BE552384A - - Google Patents

Info

Publication number
BE552384A
BE552384A BE552384DA BE552384A BE 552384 A BE552384 A BE 552384A BE 552384D A BE552384D A BE 552384DA BE 552384 A BE552384 A BE 552384A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
panel
recess
air
recesses
front face
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE552384A publication Critical patent/BE552384A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04BGENERAL BUILDING CONSTRUCTIONS; WALLS, e.g. PARTITIONS; ROOFS; FLOORS; CEILINGS; INSULATION OR OTHER PROTECTION OF BUILDINGS
    • E04B9/00Ceilings; Construction of ceilings, e.g. false ceilings; Ceiling construction with regard to insulation
    • E04B9/04Ceilings; Construction of ceilings, e.g. false ceilings; Ceiling construction with regard to insulation comprising slabs, panels, sheets or the like
    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04BGENERAL BUILDING CONSTRUCTIONS; WALLS, e.g. PARTITIONS; ROOFS; FLOORS; CEILINGS; INSULATION OR OTHER PROTECTION OF BUILDINGS
    • E04B1/00Constructions in general; Structures which are not restricted either to walls, e.g. partitions, or floors or ceilings or roofs
    • E04B1/62Insulation or other protection; Elements or use of specified material therefor
    • E04B1/70Drying or keeping dry, e.g. by air vents
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24DDOMESTIC- OR SPACE-HEATING SYSTEMS, e.g. CENTRAL HEATING SYSTEMS; DOMESTIC HOT-WATER SUPPLY SYSTEMS; ELEMENTS OR COMPONENTS THEREFOR
    • F24D5/00Hot-air central heating systems; Exhaust gas central heating systems

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Electromagnetism (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Duct Arrangements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne un dispositif à orifice d'entrée d'air, notamment pour des panneaux de plafond ou des panneaux pour le revêtement intérieur de locaux. 



   L'invention est fondée en premier   lieu.sur   le fait que lorsqu'on fait entrer de   l'air.   par un panneau de plafond, la partie de ce panneau eritourant l'orifice d'entrée change progressivement de couleur ou devient poussiéreuse de sorte que son aspect diffère de celui des autres parties.-du plafond. 



  Ceci résulte du fait que l'air injecté par des orifices engen- dre une turbulence et des retours d'air dans le local, de sorte que l'air que contient ce local balaie l'aire entourant chaque orifice d'entrée et dépose sur cette aire des particules et vapeurs en suspension dans le local. Chaque orifice d'entrée 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 d'air est ainsi finalement entouré d'une auréole noircie qui donne au plafond un aspect moins attrayant. 



   Le principal but de l'invention est   d'éliminer   ou de réduire les tourbillons d'air balayant la face du panneau tour- née vers l'intérieur du local. Un but de l'invention est égale- ment de créer des panneaux destinés au revêtement intérieur des locaux et ayant de borines propriétés   d'insonorisation.   Un autre but de l'invention est de créer un panneau combiné présentant des orifices d'entrée d'air et empêchant les dépôts de poussière autour de ces orifices, tout en ayant de bonnes propriétés d'in sonorisation. 



   L'invention est principalement caractérisée par le fait que l'orifice d'entrée d'air débouchant dans le local est entouré   d'un   ou de plusieurs évidements pratiqués dans le pan- neau ou dans une surface correspondante, lesdits évidements étant destinés à freiner la turbulence de l'air à 1-'intérieur du local tout autour de l'orifice d'entrée, et à empêcher les tourbillons d'air de balayer l'air entourant l'orifice d'entrée et de déposer des particules de poussière et des vapeurs en   guspension   dans le local. 



   Pour plus de clarté ou décrira ci-après quelques modes de mise en oeuvre*de l'invention en regard du dessin annexé. 



  Il est cependant bien entendu que ses modes de mise en oeuvre ne sont que'des exemples non limitatifs . 



   La fig 1. est une vue sur la face intérieure d'un panneau selon l'invention pour le revêtement d'un plafond ou d'une surface similaire. 



   La fig. 2 est une vue en coupe.longitudinale à plus grande échelle de ce panneau. 



   La fig. 3 est une vue en coupe longitudinale   d'un   autre mode de réalisation du panneau selon l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les figs. 4 et 5 sont respectivement une vue sur la face intérieure et une vue en coupe longitudinale d'un autre mode de réalisation du panneau. 



   La fig. 6 est une vue partielle en coupe d'un autre mode de réalisation du panneau selon l'invention. 



   La fig. 7 est une vue en bout et la fig. 8 est une vue sur la face intérieure d'une variante d'un panneau selon l'invention. 



   La fig. 9 est une vue partielle à plus grande échelle sur la face intérieure du mode de réalisation que montrent les figs. 7 ,et 8. 



   La fig. 10 est une vue en coupe longitudinale d'une partie de ce que montre la fig. 9. 



   La fig. 11 est une vue partielle en coupe longitu- dinale montrant un dessin modifié du panneau représenté sur les figs. 7 et 8. 



     La.   fig. 12 est une vue sur la face extérieure d'un panneau tel-que le montre la fig.   11.   



   Le panneau représenté sur les figs. 1 et 2, destiné au revêtement d'un plafond ou d'une paroi d'un local est un pan- neau 1 délimitant le local, par exemple en plâtre ou une compo- sition de moulage similaire. Dans' cet exemple, le panneau fait corps avec une tubulure d'entrée   d'air   4 dont l'orifice   d'injec-   tion 4a fait légèrement saillie sur la face intérieure du pan- . neau. La face postérieure du panneau 1 est garnie d'une matière appropriée d'insonorisation 3, par exemple de laine minérale, de ciment cellulaire, de plâtre cellulaire ou d'une autre ma- tière convenant à cet effet. La face antérieure du panneau, tournée vers l'intérieur du local, présente des évidements, des canaux, des alvéoles 2, de préférence disposés pour former un dessin symétrique.

   Ces canaux ou alvéoles peuvent s'étendre dans toute l'épaisseur du panneau ou ne laisser qu'une mince   membrane   2a sur le côté postérieur de ce panneau. Cette membrane 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 n'empêche pas sensiblement les sons de pénétrer dans la gar- 
 EMI4.1 
 niture d'insonorisation 3. A proximité de l'orifice 4a de la tubulure d'entrée d'air est pratiqué un évidement 5 dans la face antérieure du panneau 1 tout autour de l'orifice. Cet évidement, combiné éventuellement avec d'autres évidements 2, contribue à empêcher l'air du local de balayer la face antérieure du pan- neau 1 sous   l'action 'du  jet d'air sortant du canal 4, et de déposer par turbulence et retour des particules de poussière et de vapeurs sur le bord de l'orifice 4a L'air reste plus ou moins stagnant dans l'évidement 5.

   Cet évidement 5 et, dans une certaine mesure l'orifice   2,   empêchent donc le noircissement qui résulte du fait que l'air injecté engendre un retour de l'air poussiéreux du local. Le plafond conserve ainsi un aspect de propreté. A cet effet contribue également le fait que les or. bres de l'évidement 5 et des évidements 2 effacent l'impression que les dépôts de poussière engendreraient dans d'autres condi- tions. 



   Les figs. 1 et 2 montrent principalement un exemple dans lequel une tubulure d'entrée d'air 4 est prévue pour l'ad- mission. Sans s'écarter du principe de l'invention, on peut cependant faire entrer l'air par une fente et disposer de part et d'autre de cette fente des évidements 5 destinés à empêcher la formation de tourbillons dans   l'atmosphère   du local. La tubu- lure d'entrée 4 et l'évidement 5 peuvent être également prévus sur les joints entre-deux panneaux consécutifs, une moitié de la tubulure et   de l'évidement   étant prévue dans l'un des panneaux, tandis que l'autre moitié est prévue dans l'autre panneau. 



