BE569680A - - Google Patents

Info

Publication number
BE569680A
BE569680A BE569680DA BE569680A BE 569680 A BE569680 A BE 569680A BE 569680D A BE569680D A BE 569680DA BE 569680 A BE569680 A BE 569680A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
garment
opening
gas
retaining
drying
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE569680A publication Critical patent/BE569680A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F59/00Supports adapted to retain the shape of particular articles being dried, e.g. incorporating heating means
    • D06F59/02Supports adapted to retain the shape of particular articles being dried, e.g. incorporating heating means for garments
    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F58/00Domestic laundry dryers
    • D06F58/10Drying cabinets or drying chambers having heating or ventilating means
    • D06F58/12Drying cabinets or drying chambers having heating or ventilating means having conveying means for moving clothes, e.g. along an endless track

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne le traitement de   vêtements,   linge de corps et objets textiles confectionnés analogues, et en particulier le séchage, de ces objets après lavage, et l'enlèvement ultérieur des plis. 



     Normalement,   des vêtements après avoir été lavés sont partiellement ou complètement séchés, et les plis sont enlevés par repassage au fer chaud ou par pressage à la vapeuro Suivant la présente invention, des vêtements, après lavage, sont débarrassés de leurs plis au moyen d'un courant   d'air   de préférence chaude qui est dirigé dans le vêtemento Le courant   d'air   est suffisant pour déployer le vêtement complètement pendant qu'il sèchede sorte que une fois sec il soit pra- tiquement exempt de plis.

   On élimine ainsi largement la nécessité   d'un   repassa- ge au fer chaud ou d'un pressage, quoique avec certains vêtements;, tels que des chemises d'homme à col attachée il puisse être souhaitable d'utiliser un pressa- ge ou un repassage au fer chaud normal pour des parties telles que les cols et les manchetteso 
D'autres particularités et avantages de l'invention ressortiront de la description de plusieurs formes d'exécution donnée ci-après avec référence aux dessins annexés, dans lesquels : la Fig. 1 est une vue en élévation de côté d'un appareil suivant 1  invention, servant à   achever   après lavage, des vêtements tels que des chemises d'homme; la Fige 2 est une vue en bout de l'appareil de la Fige 1; la Fige 3 est une vue en plan du même appareil ;

   la fig. 4 est une vue en élévation de face d'une seconde forme d' exécution de 1 appareil; et, la Fig. 5 est une vue en bout de l'appareil de la Figo 4. 



   Avant de décrire ces formes d'exécution de l'invention, on exposera d'abord la façon générale de sécher un objet suivant ces formes d'exécution de l'invention, dans le cas par exemple, de chemises d'homme.Les chemises sont   la-   vées de la façon habituelleet sont ensuite séchées grosso   modo   dans un hydrc- extracteur. En quittant l'hydro-extracteur, les chemises ont le degré d'humidité requis pour la phase suivante du traitements 
On maintient chaque chemise sur l'ouverture de sortie d'un chauffe-air à soufflerie.L'ouverture de sortie est avantageusement circulaire,d'environ 1 pied (30cm) de diamètre, et 1 air qui en sort est dirigé vers le bas.

   Les che- mises, retournées de façon que le col dirigé vers le bas et boutonnées, sont re- tenues par des pinces à ouverture rapide; le derrière de la chemise est mainte- nu par deux pinces à ouverture rapide d'un côté de l'ouverture, et le devant, ou les deux parties du devant   d'une   chemise qui s'ouvre complètement, est égale- ment maintenu par une   ou   plusieurs pinces de l'autre coté de 1  ouvertureEn va- riante, l'air peut être dirigé vers le haut à partir de l'ouverture, et dans ce cas les chemises sont maintenues par les pinces avec le col dirigé vers le   haut..   



   Lorsqu'une chemise est en placer on enclenche l'alimentation   d'air   chauffé.Le volume d'air débité est suffisant pour amener la chemise, y compris les manches, non seulement à se déployer mais à le faire avec une certaine pres- sion, de sorte que la matière soit sous tension pendant qu'elle sèche.   Lorsqu'el-   le est sèche, la chemise ne présente donc pas de plis et le corps et les manches de la chemise ne nécessitent pas un repassage au fer chaud ou un pressage   séparée,   De plus, des parties qui doivent rester plissées de la chemise ont un plus bel aspect que ce que l'on peut obtenir avec une machine à presser classique.

   Il peut être cependant nécessaire de presser les cols, les manchettes et les devants à boutons de certains modèles de chemisera 
La forme d'exécution de   l'invention   représentée sur les Figs.1 à 3 comprend une chambre 10 ouverte à une extrémité et comportant une ouverture 11 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 près de son autre extrémité. Une chaîne transporteuse 129montée sur la chambre, passe sur des pignons 13 et est entraînée par un moteur 14. Des attaches 15 pour des cintres à vêtements 16 qui comportent des pinces à ouverture rapide 17 sont prévues de place en place le long de la chaîne 12. 



   Une soufflerie chauffante 18 est prévue au-dessus de la chambre et est reliée à un conduit 20 ; le conduit 20 aboutit à une ouverture 21 ménagée dans le dessus de la chambre. Des chicanes 22 limitent l'écoulement de l'air dans la chambre. 



   En marche, on suspend une série de chemises, col dirigé vers le bas, aux cintres 16 par les pinces 17, et les chemises sont amenées tour à tour en dessous de l'ouverture 21. Le déplacement du transporteur peut être continu ou intermittent, mais de préférence intermittent. Lorsqu'une chemise est en place en dessous de l'ouverture 21, l'air y est introduit de la façon décrite plus haut, de manière à sécher la chemise et à la débarrasser de ses plis. Les chemi- ses, après séchage, peuvent être enlevées et les poignets et les cols, s'il le fait, peuvent être repassés à la main. 



   Dans la forme d'exécution de l'invention représentée sur les Figs. 



  4 et 5, il est prévu une chambre 30 dans laquelle est placée une cloison horizon- tale 31. Une soufflerie chauffante 32 chasse de l'air chaud dans un conduit 33 qui communique avec l'ouverture 34 ménagée dans la cloison. 



   Au-dessus de la cloison 31, un chariot 36 se déplace sur des galets 35; ce chariot comporte deux compartiments, définis par des chicanes verticales 37, dans lesquels sont placés deux oourts conduit 38. Les courts conduits sont destinés chacune à recevoir un   vêtement,   tel qu'une chemise qui y est attachée, et à cet effet, des pinces 40 commandées par des leviers à main 41 sont montées sur les conduits. 



   La partie centrale du devant de la chambre comporte un panneau trans- parent 42; chaque coté, immédiatement au-dessus du niveau de la cloison, est dé- ooupé comme le montre la Fig. 4. Lorsque le chariot est amené à l'extrémité droi- te de sa course, vers la position représentée sur la Fig. 3, l'opérateur peut placer une ohemise sur le conduit de droite 38. Le chariot peut alors être dé- placé vers sa position de gauohe, de   faucon   à amener le conduit de droite 38 au-dessus de l'ouverture ménagée dans la cloison 31. L'air peut alors être soufflé dans la chemise, qui prend la forme représentée en   43.  Lorsque la chemise est sèche, on coupe l'air et la chemise tombe mollement sur le chariot.

   En même temps, l'opérateur peut accéder au compartiment de gauche du chariot, et placer une se-   oonde   chemise sur le conduit 38 dans ce compartiment. Le chariot peut alors être déplacé vers la droite, ce qui permet d'enlever la chemise séohée et de placer la chemise humide sur la sortie d'air chaud pour la sécher. Le processus peut ainsi être répété. 



   Le chariot peut être déplacé par un dispositif   électrique,   ou à la main par des poignées 44. 



   En utilisant une ouverture de décharge de l'air telle que celle dé-   crite   plus haut, ainsi qu'un débit d'air   d'environ   3000   pieds/cube   par minute (85 m3/ minute),   l'air   étant à une température d'environ 150 F (65,5 C), on peut sécher une chemise en environ 20 à 30 secondes. 



   Il est clair, évidemment, que les chiffres mentionnés ne sont don- nés qu'à titre d'exemple et   qu'ils   peuvent être modifiés suivant les conditions et la nature du vêtement à sécher. 



   Il est également à remarquer que l'on n'a cité les ohemises qu'à ti- tre d'exemple et qu'on peut traiter une grande variété de vêtements. Le finissage des chemises et de vêtements analogues est cependant une application importante de l'invention puisque ces vêtements exigent normalement un travail de finissage dépassant la normale.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to the treatment of clothing, underwear and similar made-up textile articles, and in particular to the drying of these articles after washing, and the subsequent removal of folds.



     Normally, clothes after washing are partially or completely dried, and the creases are removed by hot ironing or by steam pressing. According to the present invention, garments, after washing, are freed of their creases by means of a preferably warm air stream which is directed into the garment. The air current is sufficient to fully unfurl the garment as it dries so that when dry it is virtually wrinkle free.

   This largely eliminates the need for hot ironing or pressing, although with certain garments, such as tie-collared men's shirts it may be desirable to use pressing or pressing. ironing with normal hot iron for parts such as collars and cuffs o
Other features and advantages of the invention will emerge from the description of several embodiments given below with reference to the accompanying drawings, in which: FIG. 1 is a side elevational view of an apparatus according to the invention, serving to finish after washing garments such as men's shirts; Fig 2 is an end view of the apparatus of Fig 1; Fig. 3 is a plan view of the same apparatus;

   fig. 4 is a front elevational view of a second embodiment of the apparatus; and, FIG. 5 is an end view of the apparatus of FIG. 4.



   Before describing these embodiments of the invention, the general way of drying an object according to these embodiments of the invention, for example in the case of men's shirts, will first be explained. are washed in the usual way and are then dried roughly in a hydrous extractor. When leaving the hydro-extractor, the liners have the required degree of humidity for the next phase of treatment
Each jacket is held over the outlet opening of a blower air heater. The outlet opening is preferably circular, about 1 foot (30cm) in diameter, and 1 air coming out is directed downwards .

   The shirts, turned over so that the collar facing downwards and buttoned, are held in place by quick-release clips; the back of the shirt is held by two quick release clamps on one side of the opening, and the front, or both parts of the front of a shirt that opens fully, is also held by one or more clamps on the other side of 1 opening Alternatively, air can be directed upwards from the opening, and in this case the shirts are held by the clamps with the collar facing upwards ..



   When a shirt is in place, the heated air supply is switched on. The volume of air delivered is sufficient to cause the shirt, including the sleeves, not only to deploy but to do so with a certain pressure. , so that the material is under tension as it dries. When dry, therefore, the shirt does not show any creases and the body and sleeves of the shirt do not require hot ironing or separate pressing, In addition, parts of the shirt which must remain pleated look better than what can be achieved with a conventional pressing machine.

   However, it may be necessary to press the collars, cuffs and button fronts of some shirt models.
The embodiment of the invention shown in Figs. 1 to 3 comprises a chamber 10 open at one end and having an opening 11

 <Desc / Clms Page number 2>

 near its other end. A conveyor chain 129 mounted on the chamber, passes over sprockets 13 and is driven by a motor 14. Fasteners 15 for clothes hangers 16 which have quick release clamps 17 are provided from place to place along the chain 12. .



   A heating blower 18 is provided above the chamber and is connected to a duct 20; the duct 20 ends in an opening 21 made in the top of the chamber. Baffles 22 restrict the flow of air into the chamber.



   In operation, we suspend a series of shirts, collar directed downwards, from the hangers 16 by the clips 17, and the shirts are brought in turn below the opening 21. The movement of the conveyor can be continuous or intermittent, but preferably intermittent. When a shirt is in place below the opening 21, air is introduced therein in the manner described above, so as to dry the shirt and rid it of its folds. The shirts, after drying, can be removed and the cuffs and collars, if they do, can be ironed by hand.



   In the embodiment of the invention shown in Figs.



  4 and 5, there is provided a chamber 30 in which is placed a horizontal partition 31. A heating blower 32 expels hot air in a duct 33 which communicates with the opening 34 made in the partition.



   Above the partition 31, a carriage 36 moves on rollers 35; this trolley has two compartments, defined by vertical baffles 37, in which are placed two oourts conduit 38. The short conduits are each intended to receive a garment, such as a shirt which is attached to it, and for this purpose, clips 40 controlled by hand levers 41 are mounted on the conduits.



   The central part of the front of the chamber has a transparent panel 42; each side, immediately above the level of the partition, is cut out as shown in Fig. 4. When the carriage is brought to the straight end of its stroke, to the position shown in FIG. 3, the operator can place a sleeve on the right duct 38. The carriage can then be moved to its left, falcon position to bring the right duct 38 above the opening in the partition. 31. Air can then be blown into the liner, which takes the form shown at 43. When the liner is dry, the air is cut off and the liner falls limply onto the carriage.

   At the same time, the operator can access the left compartment of the carriage, and place a second liner on the duct 38 in this compartment. The carriage can then be moved to the right, which makes it possible to remove the oil jacket and place the wet jacket on the hot air outlet to dry it. The process can thus be repeated.



   The trolley can be moved by an electric device, or by hand by handles 44.



   Using an air discharge opening such as the one described above, and an air flow rate of approximately 3000 cubic feet per minute (85 m3 / minute) with the air at a temperature of about 150 F (65.5 C), you can dry a shirt in about 20 to 30 seconds.



   It is clear, of course, that the figures mentioned are given only by way of example and that they can be modified according to the conditions and the nature of the garment to be dried.



