ITMI990385A1 - Morsetta - Google Patents

Morsetta

Info

Publication number
ITMI990385A1
ITMI990385A1 IT99MI000385A ITMI990385A ITMI990385A1 IT MI990385 A1 ITMI990385 A1 IT MI990385A1 IT 99MI000385 A IT99MI000385 A IT 99MI000385A IT MI990385 A ITMI990385 A IT MI990385A IT MI990385 A1 ITMI990385 A1 IT MI990385A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
jaw
clamp
cutting edge
plate
segments
Prior art date
Application number
IT99MI000385A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Heiko Rahm
Original Assignee
Klob Gmbh
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Klob Gmbh filed Critical Klob Gmbh
Publication of ITMI990385A1 publication Critical patent/ITMI990385A1/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H20/00Advancing webs
    • B65H20/16Advancing webs by web-gripping means, e.g. grippers, clips
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H23/00Registering, tensioning, smoothing or guiding webs
    • B65H23/02Registering, tensioning, smoothing or guiding webs transversely
    • B65H23/022Registering, tensioning, smoothing or guiding webs transversely by tentering devices
    • B65H23/028Registering, tensioning, smoothing or guiding webs transversely by tentering devices by clips
    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06CFINISHING, DRESSING, TENTERING OR STRETCHING TEXTILE FABRICS
    • D06C3/00Stretching, tentering or spreading textile fabrics; Producing elasticity in textile fabrics
    • D06C3/02Stretching, tentering or spreading textile fabrics; Producing elasticity in textile fabrics by endless chain or like apparatus
    • D06C3/04Tentering clips

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Magnetically Actuated Valves (AREA)
  • Medicines Containing Material From Animals Or Micro-Organisms (AREA)
  • Clamps And Clips (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

Descrizione Description

L'invenzione concerne una morsetta, comprendente un tavolo della morsetta ed una ganascia della morsetta, che è supportata in un braccio di fissaggio e reca un tagliente della ganascia, ed una piastrina della ganascia di preferenza realizzata sotto forma di elemento di lamiera di acciaio, laddove un materiale, per esempio tessile, è fissabile tra il tagliente della ganascia ed il tavolo della morsetta. The invention relates to a clamp, comprising a clamp table and a clamp jaw, which is supported in a fastening arm and carries a jaw cutting edge, and a jaw plate preferably made in the form of a sheet steel member, wherein a material, for example textile, is fixable between the cutting edge of the jaw and the table of the clamp.

Tali morsette sono già divenute note in svariate forme di realizzazione. Si rimanda per esempio al documento DE-PS 3610 105. Tali morsette sono oltre a ciò anche note dalla domanda di brevetto d'invenzione germanico 197 52 682.9 precedentemente resa pubblica, il cui contenuto viene con la presente integralmente integrato nella pubblicazione della presente invenzione, anche con lo scopo di integrare caratteristiche di questa domanda di brevetto d'invenzione nelle rivendicazioni della presente invenzione. Such clamps have already become known in various embodiments. For example, reference is made to document DE-PS 3610 105. These clamps are furthermore also known from the Germanic invention patent application 197 52 682.9 previously published, the content of which is hereby integrally integrated into the publication of the present invention, also with the aim of integrating features of this invention patent application into the claims of the present invention.

Il tagliente della ganascia della morsetta stabilisce il contatto con il materiale da trasportare, laddove quest'ultimo viene stretto tra il tagliente della ganascia ed il tavolo della morsetta e viene bloccato per il fatto che la ganascia vi si appoggia sopra sotto lo sforzo del materiale, ciò fino a che il trasporto del materiale viene terminato alla fine del telaio tenditore tramite apertura energica della ganascia. Le ganasce vengono di norma fabbricate in fusione di alluminio. Il tagliente della ganascia, di preferenza fabbricato in acciaio inossidabile, viene inserito nello stampo di colata sotto forma di materiale piatto, tagliato a misura, e nel corso della colata viene annegato nell'alluminio. La zona del getto che accoglie il piatto forma in proposito la piastrina della ganascia. Una volta solidificatosi l'alluminio, il tagliente della ganascia viene lavorato con asportazione di truciolo. Questi taglienti presentano di norma una lunghezza di circa 120 mm e vengono suddivisi in circa sei segmenti tramite disposizione di piccole fessure o tacche aventi una profondità di 3-5 mm. Una volta completata la lavorazione meccanica, corpo della morsetta e ganascia della morsetta vengono montati e regolati . The cutting edge of the jaw of the clamp establishes contact with the material to be conveyed, where the latter is clamped between the cutting edge of the jaw and the table of the clamp and is blocked by the fact that the jaw rests on it under the strain of the material, this until the transport of the material is terminated at the end of the tensioning frame by forcefully opening the jaw. The jaws are usually made of cast aluminum. The cutting edge of the jaw, preferably made of stainless steel, is inserted into the casting mold in the form of a flat material, cut to size, and in the course of casting it is drowned in aluminum. The area of the jet which receives the plate forms the plate of the jaw in this regard. Once the aluminum has solidified, the cutting edge of the jaw is machined with chip removal. These cutting edges usually have a length of about 120 mm and are divided into about six segments by arranging small slots or notches with a depth of 3-5 mm. Once machining is complete, the clamp body and clamp jaw are assembled and adjusted.

