CH658533A5 - Equipment for teaching music - Google Patents

Equipment for teaching music Download PDF

Info

Publication number
CH658533A5
CH658533A5 CH310184A CH310184A CH658533A5 CH 658533 A5 CH658533 A5 CH 658533A5 CH 310184 A CH310184 A CH 310184A CH 310184 A CH310184 A CH 310184A CH 658533 A5 CH658533 A5 CH 658533A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
elements
square
white
under
oval
Prior art date
Application number
CH310184A
Other languages
French (fr)
Inventor
Anne-Marie Pozzo
Original Assignee
Anne Marie Pozzo
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Anne Marie Pozzo filed Critical Anne Marie Pozzo
Priority to CH310184A priority Critical patent/CH658533A5/en
Priority to IT8509457A priority patent/IT8509457A0/en
Publication of CH658533A5 publication Critical patent/CH658533A5/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G09EDUCATION; CRYPTOGRAPHY; DISPLAY; ADVERTISING; SEALS
    • G09BEDUCATIONAL OR DEMONSTRATION APPLIANCES; APPLIANCES FOR TEACHING, OR COMMUNICATING WITH, THE BLIND, DEAF OR MUTE; MODELS; PLANETARIA; GLOBES; MAPS; DIAGRAMS
    • G09B15/00Teaching music

Abstract

This equipment comprises: a set of white or coloured rectangular elements, having a length defined in a single or double ratio, and a set of oval elements of corresponding dimensions and colours; a set of square elements of the same surface area and of a single colour; a set of rectangular elements, of different lengths and of a single colour, and a set of corresponding oval elements; and a set of two elements of the same length and of two distinct colours corresponding respectively to the major scale and to the minor scale.

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



  REVENDICATIONS
 1. Matériel pour l'enseignement de la musique, caractérisé en ce qu'il comprend:
 (a) pour représenter la valeur des notes, un jeu d'éléments rectangulaires de longueur déterminée dans un rapport simple ou double, blancs ou colorés, et un jeu d'éléments ovales de dimensions et de couleurs correspondantes,
 (b) pour représenter les rythmes et mesures, un jeu d'éléments carrés de même surface et d'une même couleur,
 (c) pour représenter les intervalles, un jeu d'éléments rectangulaires, de longueurs différentes et d'une même couleur, différents de la couleur sous (b), et un jeu d'éléments ovales correspondants,
 (d) pour représenter les gammes, un jeu de deux éléments de même longueur et de deux colonnes distinctes correspondant respectivement à la gamme majeure et à la gamme mineure.



   2. Matériel selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend,
 (e) pour l'apprentissage du nom des notes, un jeu de quatre éléments de même couleur et de même surface, différents de la surface sous (b), et un jeu d'éléments ovales de même surface et de même couleur, différents des couleurs précédentes.



   3. Matériel selon la revendication 1, caractérisé en ce que les éléments carrés sous (b) sont roses et comportent des inscriptions de chiffres et de lettres en blanc.



   4. Matériel selon la revendication 1, caractérisé en ce que les éléments carrés et ovales sous (c) sont de la même couleur nuancée orange.



   5. Matériel selon la revendication 2, caractérisé en ce que les éléments carrés et ovales sous (e) sont bleu ciel avec un bord blanc.



   6. Matériel selon une des revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que les éléments sont réalisés en bois, en métal et en matière plastique et se disposent sur une surface horizontale.



   7. Matériel selon une des revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que les éléments sont aimantés et se disposent sur une surface verticale, elle-même aimantée.



   La présente invention concerne un matériel pour l'enseignement de la musique, notamment pour l'enseignement de la musique aux enfants.



   Les professeurs de musique savent bien combien, dans certaines circonstances, il peut être difficile d'enseigner et de faire assimiler les stuctures musicales de base, de même que la notation qui y correspond. Cela est particulièrement vrai lorsqu'on aborde les notions de solfège avec des enfants, et le problème devient plus ardu encore si on a affaire à des enfants immigrés, qui ont mal assimilé la langue dans laquelle l'enseignement leur est prodigué.



   La présente invention vise précisément à pallier ces lacunes en présentant un matériel pédagogique permettant de visualiser et de faire assimiler les concepts musicaux, sous une forme imagée et avec un minimum de langage.