   Les figs. 3 et 4 montrent que l'orifice 4a de la tubulure d'entrée d'air   4   peut être entouré de plusieurs évidements concentriques 5, 6 pratiqués dans la face antérieure du panneau. 



  L'évidement 5, disposé à proximité de l'orifice d'entrée 4a est alors relativement large et profond, et entouré d'évidements annulaires concentriques 6 moins larges et moins profonds qui 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 contribuent à freiner les mouvements de l'air à l'intérieur du local. La fig. 3 montre-que l'orifice 4a peut déboucher à fleur de la face antérieure du panneau 1. Les évidements 6 peuvent être remplacés par des biseaux ou des profils similaires. 



   Le mode de réalisation que montrent les figs. 4 et 5 comprend un canal à air primaire 9 entouré   d'un   évidement 11 de grande largeur et de gr'ande profondeur,   et d'un     certain  nombre d'évidements 12 moins larges et (ou) moins profonds, et entou- rant l'évidement 11. Ces évidements 12 sont de préférence concen- triques ou disposés symétriquement. Pour éliminer l'effet moins décoratif du trou noir d'entrée   d'air   du canal, l'invention propose de couder ce canal 8 9, de préférence à angle droit de la manière indiquée en   10,   de façon que le canal sombre présente une surface   ayant l'aspect   de la face antérieure du panneau lorsqu'on l'observe de l'intérieur du local.

   La surface apparais- sant dans le coude 10 réduit   d'elle-même   l'aspect du "trou   noir",   mais elle peut être peinte ou conditionnée d'une manière appropriée. 



   De plus, ainsi que le montrent les figs. 4 et 5 et pour améliorer l'effet de freinage de   l'air   que contient le local, et pour empêcher cet air de balayer la surface du panneau, on peut injecter par d'autres canaux 13 de l'air secondaire, ayant de préférence une pression inférieure à celle de l'air primaire, et -pénétrant au moins dans l'évidement 11 entourant   l'orifice   9 destiné à l' entrée de l'air primaire. L'arrivée de l'air dans le canal 8, 9 peut être réglée, en ce qui concerne la vitesse et le débit, par une section appropriée de   l'orifice   d'admission 7 ou d'un certain.nombre de ces orifices. 



   Dans tous les modes de mise en oeuvre de l'invention, l'air arrive dans les tubulures d'entrée en partant d'une chambre de distribution ménagée sur la face postérieure du panneau   1,   3. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La fig. 6 montre unpanneau 1 selon l'invention dans lequel les canaux d'entrée   d'air   14 débouchent dans des rainures 15 du panneau, ce qui produit un effet similaire à celui du coude 10. Il oonvient de disposer les canaux 14 de façon qu'ils soient dans le prolongement d'une paroi de l'évidement 15. Cet agencement est avantageux lorsque le panneau doit être peint, parce qu'il empêche alors la peinture d'abstruer le canal   14.   



   Les trous 2 que montre la fig. 2, et qui sont desti- nés à l'insonorisation, peuvent être remplacés selon les figs. 



  7 à 12 par des évidements 17 ayant la forme de fentes prati- quées dans la face.antérieure du panneau, ces fentes étant à peu près parallèles et de préférence distribuées uniformément. Dans ce cas l'air'arrive par exemple par des fentes   18,   qui sont de préférence parallèles aux fentes   17,   et de préférence disposées de façon que chacune des parois longitudinales de chaque canal soit dans le prolongement de l'une des fentes parallèles 17 du panneau. Le canal partant de l'orifice d'admission de l'air peut être droit (fig. 10) ou coudé (fig. 11). Dans ce dernier cas le canal est forme par des branches décalées   18,   18a Le bord de l'orifice d'entrée du canal 18 peut être également entou- ré d'un évidement 20 (figs. 9 et 10).

   Les évidements 17 et les canaux 18 peuvent être prévus entre deux panneaux consécutifs, une moitié étant pratiquée dans un panneau et l'autre moilié dans l'autre panneau. 



   Ainsi que le montre par exemple la fig. 11 les fentes 17 de chaque panneau peuvent présenter une section trans- - versale de forme à peu près rectangulaire, de préférence   tell    que chaque fente comprenne une partie extérieure   rectangulaire   relativement large formant un gradin avec une partie intérieure plus étroite, de section également rectangulaire, dont une paroi est de préférence dans le prolongement d'une   poi   de la partie plus   large,   sensiblement de la manière indiquée sur la fig. 6. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Dans le mode de réalisation que montrent les figs. 



  11 et   12,   la quantité d'air injectée peut être déterminée par la section de la branche 18 qu'on peut choisir plus ou moins grande.' Dans cet exemple, la garniture d'insonorisation est indiquée en 16. Bien entendu, l'invention n'est pas limitée au mode de réalisation dans lequel les orifices d'entrée d'air et les trous d'insonorisation sont prévus dans le même panneau. 



  Ces orifices et trous peuvent être au contraire prévus respec- tivement dans des panneaux distincts.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a device with an air inlet orifice, in particular for ceiling panels or panels for the interior lining of premises.



   The invention is based primarily on the fact that when air is introduced. by a ceiling panel, the part of this panel surrounding the inlet opening gradually changes color or becomes dusty so that its appearance differs from that of the other parts of the ceiling.



  This results from the fact that the air injected through the orifices generates turbulence and air returns in the room, so that the air contained in this room sweeps the area surrounding each inlet orifice and deposits on it. this area of particles and vapors suspended in the room. Each inlet port

 <Desc / Clms Page number 2>

 air is thus finally surrounded by a blackened halo which gives the ceiling a less attractive appearance.



   The main object of the invention is to eliminate or reduce the vortices of air sweeping the face of the panel turned towards the interior of the room. An object of the invention is also to create panels intended for the interior lining of premises and having borine soundproofing properties. Another object of the invention is to create a combined panel having air inlet openings and preventing dust deposits around these openings, while having good sound reinforcement properties.



   The invention is mainly characterized by the fact that the air inlet orifice opening into the room is surrounded by one or more recesses made in the panel or in a corresponding surface, said recesses being intended to brake. turbulence of the air inside the room all around the inlet port, and to prevent air vortices from sweeping the air surrounding the inlet port and depositing dust particles and vapors hanging in the room.



   For greater clarity, some embodiments * of the invention will be described below with reference to the accompanying drawing.



  However, it is understood that its embodiments are only non-limiting examples.



   Fig 1. is a view of the inner face of a panel according to the invention for coating a ceiling or a similar surface.



   Fig. 2 is a sectional longitudinal view on a larger scale of this panel.



   Fig. 3 is a view in longitudinal section of another embodiment of the panel according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Figs. 4 and 5 are respectively a view of the interior face and a view in longitudinal section of another embodiment of the panel.



   Fig. 6 is a partial sectional view of another embodiment of the panel according to the invention.



   Fig. 7 is an end view and FIG. 8 is a view of the interior face of a variant of a panel according to the invention.



   Fig. 9 is a partial view on a larger scale on the inner face of the embodiment shown in figs. 7, and 8.



   Fig. 10 is a longitudinal sectional view of part of what is shown in FIG. 9.



   Fig. 11 is a partial longitudinal sectional view showing a modified drawing of the panel shown in FIGS. 7 and 8.



     Fig. 12 is a view of the exterior face of a panel as shown in FIG. 11.



   The panel shown in figs. 1 and 2, intended for covering a ceiling or a room wall, is a panel 1 delimiting the room, for example made of plaster or a similar molding composition. In this example, the panel is integral with an air inlet pipe 4, the injection orifice 4a of which protrudes slightly from the interior face of the panel. neau. The rear face of the panel 1 is lined with a suitable soundproofing material 3, for example mineral wool, cellular cement, cellular plaster or another material suitable for this purpose. The front face of the panel, turned towards the interior of the room, has recesses, channels, cells 2, preferably arranged to form a symmetrical pattern.

   These channels or cells can extend throughout the thickness of the panel or leave only a thin membrane 2a on the rear side of this panel. This membrane

 <Desc / Clms Page number 4>

 does not appreciably prevent sounds from entering the room.
 EMI4.1
 soundproofing cover 3. Near the orifice 4a of the air inlet pipe, a recess 5 is made in the front face of the panel 1 all around the orifice. This recess, possibly combined with other recesses 2, contributes to preventing the air from the room from sweeping the front face of the panel 1 under the action of the air jet leaving the channel 4, and from depositing by turbulence. and return of the particles of dust and vapors on the edge of the orifice 4a The air remains more or less stagnant in the recess 5.

   This recess 5 and, to a certain extent the orifice 2, therefore prevent the blackening which results from the fact that the injected air generates a return of the dusty air from the room. The ceiling thus retains an aspect of cleanliness. To this effect also contributes the fact that the gold. bres of the recess 5 and the recesses 2 erase the impression that dust deposits would generate under other conditions.



   Figs. 1 and 2 mainly show an example in which an air inlet pipe 4 is provided for the intake. Without departing from the principle of the invention, it is however possible to allow the air to enter through a slit and to have, on either side of this slit, recesses 5 intended to prevent the formation of vortices in the atmosphere of the room. The inlet pipe 4 and the recess 5 can also be provided on the joints between two consecutive panels, one half of the pipe and of the recess being provided in one of the panels, while the other half. half is provided in the other panel.



   Figs. 3 and 4 show that the orifice 4a of the air inlet pipe 4 can be surrounded by several concentric recesses 5, 6 made in the front face of the panel.



  The recess 5, arranged near the inlet orifice 4a, is then relatively wide and deep, and surrounded by concentric annular recesses 6 which are less wide and shallower which

 <Desc / Clms Page number 5>

 help to slow down the movement of air inside the room. Fig. 3 shows that the orifice 4a can open flush with the front face of the panel 1. The recesses 6 can be replaced by bevels or similar profiles.



   The embodiment shown in Figs. 4 and 5 comprises a primary air channel 9 surrounded by a recess 11 of great width and great depth, and a number of recesses 12 less wide and (or) shallower, and surrounding the Recess 11. These recesses 12 are preferably centered or symmetrically arranged. To eliminate the less decorative effect of the air inlet black hole of the channel, the invention proposes to bend this channel 89, preferably at right angles in the manner indicated at 10, so that the dark channel presents a surface having the appearance of the front face of the panel when observed from inside the room.

   The surface appearing in elbow 10 by itself reduces the appearance of "black hole", but it can be painted or conditioned in a suitable manner.



   In addition, as shown in Figs. 4 and 5 and to improve the braking effect of the air contained in the room, and to prevent this air from sweeping the surface of the panel, it is possible to inject secondary air through other channels 13, preferably having a pressure lower than that of the primary air, and penetrating at least into the recess 11 surrounding the orifice 9 intended for the inlet of the primary air. The inflow of air into the channel 8, 9 can be regulated, as regards speed and flow, by a suitable section of the inlet orifice 7 or by a certain number of these orifices.



   In all the embodiments of the invention, the air arrives in the inlet pipes starting from a distribution chamber provided on the rear face of the panel 1, 3.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Fig. 6 shows a panel 1 according to the invention in which the air inlet channels 14 open into grooves 15 of the panel, which produces an effect similar to that of the elbow 10. It is necessary to arrange the channels 14 so that they are in the extension of a wall of the recess 15. This arrangement is advantageous when the panel is to be painted, because it then prevents the paint from blocking the channel 14.



   The holes 2 shown in fig. 2, and which are intended for soundproofing, can be replaced according to figs.



  7 to 12 by recesses 17 in the form of slits made in the front face of the panel, these slits being approximately parallel and preferably uniformly distributed. In this case the air arrives for example through slots 18, which are preferably parallel to the slots 17, and preferably arranged so that each of the longitudinal walls of each channel is in the extension of one of the parallel slots 17 of the panel. The channel from the air intake opening can be straight (fig. 10) or angled (fig. 11). In the latter case, the channel is formed by offset branches 18, 18a. The edge of the inlet orifice of the channel 18 can also be surrounded by a recess 20 (figs. 9 and 10).

   The recesses 17 and the channels 18 may be provided between two consecutive panels, one half being made in one panel and the other half in the other panel.



   As shown for example in FIG. 11 the slots 17 of each panel may have a cross-section of approximately rectangular shape, preferably such that each slot comprises a relatively wide rectangular outer part forming a step with a narrower inner part, also rectangular in cross-section, one wall of which is preferably in the extension of a poi of the wider part, substantially in the manner indicated in FIG. 6.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   In the embodiment shown in figs.



  11 and 12, the quantity of air injected can be determined by the section of the branch 18 which can be chosen larger or smaller. In this example, the soundproofing trim is indicated at 16. Of course, the invention is not limited to the embodiment in which the air inlet openings and the soundproofing holes are provided in the same. sign.



  These orifices and holes may, on the contrary, be provided respectively in separate panels.


    

Claims (1)

RESUME 1.- Dans un panneau de plafond ou de paroi pour le revêtement intérieur de locaux, comprenant un certain nombre de tubulures d'entrée d'air et un certain nombre d'évidements entourant l'orifice d'entrée de chaque tubulure, ces évidements sont agencés sur chaque panneau pour contrarier la formation de tourbillons autour de l'orifice d'entrée, et pour empêcher l'air de balayer la surface entourant l'ofifice d'entrée , ce qui empêche à son tour le dépôt de particules de poussière et de vapeurs en sus- pension dans l'air du local. ABSTRACT 1.- In a ceiling or wall panel for the interior lining of premises, comprising a certain number of air intake pipes and a certain number of recesses surrounding the inlet orifice of each pipe, these recesses are arranged on each panel to counteract the formation of vortices around the inlet port, and to prevent air from sweeping the surface surrounding the inlet port, which in turn prevents the deposition of dust particles and vapors suspended in the air in the room. 2. - Le panneau présente également dans la face antérieu- re des trous d'insonorisation, disposés de préférence pour former un dessin symétrique, et ne s'étendant éventuellement que partiel- lement dans l'épaisseur du panneau pour transmettre les sons à une garniture d'insonorisation prévue sur la face postérieure du panneau ou dans ce panneau. 2. - The panel also has soundproofing holes in the front face, preferably arranged to form a symmetrical pattern, and possibly extending only partially in the thickness of the panel to transmit sounds to a soundproofing trim provided on the rear face of the panel or in this panel. 3.-,L'orifice d'entrée de la tubulure sur la face anté- rieure du panneau est entouré d'un évidement relativement large et relativement profond, et cet évidement est entouré d'au moins un autre évidement concentrique moins large et moins profond. 3 .-, The inlet of the tubing on the front face of the panel is surrounded by a relatively wide and relatively deep recess, and this recess is surrounded by at least one other smaller and smaller concentric recess. deep. 4.- L'un au moins des orifices d'entrée d'air est une fente de part et d'autre de laquelle est prévu un évidement rola <Desc/Clms Page number 8> tivement large et relativement profond sur la face antérieure du panneau, et au moins un autre évidement moins large et moins pro- fond parallèle au premier. 4.- At least one of the air inlet openings is a slot on either side of which is provided a recess rola <Desc / Clms Page number 8> very wide and relatively deep on the anterior face of the panel, and at least one other less wide and less deep recess parallel to the first. 5. - Le panneau présente sur la face antérieure des évidements parallèles uniformément distribués,dans lesquels débouchent des fentes d'entrée d'air également parallèles à ces évidements. 5. - The panel has uniformly distributed parallel recesses on the front face, into which air inlet slits also open parallel to these recesses. 6.- Chacune des parois longitudinales de la fente est prévue dans le prolongement de l'un des évidements parallèles du panneau. 6.- Each of the longitudinal walls of the slot is provided in the extension of one of the parallel recesses of the panel. 7.- Un évidement est également prévu dans le panneau à côté de la paroi transversale de la. fente. 7.- A recess is also provided in the panel next to the transverse wall of the. slot. 8.- L'orifice d'entrée d'air communique avec un caral coudé traversant le panneau. 8.- The air inlet opening communicates with an elbow caral passing through the panel. 9.- Au moins un canal complémentaire est prévu pour faire entrer de l'air secondaire, et débouche dans l'évidement ou à proximité de celui-ci, et l'air secondaire est de préférence in- jecté sous une pression inférieure à celle de l'air primaire injecté par l'orifice d'entrée. 9.- At least one complementary channel is provided for bringing in secondary air, and opens into or near the recess, and the secondary air is preferably injected at a pressure lower than that. primary air injected through the inlet orifice. 10.- L'orifice d'entrée d'air débouche à peu près à fleur de la face antérieure du panneau ou fait saillie par rapport à cette face. 10.- The air intake opening opens out almost flush with the front face of the panel or protrudes from this face. 11 Plusieurs fentes d'entrée d'air débouchent dans un évidement de la face antérieure du panneau et présentent une sec- tion transversale sensiblement rectangulaire, et chaque fente est disposée de façon qu'une paroi de cette fente soit dans le pro- longement d'une paroi de l'évidement. - 12.- La partie du panneau présentant la face antérieure tournée vers l'intérieur du local est faite en une composition résistante de moulage, tandis que les autres parties du panneau sont faites en une autre matière ayant de bonnes propriétés d'insonorisation. Several air inlet slits open into a recess in the front face of the panel and have a substantially rectangular cross section, and each slit is arranged so that one wall of this slit is in the extension of the panel. 'a wall of the recess. - 12.- The part of the panel having the front face turned towards the interior of the room is made of a resistant molding composition, while the other parts of the panel are made of another material having good soundproofing properties.
BE552384D BE552384A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE552384A true BE552384A (en)

