CH449505A - Hand-portable plastic one-piece bag - Google Patents

Hand-portable plastic one-piece bag

Info

Publication number
CH449505A
CH449505A CH1854566A CH1854566A CH449505A CH 449505 A CH449505 A CH 449505A CH 1854566 A CH1854566 A CH 1854566A CH 1854566 A CH1854566 A CH 1854566A CH 449505 A CH449505 A CH 449505A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
bag
straps
gripping device
sub
section
Prior art date
Application number
CH1854566A
Other languages
French (fr)
Inventor
Albin Van Houtte Ghislain Leon
Original Assignee
Sachets Plastiques
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Sachets Plastiques filed Critical Sachets Plastiques
Priority to CH1854566A priority Critical patent/CH449505A/en
Publication of CH449505A publication Critical patent/CH449505A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D33/00Details of, or accessories for, sacks or bags
    • B65D33/06Handles
    • B65D33/065Integral handles

Description

  

  
 



  Sac monopièce en matière plastique portable à la main
 La présente invention se rapporte à un sac monopièce en matière plastique portable à la main.



   Le problème, du point de vue de l'utilisateur de sacs en matière plastique, est celui de leur résistance à la déchirure lorsqu'ils sont chargés et particulièrement de leur résistance au droit du dispositif de préhension qu'il présente.



   On avait déjà, pour résoudre ce problème, soit ajouté des anses, soit pratiqué au sommet de chacune des parois des orifices à usage de poignées, ou des trous dans lesquels on fait passer des cordelettes. Ces agencements présentent cependant divers inconvénients.



   S'il s'agit d'anses, on est astreint à confectionner séparément deux objets - sac et anses - qu'il faut assembler ensuite, par soudure par exemple.



     S'il    s'agit de poignées perforées dans le sac, il est indispensable que le sac soit confectionné en matière assez résistante ou qu'au moins la partie perforée soit renforcée pour éviter la déchirure à la traction.   I1    en est de mme pour un ensemble à cordelettes, lesquelles deviennent, en outre, coupantes dans la main lorsque la charge atteint un certain poids.



   On a également envisagé de découper les sacs en matière plastique dans un tronçon de tube flexible, dont les extrémités supérieure et inférieure sont fermées par des cordons de soudure transversaux, et d'y tailler dans le bord supérieur des poignées perpendiculaires au cordon de soudure transversal supérieur. Le raccord de telles poignées avec le corps du sac peut tre aussi le siège de déchirures. Si, pour éviter ces déchirures, on renforce par des plis les parties latérales du sac où s'insèrent les poignées ou bien si   l'on    confectionne le sac en une matière relativement épaisse, on fait emploi d'un surcroît de matière. De plus, ces poignées présentent à leur sommet des soudures dont on peut craindre qu'elles ne viennent à se déchirer lorsque la charge atteint un certain poids.



   La présente invention a pour but d'obvier à ces inconvénients.



   Elle consiste en un sac monopièce en matière plastique portable à la main, constitué d'un tronçon de tube flexible sans couture, fermé à ses deux extrémités formant les côtés du sac et comportant un dispositif de préhension ménagé à l'aide d'au moins une découpe partielle simultanée dans les deux faces, caractérisé en ce que le dispositif de préhension est constitué par au moins deux bretelles formées de bandes solidaires des faces du sac et limitées par des lignes de coupure telles que lesdites bretelles soient convergentes vers l'extérieur du sac, I'ouverture donnant accès à l'intérieur du sac étant réalisée par la découpure pratiquée entre les bretelles.



   Cette disposition des bretelles permet de les empoigner très aisément et permet à celles-ci de s'étirer d'une façon plus égale dans l'axe de traction du sac lorsque celui-ci est rempli, c'est-à-dire que suivant cette disposition les tensions apparaissant dans les bretelles sont réparties plus uniformément.



   Suivant une forme d'exécution particulière, le dispositif de préhension est constitué par au moins deux bretelles continues exemptes de soudure de telle sorte que le fond du sac, les faces de celui-ci et les bretelles de préhension qui portent la charge contenue dans le sac constituent une pièce unique continue, exempte de soudure.



   Le sac ainsi défini présente une exceptionnelle   résis-    tance à la traction, tout en n'étant constitué que d'une matière plastique de très faible épaisseur. Alors qu'en pratique, on ne peut confectionner de sac plastique avec une épaisseur de matière plastique inférieure à un dixième de millimètre environ, on peut prévoir des formes d'exécution ayant une épaisseur de quelques centièmes de millimètre seulement. D'où une économie ap  préciable de matière et donc diminution du prix de revient. De plus, toute la charge du sac est supportée par une pièce unique exempte de couture, d'où accroissement de la robustesse du sac.



   Pour améliorer encore, sans dépense supérieure de matière, la résistance à la traction lorsque la charge atteint un certain poids, le sac peut tre fait à partir d'un tronçon de tube flexible sans couture ayant une épaisseur variable, le dispositif de préhension étant formé dans la partie la plus épaisse de la paroi tubulaire du tronçon. On utilise ainsi la matière d'une façon plus rationnelle en la répartissant d'après la résistance spécifique qu'elle doit présenter aux sollicitations qui sont plus élevées dans le dispositif de préhension et au droit de son raccordement au corps du sac.



   Suivant la forme d'exécution, la variation de l'épaisseur s'étend sur une partie seulement du pourtour du tube flexible à partir duquel est confectionné le sac.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, des formes d'exécution du sac selon l'invention.



   La fig. 1 montre un tronçon de gaine formant l'ébauche d'un sac.



   La fig. 2 représente un sac réalisé dans le tronçon de la fig. 1 après découpe des parties C, D, E et confection des bretelles F et F'.



   La fig. 3 représente le sac de la fig. 2, bretelles rabattues vers l'extérieur.



   La fig. 4 représente le sac de la fig. 2 en position de transport, les bretelles étant jointes et superposées à leur sommet.



   Les fig. 5 et 6 représentent respectivement une vue frontale et une coupe transversale d'une forme d'exécution avantageuse du sac selon l'invention.



   Sur la fig. 1, on a représenté un tronçon de gaine flexible formant l'ébauche d'un sac. Ce tronçon est réalisé par découpe transversale de la gaine suivant A et
A'. Le pourtour B, B', B est continu sans couture. On soude les bords latéraux A et A' pour former l'ébauche du sac, cette ébauche étant ainsi fermée des quatre côtés.



   La fig. 2 représente un sac réalisé à partir du tron çon de la fig. 1 après avoir découpé les parties C, D, E dans la partie supérieure du sac.



   On voit que les bretelles de suspension F et F' sont confectionnées dans un bord exempt de couture, appartenant à la partie tubulaire mme de la gaine. Les bretelles F et F' sont taillées en oblique et convergent à leur sommet. Les tensions dues à la traction du sac, lorsque celui-ci est chargé, se répartissent ainsi d'une manière plus uniforme. De plus, les bretelles s'étirent de façon plus égale dans l'axe de traction du sac. On a trouvé avantage à réaliser le raccord des bretelles au corps du sac en arrondi afin d'accroître la solidité du raccord.



   La longueur et la largeur des bretelles sont choisies d'après les dimensions du sac et leur écartement est choisi de manière convenable afin de pouvoir tre rabattues aisément vers l'extérieur comme le montre la fig. 3 de façon à ne pas empcher la complète ouverture de l'orifice du sac.



   La fig. 4 montre la disposition des bretelles pour le transport à la main. Le sommet des bretelles est superposé de manière à former dans la main une double lanière de support très souple, non coupante et d'une grande résistance à la traction.



   Les fig. 5 et 6 illustrent une forme d'exécution particulière. La fig. 5 montre un sac confectionné suivant la fig. 2.



   La fig. 6 montre une coupe transversale suivant la ligne II-II à la fig. 5 dans le cas où l'épaisseur du tube varie uniformément sur toute la longueur du pourtour de sorte que l'épaisseur croisse de B' vers B sur une moitié et décroisse de B vers B' sur la seconde moitié du pourtour. Le dispositif de préhension est alors formé dans la partie supérieure du pourtour, c'està-dire dans la partie la plus épaisse.



   Suivant une forme d'exécution avantageuse, I'épaisseur pourrait croître à partir d'une hauteur déterminée G par exemple, et s'étendre sur une partie du pourtour seulement. La hauteur représentée sur la figure a été choisie tout à fait arbitrairement, celle-ci pouvant tre choisie d'après des conditions particulières.



   On pourrait envisager de faire en sorte que la variation de l'épaisseur suive une loi telle que, à une hauteur quelconque du sac, l'épaisseur soit toujours plus grande que l'épaisseur dans un plan situé à une hauteur inférieure.
  



  
 



  Hand-portable plastic one-piece bag
 The present invention relates to a one-piece hand-portable plastic bag.



   The problem, from the point of view of the user of plastic bags, is that of their resistance to tearing when loaded and particularly of their resistance to the right of the gripping device that it presents.



   To solve this problem, we had already either added handles, or at the top of each of the walls, orifices used as handles, or holes through which cords were passed. However, these arrangements have various drawbacks.



   In the case of handles, we are required to separately make two objects - bag and handles - which must then be assembled, by welding for example.



     In the case of perforated handles in the bag, it is essential that the bag is made of a sufficiently resistant material or that at least the perforated part is reinforced to avoid tearing when pulled. The same is true for a set of cords, which also become sharp in the hand when the load reaches a certain weight.



   It has also been envisaged to cut the plastic bags from a section of flexible tube, the upper and lower ends of which are closed by transverse weld seams, and to cut there in the upper edge of the handles perpendicular to the transverse weld seam. superior. The connection of such handles with the body of the bag can also be the source of tears. If, to avoid these tears, the side parts of the bag where the handles are inserted are reinforced with folds, or if the bag is made from a relatively thick material, additional material is used. In addition, these handles have welds at their top which one can fear that they will tear when the load reaches a certain weight.



   The object of the present invention is to obviate these drawbacks.



   It consists of a one-piece hand-portable plastic bag, made up of a section of seamless flexible tube, closed at both ends forming the sides of the bag and comprising a gripping device provided with the aid of at least a simultaneous partial cutout in the two faces, characterized in that the gripping device consists of at least two straps formed of bands integral with the faces of the bag and limited by cut lines such that said straps converge towards the outside of the bag, the opening giving access to the interior of the bag being made by the cutout made between the straps.



   This arrangement of the straps allows them to be gripped very easily and allows them to stretch more evenly in the axis of traction of the bag when the latter is filled, that is to say that following this arrangement the tensions appearing in the straps are distributed more evenly.



   According to a particular embodiment, the gripping device is constituted by at least two continuous straps free of welding so that the bottom of the bag, the faces of the latter and the gripping straps which carry the load contained in the bag. bag constitute a single continuous piece, free of welding.



   The bag thus defined exhibits exceptional tensile strength, while being made only of a very thin plastic material. While in practice, it is not possible to make a plastic bag with a plastic material thickness less than about a tenth of a millimeter, it is possible to provide embodiments having a thickness of only a few hundredths of a millimeter. Hence an appreciable saving in material and therefore a reduction in the cost price. In addition, the entire load of the bag is supported by a single piece free of seams, which increases the strength of the bag.



   To further improve, without greater expenditure of material, the tensile strength when the load reaches a certain weight, the bag can be made from a section of seamless flexible tube having a variable thickness, the gripping device being formed. in the thickest part of the tubular wall of the section. The material is thus used in a more rational way by distributing it according to the specific resistance that it must present to the stresses which are higher in the gripping device and to the right of its connection to the body of the bag.



   According to the embodiment, the variation in thickness extends over only part of the periphery of the flexible tube from which the bag is made.



   The appended drawing shows, by way of example, embodiments of the bag according to the invention.



   Fig. 1 shows a section of sheath forming the blank of a bag.



   Fig. 2 shows a bag produced in the section of FIG. 1 after cutting the parts C, D, E and making the straps F and F '.



   Fig. 3 represents the bag of FIG. 2, shoulder straps folded outwards.



   Fig. 4 shows the bag of FIG. 2 in the transport position, the shoulder straps being joined and superimposed at their top.



   Figs. 5 and 6 respectively show a front view and a cross section of an advantageous embodiment of the bag according to the invention.



   In fig. 1, there is shown a section of flexible sheath forming the blank of a bag. This section is produced by transverse cutting of the sheath along A and
AT'. The perimeter B, B ', B is continuous without seam. The side edges A and A 'are welded to form the blank for the bag, this blank thus being closed on all four sides.



   Fig. 2 shows a bag made from the section of FIG. 1 after cutting out parts C, D, E in the upper part of the bag.



   It can be seen that the suspension straps F and F 'are made in an edge free of seams, belonging to the actual tubular part of the sheath. The straps F and F 'are cut obliquely and converge at their top. The tensions due to the traction of the bag, when it is loaded, are thus distributed in a more uniform manner. In addition, the shoulder straps stretch more evenly along the pull axis of the bag. It has been found advantageous to make the connection of the straps to the body of the bag in a rounded form in order to increase the strength of the connection.



   The length and width of the shoulder straps are chosen according to the dimensions of the bag and their spacing is suitably chosen so that they can be easily folded outwards as shown in FIG. 3 so as not to prevent the opening of the bag opening completely.



   Fig. 4 shows the arrangement of the shoulder straps for carrying by hand. The top of the shoulder straps is superimposed so as to form a very flexible, non-cutting, high tensile strength double support strap in the hand.



   Figs. 5 and 6 illustrate a particular embodiment. Fig. 5 shows a bag made according to FIG. 2.



   Fig. 6 shows a cross section along the line II-II in FIG. 5 in the case where the thickness of the tube varies uniformly over the entire length of the perimeter so that the thickness increases from B 'to B on one half and decreases from B to B' on the second half of the perimeter. The gripping device is then formed in the upper part of the periphery, that is to say in the thickest part.



   According to an advantageous embodiment, the thickness could increase from a determined height G for example, and extend over only part of the periphery. The height shown in the figure was chosen quite arbitrarily, this height possibly being chosen according to particular conditions.



   It could be envisaged to ensure that the variation in thickness follows a law such that, at any height of the bag, the thickness is always greater than the thickness in a plane located at a lower height.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Sac monopièce en matière plastique portable à la main, constitué d'un tronçon de tube flexible sans couture, fermé à ses deux extrémités formant les côtés du sac et comportant un dispositif de préhension ménagé à l'aide d'au moins une découpe partielle simultanée dans les deux faces, caractérisé en ce que le dispositif de préhension est constitué par au moins deux bretelles formées de bandes solidaires des faces du sac et limitées par des lignes de coupure telle que lesdites bretelles soient convergentes vers l'extérieur du sac, I'ouverture donnant accès à l'intérieur du sac étant réalisée par la découpure pratiquée entre les bretelles. CLAIM One-piece hand-portable plastic bag, consisting of a section of seamless flexible tube, closed at both ends forming the sides of the bag and comprising a gripping device provided by means of at least one simultaneous partial cutout in both sides, characterized in that the gripping device is constituted by at least two straps formed of bands integral with the faces of the bag and limited by cut lines such that said straps converge towards the outside of the bag, I ' opening giving access to the interior of the bag being made by the cutout made between the straps. SOUS-REVENDICATIONS 1. Sac suivant la revendication, caractérisé en ce que le dispositif de préhension est constitué par au moins deux bretelles continues exemptes de soudure de telle sorte que le fond du sac, les faces de celui-ci et les bretelles de préhension qui portent la charge contenue dans le sac constituent une pièce unique continue, exempte de soudure. SUB-CLAIMS 1. Bag according to claim, characterized in that the gripping device is constituted by at least two continuous straps free of welding so that the bottom of the bag, the faces thereof and the gripping straps which carry the load contained in the bag constitute a single continuous piece, free of welding. 2. Sac suivant la revendication et la sous-revendication 1, caractérisé en ce que le tronçon de tube flexible à partir duquel il est confectionné a une épaisseur variable d'une manière telle que dans un plan situé à une hauteur quelconque du sac, I'épaisseur soit toujours plus grande que celle dans un plan situé à une hauteur inférieure. 2. Bag according to claim and sub-claim 1, characterized in that the section of flexible tube from which it is made has a variable thickness such that in a plane located at any height of the bag, I 'thickness is always greater than that in a plane located at a lower height. 3. Sac suivant la revendication et la sous-revendication 1, caractérisé en ce que le tronçon de tube flexible à partir duquel il est confectionné a une épaisseur variable d'une manière continue sur une partie au moins de la longueur du pourtour du tuble flexible. 3. Bag according to claim and sub-claim 1, characterized in that the flexible tube section from which it is made has a variable thickness continuously over at least part of the length of the periphery of the flexible pipe. . 4. Sac suivant la revendication et les sous-revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le dispositif de préhension est formé dans la région la plus épaisse de la paroi tubulaire du sac. 4. Bag according to claim and sub-claims 1 to 3, characterized in that the gripping device is formed in the thickest region of the tubular wall of the bag.
CH1854566A 1966-12-23 1966-12-23 Hand-portable plastic one-piece bag CH449505A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1854566A CH449505A (en) 1966-12-23 1966-12-23 Hand-portable plastic one-piece bag

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1854566A CH449505A (en) 1966-12-23 1966-12-23 Hand-portable plastic one-piece bag

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH449505A true CH449505A (en) 1967-12-31

Family

ID=4433711

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1854566A CH449505A (en) 1966-12-23 1966-12-23 Hand-portable plastic one-piece bag

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH449505A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2274719A1 (en) Wrapping-type packaging with an integrated lateral carrying handle
WO2007122306A1 (en) Tent comprising a flexible fabric and reinforcing means, and assembly comprising it
CA2540267A1 (en) Bag having an elastic band, and method for the production thereof
FR2675118A1 (en) DEVICE FOR OPENING A BAG IN FLEXIBLE MATERIAL FOR PACKAGING COMPRESSIBLE PRODUCTS.
FR2698040A1 (en) Process for making paper bags
WO2000076856A2 (en) Case and cardboard blank with tearaway wall
CH449505A (en) Hand-portable plastic one-piece bag
WO2005016791A1 (en) Bag comprising dual elastic and non-elastic sliding tie and production method thereof
FR2469355A1 (en) Plastic bags for use as dustbin liners - with integral handles long enough to be tied together
FR2499944A1 (en) BAG FOR BULK MATERIAL AND FLANS FOR ITS MANUFACTURE
FR3056960B1 (en) FENCE AND FLOATS
FR2951439A1 (en) Package bag for e.g. pellets, has precut band formed on wall, and temporary closing unit placed on wall, where precut band is arranged in detachable manner to create discharge opening on totality of width of wall and bellows
EP3388357A1 (en) Bag with two elastic sliding bands
FR2483889A1 (en) REINFORCED BAG FOR POWDERY OR GRANULAR MATERIALS
FR2593780A1 (en) Improvement to built-in handles for cardboard wrappings
FR2797254A1 (en) Plastic bag for domestic waste, has two sheets joined at peripheries except at opening, sheath around opening containing drawstring and sheath has cut out for ease of grasping drawstring
BE686174A (en)
FR2529528A1 (en) Storage bag made of thin, flexible and synthetic material.
WO1995035243A1 (en) Flexible bag and method for making same
EP3677141A1 (en) Folding bag
FR2592561A3 (en) Method for producing bags of the type with cut-out handles and bags obtained
CH459055A (en) Sheet of material intended to surround an approximately parallelepipedal body
EP0104176A1 (en) Method for closing non-rigid bags and bags obtained by said method.
FR2688389A1 (en) BAG.
FR2744601A1 (en) Foldable carrier bag