ITMI950385A1 - WASHING MACHINE-DRYER WITH REVOLVING DRUM FOR HOUSING THE LINEN TO BE WASHED AND DRYED - Google Patents

WASHING MACHINE-DRYER WITH REVOLVING DRUM FOR HOUSING THE LINEN TO BE WASHED AND DRYED Download PDF

Info

Publication number
ITMI950385A1
ITMI950385A1 IT95MI000385A ITMI950385A ITMI950385A1 IT MI950385 A1 ITMI950385 A1 IT MI950385A1 IT 95MI000385 A IT95MI000385 A IT 95MI000385A IT MI950385 A ITMI950385 A IT MI950385A IT MI950385 A1 ITMI950385 A1 IT MI950385A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
washing machine
dryer
process air
air channel
washed
Prior art date
Application number
IT95MI000385A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Siegfried Augustin
Wolfhard Jording
Michael Presto
Gunter Remmert
Gerhard Rodefeld
Reinhard Weidmann
Christoph Wendker
Torsten Flottmann
Original Assignee
Miele & Cie
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Miele & Cie filed Critical Miele & Cie
Publication of ITMI950385A0 publication Critical patent/ITMI950385A0/en
Publication of ITMI950385A1 publication Critical patent/ITMI950385A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1275170B publication Critical patent/IT1275170B/en

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F25/00Washing machines with receptacles, e.g. perforated, having a rotary movement, e.g. oscillatory movement, the receptacle serving both for washing and for centrifugally separating water from the laundry and having further drying means, e.g. using hot air 
    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F58/00Domestic laundry dryers
    • D06F58/20General details of domestic laundry dryers 
    • D06F58/22Lint collecting arrangements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Detail Structures Of Washing Machines And Dryers (AREA)
  • Drying Of Solid Materials (AREA)

Abstract

L'invenzione riguarda una lavatrice-asciugabucato con un corpo, con un tamburo, supportato in maniera girevole in un recipiente di liscivia, per l'alloggiamento di biancheria da lavare e da asciugare, e con un canale di aria di processo disposto fra un'apertura di immissione di aria e un'apertura di scarico di aria.In una lavatrice-asciugabucato è noto condurre almeno una parte del canale dell'aria di processo attraverso la zona dietro o davanti il recipiente di liscivia. Perciò si manifestano problemi di spazio a causa di una profondità costruttiva aumentata. Inoltre un accesso a componenti sporchi del canale, per la loro pulitura e manutenzione, è possibile soltanto con grosse difficoltà.Per realizzare una lavatrice-asciugabucato, che renda possibile un facile accesso a parti da pulire e contemporaneamente lo svolgimento automatico di un programma di lavaggio-asciugatura, l'intero canale di aria di processo (15) è disposto nella zona laterale (9) superiore del corpo (2).The invention relates to a washer-dryer with a body, with a drum, rotatably supported in a lye container, for housing laundry to be washed and dried, and with a process air channel arranged between a air inlet opening and an air outlet opening.In a washer-dryer it is known to conduct at least a part of the process air channel through the area behind or in front of the lye container. Therefore space problems arise due to an increased construction depth. In addition, access to dirty components of the channel, for their cleaning and maintenance, is possible only with great difficulty.To create a washing machine-dryer, which makes it possible to easily access parts to be cleaned and at the same time the automatic execution of a washing program - drying, the entire process air channel (15) is arranged in the upper lateral area (9) of the body (2).

Description

DESCRIZIONE DESCRIPTION

L'invenzione riguarda una lavatrice-asciugabucato con un corpo, con un tamburo supportato in maniera girevole in un recipiente di liscivia per l'alloggiamento di biancheria da lavare e da asciugare, e con un canale di aria di processo disposto fra un'apertura di immissione di aria e un'apertura di scarico di aria. The invention relates to a washing machine-dryer with a body, with a drum rotatably supported in a lye container for housing laundry to be washed and dried, and with a process air channel arranged between an opening of intake of air and an air exhaust opening.

In una lavatrice-asciugabucato è noto condurre almeno una parte del canale di aria di processo attraverso la zona dietro o davanti il recipiente di liscivia. Perciò si manifestano problemi di spazio a causa di una profondità costruttiva aumentata. Inoltre un accesso a componenti sporchi del canale per la loro pulitura e manutenzione è possibile soltanto con grande difficoltà. Infatti dalla pubblicazione brevettuale DE 3710 615 C2 è noto introdurre nel pannello di servizio di una lavatrice-asciugabucato, dipendentemente dallo stato di programma, una vaschetta di immissione di detersivo, oppure un separatore di filaccia, così però una sequenza del programma di lavaggio e di asciugatura non è possibile senza un intervento dell'utilizzatore sotto forma di una sostituzione delle parti menzionate. In a washing machine-dryer it is known to lead at least a part of the process air channel through the region behind or in front of the lye container. Therefore space problems arise due to an increased constructive depth. Furthermore, access to dirty duct components for cleaning and maintenance is only possible with great difficulty. In fact, from the patent publication DE 3710 615 C2 it is known to introduce in the service panel of a washing machine-dryer, depending on the program status, a detergent dispenser, or a lint separator, thus however a sequence of the washing and drying is not possible without user intervention in the form of a replacement of the mentioned parts.

All'invenzione si pone quindi il problema di realizzare una lavatrice-asciugabucato del tipo menzionato all'inizio, che renda possibile un facile accesso a parti da pulire e contemporaneamente renda possibile lo svolgimento completamente automatico di un programma di lavaggio-asciugatura. The problem therefore arises from the invention of realizing a washing machine-dryer of the type mentioned at the beginning, which makes it possible to easily access parts to be cleaned and at the same time makes it possible to carry out a completely automatic washing-drying program.

Secondo l'invenzione questo problema viene risolto con le caratteristiche indicate nella rivendicazione brevettuale 1. Idonei perfezionamenti ed esecuzioni risultano dalle seguenti sottorivendicazioni. According to the invention, this problem is solved with the characteristics indicated in patent claim 1. Suitable improvements and executions result from the following sub-claims.

Un vantaggio ottenibile con l'invenzione consiste nella disposizione poco ingombrante dell'intera guida dell'aria di processo. Un ulteriore vantaggio consiste nella facile accessibilità del canale di aria di processo dal lato anteriore dell'apparecchio. Con ciò da un lato viene facilitato il montaggio, dall'altro lato è facilmente possibile una manutenzione o la sostituzione di parti di ricambio. An advantage obtainable with the invention consists in the space-saving arrangement of the entire process air guide. A further advantage is the easy accessibility of the process air duct from the front of the device. This makes assembly easier on the one hand, and maintenance or replacement of spare parts on the other hand is easily possible.

In un'ulteriore vantaggiosa esecuzione dell'invenzione nel canale di aria di processo è disposto un filtro di aria di processo estraibile dal lato frontale della lavatrice-asciugabucato. Perciò viene ridotto il deposito di filaccia sui componenti, a valle del filtro, della guida d'aria, e una pulitura del filtro è facilmente possibile. Per rendere possibile il processo in caso di deposito di filaccia dello scambiatore di calore, a valle del filtro di aria di processo può essere disposto uno scambiatore di calore anch'esso estraibile dal lato frontale. Così anche lo scambiatore di calore può venire facilmente pulito dalla persona di servizio a intervalli regolari. In a further advantageous embodiment of the invention, a process air filter which can be removed from the front of the washing machine-dryer is arranged in the process air channel. Therefore, the deposit of lint on the components, downstream of the filter, of the air guide is reduced, and a cleaning of the filter is easily possible. To make the process possible in the event of a lint build-up in the heat exchanger, a heat exchanger, which can also be removed from the front, can be arranged downstream of the process air filter. Thus, the heat exchanger can also be easily cleaned by the service person at regular intervals.

Si è dimostrato vantaggioso eseguire il filtro di aria di processo come componente introducibile indipendentemente dallo stato del programma. Perciò già prima dell'inizio di un programma di lavaggio esso può venire inserito, per cui è possibile lo svolgimento completamente automatico di un programma di lavaggio-asciugatura. It has proved advantageous to run the process air filter as an introductible component regardless of the program status. Therefore, even before the start of a washing program, it can be switched on, so that a fully automatic washing-drying program can be run.

