IT9009463A1 - A MACHINE FOR THE PREPARATION OF INFUSION OF COFFEE OR OTHER THROUGH PRESSURE WATER AND WITH INFUSION PRE-CHAMBER - Google Patents

A MACHINE FOR THE PREPARATION OF INFUSION OF COFFEE OR OTHER THROUGH PRESSURE WATER AND WITH INFUSION PRE-CHAMBER

Info

Publication number
IT9009463A1
IT9009463A1 IT009463A IT946390A IT9009463A1 IT 9009463 A1 IT9009463 A1 IT 9009463A1 IT 009463 A IT009463 A IT 009463A IT 946390 A IT946390 A IT 946390A IT 9009463 A1 IT9009463 A1 IT 9009463A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
infusion
machine
chamber
neck
infusion chamber
Prior art date
Application number
IT009463A
Other languages
Italian (it)
Other versions
IT1241768B (en
IT9009463A0 (en
Inventor
Piero Bambi
Original Assignee
Marzocco Srl
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Marzocco Srl filed Critical Marzocco Srl
Priority to IT9463A priority Critical patent/IT1241768B/en
Publication of IT9009463A0 publication Critical patent/IT9009463A0/en
Publication of IT9009463A1 publication Critical patent/IT9009463A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1241768B publication Critical patent/IT1241768B/en

Links

Landscapes

  • Infusion, Injection, And Reservoir Apparatuses (AREA)
  • Apparatus For Making Beverages (AREA)

Description

"UNA MACCHINA PER LA PREPARAZIONE DI INFUSO DI CAFFÈ' OD ALTRO TRAMITE ACQUA A PRESSIONE CON PRECAMERA DI IN-FUSIONE" "A MACHINE FOR THE PREPARATION OF COFFEE INFUSION OR OTHER THROUGH PRESSURE WATER WITH A PRESSURE IN-FUSION CHAMBER"

DESCRIZIONE DESCRIPTION

L'invenzione ha per oggetto una macchina perfezionata per la preparazione di infuso di caffè od altro tramite acqua a pressione e vapore a pressione; la macchina comprende in corrispondenza di ciascun gruppo di erogazione un collo a mensola cavo di raccordo alla caldaia e di supporto del gruppo portafiltro, ove circola a termosifone l'acqua di caldaia. Un condotto di alimentazione al gruppo presenta un tratto esterno al detto collo e corredato di elettrovalvola di controllo o simile; questo condotto esterno nelle soluzioni attuali penetra in un corpo superiore del gruppo per alimentarlo. Ciò determina inconvenienti noti e che vengono richiamati nel seguito. The invention relates to an improved machine for preparing coffee or other infusion by means of pressurized water and pressurized steam; the machine comprises, in correspondence with each delivery unit, a hollow shelf neck for connection to the boiler and for supporting the filter holder unit, where the boiler water circulates as a thermosiphon. A supply duct to the unit has a section external to said neck and equipped with a control solenoid valve or the like; this external duct in current solutions penetrates an upper body of the unit to feed it. This causes known drawbacks which are referred to below.

Secondo l'invenzione, per perfezionare la macchina viene previsto che detto condotto di alimentazione, dopo un primo tratto di percorso esterno al collo di raccordo ed in cui è inserita la valvola, rientri entro detto collo di raccordo con un tratto terminale che raggiunge una camera di infusione connessa al portafiltro ed al beccuccio di erogazione. According to the invention, in order to improve the machine it is provided that said supply duct, after a first section of the path external to the connection neck and in which the valve is inserted, returns within said connection neck with an end section which reaches a chamber of infusion connected to the filter holder and to the dispensing spout.

Vantaggiosamente detta camera di infusione è di volume regolabile. Più particolarmente detta camera di infusione può essere formata con un organo a fungo o simile che serra una parete cilindrica sostituibile e selezionabile fra una pluralità di pareti di altezze varie, per modificare il volume di detta camera di infusione. Advantageously, said infusion chamber has an adjustable volume. More particularly, said infusion chamber can be formed with a mushroom-shaped member or the like which clamps a replaceable and selectable cylindrical wall among a plurality of walls of various heights, to modify the volume of said infusion chamber.

Il tratto terminale interno del condotto di alimentazione è vantaggiosamente sviluppato e posizionato, nel collo di raccordo, in modo tale da non ostacolare la circolazione spontanea dell'acqua in detto collo di raccordo. The internal terminal portion of the supply duct is advantageously developed and positioned, in the connection neck, in such a way as not to hinder the spontaneous circulation of the water in said connection neck.

Il trovato verrà meglio compreso seguendo la descrizione e l'unito disegno, il quale mostra una pratica esemplificazione non limitativa del trovato stesso. Nel disegno: le The invention will be better understood by following the description and the attached drawing, which shows a practical non-limiting example of the same invention. In the drawing: le

Figg. 1 e 2 mostrano una sezione verticale dell'estremità di un collo di supporto e di parti del gruppo relativo; la Figs. 1 and 2 show a vertical section of the end of a support neck and parts of the relative assembly; there

Fig. 3 mostra una vista schematica in pianta in scala ridotta; e la Fig. 3 shows a schematic plan view on a reduced scale; and the

Fig. 4 mostra una modifica attuabile rapidamente per sostituzione di un componente rispetto a quello mostrato in Fig. 1. Fig. 4 shows a modification that can be implemented quickly by replacing a component with respect to that shown in Fig. 1.

Secondo quanto è illustrato nel disegno annesso, con 1 è indicato un collo arcuato che si sviluppa a mensola dal corpo della caldaia fino ad un gruppo di erogazione, genericamente indicato con 3. Il collo 1 è cavo e comunicante con la caldaia e con una camera 5 terminale del collo 1 e facente parte del gruppo 3; per il dislivello e le possibilità di flussi interni alla cavità del collo 1 e della caldaia, è possibile una circolazione a termosifone - eventualmente opportunamente attivato - per assicurare un sostanziale riscaldamento dei componenti del gruppo che sono connessi al collo 1. La camera 5 è superiormente chiusa da un coperchio 7 che consente l'accesso ed inferiormente è delimitata da una parete sagomata del collo 1 e formante un leggero prolungamento 1A verso l'interno della camera 5, assialmente al gruppo 3. Al di sotto del ringrosso 1A ed in apposita sagomatura della parte terminale del collo 1 è accoppiato un organo a ghiera 10, che fa parte del gruppo 3 ed è atto ad accogliere la coppa con beccuccio di scarico e con sede per il filtro della polvere di caffè con cui ottenere l'infuso. According to what is illustrated in the attached drawing, 1 indicates an arched neck that extends as a shelf from the boiler body to a delivery unit, generally indicated with 3. The neck 1 is hollow and communicating with the boiler and with a chamber 5 at the end of the neck 1 and forming part of the group 3; due to the difference in level and the possibility of internal flows in the cavity of the package 1 and of the boiler, a thermosiphon circulation - possibly suitably activated - is possible to ensure substantial heating of the components of the group which are connected to the package 1. Chamber 5 is at the top closed by a lid 7 that allows access and is delimited at the bottom by a shaped wall of the neck 1 and forming a slight extension 1A towards the inside of the chamber 5, axially to the group 3. Below the slub 1A and in a suitable shape of the end part of the neck 1 a ring nut member 10 is coupled, which is part of the group 3 and is adapted to receive the cup with discharge spout and with a seat for the filter of the coffee powder with which to obtain the infusion.

Nella parte 1A ora descritta viene formato un foro passante per accogliere un gambo 12 forato e facente parte di un organo a fungo 14, che viene impegnato con il gambo 12 nel foro filettato suddetto, per impegnare - entro sedi della parte 1A sporgente internamente e della testa dell'organo a fungo 14 - una parete cilindrica 16 con i bordi anulari sagomati che serve per delimitare una camera di infusione 18, alla quale arriva l'acqua nel modo appresso indicato; attraverso fori radiali del gambo 12 ed il foro assiale dello stesso, l'acqua dalla camera di infusione 18 raggiunge la cavità del filtro della polvere di caffè del gruppo 3. In part 1A just described, a through hole is formed to receive a holed stem 12 forming part of a mushroom member 14, which is engaged with the stem 12 in the aforesaid threaded hole, to engage - within seats of the internally projecting part 1A and of the head of the mushroom member 14 - a cylindrical wall 16 with shaped annular edges which serves to delimit an infusion chamber 18, to which the water arrives in the following manner; through the radial holes of the stem 12 and the axial hole of the same, the water from the brewing chamber 18 reaches the cavity of the filter of the coffee powder of the group 3.

L'acqua alla camera di infusione 18 viene alimentata da un condotto in più sezioni che nasce da un raccordo 20 laterale del collo 1, nel quale raccordo può essere accolto un foro calibrato 22 o cosiddetto gigleur e con un primo tratto di condotto 24 con percorso esterno (vedasi schematicamente la Fig. 3) fino ad un raccordo 26 vantaggiosamente opposto a quello 20 e con un tratto terminale 28 del condotto di alimentazione stesso che è interno alla cavità del collo di supporto 1 e che termina attraverso la parete cilindrica 16 fino alla camera di infusione 18. Nel tratto esterno 24 del condotto di alimentazione è posizionata la valvola di controllo dell'alimentazione, che può essere un'elettrovalvola od una valvola altrimenti realizzata. The water to the infusion chamber 18 is fed by a duct in several sections that originates from a lateral connection 20 of the neck 1, in which connection a calibrated hole 22 or so-called gigleur can be received and with a first section of duct 24 with a path (see schematically Fig. 3) up to a connection 26 advantageously opposite to that 20 and with a terminal portion 28 of the supply duct itself which is inside the cavity of the support neck 1 and which ends through the cylindrical wall 16 up to infusion chamber 18. The supply control valve is positioned in the external portion 24 of the supply duct, which can be a solenoid valve or a valve otherwise made.

Prima della formazione di una bevanda con la polvere di caffè, predisponendo la coppa con il filtro sul gruppo 3, si determina una alimentazione di acqua calda che riempie il condotto 28, la camera 18 ed il passaggio nel gambo 12 dell'organo a fungo 14, per raggiungere la zona del filtro della polvere di caffè; attraverso il foro calibrato del gigleur 22 è possibile ottenere un certo tempo di deflusso di acqua per il riempimento del condotto 24, 28 e della camera 18 nonché della camera del filtro, in modo tale da ottenere una desiderata permanenza di acqua calda a contatto della polvere prima di raggiungere quella pressione che consente l'espulsione dell'infuso di caffè. L'acqua in arrivo risulta calda, essendo la maggior parte del percorso del condotto di alimentazione, in specie nel tratto terminale 28, completamente all'interno del collo 1 e quindi in ambiente riscaldato dall'acqua della caldaia. Inoltre la realizzazione del tratto 28 del condotto di alimentazione interno al collo 1 è tale da non ostacolare il flusso di circolazione dell'acqua calda nella cavità del collo 1 e nella cavità 5, in quanto il condotto 28 non ostacola la detta circolazione data la posizione e la sezione dello stesso, contrariamente alle soluzioni tradizionali che offrivano qualche ostacolo a questa circolazione dell'acqua e quindi al mantenimento della temperatura elevata degli organi connessi al gruppo 3. Before the formation of a drink with the coffee powder, by arranging the cup with the filter on the group 3, a supply of hot water is determined which fills the duct 28, the chamber 18 and the passage in the stem 12 of the mushroom member 14 , to reach the coffee powder filter area; through the calibrated hole of the gigleur 22 it is possible to obtain a certain water outflow time for filling the duct 24, 28 and the chamber 18 as well as the filter chamber, in such a way as to obtain a desired permanence of hot water in contact with the dust before reaching the pressure that allows the expulsion of the coffee infusion. The incoming water is hot, since most of the path of the supply duct, especially in the terminal section 28, is completely inside the neck 1 and therefore in an environment heated by the boiler water. Furthermore, the construction of the portion 28 of the supply duct inside the package 1 is such as not to obstruct the flow of circulation of the hot water in the cavity of the package 1 and in the cavity 5, since the duct 28 does not obstruct said circulation given the position and the section of the same, contrary to traditional solutions which offered some obstacles to this circulation of water and therefore to the maintenance of the high temperature of the organs connected to group 3.

Con la realizzazione descritta è anche possibile ottenere una variazione del tempo di riempimento e quindi di infusione preliminare della polvere contenuta nel filtro del gruppo 3, variando la capacità cioè il volume della camera di infusione 18. Ciò si può ottenere sostituendo la parete cilindrica 16 e scegliendola in un gruppo di tali" pareti aventi altezza differente fra loro; ciò si può constatare agevolmente nel confronto fra la parete 16 mostrata nelle Figg. 1 e 2 e la parete 16A che è illustrata nella Fig. 4, la quale è più alta della parete 16 e quindi determina la formazione di una camera di infuzione 18A che è di volume cioè di capacità maggiore di quella 18. With the described embodiment it is also possible to obtain a variation of the filling time and therefore of the preliminary infusion of the powder contained in the filter of the group 3, by varying the capacity, that is the volume of the infusion chamber 18. This can be obtained by replacing the cylindrical wall 16 and selecting it from a group of such "walls having different heights from each other; this can be easily seen in the comparison between the wall 16 shown in Figs. 1 and 2 and the wall 16A shown in Fig. 4, which is higher than the wall 16 and therefore determines the formation of an infusion chamber 18A which is of a volume that is of greater capacity than that 18.

Riassumendo, con il perfezionamento in oggetto si ottiene, fra l'altro, una migliore circolazione dell'acqua in riscaldamento, in quanto viene eliminata la precedente sporgenza interna che ostacola la "ricaduta" in basso dell'acqua più fredda nella circolazione spontanea entro la cavità del collo 1 e nella caldaia. Inoltre si ottiene maggiore ricircolo interno - con il tratto 28 del condotto di alimentazione - per rendere all'acqua la iniziale maggiore temperatura riceduta in parte nel passaggio in ambiente esterno con il tratto 24. La realizzazione permette un maggiore tempo di "infusione" della polvere di caffè - senza pressione - in quanto ad ogni fine del ciclo con scarico della pressione del portafiltro, tutti i condotti a monte dell'elettrovalvola compresa la apposita pre-camera di infusione 18 o 18A si svuotano di acqua, e nella successiva fase di erogazione - prima che la pressione dell'acqua sulla polvere di caffè si sviluppi totalmente - si devono nuovamente "saturare" cioè riempire i detti condotti consentendo in questo frattempo all'acqua di inbibire la polvere di caffè senza pressione e crearne la necessaria "infusione". Detta infusione può essere aumentata o diminuita - in funzione degli usi e costumi -aumentando o diminuendo la cavità 18 o 18A formata dalla precamera suddetta ed aumentando o diminuendo il foro del gigleur 22, che può più o meno rallentare il riempimento della pre-camera stessa. In summary, with the improvement in question, among other things, a better circulation of the water in heating is obtained, as the previous internal protrusion is eliminated, which hinders the lower "fall" of the colder water into the spontaneous circulation within the neck cavity 1 and in the boiler. Furthermore, a greater internal recirculation is obtained - with the section 28 of the supply duct - to make the water the initial higher temperature, partly returned in the passage in the external environment with the section 24. The realization allows a longer "infusion" time of the powder of coffee - without pressure - since at each end of the cycle with the pressure released from the filter holder, all the pipes upstream of the solenoid valve including the special pre-infusion chamber 18 or 18A are emptied of water, and in the subsequent dispensing phase - before the water pressure on the coffee powder develops completely - they must be "saturated" again, that is to say, the said pipes must be filled, in the meantime allowing the water to soak the coffee powder without pressure and create the necessary "infusion". Said infusion can be increased or decreased - depending on the uses and customs - by increasing or decreasing the cavity 18 or 18A formed by the aforementioned pre-chamber and increasing or decreasing the hole in the gigleur 22, which can more or less slow down the filling of the pre-chamber itself. .

E'inteso che il disegno non mostra che una esemplificazione data solo quale dimostrazione pratica del trovato, potendo esso trovato variare nelle forme e disposizioni senza peraltro uscire dall'ambito del concetto che informa il trovato stesso. L'eventuale presenza di numeri di riferimento nelle rivendicazioni accluse ha lo scopo di facilitare la lettura delle rivendicazioni con riferimento alla descrizione ed al disegno, e non limita l'ambito della protezione rappresentata dalle rivendicazioni. It is understood that the drawing shows only an exemplification given only as a practical demonstration of the invention, since it can be found to vary in forms and arrangements without however departing from the scope of the concept that informs the invention itself. The presence of any reference numbers in the attached claims has the purpose of facilitating the reading of the claims with reference to the description and the drawing, and does not limit the scope of protection represented by the claims.

Claims (5)

RIVENDICAZIONI 1. Una macchina per la preparazione di infuso di caffè od altro tramite acqua a pressione e vapore a pressione, comprendente in corrispondenza di ciascun gruppo di erogazione un collo a mensola cavo di raccordo alla caldaia e di supporto del gruppo portafiltro, ed un condotto di alimentazione al gruppo con elettrovalvola di controllo o simile, caratterizzata dal fatto che detto condotto di alimentazione (24, 28), dopo un primo tratto di percorso (24) esterno al collo di raccordo (1) ed in cui è inserita la valvola, rientra entro detto collo di raccordo (1) con un tratto terminale (28) che raggiunge una camera di infusione (18) connessa al portafiltro (3) ed al beccuccio di erogazione. CLAIMS 1. A machine for preparing coffee or other infusions using pressurized water and pressurized steam, comprising, in correspondence with each dispensing unit, a hollow bracket neck for connection to the boiler and for supporting the filter holder unit, and a duct supply to the unit with a control solenoid valve or the like, characterized in that said supply duct (24, 28), after a first section of the path (24) external to the connection neck (1) and in which the valve is inserted, within said connection neck (1) with an end portion (28) which reaches an infusion chamber (18) connected to the filter holder (3) and to the dispensing spout. 2. Macchina come da rivendicazione precedente, caratterizzata dal fatto che la camera di infusione (18) ' è di volume regolabile. 2. Machine as per the preceding claim, characterized in that the infusion chamber (18) 'is of adjustable volume. 3. Macchina come da rivendicazioni precedenti, caratterizzata dal fatto che detta camera di infusione (18) è formata con un organo a fungo (14) o simile che serra una parete cilindrica (16) sostituibile e selezionabile fra una pluralità di pareti di altezze varie, per modificare il volume di detta camera di infusione. 3. Machine as per the preceding claims, characterized in that said infusion chamber (18) is formed with a mushroom member (14) or the like which clamps a cylindrical wall (16) that can be replaced and selected from a plurality of walls of various heights , to modify the volume of said infusion chamber. 4. Macchina come da rivendicazioni precedenti, caratterizzata dal fatto che detto tratto terminale (28) interno del condotto di alimentazione (24, 28) è sviluppato e posizionato nel collo di raccordo (1) in modo tale da non ostacolare la circolazione spontanea dell laequa in detto collo di raccordo. 4. Machine as per the previous claims, characterized by the fact that said terminal section (28) inside the supply duct (24, 28) is developed and positioned in the connection neck (1) in such a way as not to hinder the spontaneous circulation of the in said connection neck. 5. Una macchina per la preparazione di infuso di caffè od altro tramite acqua a pressione e vapore a pressione; il tutto come sopra descritto e rappresentato per esemplificazione nell'annesso disegno. 5. A machine for preparing coffee or other infusions using pressurized water and pressurized steam; all as described above and represented by way of example in the attached drawing.
IT9463A 1990-08-08 1990-08-08 A machine for preparing a coffee or other infusion using pressurized water and having an infusion antechamber IT1241768B (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT9463A IT1241768B (en) 1990-08-08 1990-08-08 A machine for preparing a coffee or other infusion using pressurized water and having an infusion antechamber

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT9463A IT1241768B (en) 1990-08-08 1990-08-08 A machine for preparing a coffee or other infusion using pressurized water and having an infusion antechamber

Publications (3)

Publication Number Publication Date
IT9009463A0 IT9009463A0 (en) 1990-08-08
IT9009463A1 true IT9009463A1 (en) 1992-02-09
IT1241768B IT1241768B (en) 1994-02-01

Family

ID=11130515

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT9463A IT1241768B (en) 1990-08-08 1990-08-08 A machine for preparing a coffee or other infusion using pressurized water and having an infusion antechamber

Country Status (1)

Country Link
IT (1) IT1241768B (en)

Also Published As

Publication number Publication date
IT1241768B (en) 1994-02-01
IT9009463A0 (en) 1990-08-08

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5460078A (en) Beverage brewing machine
CN104718141B (en) A beverage capsule with spraying-prevention means
US4149454A (en) Coffeemaker basket and filter assembly
US4911067A (en) Infusion beverage maker
US6189438B1 (en) Filtering device, filter element and method of manufacturing the filter element used for the preparation of brewed beverages
US4638928A (en) Hot beverage container
US8505441B2 (en) Espresso coffee machine with preinfusion device
KR101896838B1 (en) Automatic drip coffee machine
KR20050044530A (en) Coffee machine
JP2015534493A (en) Capsule-based food preparation system
ITFI940140A1 (en) METHOD AND IMPROVEMENT OF AN ESPRESSO COFFEE MACHINE FOR THE DIFFERENTIATED APPLICATION OF WATER PRESSURE AND FOR
JP6881815B2 (en) Methods, machines, and boilers for preparing beverages
US5775204A (en) Tea filter assembly for a coffee or tea maker
IT9009463A1 (en) A MACHINE FOR THE PREPARATION OF INFUSION OF COFFEE OR OTHER THROUGH PRESSURE WATER AND WITH INFUSION PRE-CHAMBER
CH643447A5 (en) Espresso coffee machine for domestic use
US5892204A (en) Vacuum coffee maker
US4414884A (en) Coffeemaker with coffee spreader
US4599937A (en) Machine for making espresso coffee, particularly for domestic use
US4102255A (en) High pressure household coffee machine
US3604335A (en) Device for regulating the temperature of the infusion water in a machine for preparing coffee and similar infusions
KR20210019970A (en) Coffee Capsule
KR102490282B1 (en) Dutch coffee extractor
WO2021029681A2 (en) Coffee capsule
EP0116286A1 (en) Coffee-maker
CA1100322A (en) Coffeemaker basket and filter assembly

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted
TA Fee payment date (situation as of event date), data collected since 19931001

Effective date: 19960829