ITMI982783A1 - WASHING MACHINE - Google Patents

WASHING MACHINE Download PDF

Info

Publication number
ITMI982783A1
ITMI982783A1 IT1998MI002783A ITMI982783A ITMI982783A1 IT MI982783 A1 ITMI982783 A1 IT MI982783A1 IT 1998MI002783 A IT1998MI002783 A IT 1998MI002783A IT MI982783 A ITMI982783 A IT MI982783A IT MI982783 A1 ITMI982783 A1 IT MI982783A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
detergent
washing machine
container
discharge
union
Prior art date
Application number
IT1998MI002783A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Andreas Schleuthner
Arno Beyer
Andrej Camer
Original Assignee
Bsh Bosch Siemens Hausgeraete
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Bsh Bosch Siemens Hausgeraete filed Critical Bsh Bosch Siemens Hausgeraete
Publication of ITMI982783A1 publication Critical patent/ITMI982783A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1304086B1 publication Critical patent/IT1304086B1/en

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F37/00Details specific to washing machines covered by groups D06F21/00 - D06F25/00
    • D06F37/26Casings; Tubs
    • D06F37/267Tubs specially adapted for mounting thereto components or devices not provided for in preceding subgroups
    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F39/00Details of washing machines not specific to a single type of machines covered by groups D06F9/00 - D06F27/00 
    • D06F39/02Devices for adding soap or other washing agents

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Detail Structures Of Washing Machines And Dryers (AREA)
  • Centrifugal Separators (AREA)

Description

DESCRIZIONE DESCRIPTION

L'invenzione riguarda una macchina lavatrice comprendente un recipiente della liscivia, al quale è associato un dispositivo di introduzione a sciacquo del detersivo, che tramite un bocchettone di scarico servente all'adduzione del liquido è collegato con il recipiente della liscivia, e inoltre comprendente una conduttura di sfiato fra il recipiente della liscivia ed il dispositivo di introduzione a sciacquo del detersivo. The invention relates to a washing machine comprising a lye container, to which a detergent rinsing introduction device is associated, which is connected to the lye container by means of a drain port serving for the supply of the liquid, and also comprising a vent pipe between the detergent container and the detergent rinsing device.

Una tale macchina lavatrice è nota dal DE 43 04 382 Al. In questa nota macchina lavatrice è prevista una distinta conduttura di sfiato, che con una propria estremità è raccordata al recipiente della liscivia e con l'altra propria estremità è raccordata al dispositivo di introduzione a sciacquo del detersivo. Una tale conduttura di sfiato richiede un dispendio relativamente alto per materiale e montaggio. Such a washing machine is known from DE 43 04 382 A1. In this known washing machine a separate vent pipe is provided, which with one end is connected to the lye container and with its other end is connected to the introduction device rinsing off the detergent. Such a vent line requires a relatively high expenditure on material and assembly.

L'invenzione si pone il compito di ridurre sostanzialmente il dispendio per lo sfiato del recipiente della liscivia in una macchina lavatrice del genere descritto all'inizio. The invention has the aim of substantially reducing the expenditure for venting the container of lye in a washing machine of the type described at the beginning.

Secondo l'invenzione il problema posto viene risolto per il fatto che la conduttura di sfiato è componente integrale del bocchettone di scarico del dispositivo di introduzione a sciacquo del detersivo. In tal modo si ottiene una lunghezza minima per la conduttura di sfiato e, grazie all'integrazione nel corpo in materia artificiale del dispositivo di introduzione a sciacquo del detersivo, si ottiene un sostanziale risparmio di materiale. Inoltre viene a mancare qualsiasi dispendio per il montaggio della conduttura di sfiato. According to the invention, the problem posed is solved by the fact that the breather duct is an integral component of the discharge union of the detergent rinsing device. In this way, a minimum length is obtained for the vent duct and, thanks to the integration of the detergent rinsing device into the body made of artificial material, a substantial saving of material is achieved. In addition, there is no need for any effort to install the vent pipe.

