BE627670A - - Google Patents

Info

Publication number
BE627670A
BE627670A BE627670DA BE627670A BE 627670 A BE627670 A BE 627670A BE 627670D A BE627670D A BE 627670DA BE 627670 A BE627670 A BE 627670A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
arm
vehicle
shovel
frame
loader
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE627670A publication Critical patent/BE627670A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D87/00Loaders for hay or like field crops
    • A01D87/0053Tractor-mounted loaders

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Agricultural Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Nouvel appareil chargeur élévateur utilisable notamment pour le ramassage et le chargement de tous produits agricoles. 



     On   connaît   déjà  par   exemple par le brevet américain 2.776.061, un chargeur élévateur comportant un châssis à deux roues sur lequel est monté un bras, muni d'une pelle ou analogue et pivotant autour d'un axe horizontal. En général, le bras est soumis à l'action d'un ou deux vérins hydrauliques articulés sur le châssis et alimentés à partir d'un circuit hydraulique disposé sur le véhicule auquel est attelé le châssis. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



     On   a également proposé, notamment par le brevet américain 2.306,803. de montrer les roues supportant le châssis librement orientables autour d'un axe vertical. 



     On   sait également qu'il existe certains types de chargeurs élévateurs.en général   d'une   conception différen- te de celle qui vient d'être mentionnée et qui sont   suaoep-     tibles   d'être adaptés à l'avant ou à l'arrière d'un véhicule tel qu'un tracteur   agricole.   



   Toutefois, les réalisations connues présentent divers inconvénients. En effet, en ce qui concerne tout d'abord les appareils chargeurs élévateurs montés sur roues il faut noter qu'ils sont en général d'une conception compliquée et ne per- mettent pas une utilisation suffisamment souple de   l'appa.   rail. En   particulier,/-le   chargeur décrit   par   le brevet amé- ricain   2.776.061,   le bras porte pelle est articulé sur l'essieu du tracteur, ce qui limite les possibilités d'évolu- tion et en outre risque de détériorer les organes moteurs du tracteur.

   D'autre part, lorsque le chargeur élévateur est fixé directement à ?'arrière d'un facteur par exemple sur son essieu moteur, le porte-à-faux du chargeur tend à soulever les roues directrices du tracteur, et par ailleurs risque même dans certains cas de détériorer   'essieu   moteur. Si au con- traire le chargeur est adapté à l'avant du tracteur, les roues avant sont surchargées et la conduite du tracteur devient plus   difficile.   Il faut, en outre, noter que dans le cas des chargeurs adaptés à poste fixe sur un tracteur, il est   nécessai-   re pour les constructeurs de mettre au point de nombreuses pièces d'adaptation variant avec   les   divers types de trac- teurs en service. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La présente invention a donc pour objet les perfection- nements aux appareils chargeurs élévateurs adaptables à l'avant ou à l'arrière d'un véhicule, tel qu'un tracteur agricole. L'invention sera plus   particulièrement   applicable aux chargeurs comportant un châssis à deux roues orientables sur lequel est monté un bras muni d'une pelle ou analogue pivotant autour   d'un   axe horizontal sous l'action d'au moins un vérin hydraulique.      



   Selon une première caractéristique de   l'invention,   le bras porte pelle est articulé sur le châssis et le vérin hydraulique est attelé à l'extrémité d'un bras auxiliaire pivotant sur le châssis en un point situé au dessous de l'articulation dudit bras porte pelle. L'extrémité du bras auxiliaire prend, d'autre part, appui sous le bras porte pelle par   1 ' intermédiaire   de moyens de guidage le long dece bras. ' 
Selon une autre   caractéristique   de l'invention, il est prévu à l'extrémité du bras auxiliaire un galet d'axe sensi-        blement   horizontal coopérant avec un rail ou analogue., soli- daire du bras porte pelle et   dirigé   suivant l'axe   longitudl-   nal de celui-ci.

   De préférence, le galet sera   constitué   par une poulie à   gorge   et le rail de guidage comporte.deux por-   tions   parallèles situées l'une au dessus de l'autre de part   @        et d autre du galet. 



   Suivant une réalisation particulièrement avantageuse de   ]'invention,   une barre de liaison est fixée de   façon   règla-   ble à   la partie Inférieure du châssis et possède une Ion-   gueur   suffisante pour pouvoir être attelée au véhicule en un point situé à la verticale du centre de gravité de   celui-ci.   



