile comprende dette due porzioni (16, 17), sostanzialmente cilindriche e ad assi paralleli, unite mediante due seconde porzioni sostanzialmente piattiformi (26, 27), elasticamente deformabili. 5) Device according to the preceding claims, characterized in that said annular body made of elastically deformable plastic material comprises said two portions (16, 17), substantially cylindrical and with parallel axes, joined by two second substantially flat portions (26, 27), elastically deformable. 6) Dispositivo secondo la rivendicazione precedente, che si caratterizza per il fatto che dette porzioni cilindriche (16, 17) e dette porzioni piattiformi (26, 27) di detto elemento d'aggancio (18) sono realizzate in corpo unico.6) Device according to the preceding claim, which is characterized in that said cylindrical portions (16, 17) and said flat portions (26, 27) of said coupling element (18) are made in a single body.
IT000172A 2010-05-31 2010-05-31 DEVICE FOR THE CLOSING OF A LENS RING HOLDER OF A FRAME FOR GLASSES ITPD20100172A1 (en)

Priority Applications (3)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT000172A ITPD20100172A1 (en) 2010-05-31 2010-05-31 DEVICE FOR THE CLOSING OF A LENS RING HOLDER OF A FRAME FOR GLASSES
EP11729686.3A EP2577383A1 (en) 2010-05-31 2011-05-12 A device for closing a lens rim of an eyeglass frame
PCT/IB2011/001034 WO2011151688A1 (en) 2010-05-31 2011-05-12 A device for closing a lens rim of an eyeglass frame

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT000172A ITPD20100172A1 (en) 2010-05-31 2010-05-31 DEVICE FOR THE CLOSING OF A LENS RING HOLDER OF A FRAME FOR GLASSES

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITPD20100172A1 true ITPD20100172A1 (en) 2011-12-01

Family

ID=43234219

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT000172A ITPD20100172A1 (en) 2010-05-31 2010-05-31 DEVICE FOR THE CLOSING OF A LENS RING HOLDER OF A FRAME FOR GLASSES

Country Status (3)

Country Link
EP (1) EP2577383A1 (en)
IT (1) ITPD20100172A1 (en)
WO (1) WO2011151688A1 (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2015128067A1 (en) * 2014-02-28 2015-09-03 Camillo Rattaro Eyeglass frame made in a single piece fitted with a fixing device for a pair of lenses
AT522420B1 (en) * 2019-04-10 2020-12-15 Gerald Lasnik Space-saving glasses frame for reading glasses

Citations (7)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2031841A5 (en) * 1969-02-10 1970-11-20 Rouille Georges
FR2603711A1 (en) * 1986-09-08 1988-03-11 Essilor Int Spectacle frame face
DE3741358A1 (en) * 1987-12-07 1989-06-15 Karl Weber Spectacles
WO1998005994A1 (en) * 1996-08-02 1998-02-12 Celes Optical S.R.L. Eyeglasses
EP0836109A2 (en) * 1996-10-08 1998-04-15 Mitsuo Kobayashi Improved structure for coupling some selected parts of a pair of eyeglasses
AT4100U1 (en) * 1995-01-17 2001-01-25 Lecon Tech Konstruktionen Und EYEWEAR FRAME FOR TOOL-FREE INTERCHANGEABLE GLASSES
US20090279047A1 (en) * 2008-05-09 2009-11-12 York Tsai Eye gear having quick-release frame coupling blocks

Patent Citations (7)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2031841A5 (en) * 1969-02-10 1970-11-20 Rouille Georges
FR2603711A1 (en) * 1986-09-08 1988-03-11 Essilor Int Spectacle frame face
DE3741358A1 (en) * 1987-12-07 1989-06-15 Karl Weber Spectacles
AT4100U1 (en) * 1995-01-17 2001-01-25 Lecon Tech Konstruktionen Und EYEWEAR FRAME FOR TOOL-FREE INTERCHANGEABLE GLASSES
WO1998005994A1 (en) * 1996-08-02 1998-02-12 Celes Optical S.R.L. Eyeglasses
EP0836109A2 (en) * 1996-10-08 1998-04-15 Mitsuo Kobayashi Improved structure for coupling some selected parts of a pair of eyeglasses
US20090279047A1 (en) * 2008-05-09 2009-11-12 York Tsai Eye gear having quick-release frame coupling blocks

Also Published As

Publication number Publication date
EP2577383A1 (en) 2013-04-10
WO2011151688A8 (en) 2012-12-27
WO2011151688A1 (en) 2011-12-08

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US20130271721A1 (en) Eyeglasses
US10539165B2 (en) Systems and methods for a symmetrical locking bridge
ITMI20100199A1 (en) FIXING SYSTEM FOR STORAGE BAGS FOR MOTORCYCLES
ITPD20100172A1 (en) DEVICE FOR THE CLOSING OF A LENS RING HOLDER OF A FRAME FOR GLASSES
CN101243350A (en) Rimless eyeglasses
US11054669B2 (en) Eyeglasses assembly
EP3004969B1 (en) Eyeglasses frame and a method for mounting lenses in an eyeglasses frame
US20200301167A1 (en) Assembly structure of side cover of glasses
IT202200023001A1 (en) DEVICE FOR ATTACHING A BOX TO A DIN RAIL AND BOX WITH A SIMILAR DEVICE
JPH01161312A (en) Spectacles frame having screw link
KR101886201B1 (en) Glass frames for easy combined glass-lens
ITUD20110119A1 (en) FRAME FOR GLASSES
CN203894479U (en) Spectacles with detachable lenses
US20070216853A1 (en) Frame for eyeglasses
KR20100003424U (en) Gas safety valve protection case
US20240427222A1 (en) Crushable lens adapter ring
US5173722A (en) Safety device for spectacle hinge
US9841611B1 (en) Lens exchanging structure of spectacles
KR20210020145A (en) Eyeglass frames
US2184427A (en) Ophthalmic mounting
WO2012137638A1 (en) Interchangeable lens unit for eyeglasses
ITPD20080051A1 (en) FIXING DEVICE OF THE LENS TO THE FRAME OF A GLASS, PARTICULARLY FOR FRAMES IN THREE PARTS
US9715128B2 (en) Connecting structure for spectacle temples
WO2023024505A1 (en) Glasses
KR101470527B1 (en) Eyeglasses