   Ce matériel se caractérise en ce qu'il comprend:
 (a) pour représenter la valeur des notes, un jeu d'éléments rectangulaires de longueur déterminée dans un rapport simple ou double, blancs ou colorés et un jeu d'éléments ovales de dimensions et couleurs correspondantes,
 (b) pour représenter les rythmes et mesures, un jeu d'éléments carrés de même surface et d'une même couleur,
 (c) pour représenter les intervalles, un jeu d'éléments rectangulaires, de longueurs différentes et d'une même couleur, différente de la couleur sous (b), et un jeu d'éléments ovales correspondants,
 (d) pour représenter les gammes, un jeu de deux éléments de même longueur et de deux couleurs distinctes correspondant respectivement à la gamme majeure et à la gamme mineure.



   En variante, le matériel comprend également:
 (e) pour l'apprentissage du nom des notes, un jeu de quatre éléments carrés de même couleur et de même surface, différents de la surface sous (b), et un jeu d'éléments ovales de même surface et de même couleur, différente des couleurs précédentes.



   En effet, l'étude de la musique repose sur une acquisition des structures musicales. Il faut donc une succession de prises de conscience conduisant à une perception entière des rapports et relations entre les constituants fondamentaux de l'expression musicale.



   C'est précisément ce que le matériel selon l'invention facilite, par la mise en évidence de ces relations. Ce matériel est utilisable tout au long de l'apprentissage et donnera à l'élève la possibilité constante de vérifier et de consolider ses acquis. Il lui permettra de construire, de transformer et de créer.



   Ainsi, le jeu d'éléments sous (a) sert à l'étude des rapports entre les valeurs des notes. Qui permet une acquisition mathématique de la structure musicale et donne un support visuel à la notion de durée. L'erreur est ainsi directement perceptible et facilement corrigée. En outre, le transfert est aisé vers l'écriture musicale traditionnelle.



   Les éléments sous (b) servent à l'introduction à la notion du mouvement et du geste. Ils donnent une image précise de ce qui est perçu et permettent de suivre le mouvement, en facilitant la prise de conscience des silences et des temps forts. Il permettent la visualisation du geste et du temps dans l'action de battre la mesure.



   Les éléments sous (c) servent à l'étude des intervalles. Ils favorisent la perception du contenu de l'intervalle avec mise en évidence de la fondamentale et de   l'aiguë.    Les nuances mettent en évidence les qualités des intervalles et permettent des transformations.   II    y a ainsi une correspondance entre la représentation concrète et l'importance de l'intervalle.



   Les éléments sous (d) servent à l'étude des gammes, des accords et des modulations. Ils permettent la construction et l'étude comparée des gammes, leurs enchaînements et leurs rapports entre elles. Ils donnent une vision linéaire et globale de la structure des gammes et facilitent les exercices chantés. L'étude des accords et des modulations se fait à travers l'image de la gamme.



   Les éléments sous (e) permettent d'apprendre le nom des notes de manière mobile, dynamique et rapide.



   Le matériel peut être réalisé en bois coloré et être manipulé par les élèves sur des tables ou au sol. Dans une autre forme d'exécution, ce matériel est aimanté, de façon à être disposé sur un tableau mural, lui-même aimanté.



   Ce matériel est accompagné d'un manuel d'exercices et de pratique pour les élèves, ainsi que d'un manuel pédagogique pour les professeurs, avec des fiches de travail. En variante, les leçons peuvent être préparées sur disquettes pour ordinateur.



   Les éléments carrés sous (b) peuvent être roses et comporter des inscriptions de chiffres et de lettres en blanc. Les éléments carrés et ovales sous (c) peuvent être tous de la même couleur nuancée orange. Les éléments carrés et ovales sous (e) peuvent être bleu ciel avec un bord blanc.



   Les éléments rectangulaires ont entre eux un rapport du simple au double pour visualiser de façon concrète le rapport entre les différentes valeurs de notes. Par exemple, un rectangle rouge = deux rectangles blancs pour signifier une ronde = deux blanches; un rectangle blanc= deux rectangles noirs pour signifier une blanche = deux noires; un rectangle noir = deux rectangles verts pour signifier une noire = deux croches. On peut ainsi construire toutes les relations internes entre les différentes valeurs.

 

   Les éléments ovales correspondants permettent le passage à la forme des notes en conservant l'idée des relations entre les valeurs par conservation des couleurs. Ils s'utilisent pour la transition lors de l'étude des positions sur la portée.



   Les éléments carrés sous (e) figurent les quatre interlignes; la forme carrée et la couleur unique différent de celles des rectangles, de façon à éviter la confusion avec le jeu présentant la longueur des notes.  



   Les chiffres placés sur les éléments carrés sous (b) sont utilisés



  pour l'apprentissage du rythme et de la mesure; ils correspondent aux différents temps de battement des différentes mesures (mesures à deux temps, à trois temps) et permettent de les visualiser dans l'espace. Quant aux lettres, elles permettent d'associer aux mouvements du battement la notion de durée d'un temps à l'autre dans les mesures.



   La progression de l'enseignement peut être réalisée à l'aide, par exemple, des leçons successives suivantes, illustrés par les figures 1 à 3 du dessin annexé, donné à titre d'exemple non limitatif.



   On part d'une leçon où on suppose que les élèves ont déjà travaillé avec le matériel et qu'ils connaissent les rapports entre les longueurs. A titre de révision, et en utilisant les couleurs mentionnées à la figure 1, on demande aux élèves de construire le tableau des différentes décompositions de la longueur rouge. On obtient le tableau de cette même figure 1.



   On commence alors la leçon en proposant aux élèves le jeu qui consiste à donner un autre nom à la longueur rouge, c'est-à-dire à l'appeler  ronde . On fait lire alors le tableau en utilisant le mot  ronde  à la place de  rouge  et on voit immédiatement qu'une ronde est équivalente à deux longueurs blanches et à quatre longueurs noires. On continue de la sorte en lisant tout le tableau et en exprimant les différentes valeurs les unes par rapport aux autres.



   Les longueurs blanc et noir ne changent pas de nom, et on continue le jeu en donnant un autre nom à la longueur  verte , qui s'appellera  croche . Les différentes longueurs les unes par rapport aux autres seront donc ainsi exprimées, en utilisant les nouveaux noms.



   Ce jeu étant assimilé, on passe aux éléments ovales qui permettent de garder en mémoire, grâce aux mêmes couleurs, les relations entre les valeurs. On propose aux élèves de réaliser avec les ovales un tableau correspondant à celui réalisé avec les longueurs, et on obtient le tableau de la figure 2.



   On lit ce tableau en utilisant les nouveaux noms de la même manière que précédemment.

 

   On peut alors passer au graphisme en remplaçant chaque ovale par la figure de note correspondant à sa valeur. Pour familiariser les élèves avec l'abstraction du graphisme, on peut intercaler un jeu consistant en ce qu'un élève montre un ovale et en ce que les autres dessinent la figure de note correspondante.



   On demande alors aux élèves de réaliser un tableau identique au tableau des ovales, mais en utilisant uniquement les figures des notes, ce qui donne le tableau de la figure 3.



   On remarquera que les élèves peuvent toujours revenir au matériel pour vérifier leur travail et le corriger au besoin; le matériel utilisé de cette façon permettra aux élèves, par des transferts successifs, de recréer l'échelle des valeurs entre les figures des notes.



   Il va de soi que les possibilités de variantes dans les leçons et exercices sont nombreuses. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



  CLAIMS
 1. Equipment for teaching music, characterized in that it comprises:
 (a) to represent the value of the notes, a set of rectangular elements of determined length in a single or double ratio, white or colored, and a set of oval elements of corresponding dimensions and colors,
 (b) to represent rhythms and measures, a set of square elements of the same area and the same color,
 (c) to represent the intervals, a set of rectangular elements, of different lengths and of the same color, different from the color under (b), and a set of corresponding oval elements,
 (d) to represent the scales, a set of two elements of the same length and two separate columns corresponding respectively to the major scale and the minor scale.



   2. Equipment according to claim 1, characterized in that it comprises,
 (e) for learning the names of the notes, a set of four elements of the same color and the same surface, different from the surface under (b), and a set of oval elements of the same surface and of the same color, different previous colors.



   3. Equipment according to claim 1, characterized in that the square elements under (b) are pink and have inscriptions of numbers and letters in white.



   4. Material according to claim 1, characterized in that the square and oval elements under (c) are of the same shade of orange color.



   5. Material according to claim 2, characterized in that the square and oval elements under (e) are sky blue with a white edge.



   6. Equipment according to one of claims 1 or 2, characterized in that the elements are made of wood, metal and plastic and are arranged on a horizontal surface.



   7. Equipment according to one of claims 1 or 2, characterized in that the elements are magnetized and are arranged on a vertical surface, itself magnetized.



   The present invention relates to equipment for teaching music, in particular for teaching music to children.



   Music teachers are well aware how difficult it can be in certain circumstances to teach and assimilate basic musical structures, as well as the notation for them. This is particularly true when discussing the concepts of music theory with children, and the problem becomes even more difficult if we are dealing with immigrant children, who have poorly assimilated the language in which education is given to them.



   The present invention aims precisely to remedy these shortcomings by presenting educational material making it possible to visualize and assimilate musical concepts, in a pictorial form and with a minimum of language.



   This material is characterized in that it includes:
 (a) to represent the value of the notes, a set of rectangular elements of determined length in a single or double ratio, white or colored and a set of oval elements of corresponding dimensions and colors,
 (b) to represent rhythms and measures, a set of square elements of the same area and the same color,
 (c) to represent the intervals, a set of rectangular elements, of different lengths and of the same color, different from the color under (b), and a set of corresponding oval elements,
 (d) to represent the scales, a set of two elements of the same length and two distinct colors corresponding respectively to the major scale and the minor scale.



   Alternatively, the hardware also includes:
 (e) for learning the names of the notes, a set of four square elements of the same color and of the same surface, different from the surface under (b), and a set of oval elements of the same surface and of the same color, different from previous colors.



   Indeed, the study of music is based on an acquisition of musical structures. It is therefore necessary to have a succession of realizations leading to an entire perception of the relationships and relationships between the fundamental constituents of musical expression.



   This is precisely what the material according to the invention facilitates, by highlighting these relationships. This material can be used throughout the learning process and will give the pupil the constant opportunity to check and consolidate their skills. It will allow him to build, transform and create.



   Thus, the set of elements under (a) is used to study the relationships between the values of the notes. Which allows a mathematical acquisition of the musical structure and gives visual support to the concept of duration. The error is thus directly perceptible and easily corrected. In addition, the transfer is easy to traditional musical writing.



   The elements under (b) are used to introduce the concept of movement and gesture. They give a precise image of what is perceived and allow to follow the movement, by facilitating the awareness of silences and highlights. They allow the visualization of the gesture and the time in the action of beating the measure.



   The elements under (c) are used for the study of intervals. They favor the perception of the content of the interval with highlighting of the fundamental and the treble. The nuances highlight the qualities of the intervals and allow transformations. There is thus a correspondence between the concrete representation and the importance of the interval.



   The elements under (d) are used for the study of scales, chords and modulations. They allow the construction and the comparative study of the ranges, their sequences and their relationships with each other. They give a linear and global vision of the structure of the scales and facilitate the sung exercises. The study of agreements and modulations is done through the image of the range.



   The elements under (e) allow you to learn the name of the notes in a mobile, dynamic and fast way.



   The material can be made of colored wood and be handled by the pupils on tables or on the floor. In another embodiment, this material is magnetized, so as to be placed on a wall board, itself magnetized.



   This material is accompanied by an exercise and practice manual for students, as well as an educational manual for teachers, with worksheets. Alternatively, lessons can be prepared on computer diskettes.



   The square elements under (b) may be pink and include inscriptions of numbers and letters in white. The square and oval elements under (c) can all be the same shade of orange. The square and oval elements under (e) can be sky blue with a white border.



   The rectangular elements have a ratio of simple to double between them to concretely visualize the relationship between the different note values. For example, a red rectangle = two white rectangles to signify a round = two white; a white rectangle = two black rectangles to signify a white = two black; a black rectangle = two green rectangles to signify a black one = two eighth notes. We can thus build all the internal relationships between the different values.

 

   The corresponding oval elements allow the passage to the shape of the notes while preserving the idea of the relations between the values by conservation of the colors. They are used for the transition when studying positions on the staff.



   The square elements under (e) show the four spaces; the square shape and the unique color differ from those of the rectangles, so as to avoid confusion with the playing with the length of the notes.



   The numbers placed on the square elements under (b) are used



  for learning rhythm and measure; they correspond to the different beat times of the different measures (two-time, three-time measures) and allow them to be viewed in space. As for the letters, they make it possible to associate with the movements of the beat the concept of duration from one time to another in the measures.