Esempi di esecuzione dell'invenzione sono rappresentati puramente schematicamente nei disegni, e vengono spiegati più in dettaglio di seguito. Examples of embodiments of the invention are represented purely schematically in the drawings, and are explained in more detail below.

La figura 1 mostra una sezione trasversale della vista laterale di una lavatrice-asciugabucato (1) eseguita secondo l'invenzione, Figure 1 shows a cross section of the side view of a washing machine-dryer (1) made according to the invention,

la figura 2 mostra una sezione trasversale della vista frontale della lavatrice-asciugabucato (1) secondo la figura 1, figure 2 shows a cross section of the front view of the washing machine-dryer (1) according to figure 1,

la figura 3 mostra una sezione trasversale della vista in pianta della lavatrice-asciugabucato (1) secondo la figura 1, Figure 3 shows a cross section of the plan view of the washing machine-dryer (1) according to Figure 1,

la figura 4 mostra una sezione trasversale della vista laterale di un ulteriore esempio di esecuzione di una lavatrice-asciugabucato (1) eseguito secondo l'invenzione, figure 4 shows a cross section of the side view of a further example of embodiment of a washing machine-dryer (1) made according to the invention,

la figura 5 mostra una sezione trasversale della vista in pianta della lavatrice-asciugabucato (1) secondo la figura 4. figure 5 shows a cross section of the plan view of the washing machine-dryer (1) according to figure 4.

La lavatrice-asciugabucato (1), rappresentata nelle figure da 1 a 3, possiede un corpo (2), nel quale è disposto un recipiente di liscivia (3). Nel recipiente di liscivia (3) è supportato in maniera girevole un tamburo, non rappresentato nei disegni, per l'alloggiamento di biancheria da lavare e da asciugare. Il recipiente di liscivia (3) possiede nella sua zona frontale un'apertura (4), che viene chiusa da una porta (5). Per rendere possibile una chiusura a tenuta di liquido, fra porta (5) e recipiente di liscivia (3) è disposta una guarnizione a soffietto (6). The washing machine-dryer (1), shown in Figures 1 to 3, has a body (2) in which a container of lye (3) is arranged. A drum, not shown in the drawings, is rotatably supported in the lye container (3) for housing the laundry to be washed and dried. The suds container (3) has an opening (4) in its front area, which is closed by a door (5). To make a liquid-tight seal possible, a bellows seal (6) is arranged between the door (5) and the detergent container (3).

Dispositivi convoglianti acqua della lavatrice-asciugabucato (1) eseguita secondo l'invenzione sono irrilevanti per la descrizione dell'invenzione e quindi non sono rappresentati nei disegni. Per l'asciugatura, attraverso l'apertura della porta (5) nella zona anteriore del recipiente di liscivia (3) viene introdotta aria riscaldata. A tal scopo nella guarnizione a soffietto (6) si trova un'apertura di immissione (7). Il riscaldamento di questa aria avviene in un canale di riscaldamento {8), che è condotto nella zona laterale (9) superiore del corpo (2), parallelamente all'asse del recipiente di liscivia. L'aria calda attraversa successivamente il tamburo e assorbe in questo caso l'umidità della biancheria. Mediante un'apertura di scarico (18) disposta nella zona frontale (10) superiore del recipiente di liscivia (3), l'aria riscaldata, carica di umidità, viene deviata dal recipiente di liscivia (3) attraverso un canale di raffreddamento (11). La circolazione dell'aria viene provocata da una soffiante (12), che è disposta fra canale di raffreddamento (11) e canale di riscaldamento (8). Water conveying devices of the washing machine-dryer (1) made according to the invention are irrelevant for the description of the invention and therefore are not shown in the drawings. For drying, heated air is introduced through the door opening (5) in the front area of the suds container (3). There is an inlet opening (7) in the bellows seal (6) for this. The heating of this air takes place in a heating channel {8), which is conducted in the upper lateral region (9) of the body (2), parallel to the axis of the lye container. The hot air then passes through the drum and in this case absorbs the moisture in the laundry. Via a drain opening (18) located in the upper front area (10) of the suds container (3), the heated, moisture-laden air is diverted from the suds container (3) via a cooling channel (11 ). The air circulation is caused by a blower (12), which is arranged between the cooling channel (11) and the heating channel (8).

