IT201900007049A1 - A METHOD FOR KEEPING THE VALUE OF A PARAMETER IN A WORKING CHAMBER IN A SURROUNDING A SET-POINT VALUE AS WELL AS A SYSTEM THAT CAN BE USED IN THIS METHOD - Google Patents

A METHOD FOR KEEPING THE VALUE OF A PARAMETER IN A WORKING CHAMBER IN A SURROUNDING A SET-POINT VALUE AS WELL AS A SYSTEM THAT CAN BE USED IN THIS METHOD Download PDF

Info

Publication number
IT201900007049A1
IT201900007049A1 IT102019000007049A IT201900007049A IT201900007049A1 IT 201900007049 A1 IT201900007049 A1 IT 201900007049A1 IT 102019000007049 A IT102019000007049 A IT 102019000007049A IT 201900007049 A IT201900007049 A IT 201900007049A IT 201900007049 A1 IT201900007049 A1 IT 201900007049A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
value
time
comparison
working
parameter
Prior art date
Application number
IT102019000007049A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Fabio Pedrotti
Mauro Simoni
Original Assignee
F Lli Pedrotti S R L
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by F Lli Pedrotti S R L filed Critical F Lli Pedrotti S R L
Priority to IT102019000007049A priority Critical patent/IT201900007049A1/en
Priority to PCT/IB2020/054569 priority patent/WO2020234702A1/en
Publication of IT201900007049A1 publication Critical patent/IT201900007049A1/en

Links

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Automation & Control Theory (AREA)
  • Computer Vision & Pattern Recognition (AREA)
  • Artificial Intelligence (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Evolutionary Computation (AREA)
  • Medical Informatics (AREA)
  • Software Systems (AREA)
  • Regulation And Control Of Combustion (AREA)
  • Crystals, And After-Treatments Of Crystals (AREA)
  • Electrical Discharge Machining, Electrochemical Machining, And Combined Machining (AREA)

Description

UN METODO PER MANTENERE IN UNA CAMERA DI LAVORO IL VALORE DI UN PARAMETRO IN UN INTORNO DI UN VALORE DI SET-POINT NONCHÉ SISTEMA IMPIEGABILE IN TALE METODO A METHOD TO MAINTAIN THE VALUE OF A PARAMETER IN A WORKING CHAMBER IN A SURROUNDING A SET-POINT VALUE AS WELL AS A SYSTEM THAT CAN BE USED IN THIS METHOD

DESCRIZIONE DESCRIPTION

Campo di applicazione Field of application

La presente invenzione è generalmente applicabile al settore tecnico dei dispositivi funzionanti essenzialmente a due stadi, ed ha particolarmente per oggetto un metodo per mantenere in una camera di lavoro il valore di un parametro in un intorno di un valore di setpoint nonché un sistema impiegabile in tale metodo. The present invention is generally applicable to the technical sector of essentially two-stage operating devices, and has particularly as its object a method for maintaining the value of a parameter in the vicinity of a setpoint value in a working chamber as well as a system that can be used in such a work chamber. method.

Stato della Tecnica State of the art

E’ nota la necessità di mantenere costante il livello di un parametro all’interno di una camera chiusa, in diversi settori industriali. There is a known need to keep the level of a parameter constant within a closed chamber, in various industrial sectors.

Ad esempio, è nota la necessità di mantenere costante la temperatura all’interno di una camera chiusa di lavoro, ad esempio in impianti utilizzanti bruciatori o nella refrigerazione. For example, the need to keep the temperature constant inside a closed working chamber is known, for example in systems using burners or in refrigeration.

Al riguardo, è noto l’utilizzo dei bruciatori come componenti di un impianto di combustione nei quali avviene una reazione di combustione mediante l’incontro tra un innesco e una miscela composta da un combustibile, tipicamente gas, e un comburente, tipicamente aria. In this regard, the use of burners as components of a combustion plant in which a combustion reaction occurs through the encounter between a trigger and a mixture composed of a fuel, typically gas, and a comburent, typically air, is known.

Sono noti diversi tipi di bruciatori in base al tipo di funzionamento, basati sul rilevamento periodico della temperatura nella camera di lavoro stessa. Different types of burners are known according to the type of operation, based on the periodic detection of the temperature in the working chamber itself.

È noto il bruciatore monostadio, del tipo on/off, ovvero ad un unico stadio di alimentazione in cui la portata della miscela combustibile non varia durante il funzionamento dello stesso. The single-stage burner is known, of the on / off type, ie with a single feeding stage in which the flow rate of the combustible mixture does not vary during its operation.

Tuttavia, tali noti sistemi presentano una scarsa precisione di temperatura erogata, comportante un’oscillazione eccessiva di temperatura all’interno della camera. However, these known systems have a poor accuracy of delivered temperature, resulting in an excessive oscillation of temperature inside the chamber.

Sono altresì noti bruciatori multistadio, a due o più stadi di potenza, ovvero in grado di variare la portata di alimentazione, generalmente in termini di portata massima/una o più portate parziali/spegnimento. Multistage burners are also known, with two or more power stages, ie capable of varying the supply flow rate, generally in terms of maximum flow rate / one or more partial flow rates / extinguishing.

Tuttavia, tali noti sistemi offrono un intervallo di erogazione della temperatura limitato. However, such known systems offer a limited temperature delivery range.

Infine, sono noti bruciatori modulanti, la cui portata è variabile in modo continuo tra il 30% e il 100% della potenza termica del bruciatore. Quindi, la portata varia tra una portata massima/una portata intermedia ampiamente variabile/spegnimento. Finally, modulating burners are known, the flow rate of which is continuously variable between 30% and 100% of the burner's thermal power. Hence, the flow rate varies between a maximum flow rate / a widely varying intermediate flow rate / shutdown.

Tuttavia, tali noti sistemi sono eccessivamente costosi, nonchè prevedono un elevato consumo di carburante per variare la temperatura erogata. However, these known systems are excessively expensive, as well as require a high fuel consumption to vary the delivered temperature.

Inoltre, è nota, come anticipato, l’importanza di mantenere costante la temperatura di un ambiente chiuso nel settore della refrigerazione o della climatizzazione. Furthermore, it is known, as anticipated, the importance of keeping the temperature of a closed environment constant in the refrigeration or air conditioning sector.

Al riguardo sono spesso utilizzati semplici sistemi comprendenti un rilevatore di temperatura, una valvola di espansione, reversibile in caso di pompe di calore, un evaporatore, un condensatore e un compressore azionato sopra, in caso sia necessario raffreddare, o sotto un determinato livello di temperatura. In this regard, simple systems are often used including a temperature sensor, an expansion valve, reversible in the case of heat pumps, an evaporator, a condenser and a compressor operated above, in case it is necessary to cool, or below a certain temperature level. .

Tuttavia, tali noti sistemi offrono un’erogazione di temperatura scarsamente precisa e controllata. However, these known systems offer a poorly precise and controlled temperature delivery.

