BE540081A - - Google Patents

Info

Publication number
BE540081A
BE540081A BE540081DA BE540081A BE 540081 A BE540081 A BE 540081A BE 540081D A BE540081D A BE 540081DA BE 540081 A BE540081 A BE 540081A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fixed
propellers
cylinder
fingers
boss
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE540081A publication Critical patent/BE540081A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D61/00Elevators or conveyors for binders or combines
    • A01D61/008Elevators or conveyors for binders or combines for longitudinal conveying, especially for combines

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Threshing Machine Elements (AREA)
  • Packaging Of Annular Or Rod-Shaped Articles, Wearing Apparel, Cassettes, Or The Like (AREA)
  • Screw Conveyors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Convoyeur à vis sans fin pour machine agricole. 



   La présente invention concerne un convoyeur à spirale      type à vis sans fin, à destination des récoltes agricoles. 



   Des convoyeurs à spirale de ce type sont   .communément   employés dans les moissonneuses combinées pour prélever les pro- duits coupés par le mécanisme de fauchage à   l'avant   et les dé- livrer aux dispositifs qui, conduisent à l'appareil de battage des épis à l'arrière. 



   Jusqu'à maintenant, dans les convoyeurs à spirale de ce genre, il a été 'de pratique courante de supporter les spires   de 'l'hélice   dans un tube dont la paroi cylindrique est solide Le but de cette disposition est d'empêcher le grain, la pailla   ..antre   matière étrangère de s'accumuler à l'intérieur du   tubé,   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 car ilsest avéré nécessaire de conserver le tube libre de toute obstruction telles que têtes de, boulons de manière à éviter que la récolte ne s'enroule autour et n'engorge le tube et les spires. 



   L'un des buts de la présente invention est de, réaliser un convoyeur à spirale qui soit de fabrication économique, de poids leger, de construction très rigide et de service et entre- tien faciles.. 



   L'invention a pour objet un convoyeur à spirale du type à vis sans fin pour récoltes agricoles, convoyeur, caractérisé parce qu'il comporte des disques axiaux espacés longitudinalement, des entretoises espacées circonférentiellement, fixées rigidement sur les disques et une hélice fixée à l'extérieur sur ces entre- toises, de telle sorte que les disques, les entretoises et les spires de vis forment un ensemble cylindrique tournant de struc- ture analogue à un cadre ouvert. 



   Des doigts rétractiles montés à excentrique à l'inté- rieur de cette structure dans la   zône     d'alimentation,   sont guidés pour s'étendre au delà des entretoises et. pour tourner avec le cylindre., ces doigts servant à alimenter vers la zone   d'alimenta-    tion la récolte provenant du convoyeur et entrainée par la spirale. l'invention s'étend également aux caractéristiques ré- sultant de la description ci-après et des 'dessins annexés ainsi qu'à leurs combinaisons possibles. 



   La description se rapporte à un convoyeur, à spirale conforme à l'invention donné à titre d'exemple et représenté dans les dessins joints dans lesquels : -la figure 1 est-une élévation coupe d'un exemple de convoyeur.. 



   -.les figures 2/3 sont des coupes par   2-2   et 3-3 de la figure 1. 



   - la figure 4 est une élévation   d'extrémité. '     -le   figure 5 est   une   coupe axiale d'un bras coudé 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 constituant un détail du convoyeur, coupe par 5-5 de la figure   4.   



   - la figure 6 est une vue en élévation d'un autre exemple du convoyeur montrant une forme simplifiée appliquée à l'extrémité frontale d'une moissonneuse combinée.   @   
Dans les figures de 1 à 3 le convoyeur   à.spirale'   comprend comme organes de support deux arbres axiaux   10 et   11. En service l'arbre 10 est mû par moteur tandis que l'arbre 11 est toujours stationnaire. L'extrémité extérieure 10 A de l'arbre   10'est   adapté,pour tourner dans un palier et porte fixée sur elle une 
 EMI3.1 
 roue à chaine deoiitrain-ement. L-* extrémité extérieure 11 A de l'are bre 11 est adaptée pour être portée' ;par un support approprié et est carrée de sorte qu'elle peut être fixée dans son support sans tourner. 



   Les arbres'10, 11 portent plusieurs disques. Dans l'exem- ple il est prévu deux disques   12   qui. sont fixés sur   l'arbre   10 et   Ûeux   disques 13 qui. sont tourillonnés sur des paliers 14 sur ,   l'arbre     11.   Les spires des hélices 15 et 16 consistent en deux ailettes enroulées en spirale qui sont respectivement enroulées en hélice dans les sens opposés et qui sont espacées axialement      pour laisser au milieu une z6ne d'alimentation. 



   Dansles figures 1 à 3, les hélices 15 et 16 sont montées au-dessus d'une série de longerons 'longitudinaux parallèles 17 qui s'étendent d'une extrémité à l'autre du convoyeur, ces longe. rons étant montés surles disques   13   et 14. Les longerons   17, -sont   constitués en feuilles ou plats métalliques avec une section transversale profilée pour donner aux longerons une force et une rigidité maximum par rapport à leur poids et pour assurer un appui suffisant pour les hélices 15,   16.   Comme le montrent les figures 2 et 3 chaque longeron présente en coupe des portions ayant le même pourtour circulaire que les disques.

   Dans l'exemple chaque   longeron 17 est rabattu vers l'intérieur entre ces portions pour @   former un canal creux 18 et est également   formé   avec des ailes latérales relevées 19 et 20. Le canal 18 présente vers l'intérieur 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 une courbe dani-circulaire. Les disques 12 et 13 ont une périphé- rie de forme telle que les longerons 17 s'emboîtent en eux. Les disques 12 et 13, les longerons 17 et les hélices 15 et 16 sont soudés¯l'un à l'autre pour former une   structure   à cadre tournante qui est robuste et rigide mais de faible poids et de fabrication économique, son intérieur étant facilement accessible. En outre la structure est.cylindrique, les arbres 10 et 11 étant axiaux avec elle. 



   La zone d'alimentation au milieu de ce convoyeur reçoit des doigts d'alimentation rotatifs rétractiles 30 qui agissent de la manière très connue. Ces doigts s'enroulent vers l'extrérieur à partir de bossages 31 sur lesquels ils sont bou- lonnés. Ces bossages forment des paliers sur un arbre longitudi- nal fixe 32 autour duquel les doigts tournent avec la structure de châssis 12, 13, 15, 16, 17. Les bossages 31 sont serrés sur l'arbre 32 étant espacés entre eux par des colliers 33. L'arbre 
32 est supporté par les arbres axiaux   10,   11 disposés excentrique. ment corme le montrent les figures 1 à 3. L'arbre excentrique 
32 est porté à ses extrémités extérieures par deux bras de ma- nivelles 34 et 35 sur les extrémités intérieures des arbres 10 et Il.

   Etant donné que l'arbre 10 est tournant, le bossage 36 du bras 34 forme un palier tandis que le bossage 37 du bras 35 est fixé rigidement sur l'arbre stationnaire 11. 



   Le bossage 36, du bras coudé 34 est montré en détail dans les figures   4   et 5 .Le bossage proprement dit   est;.un   palier sphérique qui dans l'exemple est constitué en matière plastique thermodurcissable autolubrifiante. Une matière synthétique appro- priée est une résine phénolique comprenant comme renforcement de l'étoupe et contenant environ 5% de graphite comme lubrifiant. 



   Le bossage 36 porte un trou 38 pour graissage additionnel au moyen d'une coupelle à graisse 39 (figure   2).   Une bague   40   à extrémité intérieure découpée 41 est enrobée au moulage dans le bossage 36. 



   Cette bague 40 porte un bras   court,42   avec des flasques 43 sur 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 lesquels est boulonné le bras coudé   34.   Le bord découpé   41   assure une rigidité dans la connexion moulée entre le bossage 36 et la bague   40.   



   Les doigts 30 qui sont tournants,autour de leur arbre de support excentré 32 s'étendent à travers les canaux 18 des longe- rons 17. Les doigts sont guidés par des guides cylindriques 44 qui sont prévus dans les canaux 18, et qui tournent chacun,dans une paire de chapes 45 et 46 arquées, l'une intérieure et l'autre extérieure, boulonnées ensemble et sur les longerons 17. Les cha- pes intérieures 45 s'emboîtent dans les canaux 18 formant ainsi un siège pour les guides 44 Les canaux 18 et les chapes 45 sont formés avec des fentes transversales -non représentées- à travers lesquelles les doigts 30 s'étendent et qui permettent aux doigts d'osciller librement lorsqu'ils tournent .avec la   .structure   12, 13, 
15, 16, 17. 



   Avant de décrire le mode de fonctionnement du convoyeur à spirale des figures 1 à 5, il est utile de considérer la figure 
6 dans laquelle est représenté le montage de ce convoyeur sur une moissonneuse combinée. 



