BE533636A - - Google Patents

Info

Publication number
BE533636A
BE533636A BE533636DA BE533636A BE 533636 A BE533636 A BE 533636A BE 533636D A BE533636D A BE 533636DA BE 533636 A BE533636 A BE 533636A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
capacitor
circuit
thyratron
sep
relay
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE533636A publication Critical patent/BE533636A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H63/00Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop-motions ; Quality control of the package
    • B65H63/06Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop-motions ; Quality control of the package responsive to presence of irregularities in running material, e.g. for severing the material at irregularities ; Control of the correct working of the yarn cleaner
    • B65H63/062Electronic slub detector
    • B65H63/064Electronic slub detector using capacitor sensing means, i.e. the defect signal is a variation of impedance
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H2701/00Handled material; Storage means
    • B65H2701/30Handled filamentary material
    • B65H2701/31Textiles threads or artificial strands of filaments

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Quality & Reliability (AREA)
  • Inductance-Capacitance Distribution Constants And Capacitance-Resistance Oscillators (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF POUR CONTROLER LES FILS TEXTILES. 



  Lettre rectificative jointe pour valoir comme de droit, à la date du 28:2.1995 : 1) supprimer "ou hétérodyne" à la page 2, ligne 40. 



    2) la lettre manuscrite dans- les lignes 53 et 55 de la page 7, doit se lire "N" de sorte que l'expression apparaissant dans ces lignes,,se lira "10 Nf", sachant que 1 Nf = 10-9 Farad.   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Dans la production de fils textiles;, il est connu de vérifier si les fils ne comportent pas de points renflés ou étranglés. Les parties renflées qui, comme on le sait, nuisent à l'aspect extérieur des fils et constituent une source de défauts de tissage, seront désignées ici par l'expression de "grosseur" (en anglais   "slub").   



   Il s'agit en général de portions renflées, dont la longueur correspond à peu près à la longueur moyenne d'une fibre, 
Les renflements qui présentent une longueur notablement inférieure ne nuisent généralement que très peu à 1-'aspect extérieur et leur élimination ne s'impose pas. 



   Il est connu de déceler ces grosseurs à l'aide d'un condensateur électrique. A cette fin, on fait passer les fils entre les électrodes du condensateur. Aussitôt qu'une portion renflée se trouve entre les plaques du condensateur, la capacité de celui-ci se modifie, tandis qu'une source de courant réunie à ce condensateur permet de produire une modification de courant'qui peut être utilisée pour engendrer une impulsion, laquelle agit sur un relais, de telle   ïaçon   que celui-ci sectionne le fil ou pince ce dernier de manière à provoquer sa rupture. La grosseur est ensuite éliminée et les bouts se nouent l'un à l'autre, après quoi le fil peut continuer son passage   à   travers l'appareil. 



   La présente invention concerne un dispositif qui fait également usage d'un condensateur en tant que moyen pour déceler les grosseurs. 



   Dans les procédés habituels, les variations de courant produites dans le circuit du condensateur sont amplifiées avant d'être appliquées à un relais. Les degré d'amplification requis est très important et, d'une manière générale, on doit utiliser à cet effet des amplificateurs comportant plusieurs tubes électroniques. 



   La présente invention vise à établir une disposition simplifiée au maximum d'un appareil fonctionnant à l'aide d'un condensateur et servant à déceler les grosseurs des fils textiles. Elle consiste essentiellement à connecter le condensateur dans le circuit d'un oscillateur à lampes et à le disposer de telle façon que l'énergie absorbée par ce circuit varie lors du passage d'une grosseur. 



   Cette absorption d'énergie modifiée se traduit par une modi-   fication   de l'amplitude d'oscillation, la disposition étant telle qu'après redressement et après filtrage des composantes à haute fréquence, le courant ou la tension à basse fréquence est utilisée pour l'actionnement   d'un   relais. 



   La tension à basse fréquence ainsi obtenue présente le caractère d'une impulsion. Conformément à un mode de réalisation particulier de l'invention, cette impulsion peut être obtenue grâce à la prévision, dans le montage oscillateur, à côté de la réaction positive, d'une réaction négative, cette dernière étant de préférence formée par le montage parallèle d'une self et d'une capacité, montage qui forme un circuit bouchon. 



  La fréquence de résonance du circuit bouchon sera de préférence relativement peut différente de la fréquence de l'oscillateur. Dans cette disposition, l'amplitude   d'oscillation   se modifie dans le circuit qui détermine la fréquence, aussitôt que la valeur d'un des paramètres du circuit oscillateur ou du circuit de contre-réaction est modifiée. 



   Cette modification de l'amplitude peut être convertie, à l'aide d'un redresseur ou d'un détecteur, en fluctuations de la tension à basse fréquence. Ces fluctuations de la tension peuvent être appliquées à un montage de relais par exemple au moyen d'un filtre résistance-capacité, qui élimine les composantes de haute fréquence. Selon l'invention, le relais peut être constitué plus particulièrement par un thyratron dans le circuit anodique duquel on intercale un relais magnétique, un relais téléphonique par exemple. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Lors du passage. d'une grosseur, une impulsion "positive" apparait sur la grille de commande du thyratron, de sorte que ce dernier devient conducteur. 



   Une liaison galvanique entre la grille du tube oscillateur et celle du thyratron n'est pas désirable, étant donné que la valeur-limite de l'impulsion qui rend le thyratron conducteur se modifie en raison de la fuite des potentiels de courant continu, 
Pour cette raison et conformément à l'invention, on connecte un condensateur devant la grille de commande du thyratron, cette grille étant reliée, par l'entremise d'une résistance   ôhmique   élevée, à un point dont le potentiel est négatif par rapport à la cathode. 



   D'autre part, le montage peut être disposé de telle façon que le passage d'une grosseur établisse la condition requise pour la génération des oscillations, par exemple en provoquant l'affaiblissement de la réaction négative. Cette dernière doit dans ce cas être calculée de façon que la réaction positive présente dans le système soit neutralisée. Les oscillations sont alors engendrées par suite de la variation de capacité du condensateur de mesure, variation qui se produit lors du passage d'une grosseur. La polarisation négative de la grille est dans ce cas choisie de préférence de façon qu'à l'état de repos la pente soit plus faible que la pente maximum. Aussitôt que le système engendre des oscillations, le courant continu anodique se modifie, et cette modification du courant fait actionner un relais.

   Le relais est shunté par un condensateur qui permet le passage des courants à haute fréquence. 



   D'autres détails de l'invention seront exposés ci-après en se référant aux dessins qui représentent quelques exemples de réalisation. Dans ces dessins on a négligé les capacités des électrodes. En cas de besoin, on peut neutraliser ces capacités d'une manière connue en soi ou les rendre inoffensives de toute autre façon. 



   La Fig. 1 est un schéma complet d'un montage comportant un thyratron. 



   Les Figures 2 et 3 représentent schématiquement des montages oscillateurs dont les oscillations s'amorcent à la suite d'une modification d'une capacité. Les sources de courant continu n'ont pas été représentées dans les dessins. 



   La Figure 4 montre un exemple de réalisation éprouvé dans la pratique. 



   Dans la Fig. l, la référence 1 désigne une triode montée en oscillatrice, 2 étant un thyratron. Le montage oscillateur est du type dit montage "Hartley" ou hétérodyne, un circuit bouchon 8, 9 étant intercalé dans le circuit cathodique. Entre la grille de commande de la triode et le circuit oscillant 6, 7 est connecté un condensateur 3 shunté par une résistance de fuite 4. Cette grille est en outre connectée, par l'entremise de la résistance 5, et du condensateur   10,   à la borne du circuit bouchon opposée à la cathode. 



   Le point de jonction de la résistance 5 et du condensateur 10 est connecté par un condensateur 11 à la grille du thyratron 2. Cette grille est également connectée à une résistance 12 dont l'autre extrémité est connectée à un point dont le potentiel est négatif par rapport à la cathode. 



   Dans le circuit anodique du thyratron est intercalée la bobine d'un relais téléphonique 13; en série avec celle-ci est prévue en outre une résistance 14 destinée à limiter le courant du thyratron. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Le fonctionnement du montage oscillateur ressort clairement de ce qui précède. Le condensateur 9 de la contre-réaction constitue dans ce cas le condensateur de mesure, entre les électrodes duquel se déplace le fil.   aussitôt   qu'une grosseur pénètre dans l'espace entre les électro- des, l'impédance contre-réactive se modifie. Ceci s'accompagne d'une modification de l'amplitude des oscillations engendrées, laquelle   entraine   à son tour une modification de la tension moyenne aux bords du condensateur 3 et donc à la grille de commande du tube oscillateur. Les variations de la tension moyenne sont appliquées par le condensateur 11 à la grille de commande du thyratron. 



   D'autre part, on peut connecter le condensateur de mesure dans le circuit oscillateur et faire en sorte que l'impédance contre-réactive ne varie pas. Dans ce cas, on produit des variations de la fréquence de l'oscillateur, lesquelles produisent à leur tour les variations requises de la réaction négative. 



   Lorsque la modification atteint une certaine grandeur, le thyratron devient conducteur et actionne le relais 13. La sensibilité, c'est- à-dire la valeur de crête ou de pointe des impulsions qui rendent le thyratron conducteur, peut être mise au point en modifiant la polarisation négative de la grille du thyratron. Lorsqu'on adopte une polarisation telle que le thyratron devient déjà conducteur sous l'effet d'une légère modification, il suffit d'appliquer une impulsion ayant une faible valeur de pointe. 



   Des modifications lentes ne sont pas transmises à la grille du thyratron, étant donné la présence du condensateur 11. Ceci offre l'avantage de pouvoir introduire le fil à la main dans l'espace entre les électrodes du condensateur, sans que le thyratron en devienne conducteur. 



   Dans la Fig. 2, la référence 1 désigne également une triode. 



  Dans le circuit cathodique de cette triode est intercalé un circuit bouchon formé par un condensateur 9 et une self 8, branchée en parallèle avec ce dernier. Entre l'anode et le circuit bouchon, d'une part, et entre la grille et le circuit bouchon, d'autre part, sont connectées respectivement des bobines de self 15 et 16, tandis qu'un condensateur 24 est connecté entre la grille et le côté haute tension de la bobine 15. 



   Les éléments nommés en dernier lieu constituent un circuit d'accord d'un montage oscillateur connu en soi. 



   Le circuit bouchon 8,9 sert ici également de trajet au circuit de contre-réaction, le montage étant mis au point de telle façon qu'il n'engendre pas encore d'oscillations. Dans ce cas, l'impédance contreréactive doit avoir une valeur suffisamment élevée pour neutraliser la réaction positive. Une modification relativement minime du condensateur du circuit bouchon suffit déjà pour permettre la production d'oscillations. 



   Lorsqu'on choisit le point de fonctionnement dans le bas de la caractéristique, c'est-à-dire en un point où la pente est moins prononcée, le courant anodique croît brusquement dans de fortes proportions, et un relais 18 connecté dans le circuit anodique et shunté par un condensateur 17, est actionné . Ce relais remplit la même fonction que le relais 13 de la Fig. 1, intercalé dans le circuit anodique du thyratron. 



   D'autre part, la modification de tension produite aux bornes du condensateur 17 peut être utilisée pour rendre le thyratron conducteur, d'une manière analogue à celle représentée dans la Fig. 1. 



   Il est bien entendu que la tension de haute fréquence, après avoir été redressée à l'aide d'un détecteur spécial, peut être utilisée pour rendre un thyratron conducteur ou pour actionner un relais par d'autres moyens. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Les montages décrits ne sont que des exemples de réalisation, le but de l'invention pouvant également être atteint à l'aide d'autres modes de montage. La particularité essentielle de l'invention réside toutefois dans l'emploi   d'un   tube monté en oscillateur, avec ceci que le passage du fil entre les électrodes du condensateur a pour effet de modifier l'amplitude des oscillations produites ou d'engendrer des oscillations. 



   La Fig. 3 représente un montage à tension contre-réactive. 



  La référence 1 désigne une'triode, et 19 une bobine de self qui forme un circuit   d'accord   avec le condensateur   20   et les   condensateurs .23-,22.   La bobine de self 23 est dans ce cas connectée entre le point de jonction des condensateurs 21 et 22, d'une part, et la grille, d'autre part. Cette bobine est couplée   à   la bobine 19 de façon à déterminer une réaction positive. 



   Les condensateurs 21 et 22 déterminent une réaction négative, qui annule l'effet de la réaction positive existante. Lorsque la réaction positive a été choisie notablement plus grande que celle qui serait nécessaire pour la génération des oscillations, la réaction négative - qui compense l'effet de la réaction positive - doit également être très importante et, dans ces conditions, une modification relativement minime de la réaction négative détermine la production d'oscillations. 



   Les mêmes considérations s'appliquent aussi aux montages selon les Figs. 1 et 2. 



