BE905169A - Sliding closure for steel casting container - has driven frame moved along sliders by ram and lower plate linked to collector nozzle - Google Patents

Sliding closure for steel casting container - has driven frame moved along sliders by ram and lower plate linked to collector nozzle Download PDF

Info

Publication number
BE905169A
BE905169A BE0/216973A BE216973A BE905169A BE 905169 A BE905169 A BE 905169A BE 0/216973 A BE0/216973 A BE 0/216973A BE 216973 A BE216973 A BE 216973A BE 905169 A BE905169 A BE 905169A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
ring
sliding closure
frame
drive frame
drive
Prior art date
Application number
BE0/216973A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Vesuvius Internat Corp
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Vesuvius Internat Corp filed Critical Vesuvius Internat Corp
Priority to BE0/216973A priority Critical patent/BE905169A/en
Publication of BE905169A publication Critical patent/BE905169A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B22CASTING; POWDER METALLURGY
    • B22DCASTING OF METALS; CASTING OF OTHER SUBSTANCES BY THE SAME PROCESSES OR DEVICES
    • B22D41/00Casting melt-holding vessels, e.g. ladles, tundishes, cups or the like
    • B22D41/14Closures
    • B22D41/22Closures sliding-gate type, i.e. having a fixed plate and a movable plate in sliding contact with each other for selective registry of their openings
    • B22D41/38Means for operating the sliding gate

Abstract

The sliding closure is for a steel casting container with a base plate maintained in position by a rigid fixed frame. The closure consists of a pushing cover which pivots about horizontal axes along one side and forms a mobile plate in a frame driven by a ram along sliders. The sliders are located in the pushing cover and suspended by a pressure system with two spring-loaded frames with levers. - The closure also incorporates a lower plate which is linked to a collector nozzle by a plunger tube and the driven frame is coupled to the ram by a rotary ring, coaxial with the line of movement. A threaded section engages with a thread on the frame on one end and a locking aperture on the other.

Description

       

  Dispositif de fermeture coulissante

  
d'un conteneur métallurgique La présente invention est relative à un dispositif de fermeture coulissante d'un conteneur métallurgique notamment pour la coulée de l'acier garni à sa base d'une plaque de fond maintenue en place par un encadrement rigide fixé amoviblement sous le conteneur, comportant un couvercle poussoir monté pivotant autour d'axes horizontaux disposés le long d'un de ses côtés et présentant une plaque mobile enserrée dans un cache mobile d'entraînement actionné en translation par un vérin d'entraînement le long de glissières .ménagées dans ledit couvercle poussoir et suspendu par un dispositif de mise en pression des plaques constitué de deux châssis fixés sous l'encadrement rigide et muni de ressorts et de leviers appuyant vers le haut amoviblement un boîtier métallique enserrant une plaque inférieure fixe,

   de manière à appliquer celle-ci étanchement et amoviblement contre la plaque mobile serrée à son tour par les mêmes moyens, contre la plaque de fond, ladite plaque inférieure étant rapportée à une busette collectrice éventuellement prolongée par un tube plongeur serré étanchement et amoviblement contre la plaque inférieure fixée Une telle fermeture coulissante trouve sa principale application dans les aciéries en particulier sur les répartiteurs de coulée continue pour la régulation automatisée du jet de coulée entre ledit répartiteur et la lingotière.

  
Il s'avère nécessaire pour obtenir un contrôle précis du débit de métal fondu d'avoir une parfaite rigidité entre la plaque mobile et le vérin d'entraînement, de manière que tout mouvement de vérin soit transmis instantanément et totalement à la plaque mobile.

  
Dans les dispositifs connus, divers artifices sont utilisés pour supprimer les jeux mécaniques entre le vérin d'entraînement, son attachement et la plaque mobile.

  
Ces dispositifs présentent de nombreux inconvénients, la multiplicité des opérations à effectuer pour réduire les différents jeux mécaniques accroît la complexité du système et augmente le temps de préparation de la fermeture. Le dispositif de serrage de la plaque dans le cadre d'entraînement est généralement conçu sur la base de tiges plates qui sont de diamètres inférieurs à l'épaisseur de la plaque mobile pour permettre leur introduction entre la plaque de fond

  
et la plaque inférieure fixe.

  
Compte tenu des très fortes contraintes mécaniques et thermiques au voisinage des plaques, de tels dispositifs s'avèrent fragiles et d'entretien coûteux. Dans les dispositifs connus, la plaque mobile est généralement solidarisée du cadre d'entraînement préalablement à la mise en pression des plaques. Il en résulte que, compte tenu des tolérances de fabrication des plaques et de positionnement du cadre d'entraînement par rapport à la plaque mobile, la position de l'accouplement du cadre d'entraînement par rapport à la plaque mobile, la position de l'accouplement du cadre d'entraînement avec le vérin d'entraînement n'est pas parfaitement définie après la fermeture du couvercle et la mise en pression des plaques.

  
Une telle configuration ne permet pas de réaliser une enveloppe étanche autour des plaques pour une telle fermeture coulissante linéaire.

  
L'absence d'étanchéité de l'enveloppe constituée par les pièces métalliques entourant les plaques réfractaires présente des inconvénients importants. L'expérience montre que le chenal de coulée d'une telle fermeture coulissante est du moins localement en dépression par rapport à l'atmosphère extérieure et que des aspirations d'air apparaissent entre les plaques provocant une altération de la qualité du métal coulé. L'étanchéité de l'enveloppe métallique permettrait par l'introduction d'un gaz neutre, entre l'enveloppe et les plaques, de protéger le métal de cette altération lors d'une fuite accidentelle de métal entre les plaques, le métal fondu peut s'échapper à l'extérieur de la fermeture coulissante par les jeux ménagés dans l'enveloppe et provoque des destructions graves.

   Enfin la libre circulation de l'air au voisinage des plaques provoque un refroidissement desdites plaques défavorable au coulage du métal fondu.

  
La présente invention vise à remédier à ces inconvénients.

  
Elle propose un dispositif de fermeture coulissante dans lequel la rigidité entre la plaque mobile et le cadre d'entraînement est réalisée en une seule opération ultérieurement à la fermeture du couvercle poussoir à la mise en pression des plaques par un dispositif actionné de l'extérieur d'une enveloppe mécanique étanche entourant les plaques et constituée par l'association en position des différentes pièces métalliques entourant les plaques.

   Le dispositif de rigidification de.la plaque mobile avec le vérin d'entraînement est constitué d'une bague filetée associée à un orifice taraudé du cadre d'entraînement, la bague étant munie à son extrémité extérieure au cadre d'entraînement d'un orifice dans lequel l'embout en T de l'axe du vérin d'entraînement peut être introduit dans une position et verrouillée par rotation de la bague, l'embout en T en appui lors

  
du vissage de la bague sur un axe poussoir coaxial à l'aide du vérin et solidaire d'un mors de serrage de la plaque mobile.

  
Un tel dispositif présente de nombreux avantages. Une seule opération est nécessaire pour solidariser rigidement

  
le vérin d'entraînement avec la plaque mobile. La bague filetée étant extérieure aux plaques en toute position de la fermeture peut être réalisée de diamètre important et présente en conséquence une grande robutesse. La partie filetée

  
se trouve en outre éloignée de la zone de grande chaleur constituée par les plaques. Le cadre d'entraînement étant solidarisé de la plaque mobile après fermeture du couvercle poussoir et mise en pression des plaques, le cadre s'adapte aisément à un guidage dans le couvercle poussoir permettant de réaliser une enveloppe métallique étanche autour des plaques. En conséquence, il devient aisé et peu coûteux d'introduire un faible débit de gaz neutre entre l'enveloppe et les plaques pour protéger le métal contre les aspirations d'air entre les plaques..

  
Une protection contre les destructions éventuelles dues

  
à des infiltrations accidentelles de métal fondu entre les plaques est également obtenue.

  
Enfin les plaques sont préservées d'un refroidissement par la circulation de l'air ambiant.

  
D'autres particularités de l'invention apparaîtront au cours de la description détaillée suivante d'une forme de réalisation particulière de l'invention en faisant référence aux dessins ci-annexés.

  
Dans ces dessins:
La figure 1 est une vue en plan d'une forme d'exécution de l'invention; La figure 2 est une coupe verticale longitudinale de la <EMI ID=1.1>  La figure 3 est une coupe transversale de la fermeture coulissante suivant la ligne II-II de la figure 1,et La figure 4 est une coupe transversale de la bague rotative suivant la ligne III-III de la figure 2.

  
Comme illustrée par les figures, une forme de fermeture coulissante suivant l'invention désignée dans son ensemble par la rotation de référence 1 comporte une plaque de fond

  
2 maintenue dans un encadrement rigide 3 fixé sous le conteneur 4.

  
Dans ce but le conteneur 4 est équipé solidairement d'une bride annulaire 5 sur laquelle est fixé amoviblement l'encadrement rigide 3.

  
La plaque de fond 2 est prolongée vers l'intérieur du conteneur par une busette interne 6 percée d'un orifice 6' coaxial à l'orifice 2' de la plaque de fond 2 assurant le passage du métal fondu de l'intérieur du conteneur 4 dans la fermeture coulissante 1.

  
La plaque de fond 2 est montée étanchement contre la busette interne 6.

  
Un couvercle poussoir 7 monté pivotant autour d'axes horizontaux 8 disposés le long d'un de ses côtés parallèles à l'axe du mouvement de translation constitue une porte articulée facilitant l'accessibilité aux pièces d'usure en vue de leur remplacement.

  
La plaque mobile 9 maintenue rigidement dans le cadre d'entraînement 10 par l'intermédiaire du mors 11 est actionnée en translation par un vérin d'entraînement 12.

  
 <EMI ID=2.1>  pénétrant dans un orifice 15 de la bague 14 et vient en appui contre l'axe poussoir 16 solidaire du mors 11. L'axe poussoir 16 coulisse coaxialement à l'axe du mouvement de translation dans un orifice ménagé dans la bague 14.

  
La bague 14 présente du côté du cadre d'entraînement 10 un embout fileté 17 pénétrant par vissage dans-l'orifice taraudé 18 du cadre d'entraînement 10.

  
Une plaque inférieure fixe 19 maintenue dans un boîtier métallique 20 est prolongée vers le bas par une busette collectrice 21, elle-même prolongée par un tube plongeur 22.

  
Les plaques sont mises en pression par l'intermédiaire

  
des ressorts 23 retenus sur l'encadrement 3 par des boulons

  
24 et agissant sur des bâtis 25 appliqués au dos du boîtier

  
20 par l'intermédiaire des leviers 26.

  
Des moyens de pression accessoire élastique 27 maintiennent le tube 22 en appui contre la busette collectrice 21.

  
Suivant une caractéristique principale de l'invention,

  
le cadre d'entraînement 10 est accouplé au vérin d'entraînement 12 par l'intermédiaire d'une bague rotative 14 coaxiale à l'axe du mouvement présentant sur sa partie externe

  
en vis-à-vis du cadre d'entraînement 10 une partie filetée

  
17 associée à un orifice taraudé 18 ménagé dans le cadre d'entraînement 10 et à sa partie en vis-à-vis du vérin d'entraînement un orifice de verrouillage 15 de l'embout 13 de l'axe du vérin d'entraînement. L'embout 13 s'appuyant sur sa face opposée au vérin 12 sur un axe poussoir 16 coulissant librement dans un orifice coaxial à l'axe de mouvement ménagé dans la bague 14, l'axe poussoir 16 étant solidaire du mors 11 luimême en appui sur la plaque mobile 9 de manière que lors de

  
la rotation à serrage de la bague 14, la plaque mobile 9, l'axe poussoir 16, le mors de serrage 11 et l'embout 13 soient serrés simultanément entre la bague rotative 14 et le cadre d'entraînement 10.

  
Une telle disposition présente plusieurs avantages:

  
Par une seule opération c'est-à-dire la rotation à serrage de la bague 14 on élimine tous les jeu mécaniques suivant l'axe du mouvement entre la plaque mobile et le vérin d'entraînement.De plus cette opération étant réalisée après fermeture du couvercle poussoir et mise en pression de plaques le cadre d'entraînement prend une position de guidage indépendante des tolérances de fabrication des plaques. La partie filetée de la bague 14 étant en permanence extérieure aux plaques peut être conçue de grand diamètre et présente en conséquence une grande robustesse.Elle est de plus, éloignée de la zone de forte chaleur d'où une usure moindre.

  
Suivant une autre caractéristique de l'invention, l'orifice de verrouillage 15 de la bague rotative 14 présente une ouverture vers l'extérieur dont le profil 28 est de forme identique et légèrement supérieur au profil de l'embout 13, des appuis 29 assurant le verrouillage en translation de l'embout 13, des butées internes 30 assurant le blocage de l'embout 13 en position de verrouillage lors de la rotation à serrage de la bague 14, des butées internes 31 assurant le blocage en position de sortie de l'embout 13 lors de la rotation à desserrage de la bague 14.

  
Suivant une autre caractéristique de l'invention des moyens d'actionnement en rotation sont avantageusement prévus sur la bague rotative 14, par exemple des orifices 32 disposés radialement sur la partie de la bague 14 externe au cadre d'entraînement 10 dans lesquels il est aisé- d'engager une tige faisant office de levier d'entraînement.

  
Suivant une autre caractéristique de l'invention, le cadre d'entraînement 10 présente une tête de connection 33 avec la bague rotative 14 une forme externe cylindrique de même diamètre et coaxiale à l'orifice taraudé 18. De cette manière, l'ensemble formé par le cadre d'entraînement 10 associé à la bague rotative 14 se présente sous la forme d'un axe cylindrique unique qui coulisse lors du mouvement de translation du vérin 12 dans l'orifice 34 ménagé à cet effet dans le couvercle poussoir 7.

  
Une telle disposition présente plusieurs avantages, l'axe constitué par la tête de connection 33 et la bague rotative
14 contribue au guidage du mouvement du cadre d'entraînement
12.

  
L'ouverture entre le couvercle poussoir 7 et la partie mobile est limitée au jeu de coulissement qui peut être réduit assurant une étanchéité suffisante à cet endroit.

  
Enfin, lors de l'ouverture du couvercle poussoir 7 pour remplacer les parties d'usure la bague rotative 14 est située avantageusement en haut et sa longueur calculée de manière que même en position extrême du cadre d'entraînement
10, elle reste engagée dans l'orifice 34 évitant la chute du cadre d'entraînement.

  
La longueur de la bague 14 sera avantageusement déterminée de manière que lorsque le cadre d'entraînement 10 est en position basse extrême, son engagement dans l'orifice 34 du couvercle poussoir 7 soit suffisament réduit pour permettre le retrait du cadre d'entraînement 10 en tirant sur le côté du cadre d'entraînement opposé à la bague 14.

  
Un petit chanfrein 35 ménagé sur la bague facilitera avantageusement cette opération.

  
Un contre-écrou 36 est avantageusement muni des mêmes moyens d'actionnement en rotation que la bague 14, permettant ainsi de garantir le blocage en position de serrage de la bague rotative 14.

  
Le couvercle poussoir 7 est conçu de manière à s'appuyer sur tout son pourtour contre l'encadrement rigide 3 de manière à former avec celui-ci un bortier étanche autour des plaques. Les orifices ménagés dans le couvercle poussoir 7 pour permettre d'assurer le fonctionnement du tiroir sont des passages coulissants dont les jeux mécaniques sont réduits.

  
C'est le cas comme il a été montré plus haut de l'orifice
34 de passage de la bague rotative 14.

  
C'est également le cas des orifices 37 et de l'orifice
38 dans le couvercle poussoir 7 pour permettre respectivement le coulissement des leviers 26 de transmission de la partie cylindrique 39 du boîtier métallique 20 soutenant la plaque inférieure 19.

  
Ainsi les plaques sont enfermées dans une enveloppe métallique approximativement étanche dans laquelle est in-troduite un petit débit de gaz neutre.

  
Les plaques présentent une forme polygonale constituées de deux trapèzes isocèles accolés l'en à l'autre par leur grande base représentant une ligne fictive sur laquelle se trouve l'orifice de coulée. L'un des trapèzes présente avantageusement une hauteur plus élevée que l'autre et vient

  
en vis-à-vis de l'orifice de coulée lors de l'obturation de la fermeture coulissante. Les plaques sont éventuellement choisies identiques de manière à diminuer les stocks, la plaque mobile étant montée tête-bêche par rapport aux plaques fixes supérieures et inférieures.

  
Les empreintes des plaques respectivement dans l'encadrement rigide pour la plaque de fond, le cadre d'entraînement pour la plaque mobile et le boîtier métallique pour la plaque fixe inférieure présentent chacune en vis-à-vis du grand trapèze deux butées obliques fixes s'appuyant sur les côtés du grand trapèze, un mors à deux butées obliques, mobile parallèlement à l'axe de symétrie de la plaque et s'appuyant sur les seuls côtés isocèles du petit trapèze. Une telle disposition permet, lors du serrage du mors contre la plaque, de transmettre des efforts de précontrainte de pression convergents vers la zone centrale de coulée. De cette manière, les plaques réfractaires sujettes aux éventuelles fissurations engendrées par les contraintes mécaniques et thermiques sont moins sujettes à s'ouvrir.

  
Les mors de serrage respectivement de la plaque de fond et de la plaque fixe inférieure sont avantageusement choisis identiques et actionnés en translation par des tiges filetées s'appuyant dans des trous taraudés ménagés respectivement dans l'encadrement rigide et le boîtier métallique.

  
Lors de la mise en place des plaques fixes dans la fermeture coulissante, un serrage doux est effectué en vue d'assurer le maintien des plaques avant la fermeture du couvercle poussoir. Les tiges filetées de serrage sont éventuellement accessibles de l'extérieur lorsque le couvercle poussoir est fermé pour contrôler et assurer le serrage desdites plaques fixes. 

  
Le mors 11 de serrage de la plaque mobile 9 solidaire

  
de l'axe poussoir 16 est choisi avantageusement de manière

  
à présenter deux butées obliques en vis-à-vis des côtés

  
du petit trapèze de la plaque mobile 9 de manière à transmettre lors du serrage des efforts de précontrainte de pression convergents vers la zone centrale de la plaque mobile.

  
Il est en outre prévu que le mors 11 coulisse dans des glissières ménagées dans le cadre d'entraînement 10 de manière à éviter que le mors 11 puisse tourner autour de l'axe poussoir 16, ce qui risquerait d'entraîner un blocage de la fermeture coulissante.



  Sliding closure device

  
The present invention relates to a device for sliding closure of a metallurgical container, in particular for the casting of steel lined at its base with a bottom plate held in place by a rigid frame removably fixed under the container, comprising a pusher cover mounted pivoting about horizontal axes arranged along one of its sides and having a movable plate enclosed in a movable drive cover actuated in translation by a drive cylinder along slides. in said pusher cover and suspended by a device for pressurizing the plates consisting of two chassis fixed under the rigid frame and provided with springs and levers pressing removably upward a metal case enclosing a fixed lower plate,

   so as to apply the latter sealingly and removably against the movable plate clamped in turn by the same means, against the bottom plate, said lower plate being attached to a collecting nozzle possibly extended by a plunger tube tightly sealed and detachably against the fixed lower plate Such a sliding closure finds its main application in steel mills, in particular on continuous casting distributors for the automatic regulation of the casting jet between said distributor and the mold.

  
It is necessary to obtain precise control of the flow of molten metal to have perfect rigidity between the movable plate and the drive cylinder, so that any cylinder movement is instantly and completely transmitted to the mobile plate.

  
In known devices, various devices are used to eliminate mechanical play between the drive cylinder, its attachment and the movable plate.

  
These devices have many drawbacks, the multiplicity of operations to be carried out to reduce the different mechanical clearances increases the complexity of the system and increases the preparation time for closure. The device for clamping the plate in the drive frame is generally designed on the basis of flat rods which are of diameters less than the thickness of the movable plate to allow their introduction between the bottom plate

  
and the fixed bottom plate.

  
Given the very high mechanical and thermal stresses in the vicinity of the plates, such devices prove to be fragile and costly to maintain. In known devices, the movable plate is generally secured to the drive frame before the plates are pressurized. It follows that, taking into account the manufacturing tolerances of the plates and positioning of the drive frame relative to the movable plate, the position of the coupling of the drive frame relative to the movable plate, the position of the The coupling of the drive frame with the drive cylinder is not perfectly defined after the cover is closed and the plates are pressurized.

  
Such a configuration does not allow a sealed envelope to be produced around the plates for such a linear sliding closure.