   The progression of teaching can be achieved using, for example, the following successive lessons, illustrated by Figures 1 to 3 of the accompanying drawing, given by way of non-limiting example.



   We start from a lesson where we assume that the students have already worked with the material and that they know the relationships between lengths. As a review, and using the colors mentioned in Figure 1, students are asked to construct the table of the different decompositions of the red length. We obtain the table of this same figure 1.



   We then begin the lesson by proposing to the pupils the game which consists in giving another name to the red length, that is to say to call it round. We then read the table using the word round instead of red and we immediately see that a round is equivalent to two white lengths and four black lengths. We continue in this way by reading the whole table and expressing the different values in relation to each other.



   The white and black lengths do not change their name, and we continue the game by giving another name to the green length, which will be called eighth note. The different lengths with respect to each other will therefore be expressed, using the new names.



   This game being assimilated, we move on to the oval elements which make it possible to keep in memory, thanks to the same colors, the relationships between the values. Students are asked to make a table with the ovals corresponding to that made with the lengths, and we get the table in Figure 2.



   We read this table using the new names in the same way as before.

 

   We can then switch to graphics by replacing each oval with the note figure corresponding to its value. To familiarize the pupils with the abstraction of graphic design, one can interpose a game consisting in which one pupil shows an oval and in that the others draw the figure of corresponding note.



   Students are then asked to make a table identical to the table of ovals, but using only the figures of the notes, which gives the table in Figure 3.



   Note that students can always come back to the material to check their work and correct it if necessary; the material used in this way will allow students, through successive transfers, to recreate the scale of values between the figures of the notes.



   It goes without saying that the possibilities of variations in the lessons and exercises are numerous.


    

Claims (7)

REVENDICATIONS 1. Matériel pour l'enseignement de la musique, caractérisé en ce qu'il comprend: (a) pour représenter la valeur des notes, un jeu d'éléments rectangulaires de longueur déterminée dans un rapport simple ou double, blancs ou colorés, et un jeu d'éléments ovales de dimensions et de couleurs correspondantes, (b) pour représenter les rythmes et mesures, un jeu d'éléments carrés de même surface et d'une même couleur, (c) pour représenter les intervalles, un jeu d'éléments rectangulaires, de longueurs différentes et d'une même couleur, différents de la couleur sous (b), et un jeu d'éléments ovales correspondants, (d) pour représenter les gammes, un jeu de deux éléments de même longueur et de deux colonnes distinctes correspondant respectivement à la gamme majeure et à la gamme mineure. CLAIMS  1. Equipment for teaching music, characterized in that it comprises:  (a) to represent the value of the notes, a set of rectangular elements of determined length in a single or double ratio, white or colored, and a set of oval elements of corresponding dimensions and colors,  (b) to represent rhythms and measures, a set of square elements of the same area and the same color,  (c) to represent the intervals, a set of rectangular elements, of different lengths and of the same color, different from the color under (b), and a set of corresponding oval elements,  (d) to represent the scales, a set of two elements of the same length and two separate columns corresponding respectively to the major scale and the minor scale. 2. Matériel selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend, (e) pour l'apprentissage du nom des notes, un jeu de quatre éléments de même couleur et de même surface, différents de la surface sous (b), et un jeu d'éléments ovales de même surface et de même couleur, différents des couleurs précédentes.  2. Equipment according to claim 1, characterized in that it comprises,  (e) for learning the names of the notes, a set of four elements of the same color and the same surface, different from the surface under (b), and a set of oval elements of the same surface and of the same color, different previous colors. 3. Matériel selon la revendication 1, caractérisé en ce que les éléments carrés sous (b) sont roses et comportent des inscriptions de chiffres et de lettres en blanc.  3. Equipment according to claim 1, characterized in that the square elements under (b) are pink and have inscriptions of numbers and letters in white. 4. Matériel selon la revendication 1, caractérisé en ce que les éléments carrés et ovales sous (c) sont de la même couleur nuancée orange.  4. Material according to claim 1, characterized in that the square and oval elements under (c) are of the same shade of orange color. 5. Matériel selon la revendication 2, caractérisé en ce que les éléments carrés et ovales sous (e) sont bleu ciel avec un bord blanc.  5. Material according to claim 2, characterized in that the square and oval elements under (e) are sky blue with a white edge. 6. Matériel selon une des revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que les éléments sont réalisés en bois, en métal et en matière plastique et se disposent sur une surface horizontale.  6. Equipment according to one of claims 1 or 2, characterized in that the elements are made of wood, metal and plastic and are arranged on a horizontal surface. 7. Matériel selon une des revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que les éléments sont aimantés et se disposent sur une surface verticale, elle-même aimantée.  7. Equipment according to one of claims 1 or 2, characterized in that the elements are magnetized and are arranged on a vertical surface, itself magnetized. La présente invention concerne un matériel pour l'enseignement de la musique, notamment pour l'enseignement de la musique aux enfants.  The present invention relates to equipment for teaching music, in particular for teaching music to children. Les professeurs de musique savent bien combien, dans certaines circonstances, il peut être difficile d'enseigner et de faire assimiler les stuctures musicales de base, de même que la notation qui y correspond. Cela est particulièrement vrai lorsqu'on aborde les notions de solfège avec des enfants, et le problème devient plus ardu encore si on a affaire à des enfants immigrés, qui ont mal assimilé la langue dans laquelle l'enseignement leur est prodigué.  Music teachers are well aware how difficult it can be in certain circumstances to teach and assimilate basic musical structures, as well as the notation for them. This is particularly true when discussing the concepts of music theory with children, and the problem becomes even more difficult if we are dealing with immigrant children, who have poorly assimilated the language in which education is given to them. La présente invention vise précisément à pallier ces lacunes en présentant un matériel pédagogique permettant de visualiser et de faire assimiler les concepts musicaux, sous une forme imagée et avec un minimum de langage.  The present invention aims precisely to remedy these shortcomings by presenting educational material making it possible to visualize and assimilate musical concepts, in a pictorial form and with a minimum of language. Ce matériel se caractérise en ce qu'il comprend: (a) pour représenter la valeur des notes, un jeu d'éléments rectangulaires de longueur déterminée dans un rapport simple ou double, blancs ou colorés et un jeu d'éléments ovales de dimensions et couleurs correspondantes, (b) pour représenter les rythmes et mesures, un jeu d'éléments carrés de même surface et d'une même couleur, (c) pour représenter les intervalles, un jeu d'éléments rectangulaires, de longueurs différentes et d'une même couleur, différente de la couleur sous (b), et un jeu d'éléments ovales correspondants, (d) pour représenter les gammes, un jeu de deux éléments de même longueur et de deux couleurs distinctes correspondant respectivement à la gamme majeure et à la gamme mineure.  This material is characterized in that it includes:  (a) to represent the value of the notes, a set of rectangular elements of determined length in a single or double ratio, white or colored and a set of oval elements of corresponding dimensions and colors,  (b) to represent rhythms and measures, a set of square elements of the same area and the same color,  (c) to represent the intervals, a set of rectangular elements, of different lengths and of the same color, different from the color under (b), and a set of corresponding oval elements,  (d) to represent the scales, a set of two elements of the same length and two distinct colors corresponding respectively to the major scale and the minor scale. En variante, le matériel comprend également: (e) pour l'apprentissage du nom des notes, un jeu de quatre éléments carrés de même couleur et de même surface, différents de la surface sous (b), et un jeu d'éléments ovales de même surface et de même couleur, différente des couleurs précédentes.  Alternatively, the hardware also includes:  (e) for learning the names of the notes, a set of four square elements of the same color and of the same surface, different from the surface under (b), and a set of oval elements of the same surface and of the same color, different from previous colors. En effet, l'étude de la musique repose sur une acquisition des structures musicales. Il faut donc une succession de prises de conscience conduisant à une perception entière des rapports et relations entre les constituants fondamentaux de l'expression musicale.  Indeed, the study of music is based on an acquisition of musical structures. It is therefore necessary to have a succession of realizations leading to an entire perception of the relationships and relationships between the fundamental constituents of musical expression. C'est précisément ce que le matériel selon l'invention facilite, par la mise en évidence de ces relations. Ce matériel est utilisable tout au long de l'apprentissage et donnera à l'élève la possibilité constante de vérifier et de consolider ses acquis. Il lui permettra de construire, de transformer et de créer.  This is precisely what the material according to the invention facilitates, by highlighting these relationships. This material can be used throughout the learning process and will give the pupil the constant opportunity to check and consolidate their skills. It will allow him to build, transform and create. Ainsi, le jeu d'éléments sous (a) sert à l'étude des rapports entre les valeurs des notes. Qui permet une acquisition mathématique de la structure musicale et donne un support visuel à la notion de durée. L'erreur est ainsi directement perceptible et facilement corrigée. En outre, le transfert est aisé vers l'écriture musicale traditionnelle.  Thus, the set of elements under (a) is used to study the relationships between the values of the notes. Which allows a mathematical acquisition of the musical structure and gives visual support to the concept of duration. The error is thus directly perceptible and easily corrected. In addition, the transfer is easy to traditional musical writing. Les éléments sous (b) servent à l'introduction à la notion du mouvement et du geste. Ils donnent une image précise de ce qui est perçu et permettent de suivre le mouvement, en facilitant la prise de conscience des silences et des temps forts. Il permettent la visualisation du geste et du temps dans l'action de battre la mesure.  The elements under (b) are used to introduce the concept of movement and gesture. They give a precise image of what is perceived and allow to follow the movement, by facilitating the awareness of silences and highlights. They allow the visualization of the gesture and the time in the action of beating the measure. Les éléments sous (c) servent à l'étude des intervalles. Ils favorisent la perception du contenu de l'intervalle avec mise en évidence de la fondamentale et de l'aiguë. Les nuances mettent en évidence les qualités des intervalles et permettent des transformations. II y a ainsi une correspondance entre la représentation concrète et l'importance de l'intervalle.  The elements under (c) are used for the study of intervals. They favor the perception of the content of the interval with highlighting of the fundamental and the treble. The nuances highlight the qualities of the intervals and allow transformations. There is thus a correspondence between the concrete representation and the importance of the interval. Les éléments sous (d) servent à l'étude des gammes, des accords et des modulations. Ils permettent la construction et l'étude comparée des gammes, leurs enchaînements et leurs rapports entre elles. Ils donnent une vision linéaire et globale de la structure des gammes et facilitent les exercices chantés. L'étude des accords et des modulations se fait à travers l'image de la gamme.  The elements under (d) are used for the study of scales, chords and modulations. They allow the construction and the comparative study of the ranges, their sequences and their relationships with each other. They give a linear and global vision of the structure of the scales and facilitate the sung exercises. The study of agreements and modulations is done through the image of the range. Les éléments sous (e) permettent d'apprendre le nom des notes de manière mobile, dynamique et rapide.  The elements under (e) allow you to learn the name of the notes in a mobile, dynamic and fast way. Le matériel peut être réalisé en bois coloré et être manipulé par les élèves sur des tables ou au sol. Dans une autre forme d'exécution, ce matériel est aimanté, de façon à être disposé sur un tableau mural, lui-même aimanté.  The material can be made of colored wood and be handled by the pupils on tables or on the floor. In another embodiment, this material is magnetized, so as to be placed on a wall board, itself magnetized. Ce matériel est accompagné d'un manuel d'exercices et de pratique pour les élèves, ainsi que d'un manuel pédagogique pour les professeurs, avec des fiches de travail. En variante, les leçons peuvent être préparées sur disquettes pour ordinateur.  This material is accompanied by an exercise and practice manual for students, as well as an educational manual for teachers, with worksheets. Alternatively, lessons can be prepared on computer diskettes. Les éléments carrés sous (b) peuvent être roses et comporter des inscriptions de chiffres et de lettres en blanc. Les éléments carrés et ovales sous (c) peuvent être tous de la même couleur nuancée orange. Les éléments carrés et ovales sous (e) peuvent être bleu ciel avec un bord blanc.  The square elements under (b) may be pink and include inscriptions of numbers and letters in white. The square and oval elements under (c) can all be the same shade of orange. The square and oval elements under (e) can be sky blue with a white border. Les éléments rectangulaires ont entre eux un rapport du simple au double pour visualiser de façon concrète le rapport entre les différentes valeurs de notes. Par exemple, un rectangle rouge = deux rectangles blancs pour signifier une ronde = deux blanches; un rectangle blanc= deux rectangles noirs pour signifier une blanche = deux noires; un rectangle noir = deux rectangles verts pour signifier une noire = deux croches. On peut ainsi construire toutes les relations internes entre les différentes valeurs.  The rectangular elements have a ratio of simple to double between them to concretely visualize the relationship between the different note values. For example, a red rectangle = two white rectangles to signify a round = two white; a white rectangle = two black rectangles to signify a white = two black; a black rectangle = two green rectangles to signify a black one = two eighth notes. We can thus build all the internal relationships between the different values.   Les éléments ovales correspondants permettent le passage à la forme des notes en conservant l'idée des relations entre les valeurs par conservation des couleurs. Ils s'utilisent pour la transition lors de l'étude des positions sur la portée.  The corresponding oval elements allow the passage to the shape of the notes while preserving the idea of the relations between the values by conservation of the colors. They are used for the transition when studying positions on the staff. Les éléments carrés sous (e) figurent les quatre interlignes; la forme carrée et la couleur unique différent de celles des rectangles, de façon à éviter la confusion avec le jeu présentant la longueur des notes. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  The square elements under (e) show the four spaces; the square shape and the unique color differ from those of the rectangles, so as to avoid confusion with the playing with the length of the notes. ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH310184A 1984-06-27 1984-06-27 Equipment for teaching music CH658533A5 (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH310184A CH658533A5 (en) 1984-06-27 1984-06-27 Equipment for teaching music
IT8509457A IT8509457A0 (en) 1984-06-27 1985-07-12 MATERIAL FOR TEACHING MUSIC, ESPECIALLY FOR TEACHING CHILDREN

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH310184A CH658533A5 (en) 1984-06-27 1984-06-27 Equipment for teaching music

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH658533A5 true CH658533A5 (en) 1986-11-14

Family

ID=4248640

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH310184A CH658533A5 (en) 1984-06-27 1984-06-27 Equipment for teaching music

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH658533A5 (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US6215057B1 (en) * 1998-05-14 2001-04-10 Dorly Oren-Chazon Sound generating educational musical toy and teaching device
US6337434B2 (en) 1998-05-14 2002-01-08 Dorly Oren-Chazon Music teaching instrument
US6755713B1 (en) 2003-05-08 2004-06-29 Mattel Toy with correlated audible and visual outputs

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US6215057B1 (en) * 1998-05-14 2001-04-10 Dorly Oren-Chazon Sound generating educational musical toy and teaching device
US6337434B2 (en) 1998-05-14 2002-01-08 Dorly Oren-Chazon Music teaching instrument
US6755713B1 (en) 2003-05-08 2004-06-29 Mattel Toy with correlated audible and visual outputs

Similar Documents

Publication Publication Date Title
Grossman et al. Knowing, believing, and the teaching of English
Quay Not ‘democratic education’but ‘democracy and education’: Reconsidering Dewey’s oft misunderstood introduction to the philosophy of education
Smith Aesthetic criticism: The method of aesthetic education
Gibbons et al. First publication of subtests in the Stanford-Binet 5, WAIS-IV, WISC-V, and WPPSI-IV
Zajonc Goethe’s theory of color and scientific intuition
Grossman The selection and organization of content for secondary English: Sources for teachers' knowledge
McFadden et al. Black consciousness development: A group counseling model for Black elementary school students
Best et al. Lexical acquisition in elementary science classes.
CH658533A5 (en) Equipment for teaching music
Meier Aesthetic judgment as a measure of art talent
McIntosh Approaches to Action Research: Maintaining Integrity in Innovative Methodological Design
Ugli Development of performance skills of future music teachers using percussion instruments
Hicks Instructional Resources: The Construction of Meaning: Feminist Criticism
Liu The Application of Visual Teaching Resources in Chinese Teaching in Schools for the Deaf
Lanier Discipline-based art education: Three issues
CA1269242A (en) Music teaching material
BE902817A (en) Material for teaching music - has coloured shapes allowing musical concept assimilation with min. language
FR2584519A1 (en) Equipment for teaching music
Loveless et al. Visual literacy and new technology in primary schools: The Glebe School project
Gotshalk Aesthetic education as a domain
Hersh Let's teach philosophy of mathematics!
Troiano Bauhaus Specters and Blueprint Illuminations: Josef Albers and Robert Rauschenberg
Pring Access to higher education
McKibbin Art in the secondary schools
Smith Arthur Wesley Dow and American Modernism

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased