ITMI950340U1 - BED FRAME EQUIPPED WITH MEANS TO SUPPORT SLATS - Google Patents

BED FRAME EQUIPPED WITH MEANS TO SUPPORT SLATS Download PDF

Info

Publication number
ITMI950340U1
ITMI950340U1 IT95MI000340U ITMI950340U ITMI950340U1 IT MI950340 U1 ITMI950340 U1 IT MI950340U1 IT 95MI000340 U IT95MI000340 U IT 95MI000340U IT MI950340 U ITMI950340 U IT MI950340U IT MI950340 U1 ITMI950340 U1 IT MI950340U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
support
seat
bed frame
frame
housing element
Prior art date
Application number
IT95MI000340U
Other languages
Italian (it)
Inventor
Gianni Pozzoli
Original Assignee
Pozzoli S R L
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Pozzoli S R L filed Critical Pozzoli S R L
Priority to IT95MI000340 priority Critical patent/IT236888Y1/en
Publication of ITMI950340V0 publication Critical patent/ITMI950340V0/en
Publication of ITMI950340U1 publication Critical patent/ITMI950340U1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT236888Y1 publication Critical patent/IT236888Y1/en

Links

Description

Descrizione del modello di utilità avente per titolo: Description of the utility model entitled:

"Telaio per letto, munito di mezzi per il supporto di doghe" "Bed frame, equipped with means for supporting slats"

Riassunto del trovato Summary of the finding

Un elemento di supporto è collegato con un telaio, per letto dotato di fori nei quali sono inseriti perni a scatto o ad arpione. L'elemento di supporto presenta una sede, nella quale è inseribile a scatto un elemento di alloggiamento per la doga. La sede del supporto è costituita da due ganasce disposte a semicerchio e reciprocamente affacciate. L'elemento di alloggiamento, con la doga inserita, è libero di oscillare nella sede consentendo un posizionamento della doga rispetto al corpo dell 'utilizzatore. A support element is connected to a bed frame with holes in which snap or harpoon pins are inserted. The support element has a seat in which a housing element for the stave can be snapped. The seat of the support consists of two jaws arranged in a semicircle and facing each other. The housing element, with the slat inserted, is free to oscillate in the seat allowing the slat to be positioned with respect to the user's body.

Descrizione del trovato Description of the finding

Il presente trovato si riferisce ad un telaio per letto, munito di mezzi per il supporto di doghe, sulle quali è posizionabile un materasso. The present invention relates to a bed frame, equipped with means for supporting slats, on which a mattress can be positioned.

Sono noti telai per letto a doghe, che sono composti da pezzi disassemblati per essere facilmente trasportabili. Il montaggio di questi telai non risulta molto semplice, dato che il numero dei pezzi che compongono il telaio a doga è elevato; inoltre l'assemblaggio del telaio richiede l'applicazione di utensili adatti. Spesso non è possibile assemblare il telaio senza l'aiuto di una persona esperta, dato che i pezzi del telaio, ed in particolare delle doghe, devono essere posizionati con precisione in modo determinato durante la fase di montaggio. Bed frames with slats are known, which are composed of pieces disassembled to be easily transportable. The assembly of these frames is not very simple, given that the number of pieces that make up the slatted frame is high; furthermore, the assembly of the frame requires the application of suitable tools. Often it is not possible to assemble the frame without the help of an expert, since the pieces of the frame, and in particular the slats, must be precisely positioned in a determined way during the assembly phase.

Un ulteriore svantaggio dei telai a doghe noti è da ravvisare nel fatto, che le doghe non si adattano automaticamente ed in modo ideale al corpo dell'utilizzatore. A further disadvantage of known slatted frames is to be recognized in the fact that the slats do not adapt automatically and ideally to the user's body.

Scopo del presente trovato è di realizzare un telaio a doghe per letto, che non presenti gli svantaggi dello stato della tecnica, che sia facilmente montabile e nel quale le doghe si adattano automaticamente a diversi profili del corpo dell'utilizzatore. The object of the present invention is to provide a slatted frame for a bed, which does not have the disadvantages of the state of the art, which can be easily assembled and in which the slats automatically adapt to different profiles of the user's body.

Tale scopo viene raggiunto con un telaio per letto, munito di mezzi per il supporto di doghe, caratterizzato dal fatto che un elemento di supporto, è fissato al telaio e presenta una sede, nella quale è inseribile un corpo di supporto e di oscillazione per la doga e che il corpo di supporto e di oscillazione forma corpo unico con una guaina che accoglie l'estremità della doga. This purpose is achieved with a bed frame, equipped with means for supporting slats, characterized in that a support element is fixed to the frame and has a seat, in which a support and oscillation body can be inserted for the stave and that the support and oscillation body forms a single body with a sheath that receives the end of the stave.

Un telaio concepito secondo il trovato, presenta i vantaggi che, grazie al fatto che il corpo di supporto e di oscillazione della doga risulti inseribile, vantaggiosamente a scatto nella sede dell'elemento di supporto, è assemblatile facilmente e velocemente senza la necessità di utensili e l'assemblaggio potrà essere eseguito anche da una persona non qualificata in modo particolare. A frame conceived according to the invention has the advantages that, thanks to the fact that the support and oscillation body of the slat can be inserted, advantageously by snapping into the seat of the support element, it can be assembled easily and quickly without the need for tools and the assembly can also be performed by a person who is not particularly qualified.

Inoltre, il corpo di supporto è oscillabile nella sede dell'elemento di supporto attorno all'asse orizzontale della doga e quindi sarà garantito che le doghe si adeguito automaticamente al profilo del corpo di un utilizzatore. Quindi, qualsiasi variazione del profilo di corpo dell'utilizzatore causa automaticamente un adattamento del telaio, o meglio delle doghe al profilo attuale dell'utilizzatore. Furthermore, the support body can be swiveled in the seat of the support element around the horizontal axis of the slat and therefore it will be ensured that the slats automatically adapt to the profile of the body of a user. Therefore, any variation of the user's body profile automatically causes an adaptation of the frame, or rather of the slats, to the user's current profile.

In una forma di esecuzione preferita, l'elemento di supporto è munito di una base con steli ad arpione per il saldo collegamento con il telaio. In a preferred embodiment, the support element is provided with a base with harpoon stems for firm connection with the frame.

Questo permette un assemblaggio dell'elemento di supporto in modo veloce e senza utilizzo di ulteriori utensili. This allows the support element to be assembled quickly and without the use of additional tools.

Dall'elemento di supporto sporgono preferibilmente due ganasce per consentire l'inserimento a scatto dell'elemento di alloggiamento. Two jaws preferably protrude from the support element to allow snap-fit insertion of the housing element.

Le due ganasce hanno preferibilmente andamento ad arco e sono disposte in modo affacciato, formando una sede che accoglie a scatto il corpo di supporto. The two jaws preferably have an arc shape and are arranged facing each other, forming a seat which snap-fits the support body.

L'elemento di alloggiamento è vantaggiosamente munito di una estremità a guisa di botte per il collegamento a scatto, e con Lina superficie bombata che consente un posizionamento del corpo di supporto nella sede. The housing element is advantageously provided with a barrel-like end for snap connection, and with a rounded surface which allows positioning of the support body in the seat.

L'elemento di alloggiamento è preferibilmente munito di una sede di sostegno, nella quale è inseribile l'estremità della doga. The housing element is preferably provided with a support seat, into which the end of the stave can be inserted.

La sede di sostegno presenta vantaggiosamente all'interno sporgenze per il fissaggio della doga rispetto all'elemento di alloggiamento. The support seat advantageously has protrusions on the inside for fixing the stave with respect to the housing element.

L'elemento di supporto e l'elemento di alloggiamento sono preferibilmente realizzati in materiale sintetico. The support element and the housing element are preferably made of synthetic material.

La doga è dotata vantaggiosamente di adeguate rientranze, nelle quali possono entrare le sporgenze dell'elemento di allogglamento. The stave is advantageously provided with suitable recesses, into which the projections of the housing element can enter.

Il trovato sarà ora meglio descritto nella seguente descrizione che si riferisce ad una forma di esecuzione data a titolo di esempio. The invention will now be better described in the following description which refers to an embodiment given by way of example.

La figura 1 mostra il telaio per letto, munito di mezzi per il supporto di doghe, Figure 1 shows the bed frame, equipped with means for supporting slats,

la figura 2 mostra un dettaglio ingrandito di figura 1, figure 2 shows an enlarged detail of figure 1,

la figura 3 mostra l'elemento di supporto collegato con il telaio, figure 3 shows the support element connected to the frame,

la figura 4 mostra in vista laterale un'ulteriore realizzazione dell'elemento di supporto in vista laterale, la figura 5 mostra l'elemento di supporto di figura 4 in vista frontale, figure 4 shows in side view a further embodiment of the support element in side view, figure 5 shows the support element of figure 4 in front view,

la figura 6 mostra in vista frontale l'elemento di alloggiamento con la doga inserita, Figure 6 shows a front view of the housing element with the slat inserted,

la figura 7 mostra l'elemento di alloggiamento collegato con l'elemento di supporto, figure 7 shows the housing member connected with the support member,

la figura 8 mostra in vista laterale l'elemento di alloggiamento con la doga inserita, e figure 8 shows a side view of the housing element with the slat inserted, e

la figura 9 mostra una parte del telaio con le doghe allineate al profilo di un utilizzatore. figure 9 shows a part of the frame with the slats aligned with the profile of a user.

Le figure l e 2 illustrano un telaio per letto, indicato con 1. Il telaio 1 presenta un profilo rettangolare. I due correnti longitudinali del telaio 1, tra i quali si estende una pluralità di doghe 2, presentano fori 5. Le doghe 2 che vantaggiosamente sono di legno, sono inserite in un elemento di alloggiamento 4, il quale è collegato con un elemento di supporto 3. L'elemento di supporto 3 è collegato in modo fisso con il telaio 1, mentre l'elemento di alloggiamento 4 è inserito a scatto in una sede 14 dell'elemento di supporto 3 in modo oscillabile attorno all'asse della doga 2. Figures 1 and 2 illustrate a bed frame, indicated with 1. The frame 1 has a rectangular profile. The two longitudinal currents of the frame 1, between which a plurality of slats 2 extend, have holes 5. The slats 2, which are advantageously made of wood, are inserted in a housing element 4, which is connected to a support element 3. The support element 3 is fixedly connected to the frame 1, while the housing element 4 is snapped into a seat 14 of the support element 3 in an oscillatable manner around the axis of the slat 2.

La figura 3 mostra l'elemento di supporto 3 assemblato a scatto con il telaio 1. L'elemento di supporto 3 è munito di una base con due steli ad arpione 6 che sono inseriti nei fori 5 del telaio 1. La sede 14 dell'elemento di supporto 3 viene costituita da due pareti 7 elastiche disposte ad arco per l'inserimento a scatto dell'elemento di alloggiamento 4. Figure 3 shows the support element 3 snap-assembled with the frame 1. The support element 3 is provided with a base with two harpoon stems 6 which are inserted in the holes 5 of the frame 1. The seat 14 of the support element 3 is constituted by two elastic walls 7 arranged in an arc for the snap-in insertion of the housing element 4.

Le figure 4 e 5 illustrano un'ulteriore realizzazione del telaio 1 tramite un tubo a sezione circolare. L'elemento di supporto 3 è in questo caso munito di due fori 8 che sono coassiali rispetto ai fori 5 del telaio 1 per consentire un collegamento a vite dell'elemento di supporto 3 sul telaio 1. Figures 4 and 5 illustrate a further embodiment of the frame 1 by means of a tube with a circular section. The support element 3 is in this case provided with two holes 8 which are coaxial with respect to the holes 5 of the frame 1 to allow a screw connection of the support element 3 on the frame 1.

La figura 6 mostra l'elemento di alloggiamento 4 con la doga 2 inserita in una sede di sostegno 9. L'elemento di alloggiamento 4 è munito di un corpo 10 a guisa di botte per consentire un collegamento a scatto nell'elemento di supporto 3. La sede di sostegno 9 dell'elemento di alloggiamento 4 presenta all'interno sporgenze 11 per il fissaggio automatico della doga 2 rispetto all'elemento di alloggiamento 4, in cui la doga 2 presenta adeguate rientranze. Figure 6 shows the housing element 4 with the stave 2 inserted in a support seat 9. The housing element 4 is provided with a barrel-like body 10 to allow a snap connection in the support element 3 The support seat 9 of the housing element 4 has projections 11 inside for automatic fixing of the stave 2 with respect to the housing element 4, in which the stave 2 has adequate recesses.

La figura 7 illustra l'elemento di alloggiamento 4 con la doga 2 inserita nella sede di sostegno 9, vale a dire con la parte io a botte inserita a scatto nella sede 14 dell'elemento di supporto 3. La parte 10 a botte è libera ad oscillare nella sede 14 formata dalle due ganasce 7 dell'elemento di supporto 3. Figure 7 illustrates the housing element 4 with the stave 2 inserted in the support seat 9, that is to say with the barrel part I snapped into the seat 14 of the support element 3. The barrel part 10 is free to oscillate in the seat 14 formed by the two jaws 7 of the support element 3.

La figura 8 mostra in vista laterale l'elemento di alloggiamento 4 con la doga 2 inserita nella sede di sostegno 9. È visibile che le sporgenze 11 dell'elemento di alloggiamento 4 bloccano la doga 2 nella sede di sostegno 9 in modo che la doga 2 non possa uscire accidentalmente dalla sede 9. La parte 10 a botte dell'elemento di alloggiamento 4 presenta una superficie 12 bombata in direzione dell'asse della doga 2. Figure 8 shows a side view of the housing element 4 with the stave 2 inserted in the support seat 9. It is visible that the projections 11 of the housing element 4 lock the stave 2 in the support seat 9 so that the stave 2 cannot accidentally come out of the seat 9. The barrel-shaped part 10 of the housing element 4 has a surface 12 that is rounded in the direction of the axis of the stave 2.

La figura 9 illustra il telaio 1, al quale le doghe 2 sono collegate. Secondo il trovato le doghe 2 si trovano in posizione che segue il profilo di un utilizzatore, indicato con 13. Figure 9 illustrates the frame 1, to which the slats 2 are connected. According to the invention, the slats 2 are in a position that follows the profile of a user, indicated with 13.

Per montare il telaio 1 a doghe, secondo il trovato, vengono prima collegate in modo fisso le aste longitudinali e trasversali per formare il telaio 1. In seguito vengono collegati gli elementi di supporto 3 con il telaio 1, inserendo gli steli 6 a scatto nei fori 5 del telaio 1. Le doghe 2 vengono successivamente inserite con la loro estremità nella sede di sostegno 9 dell'elemento di alloggiamento 4. Le sporgenze 11 accolgono le doghe 2 nella sede di sostegno 9. L'elemento di alloggiamento 4 viene inserito a scatto con la sua parte 10 a botte nella sede 14 dell'elemento di supporto 3. Questa sede 14 viene formata dalle due ganasce 7 che sono elastiche e presentano una forma a semicerchi. Questa forma a semicerchio permette un'oscillazione dell'elemento di alloggiamento 4 insieme con la doga 2 attorno all'asse della doga 2. To assemble the slatted frame 1, according to the invention, the longitudinal and transverse rods are first connected in a fixed manner to form the frame 1. Then the support elements 3 are connected to the frame 1, inserting the stems 6 by snap into the holes 5 of the frame 1. The slats 2 are subsequently inserted with their ends into the support seat 9 of the housing element 4. The projections 11 receive the slats 2 in the support seat 9. The housing element 4 is inserted at snap with its barrel-shaped part 10 into the seat 14 of the support element 3. This seat 14 is formed by the two jaws 7 which are elastic and have a semicircular shape. This semicircular shape allows an oscillation of the housing element 4 together with the stave 2 around the axis of the stave 2.

Nel caso, in cui il telaio 1 presenti sezione trasversale circolare, l'elemento di supporto 3 sarà preferibilmente collegato con il telaio 1 attraverso un collegamento a vite (vedi figure 4 e 5). If the frame 1 has a circular cross-section, the support element 3 will preferably be connected to the frame 1 through a screw connection (see Figures 4 and 5).

La superficie bombata 12 della parte 10 a botte dell'elemento di alloggiamento 4 permette vantaggiosamente una inclinazione dell'elemento di alloggiamento 4 rispetto alla orizzontale. Questa inclinazione diminuisce una eccessiva flessione della doga 2 durante la flessione. La doga 2, quando risulta sollecitata dal peso dell'utilizzatore 13, si posiziona automaticamente con il movimento di inclinazione della superficie 12 bombata. The convex surface 12 of the barrel-shaped part 10 of the housing element 4 advantageously allows an inclination of the housing element 4 with respect to the horizontal. This inclination reduces excessive bending of the plank 2 during bending. The stave 2, when stressed by the weight of the user 13, positions itself automatically with the inclination movement of the convex surface 12.

Claims (8)

Rivendicazioni 1. Telaio (l) per letto, munito di mezzi per il supporto di doghe, caratterizzato dal fatto che un elemento di supporto (3) è fissato al telaio (1) e presenta una sede (14), nella (piale è inseribile un corpo (10) di supporto e di oscillazione per la doga (2), e che il corpo (10) di supporto e di oscillazione forma corpo unico con una guaina (4) che accoglie l'estremità della doga (2). Claims 1. Bed frame (l), equipped with means for supporting slats, characterized in that a support element (3) is fixed to the frame (1) and has a seat (14), a support and oscillation body (10) for the stave (2), and that the support and oscillation body (10) forms a single body with a sheath (4) which receives the end of the stave (2). 2. Telaio per letto, secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che l'elemento di supporto (3) è munito di una base con steli ad arpione (6) per il collegamento con il telaio (1). 2. Bed frame according to claim 1, characterized in that the support element (3) is provided with a base with harpoon rods (6) for connection to the frame (1). 3. Telaio per letto, secondo la rivendicazione 2, caratterizzato dal fatto che l'elemento di supporto (3) presenta due ganasce (7) per l'inserimento a scatto del corpo di supporto (10). 3. Bed frame according to claim 2, characterized in that the support element (3) has two jaws (7) for snapping the support body (10). 4. Telaio per letto, secondo la rivendicazione 3, caratterizzato dal fatto che le due ganasce (7) presentano forma a semicerchio e che sono disposte in modo affacciato, formando una sede (14) a scatto. 4. Bed frame, according to claim 3, characterized in that the two jaws (7) have a semicircle shape and are arranged facing each other, forming a snap-in seat (14). 5. Telaio per letto, secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che l'elemento di alloggiamento (4) è munito di una estremità (10) a guisa di botte con una superficie (12) bombata in direzione dell'asse della doga (2). 5. Bed frame according to claim 1, characterized in that the housing element (4) is provided with a barrel-like end (10) with a surface (12) rounded in the direction of the axis of the slat ( 2). 6. Telaio per letto, secondo la rivendicazione 5, caratterizzato dal fatto che l'elemento di alloggiamento (4) è munito di una sede di sostegno (9), nella quale è inseribile l'estremità della doga (2). 6. Bed frame according to claim 5, characterized in that the housing element (4) is provided with a support seat (9), into which the end of the slat (2) can be inserted. 7. Telaio per letto, secondo la rivendicazione 6, caratterizzato dal fatto che la sede di sostegno (9) presenta all'interno sporgenze (11) per il bloccaggio della doga (12) rispetto all'elemento di alloggiamento (4). 7. Bed frame, according to claim 6, characterized in that the support seat (9) has protrusions (11) inside for locking the slat (12) with respect to the housing element (4). 8. Telaio per letto, secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che l'elemento di supporto (3) e l'elemento di alloggiamento (4) sono realizzati in materiale sintetico. 8. Bed frame according to claim 1, characterized in that the support element (3) and the housing element (4) are made of synthetic material.
IT95MI000340 1995-05-19 1995-05-19 BED FRAME EQUIPPED WITH MEANS TO SUPPORT SLATS IT236888Y1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT95MI000340 IT236888Y1 (en) 1995-05-19 1995-05-19 BED FRAME EQUIPPED WITH MEANS TO SUPPORT SLATS

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT95MI000340 IT236888Y1 (en) 1995-05-19 1995-05-19 BED FRAME EQUIPPED WITH MEANS TO SUPPORT SLATS

Publications (3)

Publication Number Publication Date
ITMI950340V0 ITMI950340V0 (en) 1995-05-19
ITMI950340U1 true ITMI950340U1 (en) 1996-11-19
IT236888Y1 IT236888Y1 (en) 2000-08-31

Family

ID=11370658

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT95MI000340 IT236888Y1 (en) 1995-05-19 1995-05-19 BED FRAME EQUIPPED WITH MEANS TO SUPPORT SLATS

Country Status (1)

Country Link
IT (1) IT236888Y1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
ITMI950340V0 (en) 1995-05-19
IT236888Y1 (en) 2000-08-31

Similar Documents

Publication Publication Date Title
ES2265089T3 (en) FRAME ELEMENT FOR ELECTRICAL DISTRIBUTION CABINETS.
US5263594A (en) Curtain rod for slidably supporting a curtain around an intermediate corner, and intermediate junction element therefor
ITTO20000111U1 (en) FOLDABLE STRUCTURE, AS AN EXHIBITION STRUCTURE.
US4901383A (en) Modular frame for a water bed
DE69530071T2 (en) BED CHAIR WITH EXIT AT THE FOOT END
WO2016046436A1 (en) Cable ladder
ITMI972072A1 (en) VEHICLE EQUIPPED WITH A ROLLING SHELTER TO BE BUILT-IN AND A SHELTER TO BE BUILT-IN USED WHEN REQUIRED
ITMI950340U1 (en) BED FRAME EQUIPPED WITH MEANS TO SUPPORT SLATS
ITUD940187A1 (en) COUPLING AND LOCKING SYSTEM FOR REMOVABLE CHAIRS
ITVI20060309A1 (en) COUPLING ELEMENT FOR TABLE LEGS
ITMI941459A1 (en) SHOE STRUCTURE WITH IN-LINE WHEELS
EP0254686A1 (en) An elastically deformable eyeglasses leg
ITMI980177U1 (en) LAMPHOLDER GROUP AND QUICK COUPLING FOR SPOTLIGHTS
JPH0390796U (en)
ITMI970279A1 (en) ERGONOMIC FRAME FOR BEDS
ITRM940190U1 (en) "WALL FOR SHOWER CABIN SLIDING ON ADJUSTABLE WHEELS"
CZ287594A3 (en) Cross-like arrangement of rod elements
ITMI970589U1 (en) PERFECTED ROLLER SLIDING DEVICE
ITTO960969A1 (en) LACE HANDLE
IT9022191U1 (en) HANGING ELEMENT OF THE SUPPORT PLAN, WITH METALLIC NET OR SLATS, TO THE FRAME OF AN ARMCHAIR OR SOFA BED.
KR960010389Y1 (en) Structure for supporting kneading flour
IT9021188U1 (en) BED PROVIDED WITH ASSEMBLY STRUCTURE INCLUDING A LIMITED NUMBER OF PARTS
KR810000283Y1 (en) Synthetic frame for mirror
ITMI20030540U1 (en) SUPPORT DEVICE PARTICULARLY FOR ELECTRICAL DEVICES AS INTERACTIVE AND SIMILAR
JPS6362598U (en)

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted