CH280921A - Store for safety razor blades. - Google Patents

Store for safety razor blades.

Info

Publication number
CH280921A
CH280921A CH280921DA CH280921A CH 280921 A CH280921 A CH 280921A CH 280921D A CH280921D A CH 280921DA CH 280921 A CH280921 A CH 280921A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
blade
magazine
blades
stack
sub
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Company Gillette Safety Razor
Original Assignee
Gillette Safety Razor Co
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority claimed from US792612A external-priority patent/US2510740A/en
Application filed by Gillette Safety Razor Co filed Critical Gillette Safety Razor Co
Publication of CH280921A publication Critical patent/CH280921A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D83/00Containers or packages with special means for dispensing contents
    • B65D83/08Containers or packages with special means for dispensing contents for dispensing thin flat articles in succession
    • B65D83/10Containers or packages with special means for dispensing contents for dispensing thin flat articles in succession for dispensing razor-blades

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Packaging Of Annular Or Rod-Shaped Articles, Wearing Apparel, Cassettes, Or The Like (AREA)

Description

  

  



  Magasin pour lames de rasoir de sûreté.



     Lu présente invention    est relative à. un magasin destine à contenir et à distribuer des lames de rasoir de sûreté.



   Elle a trait à un magasin qui peut être rempli par le fabricant de lames, qui protège efficacement les lames contre les dété  riorations    lors de l'emmagasinage, la distribution et la vente, et qui crée pour l'usager un récipient conunode d'où il peut retirer les lames individuellement lorsqu'il en a besoin.



   Le tranchant d'une lame de rasoir de sûreté est de construction si délicate qu'M peut s'endommager facilement   dtl fa-it d'un    contact se produisant en service. Il est logique que ce soit le fabricant, qui est le mieux qualifié pour   exécuter    le tranchant de la lame, qui protège et emballe les lames de façon qu'elles puissent arriver en bon état dans les mains de l'usager.



   Le magasin selon l'invention satisfait à toutes les exigences indiquées   ci-dessus    et présente d'autres avantages qui ressortiront de la description. Il permet en particulier de mani  poiler    commodément, des lames à double tranchant et à fente du   type Gillette  .   



   Le magasin selon l'invention est destiné à contenir une pile de lames de rasoir avec fente, lames qui sont destinées à être extraites alternativement par les deux extrémités opposées du magasin en les déplaçant dans des directions opposées. Ce magasin est caractérisé en ce qu'il présente un goujon de guidage disposé à chacune des extrémités du ma gasin, les lames étant décalées longitudinalement les unes par rapport aux autres dans le magasin, de manière que chaque goujon passe dans la fente   d'une    lame sur deux, ceci pour que chaque lame ne puisse être déplacée que vers l'extrémité par laquelle elle doit être extraite, l'espace compris entre les deux goujons étant libre pour permettre à l'usager d'engager un doigt pour faire glisser la lame supérieure de la pile vers l'extrémité par laquelle elle doit être extraite,

   le magasin comprenant une partie supérieure présentant une ouverture découvrant la lame supérieure pour que l'usager puisse introduire son doigt.



   Le dessin annexé représente plusieurs formes d'exécution du magasin objet de   l'in-    vention, à titre d'exemple.



   La fig. 1 est une vue en perspeetive du magasin, à grande échelle.



   La   fig. 2 est une coupe longitudinale sui-    vant la ligne   2-2    de la fig. 1.



   La fig. 3 est une vue en perspective représentant une lame déplacée prête à être enlevée.



   La fig.   4    est une vue en plan d'une variante du magasin chargé.



   La fig. 5 est une vue en bout   correspon-    dante.



   La fig. 6 est une vue en plan de la base du magasin.



   La fig. 7 est une coupe transversale de la base suivant la ligne 7-7 de la fig. 6. 



   La fig.   8    est une vue latérale de la base.



   La   fi. 9    est une vue en perspective du couvercle à ressort.



   La fig. 10 est une coupe suivant la ligne 10-10 de la fig.   4.   



   La fig. 11 est une vue en plan de la base avec une lame placée sur elle.



   La fig. 12 est une vue en perspective, à plus grande échelle, d'une variante du magasin.



   La fig. 13 est une vue en plan, à plus petite échelle, du magasin représenté à la fig.   12.   



   La fig. 14 est une vue en perspective de la base du magasin de la fig. 12.



   La fig. 15 est une vue en perspective du couvercle retourné.



   La fig. 16 est une vue en   eoupe longitudi-    nale suivant la ligne   1616 de    la fig. 12.



   La fig. 17 est une coupe suivant la ligne 17-17 de la fig. 12.



   La fig. 18 est une vue en perspective, à plus grande échelle,   d'une    autre variante du magasin chargé.



   La fig. 19 est une vue correspondante du couvercle retourné.



   La fig. 20 est une vue correspondante de la base.



   La fig. 21 est une vue   en coupe longitu-    dinale suivant la ligne 21-21 de la fig. 18, mais à plus grande échelle.



   La fig. 22 est une coupe analogue à celle de la fig. 21, mais représentant la pile de lames fléchie par le doigt de   l'usager.   



   La fig. 23 est une vue en plan, à grande éehelRe, du magasin chargé.



   La fig. 24 est une vue latérale   correspon-    dante.



   La fig. 25 est une   co. upe longitudinale      sui-    vant la ligne 25-25 de la fig. 23.



   La fig. 26 représente le magasin vu pardessous.



   La fig. 27 est une coupe suivant la ligne   2727 de    la fig. 24.



   La fig. 28 est une vue en bout.



   La fig. 29 est une vue du couvercle vu par-dessous ou sans le magasin, montrant la position de la lame à la fin de son mouvement préliminaire d'éjection.



   La fig.   30    représente le magasin vide. avee le couvercle en coupe longitudinale suivant la ligne 30-30 de la fig. 29.



   La fig. 31 représente la base vue par-dessous,   mont. rant la posit. ion d'lme lame eomnie    dans la fig. 29.



   La fig. 32 représente une vue latérale de la base.



   La fig. 33 est une coupe du couverele suivant la ligne   33-33    de la fig. 29.



   La fig. 34 est une coupe transversale de la base suivant la ligne 34, de la fig.   32.   



   Une caractéristique importante du magasin, objet de l'invention, eonsiste en ce qu'il peut être fabriqué à si bas prix que le fabricant peut le fournir comme emballage de lames, et qu'il peut être jeté lorsqu'il a rempli son rôle.



   Le magasin représenté comporte une base   rectangulaire    10, munie de nervures   longitu-      dinales parallèles 11    et   12. sur    ses bords opposés et de goujons verticaux 13 et   14    placés à distance l'un de   L'autre,    dans l'axe médian de la base. La base 10 peut être moulée en une résine synthétique telle que la vinylite ou une autre matière analogue. On a représenta ici les goujons 13 et   14    fixés à la base 10 au moyen de   chevidles, ma. is    il est bien entendu que, de façon générale, ils peuvent être moules de manière à faire partie intégrante de la base.

   Ils sont de forme allongée et sont places à égale distance des extrémités de la base 10 et présentent des extrémités arrondies.



   Sur la base 10 est fixé   un couvercle mé-      tallique    15, placé en travers du dessous de la base, en son milieu, et il est maintenu en place par un tenon 16 s'adaptant à force dans un trou percé dans le dessous de la base. I) es pattes élastiques montent le long des parois latérales extérieures des nervures 11 et 12 de la base, puis se rabattent intérieurement en formant des brides U placées en regard l'une de l'autre 17 et 18. De préférence, le cou  verele    15 est en métal élastique et ses brides 17 et 18 tendent à se rabattre élastiquement vers la face inférieure de la base 10. Les deux parties découpées des brides 17 et 18 forment une ouverture   présentant une cer-      taille.    surface, au centre de l'ensemble du magasin.



   Le magasin est représente comme contenant une pile de six lames 20, à fente   longi-    tudinale, du   type   Gillette  , c'e. st-à-dire    des lames à deux tranchants présentant une encoche dans chaque angle et des parties d'extrémité non affûtées et allongées, délimitant chaque extrémité de la lame. Chaque lame comporte aussi une fente médiane allon  gée,    ayant sensiblement la même longueur que les bords affûtés de la lame et comportant des élargissements destinés à coopérer avee les saillies de mise en place des montures des rasoirs avec lesquels les lames doivent   être uti-    lisées.

   Les fentes des lames ont une largeur telle qu'elles s'adaptent librement sur les   gou-    jons 13 et   14 et,    quand elles sont enfilées sur eux, elles sont maintenues en place de manière que leurs bords affûtés n'entrent pas en contact avec les nervures 11 et 12 de la base.



  Les goujons 13 et 14 sont à une distance telle l'un de l'autre que les lames 20 peuvent être décalées sur   ceux-ci,    une lame sur deux étant enfilée sur un goujon et les autres sur l'autre et chaque lame étant libre de se déplaeer longitudinalement   d'une    distance    e    égale à la longueur de sa fente, moins la lon  gueur du goujon sur lequel    elle est enfilée.



  Comme on le voit à la fig. 1, la lame supérieure 20 est enfilée sur le goujon de droite 13 avec sa partie pleine d'extrémité au contact de l'extrémité extérieure du goujon et l'autre extrémité de la lame 20 est placée à proximité de la face verticale intérieure du goujon   14.    En conséquence, cette lame est libre de se déplacer vers la droite, jusqu'à ce que son extrémité pleine de gauche vienne contre le goujon 13. De même, la deuxième lame de la pile est enfilée sur le goujon 14, avec son extrémité intérieure au voisinage de la paroi verticale intérieure du goujon 13 et cette lame peut se déplacer longitudinalement vers la gauche.



   En assemblant le magasin représenté pour la distribution, le fabricant peut amener les lames 20 sur la base, de la façon décalée cidessus indiquée, en utilisant pour cela des   machines automatiques ou par tous moyens    protégeant efficacement les bords tranehants des lames. On place alors et fixe le couvercle 15 sur la base et son action élastique maintient les lames de la pile dans la position représentée, c'est-à-dire avee les extrémités opposées des lames sensiblement au ras des extrémités de la base 10 et leurs bords tranchants, comme on   l'a    déjà. dit, hors de contact avec les nervures 11 et 12.

   On remar  quera que    les brides 17 et 18 du couvercle   sont conformées. de façon à laisser    entre leurs extrémités un espace   suffisant pour per-    mettre de faire glisser le couvercle, dans son ensemble, au-delà de l'un ou de l'autre des goujons 13 et   14.   



   Le magasin complètement chargé, tel que représenté à la fig.   1,    est prêt à être   em-    ballé pour être mis en vente. Lorsque l'usager veut prendre une lame, il lui suffit de placer son pouee sur la lame supérieure 20, eomme on le voit à la fig. 3, sur la. surface de cette lame laissée à découvert par les ouvertures découpées des brides 17 et 18 du couvercle, et de pousser la lame longitudinalement vers la droite en surmontant la pression élastique exercée par le couvercle. A la fig. 3, on voit la lame supérieure 20 déplacée longitudinalement jusqu'à la limite de son mouvement, c'est-à-dire jusqu'à ce que l'extrémité de gauche de sa fente soit au contact de la paroi intérieure du goujon 13.

   On remarquera que le profil des extrémités des brides 17 et 18 correspond sensiblement au profil des extrémités des lames. En conséquence, lorsqu'on a déplacé la lame   20    pour l'amener   dans la position de tla fig.    3, son extrémité adjacente aux brides est dégagée des brides du couvercle. Elle est ainsi libérée et l'usager peut commodément la prendre et la placer directement sur. le rasoir.



   La lame 20'de la pile qui se trouve être maintenant en dessus est enfilée sur le goujon 14 et elle est libre de se déplacer vers l'extrémité de gauche du   magasin. En eonsé-      quence,    lorsque l'usager désire enlever cette deuxième lame, il procède comme précédemment en mettant son pouce sur la   partie mé-    diane de la lame et en poussant pour la faire sortir de dessous les brides du couvercle, mais en sens contraire de celui suivant lequel la lame précédente a été déplacée, à moins qu'il ait, entre temps, retourné le magasin bout pour bout.



   Les brides 17 et 18   du-eouverele conti-    nuent à descendre sur la pile de lames lorsque sa hauteur diminue du fait de l'enlèvement   successif    des lames. Ces brides ont une élasticité suffisante pour maintenir une seule lame en place ou pour maintenir une pile de cinq ou dix lames, ou plus. Par suite, dans chaque cas, la lame de dessus de la   pi'le ou    la dernière lame restante est maintenue élastiquement dans la position dans laquelle elle a été placée initialement dans le magasin,, en étant en même temps'libre d'être entraînée, par frottement, dans un sens ou dans l'autre, sous le couvercle, la lame qui se trouve en dessous étant empêchée de se déplacer avec elle par suite de sa butée contre un des goujons 13 et   14.   



   Alors que la lame supérieure 20 est libre de se déplacer vers la droite sous la poussée du pouce de l'usager, la lame se trouvant   im-    médiatement en dessous est empêchée de se déplacer dans ce sens du fait que son extrémité pleine de gauche porte contre le bord du goujon 14. Les mêmes conditions se repré  sententlorsqu'onenlève    les lames les unes après les autres. En conséquence, l'éjection d'une lame s'effectue sans qu'il y ait danger de déplacement de la lame suivante.



   La variante du magasin des fig. 4 à   11    comporte une base rectangulaire 25, présentant des parois latérales ou nervures 26 et 27, parallèles, sur ses bords opposes. Les parois 26 et 27 comportent, respectivement,, dans leurs bords supérieurs, des encoches étroites 28 et   29    disposées symétriquement et au centre, pour recevoir le couvercle, comme on va l'indiquer. Les parois 26 et 27   respec-    tivement comportent, en outre, des crochets ou oreilles 30 et 31, disposés au centre, en face des encoches 28 et   29,    dirigés vers   l'exté-    rieur et vers le bas, comme on le voit à la fig. 7.

   Deux goujons   32    et   33    diriges vertisalement, plats et minces, destinés à la mise en place des lames, font saillie sur la base   25    au voisinage de ses extrémités opposées, res  pectivement, et    sont   placés sur    son axe   mé-    dian. Ces goujons sont un peu moins hauts que les parois 26 et   27.    Dans le fond de la base 25 sont placées deux   nervures longitu-    dinales parallèles   34,    en forme de V en section transversale et s'étendant d'un bout. à l'autre de la base, sensiblement à mi-chemin entre les goujons   32    et   33    et les parois   laté-    rades   26    et 27.

   Les nervures 34 sont de faible hauteur et forment des lignes de support, parallèles, pour la pile de lames, en la maintenant. écartée du fond du magasin. La base 25, ses parois latérales 26 et   27,    les oreilles formant crochets 30   et 31,    les nervures   34    et les goujons 32 et   33    peuvent éventuellement être moulés en une seule pièce, en résine synthétique, telle que la vinylite ou une matière analogue.



   Avec la base, pour compléter'le magasin, coopère un couvercle métallique 35 fait d'une tôle élastique mince et comportant des ailes latérales 36 et 37 s'étendant vers l'extérieur et vers le bas. Le contour du couvercle est sensiblement rectangulaire et son centre est découpé de manière à présenter une grande fenêtre reetangulaire 38. Le couvercle   a    une largeur telle qu'il s'étend en travers de la base 25 et sur ses parois   26    et   27,    en   s'adap-    tant juste dans les encoches   28 et. 29 de celles-    ci. Sur ses cotés, le couvercle présente des fentes longitudinales 39 et 40 respectivement, de dimensions telles   q, ue    les oreilles 30 et 31 de la base peuvent y passer en formant verrouillage.

   Le couvercle est. convexe vers le bas en section transversale et a toujours tendance, en son centre, à porter sur le fond de la base   25    ou sur les lames placées dans le magasin.



     Le magasin contient    une pile de 25 à   27    lames 42 avec encoches aux angle. s et fente longitudinale centrale ayant la largeur voulue pour le passage des goujons 32 et 33.



  Les lames sont décalées dans le magasin, c'est-à-dire qu'une lame sur deux porte contre une extrémité du   goujon 39,    tandis que les autres portent contre le goujon 33, aux extrémités respectives de leurs fentes longitudinales. En conséquence, chacune des lames est libre de se déplacer dans le magasin vers l'extérieur dans un sens, sur une distance égale à la longueur de sa fente, moins la longueur d'un goujon. La partie centrale arquée du couvercle 35 repose sur la lame supérieure de la pile et maintient toute la pile solidement, par frottement, sur les nervures de support 34 de la base.

   Toutefois, l'usager peut facilement poser son pouce sur la lame supérieure de la pile et pousser cette lame pour la faire sortir du magasin, jusqu'à ce que le déplacement de la lame soit arrêté par butée de l'extrémité pleine de la lame, avee le bord intérieur du goujon, Lorsque la lame est arrivée dans cette position, elle est passée complètement au-delà du bord du couvercle 35, de sorte que l'usager peut la soulever librement et la retirer sans difficulté. De pré  férence    et comme cela est représenté, la base 25 comporte, à chaque extrémité, une entaille concave 41 facilitant la prise de la lame lorsqu'elle est éjectée.

   On comprend que si l'opérateur essaie de déplacer la lame supérieure de la pile dans le mauvais sens, l'extrémité pleine de la lame empêche ce déplacement et il ne se produit rien, tandis que la lame est toujours libre de se déplacer dans le bon sens.



   On voit que, le couvercle étant élastique dans son ensemble, on peut le mettre en position d'assemblage après que le magasin a été chargé, en le poussant vers le bas, ce qui fait que ses ailes 36 et 37 s'écartent suffisamment pour passer sur les oreilles en forme de erochets 30 et 31 qui peuvent s'engager ensuite dans les fentes 39 et   40.    De la sorte, le couverele est verrouillé en place de   faon    sûre du fait de sa liaison avec les oreilles   30    et 31, bien qu'il ne s'étende pas tout autour de la base. De plus, le couvercle forme un cadre continu s'étendant de façon ininterrompue en travers du magasin et ne comportant pas de saillies pouvant s'accrocher lorsqu'on manipule ou utilise le magasin.



     Le    couvercle est particulièrement bien conformé pour son rôle, du fait que ses ailes latérales 36 et 37 sont par fabrication   diva-    gentes et s'ouvrent facilement lorsque 1'on appuie le couvercle sur les parois latérales 26 et 27 et leurs oreilles 30 et 31. Lorsque les ailes ont été engagées sur les oreilles, elles portent étroitement contre les faces extérieures des parois latérales, tandis que la partie centrale est soulevée par la pile entière ; à mesure que la pile diminue en   hau-    teur, la partie centrale du couvercle descend sur la lame supérieure et ses ailes latérales sont libres de diverger, comme le montre la fig. 10.



   Il est bien entendu que la dimension et la forme du couvercle élastique   35    peuvent varier entre des limites étendues. Par exemple, on peut l'allonger pour couvrir la plus grande partie de la pile de lames, tant qu'il présente une ouverture de surface suffisante pour que le pouce de l'usager puisse atteindre la lame supérieure de la pile et la pousser en position d'extraction.



   Les fig. 12 à 17 représentent une autre variante. On a constaté que l'on peut, initialement, incurver les lames dans le magasin par contact avec différentes saillies internes de celui-ci, de façon que la pile se déplace du fait de l'élasticité inhérente des lames.



   En infléchissant la pile de lames dans le magasin, il est parfaitement possible :   1     de maintenir les lames de la pile en les   empê-    chant de se déplacer accidentellement ou de sortir du magasin,   2     de maintenir une des lames de la pile en position voulue pour   l'éjec-    tion, 3  de maintenir cette lame particulière en position accessible pour l'usager, et en même temps,   4     de maintenir toutes les lames de façon que leurs bords tranchants ne viennent pas au contact des parois du magasin, à la fois au repos et au cours de   l'éjec-    tion.



   Ce fléchissement de la pile de lames a encore pour effet de pousser la lame   e exté-    rieure ou supérieure de la pile contre le dessus ou le couvercle du magasin, où elle peut être facilement prise par le pouce de   l'usager.   



  L'action de ressort de la pile peut être ob tenue en l'infléchissant transversalement ou longitudinalement ou les deux à la fois.



   Le magasin peut être fabriqué en une composition plastique, en bois ou en métal. Il comprend une base 50, de forme rectangulaire, comportant une plaque ou patin 51. formant une surface intermédiaire, faisant saillie vers le haut, également de forme rectangulaire et dont la surface supérieure est légèrement inclinée vers les deux extrémités. Le patin 51 comporte une nervure de guidage 52 en saillie au centre, s'étendant longitudinalement dans   l'axe    médian de la base. A une extrémité de celle-ci est placé un patin 53, placé au centre et sur lequel fait saillie un goujon plat   54.    A l'autre extrémité de la base il y a, de façon analogue, un patin 55 et un goujon 56.



  Les deux goujons 54 et 56 sont à une distance l'un de l'autre correspondant sensiblement à la longueur du patin central 51. Ils sont alignés suivant l'axe médian de la base et ils ont une largeur telle qu'ils passent avec jeu dans les fentes des lames à empiler dans le magasin, comme on va le voir. Les extrémités intérieures des goujons sont biseautées et inelinées vers le patin central 51.



   On voit à la fig. 15 comment est fait le couvercle 60 du magasin. Il comporte des parois latérales 61 et 62, avec épaulements servant à loger les bords de la base 50 ; il comporte également, à l'intérieur des parois   laté-    rales, des patins en saillie 63, 64, 65 et 66, un à chaque angle du couvercle. Dans le milieu de sa longueur, le couvercle est muni de deux patins allongés 67 et 68, voisins des parois latérales et disposés symétriquement entre les patins d'extrémité 63-66 et, également, assez éloignés   l'un    de l'autre pour que le patin 51 de la base puisse être logé entre eux avec un jeu sensible. Le couvercle présente en son centre une ouverture 69 ovale pour le pouce, cette ouverture étant placée entre les deux patins latéraux 67 et 69.

   Le magasin représenté est fait de manière à recevoir des lames de type commercial     Gilletteo, c'est-      à-dire    des lames minces, flexibles, à double tranchant 70, comportant chacune une fente longitudinale centrale 71 et munies   d'indica-    teurs de direction, représentes par une flèche 72.



   Pour charger le magasin, on met une pile de lames, par exemple cinq lames, sur la base en les décalant longitudinalement. Par   exem-    ple, on peut mettre deux lames sur le goujon   54    et la nervure 52, tandis que les trois autres, alternant avec les précédentes, sont placées sur le goujon 56 et la nervure   52.   



  Dans ce cas, la pile de lames repose sensiblement en position horizontale sur les patins 51, 53 et 55 de la base. On retourne alors le eouverele 60, on le met sur la base chargée et on le fixe en place par collage, fusion ou autrement. Au cours de cet assemblage, les patins latéraux 67 et 68 viennent porter sur les côtés opposés de la pile de lames et fléchissent la pile transversalement sous l'effet des patins centraux 53 et 55 de la base. De meme, les patins d'extrémité   63-66    fléchissent la pile de lames longitudinalement grâce au patin central 51. La pile de lames, dans son ensemble, est maintenant fléchie à l'intérieur du magasin. Son contact élastique avec les différentes saillies internes du magasin maintient à la fois la pile et les lames individuelles en les empêchant de se déplacer accidentellement.



  Les lames sont maintenues contre tout   dé-    placement dans un sens, du fait qu'elles portent contre les extrémités extérieures de goujons 54 et 56. On assemble les lames de la pile avec les flèches 72 dirigées dans le sens suivant lequel elles sont libres de se déplacer pour les éjecter. En conséquence, lorsque l'usager désire enlever une lame du magasin, il n'a qu'à appuyer sur la pile et en même temps faire avancer la lame supérieure dans la direction de la flèche. La poussée exercée sur la lame supérieure la fait avancer, en surmontant la résistance élastique due à l'état infléchi initial. Dans son déplacement, l'extrémité arrière de la lame sort d'abord de dessous deux des patins d'angle du couvercle.

   Par exemple, lorsque la lame supérieure de la fig. 16 avance vers la gauche, son extrémité arrière quitte d'abord les patins d'angle 63 et   64,    de sorte que la lame perd une partie de sa courbure   longitu-    dinale et elle est plus libre pour continuer à se déplacer.



   Lorsque le déplacement de la lame se poursuit, son extrémité arrière pleine doit monter et passer sur le goujon 56. Cette partie du mouvement de la lame est facilitée par le bord intérieur biseauté du goujon.



  Tant que le goujon fait saillie dans une partie de la fente de la lame, celle-ci est empêchée de se tordre et ses tranchants sont guidés sûrement sans venir en contact avec les bords de l'ouverture de sortie de   l'extré-    mité du magasin. Toutefois, lorsque   l'extré-    mité pleine de la lame passe sur le goujon 56, la lame n'est plus guidée. La flexion finale e de l'extrémité de la lame offre une légère résistance supplémentaire au déplacement de la lame, que l'usager a naturellement tendance à surmonter en tirant davantage sur la lame.

   Quand, par suite, l'extrémité de la lame quitte le goujon et tombe en position où il y a peu ou pas du tout de courbure   trans.    versale, la force retardatrice cesse brusquement et la lame est projetée hors du magasin, avec une sorte de déclic, sans avoir la possibilité de se tordre ou avoir tendance à le faire, en protégeant ainsi les tranchants au moment de la sortie.



   Les fig. 18 à   22    représentent une autre variante du magasin. On a découvert que l'opération de charge et de décharge du magasin peut être facilitée et que l'on peut augmenter sensiblement la durée du magasin en matière plastique en supprimant le ressort ou la flexion de la pile de lames dans des conditions normales. En d'autres termes, dans cette variante, il   n'y    a tension ni d'un élément du magasin, ni de l'ensemble des lames.



  Les lames contenues dans le magasin restent normalement à plat et sans tension et ni les lames, ni aucune partie du magasin ne sont sous tension. On obtient ces résultats intéressants en supportant la pile de lames dans le magasin, de façon que la sortie de toutes les lames soit empêchée dans les conditions normales. Toutefois, la pile de lames est portée de   façon qu'elle puisse temporairement,    s'infléchir lorsqu'on désire éjecter une lame et l'extrémité avant   d'une    lame de la pile est ainsi amenée en regard   d'une    ouverture de sortie du magasin. Le magasin peut être en tôle ou en résine plastique, telle que de la vinylite, le polyéthylène ou une autre matière analogue.

   On   l'a    représenté ici comme destiné à recevoir des lames de rasoir de sûreté à double tranchant du type     Gillette  ,    quoique l'invention ne soit, en aucune façon, limitée à une lame de rasoir particulière. Le magasin comporte un boîtier sensiblement reetangulaire, comprenant une base 80 et un couvercle 89, comme on le voit dans les fig. 20 et 19 respectivement. La base 80 comporte une plaque rectangulaire, légèrement inclinée vers le haut aux deux extrémités et munie à chaque angle d'une saillie rectangulaire diri  gée    vers le haut, 81, 82, 83 et 84. Sur la base 80 sont fixés des supports constitués par des barres transversales 85 et 86, la distance qui sépare ces barres dépendant de la longueur de la lame.

   En pratique, ces barres de support peuvent faire saillie d'environ 1, 5 mm au-dessus du plan de la base et elles peuvent être biseautées sur leurs bords intérieurs en regard. La base porte également deux goujons verticaux 87 et 88, placés sur son axe médian, chaque goujon étant placé entre une barre de support et l'extrémité voisine de la base. Le bord intérieur de chaque goujon est biseauté vers l'extérieur et vers le haut, tandis que son bord extérieur est   reetiligne.   



   Le couvercle comporte des parois latérales à épaulement, recevant entre elles les bords de la base 80 et, lorsqu'elles sont ainsi assem  blées,    les deux parties peuvent être fixées au moyen de colle, par fusion ou d'autre façon.



  Au centre du couvercle et symétriquement, est ménagée une ouverture ovale 90 pour le pouce. Il comporte également quatre taquets rectangulaires dirigés vers le bas 91, 92, 93 et   94,    disposés par paires à l'extérieur du pourtour de l'ouverture 90 et dans la même position, dans le sens de la longueur, que les barres transversales 85 et 86 sur la base. Le couvercle est incliné à ses extrémités de façon correspondante à l'inclinaison de la base et 
 il est muni, à chaque extrémité, d'une bride intérieure 95 et 96, respectivement.



   Lorsque les deux parties du magasin sont assemblées, il existe une fente de sortie à chaque extrémité, délimitée, à une extrémité, par la bride 95 du couvercle et les saillies   81       et 82 de la base et, à l'autre extrémité, par la    bride 96 du couvercle et les saillies 83 et   84    de la base. L'espace ouvert central existant entre les saillies 81, 82 et 83, 84 constitue une chambre avec jeu pour les lames.

   Lorsque les lames sont du type     Gillette  , e'est-à-dire    des lames 70 à double tranchant, avec fente longitudinale centrale 71 et encoches dans les angles délimitant les parties d'extrémité allongées, non tranchantes de la lame, les parties d'extrémité font saillie dans 1'espace compris entre les saillies 81 et 82 à un bout et les saillies 83 et   84    à l'autre bout du magasin. De plus, chaque lame comporte des indicateurs de direction, tels que les flèches   72,    indiquant dans quel sens il faut déplacer la lame supérieure de la pile pour la faire sortir.



   On peut charger le magasin d'une pile de ces lames 70 avant d'assembler ses deux parties, simplement en posant les lames à plat sur les barres transversales de support 85 et   86,    mais en décalant les lames successives, enfilées, une sur deux sur le goujon 87 et les lames intermédiaires sur le goujon 88.

   On a représenté   (fig.    22) une lame 70 sur le   gou-    jon 88 et deux lames sur le goujon 87, l'une d'elles étant la lame qui apparait au haut de la pile dans la fig.   18.    Cette lame est   empê-    ehée de se déplacer vers la droite par contact de son extrémité pleine contre le bord de gauche du goujon   87,    mais, évidemment, elle est libre par rapport au goujon 88 et son extrémité pleine intérieure peut monter sur le bord intérieur incliné du goujon 87, lorsqu'elle arrive en ce point.



   Dans leur position normale à plat, les épaulements des lames se trouvent, aux deux extrémités de la pile, en dessous des faces supérieures des saillies 81, 82, 83 et   84    qui   consti-    tuent le seuil des ouvertures de sortie. En conséquence, lorsqu'il désire séparer et faire sortir la lame supérieure, l'usager peut   ap-    puyer sur la partie centrale de la pile de lames, avec le pouce ou un autre doigt, en infléchissant ainsi toute la pile et soulevant ses deux extrémités de la position à plat,   hori-      zontale, représentée à la    fig. 21, pour venir dans la position inclinée vers le haut représentée à la fig.

   22, dans laquelle l'extrémité de la lame 70 située sur le dessus de la pile est soulevée derrière les saillies   8.        ,    et   84    et vient en regard de l'ouverture de sortie de la lame. En poussant alors cette lame, on peut l'éjecter, tandis que la suivante est empêchée de se déplacer dans le même sens.



   Il est entendu que d'habitude, le magasin contient une charge de einq lames ou plus et que les lames sont disposées, lors de la charge. avec les flèches 72 dirigées alternativement en sens contraire, suivant leur position par rapport aux goujons 87 et   88.    La pile de lames repose librement sur les barres transversales 85 et 86, à plat, absolument sans tension et sans exercer d'effort continu sur le boitier du magasin. La lame supérieure de la pile est maintenue normalement en dessous du niveau des fentes de sortie par les tenons   91    à   94.    Toutefois, lorsqu'on fait fléchir la pile, comme cela est représenté à la fig.   22,    l'extrémité de la lame supérieure est amenée à coïncider avee la fente.

   On peut alors faire avancer cette lame en direction voulue et après que son extrémité pleine arrière est passée entre les tenons 91 et   92,    elle est libre de monter sur le bord biseauté du goujon   87    et de sortir du magasin.



   Les deux formes d'exécution représentées dans les fig. 1 à 11 comportent un couvercle formant dispositif élastique, appuyant sur la lame supérieure. On a représenté dans les fig.   23    à   34    un moyen très satisfaisant   d'ob-    tenir un dispositif élastique maintenant la lame supérieure à un niveau déterminé,   eeei    constituant une forme d'exécution préférée de l'invention.

   Au lieu que le dispositif élastique soit adjoint au couvercle, un ressort est placé sous la pile de façon à maintenir la lame supérieure à un niveau déterminé, de   prefe-      rencc :) une certaine distance    en dessous du couvercle, au moyen d'oreilles faisant saillie en dessous de   celui-ci.    Le couverele est relié rigidement à la base. En outre, de préférence, il est prévu des nervures de guidage au voisinage de chaque fente de sortie des lames, de manière à guider l'extrémité arrière en position centrale jusqu'à ce que ses bords tranchants soient   passés sûre-    ment au-delà de la fente de sortie des lames.



   Une caractéristique importante de la disposition consiste également en ce qu'il est prévu des parois concaves ou convergentes allant vers les fentes de sortie et servant de guides pour l'extrémité avant d'une lame vers la fente et dans celle-ci. Cette caractéristique de construction est importante du fait qu'elle permet des tolérances de fabrication et facilite la libre sortie des lames.



   Le magasin représenté dans le dessin peut être fait en une matière en feuille quelconque, par exemple par moulage   d'une    résine synthétique ou par   matricage d'une tôle    mince. Dans une forme préférée, le magasin est moulé en une matière transparente   dénom-      mée   Iucite  . Ce magasin comporte    une base et un couvercle qui peuvent être faits séparément puis engagés l'un sur l'autre pour enfermer la pile de lames, ou on peut les réunir par fusion ou d'une autre façon. Les deux parties sont faites de manière à avoir partout des sections transversales de matière sen  siblement uniforme    en facilitant ainsi le moulage et en évitant toute tendance à la   dé-    formation en service.

   La partie inférieure ou base 100 du magasin, comme on le voit surtout à la fig. 32, est rectangulaire et relevée aux deux extrémités, de manière a se terminer suivant des bords plats horizontaux 101 et 102 qui, dans le magasin terminé, constituent les   côtés    inférieurs des fentes de sortie des lames. La pièce 100 est de section   transver-    sale uniforme et sa surface intérieure monte progressivement jusqu'aux bords des fentes de sortie, aux extrémités opposées. Elle tend ainsi à guider l'extrémité avant d'une lame jusqu'à l'une on l'autre des fentes, suivant le sens de déplacement de la lame dans le magasin.



   La base comporte   également deux gou-    jons étroits 103 et 104 de mise en place des lames qui sont à une distance l'un de l'autre qui est d'environ les   2/3    de la longueur de la fente des lames et qui comporte des extrémités intérieures symétriquement biseautées et arrondies. Ces goujons sont alignés sur   ]'axe longit-udinal de la.    base et ils ont une largeur telle qu'ils peuvent passer dans la fente des lames avec jeu et leur hauteur est telle qu'ils se rapprochent de la face intérieure du couvercle du magasin et qu'ils peuvent recevoir une pile d'environ vingt lames. Les bords'latéraux parallèles de la base comportent une série d'évidements peu profonds et rectangulaires 105, par exemple trois de chaque coté.



   La. base comporte, en outre, une fente 106 transversale servant à recevoir un ressort, située au voisinage de l'une de ses extrémités et débouchant sensiblement au niveau de la face inférieure de la base. La fente 106 comporte un   élargissement sur son bofd infé-    rieur constitué par une encoche centrale 107.



  Directement en arrière de la fente et dans la face intérieure de la base, est ménagée une cavité transversale 108   formant un épaule-    ment brusque et constituant une butée pour le ressort une fois que   celui-ci    a été introduit   dan,,    le   magasin'sous la    pile de lames, comme décrit   ci-dessous. L'encoche 107    s'étend du bord intérieur de la fente 106 à travers l'épaulement de la cavité 108.



   Le couvercle 110 du magasin, comme on le voit dans les fig. 29 et 30, est également de forme rectangulaire et comporte des parois latérales 111 et   112 situées à une distance    telle que la base 100 peut être logée entre elles et leurs bords intérieurs présentent un épaulement, de façon à constituer une série d'oreilles 113 rectangulaires et peu profondes, trois de chaque coté, s'adaptant avec jeu dans les évidements 105 de la base et s'engageant dans ces évidements. La matière du couvercle est suffisamment élastique pour lui permettre de s'engager à cran avec la base et, lorsque cela est fait, les oreilles 113 déterminent la position longitudinale relative des deux pièces qui sont assemblées et qui constituent ensemble une enveloppe pour la pile de lames.

   Il est prévu un jeu d'environ 0, 17 mm entre les oreilles 113 et les évidements 105 pour la fabrication et pour supprimer les efforts dans le magasin terminé.



   Le couvercle comporte une série d'oreilles 116 dirigées vers le bas, par exemple   au nom-    bre de quatre, et, dans le magasin représente, ces oreilles sont disposées sur le pourtour d'une fenêtre ovale 117 ménagée symétriquement au eentre du couvercle et de grandeur suffisante pour que l'usager puisse y introduire le pouce. Les deux oreilles qui se trouvent à chaque extrémité de la fenêtre sont ainsi à une certaine distance transversale   l'une    de l'autre et cette distance est importante, comme on le verra plus loin.

   Le cou  verele    comporte également, dans son axe longitudinal, des nervures   de glidage longi-      tudinales 114    et 115 qui, dans le magasin assemblé, descendent vers le bas à partir d'un point situé au-dessus des goujons 103 et   104,    dans les fentes de sortie respectives situées aux extrémités opposées du magasin.



   Lorsque les deux parties du magasin sont assemblées, les goujons 103 et   104    se trouvent,   dans le magaisin, à l'extérieur du con-    tour des oreilles dirigées vers le bas 116 et les bords supérieurs des goujons 103 et   104    sont situés sensiblement dans le plan déterminé par les faces inférieures des oreilles 116 ou légèrement au-dessus de ce plan.



   Le magasin comporte un ressort a, lame 119 en forme d'U allongé et qui est légèrement plus étroit que la largeur de la. fente 106 destinée à recevoir ce ressort, et ses di  mensio, ns sont telles    que lorsqu'on l'introduit par cette fente, son bord avant et ses cotés passent librement le long des goujons   103    et   104.    L'introduction du ressort est facilitée par l'encoche 107 qui permet de faire avancer le bord arrière du ressort au moyen d'une lame ou autre instrument pointu jusqu'à ce que son extrémité arrière soit complètement rentrée dans la cavité 108 et soit empêchée de revenir ensuite vers la fente 106.

   Le ressort est incurvé vers le haut et sert à soulever élastiquement la pile de lames pour l'amener dans une position déterminée par la mise en prise de la lame supérieure de la pile avee les faces intérieures des oreilles 116. Le ressort 119 peut être introduit comme dernière opération de l'emballage après que ladite pile de lames a été introduite et que le magasin a été fermé. Lorsque son extrémité arrière est ancrée contre l'épaulement de la cavité 108, son   extrémité a. va. nt    est libre de se déplacer sur la surface de la base 100 lorsque l'épaisseur effective de la pile de lames diminue progressivement en service.



   Le magasin est représenté comme chargé avec une pile d'environ vingt lames 70, chacune présentant une fente longitudinale médiane 71 et étant munie de l'indication de direction    constituée par les flèches 72 qui montrent à    l'usager le sens suivant lequel il faut déplacer la lame supérieure pour la faire   sortir conve-    nablement. Chaque lame comporte des en   coches dans ses a. ngles et ces encoches déter-    minent des parties d'extrémités allongées non tranchantes, placées au centre et   symé-      triquement    par rapport à l'axe de la lame et dont la largeur est telle qu'elles s'adaptent ave,   e    jeu entre chacune des paires d'oreilles 116 se trouvant aux extrémités de la fenêtre 117.



   En préparant le magasin décrit    ei-dessn,  < .    le fabricant   amène, de préférence automa-      tiquement,    une pile de vingt lames avee fente sur la base, en enfilant, alternativement. les lames sur leurs goujons respectifs 103 et 104, de façon que chaque lame soit libre de se déplacer longitudinalement de la longueur de sa fente moins la longueur de l'un des   goujons, da. ns un    sens seulement.

   En   ame-    nant les lames de cette façon, on les inverse bout par bout, de façon que les flèches   72    d'indication de direction alternent également en ce qui concerne leur sens et indiquent à   que ! lle extrémité du magasin    la lame qui se trouve à ce moment au-dessus de la pile doit être amenée pour la faire sortir.

   On introduit alors le ressort. 119 par la fente 106 cle   ! a façon indiquée ci-dessus et la plie de    lames   ast    soulevée par le ressort jusqu'à un niveau déterminé par les faces intérieures des   oreilles 716.    Lors de ce mouvement, les goujons   103    et   104    passent avec jeu dans les fentes de la lame pour venir à une hauteur qui est légèrement au-dessus du niveau de la lame supérieure, déterminé par sa butée sur les oreilles   116, c'est-à-dire que    les   entré-    mités intérieures des goujons 103 et 104, d'une part, et des oreilles 116, d'autre part, se recouvrent verticalement d'une petite quantité.



   On voit donc que l'extrémité extérieure cachée de la lame supérieure est maintenant en prise avec le bord extérieur du goujon de droite 103 et que cette lame ne peut se   dé-    placer vers   l'extérieur    que dans le sens indiqué par les flèches 72 qu'elle porte. Lorsque l'usager désire éjecter la lame, il peut introduire son pouce par la fenêtre 117 et déplacer la lame vers la droite pour venir dans une position représentée en trait mixte dans les fig. 23,   29    et 31.

   Dans cette position, on voit que l'extrémité intérieure cachée de la lame, déterminée par ses encoches d'angle est passée extérieurement au-delà des deux oreilles   116    se trouvant à l'extrémité de droite de la fenêtre   117,    c'est-à-dire que les oreilles 116 sont maintenant placées dans les encoches d'angle de la lame.

   Dès que l'extrémité de la lame est ainsi libérée de l'obstruction constituée par ces oreilles, elle est soulevée par l'action du ressort 119 contre la surface intérieure du couvercle 110 en étant ainsi entraînée au-dessus du goujon 103 et libérée de   celui-ci.    En même temps, la fente 71 s'engage sur la nervure de guidage 114, de sorte que la lame est maintenue en position centrale avec ses deux bords hors de contact   d'avec    les extrémités de la fente de sortie. L'usager est alors libre de retirer complètement la lame de'la fente de sortie et, dans ce déplacement final, la nervure de guidage   114    guide la lame et empêche qu'il y ait contact entre ses bords et le magasin.



   Pour extraire la lame supérieure de la pile, l'usager amène son ponce ou un autre doigt en contact avee la lame et la presse en avant, dans la direction indiquée par la flèche qui est marquée sur la lame. Lorsque la pression exercée est suffisante pour que la pile soit déplacée contre l'action du ressort 119, la lame supérieure peut être abaissée jusqu'au-dessous des bords 101 ou 102 des ouvertures de sortie, et dans ce cas la face incurvée de la base tend à guider l'extrémité avant de la lame vers l'ouverture de sortie.



  En revanche, lorsque la pression exercée sur la pile n'est pas aussi grande, la lame   n'est    abaissée que jusqu'à un niveau situé au-dessus des bords 101 ou 102 ; dans ce cas, la nervure inclinée   114    ou   115    guide l'extrémité de la lame vers le bas dans l'ouverture de sortie, ceci en abaissant non seulement la lame supérieure, mais aussi celles qui sont situées   au-    dessous.



   Lorsque la lame supérieure est avancée dans la position déterminée par le goujon 103, comme représenté dans les fig. 29 et 31, la partie de la lame qui n'est pas tranchante se dégage des oreilles 116 dirigées vers le bas, et le ressort 119 soulève la pile de lames   d'une    hauteur correspondant à l'épaisseur de la lame en partie extraite, en, amenant la lame suivante en contact avec les oreilles 116.



  Avant d'atteindre cette position, la lame qu'on extrait est pressée par la pile et le ressort contre les extrémités des oreilles   116,    et il faut pour pouvoir la dégager, surmonter la force de frottement qui en résulte ; lorsque la lame atteint la position représentée dans les fig. 29 et 31, elle est maintenue de façon lâche en dépassant l'ouverture de sortie.



  Lorsqu'on continue à déplacer la lame, là nervure   114    pénètre dans la fente de la lame et la maintient en position jusqu'à ce que   l'extré-    mité arrière de la lame atteigne l'extrémité inclinée intérieure de la   nervure 114. Finale-    ment, l'extrémité de la lame est abaissée audessous de la nervure   114    ou 115 et la lame quitte aisément le magasin sans subir de flexion.



     Etant donné    que l'on ne peut éjecter la lame supérieure de la pile que   pa.      r déplace-    ment dans un sens, il est   d'importance consi-      dérable    pour l'usager qu'il soit informé par des indications facilement visibles, du sens suivant lequel la première lame doit être déplacée pour la faire sortir du magasin. Les flèches sont placées sur la lame dans une position telle qu'elles sont librement visibles par l'ouverture d'introduction du doigt, que comporte le magasin. Dans la forme d'execution représentée, les flèches sont placées en totalité dans une moitié de la face de la lame, parallèlement et avee leurs pointes dirigées vers l'extrémité de. la lame qui est la plus éloignée desdites pointes.

   Les pointes des flèches se terminent   légèrement    en arrière de l'axe transversal médian de la lame.



   Avec les procédés de fabrication actuels, on peut fabriquer facilement une série continue de lames présentant des flèches diri  gées    dans un sens et, en empilant des lames dans l'un quelconque des magasins décrits, on inverse   bout pour bout une lame sur deux,    de façon que les flèches soient également inversées sur les lames alternées, de manière à indiquer le sens convenable du déplacement de sortie dans la pile de lames décalées.




  



  Store for safety razor blades.



     The present invention relates to. a store intended to contain and distribute safety razor blades.



   It relates to a magazine which can be filled by the slide maker, which effectively protects the slides from damage during storage, distribution and sale, and which creates a convenient container for the user from which it can remove the blades individually when needed.



   The cutting edge of a safety razor blade is so delicate in construction that M can easily be damaged by contact in service. It makes sense that it is the manufacturer, who is best qualified to perform the cutting edge of the blade, who protects and packages the blades so that they can arrive undamaged in the hands of the user.



   The store according to the invention meets all the requirements indicated above and has other advantages which will emerge from the description. It allows in particular to handle conveniently, double-edged and slotted blades of the Gillette type.



   The magazine according to the invention is intended to contain a stack of razor blades with slit, blades which are intended to be extracted alternately by the two opposite ends of the magazine by moving them in opposite directions. This magazine is characterized in that it has a guide pin arranged at each of the ends of the store, the blades being offset longitudinally with respect to each other in the store, so that each pin passes through the slot of a blade out of two, this so that each blade can only be moved towards the end by which it must be extracted, the space between the two studs being free to allow the user to engage a finger to slide the upper blade of the stack towards the end through which it must be extracted,

   the magazine comprising an upper part having an opening revealing the upper blade so that the user can insert his finger.



   The accompanying drawing represents several embodiments of the store which is the subject of the invention, by way of example.



   Fig. 1 is a perspective view of the store, on a large scale.



   Fig. 2 is a longitudinal section taken along line 2-2 of FIG. 1.



   Fig. 3 is a perspective view showing a displaced blade ready to be removed.



   Fig. 4 is a plan view of a variant of the loaded magazine.



   Fig. 5 is a corresponding end view.



   Fig. 6 is a plan view of the base of the store.



   Fig. 7 is a cross section of the base taken along line 7-7 of FIG. 6.



   Fig. 8 is a side view of the base.



   The fi. 9 is a perspective view of the spring cover.



   Fig. 10 is a section taken along line 10-10 of FIG. 4.



   Fig. 11 is a plan view of the base with a blade placed on it.



   Fig. 12 is a perspective view, on a larger scale, of a variant of the store.



   Fig. 13 is a plan view, on a smaller scale, of the store shown in FIG. 12.



   Fig. 14 is a perspective view of the base of the magazine of FIG. 12.



   Fig. 15 is a perspective view of the upturned cover.



   Fig. 16 is a longitudinal sectional view taken along line 1616 of FIG. 12.



   Fig. 17 is a section taken along line 17-17 of FIG. 12.



   Fig. 18 is a perspective view, on a larger scale, of another variant of the loaded magazine.



   Fig. 19 is a corresponding view of the upturned cover.



   Fig. 20 is a corresponding view of the base.



   Fig. 21 is a longitudinal sectional view taken along line 21-21 of FIG. 18, but on a larger scale.



   Fig. 22 is a section similar to that of FIG. 21, but representing the stack of blades flexed by the user's finger.



   Fig. 23 is a plan view, at large height, of the loaded store.



   Fig. 24 is a corresponding side view.



   Fig. 25 is a co. longitudinal upe following line 25-25 of fig. 23.



   Fig. 26 represents the store seen from below.



   Fig. 27 is a section taken along line 2727 of FIG. 24.



   Fig. 28 is an end view.



   Fig. 29 is a view of the cover seen from below or without the magazine, showing the position of the blade at the end of its preliminary ejection movement.



   Fig. 30 represents the empty magazine. with the cover in longitudinal section along line 30-30 of FIG. 29.



   Fig. 31 represents the base seen from below, mont. rant the posit. ion of the omnipotence in fig. 29.



   Fig. 32 shows a side view of the base.



   Fig. 33 is a section through the cover taken along line 33-33 of FIG. 29.



   Fig. 34 is a cross section of the base taken along line 34 of FIG. 32.



   An important feature of the magazine, object of the invention, is that it can be manufactured so cheaply that the manufacturer can supply it as a slide package, and that it can be discarded when it has served its purpose. .



   The magazine shown has a rectangular base 10, provided with parallel longitudinal ribs 11 and 12 on its opposite edges and with vertical studs 13 and 14 placed at a distance from each other, in the median axis of the base. . Base 10 may be molded from a synthetic resin such as vinylite or the like. Here we have shown the studs 13 and 14 fixed to the base 10 by means of chevidles, ma. is it is understood that, in general, they can be molded so as to form an integral part of the base.

   They are elongated in shape and are placed at an equal distance from the ends of the base 10 and have rounded ends.



   Attached to the base 10 is a metal cover 15, placed across the underside of the base, in the middle, and is held in place by a tenon 16 force-fitting into a hole drilled in the underside of the base. based. I) The elastic tabs go up along the outer side walls of the ribs 11 and 12 of the base, then fold inwardly, forming U straps placed opposite one another 17 and 18. Preferably, the neck verele 15 is made of resilient metal and its flanges 17 and 18 tend to elastically fall back towards the underside of the base 10. The two cut-out portions of the flanges 17 and 18 form an opening having a rim. surface, in the center of the entire store.



   The magazine is shown as containing a stack of six blades 20, with longitudinal slot, of the Gillette type, ie. st that is, double-edged blades having a notch in each corner and un-sharpened elongated end portions delimiting each end of the blade. Each blade also has an elongated middle slot, having substantially the same length as the sharp edges of the blade and having widenings intended to cooperate with the locating projections of the razor frames with which the blades are to be used.

   The slits in the blades are so wide that they fit freely over studs 13 and 14 and, when threaded over them, are held in place so that their sharp edges do not come into contact with the ribs 11 and 12 of the base.



  The studs 13 and 14 are at such a distance from each other that the blades 20 can be staggered thereon, every other blade being threaded over one stud and the others over the other and each blade being free to move longitudinally by a distance e equal to the length of its slot, minus the length of the stud on which it is threaded.



  As seen in fig. 1, the upper blade 20 is threaded over the right-hand stud 13 with its solid end part in contact with the outer end of the stud and the other end of the blade 20 is placed near the inner vertical face of the stud 14. Consequently, this blade is free to move to the right, until its left solid end comes against the stud 13. Likewise, the second blade in the stack is threaded over the stud 14, with its inner end in the vicinity of the inner vertical wall of stud 13 and this blade can move longitudinally to the left.



   By assembling the magazine shown for dispensing, the manufacturer can bring the blades 20 onto the base, in the offset manner shown above, using automatic machines for this or by any means effectively protecting the sharp edges of the blades. The cover 15 is then placed and fixed on the base and its resilient action maintains the blades of the stack in the position shown, that is to say with the opposite ends of the blades substantially flush with the ends of the base 10 and their sharp edges, as we already have. said, out of contact with ribs 11 and 12.

   It will be noted that the flanges 17 and 18 of the cover are conformed. so as to leave sufficient space between their ends to allow the cover, as a whole, to slide past one or the other of the studs 13 and 14.



   The magazine fully loaded, as shown in fig. 1, is ready to be packaged for sale. When the user wants to take a blade, all he has to do is place his stick on the upper blade 20, as seen in FIG. 3, on the. surface of this blade left uncovered by the cut openings of the flanges 17 and 18 of the cover, and to push the blade longitudinally to the right, overcoming the elastic pressure exerted by the cover. In fig. 3, we see the upper blade 20 displaced longitudinally to the limit of its movement, that is to say until the left end of its slot is in contact with the inner wall of the stud 13.

   It will be noted that the profile of the ends of the flanges 17 and 18 corresponds substantially to the profile of the ends of the blades. Accordingly, when the blade 20 has been moved to bring it into the position of FIG. 3, its end adjacent to the flanges is released from the flanges of the cover. It is thus released and the user can conveniently pick it up and place it directly on. the razor.



   The blade 20 'of the stack which now happens to be on top is threaded over the stud 14 and is free to move towards the left end of the magazine. Consequently, when the user wishes to remove this second blade, he proceeds as before by putting his thumb on the middle part of the blade and pushing to make it come out from under the flanges of the cover, but in the opposite direction. of the one following which the previous blade has been moved, unless he has, in the meantime, turned the magazine end to end.



   The flanges 17 and 18 of the cover continue to descend on the stack of blades as its height decreases due to the successive removal of the blades. These clamps have sufficient elasticity to hold a single blade in place or to hold a stack of five or ten blades, or more. As a result, in each case the top blade of the stack or the last remaining blade is resiliently held in the position in which it was originally placed in the magazine, while at the same time being free to be dragged. , by friction, in one direction or the other, under the cover, the blade which is located below being prevented from moving with it due to its abutment against one of the studs 13 and 14.



   While the upper blade 20 is free to move to the right under the pressure of the user's thumb, the blade immediately below is prevented from moving in this direction because its left solid end carries against the edge of stud 14. The same conditions apply when removing the blades one after the other. Consequently, the ejection of a blade takes place without there being any danger of displacement of the next blade.



   The store variant of fig. 4 to 11 comprises a rectangular base 25, having side walls or ribs 26 and 27, parallel, on its opposite edges. The walls 26 and 27 have, respectively, in their upper edges, narrow notches 28 and 29 arranged symmetrically and in the center, to receive the cover, as will be indicated. The walls 26 and 27 respectively comprise, in addition, hooks or ears 30 and 31, arranged in the center, opposite the notches 28 and 29, directed outwardly and downwards, as can be seen at fig. 7.

   Two vertically directed, flat and thin studs 32 and 33 for the placement of the blades, protrude from the base 25 in the vicinity of its opposite ends, respectively, and are placed on its median axis. These studs are a little lower than the walls 26 and 27. In the bottom of the base 25 are placed two parallel longitudinal ribs 34, V-shaped in cross section and extending from one end. to the other of the base, substantially halfway between the studs 32 and 33 and the side walls 26 and 27.

   The ribs 34 are low in height and form parallel support lines for the stack of blades, while maintaining it. away from the back of the store. The base 25, its side walls 26 and 27, the ears forming hooks 30 and 31, the ribs 34 and the studs 32 and 33 may optionally be molded in one piece, of synthetic resin, such as vinylite or a similar material.



   With the base, to complete the magazine, cooperates a metal cover 35 made of a thin elastic sheet and having side wings 36 and 37 extending outwardly and downward. The outline of the cover is substantially rectangular and its center is cut so as to present a large reetangular window 38. The cover has a width such that it extends across the base 25 and on its walls 26 and 27, in s 'fitting just in the notches 28 and. 29 of these. On its sides, the cover has longitudinal slots 39 and 40 respectively, of dimensions such that the ears 30 and 31 of the base can pass therein, forming a lock.

   The cover is. convex downward in cross section and always tends, at its center, to bear on the bottom of the base 25 or on the slides placed in the magazine.



     The magazine contains a stack of 25 to 27 blades 42 with notches at the corners. s and central longitudinal slot having the desired width for the passage of the studs 32 and 33.



  The blades are offset in the magazine, that is to say that every other blade bears against one end of the stud 39, while the others bear against the stud 33, at the respective ends of their longitudinal slots. As a result, each of the blades is free to move through the magazine outward in one direction, a distance equal to the length of its slot, minus the length of a stud. The arched central portion of the cover 35 rests on the top blade of the stack and holds the entire stack securely, by friction, on the support ribs 34 of the base.

   However, the user can easily put his thumb on the upper blade of the stack and push this blade out of the magazine, until the movement of the blade is stopped by the stop of the solid end of the blade. , with the inner edge of the stud. When the blade has reached this position, it is passed completely beyond the edge of the cover 35, so that the user can lift it freely and remove it without difficulty. Preferably and as shown, the base 25 comprises, at each end, a concave notch 41 facilitating the grip of the blade when it is ejected.

   It is understood that if the operator tries to move the upper blade of the stack in the wrong direction, the solid end of the blade prevents this movement and nothing happens, while the blade is still free to move in the common sense.



   It can be seen that, the cover being elastic as a whole, it can be put in the assembly position after the magazine has been loaded, by pushing it downwards, which causes its wings 36 and 37 to move apart enough to pass over the ears in the form of erochets 30 and 31 which can then engage in the slots 39 and 40. In this way, the cover is securely locked in place by virtue of its connection with the ears 30 and 31, although that it does not extend all around the base. In addition, the cover forms a continuous frame extending uninterruptedly across the magazine and having no protrusions that can catch when handling or using the magazine.



     The cover is particularly well shaped for its role, owing to the fact that its side wings 36 and 37 are by construction divergent and open easily when the cover is pressed against the side walls 26 and 27 and their ears 30 and 31. When the wings have been engaged over the ears, they bear tightly against the outer faces of the side walls, while the central part is lifted by the entire stack; as the stack decreases in height, the central part of the cover descends on the upper blade and its side wings are free to diverge, as shown in fig. 10.



   Of course, the size and shape of the resilient cover 35 can vary between wide limits. For example, it can be lengthened to cover most of the stack of blades, as long as it has a sufficient surface opening for the user's thumb to reach the top blade of the stack and push it down. extraction position.



   Figs. 12 to 17 represent another variant. It has been found that one can initially bend the blades in the magazine by contact with various internal projections thereof, so that the stack moves due to the inherent elasticity of the blades.



   By bending the stack of slides in the magazine, it is perfectly possible: 1 to hold the slides in the stack by preventing them from accidentally moving or coming out of the magazine, 2 to keep one of the slides in the stack in the desired position for ejection, 3 to keep this particular blade in a position accessible to the user, and at the same time, 4 to maintain all the blades so that their sharp edges do not come into contact with the walls of the magazine, at the same time. both at rest and during ejection.



   This flexing of the stack of blades again has the effect of pushing the outer or top blade of the stack against the top or cover of the magazine, where it can be easily picked up by the user's thumb.



  The spring action of the stack can be obtained by bending it transversely or longitudinally or both.



   The store can be made of plastic, wood or metal. It comprises a base 50, of rectangular shape, comprising a plate or pad 51. forming an intermediate surface, projecting upwards, also of rectangular shape and whose upper surface is slightly inclined towards the two ends. The shoe 51 has a centrally projecting guide rib 52, extending longitudinally in the median axis of the base. At one end of this is placed a shoe 53, placed in the center and on which protrudes a flat stud 54. At the other end of the base there are, similarly, a shoe 55 and a stud 56.



  The two studs 54 and 56 are at a distance from each other corresponding substantially to the length of the central shoe 51. They are aligned along the median axis of the base and they have a width such that they pass with play. in the slots of the blades to be stacked in the magazine, as we will see. The inner ends of the studs are bevelled and inline towards the central pad 51.



   We see in fig. 15 how the magazine cover 60 is made. It comprises side walls 61 and 62, with shoulders serving to house the edges of the base 50; it also has, inside the side walls, projecting pads 63, 64, 65 and 66, one at each corner of the cover. In the middle of its length, the cover is provided with two elongated pads 67 and 68, adjacent to the side walls and symmetrically arranged between the end pads 63-66 and, also, far enough apart so that the pad 51 of the base can be accommodated between them with a significant clearance. The cover has in its center an oval opening 69 for the thumb, this opening being placed between the two side pads 67 and 69.

   The magazine shown is made to receive blades of the commercial Gilletteo type, that is to say thin, flexible, double-edged blades 70, each having a central longitudinal slot 71 and provided with direction indicators. , represented by an arrow 72.



   To load the magazine, a stack of slides, for example five slides, is placed on the base by shifting them longitudinally. For example, one can put two blades on the stud 54 and the rib 52, while the other three, alternating with the preceding ones, are placed on the stud 56 and the rib 52.



  In this case, the stack of blades rests substantially in a horizontal position on the pads 51, 53 and 55 of the base. The cover 60 is then turned over, placed on the loaded base and fixed in place by gluing, fusion or otherwise. During this assembly, the lateral pads 67 and 68 come to bear on the opposite sides of the stack of blades and flex the stack transversely under the effect of the central pads 53 and 55 of the base. Likewise, the end pads 63-66 flex the stack of blades longitudinally by the central pad 51. The stack of blades, as a whole, is now flexed within the magazine. Its elastic contact with the various internal projections of the magazine maintains both the stack and the individual blades preventing them from accidentally shifting.



  The blades are held against movement in one direction, as they bear against the outer ends of studs 54 and 56. The stack blades are assembled with arrows 72 pointing in the direction in which they are free to move. move to eject them. Accordingly, when the user wishes to remove a blade from the magazine, he need only depress the stack and at the same time advance the upper blade in the direction of the arrow. The thrust exerted on the upper blade moves it forward, overcoming the elastic resistance due to the initial flexed state. In its movement, the rear end of the blade first comes out from under two of the cover angle pads.

   For example, when the upper blade of FIG. 16 advances to the left, its rear end exits first of the angle pads 63 and 64, so that the blade loses part of its longitudinal curvature and it is freer to continue moving.



   As the blade continues to move, its solid rear end should rise and pass over stud 56. This portion of blade movement is facilitated by the beveled inner edge of the stud.



  As long as the stud protrudes into part of the slot in the blade, the blade is prevented from twisting and its cutting edges are guided reliably without coming into contact with the edges of the outlet opening at the end of the blade. shop. However, when the solid end of the blade passes over stud 56, the blade is no longer guided. The final flexion of the end of the blade provides a slight additional resistance to movement of the blade, which the user naturally tends to overcome by pulling the blade more.

   When, as a result, the tip of the blade leaves the stud and falls into a position where there is little or no trans curvature. versale, the retarding force abruptly ceases and the blade is thrown out of the magazine, with a sort of click, without having the possibility of twisting or having a tendency to do so, thus protecting the cutting edges at the time of exit.



   Figs. 18 to 22 represent another variation of the store. It has been found that the magazine loading and unloading operation can be facilitated and that the life of the plastic magazine can be significantly increased by suppressing spring or flexing of the stack of blades under normal conditions. In other words, in this variant, there is neither tension of an element of the magazine, nor of all the blades.



  The slides in the magazine normally remain flat and free of tension, and neither the blades nor any part of the magazine is under tension. These interesting results are obtained by supporting the stack of slides in the magazine so that exit of all slides is prevented under normal conditions. However, the stack of blades is carried so that it can temporarily flex when it is desired to eject a blade and the leading end of a blade in the stack is thus brought opposite an outlet opening of the blade. shop. The magazine can be sheet metal or plastic resin, such as vinylite, polyethylene or the like.

   It has been shown here as intended to receive Gillette-type double-edged safety razor blades, although the invention is in no way limited to a particular razor blade. The store comprises a substantially reetangular housing, comprising a base 80 and a cover 89, as seen in FIGS. 20 and 19 respectively. The base 80 comprises a rectangular plate, slightly inclined upwards at both ends and provided at each corner with a rectangular projection directed upwards, 81, 82, 83 and 84. On the base 80 are fixed supports consisting of transverse bars 85 and 86, the distance which separates these bars depending on the length of the blade.

   In practice, these support bars may project about 1.5 mm above the plane of the base and they may be bevelled on their facing inner edges. The base also carries two vertical studs 87 and 88, placed on its central axis, each stud being placed between a support bar and the neighboring end of the base. The inner edge of each stud is beveled outward and upward, while its outer edge is re-linear.



   The cover has stepped side walls, receiving between them the edges of the base 80 and, when they are thus assembled, the two parts can be fixed by means of glue, by fusion or otherwise.



  In the center of the cover and symmetrically, there is an oval opening 90 for the thumb. It also has four rectangular cleats directed downwards 91, 92, 93 and 94, arranged in pairs outside the periphery of the opening 90 and in the same position, lengthwise, as the transverse bars 85 and 86 on the base. The cover is inclined at its ends corresponding to the inclination of the base and
 it is provided at each end with an inner flange 95 and 96, respectively.



   When the two parts of the magazine are assembled, there is an exit slot at each end, bounded, at one end, by the flange 95 of the cover and the projections 81 and 82 of the base and, at the other end, by the flange 96 of the cover and the projections 83 and 84 of the base. The central open space existing between the projections 81, 82 and 83, 84 constitutes a chamber with clearance for the blades.

   When the blades are of the Gillette type, that is to say double-edged blades 70, with central longitudinal slot 71 and notches in the angles defining the elongated, blunt end parts of the blade, the parts of the blade. end protrude into the space between protrusions 81 and 82 at one end and protrusions 83 and 84 at the other end of the magazine. In addition, each blade has direction indicators, such as arrows 72, indicating which direction to move the top blade of the stack to pop it out.



   The magazine can be loaded with a stack of these blades 70 before assembling its two parts, simply by laying the blades flat on the transverse support bars 85 and 86, but by shifting the successive blades, threaded, one in two. on the stud 87 and the intermediate blades on the stud 88.

   There is shown (fig. 22) a blade 70 on the stud 88 and two blades on the stud 87, one of them being the blade which appears at the top of the stack in FIG. 18. This blade is prevented from moving to the right by contacting its solid end against the left edge of the stud 87, but, of course, it is free with respect to the stud 88 and its inner solid end can mount on the pin. inclined inner edge of stud 87, when it arrives at this point.



   In their normal flat position, the shoulders of the blades are located, at both ends of the stack, below the upper faces of the projections 81, 82, 83 and 84 which constitute the threshold of the exit openings. Consequently, when he wishes to separate and bring out the upper blade, the user can press down on the central part of the stack of blades, with the thumb or another finger, thus bending the entire stack and lifting both of them. ends in the flat, horizontal position shown in fig. 21, to come into the upwardly inclined position shown in FIG.

   22, in which the end of the blade 70 located on the top of the stack is raised behind the projections 8, and 84 and comes opposite the exit opening of the blade. By then pushing this blade, it can be ejected, while the next one is prevented from moving in the same direction.



   It is understood that usually the magazine will contain a load of eighteen slides or more and the slides are laid out upon loading. with the arrows 72 directed alternately in the opposite direction, depending on their position in relation to the studs 87 and 88. The stack of blades rests freely on the transverse bars 85 and 86, flat, absolutely without tension and without exerting any continuous force on the store case. The top strip of the stack is normally held below the level of the exit slots by the pins 91 to 94. However, when flexing the stack, as shown in FIG. 22, the end of the upper blade is made to coincide with the slot.

   This blade can then be advanced in the desired direction and after its solid rear end has passed between the tenons 91 and 92, it is free to climb on the bevelled edge of the stud 87 and to exit the magazine.



   The two embodiments shown in FIGS. 1 to 11 comprise a cover forming an elastic device, pressing on the upper blade. There is shown in FIGS. 23 to 34 a very satisfactory means of obtaining an elastic device maintaining the upper blade at a determined level, thus constituting a preferred embodiment of the invention.

   Instead of the elastic device being added to the cover, a spring is placed under the battery so as to keep the upper blade at a determined level, preferably :) a certain distance below the cover, by means of ears making protrusion below it. The cover is rigidly connected to the base. Further, preferably, guide ribs are provided in the vicinity of each exit slit of the blades, so as to guide the rear end in a central position until its sharp edges have passed safely beyond. of the blade exit slot.



   An important feature of the arrangement is also that there are concave or converging walls leading to the exit slots and serving as guides for the front end of a blade to and into the slot. This construction feature is important because it allows for manufacturing tolerances and facilitates the free exit of the blades.



   The magazine shown in the drawing can be made of any sheet material, for example by molding a synthetic resin or by stamping a thin sheet. In a preferred form, the magazine is molded from a transparent material known as Lucite. This magazine has a base and a cover which can be made separately and then engaged one over the other to enclose the stack of slides, or they can be joined by fusion or some other way. The two parts are made in such a way as to have cross-sections of substantially uniform material throughout, thus facilitating molding and avoiding any tendency to warp in service.

   The lower part or base 100 of the store, as can be seen above all in FIG. 32, is rectangular and raised at both ends, so as to terminate along horizontal flat edges 101 and 102 which, in the finished magazine, constitute the lower sides of the exit slots for the blades. The part 100 is of uniform cross-section and its interior surface gradually rises to the edges of the exit slits at opposite ends. It thus tends to guide the front end of a blade to one or the other of the slots, depending on the direction of movement of the blade in the magazine.



   The base also has two narrow blade placement studs 103 and 104 which are spaced apart which is about 2/3 the length of the blade slot and which has symmetrically bevelled and rounded interior ends. These studs are aligned with the longit-udinal axis of the. base and they have a width such that they can pass through the slit of the blades with play and their height is such that they come close to the inside face of the magazine cover and that they can accommodate a stack of about twenty blades . The parallel lateral edges of the base have a series of shallow, rectangular recesses 105, for example three on each side.



   The base further comprises a transverse slot 106 serving to receive a spring, located in the vicinity of one of its ends and opening out substantially at the level of the lower face of the base. The slot 106 has an enlargement on its lower bofd constituted by a central notch 107.



  Directly behind the slot and in the inside face of the base, there is a transverse cavity 108 forming a sudden shoulder and constituting a stop for the spring once the latter has been introduced into the magazine. stack of slides, as described below. Notch 107 extends from the inner edge of slot 106 through the shoulder of cavity 108.



   The magazine cover 110, as seen in Figs. 29 and 30, is also rectangular in shape and has side walls 111 and 112 located at a distance such that the base 100 can be accommodated between them and their inner edges have a shoulder, so as to constitute a series of rectangular ears 113 and shallow, three on each side, fitting with play in the recesses 105 of the base and engaging in these recesses. The material of the cover is resilient enough to allow it to snap into place with the base and, when this is done, the lugs 113 determine the relative longitudinal position of the two pieces which are assembled and which together form a casing for the stack. blades.

   A clearance of approximately 0.17 mm is provided between the ears 113 and the recesses 105 for the manufacture and to eliminate the forces in the finished magazine.



   The cover has a series of downwardly directed ears 116, for example four in number, and, in the store shown, these ears are arranged around the periphery of an oval window 117 formed symmetrically in the center of the cover and large enough for the user to insert their thumb. The two ears which are at each end of the window are thus at a certain transverse distance from each other and this distance is important, as will be seen below.

   The verele neck also has, in its longitudinal axis, longitudinal gliding ribs 114 and 115 which, in the assembled magazine, descend downwards from a point above the studs 103 and 104, in the Respective exit slots located at opposite ends of the magazine.



   When the two parts of the magazine are assembled, the studs 103 and 104 are located in the magazine outside the outline of the downwardly directed ears 116 and the upper edges of the studs 103 and 104 are located substantially in the magazine. plane determined by the lower faces of the ears 116 or slightly above this plane.



   The magazine has an elongated U-shaped leaf spring 119 which is slightly narrower than the width of the. slot 106 intended to receive this spring, and its di mensio, ns are such that when introduced through this slot, its front edge and its sides pass freely along the studs 103 and 104. The introduction of the spring is facilitated by the notch 107 which allows the rear edge of the spring to be advanced by means of a blade or other sharp instrument until its rear end has completely entered the cavity 108 and is prevented from then returning to the slot 106 .

   The spring is curved upwards and serves to resiliently lift the stack of blades to bring it into a position determined by the engagement of the top blade of the stack with the inner faces of the ears 116. The spring 119 can be inserted. as the last packaging operation after said stack of slides has been introduced and the magazine has been closed. When its rear end is anchored against the shoulder of the cavity 108, its end a. goes. It is free to move on the surface of the base 100 as the effective thickness of the stack of blades gradually decreases in service.



   The magazine is shown loaded with a stack of about twenty blades 70, each having a median longitudinal slot 71 and being provided with the direction indication constituted by arrows 72 which show the user the direction in which to move. the upper blade to pull it out properly. Each blade has notches in its a. angles and these notches determine elongated, non-cutting end parts, placed in the center and symmetrically with respect to the axis of the blade and the width of which is such that they adapt with the clearance between each pairs of ears 116 located at the ends of the window 117.



   While preparing the store described ei-dessn, <. the manufacturer feeds, preferably automatically, a stack of twenty slit slats onto the base, alternately threading. the blades on their respective studs 103 and 104, so that each blade is free to move longitudinally the length of its slot minus the length of one of the studs, da. n has only one meaning.

   By bringing the blades in this way, they are reversed end to end, so that the direction indicating arrows 72 also alternate with respect to their direction and indicate that! At the end of the magazine the blade which is at this point on top of the stack must be brought in and out.

   The spring is then introduced. 119 through the 106 key slot! a manner indicated above and the fold of the blades ast raised by the spring to a level determined by the internal faces of the ears 716. During this movement, the studs 103 and 104 pass with play in the slots of the blade to come to a height which is slightly above the level of the upper blade, determined by its stop on the ears 116, that is to say that the interior entries of the studs 103 and 104, on the one hand, and ears 116, on the other hand, vertically overlap a small amount.



   It can therefore be seen that the hidden outer end of the upper blade is now engaged with the outer edge of the right-hand stud 103 and that this blade can only move outward in the direction indicated by the arrows 72 that 'she wears. When the user wishes to eject the blade, he can insert his thumb through the window 117 and move the blade to the right to come into a position shown in phantom in FIGS. 23, 29 and 31.

   In this position, we see that the hidden inner end of the blade, determined by its corner notches, has passed externally beyond the two ears 116 located at the right end of the window 117, that is- that is, the ears 116 are now placed in the corner notches of the blade.

   As soon as the end of the blade is thus released from the obstruction formed by these lugs, it is lifted by the action of the spring 119 against the inner surface of the cover 110, thus being drawn above the stud 103 and released from this one. At the same time, the slot 71 engages the guide rib 114, so that the blade is held in a central position with its two edges out of contact with the ends of the exit slot. The user is then free to completely withdraw the blade from the exit slot and, in this final movement, the guide rib 114 guides the blade and prevents any contact between its edges and the magazine.



   To extract the upper blade from the stack, the user brings his sander or another finger in contact with the blade and the press forward, in the direction indicated by the arrow which is marked on the blade. When the pressure exerted is sufficient for the stack to be moved against the action of the spring 119, the upper blade can be lowered to below the edges 101 or 102 of the outlet openings, and in this case the curved face of the base tends to guide the front end of the blade toward the outlet opening.



  On the other hand, when the pressure exerted on the stack is not so great, the blade is lowered only to a level situated above the edges 101 or 102; in this case, the inclined rib 114 or 115 guides the end of the blade down into the outlet opening, this by lowering not only the upper blade, but also those located below.



   When the upper blade is advanced into the position determined by the stud 103, as shown in Figs. 29 and 31, the part of the blade which is not sharp emerges from the lugs 116 directed downwards, and the spring 119 lifts the stack of blades by a height corresponding to the thickness of the partially extracted blade, by, bringing the next blade into contact with the ears 116.



  Before reaching this position, the blade which is extracted is pressed by the stack and the spring against the ends of the ears 116, and in order to be able to disengage it, the resulting frictional force must be overcome; when the blade reaches the position shown in fig. 29 and 31, it is held loosely as it passes through the outlet opening.



  As the blade is continued to move, the rib 114 enters the slot in the blade and holds it in position until the rear end of the blade reaches the inner slant end of the rib 114. Final - ment, the end of the blade is lowered below the rib 114 or 115 and the blade easily leaves the store without undergoing bending.



     Since the upper blade of the stack can only be ejected by pa. When moving in one direction, it is of considerable importance for the user that he be informed by easily visible indications of the direction in which the first blade must be moved to take it out of the magazine. The arrows are placed on the blade in a position such that they are freely visible through the opening for introducing the finger, which the magazine has. In the embodiment shown, the arrows are placed entirely in one half of the face of the blade, parallel and with their points directed towards the end of. the blade which is furthest from said points.

   The tips of the arrows end slightly behind the median transverse axis of the blade.



   With current manufacturing methods, a continuous series of blades with arrows directed in one direction can easily be fabricated, and by stacking blades in any of the magazines described, every other blade is reversed end to end. so that the arrows are also reversed on the alternate blades, so as to indicate the proper direction of the output movement in the stack of staggered blades.


 

Claims (1)

REVENDICATION : Magasin pour lames de rasoir de sûreté, destiné à contenir une pile de lames de rasoir avec fente, lames qui sont destinées à être extraites alternativement par les deux extrémités opposées du magasin en les déplagant dans des directions opposées, earaeté- risé en ce qu'il présente un goujon de gui- dage disposé à chacune des extrémités du magasin, les lames étant décalées longitudinalement les unes par rapport aux autres dans le magasin, de manière que chaque goujon passe dans la fente d'une lame sur deux, ceci pour que chaque lame ne puisse être dé- placée que vers l'extrémité par laquelle elle doit être extraite, CLAIM: Magazine for safety razor blades, intended to contain a stack of razor blades with slit, blades which are intended to be taken out alternately by the two opposite ends of the magazine by moving them in opposite directions, hardened in that it has a guide pin arranged at each of the ends of the magazine, the blades being offset longitudinally with respect to each other in the magazine, so that each stud passes through the slot of every other blade, this so that each blade can only be moved towards the end by which it must be extracted, l'espace compris entre les deux goujons étant libre pour permettre à l'usager d'engager un doigt pour faire glisser la lame supérieure de la pile vers l'extrémité par laquelle elle doit être extraite, le maga- sin comprenant une partie supérieure présentant une ouverture découvrant la lame sapé- rieure pour que l'usager puisse introduire son doigt. the space between the two studs being free to allow the user to engage a finger to slide the upper blade of the stack towards the end through which it is to be extracted, the magazine comprising an upper part having an opening revealing the saphenous blade so that the user can insert his finger. SOUS-REVENDICATIONS : 1. Magasin selon la revendication, caracté- risé en ce que la partie supérieure du magasin est disposée de façon que le niveau de la lame supérieure soit dans un plan situé audessous du sommet des goujons. SUB-CLAIMS: 1. Magazine according to claim, characterized in that the upper part of the magazine is arranged so that the level of the upper blade is in a plane located below the top of the studs. 2. Magasin selon la revendication, carac térisé en ce qu'il comprend une partie supérieure et une partie inférieure présentant sur le coté des éléments destinés à s'engager les uns dans l'es autres pour maintenir ces parties assemblées. 2. Store according to claim, charac terized in that it comprises an upper part and a lower part having on the side elements intended to engage one in the other to keep these parts assembled. 3. Magasin selon la sous-revendication 1, caractérisé en en que sa. partie supérieure dé- terminant le niveau de la lame supérieure de la pile est à une distance suffisante desdits goujons pour que l'extrémité arrière fermée de la lame dépasse ladite partie supérieure avant que cette extrémité arrive en contact avec le goujon correspondant, ceci de façon que la lame supérieure puisse être enlevée de la. pile. 3. Store according to sub-claim 1, characterized in that its. upper part determining the level of the upper blade of the stack is at a sufficient distance from said studs for the closed rear end of the blade to protrude from said upper part before this end comes into contact with the corresponding stud, in such a way that the upper blade can be removed from the. battery. 4. Magasin selon la sous-revendication 1, dans lequel les lames sont serrées élastiquement les unes contre les autres, caractérisé en ce que la partie supérieure du magasin est élastique (17, 18 ; 35, 38) et. presse sur les la-mes vers le bas en les maintenant au-dessous du sommet des goujons. 4. Magazine according to sub-claim 1, wherein the blades are resiliently clamped against each other, characterized in that the upper part of the magazine is elastic (17, 18; 35, 38) and. press down on the la-mes keeping them below the top of the studs. 5. Magasin selon les sous-revendications 3 et 4, caractérisé en ce que les bords de la partie supérieure du magasin s'étendent transversalement sur les lames et sont dispo- sés entre les goujons, ceci pour permettre de soulever l'extrémité arrière de la lame pardessus le goujon après que cette dernière a. été déplacée. 5. Magazine according to sub-claims 3 and 4, characterized in that the edges of the upper part of the magazine extend transversely over the blades and are disposed between the studs, this to allow the rear end of the magazine to be lifted. the blade over the stud after the latter has. been moved. 6. Magasin selon la sous-revendication 4, caractérisé en ce que la partie supérieure du magasin est formée de flasques dirigés vers l'intérieur et vers le bas (17, 18) et qui sont destinés à presser, par l'intermédiaire de la pile de lames, sur les extrémités d'un organe (15) fixé au fond du. magasin. 6. Magazine according to sub-claim 4, characterized in that the upper part of the magazine is formed of flanges directed inwardly and downward (17, 18) and which are intended to press, via the stack of blades, on the ends of a member (15) fixed to the bottom of. shop. 7. Magasin selon la sous-revendication 4, caractérisé en ce que la partie supérieure du magasin est formée d'un couvercle coopérant avec ladite partie inférieure et présentant une partie centraJe a. rquée vers le bas pour presser sur les lames. 7. Store according to sub-claim 4, characterized in that the upper part of the store is formed of a cover cooperating with said lower part and having a centraJe part a. downward to press down on the blades. 8. Magasin selon la sous-revendication 4, caractérisé en ce que la i'aee intérieure du fond du magasin présente au moins une saillie dirigée vers le haut (34), destinée à empêcher que la lame inférieure reste en contact avec une surface plane. 8. Magazine according to sub-claim 4, characterized in that the inner i'aee of the bottom of the magazine has at least one upwardly directed projection (34), intended to prevent the lower blade from remaining in contact with a flat surface. . '). Magasill selon. la revendieation, earae- térisé par un ressort disposé au-dessous de la pile de lames, ledit ressort poussant les lames vers le haut. et pressant la lame supérieure vers l'ouverture de la. partie supérieure du magasin destinée à laisser passer le doigt de l'usager, ce ressort constituant un support élastique permettant, la descente élastique de la pile quand le doigt de l'usager presse sur la lame supérieure de ladite pile. '). Shop according to. the resale, earaeterized by a spring disposed below the stack of leaves, said spring pushing the leaves upward. and pressing the upper blade towards the opening of the. upper part of the magazine intended to allow the user's finger to pass, this spring constituting an elastic support allowing the elastic descent of the stack when the user's finger presses on the upper blade of said stack. 10. Magasin selon Ja sous-revendication 1. comprenant un ressort disposé sous la pile de lames, caractérisé en ce que la. partie supérieure du magasin est pourvue de saillies diri gées vers le bas à l'intérieur du magasin et destinées à. fixer le niveau de la lame supérieure, cette partie supérieure formant avec la partie inférieure du magasin un boîtier rigide, de manière à résister à la pression exercée vers le haut par la pile sous l'in- flnenee dudit ressort, lesdites saillies étant adjacentes i l'ouverture destinée à recevoir le doigt, de façon qu'elles libèrent brusquement l'extrémité arrière des lames sous 1'effet de la pression exercée vers le haut. par la, pile de lames. 10. Store according to Ja sub-claim 1. comprising a spring disposed under the stack of blades, characterized in that the. upper part of the magazine is provided with projections directed downwards inside the magazine and intended for. fixing the level of the upper blade, this upper part forming with the lower part of the magazine a rigid casing, so as to resist the pressure exerted upwards by the stack under the influence of said spring, said protrusions being adjacent i the opening intended to receive the finger, so that they suddenly release the rear end of the blades under the effect of the pressure exerted upwards. by the, stack of blades. 11. Magasin selon la. sous-revendication 10, destiné à contenir des lames présentant des extrémités prolongées avec des angles enco- rhés, caractérisé en ce que des saillies (116) sont disposées autour de l'ouverture destinée à recevoir le doigt (7. 17) dans une position telle que lorsque la lame qui doit être extraite est libérée, son prolongement soit engagé entre les saillies. 11. Store according to. Subclaim 10, intended to contain blades having extended ends with embossed angles, characterized in that projections (116) are arranged around the opening for receiving the finger (7. 17) in a position such that when the blade which is to be extracted is released, its extension is engaged between the projections. 12. Magasin selon la sons-revendication 10, caractérisé en ce que ledit boîtier présente à chaque extrémité une ouverture de sortie sensiblement plus haute que l'épaisseur d'une lame et distante du fond, cette fente étant destinée à recevoir l'extrémité avant de la lame qui est avancée, et en ce que chaque ouverture de sortie présente une nervure inclinée vers le bas (1l. 4, 1. 15) et placée dans un position telle qu'elle puisse pénétrer dans la fente des la. mes lors de leur déplacement à l'extérieur du boîtier, ceci pour guider l'extrémité arrière de la lame après qu'elle a quitté le goujon correspondant. 12. Store according to claim 10, characterized in that said housing has at each end an outlet opening substantially higher than the thickness of a blade and distant from the bottom, this slot being intended to receive the front end. of the blade which is advanced, and in that each outlet opening has a downwardly inclined rib (11. 4, 1. 15) and placed in a position such that it can enter the slot in the. mes as they move out of the housing, to guide the rear end of the blade after it leaves the corresponding stud. 13. Magasin selon la sous-revendication 12, caractérisé en ce que la nervure de guidage (114, 115) comprend une pa. rtie terminale disposée directement à l'intérieur de 1'onven- ture de sortie. 13. Store according to sub-claim 12, characterized in that the guide rib (114, 115) comprises a pa. terminal strip disposed directly inside the outlet opening. 14. Magasin selon la sous-revendication 12, caractérisé en ce que ledit boîtier comprend des parois terminalles ineurvées vers le haut et qui sont destinées à guider les lames vers leur ouverture de sortie correspondante lorsque la lame n'est pas dans le plan de ladite ouverture de sortie lors du dépla. eement ini- tira. ! de la lame. 14. Magazine according to sub-claim 12, characterized in that said housing comprises end walls ineurvées upwards and which are intended to guide the blades towards their corresponding exit opening when the blade is not in the plane of said. exit opening when moving. eement will initiate. ! of the blade. 15. Ma. gasin selon la sous-revendication 10, caractérisé en ce que la partie inférieure du magasin présente une rainure (106) adjacente à une des ouvertures de sortie de celle ci, cette rainure étant destinée à permettre l'introduction d'une lame de ressort incurvée (119)'au-dessous de la pile de lames. 15. Ma. Gasin according to sub-claim 10, characterized in that the lower part of the store has a groove (106) adjacent to one of the outlet openings thereof, this groove being intended to allow the introduction of a curved leaf spring (119) 'below the leaf stack. 16. Magasin selon la sous-revendication 15, caractérisé en ce que la face intérieure de ladite partie inférieure présente un épaulement (108) adjacent à ladite rainure (106) et en ce qu'une encoche (107) est ménagée entre le bord intérieur de la rainure et un point situé au-dessous dudit épaulement, cette encoche étant destinée à permettre l'introduction d'un instrument permettant de déplacer l'extrémité arrière du ressort derrière l'épaulement. 16. Store according to sub-claim 15, characterized in that the inner face of said lower part has a shoulder (108) adjacent to said groove (106) and in that a notch (107) is formed between the inner edge. of the groove and a point located below said shoulder, this notch being intended to allow the introduction of an instrument making it possible to move the rear end of the spring behind the shoulder. 17. Magasin selon la revendication, carac- térisé en ce qu'il comprend une enveloppe présentant des saillies intérieures (63-68, 51) destinées à venir en contact avee les faces supérieure et inférieure de la pile de lames, ces saillies étant disposées de façon que tout mouvement accidentel des lames décalées l'une par rapport à l'autre est empêché, les lames étant maintenues en position fléchie. 17. Magazine according to claim, charac- terized in that it comprises a casing having internal projections (63-68, 51) intended to come into contact with the upper and lower faces of the stack of blades, these projections being arranged. so that any accidental movement of the blades offset from one another is prevented, the blades being kept in the flexed position. 18. Magasin selon la sous-revendication 17, caractérisé en ce que lesdites saillies internes (63-68, 51) de l'enveloppe sont disposées de façon que les lames soient maintenues fléchies transversalement. 18. Magazine according to sub-claim 17, characterized in that said internal projections (63-68, 51) of the casing are arranged so that the blades are kept flexed transversely. 19. Magasin selon la sous-revendication 17, caractérisé en ce que lesdites saillies internes l63-68, 51) sont disposées de façon à maintenir les lames fléchies longitudinalement. 19. Magazine according to sub-claim 17, characterized in that said internal protrusions 163-68, 51) are arranged to keep the blades flexed longitudinally. 20. Magasin selon la sous-revendication 1, comprenant un boîtier présentant des ouvertures de sortie à chaque extrémité, caractérisé en ce que les lames sont disposées sur les goujons sans être fléchies, ces lames 6tant empê- ehées de se déplacer longitudinalement par le fait que les parois extrêmes du boîtier (81, 82, 83, 84) sont disposées à proximité de l'ex- trémité des lames, les ouvertures de sortie étant disposées au-dessus du niveau auquel la lame supérieure de la pile est maintenue, des saillies transversales au boîtier (85, 86) 6tant prévues sur le fond du boîtier pour permettre à l'usager de fléchir les lames en exerçant une pression avec le doigt, 20. Magazine according to sub-claim 1, comprising a housing having outlet openings at each end, characterized in that the blades are disposed on the studs without being bent, these blades 6 being prevented from moving longitudinally by the fact. that the end walls of the casing (81, 82, 83, 84) are disposed near the end of the blades, the outlet openings being disposed above the level at which the top blade of the stack is held, projections transverse to the housing (85, 86) 6 being provided on the bottom of the housing to allow the user to flex the blades by exerting pressure with the finger, ceei afin de soulever l'extrémité de la lame située vers le goujon correspondant, pour l'amener à la hauteur de l'ouverture de sortie et pour pouvoir ensuite la faire glisser dans cette dernière. ceei in order to lift the end of the blade located towards the corresponding pin, to bring it up to the height of the outlet opening and then to be able to slide it into the latter. 21. Magasin selon la sous-revendication 20, caractérisé en ce que lesdites saillies transversales (85, 86) constituent deux zones de pivotement situées à distance l'une de l'autre et disposées de part et d'autre de l'ouverture destinée à recevoir le doigt de l'usager (90). 21. Store according to sub-claim 20, characterized in that said transverse projections (85, 86) constitute two pivoting zones located at a distance from each other and arranged on either side of the opening intended for to receive the user's finger (90). 22. Magasin selon la sous-revendication 21, caractérisé en ce que lesdites saillies transversales (85, 86) sont constituées par des barres montées sur le fond du boîtier entre les goujons (87) et des parties (91-94) destinées à fixer le niveau de la lame supérieure, et en ce que lesdites parties (9194) sont disposées au-dessus desdites barres. 22. Store according to sub-claim 21, characterized in that said transverse projections (85, 86) are constituted by bars mounted on the bottom of the housing between the studs (87) and parts (91-94) intended to fix the level of the upper blade, and in that said parts (9194) are disposed above said bars. 23. Magasin selon la revendication, carac- térisé en ce qu'une partie de chaque lame, disposée au-dessous de l'ouverture destinée à recevoir le doigt de l'usager, porte une indication (72) du sens dans lequel la lame supérieure de la pile doit être extraite. 23. Magazine according to claim, characterized in that a part of each blade, disposed below the opening intended to receive the user's finger, bears an indication (72) of the direction in which the blade top of the stack must be removed. 24. Magasin selon la sous-revendication 23, caractérisé en ce qu'il est disposé pour reeevoir des lames dont le profil est symétrique par rapport aux axes de la lame et qui sont identiques les unes aux autres, l'indication du sens d'extraction étant portée par une seule face de la lame et la même pour toutes les lames, ces dernières étant empilées dans le magasin en les retournant alternativement bout à bout de façon à indiquer des sens d'extraction alternativement opposés. 24. Store according to sub-claim 23, characterized in that it is arranged to receive blades whose profile is symmetrical with respect to the axes of the blade and which are identical to each other, indicating the direction of extraction being carried by a single face of the blade and the same for all the blades, the latter being stacked in the magazine by turning them alternately end to end so as to indicate alternately opposite directions of extraction.
CH280921D 1947-01-27 1948-01-26 Store for safety razor blades. CH280921A (en)

Applications Claiming Priority (8)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US280921XA 1947-01-27 1947-01-27
US90547XA 1947-05-09 1947-05-09
US60647XA 1947-06-06 1947-06-06
US300647XA 1947-06-30 1947-06-30
US90847XA 1947-08-09 1947-08-09
US792612A US2510740A (en) 1947-08-09 1947-08-09 Tri-(cyclic-lower alkylene mercapto)-s-antimonous acids
US110947XA 1947-09-11 1947-09-11
US723907A US2510738A (en) 1947-08-09 1947-12-18 Oil soluble tri-(substituted-mercapto)-antimonous acids

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH280921A true CH280921A (en) 1952-02-15

Family

ID=27573918

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH280921D CH280921A (en) 1947-01-27 1948-01-26 Store for safety razor blades.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH280921A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0069003B1 (en) Apparatus for storing and dispensing articles, e.g. small boxes
FR1450241A (en) Improvements to packaging boxes
FR2633260A1 (en) DISPENSER OF TABLETS
EP1533248B1 (en) Storage and distribution device for stacked objects.
BE1005930A3 (en) Necesary FOR PUZZLE BOX CRUST.
CH651270A5 (en) DISTRIBUTION HOOD FOR PRESSURIZED CONTAINER.
CH450623A (en) Stapling instrument with staple cartridge for suturing hollow organs or the like
LU87833A1 (en) DISPENSER FOR NOTEBOOK ADHESIVE PAPER
CH461025A (en) Packaging for tablets to be consumed, especially for chewing gum tablets
FR2723928A3 (en) Container with sliding lid
FR2543804A1 (en) CLOSURE FOR SPORT SHOES, ESPECIALLY FOR SKI OR MOUNTAIN SHOES
EP3464101A1 (en) Pot comprising a lid having a guided latching feature
FR2501645A1 (en) CONTAINER FOR PHOTOGRAPHS
CH280921A (en) Store for safety razor blades.
FR2695916A1 (en) Box for staples joined in strips.
FR2588794A1 (en) CASSETTE TYPE STAPLER
EP0925738A1 (en) Container for storing a product, especially for hair care, with regard to its application to a substrate
BE479900A (en)
EP2461727A1 (en) Device for dispensing of wiping material by means of a dispensing apparatus for sanitary, hygienic, and industrial use
FR2635083A1 (en) Device for extracting a first slice and the following ones of a product contained in a container
EP0221830A1 (en) Manually controlled automatic ticket dispenser
CH285875A (en) Blade store.
CH278676A (en) Distributor of sharp blades.
BE500009A (en)
BE491338A (en)