<Desc/Clms Page number 1>
"Procédé et appareil pour commander un certain nombre de postes traitant simultanément une matière"
<Desc/Clms Page number 2>
La présente invention se rapporte à un procédé et un appa- reil servant à oommander une série d'ensembles traitant une ma- tière, qui sont agencés de manière à amener normalement d'une fa- çon continue et en même temps la matière sur un transporteur en mouvement et tiens lesquels un détecteur détecte une diminution ou un manque de fourniture d'une quantité normale de matière par un ensemble, le détecteur agissant pour modifier la vitesse de dé- placement du transporteur afin de maintenir à peu près normales les dimensions et la nature de l'assemblage composite de la matiè- re collectée,
et dans lesquels l'ensemble qui est défaillant ou qui ne réussit pas à fournir sa quantité normale de matière est rendu inopératif, toute autre fourniture de matière au transpor- teur par un tel poste étant interrompue jusqu'à ce que son fono- tionnement normal soit rétabli.
D'autres avantages et caractéristiques de la présente inven- tion ressortiront au cours de la description détaillée qui va sui- vre, faite en regard des dessins annexés qui donnent à titre ex- plicatif, mais nullement limitatif, une forme de réalisation con- forme à l'invention.
Sur ces dessins : - la figure 1 est une vue latérale schématique, représentant un appareil selon l'invention, lequel est associé à une série de postes ou d'ensembles d'amincissement de fibres ou de filaments ; - la figure 2 est une coupe transversale de l'appareil repré- sendé sur la figure 1 ; - la figure 3 est une vue latérale représentant un appareil servant à collecter la matière fibreuse rebutée, qui est en posi- tion de non-utilisation ; - la figure 4 est une vue semblable à celle de la figure 1, représentant l'appareil servant à collecter la matière rebutée, en position de fonctionnement ; - la figure 5 est une vue de face de l'appareil représenté sur les figures 3 et 4 ; - la figure 6 est une vue en plan d'un dispositif servant à sectionner un filament ou une fibre ;
- la figure 7 est une vue latérale du dispositif représenté sur la figure 6 ; - la figure 8 est un schéma de circuit des moyens de comman- de et de réglage des ensembles d'amincissement, du réglage de la
<Desc/Clms Page number 3>
vitesse du transporteur et de l'appareil servant à collecter la matière rebutée ; - la figure 9 est un schéma de circuit pour un détecteur de charge ou détecteur d'un ensemble d'amincissement formant un élé- ment de l'invention ; et : - la figure 10 est un sohéma du circuit et des composants servant à régler la répartition de la matière sur le transporteur.
Bien que la présente invention soit représentée en associa- tion aveo un appareil servant à aminoir une matière ramollie à la ohaleur, telle que du verre, pour en former des filaments ou des fibres qui sont répartis sur un transporteur en mouvement, il va de soi que la présente invention peut 8tre utilisée pour program- mer tout autre traitement d'une matière ou le fonctionnement de postes d'alimentation lorsqu'on désire maintenir le produit uni- forme dans le cas d'une défaillance ou d'une diminution de la capacité de l'un ou de plusieurs postes traitant la matière.
Dans l'agencement représenté sur les dessins, l'appareil d'amincissement peut être utilisé particulièrement pour amincir des filets de verre ramolli à la chaleur ou d'autres matières ra- mollies à la chaleur pour former des filaments continus qu'on fait oonverger sous la forme de fils, les fils provenant des divers en- sembles étant répartis sur un transporteur en mouvement pour for- mer une masse ou natte de filaments continus collectés.
En se reportant en détail aux dessins, et tout d'abord aux figures 1 et 2, elles représentent un appareil servant à amincir des groupes de filets de verre pour former des filaments continus qu'on fait converger pour former des fils qui sont collectés pour former une masse ou natte fibreuse. Une série de distributeurs ou nourrioes 10 de filets sont disposés suivant deux rangées parallè- les espacées, chacun étant destiné à contenir une réserve de ma- tière ramollie à la chaleur telle que du verre ramolli à la cha- leur. Les nourrices 10 peuvent être reliées directement à l'avant- corps d'un four de fusion pour en recevoir du verre, ou bien des morceaux ou des corps sphériques de verre peuvent être mis dans les nourrices et y être fondus.
Chacune des nourrices 10 est pourvue à ses extrémités de bornes 12 qui sont concectées à une source de courant électrique d'intensité élevée et de faible tension afin de maintenir le verre ramolli à une viscosité appropriée pour l'amincir ou pour faire
<Desc/Clms Page number 4>
fondre et mettre en état la matière lorsque cette dernière est introduite dans les nourrices sous la forme de morceaux ou de corps pnériques. Chacune des nourrices est pourvue d'une série d'orifices formés à sa partie inférieure ou sur son plancher et à travers lesquels s'écoulent des groupes de filets qui sont desti- nés à être amincis pour former des filaments continus 16 par des instruments d'amincissement rotatifs.
Comme on le voit, le groupe de filaments formés depuis les fileta provenant de chaque nourrice est traneformé par un patin de rassemblement approprié 18 en un fil 20 à filaments multiplos, chaque groupe de filaments formant un fil.
Il est souhaitable d'appliquer un liquide, tel que de l'eau, sur les filaments avant de les faire converger pour former un fil, pour une raison expliquée plus loin. Au-dessus de chacun des pa- tins de rassemblement 18 est disposé un réceptacle 22 destina à contenir de l'eau ou un autre liquide qui est appliqué à un éven- tail ou groupe de filament? par un applicateur 24 en forme de courroie qui, en passant à travers le liquide se trouvant dans le réceptacle, prend de celui-ci une pellicule qui est transférée aux filaments par un contact frotteur.
Un ensemble 26 d'amincissement et de répartition des fibres ou filaments est disposé en dessous de chacune des nourrices 10 ou à leur voisinage afin d'amincir les filaments de chaque groupe à l'aide de moyens mécaniques. Chaque ensemble d'amincissement comprend un moyen rotatif venant en prise avec le fil ou roue de tirage 30 qui est tourillonnée sur un support 32 monté sur un bâti 34. La roue 30 est montée sur un arbre 36 sur lequel est fixé un pignon 38 entraîné à l'aide d'une courroie 40 par un second pi- gnon monté sur l'arbre d'un moteur électrique 42. Sur un moyen 45 porté par le bâti 34 sont tourillomée des galets fous 44 et 46 qu'on voit sur les figurée 1, 2, 6 et 7.
Une roue de tirage ou ensemble d'amincissement et-deux Calots tous sont- utilisés pour chaque fil 20.
Comme on le voit sur la figure 2, le fil 20 passa autour des
EMI4.1
galets tous 44 et 46 et uptour do la roua 4' 8ÚI101..nGD ou de 1Jrace 30 et. il est on*n6 en projeté de la roua de t1np pour 't1'8 réparti sur un o011'Jo'6U' powmt tira déplacé d'une bni6re : relative ou oourroia de temmpffl 50. CIuIIo1m Ma 8DH!8Ib1.. demis. oiesement 26 00llprn4 un tC>M aarvant à "'18&81' la fil de la l'OU.
<Desc/Clms Page number 5>
de tirage 30 à des régions périphériques variées de celle-ci pour effectuer une répartition transversale ou latérale du fil sur la largeur du collecteur ou transporteur 50.
Un élément 52 en forme de disque, agencé pour osciller, est tourillonné par un moyen supporté par l'arbre 36, un élément ou bras 54 étant fixé rigidement sur le disque. Une roue 58 à rayons est tourillonnée par un arbre court 56 porté par le disque 52, les rayons ou doigts de la roue traversant des fentes formées à la surface périphérique de la roue de tirage 30. Le fait que les rayons s'étendent vers l'extérieur de la surface périphérique de la roue de tirage a pour but de dégager le fil de la périphérie de celle-ci de manière à le faire projeter par son propre mouve- ment d'inertie sur le transporteur 50.
Le disque 52, sur lequel est tourillonnée la roue à rayons, est des biné à être mis en oscillation suivant un certain angle de sorte que le fil qui est projeté de la roue de tirage est déplacé transversalement par rapport au transporteur, l'étendue du mouve- ment transversal délimitant les bords latéraux de la natte ou masse de fils collectés.
Sur l'élément de support 34 est montée une console 60. Une tige 62 comporte une partie transversale 64 en forme de broche qui est articulée sur la console 60, l'extrémité opposée de la tige 62 étant articulée en 65 sur une barre ou poutre 66 de forme triangulaire.
Une broche-pivot 68 de la barre 66 relie celle-ci à un élé- ment 54 voisin et une bielle 70 relie la barre 66 à l'élément 54 de l'ensemble d'amincissement qui est disposé en face de l'ensem- ble $d'asincissement se trouvant su voisinage de la barre 66. La barre 66 reçoit un mouvement de va-et-vient d'une tige 72 entrat- née par un moyen moteur du type représenté sur la figure 10.
Les bras 54, les disques 52 et les roues à rayons 58 sont mis en oscillation autour de l'axe de l'arbre 36 de manière à dé- placer d'une façon continue les positions angulaires relatives de chacune des roues à rayons 58 pour dégager de force le fil de la surface de la roue de tirage par les saillies des roues à rayons 58 suivant un certain angle inclus afin de déposer les fils sur une largeur voulue sur le transporteur 50. A mesure que le trans- purteur est avancé en regard des divers pestas ou ensembles d'a- mincissement des fils, les divers fils se recouvrent successivement
<Desc/Clms Page number 6>
et constituent une natte d'épaisseur voulue.
L'eau ou tout autre liquide qui est appliqué aux filaments par les applicateurs assure un mouillage approprié des filaments sans présenter de liquide en excès dans la natte ou masse 80 de fils accumulés.
Il peut être souhaitable d'intégrer les fils continus sous forme de natte en appliquant un liant approprié. Comme représenté sur la figure 1, un applicateur 76 de liant est disposé de maniè- re à appliquer un liant aux fils se trouvant sur le transporteur.
De préférence, l'applicateur 76 se présente sous la forme d'une auge s'étendant transversalement en travers et au-dessus de la natte et il est agencé pour fournir un liant en poudre 78 prove- nant d'une réserve (non représentée). Un liant tel que du phénol- formaldéhyde sous forme pulvérulente peut être utilisé.
L'eau ou un lubrifiant liquide se trouvant sur les fils agit pour faire adhérer le liant en poudre à ceux-ci de sorte que le liant est réparti d'une manière efficace à travers toute la natte.
Le transpcrteur 50 est supporté par des rouleaux 51, dont l'un d'entre eux est représenté sur la figure 1. Un second transporteur sans fin 82 monté sur des rouleaux 83, agencé pour être entraîné à la même vitesse linéaire que le transporteur 50, est disposé de manière à recevoir la natte 80 et à la faire avancer à travers un four 84. La liant 78 qui se trouve dans la natte est mûri ou durci dans le four 84 pour former dans la natte une masse d'une seule
EMI6.1
pièce.
Le transporteur 50 est avancé à une vitesse linéaire relati- vement faible à travers un mécanisme réducteur à engrenages que contient une enveloppe 88 associée à un moteur à vitesse variable à alimentation électrique 90 qu'on voit sur la figure 8, l'entrai- nement étant relié à l'un des rouleaux 51. Le moteur 90 est du type à vitesse variable et il est destiné à être réglé par un dis- positif ou ensemble 92 de réglage de la vitesse d'entraînement du transporteur, qui est représenté schématiquement sur la figure 8.
En modifiant la viteste du transporteur 50 à l'aide du moteur à vitseme variable 90. on peut régler l'épaisseurou la densité de
EMI6.2
3a aetti qui est t,,::."'iÓ8.
Pendant t<n fa2aiionansab normal au cours duquel les divers ..88111.. d'u..1.fic1....... 26 foumi..18nt des fila dont chacun oon- tient oen effeoC4: ooapl.t -4. tl1"tJDt., on protiuit d'une 88D161'8
<Desc/Clms Page number 7>
continue une natte d'épaisseur et de densité sensiblement unifor- mes et on la transporte à l'écart de la zone de formage de la nat- te ou de la zone où les fils sont collectés à l'aide du transpor- teur 50. Dans le cas où un ensemble ou poste d'amincissement 26 se trouve mis hors service, ou du fait d'une rupture de fil, ou bien dans le cas d'une rupture partielle de certains filaments d'un fil, une natte formée dans de telles conditions est inférieu- re aux normes et contient une quantité de filaments inférieure à celle d'une natte normale.
La présente invention se rapporte à un procédé et un agence- ment à l'aide desquele une rupture de fil, la mise hors service d'un ensemble d'amincissement ou une rupture partielle d'un fil sont détectés automatiquement par un moyen sensible à la charge ou à la caractéristique de changement de phase du moteur à alimen- tation électrique qui entraîne l'ensemble d'amincissemert.
De tel- les conditions anormales détectées par le détecteur fcnt agir ce dernier pour mettre en route et actionner des instruments ou des éléments du système de commande et de réglage afin de faire ces- ser le fonctionnement de l'ensemble d'amincissement mis hors ser- vice ou affaibli, actionner le moyen de sectionnement du fil qui se trouve au voisinage de l'onsemble d'amincisaemert mis hors ser- vice, amorcer le mouvement d'un moyen de déviation du fil et d'une goulotte de déchets pour les mettre en position leur permettant de recevoir la matière non affaiblie provenant de la mourrice et réduire la vitesse du moteur d'entraînement du transporteur.
L'agencement qui est commandé par le déctecteur et qui sert à faire accumuler momentanément le verro non aminci des filets provenant de la nourrice d'un poste ou ensemble d'amincissement mis hors service ou affaibli est représenté sur les figures de 3 à 5, et le moyen automatique servant à sectionner le fil à un pos- te d'amincissement mis hors service ou affaibli est- représenté sur les figuras 3, 4, 6 et 7.
Un agencement de déflecteur de fil ou goulotte pour les déchets est disposé au voisinage de chacun des postes d'amincissement eu de chacun des ensembles; de roues de tirage 26, comme on le voit sur les figures 1 et 2.'
Des éléments de bâti 100 s'étendent de.ns le --:
,ne de la longueur de la courrais 50 du transporteur et au-dessus de celle- ci, éléments auxquele sont fixdes des parois en tôle parallèles 102 qui s'étandent vers le bas.et se terminent au voisinage du
<Desc/Clms Page number 8>
transporteur mobile ou collecteur de fils 50, à un certain espa- oement de celui-ci, en formant une zone ou chambre 104 à l'inté- rieur de laquelle le dépôt des file ne peut n'effectuer que sur le transporteur mobile. A un élément de bâti 100 est fixé un élé- ment en tale ou écran 106 comportant une perci inférieure 107 et des parois latérales 108, un écran 106 étant prévu pour chaque poste ou ensemble d'amincissement.
Au voisinage de l'écran est disposée, de manière à pouvoir coulisser ou se déplacer, une auge ou goulotte 110 servant à col- lecter les déchets, laquelle comporte une partie 112 qui, lorsque l'auge est en position d'allongement ou de fonctionnement, se trouve disposée en dessous de la roue de tirage voisine 30, comme on le voit sur la figure 4. L'auge 110 est pourvue d'une tige ou prolongement 114 qui est relié au fond de l'auge 112 par une sur- face 116 inclinée. La partie 112 de l'auge présente une profondeur importante, comme on le voit sur les figures 3 et 4, et elle for- me un réceptacle dans lequel les corps de verre non amincis pro- venant des filets de la nourrice du distributeur voisin sont ame- nés lorsqu'il se produit une rupture de fil.
Lorsque l'ensemble d'amincissement 30 est remis à nouveau en fonctionnement, la goulotte 110 est escamotée dans la position re- préeentée sur la figure 3 et les déchets de verre accumulés qui se trouvent dans la partie 112 en sont enlevés par l'opérateur.
Comme on le voit sur les figures de 1 à 4, la région de la paroi 102 eu voisinage d'une auge comporte une ouverture 118 pour rece- voir l'auge ou goulotte.
Un moyen sert à commander la mise en position et le déplace- ment relatif de l'auge 110. Comme on le voit sur les figures 3 et 5, un moyen moteur est monté sur la partie 107 de l'écran 106 afin d'actionner la goulotte. A la partie 107 de l'écran ou conso- le 106-est fixé un servo-moteur 119 comprenant un cylindre 120 dans lequel est monté de manière à se déplacer d'un mouvement de va-et-vient un piston 121 qui peut être à commande pneumatique ou hydraulique.
Une soupape de commande 122 montée sur l'écran 106 commande le passage du fluide dans et hors du cylindre 120. Le piston 121 est porté par un* tige 124 reliée à un élément denté ou crémaillè- re 126 pouvant se déplacer suivant un mouvement de va-et-vient en coulissant le long de glissières de support 128 fixées à la partie
<Desc/Clms Page number 9>
107 de l'écran 106. Aux glissières 128 sont fixées des consoles ou éléments 130 servant à tourillonner un arbre 132. Sur l'arbre 132 est fixé un pignon 134 -dont les dents sont en prise avec les dents de la crémaillère 126. Aux extrémités de l'arbre 132 sont fixée rigidement des bras 136 qui sont articulée aux extrémités 114 de l'auge 110 au moyen de broches 138.
Un élément de bâti 142 est disposé au voisinage de chaque poste ou ensemble d'amincissement 28. Des articulations 144 sont montées par les éléments de bâti 142 et de chaque élément d'arti- oulation pend une chicane ou déflecteur 146, qu'on voit particu- lièrement sur les figures de 3 à 5. Un moyen est utilisé pou: fai- re changer la position de la chicane 146 lorsque l'auge 110 se déplace.
A la chicane 146 est fixé un prolongement ou bras 148 sur lequel est articulée une partie s'étendant transversalement 149 d'une tige 150, dont l'autre extrémité comporte une partie 152 s'étendant transversalement qui pénètre et peut coulisser dans une fente allongée 154 formée sur une paroi latérale de la goulot- te 110, comme on le voit sur les figures 3 et 4.
Lorsque la goulotte 110 est à la position de nor.-utilisation qu'on voit sur la figure 3, la chicane 146 est maintenue à une po- sition de repos pour permettre au fil 20 d'être amené par la roue de tirage 30 sur le transporteur sans aucun obstacle. Lorsqu'un ensemble d'amincissement est rendu inopératif, ou lorsqu'il se produit une rupture de fil ou bien lorsqu'un certain nombre de fi- laments d'un fil sont rompus, le servo-moteur 119, sous l'influen- ce d'un moyen décrit ci-après et qui est commandé par un détec- teur, fait déplacer longitudinalement la crémaillère 126 et tour- ner le pignon 134 et les bras 136 pour amener l'auge 110 à la pc- sition représentée sur la figure 4 afin de recevoir les corps de verre solidifié non amincis qui tombent sous l'action de la pe- santeur depuis les filets de verre provenant du distributeur 10 voisin.
Lorsque l'auge est amenée à sa position de fonctionnement, la chicane 146 est amenée à une position de fonctionnement par la tige ou barre 150, comme on le voit sur la figure 4, afin de diri- ger les corps non amincis provenant des filets de verre dans la partie agrandie 112 de l'auge. Pend4nt la remise en route de l'a- mincissement, effectuée par l'opérateur qui met en prise les
<Desc/Clms Page number 10>
filaments aveo la roue de tirage 30, la partie 112 de l'auge oolleote les filaments rebutée jusqu'à ce que la roue d'amincisse- ment ou roue de tirage 30 soit amenée à sa vitesse appropriée pour amincir des filaments à la dimension voulue.
