BE534521A - - Google Patents

Info

Publication number
BE534521A
BE534521A BE534521DA BE534521A BE 534521 A BE534521 A BE 534521A BE 534521D A BE534521D A BE 534521DA BE 534521 A BE534521 A BE 534521A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
insecticide
water
composition according
parts
fumigant
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE534521A publication Critical patent/BE534521A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01MCATCHING, TRAPPING OR SCARING OF ANIMALS; APPARATUS FOR THE DESTRUCTION OF NOXIOUS ANIMALS OR NOXIOUS PLANTS
    • A01M13/00Fumigators; Apparatus for distributing gases

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Pest Control & Pesticides (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Toxicology (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Insects & Arthropods (AREA)
  • Wood Science & Technology (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Agricultural Chemicals And Associated Chemicals (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à la lutte contre les insectes et les champignons attaquant les cultures sous verre. 



   Le procédé d'application habituel des insecticides et des fongi- cides par pulvérisation de solutions ou de suspensions dans l'eau n'est pas indiqué parce que les plantes peuvent être endommagées par une ré- partition irrégulière des pulvérisations, en raison d'une application ex- cessive d'eau et de la sensibilité beaucoup plus grande à ce traitement des plantes croissant dans les conditions maintenues artificiellement égales. 



   Les insecticides sont généralement appliqués aux cultures sous verre sous la forme d'aérosols, ou sous la forme de fumigatoires, la dis- persion étant assurée par la chaleur ou en pulvérisant ou en évaporant une solution comprenant l'insecticide avec, si on le désire, des adjuvants dans un solvant organique approprié dont le point d'ébullition est infé- rieure à 0 C. De façon à réduire le risque d'endommagement des plantes au minimum, il importe d'éviter la présence dans l'atmosphère de la serre de toute substance autre que   1 agent   insecticide, qui pourrait être absorbée par les plantes. Des conditions optimum sont atteintes sous ce rapport lorsque   1 agent   insecticide est dispersé par une chaleur dont la source ne provoque pas l'émission de produits solides ou gazeux de combustion. 



   On a proprosé de disperser des insecticides par décomposition thermique de certaines substances chimiques. Dans tous les cas, des produits de combustion provenant des réactions entre les divers ingrédients chimiques accompagnent la vapeur de l'insecticide qui est le produit désiré. En outre, comme l'insecticide est mélangé au mélange pyrotechnique et   n'est   libéré que lorsque la réaction est amorcée par l'allumage, une certaine décomposition et une pyrolyse de l'insecticide se produisent. Ces produits de combustion sont acides et phytotoxiques, En outre, le mélange pyrotechnique laisse une cendre résiduelle de matière solide qui est   phy-   totoxique et doit être écartée du voisinage des plantes cultivées. 



   Le but de la présente invention est de procurer une composition fumigatoire qui n'engendre pas de matières étrangères nuisibles et dans laquelle l'ingrédient actif insecticide et fongicide soit émis sous forme de vapeur avec de la vapeur d'eau ( ou bien soit volatilisé dans la vapeur d'eau en formant un aérosol). On arriva à ce résultat en utilisant la chaleur, et la vapeur qui l'accompagne, provenant de l'hydratation de la chaux vive (oxyde de calcium) pour volatiliser la substance appelée ciaprès "insecticide", afin de lutter contre les parasites, les insectes et les maladies des plantes causées par les champignons microscopiques ou fungus. 



   La composition fumigatoire suivant l'invention comprend donc un agent insecticide qui se volatilisé dans la vapeur d'eau, et de l'oxyde de calcium de façon que la vapeur désirée soit obtenue par addition   d'eau.   



  Plusieurs de ces agents insecticides peuvent être inclus dans la compositiono 
Les avantages de l'invention sont   1 absence   de fumée ou de résidus nocifs provenant de la source de chaleur; en fait, le résidu formé de chaux hydratée (hydroxyde de calcium) avec un peu d'agent insecticide non volatilisé peut être avantageusement épandu sur le sol ou mélangé au sol dans le but d'augmenter ses réserves en calcium, d'en améliorer la texture et en même temps de   détruire   les larves de taupin, les   milleu-pattes,   les larves des mouches du chouc, et les insectes nuisibles pour les graines, les tubercules et les systèmes radiculaires des plantes. 