Con la regolazione la linea di contatto tra bordo del tagliente della ganascia e tavolo della morsetta viene impostata in modo che non passi la luce, vale a dire che vengono tollerate solo fessure aventi un'altezza di 1-2/1.000 mm. La regolazione e la lappatura sono fino ad ora necessari poiché errori di planarità nella superficie del tavolo della morsetta sono responsabili del fatto che non tutti i segmenti poggiano sul tavolo in modo uniforme ed in modo da non far passare la luce. Leggere sopraelevazioni sul tavolo della morsetta vengono asportate ed in seguito a ciò vengono spianate le fessure. With the adjustment, the contact line between the cutting edge of the jaw and the clamp table is set in such a way that no light passes through, ie only gaps with a height of 1-2 / 1,000 mm are tolerated. Adjustment and lapping are hitherto necessary as flatness errors in the surface of the clamp table are responsible for not all segments resting on the table evenly and in a way that does not allow light to pass. Slight superelevations on the clamp table are removed and the cracks are smoothed out as a result.

In considerazione dello stato dell'arte descritto in quanto precede, un obiettivo dell'invenzione è da vedersi nel fatto di indicare una morsetta del genere in argomento, nel caso della quale possa essere ridotto l'onere della regolazione . In consideration of the state of the art described above, an object of the invention is to be seen in the fact of indicating a terminal of the type in question, in the case of which the burden of adjustment can be reduced.