   Le convoyeur,de la figure 6 ne diffère que par le fait que, au lieu de deux hélices à pas opposés avec une zone d'alimenta- tion entre elles, il est prévu une hélice unique plus longue 50 qui. s'étend d'une extrémité de la structure avec une zone d'ali- mentation à son extrémité opposée. Cette moissonneuse combinée est du type dans lequel un élévateur usuel 51 s'étendant vers le haut et vers l'arrière, est   monte   sur chaque côté du   plateau 'de   moisson¯ neuse 52 en face .duquel agit la barre de coupe 53. L'extrémité d'arbre 10 A s'étend à travers un palier 54 sur une paroi latérale 55 de la table et à   l'extérieur   de la paroi, elle porte une roue à chaîne 56 qui est entrarnée par une chaîne 57 venant d'un arbre moteur 58.

   L'autre extrémité d'arbre 11 A s'étend à l'intérieur d'un   .support   59 où il est fixé dans la paroi latérale opposée 60. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Il est visible que le convoyeur à spirale des figures 1 à 5 peut être monté de la même manière que ce convoyeur de la figure 6. 



   Pendant la marche du convoyeur à spirale, suivant les figures 1 à 5 où de la figure 6, la récolte   'coupée.   par la barre frontale passe vers l'arrière sur la plate-forme de moissonneuse vers les hélices opposées 15,   16   ou l'hélice unique 50   où   elle est saisie et convoyée à travers la table vers la zone d'alimen- tation. Les doigts tournants rétractiles 30 alimentent de la manière habituelle les produits vers l'arrière   où.   ils sont éle- vés vers l'appareil de battage. 



   Il a été. constaté que pour autant que le diamètre de la structure tournante 13,14, 17 à disques et longerons est choisi assez grand, il ne se produit pas d'enchevêtrement de la récolte autour de lui. Tout produit pénétrant dans la structure tombe rapidement à l'extérieur entre les pièces composantes sur le fond et coule sur la table de moissonneuse. Les hélices servent à pousser les produits vers la zone d'alimentation où les doigts les envoient vers l'arrière dans l'élévateur habituel. 



   Les..doigts rétractiles 30 peuvent quelquefois se briser ou se tordre et nécessiter leur remplacement. D'autre part les diverses pièces qui sont placées dans la zone d'alimentation ont besoin d'être graissées, ou ajustées ou remplacées éventuellement l'une ou l'autre. Grâce à la forme ouverte de la structure, en for-   @   me de châssis, ces divers travaux peuvent être facilement'exécutés.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Worm conveyor for agricultural machinery.



   The present invention relates to a spiral conveyor type endless screw, intended for agricultural crops.



   Spiral conveyors of this type are commonly employed in combination harvesters to pick up the products cut by the mowing mechanism at the front and deliver them to the devices which lead to the threshing device of the ears. the back.



   Heretofore, in spiral conveyors of this kind, it has been common practice to support the turns of the helix in a tube with a solid cylindrical wall. The purpose of this arrangement is to prevent grain , the straw ... without foreign matter to accumulate inside the casing,

 <Desc / Clms Page number 2>

 because it has proved necessary to keep the tube free from any obstruction such as bolt heads so as to prevent the crop from wrapping around and clogging the tube and the turns.



   One of the objects of the present invention is to provide a spiral conveyor which is of economical manufacture, light weight, very rigid construction and easy to service and maintain.



   The invention relates to a spiral conveyor of the worm type for agricultural crops, conveyor, characterized because it comprises axially discs spaced longitudinally, spacers spaced circumferentially, rigidly fixed to the discs and a propeller fixed to the outside on these spacers, so that the discs, spacers and screw turns form a rotating cylindrical assembly similar in structure to an open frame.



   Retractile fingers mounted eccentrically inside this structure in the feed zone are guided to extend beyond the spacers and. to rotate with the cylinder., these fingers serving to feed the crop coming from the conveyor and driven by the spiral towards the feeding zone. the invention also extends to the features resulting from the following description and the accompanying drawings as well as to their possible combinations.



   The description relates to a conveyor, spiral according to the invention given by way of example and shown in the accompanying drawings in which: FIG. 1 is a sectional elevation of an example of a conveyor.



   -. Figures 2/3 are sections through 2-2 and 3-3 of figure 1.



