BE571972A - - Google Patents

Info

Publication number
BE571972A
BE571972A BE571972DA BE571972A BE 571972 A BE571972 A BE 571972A BE 571972D A BE571972D A BE 571972DA BE 571972 A BE571972 A BE 571972A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
contact
housing
shaft
fixed
switch
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE571972A publication Critical patent/BE571972A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01RELECTRICALLY-CONDUCTIVE CONNECTIONS; STRUCTURAL ASSOCIATIONS OF A PLURALITY OF MUTUALLY-INSULATED ELECTRICAL CONNECTING ELEMENTS; COUPLING DEVICES; CURRENT COLLECTORS
    • H01R25/00Coupling parts adapted for simultaneous co-operation with two or more identical counterparts, e.g. for distributing energy to two or more circuits
    • H01R25/14Rails or bus-bars constructed so that the counterparts can be connected thereto at any point along their length
    • H01R25/142Their counterparts

Landscapes

  • Switch Cases, Indication, And Locking (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne les mécanismes d'interrupteurs élec- triques, et, en particulier, les interrupteurs destinés à être utilisés avec des constructions à prises électriques courantes ou sorties électriques continues. 



   L'invention a pour but principal de procurer un nouveau type d'inter- rupteur pouvant être fixé de façon réglable et amovible à des prises électriques courantes. 



   L'invention procure- un interrupteur électrique destiné à être uti- lisé avec des prises courantes comprenant des barres-omnibus espacées et proté- gées par des bourrelets délimitant entre eux une fente ou rainure, caractérisé en ce qu'il comprend un boîtier, des pattes métalliques disposées à l'extérieur du boîtier, une des pattes étant montée de façon à pouvoir se déplacer de manière à faciliter l'engagement dans des barres-omnibus de prises courantes, un contact fixe situé à l'intérieur du boîtier et connecté électriquement à une des pattes, et un contact mobile disposé à l'intérieur du boîtier et relié électriquement à l'autre patte, ce contact mobile pouvant venir en contact avec et hors contact d'avec le contact fixe. 



   L'invention ressortira clairement de la description détaillée donnée ci-après avec référence aux dessins annexés, dans lesquels: la figure 1 est une vue agrandie en élévation du nouvel interrupteur, dont le couvercle est enlevé. 



   La figure 2 est une vue agrandie en coupe de l'interrupteur de la 'figure 1, prise suivant la ligne 2-2 de cette figure. 



   La figure 3 est une vue de profil du contact et de la patte mobile de 1'interrupteur de la figure 1; 
La figure   4   est une vue en bout de l'élément représenté à la figure 3, prise du côté droit. 



   La figure 5 est une vue en élévation de la patte fixe de l'interrup- teur. 



   La figure 6 est une vue en bout de l'élément de la figure 5 prise du côté droit, et 
La figure 7 est une vue perspeotive d'une autre forme de contact mo- bile pour l'interrupteur. 



   Comme les figures 1 et 2 le montrent, l'interrupteur de la présente invention, portant la référence générale 11 est destiné à être utilisé avec une prise courante 12. La prise courante 12 comprend un fond continu 13 avec des bourrelets rabattus 14 et 15 se trouvant sur les bords et enfermant en substance respectivement la barre-omnibus supérieure 16 et la barre-omnibus inférieure 17 qui sont ainsi maintenues. Les bourrelets 14 et 15 délimitent entre eux une fente ou rainure   18   (figure 1) dans laquelle des éléments électriques de forme conve- nable peuvent venir s'engager et être mis en contact électrique avec les barres- omnibus. Les prises courantes de ce genre sont bien connues, couramment utilisées et disponibles sur le marché en grandes longueurs.

   Ces prises courantes sont in- téressantes du fait que des éléments électriques peuvent y être engagés en tout point ou tous points voulus le long de la prise. En outre, les barres-omnibus sont efficacement protégées contre les contacts accidentels. Les prises courantes se montent facilement, par exemple à l'aide de vis ou de boulons ordinaires tra- versant le fond 13 et pénétrant dans les supports nécessaires. Des prises couran- tes électriques de ce genre se sont avérées utiles pour arrêter les mouvements de bancs à broches et autres machines textiles, du fait que ces prises s'appli- quent facilement et économiquement aux machines existantes. 



   L'interrupteur 11 comprend un boîtier 19 avec un fond 21 et des pa- rois latérales 22 faisant corps. De préférence, le boîtier est construit en une matière convenable non conductrice de l'électricité. Un couvercle   23,   en une ma- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tière conductrice ou non conductrice, s'applique de façon hermétique sur les pa- rois latérales 22.,Une patte métallique de forme générale rectangulaire 24 est montée à l'extérieur du fond 21 du boîtier, près de l'extrémité inférieure de celui-ci, et est pourvue, comme la figure 5 le montre, de plusieurs pointes de contact 25 servant à établir un bon contact électrique avec une barre-omnibus. 



  Comme les figures 2 et 6 le montrent, la partie extérieure 26 de la patte 24 est légèrement inclinée par rapport à la partie de base. La patte 24 est fixée à l'arrière de la paroi du boîtier par des rivets 27 traversant la paroi 21 et ve- nant en contact avec une barrette métallique 28 disposée sur la face intérieure de la paroi du boîtier. 



   Un contact cylindrique 29 en métal ou analogue est monté au-dessus de la barrette métallique 28 et de la patte 24, de façon à tourner dans la paroi du boîtier constituant palier. Un écrou 31, vissé sur l'extrémité intérieure du con- tact 29, limite le mouvement de ce dernier vers l'extérieur, tandis que l'extré- mité extérieure du contact 29 est pourvue d'une patte métallique 32 ayant un pro- fil de came 33, comme représenté à la figure 4. 



   Un bout d'arbre 34, aussi en métal ou autre matière conductrice de l'électricité, est monté de façon à pouvoir tourner dans le couvercle 23 du boî- tier en alignement général avec la barrette métallique 28 et parallèlement au contact 29, l'extrémité intérieure 35 à diamètre réduit du bout d'arbre 34 étant logée dans un creux 36 alésé au centre de la barrette métallique 28, le fond 21 du boîtier étant pourvu d'un renfoncement 37 de façon à y recevoir l'extrémité intérieure 35 du bout d'arbre. Un contact électrique mobile 38 est fixé sur l'ar- bre 34, ce contact ayant une partie plate 39 sur le dessus qui est légèrement écartée du contact fixe 29, comme représenté.

   Quand l'arbre 34 et son contact 38 sont tournés dans l'un ou dans l'autre sens relativement à la position représen- tée à la figure 1, le contact mobile 38 vient toucher le contact fixe 29 et éta- blit avec celui-ci une connexion électrique. Le bout extérieur de l'arbre 34,   c'est-à-dire   l'extrémité dépassant le couvercle 23, est foré ou autrement agencé de manière à pouvoir recevoir l'extrémité d'un casse-chaîne 41, un moyen, une vis de blooage 42 par exemple, étant prévu pour venir en contact avec le casse-chaî- ne de façon réglable. 



   L'interrupteur 11 est agencé de façon à pouvoir être appliqué facile- ment et rapidement en tout point voulu de la prise courante 12. A cet effet, le couvercle 23 et l'arbre 34 monté sur celui-ci sont enlevés de l'interrupteur, et on fait tourner, par exemple en introduisant un outil dans la fente 43, le contact 29 d'environ 90 degrés par rapport à la position représentée à la figure 2 ; de cette manière, la patte 32 se dispose longitudinalement par rapport au boî- tier de l'interrupteur. La patte fixe 24 peut alors être placée sur le bourrelet inférieur 17 de la prise courante 12, en tout point de sa longueur, la mise en place étant facilitée par inclinaison d'une partie de la patte fixe.

   Le boîtier de l'interrupteur peut ensuite être amené, par basculement, en contact ferme avec la face extérieure de la prise courante, grâce à quoi la patte mobile 32 vient se placer dans la rainure 18 à l'arrière du bourrelet supérieur de la prise cou- rante. Toujours avec un outil introduit dans la fente 43, le contact 29 peut alors être tourné de façon à amener le profil de came 33 de la patte 32 en con- tact ferme avec la barre-omnibus supérieure   16   de la prise courante, ceci ayant pour effet de forcer les pointes de contact 25 de la patte 24 contre la barre- omnibus inférieure 17 de la prise courante et ayant aussi pour effet de rendre l'interrupteur solidaire de la prise.

   Il va de soi que la patte 32 est initiale- ment disposée de telle façon que la mise en contact, par rotation, avec la barre- omnibus amène initialement la partie inférieure du profil de came 33 en contact avec la barre-omnibus. Le boîtier étant ainsi mis en place, le couvercle 23 et l'arbre 34 peuvent être montés, l'extrémité intérieure à diamètre réduit 35 de l'arbre venant se loger, comme précité, dans l'alésage 36 de la barrette 28. Le couvercle peut.être appliqué de façon hermétique, par exemple à l'aide de vis ou de boulons traversant le couvercle et pénétrant dans des trous 44 forés dans le 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 boîtier (figure 1) Le casse-chaîne 41 peut ensuite être fixé à l'extrémité en saillie de l'arbre 34. 



   La figure 7 représente uneautre forme d'exécution du bout d'arbre 34 lequel est pourvu de pointes de contact radiales convenablement montées sur l'arbre. L'arbre est maintenu de façon que les pointes angulairement écartées 45. se trouvent de part et d'autre du contact fixe 29, afin qu'une légère rotation de l'arbre dans l'un ou dans l'autre sens établisse le contact entre l'une des pointes 45 et le contact fixe. 



   L'interrupteur 11 est, de préférence, placé immédiatement au-dessous du brin auquel il est associé, de façon que le casse-chaîne pincé 41 soit norma- lement maintenu verticalement vers le haut avec le brin passant par l'oeillet du casse-chaîne. De cette façon, l'arbre 34 et le casse-chaîne 41 sont dynamique- ment instables et un mou exagéré ou une cassure du brin associé a pour résultat que le casse-chaîne tombe de l'un ou de l'autre côté de sa position d'équilibre. 



  Ce mouvement du casse-chaîne a pour effet de faire tourner le bout d'arbre 34 et le contact mobile 38 que porte celui-ci, et, par conséquent, le contact mobi- le vient toucher le contact fixe 29 de manière à compléter un circuit entre les barres-omnibus 16 et 17 de la prise courante 12. Dans certains cas, il peut être intéressant de monter l'interrupteur 11 quelque peu latéralement ou sur le côté du poste surveillé de façon que le casse-chaîne touchant le brin occupe normale- ment une position inclinée quand l'interrupteur est ouvert. De cette manière, le poids du casse-chaîne repousse continuellement l'interrupteur vers sa position de fermeture. 



   REVENDICATIONS. 



   1. - Interrupteur électrique destiné à être utilisé avec des prises courantes comprenant des barres-omnibus espacées et protégées par des bourrelets déterminant une rainure entre eux, caractérisé en ce qu'il comprend un boîtier, des pattes métalliques montées à l'extérieur du boîtier, une des pattes étant mon- tée de façon à pouvoir se déplacer de manière à faciliter l'engagement dans des barres-omnibus de prises courantes, un contact fixe situé à l'intérieur du boî- tier et connecté électriquement à une des pattes, et un contact mobile disposé à l'intérieur du boîtier et relié électriquement à l'autre patte, ce contact mo- bile pouvant venir en contact avec et hors du contact fixe.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to electrical switch mechanisms, and in particular to switches for use in constructions with common electrical outlets or continuous electrical outlets.



   The main object of the invention is to provide a new type of switch which can be fixed in an adjustable and removable manner to common electrical outlets.



   The invention provides an electrical switch intended for use with common outlets comprising spaced bus bars and protected by beads delimiting a slot or groove between them, characterized in that it comprises a housing, metal tabs arranged on the outside of the housing, one of the tabs being mounted so as to be able to move in such a way as to facilitate the engagement in bus bars of current sockets, a fixed contact located inside the housing and electrically connected to one of the legs, and a movable contact arranged inside the housing and electrically connected to the other leg, this movable contact being able to come into contact with and out of contact with the fixed contact.



   The invention will emerge clearly from the detailed description given below with reference to the accompanying drawings, in which: FIG. 1 is an enlarged view in elevation of the new switch, the cover of which is removed.



   Figure 2 is an enlarged sectional view of the switch of Figure 1, taken along line 2-2 of that figure.



   FIG. 3 is a side view of the contact and of the movable tab of the switch of FIG. 1;
Figure 4 is an end view of the element shown in Figure 3, taken from the right side.



   Figure 5 is an elevational view of the fixed leg of the switch.



   Figure 6 is an end view of the element of Figure 5 taken from the right side, and
Figure 7 is a perspective view of another form of movable contact for the switch.



   As Figures 1 and 2 show, the switch of the present invention, bearing the general reference 11 is intended for use with a current socket 12. The current socket 12 comprises a continuous bottom 13 with folded beads 14 and 15. located at the edges and substantially enclosing respectively the upper bus bar 16 and the lower bus bar 17 which are thus held. The beads 14 and 15 define between them a slot or groove 18 (FIG. 1) in which electric elements of suitable shape can come into engagement and be brought into electrical contact with the bus bars. Common sockets of this kind are well known, commonly used and available on the market in long lengths.

   These common outlets are of interest in that electrical elements can be engaged in them at any point or any desired point along the outlet. In addition, the bus bars are effectively protected against accidental contact. The standard sockets are easily mounted, for example by means of ordinary screws or bolts passing through the bottom 13 and entering the necessary supports. Electrical current outlets of this kind have been found useful in stopping the movements of spindle beds and other textile machines, since these outlets are easily and economically applied to existing machines.



   The switch 11 comprises a housing 19 with a bottom 21 and side walls 22 integral. Preferably, the housing is constructed of a suitable non-electrically conductive material. A cover 23, in one

 <Desc / Clms Page number 2>

 conductive or non-conductive material, is applied hermetically on the side walls 22., A generally rectangular metal tab 24 is mounted outside the bottom 21 of the housing, near the lower end thereof. Ci, and is provided, as Figure 5 shows, with several contact tips 25 for making good electrical contact with a bus bar.



  As Figures 2 and 6 show, the outer portion 26 of the tab 24 is slightly inclined relative to the base portion. The tab 24 is fixed to the rear of the wall of the housing by rivets 27 passing through the wall 21 and coming into contact with a metal bar 28 disposed on the inner face of the wall of the housing.



   A cylindrical contact 29 of metal or the like is mounted above the metal bar 28 and the tab 24, so as to rotate in the wall of the housing constituting the bearing. A nut 31, screwed onto the inner end of the contact 29, restricts the movement of the latter outward, while the outer end of the contact 29 is provided with a metal tab 32 having a protrusion. cam wire 33, as shown in Figure 4.



   A shaft end 34, also of metal or other electrically conductive material, is rotatably mounted in the housing cover 23 in general alignment with the metal bar 28 and parallel to the contact 29, the inner end 35 of reduced diameter of the shaft end 34 being housed in a recess 36 bored in the center of the metal bar 28, the bottom 21 of the housing being provided with a recess 37 so as to receive the inner end 35 of the end of tree. A movable electrical contact 38 is attached to the shaft 34, this contact having a flat portion 39 on the top which is slightly spaced from the fixed contact 29, as shown.

   When the shaft 34 and its contact 38 are rotated in one or the other direction relative to the position shown in FIG. 1, the movable contact 38 comes into contact with the fixed contact 29 and establishes therewith. here an electrical connection. The outer end of the shaft 34, that is to say the end projecting the cover 23, is drilled or otherwise arranged so as to be able to receive the end of a chain breaker 41, a means, a screw blocking 42 for example, being provided to come into contact with the chain breaker in an adjustable manner.



   The switch 11 is arranged so that it can be applied easily and quickly at any desired point of the current socket 12. For this purpose, the cover 23 and the shaft 34 mounted thereon are removed from the switch. , and the contact 29 is rotated, for example by inserting a tool in the slot 43, by approximately 90 degrees with respect to the position shown in FIG. 2; in this way, the tab 32 is disposed longitudinally relative to the switch housing. The fixed tab 24 can then be placed on the lower bead 17 of the current socket 12, at any point along its length, the positioning being facilitated by tilting part of the fixed tab.

   The switch housing can then be brought, by tilting, into firm contact with the exterior face of the current socket, whereby the movable tab 32 comes to be placed in the groove 18 at the rear of the upper bead of the socket. common. Still with a tool inserted into the slot 43, the contact 29 can then be rotated so as to bring the cam profile 33 of the tab 32 into firm contact with the upper bus bar 16 of the current socket, this having for the effect of forcing the contact tips 25 of the tab 24 against the lower bus bar 17 of the current socket and also having the effect of making the switch integral with the socket.

   It goes without saying that the tab 32 is initially arranged such that the bringing into contact, by rotation, with the bus bar initially brings the lower part of the cam profile 33 into contact with the bus bar. With the housing thus in place, the cover 23 and the shaft 34 can be mounted, the reduced-diameter inner end 35 of the shaft being housed, as mentioned above, in the bore 36 of the bar 28. The cover can be applied hermetically, for example by means of screws or bolts passing through the cover and penetrating holes 44 drilled in the

 <Desc / Clms Page number 3>

 housing (figure 1) The chain breaker 41 can then be attached to the protruding end of the shaft 34.



   FIG. 7 shows another embodiment of the shaft end 34 which is provided with radial contact tips suitably mounted on the shaft. The shaft is held so that the angularly spaced points 45 are on either side of the fixed contact 29, so that a slight rotation of the shaft in one or the other direction establishes the contact. between one of the points 45 and the fixed contact.



   Switch 11 is preferably placed immediately below the strand with which it is associated, so that the pinched chain breaker 41 is normally held vertically upward with the strand passing through the eyelet of the breaker. chain. In this way, shaft 34 and chain breaker 41 are dynamically unstable, and excessive slack or breakage of the associated strand results in the chain breaker falling off either side of its. equilibrium position.



  This movement of the chain breaker has the effect of rotating the end of the shaft 34 and the movable contact 38 which the latter carries, and, consequently, the movable contact touches the fixed contact 29 so as to complete a circuit between the busbars 16 and 17 of the current socket 12. In some cases, it may be advantageous to mount the switch 11 somewhat laterally or on the side of the monitored station so that the chain breaker touching the strand occupies normally a tilted position when the switch is open. In this way, the weight of the chain breaker continuously pushes the switch back to its closed position.



   CLAIMS.



   1. - Electrical switch intended for use with current sockets comprising spaced bus bars and protected by beads defining a groove between them, characterized in that it comprises a housing, metal tabs mounted on the outside of the housing , one of the tabs being mounted so as to be able to move so as to facilitate engagement in the busbars of current sockets, a fixed contact located inside the box and electrically connected to one of the tabs, and a movable contact disposed inside the housing and electrically connected to the other leg, this movable contact being able to come into contact with and outside the fixed contact.


    

Claims (1)

2. - Interrupteur suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend un arbre tournant dans une paroi du boîtier et solidaire du contact mo- bile, une partie, de l'arbre passant à l'extérieur du boîtier. 2. - Switch according to claim 1, characterized in that it comprises a shaft rotating in a wall of the housing and integral with the movable contact, part of the shaft passing outside the housing. 3. - Interrupteur électrique suivant la revendication 2, caractéri- sé en ce que l'arbre traverse la paroi avant du boîtier et le contact mobile est dirigé radialement en partant de la partie intérieure de l'arbre de manière à venir toucher le contact fixe. 3. - Electrical switch according to claim 2, charac- terized in that the shaft passes through the front wall of the housing and the movable contact is directed radially starting from the inner part of the shaft so as to come into contact with the fixed contact. . 4. - Interrupteur électrique suivant l'une quelconque des revendica- tions précédentes, caractérisé en ce qu'une des pattes métalliques est fixe et l'autre peut tourner pour faciliter l'engagement avec les barres-omnibus. 4. - Electrical switch according to any one of the preceding claims, characterized in that one of the metal tabs is fixed and the other can turn to facilitate engagement with the bus bars. 5. - Interrupteur électrique suivant la revendication 4, caractérisé en ce que la partie extérieure de la patte fixe se trouve dans un plan adjacent et généralement parallèle à la paroi de fond du boîtier, et la patte tournante est fixée à l'extrémité extérieure d'un arbre rotatif qui traverse la paroi de fond du boîtier et est disposée à angle droit par rapport à l'arbre, en substance dans le plan de la patte fixe. 5. - Electrical switch according to claim 4, characterized in that the outer part of the fixed lug is in an adjacent plane and generally parallel to the bottom wall of the housing, and the rotating lug is fixed to the outer end of a rotating shaft which passes through the bottom wall of the housing and is disposed at right angles to the shaft, substantially in the plane of the fixed leg.
BE571972D BE571972A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE571972A true BE571972A (en)

Family

ID=189961

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE571972D BE571972A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE571972A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1107378B1 (en) Contact member for an electrical connector
FR2525311A1 (en) TRANSMISSION BELT TENSIONER
EP0403322B1 (en) Fast-closing housing
EP0571294A1 (en) Pipe clamp provided with a screw
EP0286561B1 (en) Clamp having hinged clamping screw
BE571972A (en)
FR2808618A1 (en) CIRCUIT BREAKER COMPRISING, IN AN ENCLOSURE FILLED WITH A DIELECTRIC GAS UNDER PRESSURE, A MOBILE ASSEMBLY
FR2478379A1 (en) Anchorage for vehicle tilting aerial - is insulated block with cavities for hinge pin and combined securing and connecting bolt
FR2464911A1 (en) DEVICE FOR MONITORING THE ARRIVAL OF THE WIRE FEEDING TEXTILE MACHINES
CH289512A (en) Electric rocker switch.
FR2463514A1 (en) Battery connector with clamping lever - has cam mounted on spindle between lever and adjacent flange
EP0866483A1 (en) Bistable battery switch with mechanical interlock
FR2828004A3 (en) CONTACTS SUPPORT FOR LOW VOLTAGE SWITCHING APPARATUS WITH DRIVE DEVICE
FR1464827A (en) Fuse cap
FR2813430A1 (en) METHOD FOR MOUNTING A HELICOIDAL SPRING IN A MOLDED PART OF AN APPARATUS, IN PARTICULAR AN ELECTRIC APPARATUS, MACHINE FOR IMPLEMENTING THIS METHOD AND APPARATUS WITH CORRESPONDING MECHANISM
FR3001082A3 (en) ELECTROMAGNETIC CONTACTOR
FR2647270A1 (en) CONNECTION DEVICE FOR A COAXIAL CABLE, PARTICULARLY FOR CONNECTING AN ANTENNA TO A RADIO STATION
BE674781A (en)
FR2531852A1 (en) Pivoting arm towel holder
FR2858105A1 (en) Support and trim plate assembling device for insetting electrical apparatus e.g. switch, on wall, has trim plate with guiding space for passage of fixation screw heads until support zone at plumb of orifice
FR2551216A1 (en) Clamp, and split-core transformer incorporating such a clamp
FR3087576A1 (en) ELECTRIC CURRENT CUTTING APPARATUS
FR2573585A1 (en) Brush holder for rotating electrical machine
FR2795561A1 (en) Low voltage electrical cable/conductor bar connection having outer collar and inner nut with locking screw/end grip clamping cable against integral connector bar.
FR2719091A1 (en) Wall anchor and associated nut.