   Dans le cas de la Fig. 3, on peut réaliser la modification requise de la réaction négative en modifiant la capacité du condensateur 22, qui sert dans ce cas de condensateur de mesure. On peut en outre connecter des circuits oscillants entre la grille et l'anode, d'une part, et entre la grille et la cathode, d'autre part,ces circuits ayant la même fréquence de résonance et étant formés par une capacité en parallèle avec une self, un troisième circuit d'accord pouvant être intercalé dans le circuit anodique. Les deux circuits nommés en dernier lieu forment un trajet de réaction négative, qui peut se transformer en un trajet de réaction positive si l'on augmente la capacité du circuit mentionné en premier lieu. 



   L'avantage principal des systèmes selon l'invention consiste en ce qu'ils permettent, avec un appareillage très simple, d'obtenir des impulsions suffisamment intenses et d'actionner le relais. 



   Il est bien entendu que le thyratron peut être remplacé par d'autres dispositifs, par exemple par un montage à déclenchement dit   "trig-   ger", qui s'inverse lorsqu'une impulsion apparaît à la grille d'un des tubes. Aussitôt que le relais 13 entre en action et que le fil est rompu, le courant anodique est interrompu pendant un bref laps de temps, la grosseur est éliminée et les extrémités du fil sont nouées l'une à l'autre. 



   Dans le dispositif selon la Fig. 1, l'impulsion qui apparaît à la grille du thyratron est positive lorsqu'un   "slub",   c'est-à-dire une grosseur du fil, se présente dans le condensateur, tandis qu'une impulsion négative apparaît lorsqu'une portion de fil étranglée se présente dans ce condensateur. Lorsqu'on désire éliminer les portions étranglées, on peut inverser le sens des impulsions, par exemple en intercalant une triode ou en connectant dans le conducteur d'alimentation de l'anode de l'oscillateur une impédance découplée en ce qui concerne la haute fréquence. Dans ce cas, l'anode est connectée à la grille de commande du thyratron par l'entremise d'une impédance et d'un condensateur de découplage. 



   Lorsqu'il est fait usage de plusieurs appareils du genre décrit, on peut prévoir une alimentation centrale, la puissance de l'appareil d'alimentation devant être adaptée au nombre des appareils à desservir. 



  Il est dans ce cas désirable de stabiliser l'appareil d'alimentation, faute de quoi la sensibilité de l'ensemble de l'appareillage pourrait dépendre dans une trop grande mesure des variations de la tension du secteur. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Etant donné que les tensions de chauffage ne peuvent pas être stabilisées sans faire usage de systèmes compliqués, il peut se produire qu'une modification de la tension   de   chauffage entraîne une modification de la tension qui doit être appliquée à la grille du thyratron pour rendre celui-ci conducteur. Afin d'éliminer les difficultés qui en résultent, et conformément à l'invention, on peut produire la polarisation négative du thyratron par redressement de la tension de chauffage. 



   Dans ces conditions, les variations de la tension qui rendent le thyratron conducteur peuvent être presque complètement neutralisées, pour autant qu'elles soient causées par les variations de la tension de chauffage. 



   Dans la Fig.   4,   on a représenté un exemple d'exécution qui a été éprouvé dans la pratique et qui fonctionne d'une manière très efficace. 



  Le montage de principe correspond à celui de la Fig, 1. Toutefois, alors que dans l'exemple de la Fig. l, il n'est tait usage que d'une triode, la disposition selon la Fig. 4 comporte une double triode   (ECC81,   l'équivalent de la lampe américaine 12 AT 7). Le thyratron utilisé est une lampe PL 21, soit, selon la désignation américaine, une 2 D 21. 



   La première triode de la lampe à deux systèmes 1 est montée en oscillatrice exactement de la même manière que dans la Fig.   1.   Les ré-   férences   6, 32,33, 34 désignent le circuit oscillateur, tandis que 8 et 9 désignent le circuit bouchon intercalé dans le circuit cathodique. 



   La résistance de fuite 4 et le condensateur de grille 3 sont également prévus dans cette variante,,- toutefois, la résistance de grille n'est pas branchée directement en parallèle avec le condensateur de grille 3, mais entre la grille et l'extrémité du circuit bouchon opposée à la cathode. 



   La tension anodique est appliquée à la prise de la bobine 6 de l'oscillateur par l'entremise de la résistance anodique 31. 



   Le condensateur de mesure 32 est connecté dans le circuit oscillateur et est bloqué vis-à-vis de la tension continue par les condensateurs 33, 34 afin que ce condensateur puisse être touché à la main sans danger. Le montage en série des condensateurs 32,33, 34 constitue l'équivalent du condensateur unique 7 du montage selon la Fig. 1. 



   Il va de soi que la capacité des condensateurs 33 et 34 doit être notablement supérieure à celle du condensateur 32, afin qu'une modi-   fication   de la capacité de 32 exerce une influence aussi marquée que possïble sur la fréquence du circuit oscillateur. La prise sur la bobine 6 est mise à la terre à travers le condensateur 35. Ce condensateur est calculé de telle façon qu'il possède une impédance très élevée aux basses fréquences et qu'il constitue un court-circuit pour la haute-fréquence. 



   La prise de la bobine 6 est en outre connectée par l'entremise du condensateur 36 à la grille de la deuxième triode la du double tube, la grille étant reliée à la cathode de la seconde triode de ce tube à travers la résistance de fuite 37, de la façon habituelle. 



   L'anode de la seconde triode est reliée à travers la résistance 38 à la borne positive de la source de courant anodique. Cette anode est en outre connectée à la cathode par l'entremise du petit condensateur 39, afin d'éliminer les tensions de haute fréquence éventuelles entre l'anode et la cathode de cette triode. 



   L'anode de ce second tube est connectée de la manière habituelle, par l'entremise du condensateur 40, à la grille de commande du thyratron. Entre ce condensateur' et la grille de commande du thyratron est intercalée une résistance 41, dont la fonction sera exposée dans la suite. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   La résistance de fuite   42   est connectée à un point d'une source de tension spéciale 51, qui fournit la tension de grille négative requise pour les tubes. 



   Le thyratron 2 est branché d'une manière exactement identique à celle de la Fig. 1. Ici également, le circuit anodique du thyratron contient le relais 13 qui sert à sectionner le fil lorsqu'une grosseur se présente dans le condensateur de mesure. 



   Le thyratron et le tube à deux systèmes sont alimentés par deux sources de courant anodique différentes 50 et 52. Ces deux sources sont stabilisées à l'aide de deux tubes stabilisateurs à remplissage gazeux, respectivement 43 et 44. 