Altresì, è particolarmente rilevante il controllo del tasso di umidità all’interno di un ambiente chiuso, ad esempio una stanza di una casa o una sala di un museo o similare in cui è necessaria una particolare attenzione al tasso di umidità per preservare le opere d’arte. Furthermore, the control of the humidity rate inside a closed environment is particularly relevant, for example a room in a house or a room in a museum or similar in which particular attention is needed to the humidity rate to preserve the works of art. 'art.

Relativamente alla deumidificazione, è noto l’utilizzo dei suddetti impianti di climatizzazione, comprensivi di un circuito per il drenaggio o l’evaporazione del condensato, oppure dispositivi dedicati. With regard to dehumidification, the use of the aforementioned air conditioning systems is known, including a circuit for the drainage or evaporation of condensate, or dedicated devices.

Viceversa, sono noti umidificatori atti ad erogare, tramite ugelli, spruzzi di acqua o vapore acqueo. Vice versa, humidifiers are known which are suitable for delivering water or water vapor sprays via nozzles.

Tuttavia tali noto sistemi garantiscono il mantenimento del tasso di umidità in un ambiente chiuso in modo impreciso e scarsamente controllato. However, these known systems guarantee the maintenance of the humidity rate in a closed environment in an imprecise and poorly controlled manner.

Presentazione dell’invenzione Presentation of the invention

Scopo della presente invenzione è quello di superare almeno parzialmente gli inconvenienti sopra riscontrati, mettendo a disposizione un metodo per mantenere il valore di un parametro in una camera chiusa con costi relativamente contenuti. The object of the present invention is to at least partially overcome the drawbacks encountered above by providing a method for maintaining the value of a parameter in a closed chamber with relatively low costs.

Un altro scopo della presente invenzione è mettere a disposizione un metodo che permetta di ottenere un intervallo di erogazione del valore di un parametro ampio in modo da mantenere il più costante possibile il valore dello stesso all’interno della camera chiusa. Another object of the present invention is to provide a method that allows to obtain a delivery interval of the value of a large parameter in order to keep the value of the same as constant as possible inside the closed chamber.

Ulteriore scopo della presente invenzione è mettere a disposizione un metodo che offra elevata precisione se utilizzato in un sistema comprendente un bruciatore e uno scambiatore. A further object of the present invention is to provide a method which offers high precision if used in a system comprising a burner and an exchanger.

Altro scopo della presente invenzione è mettere a disposizione un metodo che consenta di preservare i componenti dei dispositivi utilizzanti lo stesso dallo stress meccanico, per prolungarne il periodo di vita. Another object of the present invention is to provide a method that allows to preserve the components of the devices using the same from mechanical stress, in order to prolong their life.

Tali scopi, nonché altri che appariranno più chiaramente nel seguito, sono raggiunti da un metodo per mantenere in una camera di lavoro il valore di un parametro in un intorno di un valore di set-point e un sistema utilizzante tale metodo in accordo con quanto qui descritto, illustrato e/o rivendicato. These purposes, as well as others that will appear more clearly in the following, are achieved by a method for maintaining in a working chamber the value of a parameter in the neighborhood of a set-point value and a system using this method in accordance with what is herein described, illustrated and / or claimed.

Le rivendicazioni dipendenti descrivono forme di realizzazione vantaggiose dell’invenzione. The dependent claims describe advantageous embodiments of the invention.

Breve descrizione dei disegni Brief description of the drawings

Ulteriori caratteristiche e vantaggi del trovato risulteranno maggiormente evidenti alla luce della descrizione dettagliata di alcune forme di realizzazione preferite ma non esclusive dell’invenzione, illustrate a titolo di esempio non limitativo con l'ausilio delle unite tavole di disegno in cui: Further features and advantages of the invention will become more evident in the light of the detailed description of some preferred but not exclusive embodiments of the invention, illustrated by way of non-limiting example with the aid of the accompanying drawing tables in which:

la FIG.1 illustra lo schema di una prima forma di realizzazione del metodo descritto; la FIG. 2 illustra lo schema di una seconda forma di realizzazione del metodo descritto; FIG.1 illustrates the diagram of a first embodiment of the described method; FIG. 2 illustrates the diagram of a second embodiment of the described method;

la FIG. 3 è un’illustrazione schematica di un esempio di un sistema 1 impiegabile nel metodo descritto. FIG. 3 is a schematic illustration of an example of a system 1 usable in the method described.

Descrizione dettagliata di alcuni esempi di realizzazione preferiti Facendo riferimento alle figure citate, si descrive un metodo per mantenere in una camera di lavoro C il valore di un parametro in un intorno di un valore di set-point Lsp, nonché un sistema 1 impiegabile in tale metodo. Detailed description of some preferred embodiments With reference to the cited figures, a method is described for maintaining in a working chamber C the value of a parameter in the neighborhood of a set-point value Lsp, as well as a system 1 that can be used in such a method.

Tale sistema 1 potrà comprendere una camera di lavoro C e almeno un sensore MR per il rilevamento del valore del parametro di interesse, posizionato nella camera di lavoro C. This system 1 may comprise a working chamber C and at least one MR sensor for detecting the value of the parameter of interest, positioned in the working chamber C.

Si comprende che tale sistema 1 potrà comprendere più sensori senza per questo uscire dall’ambito di tutela delle rivendicazioni allegate. It is understood that this system 1 may include multiple sensors without thereby departing from the scope of protection of the attached claims.

Il sistema 1 potrà altresì comprendere un’unità logica di controllo ed elaborazione UL operativamente collegata con il/i sensore/i MR per l’elaborazione dei valori rilevati del parametro di interesse e un dispositivo D funzionante in uno stato A, acceso o spento, per un tempo X e uno stato B, rispettivamente spento o acceso, per un tempo Y. The system 1 may also comprise a control and processing logic unit UL operatively connected to the MR sensor (s) for processing the detected values of the parameter of interest and a device D operating in a state A, on or off, for a time X and a state B, respectively off or on, for a time Y.

Si comprende che l’unità logica UL potrà essere operativamente collegata con un’unità di memorizzazione dati UM, cooperante con la stessa nell’elaborazione e nel confronto dei valori rilevati, senza per questo uscire dall’ambito di tutela delle rivendicazioni allegate. It is understood that the UL logic unit may be operationally connected with a UM data storage unit, cooperating with it in the processing and comparison of the values detected, without thereby departing from the scope of protection of the attached claims.

Secondo un esempio preferito ma non esclusivo, il dispositivo D potrà essere un bruciatore monostadio o multistadio facente parte di una caldaia, di un essiccatore, di un alto forno, di un impianto metallurgico o di un impianto chimico. According to a preferred but not exclusive example, the device D may be a single-stage or multi-stage burner forming part of a boiler, a dryer, a blast furnace, a metallurgical plant or a chemical plant.

In particolare, nel bruciatore multistadio, una o più fiammelle potranno essere costantemente attive, mentre potrà essere regolata l’accensione o lo spegnimento di un’ulteriore unica fiammella rispettivamente per un tempo X e un tempo Y. In particular, in the multistage burner, one or more flames can be constantly active, while the ignition or shutdown of a further single flame can be adjusted for a time X and a time Y respectively.

Nel caso di un bruciatore, il parametro di interesse potrà essere la temperatura rilevata in una camera di un impianto di combustione e lo stato A sarà da intendersi come stato di accensione, mentre lo stato B sarà lo stato di spegnimento. In the case of a burner, the parameter of interest may be the temperature detected in a chamber of a combustion plant and the state A will be understood as the ignition state, while the state B will be the extinguishing state.

Si comprende che tale metodo potrà essere applicato anche in presenza di uno scambiatore, senza per questo uscire dall’ambito di tutela delle rivendicazioni allegate. It is understood that this method can also be applied in the presence of an exchanger, without thereby departing from the scope of protection of the attached claims.

Si comprende, quindi, che la portata di combustibile, nonché il consumo dello stesso, sarà legata alla variazione dei tempi X e Y, nonché alla capacità del sistema di mantenere la temperatura interna alla camera, indipendentemente da fattori climatici esterni. It is therefore understood that the fuel flow rate, as well as the consumption of the same, will be linked to the variation of the times X and Y, as well as to the ability of the system to maintain the temperature inside the chamber, regardless of external climatic factors.

Secondo un ulteriore esempio, il dispositivo D potrà essere un compressore facente parte di un sistema di refrigerazione o climatizzazione per erogazione di aria fredda. According to a further example, the device D may be a compressor forming part of a refrigeration or air conditioning system for supplying cold air.

In tal caso, il parametro di interesse potrà essere la temperatura e lo stato A sarà da intendersi come stato di spegnimento, mentre lo stato B sarà lo stato di accensione. In this case, the parameter of interest may be the temperature and state A will be understood as the switch-off state, while state B will be the switch-on state.

Secondo un altro esempio, il dispositivo D potrà essere un compressore facente parte di un sistema di climatizzazione per erogazione di aria calda. According to another example, the device D may be a compressor forming part of an air conditioning system for supplying hot air.

In tal caso, il parametro di interesse potrà essere la temperatura e lo stato A sarà da intendersi come stato di accensione, mentre lo stato B sarà lo stato di spegnimento. In this case, the parameter of interest may be the temperature and state A will be understood as the switch-on state, while state B will be the switch-off state.

Infine, secondo un altro esempio, il dispositivo D potrà essere parte di un umidificatore o un deumidificatore. Finally, according to another example, the device D may be part of a humidifier or a dehumidifier.

In tal caso, il parametro di interesse potrà essere il tasso di umidità e, in caso di umidificazione, lo stato A sarà da intendersi come stato di accensione e B stato di spegnimento. In this case, the parameter of interest may be the humidity rate and, in the event of humidification, the state A will be understood as the switch-on state and B the switch-off state.

Viceversa, in caso di deumidificazione, lo stato A sarà da intendersi come stato di spegnimento, mentre lo stato B sarà lo stato di accensione. Conversely, in the event of dehumidification, state A will be understood as the shutdown state, while state B will be the switch-on state.

Preferibilmente, i tempi X e Y potranno essere inizialmente impostati o impostabili da un operatore a valori iniziali X0 e Y0, ognuno pari ad esempio a 5 o 10 s. Preferably, the times X and Y can be initially set or settable by an operator at initial values X0 and Y0, each equal for example to 5 or 10 s.

Opportunamente, la temperatura interna alla camera potrà essere rilevata ad intervalli di tempo periodici costanti, di lunghezza dipendente dal tipo di sistema 1 utilizzato, nonché dalla necessità di un monitoraggio più o meno rapido della variazione del valore del parametro interno alla camera C. Conveniently, the temperature inside the chamber can be measured at constant periodic time intervals, of length depending on the type of system 1 used, as well as on the need for more or less rapid monitoring of the variation in the value of the parameter inside the chamber C.

Ad esempio, nel caso di un bruciatore D, con o senza la presenza di uno scambiatore, il periodo di rilevamento potrà essere di 1-10 s. For example, in the case of a burner D, with or without the presence of an exchanger, the detection period could be 1-10 s.

Preferibilmente, potrà avvenire una preventiva verifica per controllare se il valore iniziale Liniziale del parametro di interesse, interno alla camera di lavoro C, è un valore contenuto in un intervallo di lavoro Ilavoro.Preferably, a preventive check may take place to check if the initial Linitial value of the parameter of interest, inside the working chamber C, is a value contained in a working interval.

Tale intervallo Ilavoro potrà comprendere il valore di set-point Lsp, e potrà essere definito a seconda dell’utilizzo del sistema, nonché della sua inerzia. This work interval may include the Lsp set-point value, and may be defined according to the use of the system, as well as its inertia.

Lo stesso intervallo Ilavoro potrà essere fissabile dall’operatore o potrà essere preimpostato. The same work interval can be fixed by the operator or can be preset.

In una fase iniziale di transitorio o durante il funzionamento della logica di controllo, il dispositivo D potrà funzionare nello stato A o nello stato B in modo tale che internamente alla camera di lavoro C si raggiunga un valore iniziale Liniziale del parametro di interesse contenuto nell’intervallo di lavoro Ilavoro, condizione tale per cui potrà essere attivata la logica di controllo. In an initial transient phase or during the operation of the control logic, the device D can operate in state A or in state B in such a way that an initial Linitial value of the parameter of interest contained in the work interval I work, a condition for which the control logic can be activated.

Durante la fase di transitorio o durante il funzionamento della logica di controllo, tale valore iniziale Liniziale potrà essere ad esempio l’ultimo valore rilevato dai sensori MR. During the transient phase or during the operation of the control logic, this initial Linitial value may be, for example, the last value detected by the MR sensors.

Qualora il valore iniziale Liniziale del parametro di interesse non sia contenuto nell’intervallo di lavoro Ilavoro e sia maggiore del valore di set-point Lsp, il dispositivo D potrà essere impostato nello stato B. If the initial Linear value of the parameter of interest is not contained in the work interval and is greater than the Lsp set-point value, device D can be set in state B.

Viceversa, qualora il valore iniziale Liniziale del parametro di interesse non sia contenuto nell’intervallo di lavoro Ilavoro e sia minore del valore di set-point Lsp, il dispositivo D potrà essere impostato nello stato A. Conversely, if the initial Linear value of the parameter of interest is not contained in the work interval and is less than the Lsp set-point value, device D can be set in state A.

Secondo una forma di realizzazione preferita ma non esclusiva, la logica di controllo potrà comprendere diverse fasi. According to a preferred but not exclusive embodiment, the control logic may comprise different phases.

In primis, potrà esservi una fase di rilevamento, eseguita tramite un sensore MR, del valore del parametro in un primo istante di tempo t1 in modo da definire un primo valore di confronto L1. First of all, there may be a detection phase, performed by means of a sensor MR, of the value of the parameter in a first instant of time t1 in order to define a first comparison value L1.

In seguito, potrà esserci un secondo rilevamento da parte dello stesso o di un altro sensore MR del valore del parametro in un secondo istante di tempo t2 in modo da definire un secondo valore di confronto L2. Subsequently, there may be a second detection by the same or another sensor MR of the value of the parameter in a second instant of time t2 in order to define a second comparison value L2.

Si comprende che L1 e L2 potranno essere rilevati dallo stesso o da due o più differenti sensori MR senza per questo uscire dall’ambito di tutela delle rivendicazioni <allegate.>It is understood that L1 and L2 may be detected by the same or by two or more different MR sensors without thereby departing from the scope of protection of the <attached claims.>

Successivamente, potrà avvenire un confronto del valore di confronto L2 e del valore di set-point Lsp in modo da determinare se L2 è uguale, maggiore o minore di Lsp. Subsequently, a comparison of the comparison value L2 and the set-point value Lsp can take place in order to determine whether L2 is equal to, greater or less than Lsp.

In particolare, se L2 è uguale al valore di set-point Lsp, il dispositivo D non subirà modifiche nel suo stato di funzionamento. In particular, if L2 is equal to the set-point value Lsp, device D will not undergo any changes in its operating status.

Viceversa, qualora L2 sia maggiore o minore di Lsp, vi potrà essere un confronto dei valori di confronto L1, L2 in modo da determinare se L2 è maggiore o minore del primo. Conversely, if L2 is greater or less than Lsp, there may be a comparison of the comparison values L1, L2 in order to determine whether L2 is greater or less than the first.

Successivamente alle suddette fasi, se il valore di confronto L2 è sostanzialmente minore rispetto al valore di set-point Lsp e sostanzialmente minore o uguale rispetto al valore L1, potrà avvenire un aumento del tempo di lavoro X di un valore predeterminato o impostabile N e/o una prima diminuzione del tempo di lavoro Y del medesimo valore predeterminato o impostabile N. After the aforementioned phases, if the comparison value L2 is substantially lower than the set-point value Lsp and substantially less than or equal to the value L1, an increase in the working time X may occur by a predetermined or settable value N and / o a first decrease in working time Y by the same predetermined or settable value N.

Viceversa, se il valore di confronto L2 è sostanzialmente maggiore rispetto al valore di set-point Lsp e sostanzialmente maggiore o uguale rispetto al valore L1, potrà avvenire un aumento del tempo di lavoro Y di un valore predeterminato o impostabile N e/o una diminuzione del tempo di lavoro X del medesimo valore predeterminato o impostabile N. Conversely, if the comparison value L2 is substantially greater than the set-point value Lsp and substantially greater than or equal to the value L1, there may be an increase in the working time Y by a predetermined or settable value N and / or a decrease of working time X of the same predetermined or settable value N.

Tutte tali suddette fasi potranno avvenire consecutivamente e iterativamente. All these aforementioned phases may take place consecutively and iteratively.

Secondo una prima forma di realizzazione, particolarmente illustrata in FIG. 1, qualora il valore L2 sia sostanzialmente minore rispetto al valore di set-point Lsp e sostanzialmente minore o uguale rispetto al valore di confronto L1, potrà avvenire la fase di diminuzione del tempo Y. According to a first embodiment, particularly illustrated in FIG. 1, if the value L2 is substantially less than the set-point value Lsp and substantially less than or equal to the comparison value L1, the phase of decreasing the time Y can take place.

Successivamente, potrà essere rilevato un valore L3 in un istante di tempo t3, che potrà essere confrontato, in una fase di confronto, con il valore L2. Subsequently, an L3 value can be detected in an instant of time t3, which can be compared, in a comparison phase, with the L2 value.

Qualora L3 sia sostanzialmente minore o uguale rispetto a L2, potrà avvenire la fase di aumento del tempo X. If L3 is substantially less than or equal to L2, the phase of increasing the time X may take place.

Qualora il valore L2 sia sostanzialmente maggiore rispetto al valore di set-point Lsp e sostanzialmente maggiore o uguale rispetto al valore di confronto L1, potrà avvenire la fase di aumento del tempo Y. If the value L2 is substantially greater than the set-point value Lsp and substantially greater than or equal to the comparison value L1, the phase of increasing the time Y may take place.

Successivamente, potrà essere rilevato il valore L3 nell’istante di tempo t3, che potrà essere confrontato nella fase di terzo confronto, con il valore L2. Subsequently, the L3 value can be detected at the instant of time t3, which can be compared in the third comparison phase, with the L2 value.

Qualora L3 sia sostanzialmente maggiore o uguale rispetto a L2, potrà avvenire la fase di diminuzione del tempo X. If L3 is substantially greater than or equal to L2, the phase of decreasing time X may take place.

Si comprende che qualora L2 sia sostanzialmente uguale rispetto al valore di setpoint Lsp oppure minore rispetto al valore di set-point Lsp e maggiore rispetto al valore L1 oppure qualora L2 sia sostanzialmente maggiore rispetto al valore di set-point Lsp e minore rispetto al valore L1, la logica di controllo non apporterà alcuna variazione al valore dei tempi X e Y. It is understood that if L2 is substantially the same with respect to the set point value Lsp or less than the set point value Lsp and greater than the value L1 or if L2 is substantially greater than the set point value Lsp and less than the value L1 , the control logic will not make any variation to the value of the X and Y times.

Secondo una forma di realizzazione preferita ma non esclusiva, qualora L3 sia sostanzialmente minore o uguale rispetto al valore di set-point Lsp e maggiore rispetto al valore L2, oppure qualora L3 sia sostanzialmente maggiore rispetto al valore di set-point Lsp e minore rispetto al valore L2, la logica di controllo non apporterà alcuna variazione al valore dei tempi X e Y. According to a preferred but not exclusive embodiment, if L3 is substantially less than or equal to the set-point value Lsp and greater than the value L2, or if L3 is substantially greater than the set-point value Lsp and less than the value L2, the control logic will not make any variation to the value of the X and Y times.

Secondo una seconda forma di realizzazione preferita ma non esclusiva, particolarmente illustrata in FIG. 2, potrà essere stabilita una condizione iniziale di lavoro tale per cui la sommatoria dei tempi X e Y è maggiore rispetto a un valore di minimo predefinito Z. According to a second preferred but not exclusive embodiment, particularly illustrated in FIG. 2, an initial working condition can be established such that the sum of the times X and Y is greater than a predefined minimum value Z.

Tale valore di Z impostato inizialmente dall’operatore potrà prevenire un eccessivo stress dei componenti meccanici del dispositivo D coinvolti nell’accensione e nello spegnimento dello stesso. This value of Z initially set by the operator will prevent excessive stress on the mechanical components of the device D involved in switching it on and off.

Ad esempio, nel caso di un bruciatore, Z potrà essere pari a 10 o 20 s, dipendentemente dall’inerzia termica delle masse da scaldare all’interno della camera di lavoro C e in base alla presenza o meno di uno scambiatore. For example, in the case of a burner, Z may be equal to 10 or 20 s, depending on the thermal inertia of the masses to be heated inside the work chamber C and based on the presence or absence of an exchanger.

In particolare, X0 e Y0 potranno essere ognuno pari a un valore Z/2. In particular, X0 and Y0 can each be equal to a value Z / 2.

Secondo tale esempio di realizzazione, successivamente alla fase di confronto tra L1 e L2, se il valore L2 è minore rispetto al valore di set-point Lsp e minore o uguale rispetto al valore L1, potrà avvenire la fase di incremento del tempo X. According to this example of embodiment, after the comparison phase between L1 and L2, if the value L2 is lower than the set-point value Lsp and lower than or equal to the value L1, the phase of increasing the time X can take place.

Successivamente potrà avvenire la fase di rilevamento del valore L3 in un istante di tempo t3, il quale se sarà minore o uguale rispetto al valore L2, potrà avvenire una fase di verifica se la somma dei tempi X e Y è maggiore rispetto al valore di minimo Z. Subsequently, the detection phase of the L3 value can take place in an instant of time t3, which if it is less than or equal to the L2 value, a verification phase can take place if the sum of the times X and Y is greater than the minimum value Z.

Se la fase di verifica ha esito negativo, la fase di incremento del tempo X e la fase di confronto tra il secondo e il terzo valore L2, L3 rilevati progressivamente potranno avvenire iterativamente ad intervalli di tempo periodici costanti finchè la stessa fase di verifica ha esito positivo, ovvero la somma dei tempi X, Y è maggiore del valore di minimo Z. If the verification phase has a negative result, the phase of increasing the time X and the phase of comparison between the second and third values L2, L3 detected progressively can take place iteratively at constant periodic time intervals until the same verification phase is successful. positive, i.e. the sum of the times X, Y is greater than the minimum value Z.

Se la fase di verifica ha esito positivo, potrà avvenire successivamente la fase di diminuzione del tempo Y. If the verification phase is successful, the phase of decreasing the time Y can take place subsequently.

Viceversa, successivamente alla fase di confronto tra L1 e L2, se il valore L2 è maggiore rispetto al valore di set-point Lsp e maggiore o uguale rispetto al valore L1, potrà avvenire la fase di incremento del tempo Y. Vice versa, after the comparison phase between L1 and L2, if the value L2 is greater than the set-point value Lsp and greater than or equal to the value L1, the phase of increasing the time Y can take place.

Successivamente potrà avvenire la fase di rilevamento del valore L3 in un istante di tempo t3, il quale se sarà maggiore o uguale rispetto al valore L2, potrà avvenire la fase di verifica se la somma del valore dei tempi X, Y è maggiore al valore di minimo Z. Subsequently, the detection phase of the L3 value may take place in an instant of time t3, which if it is greater than or equal to the L2 value, the verification phase may take place if the sum of the value of the times X, Y is greater than the value of minimum Z.

Se la fase di verifica ha esito negativo, la fase di incremento del tempo Y e la fase di confronto tra i valore L2, L3 potranno avvenire iterativamente ad intervalli di tempo periodici costanti successivi finchè la stessa fase di verifica ha esito positivo, ovvero la somma del valore dei tempi X, Y è maggiore del valore di minimo Z. If the verification phase has a negative result, the phase of increasing the time Y and the phase of comparison between the values L2, L3 can take place iteratively at successive constant periodic time intervals until the same verification phase has a positive result, i.e. the sum of the value of the times X, Y is greater than the value of minimum Z.

Se la fase di verifica ha esito positivo, potrà avvenire successivamente la fase di diminuzione del tempo X. If the verification phase is successful, the phase of decreasing the time X may take place later.

Si comprende che qualora L2 sia sostanzialmente uguale rispetto al valore di setpoint Lsp oppure minore rispetto al valore di set-point Lsp e maggiore rispetto al valore L1 oppure qualora L2 sia sostanzialmente maggiore rispetto al valore di set-point Lsp e minore rispetto al valore L1, la logica di controllo non apporterà alcuna variazione al valore dei tempi X e Y. It is understood that if L2 is substantially the same with respect to the set point value Lsp or less than the set point value Lsp and greater than the value L1 or if L2 is substantially greater than the set point value Lsp and less than the value L1 , the control logic will not make any variation to the value of the X and Y times.

Secondo una forma preferita ma non esclusiva, qualora L3 sia sostanzialmente minore o uguale rispetto al valore di set-point Lsp e maggiore rispetto al valore L2 oppure qualora L3 sia sostanzialmente maggiore rispetto al valore di set-point Lsp e minore rispetto al valore L2, la logica di controllo non apporterà alcuna variazione al valore dei tempi X e Y. According to a preferred but not exclusive form, if L3 is substantially less than or equal to the set-point value Lsp and greater than the value L2 or if L3 is substantially greater than the set-point value Lsp and less than the value L2, the control logic will not make any variation to the value of the X and Y times.

Si comprende che potranno essere previsti diversi valori di incremento e decremento N, ad esempio pari a 0,5 s e 1 s, dipendentemente dalla differenza rispettivamente ad esempio di 0,5° e 2° intercorrente a due a due tra i valori L1, L2, L3 periodicamente e successivamente rilevati, senza per questo uscire dall’ambito di tutela delle rivendicazioni allegate. It is understood that different values of increase and decrease N can be provided, for example equal to 0.5 s and 1 s, depending on the difference respectively of 0.5 ° and 2 ° between the values L1, L2, respectively, two by two. , L3 periodically and subsequently detected, without thereby departing from the scope of protection of the attached claims.

Appare chiaro, inoltre, che gli istanti t1, t2, t3 corrisponderanno ad istanti definiti all’interno di un periodo di tempo. It is also clear that the instants t1, t2, t3 will correspond to instants defined within a period of time.

Pertanto, i valori rilevati L1, L2, L3 potranno coincidere con il valore di inizio periodo, di fine periodo, di massimo, minimo o medio all’interno del periodo trascorso. Therefore, the values detected L1, L2, L3 may coincide with the value of the beginning of the period, of the end of the period, of the maximum, minimum or average within the elapsed period.

Da quanto sopra descritto, appare chiaro che il metodo suddetto permette di avvicinare il valore del parametro di interesse rilevato nell’area di lavoro quanto più possibile al valore di set-point, utilizzando un sistema in accordo con quanto descritto. From the above, it is clear that the aforementioned method allows to bring the value of the parameter of interest detected in the work area as close as possible to the set-point value, using a system in accordance with what is described.

In tal modo sarà infatti possibile garantire elevata precisione. In this way it will be possible to guarantee high precision.

Inoltre, la logica di controllo consentirà di preservare i componenti del sistema dallo stress meccanico, per prolungarne il periodo di vita. Furthermore, the control logic will allow to preserve the components of the system from mechanical stress, to prolong their life period.

Da quanto sopra descritto, appare chiaro che l’invenzione raggiunge gli scopi prefissatisi. From what has been described above, it is clear that the invention achieves the intended purposes.

L’invenzione è suscettibile di numerose modifiche e varianti. Tutti i particolari potranno essere sostituiti da altri elementi tecnicamente equivalenti, ed i materiali potranno essere diversi a seconda delle esigenze, senza uscire dall'ambito di tutela dell’invenzione definito dalle rivendicazioni allegate. The invention is susceptible of numerous modifications and variations. All the details may be replaced by other technically equivalent elements, and the materials may be different according to the needs, without departing from the scope of protection of the invention defined by the attached claims.

Claims (14)

RIVENDICAZIONI 1. Un metodo per mantenere in una camera di lavoro (C) il valore di almeno un parametro in un intorno di un valore di set-point (Lsp) impostato o impostabile, il metodo impiegando un sistema (1) che include: - un dispositivo di lavoro (D) agente in detta camera di lavoro (C) per aumentare o diminuire il valore di detto almeno un parametro in modo che tenda a detto valore di set-point (Lsp); e - almeno un sensore (MR) suscettibile di rilevare ad intervalli di tempo periodici costanti (t1, t2, t3) il valore di detto almeno un parametro in detta camera di lavoro (C); in cui detto dispositivo di lavoro (D): - è suscettibile di rimanere in un primo stato di funzionamento acceso o spento (A) per un primo tempo di lavoro (X) e in un secondo stato di funzionamento spento o acceso (B) per un secondo tempo di lavoro (Y); - è impostato o impostabile con un valore di detti primo e secondo tempo di lavoro (X, Y) pari ad un primo e secondo valore iniziale (X0, Y0); il metodo comprendendo in sequenza ed iterativamente le fasi di: - primo rilevamento da parte di detto almeno un sensore (MR) del valore di detto almeno un parametro in un primo istante di tempo (t1) in modo da definire almeno un primo valore di confronto (L1); - secondo rilevamento da parte di detto almeno un sensore (MR) del valore di detto almeno un parametro in un secondo istante di tempo (t2) in modo da definire almeno un secondo valore di confronto (L2); - primo confronto di detto almeno un secondo valore di confronto (L2) e di detto valore di set-point (Lsp) in modo da determinare se il primo (L2) è uguale, maggiore o minore di quest’ultimo (Lsp); in cui successivamente alle suddette fasi, se detto secondo valore di confronto (L2) è maggiore o minore rispetto a detto valore di set-point (Lsp), avviene una fase di secondo confronto di detti almeno un primo e un secondo valore di confronto (L1, L2) di detto almeno un parametro in modo da determinare se il secondo (L2) è maggiore o minore del primo (L1); in cui se detto secondo valore di confronto (L2) è sostanzialmente minore rispetto a detto valore di set-point (Lsp) e sostanzialmente minore o uguale rispetto a detto primo valore (L1), avviene un primo aumento di detto primo tempo di lavoro (X) di almeno un valore predeterminato o impostabile (N) e/o una prima diminuzione di detto secondo tempo di lavoro (Y) di detto almeno un valore predeterminato o impostabile (N); oppure se detto secondo valore di confronto (L2) è sostanzialmente maggiore rispetto a detto valore di set-point (Lsp) e sostanzialmente maggiore o uguale rispetto a detto primo valore (L1), avviene un secondo aumento di detto secondo tempo di lavoro (Y) di detto almeno un valore predeterminato o impostabile (N) e/o una seconda diminuzione di detto primo tempo di lavoro (X) di detto almeno un valore predeterminato o impostabile (N). CLAIMS 1. A method of maintaining in a working chamber (C) the value of at least one parameter in a neighborhood of a set or settable set-point value (Lsp), the method using a system (1) which includes: - a working device (D) acting in said working chamber (C) to increase or decrease the value of said at least one parameter so that it tends to said set-point value (Lsp); And - at least one sensor (MR) capable of detecting at constant periodic time intervals (t1, t2, t3) the value of said at least one parameter in said working chamber (C); wherein said working device (D): - it is capable of remaining in a first operating state on or off (A) for a first operating time (X) and in a second operating state off or on (B) for a second operating time (Y); - it is set or settable with a value of said first and second working times (X, Y) equal to a first and second initial value (X0, Y0); the method comprising in sequence and iteratively the phases of: - first detection by said at least one sensor (MR) of the value of said at least one parameter in a first instant of time (t1) so as to define at least a first comparison value (L1); - second detection by said at least one sensor (MR) of the value of said at least one parameter in a second instant of time (t2) so as to define at least a second comparison value (L2); - first comparison of said at least one second comparison value (L2) and of said set-point value (Lsp) in order to determine if the first (L2) is equal to, greater or less than the latter (Lsp); in which after the aforementioned phases, if said second comparison value (L2) is greater or less than said set-point value (Lsp), a second comparison phase of said at least one first and second comparison value takes place ( L1, L2) of said at least one parameter so as to determine whether the second (L2) is greater or less than the first (L1); in which if said second comparison value (L2) is substantially lower than said set-point value (Lsp) and substantially lower than or equal to said first value (L1), a first increase of said first working time (X) occurs of at least one predetermined or settable value (N) and / or a first decrease of said second working time (Y) of said at least one predetermined or settable value (N); or if said second comparison value (L2) is substantially greater than said set-point value (Lsp) and substantially greater than or equal to said first value (L1), a second increase occurs in said second working time (Y) of said at least one predetermined or settable value (N) and / or a second decrease of said first working time (X) of said at least one predetermined or settable value (N). 2. Metodo secondo la rivendicazione 1, in cui successivamente a una fra dette fasi di primo aumento di detto primo tempo di lavoro (X) e prima diminuzione di detto secondo tempo di lavoro (Y) oppure successivamente a una fra dette fasi di secondo aumento di detto secondo tempo di lavoro (Y) e seconda diminuzione di detto primo tempo di lavoro (X), avviene una fase di terzo rilevamento da parte di detto almeno un sensore (MR) del valore di detto almeno un parametro in un terzo istante di tempo (t3) in modo da definire almeno un terzo valore di confronto (L3). 2. Method according to claim 1, wherein after one of said first increase phases of said first working time (X) and first decrease of said second working time (Y) or after one of said second increase phases of said second working time (Y) and second decrease of said first working time (X), a third detection phase by said at least one sensor (MR) of the value of said at least one parameter takes place in a third instant of time (t3) in order to define at least a third comparison value (L3). 3. Metodo secondo la rivendicazione precedente, in cui successivamente a una fra dette fasi di primo aumento di detto primo tempo di lavoro (X) e prima diminuzione di detto secondo tempo di lavoro (Y) e successivamente a detta fase di terzo rilevamento, se detto terzo valore di confronto (L3) è sostanzialmente minore o uguale rispetto a detto secondo valore di confronto (L2), avviene l’altra fra dette fasi di primo aumento di detto primo tempo di lavoro (X) e prima diminuzione di detto secondo tempo di lavoro (Y). Method according to the preceding claim, wherein after one of said first steps of increase of said first working time (X) and first decrease of said second working time (Y) and subsequently to said third detection step, if said third comparison value (L3) is substantially less than or equal to said second comparison value (L2), the other between said phases of first increase of said first working time (X) and first decrease of said second time takes place of work (Y). 4. Metodo secondo la rivendicazione 2, in cui successivamente a una fra dette fasi di secondo aumento di detto secondo tempo di lavoro (Y) e seconda diminuzione di detto primo tempo di lavoro (X) e successivamente a detta fase di terzo rilevamento, se detto terzo valore di confronto (L3) è sostanzialmente maggiore o uguale rispetto a detto secondo valore di confronto (L2), avviene l’altra fra dette fasi di secondo aumento di detto secondo tempo di lavoro (Y) e seconda diminuzione di detto primo tempo di lavoro (X). Method according to claim 2, wherein subsequently to one of said second phases of increase of said second working time (Y) and second decrease of said first working time (X) and subsequently to said third detection phase, if said third comparison value (L3) is substantially greater than or equal to said second comparison value (L2), the other between said phases of second increase of said second working time (Y) and second decrease of said first time takes place of work (X). 5. Metodo secondo la rivendicazione 2, 3 o 4, in cui successivamente a detta fase di secondo confronto, se detto secondo valore (L2) è sostanzialmente minore rispetto a detto valore di set-point (Lsp) e sostanzialmente minore o uguale rispetto a detto primo valore (L1), avviene detta fase di primo incremento di detto primo tempo (X), successivamente a detta fase di terzo rilevamento, se detto terzo valore (L3) è sostanzialmente minore o uguale rispetto a detto secondo valore (L2), avvenendo una fase di prima verifica per verificare se la somma di detti primo e secondo tempo è sostanzialmente maggiore rispetto a un valore di minimo (Z). 5. Method according to claim 2, 3 or 4, wherein after said second comparison step, if said second value (L2) is substantially lower than said set-point value (Lsp) and substantially lower than or equal to said first value (L1), said first increment phase of said first time (X) occurs, after said third detection phase, if said third value (L3) is substantially less than or equal to said second value (L2), a first verification step is carried out to verify whether the sum of said first and second times is substantially greater than a minimum value (Z). 6. Metodo secondo la rivendicazione precedente, in cui se detta fase di prima verifica ha esito negativo, detta fase di primo incremento di detto primo tempo (X) e detta fase di terzo confronto fra detto secondo e terzo valore (L2, L3) avvengono iterativamente ad intervalli di tempo periodici costanti finchè la stessa fase di prima verifica ha esito positivo, ovvero la somma di detti primo e secondo tempo (X, Y) è sostanzialmente maggiore rispetto a detto valore di minimo (Z). 6. Method according to the preceding claim, wherein if said first check step has a negative result, said first step increase of said first time (X) and said third step comparison between said second and third value (L2, L3) take place iteratively at constant periodic time intervals until the same first check phase has a positive outcome, ie the sum of said first and second times (X, Y) is substantially greater than said minimum value (Z). 7. Metodo secondo la rivendicazione precedente, in cui se detta fase di prima verifica ha esito positivo, avviene successivamente detta fase di prima diminuzione di detto secondo tempo (Y). Method according to the preceding claim, in which if said first check step has a positive result, said first decrease step of said second time (Y) subsequently takes place. 8. Metodo secondo la rivendicazione 2, 3 o 4, in cui successivamente a detta fase di secondo confronto, se detto secondo valore (L2) è sostanzialmente maggiore rispetto a detto valore di set-point (Lsp) e sostanzialmente maggiore o uguale rispetto a detto primo valore (L1), avviene detta fase di secondo incremento di detto secondo tempo (Y), successivamente a detta fase di terzo rilevamento, se detto terzo valore (L3) è sostanzialmente maggiore o uguale rispetto a detto secondo valore (L2), avviene una fase di seconda verifica per verificare se la somma del valore di detti primo e secondo tempo (X, Y) è sostanzialmente maggiore rispetto a detto valore di minimo (Z). 8. Method according to claim 2, 3 or 4, wherein after said second comparison step, if said second value (L2) is substantially greater than said set-point value (Lsp) and substantially greater than or equal to said first value (L1), said second increment phase of said second time (Y) occurs, following said third detection phase, if said third value (L3) is substantially greater than or equal to said second value (L2), a second check phase takes place to verify whether the sum of the value of said first and second times (X, Y) is substantially greater than said minimum value (Z). 9. Metodo secondo la rivendicazione precedente, in cui se detta fase di seconda verifica ha esito negativo, detta fase di secondo incremento di detto secondo tempo (Y) e detta fase di terzo confronto fra detto secondo e terzo valore (L2, L3) avvengono iterativamente ad intervalli di tempo periodici costanti finchè la stessa fase di seconda verifica ha esito positivo, ovvero la somma del valore di detti primo e secondo tempo (X, Y) è sostanzialmente maggiore rispetto a detto valore di minimo (Z). Method according to the preceding claim, wherein if said second check step has a negative result, said second step increase of said second time (Y) and said third step comparison between said second and third value (L2, L3) take place iteratively at constant periodic time intervals until the same second check phase has a positive outcome, ie the sum of the value of said first and second times (X, Y) is substantially greater than said minimum value (Z). 10. Metodo secondo la rivendicazione precedente, in cui se detta fase di verifica ha esito positivo, avviene successivamente detta fase di seconda diminuzione di detto primo tempo (X). Method according to the preceding claim, in which if said verification phase has a positive outcome, said second decrease phase of said first time (X) subsequently takes place. 11. Metodo secondo una qualsiasi delle rivendicazioni precedenti, in cui precedentemente a detto primo rilevamento di detto almeno un primo valore (L1) o precedentemente a detto primo confronto di detto almeno un secondo valore di confronto (L2) e di detto valore di set-point (Lsp), avviene una fase di terza verifica se il valore iniziale (Liniziale) di detto almeno un parametro in detta camera di lavoro (C) è compreso in un intervallo di lavoro (Ilavoro) includente detto valore di set-point (Lsp), se tale terza verifica ha esito positivo, avvenendo successivamente ed iterativamente le suddette fase di primo e secondo rilevamento e/o primo confronto o primo e secondo confronto. Method according to any one of the preceding claims, wherein prior to said first detection of said at least one first value (L1) or prior to said first comparison of said at least one second comparison value (L2) and of said set value point (Lsp), a third verification phase takes place if the initial (Linitial) value of said at least one parameter in said working chamber (C) is included in a working interval (Iwork) including said set-point value (Lsp ), if this third check has a positive outcome, the aforementioned first and second survey and / or first comparison or first and second comparison phase takes place successively and iteratively. 12. Sistema impiegabile in un metodo secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, comprendente: - una camera di lavoro (C); - un dispositivo di lavoro (D) agente in detta camera di lavoro (C) per aumentare o diminuire il valore di almeno un parametro in modo che tenda a un valore di set-point (Lsp), detto dispositivo di lavoro (D) essendo suscettibile di rimanere in un primo stato di funzionamento acceso o spento (A) per un primo tempo di lavoro (X) e in un secondo stato di funzionamento spento o acceso (B) per un secondo tempo di lavoro (Y); - almeno un sensore (MR) suscettibile di rilevare ad intervalli di tempo periodici costanti (t1, t2, t3) il valore di detto almeno un parametro in detta camera di lavoro (C). System usable in a method according to one or more of the preceding claims, comprising: - a working chamber (C); - a working device (D) acting in said working chamber (C) to increase or decrease the value of at least one parameter so that it tends to a set-point value (Lsp), said working device (D) being capable of remaining in a first operating state on or off (A) for a first operating time (X) and in a second operating state off or on (B) for a second operating time (Y); - at least one sensor (MR) capable of detecting at constant periodic time intervals (t1, t2, t3) the value of said at least one parameter in said working chamber (C). 13. Sistema secondo la rivendicazione precedente, comprendente inoltre un’unità logica di controllo (UL) operativamente collegata con detto almeno un sensore (MR) per l’elaborazione dei valori rilevati di detto almeno un parametro. 13. System according to the previous claim, further comprising a control logic unit (UL) operatively connected with said at least one sensor (MR) for processing the detected values of said at least one parameter. 14. Sistema secondo la rivendicazione 12 o 13, in cui detto dispositivo (D) è un bruciatore, detto almeno un parametro di lavoro essendo la temperatura, detto dispositivo (D) essendo suscettibile di rimanere in un primo stato di funzionamento (A) acceso per un primo tempo di lavoro (X) e in un secondo stato di funzionamento (B) spento per un secondo tempo di lavoro (Y). System according to claim 12 or 13, wherein said device (D) is a burner, said at least one working parameter being the temperature, said device (D) being capable of remaining in a first operating state (A) on for a first working time (X) and in a second working state (B) off for a second working time (Y).
IT102019000007049A 2019-05-21 2019-05-21 A METHOD FOR KEEPING THE VALUE OF A PARAMETER IN A WORKING CHAMBER IN A SURROUNDING A SET-POINT VALUE AS WELL AS A SYSTEM THAT CAN BE USED IN THIS METHOD IT201900007049A1 (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT102019000007049A IT201900007049A1 (en) 2019-05-21 2019-05-21 A METHOD FOR KEEPING THE VALUE OF A PARAMETER IN A WORKING CHAMBER IN A SURROUNDING A SET-POINT VALUE AS WELL AS A SYSTEM THAT CAN BE USED IN THIS METHOD
PCT/IB2020/054569 WO2020234702A1 (en) 2019-05-21 2020-05-14 Method, system, computer program and programmable logic unit for controlling a working device, such as a burner or the like

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT102019000007049A IT201900007049A1 (en) 2019-05-21 2019-05-21 A METHOD FOR KEEPING THE VALUE OF A PARAMETER IN A WORKING CHAMBER IN A SURROUNDING A SET-POINT VALUE AS WELL AS A SYSTEM THAT CAN BE USED IN THIS METHOD

Publications (1)

Publication Number Publication Date
IT201900007049A1 true IT201900007049A1 (en) 2020-11-21

Family

ID=67875984

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT102019000007049A IT201900007049A1 (en) 2019-05-21 2019-05-21 A METHOD FOR KEEPING THE VALUE OF A PARAMETER IN A WORKING CHAMBER IN A SURROUNDING A SET-POINT VALUE AS WELL AS A SYSTEM THAT CAN BE USED IN THIS METHOD

Country Status (2)

Country Link
IT (1) IT201900007049A1 (en)
WO (1) WO2020234702A1 (en)

Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4583936A (en) * 1983-06-24 1986-04-22 Gas Research Institute Frequency modulated burner system
US20010045097A1 (en) * 1995-06-07 2001-11-29 Pham Hung M. Adaptive control for a refrigeration system using pulse width modulated duty cycle scroll compressor
US20040250762A1 (en) * 2003-06-16 2004-12-16 Tokyo Electron Limited Substrate processing apparatus and substrate processing method
KR20170013703A (en) * 2015-07-28 2017-02-07 (주)케이엔알시스템 The two-way feedback temperature control system and method thereof to have pulse width modulation switching structure for High Accelerated Life Test

Patent Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4583936A (en) * 1983-06-24 1986-04-22 Gas Research Institute Frequency modulated burner system
US20010045097A1 (en) * 1995-06-07 2001-11-29 Pham Hung M. Adaptive control for a refrigeration system using pulse width modulated duty cycle scroll compressor
US20040250762A1 (en) * 2003-06-16 2004-12-16 Tokyo Electron Limited Substrate processing apparatus and substrate processing method
KR20170013703A (en) * 2015-07-28 2017-02-07 (주)케이엔알시스템 The two-way feedback temperature control system and method thereof to have pulse width modulation switching structure for High Accelerated Life Test

Also Published As

Publication number Publication date
WO2020234702A1 (en) 2020-11-26

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN104964498B (en) Control method for electronic expansion valve of refrigerating system and refrigerating system
US20180238580A1 (en) Air conditioner and its operating method
TWI542845B (en) System and method for dynamic control of an evaporator
US9873826B2 (en) Chemical heat pump
IT201900007049A1 (en) A METHOD FOR KEEPING THE VALUE OF A PARAMETER IN A WORKING CHAMBER IN A SURROUNDING A SET-POINT VALUE AS WELL AS A SYSTEM THAT CAN BE USED IN THIS METHOD
ITMI20150564A1 (en) DEFROST PROCESS AND DEVICE, IN PARTICULAR FOR REFRIGERATION AND AIR CONDITIONING EQUIPMENT
CN105276882A (en) Exhaust gas temperature control method for condensing unit
JP2013113511A (en) Method of controlling outside air conditioner
JP4865758B2 (en) Temperature and humidity control device
JP2016008803A (en) Boiler equipment
JP2005337550A (en) Heat pump water heater
JP5568728B2 (en) Temperature / humidity adjusting device and temperature / humidity adjusting method
JP2010007960A (en) Temperature/humidity controller
ES2729981T3 (en) Method and system to control the overheating of compression refrigeration cycles with a recuperator
JP2022009609A (en) boiler
KR20120120510A (en) Method and device for cool drying a gas
JP2009300049A (en) Temperature and humidity adjusting device
CN105318343A (en) Flue-gas treatment apparatus and operating method thereof
US3077343A (en) Fuel feeding system
JP6209980B2 (en) Boiler and boiler system
KR20120089115A (en) Cooling system for automatic control
CN204165066U (en) Exhaust smoke processing device
JP6107391B2 (en) boiler
JP6987715B2 (en) Air conditioner
CN105571057B (en) The control method for overheat of full-liquid type air-conditioner set