La partie 112 suffit d'habitude pour contenir le verre ou les corps non aminois rebutés pendant la période suivant laquelle la roue de tirage 30 ne peut amincir les filaments.
Un moyen sort également, dans le cas où un ensemble d'amin- oissement est hors service pendant une période de durée prolongée, ' à diriger les corps linéaires non amincis formés depuis les fi- lets vers un moyen de hahage rotatif afin de couper ou section- ner les corps suivant des tronçons de courte langueur. Un élément ! 158 porté par l'écran 106 sert à monter un dispositif de section- ; nement 160 comportant un corps rotatif, lequel dispositif 160 comprend un moteur 162 qui entratne des rouleaux associés 164 et 165, l'un des rouleaux étant pourvu de couteaux de sectionnement et l'autre rouleau étant en caoutchouc ou en une matière élasti- que.
Lorsque l'opérateur détermine que l'"arrêt" d'un ensemble d'amincissement peut Atre prolongé, il dévie à la main les corps linéaires non amincis pour les envoyer entre les rouleaux en ro- tation 164 et 165 afin de sectionner ou hacher les corps suivant des tronçons de courte longueur qui sont évacués comme déchets de manière à éviter une accumulation excessive de matière non amincie dans l'auge 112. Le mécanisme de commande servant à amor- cer le fonctionnement de l'auge 110 est décrit ci-après.
L'appareil comprend un moyen servant à sentionner automati- quement le fil toutes les fois où un fil non conforme aux normes est produit par un ensemble. Pendant qu'une roue de tirage 30 ef- fectue un amincissement normal, le fil 20 vient en prise avec les galets fous 44 et 46 montés sur le moyen de support 45, cet agen- cement étant représenté particulièrement sur les figures 6 et 7.
Sur le moyen de support 45 est montée une enveloppe ou bottier 168 qui contient un solénoïde rotatif, de préférence du type Zener.
L'arbre rotatif 170 du solénoïde s'étend à l'extérieur de l'enveloppe et supporte un instrument ou couteau 172 de section- nement du fil. Le couteau ou la lame de couteau 172 occupe norma- lement la position qu'on voit sur les figures 3 et 6, en position
<Desc/Clms Page number 11>
de repos. Lorsque le couteau est actionné pour sectionner le fil par ohoo, le couteau est déplacé par l'arbre 170 du solénoïde ro- tatit jusqu'à la position représentée sur les figures 4 et 7. La mise en action du oouteau est en corrélation avec le mouvement de l'auge 110 pour prendre la position qu'on voit sur .la figure 4.
Les divers éléments actionnée ou commandés électriquement du système sont représentés schématiquement sur la figure 8. Le moteur 42 qui entrdno une roue de tirage 30 est de préférence du type . induction ou d'un type semblable dans lequel, lorsque la charge appliquée au moteur et qui est fournie par la tension ser- vant à tirer le fil 20 est modifiée par une rupture partielle ou complète du fil, la puissance d'entrée diminue et l'angle de pha- se varie.
L'agencement selon l'invent on comprend un dispositif de détection ou détecteur 180 d'un type qui est destiné à détecter une variation de phase du moteur 42, le circuit du détecteur étant représenté sur la figure 9. Le signal fourni par le détecteur est amplifié par un amplificateur de puissance, le détecteur et l'am- plificateur de puissance étant représentés schématiquement en 180. sur la figure 8. La sortie de l'amplificateur de puissance est ap- pliquée à un système de relais et de minuteries indiqué schémati- quement en 184. L'amplificateur de puissance est alimenté en cou- rant provenant de lignes L1 et L2.
Un courant triphesé à haute fréquence est appliqué au sys- tème de relais par une source par l'intermédiaire de conducteurs L3, L4 et L5 pour le moteur 42. Le courant est fourni par une source par l'intermédiaire de conducteurs 194 au mécanisme 92 de réglage de la vitesse du moteur du transporteur.
Le mécanisme de réglage de la vitesse est connecté au méca- nisme de relais 184 et au moteur 90 d'entraînement du transpor- teur. Le moteur 42 qui entratne la roue de tirage est connecté au système de relais 184. Le système de relais est connecté au solé- noide rotatif afin d'actionner le couteau 172 à l'aide de conduc- teurs 208 et à la soupape de commande 122 de commande du servo- moteur 119 de l'auge à l'aide de conducteurs 210.
Chaque ensemble d'amincissement est pourvu d'un système de commande à détecteur indépendant du système de commande des autres ensembles. De cette manière, s'il y a dix ensembles d'amincisse- ment, il y a dix systèmes de commandf du typo représenté sur la
<Desc/Clms Page number 12>
figure 8, à l'exception du fait qu'un seul mécanisme de réglage de la vitesse du transporteur est intercalé avec tous les systè- mes de commande des divers ensembles d'amincissement. Le moyen de détection ou détecteur servant à détecter une anomalie ou une va- riation de charge et par suite une variation de phase d'un moteur d'un ensemble de roue de tirage est représenté sur la figure 9.
Le moteur 42 peut être du type à induction ou de tout autre type dans lequel la phase varie lorsque la charge varie. L'une des caractéristiques importantes de l'agencement de détection, qa'on voit sur la figure 8, réside dans l'établissement d'une ten- sion différentielle pour des charges variables du moteur qui, lorsqu'elle est amplifiée, fournit un moyen pouvant servir à ac- tionner des relais, des minuteries et des mécanismes de commuta- teurs qui sont indiqués en 184 sur la figure 8 et qui servent à actionner, commander ou régler les composants qu'on voit schéma-, tiquement sur la figure 8.
Des variations de charges d'un moteur d'amincissement se produisent par suite de rupture, de mise hors service partielle ou totale d'un ensemble d'amincissement incapable de fournir sa totalité de fil au transporteur.
En se reportant particulièrement à la figure 9, une phase ou bobinage 215 du moteur triphasé 42 est connecté à un bobinage primaire 217 d'un transformateur de courant T1 et à la ligne L3, comme on le voit sur la figure 9. Sur le bobinage 215 et sur le bobinage de courant 217 est égalemeat monté en parallèle le pri- maire d'un transformateur de tension T2. Comme référence, la ten- sion aux bornes de la phase 215 est détectée à l'aide du transfor- mateur T2.
Le secondaire du transformateur T1 comprend detix sections de bobinage e1,la connexion commune entre les bobinages étant con- nectée à une première extrémité du secondaire e2 du transforma- teur de tension T2.
Les conducteurs 219 et 220 qui partent des extrémités des bobinages combinée e1 sont connectes respectivement à des diodes au silicium indiquées par X1 et X2, dont chaoune redresse une demi-période du transformateur T1. Le courant redressé en% appli- que par des conducteurs 222 et 223 à un amplificateur de puissance 225 afin d'amplifier le sigwel détest- par l'intermidiaire de la variation de phase lorsque la charge appliquée au moteur 42 est
<Desc/Clms Page number 13>
réduite.
L'amplificateur de puissance 225 est de construction classique et envoie les signaux de commande amplifiés aux mécanis- mes de relais et de minuteries qui sont indiqués schématiquement en 184 sur la figure 8, afin d'actionner les divers composants du système, suivant une séquence appropriée.
Une résistance R1 montée aux bornes du secondaire/règle la tension de sortie du transformateur T1 et de ce fait règle la sen- sibilité de l'ensemble. Au conducteur 222 sont également connec- tés un condensateur C1 et une résistance R2, et au conducteur 223' sont connectés un second condensateur C2 et une seconde résistance R3. L'extrémité du bobinage e2 du transformateur T2 est connectée par un conducteur 226 à une connexion commune entre les condensa- teurs C1 et C2, et à une connexion commune entre les résistances R2 et R3. L'agencement résistances-condensateurs assure le filtra- ge des phénomènes transitoires et réduit les "ondulations".
Les rapports des transformateurs, ainsi que la valeur de la résistan- ce Rfl, les tensions du transformateur T1 et du transformateur T2 sont prédéterminés de telle sorte que e2 soit supérieur à e1 dans des conditions normales de fonctionnement de la roue de tirage à laquelle est relié le système du détecteur.
Les composants résistances-condensateurs R2C1 et R3C2 sont choisis de telle sorte que les condensateurs C1 et C2 se chargent essentiellement à la valeur de pointe pendant la demi-période des tensione redressées par les redresseurs X1 et X2. Toute diminution de courant ou tout accroissement de l'angle de phase qui accompa- gne une variation de la charge du moteur 42 fait tendre la sortie vers. une valeur nulle. Sur la gamme de fonctionnement des moteurs qui entraînent lea roues de tirage 30, les détecteurs et les sor- ties sont mis en corrélation précise avec la puissance du moteur.
De cette manière, le circuit du détecteur de la figure 9 fournit un signal de détection qui, lorsqu'il est amplifié par l'amplificateur de puissance 225, donne une tension amplifiée qui agit pour faire fonctionner les mécanismes de relaie et de minute- rien indiqués schématiquement en 184 sur la figure 8 afin d'ac- tionner les divers composante suivant une séquence appropriée lors-! que la charge d'un moteur diminue et pour faire fonctionner les consposants suivant une séquence Inverse lorsqu'une rouo de tirage ou un @ omble d'axincissement est roule en fonctionnement normal.
Le dispositif est sensible dans une mesure telle qu'une rup-
<Desc/Clms Page number 14>
ture de quelques filaments seulement d'un fil fait fournir un signal amplifié suffisant pour actionner les relais et les élé- ments de réglage qui sont associés au poste qui fournit le fil non standard, y compris les éléments qui font réduire la vitesse du transporteur dans une mesure telle que les ensembles qui res- tent en fonctionnement forment un paquet ou une natte fibreuse de caractéristiques standard ou normales. Dans des conditions de fonctionnement normales, les divers ensembles d'amincissement 26, c'est-à-dire tous les ensembles de roues de tirage de l'installa- tion fonctionnent de manière à fournir au transporteur 50. des fils standard comportait chacun un nombre prédéterminé de fila- ments.
Pendant un fonctionnement normal, les fils continus sont dé- chargés des roues de tirage 30 par les roues à rayons 58 tournan- tes et oscillantes afin de répartir le fil transversalement par rapport au transporteur et former un paquet ou natte de fibres ou filaments continus d'épaisseur et de densité voulues. Pendant des opérations normales d'amincissement et de formation d'une natte, les auges 110 sont escamotées de sorte que les parties 112 sont éloignées des trajets parcourus par les fils continus 20 qui sont fournis par les roues de tirage.
Les chicanes 146 qu'on voit sur la figure 3 sont à une posi- tion de non-utilisation et les lames rotatives 172 de sectionne- ment du fil sont maintenues hors? des trajets parcourus par ceux- oi. La courroie 50 du transporteur est mise en rotation par le mo- teur d'entraînement 90 à une vitesse qul est déterminée par le nombre d'ensembles d'amincissement qui sont en fonctionnement.
Le cycle d'opérations ou d'actions qui se produisent du fait d'une rupture d'un fil ou de la rupture d'un certain nombre de fi- laments d'un fil ou d'une défaillance d'un ensemble d'amincisse- ment est le suivant : la charge appliquée par la tension du fil à la roue d'amincissement ou roue de tirage 50 est réduite lorsqu'un certain nombre de filaments du fil sont roupus ou lorsque le fil se rompt. Toute réduction de la charge du moteur fait réduire son courant d'entrée et produit une vacation de phase ou déphasage qui influence le détecteur qu'on voit sur la figure 9.
Par suite, la charge étant réduite, il se produit une variation de phase et le courait traversant le bobinage 217 est réduit tandis que la tension dans le primazre du transformateur T2 reste constante.
<Desc/Clms Page number 15>
La tension de sortie des sections de bobinage secondaire e1 du transformateur T1 est réduite et la tension d'une section de bobinage e1 s'oppose à la tension du bobinage e2 du transformateur T2, ce qui produit un déséquilibre ou une tension différentielle aux bornes des conducteurs 222 et 223 qui sont connectés à l'am- plificateur de puissance 225.-Le signal transmis à l'amplificateur de puissance 225 est amplifié et sa sortie est appliquée aux méca- nismes de relais et de minuteries qui sont indiqués en 184 sur la figure 8. La fonction de relais du détecteur est remplie par l'in- termédiaire d'un transistor tampon à couplage direct qui excite un redresseur commandé au silicium de construction classique (non représenté).
Le signal amplifié du détecteur provenant de l'amplificateur de puissance fait commencer l'envoi d'énergie électrique au mo- teur 42 pour freiner ou "bloquer" le moteur 42 pour l'amener rapi- dement, ainsi que la roue de tirage, au repos. En même temps, le solénolde rotatif qui se trouve dans l'enveloppe 168 est actionné par le mécanisme de relais pour faire tourner le couteau 172 et sectionner le fil provenant de la roue de tirage. En morne temps, le mécanisme de soupape 122, qu'on voit sur les figures 5 et 8, est actionné par le système de relais 184 afin de faire passer le fluide dans le cylindre 120 du servo-moteur 119 pour déplacer lon- gitudinalement la tige 124 et la crémaillère 126, comme on le voit sur les figures 3 et 4.
La rotation de l'arbre 132 produite par la crémaillère 126 fait tourner la barre 136 et amène l'auge 110 en position de fonc- tionnement ou de réception du fil, en dessous de la roue de tira- ge, comme on le voit eur la figure 4, la chicane 146 étant amenée simultanément à la position représentée sur cette figure. Dans cette position de l'auge 110. sa partie 112 oollecte les.corps li- néaires non amincis de verre qui tombent nous l'action de la pe- santeur des filets au voisinage du distributeur, ce qui empêche ces corps d'être emenés dans la natte.
En même temps, le signal amplifié envoyé au mécanisme de relais 184 actionne le mécanisme 92 de réglage de la vitesse du transporteur pour réduire la vitesse du moteur 90 et de ce fait la vitesse de déplacement du transporteur 50, d'une quantité pro- portionnelle, en comparaison de la vitesse de fonctionnement nor- male de tous les ensembles.
<Desc/Clms Page number 16>
Le moyen 92 de réglage de la vitesse du transporteur est de préférence de type classique et comprend un oertain nombre de ré- sistances en échelon en nombre égal au nombre total d'ensembles d'amincissement de sorte que la défaillance d'un fil provenant d'un ensemble d'amincissement agit par l'intermédiaire de l'une des résistances pour réduire la vitesse du transporteur de telle sorte que les ensembles qui restent en fonctionnement amènent, sur une longueur donnée du transporteur, la même quantité de fils que oelle qui était fournie par tous les ensembles lorsqu'ils fonctionnaient normalement.
De cette manière, la quantité de natte de standard inférieur produite par la réduction de vitesse du transporteur est relative- ment courte du fait que les ensembles restants commencent immédia- tement à fournir le fil à la vitesse réduite du transporteur pour former une natte de dimensions et de densité normales.
Si plusieurs fils se trouvent intérieurs à la normale ou s'ils sont rompus, lea réductions de charge des moteurs de ces ensembles d'amincissement d'où ils proviennent font réduire le courant et produisent les dé- phasages détectés par les détecteurs du type représenté sur la fi-. gure 9, et un signal ou des signaux supplémentaires sont envoyés au dispositif 92 de réglage de la vitesse du transporteur pour ré- duire encore d'une manière proportionnelle la vitesse de ce der- nier par l'intermédiaire des résistances échelonnées du mécanisme de réglage de la vitesse du transporteur 50.
Les déteoteurs individuels qui déteotent les ensembles défec- tueux aotionnent les lames 172 de sectionnement des fils et les auges 110 qui se trouvent au voisinage de-ces ensembles. La réduo- tion proportionnelle supplémentaire de vitesse du transporteur 50 est telle que les ensembles d'amincissement qui restent en fonc- tionnement fournissent du fil au transporteur qui se déplace à une vitesse réduite telle qu'une natte de dimensions et de densité à peu près normales est produite dès que la natte inférieure au standard qui se trouve en dessous des divers ensembles d'amincisse- ment sort de la région de ceux-ci.
Pour remettre en route un ensemble qui n'a pu fournir du fil, l'opérateur commence à faire tourner le moteur 42 à l'aide d'un bouton-poussoir à commande manuelle (non représenté) monté dans un circuit de démarrage du moteur. Pendant la rotation initiale de la roue de tirage 30. l'opérateur applique le fil de filaments prove-
<Desc/Clms Page number 17>
nest du distributeur sur la surface périphérique de la roue pour amorcer l'amincissement. Pendant cette période, le système 184 de relais et de minuterie assure une temporisation qui agit de maniè- re à retarder la mise en action de la soupape 122 pour faire reou- ler la goulotte 110 jusqu'à ce que la vitesse de la roue de tira- ge 30 atteigne la vitesse d'amincissement normale.
Un relais temporisé retarde également le fonctionnement du dispositif 92 de réglage de la vitesse du transpurteur en empê- chant la vitesse du transporteur d'augmenter avant que la roue de tirage 30 ne soit amenée à sa vitesse d'amincissement. Lorsque la roue de tirage 30 a atteint sa vitesse normale, le relais tempori- sateur effeotue son comptage à rebours pour escamoter la goulotte 110 et aotionner le dispositif de réglage de la vitesse du trans- porteur afin d'augmenter la vitesse de ce dernier et l'amener à sa vitesse normale, et le détecteur 180 de rupture est rems en action, toutes ces opérations étant assurées par le fonctionnement automatique du système 184 de relais et de minuteries.
Pendant la rotation initiale de la roue de tirage au cours du démarrage de l'amincissement, l'opérateur peut, à volonté, faire avanoer le fil dans le dispositif 160 de hachage qui sectionne le fil rebuté en tronçons de courte lengueur facilitant son évaouation.
Le moteur 162 qui entraîne le moyen de sectionnement du fil est actionné par un oommutateur à commande manuelle (non représen- té). Comme protection du système du détecteur pendant la période de démarrage du moteur d'entraînement 42 de la roue de tirage, le système 184 des relais et des minuteries comprend un relais de type classique agencé de manière à oourt-oirouiter normalement l'entrée du détecteur, ce relais étant ouvert automatiquement lors- que le moteur d'entraînement 42 et la roue de tirage ont atteint leur vitesse normale sous une tension normale du fil pour affai- blir les filets et en former des filaments.
Comme décrit précédemment en liaison avec la figure 2, les roues à rayons 58 sont mises en oscillation à l'aide d'un moyen qui est relié aux tiges 72 animées d'un mouvement de va-et-vient afin d'évacuer les fils des roues de tirage suivant un mouvement de balayage transversal pendant que les fils sont collectés sur le transporteur, le-transporteur étant entraîné par l'intermédiaire d'un réacteur de vitesse à engrenages 88 par le moteur 90, dont la vitesse est réglée par le dispositif de détection ou détecteur,
<Desc/Clms Page number 18>
comme décrit plus haut.
Four simuler la configuration normale de répartition des fils sur le transporteur, il est souhaitable, lorsqu'un ou plu- sieurs des ensembles d'amincissement sont temporairement hors ser- vice, de réduire la vitesse du mouvement de va-et-vient des tiges 72, qu'on voit sur la figure 2, afin de réduire la vitesse de dé- placement des moyens 58 oscillatoires qui servent à décharger le fil.
Un agencement à cet effet est représenté sur la figure 10 et oomprend un moyen de commande pour un moteur servant à entra!- ner les dispositifs faisant osciller les fils et qui agit de ma- nière à réduire la vitesse de ces moyens toutes les fois où la vi- tesse du transporteur 50 est réduite par le moyen de détection d'un ensemble d'amincissement qui fait ralentir le moteur 90 lors- qu'un ensemble 26 est incapable de fournir la quantité totale de matière voulue sur le transporteur.