Family

ID=177587

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE552384D BE552384A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE552384A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0128621B1 (en) Box-shaped vehicle door and method for its manufacture
CA2619292C (en) Method for attenuating the noise of a turbofan
EP2422142B1 (en) Smoking room with laminar renewal rate of air
CN105040791A (en) Dual-jet toilet
FR2822225A1 (en) AIR GUIDE CHANNEL
EP3534360B1 (en) Soundproofing coating comprising a honeycomb structure with curved cells formed on either side of a single inner wall
FR3105551A1 (en) Exit cone of an aircraft propulsion unit forming an acoustic treatment system with at least two degrees of freedom
BE552384A (en)
CA3126511A1 (en) Air intake of an aircraft turbojet engine nacelle comprising ventilation orifices for a de-icing flow of hot air
TW200838614A (en) Method and apparatus for supplying a fluid
EP0434577A1 (en) Exhaust outlet with gas cleaner
WO2006097653A1 (en) Glass or glass-ceramic washbasin
FR2624641A1 (en) Device for attenuating the propagation of sound, for air inlet orifices
US20020066236A1 (en) Porous flange
EP1520503A1 (en) Suction nozzle of a vacuum cleaner
BE524931A (en)
FR3067789A3 (en) MODULAR ELEMENT OF GAS DISTRIBUTION
US2898838A (en) Air inlet means, especially in ceiling panels or wall panels
FR2762665A1 (en) Air extractor outlet cover for building ventilation system
JPH1068200A (en) Decoration material for external wall
JPH0868100A (en) Catch basin
JP2001234577A (en) Drain socket for flush toilet bowl, and flush toilet bowl
JPH09145006A (en) Boiler tube
JP2020066894A (en) Joint and system for combined urinals
JPH0598655A (en) Retaining wall drain port