BE527762A - - Google Patents

Info

Publication number
BE527762A
BE527762A BE527762DA BE527762A BE 527762 A BE527762 A BE 527762A BE 527762D A BE527762D A BE 527762DA BE 527762 A BE527762 A BE 527762A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
light
photoelectric
resistor
recording
green
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE527762A publication Critical patent/BE527762A/fr
Priority claimed from DEJ7173A external-priority patent/DE1224073B/en

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04NPICTORIAL COMMUNICATION, e.g. TELEVISION
    • H04N1/00Scanning, transmission or reproduction of documents or the like, e.g. facsimile transmission; Details thereof
    • H04N1/024Details of scanning heads ; Means for illuminating the original
    • H04N1/028Details of scanning heads ; Means for illuminating the original for picture information pick-up
    • GPHYSICS
    • G06COMPUTING; CALCULATING OR COUNTING
    • G06KGRAPHICAL DATA READING; PRESENTATION OF DATA; RECORD CARRIERS; HANDLING RECORD CARRIERS
    • G06K19/00Record carriers for use with machines and with at least a part designed to carry digital markings
    • G06K19/02Record carriers for use with machines and with at least a part designed to carry digital markings characterised by the selection of materials, e.g. to avoid wear during transport through the machine
    • GPHYSICS
    • G06COMPUTING; CALCULATING OR COUNTING
    • G06KGRAPHICAL DATA READING; PRESENTATION OF DATA; RECORD CARRIERS; HANDLING RECORD CARRIERS
    • G06K19/00Record carriers for use with machines and with at least a part designed to carry digital markings
    • G06K19/06Record carriers for use with machines and with at least a part designed to carry digital markings characterised by the kind of the digital marking, e.g. shape, nature, code
    • G06K19/06009Record carriers for use with machines and with at least a part designed to carry digital markings characterised by the kind of the digital marking, e.g. shape, nature, code with optically detectable marking
    • GPHYSICS
    • G06COMPUTING; CALCULATING OR COUNTING
    • G06KGRAPHICAL DATA READING; PRESENTATION OF DATA; RECORD CARRIERS; HANDLING RECORD CARRIERS
    • G06K7/00Methods or arrangements for sensing record carriers, e.g. for reading patterns
    • G06K7/10Methods or arrangements for sensing record carriers, e.g. for reading patterns by electromagnetic radiation, e.g. optical sensing; by corpuscular radiation
    • G06K7/12Methods or arrangements for sensing record carriers, e.g. for reading patterns by electromagnetic radiation, e.g. optical sensing; by corpuscular radiation using a selected wavelength, e.g. to sense red marks and ignore blue marks

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Electromagnetism (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Toxicology (AREA)
  • Artificial Intelligence (AREA)
  • Computer Vision & Pattern Recognition (AREA)
  • Credit Cards Or The Like (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF POUR LA PRODUCTION PHOTO-ELECTRIQUE DES IMPULSIONS, ET CARTE
ENREGI  STREUSE.   



   L'invention concerne un dispositif pour la production photo-électrique des impulsions au moyen d'une exploration optique, et une carte enregistreuse particulièrement appropriée pour appliquer cette exploration à une machine commandée par des cartes enregistreuses. 



   L'invention a pour but l'obtention des impulsions bien définies et fortes par des moyens aussi simples que possible. 



   Selon l'invention on emploie à cet effet comme cellule photo- électrique une résistance photo-électrique, sur laquelle tombe, outre la lumière principale et pulsatoire pouvant causer une conduction photo-électrique. une lumière supplémentaire à onde(s) longue (s) pouvant faire disparaître rapidement la conduction photo-électrique restante. Les intensités peuvent être choisies de telle façon qu'en cas d'une haute fréquence d'impulsion les formes des impulsions du courant et celles de la lumière soient essentiellement identiques. La lumière principale contient de préférence une région du spectre autour du maximum de sensibilité de la résistance photo-électrique. La lumière supplémentaire contient de préférence les longueurs d'onde les plus appropriées à faire disparaître rapidement la conduction photo-électrique.

   Cette lumière peut être amenée d'une façon continue ou bien intermittente. 



