ITMI970090A1 - DEVICE FOR STOPPING MOBILE CAMS - Google Patents

DEVICE FOR STOPPING MOBILE CAMS Download PDF

Info

Publication number
ITMI970090A1
ITMI970090A1 IT97MI000090A ITMI970090A ITMI970090A1 IT MI970090 A1 ITMI970090 A1 IT MI970090A1 IT 97MI000090 A IT97MI000090 A IT 97MI000090A IT MI970090 A ITMI970090 A IT MI970090A IT MI970090 A1 ITMI970090 A1 IT MI970090A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
cam
flange
support
cams
movable
Prior art date
Application number
IT97MI000090A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Jan Jelinek
Bohumir Matousek
Jarmila Jelinkova
Petr Machovec
Pavel Jelinek
Original Assignee
Uniplet Trebic A S
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Uniplet Trebic A S filed Critical Uniplet Trebic A S
Publication of ITMI970090A1 publication Critical patent/ITMI970090A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1289918B1 publication Critical patent/IT1289918B1/en

Links

Description

DESCRIZIONE dell’invenzione industriale DESCRIPTION of the industrial invention

Campo dell'invenzione Field of the invention

L’invenzione si riferisce ad un dispositivo per l'arresto di camme mobili di una macchina per maglieria circolare per la produzione di prodotti di calzetteria che sono montati in modo mobile in un corpo portante ed in cui le camme mobili sono montate in una flangia della camma. The invention relates to a device for stopping movable cams of a circular knitting machine for the production of hosiery products which are movably mounted in a supporting body and in which the movable cams are mounted in a flange of the cam.

Stato della tecnica dell’invenzione State of the art of the invention

E’ noto che nelle macchine per maglieria circolare a piccolo diametro le camme sono disposte in una o due flange della camma. Le camme mobili sono montate in bussole o supporti fissati ad una flangia della camma. Le camme vengono poi controllate meccanicamente tramite un assieme di leva controllato mediante il tamburo di controllo oppure mediante pistoni pneumatici posizionati, ciascuno separatamente, sulla flangia della camma insieme con il loro controllo. It is known that in small diameter circular knitting machines the cams are arranged in one or two flanges of the cam. Movable cams are mounted in bushings or supports attached to a cam flange. The cams are then mechanically controlled by a lever assembly controlled by the control drum or by pneumatic pistons positioned, each separately, on the cam flange together with their control.

Gli svantaggi di questa disposizione sono uno smontaggio necessario piuttosto complicato, richieste aumentate sulla selezione a causa della difficoltà di accesso ai singoli elementi. Ulteriormente è un montaggio non stabile specialmente delle camme di inserimento. Una conseguenza di questo è la dimensione variabile della maglia del lavoro di maglieria. The disadvantages of this arrangement are a rather complicated necessary disassembly, increased demands on the selection due to the difficulty of accessing individual elements. Further it is an unstable mounting especially of the insertion cams. A consequence of this is the variable stitch size of the knitting work.

E' lo scopo della presente invenzione rendere possibile e migliorare una sostituzione ed un arresto rapidi delle camme mobili durante un cambiamento nei prodotti o una nuova regolazione. It is the object of the present invention to make possible and improve rapid replacement and stopping of the moving cams during a change in products or a new adjustment.

Sommario dell'invenzione Summary of the invention

Un dispositivo secondo questa invenzione è caratterizzato dal fatto che esso è costituito da un supporto disposto in modo traslabile e regolabile su una superficie orizzontale di una flangia della macchina sulla quale viene montato il corpo portante di una camma mobile ed in cui una superficie orizzontale è adiacente dal disotto alla flangia della camma con una superficie verticale che è formata alla quale è adiacente una superficie verticale del corpo portante della camma mobile. A device according to this invention is characterized in that it consists of a support arranged in a translatable and adjustable way on a horizontal surface of a flange of the machine on which the bearing body of a movable cam is mounted and in which a horizontal surface is adjacent from below to the flange of the cam with a vertical surface which is formed to which a vertical surface of the carrier body of the movable cam is adjacent.

Secondo una realizzazione preferibile il supporto è fornito di una scanalatura impegnata con perni che sporgono dalla superficie orizzontale della flangia della macchina e nella direzione verso il cilindro degli aghi con almeno una scanalatura aperta attraverso la quale passa la vite di arresto della posizione stabile del supporto che agisce tramite la sua testa sul supporto. According to a preferable embodiment the support is provided with a groove engaged with pins protruding from the horizontal surface of the machine flange and in the direction towards the needle cylinder with at least one open groove through which the stop screw of the stable position of the support passes which acts through its head on the support.

Breve descrizione dei disegni Brief description of the drawings

Il dispositivo secondo l'invenzione viene illustrato dai disegni allegati, in cui la figura 1 è una disposizione schematica del supporto, della camma mobile e della flangia della camma in una vista laterale, la figura 2 mostra la stessa cosa della figura 1 in una vista dall'alto. The device according to the invention is illustrated by the accompanying drawings, in which Figure 1 is a schematic arrangement of the support, the movable cam and the flange of the cam in a side view, Figure 2 shows the same thing as Figure 1 in a view from above.

Esempi della realizzazione dell'invenzione Examples of the embodiment of the invention

Una macchina per maglieria circolare nota a singolo cilindro che produce prodotti di calzetteria viene provvista di una flangia 1 della macchina, in cui il cilindro degli aghi 2, con gli aghi 3 ed altri martinetti selettori non illustrati, è posizionato in modo noto. Attorno al cilindro degli aghi 2 viene posizionata una flangia della camma 4 con camme fisse 42, 43 che è fissa sulla flangia 1 della macchina. In ciascun sistema di maglieria la macchina viene provvista di una coppia che consiste di una camma di inserimento 5 e di una controcamma 6 che sono posizionate verticalmente in modo mobile nel corpo portante 7 allo scopo di selezionare la densità del lavoro a maglia. Il corpo portante 7 viene montato fisso su perni 8' del supporto 8 che è montato in modo mobile e regolabile sulla superficie orizzontale della flangia 1 e ciò tramite la scanalatura longitudinale 82 sui perni 100 e 101 che sporgono dalla superficie orizzontale della flangia della macchina 1. Il supporto 8 viene fissato tramite una vite di arresto 9 (fig. 2) che è sporgente nella direzione verso il cilindro degli aghi 2 attraverso -la scanalatura aperta 83 del supporto 8. Ulteriormente, nel lato anteriore del corpo portante 7 viene ricavata una superficie verticale 73 che è adiacente ad una superficie 41 anch’essa verticale formata su uno spallamento della flangia della camma 4. Ulteriormente, sul lato anteriore del supporto 8 viene formata una superficie orizzontale 81 che è adiacente dal lato inferiore ad una superficie orizzontale 44 dello spallamento della flangia della camma 4. A known single-cylinder circular knitting machine which produces hosiery products is provided with a flange 1 of the machine, in which the needle cylinder 2, with the needles 3 and other selector jacks not shown, is positioned in a known way. A cam flange 4 with fixed cams 42, 43 is positioned around the needle cylinder 2 and is fixed on the flange 1 of the machine. In each knitting system the machine is provided with a pair consisting of an insertion cam 5 and a counter cam 6 which are vertically movably positioned in the carrying body 7 in order to select the knitting density. The bearing body 7 is fixedly mounted on pins 8 'of the support 8 which is mounted in a movable and adjustable way on the horizontal surface of the flange 1 and this by means of the longitudinal groove 82 on the pins 100 and 101 which protrude from the horizontal surface of the flange of the machine 1 The support 8 is fixed by means of a stop screw 9 (fig. 2) which protrudes in the direction towards the needle cylinder 2 through the open groove 83 of the support 8. Further, a vertical surface 73 which is adjacent to a surface 41 also vertical formed on a shoulder of the flange of the cam 4. Further, on the front side of the support 8 a horizontal surface 81 is formed which is adjacent from the lower side to a horizontal surface 44 of the cam flange shoulder 4.

Lo smontaggio del modulo completo che è costituito dal supporto 8, il corpo portante 7, le camme 5, 6 e il corpo del controllo pneumatico non mostrato con pistoni posizionati vicini alle camme 5 ed alla controcamma 2 è il seguente: la vite di arresto 9 viene rilasciata ed il supporto 8 viene mosso manualmente lontano dal cilindro degli aghi 2 fuori dalla macchina. Prima di ciò, il controllo pneumatico della camma di inserimento 5 e della controcamma 6 viene naturalmente disimpegnato. Fuori dalla macchina, il dispositivo è in modo desiderabile adattato o nuovamente regolato ed il montaggio inverso del modulo completo viene realizzato come segue: il supporto 8 è traslato sui perni 100 e 101 mediante la sua scanalatura 82 ed è spostabile verso il cilindro degli aghi 2 in un modo tale che la superficie orizzontale 81 è scorrevole sotto lo spallamento della flangia della camma 4 così che è adiacente alla superficie orizzontale 44. Il supporto 8 è mobile verso esso ancora fino a che la superficie verticale 73 del corpo portante 7 è adiacente alla superficie verticale 41 della flangia della camma 4. In questo modo, le posizioni radiali della camma di inserimento 5 e della controcamma 6 mobili assialmente sono selezionate. Dopo di questo, la vite di arresto 9 viene serrata e, perciò, l'intero posizionamento del modulo completo viene fissato. The disassembly of the complete module which consists of the support 8, the bearing body 7, the cams 5, 6 and the pneumatic control body not shown with pistons positioned close to the cams 5 and the counter cam 2 is as follows: the stop screw 9 is released and the support 8 is moved manually away from the needle cylinder 2 out of the machine. Prior to this, the pneumatic control of the insertion cam 5 and of the counter cam 6 is naturally disengaged. Outside the machine, the device is desirably adapted or re-adjusted and the reverse mounting of the complete module is accomplished as follows: the support 8 is translated on the pins 100 and 101 by its groove 82 and is movable towards the needle cylinder 2 in such a way that the horizontal surface 81 slides under the shoulder of the flange of the cam 4 so that it is adjacent to the horizontal surface 44. The support 8 is movable towards it again until the vertical surface 73 of the bearing body 7 is adjacent to the vertical surface 41 of the flange of the cam 4. In this way, the radial positions of the insertion cam 5 and of the counter-cam 6 axially movable are selected. After this, the set screw 9 is tightened and, therefore, the entire positioning of the complete module is fixed.

Entro lo scopo dell'invenzione, è possibile disporre anche altri tipi di camme nel corpo portante 7, per esempio per muovere gli aghi tra singole posizioni operative, in modo che per le camme traslanti radialmente la loro posizione base rispetto al cilindro degli aghi viene selezionata in questo modo. Ulteriormente, l'arresto del supporto 8 può essere realizzato tramite parecchie viti di arresto che sono sporgenti nelle altre scanalature aperte. Within the scope of the invention, it is also possible to arrange other types of cams in the bearing body 7, for example to move the needles between individual operating positions, so that for the radially translating cams their basic position with respect to the needle cylinder is selected. so. Further, the stop of the support 8 can be accomplished by several stop screws which protrude into the other open grooves.

Claims (2)

RIVENDICAZIONI 1. Dispositivo per l'arresto di camme mobili di una macchina per maglieria circolare per la produzione di prodotti di calzetteria che sono traslanti in un corpo portante, ed in cui le camme mobili sono montate nella flangia della camma, caratterizzato dal fatto che esso è costituito da un supporto (8) disposto in modo traslabile e regolabile su una superficie orizzontale di una flangia della macchina (1) sulla quale viene montato il corpo portante (7) di una camma mobile ed in cui una superficie orizzontale (81) è adiacente dal disotto alla flangia della camma (4) con una superficie verticale (41)che è formata alla quale è adiacente una superficie verticale (73) del corpo portante (7) della camma mobile. CLAIMS 1. Device for stopping movable cams of a circular knitting machine for the production of hosiery products which are translatable in a supporting body, and in which the movable cams are mounted in the flange of the cam, characterized in that it is consisting of a support (8) arranged in a translatable and adjustable manner on a horizontal surface of a flange of the machine (1) on which the bearing body (7) of a movable cam is mounted and in which a horizontal surface (81) is adjacent from below to the flange of the cam (4) with a vertical surface (41) which is formed to which a vertical surface (73) of the supporting body (7) of the movable cam is adjacent. 2. Dispositivo secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che detto supporto (8) è fornito di una scanalatura (82) impegnata con perni (100, 101) che sporgono dalla superficie orizzontale di detta flangia della macchina (1) e nella direzione verso il cilindro degli aghi (2) con almeno una scanalatura aperta (83) attraverso la quale passa la vite di arresto (9) della posizione stabile del supporto (8) che agisce tramite la sua testa su detto supporto (8). 2. Device according to claim 1, characterized in that said support (8) is provided with a groove (82) engaged with pins (100, 101) which protrude from the horizontal surface of said flange of the machine (1) and in the direction towards the needle cylinder (2) with at least one open groove (83) through which the stop screw (9) of the stable position of the support (8) which acts through its head on said support (8) passes.
IT97MI000090A 1996-01-19 1997-01-17 DEVICE FOR STOPPING MOBILE CAMS IT1289918B1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CZ1996171A CZ287494B6 (en) 1996-01-19 1996-01-19 Device for arrestment of movable locks

Publications (2)

Publication Number Publication Date
ITMI970090A1 true ITMI970090A1 (en) 1998-07-17
IT1289918B1 IT1289918B1 (en) 1998-10-19

Family

ID=5461338

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT97MI000090A IT1289918B1 (en) 1996-01-19 1997-01-17 DEVICE FOR STOPPING MOBILE CAMS

Country Status (2)

Country Link
CZ (1) CZ287494B6 (en)
IT (1) IT1289918B1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
IT1289918B1 (en) 1998-10-19
CZ287494B6 (en) 2000-12-13
CZ17196A3 (en) 1997-08-13

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN201735779U (en) Covering and uncovering machine of thin heat-preservation cover for whole-course covering of steel ladle
ITUB20150954A1 (en) Support and control device for circular textile machines
CN109131984A (en) Automatic wrapping machine
ITMI970090A1 (en) DEVICE FOR STOPPING MOBILE CAMS
KR20040068576A (en) Trick plate spacing changer for double raschel machines
CN106493851B (en) A kind of blank turning machine for realizing accurate overturning adobe
KR0122595B1 (en) Circular knitting machine
IT1303461B1 (en) THREAD GUIDE GROUP PARTICULARLY FOR CIRCULAR MACHINES WITH DOUBLE CYLINDER FOR SOCKS.
GB2288819A (en) Double-cylinder circular knitting machine
ITBO20010700A1 (en) APPARATUS TO FORM GROUPS OF PRODUCTS, SUCH AS ROLLS OF SANITARY OR DOMESTIC PAPER, CONVENIENTLY ORDERED.
IT1272563B (en) IRONING MACHINE FOR PNEUMATIC NOZZLE THREADERS
US4299359A (en) Yarn bobbin support apparatus
CN103422246B (en) Flat knitting machine with machine element movable relative to machine body
ITMI962719A1 (en) BAR CENTERING DEVICE FOR AN AUTOMATIC FEEDER FOR LATHE
FR2850093B1 (en) CURVED CROSSOVER FOR THERMOPLASTIC FIBERS
CN220767294U (en) Textile creel for textile machinery
IT1247798B (en) Supporting system for double-cylinder knitting and hosiery machine
SU1468991A1 (en) Arrangement for shifting, lowering and raising the needle-bed of two-bed flat-knitting machine
CN219886295U (en) Knitting machine convenient to change needle cylinder
CN107287758A (en) A kind of yarn tension constant compensation device
CN2673892Y (en) Frame of spinning frame
ITMI981231A1 (en) DEVICE FOR ACTING THE NEEDLES FOR KNITTING MACHINES, Hosiery or similar
ITMI991245A1 (en) BENDING MACHINE FOR SHEETS WITH HIGH EDGES
CN215473796U (en) Packaging printing production equipment capable of printing products with different thicknesses
CN208618054U (en) A kind of small circular knitting machine

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted