BE571026A - - Google Patents

Info

Publication number
BE571026A
BE571026A BE571026DA BE571026A BE 571026 A BE571026 A BE 571026A BE 571026D A BE571026D A BE 571026DA BE 571026 A BE571026 A BE 571026A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
carriage
electrode
advancing
alignment
path
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE571026A publication Critical patent/BE571026A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01BMEASURING LENGTH, THICKNESS OR SIMILAR LINEAR DIMENSIONS; MEASURING ANGLES; MEASURING AREAS; MEASURING IRREGULARITIES OF SURFACES OR CONTOURS
    • G01B7/00Measuring arrangements characterised by the use of electric or magnetic techniques
    • G01B7/02Measuring arrangements characterised by the use of electric or magnetic techniques for measuring length, width or thickness
    • G01B7/06Measuring arrangements characterised by the use of electric or magnetic techniques for measuring length, width or thickness for measuring thickness
    • G01B7/08Measuring arrangements characterised by the use of electric or magnetic techniques for measuring length, width or thickness for measuring thickness using capacitive means
    • G01B7/085Measuring arrangements characterised by the use of electric or magnetic techniques for measuring length, width or thickness for measuring thickness using capacitive means for measuring thickness of coating

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Electrical Discharge Machining, Electrochemical Machining, And Combined Machining (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à un dispositif de positionnement et plus particulièrement, à un dispositif pour supporter un élément palpeur en alignement précis avec un élément allongé avançant longitudinalement, tel qu'un câble. 



   Dans la production de câbles ayant des noyaux recouverts d'une enve- ioppe métallique et d'une gaine plastique, tel qu'exposé dans le brevet   U.S.A     2.589.700   accordé le 18 mars 1952 à H.G. Johnstone, l'épaisseur de la gaine de plastique est mesurée en différentes positions radiales sur le câble, de sorte que l'extrudeuse peut   être, ajustée   de manière convenable pour produire une gaine concentrique. Les mesures d'épaisseur sont normalement obtenues en mesurant la capacité entre une sonde ou électrode supportée par la gaine et l'enveloppe de métal.

   Pour obtenir des mesures de capacité précises, il est.nécessaire que l'é- lectrode soit conçue de manière¯précise et soit supportée en alignement précis avec le câble qui se déplace, de sorte que le champ électrique effectif entre l'é- lectrode et le noyau du câble puisse être maintenu uniforme. Avec des câbles ayant des diamètres dépassant 25,4 mm, le positionnement de l'électrode sur la gaîne n'est pas critique, mais des difficultés considérables ont cependant été rencon- trées avec des câbles de plus petites dimensions, du. fait de leurs vitesses de fabrication élevées et des variations relativement grandes du champ électrique qui se produisent pour de légers déplacements entre le câble et l'électrode. 



   Des tentatives antérieures ont été faites avec très peu de succès en vue d'éliminer le déplacement relatif et le défaut d'alignement entre de tels ' éléments palpeurs et les câbles qui se déplacent. Par exemple, des guides du type à rouleau et du type polisseur ont été disposés avant et après un élément palpeur   fixe,'l'élément   palpeur étant maintenu le long de la ligne de centres des guides. 



  La précision requise dans l'alignement de l'électrode n'a cependant pas pu être réalisée avec de telles dispositions du fait de la nécessité de prévoir des jeux dans les guides (pour s'adapter aux irrégularités du diamètre extérieur des câbles), et dû-fait de l'inaptitude des guides à suivre les courbes et les torsions dans le câble entre les guides. Un autre désavantage de ces dispositions était que les guides devaient être ajustés ou remplacés pour s'adapter aux différentes dimen- sions de câbles. 



   Il est par conséquent l'objet de la présente invention de disposer '' de manière précise un élément palpeur sur des éléments allongés de dimensions dif- férentes et qui avancent en vue d'assurer un alignement précis sur ceux-ci. 



   Suivant les caractéristiques générales de la présente invention, un élément palpeur tel qu'une électrode est monté sur un chariot et est maintenu par ce moyen dans des conditions de fonctionnement avec un élément allongé avan- çant longitudinalement le long d'un trajet donné. Le chariot peut se déplacer librement sur le support et des moyens d'alignement et d'auto-ajustement, disposés sur les côtés opposés de l'électrode et répondant à la position instantanée de l'élément qui avance, positionnent de manière précise le chariot, et de ce fait l'électrode, par rapport à la partie de l'élément avançant entre les moyens d'a- lignement. 



