BE533868A - - Google Patents

Info

Publication number
BE533868A
BE533868A BE533868DA BE533868A BE 533868 A BE533868 A BE 533868A BE 533868D A BE533868D A BE 533868DA BE 533868 A BE533868 A BE 533868A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
electromagnet
lock
improvements according
locks
bolt
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE533868A publication Critical patent/BE533868A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E05LOCKS; KEYS; WINDOW OR DOOR FITTINGS; SAFES
    • E05BLOCKS; ACCESSORIES THEREFOR; HANDCUFFS
    • E05B47/00Operating or controlling locks or other fastening devices by electric or magnetic means
    • E05B47/06Controlling mechanically-operated bolts by electro-magnetically-operated detents
    • E05B47/0607Controlling mechanically-operated bolts by electro-magnetically-operated detents the detent moving pivotally or rotatively

Landscapes

  • Lock And Its Accessories (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Des serrures télécommandées sont généralement connues. On s'en sert par exemple dans les banques, dans lesquelles le caissier a la possibi- lité de bloquer en cas d'attaque une ou plusieurs portes à l'aide d'un com- mutateur disposé à son   guicheto   Toutefois, le ou les commutateurs étalent jusqu'à présent indépendants, c'est-à-dire Ils n'étaient pas englobés dans une serrure ou dans un verrou. D'autre part, les serrures télécommandées n'ont pas encore été appliquées à des voitures automobiles.

   Ceci surtout en raison de leur construction qui exigeait une alimentation en courant électri- que de tension et d'intensité relativement élevées e.t de leur mode d'instal- lation et de fonctionnement non compatible avec les exigences auxquelles doivent répondre les systèmes de télécommande dans un équipement de voitures automobiles, telles que simplicité de fabrication, d'Installation et d'entretien, simplicité et sûreté de fonctionnement, déblocage automatique en cas d'accident pour faciliter les secours etc. 



   La présente invention remédie à ces inconvénients et ouvre en outre aux serrures télécommandées d'autres champs d'application. Elle réalde en ce que l'élément de commande, par exemple la clef d'une serrure-mère, en plus de sa fonction normale d'ouvrir ou de fermer ladite serrure, bloque ou débloque et met en ou hors fonction, directement ou indirectement et de préférence par voie électro-mécanique, des serrures secondaires, des dispositifs de sécurité, d'alarme, de signalisation, etc. 



   Lorsqu'il s'agit du blocage ou déblocage par voie électro-magnétique de serrures télécommandées, un électro-aimant appartenant à chaque serrure secondaire, peut, sous l'action d'au moins un contact électrique, tels que commutateurs, interrupteurs ou inverseurs, commandé par l'organe d'ouverture de la serrure secondaire, tel que poignée ou clef, libérer ou bloquer le pêne ou encore soumettre ou soustraire ce dernier à l'action de l'organe d'ouverture, par un mécanisme approprié, selon que le ou les contacts électriques de la serrure-mère sont dans une position déterminée. 



   Ce ou ces contacts peuvent en particulier être manoeuvrés par le pêne normal d'une serrure-mère modèle mécanique ordinaire, que ce pêne soit coulissant ou tournant, dit   barillet   ou par une autre pièce actionnée par la clef. 



   L'invention s'applique avantageusement aux automobiles et sert non seulement au blocage automatique des diverses portes, mais encore à celui de ses coffres à bagages, de son capot du moteur, etc. 



   Elle réside également en ce que le courant de libération du pêne est réduit à la plus faible valeur possible, du fait qu'au repos l'armature de l'électro-aimant est amenée mécaniquement au collage des pièces polaires et que, le cas échéant, le courant de commande n'a qu'à maintenir l'armature au collage pendant un court instant, lorsque par le jeu normal des pièces le la serrure, les forces mécaniques se dérobent. On obtient ainsi une grande marge de fonctionnement quelque soit pratiquement le degré de charge de   l'accumulateur   d'une automobile, par exemple, lorsque celui-ci est pris comme source électrique de commande. 



   Inversement et sans s'écarter du   principe   de   l'invention,   les serrures secondaires peuvent être bloquées lorsque l'électro-aimant de con-   trôle   est parcouru par un courant et débloquées lorsque le courent est coupé Dans ce cas, les positions des pièces de butée doivent être inversées, par rapport aux armatures des électro-aimants. 



   Afin de faciliter la compréhension de l'invention, plusieurs modes at formes de réalisation, pris à titre d'exemple aucunement limitatif, sont représentés, avec quelques variantes dans les dessins annexés et décrits ciaprès : 
Les figures 1 à 3 se rapportent à une serrure secondaire, possélant une poignée à axe de rotation horizontale, dont le pêne coulissant est cloqué lorsque   l'électro-aimant   ne reçoit pas de courant de l'extérieur.      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   'Les figures 4 à 6 représentent en élévation, vue en plan et vue du bas, dans les mêmes conditions une serrure dont l'axe de rotation de la poignée est vertical. 



   Les figures 7 et 8 se rapportent à une serrure secondaire, dont le pêne coulissant, au lieu d'être bloqué, est désolidarisé de l'action de la poignée ou de la clef, lorsque l'électro-aimant ne reçoit pas de courant. 



   Les figures 9 et 10 représentent le schéma d'un réseau de serrures secondaires, c'est-à-dire commandées à distance, et de la serruremère de commande. 