Questa problematica è anzitutto risolta sostanzialmente con l'oggetto della rivendicazione 1, laddove ci si basa sul fatto che la piastrina della ganascia è suddivisa sulla sua lunghezza in singoli segmenti, laddove un segmento può flettere verso l'esterno, ortogonalmente rispetto alla lunghezza del tagliente, sotto l'azione di una forza di trazione esercitata dal materiale. In conseguenza di questa configurazione possono essere omessi una regolazione della morsetta, una volta montata, e la lappatura del tagliente relativamente alla piastra del tavolo. I singoli segmenti della ganascia non devono essere allineati l'uno con l'altro. I segmenti della piastrina della ganascia possono muoversi l'uno relativamente all'altro per effetto della geometria della fessura, per cui i segmenti, sotto la trazione del materiale, si regolano di volta in volta indipendentemente, l'uno separatamente dall'altro. Al riguardo viene preferita una configurazione, nel caso della quale i segmenti sono formati da tagli di sezionamento verticali nella piastrina della ganascia. Previsto è oltre a ciò che l'altezza di un segmento - con riferimento ad un'usuale lunghezza del tagliente di circa 120 mm - ammonti al 5 percento o più. Dal descritto stato dell'arte è noto il fatto di suddividere il tagliente della ganascia in circa sei segmenti tramite l'esecuzione di piccole fessure o tacche aventi una profondità di 3-5 mm. Secondo l'invenzione queste fessure, sotto forma di tagli di sezionamento, sono fatte proseguire fino nella piastrina della ganascia, laddove si vengono a formare altezze del segmento pari nettamente a più di 5 mm, per esempio pari a 10 irai. Oltre a ciò, la larghezza della fessura viene di preferenza allargata. In aggiunta è previsto di aumentare il numero dei segmenti. Tramite i tagli di sezionamento verticali vengono a titolo di esempio realizzati 10 fino a 12 segmenti. Lo spessore della lamiera della piastrina suddivisa della ganascia può essere scelto in modo da armonizzarsi con le forze di tesatura che possono essere assorbite dai materiali tessili. Vengono così preferiti spessori della lamiera di 1,5 fino a 3 mm. Un sostanziale vantaggio della configurazione di cui all'invenzione consiste nel fatto che anche l'utente non ha bisogno di occuparsi di una pre-regolazione della ganascia e del corpo della morsetta. Grazie alla realizzazione di singoli segmenti si consegue un minore onere di regolazione. Ciò nonostante non è pregiudicata una tesatura uniforme del materiale. A seconda dell'errore di planarità rispettivamente della fessura tra il tagliente della ganascia ed il tavolo della morsetta, i segmenti trovano punti di finecorsa individuali per il loro movimento nella direzione di trazione. Quanto più stretti sono i segmenti, tanto migliore è la taratura fine del posizionamento dei segmenti. In funzione della fessura tra tagliente della ganascia e tavolo della morsetta, un segmento può muoversi rispettivamente spostarsi più o meno nella direzione di trazione. Man mano che la fessura si riduce questi segmenti si sposteranno in avanti rispettivamente si inclineranno in misura minore di quanto avviene con una fessura che diventa più grande. Solo quando forze verticali nella bocca della morsetta provvedono affinché l'intera bocca della morsetta si apra, può nel complesso inclinarsi anche la ganascia, laddove i segmenti si muovono individualmente l'uno relativamente all'altro, LO sfalsamento reciproco dei segmenti oscilla di preferenza, a seconda della forza del materiale, tra alcuni 1/100 fino ad alcuni 1/10 millimetri. Vale inoltre il principio per cui tanto maggiore è il livello di carico dovuto alla forza del materiale, tanto più i segmenti possono muoversi in avanti nella direzione x, laddove sono possibili corse di più d 1 mm di lunghezza. Secondo un'ulteriore configurazione dell'oggetto dell'invenzione è previsto che i segmenti presentino all'estremità, in corrispondenza del raccordo con una zona chiusa della piastrina della ganascia, di volta in volta una rastremazione formata da uno scarico nella direzione della lunghezza del tagliente. Grazie a questo provvedimento vengono migliorate le proprietà di assestamento dei singoli segmenti. In seguito a ciò vengono inoltre pre-definiti zone rispettivamente assi di oscillazione degli elementi del tagliente. Previsto è oltre a ciò il fatto che i segmenti sono ricavati su un elemento di lamiera di acciaio che superiormente è ancorato in un getto. Al riguardo, la piastrina della ganascia si compone di un settore del getto e di un settore dell'elemento di lamiera di acciaio, laddove inoltre la disposizione è di preferenza scelta in maniera tale, per cui il settore della lamiera di acciaio, sporgente fuori dal getto, della piastrina della ganascia possiede un'altezza di circa 10 mm, misurata ortogonalmente rispetto alla lunghezza del tagliente. I tagli di sezionamento che servono a formare i singoli segmenti si estendono preferibilmente su più o meno l'intera altezza, sporgente a sbalzo, del settore della lamiera di acciaio. Infine, in una configurazione alternativa, è previsto che la piastrina della ganascia sia completamente realizzata sotto forma di elemento di lamiera di acciaio, laddove il tagliente della ganascia, realizzando a settori i segmenti, è parte integrante della piastrina della ganascia. Può così essere per esempio scelta una configurazione come quella nota dalla domanda di brevetto d'invenzione germanico 19752 682.9 non pubblicata in precedenza. Come già detto, a questa si fa integralmente riferimento. Così, nel caso di una tale configurazione, i tagli di sezionamento possono già essere previsti in un modello tranciato della ganascia della morsetta. This problem is first of all substantially solved with the object of claim 1, where it is based on the fact that the plate of the jaw is divided along its length into individual segments, where a segment can flex outwards, orthogonally with respect to the length of the cutting edge. , under the action of a tensile force exerted by the material. As a consequence of this configuration, an adjustment of the clamp, once mounted, and the lapping of the cutting edge relative to the table plate can be omitted. The individual segments of the jaw must not be aligned with each other. The segments of the jaw plate can move relative to each other due to the geometry of the slot, so that the segments, under the traction of the material, adjust each time independently, one separately from the other. In this connection, a configuration is preferred in which the segments are formed by vertical sectioning cuts in the jaw plate. In addition to this, the height of a segment - referring to a usual cutting edge length of approximately 120 mm - is expected to be 5 percent or more. From the described state of the art it is known that the cutting edge of the jaw is divided into about six segments by making small slots or notches having a depth of 3-5 mm. According to the invention, these slots, in the form of sectioning cuts, are made to continue up to the plate of the jaw, where segment heights of clearly more than 5 mm, for example equal to 10 mm, are formed. In addition, the width of the slot is preferably widened. In addition, it is planned to increase the number of segments. By way of example, 10 to 12 segments are produced by means of the vertical sectioning cuts. The sheet thickness of the split plate of the jaw can be chosen so as to harmonize with the tensioning forces that can be absorbed by the textile materials. Sheet thicknesses of 1.5 to 3 mm are thus preferred. A substantial advantage of the configuration according to the invention consists in the fact that also the user does not need to take care of a pre-adjustment of the jaw and of the body of the clamp. A lower adjustment effort is achieved by creating individual segments. In spite of this, a uniform tensioning of the material is not compromised. Depending on the flatness error respectively of the gap between the jaw cutting edge and the clamp table, the segments find individual end points for their movement in the pulling direction. The tighter the segments, the better the fine tuning of the segment positioning. Depending on the gap between the jaw cutting edge and the clamp table, a segment can move respectively more or less in the pulling direction. As the crack shrinks these segments will move forward or skew to a lesser extent than with a crack becoming larger. Only when vertical forces in the mouth of the clamp ensure that the entire mouth of the clamp opens, can the jaw generally also tilt, where the segments move individually relative to each other, the reciprocal offset of the segments oscillates in preference, depending on the strength of the material, between some 1/100 up to some 1/10 millimeters. The principle also applies that the greater the load level due to the force of the material, the more the segments can move forward in the x direction, where strokes of more than 1 mm in length are possible. According to a further configuration of the object of the invention, it is provided that the segments have at the end, in correspondence with the connection with a closed area of the jaw plate, each time a taper formed by a relief in the direction of the length of the cutting edge. . Thanks to this provision, the settling properties of the individual segments are improved. As a result, areas or axes of oscillation of the cutting edge elements are also pre-defined. In addition to this, the fact that the segments are obtained on a sheet steel element which is anchored at the top in a casting is expected. In this regard, the jaw plate consists of a sector of the casting and a sector of the steel sheet element, wherein, moreover, the arrangement is preferably chosen in such a way that the sector of the steel sheet protruding out of the of the jaw plate has a height of about 10 mm, measured orthogonally to the length of the cutting edge. The sectioning cuts which serve to form the individual segments preferably extend over more or less the entire cantilevered height of the steel sheet sector. Finally, in an alternative configuration, the plate of the jaw is provided completely in the form of a steel sheet element, wherein the cutting edge of the jaw, forming the segments in sectors, is an integral part of the plate of the jaw. Thus, for example, a configuration such as the one known from the Germanic invention patent application 19752 682.9, not previously published, can be selected. As already mentioned, this is fully referred to. Thus, in the case of such a configuration, the sectioning cuts can already be provided in a sheared pattern of the jaw of the clamp.