Un'esecuzione della conduttura di sfiato, costruttivamente assai semplice, sta' nel fatto che mediante una parete divisoria ricavata nel bocchettone di scarico, la conduttura di sfiato è separata rispetto al canale del liquido del bocchettone di scarico, laddove la parete divisoria nel dispositivo di introduzione a sciacquo del detersivo sporge oltre il livello dell'apertura di immissione del bocchettone di scarico. A very simple construction of the vent duct is that by means of a dividing wall formed in the discharge union, the vent duct is separated from the liquid channel of the discharge union, whereas the dividing wall in the discharge device detergent inlet protrudes beyond the level of the inlet opening of the drain nozzle.

E' inoltre vantaggioso che collegando indirettamente il bocchettone di scarico con il recipiente della liscivia tramite un tubolare intermedio, la conduttura di sfiato sbocca nel tubolare intermedio e la sezione trasversale interna del tubolare intermedio è superiore alla sezione trasversale interna del canale del liquido del bocchettone di scarico. Di conseguenza il miscuglio detersivo -acqua defluente non può chiudere l'accesso alla conduttura di sfiato. It is also advantageous that by indirectly connecting the drain union with the lye container by means of an intermediate tube, the vent pipe opens into the intermediate tube and the internal cross section of the intermediate tube is greater than the internal cross section of the liquid channel of the discharge union. I unload. Consequently, the detergent-flowing water mixture cannot close the access to the vent pipe.

In base ad un esempio di realizzazione rappresentato nel disegno l'invenzione è illustrata più dettagliatamente in seguito. On the basis of an embodiment shown in the drawing, the invention is illustrated in more detail below.

La zona parziale del recipiente 1 della liscivia rappresentata in sezione trasversale, in corrispondenza della propria parete periferica 2 presenta un'apertura di ammissione 4, che serve all'adduzione dell'acqua ed è circondata da un bordo a flangia 3. Sul bordo a flangia 3 con una sua estremità 6 è innestato un tubolare intermedio 5. Con l'altra sua estremità 7 il tubolare intermedio 5 è raccordato- al bocchettone di scarico 8 di un dispositivo 9 di introduzione a sciacquo del detersivo. Questo dispositivo a sciacquo del detersivo può avere ad esempio un cassetto non rappresentato per dosi di detersivo tenute di scorta fino al loro dilavaggio mediante acqua fresca. L'acqua fresca viene immessa da un dispositivo di adduzione dell'acqua pure non rappresentato . The partial area of the lye container 1 shown in cross section, in correspondence with its peripheral wall 2 has an inlet 4, which serves for the water supply and is surrounded by a flange edge 3. On the flange edge 3 an intermediate tubular 5 is coupled with one end 6 thereof. With its other end 7 the intermediate tubular 5 is connected to the discharge nozzle 8 of a device 9 for rinsing the detergent. This detergent rinsing device may have, for example, a drawer not shown for detergent doses which are kept in reserve until they are washed with fresh water. The fresh water is introduced by a water supply device, also not shown.

All'interno del bocchettone di scarico 8 mediante una parete divisoria 10 rispetto ad un canale 11 del liquido, servente all'adduzione del liquido (figura 15), è separata una conduttura di sfiato 12. La parete divisoria 10 si estende oltre il livello dell'apertura di ammissione 13 del canale del liquido 11, cosicché l'apertura di scarico 14 della conduttura di sfiato 12 sì trova al di sopra del livello del liquido del miscuglio detersivo-acqua, defluente dal dispositivo 9 di introduzione a sciacquo del detersivo, ed è pertanto libera per un'uscita dell'aria. A vent pipe 12 is separated inside the discharge port 8 by means of a dividing wall 10 with respect to a liquid channel 11, serving for the liquid supply (Figure 15). The dividing wall 10 extends beyond the level of the the inlet opening 13 of the liquid channel 11, so that the discharge opening 14 of the vent duct 12 is above the level of the liquid of the detergent-water mixture, flowing from the detergent rinsing device 9, and it is therefore free for an air outlet.

La sezione trasversale interna del canale 11 del liquido è più piccola di quella del tubolare intermedio 5 e dell'apertura dell'ammissione 4 del recipiente 1 della liscivia. In tal modo viene assicurato che il tubolare intermedio 5 e l'apertura di ammissione 13 non sono mai completamente riempiti con liquido, cosicché è sempre ancora presente uno spazio libero per l'aria (freccia 16) effluente dal recipiente 1 della liscivia. In tal modo questa aria può senz'altro fluire verso la conduttura di sfiato 12 e, tramite questa, nel dispositivo 9 di introduzione a sciacquo del detersivo. The internal cross section of the liquid channel 11 is smaller than that of the intermediate tubular 5 and the opening of the inlet 4 of the lye vessel 1. In this way it is ensured that the intermediate tube 5 and the inlet opening 13 are never completely filled with liquid, so that there is always still a free space for the air (arrow 16) effluent from the lye vessel 1. In this way, this air can undoubtedly flow towards the vent duct 12 and, through this, into the detergent rinsing device 9.

Con l'integrazione della conduttura di sfiato 12 nel bocchettone di scarico 8 viene a mancare qualsiasi dispendio di montaggio per una distinta conduttura di sfiato ed è necessario soltanto un modesto maggiore dispendio per materiali per la conduttura di sfiato integrata 12. With the integration of the vent line 12 into the drain connection 8 there is no assembly effort for a separate vent line and only a modest higher material expenditure is required for the integrated vent line 12.

Il dispositivo 9 di introduzione a sciacquo di detersivo con il proprio bocchettone di scarico 8, a seconda delle condizioni costruttive della lavatrice, può essere anche raccordato direttamente all'apertura di ammissione 13 del recipiente della liscivia 1. Depending on the construction conditions of the washing machine, the detergent rinsing introduction device 9 with its own outlet 8 can also be connected directly to the inlet opening 13 of the lye container 1.

Claims (3)

RIVENDICAZIONI 1. Macchina lavatrice comprendente un recipiente della liscivia, al quale è associato un dispositivo di introduzione a sciacquo del detersivo collegato al recipiente della liscivia tramite un bocchettone di scarico servente all'adduzione del liquido, e inoltre comprendente una conduttura di sfiato fra il recipiente della liscivia e il dispositivo di introduzione a sciacquo del detersivo, caratterizzata dal fatto che la conduttura a sfiato (12) è componente integrale del bocchettone di scarico (8) del dispositivo (9) di introduzione a sciacquo del detersivo. CLAIMS 1. Washing machine comprising a lye container, to which a detergent rinsing introduction device is associated, connected to the lye container by means of a discharge nozzle serving for the supply of the liquid, and further comprising a vent duct between the container of the detergent lye and the detergent rinsing device, characterized in that the vent pipe (12) is an integral component of the drain port (8) of the detergent rinsing device (9). 2. Macchina lavatrice secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che mediante una parete divisoria (10), ricavata nel bocchettone di scarico (8), la conduttura di sfiato (12) è separata rispetto al canale (11) del liquido del bocchettone di scarico (8), laddove la parete divisoria (10) sporge nel dispositivo (9) di introduzione a sciacquo del detersivo oltre il livello dell'apertura di immissione (13) del bocchettone di scarico (8). 2. Washing machine according to claim 1, characterized in that by means of a dividing wall (10), obtained in the discharge union (8), the vent duct (12) is separated from the liquid channel (11) of the discharge union (8), where the dividing wall (10) protrudes into the detergent rinsing device (9) beyond the level of the inlet opening (13) of the drain union (8). 3. Macchina lavatrice secondo la rivendicazione 2, caratterizzata dal fatto che in caso di collegamento indiretto del bocchettone di scarico (8) con il recipiente (1) della liscivia tramite un tubolare intermedio (5), la conduttura di sfiato (12) sbocca nel tubolare intermedio (5) e la sezione trasversale interna del tubolare intermedio (5) è superiore alla sezione tubolare interna del canale del liquido (11) del bocchettone di scarico (8). 3. Washing machine according to claim 2, characterized in that in the event of indirect connection of the drain nozzle (8) with the detergent container (1) via an intermediate tube (5), the vent line (12) opens into the intermediate tubular (5) and the internal cross section of the intermediate tubular (5) is higher than the internal tubular section of the liquid channel (11) of the discharge union (8).
IT1998MI002783A 1997-12-22 1998-12-22 WASHING MACHINE IT1304086B1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE19757303A DE19757303A1 (en) 1997-12-22 1997-12-22 Washing machine ventilation