   Dans une forme d'exécution préférentielle, un support élastique pousse l'électrode sur le chariot dans des conditionnements de fonctionnement par rapport à l'élément avançant et l'alignement de l'électrode est obtenu au moyen d'une pai- re d'éléments fourchus disposés sur les   cotés   opposés de l'électrode, les éléments étant montés à pivotement en leur point milieu de manière à tourner sur le chariot le long d'axes parallèles perpendiculaires aux trajets de l'élément avançant.

   Les extrémités des éléments enfourchent l'élément avançant et sont maintenus élasti- quement en contact avec ses extrémités opposées, le chariot étant libre de se dé- placer sur son support à la fois suivant un mouvement de translation latérale, et également le long des deux axes mutuellement perpendiculaires, lesquels sont à leur tour perpendiculaires au trajet de l'élément avançant, ce en vue d'aligner automa- tiquement et de manière précise l'électrode sur l'élément avançant disposé momen- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tanément entre les deux éléments fourchus. 



   Ces caractéristiques de la présente invention ainsi que d'autres se- ront plus complètement comprises par la description détaillée suivante de la pré- sente invention prise conjointement avec les dessins ci-joints dans lesquels : - la figure 1 est une vue en élévation latérale d'un dispositif com- prenant les caractéristiques générales de la présente invention ; - la figure 2 est une vue en plan du dispositif de la figure 1 telle que vue le long du plan de la ligne II-II de celle-ci; et - la figure 3 est une vue à plus grande échelle du dispositif de la figure 2, vu le long du plan de la ligne III-III. 



   En se référant maintenant aux dessins, une électrode 5 est montée sur la partie médiane d'un chariot 6 lequel est poussé par un bras de support 7 rap- pelé élastiquement vers un élément allongé, dans le cas présent un câble 8, avan- çant longitudinalement le long d'un trajet donné dans la direction indiquée par la flèche. Le bras de support 7 est monté à pivotement sur un axe perpendiculaire au trajet du câble et peut être monté sur un élément fixe, ou, dans le cas où on désire positionner l'électrode 5 dans différentes positions axiales autour de la circonférence du câble, le bras peut être monté à pivotement sur un engrenage annulaire rotatif 9.

   Le bras est rappelé par un ressort 11 connecté à une exten- sion 12 de l'engrenage annulaire et est pourvu d'un contre-poids 14 pour neutrali- ser les effets de la pesanteur sur le bras et sur le chariot dans les différen- tes positions angulaires de l'engrenage annulaire. Un poids d'électrode de l'ordre de sept onces a été trouvé satisfaisant pour l'utilisation avec un câble gainé de polyéthylène. 



   L'extrémité fourchue 15 sur le bras 7 montée de manière pivotante au moyen des broches 16 sur un étrier isolé 17, connecte le bras 7 au chariot 6. 



  Ceci permet à l'étrier, et par conséquent au chariot 6, de pouvoir tourner autour d'un axe passant par les broches 16 et perpendiculaire au trajet du câble. La par- tie médiane de l'étrier présente une fente 18 s'étendant transversalement par rap- port au trajet du câble, et la surface inférieure de la partie fendue est plate en vue de réaliser un contact glissant avec la surface supérieure plate du cha- riot 6.

   Une partie de broche de guidage cylindrique 21 faisant partie d'un élé- ment 22 fixé au chariot, s'étend à travers la fente 18 en vue de limiter leur déplacement latéral du chariot sur l'étrier, tout en procurant également un pi- vot pour la rotation du chariot autour d'un axe perpendiculaire aux axes des deux broches-pivots 16 et également au trajet du   câble.   Le diamètre de la partie 21 est légèrement inférieur à la dimension de plus petite largeur de la fente, de manière à procurer un déplacement relatif entre elles. Une partie supérieure élar- gie 27 de l'élément 22 maintient l'étrier en place sur le chariot 6, un jeu suf- fisant étant prévu entre la partie élargie et l'étrier 17 pour permettre au cha- riot de glisser librement.

   Le chariot peut de ce fait suivre librement le câble qui avance même lorsque le câble dévie d'un trajet donné. 



