DE60120458T2 - METHOD FOR DETERMINING THE INITIAL DOSE OF VITAMIN D COMPOUNDS - Google Patents

METHOD FOR DETERMINING THE INITIAL DOSE OF VITAMIN D COMPOUNDS Download PDF

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DE60120458T2
DE60120458T2 DE60120458T DE60120458T DE60120458T2 DE 60120458 T2 DE60120458 T2 DE 60120458T2 DE 60120458 T DE60120458 T DE 60120458T DE 60120458 T DE60120458 T DE 60120458T DE 60120458 T2 DE60120458 T2 DE 60120458T2
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dose
compound
pth
initial
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J. Michael Wauconda AMDAHL
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    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01NINVESTIGATING OR ANALYSING MATERIALS BY DETERMINING THEIR CHEMICAL OR PHYSICAL PROPERTIES
    • G01N33/00Investigating or analysing materials by specific methods not covered by groups G01N1/00 - G01N31/00
    • G01N33/48Biological material, e.g. blood, urine; Haemocytometers
    • G01N33/50Chemical analysis of biological material, e.g. blood, urine; Testing involving biospecific ligand binding methods; Immunological testing
    • G01N33/82Chemical analysis of biological material, e.g. blood, urine; Testing involving biospecific ligand binding methods; Immunological testing involving vitamins or their receptors
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61PSPECIFIC THERAPEUTIC ACTIVITY OF CHEMICAL COMPOUNDS OR MEDICINAL PREPARATIONS
    • A61P13/00Drugs for disorders of the urinary system
    • A61P13/12Drugs for disorders of the urinary system of the kidneys
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61PSPECIFIC THERAPEUTIC ACTIVITY OF CHEMICAL COMPOUNDS OR MEDICINAL PREPARATIONS
    • A61P19/00Drugs for skeletal disorders
    • A61P19/02Drugs for skeletal disorders for joint disorders, e.g. arthritis, arthrosis
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61PSPECIFIC THERAPEUTIC ACTIVITY OF CHEMICAL COMPOUNDS OR MEDICINAL PREPARATIONS
    • A61P19/00Drugs for skeletal disorders
    • A61P19/08Drugs for skeletal disorders for bone diseases, e.g. rachitism, Paget's disease
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61PSPECIFIC THERAPEUTIC ACTIVITY OF CHEMICAL COMPOUNDS OR MEDICINAL PREPARATIONS
    • A61P5/00Drugs for disorders of the endocrine system
    • A61P5/14Drugs for disorders of the endocrine system of the thyroid hormones, e.g. T3, T4
    • A61P5/16Drugs for disorders of the endocrine system of the thyroid hormones, e.g. T3, T4 for decreasing, blocking or antagonising the activity of the thyroid hormones
    • GPHYSICS
    • G16INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY [ICT] SPECIALLY ADAPTED FOR SPECIFIC APPLICATION FIELDS
    • G16HHEALTHCARE INFORMATICS, i.e. INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY [ICT] SPECIALLY ADAPTED FOR THE HANDLING OR PROCESSING OF MEDICAL OR HEALTHCARE DATA
    • G16H20/00ICT specially adapted for therapies or health-improving plans, e.g. for handling prescriptions, for steering therapy or for monitoring patient compliance
    • G16H20/10ICT specially adapted for therapies or health-improving plans, e.g. for handling prescriptions, for steering therapy or for monitoring patient compliance relating to drugs or medications, e.g. for ensuring correct administration to patients
    • GPHYSICS
    • G16INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY [ICT] SPECIALLY ADAPTED FOR SPECIFIC APPLICATION FIELDS
    • G16HHEALTHCARE INFORMATICS, i.e. INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY [ICT] SPECIALLY ADAPTED FOR THE HANDLING OR PROCESSING OF MEDICAL OR HEALTHCARE DATA
    • G16H50/00ICT specially adapted for medical diagnosis, medical simulation or medical data mining; ICT specially adapted for detecting, monitoring or modelling epidemics or pandemics
    • G16H50/50ICT specially adapted for medical diagnosis, medical simulation or medical data mining; ICT specially adapted for detecting, monitoring or modelling epidemics or pandemics for simulation or modelling of medical disorders
    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01NINVESTIGATING OR ANALYSING MATERIALS BY DETERMINING THEIR CHEMICAL OR PHYSICAL PROPERTIES
    • G01N2800/00Detection or diagnosis of diseases
    • G01N2800/52Predicting or monitoring the response to treatment, e.g. for selection of therapy based on assay results in personalised medicine; Prognosis

Abstract

A method is provided for determining the initial or starting dose of vitamin D compounds when used for the treatment of renal osteodystrophy or secondary hyperparathyroidism. The starting dose is based in part on the patient's baseline PTH. The invention also provides for the administration of an initial dose of a vitamin D compound wherein the dose is determined following the method of the invention.

Description

Gebiet der ErfindungField of the invention

Die vorliegende Erfindung richtet sich auf ein Verfahren zur Bestimmung der anfänglichen Dosis von Vitamin D Verbindungen, wenn sie für die Behandlung von sekundärer Hyperparathyreose und renaler Osteodystrophie verwendet werden.The The present invention is directed to a method of determination the initial one Dose of vitamin D compounds when used for the treatment of secondary hyperparathyroidism and renal osteodystrophy.

Hintergrund der ErfindungBackground of the invention

Renale Osteodystrophie, welche eine Menge an metabolischen und morphologischen Abnormalitäten des Knochens umfaßt, ist eine frühe Komplikation von Nierenerkrankungen. Die Erhöhung von intaktem Parathormon (iPTH; austauschbar verwendet mit "PTH") als Folge von Nierenversagen (auch bezeichnet als sekundäre Hyperparathyreose) trägt hauptsächlich zu einer renalen Osteodystrophie mit hohem Turnover bei. Die verschiedenen Erkrankungen der Knochenbildung bei renaler Osteodystrophie mit hohem Turnover können von Krankheiten begleitet werden wie zum Beispiel Frakturen und Knochendeformierungen, Knochenzysten, Osteopenie, Resistenz gegenüber Erythropoietin, bewirkt durch Knochenmarksfibrose, schwer zu behandelndem Pruritus, spontanem Sehnenriß, Periarthritis und Gelenkschmerz, Myopathie, Wachstumsverzögerung bei Kindern und Verkalkung außerhalb des Skeletts.renal Osteodystrophy, which contains a lot of metabolic and morphological Abnormalities of Bone includes is an early one Complication of kidney disease. The increase of intact parathyroid hormone (iPTH, used interchangeably with "PTH") as a result of renal failure (also referred to as secondary hyperparathyroidism) mainly contributes a high turnover renal osteodystrophy. The different Diseases of bone formation in renal osteodystrophy with high turnover can be accompanied by diseases such as fractures and Bone deformities, bone cysts, osteopenia, resistance to erythropoietin, caused by bone marrow fibrosis, difficult-to-treat pruritus, spontaneous tendon tear, Periarthritis and joint pain, myopathy, growth retardation at Children and calcification outside of the skeleton.

Durch geeignete Überwachung und Behandlung können viele Patienten mit sekundärer Hyperparathyreose aufgrund von Nierenversagen Mobilität und physikalische Funktion aufrechterhalten und umgehen die Notwendigkeit einer Verbindungen, wie zum Beispiel Calcitriol und Paricalcitol, einschließen.By appropriate monitoring and treatment can many patients with secondary Hyperparathyroidism due to renal failure mobility and physical Function to maintain and bypass the need for connections, such as calcitriol and paricalcitol.

Calcitriol (auch bezeichnet als 1,25-(OH)2D3; 1α, 25-(OH)2D3; 1,25 Dihydroxycholecalciferol oder 1,25 Dihydroxy Vitamin D) ist ein Vitamin D3 Analog und ist die metabolisch aktive Form von Vitamin D. Paricalcitol (auch bezeichnet als 19-nor 1,25-(OH)2D2 oder 19-nor 1,25 Dihydroxy Vitamin D2) ist ein Vitamin D2 Derivat. Beide Verbindungen unterdrücken PTH-Spiegel mit minimalem Effekt auf Kalzium- und Phosphorspiegel. Diese Verbindungen wurden in den Vereinigten Staaten genehmigt und vermarktet für die Prävention und Behandlung von sekundärer Hyperparathyreose, die mit chronischem Nierenversagen bei Erwachsenen in Zusammenhang steht. Diese Genehmigungen basierten auf den Ergebnissen von kontrollierten klinischen Studien, die mit Patienten mit Nierenerkrankung im Endstadium (end-stage renal disease (ESRD) durchgeführt wurden. Die derzeit anerkannte Startdosis der Calcitriolinjektion (CALCIJEX®, Abbott Laboratories) ist 0,02 Mikrogramm/Kilogramm Trockengewicht (μg/kg) und für die Paricalcitolinjektion (ZEMPLAR®, Abbott Laboratories), 0,04 μg/kg.Calcitriol (also referred to as 1,25- (OH) 2 D 3 ; 1α, 25- (OH) 2 D 3 ; 1,25-dihydroxycholecalciferol or 1,25 dihydroxy vitamin D) is a vitamin D 3 analog and is the metabolically active Form of vitamin D. Paricalcitol (also referred to as 19-nor 1,25- (OH) 2 D 2 or 19-nor 1,25 dihydroxy vitamin D 2 ) is a vitamin D 2 derivative. Both compounds suppress PTH levels with minimal effect on calcium and phosphorus levels. These compounds have been approved and marketed in the United States for the prevention and treatment of secondary hyperparathyroidism associated with adult chronic renal failure. These approvals were based on the results of controlled clinical trials in patients with end-stage renal disease (ESRD), the current starting dose of calcitriol injection (CALCIJEX ® , Abbott Laboratories) is 0.02 micrograms / kilogram dry weight (g / kg) and for paricalcitol injection the (Zemplar ®, Abbott Laboratories), 0.04 ug / kg.

Zur Zeit basiert die erste oder die Startdosis für Patienten, die eine Behandlung für sekundäre Hyperparathyreose durchmachen, auf dem Gewicht des Patienten. Viele Pharmatherapien empfehlen, daß die anfängliche Arzneistoffdosierung auf dem Gewicht basieren soll. Diese Empfehlungen sind zurückzuführen auf die Notwendigkeit therapeutische Spiegel, die auf der Verteilung der Medikation durch den Flüssigkeitsraum des Körpers des Patienten hindurch basieren, zu erreichen. Die ungefähre Menge dieser Flüssigkeit kann basierend auf dem Körpergewicht des Patienten bestimmt werden. Jedoch haben Patienten mit sekundärer Hyperparathyreose als Folge von ESRD große Schwankungen im Körpergewicht aufgrund ihrer Unfähigkeit, überschüssige Flüssigkeit über die Nieren auszuscheiden. Schwankungen können so klein sein wie 1 kg täglich bis so viel wie 20 kg täglich. Deshalb verhindert der Versuch, eine Startdosis einer Vitamin D Verbindung basierend auf dem derzeitigen Gewicht zu verschreiben, oft eine genaue Abschätzung.to Time is the first or starting dose for patients who receive treatment for secondary hyperparathyroidism go through, on the weight of the patient. Many pharmaceutical therapies recommend that the initial Drug dosage should be based on weight. These recommendations are attributed to the Need therapeutic levels based on the distribution of Medication through the fluid space of the body of the patient. The approximate amount this liquid Can be based on body weight be determined by the patient. However, patients with secondary hyperparathyroidism have as a result of ESRD big Fluctuations in body weight due to their inability to dispose of excess fluid over the To eliminate kidneys. Variations can be as small as 1 kg Every day up to as much as 20 kg daily. Therefore, trying to prevent a starting dose of vitamin D. Prescribe connection based on the current weight, often an accurate estimate.

Die Dosierung von Vitamin D Verbindungen basierend auf einem Bereich von PTH stellt eine Alternative bereit zu der Herangehensweise basierend auf dem Gewicht. Jedoch erfordern die veröffentlichten Bereiche eine Interpretation durch den behandelnden Berufsmediziner und berücksichtigen nicht Patienten mit schwer erhöhten Spiegeln von PTH. Somit könnten die veröffentlichten Bereiche, während sie als sicher erachtet werden, nicht notwendigerweise wirksam sein.The Dosage of vitamin D compounds based on one area PTH provides an alternative based on the approach on the weight. However, the published areas require one Interpretation by the attending occupational physician and take into account not patients with heavy elevated Mirroring PTH. Thus could the published Areas while they are considered safe, not necessarily effective.

Martin et al., American Journal of Kidney Diseases (Oktober 1998), 32(4), Erg. 2, S61-S66 und Cada et al., Hospital Pharmacy (1999), 34(3), 303-338, offenbaren Studien, die mit der Behandlung von sekundärer Hyperparathyreose unter Verwendung von Paricalcitol verwandt sind, wobei die Dosierungen basierend auf dem PTH-Spiegel, dem Serumkalzium und dem Kalzium-Phosphorprodukt eingestellt wurden.Martin et al., American Journal of Kidney Diseases (October 1998), 32 (4), Erg. 2, S61-S66 and Cada et al., Hospital Pharmacy (1999), 34 (3), 303-338, disclose studies involving the treatment of secondary hyperparathyroidism are related using paricalcitol, the dosages adjusted based on the PTH level, the serum calcium and the calcium phosphorus product were.

Llach et al., American Journal of Kidney Diseases (November 1995), 26(5), 845-851, und Sprague et al., American Journal of Kidney Diseases (Juni 1992), 19(6), 532-539, offenbaren Studien, die mit der Behandlung von Patienten mit Hyperparathyreose unter Verwendung von Calcitriol verwandt sind, wobei die Dosierungen auf dem Serum-PTH-Spiegel basierten.Llach et al., American Journal of Kidney Diseases (November 1995), 26 (5), 845-851, and Sprague et al., American Journal of Kidney Diseases (June 1992), 19 (6), 532-539 Studies with the Treat treatment of patients with hyperparathyroidism using calcitriol, with dosages based on serum PTH levels.

Ungenaue Abschätzungen der Startdosierungen für die Vitamin D Therapie können eine wirksame Behandlung der sekundären Hyperparathyreose verzögern. Solche Verzögerungen wurden mit anhaltenden Erhöhungen von PTH und dem resultierenden veränderten Metabolismus in Zusammenhang gebracht. Diese Änderungen, die oft zu Hypercalciämie und/oder Hyperphosphatämie führen, bringen Patienten das Risiko für kardiovaskuläre Komplikationen.inaccurate estimates the starting doses for the vitamin D therapy can delay an effective treatment of secondary hyperparathyroidism. Such delays were with persistent increases of PTH and the resulting altered metabolism brought. These changes, often to hypercalcemia and / or hyperphosphatemia to lead, Patients are at risk for cardiovascular complications.

(Block GA, Port FK, "Re-evaluation of risks associated with hyperphosphatemia und hyperparathyroidism in dialysis patients: recommendations for a change in management", American Journal of Kideey Diseases, Juni 2000, 35(6): 1226-37, Goodman WG, Goldin J, Kuison BD, Yoon C, Gales Beispiel, Sider D, Wang Y, Chung J, Emerick A, Greaser Lösung, Elashoff Reaktionsmischung, Salusky IB, "Coronary-artery calcification in young adults with end stage renal disease who are undergoing dialysis", N. Engl. J. Med., Mai 18, 2000, 342 (20): 1478-83).(Block GA, Port FK, "Re-evaluation of risks associated with hyperphosphatemia and hyperparathyroidism in dialysis patients: recommendations for a change in management ", American Journal of Kideey Diseases, June 2000, 35 (6): 1226-37, Goodman WG, Goldin J, Kuison BD, Yoon C, Gales Example, Sider D, Wang Y, Chung J, Emerick A, Greaser solution, Elashoff reaction mixture, Salusky IB, "Coronary artery calcification in young adults with end stage renal disease who are undergoing dialysis ", N. Engl. J. Med. May 18, 2000, 342 (20): 1478-83).

Verbindungen, wenn sie verwendet werden, um renale Osteodystrophie und/oder Hyperparathyreose zu behandeln. Wir haben ein einfach zu verwendendes Verfahren entdeckt, um die sichere und wirksame Startdosis für Patienten zu bestimmen, die eine Behandlung der sekundären Hyperparathyreose beginnen. Dieses Dosierschema erlaubt es einem Patienten eine anfängliche Dosis von Vitamin D zu erhalten, die auf dem PTH-Spiegel des Patienten basiert, im Gegensatz zu dem derzeitig anerkannten Verfahren, das auf dem Körpergewicht basiert.Links, when used to treat renal osteodystrophy and / or hyperparathyroidism to treat. We have discovered an easy to use method to determine the safe and effective starting dose for patients who a treatment of the secondary Begin hyperparathyroidism. This dosing scheme allows one Patients an initial Dose of vitamin D obtained on the patient's PTH level based, in contrast to the currently recognized method, the on the body weight based.

Zusammenfassung der ErfindungSummary of the invention

Ein Aspekt der vorliegenden Erfindung stellt ein Verfahren zur Bestimmung der anfänglichen Dosis einer Vitamin D Verbindung bereit. Das Verfahren verwendet die endgültige Dosis als eine Antwortvariable und den Basislinien-PTH-Wert als eine Vorhersage-Variable. Beide Variablen können aus existierenden Daten bestimmt werden, typischerweise Daten, die von klinischen Studien erzeugt wurden. Eine Regressionsanalyse wird an den Daten durchgeführt, um die anfängliche Dosis zu erzeugen.One Aspect of the present invention provides a method of determination the initial one Dose of a vitamin D compound ready. The method used the final Dose as a response variable and the baseline PTH value as a prediction variable. Both variables can be from existing data Typically, data are determined by clinical trials were generated. A regression analysis is performed on the data to the initial one To produce a dose.

Ausführliche BeschreibungDetailed description

Wie in der Beschreibung verwendet, haben die folgenden Ausdrücke die angegebenen Bedeutungen:
Der Ausdruck "Vitamin D Verbindung" soll sich auf jede Vitamin D Verbindung beziehen, einschließlich einem Analog, Derivat oder aktiven Metaboliten davon.
As used in the description, the following terms have the meanings indicated:
The term "vitamin D compound" is intended to refer to any vitamin D compound, including an analog, derivative or active metabolite thereof.

Der Ausdruck "Basislinien-PTH-Wert" oder "bPTH" soll sich auf den PTH-Wert des Patienten am Beginn der Behandlung mit der Vitamin D Verbindung beziehen.Of the The term "baseline PTH value" or "bPTH" should refer to the PTH value of the patient at the beginning of treatment with the vitamin D Get connection.

Das Ausdruck "endgültige Dosis" soll sich auf die endgültige Dosis (in Mikrogramm) einer Vitamin D Verbindung beziehen, die mit der ersten stabilen, klinisch signifikanten Reduktion in den Patienten PTH-Werten, wie für die Vitamin D Verbindung bestimmt, assoziiert ist.The Expression "final dose" should be on the final Dose (in micrograms) of a vitamin D compound with the first stable, clinically significant reduction in the patient PTH values, as for the vitamin D compound is determined.

Der Ausdruck "anfängliche Dosis" soll sich auf die Dosis in Mikrogramm beziehen, die die erste oder Startdosis der Vitamin D Verbindung ist, die dem Patienten verabreicht wird, wenn der Patient die Behandlung für sekundäre Hyperparathyreose und/oder renale Osteodystrophie beginnt. Die anfängliche Dosis ist gleich dem Basislinien-PTH geteilt durch einen Nenner basierend auf dem Ergebnis eines Regressionsmodells.Of the Expression "initial Dose "should be refer to the dose in micrograms that is the first or starting dose the vitamin D compound that is given to the patient if the patient is receiving treatment for secondary hyperparathyroidism and / or Renal osteodystrophy begins. The initial dose is equal to that Baseline PTH divided by a denominator based on the result a regression model.

Die vorliegende Erfindung kann verwendet werden, um die Startdosis einer Vitamin D Verbindung zu bestimmen, wenn sie für die Behandlung von sekundärer Hyperparathyreose und/oder renaler Osteodystrophie verwendet wird. Somit ist die vorliegende Erfindung geeignet für die Verwendung bei der Bestimmung der Anfangsdosis von verschiedenen Vitamin D Verbindungen, die derzeit für die Verabreichung an Menschen anerkannt sind, zum Beispiel Paricalcitol, Calcitriol und Doxercalciferol. Am meisten bevorzugt ist die Verwendung der vorliegenden Erfindung bei der Bestimmung der Anfangsdosis von Paricalcitol.The The present invention may be used to determine the starting dose of a To determine vitamin D compound when used for the treatment of secondary hyperparathyroidism and / or renal osteodystrophy. Thus, the present Invention suitable for the use in determining the initial dose of different Vitamin D compounds currently for administration to humans For example, paricalcitol, calcitriol and doxercalciferol. Most preferred is the use of the present invention in determining the starting dose of paricalcitol.

Sobald die Anfangsdosis für eine Vitamin D Verbindung bestimmt ist, kann die anfängliche Dosis an einen Patienten verabreicht werden, der die Behandlung für renale Osteodystrophie und/oder sekundäre Hyperparathyreose mit der Vitamin D Verbindung beginnt. Das hierin beschriebene Verfahren kann in der Behandlung dieser Krankheiten, unabhängig von dem Verabreichungsweg der Vitamin D Verbindung, verwendet werden. Vorzugsweise ist die Verabreichung, wenn die Vitamin D Verbindung gemäß dem Verfahren der Erfindung verabreicht wird, entweder oral oder durch Injektion, bevorzugter durch intravenöse Injektion.Once the initial dose of a vitamin D compound is determined, the initial dose may be administered to a patient who begins the treatment for renal osteodystrophy and / or secondary hyperparathyroidism with the vitamin D compound. The method described herein may be used in the treatment of these diseases, regardless of the route of administration of the vitamin D compound become. Preferably, when the vitamin D compound is administered according to the method of the invention, the administration is either orally or by injection, more preferably by intravenous injection.

Wir haben bestimmt, daß die anfängliche Dosierung von Vitamin D Verbindungen auf dem Basislinien-PTH des Patienten basiert werden kann, während ein Sicherheitsprofil aufrechterhalten wird, das übereinstimmend ist mit anerkannten Dosierungsprotokollen ohne Unterschied in der Inzidenz von Hypercalciämie. Das Verfahren der vorliegenden Erfindung verwendet die Regressionsanalyse, vorzugsweise ein lineares Null-Achsenabschnitts- Modell, um eine anfängliche Dosis für die Vitamin D Verbindung zu berechnen. Die in dem Modell verwendeten Daten können von einer retrospektiven Studie von existierenden Daten abgeleitet werden. Zum Beispiel wurde die anfängliche Dosis von Paricalcitol aus einer retrospektiven Studie aus klinischen Daten bestimmt. Somit kann, so lange wie ausreichend Dosierungdaten erhältlich sind, um die statistische Analyse für eine Vitamin D Verbindung durchzuführen, das Verfahren der Erfindung verwendet werden, um die anfängliche Dosis für irgendeine Vitamin D Verbindung zu bestimmen.We have determined that the initial Dosage of vitamin D compounds on the baseline PTH of the Patients can be based while a safety profile is maintained that is consistent is consistent with accepted dosing protocols in the Incidence of hypercalcemia. The Method of the present invention uses regression analysis preferably a linear zero-intercept model, around a initial Dose for to calculate the vitamin D compound. The ones used in the model Data can derived from a retrospective study of existing data. For example, the initial one was Dose of paricalcitol from a retrospective clinical trial Data determined. Thus, as long as sufficient dosage data available are to the statistical analysis for a vitamin D compound perform, the method of the invention may be used to determine the initial Dose for to determine any vitamin D compound.

Wenn das Modell einmal angewendet wird, kann die Voraussagbarkeit des Modells durch Vergleichen der PTH-Werte, die durch das Modell vorhergesagt wurden, gegenüber den tatsächlichen PTH-Werten verifiziert werden.If Once the model is applied, the predictability of the Model by comparing the PTH values predicted by the model were, opposite the actual PTH values are verified.

Die Bestimmung der anfänglichen Dosis wird wie folgt erreicht. Als ersten Schritt wird der Basislinien-PTH-Wert des Patienten vor dem Beginn der Behandlung mit der Vitamin D Verbindung bestimmt. Im allgemeinen werden Patienten, die PTH-Werte größer als 200 Picogramm pro Milliliter haben, als Kandiaten für die Vitamin D Therapie erachtet. Die Bestimmung der PTH-Werte, einschließlich des Basislinien-PTHs, wird unter Verwendung von Verfahren erreicht, die im Fachgebiet wohl bekannt sind.The Determination of the initial Dose is achieved as follows. The first step is the baseline PTH value of the patient before starting treatment with the vitamin D compound certainly. In general, patients who have PTH levels greater than 200 picograms per milliliter, as candies for the vitamin D considered therapy. The determination of PTH values, including the Baseline PTHs is achieved using methods which are well known in the art.

Zusätzlich zum Basislinien-PTH muß auch die endgültige Dosis bestimmt werden. Die endgültige Dosis ist die Menge an Vitamin D Verbindung, die vor der ersten Bestimmung einer stabilen, klinisch signifikanten Reduktion in den PTH-Werten bestimmt wurde. In der Praxis wird die Vitamin D Verbindung verabreicht und die PTH-Werte werden überwacht, im allgemeinen mindestens wöchtentlich, so lange bis die PTH-Werte des Patienten um einen klinisch signifikanten Wert gesenkt wurden und stabil bei diesem Wert bleiben. Eine klinisch signifikante Reduktion, typischerweise genannt als eine prozentuale Reduktion vom Basislinien-PTH, ist die prozentuale Reduktion, welche als klinisch signifikant bestimmt wurde. Die klinische Signifikanz einer prozentualen Reduktion wird im allgemeinen in einer klinischen Wirksamkeitsstudie für die Vitamin D Verbindung bestimmt und kann somit im Bereich von ungefähr dreißig Prozent bis ungefähr sechzig Prozent liegen. In dem bevorzugten Verfahren der Erfindung wird eine klinisch signifikante Reduktion mit einer dreißig prozentigen Reduktion in den Basislinien-PTH-Werten erreicht. Zusätzlich zu einer klinisch signifikanten Reduktion im Basislinien-PTH muß die PTH-Reduktion für einen Zeitraum stabil sein. Die Stabilität der Reduktion muß auch experimentell bestimmt werden, da sie auch von der Vitamin D Verbindung abhängig ist, die Gegenstand der Behandlung ist, und wird typischerweise auch in einer klinischen Wirksamkeitsstudie für die Vitamin D Verbindung bestimmt. In einem bevorzugten Verfahren der Erfindung unter Verwendung der Vitamin D2 Verbindung Paricalcitol, wird der PTH-Wert als stabil erachtet, wenn der PTH-wert des Patienten eine dreißig prozentige Reduktion zeigt, wobei die Reduktion für mindestens 28 Tage stabil ist. Somit wäre die endgültige Dosis diejenige Dosis von Paricalcitol, die vor der ersten stabilen Reduktion in den PTH-Werten verabreicht wurde.In addition to baseline PTH, the final dose must also be determined. The final dose is the amount of vitamin D compound determined prior to the first determination of a stable, clinically significant reduction in PTH levels. In practice, the vitamin D compound is administered and PTH levels are monitored, generally at least weekly, until the patient's PTH levels are lowered by a clinically significant value and remain stable at that level. A clinically significant reduction, typically referred to as a percentage reduction from baseline PTH, is the percent reduction that was determined to be clinically significant. The clinical significance of a percent reduction is generally determined in a clinical efficacy study for the vitamin D compound, and thus may range from about thirty percent to about sixty percent. In the preferred method of the invention, a clinically significant reduction is achieved with a thirty percent reduction in baseline PTH levels. In addition to a clinically significant reduction in baseline PTH, PTH reduction must be stable for a period of time. The stability of the reduction must also be determined experimentally, as it also depends on the vitamin D compound that is the subject of treatment, and is typically also determined in a clinical efficacy study for the vitamin D compound. In a preferred method of the invention using the vitamin D 2 compound paricalcitol, the PTH value is considered to be stable when the patient's PTH value shows a thirty percent reduction, the reduction being stable for at least 28 days. Thus, the final dose would be that dose of paricalcitol administered prior to the first stable reduction in PTH levels.

Letztlich wird eine Regressionsanalyse verwendet, um die anfängliche Dosis zu bestimmen. Ein solches Verfahren verwendet die lineare Null-Achsenabschnitts-Regression. Das Null-Achsenabschnitts-Modell ist bevorzugt aufgrund seiner Leichtigkeit in der Verwendung durch das medizinische Fachpersonal, da nur eine Aufgabe vervollständigt werden muß, was das Risiko minimiert, daß ein Fehler in der Berechnung gemacht wird. In diesem Modell ist die endgültige Dosis die Antwortvariable und der Basislinien-PTH ist die Voraussagevariable. Es wird denjenigen, die im Fachgebiet bewandert sind, ersichtlich sein, daß alternative Regressionsmodelle, zum Beispiel die multiple Regressionsanalyse, auch verwendet werden könnten, um die anfängliche Dosis zu bestimmen.Ultimately a regression analysis is used to compare the initial one To determine dose. Such a method uses the linear Zero intercept regression. The zero-intercept model is preferred due to its ease of use by the medical Qualified personnel, since only one task must be completed, what that Risk minimizes that one Error in the calculation is made. In this model is the final Dose the response variable and the baseline PTH is the prediction variable. It will be apparent to those skilled in the art be that alternative Regression models, for example multiple regression analysis, could also be used around the initial To determine dose.

BeispieleExamples

Beispiel 1 – Bestimmung der anfänglichen Dosis (Modell)Example 1 - Determination the initial one Dose (model)

Eine Probeanalyse einer Langzeit- offenen markierten Studie von Paricalcitolinjektion (ZEMPLAR®, Abbott Laboratories) wurde durchgeführt als ein Versuch, ein relativ sicheres und wirksames Verfahren zur Bestimmung der Startdosis von ZemPLAR basierend auf dem Basislinien-PTH eines Patienten zu entdecken. Diejenigen Patienten, die eine dreißig prozentige Verminderung vom Basislinien-PTH für mindestens 28 Tage (4 Wochen) erreichten, wurden in der Analyse verwendet. Die Dosis, die mit der ersten dreißig prozentigen Verminderung (der endgültigen Dosis) dieses PTH-Reduktionszeitraums assoziiert war, wurde bestimmt. Unter Verwendung der endgültigen Dosis als die Antwortvariable und des Basislinien-PTH's eines Patienten als die Vorhersagevariable wurde eine Regressionsanalyse durchgeführt. Ein Null-Achsenabschnitts-Modell wurde verwendet, um dem Arzt ein relativ leichtes Verfahren zur Bestimmung der Startdosis des Arzneistoffs zu erlauben. Die Regressionsanalyse ergab das folgende Modell für die anfängliche Dosis: anfängliche Dosis (Mikrogramm) gleich Basislinien-PTH/80.A sample analysis of a long-term open-labeled study of paricalcitol injection (Zemplar ®, Abbott Laboratories) was performed as an attempt, a relatively safe and effective method for determining the starting dose of Zemplar to discover, based on the baseline PTH of a patient. Those patients receiving a thirty percent reduction from baseline PTH for at least 28 days (4 weeks) were used in the analysis. The dose associated with the first thirty percent reduction (the final dose) of this PTH reduction period was determined. Using the final dose as the response variable and the baseline PTH of a patient as the predictive variable, a regression analysis was performed. A zero-intercept model was used to allow the physician a relatively easy procedure for determining the starting dose of the drug. The regression analysis yielded the following model for the initial dose: initial dose (micrograms) equal to baseline PTH / 80.

Die Ergebnisse zeigen, daß das Modell leicht zu wenig Startdosis für niedrigere Werte von Basislinien-PTH vorhersagen wird. Dies kann wünschenswert sein, da Patienten mit weniger signifikanter Hyperparathyreose von einer weniger aggressiven Therapie profitieren können.The Results show that Model slightly too little starting dose for lower values of baseline PTH predict. This may be desirable Patients with less significant hyperparathyroidism benefit from a less aggressive therapy.

Beispiel 2 – Sicherheit und Wirksamkeit der anfänglichen DosisExample 2 - Security and effectiveness of the initial ones dose

Ein doppelblinder, randomisierter, 12-wöchiger Versuch wurde an 125 Erwachsenen BSRD-Patienten durchgeführt, um zu bestimmen, ob eine Startdosis einer Paricalcitolinjektion unter Verwendung von Basislinien-PTH/80 äquivalent war in der Hypercalciämierate (einzelne Episode, Ca > 11,5 Milligramm/Deziliter) verglichen mit der anerkannten anfänglichen Dosis 0,04 μg/kg Trockengewicht). Patienten wurden zufällig Dosierungen zugeordnet (1:1) durch entweder PTH/80 oder 0,04 μg/kg. Demographische Basisliniendaten und Laborwerte waren zwischen den Gruppen ähnlich. Die Dosierung erfolgte 3 × wöchentlich gemäß dem Hämodialyseplan des Patienten. Dosiserhöhungen von 2 μg konnten einmal pro 2 Wochen auftreten; Verminderungen von 2 μg konnten einmal pro Woche auftreten. Patienten vervollständigten die Studie durch Reduktion von PtH ≥ 30% von der Basislinie für 4 aufeinanderfolgende wöchentliche Messungen, oder dadurch, daß sie ein einziges Auftreten von Hypercalciämie hatten, oder durch Vervollständigen von 12 Wochen Behandlung. Die primäre Analyse war ein Vergleich des Auftretens von Hypercalciämie zwischen den Gruppen. Sekundäre Analysen schlossen die Zeit in Tagen ein bis zur ersten von 4 aufeinanderfolgenden ≥ 30% Verminderungen von den Basislinie-PTH-Spiegeln, den Unterschied in der Zahl der Dosisangleichungen, um die erste von 4 aufeinanderfolgenden ≥ 30% Verminderungen von Basislinien-PTH-Spiegeln zu erreichen, und den Unterschied in den Häufigkeitsraten von 2 aufeinanderfolgenden Ereignissen von CaxP > 75. Die Ergebnisse sind in Tabelle 1 gezeigt.One double-blind, randomized, 12-week trial was performed on 125 Adult BSRD patients performed to determine if one Starting dose of paricalcitol injection using baseline PTH / 80 equivalent was in hypercalciemia rate (single episode, Ca> 11.5 Milligrams / deciliters) compared with the accepted initial ones Dose 0.04 μg / kg Dry weight). Patients were randomly assigned to dosages (1: 1) by either PTH / 80 or 0.04 μg / kg. Demographic baseline data and laboratory values were similar between the groups. The dosage took place 3 times a week according to the hemodialysis plan of the patient. dose increases of 2 μg could occur once every 2 weeks; Reductions of 2 μg could occur once a week. Patients completed the study by reduction of PtH ≥ 30% from the baseline for 4 consecutive weekly Measurements, or in that they had a single occurrence of hypercalcemia, or by completing 12 weeks of treatment. The primary Analysis was a comparison of the occurrence of hypercalcemia between the groups. secondary Analyzes included the time in days to the first of 4 consecutive ≥30% reductions from baseline PTH levels, the difference in the number of dose adjustments, around the first of 4 consecutive ≥ 30% To achieve reductions of baseline PTH levels, and the Difference in frequency rates of 2 consecutive events of CaxP> 75. The results are in Table 1 shown.

Tabelle 1

Figure 00090001
Table 1
Figure 00090001

  • * Statistisch signifikant (P = 0,0306)* Statistically significant (P = 0.0306)

Das Sicherheitsprofil (nachteilige Vorkommnisse, Laborergebnisse, Lebenszeichen) war ähnlich zwischen den Behandlungsgruppen. Schließlich führte die Dosierung basierend auf der Schwere der Hyperparathyreose nicht zu einem zusätzlichen Risiko von Hypercalciämie und erwies sich als sichere, wirksame und einfache Alternative zur Dosierung basierend auf dem Trockengewicht.The Safety profile (adverse events, laboratory results, vital signs) was similar between the treatment groups. Finally, the dosage resulted based on the severity of hyperparathyroidism not to an additional Risk of hypercalcemia and proved to be a safe, effective and easy alternative to Dosage based on dry weight.

Claims (7)

Ein Verfahren zur Bestimmung der Anfangsdosis einer Vitamin D Verbindung, das folgendes umfaßt: a) Bestimmen des Basislinien-PTH-Werts (bPTH) eines Patienten, b) Bestimmen der endgültigen Dosis der Vitamin D Verbindung, wobei die endgültige Dosis diejenige Dosis der Vitamin D Verbindung ist, die mit einer ersten stabilen klinisch signifikanten Reduktion des intakten Parathormons (PTH) eines Patienten in Zusammenhang steht, c) Unterziehen des Basislinien-PTH-Werts und der endgültigen Dosis einer Regressionsanalyse, d) Berechnen der anfänglichen Dosis der Vitamin D Verbindung.A method of determining the initial dose of a vitamin D compound, comprising: a) determining the baseline PTH value (bPTH) of a patient, b) determining the final dose of the vitamin D compound, the final dose being that dose of the vitamin D compound Vitamin D compound, which is associated with a first stable clinically significant reduction of a patient's intact parathyroid hormone (PTH), c) subjecting the baseline PTH value and the final dose of a regression analysis, d) calculating the initial dose of vitamin D. Connection. Das Verfahren von Anspruch 1, worin die Regressionsanalyse ein lineares Null-Schnittpunkt Modell ist.The method of claim 1, wherein the regression analysis is a linear zero intercept model. Das Verfahren von Anspruch 1, worin die Vitamin D Verbindung eine Vitamin D2 Verbindung ist.The method of claim 1, wherein the vitamin D compound is a vitamin D 2 compound. Das Verfahren von Anspruch 3, worin die Vitamin D2 Verbindung Paricalcitol ist.The method of claim 3 wherein the vitamin D2 compound paricalcitol. Das Verfahren von Anspruch 4, worin die Anfangsdosis bPTH/80 ist.The method of claim 4 wherein the initial dose bPTH / 80 is. Verwendung einer Vitamin D Verbindung zur Herstellung eines Medikaments zur Behandlung einer Nierenerkrankung im Endstadium (end-stage renal disease, ESRD) in einem Patienten durch Verabreichung einer anfänglichen Dosis von bPTH/80 an den Patienten.Use of a vitamin D compound for production a drug for the treatment of end stage kidney disease (end-stage renal disease, ESRD) in a patient by administration an initial one Dose of bPTH / 80 to the patient. Verwendung einer Vitamin D Verbindung zur Herstellung eines Medikaments zur Behandlung von sekundärer Hyperparathyreose in einem Patienten, der einer Vitamin D Therapie unterzogen wird, durch Verabreichen der anfänglichen Dosis von bPTH/80 an den Patienten.Use of a vitamin D compound for production a drug for the treatment of secondary hyperparathyroidism in one Patients who undergo vitamin D therapy by administering the initial one Dose of bPTH / 80 to the patient.
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