   - Figure 4 is an end elevation. '-Figure 5 is an axial section of a bent arm

 <Desc / Clms Page number 3>

 constituting a detail of the conveyor, cut through 5-5 in figure 4.



   - Figure 6 is an elevational view of another example of the conveyor showing a simplified form applied to the front end of a combined harvester. @
In Figures 1 to 3, the spiral conveyor comprises two axial shafts 10 and 11 as support members. In service, the shaft 10 is driven by a motor while the shaft 11 is still stationary. The outer end 10 A of the shaft 10 ′ is adapted to rotate in a bearing and carries attached to it a
 EMI3.1
 chain wheel deoiitrain-ement. The outer end 11A of the are bre 11 is adapted to be carried by a suitable support and is square so that it can be fixed in its support without turning.



   Trees '10, 11 carry several discs. In the example, two discs 12 are provided which. are fixed on the shaft 10 and Ûeux discs 13 which. are journaled on bearings 14 on the shaft 11. The turns of the propellers 15 and 16 consist of two spirally wound fins which are respectively helically wound in opposite directions and which are spaced apart axially to leave an area of ?? food.



   In Figures 1 to 3, the propellers 15 and 16 are mounted above a series of parallel longitudinal spars 17 which extend from one end of the conveyor to the other, these lanyards. rons being mounted on the discs 13 and 14. The spars 17, -are made of metal sheets or plates with a profiled cross section to give the spars maximum strength and rigidity in relation to their weight and to ensure sufficient support for the propellers 15, 16. As shown in Figures 2 and 3, each side member has in section portions having the same circular circumference as the discs.

   In the example, each side member 17 is folded inwards between these portions to form a hollow channel 18 and is also formed with raised side wings 19 and 20. The channel 18 presents inwardly

 <Desc / Clms Page number 4>

 a dani-circular curve. The discs 12 and 13 have a shaped periphery such that the side members 17 fit into them. The discs 12 and 13, the side members 17 and the propellers 15 and 16 are welded to each other to form a rotating frame structure which is strong and rigid but of low weight and economical to manufacture, its interior being easily accessible. In addition, the structure is cylindrical, the shafts 10 and 11 being axial with it.



   The feed zone in the middle of this conveyor receives retractable rotary feed fingers 30 which operate in the well known manner. These fingers wind outwards from bosses 31 on which they are bolted. These bosses form bearings on a fixed longitudinal shaft 32 around which the fingers rotate with the frame structure 12, 13, 15, 16, 17. The bosses 31 are clamped on the shaft 32 being spaced from each other by collars. 33. The tree
32 is supported by axial shafts 10, 11 arranged eccentrically. as shown in Figures 1 to 3. The eccentric shaft
32 is carried at its outer ends by two crank arms 34 and 35 on the inner ends of shafts 10 and II.

   Since the shaft 10 is rotating, the boss 36 of the arm 34 forms a bearing while the boss 37 of the arm 35 is rigidly fixed on the stationary shaft 11.



   The boss 36 of the bent arm 34 is shown in detail in Figures 4 and 5. The boss itself is; .a spherical bearing which in the example is made of self-lubricating thermosetting plastic. A suitable synthetic material is a phenolic resin comprising tow as a reinforcement and containing about 5% graphite as a lubricant.



   The boss 36 carries a hole 38 for additional lubrication by means of a grease cup 39 (Figure 2). A ring 40 with a cut-out inner end 41 is embedded in the molding in the boss 36.



   This ring 40 carries a short arm, 42 with flanges 43 on

 <Desc / Clms Page number 5>

 to which the elbow arm 34 is bolted. The cut edge 41 provides rigidity in the molded connection between the boss 36 and the bushing 40.



   The fingers 30 which are rotatable around their eccentric support shaft 32 extend through the channels 18 of the struts 17. The fingers are guided by cylindrical guides 44 which are provided in the channels 18, and which each rotate. , in a pair of arched yokes 45 and 46, one inner and the other outer, bolted together and onto the side members 17. The inner yokes 45 fit into the channels 18 thus forming a seat for the guides 44 The channels 18 and the yokes 45 are formed with transverse slots - not shown - through which the fingers 30 extend and which allow the fingers to oscillate freely as they rotate with the structure 12, 13,
15, 16, 17.



   Before describing the mode of operation of the spiral conveyor of figures 1 to 5, it is useful to consider figure
6 in which is shown the assembly of this conveyor on a combined harvester.



   The conveyor of Fig. 6 differs only in that, instead of two opposing pitch propellers with a feed zone between them, there is provided a longer single propeller 50 which. extends from one end of the structure with a feed zone at its opposite end. This combined harvester is of the type in which a conventional upward and rearwardly extending elevator 51 is mounted on each side of the harvester deck 52 opposite which the cutter bar 53 acts. shaft end 10 A extends through a bearing 54 on a side wall 55 of the table and outside the wall it carries a chain wheel 56 which is interlocked by a chain 57 coming from a shaft engine 58.

   The other shaft end 11A extends inside a .support 59 where it is fixed in the opposite side wall 60.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   It is visible that the spiral conveyor of Figures 1 to 5 can be mounted in the same way as this conveyor of Figure 6.



   During the running of the spiral conveyor, according to figures 1 to 5 or of figure 6, the crop 'cut. through the front bar passes rearward over the harvester platform to opposing propellers 15, 16 or single propeller 50 where it is gripped and conveyed through the table to the feed area. The retractable rotating fingers 30 feed the products backwards or forwards in the usual way. they are raised towards the threshing apparatus.



   He was. found that as long as the diameter of the rotating structure 13, 14, 17 with discs and spars is chosen large enough, there is no entanglement of the crop around it. Any product entering the structure quickly falls outside between the component parts on the bottom and flows onto the combine table. The propellers are used to push the products towards the feeding zone where the fingers send them backwards in the usual elevator.



   The retractable fingers 30 can sometimes break or twist and require replacement. On the other hand the various parts which are placed in the feeding zone need to be greased, or adjusted or possibly replaced one or the other. Thanks to the open form of the structure, in the form of a frame, these various jobs can be easily carried out.


    

Claims (1)

RESUME L'invention s'étend notamment aux caractéristiques ci-après et à leurs combinaisons possibles. <Desc/Clms Page number 7> ABSTRACT The invention extends in particular to the following characteristics and their possible combinations. <Desc / Clms Page number 7> 1 ) Convoyeur à hélice du type vis sans fin pour ré- coltes agricoles ou analogues comprenant un cylindre tournant et portant une ou plusieurs hélices formant vis sans fin condui- sant vers une zone d'alimentation et des doigts rétractiles montés excentriquement dans l'intérieur du dit cylindre dans la zone d'alimentation en étant guidés pour s'étendre à partir du dit Cylindre et tournant avec lui, les dits doigts servant à alimenter vers la zone d'alimentation la récolte amenée par les hélices, convoyeur caractérisé par ce que le cylindre est constitué par des disques espacés longitudinalement et des longerons espacés cir- conférentiellement et fixés à demeure sur les disques, 1) Worm-type propeller conveyor for agricultural crops or the like comprising a rotating cylinder and carrying one or more worm-forming propellers leading to a feed zone and retractable fingers mounted eccentrically in the interior of said cylinder in the feed zone being guided to extend from said Cylinder and rotating with it, the said fingers serving to feed the crop brought by the propellers towards the feeding zone, conveyor characterized in that the cylinder is constituted by discs spaced longitudinally and spaced circumferentially spaced and permanently fixed on the disks, l'hélice ou les hélices de vis sans fin étant fixées à 1'* extérieur sur ces longerons et les hélices forment une structure cylindrique en forme de châssis ouvert, construction plus légère, économique qui évite les risques d'enroulements de :La récolte autour des pièces saillantes éventuelles' et l'engorgement de l'appareil. the worm propeller or propellers being fixed to the outside on these spars and the propellers form a cylindrical structure in the form of an open frame, lighter construction, economical which avoids the risk of winding of: The crop around any protruding parts' and clogging of the device. 2 ) Chaque longeron, est composé de pièces de métal en feuilles ou en plats ayant une section transversale profilée pour lui donner la résistance et la rigidité maximum. 2) Each spar is composed of pieces of sheet or flat metal having a profiled cross section to give it maximum strength and rigidity. 3 ) 'Le profil de section de chaque longeron est à bords retournés pour former un canal creux entre des ailes sur lesquelles) est montée l'hélice de vis sans fin,, Des disques sont prévus avec un pourtour correspon- ' dant à la section profilée des longerons. , 5 ) Les doigts rétractiles sont montés sur un arbre fixe excentré supporté par des arbres axiaux lesquels s'étendent à travers les disques en les supportant. 3) 'The section profile of each spar is with turned edges to form a hollow channel between wings on which) is mounted the worm propeller ,, Disks are provided with a circumference corresponding to the profiled section of the side members. , 5) The retractable fingers are mounted on an eccentric fixed shaft supported by axial shafts which extend through the discs supporting them. 6 ) Le montage excentré fixe des doigts rétractiles est relié à un support ayant un bossage à palier en matière synthé- tique dans lequel le support est moulé. 6) The fixed eccentric mounting of the retractable fingers is connected to a carrier having a synthetic bearing boss into which the carrier is molded. 7 ) Le support comprend une bague enrobée dans le bossage pour encercler la surface du palier. <Desc/Clms Page number 8> 7) The bracket includes a ring embedded in the boss to encircle the bearing surface. <Desc / Clms Page number 8> 80) La bague enrobée dans le support présente un bord découpé. 80) The ring embedded in the support has a cut edge. 9 ) Les doigts rétractiles sont montés sur un arbre excentré supporté par un arbre tournant 'axial sur lequel est fixée la structure de cylindre et dans lequel l'arbre axial est'tourillonné dans un bossage de palier en matière synthétique, l'arbre excentré étant porté par un bras coudé fixé au support sur ledit bossage. 9) The retractable fingers are mounted on an eccentric shaft supported by an axial rotating shaft on which the cylinder structure is fixed and in which the axial shaft is journalled in a synthetic bearing boss, the eccentric shaft being carried by an angled arm fixed to the support on said boss.
BE540081D 1954-07-24 1955-07-25 BE540081A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DEM23915A DE1081711B (en) 1954-07-24 1954-07-24 Conveyor screw intended for conveying stalk-like crops
DEM16238U DE1695719U (en) 1954-07-24 1954-09-11 TINE BEARING, FOR EXAMPLE IN A FEEDING DEVICE.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE540081A true BE540081A (en) 1955-08-13

Family

ID=6711229

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE540081D BE540081A (en) 1954-07-24 1955-07-25

Country Status (4)

Country Link
BE (1) BE540081A (en)
DE (2) DE1081711B (en)
FR (1) FR1128214A (en)
GB (1) GB797686A (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1173715B (en) * 1958-12-30 1964-07-09 Westeraasmaskiner Ab Conveyor device on combine harvesters
DE19803336A1 (en) 1998-01-29 1999-08-05 Deere & Co Rotary conveyor with a rotary body and at least one driver and harvester with such a rotary conveyor

Family Cites Families (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB531682A (en) * 1939-06-08 1941-01-09 Homer Caid Hirsch Material classifier
US2509543A (en) * 1946-08-12 1950-05-30 Indiana Farm Bureau Co Operati Conveyer
DE811510C (en) * 1948-10-05 1951-08-20 Massey Harris Company Collection box for clippings on mowing machines

Also Published As

Publication number Publication date
GB797686A (en) 1958-07-09
DE1695719U (en) 1955-03-31
DE1081711B (en) 1960-05-12
FR1128214A (en) 1957-01-03

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1000408A4 (en) Press make a great balls of size.
BE1005026A3 (en) Combine automotrice.
FR2579410A1 (en) SELF-PROPELLING COMBINE HARVESTER
BE540081A (en)
CN107333532B (en) Drum-type conveyor and agricultural harvesting header
BE1004554A3 (en) APPARATUS FOR harvesting MAIZE OR OTHER CEREALS.
US2677225A (en) Self-propelled swather
FR2472910A1 (en) TILTING DEVICE OF AN AXIAL FLOW SWEEPER HARVESTER
US2858012A (en) Vertical elevator for harvesters
BE664960A (en)
US2329596A (en) Harvester reel
US2795913A (en) Forage harvesting and chopping device
FR2501460A1 (en) HARVESTING ASSEMBLY FOR HARVESTER
FR2544166A1 (en) Tractor-drawn straw cutting machine
FR2589671A1 (en) DEVICE FOR PICKING PLANTS ON THE GROUND
BE1012011A5 (en) Cutter and transport for a grass stem.
FR2532814A1 (en) Pto connected rotary grass mower
US1207065A (en) Swathing attachment for harvesting-machines.
US3005301A (en) Contour mower
FR2623970A1 (en) Machine for taking cuttings from rootstock-producing vines, vine branches or other similar woody elements
EP0199637A1 (en) Machine for harvesting kernels of grain from standing stalks
FR2529743A1 (en) Maize harvester gathering head
BE898260A (en) Chopper.
US783052A (en) Lawn-mower.
JP3310562B2 (en) Combine harvester