Poiché il movimento dell'aria dell'unità termodinamica avviene in un circuito chiuso, l'umidità assorbita dalla biancheria deve venire eliminata mediante condensazione. A tal scopo nel canale di raffreddamento (11) è installato uno scambiatore di calore (13). Questo può essere eseguito come scambiatore di calore aria-acqua utilizzato usualmente nelle lavatrici-asciugabucato (1), ma anche come scambiatore di calore aria-aria. Lo scarico dell'acqua di condensa avviene mediante gravità attraverso un'apertura di scarico di acqua (14) nel canale di raffreddamento (11). Canale di raffreddamento (11) e canale di riscaldamento (8) con soffiante di aria di processo (12) formano come unità costruttiva il canale di aria di processo (15). Since the air movement of the thermodynamic unit takes place in a closed circuit, the humidity absorbed by the laundry must be eliminated by condensation. For this purpose, a heat exchanger (13) is installed in the cooling duct (11). This can be performed as an air-water heat exchanger usually used in washing machines-clothes dryers (1), but also as an air-air heat exchanger. The condensation water is discharged by gravity through a water discharge opening (14) in the cooling channel (11). Cooling duct (11) and heating duct (8) with process air blower (12) form the process air duct (15) as a construction unit.

Per proteggere questo, in particolare lo scambiatore di calore (13) e la soffiante (12), da un deposito di filaccia, nel canale di raffreddamento (11) a monte dello scambiatore di calore (13) è disposto un filtro di aria di processo (16). Esso è eseguito a forma di scatola ed è estraibile dal lato frontale della lavatrice-asciugabucato (1). Dopo l'estrazione del filtro di aria di processo (16), anche lo scambiatore di calore (13) può venire tolto per la pulitura. To protect this, in particular the heat exchanger (13) and the blower (12), from a lint deposit, a process air filter is arranged in the cooling duct (11) upstream of the heat exchanger (13). (16). It is designed in the form of a box and can be removed from the front of the washing machine-dryer (1). After removing the process air filter (16), the heat exchanger (13) can also be removed for cleaning.

Le figure 4 e 5 mostrano un ulteriore esempio di esecuzione di una lavatrice-asciugabucato (1) eseguita secondo l'invenzione, nel quale l'uscita dell'aria è condotta nella zona (17) laterale del recipiente di liscivia (3). Figures 4 and 5 show a further example of embodiment of a washing machine-dryer (1) made according to the invention, in which the air outlet is conducted in the lateral region (17) of the lye container (3).

Claims (7)

RIVENDICAZIONI 1. Lavatrice-asciugabucato con un corpo, con un tamburo, supportato in maniera girevole in un recipiente di liscivia, per l'alloggiamento di biancheria da lavare e da asciugare, e con un canale di aria di processo disposto fra un'apertura di immissione di aria e un'apertura di scarico di aria, caratterizzata dal fatto che l'intero canale di aria di processo (15) è disposto nella zona laterale (9) superiore del corpo (2). CLAIMS 1. Washing machine-dryer with a body, with a drum, rotatably supported in a suds container, for housing laundry to be washed and dried, and with a process air channel arranged between an inlet opening and an air discharge opening, characterized in that the entire process air channel (15) is arranged in the upper lateral region (9) of the body (2). 2. Lavatrice-asciugabucato secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che l'apertura di immissione di aria (7) e l'apertura di scarico di aria (18) sono disposte nella zona anteriore superiore del recipiente di liscivia. 2. Washing machine-dryer according to claim 1, characterized in that the air inlet opening (7) and the air discharge opening (18) are arranged in the upper front region of the suds container. 3. Lavatrice-asciugabucato secondo una delle rivendicazioni da 1 a 2, caratterizzata dal fatto che nel canale di aria di processo (15) è disposto un filtro di aria di processo (16) estraibile dal lato frontale della lavatrice-asciugabucato (1). Washing machine-dryer according to one of claims 1 to 2, characterized in that a process air filter (16) is arranged in the process air duct (15) which can be removed from the front of the washing machine-dryer (1). 4. Lavatrice-asciugabucato secondo la rivendicazione 3, caratterizzata dal fatto che a valle del filtro di aria di processo (18) è connesso uno scambiatore di calore (13), anch'esso estraibile dal lato frontale. 4. Washing machine-dryer according to claim 3, characterized in that a heat exchanger (13), also extractable from the front side, is connected downstream of the process air filter (18). 5. Lavatrice-asciugabucato secondo una delle rivendicazioni 3 oppure 4, caratterizzata dal fatto che il filtro di aria di processo (16) è eseguito come componente inseribile indipendentemente dallo stato del programma. Washing machine-dryer according to one of claims 3 or 4, characterized in that the process air filter (16) is designed as a plug-in component regardless of the program status. 6. Lavatrice-asciugabucato secondo il preambolo della rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che nel canale di aria di processo (15) è disposto un filtro di aria di processo (16), estraibile dal lato frontale della lavatrice-asciugabucato, il quale è eseguito come componente inseri bile indipendentemente dallo stato del programma. 6. Washing machine-dryer according to the preamble of claim 1, characterized in that a process air filter (16) is arranged in the process air channel (15), which can be removed from the front of the washing machine-dryer, which is carried out as an insertable component regardless of the program status. 7. Lavatrice-asciugabucato secondo la rivendicazione 6 , caratterizzata dal fatto che a valle del filtro di aria di processo (16) è connesso uno scambiatore di calore (13), anch'esso estraibile dal lato frontale. 7. Washing machine-dryer according to claim 6, characterized in that a heat exchanger (13), also extractable from the front side, is connected downstream of the process air filter (16).
ITMI950385A 1994-03-01 1995-02-28 WASHING MACHINE-DRYER WITH REVOLVING DRUM FOR THE HOUSING OF THE LINEN TO BE WASHED AND DRY IT1275170B (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE4406577 1994-03-01

Publications (3)

Publication Number Publication Date
ITMI950385A0 ITMI950385A0 (en) 1995-02-28
ITMI950385A1 true ITMI950385A1 (en) 1996-08-28
IT1275170B IT1275170B (en) 1997-07-30

Family

ID=6511461

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
ITMI950385A IT1275170B (en) 1994-03-01 1995-02-28 WASHING MACHINE-DRYER WITH REVOLVING DRUM FOR THE HOUSING OF THE LINEN TO BE WASHED AND DRY

Country Status (4)

Country Link
DE (1) DE19504034C2 (en)
FR (1) FR2716903B1 (en)
GB (1) GB2287476B (en)
IT (1) IT1275170B (en)

Families Citing this family (11)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
JP2005514130A (en) * 2002-01-11 2005-05-19 エルジー エレクトロニクス インコーポレーテッド Washing machine and dryer with improved drying duct structure
EP1584734A3 (en) * 2004-03-13 2006-06-07 Eickel u. Spindeldreher GmbH Condensing type clothes dryer
KR20060040352A (en) * 2004-11-05 2006-05-10 엘지전자 주식회사 Lint filter assembly of drum type washing machine for having dry function
KR100700793B1 (en) * 2004-12-10 2007-03-27 엘지전자 주식회사 Lint filter assembly of drum type washing machine for having dry function
KR100712849B1 (en) * 2005-02-03 2007-05-02 엘지전자 주식회사 Condensing structure of washer with dryer and dryer
EP2039819B1 (en) * 2007-09-21 2016-05-04 Candy S.p.A. Washer-drier machine
EP2270276B1 (en) 2009-06-29 2015-06-10 Electrolux Home Products Corporation N.V. Appliance for drying laundry
EP2660383B1 (en) 2009-06-29 2016-08-24 Electrolux Home Products Corporation N.V. Appliance for drying laundry
PL2471994T3 (en) 2011-01-04 2019-12-31 Electrolux Home Products Corporation N.V. Appliance for drying laundry
ITTO20121001A1 (en) 2012-11-16 2014-05-17 Indesit Co Spa MACHINE SUITABLE FOR PERFORMING AT LEAST A WALL DRIING CYCLE
EP3467187B1 (en) 2017-10-09 2021-12-22 Whirlpool Corporation Filter configured for being used in a machine for drying laundry and machine for drying laundry equipped with such a filter