   Si l'on incorpore à l'oxyde de calcium un excès approprié d'insec- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ticide volatil dans la vapeur d'eau ou si on y ajoute une proportion appropriée d'un insecticide ou d'un fongicide non volatil comme troisième ingrédient de la composition fumigatoire., le résidu, après que la réaction avec l'eau a eu lieu, constitué une composition insecticide ou fongicide pouvant être pulvérisée avec de l'eau sur des arbres fruitiers ou d'autres plantes croissant en plein air. 



   Des mélanges d'oxyde de calcium et d'un hydrocarbure chlorée par exemple l'isomère gamma de 1, 2, 3, 4, 5,   6-hexachlorocyclohexane   peuvent être préparés et, par addition d'eau, libèrent dans l'atmosphère l'insecticide sous la forme d'une vapeur mélangée à la vapeur   d'eau.   Si cette vapeur se condense sur une surface froide, on peut observer des cristaux d'insecticide avec la vapeur   d'eau   condensée. Contrairement à ce qu'on pourrait attendre, la décomposition de l'hydrocarbure chloré dans les conditions de la réaction n'est pas complète. 



   Tout insecticide volatil dans la vapeur d'eau peut être utilisé suivant 1'invention. D'autres exemples de ces substances sont la nicotine, l'azobenzène et l'hexachloréthane,
Les exemples qui suivent illustrent l'invention, les parties mentionnées étant en poids. 



  EXEMPLE 1.-
On ajoute 1 partie de Lindane, isomère gamma pur de   1,2,3,4,5,6-   hexachlorocyclohexane, point de fusion   112 C,   à 99 parties de chaux vive, de préférence de la qualité appelée '?légèrement calcinée" qui forme rapidement de la chaux hydratée lorsqu'elle est traitée par l'eau. Après mélange, la composition est emballée dans des récipients appropriés, imperméables à l'humidité. Les récipients en matière plastique, comme le poly- éthylène sont particulièrement convenables. 



   Une livre de cette composition fumigatoire ajoutée à une demipinte d'eau dans un récipient appropriée réagit en libérant assez de   cha-   leur pour volatiliser la plus grande partie du Lindane avec l'eau. Le résidu, formé de chaux hydratée pratiquement sèche avec un peu de Lindane .non volatilisé, peut être mis en suspension et utilisé comme pulvérisation pour les arbres fruitiers ou d'autres plantes, dans le but de détruire les   aphides   ou   bien,   mélangé au sol, il peut servir d'engrais et d'insecticide pour détruire les larves de taupin et d'autres insectes. 



  EXEMPLE   2.-   
On ajoute 1 partie de Lindane et 3 parties de   D.D.T.   (dichlorodiphényl-trichloréthane) à 96 parties de chaux vive; après mélange, on emballe la composition fumigatoire dans des récipients appropriés pour exclure l'accès de l'humidité atmosphérique   Une   livre de la composition ajoutée à une demi-pinte d'eau libère la plus grande partie du Lindane sous forme de vapeur avec la   va--   peur d'eau.

   Le D.D.T. restant pratiquement non volatilisé avec la chaux hydratée résiduelle, constitue une composition insecticide efficace pouvant être pulvérisée sous forme de suspension dans   1 eau   pour détruire les aphides, les chenilles et d'autres insectes nuisibles sur les arbres et les buissons fruitiers, ou peut être appliquée au sol pour détruire les larves de taupin, les poux de bois, les larves de la mouche du chou et d'autres insectes et pour servir d'engrais. 



    EXEMPLE   3.-
On ajoute 1 partie   d'azobenzène   à 99 parties de chaux vive, on 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 mélange et on emballe dans des récipients appropriés comme dans l'exemple
1. La plus grande partie de   l'azobenzène   est volatilisée dans la valeur   d'eau   lorsque la composition fumigatoire est traitée par   l'eau   comme décrit dans les exemples précédente. Le résidu, formé de chaux hydratée, peut être utilement ajouté au sol comme engrais. 



   EXEMPLE 4.0 
On ajoute 5 parties de sulfonate de parachlorphénylparachlor- benzène dans 95 parties de chaux vive, on mélange et on emballe comme dans les exemples   précédentso   Par traitement à   l'eau   de façon décrite plus haut, une partie de l'insecticide, dans ce 'cas un acaricide, se volatilise. Le résidu formé de chaux hydratée et d'ester non volatilisé est utile comme pulvérisation pour arbres fruitiers pour détruire l'araignée rouge et ses oeufs. 



    EXEMPLE 50-    
On ajoute 1 partie de Lindane et 4 parties de métaldéhyde à 95 parties de chaux vive et on traite comme décrit dans les exemples   précé-     den-tes.   La composition fumigatoire détruit les aphides, les mouches, les moustiques et d'autres insectes nuisibles, tandis que le résidu peut être mis en suspension dans   1 eau   ou appliqué au sol pour détruire les limaces et servir d'engrais. 



    EXEMPLE   60- 
1 partie de nicotine est absorbée par 4 parties de   oélite   et on ajoute ce produit à 95 parties de chaux vive. Après mélange et emballage, la composition fumigatoire traitée par   l'eau   comme décrit plus haut est utilisée pour détruire les aphides, les thrips, les insectes à carapace, les chenilles et d'autres insectes nuisibles? le résidu peut être utilisé comme engrais. 



   En variante, on fait sécher et on réduit en poudre du tabac, par exemple la qualité utilisée pour fabriquer la nicotine par traitement par une solution alcaline, suivi d'entraînement à la vapuer, On mélange 10 à 20 parties de tabac en poudre à de la chaux vive pour obtenir 100 parties   d'une   composition fumigatoire. Lorsqu'on y ajoute de   l'eau,   de la nicotine se   volatilise   Le résidu est utile comme engrais, la matière organique étant efficacement stérilisée par la chaleur de réaction entre la composition et   l'eau.   



    EXEMPLE 76-    
On ajoute 0,5 partie de chlorure d'éthyl-mercure à 99,5 parties de chaux vive-, on mélange et on emballe dans des récipients appropriés comme décrit plus haut. Lorsqu'on ajoute de l'eau au produit, le chlorure   d'éthyl-mercure   se volatilise sous la forme   d'une   vapeur fongicide; le résidu formé de chaux hydratée peut être utilisé comme engrais et comme agent de stérilisation du sol. 



  EXEMPLE 8.- 
On ajoute 5 parties de paraformaldéhyde à 95 parties de chaux vive, on mélange et   oemballe   dans des récipients appropriés, comme dans les exemples précédents. Par addition d'eau, la formaldéhyde se vaporise avec la vapeur d'eau, et les vapeurs sont efficaces pour stériliser l'intérieur des serres et d'autres bâtiments. Le résidu peut être appliqué sec au sol ou mélangé à de l'eau et utilisé comme désinfectant du sol et comme engrais. 



   Dans tous les exemples précédents, la chaux vive est utilisée de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 préférence sous la forme d'une poudre ou de granules d'une finesse uniforme. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Composition fumigatoire caractérisée en ce qu'elle comprend au moins un insecticide qui se volatilise dans la vapeur d'eau, et de l'oxyde de calcium,, de façon que par addition   d'eau,   l'insecticide ou les insecticides soient volatilisés et émis avec la vapeur d'eau.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to the fight against insects and fungi attacking crops under glass.



   The usual method of applying insecticides and fungi- cides by spraying solutions or suspensions in water is not indicated because plants can be damaged by uneven distribution of sprays, due to excessive application of water and much greater sensitivity to this treatment of plants growing under conditions maintained artificially equal.



   Insecticides are generally applied to glass crops in the form of aerosols, or in the form of fumigants, dispersal being ensured by heat or by spraying or evaporating a solution comprising the insecticide with, if desired. , adjuvants in an appropriate organic solvent with a boiling point below 0 C. In order to reduce the risk of damage to the plants to a minimum, it is important to avoid the presence in the greenhouse atmosphere any substance other than 1 insecticidal agent, which could be taken up by plants. Optimum conditions are achieved in this respect when the insecticidal agent is dispersed by heat, the source of which does not cause the emission of solid or gaseous combustion products.



   It has been proposed to disperse insecticides by thermal decomposition of certain chemicals. In all cases, combustion products from the reactions between the various chemical ingredients accompany the vapor of the insecticide which is the desired product. Further, since the insecticide is mixed with the pyrotechnic mixture and is not released until the reaction is initiated by ignition, some decomposition and pyrolysis of the insecticide occurs. These combustion products are acidic and phytotoxic. In addition, the pyrotechnic mixture leaves a residual ash of solid matter which is phytotoxic and must be kept away from the vicinity of cultivated plants.



   The object of the present invention is to provide a fumigant composition which does not generate harmful foreign matter and in which the insecticidal and fungicidal active ingredient either vaporizes with water vapor (or is volatilized in water vapor forming an aerosol). This was achieved by using the heat, and the steam that accompanies it, from the hydration of quicklime (calcium oxide) to volatilize the substance called hereafter "insecticide", in order to fight against parasites, insects and plant diseases caused by microscopic fungi or fungi.



   The fumigant composition according to the invention therefore comprises an insecticidal agent which volatilizes in water vapor, and calcium oxide so that the desired vapor is obtained by adding water.



  Several of these insecticidal agents can be included in the composition.
The advantages of the invention are 1 absence of smoke or harmful residues from the heat source; in fact, the residue formed of hydrated lime (calcium hydroxide) with a little non-volatilized insecticidal agent can be advantageously spread on the soil or mixed with the soil in order to increase its calcium reserves, to improve its texture and at the same time destroy wireworm larvae, centipedes, cauliflower larvae, and insects harmful to seeds, tubers and root systems of plants.



   If a suitable excess of insecticide is incorporated into the calcium oxide

 <Desc / Clms Page number 2>

 volatile ticide in water vapor or if an appropriate proportion of an insecticide or non-volatile fungicide is added thereto as the third ingredient of the fumigant composition., the residue, after reaction with water has taken place , consisting of an insecticidal or fungicidal composition which can be sprayed with water on fruit trees or other plants growing outdoors.



   Mixtures of calcium oxide and a chlorinated hydrocarbon, for example the gamma isomer of 1, 2, 3, 4, 5, 6-hexachlorocyclohexane can be prepared and, upon addition of water, release into the atmosphere l insecticide in the form of a vapor mixed with water vapor. If this vapor condenses on a cold surface, insecticide crystals can be observed with the condensed water vapor. Contrary to what one might expect, the decomposition of the chlorinated hydrocarbon under the reaction conditions is not complete.



   Any insecticide volatile in water vapor can be used according to the invention. Other examples of these substances are nicotine, azobenzene and hexachloroethane,
The examples which follow illustrate the invention, the parts mentioned being by weight.



  EXAMPLE 1.-
1 part of Lindane, pure gamma isomer of 1,2,3,4,5,6-hexachlorocyclohexane, melting point 112 C, is added to 99 parts of quicklime, preferably of the so-called "lightly calcined" grade which Rapidly forms hydrated lime when treated with water After mixing, the composition is packaged in suitable moisture-proof containers Plastic containers such as polyethylene are particularly suitable.



   One pound of this fumigant composition added to half a tint of water in a suitable container reacts by releasing enough heat to volatilize most of the Lindane with the water. The residue, formed of practically dry hydrated lime with a little non-volatilized Lindane, can be suspended and used as a spray for fruit trees or other plants, in order to destroy aphids or, alternatively, mixed with the soil. , it can be used as a fertilizer and insecticide to destroy wireworm larvae and other insects.



  EXAMPLE 2.-
Add 1 part of Lindane and 3 parts of D.D.T. (dichlorodiphenyl-trichloroethane) to 96 parts of quicklime; after mixing, the fumigant composition is packaged in suitable containers to exclude the access of atmospheric moisture One pound of the composition added to half a pint of water releases most of the Lindane as vapor with the va - fear of water.

   The D.D.T. remaining substantially non-volatilized with the residual hydrated lime, is an effective insecticidal composition which can be sprayed as a suspension in water to destroy aphids, caterpillars and other pests on trees and fruit bushes, or can be applied on the ground to destroy wireworm larvae, wood lice, cabbage maggot larvae and other insects and for use as fertilizer.



    EXAMPLE 3.-
Add 1 part of azobenzene to 99 parts of quicklime,

 <Desc / Clms Page number 3>

 mix and pack in suitable containers as in the example
1. Most of the azobenzene is volatilized in the water value when the fumigant composition is treated with water as described in the previous examples. The residue, formed from hydrated lime, can be usefully added to the soil as a fertilizer.



   EXAMPLE 4.0
5 parts of parachlorphenylparachlorbenzene sulfonate are added to 95 parts of quicklime, mixed and packaged as in the previous examples. By treatment with water as described above, one part of the insecticide, in this case. an acaricide, volatilizes. The residue formed from hydrated lime and non-volatilized ester is useful as a fruit tree spray to destroy red spider mites and their eggs.



    EXAMPLE 50-
1 part of Lindane and 4 parts of metaldehyde are added to 95 parts of quicklime and the treatment is carried out as described in the preceding examples. The fumigant composition destroys aphids, flies, mosquitoes and other pests, while the residue can be suspended in water or applied to the soil to destroy slugs and serve as a fertilizer.



    EXAMPLE 60-
1 part of nicotine is absorbed by 4 parts of elite and this product is added to 95 parts of quicklime. After mixing and packaging, the fumigant composition treated with water as described above is used to destroy aphids, thrips, shell insects, caterpillars and other pests? the residue can be used as a fertilizer.



   Alternatively, tobacco, for example the grade used to make nicotine, is dried and powdered by treatment with an alkaline solution followed by training to vaporize. 10 to 20 parts of powdered tobacco are mixed with quicklime to obtain 100 parts of a fumigant composition. When water is added thereto, nicotine volatilizes. The residue is useful as a fertilizer, the organic material being effectively sterilized by the heat of reaction between the composition and water.



    EXAMPLE 76-
0.5 part of ethyl mercury chloride is added to 99.5 parts of quicklime, mixed and packed in suitable containers as described above. When water is added to the product, ethyl mercury chloride volatilizes in the form of a fungicidal vapor; the residue formed from hydrated lime can be used as a fertilizer and as a soil sterilizing agent.



  EXAMPLE 8.-
Add 5 parts of paraformaldehyde to 95 parts of quicklime, mix and pack in suitable containers, as in the previous examples. Upon addition of water, formaldehyde vaporizes with water vapor, and the vapors are effective in sterilizing the interior of greenhouses and other buildings. The residue can be applied dry to the soil or mixed with water and used as a soil disinfectant and fertilizer.



   In all the previous examples, quicklime is used from

 <Desc / Clms Page number 4>

 preferably in the form of a powder or granules of uniform fineness.



   CLAIMS.



   1.- Fumigating composition characterized in that it comprises at least one insecticide which volatilizes in water vapor, and calcium oxide, so that by adding water, the insecticide or insecticides are volatilized and emitted with the water vapor.