   L'électrode 5 est isolée électriquement du chariot 6 au moyen d'un isolateur 23 supportant l'électrode dans un élément de gaîne métallique 24 atta- ché à la partie inférieure du chariot 6. Un arbre 25 connecté à l'électrode s'é- tend coaxialement par rapport à la partie de broche de guidage 21 de l'élément 22 et étant supporté dans cette partie par un isolateur 26. Le sommet de l'arbre 25 est fileté de sorte que l'assemblage de l'électrode et de l'isolateur peut être boulonné de manière rigide. Un fil 29 est connecté à l'écrou en vue de con- necter l'électrode à un dispositif d'essai, lequel ne fait pas partie de la pré- sente invention. Un chapeau 30 au sommet de l'élément 22 scelle l'arbre d'électro- de 25 et le fil de connexion qui y est associé. 



   Deux éléments d'alignement fourchus 31 et 32 sont montés à pivotement sur les extrémités avant et arrière du chariot 6, ce au moyen des broches respec- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tives 33 et 34 également espacées par rapport aux cotés opposés de l'électrode 5. 



  Les rouleaux parallèles 35 sur les parties d'extrémité des éléments, s'étendent perpendiculairement au trajet du câble et enfourchent le câble avançant 80 Les rouleaux sont maintenus en contact avec le câble au moyen d'un ressort 36   connec   té entre les broches 45 et 46   qu   s'étendent respectivement à partir des parties médiànes 37 et 38 des éléments d'alignement. 



   Les éléments d'alignement amènent le chariot à glisser et à tourner sur l'étrier conformément à l'état relatif du câble entre les deux éléments d'a- lignement et de ce fait à aligner l'électrode uniquement sur la courte partie du câble qui est momentanément disposée entre les deux éléments d'alignemento Etant donné que le chariot et les éléments d'alignement sont libres de tourner et se dé- placent lorsque le chariot est éloigné du câbledes moyens sont prévus pour fa- ciliter le montage du dispositif sur le câble.

   Ainsi, les broches d'arrêt 43 et 44 sur les parties médianes 37 et 38, respectivement, des éléments d'alignement, viennent en contact avec le chariot 6, de sorte que les éléments d'alignement re- lachés seront légèrement déplacés angulairement en vue de faciliter la rotation des éléments, et on prévoit des bouts coniques 39 s'étendant vers l'extérieur du trajet du câble à environ 60  par rapport aux axes des rouleaux 35, de sorte que les deux bouts sur chaque élément d'alignement forment un "V" ouvert en vue de recevoir et guider de manière certaine les câbles entre eux, lorsque le disposi- tif est ultérieurement mis en contact avec un câble. Les éléments d'alignement rendent le dispositif automatiquement ajustable aux différentes dimensions de câ- bles, un câble plus gros ayant pour résultat un pivotement supplémentaire des élé- ments 31 et 32.

   Les rouleaux sur chaque élément sont écartés d'une distance légè- rement supérieure au diamètre le plus grand du câble le plus gros auquel il faut s'adapter. 



   L'alignement du patin 40 parallèle à la surface du câble est réalisé au moyen d'une suspension à deux points, un des points étant le point de contact entre l'électrode 5 et le câble, et l'autre point étant celui entre un patin 40 s'étendant à partir de la broche-pivot 34 de l'élément d'alignement 32 et le câ- bleo L'électrode 5 est pourvue d'une surface de contact courbe et, s'il n'était pas prévu un montage flottant libre d'un second point de suspension, l'électrode serait instable du fait du balancement provoqué par la pesée du câble sur les éléments d'alignement.

   Cependant, avec le patin 40 et un ressort 41 connecté en- tre l'étrier 17 et le bras 7, un coupe net est produit sur l'étrier de manière à faire tourner celui-ci et le chariot dans une direction   horlogique,tel   qu'on peut le voir à la figure 1, et autour du pivot de l'étrier, de sorte que le patin 40 sera maintenu en contact certain avec le câble qui se   déplacée   La force de levée exercée à cet instant par le bras 7 est établie de manière à être de l'ordre de 2 à 3 onces, tandis que la force exercée par le ressort 11 sur le bras dans une direction opposée à cette force de levée est établie à environ 7 onces.

   Il en résulte qu'à la fois l'électrode 5 et le patin 40 sont maintenus sur le câble, stabilisant de ce fait l'alignement du patin parallèlement au câble qui se dépla- ceo 
La structure décrite plus haut permet dès lors le déplacement de l'é- lectrode suivant un mouvement de translation dans des plans perpendiculaires l'un à l'autre en vue de s'adapter au déplacement horizontal¯ou vertical de l'élément qui avance par rapport au dispositif et elle permet également le pivotement de l'électrode autour d'axes dans des plans perpendiculaires l'un à l'autre et per- pendiculaires au trajet du câble, en vue de s'adapter aux courbes ou à une légè- re torsion de l'élément qui avance.

   De cette manière, le dispositif' procure une liberté complète de déplacement tout en supportant l'électrode dans une position stabilisée parallèlement à la surface du câble qui avance et maintient l'électro- de en alignement conformément à l'état instantané des deux éléments d'alignement. 



    Etant   donné que le dispositif procure un degré élevé de précision dans la disposi- tion de l'électrode sur le câble, les exigences de conception pour l'électrode elle-même sont moins critiques que s'il en était autrement. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Il doit être bien entendu que les dispositions décrites plus haut sont simplement illustratives des applications des principes de la présente inven- tiono De nombreuses autres dispositions peuvent être facilement conçues par les techniciens avertis et qui réalisera les principes de la présente invention et tomberont dans son esprit et dans sa portée. 



   REVENDICATIONS. la- Dispositif pour positionner une électrode sur un élément allongé avançant longitudinalement le long d'un trajet donné, comprenant un chariot, une électrode montée sur le chariot, un support élastique pour pousser le chariot vers ledit trajet en vue de maintenir l'électrode dans des conditions de fonction- nement par rapport à un élément avançant   le' long   de celle-ci, des moyens de con- nexion entre le support et le chariot en vue de permettre un déplacement relatif entre eux, une paire de moyens d'alignement du chariot répondant à la position instantanée de l'élément qui avance, des moyens pour monter les moyens d'aligne- ment sur les extrémités avant et arrière du chariot,

   et des moyens pour maintenir les moyens d'alignement dans des conditions de fonctionnement par rapport à un élément qui avance le long dudit trajet, de manière à disposer l'électrode en alignement avec la partie de l'élément avançant entre les moyens d'alignement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a positioning device and more particularly to a device for supporting a feeler element in precise alignment with an elongated element advancing longitudinally, such as a cable.



   In the production of cables having cores covered with a metal shell and a plastic jacket, as disclosed in US Pat. No. 2,589,700 issued March 18, 1952 to HG Johnstone, the thickness of the jacket is plastic is measured at different radial positions on the cable, so that the extruder can be properly adjusted to produce a concentric jacket. Thickness measurements are normally obtained by measuring the capacitance between a probe or electrode supported by the sheath and the metal shell.

   To obtain accurate capacitance measurements, it is necessary that the electrode be precisely designed and supported in precise alignment with the moving cable, so that the effective electric field between the electrode. and the core of the cable can be kept uniform. With cables having diameters exceeding 25.4 mm, the positioning of the electrode on the sheath is not critical, but considerable difficulties have however been encountered with cables of smaller dimensions, du. due to their high manufacturing speeds and relatively large variations in the electric field which occur for slight displacements between the cable and the electrode.



   Previous attempts have been made with very little success to eliminate the relative displacement and misalignment between such feeler elements and the moving cables. For example, roller-type and polisher-type guides have been disposed before and after a fixed feeler element, with the feeler element being held along the center line of the guides.



  However, the precision required in the alignment of the electrode could not be achieved with such arrangements due to the need to provide clearances in the guides (to adapt to irregularities in the outside diameter of the cables), and due to the inability of the guides to follow the curves and twists in the cable between the guides. Another disadvantage of these arrangements was that the guides had to be adjusted or replaced to accommodate different sizes of cables.



   It is therefore the object of the present invention to precisely arrange a feeler element on elongated elements of different dimensions and which advance in order to ensure precise alignment thereon.



   In accordance with the general features of the present invention, a feeler element such as an electrode is mounted on a carriage and is thereby maintained under operating conditions with an elongate member advancing longitudinally along a given path. The carriage can move freely on the support and alignment and self-adjusting means, disposed on opposite sides of the electrode and responsive to the instantaneous position of the advancing member, precisely position the carriage , and therefore the electrode, with respect to the part of the element advancing between the alignment means.



   In a preferred embodiment, a resilient support urges the electrode on the carriage in operating conditions relative to the advancing member and alignment of the electrode is achieved by means of a pair of. Forked elements disposed on opposite sides of the electrode, the elements being pivotally mounted at their midpoint so as to rotate on the carriage along parallel axes perpendicular to the paths of the advancing element.

   The ends of the elements straddle the advancing element and are held elastically in contact with its opposite ends, the carriage being free to move on its support both in a lateral translational movement, and also along both sides. mutually perpendicular axes, which in turn are perpendicular to the path of the advancing member, for the purpose of automatically and precisely aligning the electrode with the advancing member disposed at the same time.

 <Desc / Clms Page number 2>

 temporarily between the two forked elements.



   These and other features of the present invention will be more fully understood by the following detailed description of the present invention taken in conjunction with the accompanying drawings in which: - Figure 1 is a side elevational view of the invention. a device comprising the general characteristics of the present invention; - Figure 2 is a plan view of the device of Figure 1 as seen along the plane of the line II-II thereof; and - Figure 3 is a view on a larger scale of the device of Figure 2, seen along the plane of line III-III.



   Referring now to the drawings, an electrode 5 is mounted on the middle part of a carriage 6 which is pushed by a support arm 7 resiliently urged towards an elongated member, in this case a cable 8, advancing. longitudinally along a given path in the direction indicated by the arrow. The support arm 7 is pivotally mounted on an axis perpendicular to the path of the cable and can be mounted on a fixed element, or, in the case where it is desired to position the electrode 5 in different axial positions around the circumference of the cable, the arm can be pivotally mounted on a rotating annular gear 9.

   The arm is returned by a spring 11 connected to an extension 12 of the annular gear and is provided with a counterweight 14 to neutralize the effects of gravity on the arm and on the carriage in the different ways. your angular positions of the ring gear. An electrode weight on the order of seven ounces has been found satisfactory for use with polyethylene sheathed cable.



   The forked end 15 on the arm 7 pivotally mounted by means of the pins 16 on an insulated yoke 17, connects the arm 7 to the carriage 6.



  This allows the caliper, and therefore the carriage 6, to be able to rotate about an axis passing through the pins 16 and perpendicular to the path of the cable. The middle portion of the yoke has a slit 18 extending transversely of the cable path, and the lower surface of the slotted portion is flat for sliding contact with the flat upper surface of the chain. - riot 6.

   A cylindrical guide pin portion 21 forming part of a member 22 attached to the carriage, extends through the slot 18 to limit their lateral displacement of the carriage on the caliper, while also providing a pin. vot for the rotation of the carriage around an axis perpendicular to the axes of the two pivot pins 16 and also to the path of the cable. The diameter of the portion 21 is slightly less than the smallest width dimension of the slot, so as to provide a relative displacement between them. An enlarged upper portion 27 of member 22 holds the stirrup in place on the carriage 6, with sufficient clearance being provided between the enlarged portion and the stirrup 17 to allow the carriage to slide freely.

   The carriage can therefore freely follow the advancing cable even when the cable deviates from a given path.



   The electrode 5 is electrically isolated from the carriage 6 by means of an insulator 23 supporting the electrode in a metallic sheath member 24 attached to the lower part of the carriage 6. A shaft 25 connected to the electrode is separated. - tends coaxially with respect to the guide pin portion 21 of the element 22 and being supported in this portion by an insulator 26. The top of the shaft 25 is threaded so that the assembly of the electrode and the insulator can be rigidly bolted. A wire 29 is connected to the nut for the purpose of connecting the electrode to a test device, which is not part of the present invention. A cap 30 at the top of element 22 seals the electrode shaft 25 and the associated lead wire.



   Two forked alignment elements 31 and 32 are pivotally mounted on the front and rear ends of the carriage 6 by means of the respective pins.

 <Desc / Clms Page number 3>

 tives 33 and 34 equally spaced with respect to the opposite sides of the electrode 5.



  The parallel rollers 35 on the end portions of the elements, extend perpendicular to the cable path and straddle the advancing cable 80 The rollers are kept in contact with the cable by means of a spring 36 connected between the pins 45 and 46 which respectively extend from the median portions 37 and 38 of the alignment elements.



   The alignment elements cause the carriage to slide and rotate on the yoke in accordance with the relative condition of the cable between the two alignment elements and thereby align the electrode only on the short portion of the cable which is momentarily disposed between the two alignment elements Since the carriage and the alignment elements are free to rotate and move when the carriage is moved away from the cable means are provided to facilitate mounting of the device on the cable.

   Thus, the stop pins 43 and 44 on the middle portions 37 and 38, respectively, of the alignment elements, come into contact with the carriage 6, so that the released alignment elements will be slightly angularly displaced. view to facilitate the rotation of the elements, and there are provided tapered ends 39 extending outwardly of the cable path about 60 from the axes of the rollers 35, so that the two ends on each alignment element form an open "V" in order to receive and guide the cables with certainty between them, when the device is subsequently brought into contact with a cable. The alignment elements make the device automatically adjustable to different cable sizes, with a larger cable resulting in additional pivoting of the elements 31 and 32.

   The rollers on each element are spaced apart a distance slightly greater than the largest diameter of the largest cable to be fitted.



   The alignment of the shoe 40 parallel to the surface of the cable is achieved by means of a two-point suspension, one of the points being the point of contact between the electrode 5 and the cable, and the other point being that between a pad 40 extending from the pivot pin 34 of the alignment member 32 and the cable The electrode 5 is provided with a curved contact surface and, if it was not provided a floating assembly free from a second suspension point, the electrode would be unstable due to the sway caused by the weight of the cable on the alignment elements.

   However, with the shoe 40 and a spring 41 connected between the caliper 17 and the arm 7, a clean cut is produced on the caliper so as to rotate the caliper and the carriage in a clockwise direction, such as. 'can be seen in Figure 1, and around the pivot of the caliper, so that the pad 40 will be kept in certain contact with the cable which is moving The lifting force exerted at this moment by the arm 7 is established so as to be on the order of 2 to 3 ounces, while the force exerted by the spring 11 on the arm in a direction opposite to this lift force is set to about 7 ounces.

   As a result, both the electrode 5 and the pad 40 are held on the cable, thereby stabilizing the alignment of the pad parallel to the moving cable.
The structure described above therefore allows the displacement of the electrode following a translational movement in planes perpendicular to one another in order to adapt to the horizontal or vertical displacement of the element which advances. relative to the device and it also allows the pivoting of the electrode about axes in planes perpendicular to each other and perpendicular to the path of the cable, in order to adapt to curves or a slight - re torsion of the moving element.

   In this way, the device provides complete freedom of movement while supporting the electrode in a stabilized position parallel to the surface of the cable which advances and maintains the electrode in alignment according to the instantaneous state of the two elements. 'alignment.



    Since the device provides a high degree of precision in the arrangement of the electrode on the cable, the design requirements for the electrode itself are less critical than otherwise.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   It should be understood that the arrangements described above are merely illustrative of the applications of the principles of the present invention. Many other arrangements can be easily devised by skilled technicians and which will realize the principles of the present invention and will fall within their minds. and within its reach.



   CLAIMS. the- Device for positioning an electrode on an elongate member advancing longitudinally along a given path, comprising a carriage, an electrode mounted on the carriage, an elastic support for pushing the carriage towards said path in order to maintain the electrode in operating conditions with respect to a member advancing along it, connection means between the support and the carriage to allow relative movement between them, a pair of alignment means of the carriage responding to the instantaneous position of the advancing element, means for mounting the alignment means on the front and rear ends of the carriage,

   and means for maintaining the alignment means in operating condition with respect to a member advancing along said path, so as to dispose the electrode in alignment with the portion of the member advancing between the alignment means .


    

Claims (1)

20- Dispositif suivant la revendication 1, dans lequel les moyens de connexion entre le support et le chariot comprennent un étrier en forme de U ayant une partie médiane fendue avec la plus longue dimension de la fente s'étendant vers les extrémités de l'étrier, des moyens connectant de manière pivotante l'élé- ment de support aux extrémités de l'étrier avec la fente s'étendant transversale- ment par rapport au trajet du câble, et des moyens sur le chariot pour recevoir la partie fendue de l'étrier suivant un contact glissant avec celui-ci,un élément de guide cylindrique sur le chariot perpendiculaire au trajet et à la fente s'é- tendant dans l'étrier de manière à permettre le déplacement relatif du chariot le long de la fente et autour de l'élément de guide. 20- Device according to claim 1, wherein the connection means between the support and the carriage comprise a U-shaped yoke having a split middle portion with the longer dimension of the slot extending towards the ends of the yoke , means pivotably connecting the support member to the ends of the yoke with the slot extending transversely of the cable path, and means on the carriage for receiving the split portion of the yoke. yoke in sliding contact therewith, a cylindrical guide member on the carriage perpendicular to the path and slot extending into the yoke so as to permit relative movement of the carriage along and around the slot of the guide element. 30- Dispositif suivant la revendication 2, dans lequel l'électrode est montée le long de l'axe de l'élément de guide. 30- Device according to claim 2, wherein the electrode is mounted along the axis of the guide member. 4.- Dispositif suivant la revendication 1, dans lequel chacun des moyens d'alignement comprend un élément fourchu monté à pivotement sur le chariot et ayant des parties d'extrémité parallèles s'étendant perpendiculairement au trajet en vue de recevoir'entre elles un élément avançant,et des moyens pour exer- cer une force sur les éléments en vue de maintenir les parties d'extrémité en con- tact à frottement avec l'élément avançant. 4.- Device according to claim 1, wherein each of the alignment means comprises a forked element pivotally mounted on the carriage and having parallel end portions extending perpendicular to the path for receiving between them an element. advancing, and means for exerting force on the members to maintain the end portions in frictional contact with the advancing member. 5.- Dispositif suivant la revendication 2, dans lequel chacun des moyens d'alignement comprend un élément fourchu monté à pivotement sur le chariot et ayant des parties d'extrémité parallèles s'étendant perpendiculairement au trajet en vue de recevoir entre elles un élément avançant, et des moyens pour exercer une force sur les éléments en vue de maintenir les parties d'extrémité en contact à frottement avec l'élément avançant. 5.- Device according to claim 2, wherein each of the alignment means comprises a forked element pivotally mounted on the carriage and having parallel end portions extending perpendicularly to the path for receiving between them an advancing element. , and means for exerting a force on the members to maintain the end portions in frictional contact with the advancing member. 6.- Dispositif pour positionner une électro de sur un élément allongé avançant longitudinalement le long d'un trajet donné, comprenant un chariot, une électro- de montée sur le chariot, un support élastique pour pousser le chariot vers un élément qui avance le long dudit trajet, en vue de maintenir l'électrode dans des conditions de fonctionnement par rapport à cet élément, une paire d'éléments d'alignement fourchus ayant chacun des parties d'extrémité parallèles, des moyens pour monter à pivotement les éléments d'alignement sur le chariot, avec l'élec- trode également espacée entre eux, en vue de recevoir un élément avançant le long dudit trajet entre les parties d'extrémité de chaque élément d'alignement, les parties d'extrémité étant parallèles l'une à l'autre et perpendiculaires au tra- jet, 6.- Device for positioning an electro on an elongated element advancing longitudinally along a given path, comprising a carriage, an electro- mounted on the carriage, an elastic support for pushing the carriage towards an element which advances along of said path, in order to maintain the electrode in operating conditions relative to that member, a pair of forked alignment members each having parallel end portions, means for pivotally mounting the alignment members on the carriage, with the electrode equally spaced therebetween, for receiving a member advancing along said path between the end portions of each alignment member, the end portions being parallel to each other. the other and perpendicular to the path, et des moyen élastiques pour faire tourner chacun des éléments d'alignement autour de leur moyen de pivot en vue d'amener les parties d'extrémité de chaque élément à être maintenues en contact avec les c8tés opposés de l'élément avançant <Desc/Clms Page number 5> de manière à maintenir l'électrode en alignement avec la partie de l'élément avan- çant disposée- entre les éléments d'alignement. and resilient means for rotating each of the alignment members about their pivot means to cause the end portions of each member to be held in contact with the opposing sides of the advancing member. <Desc / Clms Page number 5> so as to maintain the electrode in alignment with the portion of the advancing member disposed between the alignment members. 7.- Dispositif pour positionner une électrode sur un élément cylin- drique allongé avançant longitudinalement le long d'un trajet donné, comprenant un chariot, une électrode montée sur le chariot,un bras de support ayant une partie d'extrémité fourchue, un étrier monté à pivotement sur la partie-d'extré- mité fourchue, l'axe du pivot étant transversal par rapport au trajet donné, une partie intermédiaire de l'étrier, fendue et venant en contact avec le chariot en vue de recevoir le chariot suivant un contact glissant, une extension sur le cha= riot ayant une partie de guide cylindrique s'étendant à travers la fente en vue de,-maintenir le chariot à l'étrier et de permettre une action de pivotement et un mouvement de translation du chariot sur l'étrier, 7.- Device for positioning an electrode on an elongated cylindrical member advancing longitudinally along a given path, comprising a carriage, an electrode mounted on the carriage, a support arm having a forked end portion, a yoke pivotally mounted on the forked end part, the pivot axis being transverse to the given path, an intermediate part of the yoke, split and coming into contact with the carriage in order to receive the following carriage a sliding contact, an extension on the carriage having a cylindrical guide portion extending through the slot for, -maintaining the carriage in the yoke and allowing pivoting action and translational movement of the carriage on the caliper, des moyens élastiques pour l'arbre en vue de maintenir l'électrode sur le chariot dans des conditions de fonctionnement par rapport à un élément avançant, une paire d'éléments d'aligne- ment fourchus ayant chacun des parties d'extrémité parallèles, des moyens pour monter à pivotement les éléments d'alignement sur le chariot sur les c8tés oppo- sés de l'électrode le long du trajet en vue de recevoir un élément avançant le long dudit trajet entre les parties d'extrémité de chaque élément d'alignement, les parties d'extrémité étant parallèles l'une à l'autre et perpendiculaires au trajet, resilient means for the shaft for maintaining the electrode on the carriage in operating conditions with respect to an advancing member, a pair of forked alignment members each having parallel end portions, means for pivotally mounting the alignment elements on the carriage on the opposite sides of the electrode along the path to receive a member advancing along said path between the end portions of each alignment element , the end portions being parallel to each other and perpendicular to the path, et des moyens élastiques pour faire tourner chacun des éléments d'aligne- ment autour de leur moyen de pivot en vue d'amener les parties d'extrémité de chaque élément à être maintenues en contact avec des cotés opposés de l'élément avançant de manière à maintenir l'électrode en alignement avec l'axe de la partie de l'élément avançant disposée entre les éléments d'alignement. and resilient means for rotating each of the alignment members about their pivot means to cause the end portions of each member to be held in contact with opposite sides of the advancing member so maintaining the electrode in alignment with the axis of the portion of the advancing member disposed between the alignment members. 80- Dispositif suivant la revendication 6 ayant un patin s'étendant à partir du pivot d'un des éléments d'alignement, et des moyens pour exercer une force sur l'étrier en vue de faire tourner le chariot de sorte qu'à la fois le patin et l'électrode seront maintenus en contact avec l'élément avançant. 80- Device according to claim 6 having a shoe extending from the pivot of one of the alignment elements, and means for exerting a force on the yoke to rotate the carriage so that at the both the pad and the electrode will be kept in contact with the advancing element. 90- Toutes nouvelles caractéristiques citées, décrites, données à titre d'exemple ou représentées. 90- Any new characteristics cited, described, given by way of example or shown.
BE571026D BE571026A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE571026A true BE571026A (en)

Family

ID=189369

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE571026D BE571026A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE571026A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0014618B1 (en) Rotating coupling device for light guide connexion and its use between two rotating pieces
EP0143673B1 (en) Gripper comprising multiple contact surfaces
EP0226515B1 (en) Examination table with a longitudinally slidable patient support
EP0125993B1 (en) Centralizer for a tool in a cased well, especially for deviated wells
EP2164685A1 (en) Clamp for manipulating robot with enhanced gripping accuracy and manipulating robot comprising at least one such clamp
FR2715005A1 (en) Electric collector rotating with multi-strand brushes.
EP0165129B1 (en) Gravity counter-balancing device for a robotic arm
BE571026A (en)
EP1319924B2 (en) Height gauge
EP0260583A1 (en) Feeler for measuring dimensions
FR2529345A1 (en) DEVICE ON WHICH CAN PIVOTE A FORCE-SENSITIVE PENDULUM IN AN ACCELEROMETER HAVING A SUPPORT BRACKET
EP1672309B1 (en) Motorised and orientable measuring head
FR2482718A1 (en) GAUGE FOR THE CONTROL OF GEOMETRY AND / OR DIMENSIONS OF PARTS ROTATING AROUND A GEOMETRIC AXIS
EP3771503B1 (en) Bending device
US2872640A (en) Positioning device
FR2551257A1 (en) COAXIAL SHORT CIRCUIT LINE
FR3017206A1 (en) MEASURING DIMENSIONAL CHARACTERISTICS OF A PRODUCTION PIECE
EP0085605A1 (en) Gripper with force sensing means, provided with an articulated structure with a plurality of degrees of freedom and inserted between its contact plate and its support
FR2937731A1 (en) Flexion characterization testing apparatus for flexible and mechanically resistant large sized laboratory specimen in aeronautical application, has adjustment and fixation units to adjust position of specimen with respect to support unit
EP0478478A1 (en) Process and apparatus for centering a guide pin a valve guide for precision machining of valve seats
EP0007275B1 (en) Adjustable inductance and transmitter comprising same
EP0099943A1 (en) Multiple contact mobile device with rocker arm
EP0542614B1 (en) Thermal stripping pliers
FR2899969A1 (en) Four point bending applying device for performing e.g. electrical point test of integrated circuit, has base and mobile carriage moved such that cylinders carried by carriage pass on both sides of positions of cylinders carried by base
FR2466310A1 (en) DEVICE FOR ALIGNING AND POSITIONING THE AXIS OF ROTATION OF A ROTATING BODY