Family Cites Families (10)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2555268A (en) * 1946-05-31 1951-05-29 Avco Mfg Corp Textile washing and drying apparatus
US2910854A (en) * 1957-12-11 1959-11-03 Westinghouse Electric Corp Apparatus for washing and drying fabrics
DE1610198A1 (en) * 1967-12-21 1971-08-19 Siemens Elektrogeraete Gmbh A laundry treatment machine equipped for washing and drying laundry
DE2332147A1 (en) * 1973-06-25 1975-01-23 Bauknecht Gmbh G WASH DRYER
US4555019A (en) * 1981-11-10 1985-11-26 The Procter & Gamble Company Packaged detergent composition with instructions for use in a laundering process
DE3710615A1 (en) * 1987-03-31 1988-10-20 Bosch Siemens Hausgeraete Laundry-treatment machine designed for washing and drying
DE3728940C2 (en) * 1987-08-29 1998-10-01 Miele & Cie Mantle-loading washer dryer
DE9103534U1 (en) * 1991-03-22 1991-10-31 Licentia Patent-Verwaltungs-Gmbh, 6000 Frankfurt Programmable washer-dryer
DE4118395A1 (en) * 1991-06-05 1992-12-10 Taiwan Electric Heating Equipm DRYING DEVICE INTEGRATED IN A WASHING MACHINE
GB2262595B (en) * 1991-12-16 1996-01-31 Merloni Elettrodomestici Spa Laundry washing and drying machine

Also Published As

Publication number Publication date
FR2716903A1 (en) 1995-09-08
DE19504034A1 (en) 1995-09-07
GB2287476B (en) 1997-08-27
FR2716903B1 (en) 1997-08-01
IT1275170B (en) 1997-07-30
DE19504034C2 (en) 2003-03-13
ITMI950385A0 (en) 1995-02-28
GB2287476A (en) 1995-09-20
GB9503726D0 (en) 1995-04-12

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2817445B1 (en) Laundry treating machine
KR101186159B1 (en) Clothes dry machine
US8196439B2 (en) Laundry machine including a support module with a drawer based detachable water supply
EP1710338A1 (en) Washing and drying machine
KR20130099361A (en) Laundry treating machine
KR20080025519A (en) Laundry dryer
JP5897390B2 (en) Washing and drying machine
ITMI950385A1 (en) WASHING MACHINE-DRYER WITH REVOLVING DRUM FOR HOUSING THE LINEN TO BE WASHED AND DRYED
EP2719821A1 (en) Laundry treatment apparatus
ITPN950021U1 (en) PERFECTED WASH-DRYER MACHINE
KR102360870B1 (en) Device for treating laundry
KR101387508B1 (en) laundry dryer
KR102201860B1 (en) Laundry Treating Machine and Assembling Method for the same
KR100697021B1 (en) Washing machine with dryer
KR101012387B1 (en) Cabinet and Washing machine having the same
KR101342366B1 (en) Steam laundry dryer
KR20040025140A (en) structure for shielding exposed part of core wire of terminal block in clothes dryer
KR101342364B1 (en) Steam laundry dryer
CN111051600A (en) Clothes treating device
TW202014656A (en) Clothes dryer
KR20070076313A (en) Drum type washing machine
KR101422025B1 (en) laundry dryer
KR100418897B1 (en) Pulsator type washing machine having drying function
JP2023019539A (en) Laundry dryer
KR101186158B1 (en) Clothes dry machine

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted