BE560015A - - Google Patents

Info

Publication number
BE560015A
BE560015A BE560015DA BE560015A BE 560015 A BE560015 A BE 560015A BE 560015D A BE560015D A BE 560015DA BE 560015 A BE560015 A BE 560015A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
suction cups
edges
stopper
peripheral edges
complementary
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE560015A publication Critical patent/BE560015A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D47/00Closures with filling and discharging, or with discharging, devices
    • B65D47/04Closures with discharging devices other than pumps
    • B65D47/20Closures with discharging devices other than pumps comprising hand-operated members for controlling discharge
    • B65D47/2018Closures with discharging devices other than pumps comprising hand-operated members for controlling discharge comprising a valve or like element which is opened or closed by deformation of the container or closure
    • B65D47/2031Closures with discharging devices other than pumps comprising hand-operated members for controlling discharge comprising a valve or like element which is opened or closed by deformation of the container or closure the element being formed by a slit, narrow opening or constrictable spout, the size of the outlet passage being able to be varied by increasing or decreasing the pressure

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative au domaine comprenant les becs ou bouchons verseurs ou distributeurs élastiques, des- tinés à la crème à raser, aux pâtes dentifrices, ainsi qu'à d'au- tres tubes aplatissables ou compressibles, ou aux bouteilles, bocaux, ou autres récipients appelés tantôt à débiter une partie de leur contenu, tantôt à isoler le reste de ce contenu, de façon à le garantir.contre toute contamination ou détérioration: Plus particulièrement, la présente invention se rapporte 9. une mince membrane destructible, appelée à obturer l'extrémité d'un tel bec distributeur élastique lors de la fabrication, du remplissage et de la diffusion commerciale.initiaux du réceptacle et du bec. 



  'La membrane se rompt à la suite de la première utilisation, ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 utilisation initiale, du bec par le consommateur, de manière à constituer dans la suite un orifice ou ouverture de distribution, De cette façon, le bec lui-même, ainsi que le contenu du tube ou du réceptacle, sont protégés contre l'évaporation, la contamina- tion et la détérioration, jusqu'à ce que ce tube ou réceptacle se trouve entre les mains de l'acheteur-consommateur. 



   Dans le brevet américain N    2.623.663,   délivré au même inventeur le 3Q décembre 1952, on a décrit un bec distributeur élastique d'un type qui présente un intérêt particulier en ce qui concerne la présente invention. Ce type comprend un bec muni d'une enveloppe élastique comportant des parois longitudinales écartées, appelées à s'adapter au collet ou au goulot du réceptacle ou à former une partie constitutive d'un réceptacle distributeur quel- conque, pris parmi un grand nombre de types . A l'intérieur de cette enveloppe sont disposées face à face, sur les parois, deux ventouses complémentaires.

   Ces ventouses délimitent, en   combinaiJ   son avec un orifice d'entrée et un orifice de sortie qui traver- sent les extrémités opposées de l'enveloppe, un passage de   distri'   bution qui est normalement soumis à une sollicitation qui tend à le maintenir à l'état ouvert, afin de permettre une décharge du produit contenu dans le réceptacle, dans le sens longitudinal, entre les   vento us es .   Lorsqu'il s'agit d'obturer le bec, on aplatit les ventouses l'une contre l'autre, en exerçant un effort de com- pression qui l'emporte sur la sollicitation élastique. Sous l'ef- fet de cette compression, l'air et les autres substances conte- nues entre les faces des ventouses sont amenées à obstruer le passage.

   La succion par le vide ainsi établie grâce au joint élan- che, obture hermétiquement le passage, jusqu'à ce qu'une autre force de compression, agissant perpendiculairement à la force initiale, soit appliquée de façon positive et volontaire, pour produire l'ouverture du bec. 



    @   Un cas typique, choisi à titre d'exemple, de l'application 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 du bec distributeut décrit ci-dessus, se rapporte'à la   distribu-   tion d'un produit tel qu'une lotion à raser. Ainsi, par exemple, on peut remplir des bouteilles de lotion pour la barbe dans une installation de mise en bouteilles, le bec distributeur élastique décrit ci-dessus pouvant être fixé au goulot de la bouteille immédiatement après l'opération de remplissage. Etant donné que le bec est formé en caoutchouc naturel ou synthétique ou en une      matière plastique de nature élastique, il est fabriqué par mou- lage et est ainsi fourni par le fabricant de becs sous une forme telle que les ventouses sont écartées l'une de l'autre, dans une position correspondant à l'état d'ouverture normale du bec. 



   En d'autres termes, le bec distributeur est formé de la façon la plus économique en utilisant des moules multiples, chaque bec - étant constitué d'une seule pièce. Ce mode d'exécution par moulage exige que les éléments du bec occupent la position   d'ouver-   ture et de distribution en cours de moulage et, par conséquent, lors de son enlèvement du moule. Donc, lorsque le bec verseur a été appliqué au goulot de la bouteille de lotion pour la barbe,   ,   prise à titre d'exemple, une autre opération doit intervenir avant la mise sous emballage de la bouteille et du bec.

   En d'autres termes, les ventouses doivent être aplaties avec un effort de compression qui l'emporte sur la tension élastique, afin d'obturer le passage et d'enfermer hermétiquement la lotion pour la barbe, de façon à empêcher son évaporation et sa conta- mination. Si les ventouses n'étaient pas aplaties, le bec ver- seur laisserait échapper le contenu de la bouteille de lotion pour la barbe lors de l'emballage et du transport. 



   Partant de la nécessité, exposée ci-dessus, d'obturer les ventouses préalablement à la mise sous emballage et au transport des becs tels qu'établis à ce jour, ainsi que du récipient, un    objectif important de,la présente invention consiste à éliminer ' ainsi   . la nécessité d'obturer les ventouses et à réduire/le coût des opérations d'emballage et du service commercial. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Il apparaîtra aux hommes de métier, tout comme aux personnes qui s'occupent d'opérations de vente et d'emballage dans le domaine commercial, que le bec du type décrit ci-dessus est susceptible d'applications en masse. Ainsi, des articles du commerce divers et nombreux, tels que: colles, mucilages, onguents, crêmes à raser, pâtes dentifrices, et autres produits liquides, semi-liquides ou plastiques, peuvent être mis en vente, le bec étant utilisé soit en tant que bouchon, soit comme partie intégrante du récipient. 