  De préférence, les organes d'attelage de la barre de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 liaison et du véhicule sont constitués par une rotule permet- tant une certaine liberté du châssis du chargeur par rapport au véhicule, nécessaire en particulier lorsque le sol n'est pas plat, 
Bien entendu, d'autres moyens sont prévus pour lier le chargeur au véhicule, ces moyens étant constitués par exemple par deux chaînes ou,analogues reliant le véhicule à deux extrémités transversales du châssis du chargeur et n'absor- bant, par conséquent, que des efforts de traction tels que ceux qui prennent naissance au cours d'un virage du véhicule. 



   Grâce à cette disposition, le chargeur conforme à l'in- vention peut être adapté   soit à   J'avant, soit à l'arrière d'un tracteur et constitue avec lui un ensemble à la fois compact, permettant toutes les évolutions désirables, et robuste, puis- que constitué par deux éléments articulés. 



   L'invention sera   d'ailleurs   mieux comprise et ses avanta- ges apparaîtront bien au cours de la description d'un mode de réalisation avantageux en référence au dessin annexé   représen-   tant une vue de côté d'un chargeur conforme à l'invention, atte-   lé à   l'arriére d'un tracteur agricole. 



   Si l'on se reporte au dessin, on voit que l'appareil con- forme à l'invention comporte un châssis désigné par la   référen-   ce générale 1, constitué par une poutre verticale 2 sur la- quelle est fixée, à une hauteur convenable, une poutre trans- versale 3, A la partie supérieure de la poutre 2 est articulé, autour d'un axe horizontal 4, un bras 5   muni à   son extrémité d'une pelle 6. De préférence* l'extrémité du bras 5   coloriera   deux branches 5a entre lesquelles la pelle 6 sera artiulée autour d'un axe 7. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   A   chacune   des extrémité.1  do la poudre transversale 3 est articulé un cylindre 8 d'un vérin hydraulique dont le piston 9 est attelé à l'extrémité 10a d'un bras auxiliaire 10 lui-même pivotant sur la poutre verticale 2 autour d'un axe 11 situé au dessous de l'axe d'articulation 4 du bras 5. Les      cylindres 8 des vérins hydrauliques sont   alimentés   au moyen de canalisations 12, ar une source de fluide sous pression située sur le tracteur 13 auquel est adapté   le   chargeur. 



   A 3'extrémité 10a du bras 10 est fixé un galet 14      autour d'un axe 15.De préférence, l'axe 15 sera l'axe d'ar-   ticulation   des pistons 9 des vérins hydrauliques sur le bras   auxiliaire  10. Sur le bras 5   est   d'autre part prévu un chemin de roulement16 dirigé suivant l'axe longitudinal de ce bras et sur lequel le galet 14 est susceptible de se déplacer. Dans un mode de réalisation avantageux et comme représenté sur le dessin, le ealet   14   est constitué par une poulie à gorge cependant que son chemin de roulement et de guidage 16 compor- te deux rails,parallèles, 16a et 16b dont l'écartement est voisin du diamètre de la poulie 14 et qui sont disposés l'un au dessus de l'autre, de part et d'autre de la poulie.

   De préférence, les rails l6a et 16b sont constitués par un fer rond plié deux fois et fixé par exemple par soudure sur le bras 5. 



   Le châssis du chargeur qui vient d'être décrit est muni de roues 16 dont   les     supporta     17   Mont montas pivotant autour d'axes   verticaux     1$,   disposés aux deux extrémités de la poutre transversale 3. 



   L'extrémité de la poutre 2 est fixée de façon réglable sur une barre de liaison 19 permettant l'attelage du châssis 1 du chargeur au tracteur 13. De préférence, comme on le voit 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 sur le dessin. la barre de liaison sera pérore d'un cer- tain nombre de trous 19a dans lesquels   pénètre   une che- ville 20 traversant la poutre 2, La barre 19 aura évidem- ment une longueur suffisante pour que son extrémité puisse être attelée au tracteur en un point situé sensiblement sur la verticale du centre de gravité de celui-ci, L'organe d'at- telage de la barre de liaison 19 au tracteur 13 sera de préférence constitué par une rotule 21 permettant une certaine liberté au châssis 1 par rapport au tracteur. 