   It should also be noted that shirts have been cited only as an example and that a wide variety of garments can be processed. The finishing of shirts and the like is, however, an important application of the invention since such garments normally require more than normal finishing work.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS . CLAIMS. 1. Procédé pour sécher un vêtement, du linge de corps ou objet con- fectionné analogue, caractérisé en ce qu'on dirige dans le vêtement un courant de gaz suffisant pour maintenir le vêtement déployé, et on maintient ce courant jus- qu'à ce que le vêtement soit séché dans un état pratiquement exempt de plis. 1. A method of drying a garment, underwear or the like, characterized by directing into the garment a current of gas sufficient to keep the garment unfolded, and maintaining this current until that the garment is dried in a substantially wrinkle-free condition. 2. Appareil pour sécher un vêtement, du linge de corps ou un objet confectionné analogue, caractérisé en ce qu'il comprend un dispositif pour retenir le vêtement, et un dispositif pour diriger dans le vêtement un courant de gaz suffisant pour maintenir le vêtement déployé jusqu'à ce qu'il soit séché dans un état pratiquement exempt de pliso 3. Appareil pour sécher un vêtement, du linge de corps ou un objet confectionné analogue, caractérisé en ce qu'il comprend un conduit de gaz, une ouverture qui communique avec le conduite un dispositif pour amener un courant de gaz à passer par l'ouverture, un dispositif pour retenir un vêtement à sécher sur l'ouverture, le vêlement pouvant ainsi être déployé et être séché pratiquement sans plis, par le courant de gaz. 2. Apparatus for drying a garment, underwear or the like, characterized in that it comprises a device for retaining the garment, and a device for directing into the garment a current of gas sufficient to keep the garment deployed. until dried to a practically wrinkle-free condition 3. Apparatus for drying a garment, underwear or a similar made-up article, characterized in that it comprises a gas conduit, an opening which communicates with the conduit a device for causing a stream of gas to pass through it. opening means a device for retaining a garment to be dried over the opening, whereby the garment can be unfolded and dried substantially wrinkle-free by the gas stream. 40 Appareil suivant la revendication 2 ou 3, caractérisé en ce que ce gaz est chauffé. 40 Apparatus according to claim 2 or 3, characterized in that this gas is heated. 5. Appareil suivant la revendication 3 ou 4, caractérisé en ce qu'il comprend une soufflerie chauffante servant à diriger du gaz chauffé à travers 1' ouverture, ainsi que des dispositifs situés près de l'ouverture pour fixer un vê- tement près de l'ouverture. 5. Apparatus according to claim 3 or 4, characterized in that it comprises a heating blower for directing heated gas through the opening, as well as devices located near the opening for securing clothing near the opening. the opening. 6. Appareil suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le vê- tement peut être fixé en dessous de l'ouverture. 6. Apparatus according to claim 5, characterized in that the garment can be fixed below the opening. 7. Appareil suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le vê- tement peut être fixé au-dessus de l'ouverture. 7. Apparatus according to claim 5, characterized in that the garment can be fixed above the opening. 8. Appareil suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le vê- tement peut être fixé autour de l'ouverture. 8. Apparatus according to claim 5, characterized in that the garment can be fixed around the opening. 9. Appareil suivant l'une quelconque des revendications 2 à 8, carac- térisé en ce que le dispositif de retenue des vêtements est mobile, par rapport au dispositif servant à diriger un courant de gaz dans le vêtement, à partir d'une première position dans laquelle un vêtement peut être appliqué au disposi- tif de retenue pour être maintenu par ce dernier, et une seconde position dans laquelle le courant de gaz est dirigé dans le vêtement; 10. Appareil suivant la revendication 9, caractérisé en ce que le dis- positif de retenue se déplace en un mouvement de va-et-viento 11. Appareil suivant la revendication 9, caractérisé en ce que le dis- positif de retenue se déplace en mouvement continu. 9. Apparatus according to any one of claims 2 to 8, characterized in that the garment retainer is movable, relative to the device for directing a stream of gas through the garment, from a first. a position in which a garment can be applied to the retainer for retention by the latter, and a second position in which the flow of gas is directed into the garment; 10. Apparatus according to claim 9, characterized in that the retaining device moves in a back-and-forth movement. 11. Apparatus according to claim 9, characterized in that the retaining device moves in continuous movement. 12. Appareil suivant la revendication 11, caractérisé en ce qu'il comprend une série de dispositifs de retenue agencés de façon à passer les uns à la suite des autres d'un emplacement à l'autre. 12. Apparatus according to claim 11, characterized in that it comprises a series of retaining devices arranged so as to pass one after the other from one location to another. 13. Appareil suivant la revendication 10, caractérisé en ce que le dispositif de retenue est monté sur un chariot qui peut être animé d'un mouvement de va-et-vient. 13. Apparatus according to claim 10, characterized in that the retaining device is mounted on a carriage which can be driven in a reciprocating movement. 14. Appareil suivant la revendication 13, caractérisé en ce que deux disppsitifs de retenue sont montés sur le chariot, de manière à être amenés cha- cun à leur tour aux dits emplacements. 14. Apparatus according to claim 13, characterized in that two retaining devices are mounted on the carriage, so as to be each in turn brought to said locations. 15. Appareil suivant la revendication 14, caractérisé en ce que le courant de gaz peut être débité dans le vêtement à un des dits emplacements uni- quement. 15. Apparatus according to claim 14, characterized in that the gas stream can be delivered into the garment at one of said locations only. 16. Appareil suivant l'une quelconque des revendications 9 à 15, ca- <Desc/Clms Page number 4> ractérisé en ce que des dispositifs sont prévus pour enfermer au moins partiel- lement le vêtement lorsqu'il occupe l'emplacement où le courant de gaz le traver- se. 16. Apparatus according to any one of claims 9 to 15, ca- <Desc / Clms Page number 4> This is characterized in that devices are provided to at least partially enclose the garment when it occupies the location where the gas stream passes through it. 17. Appareil suivant la revendication 12, caractérisé en ce qu'il comprend un transporteur sans fin qui peut déplacer la série de dispositifs de retenue. 17. Apparatus according to claim 12, characterized in that it comprises an endless conveyor which can move the series of retainers. 18. Appareil suivant la revendication 17, caractérisé en ce que le transporteur peut également porter les dispositifs de retenue de cette série. 18. Apparatus according to claim 17, characterized in that the conveyor can also carry the retainers of this series. 19. Appareil suivant l'une quelconque des revendications 2 à 18, caractérisé en ce que le dispositif de retenue comprend des dispositifs d'attache à ouverture rapide pour les vêtements. 19. Apparatus according to any one of claims 2 to 18, characterized in that the retainer comprises quick release fasteners for clothing. 20. Procédé perfectionné pour sécher des vêtements et objets con- fectionnés analogues, en substance comme décrit. 20. An improved method of drying clothes and the like, substantially as described. 21. Appareil perfectionné pour sécher des vêtements et des objets confectionnés analogues, en substance comme décrit avec référence aux dessins annexés. 21. An improved apparatus for drying clothes and the like made up articles, substantially as described with reference to the accompanying drawings.
BE569680D BE569680A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE569680A true BE569680A (en)

Family

ID=188541

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE569680D BE569680A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE569680A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0501400A1 (en) * 1991-02-27 1992-09-02 Gisela geb. Krampitz Brüske Drying device for laundry, in particulier for clothes

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0501400A1 (en) * 1991-02-27 1992-09-02 Gisela geb. Krampitz Brüske Drying device for laundry, in particulier for clothes

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR100444005B1 (en) Clothes treating apparatus
FR2466727A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR THROWING AND DRYING MIXED FABRIC CLOTHES
RU2415981C2 (en) Method to control dryer machine and method to control set of laundry machines
US3765580A (en) Garment dewrinkling process and apparatus
FR2923498A1 (en) ADDITIONAL DEVICE FOR TREATING TEXTILE ARTICLES
FR2923499A1 (en) ADDITIONAL DEVICE FOR TREATING TEXTILE ARTICLES
FR2745896A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR DRYING A MASS OF WET FIBROUS MATERIAL, IN PARTICULAR A LAUNDRY MASS
JPS63177899A (en) Method and apparatus for drying washed article
BE569680A (en)
US20150167220A1 (en) Clip device for holding a textile piece for a washing process and/or drying process
KR20060120760A (en) A laundry dryer equipped with steam generator
EP3926089B1 (en) Garment steamer
JP2009118865A (en) Finishing drier of dress shirt
KR20020053691A (en) A finising method and system for cloth styling
JPH09173699A (en) Clothes finishing device
JP2007117322A (en) Three-dimensional finishing device of jacket
NL2028313B1 (en) Garment de-creasing device
JPS62231698A (en) Clothing dryer
ES2758375T3 (en) Machine and method for hanging tubular knitwear
JP2003199994A (en) Clothes smoothing device
NL1008927C2 (en) Form drying of outer garments, especially coats or jackets, cleaned by wet process
JP2004033300A (en) Wrinkle smoothing device for clothing
BE477580A (en)
RU2370580C2 (en) Set of two laundry machines and drying machine
KR20090088506A (en) Clothes drying machine