  
The lack of tightness of the envelope formed by the metal parts surrounding the refractory plates has significant drawbacks. Experience shows that the runner of such a sliding closure is at least locally in depression with respect to the outside atmosphere and that air aspirations appear between the plates causing a deterioration in the quality of the cast metal. The tightness of the metal envelope would allow the introduction of a neutral gas, between the envelope and the plates, to protect the metal from this deterioration during an accidental leakage of metal between the plates, the molten metal can escape outside the sliding closure through the games in the envelope and cause serious destruction.

   Finally, the free circulation of air in the vicinity of the plates causes said plates to cool, which is unfavorable for the casting of the molten metal.

  
The present invention aims to remedy these drawbacks.

  
It offers a sliding closure device in which the rigidity between the movable plate and the drive frame is achieved in a single operation subsequent to the closing of the push cover when the plates are pressurized by a device actuated from outside. 'A sealed mechanical envelope surrounding the plates and constituted by the association in position of the different metal parts surrounding the plates.

   The device for stiffening the movable plate with the drive cylinder consists of a threaded ring associated with a tapped hole in the drive frame, the ring being provided at its end outside the drive frame with a hole in which the T-piece of the axis of the drive cylinder can be introduced into a position and locked by rotation of the ring, the T-piece in support during

  
screwing the ring onto a coaxial push pin using the jack and integral with a clamping jaw of the movable plate.

  
Such a device has many advantages. A single operation is necessary to rigidly secure

  
the drive cylinder with the movable plate. The threaded ring being external to the plates in any position of the closure can be made of large diameter and consequently has a great robustness. The threaded part

  
is further away from the high heat zone formed by the plates. The drive frame being secured to the movable plate after closing the pusher cover and pressurizing the plates, the frame easily adapts to a guide in the pusher cover making it possible to produce a sealed metal envelope around the plates. Consequently, it becomes easy and inexpensive to introduce a low flow of neutral gas between the envelope and the plates in order to protect the metal against air aspirations between the plates.

  
Protection against possible destruction due

  
accidental infiltration of molten metal between the plates is also obtained.

  
Finally, the plates are preserved from cooling by the circulation of ambient air.

  
Other features of the invention will become apparent during the following detailed description of a particular embodiment of the invention with reference to the accompanying drawings.

  
In these drawings:
Figure 1 is a plan view of an embodiment of the invention; Figure 2 is a longitudinal vertical section of the <EMI ID = 1.1> Figure 3 is a cross section of the sliding closure along the line II-II of Figure 1, and Figure 4 is a cross section of the rotating ring along line III-III of Figure 2.

  
As illustrated by the figures, a form of sliding closure according to the invention designated as a whole by the reference rotation 1 comprises a bottom plate

  
2 held in a rigid frame 3 fixed under the container 4.

  
For this purpose, the container 4 is fitted integrally with an annular flange 5 on which the rigid frame 3 is removably fixed.

  
The bottom plate 2 is extended towards the inside of the container by an internal nozzle 6 pierced with an orifice 6 'coaxial with the orifice 2' of the bottom plate 2 ensuring the passage of the molten metal from the interior of the container 4 in the sliding closure 1.

  
The bottom plate 2 is mounted sealingly against the internal nozzle 6.

  
A push cover 7 pivotally mounted around horizontal axes 8 arranged along one of its sides parallel to the axis of the translational movement constitutes a hinged door facilitating accessibility to wearing parts with a view to their replacement.

  
The movable plate 9 rigidly held in the drive frame 10 by means of the jaw 11 is actuated in translation by a drive cylinder 12.

  
 <EMI ID = 2.1> penetrating into an orifice 15 of the ring 14 and bears against the pusher axis 16 secured to the jaw 11. The pusher axis 16 slides coaxially with the axis of the translational movement in an orifice formed in the ring 14.

  
The ring 14 has, on the side of the drive frame 10, a threaded end piece 17 which is screwed into the threaded orifice 18 of the drive frame 10.

  
A fixed lower plate 19 held in a metal case 20 is extended downwards by a collecting nozzle 21, itself extended by a dip tube 22.

  
The plates are pressurized via

  
springs 23 retained on frame 3 by bolts

  
24 and acting on frames 25 applied to the back of the housing

  
20 by means of the levers 26.

  
Elastic accessory pressure means 27 hold the tube 22 in abutment against the collecting nozzle 21.

  
According to a main characteristic of the invention,

  
the drive frame 10 is coupled to the drive cylinder 12 by means of a rotary ring 14 coaxial with the axis of the movement having on its external part

  
opposite the drive frame 10 a threaded part

  
17 associated with a threaded orifice 18 formed in the drive frame 10 and its part opposite the drive cylinder a locking orifice 15 of the nozzle 13 of the axis of the drive cylinder. The end piece 13 resting on its face opposite the jack 12 on a push pin 16 sliding freely in an orifice coaxial with the axis of movement formed in the ring 14, the push pin 16 being integral with the jaw 11 itself resting on the movable plate 9 so that when

  
the clamping rotation of the ring 14, the movable plate 9, the push pin 16, the clamping jaw 11 and the end piece 13 are clamped simultaneously between the rotary ring 14 and the drive frame 10.

  
Such an arrangement has several advantages:

  
By a single operation, i.e. the tightening rotation of the ring 14, all mechanical play is eliminated along the axis of movement between the movable plate and the drive cylinder. Furthermore, this operation is carried out after closing. of the pusher cover and pressurization of plates the drive frame assumes a guide position independent of the manufacturing tolerances of the plates. The threaded part of the ring 14 being permanently external to the plates can be designed with a large diameter and consequently has a high robustness. It is further away from the zone of high heat, hence less wear.

  
According to another characteristic of the invention, the locking orifice 15 of the rotary ring 14 has an opening towards the outside, the profile 28 of which is identical in shape and slightly greater than the profile of the end piece 13, supports 29 ensuring the locking in translation of the end piece 13, internal stops 30 ensuring the locking of the end piece 13 in the locking position during the tightening rotation of the ring 14, internal stops 31 ensuring the locking in the exit position of the end piece 13 during the loosening rotation of the ring 14.

  
According to another characteristic of the invention, means for actuating in rotation are advantageously provided on the rotary ring 14, for example orifices 32 arranged radially on the part of the ring 14 external to the drive frame 10 in which it is easy. - to engage a rod acting as a drive lever.

  
According to another characteristic of the invention, the drive frame 10 has a connection head 33 with the rotary ring 14 a cylindrical external shape of the same diameter and coaxial with the threaded orifice 18. In this way, the assembly formed by the drive frame 10 associated with the rotary ring 14 is in the form of a single cylindrical axis which slides during the translational movement of the jack 12 in the orifice 34 formed for this purpose in the pusher cover 7.

  
Such an arrangement has several advantages, the axis constituted by the connection head 33 and the rotary ring
14 contributes to guiding the movement of the drive frame
12.

  
The opening between the push cover 7 and the movable part is limited to the sliding clearance which can be reduced ensuring sufficient sealing at this location.

  
Finally, when the push cover 7 is opened to replace the wear parts, the rotary ring 14 is advantageously located at the top and its length calculated so that even in the extreme position of the drive frame
10, it remains engaged in the orifice 34 preventing the fall of the drive frame.

  
The length of the ring 14 will advantageously be determined so that when the drive frame 10 is in the extreme low position, its engagement in the orifice 34 of the push cover 7 is sufficiently reduced to allow the removal of the drive frame 10 in pulling on the side of the drive frame opposite the ring 14.

  
A small chamfer 35 formed on the ring will advantageously facilitate this operation.

  
A lock nut 36 is advantageously provided with the same rotary actuation means as the ring 14, thereby ensuring that the rotary ring 14 is locked in the clamping position.

  
The pusher cover 7 is designed so as to rest on its entire periphery against the rigid frame 3 so as to form with it a waterproof pad around the plates. The openings in the push cover 7 to allow the drawer to operate are sliding passages whose mechanical play is reduced.

  
This is the case as it was shown above from the orifice
34 for passage of the rotating ring 14.

  
This is also the case for the orifices 37 and the orifice
38 in the pusher cover 7 to allow the sliding levers 26 for transmitting the cylindrical part 39 of the metal casing 20 supporting the lower plate 19 respectively.

  
Thus, the plates are enclosed in an approximately watertight metal envelope in which a small flow of neutral gas is introduced.

  
The plates have a polygonal shape made up of two isosceles trapezoids joined to each other by their large base representing a fictitious line on which the pouring hole is located. One of the trapezoids advantageously has a higher height than the other and comes

  
vis-à-vis the pouring orifice when closing the sliding closure. The plates are optionally chosen to be identical so as to reduce stocks, the movable plate being mounted head to tail relative to the upper and lower fixed plates.

  
The footprints of the plates respectively in the rigid frame for the bottom plate, the drive frame for the movable plate and the metal case for the lower fixed plate each have, opposite the large trapezoid, two fixed oblique stops s pressing on the sides of the large trapezoid, a jaw with two oblique stops, movable parallel to the axis of symmetry of the plate and resting on the isosceles only sides of the small trapezoid. Such an arrangement allows, when tightening the jaw against the plate, to transmit converging pressure prestressing forces towards the central casting zone. In this way, the refractory plates subject to possible cracks caused by mechanical and thermal stresses are less prone to open.

  
The clamping jaws respectively of the bottom plate and of the lower fixed plate are advantageously chosen to be identical and actuated in translation by threaded rods resting in threaded holes provided respectively in the rigid frame and the metal case.

  
When placing the fixed plates in the sliding closure, a gentle tightening is carried out in order to ensure the maintenance of the plates before closing the push cover. The threaded clamping rods are possibly accessible from the outside when the push cover is closed to control and ensure the tightening of said fixed plates.

  
The jaw 11 for clamping the movable plate 9 integral

  
of the push pin 16 is advantageously chosen so

  
to present two oblique stops facing the sides

  
of the small trapezoid of the movable plate 9 so as to transmit converging pressure prestressing forces when tightening towards the central zone of the movable plate.

  
It is further provided that the jaw 11 slides in slides formed in the drive frame 10 so as to prevent the jaw 11 from rotating around the push pin 16, which would risk causing the closure to lock. sliding.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1, Fermeture coulissante (1) pour conteneur métallurgique 1, Sliding closure (1) for metallurgical container garnie à sa base d'une plaque de fond (2) maintenue en place par un encadrement rigide (3) fixé amoviblement sous le conteneur (4), comportant un couvercle poussoir (?) monté pivotant autour d'axes horizontaux (8) disposés le long d'un de ses côtés et présentant une plaque mobile (9) enserrée dans un cadre mobile d'entraînement lined at its base with a bottom plate (2) held in place by a rigid frame (3) removably fixed under the container (4), comprising a pusher cover (?) pivotally mounted around horizontal axes (8) arranged along one of its sides and having a movable plate (9) enclosed in a movable drive frame (10) actionné en translation par un vérin d'entraînement (12) le long des glissières ménagées dans ledit couvercle poussoir et suspendu par un dispositif de mise en pression des plaques constitué de deux châssis fixés sous l'encadrement rigide (3) et muni de ressorts (23) (10) actuated in translation by a drive cylinder (12) along the slides formed in said pusher cover and suspended by a device for pressurizing the plates consisting of two chassis fixed under the rigid frame (3) and provided spring (23) et de leviers (26) appuyant vers le haut amoviblement and levers (26) pressing upwards removably un boîtier métallique (20) enserrant une plaque inférieure fixe (19) de manière à appliquer celle-ci étanchément et amoviblement contre la plaque mobile (9) serrée a metal case (20) enclosing a fixed lower plate (19) so as to apply the latter tightly and removably against the movable plate (9) tight à son tour par les mêmes moyens , contre la plaque de fond, ladite plaque inférieure étant rapportée à une busette collectrice éventuellement prolongée par un tube plongeur (22) serré étanchement et amoviblement contre in turn by the same means, against the bottom plate, said lower plate being attached to a collecting nozzle possibly extended by a dip tube (22) tightly tightened and removably against la plaque inférieure fixe (19), caractérisé-:par le fait <EMI ID=3.1> the fixed bottom plate (19), characterized: by the fact <EMI ID = 3.1> d'entraînement (12) par l'intermédiaire d'une bague rotative (14) coaxiale à l'axe du mouvement, présentant sur sa partie externe en vis-à-vis du cadre d'entraînement une partie filetée (17) associée à un orifice taraudé (18) ménagé dans le cadre d'entraînement (10) et à sa partie en vis-à-vis du vérin d'entraînement un orifice de verrrouillage (15) de l'embout (13) en forme de T de l'axe du vérin d'entraînement, l'embout (13) s'appuyant sur sa face opposée au vérin d'entraînement drive (12) via a rotary ring (14) coaxial with the axis of the movement, having on its external part opposite the drive frame a threaded part (17) associated with a threaded orifice (18) formed in the drive frame (10) and in its part opposite the drive cylinder a locking orifice (15) of the T-shaped end piece (13) the axis of the drive cylinder, the end piece (13) resting on its face opposite to the drive cylinder (12) sur un axe poussoir (16) coulissant librement dans un orifice coaxial à l'axe du mouvement ménagé dans la bague (14), l'axe poussoir (16) étant solidaire d'un mors (11) en appui sur la plaque mobile (9). <EMI ID=4.1> (12) on a push pin (16) sliding freely in an orifice coaxial with the axis of the movement made in the ring (14), the push pin (16) being integral with a jaw (11) bearing on the movable plate (9). <EMI ID = 4.1> térisée par le fait que l'orifice de verrouillage(15)de la bague(14) présente une ouverture vers l'extérieur dont le profil (28) est de forme identique et légèrement supérieure au profil de l'embout (13) en.forme de T. terrified by the fact that the locking orifice (15) of the ring (14) has an opening towards the outside, the profile (28) of which is identical in shape and slightly greater than the profile of the end piece (13) in. T shape. Des appuis (29) assurant le verrouillage en translation de l'embout (13) en T, des butées internes (30) assurant le blocage de l'embout (13) en position de verrouillage lors de la rotation à serrage de la bague (14), et des butées internes (31) assurant le blocage en position de Bearings (29) ensuring the locking in translation of the end piece (13) in T, internal stops (30) ensuring the locking of the end piece (13) in the locked position during the tightening rotation of the ring ( 14), and internal stops (31) ensuring locking in the position of <EMI ID=5.1>  <EMI ID = 5.1> de la bague (14). of the ring (14). 3. Fermeture coulissante suivant l'une quelconque des revendications précédentes,caractérisée par le fait que la bague (14) est équipée de moyens d'actionnement en rotation, notamment des orifices borgnes (32) disposés radialement sur la partie de la bague (14) externe au cadre d'entraînement (10). 3. Sliding closure according to any one of the preceding claims, characterized in that the ring (14) is equipped with actuation means in rotation, in particular blind holes (32) arranged radially on the part of the ring (14 ) external to the drive frame (10). 4. Fermeture coulissante suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisée par le fait que la bague rotative (14) associée à la tête de jonction (33) du cadre d'entraînement (10) présente une configuration externe cylindrique coulissant dans un orifice de guidage 4. Sliding closure according to any one of the preceding claims, characterized in that the rotary ring (14) associated with the junction head (33) of the drive frame (10) has a cylindrical external configuration sliding in an orifice guiding (34) ménagé dans le couvercle poussoir (7). (34) formed in the push cover (7). 5. Fermeture coulissante suivant la revendication 4 ,caractérisée par le fait que la longueur de la bague (14) est déterminée de manière à ce que dans la position extrême du cadre d'entraînement (10) opposée au vérin d'entraînement (12),la bague (14) soit suffisament engagée dans l'orifice (34) du couvercle poussoir pour éviter le basculement du cadre d'entraînement par traction sur 5. Sliding closure according to claim 4, characterized in that the length of the ring (14) is determined so that in the extreme position of the drive frame (10) opposite the drive cylinder (12) , the ring (14) is sufficiently engaged in the orifice (34) of the push cover to prevent the tilting of the traction drive frame on le côté opposé à la bague rotative (14). the side opposite the rotating ring (14). 6. Fermeture coulissante suivant l'une quelconque des revendications précédentes,caractérisée par le fait que les pièces métalliques entourant les plaques forment une enveloppe étanche présentant des ouvertures avec l'extérieur qui sont exclusivement constituées de passages coulissants à jeu mécanique réduit. 6. Sliding closure according to any one of the preceding claims, characterized in that the metal parts surrounding the plates form a sealed envelope having openings with the outside which consist exclusively of sliding passages with reduced mechanical play. 7. Fermeture coulissante suivant l'une quelconque des revendications précédentes,caractérisée par le fait que les plaques sont identiquesetprésentent la forme de deuxtrapèzes isocèles accolés par leur grande base, l'un des trapèzes étant plus haut que l'autre. 7. Sliding closure according to any one of the preceding claims, characterized in that the plates are identical and represent the form of two isosceles trapezes joined by their large base, one of the trapezoids being higher than the other. 8. Fermeture coulissante suivant l'une quelconque des reven- 8. Sliding closure according to any one of the res- diactions précédentes, caractérisée par le fait que le mors (11) de serrage de la plaque mobile présente deux butées obliques en vis-à-vis dans le cadre d'entraînement (10). previous dactions, characterized in that the jaw (11) for clamping the movable plate has two oblique stops facing each other in the drive frame (10).
BE0/216973A 1986-07-25 1986-07-25 Sliding closure for steel casting container - has driven frame moved along sliders by ram and lower plate linked to collector nozzle BE905169A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE0/216973A BE905169A (en) 1986-07-25 1986-07-25 Sliding closure for steel casting container - has driven frame moved along sliders by ram and lower plate linked to collector nozzle

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE0/216973A BE905169A (en) 1986-07-25 1986-07-25 Sliding closure for steel casting container - has driven frame moved along sliders by ram and lower plate linked to collector nozzle
BE905169 1986-07-25

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE905169A true BE905169A (en) 1987-01-26

Family

ID=25655000

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE0/216973A BE905169A (en) 1986-07-25 1986-07-25 Sliding closure for steel casting container - has driven frame moved along sliders by ram and lower plate linked to collector nozzle

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE905169A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0537195B1 (en) Pouring tube insertion and replacement device
EP0692260B1 (en) Device for high pressure treatment of products in flexible packages
FR2580206A1 (en) DRAWER SHUTTER FOR METALLURGICAL CONTAINERS
FR2565861A1 (en) DEVICE FOR REPLACING A CASTING TUBE TO CONNECT TO THE CASTING SHUTTER OF A METALLURGICAL CONTAINER
BE905169A (en) Sliding closure for steel casting container - has driven frame moved along sliders by ram and lower plate linked to collector nozzle
BE1004092A3 (en) Feed device and exchange tube casting.
FR2707190A3 (en) Device for connecting and replacing a pouring spout on a vessel containing a bath of molten metal
FR2580205A1 (en) DRAWER SHUTTER FOR CONTAINERS CONTAINING FUSED METAL
FR2575947A1 (en) CLAMPING DEVICE FOR SLIDING SHUTTERS OF METALLURGICAL CONTAINERS
FR2654545A1 (en) DEVICE FOR SETTING THE UPPER PLATE FOR SUPPORTING THE CLUSTER GUIDES IN RELATION TO THE TANK OF A NUCLEAR REACTOR.
WO1989002800A1 (en) Casting tube for sliding closure device
EP0477119B1 (en) Intermediate device for casting articles
FR2676391A1 (en) REMOTE ACTUATION DEVICE FOR TIGHTENING DEVICES PLACED ON ROTATING PRINTING MACHINE CYLINDERS.
CA2138155C (en) Casting flow control device
FR2685653A1 (en) Device for repairing the inner lining of a taphole, particularly for a steel works convertor
FR2581627A1 (en) Sealing cover for tanker wagon vessel
EP0209413B1 (en) Press of the traction type
BE1004121A6 (en) Device for casting of metal and method of using same.
FR2627714A1 (en) TRANSPORT POCKET IN PARTICULAR LIQUID METALS
EP0582496B1 (en) Internal pouring tube made from refractory material for metallurgical vessels
FR2742684A1 (en) PLATE CHANGE DRAWER FOR A METALLURGICAL CONTAINER AND PLATE SET FOR THIS DRAWER
BE1001778A3 (en) Device for closing a rotary key
EP0202213A2 (en) Metallic chassis for a sliding gate installation of a metallurgical vessel
WO1997031737A1 (en) Sliding gate device for a vessel containing molten metal
BE901947A (en) Sliding closure for metallurgical container - with alternative hinging for replacing wear plates

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: VESUVIUS INTERNATIONAL CORP.

Effective date: 20010731