   Les figures 11 et 12 montrent les principes de base de la télécommande appliquée à des serrures secondaires à barillet. 



   Les figures 13 à 16 représentent les pièces des serrures montrées dans les figures précédentes, mais modifiées de manière à obéir à la loi inverse. 



   Dans les figures 1 à 3, une platine 1 supporte une pièce coulissante 3 et un pêne 7, tous deux guidés par les ponts 2. L'axe de poignée 10 est solidaire d'un double levier 11 et 12. Un ressort non représenté, enroulé sur l'axe 10, le sollicite à tourner dans le sens des aiguilles d' une montre,   c'est-à-dire   de façon que le bras 11 vient en contact du pont 2. Deux ressorts 17 et 18 agissent dans le sens de la flèche sur les pièces 3 et 7 par   l'Intermédiaire   du retour 9 et de l'ergot 16. Le bras 11 peut entraîner le coulisseau 3 par un appendice 8 de ce dernier, lorsque la poignée fixée sur l'axe 10 est manoeuvrée. Un ergot 6 Implanté dans le coulisseau 3 prend position dans une échancrure du pêne 7. Le coulisseau 3 possède deux retours d'équerre 4 et 5. 



   L'armature 22 de l'électro-aimant 20 pivote avec son support 24 autour d'un axe Implanté dans la platine 1; elle est sous l'action du ressort 19 qui tend à éloigner l'extrémité libre de l'armature 22 de la pièce polaire 20a. L'armature 22 possède un talon 23 qui vient en prise avec le retour 5 du coulisseau 3. Enfin, un Interrupteur' électrique constitué par deux lamelles de contact 14 et 15   (14   Isolé, 15 à la masse) est commandé par le bras 12 de l'axe de la poignée et une tige 13. Le fil conducteur du réseau extérieur est relié à la borne 21, qui communique avec l'entrée de 1' électro-aimant 20, dont la sortie est reliée à la lamelle isolée   14.   



   En se référant au schéma général de la figure 9 et aux figures 1 à 3, on peut suivre le fonctionnement qui est le suivant : 
Si l'interrupteur extérieur g est ouvert, le circuit électrique est coupé et l'électro-aimant 20 n'est pas excité. Lorsqu'on appuie sur la poignée de la serrure considérée de la figure 1, le levier 11-12 tourne en sens inverse des aiguilles d'une montre. Dans la première partie de ce mouvement, le contact 14, 15 est établi, mais aucun courant n'est envoyé dans l'électro-aimant 20 (interrupteur g est ouvert); puis, le mouvement de rotation se poursuivant, le levier   11   vient en prise avec l'appendice 8 et le coulisseau 3 se déplace en sens inverse de la flèche.

   Dans ce mouvement l'appendice 5 perd le contact avec le talon 23 de l'armature 22, qui, n'étant pas maintenue au contact par l'électro-aimant, pivote sous l'action du ressort 19; l'extrémité libre de l'armature 22 vient en prise avec le retour 4 du coulisseau 3 qui se trouve ainsi bloqué. Le mouvement vers la gauche ne peut donc pas se poursuivre malgré la pression exercée sur la poignée. Le pêne 7 n'est donc pas déplacé. 



   Au contraire, si l'interrupteur g de la figure 9 est fermé au moment où le bras 12 commence à se déplacer vers la droite, la fermeture du contact 14, 15 permet cette fois au courant de la   pile   p de la figure 9 de circuler dans l'électro-aimant 20. Celui-ci étant excité maintient avec le pôle 20 l'armature 22 au collage. Aucun blocage ne se produisant avec la butée 4, le déplacement de la pièce coulissante 3 peut se poursuivre normalement 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sous l'effet de Inaction sur la poignée et l'ergot 6 entraîne le pêne dans les   conditions   habituelles. 



   Dans la figure 1 on a remarqué que l'électro-aimant 20 reste sous tension pendant toute la durée de la rotation de l'axe 10. La figure
3 indique un montage permettant de n'envoyer du courant dans l'électro- aimant 20 que juste pendant le temps de passage de la butée 4 sous l'ex- trémité libre de l'armature 22. Ceci est obtenu par une extrémité pointue du bras   12,   qui agit sur la lamelle 14 par   l'intermédiaire   d'un petit galet 25. Cette disposition particulière peut être avantageuse lorsqu'un grand nombre de serrures est branché sur un même réseau. 



   Il est à remarquer qu'afin d'alimenter l'électro-aimant 20 en temps utile, un espace E est ménagé entre l'appendice 8 et le bras 11, de sorte que l'électro-aimant 20 est déjà sous tension, lorsque la butée 4 du coulisseau 3 commence à se déplacer. 



   Les figures 4 et 5 se rapportent à une serrure commandée par une poignée dont l'axe est vertical., c'est-à-dire parallèle au plan de la ser- rure. Dans ce cas particulier,le levier 11, 12 de la figure 1 a été rem- placé par un deuxième coulisseau 26 également guidé par les ponts 2. Les ressorts 17 et 18 sont superposés et continuent à agir sur le coulisseau 3 et sur le pêne   7,   comme précédemment. 



   Un ressort 31 remplace le ressort enroulé sur l'axe 10 de la figure 1 et agit sur un appendice 27 du coulisseau 26, dans le sens de la flèche. Le coulisseau 25 comporte également un retour d'équerre 28 contre lequel agit le levier 30 de la poignée 33. Il est en outre. muni d'un ergot 29 destiné à établir le contact des lamelles 14, 15 dans des conditions 1- dentiques à celles précédemment exposées. 



   L'espace E entre l'appendice 8 et le bras de levier   11   de la figure 1, dont l'Intérêt a été signalé ci-dessus est obtenu comme suit : 
Le coulisseau 26 comporte une dent 32 qui se loge dans une échancrure de la pièce 3 ; cette échancrure est plus large que la dent 32, de sorte que le coulisseau 26 n'entraîne la pièce 3 qu'après avoir fermé le contact 14, 15 comme dans le premier exemple d'exécution. 



   Dans les explications précédentes on a remarqué que l'absence de courant dans l'électro-aimant 20 provoque un   blocage   de l'action de la poignée sur le coulisseau et indirectement sur le pêne. 



   Une variante du montage qui a été décrit permet, comme on va le voir à titre d'exemple, de faire agir   l'électro-aimant   de contrôle de façon à ce que, au lieu de provoquer le blocage du pêne de la serrure, il provoque pour une position choisie de l'armature, la soustraction du mécanisme de manoeuvre du pêne à l'action de la poignée ou de la clef. 



   Les figures 7 et 8 en donnent l'explication et aident à comprendre le fonctionnement de cette variante. 



   La constitution des éléments de la serrures est sensiblement la même que celle des éléments de la figure   1.   



   Toutefois, dans l'exemple choisi, l'orientation de l'électro-almant 20 est inversée, de même que la position de l'armature 22 par rapport au coulisseau 3 et au pêne 7. De plus, l'axe autour duquel pivote   l'armatu-   re 22 de l'électro-almant 20 par son support 24 est solidaire du coulisseau 3 au lieu d'être implanté dans la platine fixe 1, comme dans la figure 1. 



   Le talon de l'armature 22 vient au contact d'une butée 35 soutenue par exemple par le pont 2 de droite; le ressort 19 exerce comme précédemment son action sur l'armature et tend à éloigner l'extrémité de l'armature 22 de la pièce polaire 20a. Enfin, un pont ajouré 34 est fixé sur le pêne 7. 



   Le fonctionnement est   celui-ci:   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
Au repos, l'armature 22 est appliquée contre   le -pôle   20a, malgré l'action du ressort 19, du fait que le ressort 17 pousse le coulisseau 3 vers la droite et que le talon 23 de l'armature bute contre le taquet 35. 



  Selon les conditions du circuit extérieur (contact de commande ouvert ou fermé), au moment de la manoeuvre de la 'poignée, l'électro-aimant sera, oui ou non, excité. 



   Dans le premier cas, lorsque le coulisseau 3 commencera à se déplacer, la pression sera rompue entre le talon 23 de l'armature 22 et la butée 35, mais la force magnétique de l'électro-aimant maintiendra l'armature au collage. Le mouvement du coulisseau 3 vers la gauche se   poursui-   vant, l'armature glissera le long du pôle 20a, sans s'abaisser, et.de ce fait viendra en prise avec le plafond (partie horizontale) du pont   34..   



  Dans ces conditions, le coulisseau, sous l'effet de la pression exercée sur la poignée, entraine le   pêne   dans son mouvement de droite à gauche. 



   Au contraire, dans le second cas, où l'électro-aimant n'est pas excité, lorsque le coulisseau commence à se déplacer vers la gauche, la pression mécanique entre le talon 23 de l'armature 22 et la butée 35 disparaissant et l'armature 22 n'étant pas maintenue au collage, le ressort 19 fait immédiatement pivoter l'armature; dès lors, son extrémité libre s'abaisse de telle sorte qu'elle passe dans la fenêtre du pont 34 sans entrainer le pêne. 



  La poignée peut donc être manoeuvrée à fond sans blocage, mais le mouvement se fait "dans le vide" et reste inopérant sur le pêne. 



   Dans les exemples qui ont été choisis, il a toujours été question de la commande du pêne par une poignée d'un genre quelconque, mais il est évident que la base de l'invention peut s'appliquer, et ceci de différentes manières, à des serrures, dans lesquelles le pêne est actionné directement ou indirectement par une clef.

   Il va également sans dire que les descriptions faites à l'aide d'un électro-aimant ordinaire pourraient donner lieu sans difficultés à des applications réalisées avec des électro-aimants ou des armatures   polarises -   
Par ailleurs, et sans s'écarter de la présente invention, il est aussi évident que le déplacement de l'armature 22, 23, qui a servi aux explications précédentes, pourrait aisément être obtenu par le jeu combiné de deux électro-aimants au lieu d'un seul, l'un ayant pour rôle de placer l'armature dans une position et l'autre étant agencé pour obtenir le déplacement inverse (deuxième position). 



   La figure 9 indique le schéma simple d'un réseau de six serrures télécommandées, selon le principe de la présente invention. 



   L'interrupteur g, réduit volontairement à sa plus simple expression, détermine par la position qui lui est donnée, le blocage ou la libération possible des pênes des serrures constituant le réseau télécommandé. 



   La figure 10 se rapporte plus particulièrement à l'établissement d'un réseau de serrures établi sur une automobile dans lequel la serrure A (non télécommandée) est montée sur la porte principale en coexistante avec le verrou à clef V d'un montage courant. Le verrou V, lorsqu'il est fermé., établit la rupture du contact g de commande. Dans le cas choisi, ce contact n'agit en permanence que sur la serrure b, par exemple de la seconde porte avant. Un autre contact h pouvant être manoeuvré du tableau de bord, permet lorsqu'il est ouvert, de bloquer à volonté les serrures c et d des portes arrières et e et f du coffre et du capot du moteur, mais il reste sans effet sur les serrures a et b. 



   Cette disposition, choisie entre autres, peut présenter des avantages, notamment lorsque des enfants doivent occuper les places arrières d' une automobile. Il est alors facile sans se déplacer de bloquer ou de libérer à certains moments et selon les besoins certaines serrures du réseau utilisées dans des conditions particulières. 



   La fermeture du contact h soumet l'ensemble du   réseai   télécommandé 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 à l'unique décision de l'Interrupteur g, comme si le contact h n'existait paso
La diversité des combinaisons électriques possibles conduit à une gamme élevée de solutions auxquelles il sera facile d'avoir recours dans chaque cas d'espèce. 



   La figure 11 montre, toujours conformément à   l'invention,   com- ment la libération d'un rochet 45 par le bec 52 est placée sous le contrôle de l'électro-aimant 51. 



   Comme dans les précédantes figures, on voit qu'une armature 42 de l'électro-aimant 51 est amenée mécaniquement au collage des pièces po- laires de ce dernier par le jeu normal de la serrure. En effet, un ressort non représenté sur la figure, tend à faire pivoter les pièces 43 et 44, en contact mutuel par la butée 41, dans le sens de la flèche 40. De ce fait, le bec 38 repousse l'armature 42 dans le sens inverse de la flèche 49, alors même qu'un ressort (non représenté) tend à déplacer l'armature 42 dans le sens de la flèche 49. Lorsque le bouton de manoeuvre habituel de ce type de serrure exerce une pression sur le retour d'équerre 39, dans le sens   Inver-   se de la flèche 40, le bec 38 perd le contact avec le bossage de l'armature
42 et, sous l'action du ressort, celle-ci a tendance à se déplacer dans le sens de la flèche 49. 



   Si aucun courant n'est envoyé par le conducteur 48 dans l'élec-   tro-almant   51 lorsque les lamelles 46 et 47 viennent au contact, l'armature 42 en pivotant autour de son axe 53 vient en prise avec la butée 37. Le mouvement de rotation de la pièce 44 est bloqué avant que le bec 52 n'ait   libéré   le rochet 45. 



   Au contraire, si la fermeture du contact   46,   47, sous l'effet de la poussée sur le retour d'équerre 9, provoque un envoi de courant dans l'électro-aimant 51, l'armature 42, du fait de l'attraction magnétique   exer-   cée sur son extrémité 50, restera en contact avec les   pôles   de l'électroaimant 51 et le bec 36 de l'armature 42 ne s'opposera pas au mouvement de la butée 37, les pièces 44 et 43 pourront pivoter librement, de telle sorte que le bec de blocage 52 libérera le rochet 45 contrôlant l'ouverture de la porte. 



   La figure 12 représente un autre exemple non limitatif d'application aux serrures.de ce type, qui présente les mêmes caractéristiques de fonctionnement, que l'exemple montré en figure 11, de sorte qu'il n'est pas nécessaire d'entrer dans plus de détail. Les numéros de repère sont les mêmes que dans la figure précédente. 



   Dans les figures suivantes des pièces, permettant un inversement du fonctionnement, sont représentées. On voit sur la figure 13 que la pièce 4 ne peut se déplacer dans le sens de la flèche que si l'électroaimant 20 ne reçoit pas de courant et l'armature 22 est abaissée (voir aussi figure 1). 



   De même, sur la figure 14, l'armature 22 n'entraînera le pont 34 que si l'électro-aimant 20 n'est pas excité au moment du déplacement dans le sens de la flèche (voir aussi figure 7 et 8). 



   Les mêmes constations peuvent être faites sur les figures 15 et 16 se rapportant aux exemples donnés sur les serrures "à barillet" dans les figures 11 et 12. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Remote controlled locks are generally known. It is used for example in banks, in which the cashier has the possibility of blocking one or more doors in the event of an attack using a switch placed at his counter. Switches have hitherto been independent, that is to say They were not included in a lock or a bolt. On the other hand, remote control locks have not yet been applied to motor cars.

   This above all because of their construction which required a supply of electric current of relatively high voltage and intensity and their mode of installation and operation not compatible with the requirements to which remote control systems must meet in an environment. motor vehicle equipment, such as simplicity of manufacture, installation and maintenance, simplicity and safety of operation, automatic release in the event of an accident to facilitate rescue, etc.



   The present invention overcomes these drawbacks and also opens up other fields of application to remote-controlled locks. It realde in that the control element, for example the key of a master lock, in addition to its normal function of opening or closing said lock, blocks or unlocks and puts on or off, directly or indirectly and preferably electro-mechanically, secondary locks, security, alarm, signaling devices, etc.



   When it comes to the electromagnetic locking or unlocking of remote-controlled locks, an electromagnet belonging to each secondary lock, can, under the action of at least one electrical contact, such as switches, switches or inverters , controlled by the opening member of the secondary lock, such as a handle or key, release or block the bolt or subject or subtract the latter from the action of the opening member, by an appropriate mechanism, according to that the electrical contact (s) of the master lock are in a determined position.



   This or these contact (s) can in particular be operated by the normal bolt of an ordinary mechanical model master lock, whether this bolt is sliding or rotating, said barrel or by another part actuated by the key.



   The invention is advantageously applicable to automobiles and is used not only for the automatic locking of the various doors, but also for that of its luggage compartments, its engine cover, etc.



   It also resides in that the release current of the bolt is reduced to the lowest possible value, owing to the fact that at rest the armature of the electromagnet is mechanically brought to the bonding of the pole pieces and that, if necessary , the control current only has to maintain the armature during bonding for a short time, when, through the normal play of the parts in the lock, the mechanical forces are lost. A large operating margin is thus obtained, practically whatever the degree of charge of the accumulator of an automobile, for example, when the latter is taken as an electric control source.



   Conversely and without departing from the principle of the invention, the secondary locks can be blocked when the control electromagnet is traversed by a current and released when the current is cut. In this case, the positions of the control parts. stop must be reversed, in relation to the armatures of the electromagnets.



   In order to facilitate understanding of the invention, several embodiments and embodiments, taken by way of non-limiting example, are shown, with some variations in the accompanying drawings and described below:
Figures 1 to 3 relate to a secondary lock, having a handle with a horizontal axis of rotation, the sliding bolt of which is blistered when the electromagnet does not receive current from the outside.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   'Figures 4 to 6 show in elevation, plan view and bottom view, under the same conditions a lock whose axis of rotation of the handle is vertical.



   Figures 7 and 8 relate to a secondary lock, whose sliding bolt, instead of being blocked, is detached from the action of the handle or the key, when the electromagnet does not receive current.



   FIGS. 9 and 10 represent the diagram of a network of secondary locks, that is to say, remotely controlled, and of the control mother lock.



   Figures 11 and 12 show the basic principles of remote control applied to secondary cylinder locks.



   Figures 13 to 16 represent the parts of the locks shown in the previous figures, but modified so as to obey the opposite law.



   In Figures 1 to 3, a plate 1 supports a sliding part 3 and a bolt 7, both guided by the bridges 2. The handle pin 10 is secured to a double lever 11 and 12. A spring, not shown, wound on the axis 10, urges it to rotate in the direction of clockwise, that is to say so that the arm 11 comes into contact with the bridge 2. Two springs 17 and 18 act in the direction of the arrow on parts 3 and 7 via the return 9 and the lug 16. The arm 11 can drive the slide 3 by an appendage 8 of the latter, when the handle fixed on the axis 10 is operated . A lug 6 located in the slider 3 takes up a position in a notch in the bolt 7. The slider 3 has two square returns 4 and 5.



   The frame 22 of the electromagnet 20 pivots with its support 24 around an axis implanted in the plate 1; it is under the action of the spring 19 which tends to move the free end of the frame 22 away from the pole piece 20a. The frame 22 has a heel 23 which engages with the return 5 of the slide 3. Finally, an electrical switch consisting of two contact strips 14 and 15 (14 Isolated, 15 to ground) is controlled by the arm 12 of the axis of the handle and a rod 13. The conductive wire of the external network is connected to terminal 21, which communicates with the input of the electromagnet 20, the output of which is connected to the insulated strip 14.



   Referring to the general diagram of figure 9 and to figures 1 to 3, we can follow the operation which is as follows:
If the external switch g is open, the electrical circuit is cut and the electromagnet 20 is not energized. When the handle of the lock considered in FIG. 1 is pressed, the lever 11-12 rotates counterclockwise. In the first part of this movement, the contact 14, 15 is established, but no current is sent to the electromagnet 20 (switch g is open); then, the rotational movement continuing, the lever 11 engages with the appendix 8 and the slide 3 moves in the opposite direction of the arrow.

   In this movement the appendix 5 loses contact with the heel 23 of the frame 22, which, not being held in contact by the electromagnet, pivots under the action of the spring 19; the free end of the frame 22 engages with the return 4 of the slide 3 which is thus blocked. The movement to the left can therefore not continue despite the pressure exerted on the handle. The bolt 7 is therefore not moved.



   On the contrary, if the switch g of FIG. 9 is closed when the arm 12 begins to move to the right, the closing of the contact 14, 15 this time allows the current of the battery p of FIG. 9 to flow. in the electromagnet 20. The latter, being energized, maintains the armature 22 with the pole 20 when bonding. No blocking occurs with the stopper 4, the movement of the sliding part 3 can continue normally

 <Desc / Clms Page number 3>

 under the effect of Inaction on the handle and the lug 6 drives the bolt under the usual conditions.



   In FIG. 1 it has been noticed that the electromagnet 20 remains under tension throughout the duration of the rotation of the axis 10. FIG.
3 indicates an assembly making it possible to send current to the electromagnet 20 only just during the time the stopper 4 passes under the free end of the armature 22. This is obtained by a pointed end of the arm 12, which acts on the strip 14 via a small roller 25. This particular arrangement can be advantageous when a large number of locks are connected to the same network.



   It should be noted that in order to supply the electromagnet 20 in good time, a space E is made between the appendix 8 and the arm 11, so that the electromagnet 20 is already under voltage, when stopper 4 of slide 3 begins to move.



   Figures 4 and 5 relate to a lock controlled by a handle whose axis is vertical, that is to say parallel to the plane of the lock. In this particular case, the lever 11, 12 of FIG. 1 has been replaced by a second slide 26 also guided by the bridges 2. The springs 17 and 18 are superimposed and continue to act on the slide 3 and on the bolt. 7, as before.



