BE556732A - - Google Patents

Info

Publication number
BE556732A
BE556732A BE556732DA BE556732A BE 556732 A BE556732 A BE 556732A BE 556732D A BE556732D A BE 556732DA BE 556732 A BE556732 A BE 556732A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
oxygen
fuel
nozzle
jet
furnace
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE556732A publication Critical patent/BE556732A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F27FURNACES; KILNS; OVENS; RETORTS
    • F27BFURNACES, KILNS, OVENS, OR RETORTS IN GENERAL; OPEN SINTERING OR LIKE APPARATUS
    • F27B3/00Hearth-type furnaces, e.g. of reverberatory type; Tank furnaces
    • F27B3/10Details, accessories, or equipment peculiar to hearth-type furnaces
    • F27B3/22Arrangements of air or gas supply devices
    • F27B3/225Oxygen blowing

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative au chauffage d'un. four à réverbère et elle concerne plus particulièrement le dispo- sitif de chauffage, c'est-à-dire un brûleur pour ce four., du type où de l'air préchauffé est dirigé d'en haut dans le jet de combusti- ble; occasionnellement cet air peut être dirigé sous un petit angle contre la charge ou le bain. 



   On sàit depuis longtemps qu'avec un chauffage de ce genre, par exemple., dans un four Martin, le transfert de chaleur de la flamme à la charge est dû pour unè petite partie seulement à la conduction mais beaucoup plus au rayonnement. Par conséquent, dans les cas où la flamme n'est pas brillante par elle même, la quanti- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 té de chaleur transférée par rayonnement a été accrue en carburant la flamme. On sait naturellement depuis longtemps qu'on peut   @   obtenir une combustion plus rapide et plus complète du combustible et finalement une flamme plus courte et plus brillante si on uti- lise de l'oxygène pu de l'air enrichi en oxygène comme agent oxydant au lieu d'air pur.

   Toutefois, une combustion de combus- tible avec de l'oxygène n'a pas fait son chemin car   l'élévation   de la température et l'intensification du rayonnement qui sont avantageuses pour faire fondre la charge imposent une forte contrainte au revêtement, particulièrement au ciel, ce qui fait que les avantages inhérents à une flamme plus chaude étaient contrebalancés par un accroissement de l'usure des matières réfrac- taires formant le revêtement du four. Aussi était-il de pratique courante de s'éloigner d'une combustion qui utilise de l'oxygène comme élément d'enrichissement et de maintenir la température de la flamme et son rayonnement à une valeur plus faible afin d'accroître la durée des parois et du ciel du four. 



   Un but de la présente invention est de fournir un four industriel et plus particulièrement un four destiné à des opéra- tions métallurgiques, dont la. durée du revêtement réfractaire soit accrue. Un autre but de l'invention est de réaliser un. procédé de chauffage spécial pour un tel four, qui conduise à un meilleur rendement de ce dernier. Un autre but encore est de fournir un système de tuyères à combustible combinées à une tuyère sup-   plémentaire   destinée à admettre de l'oxygène pur ou presoue pur dans la flamme chauffante, ce qui permet d'obtenir certains avantages particuliers comme cela ressortira plus clairement de la suite de la description.

   En   résuma   le but de l'invention est donc d'obtenir un chauffage avec lequel la température de la flamme et son   rayonnement   soient accrus localement irais dans lequel l'influence destructrice s,Lr le revêtement ou sur le ciel soit évitée en plus grande partie. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Le chauffage d'un four à réverbère suivant la présente invention se distingue avant tout par une alimentation supplémentai- re d'oxygène amené sous pression dans ou à la partie inférieure du jet de combustible. Une zone spécialement chaude et rayonnante est produite dans la flamme grâce à cette alimentation   d'oxygène   à la partie inférieure du; jet de combustille. La température et le rayonnement élevés agissent profondément dans la. cha.rge      ou le bain directement sous-jacent mais la zone chaude dans la flamme obtenue par l'addition locale d'oxygène est couverte comme par une voûte, vers le haut et les côtés, par la partie plus sombre de la flamme produite par le jet de combustible déjà partiellement brûlé avec l'oxygène contenu dans l'air préchauf- fé.

   En d'autres termes, on produit un jet de flamme comportant une zone intensément surchauffée du côté inférieur, cette zone étant couverte du côté ciel et des parois latérales par les parties de la flamme qui résultent de la..combustion ordinaire, c'est-à-dire du combustible brûlant avec l'air non enrichi en oxygène. On appelle ici ces parties de la flamme la zone sombre du jet deflamme. Le rayonnement de chaleur de la zone surchauffée contribue à son tour à élever la température de la flamme enveloppante de sorte que tout le jet de combustible brûle sur un trajet plus court et plus complètement que s'il n'y avait pas d'alimentation supplémentaire   d.'oxygène;   cependant, ce ré- sultat est atteint sans aucune augmentation du rayonnement qui abimerait les parois et le ciel du four.

   Un autre avantage du chauffage suivant la présente invention réside dans le fait que la pulvérisation du combustible (huile, goudron, etc. ) avec de l'air comprimé ou de la vapeur ne doit pas être effectué avec autant de précision que précédemment puisqu'une postcombus- tion aussi bien qu'une combustion incomplète qui serait provoouée par un mélange insuffisant du combustible et de l'air ne   s5produit   pas grâce à l'alimentation de l'arrivée supplémentaire 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'oxygène.

   Un autre avantage est dû au fait que dans un four Martin toutes les quantités de CO qui montent du bain pendant la période d'ébullition sont brûlées dans le four quand le chauffage suivant      la présente invention est utilisé et par conséquent il ne se pro- duit pas de postcombustion dans la chambre du régénérateur où il ne se produit donc aucune élévation excessive de température. 



    ,   Des recherches effectuées sur un four Martin chauffé conformément à la présente invention ont montré que la période de fusion pour une même charge peut, en comparaison avec une fusion sans alimentation supplémentaire d'oxygène être réduite de 15 à   20%   sans que la durée du ciel et du revêtement soit diminuée. Par la réduction de la durée de toute l'opération de fusion d'un four Martin d'une capacité de   200,tonnes,   on peut facilement gagner deux heures par charge -cE qui représente un accroissement considérable du rendement. 



   Comme il est désirable d'avoir une flamme courte et chaude en même temps qu'une forte alimentation de combustible dans un four Martin pendant la période de fusion et qu'une longue flamme avec seulement une faible consommation de combusti- ble est nécessaire pour le finissage, une. autre particularité de la présente invention consiste à régler l'alimentation d'oxygène de telle manière que pendant le finissage du métal fondu, l'arrivée de l'oxygène puisse être réduite ou coupée complètement. Ce régla- ge de   l'alimentation  d'oxygène peut se faire de toute manière connue. 



   Suivant une forme de réalisation de la présente invention, l'oxygène doit être amené en au moins un jet, son angle   d'inciden-   ce sur le jet de combustible étant variable. Il est ainsi possible de modifier et de déplacer la zone extrêmement chaude et rayonnante de la flamme comme on le désire. Dans un cas extrême, le jet d'oxygène peut être dirigé de manière que l'oxygène passant 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sur le bain brûle le   gaz   CO qui se dégage du métal en fusion. 



     En. changeant   encore la direction suivant   laouelle   le jet d'oxygène est dirigé dans le four, on peut même obtenir une oxydation du carbone aussi bien que des impuretés de la fonte. Le jet d'oxygène est dirigé au moyen d'une tuyère à oxygène réglable cui est re- froidie à l'eau et dont la sortie se trouve en dessous de la sortie du jet de combustible. Si le four comporte deux ou plusieurs tuyères à combustible placées l'une à côté de   l'autre;,   il est préférable de disposer la tuyère à oxygène au milieu des tuyères à combustible, légèrement en dessous du plan commun à ces dernières. 



   Grâce à la fusion rapide rendue possible par la présente invention, le retard au chargement est réduit ou même entièrement supprimé, même lorsqu'on utilise des grosses mitrailles car il n'est plus nécessaire d'attendre qu'une surcharge éventuelle ait fondu dans le four. Cet avantage provient du fait que la zone surchauffée de la flamme fait rapidement fondre tout surplus de grosse mitraille .qui aurait pu être introduit dans le four. 



   On a observé que les vapeurs de   Fe203   qui apparaissent lorsqu'on introduit de l'oxygène dans le bain pour l'oxyder de la façon usuelle, ne se produisent ras avec le chauffage suivant la présente invention; aucune infiltration dans les matériaux basiques du revêtement, ni l'usure qui en résulte, n'ont été observées. 



   Dn a représenté schématiquement, à titre d'exemple deux formes de réalisation de l'invention sur le dessin annexé dans lequel: la figure 1 représente une coupe longitudinale   d'un.   four 
Martin chauffé au gaz, et les figures 2 et 3 représentent respectivement une coupe longitudinale et une coupe transversale d'un autre four Martin chauffé à l'huile, la coupe de la figure 3 étant faite dans le   @   plan de symétrie du four représenté sur la figure 2 et   transversa-   

 <Desc/Clms Page number 6> 

   lenent   à l'entrée du four. 



   Comme un four à réverbère est une construction symétrique,, on n'a représenté au'une moitié du four sur les figures 1 et 2. 



   Le combustible gazeux est introduit dans le four 1 à ciel 2 par l'entrée 3 (figure 1) et   l'air   préchauffé nar l'entrée 4. Le jet de combustible est dirigé sous un angle aigu contre la charge ou bain 5 et il est alimenté d'air par le dessus. 



  De l'oxygène est insufflé dans la partie   Inférieure   du jet de combustible par une tuyère 6 refroidie à l'eau, de sorte que directement au dessus du bain 5.   une   zone 7 de flamme   extrêmement   chaude et rayonnante prend naissance et elle est en partie noyée dans une zone de flamme sombre 8 qui forme une sorte de voûte entre la zone chaude et le ciel et les parois. La flamme sombre provient de la partie du jet de combustible qui est par- tiellement brûlé avec l'air montant par l'entrée   4.   



   Les figures 2 et 3 montrent un orifice d'extrémité avec deux tuyères à huile 9, la tuyère à oxygène 6 refroidie à   l'eau   se trouvant au milieu des tuyères à huile et en dessous du plan commun à ces dernières. La tuyère à oxygène peut être modifiée de telle façon que l'angle d'incidence du jet d'oxygène dans le jet de combustible puisse être modifié suivant les besoins. 



  Dans ce but, la tuyère à oxygène 6 est mobile dans un plan vertical, la   naroi   antérieure et extérieure de la lumière   servant   de pivot. 



  Il est à conseiller de prévoir un déplacement de la tuyère à oxygène tel que le point de coincidence de la flamme 8 et du jet d'oxygène puisse être déplacé le long de le partie inférieure d'au moins la plus grande partie de la flamme 8 de telle manière que la zone de plus grande chaleur, se produisant en ce point de coincidence et à son voisinage, puisse être déplacée le long de l'axe longitudinal de la sole. En outre, il est utile que 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 les tuyères à combustible et à oxygène soient mobiles dans -une   direction   transversale c'est-à-dire perpendiculaire au plan de symétrie longitudinal du   four.,     étànt   bien entendu qu'il est connu d'installer des tuyères à huile mobiles de cette manière. 



  Il n'est donc pas nécessaire de donner plus de détails sur l'exé- cution pratique de cette particularité simplement constructive. 



   La position de la tuyère à oxygène, une fois correctement choisie,peut être maintenue longtemps inchangée; pendant toute la durée d'une opération complète de fusion   commentant   par le chargement du four et se terminant par la coulée de l'acier en fusion, la position de la tuyère à oxygène ne doit pas être ré- glée très souvent. Comme il peut s'écouler plusieurs heures entre deux réglages de la tuyère à oxygène., il est avantageux de sceller la lumière de   la'') paroi   du four par laquelle cette tuyère pénètre à l'intérieur du four, au moyen d'un mortier réfractaire approprié, comme le montre la figure 2.

   On utilise de l'oxygène à l'état relativement pur bien que cette condition ne soit pas critique;   évide nuent,   on peut utiliser de l'oxygène pur si on en a à sa disposition dans l'aciérie. On peut prévoir le préchauffage de l'oxygène mais cela n'est pas nécessaire. 



   Dans un four Martin d'une capa.cité d'environ 200 tonnes et ayant la forme représentée schématiquement sur les figures 2 et 3, on a utilisé les quantités suivantes de combustible et d'o- xygène, respectivement. La tuyère à oxygène refroidie à l'eau avait un diamètre intérieur de 10 millimètres, fournissant de l'oxygène techniquement pur sous une pression de 8 à 12 kg/cm2. 



  Cette tuyère avait un débit de 300 à 550   mètres   cubes d'oxygène 'car heure. La consommation de combustible a   été   de 2000 à   2500   litres à l'heure d'huile   combustible     '(-le     qualité   standard. 



  La fusion de la charge et le travail du métal fondu ont 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 
 EMI8.1 
 -pu %tre effectuas en im tc:"'jJs con'Lr'rc.b1'..-.--:nt :-10indre eue dans un four de Hê':1e capacité '.is sans tuyère ;x. O:TI!?1lle. 



  Le- durre du revêtement réfractaire b.-siue du four n' a pas 5t4 àirilinuée, la ^uali tn âe licier obtenu àtait eu =soins égale à celle de l'acier.obtenu pr4c4;de..mient en portant de charges égales. Dans l'ensemble, la production du four a pu être accrue grâce à la présente invention et la dépense supplémentaire provenant de la   consommation   d'oxygène a été plus que compensée de manière marquée. 
 EMI8.2 
 



  Le chauffage suivant l'invention peut 3videlffi'!lent être appliqué non seulement aux fours Martin mais aussi à tous les autres fours industriels pourvu qu' ils fonctionnent suivant le principe du réverbère. 



   REVENDICATIONS 
1.- Dans un four à réverbère utilisant de l'air préchauf- fé envoyé d'en haut dans le jet de combustible, ce   dernier étant   dirigé éventuellement sous un petit angle contre la   charge   ou 
 EMI8.3 
 le bain, le fait d'utiliser une alinr-ntation sul-ment2irP d'oxygène sous pression envoyé sous for>ae d'un jet à la artie inférieure du jet de combustible. 



   2. - Dans   un   four à.   réverbère   utilisant de l'air préchauf- féenvoyé d'en haut dans le jet de combustible ce dernier étent 
 EMI8.4 
 dirigé éventuellement sous un Défit é'."flle contre 1F, c'.^¯.::.r ;P ou le 1?ain, le fait d'utiliser une alimentation s.Z'v'Ji';rrtc.ir0 d.' a}::T?n0 sous pression envoyé sous for ne d'un j2t 1. la partie inférieure du jnt de cO'r'lJ.rJ'J.s ti '8le, la quantité f 'o=1.Tz4ne a fo;>.r-r,1=7 FtF-nt réglable dans le te-,1--)s. 



  3.- raans un four 8 ,'s..f,.;z, uti3iK?nt (q< 't¯J:.¯¯ß --:r/'c:<:'#l1..î( envoyé d'en haut dans le jet C'" combustible ce dernier 'tant 'diricé '7P "'!PY11' sous =;1= Défit a.:xgl e cc=rJti%e la chsr'.'e 'è.iriçé .ventuelle::.ent SO'.15 -"n net.:. t 2.::::::1e cc:ntr'? lc. c0r'e ou 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to the heating of a. reverberation furnace and more particularly relates to the heating device, that is to say a burner for this furnace, of the type where preheated air is directed from above into the fuel jet ; occasionally this air may be directed at a small angle against the load or the bath.



   It has long been known that with a heating of this kind, for example, in a Martin furnace, the transfer of heat from the flame to the load is due to a small part only to conduction but much more to radiation. Therefore, in cases where the flame is not bright by itself, the quantity

 <Desc / Clms Page number 2>

 The heat transferred by radiation was increased to fuel the flame. It has naturally been known for a long time that a faster and more complete combustion of the fuel and ultimately a shorter and brighter flame can be obtained if oxygen or oxygen-enriched air are used as the oxidizing agent in the oxygen. place of pure air.

   However, combustion of fuel with oxygen did not catch on because the rise in temperature and the intensification of the radiation which are advantageous in melting the charge places a high stress on the coating, particularly on the coating. sky, whereby the advantages inherent in a hotter flame were outweighed by increased wear of the refractories forming the furnace lining. It was therefore common practice to move away from a combustion which uses oxygen as an enrichment element and to keep the temperature of the flame and its radiation at a lower value in order to increase the life of the walls. and from the oven sky.



   An object of the present invention is to provide an industrial furnace and more particularly a furnace intended for metallurgical operations, including the. duration of the refractory lining is increased. Another object of the invention is to achieve a. special heating process for such a furnace, which leads to a better efficiency of the latter. Yet another object is to provide a system of fuel nozzles combined with an additional nozzle intended to admit pure or almost pure oxygen into the heating flame, which makes it possible to obtain certain particular advantages as will emerge more clearly. of the remainder of the description.

   In summary, the aim of the invention is therefore to obtain a heating with which the temperature of the flame and its radiation are increased locally, in which the destructive influence s, Lr the coating or on the sky is largely avoided. .

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The heating of a reverberatory furnace according to the present invention is distinguished above all by an additional supply of oxygen brought under pressure into or to the lower part of the fuel jet. A specially hot and radiant zone is produced in the flame by this supply of oxygen to the lower part of the; fuel jet. The high temperature and radiation act deep in the. cha.rge or the directly underlying bath but the hot zone in the flame obtained by the local addition of oxygen is covered as by a vault, towards the top and the sides, by the darker part of the flame produced by the jet of fuel already partially burned with the oxygen contained in the preheated air.

   In other words, a jet of flame is produced comprising an intensely superheated zone on the lower side, this zone being covered on the sky side and the side walls by the parts of the flame which result from ordinary combustion, this is that is, fuel burning with air not enriched with oxygen. These parts of the flame are called here the dark zone of the flame jet. The heat radiation from the superheated area in turn helps raise the temperature of the enveloping flame so that the entire jet of fuel burns over a shorter path and more completely than if there were no additional power. d. oxygen; however, this result is achieved without any increase in radiation which would damage the walls and the top of the furnace.

   Another advantage of the heating according to the present invention lies in the fact that the spraying of the fuel (oil, tar, etc.) with compressed air or steam does not have to be carried out with as much precision as before since a post-combustion as well as incomplete combustion which would be caused by insufficient mixing of fuel and air does not occur due to the supply of the additional inlet

 <Desc / Clms Page number 4>

 oxygen.

   Another advantage is due to the fact that in a Martin furnace all the quantities of CO which rise from the bath during the boiling period are burned in the furnace when the heating according to the present invention is used and therefore it does not occur. no post-combustion in the regenerator chamber where there is therefore no excessive temperature rise.



    Research carried out on a Martin furnace heated in accordance with the present invention has shown that the melting period for a single charge can, in comparison with a melting without additional oxygen supply, be reduced by 15 to 20% without the duration of the heating. sky and coating is diminished. By reducing the duration of the entire melting operation of a Martin furnace with a capacity of 200 tons, two hours per charge -cE can easily be saved, which represents a considerable increase in efficiency.



   Since it is desirable to have a short, hot flame along with a heavy supply of fuel to a Martin furnace during the melting period and that a long flame with only low fuel consumption is required for the finishing, a. Another feature of the present invention is to regulate the supply of oxygen in such a way that during the finishing of the molten metal, the supply of oxygen can be reduced or shut off completely. This adjustment of the oxygen supply can be done in any known manner.



   According to one embodiment of the present invention, the oxygen must be supplied in at least one jet, its angle of incidence on the jet of fuel being variable. It is thus possible to modify and move the extremely hot and radiant zone of the flame as desired. In an extreme case, the oxygen jet can be directed so that the oxygen passing

 <Desc / Clms Page number 5>

 on the bath burns the CO gas which is released from the molten metal.



     In. changing again the direction following where the oxygen jet is directed into the furnace, it is even possible to obtain oxidation of carbon as well as impurities in the cast iron. The oxygen jet is directed by means of an adjustable oxygen nozzle which is cooled with water and the outlet of which is located below the outlet of the fuel jet. If the furnace has two or more fuel nozzles placed one next to the other; it is preferable to place the oxygen nozzle in the middle of the fuel nozzles, slightly below the plane common to the latter.



   By virtue of the rapid melting made possible by the present invention, the loading delay is reduced or even entirely eliminated, even when using large scrap, since it is no longer necessary to wait for a possible overload to melt in the tank. oven. This advantage arises from the fact that the superheated zone of the flame quickly melts any surplus of coarse grapeshot which may have been introduced into the furnace.



   It has been observed that the Fe 2 O 3 vapors which appear when oxygen is introduced into the bath to oxidize it in the usual manner, do not occur with the heating according to the present invention; no infiltration into the basic materials of the coating, nor the resulting wear, was observed.



   Dn has shown schematically, by way of example two embodiments of the invention in the accompanying drawing in which: FIG. 1 represents a longitudinal section of a. oven
Martin gas heated, and Figures 2 and 3 show respectively a longitudinal section and a cross section of another Martin oil heated oven, the section of Figure 3 being made in the plane of symmetry of the oven shown in figure 2 and transversal

 <Desc / Clms Page number 6>

   lenent at the entrance of the oven.



   As a reverberation furnace is a symmetrical construction, one half of the furnace is not shown in Figures 1 and 2.



   The gaseous fuel is introduced into the furnace 1 to sky 2 through the inlet 3 (figure 1) and the preheated air through the inlet 4. The fuel jet is directed at an acute angle against the charge or bath 5 and it is supplied with air from above.



  Oxygen is blown into the lower part of the fuel jet through a water-cooled nozzle 6, so that directly above the bath 5.a zone 7 of extremely hot and radiant flame arises and it is partly drowned in a dark flame zone 8 which forms a sort of vault between the hot zone and the sky and the walls. The dark flame comes from the part of the fuel jet which is partially burned with the air rising through inlet 4.



   Figures 2 and 3 show an end orifice with two oil nozzles 9, the water-cooled oxygen nozzle 6 being in the middle of the oil nozzles and below the plane common to the latter. The oxygen nozzle can be altered such that the angle of incidence of the oxygen jet in the fuel jet can be altered as required.



  For this purpose, the oxygen nozzle 6 is movable in a vertical plane, the front and outer port of the lumen serving as a pivot.



  It is advisable to provide a displacement of the oxygen nozzle such that the point of coincidence of the flame 8 and the jet of oxygen can be displaced along the lower part of at least the largest part of the flame 8 in such a way that the zone of greatest heat, occurring at this point of coincidence and in its vicinity, can be displaced along the longitudinal axis of the hearth. In addition, it is useful that

 <Desc / Clms Page number 7>

 the fuel and oxygen nozzles are movable in a transverse direction, that is to say perpendicular to the longitudinal plane of symmetry of the furnace., of course it is known to install movable oil nozzles in this way .



  It is therefore not necessary to give more details on the practical execution of this merely constructive feature.



   The position of the oxygen nozzle, once correctly chosen, can be kept unchanged for a long time; throughout the duration of a complete melting operation, commenting on the loading of the furnace and ending with the casting of the molten steel, the position of the oxygen nozzle does not have to be adjusted very often. As several hours may elapse between two adjustments of the oxygen nozzle, it is advantageous to seal the lumen of the ``) wall of the furnace through which this nozzle enters the interior of the furnace, by means of a suitable refractory mortar, as shown in figure 2.

   Relatively pure oxygen is used although this condition is not critical; Obviously, pure oxygen can be used if it is available in the steelworks. The preheating of the oxygen can be provided but this is not necessary.



   In a Martin furnace with a capacity of about 200 tons and having the shape shown schematically in Figures 2 and 3, the following amounts of fuel and oxygen were used, respectively. The water-cooled oxygen nozzle had an inner diameter of 10 millimeters, providing technically pure oxygen at a pressure of 8 to 12 kg / cm2.



  This nozzle had a flow rate of 300 to 550 cubic meters of oxygen per hour. The fuel consumption was 2000 to 2500 liters per hour of fuel oil '(-the standard quality.



  The melting of the charge and the working of the molten metal have

 <Desc / Clms Page number 8>

 
 EMI8.1
 -pu% be performed in im tc: "'jJs con'Lr'rc.b1' ..-.--: nt: -10 cylinder had in a Hê 'furnace: 1e capacity' .is without nozzle; x. O : TI !?



  The hardness of the refractory lining of the furnace did not have to be diluted, the level of care obtained was equal to that of the steel. Obtained pr4c4; de..mient by carrying equal loads . Overall, furnace output could be increased by the present invention and the additional expense from oxygen consumption was more than offset significantly.
 EMI8.2
 



  The heating according to the invention can be applied not only to Martin ovens but also to all other industrial ovens provided that they operate on the reverberation principle.



   CLAIMS
1.- In a reverberatory furnace using preheated air sent from above into the fuel jet, the latter possibly being directed at a small angle against the load or
 EMI8.3
 the bath, the fact of using a sul-ment2irP alinr-ntation of pressurized oxygen sent under for> ae a jet to the lower artie of the fuel jet.



   2. - In an oven. lamppost using preheated air sent from above into the fuel jet which is
 EMI8.4
 possibly directed under a Challenge é '. "flle against 1F, c'. ^ ¯. ::. r; P or the 1? ain, the fact of using a power supply s.Z'v'Ji '; rrtc.ir0 d. ' a} :: T? n0 under pressure sent under the form of a j2t 1. the lower part of the jnt of cO'r'lJ.rJ'Js ti '8le, the quantity f' o = 1.Tz4ne a fo; > .rr, 1 = 7 FtF-nt adjustable in te-, 1 -) s.



  3.- ra in an oven 8, 's..f,.; Z, uti3iK? Nt (q <' t¯J: .¯¯ß -: r / 'c: <:' # l1..î ( sent from above in jet C '"fuel the latter' so 'directed' 7P" '! PY11' under =; 1 = Challenge a.:xgl e cc = rJti% e la chsr '.' e 'è. iriçé. possible ::. ent SO'.15 - "n net.:. t 2.::::::1e cc: ntr '? lc. c0r'e or

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

<Desc/Clms Page number 9> le bain, le fait ci'utiliser au moins une tuyère pour ancrer de l'oxygène sous pression, cette tuyère insufflant l'oxygène dans la partie inférieure du jet de combustible. <Desc / Clms Page number 9> the bath, the fact ci'use at least one nozzle to anchor pressurized oxygen, this nozzle blowing oxygen into the lower part of the fuel jet. Dans un four à réverbère utilisant de l'air préchauf- EMI9.1 f4 er.voT d' ei2 haut- dans le jet de combustible ce dernier étant <'iri14 éventuellement sous un petit angle contre 1:'-. charge ou le bain, le fait d,'v-t5-liseb une alimentation. Du"')"'.l '1--':',- f,<rc r"' oxygène 5.0118 pression, sous la forme d'au moins un j<4n s,-,tc;.e,: li la 'J2.rtie'inférieure du ou des jets de combustible., -'.-ne t[1nt amené par au soins une tuyère qui peut être déplacée dans r-n la.n i.erlendi cu1 a.i re. In a reverberatory oven using preheated air EMI9.1 f4 er.voT of ei2 high- in the fuel jet the latter being <'iri14 possibly at a small angle against 1:' -. load or bath, the fact of, 'v-t5-liseb a feeding. Du "')"'. L '1 -': ', - f, <rc r "' oxygen 5.0118 pressure, in the form of at least one j <4n s, -, tc; .e ,: li the lower 'J2.rtie' of the fuel jet (s)., -'.- does not [1nt brought to care a nozzle which can be moved in rn la.n i.erlendi cu1 ai re. 5.- Four 8. r verbre suivant la re<Tei;ôicati,on 4, c Ï..ra cté-ris en ce c'ue là tuyère oxygène pouvant être orientée e;;>15; un plan perpendicule.ire. 5.- Four 8. r verbra following the re <Tei; ôicati, on 4, c Ï..ra cté-ris in this c'ue oxygen nozzle can be oriented e ;;> 15; a perpendicular plane. 6. - Dans un four à. réverbère utilisant de l'air 1Jr(:'>cl1,¯U:L- fé qui est envoyé d'en haut dans le jet de combustible, ce dernier étant dirigé éventuellement sous un petit angle contre la charge ou le bain, le fait d'utiliser une alimentation supplémentaire EMI9.2 ô'oJxy,4éne sous pression sous la forme d'un jet 8nvoyf la bartie infr ure du jet de combustible, le combustible étant débité par au moins deux tuyères et la tuyère à oxygène etant placée dans le plan de symétrie de ces tuyères à combustible. 6. - In an oven. street lamp using air 1Jr (: '> cl1, ¯U: L- fé which is sent from above into the fuel jet, the latter possibly being directed at a small angle against the load or the bath, to use additional power EMI9.2 ô'oJxy, 4ene under pressure in the form of a jet 8nvoyf the infr ure range of the fuel jet, the fuel being delivered by at least two nozzles and the oxygen nozzle being placed in the plane of symmetry of these fuel nozzles .
BE556732D BE556732A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE556732A true BE556732A (en)

Family

ID=180406

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE556732D BE556732A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE556732A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3078084A (en) * 1958-11-12 1963-02-19 Cornigliano Societa Per Azioni Method and equipment for the intensive use of oxygen in open hearth furnaces for the production of steel
EP0748994A1 (en) * 1995-06-13 1996-12-18 Praxair Technology, Inc. Direct-fired stratified atmosphere furnace system

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3078084A (en) * 1958-11-12 1963-02-19 Cornigliano Societa Per Azioni Method and equipment for the intensive use of oxygen in open hearth furnaces for the production of steel
EP0748994A1 (en) * 1995-06-13 1996-12-18 Praxair Technology, Inc. Direct-fired stratified atmosphere furnace system

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2736854B1 (en) Hybrid plant and method for melting glass
EP2176178B1 (en) Oven and oxy-combustible method for melting vitrifiable materials
EP1379810A1 (en) Combustion method comprising separate injections of fuel and oxidant and burner assembly therefor
FR2535018A1 (en) PULVERIZED CHARCOAL BURNER
FR2590907A1 (en) GAS DETONATION INSTALLATION FOR APPLYING COATINGS ON WORKPIECES
CA2053457A1 (en) Process for heating a thermal chamber and burner
BE556732A (en)
CA2297282C (en) Device for producing hot water
CA2633019A1 (en) Staged oxyfuel combustion method using pre-heated reagents
CA2459802C (en) Method of improving the temperature profile of a furnace
EP3671038B1 (en) Assembly and method for the injection of a gaseous combustion agent
CA2235202A1 (en) Continuous-flow metal distributor of the type that includes at least one plasma torch for reheating the metal
EP0082073B1 (en) Method and apparatus for sintering refractory walls
EP0026145A1 (en) Process for making products based on calcium silicates and/or calcium aluminates
EP0079264B1 (en) Process for the agglomeration of iron ores on a sintering grate, and installation
WO2019175505A1 (en) Submerged burner
FR2837913A1 (en) OXYGEN DOPING PROCESS USING PULSE COMBUSTION
BE833540A (en) DEVELOPMENT OF COWPERS
WO2012085444A1 (en) Discontinuously charged smelting method
EP3803205A1 (en) Submerged burner
BE677811A (en)
FR2728664A1 (en) Furnace with transverse inversion burners
BE634020A (en)
BE570849A (en)
BE546204A (en)