L'invenzione è in appresso illustrata più nel dettaglio in relazione al disegno allegato, il quale rappresenta solamente svariati esempi di realizzazione. Qui mostrano The invention is illustrated hereinafter in more detail in relation to the attached drawing, which represents only several embodiments. Here they show

fig. 1 una ganascia di una morsetta conforme all'invenzione, nella vista anteriore, concernente una prima forma di realizzazione; fig. 1 a jaw of a clamp according to the invention, in the front view, concerning a first embodiment;

fig. 2 la sezione secondo la linea II-II nella figrura 1; fig. 2 the section along the line II-II in Figure 1;

fig. 3 in rappresentazione prospettica una piastrina della ganascia ricavata per formatura da un elemento di lamiera di acciaio; fig. 3 in perspective representation a plate of the jaw formed by forming from a sheet steel element;

fig. 4 una rappresentazione schematica in sezione attraverso la zona della piastrina della ganascia ed il tagliente della ganascia, con un materiale fissato tra il tagliente della ganascia ed un tavolo della morsetta,· fig. 5 una vista in pianta di un modello tranciato di una ganascia della morsetta di un altra forma di realizzazione; fig. 4 is a schematic sectional representation through the region of the jaw plate and the cutting edge of the jaw, with a material fixed between the cutting edge of the jaw and a clamp table, FIG. 5 is a plan view of a blank model of a clamp jaw of another embodiment;

fig. 6 una rappresentazione corrispondente alla figura 5, concernente tuttavia un'altra forma di realizzazione; fig. 6 is a representation corresponding to Figure 5, however relating to another embodiment;

fig. 7 una rappresentazione parziale, in prospettiva, di una morsetta con una ganascia ricavata per formatura dal modello tranciato di cui alla figura 6, in occasione del serraggio di un materiale tra tagliente della ganascia e tavolo della morsetta. fig. 7 is a partial representation, in perspective, of a clamp with a jaw obtained by molding from the blank model of Figure 6, during the clamping of a material between the cutting edge of the jaw and the table of the clamp.

Rappresentata e descritta è anzitutto, con riferimento alla figura 1, una ganascia 1 per una morsetta non rappresentata. Questa ganascia 1 della morsetta si compone sostanzialmente di un supporto 2 della ganascia, con settore 3 della piastrina della ganascia su di esso ricavato per formatura sotto forma di getto di alluminio, e di una piastrina 4 della ganascia, ricavata da un elemento di lamiera di acciaio, con tagliente 5 della ganascia realizzato all'estremità. Represented and described is first of all, with reference to Figure 1, a jaw 1 for a clamp not shown. This jaw 1 of the clamp is substantially composed of a support 2 of the jaw, with sector 3 of the jaw plate on it obtained by forming in the form of an aluminum casting, and of a plate 4 of the jaw, obtained from a sheet metal element. steel, with cutting edge 5 of the jaw made at the end.

La piastrina 4 della ganascia è suddivisa sulla sua lunghezza 1 in singoli segmenti 7 tramite tagli di sezionamento 6 verticali. Nell'esempio di realizzazione mostrato, per la creazione di dieci segmenti 7 di uguale grandezza, sono previsti nove tagli di sezionamento 6 che sono uniformemente distanziati l'uno relativamente all'altro e corrono verticalmente rispetto alla direzione longitudinale del tagliente. Al riguardo, il tagliente 5 della ganascia, con configurazione a settori dei segmenti 7, è parte integrante della piastrina 4 della ganascia unita con il settore 3 della piastrina della ganascia. The plate 4 of the jaw is divided along its length 1 into individual segments 7 by means of vertical sectioning cuts 6. In the example of embodiment shown, for the creation of ten segments 7 of equal size, nine sectioning cuts 6 are provided which are uniformly spaced relative to each other and run vertically with respect to the longitudinal direction of the cutting edge. In this regard, the cutting edge 5 of the jaw, with sector configuration of the segments 7, is an integral part of the plate 4 of the jaw joined with the sector 3 of the plate of the jaw.

L'altezza h di ciascun segmento 7 ammonta, con riferimento alla lunghezza 1 del tagliente, - circa 120 ram nell'esempio di realizzazione mostrato - al 5 percento o più. Nell'esempio di realizzazione mostrato è scelta un'altezza h di circa 10 mm. The height h of each segment 7 amounts, with reference to the length 1 of the cutting edge, - about 120 rams in the embodiment shown - to 5 percent or more. In the example of embodiment shown, a height h of about 10 mm is chosen.

Nel punto in cui i segmenti 7 si raccordano con una zona chiusa 8 della piastrina 4 della ganascia, ciascun taglio di sezionamento 6 presenta una rastremazione formata da uno scarico 9 nella direzione della lunghezza del tagliente. Questo scarico 9 è realizzato con forma ovale, allungata, nell'esempio di realizzazione mostrato nella figura 1, per cui tra due scarichi 9 si forma una zona di oscillazione 10 nella regione del segmento 7. At the point where the segments 7 connect with a closed area 8 of the plate 4 of the jaw, each sectioning cut 6 has a taper formed by a relief 9 in the direction of the length of the cutting edge. This drain 9 is made with an oval, elongated shape, in the embodiment shown in Figure 1, whereby between two drains 9 an oscillation zone 10 is formed in the region of the segment 7.

La citata zona 8 chiusa, vale a dire sprovvista di tagli di sezionamento, presenta un'altezza un poco minore rispetto ai segmenti 7. In questa zona chiusa 8 sono previste sfinestrature 11 per l'ancoraggio tramite vincolo geometrico della piastrina 4 della ganascia quando questa zona 8 chiusa viene annegata nel getto di alluminio al fine di formare il settore 3 della piastrina della ganascia ed il supporto 2 della ganascia (si veda la rappresentazione in sezione nella figura 2). The aforementioned closed area 8, that is, without sectioning cuts, has a slightly lower height than the segments 7. In this closed area 8 there are slots 11 for anchoring the plate 4 of the jaw by means of a geometric constraint when this closed zone 8 is embedded in the aluminum casting in order to form the sector 3 of the plate of the jaw and the support 2 of the jaw (see the sectional representation in Figure 2).

La piastrina 4 della ganascia e perciò anche la lama 5 della ganascia sono fabbricati con un acciaio inossidabile . The jaw plate 4 and therefore also the jaw blade 5 are made of a stainless steel.

Grazie alla suddivisione di cui all'invenzione della piastrina 4 della ganascia in singoli segmenti 7, ciascun segmento 7 può flettere verso l'esterno, ortogonalmente rispetto alla lunghezza 1 della lama, sotto l'azione di una forza di trazione (freccia z), esercitata da un materiale 12. La figura 4 mostra una rappresentazione schematica di questa operazione. Il materiale 12, per esempio tessile, è al riguardo fissato tra la lama 5 della ganascia ed un tavolo 13 della morsetta. Thanks to the subdivision according to the invention of the plate 4 of the jaw into individual segments 7, each segment 7 can flex outwards, orthogonally with respect to the length 1 of the blade, under the action of a traction force (arrow z), exerted by a material 12. Figure 4 shows a schematic representation of this operation. The material 12, for example textile, is in this connection fixed between the blade 5 of the jaw and a table 13 of the clamp.

La piastrina 4 della ganascia è abitualmente inclinata con un angolo alfa relativamente al tavolo 13 della morsetta. Per effetto della segmentazione della piastrina 4 della ganascia, i singoli segmenti 7 possono anche essere orientati in modo da non risultare allineati l'uno con l'altro, ciò per esempio a motivo di errori di planarità esistenti sul tavolo 13 della morsetta, per cui nel caso di convenzionali piastrine monoblocco della morsetta tra il tagliente 5 della ganascia ed il tavolo 13 della morsetta si verrebbe a creare una fessura. Per effetto della segmentazione, i singoli segmenti 7 trovano punti individuali di finecorsa per il loro movimento nella direzione di trazione (si veda la rappresentazione a tratto e punto nella figura 4). The plate 4 of the jaw is usually inclined at an angle alpha relative to the table 13 of the clamp. As a result of the segmentation of the plate 4 of the jaw, the individual segments 7 can also be oriented so as not to be aligned with each other, for example due to planarity errors existing on the table 13 of the clamp, whereby in the case of conventional monobloc plates of the clamp, a gap would be created between the cutting edge 5 of the jaw and the table 13 of the clamp. As a result of the segmentation, the individual segments 7 find individual limit switch points for their movement in the direction of traction (see the dotted line representation in Figure 4).

In conseguenza di questa configurazione possono essere omessi onerosi lavori che servono a portare in pari le fessure tra tagliente 5 della ganascia e tavolo 13 della morsetta. As a consequence of this configuration, burdensome works can be omitted which serve to bring even the gaps between the cutting edge 5 of the jaw and the table 13 of the clamp.

La configurazione di cui all'invenzione è anche adottabile nel caso di una ganascia 1 conforme agli esempi di realizzazione di cui alle figure 5 e 6. Qui sono rappresentati modelli tranciati di lamiera di acciaio per la realizzazione di ganasce l della morsetta, ciò che è noto dalla già citata domanda di brevetto d'invenzione non pubblicata in precedenza. Da questi modelli tranciati, tramite ripiegatura di singoli segmenti, nella maniera più semplice può essere fabbricata una ganascia 1 della morsetta, ciò che a titolo di esempio è mostrato nella figura 7 in una rappresentazione parziale, in prospettiva. The configuration according to the invention can also be adopted in the case of a jaw 1 conforming to the examples of embodiment of Figures 5 and 6. Sheared models of steel sheet for the production of jaws 1 of the clamp are shown here. known from the previously cited invention patent application not previously published. From these blanked models, by folding of individual segments, a jaw 1 of the clamp can be manufactured in the simplest way, which by way of example is shown in Figure 7 in a partial perspective view.

Qui, contrariamente al primo esempio di realizzazione, la piastrina 4 della ganascia è completamente realizzata sotto forma di elemento di lamiera di acciaio ed è provvista, per la creazione di segmenti 7, di tagli di sezionamento 6 che corrono verticalmente rispetto alla direzione longitudinale del tagliente. Here, contrary to the first example of embodiment, the plate 4 of the jaw is completely made in the form of a sheet steel element and is provided, for the creation of segments 7, with sectioning cuts 6 which run vertically with respect to the longitudinal direction of the cutting edge. .

I tagli di sezionamento 6, nel punto di raccordo con la zona 8 chiusa del tagliente 4 della ganascia, non presentano alcuno scarico 9. Le zone di oscillazione 10 sono quindi qui formate tra due tagli di sezionamento 6 e possiedono pertanto una larghezza corrispondente ad un segmento 7. The sectioning cuts 6, at the point of connection with the closed zone 8 of the cutting edge 4 of the jaw, do not have any relief 9. The oscillation zones 10 are therefore formed here between two sectioning cuts 6 and therefore have a width corresponding to a segment 7.

Nella figura 6, nel punto di raccordo con la zona chiusa 8, sono previsti scarichi 9 di forma circolare. Qui le zone di oscillazione 10 si formano tra gli scarichi 9. In figure 6, at the point of connection with the closed zone 8, circular outlets 9 are provided. Here the oscillation zones 10 are formed between the exhausts 9.

La figura 7 mostra, in una rappresentazione in prospettiva, la ganascia 1 della morsetta secondo la forma di realizzazione di cui alla figura 6 in una posizione di lavoro, nella quale, per effetto della forza di trazione provocata dal materiale 13, i segmenti 7 sono sfalsati l'uno relativamente all'altro. Lo sfalsamento reciproco dei segmenti ammonta al riguardo, a seconda della forza del materiale, ad alcuni 1/100 fino ad alcuni 1/10 millimetri . Figure 7 shows, in a perspective representation, the jaw 1 of the clamp according to the embodiment of Figure 6 in a working position, in which, due to the tensile force caused by the material 13, the segments 7 are offset relative to each other. The reciprocal offset of the segments amounts to some 1/100 to some 1/10 millimeters in this regard, depending on the strength of the material.

Quanto più grande è la fessura tra tagliente 5 della ganascia e tavolo 13 della morsetta, tanto più si sposta il segmento 7 nella direzione di trazione rispettivamente si inclina in questa direzione. The larger the gap between the cutting edge 5 of the jaw and the table 13 of the clamp, the more the segment 7 moves in the pulling direction or tilts in this direction.

Tutte le caratteristiche rese pubbliche sono essenziali ai fini dell'invenzione. Nella pubblicazione della domanda viene con ciò integrato anche il contenuto reso pubblico con i documenti di priorità relativi/allegati (copia della predomanda), anche con lo scopo di integrare caratteristiche di questi documenti nelle rivendicazioni della presente domanda. All the features made public are essential for the purposes of the invention. In the publication of the application, the content made public is also integrated with the relative / attached priority documents (copy of the pre-application), also with the aim of integrating characteristics of these documents in the claims of the present application.

Claims (1)

Rivendicazioni 1.- Morsetta, comprendente un tavolo (13) della morsetta ed una ganascia (l) della morsetta, che è supportata in un braccio di fissaggio e reca un tagliente (5) della ganascia, ed una piastrina (4) della ganascia di preferenza realizzata sotto forma di elemento di lamiera di acciaio, laddove un materiale (12), per esempio tessile, è fissabile tra il tagliente (5) della ganascia ed il tavolo (13) della morsetta, caratterizzata dal fatto che la piastrina (4) della ganascia è suddivisa in singoli segmenti (7) sulla propria lunghezza (1), laddove un segmento (7) può flettere verso l'esterno, ortogonalmente rispetto alla lunghezza (1) del tagliente, sotto l'azione di una forza di trazione (freccia z) esercitata dal materiale (12). 2.- Morsetta secondo la rivendicazione 1 oppure in special modo rispondente a questa, caratterizzata dal fatto che i segmenti (7) sono formati tramite tagli di sezionamento (6) verticali nella piastrina (4) della ganascia. 3.- Morsetta secondo una o più delle rivendicazioni che precedono, oppure in special modo rispondente a queste, caratterizzata dal fatto che l'altezza di un segmento (7) - riferita ad un'usuale lunghezza (1) del tagliente di circa 120 mm ammonta al 5 percento o più. 4.- Morsetta secondo una o più delle rivendicazioni che precedono, oppure in special modo rispondente a queste, caratterizzata dal fatto che i segmenti (7) presentano all'estremità, nel punto di raccordo con una zona chiusa (8) della piastrina (4) della ganascia, di volta in volta una rastremazione formata tramite uno scarico (9) nella direzione della lunghezza (1) del tagliente. 5.- Morsetta secondo una o più delle rivendicazioni che precedono, oppure in special modo rispondente a queste, caratterizzata dal fatto che i segmenti (7) sono ricavati su un elemento di lamiera di acciaio, che sul lato superiore è ancorato in un getto . 6.- Morsetta secondo una o più delle rivendicazioni che precedono, oppure in special modo rispondente a queste, caratterizzata dal fatto che la piastrina (4) della ganascia è completamente realizzata sotto forma di elemento di lamiera di acciaio, laddove il tagliente (5) della ganascia, nella configurazione a settori dei segmenti (7), fà parte integrante della piastrina (4) della ganascia. Claims 1.- Clamp, comprising a clamp table (13) and a clamp jaw (1), which is supported in a fixing arm and carries a jaw cutting edge (5), and a jaw plate (4) preferably made in the form of a sheet steel element, where a material (12), for example textile, can be fixed between the cutting edge (5) of the jaw and the table (13) of the clamp, characterized in that the plate (4) of the jaw is divided into individual segments (7) along its length (1), where a segment (7) can flex outward, orthogonally to the length (1) of the cutting edge, under the action of a pulling force (arrow z) exerted by the material (12). 2.- Clamp according to Claim 1 or particularly according to Claim 1, characterized in that the segments (7) are formed by vertical sectioning cuts (6) in the plate (4) of the jaw. 3.- Clamp according to one or more of the preceding claims, or in a special way responding to these, characterized in that the height of a segment (7) - referred to a usual length (1) of the cutting edge of about 120 mm amounts to 5 percent or more. 4.- Clamp according to one or more of the preceding claims, or in a special way responding to these, characterized in that the segments (7) have at the end, at the point of connection with a closed area (8) of the plate (4 ) of the jaw, in each case a taper formed by a relief (9) in the direction of the length (1) of the cutting edge. 5.- Clamp according to one or more of the preceding claims, or in a special way responding to these, characterized in that the segments (7) are obtained on a sheet steel element, which is anchored in a casting on the upper side. 6.- Clamp according to one or more of the preceding claims, or in a special way responding to these, characterized in that the plate (4) of the jaw is completely made in the form of a steel sheet element, whereas the cutting edge (5) of the jaw, in the segmented configuration of the segments (7), forms an integral part of the plate (4) of the jaw.
IT99MI000385A 1998-03-04 1999-02-25 Morsetta ITMI990385A1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE1998109117 DE19809117B4 (en) 1998-03-04 1998-03-04 kluppe