   D'ailleurs, les deux sources de courant anodique sont réalisées, de la manière courante, sous la forme de montages redresseurs comportant des moyens pour éliminer les tensions alternatives qui se superposent à la tension continue, de sorte qu'il est superflu de procéder à une description détaillée. Ces sources de courant anodique, ainsi que le montage redresseur pour la tension de grille, sont de préférence installés dans un coffret et servent à alimenter un groupe de montages'du genre décrit cidessus.

   Le montage redresseur 51 n'est pas   stabilisé.   Il en résulte que, lors d'une modification de la tension du secteur, la polarisation négative se déplace également dans une légère mesure, de sorte qu'une modification de la tension de grille pour laquelle le thyratron devient conducteur à la suite de la tension modifiée du secteur, se trouve compensée pour la plus grande partie. Ces montages, qui contiennent la double triode et le thyratron, sont disposés dans de petits coffrets, de préférence inaccessibles aux poussières, placés au voisinage de bobines de renvidage pour les fils textiles. Le mécanisme pour le sectionnement ou le pinçage du fil est adjoint à chaque coffret. 



   Le coffret qui contient l'appareillage d'alimentation central peut être disposé en un endroit approprié de l'usine. 



   A la source de courant anodique du thyratron est branché un relais 45 dont l'enroulement est shunté par un condensateur   46   et dont le contact peut interrompre le circuit d'alimentation. 



   La disposition décrite ci-dessus permet d'alimenter un grand nombre de montages du type de celui représenté dans la Fig. 1. La partie de l'appareillage qui comporte le tube à deux systèmes et le thyratron se distingue uniquement de celle représentée dans la Fig. 1 par le fait que l'impulsion de tension engendrée par la modification de la capacité du condensateur de mesure n'est pas transmise directement de la grille du tube oscillateur   à   la grille du thyratron, mais est amplifiée deux fois, soit par les résistances 31 et 38. La polarité de cette impulsion demeure inchangée après cette double amplification, étant donné que chacune de ces résistances inverse le signe de l'impulsion, de sorte que les conditions de polarité à la grille du thyratron ne subissent aucune modification. 



   Par conséquent, le montage de cette partie de l'appareillage fonctionne d'une manière exactement analogue à celle du montage de la Fig.l. 



  L'intercalation du relais   45   dans la source de courant anodique pour le thyratron a pour but de faciliter l'alimentation d'un grand nombre de montages en thyratron à l'aide d'un appareil d'alimentation central. Cette installation fonctionne comme suit : 
Le contact   47   est normalement fermé et, aussi longtemps que les fils qui parcourent les condensateurs de mesure ne présentent pas de grosseurs, tous les thyratrons sont hors courant. Toutefois, ausitôt qu'une grosseur se présente dans le condensateur de mesure, la tension à la grille du thyratron se modifie de telle façon que celui-ci devient conducteur. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Afin que le thyratron, devenu conducteur en vue de l'inter- ception d'une grosseur, ne demeure pas conducteur en permanence, on prévoit dans le circuit d'alimentation un contact à rupture automatique   47.   



  Ce contact est actionné par le relais 45. Un condensateur 46 est branché en parallèle avec la bobine du relais, de sorte que l'ouverture de ce contact est retardée d'un bref laps de temps. Le relais 13 dispose ainsi du temps nécessaire pour intervenir correctement. D'autre part, ce contact ne doit rester ouvert que pendant un bref laps de temps, étant donné que dans le dispositif adopté, tous les thyratrons branchés à une source de courant anodique commune demeurent déconnectés aussi longtemps que ce contact reste ouvert. 



   Il importe donc beaucoup que l'intervalle de temps pendant lequel le contact 47 est ouvert soit aussi bref que possible. Or, si cet intervalle était très bref, il pourrait se produire que le contact soit rétabli avant qu'une déionisation complète ne s'établisse dans le thyratron qui avait été rendu conducteur. br, dans ce cas, le thyratron deviendrait à nouveau conducteur aussitôt que le contact 47 serait refermé, ce qui amènerait à son tour une nouvelle interruption du contact   47,   de sorte que le relais ne pourrait pas déclencher, mais produirait un cliquetis.

   Pour éviter cet inconvénient, on connecte devant la grille du thyratron une résistance ohmique élevée   41   qui, lors de la fermeture du contact   47,   empêche la grille du thyratron de recevoir immédiatement une polarisation suffisante pour rendre le thyratron à nouveau conducteur. 



   Dans l'exemple de réalisation exposé ici, les conditions ont été choisies de telle façon que l'intervalle de temps pendant lequel la tension de l'appareil d'alimentation est interrompue, lorsqu'une grosseur se présente dans un quelconque des coffrets branchés sur l'appareil d'alimentation central, s'élève à 20 millisecondes environ. Etant donné que, dans les fils de qualité normale, le nombre de grosseurs à éliminer n'est pas particulièrement élevé, on peut brancher sur cet appareil central un nombre de coffrets considérable sans que l'on coure le risque de voir un trop grand nombre de grosseurs passer sans être interceptées. 



   Un fil de bonne qualité présente une grosseur tous les 10 km environ. Il s'ensuit qu'à la vitesse de 600 mètres par minute, une grosseur se présente dans le condensateur de mesure toutes les 15 minutes en-   viron.   Par conséquent, lorsqu'on emploie 30 dispositifs de mesure desservis par un seul appareil d'alimentation, une grosseur se présente toutes les demi-minutes dans un des condensateurs de mesure. 



   Dans ces conditions, seul 0,66 o/oo des grosseurs ne seront pas interceptés. On peut admettre que, dans un fil de mauvaise qualité, une grosseur se présente tous les 3 km, de sorte que, dans ce cas, le pourcentage des grosseurs non interceptées sera d'environ 0,2. 



   Ce pourcentage est encore parfaitement   tolérable.   



   On donnera ci-après la liste des valeurs des résistances et des condensateurs qui ont été utilisés dans le montage selon l'invention : 
 EMI8.1 
 
<tb> 
<tb> Résistances. <SEP> Condensateurs.
<tb> 



  4. <SEP> 47 <SEP> Kilohms <SEP> 9 <SEP> 25 <SEP> pf
<tb> 31. <SEP> 27 <SEP> " <SEP> 3 <SEP> 33 <SEP> "
<tb> 37. <SEP> 10 <SEP> Mégohms <SEP> 32. <SEP> 3 <SEP> à <SEP> 4 <SEP> pf
<tb> 38. <SEP> 68 <SEP> Kilohms <SEP> 33 <SEP> & <SEP> 34 <SEP> 120 <SEP> "
<tb> 41. <SEP> 7 <SEP> Mégohms <SEP> 35 <SEP> 220 <SEP> "
<tb> 42. <SEP> 1 <SEP> " <SEP> 36 <SEP> 10 <SEP> M <SEP> f
<tb> 39 <SEP> 20 <SEP> pf
<tb> 40 <SEP> 10 <SEP> M <SEP> f
<tb> 
 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 Bobines. 



  6. 15 spires d'un diamètre intérieur de 7,5 mm. 



   On a utilisé un fil émaillé de 0,6 mm. 



   La prise sur la bobine 6 a été choisie de façon qu'il y ait neuf spires entre l'anode et la prise, et six spires entre la prise et la grille. 



    8.   9 spires d'un diamètre intérieur de 6 mm, diamètre du fil 0,6 mm. 



   La fréquence de travail était dans ce cas de 52 mc/s. La bobine du relais avant une résistance de 500 ohms et le condensateur 46 avait une capacité de 4 mf. Les redresseurs de tous les montages de redressement était du type métallique. Les intensités dans les tubes 1 et la étaient respectivement de 1,1 ma et de 0,75 ma, en- viron, pour une tension de 100 volts de la source de courant anodi- que. 



   La tension anodique du thyratron était d'environ 150 volts et la polarisation négative de la grille, d'environ 6 volts. 



   REVENDICATIONS. 



    ------ - -------    
1) Dispositif pour contrôler les fils textiles que l'on fait passer entre des électrodes d'un condensateur électrique, caractérisé.en ce que le condensateur est intercalé dans une branche d'un montage oscillateur comportant un tube électronique dont la réactance détermine, ou du moins contribue à déterminer, la puisse produite, et en ce que les oscillations à haute fréquence engendrées sont redressées à l'aide d'un détecteur dont le circuit de sortie est connecté à un montage à relais, auquel les tensions redressées sont appliquées sous la forme d'impulsions.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DEVICE FOR CONTROL OF TEXTILE YARNS.



  Amending letter attached to be valid as of right, dated 28: 2.1995: 1) delete "or heterodyne" on page 2, line 40.



    2) the handwritten letter in lines 53 and 55 of page 7, must read "N" so that the expression appearing in these lines, will read "10 Nf", knowing that 1 Nf = 10-9 Farad.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In the production of textile yarns, it is known to check whether the yarns do not have bulging or constricted points. The swollen parts which, as is known, adversely affect the outward appearance of the yarns and constitute a source of weaving defects, will be designated herein by the expression "thickness" (in English "slub").



   These are generally swollen portions, the length of which corresponds roughly to the average length of a fiber,
Bulges which are significantly shorter in length generally do little to damage the exterior appearance and need not be removed.



   It is known to detect these growths using an electric capacitor. To this end, the wires are passed between the electrodes of the capacitor. As soon as a swollen portion is between the plates of the capacitor, the capacitance of the latter changes, while a current source joined to this capacitor produces a change in current which can be used to generate a pulse. , which acts on a relay, in such a way that the latter cuts the wire or clamps the latter so as to cause it to break. The lump is then removed and the ends are tied together, after which the thread can continue to pass through the device.



   The present invention relates to a device which also makes use of a capacitor as a means for detecting lumps.



   In conventional methods, current variations produced in the capacitor circuit are amplified before being applied to a relay. The degree of amplification required is very high and, in general, amplifiers comprising several electron tubes must be used for this purpose.



   The object of the present invention is to provide a maximally simplified arrangement of an apparatus operating with the aid of a capacitor and serving to detect the sizes of textile threads. It essentially consists in connecting the capacitor in the circuit of a tube oscillator and in arranging it in such a way that the energy absorbed by this circuit varies during the passage of a size.



   This modified energy absorption results in a modification of the oscillation amplitude, the arrangement being such that after rectification and after filtering of the high frequency components, the low frequency current or voltage is used for the 'actuation of a relay.



   The low frequency voltage thus obtained has the character of a pulse. In accordance with a particular embodiment of the invention, this pulse can be obtained thanks to the forecast, in the oscillator assembly, alongside the positive reaction, of a negative reaction, the latter preferably being formed by the parallel assembly. of an inductor and of a capacity, assembly which forms a trap circuit.



  The resonant frequency of the trap circuit will preferably be relatively different from the frequency of the oscillator. In this arrangement, the oscillation amplitude is modified in the circuit which determines the frequency, as soon as the value of one of the parameters of the oscillator circuit or of the feedback circuit is modified.



   This change in amplitude can be converted, using a rectifier or detector, into low-frequency voltage fluctuations. These voltage fluctuations can be applied to a relay assembly, for example by means of a resistance-capacitance filter, which eliminates high frequency components. According to the invention, the relay can be constituted more particularly by a thyratron in the anode circuit of which a magnetic relay, a telephone relay for example, is inserted.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   When passing. of a size, a "positive" impulse appears on the control grid of the thyratron, so that the latter becomes conductive.



   A galvanic connection between the grid of the oscillator tube and that of the thyratron is not desirable, since the limit value of the pulse which makes the thyratron conductive changes due to the leakage of the direct current potentials,
For this reason and in accordance with the invention, a capacitor is connected in front of the control gate of the thyratron, this gate being connected, via a high ohmic resistance, to a point whose potential is negative with respect to the cathode.



   On the other hand, the assembly can be arranged in such a way that the passage of a size establishes the condition required for the generation of the oscillations, for example by causing the weakening of the negative reaction. The latter must in this case be calculated so that the positive reaction present in the system is neutralized. The oscillations are then generated as a result of the variation in capacitance of the measuring capacitor, which variation occurs during the passage of a size. The negative polarization of the gate is in this case preferably chosen so that in the rest state the slope is lower than the maximum slope. As soon as the system generates oscillations, the anode direct current changes, and this change in current activates a relay.

   The relay is shunted by a capacitor which allows the passage of high frequency currents.



   Other details of the invention will be explained below with reference to the drawings which show some exemplary embodiments. In these drawings, the capacities of the electrodes have been neglected. If necessary, these abilities can be neutralized in a manner known per se or rendered harmless in some other way.



   Fig. 1 is a complete diagram of an assembly comprising a thyratron.



   Figures 2 and 3 schematically represent oscillator assemblies whose oscillations are initiated following a modification of a capacitor. Direct current sources have not been shown in the drawings.



   Figure 4 shows an exemplary embodiment proven in practice.



   In Fig. 1, reference 1 designates a triode mounted as an oscillator, 2 being a thyratron. The oscillator assembly is of the type called "Hartley" or heterodyne assembly, a trap circuit 8, 9 being interposed in the cathode circuit. Between the control gate of the triode and the oscillating circuit 6, 7 is connected a capacitor 3 shunted by a leakage resistor 4. This gate is also connected, through the resistor 5, and the capacitor 10, to the terminal of the trap circuit opposite the cathode.



   The junction point of resistor 5 and capacitor 10 is connected by a capacitor 11 to the gate of thyratron 2. This gate is also connected to a resistor 12 whose other end is connected to a point whose potential is negative by compared to the cathode.



   In the anode circuit of the thyratron is interposed the coil of a telephone relay 13; in series therewith is further provided a resistor 14 intended to limit the current of the thyratron.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The operation of the oscillator assembly emerges clearly from the above. The capacitor 9 of the feedback constitutes in this case the measuring capacitor, between the electrodes of which the wire moves. As soon as a lump enters the space between the electrodes, the counter-reactive impedance changes. This is accompanied by a modification of the amplitude of the oscillations generated, which in turn causes a modification of the average voltage at the edges of the capacitor 3 and therefore at the control grid of the oscillator tube. The variations in the average voltage are applied by the capacitor 11 to the control gate of the thyratron.



   On the other hand, it is possible to connect the measuring capacitor in the oscillator circuit and ensure that the counter-reactive impedance does not vary. In this case, variations in the frequency of the oscillator are produced, which in turn produce the required variations in the negative feedback.



   When the modification reaches a certain magnitude, the thyratron becomes conductive and actuates relay 13. The sensitivity, that is to say the peak or peak value of the pulses which make the thyratron conductive, can be adjusted by modifying the negative bias of the thyratron grid. When adopting a polarization such that the thyratron already becomes a conductor under the effect of a slight modification, it is sufficient to apply a pulse having a low peak value.



   Slow changes are not transmitted to the thyratron grid, given the presence of capacitor 11. This offers the advantage of being able to introduce the wire by hand into the space between the electrodes of the capacitor, without the thyratron becoming one. driver.



   In Fig. 2, reference 1 also designates a triode.



  In the cathode circuit of this triode is interposed a trap circuit formed by a capacitor 9 and an inductor 8, connected in parallel with the latter. Between the anode and the trap circuit, on the one hand, and between the grid and the trap circuit, on the other hand, are respectively connected choke coils 15 and 16, while a capacitor 24 is connected between the grid and the high voltage side of coil 15.



   The elements named last constitute a tuning circuit of an oscillator assembly known per se.



   The trap circuit 8,9 here also serves as a path for the feedback circuit, the assembly being developed in such a way that it does not yet generate oscillations. In this case, the counter-reactive impedance must be high enough to neutralize the positive reaction. A relatively small modification of the capacitor of the trap circuit is already sufficient to allow the production of oscillations.



   When the operating point is chosen at the bottom of the characteristic, that is to say at a point where the slope is less pronounced, the anode current increases sharply in strong proportions, and a relay 18 connected in the circuit anode and shunted by a capacitor 17, is actuated. This relay performs the same function as the relay 13 in Fig. 1, inserted in the anode circuit of the thyratron.



   On the other hand, the voltage change produced across capacitor 17 can be used to make the thyratron conductive, in a manner analogous to that shown in FIG. 1.



   Of course, the high frequency voltage, after being rectified using a special detector, can be used to make a thyratron conductive or to actuate a relay by other means.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The assemblies described are only exemplary embodiments, the object of the invention also being achievable by means of other assembly methods. The essential feature of the invention, however, lies in the use of a tube mounted as an oscillator, with this that the passage of the wire between the electrodes of the capacitor has the effect of modifying the amplitude of the oscillations produced or of generating oscillations. .



   Fig. 3 shows an assembly with counter-reactive voltage.



  Reference 1 designates a triode, and 19 an inductor coil which forms a tuning circuit with the capacitor 20 and the capacitors 23-, 22. The choke coil 23 is in this case connected between the junction point of the capacitors 21 and 22, on the one hand, and the grid, on the other hand. This coil is coupled to coil 19 so as to determine a positive reaction.



   Capacitors 21 and 22 determine a negative reaction, which cancels out the effect of the existing positive reaction. When the positive reaction has been chosen to be significantly greater than that which would be necessary for the generation of the oscillations, the negative reaction - which compensates for the effect of the positive reaction - must also be very large and, under these conditions, a relatively small change. of the negative reaction determines the production of oscillations.



   The same considerations also apply to the arrangements according to Figs. 1 and 2.



   In the case of FIG. 3, the required modification of the negative reaction can be achieved by modifying the capacitance of capacitor 22, which in this case serves as a measuring capacitor. It is also possible to connect oscillating circuits between the grid and the anode, on the one hand, and between the grid and the cathode, on the other hand, these circuits having the same resonant frequency and being formed by a capacitor in parallel. with an inductor, a third tuning circuit which can be inserted in the anode circuit. The two last named circuits form a negative feedback path, which can turn into a positive feedback path if the capacity of the first mentioned circuit is increased.



   The main advantage of the systems according to the invention consists in that they make it possible, with a very simple apparatus, to obtain sufficiently intense pulses and to actuate the relay.



   It is understood that the thyratron can be replaced by other devices, for example by a so-called "trigger" assembly, which is reversed when a pulse appears at the grid of one of the tubes. As soon as relay 13 kicks in and the wire is broken, the anode current is interrupted for a short time, the bulk is removed and the ends of the wire are tied together.



   In the device according to FIG. 1, the pulse which appears at the thyratron gate is positive when a "slub", that is to say a size of the wire, is present in the capacitor, while a negative pulse appears when a portion of strangled wire is present in this capacitor. When it is desired to eliminate the constricted portions, it is possible to reverse the direction of the pulses, for example by interposing a triode or by connecting in the supply conductor of the anode of the oscillator a decoupled impedance with regard to the high frequency . In this case, the anode is connected to the thyratron control gate through an impedance and a decoupling capacitor.



   When several devices of the type described are used, a central power supply can be provided, the power of the power supply device having to be adapted to the number of devices to be served.



  In this case, it is desirable to stabilize the power supply apparatus, otherwise the sensitivity of the entire apparatus could depend too much on variations in the mains voltage.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Since the heater voltages cannot be stabilized without making use of complicated systems, it may happen that a change in the heater voltage results in a change in the voltage that must be applied to the thyratron gate to make the one. here driver. In order to eliminate the resulting difficulties, and in accordance with the invention, the negative bias of the thyratron can be produced by rectifying the heating voltage.



   Under these conditions, the variations in the voltage which make the thyratron conductive can be almost completely neutralized, as long as they are caused by the variations in the heating voltage.



   In Fig. 4, there is shown an exemplary embodiment which has been proven in practice and which operates in a very efficient manner.



  The principle assembly corresponds to that of FIG. 1. However, while in the example of FIG. There, only a triode was used, the arrangement according to FIG. 4 has a double triode (ECC81, the equivalent of the American 12 AT 7 lamp). The thyratron used is a PL 21 lamp, or, according to the American designation, a 2 D 21.



   The first triode of the two-system lamp 1 is mounted as an oscillator in exactly the same way as in FIG. 1. The references 6, 32, 33, 34 designate the oscillator circuit, while 8 and 9 designate the trap circuit interposed in the cathode circuit.



   The leakage resistor 4 and the gate capacitor 3 are also provided in this variant, - however, the gate resistor is not connected directly in parallel with the gate capacitor 3, but between the gate and the end of the stopper circuit opposite the cathode.



   The anode voltage is applied to the tap of the coil 6 of the oscillator through the anode resistor 31.



   The measuring capacitor 32 is connected in the oscillator circuit and is blocked against the direct voltage by the capacitors 33, 34 so that this capacitor can be touched by hand without danger. The series connection of the capacitors 32, 33, 34 constitutes the equivalent of the single capacitor 7 of the circuit according to FIG. 1.



   It goes without saying that the capacitance of capacitors 33 and 34 must be considerably greater than that of capacitor 32, so that a change in the capacitance of 32 exerts as marked an influence as possible on the frequency of the oscillator circuit. The tap on coil 6 is earthed through capacitor 35. This capacitor is calculated in such a way that it has a very high impedance at low frequencies and that it constitutes a short circuit for high frequency.



   The tap of the coil 6 is further connected through the capacitor 36 to the grid of the second triode 1a of the double tube, the grid being connected to the cathode of the second triode of this tube through the leakage resistor 37 , in the usual way.



   The anode of the second triode is connected through resistor 38 to the positive terminal of the anode current source. This anode is also connected to the cathode via the small capacitor 39, in order to eliminate any high frequency voltages between the anode and the cathode of this triode.



   The anode of this second tube is connected in the usual way, via the capacitor 40, to the control grid of the thyratron. Between this capacitor 'and the thyratron control grid is interposed a resistor 41, the function of which will be explained below.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The leakage resistor 42 is connected to a point of a special voltage source 51, which provides the negative gate voltage required for the tubes.



   Thyratron 2 is wired in exactly the same way as in Fig. 1. Here also, the anode circuit of the thyratron contains the relay 13 which serves to cut the wire when a lump appears in the measuring capacitor.



   The thyratron and the two-system tube are supplied by two different anode current sources 50 and 52. These two sources are stabilized using two gas-filled stabilizer tubes, respectively 43 and 44.



   Moreover, the two sources of anode current are produced, in the usual way, in the form of rectifier assemblies comprising means for eliminating the alternating voltages which are superimposed on the direct voltage, so that it is superfluous to proceed to a detailed description. These anode current sources, as well as the rectifier assembly for the grid voltage, are preferably installed in a box and serve to supply a group of assemblies of the type described above.

   The rectifier assembly 51 is not stabilized. As a result, when changing the mains voltage, the negative bias also shifts to a slight extent, so that a change in the gate voltage for which the thyratron becomes conductive as a result of the voltage modified sector, is compensated for the greater part. These assemblies, which contain the double triode and the thyratron, are placed in small boxes, preferably inaccessible to dust, placed in the vicinity of winding spools for the textile threads. The mechanism for cutting or clamping the wire is attached to each box.



   The box which contains the central power supply equipment can be placed in a suitable place in the factory.



   A relay 45 is connected to the anode current source of the thyratron, the winding of which is shunted by a capacitor 46 and the contact of which can interrupt the supply circuit.



   The arrangement described above makes it possible to supply a large number of assemblies of the type of that shown in FIG. 1. The part of the apparatus which comprises the two-system tube and the thyratron differs only from that shown in FIG. 1 by the fact that the voltage pulse generated by the modification of the capacitance of the measuring capacitor is not transmitted directly from the grid of the oscillator tube to the grid of the thyratron, but is amplified twice, either by the resistors 31 and 38. The polarity of this pulse remains unchanged after this double amplification, since each of these resistors reverses the sign of the pulse, so that the polarity conditions at the thyratron gate are not changed.



   Therefore, the assembly of this part of the apparatus operates in an exactly analogous manner to that of the assembly of Fig.l.



  The intercalation of relay 45 in the anode current source for the thyratron is intended to facilitate the supply of a large number of thyratron assemblies with the aid of a central power supply device. This installation works as follows:
Contact 47 is normally closed and, as long as the wires running through the measuring capacitors are free from size, all thyratrons are off. However, as soon as a growth appears in the measuring capacitor, the voltage at the gate of the thyratron changes so that it becomes conductive.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   So that the thyratron, which has become a conductor with a view to intercepting a size, does not remain a permanent conductor, an automatic break contact 47 is provided in the supply circuit.



  This contact is actuated by the relay 45. A capacitor 46 is connected in parallel with the coil of the relay, so that the opening of this contact is delayed by a short period of time. The relay 13 thus has the time necessary to intervene correctly. On the other hand, this contact must only remain open for a short time, given that in the device adopted, all the thyratrons connected to a common anode current source remain disconnected as long as this contact remains open.



   It is therefore very important that the time interval during which the contact 47 is open is as short as possible. However, if this interval were very short, it could happen that the contact is reestablished before a complete deionization is established in the thyratron which had been made conductive. br, in this case, the thyratron would become conductive again as soon as contact 47 was closed, which in turn would cause contact 47 to be interrupted again, so that the relay could not trip, but would produce a clicking sound.

   To avoid this drawback, a high ohmic resistance 41 is connected in front of the thyratron gate which, when closing the contact 47, prevents the thyratron gate from immediately receiving sufficient polarization to make the thyratron conductive again.



   In the exemplary embodiment presented here, the conditions have been chosen such that the time interval during which the voltage of the power supply apparatus is interrupted, when a size is present in any of the boxes connected to the central power unit, amounts to about 20 milliseconds. Since, in normal quality wires, the number of sizes to be removed is not particularly high, a considerable number of boxes can be connected to this central device without running the risk of seeing too many lumps pass through without being intercepted.



   A good quality wire has a thickness every 10 km or so. As a result, at a speed of 600 meters per minute, a lump appears in the measuring capacitor every 15 minutes or so. Therefore, when employing 30 measuring devices served by a single power supply, a lump occurs every half minute in one of the measuring capacitors.



   Under these conditions, only 0.66% of the lumps will not be intercepted. It can be assumed that in poor quality yarn a lump occurs every 3 km, so in this case the percentage of unintercepted lump will be about 0.2.



   This percentage is still perfectly tolerable.



   The list of the values of the resistors and capacitors which were used in the assembly according to the invention will be given below:
 EMI8.1
 
<tb>
<tb> Resistors. <SEP> Capacitors.
<tb>



  4. <SEP> 47 <SEP> Kilohms <SEP> 9 <SEP> 25 <SEP> pf
<tb> 31. <SEP> 27 <SEP> "<SEP> 3 <SEP> 33 <SEP>"
<tb> 37. <SEP> 10 <SEP> Megohms <SEP> 32. <SEP> 3 <SEP> to <SEP> 4 <SEP> pf
<tb> 38. <SEP> 68 <SEP> Kilohms <SEP> 33 <SEP> & <SEP> 34 <SEP> 120 <SEP> "
<tb> 41. <SEP> 7 <SEP> Megohms <SEP> 35 <SEP> 220 <SEP> "
<tb> 42. <SEP> 1 <SEP> "<SEP> 36 <SEP> 10 <SEP> M <SEP> f
<tb> 39 <SEP> 20 <SEP> pf
<tb> 40 <SEP> 10 <SEP> M <SEP> f
<tb>
 

 <Desc / Clms Page number 9>

 Coils.



  6. 15 turns with an internal diameter of 7.5 mm.



   0.6mm enamel wire was used.



   The grip on the coil 6 has been chosen so that there are nine turns between the anode and the grip, and six turns between the grip and the grid.



    8. 9 turns with an internal diameter of 6 mm, wire diameter 0.6 mm.



   The working frequency in this case was 52 mc / s. The front relay coil had a resistance of 500 ohms and the capacitor 46 had a capacity of 4 mf. The rectifiers of all rectifier fixtures were of the metallic type. The currents in tubes 1 and 1a were approximately 1.1 ma and 0.75 ma, respectively, for a voltage of 100 volts of the anode current source.



   The anode voltage of the thyratron was about 150 volts and the negative bias of the gate was about 6 volts.



   CLAIMS.



    ------ - -------
1) Device for controlling the textile threads which are passed between the electrodes of an electric capacitor, characterized in that the capacitor is interposed in a branch of an oscillator assembly comprising an electron tube whose reactance determines, or at least helps to determine, the can produced, and in that the high frequency oscillations generated are rectified by means of a detector whose output circuit is connected to a relay circuit, to which the rectified voltages are applied under the form of pulses.


    

Claims (1)

2) Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que le montage oscillateur comporte, à côté d'une réaction positive, une réaction négative. 2) Device according to claim 1, characterized in that the oscillator assembly comprises, next to a positive reaction, a negative reaction. 3) Dispositif selon la revendication 2, caractérisé en ce que la réaction positive est notablement plus élevée qu'il n'est nécessaire pour la production d'oscillations et est neutralisée entièrement ou pour la plus grande partie par la réaction négative. 3) Device according to claim 2, characterized in that the positive reaction is significantly higher than necessary for the production of oscillations and is neutralized entirely or for the most part by the negative reaction. 4) Dispositif selon la revendication 2 ou 3, caractérisé en ce que le trajet de réaction négative est formé par un circuit résonnant monté en circuit bouchon et intercalé dans le circuit cathodique. 4) Device according to claim 2 or 3, characterized in that the negative reaction path is formed by a resonant circuit mounted in a trap circuit and interposed in the cathode circuit. 5) Dispositif selon la revendication 2 ou 3, caractérisé en ce que le trajet de réaction négative est constitué par un montage à potentiomètre, le condensateur de mesure faisant partie de ce potentiomètre. 5) Device according to claim 2 or 3, characterized in that the negative reaction path is constituted by a potentiometer assembly, the measuring capacitor forming part of this potentiometer. 6) Dispositif selon la revendication 1, 2 ou 3 caractérisé par la connexion, en série avec la grille du tube oscillateur, d'un condensateur shunté par une résistance de fuite et par le fait que la grille est connectée à la cathode à travers une résistance ohmique élevée, en série avec un condensateur, ce dernier condensateur étant connécté au circuit'd'entrée d'un relais. 6) Device according to claim 1, 2 or 3 characterized by the connection, in series with the grid of the oscillator tube, of a capacitor shunted by a leakage resistor and in that the grid is connected to the cathode through a high ohmic resistance, in series with a capacitor, the latter capacitor being connected to the input circuit of a relay. 7) Dispositif selon les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que le relais est branché dans le circuit anodique d'un thyratron dont la grille est connectée au circuit de sortie du détecteur qui convertit les variations d'amplitude qui apparaissent dans le montage oscillateur en variations de tension à basse fréquence. En annexe 2 dessins. 7) Device according to claims 1 to 6, characterized in that the relay is connected to the anode circuit of a thyratron whose gate is connected to the output circuit of the detector which converts the amplitude variations which appear in the oscillator assembly in low frequency voltage variations. In appendix 2 drawings.
BE533636D BE533636A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE533636A true BE533636A (en)

Family

ID=165277

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE533636D BE533636A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE533636A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2536054A1 (en) * 1982-11-12 1984-05-18 Textima Veb K Sliver feed stop mechanism

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2536054A1 (en) * 1982-11-12 1984-05-18 Textima Veb K Sliver feed stop mechanism

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2006027503A1 (en) Method and device for power supply to an electric motor vehicle
BE533636A (en)
FR2509928A1 (en) IMPEDANCE TRANSFORMATION NETWORK FOR SURFACE ACOUSTIC WAVE FILTER
EP0030191A1 (en) D.C. power supply generator and television receiver comprising such a generator
BE898208A (en) A circuit arrangement for operation of a kinescope in a television receiver.
BE409470A (en)
BE679674A (en)
BE409857A (en)
FR2679716A1 (en) High-voltage pulse generation system
EP4216386A1 (en) Apparatus for protecting an electrical installation in alternating and/or direct currents
BE484345A (en)
BE530091A (en)
BE488603A (en)
BE429710A (en)
BE426310A (en)
FR2510318A1 (en) VOLTAGE SUPPLY DEVICE FOR AN OZONIZER
BE477834A (en)
FR2657427A1 (en) Method for adapting, as a function of temperature, conditions of oscillation of an oscillating (resonant) circuit and proximity detector employing the said method
BE516276A (en)
CH394408A (en) Detector tube sensitive to ultraviolet, process for its manufacture and use of this tube
BE349944A (en)
BE475632A (en)
BE371364A (en)
BE440466A (en)
BE400489A (en)