Publications (2)

Publication Number Publication Date
ITMI982783A1 true ITMI982783A1 (en) 2000-06-22
IT1304086B1 IT1304086B1 (en) 2001-03-07

Family

ID=7853039

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT1998MI002783A IT1304086B1 (en) 1997-12-22 1998-12-22 WASHING MACHINE

Country Status (4)

Country Link
DE (1) DE19757303A1 (en)
ES (1) ES2165746B1 (en)
FR (1) FR2772799B1 (en)
IT (1) IT1304086B1 (en)

Families Citing this family (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2379452B (en) * 2001-09-06 2005-02-09 Dyson Ltd Inlet and vent duct for a laundry appliance
EP2239363B1 (en) * 2009-04-09 2012-06-20 Electrolux Home Products Corporation N.V. Washing machine with an improved washing/rinsing-liquid inlet circuit
DE102011053950B4 (en) * 2011-09-27 2019-12-24 Miele & Cie. Kg Washing machine with a tub arranged in a machine housing
DE102011089395A1 (en) 2011-12-21 2013-06-27 BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH Einspülanordnung for a household appliance for the care of laundry and household appliance for the care of laundry
DE102020215690A1 (en) 2020-12-11 2022-06-15 BSH Hausgeräte GmbH Laundry care device with a partition

Family Cites Families (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1585808A1 (en) * 1967-10-10 1971-06-16 Licentia Gmbh Detergent drawer
DE3721381A1 (en) * 1987-06-29 1989-01-19 Henkel Kgaa POWDER DOSING DEVICE
DE4304382C2 (en) 1993-02-13 2002-11-14 Miele & Cie Washer or washer dryer
DE19619602A1 (en) * 1996-05-15 1997-11-20 Aeg Hausgeraete Gmbh Washing machine has flushing tub housing

Also Published As

Publication number Publication date
DE19757303A1 (en) 1999-06-24
ES2165746B1 (en) 2003-10-01
ES2165746A1 (en) 2002-03-16
FR2772799A1 (en) 1999-06-25
FR2772799B1 (en) 2001-09-14
IT1304086B1 (en) 2001-03-07

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR100409241B1 (en) Automatic Drying Washing Machine
CN108729132B (en) Automatic dispensing system of washing machine and washing machine
CN106120253B (en) Self-cleaning structure for drum washing machine and drum washing machine
GB2296507A (en) Washing machine with washing agent flushing-in equipment
CN108978132B (en) External liquid storage box and household appliances
CN108998931A (en) The external liquid storage box of household electrical appliance and household electrical appliance
ITPN940021A1 (en) WASHING MACHINE WITH PERFECTED WATER RECOVERY TANK
HK1004921B (en) Washing machine equipped for drying
CN101481864A (en) Drum washing machine
ITMI982783A1 (en) WASHING MACHINE
EP0552843A1 (en) Washing and drying machine with an improved safety device against water pollution
RU2425916C2 (en) Inbuilt system of tank overflow in washing machine tank with top loading
US7827831B2 (en) Detergent flush-in device
CN112281415A (en) Spray head body, water inlet device and clothes treatment equipment
ITMI972455A1 (en) DEVICE FOR THE HOUSING OF WASHING AGENTS IN A WASHING MACHINE WITH BUILT-IN AIR JUMP
JP2001157644A (en) Liquid supply structure and liquid supply device using the same
CN212611503U (en) Automatic detergent adding device and washing machine
KR100296798B1 (en) washer
CN205258898U (en) Laundry liquid box
EP0144500A2 (en) Pet Washer
KR900004286Y1 (en) Device for adding liquid washing agents
JPH0341997A (en) Liquid supply equipment for washing machines, etc.
ITMI940481A1 (en) DISHWASHER MACHINE WITH A WASHING CONTAINER WITH MEANS OF WATER LEVEL ADJUSTMENT
ITMI20001616A1 (en) FUEL FILTER FOR DIESEL ENGINES WITH INTERCHANGEABLE CARTRIDGE
CN207371937U (en) A kind of unidirectional cleaning endoscope