   Bien entendu., pour assujettir complètement le châs- sis au tracteur, il sera nécessaire de prévoir d'autres moyens de liaison conservant cependant au châssis toute sa liberté par rapport au tracteur, A cet effet, on peut prévoir par exemple deux chaînes ou analogues 22 reliant le tracteur respectivement à chacune des deux extrémités de la poutre transversale 3. 



   Le fonctionnement du chargeur conforme à   l'Invention   est alors le suivant : si, comme on l'a représenté sur le dessin, le chargeur est adapté à l'arrière d'un tracteur agricole, celui-ci recule cependant que les canalisations 12 alimentant les vérins sont fermées maintenant ainsi la pelle   6 à   une hauteur convenable pour s'engager dans le produit à charger. lorsque la pelle est chargée, le trac- teur avance pendant que le conducteur envoie la pression, de fluide dans les vérins   hydrauliques,*     ceux-ci   se   dévelop-   pent et le triangle constitué par le bras auxiliaire 10 
 EMI6.1 
 la poutre 2 et les vérins se déforme, le galet 13 décevant alors un cercle centré sur l'axe d'articulation li.

   A\,.( cours de ce mouvement 2e bras 5 pivote autour de l'ax ;4 remontant ainsi la pelle . une hauteur convenable poui que le produit qu'elle contient puisse ensuite être chargé à l'endroit   désiré    

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
Il faut noter que l'articulation du bras 5 étant aituée au dessus de celle du bras   10,   la remontée de la pelle 6 s'effectuera tout d'abord lentement,   puis à   une vitesse progressivement croissante. Il en résulte un avan- tage particulièrement intéressant dans le cas de la manu- tention de tous produits agricoles, en particulier du fumier. 



   D'autre part, le galet 14 est inséré entre les deux rails de guidage 16a et 16b et ne peut s'échapper de ceux-ci. 



   Il en résulte une grande sécurité de fonctionnement. 



   Il faut, par   ailleurs.,   signaler que la présence des roues orientables sur le châssis confère à l'appareil une grande souplesse d'exploitation, en particulier dans les terrains bourbeux. 



   Par ailleurs, grâce à la barre de liaison   39,   atte- lée au tracteur au voisinage de son centre de gravité, le porte-à-faux du chargeur est transmis au tracteur en un endroit qui n'affecte ni son adhérence sur   le   sol, ni sa souplesse de direction, D'ailleurs, suivant les types de traoteur et également les désirs de 1 utilisateur, le char- geur conforme à l'invention pourra être adapté aussi bien à l'avant qu'à l'arrière du tracteur. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   New lifting loader device that can be used in particular for collecting and loading all agricultural products.



     Already known for example from US Pat. No. 2,776,061, an elevating loader comprising a two-wheeled frame on which is mounted an arm, provided with a shovel or the like and pivoting about a horizontal axis. In general, the arm is subjected to the action of one or two hydraulic cylinders articulated on the frame and supplied from a hydraulic circuit arranged on the vehicle to which the frame is coupled.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



     It has also been proposed, in particular by US patent 2,306,803. to show the wheels supporting the frame freely orientable around a vertical axis.



     It is also known that there are certain types of elevating loaders. In general of a design different from that just mentioned and which are suitable for adaptation to the front or the rear. 'a vehicle such as an agricultural tractor.



   However, the known embodiments have various drawbacks. In fact, as regards first of all the lifting loaders mounted on wheels, it should be noted that they are generally of a complicated design and do not allow sufficiently flexible use of the device. rail. In particular, / - the loader described by US patent 2,776,061, the shovel-carrying arm is articulated on the tractor axle, which limits the possibilities of evolution and furthermore risks damaging the engine components. tractor.

   On the other hand, when the elevating loader is attached directly to the rear of a factor for example on its drive axle, the overhang of the loader tends to lift the steered wheels of the tractor, and moreover risks even in some cases of damage to the drive axle. If, on the other hand, the loader is fitted to the front of the tractor, the front wheels are overloaded and it becomes more difficult to drive the tractor. It should also be noted that in the case of loaders adapted to a fixed position on a tractor, it is necessary for the manufacturers to develop numerous adaptation parts which vary with the various types of tractors in service. .

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The subject of the present invention is therefore the improvements to lifting loaders adaptable to the front or the rear of a vehicle, such as an agricultural tractor. The invention will be more particularly applicable to loaders comprising a frame with two orientable wheels on which is mounted an arm provided with a shovel or the like pivoting about a horizontal axis under the action of at least one hydraulic cylinder.



   According to a first characteristic of the invention, the shovel-carrying arm is articulated on the frame and the hydraulic cylinder is coupled to the end of an auxiliary arm pivoting on the frame at a point located below the articulation of said carrying arm. shovel. The end of the auxiliary arm takes, on the other hand, support under the shovel-carrying arm by means of guide means along this arm. '
According to another characteristic of the invention, there is provided at the end of the auxiliary arm a roller with a substantially horizontal axis cooperating with a rail or the like., Integral with the shovel-carrying arm and directed along the longitudinal axis. - nal of it.

   Preferably, the roller will be constituted by a grooved pulley and the guide rail comprises two parallel portions located one above the other on either side of the roller.



   According to a particularly advantageous embodiment of the invention, a link bar is fixed in an adjustable manner to the lower part of the chassis and has sufficient length to be able to be hitched to the vehicle at a point situated vertically to the center of the chassis. severity of it.



  Preferably, the coupling members of the bar

 <Desc / Clms Page number 4>

 connection and the vehicle are formed by a ball joint allowing a certain freedom of the loader frame with respect to the vehicle, which is necessary in particular when the ground is not flat,
Of course, other means are provided for connecting the charger to the vehicle, these means being constituted, for example, by two chains or the like connecting the vehicle to two transverse ends of the frame of the charger and consequently absorbing only tensile forces such as those which arise during a turn of the vehicle.



   By virtue of this arrangement, the loader in accordance with the invention can be adapted either to the front or to the rear of a tractor and constitutes with it an assembly which is both compact, allowing all the desirable evolutions, and robust, since it is made up of two articulated elements.



   The invention will moreover be better understood and its advantages will become apparent during the description of an advantageous embodiment with reference to the appended drawing showing a side view of a charger according to the invention, reached in the back of an agricultural tractor.



   If we refer to the drawing, we see that the apparatus in accordance with the invention comprises a frame designated by the general reference 1, consisting of a vertical beam 2 to which is fixed, at a height suitable, a transverse beam 3, At the upper part of the beam 2 is articulated, around a horizontal axis 4, an arm 5 provided at its end with a shovel 6. Preferably * the end of the arm 5 color two branches 5a between which the shovel 6 will be articulated around an axis 7.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   At each end of the transverse powder 3 is articulated a cylinder 8 of a hydraulic cylinder, the piston 9 of which is coupled to the end 10a of an auxiliary arm 10 which itself pivots on the vertical beam 2 around it. an axis 11 located below the articulation axis 4 of the arm 5. The cylinders 8 of the hydraulic cylinders are supplied by means of pipes 12, by a source of pressurized fluid located on the tractor 13 to which the loader is adapted.



   At the end 10a of the arm 10 is fixed a roller 14 around an axis 15. Preferably, the axis 15 will be the axis of articulation of the pistons 9 of the hydraulic cylinders on the auxiliary arm 10. On the arm 5 is on the other hand provided a raceway 16 directed along the longitudinal axis of this arm and on which the roller 14 is able to move. In an advantageous embodiment and as shown in the drawing, the ealet 14 is constituted by a grooved pulley, however its rolling and guide path 16 comprises two parallel rails 16a and 16b the spacing of which is similar. of the diameter of the pulley 14 and which are arranged one above the other, on either side of the pulley.

   Preferably, the rails 16a and 16b consist of a round iron folded twice and fixed for example by welding on the arm 5.



   The loader frame which has just been described is provided with wheels 16 whose supported 17 Mont montas pivoting around vertical axes $ 1, arranged at both ends of the transverse beam 3.



   The end of the beam 2 is fixed in an adjustable manner on a connecting bar 19 allowing the coupling of the chassis 1 of the loader to the tractor 13. Preferably, as can be seen

 <Desc / Clms Page number 6>

 on the drawing. the connecting bar will have a certain number of holes 19a in which penetrates a dowel 20 passing through the beam 2, The bar 19 will obviously have a sufficient length so that its end can be hitched to the tractor in a point located substantially on the vertical of the center of gravity of the latter, The coupling member of the connecting bar 19 to the tractor 13 will preferably consist of a ball joint 21 allowing a certain freedom to the frame 1 with respect to the tractor.



   Of course., In order to completely secure the frame to the tractor, it will be necessary to provide other connecting means, however, retaining the frame all its freedom with respect to the tractor. For this purpose, two chains or the like can be provided for example. 22 connecting the tractor respectively to each of the two ends of the transverse beam 3.



   The operation of the loader according to the invention is then as follows: if, as shown in the drawing, the loader is fitted to the rear of an agricultural tractor, the latter, however, moves backwards that the pipes 12 supplying the jacks are closed thus maintaining the shovel 6 at a suitable height to engage in the product to be loaded. when the excavator is loaded, the tractor moves forward while the driver sends the pressure, of fluid in the hydraulic cylinders, * these develop and the triangle formed by the auxiliary arm 10
 EMI6.1
 the beam 2 and the jacks are deformed, the roller 13 then disappointing a circle centered on the articulation axis li.

   A \ ,. (during this movement 2nd arm 5 swivels around the axis; 4 thus raising the shovel to a suitable height so that the product it contains can then be loaded at the desired location

 <Desc / Clms Page number 7>

 
It should be noted that the articulation of the arm 5 being aituée above that of the arm 10, the ascent of the shovel 6 will firstly take place slowly, then at a progressively increasing speed. This results in a particularly advantageous advantage in the case of the handling of all agricultural products, in particular manure.



   On the other hand, the roller 14 is inserted between the two guide rails 16a and 16b and cannot escape from them.



   This results in high operational safety.



   It should also be noted that the presence of the steerable wheels on the chassis gives the device great operating flexibility, in particular in muddy terrain.



   Moreover, thanks to the link bar 39, reached to the tractor in the vicinity of its center of gravity, the overhang of the loader is transmitted to the tractor at a place which neither affects its grip on the ground, nor its steering flexibility. Moreover, depending on the types of traotor and also the wishes of the user, the loader according to the invention can be adapted both to the front and to the rear of the tractor.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.- Appareil chargeur élévateur adaptable à l'avant ou à l'arrière d'un véhicule tel qu'un tracteur agricole, ledit appareil comportant un châssis muni de deux roues librement orientables et supportant un bras muni d'une pelle ou ana- logue.. ledit bras pivotant soue l'action d'au moins un vérin hydraulique articulé sur le châssis et alimenté à partir d'un circuit Hydraulique disposé sur le véhicule, appareil caractérisé en ce que le bras porte pelle est articulé sur <Desc/Clms Page number 8> le châssis et le vérin hydraulique est attelé à l'extrémité d'un bras auxiliaire pivotant sur le châssis en un point situé au dessous de l'articulation du bras porte pelle, l'extrémité du bras auxiliaire prenant, d'autre part, CLAIMS 1.- Lifting loader device adaptable to the front or the rear of a vehicle such as an agricultural tractor, said device comprising a frame provided with two freely orientable wheels and supporting an arm provided with a shovel or ana- logue .. said pivoting arm suffers the action of at least one hydraulic cylinder articulated on the chassis and supplied from a hydraulic circuit arranged on the vehicle, apparatus characterized in that the shovel-carrying arm is articulated on <Desc / Clms Page number 8> the frame and the hydraulic cylinder is coupled to the end of an auxiliary arm pivoting on the frame at a point located below the articulation of the excavator support arm, the end of the auxiliary arm taking, on the other hand, appui sous le bras porte pelle par '''intermédiaire de moyens de guidage le long de celui-ci. support under the shovel-carrying arm by "" intermediate guide means along the latter. 2.- Appareil chargeur selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'à l'extrémité du bras auxiliaire est monté un galet d'axe sensiblement horizontal, ledit galet coopérant avec un rail solidaire du bras porte pelle et diri- gé suivant l'axe longitudinal de celui-ci. 2.- Loader apparatus according to claim 1, characterized in that at the end of the auxiliary arm is mounted a roller with a substantially horizontal axis, said roller cooperating with a rail integral with the shovel-carrying arm and directed along the line. longitudinal axis thereof. 3.- Appareil chargeur selon la revendication 2 caractérisé en ce que le galet est constitué par une poulie à gorge et en ce que le rail de guidage comporte deux portions parallèles situées l'une au dessus de l'autre, de part et d'autre du galet. 3. Loader apparatus according to claim 2 characterized in that the roller is constituted by a grooved pulley and in that the guide rail comprises two parallel portions located one above the other, on both sides. other of the pebble. 4.- Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'à la partie inférieure du châssis est fixée, de façon réglable, une barre de liaison dont la longueur est suffisante pour que son extrémité puisse tre attelée au véhicule en un point situé sensiblement à la verticale du cen- tre de gravité dudit véhicule. 4.- Apparatus according to claim 1, characterized in that to the lower part of the frame is fixed, in an adjustable manner, a connecting bar whose length is sufficient so that its end can be hitched to the vehicle at a point situated substantially vertically above the center of gravity of said vehicle. 5. Appareil selon la revendication 1 et la reven- i dication 4 caractérisé en ce qu'il est prévu d'autres moyens d'assujettissement du châssis au véhicule, par exemple deux chaînes ou analogues, reliant le véhicule à deux extrémités transversales du châssis. 5. Apparatus according to claim 1 and claim 4 characterized in that there is provided other means for securing the chassis to the vehicle, for example two chains or the like, connecting the vehicle to two transverse ends of the chassis. .
BE627670D BE627670A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE627670A true BE627670A (en)

Family

ID=197905

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE627670D BE627670A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE627670A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2014001671A1 (en) Improved coupling device and agricultural machine comprising such a device
EP0997062B1 (en) Agricultural machine
FR2794934A1 (en) AGRICULTURAL MACHINE OF THE MOWER OR MOWER CONDITIONER TYPE COMPRISING A SHOCK ABSORBER
FR2738708A1 (en) FENAISON MACHINE, ESPECIALLY A CUT PLANT SWATHER, COMPRISING A CONSTRUCTION CARRYING TWO SWATHERING ROTORS
FR2822421A1 (en) LOAD HANDLING APPARATUS AND VEHICLE COMPRISING SAME
BE627670A (en)
FR2541647A1 (en) TRACTOR, PARTICULARLY AGRICULTURAL TRACTOR
FR2709317A1 (en) Coupling apparatus of a loader body.
FR3093611A1 (en) Agricultural machine equipped with a distribution tie-rod
EP2282627B1 (en) Mower with improved load-relieving device
FR2534110A1 (en) DEVICE FOR SUPPORTING, AT LEAST PARTIALLY, THE WEIGHT OF AN AGRICULTURAL MACHINE
EP2112277B1 (en) Earthmoving vehicle and loading bucket for such an earthmoving vehicle
EP2959759B1 (en) Agricultural machine provided with a centring device
EP1670306B1 (en) Haying machine comprising a transport suspension device
FR2883698A1 (en) Tool e.g. auger, coupling device for e.g. quad bike, has rod positioning plate relative to arms for placing plate relative to arms along pivoting course of arms, or for pivoting plate relative to arms for translating plate along course
FR2989346A1 (en) TRANSPORT VEHICLE OR ARTICULATED TOOL HOLDER WITH GROUND DRIVING
FR2901452A1 (en) Agricultural machine e.g. milling machine for tearing e.g. crops, has slider sliding in slide at selectively adjustable position for adjusting beam to lower working height of working unit or upper transport height of unit
FR2782949A1 (en) BEARING DEVICE FOR AGRICULTURAL MACHINE
EP4256917A1 (en) Agricultural machine with a safety system
FR2544161A1 (en) MACHINE FOR THE PNEUMATIC SPREADING IN PARTICULAR OF MATERIALS IN GRAINS
BE523064A (en)
FR2670738A1 (en) Tensioning device for a flexible element, such as a caterpillar track, of the driving system of a high-power machine or vehicle
FR2786153A1 (en) Front lifting equipment for caterpillar tractor has reinforcing part has side of reduced thickness fixed to intermediate beam and rear axle
BE567418A (en)
FR3071214A1 (en) HANDLING EQUIPMENT FOR WHEEL LOADING EQUIPPED WITH WHEELS