BE560666A - - Google Patents

Info

Publication number
BE560666A
BE560666A BE560666DA BE560666A BE 560666 A BE560666 A BE 560666A BE 560666D A BE560666D A BE 560666DA BE 560666 A BE560666 A BE 560666A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
lever
bands
levers
tension
opening
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE560666A publication Critical patent/BE560666A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A62LIFE-SAVING; FIRE-FIGHTING
    • A62BDEVICES, APPARATUS OR METHODS FOR LIFE-SAVING
    • A62B25/00Devices for storing or holding or carrying respiratory or breathing apparatus

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Pulmonology (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Business, Economics & Management (AREA)
  • Emergency Management (AREA)
  • Respiratory Apparatuses And Protective Means (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention concerne un dispositif pour fermer   d'une', manière   étan- che aux gaz et ouvrir rapidement un récipient destiné à recevoir des masques à gaz et/ou des appareils de sauvetage à utiliser en cas d'alertes. On con- nait des dispositifs de ce genre où le couvercle du récipient d'alertes est maintenu avec pression sur la partie inférieure du récipeint par deux bandes rattachées au réservoir et susceptibles d'être mises sous tension, qui peuvent être détendues d'un autre point en vue d'ouvrir le récipient. 



  Dans la plupart des cas où les couvercles de boites et spécialement de ré- cipients à ouvrir en cas d'alertes, sont maintenus par des fermetures du type des fermetures de bouteilles, la fermeture et l'ouverture se font   d'un   même point, notamment par un dispositif à levier culbuteur . Toutefois, ceci ne s'avère pas efficace dans les cas où le couvercle doit être appliqué sous une pression aussi forte que possible sur le récipient car dans le type de fermeture à levier culbuteur, l'organe de traction dépasse le point du serrage maximum, de telle sorte qu'il existe dans la position de ferme- ture une certaine dépression. Or, on exige dans le cas considéré ici, que le couvercle soit soumis à la tension la plus élevée possible de l'organe de fermeture. 



   Dans la disposition connue on résout ce problème en reliant les bandes par l'intermédiaire desquelles le serrage du couvercle donnant lieu à la plus forte   pression   est assuré par des écrous de serrage qui attaquent des oreilles de la partie intérieure du récipient. les extrémités libres des bandes sont- reliées entre elles par une fermeture à leviers basculants qui décharge les bandes de tension lors de l'ouverture de telle sorte que le couvercle qui se trouve sous l'action d'un ressort s'exerçant de l'inté- rieur saute instantanément et libère l'appareil. Les dispositifs de fermetu- re connus présentaient l'inconvénient d'être difficiles à exécuter et de ne pas s'adapter avantageusement à la fabrication en série en raison de leur coût élevé. 



   Ceci étant, l'invention a eu pour but de procurer un dispositif de fermeture qui agit d'une façon aussi favorable que les dispositifs con- nus mais permet une fabrication en série plus facile et moins coûteuse. 



  L'invention réside dans le fait que les extrémités libres des bandes de ten- sion sont accrochées aux courts bras de levier de deux leviers tendeurs montés sur le couvercle du récipient,tandis que les bras longs- de ses le- viers sont bloqués dans la position de tension par un troisième levier pivotable, articulé dans l'espace situé entre ces bras longs. Les leviers peuvent être exécutés en une matière rigide. Il est toutefois recommandable qu'ils présentent de l'élasticité et par conséquent de les faire en acier de ressort de façon que, lors de la fermeture ils peuvent être repoussés vers le bas sous la pression de serrage nécessaire pour pouvoir introduire l'organe de blocage. Le levier de blocage présente un bras long qui se pro- longe au delà du bord du couvercle du récipient et est recourbé par dessus ce bord.

   Ceci a pour but de l'amener à s'adapter, dans la position defer- meture, aussi étroitement que possible à la forme de la boite mais, d'autre   partà   empêcher en même temps que lors de la brusque suppression du blocage, le levier de tension, qui se redresse à grande vitesse, ne heurte la main du porteur de l'appareil. Les bandes de traction s'agrafent par des crochets recourbés au corps de la boite du récipient d'alerte par l'intermédiaire de pattes soudées à celui-ci. Il est recommandable de monter les pattes dans des   renfoncements   du corps de la boite pour éviter toute partie sail- lante.

   Comme dans la fermeture connue les pièces de la fermeture suivant l'invention sont montées entre deux flasques du couvercle afin d'éviter le plus possible une détérioration de la fermeture, mais d'autre part aussi pour empêcher que le porteur de l'appareil ne accroche â des parties sail- lantes. Poux éviter que dans le dispositif de fermeture qui vient d'être 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 décrit sommairement les leviers ne soient projetés avecforce et ne puissent ainsi blesser le porteur de l'appareil, on donne, suivant l'invention, aux extrémités des bras de levier les plus courts des leviers tendeurs au- moyen desquelles ceux-ci s'engagent dans les boucles des bandes de   tension   une largeur supérieure à celle de l'ouverture de la boucle et égale au moins à la grandeur de la diagonale de cette ouverture.

   Pour pouvoir introduire les extrémités des courts bras de levier dans les boucles il faut, lors de la mise en place de la fermeture les faire passer de champ dans la bande suivant la diagonale de celle-ci. 



   Lorsqu'on détend le dispositif de fermeture, les extrémités des bandes sont empêchées d'être projetées à   l'extérieur.   Elles restent dans les boucles et se détachént de l'appareil en tombant en même temps que les bandes de tension accrochées au réservoir de l'appareil d'alerte. 



   Un exemple d'exécution de l'invention est représenté sur le des- sin annexé. 



   La figure 1 est une vue de côté du réservoir d'alerte. La pièce inférieure ou botte du réservoir y est désignée par 1 et le couvercle par 2. Celui-ci possède une cavité 3 en forme de selle, ce qui donne lieu à deux flasques 4. Dans la cavité ou le renfoncement en forme de selle se trouve un coussinet de support 5. La paroi de la pièce inférieure ou corps de la boite présente de chaque côté un renfcn ement 6 dans lequel est soudée une patte 7 pour la fixation des bandes de tension. 



   La figure 2 est une vue en perspective du dispositif de fermeture avec coupe à travers le couvercle suivant la ligne A-A de la figure 1, mais à plus grande échelle que celle-ci. 



    @   Sur le dessin, on voit que le coussinet d'assise 5 est placé dans le renfoncement du couvercle 2. Ce coussinet est représenté encore séparé- ment sur la figure 3. Il comprend une semelle et deux joues 8 dirigées de bas en haut. Ces joues possèdent chacune à leurs extrémités une paire d'encoches de palier 9 et au milieu une autre paire d'encoches avec crochets latéraux ouverts 10. Sur les pattes 7 s'engagent les crochets 11 des bandes de tension 12 dont les extrémités libres portent des boucles 13. Les courts bras recourbés en forme de crochet des leviers 14,14 s'agrafent dans ces boucles 13. Les leviers mêmes possèdent deux tourillons 15 qui trouvent leur appui dans les encoches de support 9 du coussinet 5.

   La longueur des bandes de tension 12 étant bien mesurée, on fait basculer les leviers tendeurs avant la fermeture du réservoir, comme c'est représenté sur le dessin. Si l'on exerce une pression à l'aide d'un outil approprié sur les longs bras des leviers tendeurs, jusqu'à ce qu'ils viennent se placer dans une position horizontale, on tend alors les bandes 12 sous une traction définitive qui est convertie en une pression appropriée du couvercle 2 sur la partie qui forme la boite 1 du réservoir. Dans cette position on fait alors glisser latéralement le levier de blocage 16, représenté séparément sur la figure 4 de telle manière que ses tourillons de support 17 pénètrent dans les cro- chets 10 du coussinet d'assise 5. De cette façon le levier tendeur 14 est bloqué dans la position horizontale.

   Le levier de blocage 16 est appli- qué à plat sur le levier de tension 14 et son bras long se prolonge au de- là du bord de la boite par une partie recourbée en forme de crochet 18 qui sert de poignée au porteur de l'appareil pour ouvrir le dispositif de fermeture . 



   La façon dont on ouvre le dispositif dd fermeture est représentée sur la vue en coupe de la figure 5. Celle-ci montre les leviers tendeurs 14 dans la position horizontale et au-dessus de ceux-ci le levier de bloca- ge 16. La position en traits interrompus du levier 16 montre comment se 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 fait l'ouverture de la fermeture. Si par exemple on soulève le levier 16 en le saisissant par la partie recourbée 18 et si on le fait osciller jus-   qu'à   ce qu'il occupe une position verticale, son bras court glisse alors le long du bras long de l'un des leviers de tension 14 et le repousse vers le bas   jusqu'à,   ce qu'il s'en dégage.

   Ceci se produit lorsque le levier 16 est placé verticalement.   En   même temps l'autre levier 14 s'est redressé par la traction.exercée, de telle sorte que les deux leviers sont dégagés. 