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITMI990385A1 true ITMI990385A1 (en) 2000-08-25

Family

ID=7859606

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT99MI000385A ITMI990385A1 (en) 1998-03-04 1999-02-25 Morsetta

Country Status (2)

Country Link
DE (1) DE19809117B4 (en)
IT (1) ITMI990385A1 (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN216947493U (en) * 2021-12-15 2022-07-12 江苏小太阳技术发展有限公司 Non-deformable's blade for cloth gripper and have cloth gripper of non-deformable blade

Family Cites Families (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
NL63953C (en) * 1945-11-24
DE3610105C2 (en) * 1986-03-26 1994-02-03 Kolb Gmbh & Co Hans Clip for stretching and stretching machines
DE3806432A1 (en) * 1988-02-29 1989-09-07 Ziegler & Sohn Wilh Clip flap with self-sharpening blade
DE19752682A1 (en) * 1996-12-16 1998-06-18 Kolb Gmbh Screw plate has screw plate flap held in fastening arm

Also Published As

Publication number Publication date
DE19809117B4 (en) 2010-01-07
DE19809117A1 (en) 1999-09-09

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR102001136B1 (en) Milling Clamp Assembly
TWI515056B (en) A press brake for bending sheets
US7975521B2 (en) Bending tool for a bending press
CA2093327C (en) Liquid-cooled mould for continuous casting of steel billets in slab form
SA92120441B1 (en) A formwork having at its edges a raised rim of flat material
ITMI990385A1 (en) Morsetta
KR100407587B1 (en) Manufacturing Method for Corner of Steel Panel
JP4442354B2 (en) Arc bending machine for metal plate
KR102232455B1 (en) Mold set for bending machine for manufacturing rail plate for elevator door, and manufacturing method of rail plate using same
RU2666805C2 (en) Device and method for manufacture of articles by stamping
CN210754664U (en) Sinking forming die for high-web T-shaped material
CN210173766U (en) Structure for changing old mold
CN205362580U (en) Combination casting die utensil
ITMI20010084A1 (en) HEIGHT ADJUSTMENT DEVICE OF A MULTIPLE OF TOOL HOLDERS FOR BENDING PRESS
ITMI960014U1 (en) BEND TYPE PROTECTION COVER, IN PARTICULAR FOR MACHINE TOOLS
JP7359707B2 (en) Press-formed product manufacturing method and press-formed product manufacturing device
JP2007313616A (en) Molding method of elastic workpiece and elastic molding molded thereby
IT9020251A1 (en) MECHANICAL SHEAR FOR SHEARING STEEL BARS, IN PARTICULAR STEEL PROFILES IN BARS
CN209867361U (en) Powder metallurgy die pressing device for metal zipper teeth
JPH04231198A (en) Guid member for guiding sheet edges to be welded to each other
US1587258A (en) Stock for spirit levels
CN213521458U (en) Stepping motor support and forming die thereof
US10946460B2 (en) Splitting apparatus and splitting method
JP3504648B2 (en) Bending machine
JPS5925560Y2 (en) Angle correction device in press brake