    

Claims (1)

2.- Composition fumigatoire suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la quantité d'insecticide ou insecticides est suffisante pour laisser un résidu lorsque l'émission de vapeur est terminée. 2.- fumigant composition according to claim 1, characterized in that the amount of insecticide or insecticides is sufficient to leave a residue when the vapor emission is terminated. 3, Composition fumigatoire suivant la revendication 1 ou 2, caractérisée en ce qu'elle contient également une certaine quantité d'un insecticide non-volatil, 4 Composition fumigatoire suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 3, caractérisée en ce que l'insecticide ou les insecticides volatils dans la vapeur d'eau sont choisis permi les substances suivantes: 1.2.3.4.5.6-hexachlorocyclohexane, D.D.T.,, azobenzène, sulfonate de pari- chlorphényl-parachlorbenzène, métaldéhyde, nicotine, chlorure d'éthyl- mercure, paraformaldéhyde et hexachloréthane. 3, fumigating composition according to claim 1 or 2, characterized in that it also contains a certain amount of a non-volatile insecticide, 4 fumigant composition according to either of claims 1 to 3, characterized in that the insecticide or insecticides volatile in water vapor are chosen permi the following substances: 1.2.3.4.5.6-hexachlorocyclohexane, DDT ,, azobenzene, parichlorphenyl-parachlorbenzene sulfonate, metaldehyde, nicotine, ethyl mercury chloride, paraformaldehyde and hexachloroethane. 5.- Composition fumigatoire suivant l'une ou l'autre des reven- dications précédentes, caractérisée en ce qu'elle est emballée dans un récipient imperméable à l'humidité, 6.- Composition fumigatoire suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le récipient est en matière plastique, par exemple en polyéthylène. 5.- Fumigant composition according to either of the preceding claims, characterized in that it is packaged in a container impermeable to humidity, 6. A fumigant composition according to claim 5, characterized in that the container is made of plastic, for example polyethylene. 7.- Composition fumigatoire préparée en substance comme décrit dans les exemples cités. 7.- Fumigating composition prepared in substance as described in the examples cited.
BE534521D BE534521A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE534521A true BE534521A (en)

Family

ID=165850

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE534521D BE534521A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE534521A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
Yang et al. Garlic essential oil and its major component as fumigants for controlling Tribolium castaneum (Herbst) in chambers filled with stored grain
Ducom Methyl bromide alternatives
WO2006028293A1 (en) Fumigant for wood parasitic nematode and method of wood fumigation
KR20180062787A (en) Eco-friendly cloud spread agent for preventing plant pest and plant disease
Fernando et al. Ethnobotanicals for Storage Insect Pest Management: Effect of Powdered Leaves of Olaxzeylanica in Suppressing Infestations of Rice Weevil Sitophilusoryzae (L.)(Coleoptera: Curculionidae
Ferizli et al. Effects of diatomaceous earth on the mortality and progeny production of Rhyzopertha dominica (Coleoptera: Bostrychidae)
US6103763A (en) Methods of killing insects
KR20200028557A (en) Eco-friendly mist fog and cloud spread agent with sterilization and insecticidal effect
US8101667B2 (en) Pesticidal treatment of stored goods, enclosures, structures and works of art, with sulphur compounds
BE534521A (en)
KR20180125786A (en) Composition for controling pest containing coriandrum sativum oil or Cinnamomum cassia oil
Eziah et al. Bioefficacy of neem oil (CalneemTM), a botanical insecticide against the tropical warehouse moth, Ephestia cautella.
El-Shafie The use of phosphine as curative treatment against date palm borers
US20060110472A1 (en) Use of allicin as insect repellent and insecticide in agricultural crops
JPH10152408A (en) Insect fumigant for timber pest and method of fumigating timber
Caddick Search for methyl bromide and phosphine alternatives
US1920026A (en) Rohm &amp; haas company
JP2001031501A (en) Wood fumigating agent against insect pest and fumigation
Brash et al. Phosphine treatment of apples for disinfestation-residues and efficacy against pests.
Abd Allah et al. Lemongrass Oil Enhances the Storage Efficacy of Phosphine-Treated Grains Wheat
JPH092913A (en) Aleyrodidae repellent
US20060083765A1 (en) Methods for using and manufacturing a pesticide
JP2001031510A (en) Wood fumigating agent for killing insect pest and fumigation
US20090170940A1 (en) Modified ethyl formate compositions and methods for soil fumigation
US20100135914A1 (en) Azeotropic fumigant compositions and methods of controlling pests