BE553154A - - Google Patents

Info

Publication number
BE553154A
BE553154A BE553154DA BE553154A BE 553154 A BE553154 A BE 553154A BE 553154D A BE553154D A BE 553154DA BE 553154 A BE553154 A BE 553154A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
plates
silo according
rings
silo
uprights
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE553154A publication Critical patent/BE553154A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D88/00Large containers
    • B65D88/02Large containers rigid
    • B65D88/06Large containers rigid cylindrical
    • B65D88/08Large containers rigid cylindrical with a vertical axis
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D88/00Large containers
    • B65D88/26Hoppers, i.e. containers having funnel-shaped discharge sections
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D90/00Component parts, details or accessories for large containers
    • B65D90/02Wall construction
    • B65D90/08Interconnections of wall parts; Sealing means therefor

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Storage Of Harvested Produce (AREA)
  • Drying Of Solid Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne un silo de construction légère, avec ou sans conduite d'aérage, pour sécher ou conserver des produits agricoles, qui est constitué par des tronçons superposables. 



   Un silo connu de ce. type est constitué par une construction de support intérieure, démontable, élevable par étages, et autour de laquelle sont serrées par des dispositifs convenables,à chaque étage, deux moitiés de virole en treillis métallique. 



   Dans une autre forme de réalisation analogue d'un silo, également constitué par des tronçons superposables, est prévue une enveloppe en tissu métallique soutenue par une construction de support extérieure. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   En cas de détérioration des silos de séchage connus, il faut remplacer complètement les parois en tissu métallique intéressées, ou tout un tronçon.du silo, ce qui entraîne de grands frais et nécessite un travail considérable, étant donné qu'en cas de détérioration d'un tronçon inférieur tous ceux se trouvant au-dessus de lui doivent être démontés. De plus, ces silos de séchage ne peuvent sans plus être transformés en silos de conservation. 



   D'autres inconvénients des silos connus à construction de support intérieure, résident dans le fait que la matière conservée dans le silo se dépose sur les surfaces horizontales de la construction de support et y reste lorsqu'on vide le silo. 



   La présente invention vise à éviter ces inconvénients. Le silo doit être- aisément montable et transformable, sans plus, de silo de séchage en silo de conservation. Les endroits défectueux des parois des tronçons doivent pouvoir être remplacés sans qu'il soit nécessaire de démonter les tronçons supérieurs. 



   A cet effet, suivant l'invention, le réservoir à plusieurs tronçons est constitué par des plaques juxtaposées et superposées à la manière d'un.jeu de construction, maintenues dans une charpente assemblée de façon démontable qui les prend en partie de l'extérieur et en partie de l'intérieur en formant des cadres, de façon que   cha-   que plaque puisse être remplacée aisément. 



   La-charpente d'un réservoir à plusieurs tronçons comporte avantageusement des anneaux ou cadres d'extrémité profilés, placés horizontalement et d'une pièce ainsi qu'un seul anneau ou cadre Intermédiaire profilé situé chaque fois entre deux tronçons, qui prennent les plaques de l'extérieur, tandis que tous les anneaux ou cadres sont reliés entre eux de façon amovible par des montants profilés, superposés, s'étendant verticalement, écartés l'un de l'autre de la même distance et prenant les plaques de l'intérieur. L' anneau ou.cadre d'extrémité inférieur est, de façon connue, avantageusement constitué par un profilé en U dont les branches détendent vers l'extérieur et pourvu d'appuis pour les plaques, situés à une 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 certaine distance du bord supérieur.

   Tous les   anneaux   intermédiaires sont identiques et chacun est constitué par   un.     profilé   en T dont l'âme s'étend vers l'extérieur tandis   que,     avantageusement,   au milieu du dos sont prévus des appuis pour les plaques en saillie vers 1' intérieur. 



   Chaque montant vertical est avantageusement constitué par un profilé en T à âme dirigée vers l'intérieur, dont le dos est, aux deux: extrémités découpé d'une longueur égale à environ la demi largeur du dos des anneaux intermédiaires et, du côtéextérieur du des des supports, un pied est prévu aux deux extrémités, de préférence formant un cornière et prenant appui sur les anneaux, tandis que sur le côté intérieur des montants sont fixées des barres de retenue pour les plaques, éclissant deux montants superposés et fixées de façon amovible de part et   d'autre   de l'âme.

   Les cadres formés pa.r les anneaux et montants présentent des surfaces d'appui pour les plaques, situées dans un même plan*
Lorsque le silo est utilisé pour la conservation, les   pla-   ques sont pleines, tandis que s'il est utilisé pour le séchage, par exemple de céréales, de plantes légumineuses,   etc.,   les plaques  du   réservoir et de la conduite de ventilation sont constituées par du treillis métallique, de préférence dingue et renforcé sur les bords. 



  Ces renforcements peuvent être obtenus en repliant ou en ourlant le treillis métallique, ou par une bande entourant le bord du treillis. 



   La conduite de ventilation prévue dans le silo quand il est utilisé pour le séchage peut, de façon connue, être formée de tronçons constitués chacun par au moins deux demi-cylindres perméables à l'air, et dont les. zones verticales des bords sont entourées par des montants qui les tiennent. 



   Chaque tronçon de la   concuite   de ventilation possède   un   . anneau inférieur et un anneau supérieur, fixé du côté intérieur du montant de façon étanche, tandis que les renforcements des bords des demi-cylindres sont en retrait à l'extrémité supérieure du tron-   ('on   et en saillie 'd'une manière correspondante à l'extrémité infé- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 rieure du tronçon. 



   Après montage, les plaques du réservoir et les éléments de      la conduite   d'aérage,   avec leurs renforcements marginaux, sont pourvus d'un revêtement protecteur, de préférence zingués. Dans certains cadres choisis de la charpente, on peut prévoir des plaques pourvues d'ouvertures permettant de mesurer la température, de procéder au nettoyage etc., et dont les bords sont de préférence renforcés. 



  Entre deux montants constitués par des profilés en T de l'enveloppe extérieure, ion peut prévoir un autre montant présentant de part et d'autre des rainures, et constitué de préférence par une tôle façon- née. Entre deux anneaux d'un tronçon on prévoit de préférence des anneaux de renforcement qui entourent de l'extérieur le réservoir et sont parallèles aux tronçons. 



   Les dessins annexés montrent,à titre d'exemple,  une   for- me de réalisation de   l'invention.   



   La figure 1 est une vue schématique d'un silo de séchage, dont la moitié à gauche est une coupe par le milieu. 



   La figure 2 montre schématiquement une vue en plan du silo. 



   La figure 3 est une vue en perspective de   l'intérieur   de l'assemblage III de la figure 1, la barre de retenue étant enlevée d'un côté. 



   La figure 3a est le même assemblage que sur la figure 3 mais vu de   1'. extérieur.   



    La figure 4 est une coupe par la ligne IV-IV de la fièvre 1   
La figure 5 est une coupe longitudinale partielle à plus grande échelle du point V de la figure 1. 



   La figure 6 est une coupe longitudinale partielle à plus grande échelle par la ligne VI-VI de la figure 1. 



   La figure 7 est une coupe longitudinale partielle à plus grande échelle au point VII de la figure 1. 



   La figure 8 est une coupe longitudinale partielle à plus grande échelle de la conduite de ventilation au point VIII de la fi- gure 1. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La figure 9 est une coupe transversale par la 'ligne IX-IX de la figure 8. 



   La figure-10 montre'schématiquement en plan la conduite de ventilation. 



   'Le silo de construction légère 1 est un silo de séchage à section transversale circulaire. Le réservoir 2 du silo repose de façon habituelle sur une construction de support 3 et possède une trémie 4 qui peut aussi être un fond..Au milieu du réservoir 2 est prévue de façon connue une conduite de ventilation 5. 



   Suivant   1* invention,   le réservoir 2 est monté comme   un   .jeu de construction et peut "être constitué d'un certain nombre de   tron-   çons superposés   A,   B, C, D. Le nombre maximum possible de tronçons est évidemment limité par les conditions de résistance. Le réservois 2 à plusieurs tronçons comporte une charpente réalisée de façon à for mer des cadres dans lesquels les plaques 6 formant la paroi   sont..,   en partie de l'extérieur et en partie de l'intérieur, tenues par la charpente.

   Cette dernière est constituée par un anneau   d'extrémité   inférieur reposant sur la construction de support 3, par les amneaux intermédiaires 9 et par les montants 10, .verticaux et   identiques.*   reliant de façon amovible les 'anneaux 7.et 9. L'anneau   d'extrémité   inférieur 7 est constitué par un profilé en U dont les ailes   sont.   



  'tournées vers l'extérieur, auquel est:soudée, à une certaine dis- tance du bord supérieur 11, une barre circulaire 12 formant un é=- paulement en saillie' vers l'intérieur destiné à recevoir les plaque de paroi 6. Les anneaux intermédiaires 9 sont faits de profilés en      T qui sont cintrés et dont les bouts sont soudés, de façon à former des anneaux sans fin. L'âme 14 du profilé en T des anneaux   intermé-   diaitres 9 est dirigée vers l'extérieur, tandis que sur le côté in-   térieur'de   l'anneau 9, et de préférence au milieu de l'aile 15, est fixée une barre 16 sur laquelle les plaques 6 prennent appui.

   L' anneau intermédiaire 9 précité, qui est constitué sur la figure 6 par un anneau profilé en T, et l'appui 16 peuvent, comme le montrent les figures 3 et 3a, être constitués par un seul profilé laminé. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Les montants 10 sont constitués par un profilé en T dont l'âme 17 est dirigée vers l'intérieur,. L'aile 18 des montants 10 est   découpéeà   chaque extrémité d'une longueur équivalente à la demi largeur de 1' aile 15 de l'anneau intermédiaire 9, de sorte qu'à leur endroit de contact 21, les ailes 18 et 15 forment une surface lisse. Aux deux extrémités de l'aile   18 -des   montants 10, sont soudés des pieds 19 faisant saillie de l'aile et prenant appui sur la partie 14. des an- neaux intermédiaires. Les âmes 17 des montants 10 aboutissent envi- ron au milieu de l'anneau 9, de sorte que l'aile 15 des anneaux in- termédiaires 9 se situe entre l'âme 17 et le pied 19 des montants 10. 



   Ces derniers sont reliés .par des vis 20 aux anneaux 7 et 9. A l'en- droit des anneaux intermédiaires   9,   la vis 20 traverse le pied d' un montant   10'du   tronçon inférieur,   l'âme     14   d'un anneau intermédiai, re et le pied 19 d'un montant 10 d'un tronçon supérieur. Pour éclis-- ser les bouts 22 des .âmes 17 de deux montants verticaux superposés
10, on fixe de part et d'autre de   l'âme   17 des deux montants verti- caux 10, à l'aide d'au moins deux vis 24 par montant, des profilés de 'retenue 23. La. branche 23' du profilé 23 laisse subsister un vide servant à recevoir les plaques 6, entre l'aile 18 des montants verti- caux et l'aile 15 des anneaux 9 ainsi que la branche 7' de l'anneau
7.

   Grâce à la forme de réalisation particulière des endroits de liai- son des anneaux 7 et 9 et des montants 10, on obtient des cadres constituant, pour les plaques de paroi placées dans ces cadres, des surfaces d'appui situées dans un même plan. Les plaques de paroi 6 peuvent être placées ou ramplacées individuellement par 'l'intérieur , dans chaque cadre'et il suffit alors de démonter les profilés de retenue 23 correspondants. Les profilés de retenue montés de part et d'autre des âmes 17 des montants verticaux 10, sont reliés par des vis communes   24.   



   Lorsque le silo est utilisé pour la conservation, les pla- ques de paroi 6 doivent être pleines, tandis que pour un silo de sé- chage elles doivent être constituées par des plaques de treillis métallique à ,renforcements marginaux 25. Ces renforcements sont avan- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 tageusement obtenus à l'aide d'un U entourant le bord du treillis. 



   La conduite de  ventilation 5 peut, de manière connue, être formée de tronçons.'Chaque tronçon comporte au moins deux   demi-cylin-   dres 26 en treillis métallique, dentales bords possèdent les mêmes renforcements 25 que les plaques 6. Leurs bords verticaux sont en- tourés et tenus par des montants 29. Chaque tronçon de la conduite de ventilation 5 présente à chaque extrémité des anneaux intérieurs
27 et 28, reliés aux montants 29. Les demi-cylindres 26 en treillis métallique et leurs renforcements marginaux font saillie à l'extrémi- té inférieure du   tronçon,,   tandis qu'à l'extrémité supérieure du tron- çon ils sont en retrait  ...d'une   manière correspondante.

   Lors de l'assem blage des tronçons de la conduite de ventilation montés l'un au- dessus de   l'autre,   les extrémités de deux tronçons voisins s'emboî- tent téléscopiquement, grâce à quoi d'une part le joint entre deux tronçons est rendu étanche et d'autre part les tronçons sont cen-   trés. Les   anneaux 27.et 28 sont reliés rigidement aux montants 29, par exemple par soudure. Les montants 29 sont avantageusement façon nés dans une tôle, de manière à former de part et   d'autre     des rainu-   res dans lesquelles peuvent être glissés les demi-cylindre 26.

   Les montants 29 sont en outre réalisés de.façon à pouvoir loger au mi- lieu une barre 31 sensiblement demi-ronde, avantageusement soudée au montant supérieur, et s'engageant   téléscopiquement   dans le montant inférieur voisin 29 lors de l'assemblage des tronçons. Les plaques
6 du réservoir 2   et 'les   plaques 26 de la conduite de ventilation sont, après assemblage avec les renforcements 25 des bords,   pourvues   d'un revêtement superficiel, de préférence en zinc. Au lieu d'un revêtement superificiel métallique on peut aussi en prévoir un en matière synthétique, ou l'équivalent. Au lieu des plaques 6 décri- tes, on peut aussi prévoir aux endroits appropriés du réservoir 2, des plaques présentant des ouvertures servant à mesurer la   températu-   re, au nettoyage, etc..

   Les bords des ouvertures peuvent être ren- forcés par des tôles en U qui les entourent. L'aile 18 des montants
10 possède avantageusement des broches 32 en saillie vers l'exté- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 rieur sur lesquelles, tout autour du réservoir, prennent appui des anneaux 33. Ces derniers'servent à absorber la pression s'exerçant vers   l'extérieur. ' -  
L'invention n'est en aucune manière limitée à l'exemple montré dans les dessins. De nombreuses modifications sont possibles sans pour autant s'écarter de l'idée de l'invention. C'est ainsi,. par exemple, qu'entre chaque fois deux montants 10 en profilés en T, on peut monter un autre montant constitué par un profilé en tôle, correspondant à la forme de la section transversale de la conduite de ventilation 29.

   Les plaques 6 restent alors entièrement amovibles du fait qu'elles peuvent- être glissées par leurs bords renforcés   25,   latéralement dans les rainures des montants 29. La conduite de venti- lation peut aussi avoir plus de deux montants 29. Ces derniers peu- vent alors aussi être réalisés sous la forme des montants 10 du réser voir extérieur. Le silo peut aussi être utilisé pour conserver du fourrage vert, la trémie   4.   étant alors remplacée par un fond plat. 



   Toutes les particularités ressortant des dessins et de la description font partie de l'invention. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Silo de construction légère, avec ou sans conduite de ventilation, pour sécher ou conserver des produits agricoles, dont le réservoir est constitué par des tronçons superposables, caracté- risé en ce que le réservoir à plusieurs tronçons est constitué par des plaques juxtaposées et superposées à la   manière d'un' jeu   de cons- truction, ces plaques étant tenues par une charpente assemblée de manière démontable qui les prend en partie de l'extérieur et en partie de l'intérieur en formant des cadres, de façon que chacune des plaques soit aisément remplaçable.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a silo of light construction, with or without a ventilation duct, for drying or storing agricultural products, which consists of stackable sections.



   A known silo of this. type consists of an internal support construction, removable, elevable in stages, and around which are clamped by suitable devices, on each stage, two halves of a metal mesh shell.



   In another similar embodiment of a silo, also constituted by superimposable sections, there is provided a casing of metallic fabric supported by an outer support construction.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In the event of deterioration of the known drying silos, it is necessary to completely replace the metallic fabric walls concerned, or an entire section of the silo, which entails great costs and requires considerable work, since in the event of deterioration of the silo. 'a lower section all those above it must be dismantled. In addition, these drying silos can no longer be transformed into storage silos.



   Further disadvantages of the known silos with an interior support construction are that the material retained in the silo settles on the horizontal surfaces of the support construction and remains there when the silo is emptied.



   The present invention aims to avoid these drawbacks. The silo must be easy to assemble and convert, without more, from a drying silo to a storage silo. It must be possible to replace defective places in the walls of the sections without having to remove the upper sections.



   To this end, according to the invention, the tank with several sections is formed by juxtaposed and superimposed plates in the manner of a construction set, held in a frame assembled in a removable manner which takes them partly from the outside. and partly from the inside by forming frames, so that each plate can be easily replaced.



   The frame of a tank with several sections advantageously comprises profiled end rings or frames, placed horizontally and in one piece, as well as a single profiled ring or intermediate frame located each time between two sections, which take the plates of outside, while all the rings or frames are removably connected together by profiled uprights, superimposed, extending vertically, spaced from each other by the same distance and taking the plates from the inside . The lower end ring or frame is, in a known manner, advantageously constituted by a U-profile whose branches extend outwards and provided with supports for the plates, located at a

 <Desc / Clms Page number 3>

 certain distance from the top edge.

   All intermediate rings are the same and each is made up of one. T-profile whose core extends outwardly while, advantageously, in the middle of the back are provided supports for the plates projecting inwardly.



   Each vertical upright is advantageously constituted by a T-profile with an inward-facing core, the back of which is, at both: ends cut out of a length equal to approximately half the width of the back of the intermediate rings and, of the outer side of the supports, a foot is provided at both ends, preferably forming an angle and resting on the rings, while on the inside of the uprights are fixed retaining bars for the plates, splitting two superimposed uprights and fixed in a removable manner on both sides of the soul.

   The frames formed by the rings and uprights have bearing surfaces for the plates, located in the same plane *
When the silo is used for storage, the plates are full, while if it is used for drying, for example of cereals, leguminous plants, etc., the plates of the tank and the ventilation duct are made of wire mesh, preferably crazy and reinforced at the edges.



  These reinforcements can be obtained by folding or hemming the wire mesh, or by a band surrounding the edge of the mesh.



   The ventilation duct provided in the silo when it is used for drying may, in a known manner, be formed of sections each consisting of at least two half-cylinders permeable to air, and of which the. vertical areas of the edges are surrounded by uprights that hold them.



   Each section of the ventilation duct has a. lower ring and an upper ring, fixed on the inner side of the upright in a watertight manner, while the reinforcements of the edges of the half cylinders are recessed at the upper end of the section ('on and protruding' in a corresponding manner at the lower end

 <Desc / Clms Page number 4>

 upper section.



   After assembly, the plates of the tank and the elements of the ventilation duct, with their marginal reinforcements, are provided with a protective coating, preferably galvanized. In certain selected frames of the frame, it is possible to provide plates provided with openings for measuring the temperature, for cleaning, etc., and the edges of which are preferably reinforced.



  Between two uprights formed by T-shaped sections of the outer casing, there may be another upright having grooves on either side, and preferably consisting of a shaped sheet. Between two rings of a section, reinforcing rings are preferably provided which surround the tank from the outside and are parallel to the sections.



   The accompanying drawings show, by way of example, one embodiment of the invention.



   Figure 1 is a schematic view of a drying silo, the left half of which is a section through the middle.



   Figure 2 schematically shows a plan view of the silo.



   Figure 3 is a perspective view of the interior of assembly III of Figure 1 with the retaining bar removed from one side.



   Figure 3a is the same assembly as in Figure 3 but seen from 1 '. outside.



    Figure 4 is a section through the IV-IV line of fever 1
Figure 5 is a partial longitudinal section on a larger scale of point V of Figure 1.



   Figure 6 is a partial longitudinal section on a larger scale taken on line VI-VI of Figure 1.



   Figure 7 is a partial longitudinal section on a larger scale at point VII of Figure 1.



   FIG. 8 is a partial longitudinal section on a larger scale of the ventilation duct at point VIII of FIG. 1.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Figure 9 is a cross section taken on line IX-IX of Figure 8.



   Figure-10 shows schematically in plan the ventilation duct.



   The lightweight construction silo 1 is a drying silo with a circular cross section. The tank 2 of the silo rests in the usual way on a support structure 3 and has a hopper 4 which can also be a bottom. In the middle of the tank 2 is provided in a known manner a ventilation duct 5.



   According to the invention, the tank 2 is mounted as a building set and can be made up of a number of overlapping sections A, B, C, D. The maximum possible number of sections is obviously limited by the lengths. conditions of resistance The reserve 2 with several sections comprises a frame made so as to form frames in which the plates 6 forming the wall are .., partly from the outside and partly from the inside, held by the frame.

   The latter is constituted by a lower end ring resting on the support construction 3, by the intermediate channels 9 and by the uprights 10, .vertical and identical. * Removably connecting the 'rings 7. and 9. The lower end ring 7 is formed by a U-profile whose wings are.



  'facing outwards, to which is: welded, at a certain distance from the upper edge 11, a circular bar 12 forming a protruding shoulder' towards the inside intended to receive the wall plates 6. The Intermediate rings 9 are made of T-profiles which are bent and whose ends are welded, so as to form endless rings. The web 14 of the T-profile of the intermediate rings 9 is directed outwards, while on the inner side of the ring 9, and preferably in the middle of the flange 15, is fixed a bar 16 on which the plates 6 rest.

   The aforementioned intermediate ring 9, which in FIG. 6 is constituted by a profiled T-ring, and the support 16 can, as shown in FIGS. 3 and 3a, be constituted by a single rolled section.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   The uprights 10 are formed by a T-profile, the core 17 of which is directed inwards. The wing 18 of the uprights 10 is cut at each end of a length equivalent to half the width of one wing 15 of the intermediate ring 9, so that at their point of contact 21, the wings 18 and 15 form a smooth surface. At the two ends of the wing 18 - uprights 10, are welded feet 19 projecting from the wing and bearing on part 14. of the intermediate rings. The webs 17 of the uprights 10 terminate approximately in the middle of the ring 9, so that the flange 15 of the intermediate rings 9 is situated between the web 17 and the foot 19 of the uprights 10.



   These are connected .by screws 20 to the rings 7 and 9. At the place of the intermediate rings 9, the screw 20 passes through the foot of an upright 10 'of the lower section, the core 14 of a ring intermediate, re and the foot 19 of an amount 10 of an upper section. To split the ends 22 of the webs 17 of two superimposed vertical uprights
10, on either side of the web 17 of the two vertical uprights 10, using at least two screws 24 per upright, retaining profiles 23. The branch 23 'of the upright is fixed. profile 23 leaves a gap serving to receive the plates 6, between the flange 18 of the vertical uprights and the flange 15 of the rings 9 as well as the branch 7 'of the ring
7.

   Thanks to the particular embodiment of the places of connection of the rings 7 and 9 and the uprights 10, frames are obtained constituting, for the wall plates placed in these frames, bearing surfaces located in the same plane. The wall plates 6 can be placed or replaced individually from the inside, in each frame, and it is then sufficient to remove the corresponding retaining profiles 23. The retaining profiles mounted on either side of the webs 17 of the vertical uprights 10 are connected by common screws 24.



   When the silo is used for storage, the wall plates 6 should be full, while for a drying silo they should be made of wire mesh plates with marginal reinforcements 25. These reinforcements are advanced.

 <Desc / Clms Page number 7>

 carefully obtained using a U surrounding the edge of the trellis.



   The ventilation duct 5 may, in a known manner, be formed of sections. Each section comprises at least two half-cylinders 26 made of metal mesh, the edges of which have the same reinforcements 25 as the plates 6. Their vertical edges are made of metal mesh. - toured and held by uprights 29. Each section of the ventilation duct 5 has internal rings at each end
27 and 28, connected to the uprights 29. The half-cylinders 26 in metal mesh and their marginal reinforcements protrude at the lower end of the section, while at the upper end of the section they are recessed. ... in a corresponding way.

   When assembling the sections of the ventilation duct mounted one above the other, the ends of two neighboring sections fit together telescopically, thanks to which, on the one hand, the joint between two sections is sealed and on the other hand the sections are centered. The rings 27. and 28 are rigidly connected to the uprights 29, for example by welding. The uprights 29 are advantageously formed in a sheet, so as to form grooves on either side in which the half-cylinders 26 can be slid.

   The uprights 29 are furthermore produced so as to be able to house in the middle a substantially semi-round bar 31, advantageously welded to the upper upright, and engaging telescopically in the neighboring lower upright 29 during the assembly of the sections. The plaques
6 of the tank 2 and 'the plates 26 of the ventilation duct are, after assembly with the reinforcements 25 of the edges, provided with a surface coating, preferably of zinc. Instead of a metallic surface coating, it is also possible to provide one of synthetic material, or the equivalent. Instead of the plates 6 described, it is also possible to provide, at the appropriate places of the tank 2, plates having openings for measuring the temperature, for cleaning, etc.

   The edges of the openings can be reinforced by U-shaped sheets which surround them. The wing 18 of the uprights
10 preferably has pins 32 projecting outwardly.

 <Desc / Clms Page number 8>

 laughing on which, all around the reservoir, bear rings 33. The latter'servent to absorb the pressure exerted towards the outside. '-
The invention is in no way limited to the example shown in the drawings. Many modifications are possible without departing from the idea of the invention. This is how,. for example, that each time between two uprights 10 in T-sections, it is possible to mount another upright consisting of a sheet metal section, corresponding to the shape of the cross section of the ventilation duct 29.

   The plates 6 then remain entirely removable because they can be slid, by their reinforced edges 25, laterally in the grooves of the uprights 29. The ventilation duct can also have more than two uprights 29. The latter can also have more than two uprights 29. then also be made in the form of the uprights 10 of the tank see outside. The silo can also be used to store green fodder, the hopper 4. then being replaced by a flat bottom.



   All the features emerging from the drawings and from the description form part of the invention.



   CLAIMS.



   1.- Silo of light construction, with or without ventilation duct, for drying or storing agricultural products, the tank of which is made up of overlapping sections, characterized in that the multi-section tank is made up of juxtaposed plates and superimposed in the manner of a building set, these plates being held by a dismountably assembled frame which takes them partly from the outside and partly from the inside forming frames, so that each of the plates is easily replaceable.


    

Claims (1)

2.-,Silo suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la charpente d'un réservoir à plusieurs tronçons, présente des anneaux ou cadres d'extrémité profilés, d'une pièce et situés horizontalement ainsi qu'un seul anneau ou cadre profilé intermédiaire <Desc/Clms Page number 9> monté chaque fois entre deux tronçons, tous ces anneaux ou cadres étant reliés entre eux de façon amovible par des montants profilés écartés de la même distance- l'un de l'autre et montés verticalement l'un au-dessus de l'autre. 2 .-, Silo according to claim 1, characterized in that the frame of a tank with several sections, has profiled end rings or frames, in one piece and located horizontally as well as a single ring or profiled frame intermediate <Desc / Clms Page number 9> mounted each time between two sections, all these rings or frames being interconnected removably by profiled uprights spaced the same distance from each other and mounted vertically one above the other. 3.- Silo suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que l'anneau ou le cadre d'extrémité inférieur est réalisé sous forme d'un profilé en U dont-les branches sont de préférence dirigées vers l'extérieur, et qui est pourvu à une certaine distance du bord supérieur, d'appuis pour les plaques. 3.- Silo according to claims 1 or 2, characterized in that the ring or the lower end frame is made in the form of a U-profile whose branches are preferably directed outwards, and which is provided at a certain distance from the upper edge, with supports for the plates. 4.- Silo suivant une des revendications 1 à 3, caractérisé en ce que. tous les anneaux intermédiaires sont réalisés de même et chacun d'eux est constitué par un profilé en T dont l'âme est dirigée vers l'extérieur, tandis qu'avantageusement au milieu de l'aile sont prévus des appuis pour les plaques, en saillie vers l'intérieur.. 4.- Silo according to one of claims 1 to 3, characterized in that. all the intermediate rings are made in the same way and each of them is constituted by a T-profile whose core is directed outwards, while advantageously in the middle of the wing are provided supports for the plates, in protruding inwards. 5.- Silo suivant une des revendications 1 à 4, caractérisé en ce.que chaque montant vertical est avantageusement constitué par un profilé en T dont l'âme est dirigée vers l'intérieur et dont 1' aile est découpée à ses deux extrémités sur une longueur correspon- dant. environ à la moitié de la largeur de l'aile des anneaux inter- médiaires,tandis que du côté extérieur de l'aile des montants est prévu aux deux extrémités, un pied.prenant appui sur les anneaux, et que du côté intérieur des montants, des barres de retenue pour les plaques, recouvrant les extrémités de deux montants superposés, sont fixées de façon amovible de part et d'autre de l'âme. 5.- Silo according to one of claims 1 to 4, characterized in ce.que each vertical upright is advantageously constituted by a T-profile whose core is directed inwardly and which 1 wing is cut at its two ends on a corresponding length. about half the width of the flange of the intermediate rings, while on the outer side of the flange of the uprights is provided at both ends a foot. resting on the rings, and on the inner side of the uprights , retaining bars for the plates, covering the ends of two superimposed uprights, are detachably fixed on either side of the core. 6. - Silo suivant une des revendications 1 à 5, 'caractérisé en ce que les cadres formés pa.r les anneaux et les.montants présentent des surfaces d'appui pour les plaques, situées dans un même plan,, 7.- Silo suivant une des revendications 1 à 6, caractérisé en ce que lorsque le silo est utilisé, pour la conservation, les plaques sont en un matériau plein. 6. - Silo according to one of claims 1 to 5, 'characterized in that the frames formed pa.r the rings and les.montants have bearing surfaces for the plates, located in the same plane ,, 7. Silo according to one of claims 1 to 6, characterized in that when the silo is used for storage, the plates are made of a solid material. 8.- Silo suivant une des revendications 1 à 6, caractérisé en ce que lorsque le silo est utilisé pour le séchage, par exemple de céréales, de plantes légumineuses, etc., les plaques du réservoir <Desc/Clms Page number 10> et de le conduite de ventilation sont constituées par uu treillis métallique avantageusement étamé, et présentent des renforcements marginaux. 8.- Silo according to one of claims 1 to 6, characterized in that when the silo is used for drying, for example cereals, leguminous plants, etc., the plates of the tank <Desc / Clms Page number 10> and the ventilation duct are formed by an advantageously tinned metal mesh, and have marginal reinforcements. 9. - Silo suivant la revendication 8, caractérisé en ce que les renforcements marginaux sont obtenus par repliage ou ourlage du treillis. 9. - Silo according to claim 8, characterized in that the marginal reinforcements are obtained by folding or hemming the mesh. 10.- Silo suivant la revendication 8, caractérisé en ce que le renforcement marginal est constitué par une bande entourant le bord du treillis. 10. A silo according to claim 8, characterized in that the marginal reinforcement is constituted by a strip surrounding the edge of the mesh. 11.- Silo suivant une des revendications 1 à 6 et 8 à 10, caractérisé en ce que la conduite de ventilation peut être formée de tronçons dont chacun est constitué par au moins deux demi-cylindres dont les bords.sont entourés et tenus par des montants. 11. Silo according to one of claims 1 to 6 and 8 to 10, characterized in that the ventilation duct can be formed of sections each of which is constituted by at least two half-cylinders whose edges are surrounded and held by amounts. 12. - Silo suivant la trevendication 11, caractérisé en ce que chaque tronçon présente un anneau supérieur et un anneau inférieur fixés et se raccordant du côté intérieur aux montants, tandis que les renforcements marginaux des demi-cylindres font saillie à l'extrémité supérieure du tronçon et sont en retrait dans une mesure correspondan-' te à l'extrémité inférieure du tronçon. 12. - Silo according to claim 11, characterized in that each section has an upper ring and a lower ring fixed and connecting on the inside to the uprights, while the marginal reinforcements of the half-cylinders project at the upper end of the section and are recessed to an extent corresponding to the lower end of the section. 13.- Silo suivant une des revendications 8 à 16, caractérisé en ce que les plaques du réservoir et de la conduite d'aérage, 'après assemblage et avec leurs renforcements marginaux, sont pourvues d'uss revêtement superficiel, de préférence zinguées. 13. Silo according to one of claims 8 to 16, characterized in that the plates of the reservoir and of the ventilation pipe, 'after assembly and with their marginal reinforcements, are provided with a surface coating, preferably zinc-plated. 14.- Silo suivant une des revendications 1 à 13, caractérisé en 'que certaines plaques, pour la mesure de la température, le net- to-yage etc:3, présentent dès ouvertures avantageusement renforcées aux EMI10.1 : ## 15' $il s&ivaâl; uhe tl'S revendications 1 à H, éaSacfcérlsl e '"tê Mµ àe m6Btants ê8atltüs ar àes pf8fii i 1t tWù. m lllia1ii à en tâte ±8RRe$ .Fñ=. tlâlït â 1,)t t jl\tT àê a,t,.rr : <Desc/Clms Page number 11> 16.- Silo suivant une des revendications 1 à 15, caractérisé en ce qu'entre chaque fois deux anneaux d'un tronçon sont pr. vus des anneaux*de renforcement sans fin, entourant le réservoir et situés horizontalement. 14.- Silo according to one of claims 1 to 13, characterized in 'that some plates, for measuring the temperature, cleaning etc: 3, have advantageously reinforced openings at the EMI10.1 : ## 15 '$ it s &ivaâl; uhe tl'S claims 1 to H, éaSacfcérlsl e '"tê Mµ àe m6Btants ê8atltüs ar àes pf8fii i 1t tWù. m lllia1ii to head ± 8RRe $ .Fñ =. tlâlït â 1,) tt jl \ tT àê a, t, t. rr: <Desc / Clms Page number 11> 16.- Silo according to one of claims 1 to 15, characterized in that each time between two rings of a section are pr. seen from the endless reinforcement rings *, surrounding the tank and located horizontally.
BE553154D BE553154A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE553154A true BE553154A (en)

Family

ID=178077

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE553154D BE553154A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE553154A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4112639A (en) * 1976-02-19 1978-09-12 Az0-Maschinenfabrik Adolf Zimmermann Shell silo
US4561222A (en) * 1982-02-02 1985-12-31 Jansens & Dieperink B.V. Large container especially a silo

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4112639A (en) * 1976-02-19 1978-09-12 Az0-Maschinenfabrik Adolf Zimmermann Shell silo
US4561222A (en) * 1982-02-02 1985-12-31 Jansens & Dieperink B.V. Large container especially a silo

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE553154A (en)
BE1011814A4 (en) Separation element form panel for making walls and displays for temporary events.
EP0559292A1 (en) Connecting element for construction profiles and constructions comprising construction profiles connected by means of such connecting elements
EP0907587A1 (en) Wall or casing made of metal sheets stretched over a frame or structure, and construction procedure
EP2191744B1 (en) Load taking profile
EP0805904B1 (en) Scaffolding platform
EP1760217A1 (en) Modular element for border concrete reinforcement
FR2889552A1 (en) LOST FORMWORK ELEMENT AND MODULE FOR CARRYING OUT SUCH ELEMENT.
FR2573115A1 (en) SCAFFOLDING FRAME PANEL.
FR2919317A1 (en) Thin wall light weight structural floor unit for forming formwork element of reinforced concrete screed, has edges with regions defined by horizontal and vertical flanges, where horizontal flange is supported against upper arris of heel
FR2587388A1 (en) Structure with ceilings forming travel surfaces
FR2616643A1 (en) Modular element for making decorative wooden containers
FR2657909A1 (en) SINGLE AND DOUBLE BEAMS AND POSTS, CONSISTING OF THE MEETING OF RIGHT-Z SECTION PROFILES, IN PARTICULAR FOR THE PRODUCTION OF A PORTIC OR A POTENCY FOR A BUILDING CONSTRUCTION.
FR2763044A1 (en) CONTAINER ON PALLET
FR2917104A1 (en) Superposed and/or juxtaposed gabions assembly for realizing e.g. noise wall, has gabions formed of modular elements with two metallic trellis panels of same height assembled using connecting spiral and foldable on one another
BE1012779A6 (en) Reinforcement and construction including such reinforcement
FR2938519A1 (en) Flange i.e. skylight flange, for use in rolling drum of reel or bobbin for rolling e.g. thread-like material, in building site, has wheel provided with spokes, where flange is in skylight structure
FR2570403A1 (en) Building structure incorporating elements, particularly load-bearing elements, made of bent galvanised sheet metal
FR2560256A1 (en) Mixed floor made of concrete and steel.
FR2741791A1 (en) Frame uprights for storing and displaying merchandise
EP1424452A1 (en) Foldable formwork for a concrete wall
FR2732384A1 (en) Shuttering panel for building wall
FR2691236A1 (en) Framework for openings in outer walls of building, esp. transformer or switching station
FR2575211A2 (en) Improvement to vertical constructions
WO2013164519A1 (en) Formwork and associated floor