  L'effort de traction qui s'y est exercé jusqu'à ce moment a pour effet de les faire sauter de leurs supports et de faire tomber les bandes de trac- tion de la boite. Le couvercle de la boite qui se trouve aussi sous l'ac- tion d'un ressort agissant de l'intérieur de la boite, se soulève instanté- nément de la partie inférieure de celle-ci et met l'appareil dans la posi- tion voulue pour l'usage. 



   Les figures 6 à 8 montrent d'autres exemples d'exécution de l'in- vention où les leviers tendeurs qui attaquent les bandes de traction sont conformés de telle façon qu'ils ne peuvent pas être projetés   de'¯leur   positron lors de l'ouverture du dispositif de fermeture. La figure 6 représente un levier tendeur 14 pourvu de tourillons 15, et   en-dessous   de ce levier se trouve une bande de tension 12 avec boucle 13. Celle-ci présente une ouver- ture de largeur a égale à la largeur a du bras   le:plus   court du levier. Par contre l'extrémité de ce bras court du levier a une largeur   b   qui est égale à la diagonale b de   l'ouverture   de la boucle 13. La figure 7 est une vue de côté d'un levier tendeur et d'une bande de tension.

   Sur la figure 8, on a représenté le levier tendeur 14 et la bande de tension 12 en perspective. 



  On y a représenté aussi comment le bras court du levier est accroché dans la boucle 13 de la bande de tension 12. 



   REVENDIIONS 
1/ Dispositif pour fermer d'une façon étanche aux gaz et pour ouvrir rapidement un réservoir d'alerte servant à recevoir des masques à gaz et/ou des appareils de sauvetage, et dont le couvercle est maintenu sous vn effort de pression sur la partie inférieure du réservoir par deux bandes susceptibles d'être tendues agissant sur le réservoir, ce couvercle pouvant être libéré de cette pression en un autre endroit en vue de l'ouver- ture du réservoir, caractérisé en ce que les extrémités libres des bandes sont accrochées aux bras courts de deux leviers tendeurs montés sur le couvercle, tandis que les   bras-longs   de ces leviers sont bloqués dans leur position de tension par un troisième levier susceptible de pivoter entre les longs bras des autres leviers.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to a device for closing in a gas-tight manner and quickly opening a container for receiving gas masks and / or rescue apparatus for use in the event of an alarm. Devices of this type are known where the lid of the warning container is held with pressure on the lower part of the container by two bands attached to the tank and capable of being put under tension, which can be relaxed by another. point with a view to opening the container.



  In most cases where the lids of boxes, and especially of containers to be opened in the event of an alert, are held in place by closures of the type of bottle closures, the closing and opening are done at the same point, in particular by a rocker lever device. However, this is not effective in cases where the cover must be applied under as strong a pressure as possible on the container because in the type of rocker lever closure, the pulling member exceeds the point of maximum tightening, so that there is a certain depression in the closed position. However, in the case considered here, it is required that the cover be subjected to the highest possible tension of the closure member.



   In the known arrangement this problem is solved by connecting the bands by means of which the tightening of the cover giving rise to the greatest pressure is ensured by tightening nuts which attack the lugs of the interior part of the container. the free ends of the bands are- interconnected by a closure with tilting levers which relieves the bands of tension when opening so that the cover which is under the action of a spring acting from the the interior jumps instantly and releases the device. The known closure devices had the drawback of being difficult to perform and of not being advantageously adapted to mass production because of their high cost.



   This being the case, the object of the invention has been to provide a closure device which acts as favorably as the known devices but allows easier and less expensive mass production.



  The invention resides in the fact that the free ends of the tension bands are hooked to the short lever arms of two tensioning levers mounted on the container cover, while the long arms of its levers are locked in the container. tension position by a third pivotable lever, articulated in the space located between these long arms. The levers can be made of a rigid material. It is however advisable that they have elasticity and therefore to make them in spring steel so that, when closing, they can be pushed downwards under the clamping pressure necessary to be able to introduce the locking member. blocking. The locking lever has a long arm which extends beyond the edge of the container lid and is curved over that edge.

   The purpose of this is to get it to adapt, in the closed position, as closely as possible to the shape of the box but, on the other hand, to prevent, at the same time as during the abrupt removal of the blockage, the tension lever, which straightens at high speed, does not strike the hand of the wearer of the device. The traction bands are clipped by curved hooks to the body of the box of the alert container by means of tabs welded thereto. It is advisable to mount the tabs in the recesses of the body of the box to avoid any protruding part.

   As in the known closure, the parts of the closure according to the invention are mounted between two flanges of the cover in order to avoid as much as possible a deterioration of the closure, but on the other hand also to prevent the wearer of the device. hangs from protruding parts. Lice avoid that in the closing device which has just been

 <Desc / Clms Page number 2>

 Briefly described, the levers are not thrown with force and thus cannot injure the wearer of the device, according to the invention, the ends of the shortest lever arms are given tensioning levers by means of which they engage in the loops of the tension bands a width greater than that of the opening of the loop and equal to at least the size of the diagonal of this opening.

   In order to be able to insert the ends of the short lever arms into the loops, when the closure is put in place, they must pass through the field in the band following the diagonal of the latter.



   When the closure device is relaxed, the ends of the bands are prevented from being thrown out. They remain in the loops and detach from the device by falling at the same time as the tension bands attached to the tank of the warning device.



   An exemplary embodiment of the invention is shown in the accompanying drawing.



   Figure 1 is a side view of the warning tank. The lower part or boot of the tank is designated there by 1 and the cover by 2. The latter has a saddle-shaped cavity 3, which gives rise to two flanges 4. In the cavity or the saddle-shaped recess is finds a support pad 5. The wall of the lower part or body of the box has on each side a recess 6 in which is welded a tab 7 for fixing the tension bands.



   Figure 2 is a perspective view of the closure device cut through the cover along the line A-A of Figure 1, but on a larger scale than this.



    @ In the drawing, it can be seen that the seat pad 5 is placed in the recess of the cover 2. This pad is shown again separately in FIG. 3. It comprises a sole and two cheeks 8 directed from bottom to top. These cheeks each have at their ends a pair of bearing notches 9 and in the middle another pair of notches with open side hooks 10. On the tabs 7 engage the hooks 11 of the tension bands 12 whose free ends carry loops 13. The short curved hook-shaped arms of the levers 14,14 clip into these loops 13. The levers themselves have two journals 15 which find their support in the support notches 9 of the pad 5.

   The length of the tension bands 12 being well measured, the tensioning levers are tilted before the reservoir is closed, as shown in the drawing. If pressure is exerted using a suitable tool on the long arms of the tensioning levers, until they come to be placed in a horizontal position, then the bands 12 are stretched under a definitive traction which is converted into an appropriate pressure of the cover 2 on the part which forms the box 1 of the reservoir. In this position, the locking lever 16, shown separately in FIG. 4, is then slid laterally in such a way that its support pins 17 enter the hooks 10 of the seat pad 5. In this way the tensioning lever 14 is locked in the horizontal position.

   The locking lever 16 lies flat on the tension lever 14 and its long arm extends beyond the edge of the box by a curved hook-shaped portion 18 which serves as a handle for the wearer of the box. device for opening the closing device.



   The way in which the closing device is opened is shown in the sectional view of Figure 5. This shows the tension levers 14 in the horizontal position and above them the locking lever 16. The dotted line position of lever 16 shows how to

 <Desc / Clms Page number 3>

 opens the closure. If, for example, lever 16 is lifted by grasping it by the curved part 18 and if it is made to oscillate until it occupies a vertical position, its short arm then slides along the long arm of one. tension levers 14 and pushes it down until it is released.

   This happens when the lever 16 is placed vertically. At the same time the other lever 14 is straightened by the traction exerted, so that the two levers are released.



  The tensile force which has been exerted on them up to this moment has the effect of making them jump from their supports and causing the traction bands to fall from the box. The cover of the box, which is also under the action of a spring acting from inside the box, lifts instantaneously from the lower part of the latter and places the device in the position. tion desired for use.



   Figures 6 to 8 show other exemplary embodiments of the invention where the tensioning levers which engage the traction bands are shaped in such a way that they cannot be thrown from their positron during the opening of the closing device. FIG. 6 shows a tensioning lever 14 provided with journals 15, and below this lever is a tension band 12 with loop 13. This has an opening of width a equal to the width a of the arm on the left. : shorter of the lever. On the other hand, the end of this short arm of the lever has a width b which is equal to the diagonal b of the opening of the loop 13. FIG. 7 is a side view of a tensioning lever and of a band of voltage.

   In FIG. 8, the tensioning lever 14 and the tension band 12 are shown in perspective.



  It also shows how the short arm of the lever is hooked into the loop 13 of the tension band 12.



   REVENTIONS
1 / Device for closing in a gas-tight manner and for quickly opening a warning tank used to receive gas masks and / or rescue devices, and the cover of which is maintained under a pressure force on the part lower part of the reservoir by two bands capable of being tensioned acting on the reservoir, this cover being able to be released from this pressure at another place with a view to opening the reservoir, characterized in that the free ends of the bands are hooked the short arms of two tensioning levers mounted on the cover, while the long arms of these levers are locked in their tension position by a third lever capable of pivoting between the long arms of the other levers.


    

Claims (1)

2/ Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les leviers tendeurs sont faits en une matière élastique, par exemple en acier'à ressort. 2 / Device according to claim 1, characterized in that the tensioning levers are made of an elastic material, for example spring steel. 3/ Dispositif suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le levier de blocage présente un bras qui se prolonge au delà du bord du couvercle de la boite et y est recourbé sur ce bord. 3 / Device according to claims 1 and 2, characterized in that the locking lever has an arm which extends beyond the edge of the cover of the box and is curved there on this edge. 4/ Dispositif suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que les bandes de traction s'agrafent par des crochets recourbés, à des pattes montées dans un renfoncement du corps de la botte, et de préférence soudées à celui-ci. 4 / Device according to claims 1 to 3, characterized in that the traction bands are stapled by curved hooks to tabs mounted in a recess of the body of the boot, and preferably welded thereto. 5/ Dispositif¯suivant les revendications 1 à 4' caractérisé en ce que la largeur des extrémités des courts bras des leviers tendeurs par lesquelles ces bras s'engagent dans les boucles de bandes de tension est plus grande que la largeur de l'ouverture de ces boucles et correspond <Desc/Clms Page number 4> au moins à la mesure de la diagonale de cette ouverture. en annexe 2 dessins. 5 / Device ¯ following claims 1 to 4 'characterized in that the width of the ends of the short arms of the tensioning levers by which these arms engage in the loops of tension bands is greater than the width of the opening of these loops and matches <Desc / Clms Page number 4> at least to the measure of the diagonal of this opening. in appendix 2 drawings.
BE560666D BE560666A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE560666A true BE560666A (en)

Family

ID=182881

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE560666D BE560666A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE560666A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0268747A2 (en) * 1986-11-18 1988-06-01 Auergesellschaft Gmbh Fastening mechanism

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0268747A2 (en) * 1986-11-18 1988-06-01 Auergesellschaft Gmbh Fastening mechanism
EP0268747A3 (en) * 1986-11-18 1988-06-29 Auergesellschaft Gmbh Fastening mechanism

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0047024A1 (en) Closure device for a sports shoe
EP0141757A1 (en) Bicycle carrier attached to the cross-bars of a luggage carrier mounted on a vehicle
FR2778170A1 (en) STACK OF BAGS
FR2678446A1 (en) CABLE HOLDER FOR A MANUALLY GUIDED ELECTRICALLY CONTROLLED TOOL MACHINE.
FR2775679A1 (en) CAN OPENER
FR2640940A1 (en)
CH628389A5 (en) DOOR INTERLOCKER.
EP0701770B1 (en) Locking mechanism for agricultural machine
BE560666A (en)
EP0527110A1 (en) Strut
EP0002396B1 (en) Load engaging hook
FR2464738A1 (en) AIR CLEANING FILTER IN CLOSED SPACES ON THE OUTSIDE, ESPECIALLY IN VEHICLES
FR2462600A1 (en) Adjustable cable gripping strap - has ribbed surface fitting into slotted buckle with spring tab for release
FR2785783A1 (en) Stocking threader with articulated handles
FR2484822A1 (en)
FR2707962A1 (en) Blocking device for a movable container for collecting household waste
FR2515298A1 (en) TENSIONING DEVICE, PARTICULARLY FOR TIE-DOWN CHAINS
FR2509885A1 (en) PEDAL CONTROL BLOCK
FR2680361A1 (en) SINGLE USE SLING FOR FASTENING AND HANDLING OF ELONGATE ELEMENTS.
FR2850541A1 (en) REMOVABLE CLIP FOR A HELMET STRAP.
EP0014148A1 (en) Safety hook
BE516153A (en)
FR2687562A1 (en) Orthodontic apparatus of the extraoral-force facial arch type
FR3042559A1 (en) EQUIPMENT DEVICE ADAPTABLE TO A CLIMBING HARNESS
FR2743640A1 (en) ARRANGEMENT FOR FIXING A BRACELET ON A WATCH