CA2550440C - Process for combining letters and large format and/or non- mechanizable postal items in a single letter carrier walk - Google Patents
Process for combining letters and large format and/or non- mechanizable postal items in a single letter carrier walk Download PDFInfo
- Publication number
- CA2550440C CA2550440C CA2550440A CA2550440A CA2550440C CA 2550440 C CA2550440 C CA 2550440C CA 2550440 A CA2550440 A CA 2550440A CA 2550440 A CA2550440 A CA 2550440A CA 2550440 C CA2550440 C CA 2550440C
- Authority
- CA
- Canada
- Prior art keywords
- letters
- sorting
- machine
- tour
- distribution
- Prior art date
- Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
- Expired - Fee Related
Links
Classifications
-
- B—PERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
- B07—SEPARATING SOLIDS FROM SOLIDS; SORTING
- B07C—POSTAL SORTING; SORTING INDIVIDUAL ARTICLES, OR BULK MATERIAL FIT TO BE SORTED PIECE-MEAL, e.g. BY PICKING
- B07C3/00—Sorting according to destination
Landscapes
- Sorting Of Articles (AREA)
- Management, Administration, Business Operations System, And Electronic Commerce (AREA)
- Information Transfer Between Computers (AREA)
Abstract
Description
L'invention concerne un procédé pour préparer une tournée du facteur avec des objets postaux dits « de grand format » et/ou de objets postaux dits « non mécanisables » qui sont fusionnés avec des lettres, dans lequel on constitue d'abord dans une machine de tri la tournée du facteur avec les lettres et on insère ensuite les objets de grand format et/ou les objets non mécanisables entre les lettres de la tournée du facteur.
La préparation d'une tournée du facteur avec des lettres et des objets de grand format, par exemple des paquets ou des magazines, et/ou des objets non mécanisables, par exemple certaines lettres qui ne peuvent pas être triées en machine, fusionnés avec les lettres consiste à ordonner les lettres et les objets de grand format et/ou non mécanisables selon l'ordre des points de distribution de la tournée du facteur pour permettre au facteur d'effectuer une distribution avec une unique sacoche.
II existe des machines de tri postal dites de "séquencement" qui peuvent traiter à la fois des lettres et des objets dit de grand format comme indiqué
dans le brevet US-6822182. Toutefois de telles machines sont encore peu rentables du fait de leur faible débit.
Pour préparer une tournée unique du facteur contenant à la fois des lettres et des objets de grand format, on peut encore procéder de la manière suivante. On prépare d'abord une tournée du facteur avec les lettres uniquement. Puis on prépare sur une autre machine de tri la même tournée du facteur avec les objets de grand format. On fusionne ensuite manuellement les deux tournées pour en faire une seule. La préparation de cette tournée unique du facteur requiert donc actuellement beaucoup de manipulations qui augmentent le coût associé à la distribution qui représente actuellement environ les deux tiers du coût total de traitement d'un envoi postal. Par ailleurs, de nombreux centres de tri de petite taille ne possèdent pas de machine de tri pour objets de grand format. La préparation de la tournée du facteur avec les objets de grand format doit alors être faite complètement manuellement ce qui rend la préparation de la tournée du facteur fusionnée particulièrement longue et fastidieuse. Aussi, l'insertion manuelle des objets de grand format parmi les lettres est fastidieuse et l'opérateur doit balayer un grand nombre de lettres pour localiser l'endroit approprié d'insertion d'un objet de grand format.
Le but de l'invention est donc de proposer une solution simple pour faciliter la préparation d'une tournée du facteur avec des lettres et des objets de grand format et/ou des objets non mécanisables fusionnés avec les lettres.
A cet effet, l'invention a pour objet un procédé pour préparer une tournée du facteur avec des objets postaux dits « de grand format » et/ou des objets postaux dits « non mécanisables » fusionnés avec des lettres, dans lequel on constitue d'abord dans une machine de tri la tournée du facteur avec les lettres et on insère ensuite les objets de grand format etlou les objets non mécanisables entre les lettres de la tournée du facteur, caractérisé en ce que pendant le tri machine des lettres, on passe dans la machine de tri des intercalaires qui portent chacun un code visuel et une information de tri lisible par la machine de tri, en ce qu'on programme la machine de tri pour qu'elle répartisse lesdits intercalaires dans les sorties de tri en fonction des informations de tri apposées sur les intercalaires de façon à fragmenter les lettres de la tournée du facteur en plusieurs groupes de lettres, lesdits intercalaires séparant les groupes de lettres entre deux points de distribution consécutifs de la tournée, et en ce qu'un opérateur insère manuellement les objets de grand format et/ou les objets non mécanisables entre les lettres en se repérant à l'aide des codes visuels apposés sur les intercalaires.
L'idée à la base de l'invention est donc d'utiliser des intercalaires qui servent de repères visuels et de séparateurs pour fragmenter la tournée du facteur en paquets ou petits groupes de lettres aux endroits correspondant à
un changement de point de distribution dans la tournée du facteur.
En particulier, les lettres de la tournée du facteur sont d'abord ordonnées selon la succession des points de distribution consécutifs de la tournée.
Lorsqu'un objet de grand format ou un objet non mécanisable doit être inséré dans la tournée de lettres, l'opérateur peut s'aider des intercalaires pour repérer visuellement l'endroit où cet objet doit être inséré dans la tournée.
De la sorte, il n'a plus besoin de balayer un grand nombre de lettres pour chercher l'endroit approprié d'insertion d'un envoi de grand format ou non mécanisable ce qui contribue à accélérer cette opération d'insertion manuelle des objets de grand format et/ou des objets non mécanisables.
On sait par expérience que les opérateurs chargés de préparer et fusionner les envois dans les tournées de facteur savent associer rapidement et visuellement une adresse postale et un point de distribution dans une tournée du facteur.
Avec le procédé selon l'invention, certains points de la succession de lettres constituant la tournée sont donc repérés visuellement par les intercalaires ce qui facilite la recherche manuelle des endroits où doivent être insérés respectivement tes objets à trier manuellement.
La programmation de la machine de tri consiste par exemple à introduire dans la machine une valeur « n » identifiant la dimension en nombre de points de distribution de l'intervalle entre deux intercalaires consécutifs et à
insérer dans une liste de points de distribution résultant d'un plan de tri mémorisée dans la machine des points de distribution fictifs qui correspondent aux informations de tri apposées sur les intercalaires, ces points de distribution fictifs étant espacés entre eux de « n » points de distribution dans ladite liste de points de distribution.
La programmation de la machine de tri peut également consister à
introduire dans la machine une valeur « v » de lettres à séparer par deux intercalaires consécutifs, à affecter à chaque point de distribution un nombre présumé de lettres et à insérer dans une liste de points de distribution résultant d'un plan de tri mémorisé dans la machine des points de distribution fictifs qui correspondent aux informations de tri apposées sur les intercalaires, ces points de distribution fictifs étant espacés deux à deux dans ladite liste de points de distribution d'un nombre de points de distribution calculé à partir des nombres présumés de lettres pour chaque point de distribution et de la valeur « v » de lettres à séparer par deux intercalaires.
Le procédé selon l'invention peut présenter les particularités suivantes - la machine de tri est programmée pour répartir les intercalaires à
intervalles égaux sur l'ensemble des points de distribution de la tournée du facteur ;
- chaque code visuel apposé sur un intercalaire est un code alphanumérique ;
- l'opérateur utilise un système d'assistance au tri manuel qui restitue une information indicative d'un code visuel d'un intercalaire en réponse à une information d'adresse.
- le système d'assistance au tri manuel comporte un système à
reconnaissance vocale d'adresse.
En répartissant de manière équidistante les intercalaires selon la succession des points de distribution de la tournée du facteur, on accélère l'association mentale pour l'opérateur entre une adresse postale d'un objet à
insérer et un emplacement où doit être inséré cet objet dans les groupes de lettres. En pratique, on pourra utiliser plusieurs dizaines (50 à 60) d'intercalaires sur une tournée de facteur comprenant plusieurs centaines de points de distribution.
Avec le procédé selon l'invention, l'insertion des objets de grand format et des objets non mécanisables entre les lettres peut être effectuée directement dans les sorties de tri de la machine à la fin de la préparation de la tournée du facteur de lettres mais le procédé selon l'invention s'applique aussi à une insertion manuelle dans des bacs de lettres regroupant les lettres prélevées des sorties de tri de la machine.
Le procédé s'applique avantageusement lorsque la préparation de la tournée du facteur est réalisée par exemple en trois passes de tri sur une machine de tri comportant un petit nombre de sorties de tri. Ce type de machine est aujourd'hui très largement utilisé dans tes centres de distribution postaux.
L'invention sera mieux comprise à la lecture de la description qui suit et à
l'examen des figures qui l'accompagnent. Cette description n'est donnée qu'à titre d'exemple indicatif et nullement limitatif de l'invention.
La figure 1 montre en perspective une machine de tri postal agencée pour mettre en oeuvre le procédé pour préparer la tournée du facteur selon l'invention.
La figure 2 est un organigramme illustrant la préparation du plan de tri.
La figure 3 est un synoptique des étapes mises en oeuvre dans le procédé
selon l'invention.
La figure 4 est une représentation schématique d'un système d'assistance au tri manuel à reconnaissance vocale pour mettre en oeuvre le procédé
selon l'invention.
La figure 5 illustre un bac contenant un ensemble de lettres fragmenté en groupes de lettres au moyen d'intercalaires.
La figure 6 est un synoptique montrant comment le plan de tri est préparé
de manière à ce que les intercalaires soient répartis en fonction des volumes de lettres pour les différents points de distribution.
L'invention consiste donc à préparer une ou plusieurs tournées du facteur contenant à la fois des lettres et des objets à insérer manuellement. On entend par objets à insérer manuellement les objets de grand format ainsi que les objets non mécanisables auxquels l'invention peut s'appliquer conjointement ou séparément.
Pour la préparation d'une tournée du facteur avec des lettres et des objets à insérer manuellement fusionnés avec les lettres, on utilise selon l'invention 5 des intercalaires. L'utilisation d'intercalaires dans le tri postal est connue en soi, par exemple pour séparer dans un bac de sortie de tri ou dans un réceptacle les envois de deux tournées de facteur.
Les intercalaires utilisés pour mettre en oeuvre le procédé selon l'invention sont bien entendu conçus pour se différencier visuellement d'autres intercalaires classiques utilisés dans le tri postal.
Cette différenciation pourra se faire par le choix d'une couleur particulière ou d'un format particulier de façon à les rendre facilement repérables par un opérateur.
Selon l'invention, chaque intercalaire porte un code visuel et en particulier un code alphanumérique, plus particulièrement un code numérique facilement visible par l'opérateur lorsque l'intercalaire est inséré entre des lettres par exemple dans un bac de sortie de tri.
Un intercalaire selon l'invention porte aussi un code de tri lisible par la machine de tri, par exemple un code à barres. Ce code de tri sert à
l'insertion par la machine de l'intercalaire dans le flux des lettres triées.
Selon le procédé de l'invention, on pourra utiliser sur une tournée de facteur un jeu d'une cinquantaine d'intercalaires portant chacun un code numérique allant par exemple de 1 à 50. Le code numérique pourra être apposé aux quatre coins de l'intercalaire pour être toujours repérable par un opérateur quelle que soit l'orientation de l'intercalaire entre les lettres triées.
La figure 1 montre une machine de tri 1 dans laquelle la préparation d'une tournée de facteur est effectuée en trois passes de tri des lettres.
La machine comprend un dépileur de lettres 2, un dispositif 3 de lecture de code (code à barres par exemple) ou de reconnaissance d'adresse par OCR et des sorties de tri 4 à tasseur par exemple.
De façon classique, les lettres sortant du dépileur 2 sont envoyées en série sur chant dans le dispositif 3 permettant de reconnaître leur adresse et sont ensuite dirigées en fonction de l'adresse reconnue automatiquement vers une sortie de tri 4. Ce processus de tri classique en soi est donc répété
trois fois selon un plan de tri en trois passes.
La figure 2 illustre par un organigramme simplifié le processus de préparation d'un plan de tri incorporant également une phase de préparation (programmation) de la machine de tri pour la prise en compte des intercalaires indiqués plus haut.
Dans une première étape 10, un opérateur édite sur écran une ou plusieurs tournées du facteur en saisissant à l'aide d'outils logiciels les points de distribution de chaque tournée selon l'ordre du déplacement du facteur au cours de la tournée.
Dans l'étape 11, des tournées de facteur sont déjà enregistrées en mémoire et dans ce cas l'opérateur n'a qu'à charger les tournées de facteur faisant l'objet du plan de tri.
Le nombre de passes de tri peut également être introduit par l'opérateur.
Généralement le nombre de sorties de tri de la machine pour la préparation des tournées de facteur est un paramètre déjà enregistré. Selon l'invention, l'opérateur active une fonction machine optionnelle de fusion d'objets de grand format et/ou d'objets non mécanisables dans les lettres et introduit une valeur « n » indicative de la taille de l'intervalle séparant deux intercalaires dans la liste des points de distribution « Pdi » d'une tournée.
Dans l'étape 12, les points de distribution de plusieurs tournées de facteur sélectionnées peuvent étre concaténés par le système de traitement de données de façon à générer une liste unique de points de distribution.
Dans l'étape 13, le système de traitement de données insère dans cette liste un code de tri intercalaire (un point de distribution fictif) à
intervalle régulier en fonction de la valeur « n » introduite précédemment. Des codes de tri intercalaires correspondant à des numéros d'intercalaires 1,2,3....
sont donc insérés dans la liste.
Dans l'étape 14, le système génère et mémorise un plan de tri à partir de cette liste de points de distribution et de code de tri intercalaires. On a donc dans le plan de tri une association entre les codes de tri intercalaires et les sorties de tri de sorte qu'un intercalaire sera trié de la même manière qu'une lettre, en fonction de son code de tri intercalaire.
Dans l'étape 15, le système peut associer également en mémoire une correspondance entre chaque point de distribution de la ou des tournées constituant le plan de tri et une information indicative du code visuel de l'intercalaire qui est associé au point de distribution. On doit comprendre ici que la fonctionnalité de cette dernière étape servira à un système d'assistance par reconnaissance vocale pour l'insertion des intercalaires dans les lettres.
Sur la figure 3, on a représenté sous la forme d'un organigramme différentes étapes d'un tri en plusieurs passes incluant des étapes du procédé selon l'invention après la phase de génération d'un plan de tri comme indiqué plus haut.
On introduit tout d'abord à l'étape 20 les lettres à trier dans la machine de tri 1, puis on introduit un jeu d'intercalaires selon l'invention à l'étape 21.
A l'étape 22, une première passe de tri est réalisée dans la machine de tri 11 suivant le plan de tri indiqué par la référence 7.
A l'étape 23, les lettres dans les sorties de tri avec les intercalaires sont regroupées de manière ordonnée et réintroduites (étape 24) avec les intercalaires en entrée de la machine de tri pour une deuxième passe de tri (étape 25) en machine.
De nouveau à l'étape 26, les lettres dans les sorties de tri avec les intercalaires sont regroupées de manière ordonnée pour être réintroduites (étape 27) en entrée de la machine pour une troisième et dernière passe de tri (étape 28). A la fin de la troisième passe de tri, les intercalaires séparent des groupes de lettres entre deux points de distribution consécutifs d'une tournée de facteur. Les lettres peuvent être laissées dans les sorties de tri si par exemple il s'agit de sorties de tri à tasseur. Elles peuvent aussi être stockées avec les intercalaires (étape 29) dans des bacs de stockage B (voir figure 5) associés respectivement aux sorties de tri de la machine ou encore dans un dispositif conçu spécifiquement pour faciliter l'opération d'insertion.
On comprend qu'on a donc dans chaque bac un ou plusieurs intercalaires séparant des groupes de lettres qui sont par exemple équi-répartis tous les « n » points de distribution.
Les objets de grand format peuvent étre insérés (étape 30) dans une machine de tri adaptée 5 pour étre pré-triés (étape 31 ) en une seule passe par exemple (pré-tri) ce qui peut faciliter leur insertion ultérieure entre les lettres stockées dans les bacs de stockage B. Dans cette étape de tri 31, la machine de tri 5 peut exploiter le plan de tri 7 et les objets de grand format peuvent à l'issue du pré-tri être transférés des sorties de tri de la machine vers des réceptacles R.
Les objets non mécanisables sont pré-triés manuellement à l'étape 38 dans des réceptacles R par un opérateur en respectant le même plan de tri que pour le pré-tri des objets de grand format.
L'opérateur procède maintenant à la fusion semi-manuelle des objets plats de grand format et des objets non mécanisables entre les lettres stockées dans les bacs B.
Pour cela, l'opérateur peut s'aider d'un système 6 à reconnaissance vocale d'adresse postale. Un tel système est par exemple connu de la demande de brevet US 2002/0036160. Pour la mise en oeuvre du procédé
selon l'invention, ce système 6 sera programmé de façon adéquate pour associer une adresse postale à une information indicative d'un code visuel d'intercalaire et restituer cette information sous forme sonore ou visuelle en réponse à une adresse postale.
Pour réaliser la fusion, l'environnement de travail de l'opérateur pourra être conçu de manière ergonomique, par exemple avec les bacs B alignés sur un présentoir et les réceptacles R placés à portée de main de l'opérateur sur un chariot.
A l'étape 33, l'opérateur se saisit d'un objet à insérer manuellement dans un réceptacle R, lit à haute voix dans un microphone du système 6 l'adresse du destinataire inscrite sur cet objet. Le système 6 associe l'information d'adresse vocale à une information indicative d'un code visuel d'intercalaire (étape 35) et restitue cette information (étape 36) par exemple sous forme sonore dans des écouteurs à l'opérateur.
Sur la base de cette information, l'opérateur repère immédiatement dans les bacs B l'intercalaire en question à l'aide du code visuel de ce dernier et entreprend le balayage du groupe de lettres délimité par cet intercalaire et insère l'objet de grand format ou l'objet non mécanisable à l'endroit adéquat (étape 37).
Cette opération d'insertion est répétée par l'opérateur pour tous les objets à insérer manuellement stockés dans les réceptacles R jusqu'à ce que tous les objets à insérer manuellement soient fusionnés avec les lettres.
Le fait d'effectuer aux étapes 31 et 38 un pré-tri des objets de grand format et des objets non mécanisables avant leur insertion dans les bacs B
permet de réduire les déplacements de l'opérateur pour réaliser la fusion.
Sur la figure 4, on a représenté de manière très schématique un système 6 d'assistance au tri manuel à reconnaissance vocale d'adresse. Ce système 6 comprend un casque 40, muni d'un microphone 41, des écouteurs 42 et une antenne émettrice/réceptrice 43, qui fonctionne avec un système de traitement de données 44 munie d'une antenne émettrice/réceptrice 45.
L'unité de traitement de données 44 est en particulier celle qui a servi à la génération du plan de tri.
II est également possible d'utiliser un système d'assistance au tri manuel dans lequel l'adresse des envois est déterminée par lecture d'un code à
barres représentatif de l'adresse de cet envoi au moyen d'un scanner manuel.
La figure 5 illustre selon une vue en perspective un bac B dans lequel sont stockées des lettres 51 fragmentées en plusieurs groupes par des intercalaires 52. On voit que ces intercalaires, de plus grand format que les lettres, ont un code visuel 53 facilement visible par l'opérateur. On a représenté également sur le bac B un code visuel 54 indicatif d'un numéro de bac ou d'un numéro de sortie de tri. Les bacs B ne sont pas remplis entièrement avec les lettres, de manière à laisser de la place pour l'insertion future des objets à insérer manuellement entre les lettres. Pour éviter l'affaissement des lettres, celles ci sont maintenues dans les bacs au moyen de tasseurs par exemple à ressort.
Une alternative à la distribution équi-répartie des intercalaires décrite en référence à la figure 2 consiste à fragmenter chaque tournée du facteur avec un nombre constant « N » d'intercalaires, N étant un nombre choisi par l'opérateur lors de la génération du plan de tri. Dans ce cas, pour chaque tournée du facteur, le système de traitement de données calcule en fonction de N et du nombre de points de distribution de la tournée de facteur, l'intervalle (le nombre de points de distribution) devant séparer deux intercalaires consécutifs dans un bac de stockage B de manière à ce que cet intervalle soit constant pour la tournée du facteur.
Pour préparer simultanément plusieurs tournées du facteur, il pourra être nécessaire de disposer de plusieurs jeu d'intercalaires, un pour chaque tournée du facteur.
Selon une autre alternative, on peut programmer la machine de tri de manière à ce que la répartition des intercalaires dans la tournée du facteur prenne en compte le volume des objets à trier pour chaque point de distribution, lesquels volumes peuvent être statistiquement connus.
En effet, chaque point de distribution reçoit un nombre différent de lettres.
Aussi, en répartissant les intercalaires tous les « n » points de distribution, il est possible que deux intercalaires consécutifs entourent 300 lettres tandis que deux autres intercalaires consécutifs entourent seulement une dizaine 5 de lettres. L'insertion des objets de grand format sera rendu difficile si le nombre de lettre entre deux intercalaires est trop important. Aussi, certains intercalaires sont placés inutilement si le nombre de lettres entre deux intercalaires est très faible. Cette variante selon l'invention consiste à
tenir compte du nombre de lettres destinées aux différents points de distribution, 10 ces données pouvant étre déterminées de manière statistique ou en temps réel.
La figure 6 illustre par un organigramme simplifié le processus de préparation du plan de tri pour une répartition des intercalaires en fonction du volume de lettres dans les différents points de distribution.
A l'étape 10', l'opérateur édite sur écran une ou plusieurs tournées du facteur. Dans l'étape 11' de programmation de la machine, l'opérateur charge les tournées éditées, par exemple à l'étape 10', faisant l'objet du tri, et entre le nombre de passes voulu pour réaliser le tri. L'opérateur active également les fonctions machines optionnelles de fusion d'objets de grand format et/ou d'objets non mécanisables dans des lettres et de répartition des intercalaires en fonction du volume de lettres dans les différents points de distribution. Un nombre « v » donné approximatif de lettres à séparer par des intercalaires est sélectionné par défaut. Ce nombre « v » par défaut est par exemple de 50 lettres mais l'opérateur peut changer ce nombre s'il le désir.
Les points de distribution des différentes tournées de facteur sont ensuite concaténés à l'étape 12' de façon à générer une liste unique de points de distribution.
A l'étape 13', le système de traitement de données récupère en mémoire un nombre donné de lettres pour chaque point de distribution. Ces nombres de lettres en correspondance des différents points de distribution peuvent être obtenus de différentes manières. Ils proviennent par exemple de données statistiques, c'est à dire par exemple le nombre moyen de lettres destinées aux différents points de distribution pour chaque point de distribution, lequel a été déterminé à partir de la mémorisation et de l'analyse de la répartition des lettres dans les différents points de distribution au cours d'un grand nombre de processus de tri déjà réalisés. Ces données ont préalablement été enregistrées dans la machine de tri postale. Des données statistiques affinées peuvent encore être obtenues en prenant également en compte le jour de la semaine avant de réaliser une moyenne, certains points de distribution recevant plus de lettres certains jours de la semaine. Ces nombres de lettres en correspondance des différents points de distribution peuvent aussi être connus de données mémorisées aux cours de passes de pré-tri (par exemple de tri acheminement) et chargées dans la machine, par exemple au cours de la programmation de la machine à l'étape 11'.
Dans l'étape 13", le système de traitement de données insère dans la liste unique de points de distribution obtenue à l'étape 12' des codes de tri intercalaire (ou points de distribution fictifs) en les répartissant de manière à
ce que le volume de courrier, c'est à dire le nombre de lettres, entre deux intercalaires consécutifs soit quasiment constant. Pour cela, le système de traitement de données balaye la liste de points de distribution et est programmé de manière à additionner les nombres de lettres déterminés à
l'étape 13' pour des points de distribution consécutifs et lorsque cette somme dépasse le nombre « v » de lettres à séparer, 50 par défaut, à
insérer un code de tri intercalaire dans ladite liste et à recommencer la même opération jusqu'à avoir balayé toute la liste de points de distribution.
On comprendra bien entendu que chaque code intercalaire est inséré entre deux points de distributions consécutifs et que par conséquent les intercalaires seront disposés entre des lettres destinées à des points de distribution différents.
Dans l'étape 14', le système génère et mémorise un plan de tri à partir de la liste de points de distribution et des codes de tri intercalaires.
Dans l'étape 15', le système associe en mémoire une correspondance entre chaque point de distribution de la ou des tournées et une information indicative du code visuel d'un intercalaire.
Avec un tel procédé, le volume de lettres entre deux intercalaires consécutifs est approximativement toujours le même.
Bien entendu, dans le procédé selon l'invention, le tri des lettres peut être effectué en moins de trois passes ou en plus de trois passes et les objets à
insérer manuellement peuvent être insérés entre les lettres triées sans qu'un pré-tri ne soit réalisé.
Comme indiqué plus haut, la fusion des objets à insérer manuellement dans les lettres peut être réalisée directement dans les sorties de tri de la machine de tri 1.
Le système d'assistance 6 à reconnaissance vocale peut restituer l'information indicative d'un code visuel d'intercalaire également sous une forme visuelle, par exemple sur un écran d'affichage. Selon une variante, l'information indicative fournie à l'opérateur peut comprendre les codes visuels des deux intercalaires qui délimitent le groupe dans lequel doit être insérer l'objet à insérer manuellement.
La numérotation (code visuel alphanumérique) des intercalaires peut être incrémentielle pour toute une tournée du facteur, pour le contenu d'un bac ou pour plusieurs tournées du facteur concaténées.
En plus du numéro de l'intercalaire, le système d'assistance 6 pourra indiquer le classement du point de distribution de l'objet à insérer manuellement parmi les points de distribution affectés au groupe visé par l'intercalaire.
Le procédé selon l'invention à l'avantage de pouvoir être mis en place facilement sur des machines de tri existantes. The invention relates to a method for preparing a tour of the postman with postal objects called "large format" and / or postal objects said "Non-machinable" which are merged with letters, in which one is first in a sorting machine the tour of the factor with the letters and then insert large format objects and / or non Machinable between the letters of the postman's tour.
The preparation of a postman's tour with letters and objects from large format, for example packages or magazines, and / or objects can not be mechanized, for example some letters that can not be sorted by machine, merged with the letters is to order the letters and large format and / or non-machinable objects according to the order of the points distribution of the postman's tour to allow the factor to perform a distribution with a single bag.
There are so-called "sequencing" postal sorting machines that can deal with both letters and large format objects as indicated in US-6822182. However, such machines are still few profitable because of their low throughput.
To prepare a single tour of the factor containing both letters and large format objects, one can still proceed the way next. We first prepare a mailman's tour with letters only. Then we prepare on another sorting machine the same tour factor with large objects. We then merge manually both turns to make one. The preparation of this unique tour of the factor therefore currently requires a lot of manipulations that increase the cost associated with the distribution that represents currently about two-thirds of the total cost of processing a shipment postal. In addition, many small sorting centers do not have no sorting machine for large format objects. The preparation of tour of the postman with the large format objects must then be made completely manually what makes the preparation of the tour the merged factor particularly long and tedious. Also, insertion manual large-format objects among the letters is tedious and the operator must scan a large number of letters to locate the place appropriate insertion of a large format object.
The object of the invention is therefore to propose a simple solution for facilitate the preparation of a postman tour with letters and objects large format and / or non-machinable objects merged with the letters.
For this purpose, the subject of the invention is a method for preparing a tour postman with "large format" postal objects and / or objects merged with letters, in which:
in a sorting machine, the postman's tour is first letters and then insert large format objects and / or non machinable between the letters of the postman's tour, characterized in that that during the sorting of the letters, we pass into the sorting machine tabs each carrying a visual code and sorting information readable by the sorting machine, in that the sorting machine for that it divides said spacers in the sorting outlets according to of the sorting information placed on the tabs so as to fragment the letters of the postman's tour in several groups of letters, tabs separating groups of letters between two points of distribution of the tour, and that an operator manually inserts the large format objects and / or non-machinable objects between letters in locating with visual codes on the tabs.
The idea underlying the invention is therefore to use inserts which serve as visual cues and separators to fragment the tour of the factor in packets or small groups of letters at places corresponding to a change of distribution point in the postman's tour.
In particular, the letters of the postman's tour are first ordered according to the succession of consecutive distribution points of the tour.
When a large object or a non-machineable object must be inserted in the letter tour, the operator can use the tabs to visually identify where this object is to be inserted into the tour.
In this way, he no longer needs to scan a large number of letters for find the appropriate place to insert a large format mailing or not mechanizable which helps to speed up this insertion operation manually large objects and / or non-machinable objects.
It is known from experience that the operators responsible for preparing and merge shipments in postman tours know how to associate quickly and visually a mailing address and a distribution point in a postman tour.
With the method according to the invention, certain points of the succession of The letters constituting the tour are therefore visually marked by which facilitates the manual search of the places where insert your objects to sort manually.
The programming of the sorting machine consists, for example, in introducing in the machine a value "n" identifying the dimension in number of distribution points of the interval between two consecutive dividers and at insert into a list of distribution points resulting from a sorting plan stored in the machine the fictitious distribution points that correspond to the sort information displayed on the tabs, these fictitious distribution points being spaced apart from each other by "n" points of distribution in said list of distribution points.
The programming of the sorting machine may also consist of introduce into the machine a value "v" of letters to be separated by two consecutive dividers, to be allocated to each distribution point a number presumed letters and insert into a list of distribution points resulting from a sorting plane stored in the machine of the points of fictitious distribution that correspond to the sorting information affixed to the spacers, these fictitious distribution points being spaced two by two in said list of distribution points a number of points of distribution calculated from the assumed numbers of letters for each distribution point and the value "v" of letters to be separated by two dividers.
The process according to the invention may have the following particularities - The sorting machine is programmed to distribute the dividers to equal intervals across all distribution points of the tour factor;
- each visual code affixed to a tab is a code alphanumeric;
- the operator uses a manual sorting assistance system which restores a information indicative of a visual code of an interlayer in response to a address information.
- the manual sorting assistance system includes a system for voice recognition address.
By equidistantly distributing the dividers according to the succession of the points of distribution of the postman's tour, one accelerates the mental association for the operator between a mailing address of an object to insert and a place where this object should be inserted into groups of letters. In practice, we can use several tens (50 to 60) of interlayers on a postman tour comprising several hundred distribution points.
With the method according to the invention, the insertion of large format objects and non-machinable objects between letters can be performed directly into the sorting outlets of the machine at the end of the preparation of letter letter tour but the method according to the invention applies manual insertion into letter trays letters taken from the sorting outlets of the machine.
The method is advantageously applied when the preparation of the turn of the postman is carried out for example in three sorting passes on a sorting machine having a small number of sorting outlets. This kind of machine is today very widely used in your centers of postal distribution.
The invention will be better understood on reading the description which follows and the examination of the figures that accompany it. This description is not given as an indicative and non-limiting example of the invention.
FIG. 1 shows in perspective a postal sorting machine arranged for implement the process to prepare the tour of the factor according to the invention.
Figure 2 is a flowchart illustrating the preparation of the sorting plan.
FIG. 3 is a block diagram of the steps implemented in the method according to the invention.
Figure 4 is a schematic representation of an assistance system manual voice-recognition sorting to implement the method according to the invention.
Figure 5 illustrates a bin containing a fragmented set of letters in groups of letters by means of tabs.
Figure 6 is a block diagram showing how the sorting plan is prepared so that the dividers are distributed according to the volumes letters for different distribution points.
The invention therefore consists in preparing one or more tours of the postman containing both letters and manually inserted objects. We means by objects to manually insert large format objects as well the non-mechanizable objects to which the invention may apply jointly or separately.
For the preparation of a postman's tour with letters and objects to manually insert merged with letters, one uses according to the invention 5 tabs. The use of tabs in the postal sorting is known in for example to separate in a sorting outlet tray or in a receptacle sends two rounds of postman.
Interlayers used to implement the process according to the invention are of course designed to differentiate visually from others conventional dividers used in postal sorting.
This differentiation can be done by choosing a particular color or a particular format so as to make them easily identifiable by a operator.
According to the invention, each interlayer has a visual code and in particular an alphanumeric code, more specifically a numeric code easily visible by the operator when the insert is inserted between letters for example in a sort output bin.
An interlayer according to the invention also carries a sort code readable by the sorting machine, for example a bar code. This sort code is used to insertion by the machine of the interlayer into the stream of sorted letters.
According to the method of the invention, it will be possible to use on a tour of factor a set of about fifty tabs each carrying a code for example from 1 to 50. The numerical code can be affixed to the four corners of the tab to be always identifiable by a operator regardless of the orientation of the interlayer between the letters sorted.
FIG. 1 shows a sorting machine 1 in which the preparation of a Factor tour is performed in three letter sorting passes.
The machine includes a letter destacker 2, a reading device 3 code (eg bar code) or address recognition by OCR and sorting outlets 4 for example.
Typically, the letters coming out of the unstacker 2 are sent in singing series in the device 3 to recognize their address and are then directed according to the automatically recognized address to a sorting outlet 4. This classic sorting process in itself is therefore repeated three times according to a sorting plan in three passes.
Figure 2 illustrates through a simplified flowchart the process of preparation of a sorting plan also incorporating a preparation phase (programming) of the sorting machine to take into account the tabs indicated above.
In a first step 10, an operator edits on screen one or several rounds of the postman by entering, using software tools, the points distribution of each tour in the order of movement of the factor at during the tour.
In step 11, factor tours are already recorded in memory and in this case the operator only has to load the rounds of factor subject of the sorting plan.
The number of sorting passes can also be entered by the operator.
Generally the number of sorting outlets of the machine for the Factor tour preparation is a parameter already saved. according to the invention, the operator activates an optional fusion machine function large format objects and / or non-machinable objects in the letters and introduces an "n" value indicative of the size of the interval separating two tabs in the list of distribution points "Pdi" of a tour.
In step 12, the distribution points of several factor rounds selected can be concatenated by the treatment system of data to generate a unique list of distribution points.
In step 13, the data processing system inserts into this list an infill sort code (a fictitious distribution point) to interval regular according to the value "n" introduced previously. Codes interleaving machines corresponding to interlayer numbers 1,2,3.
are therefore inserted in the list.
In step 14, the system generates and stores a sorting plan from this list of distribution points and intermediate sort code. We have therefore in the sorting plan an association between the sorting codes and the sorting outlets so an interlayer will be sorted in the same way as a letter, according to its sorting code.
In step 15, the system can also associate in memory a correspondence between each distribution point of the tour (s) constituting the sorting plan and indicative information of the visual code of the tab that is associated with the distribution point. We must understand right here that the functionality of this last step will serve a system voice recognition support for inserting the dividers in the letters.
In Figure 3, there is shown in the form of a flowchart different stages of a sorting in several passes including stages of method according to the invention after the generation phase of a sorting plan as indicated above.
We first introduce in step 20 the letters to be sorted in the machine of sort 1, then we introduce a set of spacers according to the invention at step 21.
In step 22, a first sorting pass is made in the sorting machine 11 according to the sorting plan indicated by reference 7.
In step 23, the letters in the sorting outlets with the dividers are grouped in an orderly fashion and reintroduced (step 24) with the tabs at the input of the sorting machine for a second sorting pass (step 25) in machine.
Back to step 26, the letters in the sorting outlets with the tabs are grouped in an orderly fashion for reintroduction (step 27) at the input of the machine for a third and last pass of sorting (step 28). At the end of the third sorting pass, the dividers separate groups of letters between two consecutive distribution points of a Factor tour. Letters can be left in sorting outlets if for example, they are packer sorting outlets. They can also be stored with the dividers (step 29) in storage bins B (see 5) associated respectively with the sorting outlets of the machine or in a device specifically designed to facilitate the operation insertion.
We understand that we have in each tray one or more tabs separating groups of letters that are for example equi-distributed every "N" distribution points.
Large format objects can be inserted (step 30) into a sorting machine adapted to be pre-sorted (step 31) in a single pass for example (pre-sorting) which can facilitate their subsequent insertion between the letters stored in the storage bins B. In this sorting step 31, the sorting machine 5 can operate the sorting plan 7 and large format objects can at the end of the pre-sort be transferred from the sorting outlets of the machine to R receptacles.
Non-machinable objects are pre-sorted manually in step 38 in receptacles R by an operator respecting the same sorting plan only for pre-sorting large format objects.
The operator now proceeds to the semi-manual merging of objects large format dishes and non-machinable objects between letters stored in bins B.
For this, the operator can use a recognition system 6 voice mail address. Such a system is known for example from the US Patent Application 2002/0036160. For the implementation of the method according to the invention, this system 6 will be adequately programmed to associate a postal address with information indicative of a visual code insert and return this information in sound or visual form in reply to a mailing address.
To achieve the merger, the operator's working environment will be able to be ergonomically designed, for example with aligned B trays on a display stand and R receptacles placed at the operator's fingertips on a cart.
In step 33, the operator seizes an object to manually insert into a receptacle R, read aloud in a microphone of the system 6 address of the recipient registered on this object. System 6 combines information voice address to an information indicative of a visual code tab (step 35) and returns this information (step 36) for example in the form sound in headphones to the operator.
On the basis of this information, the operator immediately the bins B the interlayer in question using the visual code of the latter and undertakes the scanning of the group of letters delimited by this tab and inserts large format object or non-machinable object in the right place (step 37).
This insert operation is repeated by the operator for all objects to manually insert stored in the R receptacles until all manually inserted objects are merged with the letters.
Performing in steps 31 and 38 pre-sorting large objects format and non-machinable objects before they are inserted into Bins reduces the movements of the operator to achieve the merger.
FIG. 4 very schematically shows a system 6 assistance with manual sorting with voice recognition of address. This system 6 includes a headset 40, equipped with a microphone 41, headphones 42 and a transmitting / receiving antenna 43, which operates with a system of data processing 44 provided with a transmitting / receiving antenna 45.
The data processing unit 44 is in particular that which served for the generation of the sorting plan.
It is also possible to use a manual sorting assistance system in which the address of the items is determined by reading a code to bars representing the address of this shipment by means of a scanner manual.
FIG. 5 illustrates in a perspective view a tray B in which are stored letters 51 fragmented into several groups by 52. It is seen that these dividers, larger in size than the letters, have a visual code 53 easily visible by the operator. We have also shown on bin B a visual code 54 indicative of a number bin or sort output number. Bins are not filled entirely with the letters, so as to leave room for the insertion future objects to insert manually between the letters. To avoid sagging letters, these are kept in the bins by means of tampers for example spring.
An alternative to the equi-distributed distribution of dividers described in reference to Figure 2 is to fragment each round of the factor with a constant number "N" of spacers, N being a number chosen by the operator when generating the sorting plan. In this case, for each turn of the factor, the data processing system calculates according of N and the number of distribution points of the postman tour, the interval (the number of distribution points) to separate two consecutive spacers in a storage bin B so that this interval is constant for the postman's tour.
To prepare several tours of the factor simultaneously, it can be necessary to have several sets of spacers, one for each tour of the postman.
According to another alternative, the sorting machine can be programmed so that the distribution of the dividers in the postman's tour take into account the volume of the objects to be sorted for each point of distribution, which volumes can be statistically known.
Indeed, each distribution point receives a different number of letters.
Also, by dividing the dividers all the "n" points of distribution he It is possible that two consecutive spacers surround 300 letters while that two other consecutive dividers surround only a dozen 5 of letters. Inserting large format objects will be difficult if the number of letters between two spacers is too important. Also, some tabs are placed unnecessarily if the number of letters between two tabs is very small. This variant according to the invention consists of hold count of the number of letters for the various distribution points, 10 these data can be determined statistically or in time real.
Figure 6 illustrates through a simplified flowchart the process of preparation of the sorting plan for distribution of dividers according the volume of letters in the different distribution points.
In step 10 ', the operator edits on screen one or more tours of the postman. In step 11 'of programming the machine, the operator loads edited tours, for example at step 10 ', subject to the sorting, and between the number of passes required to perform the sorting. The active operator also the optional functions of large object fusion machines format and / or non-mechanizable objects in letters and distribution of interleaves according to the volume of letters in the different points of distribution. An approximate number "v" of letters to be separated by tabs is selected by default. This number "v" by default is by example of 50 letters but the operator can change this number if he wishes.
The distribution points of the different factor tours are then concatenated in step 12 'so as to generate a unique list of distribution.
In step 13 ', the data processing system recovers in memory a given number of letters for each distribution point. These numbers correspondence between the different distribution points can be obtained in different ways. They come for example from statistical data, ie for example the average number of letters intended for the different distribution points for each point of distribution, which has been determined from the memorization and analysis of the distribution of letters in the different distribution points at the Classes a large number of sorting processes already carried out. These data previously recorded in the mail sorting machine. Datas refined statistics can still be obtained by also taking count the day of the week before averaging, some points distribution receiving more letters on certain days of the week. These number of letters in correspondence of the different distribution points can also be known from data stored during passes of pre-sorting (eg sorting sorting) and loaded into the machine, by example during programming of the machine in step 11 '.
In step 13 ", the data processing system inserts into the list unique distribution points obtained in step 12 'sorting codes intermediate (or fictitious distribution points) by dividing them way to what the volume of mail, ie the number of letters, between two consecutive dividers is almost constant. For this, the system of data processing scans the list of distribution points and is programmed so as to add the numbers of letters determined to step 13 'for consecutive distribution points and when this sum exceeds the number "v" of letters to be separated, 50 by default, to Insert a sorting code into the list and start over again.
same operation until you have scanned the entire list of distribution points.
It will of course be understood that each intermediate code is inserted between two consecutive distribution points and therefore the interleaves will be placed between letters intended for different distribution.
In step 14 ', the system generates and stores a sorting plan from the list of distribution points and sorting codes.
In the step 15 ', the system associates in memory a correspondence between each distribution point of the tour (s) and information indicative of the visual code of an interlayer.
With such a process, the volume of letters between two dividers consecutive is approximately always the same.
Of course, in the method according to the invention, the sorting of the letters can be made in less than three passes or in more than three passes and the objects to insert manually can be inserted between sorted letters without a pre-sorting is done.
As mentioned above, merging manually inserted objects in the letters can be carried directly into the sorting outlets of the sorting machine 1.
The voice recognition assistance system 6 can restore information indicative of a visual code of tab also under a visual form, for example on a display screen. According to a variant, the indicative information provided to the operator may include codes visuals of the two dividers which delimit the group in which it must be insert the object to insert manually.
The numbering (alphanumeric visual code) of the dividers can be incremental for a whole postman tour, for the contents of a bin or for several concatenated factor tours.
In addition to the number of the insert, the assistance system 6 can indicate the classification of the distribution point of the object to be inserted manually among the distribution points assigned to the target group tab.
The method according to the invention has the advantage of being able to be put in place easily on existing sorting machines.
Claims (7)
- on introduit dans la machine une valeur n identifiant la dimension en nombre de points de distribution de l'intervalle entre deux intercalaires consécutifs ; et - on insère dans une liste de points de distribution résultant d'un plan de tri mémorisée dans la machine des points de distribution fictifs qui correspondent aux informations de tri apposées sur les intercalaires, ces points de distribution fictifs étant espacés entre eux de n points de distribution dans ladite liste de points de distribution. 2. The method according to claim 1, wherein the programming of the sorting machine comprises in the following steps:
- we introduce into the machine a value n identifying the dimension in number of distribution points the gap between two consecutive dividers; and - insert into a list of distribution points resulting from a sorting plan memorized in the machine of distribution points which correspond to the sorting information affixed to the spacers, these fictitious distribution points being spaced between them of n distribution points in the said list of points of distribution.
- on introduit dans la machine une valeur v de lettres à séparer par deux intercalaires consécutifs ;
- on affecte à chaque point de distribution un nombre présumé de lettres ; et - on insère dans une liste de points de distribution résultant d'un plan de tri mémorisé dans la machine des points de distribution fictifs qui correspondent aux informations de tri apposées sur les intercalaires, ces points de distribution fictifs étant espacés deux à
deux dans ladite liste de points de distribution d'un nombre de points de distribution calculé à partir des nombres présumés de lettres pour chaque point de distribution et de la valeur v de lettres à séparer par deux intercalaires. 4. The method according to claim 1, wherein the programming of the sorting machine comprises the following steps:
a value v of letters to be separated is introduced into the machine by two consecutive dividers;
- each distribution point is assigned an assumed number of letters; and - insert into a list of distribution points resulting from a sorting plan memorized in the machine of distribution points which correspond to the sorting information affixed to the spacers, these fictitious distribution points being spaced two to two in said list of distribution points a number of distribution points calculated from the assumed numbers of letters for each distribution point and the value v of letters to be separated by two dividers.
Applications Claiming Priority (2)
Application Number | Priority Date | Filing Date | Title |
---|---|---|---|
FR0551726 | 2005-06-23 | ||
FR0551726A FR2887478A1 (en) | 2005-06-23 | 2005-06-23 | METHOD FOR MERGING LARGE FORMAT AND / OR NON-MECHANIZABLE POSTAL LETTERS AND OBJECTS IN A SINGLE FACTOR TURN |
Publications (2)
Publication Number | Publication Date |
---|---|
CA2550440A1 CA2550440A1 (en) | 2006-12-23 |
CA2550440C true CA2550440C (en) | 2013-11-19 |
Family
ID=35763500
Family Applications (1)
Application Number | Title | Priority Date | Filing Date |
---|---|---|---|
CA2550440A Expired - Fee Related CA2550440C (en) | 2005-06-23 | 2006-06-21 | Process for combining letters and large format and/or non- mechanizable postal items in a single letter carrier walk |
Country Status (9)
Country | Link |
---|---|
EP (1) | EP1736250B1 (en) |
AT (1) | ATE441486T1 (en) |
AU (1) | AU2006202645B2 (en) |
CA (1) | CA2550440C (en) |
DE (1) | DE602006008864D1 (en) |
ES (1) | ES2332812T3 (en) |
FR (1) | FR2887478A1 (en) |
NO (1) | NO335668B1 (en) |
PT (1) | PT1736250E (en) |
Families Citing this family (6)
Publication number | Priority date | Publication date | Assignee | Title |
---|---|---|---|---|
DE102006029732B3 (en) * | 2006-06-28 | 2007-09-06 | Siemens Ag | Method for bringing together manually processed flat transmissions, involves pre-sorting manually processed transmissions corresponding to route sections and afterwards sorting in area corresponding to respective route sections |
FR2945462B1 (en) | 2009-05-15 | 2011-04-22 | Solystic | METHOD FOR SORTING POSTAL SHIPMENTS IN A LOW CAPACITY MACHINE |
DE102009060515A1 (en) | 2009-12-23 | 2011-06-30 | Siemens Aktiengesellschaft, 80333 | Method and device for sorting articles of different format classes |
EP2366462B1 (en) | 2010-03-19 | 2015-10-14 | SELEX ES S.p.A. | Method and device for sorting postal objects |
DE102010043389A1 (en) | 2010-11-04 | 2012-05-10 | Siemens Aktiengesellschaft | Method and apparatus for inserting items into a sorted stack of items |
DE102012211211A1 (en) | 2011-10-11 | 2013-04-11 | Siemens Aktiengesellschaft | Method for sorting several objects e.g. postal letters according to predetermined sorting criterion, involves inserting objects at nominal position of last inserted sequence of objects, to generate total sequence of sorted objects |
Family Cites Families (6)
Publication number | Priority date | Publication date | Assignee | Title |
---|---|---|---|---|
JP3269234B2 (en) * | 1993-12-28 | 2002-03-25 | 株式会社日立製作所 | Delivery route assembly device for paper sheets |
DE19705891C1 (en) * | 1996-12-07 | 1998-03-26 | Siemens Ag | Mechanically sorting method for mixed size mail |
DE19650875C1 (en) * | 1996-12-07 | 1997-10-16 | Aeg Electrocom Gmbh | Mail sorting method for non-standard size large letters |
EP1417044B1 (en) * | 2001-08-13 | 2005-10-26 | Siemens Aktiengesellschaft | Method for sorting mail according to the distribution addresses |
US6822182B2 (en) * | 2002-07-12 | 2004-11-23 | Siemens Dematic Postal Autoamtion, L.P. | Method of sorting mail for carriers using separators |
DE10344576B3 (en) * | 2003-09-25 | 2004-12-30 | Siemens Ag | Manual sorting process for manually processed mail involves transporting mail in sections to collecting point and stacking items in sequence |
-
2005
- 2005-06-23 FR FR0551726A patent/FR2887478A1/en not_active Withdrawn
-
2006
- 2006-06-13 EP EP06115378A patent/EP1736250B1/en not_active Not-in-force
- 2006-06-13 DE DE602006008864T patent/DE602006008864D1/en active Active
- 2006-06-13 ES ES06115378T patent/ES2332812T3/en active Active
- 2006-06-13 AT AT06115378T patent/ATE441486T1/en not_active IP Right Cessation
- 2006-06-13 PT PT06115378T patent/PT1736250E/en unknown
- 2006-06-16 NO NO20062840A patent/NO335668B1/en not_active IP Right Cessation
- 2006-06-21 CA CA2550440A patent/CA2550440C/en not_active Expired - Fee Related
- 2006-06-22 AU AU2006202645A patent/AU2006202645B2/en not_active Ceased
Also Published As
Publication number | Publication date |
---|---|
NO20062840L (en) | 2006-12-27 |
CA2550440A1 (en) | 2006-12-23 |
ATE441486T1 (en) | 2009-09-15 |
AU2006202645A1 (en) | 2007-01-18 |
PT1736250E (en) | 2009-11-27 |
DE602006008864D1 (en) | 2009-10-15 |
NO335668B1 (en) | 2015-01-19 |
EP1736250A3 (en) | 2007-03-07 |
FR2887478A1 (en) | 2006-12-29 |
ES2332812T3 (en) | 2010-02-12 |
AU2006202645B2 (en) | 2008-10-09 |
EP1736250B1 (en) | 2009-09-02 |
EP1736250A2 (en) | 2006-12-27 |
Similar Documents
Publication | Publication Date | Title |
---|---|---|
CA2550440C (en) | Process for combining letters and large format and/or non- mechanizable postal items in a single letter carrier walk | |
CA2914678C (en) | Method for sorting postal objects at the sorting box with display of a virtual stack of object images | |
EP3171990B1 (en) | Postsortierverfahren in ein sortierfach mit automatischer zählung der sortierten gegenstände | |
CA2078468C (en) | Article sorting device | |
CA2887100C (en) | Method and device for assisting in the sorting of objects in a sorting box | |
EP3107663B1 (en) | Method for sorting postal aricles having low flow rate | |
EP2300175B1 (en) | Method for sorting a plurality of objects with data analysis | |
EP1722900B1 (en) | Method and device for preparing a postman's route with both letters and large format objects | |
EP2928617B1 (en) | Method for combining a postal object with sorted mail items including means for visual signalling of the inserting location for the postal object | |
EP1618969B1 (en) | Method for handling postal items for preparation and separation of postman's routes and according sorting apparatus | |
FR2602181A1 (en) | DEVICE FOR ASSEMBLING IN LIASES OF CONCURRING DOCUMENTS | |
EP1707275B1 (en) | Method of treating postal items with dynamic overflow | |
FR2883494A1 (en) | METHOD FOR PROCESSING POSTAL SHIPMENTS INCLUDING TANK CONTROL | |
CA2985560C (en) | Method for manually merging postal objects into a stack of mail items that have already been sorted | |
WO2011141651A1 (en) | Method for optimizing a procedure, using stratified sorting, for processing and transporting mail in trays | |
EP2133845A1 (en) | Franking system enabling the handling of postage items with different destinations | |
EP3496874B1 (en) | Method of merging postal objects with already sorted postal articles on a table | |
FR2565852A1 (en) | Method and device for putting objects in order | |
EP2953736A1 (en) | Method for combining non-mechanizable postal objects with machine-sorted mail items | |
EP1814676A1 (en) | Method, computer program and automated mail sorting machine |
Legal Events
Date | Code | Title | Description |
---|---|---|---|
EEER | Examination request | ||
MKLA | Lapsed |
Effective date: 20170621 |