  Ces domaines de vente en masse donnent lieu à une vive concurrence, avec ceci qu'une économie de quelques unités ou fractions d'unité de monnaie divisionnaire, réalisée sur l'emballage, représente souvent la différence entre le succès et l'insuccès d'un bec ou bouchon verseur ou distributeur De plus, dans la vente en masse de marchandises. de ce type, les- récipients sont souvent transportés sur de longues distances et sont manipulés plusieurs fois par des firmes de transport, des intermédiaires, des détaillants, des employés ou des débitants, avant de se trouver entre les mains du consommateur proprement dit.

   Ce transport et ces manipulations causent évidemment le déplacement des récipients dans les boîtes qui les contiennent et, de cette façon ou autrement, amènent les bouchons ou les becs verseurs à rencontrer souvent ou à heurter les boîtes ou emballages dans lesquels les récipients sont logés en vue du transport ou de l'exposition. Un important avantage de la présente invention est mis en évidence en considérant les mouvements et les manipulations de l'espèce considérée plus haut. 



   Partant des conditions, exposées ci-dessus, de l'emballage, de la vente et de l'exposition, qui se rapportent à la vente et à l'emploi du bec verseur élastique selon   l'invention,   un objet de la présente invention consiste à établir une mince membrane destructible, non perforée, sur l'extrémité du bec, cette membrane faisant partie intégrante du corps du bouchon et visant à constituer une obturation positive pour le bouchon au cours des phases de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 l'application de ce bouchon qui comprennent la fabrication, l'assemblage et la diffusion   commerciale.   D'autre part, dès que le récipient et le bouchon atteignent   'le     consommateur   proprement dit,

   cette membrane non perforée et destructible se rompt aisément et automatiquement et est sectionnée par la mise en service initiale du bouchon, aprèsquoi on dispose d'une ouverture permettant de débiter le contenu du réceptacle, conformément aux autres objets de la présente invention. 



   Un autre objet de la présente invention consiste à établir une mince membrane 'destructible non perforée, en combinaison avec un bouchon verseur élastique, afin que le transport et les   rnanipu-   lations du récipient obturé par ce-bec n'aient pas pour effet de relâcher ou d'ouvrir le 'bec, de façon que son contenu s'échappe ou se répande, ou bien, subisse une contamination ou une évapora- tion. 



   Un autre objet de l'invention consiste à établir une mince membrane destructible et non perforée en travers de la sortie ou de   l'extrémité   de distribution du bouchon verseur élastique, cela pendant la formation du bec dans le moule, afin que le bec occupe initialement une position de fermeture spéciale, temporaire ou   tran-'   sitoire, de manière à éliminer ainsi la nécessité d'obturer les ventousés du bouchon de façon positive et volontaire pendant ou après le remplissage du récipient et de l'emballage de celui-ci. 



  Etant donné que cette mince membrane destructible non perforée peut être formée pendant le moulage du bouchon verseur, elle   n'im-   plique aucune dépense supplémentaire, et il convient   ainsi.de   déduire du coût final du récipient emballé les frais de main d'oeuvre et/ou de travail mécanique, requis auparavant pour effectuer une fermeture positive et volontaire du bec   immédiate-   ment après le remplissage d'un récipient.

   Lorsqu'il s'agit de mettre sur le marché des millions de récipients auxquels la présenté 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 invention se rapporte, cette petite économie, qui représente quel- ques unités ou quelques fractions d'unité de monnaie division- naire, réalisée sur chaque récipient et chaque bec, atteint, par multiplication, un montant sensible et devient ainsi un facteur de concurrence et d'économie important dans l'industrie et la   technique.   



   Les objets, les avantages et les possibilités ci-dessus, ainsi que d'autres, de la présente invention, seront exposés dans la description détaillée   ci-'après,   considérée en se reportant aux dessins annexés, dans lesquels : 
La figure 1 est une vue de dessus, partie en perspective, où l'on voit l'aspect que présente le bec verseur à ventouses selon   l'invention,   à l'instant où la mince membrane destructible, non perforée, qui obture l'extrémité du bec, est détruite par l'application d'un effort latéral exercé par le pouce et l'index du consommateur proprement dit, qui désire utiliser le produit contenu dans le récipient auquel ce bec est appliqué. 



   Les figures   2   et   3   sont des vues en plan connexes du bouchon ou bec verseur élastique, la Fig. 2 montrant la position fermée et la fige 3 la position ouverte de ce bouchon. 



   Les figures 4 et 5 représentent des détails connexes en coupe,transversale pratiquée en substance suivant les lignes 4-4 et 5-5, respectivement, de la fig. 2, ces deux coupes montrant la position des ventouses et des autres éléments du bec à l'état fermé d'une façon temporaire pour les besoins de la diffusion commerciale, état déterminé par la présence de la mince membrane non perforée, étant bien entendu que les ventouses sont à l'état ouvert, état qui leur est imposé par leur façonnage à l'aide du moule. 



   La figure 6 est une vue en coupe transversale analogue à la fig. 4, mais où les ventouses sont aplaties, fermées ou com- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 primées face contre face, de manière à obturer le passage d'écou- lement après la destruction de la mince membrane. 



   Le mode de réalisation de l' invention représenté'dans les dessins comprend une enveloppe élastique oblongue 7. Cette enve- loppe est formée en une .matière synthétique élastique ou flexible) capable de céder et de s'infléchir sous la pression des doigts; on peut également utiliser à cette fin du.caoutchouc naturel ou synthétique. La première condition à laquelle doit répondre la matière servant à former le bec ou bouchon verseur est celle d'une élasticité et d'une longue durée utile, étant donné que le bouchon est appelé-à être comprimé de façon répétée, avec ceci que, lorsqu'une intervention intentionnelle fait cesser l'action de retenue ou d'aspiration exercée par les ventouses, le bec doit revenir à une position naturelle d'ouverture ou d'écoulement, afin de laisser échapper le contenu. 



   L'enveloppe élastique oblongue 7 est limitée par des pa- rois longitudinales écartées qui aboutissent à une jupe ou élé- ment de prise tubulaire 8 appelé à enserrer le collet d'un ré- cipient 9. La forme d'exécution du bec verseur représentée dans les dessins se prête particulièrement au vissage sur le collet d'un tube ou d'une bouteille à pâte dentifrice. A cette fin, on forme sur la face intérieure de la jupe 8 des fileta 10, comme montré dans la fige 40 Il est évident toutefois que le mode      d'attache particulier à un récipient ou la fait de former le bouchon verseur d'une seule pièce avec le récipient, ne sont pas déterminants pour   l'appréciation de   la présente invention et en- trent d'ailleurs dans le cadre du principe de celle-ci. 



   Chacune des parois de l'anveloppe   élastique ?   porte une . des ventouses concaves   complémentaires   11   e     12.-   Ces ventouses peuvent être circulaires,   elliptiques,   carrées ou de toute   autre   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 forme voulue, et sont supportées de manière à occuper des positions relatives contiguës, complémentaires ou face à face, de telle sorte que leurs bords marginaux périphériques coïncident entre eux. De plus, les bords marginaux périphériques latéraux 13 des ventouses sont disposés ou conformés de manière à se juxtaposer les uns   auxautres,   tandis que les bords d'extrémité périphériques, respectivement 14 et 15, de ces ventouses, sont normalement écartés les uns des autres.

   L'écartement normal des bords d'extrémité 14 est montré clairement dans la fig.   3,   tandis que l'écartement des , bords d'extrémité 15 est montré clairement dans la fig. 4. Dans la pratique, il importe peu que cet écartement des bords d'extrémité soit le résultat de l'élasticité propre des parois de l'enveloppe élastique 7 ou qu'il soit dû à la forme naturelle détendue des ventouses 11 et 12, à condition qu'un passage demeure disponible, entre les ventouses, pour débiter le contenu. 



     Comme   indiqué plus haut, un procédé particulièrement fa- vorable pour former le bec verseur consiste à mouler celui-ci à partir d'une matière plastique de nature élastique. A la suite de ce procédé de moulage, le bec verseur fini aura l'aspect montré clairement dans les figs. 4 et   5.     Comas   montré dans ces figures, les bords d'extrémité supérieurs 14 des ventouses sont maintenus dans une position essentiellement juxtaposée, l'extrémité de sor- tie du bouchon verseur étant obturée par la réunion ou la soudure des éléments formant les parois.

   Cette réunion et cette obtura- tion sont assurées par une membrane destructible non perforée 16, dont l'emplacement est déterminé dans le moule par une bavure ou une légère saillie, ou en creusant expressément une cavité peu profonde dans le moule, à l'endroit où, normalement, les bords supérieurs 14 auraient été séparés par un orifice. L'épais- seur de la membrane est de l'ordre de quelques millièmes de pouce. 



  Ainsi, et afin de mieux représenter l'emplacement et l'aspect 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 de la mince membrane 16, on a quelque peu exagéré los dimension et les proportions de celle-ci dans les dessins. Pour un grand nombre d'opérations de   conditionnement   commerciale il suffit d'une membrane qui présente une épaisseur non supérieure à celle d'un papier de soie; tout en étant continue et non perfo- rée, conformément aux exigences de   Inapplication   à laquelle elle est destinée. 



   Dans la fig. 1, on a représenté, à une échelle quelque peu agrandie, la partie supérieure d'un bec verseur selon   l'inven-   tion, ce bec étant comprimé entre le pouce et l'index du consomma- teur proprement dit du produit ainsi conditionné. Dans cette figure, la mince membrane destructible 16 vient   d'être   brisée ou rompue, en donnant lieu à la formation d'une fente, d'un orifice ou d'une ouverture de sortie, délimitée par les bords déchiquetés rugueux 17, provenant de la mince membrane qui y existait précédemment, Aux fins de comparaison, on rappellera que chacune des figures 2,4 et 5 représente la position occupée par les éléments du bec verseur lorsque la mince membrane destur tible 16 est intacte,

   préalablement à la mise en service initial' ou à la première utilisation du bouchon et du récipient par le consommateur proprement dit. Dans la fig.   1,   le pouce et l'index du   consommateur   exercent une pression dans le sens indiqué par les flèches 0-0 de la fig. 5. Cet aplatissement et cette compres- sion du'bouchon verseur élastique ont pour effet une légère dé- formation du bouchon, à la suite de quoi la mince membrane .16 se rompt, se divise et se fend, en laissant des bords 17 irré- guliers, quelque peu déchiquetés ou en dents de scie. En réalité, les irrégularités et l'aspect en dents de scie sont légèrement exagérés dans la représentation de là fig. 1, en considérant qu'en réalité on ne pourrait pas les apercevoir sans   l'aide   d'une   @   loupe ou d'un microscope.

   En fin de compte, ce sont les bords   ,   17 qui délimitent l'orifice ou l'ouverture à travers lequel le 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 contenu du réceptacle 9 peut être débité par   le.consommateur.   



   Dans la pratique, le bouchon verseur à ventouses selon la présente invention peut être appliqué utilement à une grande variété de récipients appelés à débiter un produit fluide, semi- fluide ou plastique quelconque. Comme il res sort des figures 2,4 et 5, le récipient 9 est d'abord rempli de façon normale dans une usine ou dans un atelier d'assemblage, après quoi on y fixe l'enveloppe élastique 7, la mince membrane 16 étant in-   tacte.   Ensuite, la fonction de cette mince membrane consiste à obturer le récipient 9, de façon à empêcher une contamination et des fuites durant le transport et les manipulations de diffu- sion commerciale, le tout sans qu'il soit nécessaire d'assurer la fermeture des ventouses 11, 12.

   D'autre part, dans le cas de certains types de produits, par exemple, les produits gazeux ou liquides sous pression, il peut être avantageux d'assurer la fermeture des ventouses. Lorsqu'une telle fermeture des ventouses est pratiquée, les cavités qui s'étendent latéralement derrière les bords inférieurs 15 des ventouses 11 et 12 servent de poches de pression complémentaires. Par suite, la pression qui s'accumule dans le collet du récipient 9, alors-que les ventouses sont ame- nées l'une contre l'autre et que le bouchon distributeur ou ver- seur est fermé, a pour effet d'exercer une pression dans ces évidements, de manière à juxtaposer plus étroitement les ventou- ses 11 et 12.

   On remarquera que cet effort compressif de fermeture est directement proportionnel à la pression existant à l'intérieur du collet du récipient et dans la partie du bouchon distributeur qui constitue la jupe 8. D'autre part, et selon toute vraisem- blance, la majorité des produits appelés   à être   enfermés de façon étanche et bouchés à l'aide du bec verseur selon l'invention ne sont pas du type caractérisé par une pression, et l'on peut réa- liser une économie dans le conditionnement et les opérations de 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 diffusion commerciale du récipient et du bouchon si   l'on   par- vient à éviter une opération distincte visant à fermer les ven- touses. C'est ici qu'apparaît le mieux l'utilité de la membrane 
16. 



   En dernier ressort, le récipient et le bouchon verseur atteignent le consommateur avec la mince membrane 16 intacte,   c'estàdire   non rompue, à l'état dans lequel elle se présente dans les figures 2, 4 et 5. En d'autres termes, le consommateur entre en possession d'un récipient et d'un bouchon verseur dont l'extrémité est obturée et recouverte par une mince membrane. 



   Or, l'ouverture initiale du récipient peut être effectuée aisé- ment et   rapidement   en exerçant simplement sur les bords du dis- tributeur une pression dans le sens de l'ouverture, à l'aide du pouce et de l'index, comme montré dans la fig. 1. Cet aplatisse- ment ou cette compression a pour effet d'infléchir le bec et . tend à écarter les ventouses 11 et 12 de façon à exercer un effort de rupture important sur la mince membrane 16. Etant donné la faible épaisseur de la membrane 16 et vu que celle-ci est disposée immédiatement au-dessus des bords d'extrémité   14,   cette membrane se déchire, en laissant un orifice qui, comme montré dans la fig.   1,   est limité par les bords 17.

   Le déchirement et l'éclatement de la membrane cessent évidemment à l'endroit où commencent les parois de l'enveloppe et des ventouses. A partir de ce moment, le bouchon distributeur peut être utilisé de façon normale. 



   Au cours de l'utilisation normale, après la rupture initiale de la mince membrane 16, les lettres C de la fig. 6   désignent   une force d'obturation appliquée au bouchon ou bec, tandis que les lettres 0 de la fig. 5 indiquent une force d'ouverture ap- pliquée à ce bouchon. Ainsi, les lettres C indiquent la direction suivant laquelle une force de compression doit être appliquée en vue d'aplatir les ventouses 11 et 12 et d'obturer le passage 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 d'écoulement longitudinal qui, partant du récipient 9, traverse la jupe 8, passe entre les faces des ventouses 11 et 12 et dé- bouche par l'orifice limité par les bords 17.

   Cet effort de com- pression peut être appliqué par le pouce et l'index d'une main, de sorte que l'on peut se servir de l'autre main pour tenir une brosse à dents, un blaireau, un pansement, un verre à boire, ou un accessoire analogue. Comme ces ventouses 11 et 12 sont pressées directement l'une contre l'autre, de façon à s'appliquer complètement l'une contre l'autre et que leurs bordspériphériques s'appliquent également et entièrement les uns contre les autres, le produit qui se trouvait jusqu'alors entre les faces des ven- touses est soit expulsé par le haut, à travers l'orifice limité par les bords   17,   soit vers le bas, en direction du collet du récipient, au-delà des bords 15.

   Lorsque le pouce et l'index lâchent prise, les ventouses demeurent aplaties l'une contre l'autre, tandis que la pression régnant dans le récipient main- tient le bec dans la position fermée de la fig. 6. Il convient de noter en outre que cette position de fermeture correspond à   une.obturation   hermétique et positive du récipient, de façon à empêcher toute contamination, évaporation et détérioration. 



  Ceci constitue un facteur d'une grande importance lorsque le produit contenu dans le récipient 9 est susceptible   d'évapora-   tion ou est sujet à détérioration lorsqu'il est exposé à l'atmosphère. 



   Lorsqu'il s'agit d'ouvrir le bouchon distributeur après que celui-ci avait déjà été ouvert une première fois, on applique un effort de compression à angle droit par rapport à l'effort qui agit dans le sens de l'obturation, corme montré par les flèches   0-0   dans les figures 3 et 5. Cet effort dans le sens   0-0   a pour effet de déformer et d'infléchir les parois de l'enve- loppe élastique 7, de sorte que les ventouses 11 et 12 s'ouvrent et s'écartent, de telle manière que les éléments du bec verseur 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 ou bouchon distributeur peuvent à nouveau occuper la position de la fig. 3.

   Le produit contenu dans le récipient 9 peut être - ensuite débité soit en renversant ce récipient, soit, et lorsque ce récipient est un tube, en aplatissant ce dernier, ce qui amène le produit.à s'échapper en passant par la jupe 8 et en s'écoulant en regard des faces concaves des ventouses 11 et 12. pour se diriger au dehors à travers l'ouverture   limitée.par   les bords 17. 



   Il ressort de ce qui précède que, conformément aux   objec-   tifs assignés à la présente invention, celle-ci permet d'établir un bouchon ou bec verseur ou distributeur, qui peut être employé en combinaison avec des tubes compressibles' ou avec d'autres réceptacles pouvant contenir une large gamme de produits. Grâce à la mince membrane destructible qui obture l'extrémité de sortie du bouchon distributeur après la mise sous emballage et au cours des opérations de diffusion   commerciale,   ce bouchon protège le contenu du réceptacle contre   l'évaporation,   la contamination ou les pertes. En éliminant ainsi la nécessité de comprimer les ventouses préalablement à leur diffusion sur le marché et leur expédition, on obtient un produit emballé moins coûteux et plus attrayant.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to the field comprising spouts or spouts or elastic dispensers, intended for shaving cream, toothpastes, as well as other flattenable or compressible tubes, or bottles, jars, or other receptacles called sometimes to discharge part of their content, sometimes to isolate the rest of this content, so as to guarantee it. against any contamination or deterioration: More particularly, the present invention relates to 9. a thin destructible membrane, called in closing off the end of such an elastic dispensing spout during the manufacture, filling and commercialization of the initial receptacle and spout.



  '' The membrane ruptures after first use, or

 <Desc / Clms Page number 2>

 initial use, of the spout by the consumer, so as subsequently to constitute an orifice or dispensing opening, In this way, the spout itself, as well as the contents of the tube or of the receptacle, are protected against evaporation, contamination and deterioration, until that tube or receptacle is in the hands of the buyer-consumer.



   In US Pat. No. 2,623,663, issued to the same inventor on December 31, 1952, an elastic dispensing spout of a type which is of particular interest in connection with the present invention has been described. This type comprises a spout provided with an elastic casing comprising spaced longitudinal walls, designed to adapt to the collar or to the neck of the receptacle or to form a constituent part of any dispensing receptacle, taken from among a large number of types. Inside this envelope are arranged face to face, on the walls, two complementary suction cups.

   These suction cups define, in combination with an inlet orifice and an outlet orifice which pass through the opposite ends of the casing, a distribution passage which is normally subjected to a stress which tends to keep it in place. 'open state, to allow discharge of the product contained in the receptacle, in the longitudinal direction, between the vents us es. When it comes to closing the spout, the suction cups are flattened against each other, exerting a compressive force which outweighs the elastic stress. Under the effect of this compression, the air and the other substances contained between the faces of the suction cups are caused to obstruct the passage.

   The vacuum suction thus established by the slender seal hermetically seals the passage, until another compressive force, acting perpendicular to the initial force, is positively and intentionally applied to produce the pressure. spout opening.



    @ A typical case, chosen as an example, of the application

 <Desc / Clms Page number 3>

 The dispensing spout described above relates to the dispensing of a product such as a shaving lotion. Thus, for example, beard lotion bottles can be filled in a bottling installation, the elastic dispensing spout described above being attachable to the neck of the bottle immediately after the filling operation. Since the nozzle is formed of natural or synthetic rubber or a plastic material of an elastic nature, it is made by molding and is thus supplied by the nozzle manufacturer in such a form that the suction cups are spaced apart from one another. the other, in a position corresponding to the state of normal opening of the spout.



   In other words, the dispensing spout is most economically formed using multiple molds, each spout being made from one piece. This embodiment by molding requires that the spout elements occupy the position of opening and dispensing during molding and, therefore, when it is removed from the mold. Therefore, when the pouring spout has been applied to the neck of the beard lotion bottle, taken as an example, another operation must take place before the bottle and the spout are packaged.

   In other words, the suction cups must be flattened with a compressive force which outweighs the elastic tension, in order to block the passage and to hermetically enclose the beard lotion, in order to prevent its evaporation and its contamination. If the suction cups were not flattened, the spout would leak the contents of the beard lotion bottle during packaging and transport.



   Starting from the need, explained above, to close the suction cups prior to packaging and transporting the spouts as established to date, as well as the container, an important objective of the present invention is to eliminate ' so   . the need to plug the suction cups and to reduce the cost of packaging operations and sales service.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   It will be apparent to those skilled in the art, as well as to those engaged in sales and packaging operations in the commercial field, that the nozzle of the type described above is susceptible of mass applications. Thus, various and numerous articles of commerce, such as: glues, mucilages, ointments, shaving creams, toothpastes, and other liquid, semi-liquid or plastic products, can be put on sale, the nozzle being used either as that stopper, is as an integral part of the container.



  These mass-selling areas give rise to stiff competition, with the fact that a saving of a few units or fractions of a divisional currency unit, realized on the packaging, is often the difference between success and failure of business. a spout or pouring cap or dispenser In addition, in the mass sale of goods. of this type, containers are often transported over long distances and are handled several times by transport firms, intermediaries, retailers, employees or dealers, before reaching the actual consumer.

   This transport and these manipulations obviously cause the displacement of the containers in the boxes which contain them and, in this way or otherwise, cause the stoppers or the spouts to often meet or strike the boxes or packages in which the containers are housed in sight. transport or exhibition. An important advantage of the present invention is demonstrated by considering the movements and manipulations of the species considered above.



   Starting from the conditions, set out above, of packaging, sale and exhibition, which relate to the sale and use of the elastic pouring spout according to the invention, an object of the present invention consists to establish a thin destructible membrane, not perforated, on the end of the spout, this membrane forming an integral part of the body of the stopper and aiming to constitute a positive sealing for the stopper during the phases of

 <Desc / Clms Page number 5>

 the application of this plug which include manufacturing, assembly and commercial distribution. On the other hand, as soon as the container and the stopper reach the consumer proper,

   this non-perforated and destructible membrane breaks easily and automatically and is severed by the initial commissioning of the stopper, after which an opening is available making it possible to discharge the contents of the receptacle, in accordance with the other objects of the present invention.



   Another object of the present invention is to provide a thin unperforated destructible membrane, in combination with an elastic pouring cap, so that transport and handling of the container sealed by this spout does not have the effect of releasing. or open the spout so that its contents can escape or spill, or otherwise undergo contamination or evaporation.



   Another object of the invention is to establish a thin destructible and non-perforated membrane across the outlet or the dispensing end of the elastic pouring cap, this during the formation of the spout in the mold, so that the spout initially occupies a special closed position, temporary or transient, so as to eliminate the need to close the suction cups of the stopper in a positive and voluntary manner during or after filling the container and the packaging thereof.



  Since this thin, destructible, unperforated membrane can be formed during the molding of the pourer cap, it does not involve any additional expense, and thus the cost of labor and labor and costs of the packed container should be deducted. / or mechanical work previously required to effect positive and voluntary closure of the spout immediately after filling a container.

   When it comes to putting on the market millions of containers to which the presented

 <Desc / Clms Page number 6>

 The invention relates to this small saving, which represents a few units or a few fractions of a unit of divisional currency, achieved on each receptacle and each spout, reaches, by multiplication, a significant amount and thus becomes a factor of competition and significant savings in industry and technology.



   The above objects, advantages and possibilities, as well as others, of the present invention will be set forth in the following detailed description, considered with reference to the accompanying drawings, in which:
Figure 1 is a top view, partly in perspective, showing the appearance of the suction cup spout according to the invention, at the moment when the thin destructible membrane, non-perforated, which closes the end of the spout is destroyed by the application of a lateral force exerted by the thumb and index finger of the consumer itself, who wishes to use the product contained in the container to which this spout is applied.



   Figures 2 and 3 are related plan views of the elastic stopper or pouring spout, 2 showing the closed position and the pin 3 the open position of this plug.



   Figures 4 and 5 show related details in cross section taken substantially along lines 4-4 and 5-5, respectively, of FIG. 2, these two sections showing the position of the suction cups and of the other elements of the spout in the closed state temporarily for the needs of commercial distribution, a state determined by the presence of the thin unperforated membrane, it being understood that the suction cups are in the open state, a state imposed on them by their shaping using the mold.



   FIG. 6 is a cross-sectional view similar to FIG. 4, but where the suction cups are flattened, closed or com-

 <Desc / Clms Page number 7>

 prizes face to face, so as to close the flow passage after the destruction of the thin membrane.



   The embodiment of the invention shown in the drawings comprises an elongated elastic casing 7. This casing is formed of an elastic or flexible synthetic material capable of yielding and flexing under the pressure of the fingers; natural or synthetic rubber can also be used for this purpose. The first condition which must be met by the material used to form the spout or pouring stopper is that of elasticity and a long useful life, since the stopper is called upon to be repeatedly compressed, with this that, when an intentional intervention stops the retaining or suction action exerted by the suction cups, the spout must return to a natural position of opening or flow, in order to let the contents escape.



   The elongated elastic casing 7 is limited by spaced longitudinal walls which end in a skirt or tubular gripping element 8 called to enclose the neck of a receptacle 9. The embodiment of the spout shown in the drawings is particularly suitable for screwing onto the collar of a tube or a toothpaste bottle. To this end, threads 10 are formed on the inner face of the skirt 8, as shown in fig 40. It is obvious, however, that the particular method of attachment to a container or the fact of forming the pouring cap from a single part with the container, are not decisive for the assessment of the present invention and moreover come within the scope of the principle thereof.



   Each of the walls of the elastic envelope? wears one. complementary concave suction cups 11 e 12.- These suction cups can be circular, elliptical, square or any other

 <Desc / Clms Page number 8>

 desired shape, and are supported so as to occupy contiguous, complementary or face-to-face relative positions, such that their peripheral marginal edges coincide with one another. In addition, the lateral peripheral marginal edges 13 of the suction cups are arranged or shaped so as to be juxtaposed with each other, while the peripheral end edges, respectively 14 and 15, of these suction cups, are normally spaced apart from each other.

   The normal spacing of the end edges 14 is clearly shown in fig. 3, while the spacing of the end edges 15 is clearly shown in fig. 4. In practice, it does not matter whether this separation of the end edges is the result of the inherent elasticity of the walls of the elastic envelope 7 or that it is due to the relaxed natural shape of the suction cups 11 and 12, provided that a passage remains available, between the suction cups, to debit the contents.



     As indicated above, a particularly favorable method of forming the spout is to mold it from a plastic material of an elastic nature. As a result of this molding process, the finished spout will have the appearance shown clearly in Figs. 4 and 5. As shown in these figures, the upper end edges 14 of the suction cups are maintained in a substantially juxtaposed position, the outlet end of the pouring plug being closed by the joining or welding of the elements forming the walls. .

   This union and sealing is provided by a non-perforated destructible membrane 16, the location of which is determined in the mold by a burr or a slight protrusion, or by expressly digging a shallow cavity in the mold, at the location where normally the top edges 14 would have been separated by an orifice. The thickness of the membrane is on the order of a few thousandths of an inch.



  Thus, and in order to better represent the location and aspect

 <Desc / Clms Page number 9>

 of the thin membrane 16, the size and proportions thereof have been somewhat exaggerated in the drawings. For a large number of commercial packaging operations, a membrane which has a thickness no greater than that of tissue paper is sufficient; while being continuous and unperforated, in accordance with the requirements of the application for which it is intended.



   In fig. 1 shows, on a somewhat enlarged scale, the upper part of a pouring spout according to the invention, this spout being compressed between the thumb and forefinger of the consumer itself of the product thus packaged. In this figure, the thin destructible membrane 16 has just been broken or ruptured, giving rise to the formation of a slit, orifice or exit opening, delimited by the rough jagged edges 17, coming from the thin membrane which existed there previously, For the purposes of comparison, it will be recalled that each of FIGS. 2, 4 and 5 represents the position occupied by the elements of the pouring spout when the thin desturable membrane 16 is intact,

   prior to initial commissioning or the first use of the cap and the container by the consumer proper. In fig. 1, the consumer's thumb and forefinger exert pressure in the direction indicated by the arrows 0-0 in fig. 5. This flattening and compression of the elastic pouring cap results in a slight deformation of the cap, as a result of which the thin membrane .16 ruptures, splits and splits, leaving unrefined edges 17. - regular, somewhat jagged or jagged. In reality, the irregularities and the jagged appearance are slightly exaggerated in the representation of fig. 1, considering that in reality they could not be seen without the help of a magnifying glass or a microscope.

   Ultimately, it is the edges, 17 which delimit the orifice or opening through which the

 <Desc / Clms Page number 10>

 contents of the receptacle 9 can be debited by the consumer.



   In practice, the suction cup pouring cap according to the present invention can be usefully applied to a wide variety of containers called upon to deliver any fluid, semi-fluid or plastic product. As emerges from Figures 2, 4 and 5, the container 9 is first filled in the normal way in a factory or in an assembly shop, after which the elastic casing 7 is attached thereto, the thin membrane 16 being intact. Then, the function of this thin membrane is to seal the container 9, so as to prevent contamination and leaks during transport and handling of commercial distribution, all without it being necessary to ensure the closure of the containers. suction cups 11, 12.

   On the other hand, in the case of certain types of products, for example gaseous or liquid products under pressure, it may be advantageous to ensure that the suction cups are closed. When such closure of the suction cups is provided, the cavities which extend laterally behind the lower edges 15 of the suction cups 11 and 12 serve as complementary pressure pockets. Consequently, the pressure which builds up in the neck of the receptacle 9, while the suction cups are brought against each other and the dispensing or pouring cap is closed, has the effect of exerting pressure in these recesses, so as to more closely juxtapose the suction cups 11 and 12.

   It will be noted that this compressive closing force is directly proportional to the pressure existing inside the neck of the container and in the part of the distributor cap which constitutes the skirt 8. On the other hand, and in all likelihood, the majority products intended to be sealed and stoppered using the pouring spout according to the invention are not of the type characterized by pressure, and savings can be made in the packaging and the operations of

 <Desc / Clms Page number 11>

 commercial distribution of the container and the stopper if a separate operation to close the vents can be avoided. This is where the usefulness of the membrane appears best.
16.



   As a last resort, the container and the pouring stopper reach the consumer with the thin membrane 16 intact, that is to say unbroken, in the state in which it appears in Figures 2, 4 and 5. In other words, the consumer comes into possession of a container and a pouring cap, the end of which is sealed and covered by a thin membrane.



   However, the initial opening of the container can be effected easily and quickly by simply exerting pressure on the edges of the dispenser in the direction of the opening, using the thumb and forefinger, as shown. in fig. 1. This flattening or compression has the effect of bending the beak and. tends to separate the suction cups 11 and 12 so as to exert a significant breaking force on the thin membrane 16. Given the small thickness of the membrane 16 and since the latter is disposed immediately above the end edges 14 , this membrane tears, leaving an orifice which, as shown in fig. 1, is limited by the edges 17.

   The tearing and bursting of the membrane obviously ceases at the point where the walls of the envelope and the suction cups begin. From this moment, the dispenser cap can be used in the normal way.



   During normal use, after the initial breakage of the thin membrane 16, the letters C in fig. 6 denote a sealing force applied to the stopper or spout, while the letters 0 in FIG. 5 indicate an opening force applied to this plug. Thus, the letters C indicate the direction in which a compressive force must be applied in order to flatten the suction cups 11 and 12 and to close the passage.

 <Desc / Clms Page number 12>

 longitudinal flow which, starting from the container 9, passes through the skirt 8, passes between the faces of the suction cups 11 and 12 and exits through the orifice limited by the edges 17.

   This compressive force can be applied by the thumb and forefinger of one hand, so that the other hand can be used to hold a toothbrush, a badger, a bandage, a glass. drink, or a similar accessory. As these suction cups 11 and 12 are pressed directly against each other, so as to be fully applied against each other and their peripheral edges also and fully against each other, the product which hitherto between the faces of the vents is either expelled from the top, through the orifice limited by the edges 17, or downwards, towards the neck of the container, beyond the edges 15.

   When the thumb and forefinger let go, the suction cups remain flattened against each other, while the pressure in the container keeps the spout in the closed position of fig. 6. It should also be noted that this closed position corresponds to a hermetic and positive sealing of the container, so as to prevent any contamination, evaporation and deterioration.



  This is a factor of great importance when the product contained in vessel 9 is liable to evaporation or is subject to deterioration when exposed to the atmosphere.



   When it comes to opening the distributor cap after it had already been opened a first time, a compressive force is applied at right angles to the force acting in the direction of the closure, as shown by arrows 0-0 in Figures 3 and 5. This force in the 0-0 direction has the effect of deforming and bending the walls of the elastic casing 7, so that the suction cups 11 and 12 open and separate, so that the parts of the spout

 <Desc / Clms Page number 13>

 or distributor cap can again occupy the position of FIG. 3.

   The product contained in the container 9 can be - then debited either by inverting this container or, and when this container is a tube, by flattening the latter, which causes the product to escape through the skirt 8 and by flowing opposite the concave faces of the suction cups 11 and 12. to move outward through the opening limited by the edges 17.



   It emerges from the foregoing that, in accordance with the objectives assigned to the present invention, this makes it possible to establish a stopper or pouring spout or dispenser, which can be used in combination with compressible tubes or with other. receptacles that can contain a wide range of products. Thanks to the thin destructible membrane which seals the outlet end of the dispenser cap after packing and during commercial distribution operations, this cap protects the contents of the receptacle against evaporation, contamination or loss. By thereby eliminating the need to compress the suction cups prior to their release into the market and shipping, a less expensive and more attractive packaged product is obtained.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1) Bouchon ou bec distributeur ou verseur, pouvant être ernené à une position d'ouverture ou à une position de fermeture, ce bouchon comprenant : deux éléments d'obturation complémentaires, disposés face à face et présentant des bords périphériques coincidants, au moins un de ces éléments d'obturation étant uneventouse élastique compressible ; 1) Stopper or dispensing or pouring spout, which can be ernené to an open position or to a closed position, this stopper comprising: two complementary closure elements, arranged face to face and having coincident peripheral edges, at least one of these closure elements being a compressible elastic suction cup; une jupe qui descend à partir desdits éléments d'obturation complémentaires, les bord$ périphériques latéraux desdits éléments d'obturation complémentaires étant relativement rigides et étant en contact entre eux à joint étanche, les bords périphériques en bout étant normalement écartés, de manière à définir un passage longitudinal de distribution ou d'écoulement qui s'étend d'un bout à l'autre, entre les éléments d'obturation et à travers la jupe, cela lorsque le bouchon occupe la position d'ouverture, avec ceci que les bords périphériques en bout, situés à une extrémité desdits éléments d'obturation complémentaires, sont réunis par une mince mem- brane non perforée, a skirt which descends from said complementary sealing elements, the lateral peripheral edges of said complementary sealing elements being relatively rigid and being in contact with one another with a tight seal, the peripheral edges at the end being normally spaced apart, so as to define a longitudinal distribution or flow passage which extends from one end to the other, between the closure elements and through the skirt, this when the stopper occupies the open position, with this that the edges end peripherals, located at one end of said complementary closure elements, are joined by a thin non-perforated membrane, pouvant être détruite par une pression des doigts appliquée extérieurement et qui provoque une déformation desdits bords périphériques latéraux opposés. which can be destroyed by finger pressure applied externally and which causes deformation of said opposite lateral peripheral edges. 2) Bouchon ou bec distributeur ou verseur pouvant être amemé à une position d'ouverture ou à une position de fermeture, ce bouchon comprenant : deux éléments d'obturation complémentaires, disposés face à face et présentant des bords périphériques coincidants, au moins un de ces éléments d'obturation étant une ventouse élastique campressible ; 2) Stopper or dispensing or pouring spout which can be brought to an open position or to a closed position, this stopper comprising: two complementary closure elements, arranged face to face and having coincident peripheral edges, at least one of these shutter elements being a compressible elastic suction cup; une jupe qui descend à partir des- dits éléments d'obturation complémentaires, les bords périphériques latéraux de ces éléments d'obturation complémentaires étant relativement rigides et étant en contact entre eux à joint étanche, les bords périphériques en bout étant normalement écartés, <Desc/Clms Page number 15> de manière à définir un passage longitudinal de distribution ou d'écoulement qui s'étend d'un bout à l'autre, entre les éle ments d'obturation et à travers la jupe, cela lorsque le bou- chon occupe sa position d'ouverture, avec ceci que les bords périphériques en bout, situés à une extrémité desdits éléments d'obturation complémentaires, sont réunis par une mince membra- ne destructible qui fait corps avec le reste du bouchon distri- buteur et qui chevauche l'intervalle normal entre ces bords, a skirt which descends from said complementary shutter elements, the lateral peripheral edges of these complementary shutter elements being relatively rigid and being in contact with each other with a tight seal, the peripheral edges at the end being normally separated, <Desc / Clms Page number 15> so as to define a longitudinal distribution or flow passage which extends from one end to the other, between the closure elements and through the skirt, this when the stopper occupies its position of opening, with the result that the peripheral edges at the end, located at one end of said complementary closure elements, are joined by a thin destructible membrane which forms an integral part of the rest of the distributor cap and which overlaps the normal interval between these edges, cet- te membrane pouvant être détruite par la pression des doigts ap- pliquée depuis l'extérieur et qui provoque une déformation des bords périphériques latéraux desdits éléments d'obturation com- plémentaires. this membrane can be destroyed by the pressure of the fingers applied from the outside and which causes a deformation of the lateral peripheral edges of said additional closure elements. 3) Bouchon ou bec verseur où distributeur, à ventouse(s), pouvant être amené à une position d'ouverture ou d'écoulement ou à une position de fermeture ou d'obturation, ce bouchon com- prenant : une enveloppe élastique oblongue comportant des parois longitudinales espacées qui se terminent par une extrémité d'en- trée et une extrémité de sortie, ladite extrémité de sortie étant obturée par une mince membrane destructible non perforée qui fait partie intégrante du restant de ladite enveloppe et qui réunit d'autre part lesdites parois l'une à l'autre ; 3) Stopper or spout or dispenser, with suction cup (s), which can be brought to an open or flow position or to a closed or closed position, this stopper comprising: an elongated elastic envelope comprising spaced longitudinal walls which terminate in an inlet end and an outlet end, said outlet end being closed by a thin non-perforated destructible membrane which forms an integral part of the remainder of said envelope and which, on the other hand, joins said walls to each other; deux ventouses concaves campressibles relativement rigides, supportées au voisi- nage l'une de l'autre, de façon à être complémentaires l'une de l'autre, par lesdites parois, au voisinage de ladite extrémité de sortie de l'enveloppe, ces ventouses comprenant des bords pé- riphériques coïncidants, la disposition étant telle que les bords périphériques latéraux desdites ventouses sont appliqués les uns contre les autres, tandis que les bords périphériques d'extrémité peuvent se séparer de manière à limiter un passage de distribution ou d'écoulement longitudinal à travers ladite enveloppe, entre lesdites parois et lesdites ventouses, lorsque le bouchon occupe <Desc/Clms Page number 16> ladite position ouverte de distribution, ladite position d'ob- turation hermétique étant déterminée par l'aplatissement, two relatively rigid campressible concave suction cups, supported in the vicinity of one another, so as to be complementary to one another, by said walls, in the vicinity of said outlet end of the casing, these suction cups comprising coincident peripheral edges, the arrangement being such that the lateral peripheral edges of said suction cups are pressed against each other, while the peripheral end edges may separate so as to limit a dispensing or dispensing passage. longitudinal flow through said envelope, between said walls and said suction cups, when the plug occupies <Desc / Clms Page number 16> said open dispensing position, said hermetically sealed position being determined by the flattening, sous l'effet d'une compression, desdites ventouses, ainsi que par l'établissement d'un contact direct entre lesdits bords d'extré- mité périphériques, ladite position d'ouverture ou de distribu- tion étant obtenue à volonté en déplaçant lesdits bords latéraux des ventouses les uns vers les autres de manière à rompre l'effet d'aspiration, dû au vide, qui existe entre ces ventouses, ladite membrane mince pouvant être détruite sous l'influence de la pres- sion des doigts, appliquée extérieurement et qui entraîne une dé- formation desdites ventouses et un déplacement initial des bords latéraux des ventouses l'un vers l'autre. under the effect of compression of said suction cups, as well as by establishing direct contact between said peripheral end edges, said opening or dispensing position being obtained at will by moving said lateral edges of the suction cups towards each other so as to break the suction effect, due to the vacuum, which exists between these suction cups, said thin membrane being able to be destroyed under the influence of the pressure of the fingers, applied externally and which causes a deformation of said suction cups and an initial displacement of the lateral edges of the suction cups towards each other.
BE560015D BE560015A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE560015A true BE560015A (en)

Family

ID=182477

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE560015D BE560015A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE560015A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US2802608A (en) Sealed valve dispensing device
EP0317908B1 (en) Method and device for the aseptic filling of a package with a liquid
OA13044A (en) Flexible container for liquid.
WO2002038464A1 (en) Drip liquid dispenser
FR2488582A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR FILLING AND CLOSING PLASTIC BAGS CONTAINING FLUID CONTAINERS AND PRODUCTS OBTAINED THEREFROM
CH422561A (en) Dispenser-doser
FR3036384B1 (en) DISTRIBUTION CAP
FR2737196A1 (en) Handling system for set of cartons with pourers - comprises U-section corrugated cardboard part whose first branch, which is supported against the carton upper faces, has openings allowing interlocking of pourers, handle adjoining one branch
EP1808380A1 (en) Flexible pouch for a liquid and method of manufacturing thereof
EP0961732A1 (en) Spout with stopper for containers, particularly for liquid packaging boxes
BE560015A (en)
FR2666078A1 (en) CONTAINER FOR BEVERAGE WITH A NEW DISPENSING MEANS.
WO2007048930A2 (en) Device for packaging and dispensing a product with a bottle provided with a flexible pouch and with a nozzle
FR2780385A1 (en) Metal cover for a drinks bottle
FR2767123A1 (en) NOVEL CONTAINER STRUCTURE AND METHOD FOR PACKAGING A PRODUCT USING THE CONTAINER
EP0593728B1 (en) Receptacle with an opening that can be repeatedly opened and closed and process for the manufacture of same
FR2627155A1 (en) Convertible container
EP1296876A1 (en) Package with strip closure system, method for making same
EP1136387A1 (en) Food dispenser-container consisting of an external support and an internal flexible container
FR2724155A3 (en) PACKAGING, IN PARTICULAR FOR EDIBLE ICE
US20210214143A1 (en) Unit of packaged product, and method of packaging a product
EP2428462B1 (en) Plastic film for covering and holding batches of products and allowing the latter to be opened or separated into sub-batches for easier unpacking
FR2821064A1 (en) Container such as bottle or jar has cap or lid fitted with packing ring comprising core with support(s) for seal(s)
FR2632928A1 (en) CONTAINER FOR FLUID
EP0592299A1 (en) Reclosing process for a small flexible package or packaging bag, manufacturing arrangement and use of this arrangement