   A spring 31 replaces the spring wound on the axis 10 of FIG. 1 and acts on an appendage 27 of the slide 26, in the direction of the arrow. The slide 25 also has a return 28 against which the lever 30 of the handle 33 acts. It is also. provided with a lug 29 intended to establish contact with the lamellae 14, 15 under 1-dental conditions to those previously described.



   The space E between the appendix 8 and the lever arm 11 of figure 1, the interest of which has been pointed out above, is obtained as follows:
The slide 26 comprises a tooth 32 which fits in a notch in the part 3; this notch is wider than the tooth 32, so that the slide 26 does not drive the part 3 until after having closed the contact 14, 15 as in the first embodiment.



   In the preceding explanations, it has been observed that the absence of current in the electromagnet 20 causes blocking of the action of the handle on the slide and indirectly on the bolt.



   A variant of the assembly which has been described makes it possible, as will be seen by way of example, to cause the control electromagnet to act so that, instead of causing the locking bolt of the lock, it causes, for a chosen position of the frame, the subtraction of the operating mechanism of the bolt from the action of the handle or the key.



   Figures 7 and 8 give the explanation and help to understand the operation of this variant.



   The constitution of the elements of the locks is substantially the same as that of the elements of Figure 1.



   However, in the example chosen, the orientation of the electro-almant 20 is reversed, as is the position of the frame 22 relative to the slide 3 and to the bolt 7. In addition, the axis around which pivots the armature 22 of the electro-almant 20 by its support 24 is secured to the slide 3 instead of being implanted in the fixed plate 1, as in FIG. 1.



   The heel of the frame 22 comes into contact with a stop 35 supported for example by the bridge 2 on the right; the spring 19 exerts its action on the frame as before and tends to move the end of the frame 22 away from the pole piece 20a. Finally, an openwork bridge 34 is fixed to the bolt 7.



   The operation is this:

 <Desc / Clms Page number 4>

 
At rest, the frame 22 is applied against the -pole 20a, despite the action of the spring 19, due to the fact that the spring 17 pushes the slide 3 to the right and that the heel 23 of the frame abuts against the cleat 35 .



  Depending on the conditions of the external circuit (control contact open or closed), when the handle is operated, the electromagnet will be, yes or no, energized.



   In the first case, when the slider 3 begins to move, the pressure will be broken between the heel 23 of the frame 22 and the stop 35, but the magnetic force of the electromagnet will keep the frame at bonding. The movement of the slider 3 to the left continuing, the frame will slide along the pole 20a, without lowering, and thus will come into engagement with the ceiling (horizontal part) of the bridge 34 ..



  Under these conditions, the slide, under the effect of the pressure exerted on the handle, causes the bolt in its movement from right to left.



   On the contrary, in the second case, where the electromagnet is not energized, when the slide begins to move to the left, the mechanical pressure between the heel 23 of the frame 22 and the stop 35 disappearing and the 'frame 22 not being held in bonding, spring 19 immediately rotates the frame; therefore, its free end is lowered so that it passes into the window of the bridge 34 without causing the bolt.



  The handle can therefore be fully maneuvered without blocking, but the movement takes place "in a vacuum" and remains inoperative on the bolt.



   In the examples which have been chosen, it has always been a question of the control of the bolt by a handle of any kind, but it is obvious that the basis of the invention can be applied, and this in different ways, to locks, in which the bolt is actuated directly or indirectly by a key.

   It also goes without saying that descriptions made using an ordinary electromagnet could easily give rise to applications made with electromagnets or polarized armatures -
Moreover, and without departing from the present invention, it is also obvious that the displacement of the armature 22, 23, which served for the preceding explanations, could easily be obtained by the combined set of two electromagnets instead of only one, one having the role of placing the armature in one position and the other being arranged to obtain the reverse displacement (second position).



   FIG. 9 shows the simple diagram of a network of six remote-controlled locks, according to the principle of the present invention.



   Switch g, voluntarily reduced to its simplest expression, determines by the position given to it, the possible blocking or release of the bolts of the locks constituting the remote-controlled network.



   FIG. 10 relates more particularly to the establishment of a network of locks established on an automobile in which the lock A (not remotely controlled) is mounted on the main door coexisting with the key lock V of a standard assembly. Lock V, when closed., Breaks the control contact g. In the case chosen, this contact acts permanently only on the lock b, for example of the second front door. Another contact h which can be operated from the instrument panel, allows, when it is open, to block the locks c and d of the rear doors and e and f of the boot and the engine cover at will, but it has no effect on the locks. locks a and b.



   This arrangement, chosen among others, can have advantages, in particular when children have to occupy the rear seats of an automobile. It is then easy without moving to block or release at certain times and according to the needs certain locks of the network used in particular conditions.



   Closing contact h submits the entire remote-controlled network

 <Desc / Clms Page number 5>

 at the sole decision of Switch g, as if contact h did not exist o
The variety of possible electrical combinations leads to a wide range of solutions which will be easy to have recourse to in each individual case.



   FIG. 11 shows, still in accordance with the invention, how the release of a ratchet 45 by the nose 52 is placed under the control of the electromagnet 51.



   As in the preceding figures, it can be seen that an armature 42 of the electromagnet 51 is mechanically brought to the bonding of the polar parts of the latter by the normal play of the lock. In fact, a spring, not shown in the figure, tends to cause the parts 43 and 44 to pivot, in mutual contact by the stop 41, in the direction of the arrow 40. Therefore, the spout 38 pushes the armature 42 back in. the opposite direction of arrow 49, even though a spring (not shown) tends to move the armature 42 in the direction of arrow 49. When the usual operating button of this type of lock exerts pressure on the return square 39, in the reverse direction of arrow 40, spout 38 loses contact with the boss of the frame
42 and, under the action of the spring, it tends to move in the direction of arrow 49.



   If no current is sent by the conductor 48 into the electro-almant 51 when the blades 46 and 47 come into contact, the armature 42 by pivoting about its axis 53 engages the stop 37. The rotational movement of the part 44 is blocked before the spout 52 has released the ratchet 45.



   On the contrary, if the closing of the contact 46, 47, under the effect of the thrust on the right angle return 9, causes a current to be sent to the electromagnet 51, the armature 42, due to the magnetic attraction exerted on its end 50, will remain in contact with the poles of the electromagnet 51 and the spout 36 of the armature 42 will not oppose the movement of the stop 37, the parts 44 and 43 will be able to pivot freely , so that the locking beak 52 will release the ratchet 45 controlling the opening of the door.



   Figure 12 shows another non-limiting example of application to locks of this type, which has the same operating characteristics, as the example shown in Figure 11, so that it is not necessary to enter into more details. The reference numbers are the same as in the previous figure.



   In the following figures parts, allowing a reversal of the operation, are represented. It can be seen in FIG. 13 that the part 4 can only move in the direction of the arrow if the electromagnet 20 does not receive current and the armature 22 is lowered (see also FIG. 1).



   Likewise, in FIG. 14, the armature 22 will only drive the bridge 34 if the electromagnet 20 is not energized at the time of movement in the direction of the arrow (see also FIGS. 7 and 8).



   The same observations can be made in FIGS. 15 and 16 relating to the examples given on “cylinder” locks in FIGS. 11 and 12.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1 Perfectionnements applicables aux serrures, caractérisés en ce que l'élément de commande, par exemple la clef d'une serrure-mère, en plus de sa fonction normale d'ouvrir et de fermer ladite serrure, bloque ou débloque et met en ou hors fonction directement ou indirectement et de préférence par vole électro-mécanique, des serrures secondaires, des dis- <Desc/Clms Page number 6> positifs de sécurité, d'alarme, de signalisation, etc. 1 Improvements applicable to locks, characterized in that the control element, for example the key of a master lock, in addition to its normal function of opening and closing said lock, blocks or unlocks and switches on or off function directly or indirectly and preferably by electro-mechanical flight, secondary locks, dis- <Desc / Clms Page number 6> security, alarm, signaling, etc. 2 Perfectionnements suivant 1, applicables notamment au blocage ou déblocage par voie électro-magnétique de serrures télécommandées, caractérisés par le fait que chaque serrure secondaire possède un électro=aimant, qui, sous l'action d'un contact électrique, tel qu'un commutateur, un interrupteur ou un inverseur, commandé par l'organe d'ouverture de la serrure, tel que poignée ou clef, libère ou bloque le pêne, ou encore le soumet ou le soustrait à l'action de l'organe d'ouverture, par un mécanisme approprié, selon que le ou les contacts électriques de la serrure-mère sent dans une position déterminée. 2 Improvements according to 1, applicable in particular to the electromagnetic blocking or unlocking of remote-controlled locks, characterized by the fact that each secondary lock has an electromagnet, which, under the action of an electrical contact, such as a switch, switch or reverser, controlled by the lock opening device, such as handle or key, releases or blocks the bolt, or subjects or subtracts it to the action of the opening device , by an appropriate mechanism, depending on whether the electrical contact (s) of the master lock feels in a determined position. 3 Perfectionnements suivant 1 et 2, caractérisés en ce que le ou les contacts de la serrure-mère sont manoeuvrés par le pêne, que ce pêne sout coulissant ou tournant, dit barillet, ou par une autre pièce actionnée par la clef. 3 Improvements according to 1 and 2, characterized in that the contact or contacts of the master lock are operated by the bolt, that this bolt sout sliding or rotating, said barrel, or by another part actuated by the key. 4 Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés par leur appli- cation aux véhicules automobiles pour y servir non seulement au blocage automatique des diverses portes, mais encore à celui de ses coffres à bagages de son capot du moteur, etc. 4 Improvements according to 1 to 3, characterized by their application to motor vehicles to serve there not only for the automatic locking of the various doors, but also for that of its luggage compartments of its engine hood, etc. 5 Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés par le fait que le courant de libération ou de blocage du pêne est réduit à la plus faible valeur possible, du fait qu'au repos l'armature de 1'électro-aimant est amenée mécaniquement au collage des pièces polaires et que, le cas échéant, le courant de commande n'a qu'à maintenir l'armature au collage pendant un court Instant, lorsque par le jeu normal des pièces de la serrure, les forces mécaniques se dérobent. 5 Improvements according to 1 to 3, characterized in that the release or blocking current of the bolt is reduced to the lowest possible value, due to the fact that at rest the armature of the electromagnet is mechanically brought to bonding pole pieces and that, where appropriate, the control current only has to maintain the armature at bonding for a short time, when, through the normal play of the lock pieces, the mechanical forces are lost. 6 Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés en ce que les serrures secondaires sont bloquées lorsque l'électro-aimant de contrôle est parcouru par un courant et débloquées lorsque le courant est coupé. 6 Improvements according to 1 to 3, characterized in that the secondary locks are blocked when the control electromagnet is carrying a current and released when the current is cut. 7 Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés par le fait que l'électro-aimant est placé dans la serrure, .elle-même . 7 Improvements according to 1 to 3, characterized by the fact that the electromagnet is placed in the lock itself. 8 Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés en ce que l'ex- citation de l'électro-aimant est placée sous la dépendance d'un interrupteur ou inverseur mû directement ou indirectement par la poignée ou la clef et soumis à la position électrique d'au moins un autre interrupteur ou inverseur situé à distance, et commandé simplement à la main par une clef ou de tout autre manière. 8 Improvements according to 1 to 3, characterized in that the excitation of the electromagnet is placed under the control of a switch or inverter moved directly or indirectly by the handle or the key and subjected to the electric position d 'at least one other switch or inverter located at a distance, and controlled simply by hand by a key or in any other way. 9. Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés par le fait que l'électro-aimant de contrôle ou son armature sont magnétiquement polarisés ou non. 9. Improvements according to 1 to 3, characterized by the fact that the control electromagnet or its armature are magnetically polarized or not. 10 Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés en ce que des dispositions mécaniques sont prévues pour l'excitation de l'électro-aimant de façon à ce que celle-ci ait lieu préalablement et pendant le moment de 1' action principale soit de blocage ou. de déblocage, soit de solidarisation ou de désolidarisation. 10 Improvements according to 1 to 3, characterized in that mechanical arrangements are provided for the excitation of the electromagnet so that this takes place before and during the moment of the main action either of blocking or . unlocking, either joining or disconnecting. Il Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés par un dispositif permettant de ne mettre l'électro-aimant sous tension que pendant le temps strictement minimum compatible avec le fonctionnement correct de la serrure secondaire télécommandée. II Improvements according to 1 to 3, characterized by a device enabling the electromagnet to be energized only for the strictly minimum time compatible with the correct operation of the remote controlled secondary lock. 12 Perfectionnements suivant 1 à 3, caractérisés en ce que les contacts électriques tels que commutateurs, Interrupteurs ou inverseurs, constituant la base extérieure de commande d'un réseau de serrures secondaires télécommandées, sont en nombre variable pour pouvoir répondre à des condi- tions d'utilisation-variant selon les données propres à chaque problème posé. en annexe 7 dessins. 12 Improvements according to 1 to 3, characterized in that the electrical contacts such as switches, switches or inverters, constituting the external base of control of a network of remote controlled secondary locks, are in variable number to be able to meet the conditions of 'use-variant according to the data specific to each problem posed. in appendix 7 drawings.
BE533868D BE533868A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE533868A true BE533868A (en)

Family

ID=165430

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE533868D BE533868A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE533868A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2681896A1 (en) LOCKING DEVICE FOR DOORS OF A MOTOR VEHICLE WHICH CAN BE OPENED AS WELL FROM OUTSIDE AS INSIDE OR OUTSIDE OPEN AND OUTSIDE.
EP3581742A1 (en) Motorized actuator for door flush handle and method of operation
FR2652375A1 (en) Safety lock
EP0178362A1 (en) Remotely controlled device for locking and unlocking, particularly for an anti-panic bar
EP1950364B1 (en) Device for activating a bolt and door equipped with said device
EP0256430A1 (en) Device for cancelling the preset barring of operating a lock in case of failure
EP0033261B1 (en) Permutation security locks
BE533868A (en)
CH626838A5 (en)
FR3072825A1 (en) ELECTROMECHANICAL ACTUATOR AND DEVICE COMPRISING SAME
FR2778940A1 (en) Electrically operated motor vehicle door lock, includes common electric motor for driving both locking mechanism and lock closure mechanism
EP1040243B1 (en) Electrical device for controlling the release of a rotating shaft, in particular of a lock and lock equipped with same
EP1460018A1 (en) control system for an emergency unlocking device of an elevator landing door
FR2696497A1 (en) Device for operating electrically operated manually openable service vehicle sliding door of tram or train - uses linear motors to operate doors, which are secured when closed by magnetic latches, with manual emergency release
WO1988005221A1 (en) High security lock device with automatic opening by means of a decoding and control device
EP0032870A1 (en) Mechanism, mountable in a casing, for operating the displacement of a lever, and application of this mechanism as a circuit-breaker
EP2398034B1 (en) Auxiliary trip device for a breaker block
FR2600369A1 (en) CLUTCH MECHANISM, IN PARTICULAR FOR ELECTRONIC LOCK
EP2503082B1 (en) Motorisiertes Schloss für Kraftfahrzeug
FR2621349A1 (en) Electromagnetic device for keeping an opening panel in the closed position
EP2642502B1 (en) Trip unit for an electric protection apparatus and electric protection apparatus comprising one such unit
FR2744753A1 (en) Electro=mechanical lock released by stored mechanical energy
FR2919885A1 (en) Automatic sliding door locking mechanism for use in e.g. building, has lock maintained in locked position by electromagnetic suction cap, where cap has magnetic attraction force greater than antagonist force of springs of electromagnet
EP3629351B1 (en) Actuating system for electrical switching appliance
FR3113335A1 (en) Interlocking device intended to prevent the earthing of a protective device