L'agencement de commande pour les dispositifs faisant oscil- ler les fils comprend un moteur 230 qui est équipé d'un réducteur de vitesse à engrenages 232 dont l'arbre de sortie 234 est agencé de manière à faire osciller un arbre 236.
Sur l'arbre 236 sont montés des bras 238 sur lesquels sont articulées des tiges 72 manoeuvrant les dispositifs d'oscillation des fils (qu'on voit sur la figure 2). Tout moyen approprié de transmission de la force motrioe peut être utilisé pour faire os- ciller l'arbre 236 et dans l'agencement qui est représenté sur la figure 10, un bras 240 est fixé à l'arbre 234 et une tige ou barre 242 articule le bras 240 sur un bras 244, ce dernier étant monté rigidement sur l'arbre 236.
Le mécanisme 232 de réduction de la vitesse présente un rap- port faisant tourner l'arbre 234 à une vitesse relativement lente de manière à entraîner les dispositifs d'oscillation 58 à faible vitesse. L'agencement servant à mettre en corrélation la vitesse du moteur 230 et celle du transporteur 50 et du moteur 90 comprend un moyen 248 servant à régler le rapport de vitesse de sortie de l'arbre de sortie 250. L'arbre d'entrée 252 du moyen 248 de réglage du rapport d'entraînement est de préférence entraîné par l'arbre de sortie 254 du mécanisme 88 de réduction de vitesse de l'entrai- nement du transporteur par une chaîne d'entraînement 258 reliée à des pignons 257 et 258 qui sont fixés rigidement aux arbres 254 et 252, respectivement.
<Desc/Clms Page number 19>
L'arbre de sortie 250 entraîne un émetteur Selsyn 260 qui cet connecté électriquement à un récepteur Selsyn 262. Un pignon monté sur l'arbre de sortie 263 de l'émetteur Selsyn est relié par une chaîne d'entraînement 264 à un pignon monté sur l'arbre d'en- traînement 234 du dispositif oscillant de aorte que le rotor du récepteur Selsyn 262 est mie en rotation par l'arbre 234.L'émet- teur Selsyn 260 est relié à un dispositif de réglage de position ou comparateur 266 qui est connecté au récepteur Selsyn 262.
Le dispositif de réglage de position 266 est connecté à une source de aourant 268 qui est connectée au moteur 230 d'entraîne- ment des dispositifs oscillants. La source de courant 268 est ali- mentée en courant triphasé et elle est d'un type fournissant du oourant oontinu au moteur 230, ce dernier étant du type à vitesse variable.
Dans des conditions de fonctionnement normales de tous les ensembles d'amincissement, les oscillateurs des fils sont action- nés par le moteur 230 qui fonctionne à une vitesse constante pré- déterminée par l'intermédiaire du mécanisme 232 de réduction de vitesse. La vitesse peut être réglée initialement par le moyen de réglage 248 du rapport d'entraînement. Pendant un foe-tionnement normal, les vitesses des rotors de l'émetteur 260 et du récepteur 262 Selsyn sont en synchronisme, et dans de telles conditions de fonctionnement, aucun signal ni aucune tension ne sont émis vers le dispositif de réglage de position 266.
Dans le cac où le détec- teur décrit précédemment est actionné du fait qu'un ensemble d'a- mincissement est incapable de fournir sa quantité totale de matiè- re au transporteur, la vitesse du moteur 90 qui entraîne le trans- porteur 50 est réduite d'une manière proportionnelle. Cette réduo- tion de vitesse du moteur 90 et du transporteur agit sur l'émet- teur Selsyn 260 en réduisant la vitesse du rotor de l'ém3tteur.
Cette variation de vitesse de rotor de l'émetteur 260 fait émettre un signal ou une tension vers le dispositif de réglage de position 266, lequel signal est transmis à la source de courant 268 et agit par l'intermédiaire d'un moyen disposé dans l'ensemble d'alimenta- tion en courant pour réduire d'une manière proportionnelle la vi- tesse du moteur 230 d'entraînement du dispositif oscillant.
Du fait que le rotor du récepteur Selsyn 262 est entraîné par l'arbre 234 d'entraînement du dispositif oscillant, le réoep- teur 262 agit par l'intermédiaire de sa connexion avec le disposi-
<Desc/Clms Page number 20>
tif de réglage de position 266 pour établir une condition stabi- lisée. Lorsque la vitesse de rotor du récepteur Selsyn 262 est synchronisme avec la vitesse du rotor de l'émetteur Selsyn 260, aucun signal ni aucune tension ne sont transmis de l'émetteur au dispositif de réglage de position 266, et aucune autre réduction de vitesse du moteur 230 d'entraînement du dispositif oscillant ne s'effectue.
De cette manière, la vitesse du moteur 236 d'en- traînement du dispositif oscillant est réduite proportionnellement à la réduction de vitesse du moteur 90 de façon à modifier le taux de répartition des fils provenant des ensembles d'amincisse- ment par la réduction de vitesse de déplacement des dispositifs oscillants 58. De cette manière, toute variation de vitesse du moteur 90 qui entraîne le transporteur agit par l'intermédiaire de 7'émetteur Selsyn 260 pour émettre un signal vers le disposi- tif de réglage de position 266 et par l'intermédiaire de l'alimen- tation en courant 268 pour modifier la vitesse du moteur 230 d'en- traînement du dispositif oscillant jusqu'à ce que les rotors des ensembles Selsyn 260. et 262 soient à nouveau synchronisés.
A l'aide de l'agencement représenté sur la figure 10, toute variation de vitesse du transporteur fait varier d'une manière proportionnelle la vitesse de déplacement des dispositifs faisant osciller les fils ou des moyens de répartition de manière à simu- ler la configuration de répartition des fils qu'on obtient lors- que tous les ensembles d'amincissement sont en fonctionnement.
Lorsque tous les ensembles d'amincissement sont à nouveau en fonctionnement et fournissent leurs quantités complètes de fils respectives au transporteur, la vitesse de ce dernier est rétablie automatiquement à une vitesse normale et la vitesse de déplacement des répartiteurs de fils est rétablie à une vitesse normale.
Il va de soi que la présente invention n'a été décrite et représentée qu'à titre explioatif, mais nullement limitatif, et qu'elle est susceptible de diverses variantes sans sortir de son cadre.
<Desc / Clms Page number 1>
"Method and apparatus for controlling a number of stations simultaneously processing material"
<Desc / Clms Page number 2>
The present invention relates to a method and apparatus for controlling a series of material handling assemblies which are arranged to normally continuously feed and at the same time the material on a continuous basis. moving conveyor and whereby a detector detects a decrease or lack of supply of a normal quantity of material by an assembly, the detector acting to modify the speed of movement of the conveyor in order to maintain approximately normal dimensions and the nature of the composite assembly of the collected material,
and in which the assembly which is faulty or which fails to supply its normal amount of material is rendered inoperative, any further supply of material to the conveyor by such a station being interrupted until its normal operation be restored.
Other advantages and characteristics of the present invention will become apparent in the course of the detailed description which follows, given with reference to the appended drawings which give, by way of explanation, but in no way limiting, an embodiment in accordance with the invention. to invention.
In these drawings: - Figure 1 is a schematic side view, showing an apparatus according to the invention, which is associated with a series of stations or assemblies for thinning fibers or filaments; FIG. 2 is a cross section of the apparatus shown in FIG. 1; FIG. 3 is a side view showing an apparatus for collecting scrapped fibrous material which is in the non-use position; - Figure 4 is a view similar to that of Figure 1, showing the apparatus for collecting the waste material, in the operating position; - Figure 5 is a front view of the apparatus shown in Figures 3 and 4; - Figure 6 is a plan view of a device for cutting a filament or a fiber;
- Figure 7 is a side view of the device shown in Figure 6; FIG. 8 is a circuit diagram of the means for controlling and adjusting the thinning assemblies, for adjusting the
<Desc / Clms Page number 3>
speed of conveyor and apparatus for collecting waste material; FIG. 9 is a circuit diagram for a load detector or detector of a slimming assembly forming an element of the invention; and: FIG. 10 is a diagram of the circuit and of the components used to adjust the distribution of the material on the conveyor.
Although the present invention is shown in conjunction with an apparatus for thinning heat-softened material, such as glass, to form filaments or fibers which are distributed on a moving conveyor, it goes without saying. that the present invention can be used to program any other processing of a material or the operation of feed stations when it is desired to maintain the product uniform in the event of failure or decrease in production. capacity of one or more positions dealing with the subject.
In the arrangement shown in the drawings, the thinning apparatus may be used particularly for thinning strands of heat-softened glass or other heat-softened materials to form continuous filaments which are evergreened. in the form of yarns, the yarns coming from the various assemblies being distributed on a moving conveyor to form a mass or mat of collected continuous filaments.
Referring in detail to the drawings, and first to Figures 1 and 2, they show an apparatus for thinning groups of glass nets to form continuous filaments which are converged to form strands which are collected for form a fibrous mass or mat. A series of net feeders or feeders are arranged in two spaced parallel rows, each intended to contain a supply of heat-softened material such as heat-softened glass. The feeders 10 can be connected directly to the front body of a melting furnace to receive glass therefrom, or pieces or spherical bodies of glass can be placed in the feeders and melted therein.
Each of the feeders 10 is provided at its ends with terminals 12 which are connected to a source of electric current of high intensity and low voltage in order to maintain the softened glass at a suitable viscosity for thinning or making.
<Desc / Clms Page number 4>
to melt and condition the material when the latter is introduced into the nurses in the form of pieces or of penic bodies. Each of the feeders is provided with a series of orifices formed at its lower part or on its floor and through which flow groups of threads which are intended to be thinned to form continuous filaments 16 by means of rotary thinning.
As can be seen, the group of filaments formed from the fileta from each feeder is transformed by a suitable gathering pad 18 into a multi-filament yarn 20, each group of filaments forming a yarn.
It is desirable to apply a liquid, such as water, to the filaments before converging them to form a thread, for a reason explained later. Above each of the gathering sliders 18 is disposed a receptacle 22 for containing water or other liquid which is applied to a fan or group of filament. by a belt-shaped applicator 24 which, passing through the liquid in the receptacle, takes therefrom a film which is transferred to the filaments by a wiping contact.
An assembly 26 for thinning and distributing the fibers or filaments is arranged below each of the feeders 10 or in their vicinity in order to thin the filaments of each group using mechanical means. Each thinning assembly comprises a rotary means engaging with the wire or pulling wheel 30 which is journaled on a support 32 mounted on a frame 34. The wheel 30 is mounted on a shaft 36 to which is fixed a driven pinion 38. by means of a belt 40 by a second pinion mounted on the shaft of an electric motor 42. On a means 45 carried by the frame 34 are journaled idler rollers 44 and 46 which can be seen on the shown 1, 2, 6 and 7.
A draw wheel or thinning set and-two Caps are all used for each wire 20.
As seen in Figure 2, the wire 20 passed around the
EMI4.1
rollers all 44 and 46 and uptour do the wheel 4 '8ÚI101..nGD or 1Jrace 30 and. it is on * n6 in projection of the wheel of t1np for 't1'8 distributed over a o011'Jo'6U' powmt tira displaced by a bni6re: relative or oourroia de temmpffl 50. CIuIIo1m Ma 8DH! 8Ib1 .. half-s. geese 26 00llprn4 un tC> M aarvant to "'18 & 81 'the thread of the OU.
<Desc / Clms Page number 5>
pulling 30 to various peripheral regions thereof to effect a transverse or lateral distribution of the yarn over the width of the collector or conveyor 50.
A disc-shaped element 52, arranged to oscillate, is journaled by means supported by the shaft 36, an element or arm 54 being rigidly fixed to the disc. A spoked wheel 58 is journaled by a short shaft 56 carried by the disc 52, the spokes or fingers of the wheel passing through slots formed on the peripheral surface of the pulling wheel 30. The fact that the spokes extend towards the center. The purpose of the outside of the peripheral surface of the pulling wheel is to disengage the wire from the periphery thereof so as to cause it to project by its own movement of inertia onto the conveyor 50.
The disc 52, on which the spoke wheel is journalled, is bined to be oscillated at an angle so that the wire which is projected from the pull wheel is moved transversely to the conveyor, the extent of the transverse movement delimiting the lateral edges of the mat or mass of collected yarns.
On the support member 34 is mounted a bracket 60. A rod 62 has a transverse part 64 in the form of a pin which is hinged on the bracket 60, the opposite end of the rod 62 being hinged at 65 on a bar or beam. 66 triangular in shape.
A pivot pin 68 of the bar 66 connects the latter to an adjacent element 54 and a connecting rod 70 connects the bar 66 to the element 54 of the thinning assembly which is disposed opposite the assembly. slimming ble $ located in the vicinity of the bar 66. The bar 66 receives a reciprocating movement of a rod 72 driven by a motor means of the type shown in FIG. 10.
The arms 54, the discs 52 and the spoke wheels 58 are oscillated about the axis of the shaft 36 so as to continuously move the relative angular positions of each of the spoke wheels 58 to. forcibly disengaging the wire from the surface of the take-off wheel by the protrusions of the spoked wheels 58 at an included angle in order to lay the wires a desired width on the conveyor 50. As the conveyor is advanced in look at the various pestas or sets of thinning of the threads, the various threads successively overlap
<Desc / Clms Page number 6>
and constitute a mat of desired thickness.
The water or any other liquid which is applied to the filaments by the applicators ensures appropriate wetting of the filaments without presenting excess liquid in the mat or mass 80 of accumulated threads.
It may be desirable to integrate the continuous strands in the form of a mat by applying a suitable binder. As shown in Figure 1, a binder applicator 76 is arranged to apply a binder to the threads on the conveyor.
Preferably, the applicator 76 is in the form of a trough extending transversely across and above the mat and is arranged to provide powdered binder 78 from a supply (not shown. ). A binder such as phenol-formaldehyde in powder form can be used.
Water or a liquid lubricant on the strands acts to adhere the powdered binder to them so that the binder is distributed effectively throughout the mat.
The transpcrteur 50 is supported by rollers 51, one of which is shown in FIG. 1. A second endless conveyor 82 mounted on rollers 83, arranged to be driven at the same linear speed as the conveyor 50 , is arranged to receive the mat 80 and to advance it through an oven 84. The binder 78 which is in the mat is cured or hardened in the oven 84 to form in the mat a single mass.
EMI6.1
room.
The conveyor 50 is advanced at a relatively low linear speed through a gear reduction mechanism contained in a casing 88 associated with an electrically powered variable speed motor 90 shown in FIG. 8, the drive. being connected to one of the rollers 51. The motor 90 is of the variable speed type and is intended to be regulated by a device or assembly 92 for adjusting the driving speed of the conveyor, which is shown schematically in figure 8.
By modifying the speed of the conveyor 50 using the variable speed motor 90, the thickness or density of the
EMI6.2
3a aetti which is t ,, ::. "'IÓ8.
During t <n normal fa2aiionansab during which the various ..88111 .. of u..1.fic1 ....... 26 provide fila, each of which has oen effeoC4: ooapl.t - 4. tl1 "tJDt., we protiuit of a 88D161'8
<Desc / Clms Page number 7>
Continues a mat of substantially uniform thickness and density and is transported away from the mat forming area or the area where the yarns are collected by the conveyor 50. In the case where an assembly or thinning station 26 is put out of service, or due to a yarn breakage, or else in the case of a partial breakage of certain filaments of a yarn, a mat formed in such conditions is substandard and contains less amount of filaments than a normal mat.
The present invention relates to a method and arrangement whereby yarn breakage, decommissioning of a thinning assembly or partial breakage of a yarn are detected automatically by means responsive to. the load or the phase change characteristic of the electrically powered motor that drives the thinning assembly.
Such- the abnormal conditions detected by the detector fcnt act the latter to start and activate instruments or elements of the control and adjustment system in order to stop the operation of the slimming assembly taken out of service. - defective or weakened, actuate the means for cutting the wire which is located in the vicinity of the thinning assembly which has been put out of service, initiate the movement of a means of deflection of the wire and of a waste chute for the put them in position to receive the unweakened material from the dying and reduce the speed of the conveyor drive motor.
The arrangement which is controlled by the detector and which is used to momentarily accumulate the unthinned verro of the nets coming from the nurse of a post or assembly of thinning put out of service or weakened is shown in Figures 3 to 5, and the automatic means for severing the wire at a decommissioned or weakened slimming station is shown in figures 3, 4, 6 and 7.
A wire deflector or chute arrangement for the waste is disposed in the vicinity of each of the thinning stations or of each of the sets; pulling wheels 26, as seen in Figures 1 and 2. '
Frame elements 100 extend from -:
the length of the conveyor belt 50 and above it, to which are attached parallel sheet metal walls 102 which extend downwardly and terminate in the vicinity of the
<Desc / Clms Page number 8>
movable conveyor or yarn collector 50, at a certain spacing thereof, forming a zone or chamber 104 within which the deposit of the strands can only take place on the movable conveyor. Attached to a frame member 100 is a frame member or screen 106 having a bottom hole 107 and side walls 108, with a screen 106 being provided for each slimming station or assembly.
In the vicinity of the screen is arranged, so as to be able to slide or move, a trough or chute 110 serving to collect the waste, which comprises a part 112 which, when the trough is in the extended or extended position. operation, is disposed below the neighboring pulling wheel 30, as seen in Figure 4. The trough 110 is provided with a rod or extension 114 which is connected to the bottom of the trough 112 by a sur - face 116 inclined. The portion 112 of the trough has a considerable depth, as seen in Figures 3 and 4, and it forms a receptacle in which the unthinned glass bodies coming from the threads of the feeder of the neighboring distributor are carried out when a wire break occurs.
When the thinning assembly 30 is put back into operation, the chute 110 is retracted into the position shown in FIG. 3 and the accumulated waste glass which is in part 112 is removed therefrom by the operator. .
As seen in Figures 1 to 4, the region of wall 102 in the vicinity of a trough has an opening 118 to receive the trough or chute.
Means serve to control the positioning and relative movement of the trough 110. As seen in Figures 3 and 5, a motor means is mounted on the portion 107 of the screen 106 to actuate. the chute. To the part 107 of the screen or console 106-is fixed a servomotor 119 comprising a cylinder 120 in which is mounted so as to move with a reciprocating movement a piston 121 which can be pneumatically or hydraulically operated.
A control valve 122 mounted on screen 106 controls the passage of fluid in and out of cylinder 120. Piston 121 is carried by a rod 124 connected to a toothed or rack member 126 capable of moving in a movement of. back and forth by sliding along support rails 128 attached to the part
<Desc / Clms Page number 9>
107 of the screen 106. To the slides 128 are fixed brackets or elements 130 serving to journal a shaft 132. On the shaft 132 is fixed a pinion 134 - whose teeth are in engagement with the teeth of the rack 126. Auxiliary ends of shaft 132 are rigidly attached to arms 136 which are hinged to ends 114 of trough 110 by means of pins 138.
A frame member 142 is disposed in the vicinity of each post or slimming assembly 28. Hinges 144 are mounted by the frame members 142 and from each hinge member hangs a baffle or deflector 146, which can be seen. particularly in Figures 3 to 5. One means is used to change the position of the baffle 146 as the trough 110 moves.
To the baffle 146 is fixed an extension or arm 148 on which is articulated a transversely extending part 149 of a rod 150, the other end of which has a transversely extending part 152 which penetrates and can slide in an elongated slot. 154 formed on a side wall of the neck 110, as seen in Figures 3 and 4.
When the chute 110 is in the normal-use position as seen in Figure 3, the baffle 146 is held in a resting position to allow the wire 20 to be fed by the take-off wheel 30 over it. the carrier without any obstacle. When a thinning assembly is rendered inoperative, or when a yarn break occurs or when a number of filaments of a yarn are broken, the servomotor 119, under the influence This by a means described below and which is controlled by a sensor, causes the rack 126 to move longitudinally and the pinion 134 and the arms 136 to rotate to bring the trough 110 to the position shown in FIG. Figure 4 in order to receive the bodies of solidified unthinned glass which fall under the action of gravity from the glass streams coming from the neighboring distributor 10.
When the trough is brought to its operating position, the baffle 146 is brought to an operating position by the rod or bar 150, as seen in Figure 4, in order to direct unthinned bodies from the threads. glass in the enlarged part 112 of the trough. While the slimming is restarted, carried out by the operator who engages the
<Desc / Clms Page number 10>
filaments with the take-off wheel 30, the portion 112 of the trough rolls off the discarded filaments until the thinning wheel or take-off wheel 30 is brought to its proper speed to thin filaments to the desired size .
The portion 112 is usually sufficient to contain the glass or the discarded non-amine bodies during the period after which the take-off wheel 30 is unable to thin the filaments.
Means also are provided, in the event that a thinning assembly is out of service for an extended period of time, of directing the unthinned linear bodies formed from the threads to a rotary chopping means in order to cut or section the bodies in sections of short languor. An element ! 158 carried by the screen 106 is used to mount a section device; 160 comprising a rotating body, which device 160 comprises a motor 162 which drives associated rollers 164 and 165, one of the rollers being provided with severing knives and the other roller being made of rubber or an elastic material.
When the operator determines that the "stop" of a thinning assembly can be extended, he deflects the unthinned linear bodies by hand to send them between the rotating rollers 164 and 165 for cutting or chopping. the bodies following short sections which are discharged as waste so as to avoid an excessive build-up of unthinned material in the trough 112. The control mechanism for initiating the operation of the trough 110 is described below. after.
The apparatus includes a means for automatically feeling the yarn whenever an substandard yarn is produced by an assembly. While a take-off wheel 30 is performing normal thinning, wire 20 engages idler rollers 44 and 46 mounted on support means 45, this arrangement being shown particularly in Figures 6 and 7.
On the support means 45 is mounted a casing or casing 168 which contains a rotary solenoid, preferably of the Zener type.
Rotary solenoid shaft 170 extends outside the casing and supports a wire severing tool or knife 172. The knife or knife blade 172 normally occupies the position shown in Figures 3 and 6, in position
<Desc / Clms Page number 11>
rest. When the knife is actuated to cut the wire by ohoo, the knife is moved by the shaft 170 of the rotating solenoid to the position shown in Figures 4 and 7. The actuation of the knife is correlated with the movement of the trough 110 to take the position seen in Figure 4.
The various electrically actuated or controlled elements of the system are shown schematically in Figure 8. The motor 42 which enters a pull wheel 30 is preferably of the type. induction or a similar type in which when the load applied to the motor which is supplied by the voltage used to pull the wire 20 is changed by partial or complete breakage of the wire, the input power decreases and the The phase angle varies.
The arrangement according to the invention includes a detection device or detector 180 of a type which is intended to detect a phase variation of the motor 42, the detector circuit being shown in FIG. 9. The signal supplied by the detector is amplified by a power amplifier, the detector and the power amplifier being shown schematically at 180. in figure 8. The output of the power amplifier is applied to a relay and timer system indicated schematically at 184. The power amplifier is supplied with current coming from lines L1 and L2.
High frequency triphed current is applied to the relay system from a source through leads L3, L4 and L5 for motor 42. Current is supplied from a source through leads 194 to mechanism 92. for adjusting the speed of the conveyor motor.
The speed control mechanism is connected to the relay mechanism 184 and to the conveyor drive motor 90. The motor 42 which drives the draw wheel is connected to the relay system 184. The relay system is connected to the rotary solenoid in order to operate the knife 172 using conductors 208 and to the control valve. 122 for controlling the servomotor 119 of the trough using conductors 210.
Each slimming assembly is provided with a sensor control system independent of the control system of the other assemblies. In this way, if there are ten sets of thinning, there are ten command systems of the type shown in the figure.
<Desc / Clms Page number 12>
Figure 8, except that a single conveyor speed control mechanism is interposed with all of the control systems for the various thinning assemblies. The detecting means or detector for detecting an anomaly or a change in load and hence a change in phase of a motor of a draw wheel assembly is shown in FIG. 9.
The motor 42 may be of the induction type or of any other type in which the phase varies when the load varies. One of the important features of the sensing arrangement, seen in Figure 8, is the establishment of a differential voltage for varying motor loads which, when amplified, provides a differential voltage. means which can be used to actuate relays, timers and switch mechanisms which are indicated at 184 in figure 8 and which serve to actuate, control or adjust the components shown diagrammatically in the figure 8.
Variations in the loads of a thinning motor occur as a result of the breaking, partial or complete shutdown of a thinning assembly unable to supply all of the yarn to the conveyor.
Referring particularly to figure 9, a phase or winding 215 of the three-phase motor 42 is connected to a primary winding 217 of a current transformer T1 and to the line L3, as seen in figure 9. On the winding 215 and on the current winding 217 is also connected in parallel the primary of a voltage transformer T2. As a reference, the voltage across phase 215 is detected using transformer T2.
The secondary of transformer T1 comprises ten winding sections e1, the common connection between the windings being connected to a first end of the secondary e2 of voltage transformer T2.
The conductors 219 and 220 which start from the ends of the combined windings e1 are respectively connected to silicon diodes indicated by X1 and X2, whose chain rectifies a half-period of the transformer T1. The rectified current in% applied through conductors 222 and 223 to a power amplifier 225 in order to amplify the sigwel is detested through the phase variation when the load applied to the motor 42 is
<Desc / Clms Page number 13>
scaled down.
The power amplifier 225 is of conventional construction and sends the amplified control signals to the relay and timer mechanisms which are shown schematically at 184 in Figure 8, in order to operate the various components of the system in a sequence. appropriate.
A resistor R1 mounted at the terminals of the secondary / regulates the output voltage of the transformer T1 and thus regulates the sensitivity of the assembly. To conductor 222 are also connected a capacitor C1 and a resistor R2, and to conductor 223 'are connected a second capacitor C2 and a second resistor R3. The end of the winding e2 of the transformer T2 is connected by a conductor 226 to a common connection between the capacitors C1 and C2, and to a common connection between the resistors R2 and R3. The resistor-capacitor arrangement filters transient phenomena and reduces "ripples".
The ratios of the transformers, as well as the value of the resistance Rfl, the voltages of the transformer T1 and of the transformer T2 are predetermined so that e2 is greater than e1 under normal operating conditions of the draw wheel at which is connected the detector system.
The resistors-capacitors R2C1 and R3C2 components are chosen so that the capacitors C1 and C2 charge essentially at the peak value during the half-period of the voltages rectified by the rectifiers X1 and X2. Any decrease in current or increase in phase angle which accompanies a change in load on motor 42 causes the output to tend toward. a zero value. Over the operating range of the motors which drive the pull wheels 30, the sensors and outputs are accurately correlated with the power of the motor.
In this way, the detector circuit of Figure 9 provides a sense signal which, when amplified by power amplifier 225, results in an amplified voltage which acts to operate the relay and minute mechanisms. shown schematically at 184 in Figure 8 in order to operate the various components in an appropriate sequence when! as the load of an engine decreases and to operate the constituents in a reverse sequence when a draft wheel or axinc trout is rolling in normal operation.
The device is sensitive to such an extent that a break
<Desc / Clms Page number 14>
tearing of only a few filaments of a wire provides an amplified signal sufficient to actuate the relays and control elements which are associated with the station which supplies the non-standard wire, including those which reduce the speed of the conveyor in such a measure that the assemblies which remain in operation form a bundle or fibrous mat of standard or normal characteristics. Under normal operating conditions, the various thinning assemblies 26, i.e. all of the pulling wheel assemblies in the installation, operate to provide conveyor 50. Standard wires each had a predetermined number of filaments.
During normal operation the continuous yarns are unloaded from the take-off wheels 30 by the rotating and oscillating spoked wheels 58 to distribute the yarn transversely to the conveyor and form a bundle or mat of continuous fibers or filaments. thickness and density desired. During normal thinning and mat forming operations, the troughs 110 are retracted so that the portions 112 are remote from the paths of the continuous threads 20 which are provided by the pull wheels.
The baffles 146 shown in FIG. 3 are in a non-use position and the rotating wire severing blades 172 are held out. of the routes traveled by them. Conveyor belt 50 is rotated by drive motor 90 at a rate determined by the number of thinner assemblies which are in operation.
The cycle of operations or actions which occur as a result of a breakage of a thread or the breakage of a number of filaments of a thread or the failure of a set of The thinning is as follows: The load applied by the yarn tension to the thinning wheel or take-off wheel 50 is reduced when a certain number of filaments of the yarn are broken or when the yarn breaks. Any reduction in the load on the motor reduces its input current and produces a phase shift or phase shift which influences the detector seen in figure 9.
As a result, the load being reduced, a phase variation occurs and the current passing through the winding 217 is reduced while the voltage in the primazre of the transformer T2 remains constant.
<Desc / Clms Page number 15>
The output voltage of the secondary winding sections e1 of the transformer T1 is reduced and the voltage of a winding section e1 opposes the voltage of the winding e2 of the transformer T2, which produces an imbalance or a differential voltage across the terminals. conductors 222 and 223 which are connected to the power amplifier 225.-The signal transmitted to the power amplifier 225 is amplified and its output is applied to the relay and timer mechanisms which are indicated at 184 on Figure 8. The relay function of the detector is performed through a directly coupled buffer transistor which drives a silicon controlled rectifier of conventional construction (not shown).
The amplified detector signal from the power amplifier starts sending electrical energy to motor 42 to brake or "lock" motor 42 to bring it and the pull wheel rapidly. at rest. At the same time, the rotary solenoid which is in the casing 168 is actuated by the relay mechanism to rotate the knife 172 and sever the wire from the pull wheel. At a glance, the valve mechanism 122, shown in Figures 5 and 8, is actuated by the relay system 184 to pass the fluid into the cylinder 120 of the servo motor 119 to move the valve longitudinally. rod 124 and rack 126, as seen in Figures 3 and 4.
The rotation of the shaft 132 produced by the rack 126 rotates the bar 136 and brings the trough 110 into the operating or wire receiving position, below the draw wheel, as seen in our FIG. 4, the baffle 146 being brought simultaneously to the position shown in this figure. In this position of the trough 110, its part 112 collects the unthinned linear bodies of glass which fall to us by the action of the weight of the threads in the vicinity of the distributor, which prevents these bodies from being taken away. in the mat.
At the same time, the amplified signal sent to the relay mechanism 184 activates the conveyor speed adjusting mechanism 92 to reduce the speed of the motor 90 and thereby the travel speed of the conveyor 50, by a proportional amount. , compared to the normal operating speed of all assemblies.
<Desc / Clms Page number 16>
The conveyor speed control means 92 is preferably of the conventional type and comprises a number of stepped resistors equal in number to the total number of thinning assemblies so that failure of a yarn from 'a thinning assembly acts through one of the resistors to reduce the speed of the conveyor so that the assemblies which remain in operation bring, over a given length of the conveyor, the same quantity of threads as that which was provided by all assemblies when operating normally.
In this way, the amount of lower standard mat produced by the reduction in conveyor speed is relatively short because the remaining sets immediately begin feeding the yarn at the reduced conveyor speed to form a mat of dimensions. and normal density.
If several wires are inside normal or if they are broken, the reductions in load on the motors of those slimming assemblies from which they originate will reduce the current and produce the outages detected by the detectors of the type shown. on the fi-. Figure 9, and a further signal or signals are sent to the conveyor speed control device 92 to further reduce the speed of the latter in a proportional manner through the stepped resistances of the control mechanism conveyor speed 50.
The individual detectors which deteotate the defective assemblies activate the wire severing blades 172 and the troughs 110 which are located in the vicinity of these assemblies. The further proportional reduction in speed of the conveyor 50 is such that the thinning assemblies which remain in operation provide yarn to the conveyor which moves at a reduced speed such as a mat of approximately size and density. normal is produced as soon as the sub-standard mat below the various thinning assemblies exits the region thereof.
To restart an assembly which could not provide wire, the operator begins to turn the engine 42 using a manually operated push button (not shown) mounted in an engine starting circuit. . During the initial rotation of the take-off wheel 30, the operator applies the filament yarn from
<Desc / Clms Page number 17>
nest of the distributor on the peripheral surface of the wheel to initiate thinning. During this period, the relay and timer system 184 provides a time delay which acts to delay the actuation of the valve 122 to rewind the chute 110 until the wheel speed of. pulling 30 reaches normal thinning speed.
A time delay relay also delays the operation of the transpurteur speed controller 92 by preventing the conveyor speed from increasing before the draw wheel 30 is brought to its thinning speed. When the pulling wheel 30 has reached its normal speed, the timer relay counts down to retract the chute 110 and activate the speed control device of the conveyor in order to increase the speed of the latter and bring it to its normal speed, and the rupture detector 180 is reactivated, all these operations being provided by the automatic operation of the system 184 of relays and timers.
During the initial rotation of the pulling wheel during the start of thinning, the operator can, at will, advance the wire in the chopping device 160 which cuts the discarded wire into sections of short length facilitating its evaouation.
The motor 162 which drives the wire severing means is actuated by a manually controlled switch (not shown). As protection of the detector system during the start-up period of the draw wheel drive motor 42, the relay and timer system 184 comprises a conventional type relay arranged so as to normally sound the input of the detector. this relay being automatically opened when the drive motor 42 and the take-off wheel have reached their normal speed under normal yarn tension to weaken the threads and form filaments therefrom.
As previously described in connection with FIG. 2, the spoked wheels 58 are made to oscillate by means of a means which is connected to the rods 72 which move back and forth in order to evacuate the wires draw wheels in a transverse sweeping motion as the yarns are collected on the conveyor, the conveyor being driven through a geared speed reactor 88 by the motor 90, the speed of which is regulated by the detection device or detector,
<Desc / Clms Page number 18>
as described above.
Oven to simulate the normal configuration of wire distribution on the conveyor, it is desirable, when one or more of the thinning assemblies are temporarily out of service, to reduce the speed of the back and forth movement of the rods 72, seen in FIG. 2, in order to reduce the speed of movement of the oscillating means 58 which serve to unload the wire.
An arrangement for this purpose is shown in Fig. 10 and includes a control means for a motor for driving the devices which oscillate the threads and which acts to reduce the speed of these means whenever. the speed of the conveyor 50 is reduced by the sensing means of a slimming assembly which slows down the motor 90 when an assembly 26 is unable to deliver the full amount of material desired on the conveyor.
The control arrangement for the wire oscillating devices comprises a motor 230 which is equipped with a gear speed reducer 232 whose output shaft 234 is arranged to oscillate a shaft 236.
On the shaft 236 are mounted arms 238 on which are articulated rods 72 operating the son oscillation devices (seen in Figure 2). Any suitable means of transmitting motive power can be used to oscillate the shaft 236 and in the arrangement shown in Figure 10, an arm 240 is attached to the shaft 234 and a rod or bar 242. articulates the arm 240 on an arm 244, the latter being rigidly mounted on the shaft 236.
The speed reduction mechanism 232 has a ratio which rotates the shaft 234 at a relatively slow speed so as to drive the oscillators 58 at low speed. The arrangement for correlating the speed of motor 230 with that of conveyor 50 and motor 90 includes means 248 for adjusting the output speed ratio of output shaft 250. Input shaft 252 of the drive ratio adjusting means 248 is preferably driven by the output shaft 254 of the conveyor drive speed reduction mechanism 88 by a drive chain 258 connected to sprockets 257 and 258 which are rigidly attached to shafts 254 and 252, respectively.
<Desc / Clms Page number 19>
The output shaft 250 drives a Selsyn transmitter 260 which this electrically connected to a Selsyn receiver 262. A pinion mounted on output shaft 263 of the Selsyn transmitter is connected by a drive chain 264 to a pinion mounted on the drive shaft 234 of the aorta oscillator as the rotor of the Selsyn receiver 262 is rotated by the shaft 234. The Selsyn transmitter 260 is connected to a position adjuster or comparator 266 which is connected to the Selsyn 262 receiver.
The position adjuster 266 is connected to a current source 268 which is connected to the motor 230 for driving the oscillating devices. The current source 268 is supplied with three phase current and is of a type providing direct current to the motor 230, the latter being of the variable speed type.
Under normal operating conditions of all thinning assemblies, the wire oscillators are driven by motor 230 which operates at a predetermined constant speed through speed reduction mechanism 232. The speed can be initially adjusted by the drive ratio adjusting means 248. During normal operation, the rotors of Selsyn transmitter 260 and receiver 262 are in synchronism, and under such operating conditions no signal or voltage is output to position adjuster 266.
In the room where the detector described above is actuated because a thinner assembly is unable to supply its full amount of material to the conveyor, the speed of the motor 90 which drives the conveyor 50 is. reduced in a proportional manner. This reduction in speed of motor 90 and conveyor acts on the Selsyn 260 transmitter by reducing the speed of the transmitter rotor.
This variation of the rotor speed of the transmitter 260 causes a signal or voltage to be transmitted to the position adjuster 266, which signal is transmitted to the current source 268 and acts through means disposed in the device. A power supply assembly for proportionally reducing the speed of the oscillating device drive motor 230.
Because the rotor of the Selsyn receiver 262 is driven by the drive shaft 234 of the oscillating device, the reoeper 262 acts through its connection to the device.
<Desc / Clms Page number 20>
Position adjustment tool 266 to establish a stabilized condition. When the rotor speed of the Selsyn 262 receiver is synchronous with the rotor speed of the Selsyn 260 transmitter, no signal or voltage is transmitted from the transmitter to the 266 position adjuster, and no further reduction in speed of the transmitter. motor 230 for driving the oscillating device does not take place.
In this way, the speed of the oscillating device driving motor 236 is reduced in proportion to the reduction in speed of the motor 90 so as to change the distribution rate of the yarns from the thinning assemblies by reducing the speed of the motor 90. speed of movement of the oscillating devices 58. In this way, any variation in speed of the motor 90 which drives the conveyor acts through the Selsyn transmitter 260 to send a signal to the position adjuster 266 and by via the current supply 268 to change the speed of the oscillating device drive motor 230 until the rotors of the Selsyn assemblies 260. and 262 are again synchronized.
Using the arrangement shown in Fig. 10, any variation in the speed of the conveyor will proportionally vary the speed of movement of the devices oscillating the wires or of the distribution means so as to simulate the configuration. distribution of the yarns obtained when all the thinning assemblies are in operation.
When all of the thinning assemblies are back in operation and supply their full quantities of yarns to the conveyor, the speed of the latter is automatically restored to normal speed and the travel speed of the yarn distributors is restored to normal speed. .
It goes without saying that the present invention has been described and represented only for explanatory purposes, but in no way limiting, and that it is susceptible of various variants without departing from its scope.