BE566056A - - Google Patents

Info

Publication number
BE566056A
BE566056A BE566056DA BE566056A BE 566056 A BE566056 A BE 566056A BE 566056D A BE566056D A BE 566056DA BE 566056 A BE566056 A BE 566056A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
frame
heating
heating resistor
convolutions
reflector
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE566056A publication Critical patent/BE566056A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24CDOMESTIC STOVES OR RANGES ; DETAILS OF DOMESTIC STOVES OR RANGES, OF GENERAL APPLICATION
    • F24C15/00Details
    • F24C15/10Tops, e.g. hot plates; Rings
    • F24C15/102Tops, e.g. hot plates; Rings electrically heated

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Electric Stoves And Ranges (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   'La présente invention concerne des plaques chauffantes   électriques'du   type   grilla de-cuisson,     c'est-à-dire,   susceptibles tant de chauffer un récipient placé sur l'élément chauffant, pour cuire que de produire de la chaleur dirigée vers le bas, 'pour griller. 



   Les éléments chauffants   grilla.nde-cuisson   utilisant des résistances en fil gainé, construits jusqu'à présent, sont du type enfermé ou du type ouvert.   Dans   le type enfermé, la résistan- ce chauffante découverte est montée en dessous d'une plaque chauf- fante, dont la surface s'échauffe et transmet cette chaleur à. un. ustensile mis à cuire sur la plaque chauffante. Les résistances chauffantes rayonnent également la chaleur vers le bas, à partir de la plaque chauffante, pour   grilleD   Dans le type ouvert, la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 résistance chauffante en fil gainé, montée dans l'ouverture centrale d'un cadre, rayonne de la chaleur à la fois vers le haut et vers le bas, pour cuire et pour griller. 



   Dans certaines constructions du type ouvert une seconde résistance chauffante en fil gainé est montée sous la partie margi- nale du cadre entourant l'ouverture, et peut être mise en action pour griller, le cadre ayant la forme d'un rectangle pourvu d'une ouverture centrale laissant place aux circonvolutions de la résistance chauffante destinée à chauffer des ustensiles de forme cylindrique. Dans le type enfermé, la plaque chauffante sert dans une certaine mesure de réflecteur de la chaleur rayonnante pro- duite par la résistance chauffante découverte, mais dans le type ouvert, il ne se produit aucun rayonnement vers le bas de la chaleur émise par la partie de la résistance chauffante placée dans l'ouver- ture, à'moins qu'on ne pose un ustensile sur l'ouverture afin de réfléchir vers le bas dans une certaine mesure la chaleur rayonnante émise. 



   La présente invention a pour but de procurer un agence- ment assurant que la chaleur rayonnante émise dans un élément chauf- fant du type ouvert soit réfléchie tant dans la position grillade que dans la position cuisson. 



   Un élément grillade-cuisson conforme à l'invention, comporte un cadre marginal sur lequel peut pivoter une résistance chauffante électrique à circonvolutions, en fil gainé, qui est munie d'un réflecteur monté de façon que lorsqu'on fait tourner la résistance dans son cadre, le réflecteur soit entraîné avec elle et occupe des positions situées au-dessus et en dessous du plan du cadre. 



   Les circonvolutions de la résistance chauffante occupent de préférence un espace en substance rectangulaire ayant la forme du cadre marginal, la résistance chauffante étant montée sur pivots de façon   à   tourner autour d'un axe perpendiculaire aux petits côtés de l'espace rectangulaire. Les circonvolutions de la résistance 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 chauffante sont avantageusement entretoisées par des traverses qui supportent le réflecteur. Les circonvolutions peuvent également être supportées, et la résistance être ventée de façon à pou- voir tourner, par un longeron dont les extrémités sont .engagées dans des supports en forme de disque, qui peuvent tourner dans des paliers fixés au cadre marginal et forment des tourillons sur lesquels la résistance peut tourner. 



   Les contacts espacés peuvent être fixés au cadre et ont la forme de contacts à fiche,de sorte que le cadre, la   résistan   ce chauffante et le réflecteur constituent un élément d'une pièce susceptible d'être branché sur une cuisinière. En variante, le cadre peut lui-même faire partie de la taque de la cuisinière à laquelle la plaque chauffante doit être associée; dans ce cas, les raccordements de la résistance chauffante peuvent se présenter sous la forme de conducteurs flexibles à raccorder à des bornes appropriées prévues sur la cuisinière. 



   Afin que l'invention soit mieux comprise, on en décrira maintenant une forme d'exécution donnée avec référence aux dessins annexés, dans lesquels : la Fig. 1 est une vue en perspective d'un élément chauf- fant grillade-cuisson suivant la présente invention ; la Fig. 2 est une coupe longitudinale suivant l'axe autour duquel l'élément peut pivoter ; et, la Fig. 3 montre en pièces détachées les supports pivo- tants prévus aux extrémités de   Isolement.   



   Dans les dessins, l'élément grillade-cuisson consiste en une résistance chauffante à circonvolutions 1, qui peut pivoter dans un cadre   marginal   2, pourvu à Une extrémité d'une boîte 3 de laquelle font saillie des contacts. à fiche 4 reliés aux bornes de la résistance chauffante. Le cadre marginal est, dans   l'ensemble,   rectangulaire et comporte une ouverture rectangulaire centrale dans laquelle est placée la résistance chauffante   1,   qui est montée sur pivots de façon à tourner autour d'un axe perpendiculaire aux 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 petits côtés de l'espace rectangulaire.

   La résistance chauffante est de construction habituelle en fil gainé et est supportée par des traverses 4 qui à leur tour sont supportées par un longeron 5 placé dans l'axe de pivotement de la résistance chauffante. Les extrémités des traverses 4 supportent un réflecteur 6 de forme bombée, comme le montre la Fig. 3, qui est pourvu d'une ouverture centrale 7 permettant l'évacuation de ce qui tombe sur le réflec- teur, ainsi que la circulation de l'air autour des circonvolutions de la résistance chauffante.

   Les circonvolutions de la résistance chauffante sont fixées aux traverses 4 par des bandes auxiliaires 8 qui sont encochées de façon à enserrer partiellement la périphérie de la résistance chauffante et à la maintenir dans une position dans laquelle la périphérie supérieure de la résistance chauffante est' tangente à un plan commun à toutes les circonvolutions. Il est à remarquer que la bande auxiliaire à encoches 8 n'est prévue que près des circonvolutions rentrantes de la résistance chauffante qui sont susceptibles de se déformer et de s'écarter du plan   commun   lorsque la résistance chauffe. Un autre organe 9 est fixé de façon analogue au longeron 5 de façon à fixer en place une partie des circonvolutions de la résistance chauffante également susceptible de se déformer. 



   La résistance chauffante 1 est montée de façon à pouvoir tourner avec le longeron 5,   dont   les extrémités sont reliées à des supports en forme de disque   10,   10' qui sont montés de façon à pou- voir tourner dans des paliers 11 fixés au cadre marginal par des vis 12. Les paliers sont formés par des ferrures en U fixées à la face inférieure du cadre 2, les extrémités du longeron 5 étant pourvues de tenons rectangulaires qui viennent se placer dans une mortaise rectangulaire ménagée dans les disques 10 et 10'.

   Le longeron 5 est sollicité axialement vers la boîte 3 qui contient les bornes   4   par un ressort 12 attaquant une rondelle ondulée 13 qui prend appui contre la face extérieure¯ du disque 10', des billes 13 étant placées entre la rondelle 13 et le disque 10' dans des renfon- cements ménagés dans le disque. Les bornes de la résistance      

 <Desc/Clms Page number 5> 

 chauffante sont reliées par des fils 14 recouverts d'une matière isolante qui peut être du caoutchouc silicone ou isolés par des per- les en céramique de la façon courante. 



   Le cadre comporte un rebord s'étendant vers'le bas, pourvu d'oreilles 15 permettant de le fixer au bâti d'une cuisinière à laquelle l'élément grilla de-cuisson doit être associé. 



   Pour cuire, on place la résistance chauffante comme montré sur la Fig. l, de façon que les périphéries supérieures des circonvolutions de la résistance viennent au-dessus du plan de la face supérieure du cadre-marginal 2, le réflecteur étant supporté en dessous de la résistance chauffante. L'espace qui sépare du cadre le fond d'un ustensile placé sur la résistance chauffante assure que l'ustensile n'enferme pas la résistance chauffante sans être en contact avec elle. Lorsqu'on désire utiliser le dispositif pour griller, on fait tourner la résistance chauffante autour de l'axe de rotation formé par le longeron 15, en entraînant le réflecteur, de sorte',,que le réflecteur vient alors au-dessus du plan du cadre 2.

   En montait la résistance chauffante de façon à lui permettre de pivoter autour d'un axe perpendiculaire aux petits côtés de l'ouver- tare rectangulaire du cadre 2, on assure raisonnablement qu'un ustensile ne puisse être placé sur la résistance de façon à la faire basculer autour de son axe de pivotement. En tout cas, le basculement n'est possible que de 1800 dans un sens du fait que des oreilles 16 du disque 10 heurtent alors'des saillies 17 prévues à l'intérieur de la, ferrure en U dans laquelle est placé ce disque. 



  Ces saillies calent également la rondelle longitudinalement. Des oreilles 18 sur la rondelle ondulée sont engagées dans des évidements 19 prévus dans le palier, de façon à caler la rondelle et à l'empêcher   -de   tourner dans le palier. 



   Les ondulations de la rondelle 13 sont réparties de façon à caler la résistance chauffante angulairement dans les deux positions dans lesquelles le plan de ses circonvolutions est horizontal. Lorsque la résistance tourne, les billes 13' franchissent 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 les crêtes des ondulations de la rondelle et descendent les pentes suivantes, jusqu'à ce qu'elles se logent dans les creux qui les séparent. 



   L'utilisation de la rondelle ondulée et des billes ne constitue qu'une façon de caler la résistance chauffante. En variante, on peut utiliser une buselure sollicitée par un ressort, pourvue de fentes à baïonnette dans lesquelles s'engagent des ergots prévus dans l'autre partie rotative. 



   Lorsque l'élément grillade-cuisson perfectionné est monté dans une cuisinière, il peut être souhaitable de prévoir des dispositifs accessibles à   l'avant de la   cuisinière pour faire tourner la résistance chauffante et le réflecteur sur leurs pi- vots. A cette fin, on peut utiliser une tige à extrémité fourchue qui attaque le disque 10, la tige s'étendant vers l'avant de la cui- sinière et étant pourvue d'un bouton ou d'une poignée appropriée. 



   R E V E N E I C A T I O N S. 



   --------------------------- 
1.- Elément chauffant grillade-cuisson caractérisé en ce qu'il comporte un cadre marginal dans lequel est montée de façon à pouvoir pivoter une résistance chauffante électrique à circonvolu- tions en fil gainé', par rapport à laquelle un réflecteur est supporté de façon que lorsque la résistance chauffante pivote dans le cadre, le réflecteur soit entraîné avec elle et occupe des positions situées au-dessus et en dessous du plan du cadre. 



   2.- Elément chauffant grillade-cuisson suivant la revendi- cation 1, caractérisé en ce que les circonvolutions de la résistance chauffante occupent un espace en substance rectangulaire ayant la formel du cadre marginal, la résistance chauffante étant montée sur des pivots de façon à pouvoir tourner autour d'un axe perpendiculaire aux petits côtés de l'espace rectangulaire. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to electric hotplates of the grill type, that is to say, capable both of heating a container placed on the heating element, for cooking and of producing heat directed downward. , 'to grill.



   Grill.nde-bake heaters using sheathed wire resistances, constructed heretofore, are of the enclosed type or of the open type. In the enclosed type, the uncovered heating element is mounted below a heating plate, the surface of which heats up and transmits this heat to. a. utensil put to cook on the hot plate. The heating resistors also radiate heat downward, from the hotplate, to gridD In the open type, the

 <Desc / Clms Page number 2>

 Sheathed wire heating resistor, mounted in the central opening of a frame, radiates heat both upwards and downwards, for cooking and grilling.



   In certain constructions of the open type a second heating resistor of sheathed wire is mounted under the marginal part of the frame surrounding the opening, and can be activated for grilling, the frame having the shape of a rectangle provided with a central opening giving way to the convolutions of the heating resistance intended to heat cylindrical utensils. In the enclosed type, the heating plate serves to some extent as a reflector of the radiant heat produced by the exposed heating resistor, but in the open type, there is no downward radiation of the heat emitted by the part. of the heating resistor placed in the opening, unless a utensil is placed over the opening in order to reflect downwards to some extent the radiant heat emitted.



   The object of the present invention is to provide an arrangement ensuring that the radiant heat emitted in a heating element of the open type is reflected both in the grilling position and in the cooking position.



   A grill-cooking element according to the invention comprises a marginal frame on which can pivot an electric heating resistor with convolutions, in sheathed wire, which is provided with a reflector mounted so that when the resistance is rotated in its frame, the reflector is drawn with it and occupies positions above and below the plane of the frame.



   The convolutions of the heating resistor preferably occupy a substantially rectangular space having the shape of the marginal frame, the heating resistor being mounted on pivots so as to rotate about an axis perpendicular to the short sides of the rectangular space. The convolutions of resistance

 <Desc / Clms Page number 3>

 heater are advantageously braced by cross members which support the reflector. The convolutions can also be supported, and the resistance ventilated so as to be able to turn, by a spar whose ends are engaged in disc-shaped supports, which can rotate in bearings attached to the marginal frame and form bearings. journals on which the resistance can turn.



   The spaced contacts may be attached to the frame and are in the form of plug contacts, so that the frame, the heater and the reflector are one part of a room that can be plugged into a range. As a variant, the frame may itself form part of the hob of the cooker with which the hotplate must be associated; in this case, the connections of the heating resistance can be in the form of flexible conductors to be connected to appropriate terminals provided on the cooker.



   In order for the invention to be better understood, a given embodiment will now be described with reference to the accompanying drawings, in which: FIG. 1 is a perspective view of a grill-cooking heating element according to the present invention; Fig. 2 is a longitudinal section along the axis around which the element can pivot; and, FIG. 3 shows in separate parts the pivoting supports provided at the ends of Insulation.



   In the drawings, the grill-cook element consists of a convoluted heating resistor 1, which can pivot in a marginal frame 2, provided at one end with a box 3 from which protrude contacts. with plug 4 connected to the terminals of the heating resistor. The marginal frame is, on the whole, rectangular and has a central rectangular opening in which is placed the heating resistor 1, which is mounted on pivots so as to rotate about an axis perpendicular to the

 <Desc / Clms Page number 4>

 small sides of the rectangular space.

   The heating resistor is of usual construction of sheathed wire and is supported by cross members 4 which in turn are supported by a spar 5 placed in the pivot axis of the heating resistor. The ends of the cross members 4 support a reflector 6 of convex shape, as shown in FIG. 3, which is provided with a central opening 7 allowing the evacuation of what falls on the reflector, as well as the circulation of air around the convolutions of the heating resistance.

   The convolutions of the heating resistor are fixed to the cross members 4 by auxiliary bands 8 which are notched so as to partially enclose the periphery of the heating resistor and to keep it in a position in which the upper periphery of the heating resistor is tangent to a plan common to all convolutions. It should be noted that the auxiliary notched strip 8 is only provided near the re-entrant convolutions of the heating resistor which are liable to deform and to deviate from the common plane when the resistor heats up. Another member 9 is fixed in a similar fashion to the spar 5 so as to fix in place a part of the convolutions of the heating resistor also liable to deform.



   The heating resistor 1 is mounted so as to be able to rotate with the side member 5, the ends of which are connected to disc-shaped supports 10, 10 'which are mounted so as to be able to rotate in bearings 11 fixed to the marginal frame. by screws 12. The bearings are formed by U-shaped fittings fixed to the underside of the frame 2, the ends of the spar 5 being provided with rectangular tenons which are placed in a rectangular mortise formed in the discs 10 and 10 '.

   The spar 5 is axially biased towards the box 3 which contains the terminals 4 by a spring 12 attacking a corrugated washer 13 which bears against the exterior face of the disc 10 ', balls 13 being placed between the washer 13 and the disc 10 'in recesses in the disc. Resistor terminals

 <Desc / Clms Page number 5>

 heater are connected by wires 14 covered with an insulating material which may be silicone rubber or insulated by ceramic beads in the usual way.



   The frame has a downwardly extending rim provided with ears 15 for securing it to the frame of a cooker with which the grill element is to be associated.



   To cook, the heating resistance is placed as shown in Fig. 1, so that the upper peripheries of the convolutions of the resistance come above the plane of the upper face of the marginal frame 2, the reflector being supported below the heating resistance. The space between the frame and the bottom of a utensil placed on the heating resistance ensures that the utensil does not enclose the heating resistance without being in contact with it. When it is desired to use the device for grilling, the heating resistance is rotated about the axis of rotation formed by the spar 15, driving the reflector, so that the reflector then comes above the plane of the frame 2.

   By mounting the heating resistor in such a way as to allow it to pivot about an axis perpendicular to the short sides of the rectangular aperture of frame 2, it is reasonably ensured that a utensil cannot be placed on the resistor so as to tilt around its pivot axis. In any case, the tilting is only possible from 1800 in one direction because the ears 16 of the disc 10 then collide with the projections 17 provided inside the U-shaped fitting in which this disc is placed.



  These protrusions also wedge the washer longitudinally. Lugs 18 on the corrugated washer are engaged in recesses 19 provided in the bearing, so as to wedge the washer and prevent it from rotating in the bearing.



   The corrugations of the washer 13 are distributed so as to wedge the heating resistor angularly in the two positions in which the plane of its convolutions is horizontal. When the resistance turns, the 13 'balls cross

 <Desc / Clms Page number 6>

 the crests of the corrugations of the washer and descend the following slopes, until they lodge in the hollows which separate them.



   Using the wave washer and balls is only one way of timing the heating resistor. As a variant, it is possible to use a nozzle biased by a spring, provided with bayonet slots in which lugs provided in the other rotating part engage.



   When the improved broil and cook element is mounted in a range, it may be desirable to provide accessible devices at the front of the range for rotating the heating resistor and reflector on their pedestals. For this purpose, a forked end rod may be used which engages disc 10, the rod extending towards the front of the cooker and being provided with a suitable knob or handle.



   R E V E N E I C A T I O N S.



   ---------------------------
1.- Grill-cooking heating element characterized in that it comprises a marginal frame in which is mounted so as to be able to pivot an electric heating resistor with circumvolution in sheathed wire ', relative to which a reflector is supported in such a manner that when the heating resistor rotates in the frame, the reflector is drawn with it and occupies positions above and below the plane of the frame.



   2.- Grill-cooking heating element according to claim 1, characterized in that the convolutions of the heating resistance occupy a substantially rectangular space having the form of the marginal frame, the heating resistance being mounted on pivots so as to be able to rotate around an axis perpendicular to the short sides of the rectangular space.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3. - Elément chauffant grillade-cuisson suivant la revendica, tion 1 ou 2, caractérisé en ce que les circonvolutions de,la résistance chauffante sont entretoisées par des traverses qui supportent le réflecL teur. <Desc/Clms Page number 7> 3. - Grilling-cooking heating element according to claim, tion 1 or 2, characterized in that the convolutions of the heating resistor are braced by cross members which support the reflector. <Desc / Clms Page number 7> 4.- Elément chauffant grillade-cuisson, suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les circonvolutions de la résistance chauffante sont supportées par un longeron dont les extrémités sont engagées dans des supports en forme de disque montés de façon à pouvoir tourner dans des paliers fixés au cadre marginal. 4.- Grill-cooking heating element according to any one of the preceding claims, characterized in that the convolutions of the heating resistance are supported by a spar whose ends are engaged in disc-shaped supports mounted so as to be able to rotate in bearings fixed to the marginal frame. 5.- Elément chauffant grillade-cuisson suivant !-'une qu.elconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les bornes de la résistance chauffante sont reliées à des contacts espacés fixés au cadre de sorte que le cadre, la résistance chauf- fante et le réflecteur constituent un élément d'une pièce susceptible d'être branché dans des douilles de contact prévues sur une cuisinière. 5.- Grilling-cooking heating element according to any of the preceding claims, characterized in that the terminals of the heating resistor are connected to spaced contacts fixed to the frame so that the frame, the heating resistor and the reflector constitute an element of a piece capable of being plugged into contact sockets provided on a stove.
BE566056D BE566056A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE566056A true BE566056A (en)

Family

ID=186339

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE566056D BE566056A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE566056A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2539021A1 (en) CULINARY APPARATUS FOR PREPARING SANDWICHES OF THE GENUS &#34;HAMBURGERS&#34;
KR101539900B1 (en) Improvement cooking pan with both sides heating part
CH640681A5 (en) RADIANT HEATING ELECTRICAL ASSEMBLY.
WO2009030753A2 (en) Boiler for machine for the preparation of hot drinks
FR2799632A1 (en) TOASTER
EP2398364B1 (en) Toaster
BE566056A (en)
FR2711413A1 (en) Flat heating element for a heater.
FR2644561A1 (en) SELF-CONTAINED FOOD COOKING APPARATUS
EP0657132B1 (en) Construction and assembly of elements forming a meat grilling device having a plastic housing
FR2485910A1 (en) IMPROVED APPARATUS FOR COOKING MISCELLANEOUS FOODS
EP1607031A1 (en) Raclette-apparatus
FR2844694A1 (en) WAFFLE TYPE ELECTRICAL APPLIANCE COVER
EP1824366B1 (en) Transportable food-heating apparatus
FR2820194A1 (en) ELECTRIC COOKING OVEN WITH PIVOTING HEATING ELEMENT
EP0522960B1 (en) Cooking apparatus with electric resistance heating
EP1400194B1 (en) Heating subassembly of an electrical apparatus of the waffle iron type
EP1121884B1 (en) Electrical cooking appliance with removable bowl
EP2401948B1 (en) Electric cooking apparatus with bowl and reflector
EP1449470A1 (en) Heating element and electic toaster with thermal isolation
CH469475A (en) Roasting pan
FR2713465A1 (en) NTC sensor on flexible support for meat grill.
EP0914023A2 (en) Electrical cooking apparatus such as a deep fryer
EP0919172B1 (en) Electric cooking apparatus
EP1470371A1 (en) Domestic electric oven