   Ce procédé est fort approprié à l'exploration des porteurs d'en-   registrement.   sur lesquels on a agencé d'une façon ou autre des signes ou des symboles. Selon l'invention il faut alors avoir soin que le porteur ou l'enregistrement peut envoyer par réflexion ou transmission de la lumière 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 d'une longueur d'onde au ou près du maximum de sensibilité à la résistance photoélectrique, mais que soit l'enregistrement, soit le porteur ne peut envoyer aucune lumière à la résistance photo-électrique ou uniquement la lumière pour laquelle elle possède une faible sensibilité photo-électrique. 



   La résistance utilisée étant de préférence le cristal CdS ayant une sensibilité maximum dans le vert, on donne de préférence la couleur verte aux cartes et on obtient les enregistrements en munissant les endroits d'index d'une couche rouge ou noire. Les indications des endroits d'enregistrement, des chiffres ou autres sont blanches de préférence. 



   D'autres détails de l'invention résulteront de l'exposé suivant, dans lequel sont traitées aussi quelques applications. 



   Les résistances photo-électriques consistent en des compositions d'éléments tels que l'oxygène, le soufre, le sélénium, le tellure avec des éléments tels que le cadmium, le zinc, le cuivre, le molybdène et l'antimoine. Ils présentent l'avantage d'une grande sensibilité dans une région du spectre relativement étendue, ils fournissent un courant fort et ont une inertie relativement faible. Les petites dimensions sont également importantes. 



  Pour l'invention le CdS qui a une courbe d'absorption selon la fig. 1 entre surtout en ligne de compte (Cf. aussi Peter Brauer "Kristalphosphor", Phys. 



  Blâtter, 8/1952, pages 346-357, et R. Frerichs, Phys. Review, 72 (1047), pages 594 et suivantes). 



   Au-dessous de 5200  , il y a une absorption par le réseau cristallin indépendamment de la longueur d'onde, c'est-à-dire l'énergie de la lumière absorbée suffit à porter les électrons de la bande de valence dans la bande de conduction. Au-dessus de 5200 A, il y a une région d'absorption sélective jusqu'à environ 6000   liée avec des interruptions du réseau qui présente un maximum à 5300   (lumière verte). La constante d'absorption dans un intervalle spectral étroitement limité atteint ici, en cas d'irradiation avec de la lumière d'une intensité égale, environ la triple valeur de- l'absorption par le réseau normal.. 



   Ces résistances photo-électriques présentent encore l'inconvénient que le courant photo-électrique n'atteint pas immédiatement sa valeur maxima et ne disparaît pas tout de suite après la suppression de la lumière de commande, de sorte que la variation du courant photo-électrique ne concorde pas tout à fait avec celle de la lumière. Cela entraîne une diminution du contraste. En outre, la déformation¯des impulsions peut être particulièrement gênante pour des impulsions de haute fréquence. La variation du courant photo-électrique dépend de.-13'intensité de l'impulsion de la lumière. 



   Les phénomènes qui se produisent lors de l'apparition et de la disparition de la conduction photo-électrique semblent obéir à d'autres lois tant pour une faible   intensité@de   lumière que pour une forte intensité de lumière (cF. J. Broser et R.   Worminsky :   Ann. Phys., 7 (1950), pages 289 et suivantes, et J. Fassbender et B. Séraphin   s Ann.     Phys.,   10 (1952) pages 374 et suivantes). 



   En cas d'une faible intensité de lumière pour laquelle   sottement   un petit nombre d'activateurs est excité, il se produit en premier lieu un phénomène monomoléculaire. Les courbes de l'apparition et de la disparition de la conduction photo-électrique sont ici des fonctions exponentielles. Par contre, les phénomènes qui se produisent dans le photo-cristal pour une forte intensité de lumière sont de nature   bimoléculaire;   alors presque tous les activateurs sont excités. Dans cette région d'intensité, la courbe de l'apparition est une fonction tangentielle et hyperbolique du temps. La courbure de la disparition est, hyperbolique et possède un commencement ra- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pide. 



   Sur les dessins, on a représenté quelques oscillogrammes où l'on voit d'une façon particulièrement claire les phénomènes indiqués ci- dessus pour   un.cristal   de cadmium-sulfide. 



   La fig. 1 présente les impulsions de forme rectangulaire de la lumière. Celles-ci tombent sur une cellule de cadmium -sulfide. Alors il se produit en cas d'une faible intensité de lumière une variation de l'impulsion photo-électrique selon la fig. 3. En cas d'une forte intensi- té il se produit la variation de l'impulsion photo-électrique selon la fig.4. 



   Les figs. 2 et 3 montrent quatre types différents des courbes précitées. La branche montante devient d'autant plus raide et rectangulai- re au fur et à mesure que l'intensité de la lumière est plus forte. Par contre, la descente est d'abord hyperbolique et ensuite exponentielle. D'ail- leurs, il résulte des figs. 3 et 4 qu'il n'y a plus une séparation bien net- te entre les impulsions. C'est là un inconvénient très important de la ré- sistance   photo-électrique   qui empêche son application dans beaucoup de do- maines de la technique, par exemple en particulier à la machine à calculer électronique. 



   Dans un dispositif destiné à la production photo-électrique des impulsions à l'aide des résistances photo-électriques, en particulier un cristal cadmium-sulfide comme récepteur de lumière, l'invention consiste en ce que le photo-cristal est irradié par une lumière supplémentaire à ondes longues. 



   On peut supprimer dans une forte mesure la conduction photo-électrique par une faible irradiation au moyen d'une lumière rouge ou infrarouge supplémentaire. La fig. 5 montre la forme des impulsions photo-électriques quand l'intensité de l'impulsion de la lumière est faible. La fig. 6 montre la forme des impulsions photo-électriques en cas d'un éclairage supplémentaire au moyen d'une lumière rouge. 



   Lorsque sur un photo-cristal tombent de fortes impulsions de la lumière à forme rectangulaire selon la fig. 7, la variation des impulsions du courant photo-électrique se produit selon la fig. 8. Si selon l'invention on fait tomber une lumière supplémentaire rouge et constante, cela produit une cuppression de la conduction photo-électrique dans la région de l'excitation faible. Comme le démontre la fig. 9, la branche montante n'est pas influencée par l'éclairage avec la lumière rouge,par contre la branche descendante présente un début presque rectangulaire, tandis que la fin exponentielle et lente (fig. 9) est supprimée. De cette façon la fréquence de limite peut être augmentée considérablement. Dans le cas de la fig. 7 la fréquence des impulsions se montait à 50Hz et dans celui de la fig. 9 à 200 Hz. 



   L'éclairage avec la lumière rouge peut être constant, ou - ce qui est plus avantageux - peut avoir lieu uniquement dans les intervalles des impulsions. Pour le dernier cas, on a représenté schématiquement sur la fig. 10, à titre d'exemple, une forme de réalisation de l'invention. 



  Dans ce dispositif, le récepteur de la lumière 7 muni d'une cellule de cadmium-sulfide 6 est éclairé d'une façon pulsatrice via le disque 1, entraîné par le moteur M, et via l'objectif 12. 5 est la source lumineuse principale. Le disque 1 contient deux rangées de fenêtres 14 et 15, déplacées l'une par rapport à l'autre. Tandis que la lumière principale provenant de la source lumineuse 5 passe par les fenêtres extérieures 14, une lumière rouge tombe,en outre par les fenêtres de la rangée 15. Cette lumière rouge provient de la source lumineuse 8 et tombe via l'objectif 9 sur la cellule de cadmium-sulfide 1 après avoir passé la fenêtre de la rangée 15.

   Les   ouver-   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tures de diaphragme de la rangée 15 sont déplacées par rapport aux   ouvertir es   de la rangée 14, de sorte -Que l'éclairage du récepteur de lumière 7 avec la lumière rouge a toujours lieu dans les intervalles des impulsions de la lu-   mière- principale.   Il va sans dire que les deux faisceaux lumineux peuvent faire un angle l'un avec l'autre dans la direction tangentielle. Pour plus de facilité, ceci a été représenté sur la fig. 10. 



   Puis le courant photo-électrique est amplifié dans l'emplificateur 10 et amené au dispositif 11. Au lieu du disque 3 comportant les fenêtres, on peut évidemment aussi faire mouvoir une carte perforée ou bien une bande perforée dans le faisceau lumineux pour fournir les impulsions de lumière à la résistance photo-électrique. On peut amener ici encore d'une façon constante ou bien intermittente une lumière à onde longue. Dans le dernier cas, on peut munir la carte éventuellement de trous perforés sup-   plémentaires.   Dans ce qui va suivre, l'application des cartes perforées sera traitée d'une façon plus détaillée. 



   Si l'invention est utilisée pour l'exploration de porteurs d'enregistrement, il faut veiller, surtout lorsque la source lumineuse n'est pas monochromatique, à ce que uniquement l'enregistrement ou le porteur à l'endroit où ne se trouve   aucun.enregistrement,   fasse passer ou bien réfléter de la lumière de ou près de la longueur d'onde du maximum de sensibilité et que pour le reste aucune lumière ne passe ni ne soit réflétée ou tout au plus une lumière pour laquelle la cellule possède une faible sensibilité photo-électrique. 



   Sur les figs. 11 et 12, on a indiqué de quelle façon on peut explorer optiquement de telles cartes enregistreuses. La lumière à ondes longues n'a pas étéreprésentée sur ces figures. Les figs. 13 et 14 présentent une disposition analogue à la fig. 12 où l'on a bien indiqué cette lumière. 



   Sur la fig. 11, 1 est un porteur d'enregistrement qui est subdivisé de la façon usuelle pour les cartes perforées Hollerith dans des colonnes et des zones ou bien des rangées 9 à 0 et 11, 12. La couleur de lacarte est verte (environ 5200 A). Les symboles   @S   sont imprimés ici en noir ou en rouge. La forme du signe S peut être par exemple ronde ou bien selon la fig. 11 rectangulaire, et cela de telle façon que le signe soit à peu près deux fois plus long que large et n'occupe pas toute la moitié de la largeur d'une colonne de la carte. 



   La carte verte munie sur les endroits d'index de marques noires ou rouges est explorée via le condenseur 12 lorsqu'elle passe une source lumineuse 3. La lumière réflétée par le porteur vert 1 tombe via l'objectif 13 sur la cellule photo-électrique 6 qui est de préférence sensible au vert et en particulier une cellule de cadmium-sulfide contenant au besoin un amplificateur à tubes. Si l'on utilise d'autres cellules photo-électriques de résistance il faut choisir au lieu du vert la couleur du maximum de sensibilité, savoir le bleu pour le sulfide de zinc (à   4360    ). 



   Le contraste est amélioré sensiblement si, en cas d'une cellule de cadmium-sulfide comme récepteur de lumière, on filtre d'avance les composants bleus et rouges du rayonnement de la source lumineuse 3 (filtre vert 4 sur la fig. Il) ou bien si l'on utilise une source lumineuse émettant de la lumière d'une couleur unique, savoir la lumière verte. L'utilisation de l'encre d'imprimerie ou du crayon pour apporter sur le porteur   d'enregis-   trement vers 1 les enregistrements possédant dans la région de la sensibilité maximum un minimum de réflexion, augmenta aussi le contraste. 



   La fig. 12 montre la situation lorsque la lumière passe à travers une carte. La carte utilisée ici est une carte 1 absorbant le vert ne se distinguant en principe par exemple de la carte perforée   Hollerith   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 usuelle que par le fait qu'elle absorbe de la lumière verte. Le récepteur de la lumière 7 est aussi dans ce cas sensible au vert et contient donc une résistance photo-électrique de   cadmium-sulfide.   Ce photo-cristal est illuminé entièrement par la source lumineuse 3, via le filtre vert 4, le condenseur 12, la perforation S de la carte 1 et via l'objectif 13. 



   Aux endroits libres sans perforation, la lumière est interceptée au pas- sage de la carte perforée 1 absorbant le vert. Si l'on utilise d'autres cellules photo-électriques de résistance que CdS, la lumière verte dans un dispositif selon la fige 12 est remplacée par une lumière ayant la cou- leur du maximum de sensibilité. 



   Afin d'obtenir une sensibilité aussi constante que possible, le photo-cristal est éclairé de préférence entièrement. 



   Dans la forme de réalisation de l'invention selon la fig. 12, les systèmes optiques 12 et 13 peuvent être supprimés lorsqu'on a disposé le cristal 6 à peu de distance au-dessous de la carte perforée. En outre, il est préférable en vue du dépôt de poussière inévitable d'agencer la cellule photo-électrique au-dessus et la source lumineuse 3 au-dessous de la carte perforée. 



   Dans la disposition selon les figs. 11 et 12, on a assuré donc un contraste maximum par un choix approprié de la couleur de la lumière principale et de la carte. 



   On a indiqué sur les figs. 13 et 14 de quelle façon on peut amener d'une manière simple la lumière à onde longue, La carte perforée est montrée dans deux positions. 



   Dans le cas représenté sur la fig. 13, l'ouverture du diaphragme de la rangée 14 se trouve en face d'un endroit sans perforation et en cas de la fig. 14, en face d'une perforation dans la carte perforée; 1. 



  La lumière principale indiquée sur les figures par une flèche 3 tombe d'abord sur un filtre vert 4. Selon la fig. 13, la lumière verte sortante (indiquée par la flèche 5) est interceptée par le porteur 1 et dans la position des cartes perforées selon la fig. 14. elle tombe directement sur le cristal de cadmium-sulfide 6 du récepteur de lumière 7. En outre, dans la direction d'exploration une irradiation avec une lumière rouge indiquée sur les dessins par la flèche 8 a lieu. Dans le cas représenté sur la fig. 13, cette lumière rouge est réflétée d'une façon diffuse sur le porteur 1. Dans le cas représenté sur la fig. 14, la lumière rouge passe à travers la perforation dans la carte.

   Il résulte des deux figures que si les endroits sans enregistrement sont explorés, le photo-cristal 6 reçoit une lumière rouge et si des perforations sont explorées elle reçoit une lumière verte. De ce fait, la différence entre les courants photo-électriques à la présence respectivement à l'absence de la lumière principale devient maximum. 



   Il est efficace de donner une couleur rouge au porteur d'enregistrement lui-même, c'est-à-dire d'utiliser par exemple dans le dispositif selon les figs. 13 et 14 une carte perforée rouge, une bande perforée rouge ou bien un disque perforé rouge. 



   Il est clair de quelle façon on peut amener par analogie la lumière à onde longue en cas d'exploration par réflexion. 



   Sur la fig. 15, on a représenté une carte appropriée surtout à l'exploration par la réflexion. 



   La carte selon l'invention présente à titre d'exemple la forme extérieure représentée sur la fige 15. Les indications de colonne et de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 zone, les contours, l'indication de la maison de commerce et l'encadrement des endroits d'index pour la réception des marques rouges sont blancs sur fond vert. Sur la fig. 15. on a choisi comme exemple d'enregistrement le nombre "1953", c'est-à-dire que sur les endroits d'index 1, 9, 5, 3 on a apporté des traits rouges par impression ou au moyen d'un crayon de couleur. La carte elle-même présente une couleur verte.

   Comme on l'a prouvé par les expériences, c'est justement cet ensemble de couleurs pour le porteur d'enregistrement, pour le titre et pour la marque qui cause une commande considérablement meilleure du photo-cristal de cadmium que les cartes de commande connues jusqu'ici comportant des marques. 



   REVENDICATIONS. 



   1. - Dispositif pour la production photo-électrique des impulsions électriques caractérisé en ce qu'on utilise comme cellule photo-électrique une résistance photographique sur laquelle tombe outre la lumière principale pulsatoire pouvant causer une photo-conduction, une lumière supplémentaire   d'onde(s)     longue(s).  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DEVICE FOR THE PHOTO-ELECTRIC PRODUCTION OF PULSES, AND CARD
STREUSE RECORD.



   The invention relates to a device for the photoelectric production of pulses by means of optical scanning, and to a recording card particularly suitable for applying this scanning to a machine controlled by recording cards.



   The object of the invention is to obtain well-defined and strong pulses by means that are as simple as possible.



   According to the invention, a photoelectric resistor is used for this purpose as a photoelectric cell, on which, in addition to the main and pulsating light, which can cause photoelectric conduction, falls. additional long-wave light (s) that can quickly remove the remaining photoelectric conduction. The intensities can be chosen in such a way that in case of a high pulse frequency the shapes of the pulses of the current and those of the light are essentially identical. The main light preferably contains a region of the spectrum around the maximum sensitivity of the photoelectric resistor. The supplemental light preferably contains the most suitable wavelengths to rapidly suppress photoelectric conduction.

   This light can be supplied continuously or intermittently.



   This method is very suitable for the exploration of carriers of record. on which we have arranged in one way or another signs or symbols. According to the invention, care must then be taken that the wearer or the recording can send by reflection or transmission of light

 <Desc / Clms Page number 2>

 wavelength at or near the maximum sensitivity to the photoelectric resistance, but either recording or the wearer cannot send any light to the photoelectric resistor or only light for which it has a low photoelectric sensitivity.



   Since the resistor used is preferably the CdS crystal having maximum sensitivity in the green, the cards are preferably given the color green and the recordings are obtained by providing the index places with a red or black layer. The indications of the places of registration, numbers or others are preferably white.



   Other details of the invention will emerge from the following description, in which some applications are also dealt with.



   Photoelectric resistors consist of compositions of elements such as oxygen, sulfur, selenium, tellurium with elements such as cadmium, zinc, copper, molybdenum and antimony. They have the advantage of high sensitivity over a relatively large region of the spectrum, they provide strong current and have relatively low inertia. Small dimensions are also important.



  For the invention the CdS which has an absorption curve according to FIG. 1 is mainly taken into account (Cf. also Peter Brauer "Kristalphosphor", Phys.



  Blâtter, 8/1952, pages 346-357, and R. Frerichs, Phys. Review, 72 (1047), pages 594 et seq).



   Below 5200, there is absorption by the crystal lattice regardless of the wavelength, i.e. the energy of the light absorbed is enough to carry the electrons of the valence band into the band. conduction. Above 5200 A, there is a region of selective absorption up to about 6000 linked with network interruptions which shows a maximum at 5300 (green light). The absorption constant in a narrowly limited spectral range reaches here, in case of irradiation with light of equal intensity, about the triple value of the absorption by the normal lattice.



   These photoelectric resistors still have the disadvantage that the photoelectric current does not immediately reach its maximum value and does not disappear immediately after the control light is removed, so that the variation of the photoelectric current does not quite agree with that of light. This results in a decrease in contrast. In addition, pulse distortion can be particularly troublesome for high frequency pulses. The variation of the photoelectric current depends on the intensity of the light pulse.



   The phenomena which occur during the appearance and disappearance of photoelectric conduction seem to obey other laws for both low light intensity @ and high light intensity (cf. J. Broser and R Worminsky: Ann. Phys., 7 (1950), pages 289 and following, and J. Fassbender and B. Seraphins Ann. Phys., 10 (1952) pages 374 and following).



   In the case of a low light intensity for which a foolishly small number of activators is excited, first of all a monomolecular phenomenon occurs. The curves of the appearance and disappearance of photoelectric conduction are here exponential functions. On the other hand, the phenomena which occur in the photo-crystal for a high intensity of light are of bimolecular nature; then almost all activators are excited. In this region of intensity, the appearance curve is a tangential and hyperbolic function of time. The curvature of the disappearance is hyperbolic and has a ra-

 <Desc / Clms Page number 3>

 pide.



   In the drawings, a few oscillograms have been shown in which the phenomena indicated above can be seen in a particularly clear manner for a cadmium-sulfide crystal.



   Fig. 1 shows the rectangular shaped pulses of light. These fall on a cadmium-sulfide cell. Then there is a variation in the photoelectric pulse according to fig. 3. In the event of a strong current, the photoelectric pulse varies according to fig.4.



   Figs. 2 and 3 show four different types of the above curves. The rising branch becomes all the more steep and rectangular as the intensity of the light increases. On the other hand, the descent is first hyperbolic and then exponential. Moreover, it results from figs. 3 and 4 that there is no longer a very clear separation between the pulses. This is a very important drawback of photoelectric resistance which prevents its application in many fields of the art, for example in particular in the electronic calculating machine.



   In a device intended for the photoelectric production of pulses using photoelectric resistors, in particular a cadmium-sulfide crystal as a light receiver, the invention consists in that the photo-crystal is irradiated with light extra long wave.



   Photoelectric conduction can be suppressed to a great extent by weak irradiation with additional red or infrared light. Fig. 5 shows the shape of photoelectric pulses when the intensity of the light pulse is low. Fig. 6 shows the shape of the photoelectric pulses with additional illumination by means of red light.



   When strong pulses of light with a rectangular shape fall on a photo-crystal according to fig. 7, the variation of the pulses of the photoelectric current occurs according to FIG. 8. If according to the invention a constant red supplemental light is dropped, this produces a pressure of the photoelectric conduction in the region of the weak excitation. As shown in fig. 9, the rising branch is not influenced by illumination with red light, on the other hand the falling branch has an almost rectangular beginning, while the exponential and slow end (fig. 9) is suppressed. In this way the limit frequency can be increased considerably. In the case of fig. 7 the frequency of the pulses was 50Hz and in that of FIG. 9 to 200 Hz.



   Illumination with red light can be constant, or - more advantageously - can take place only in the intervals of the pulses. For the latter case, there is shown schematically in FIG. 10, by way of example, one embodiment of the invention.



  In this device, the light receiver 7 provided with a cadmium sulphide cell 6 is illuminated in a pulsating manner via the disc 1, driven by the motor M, and via the objective 12. 5 is the light source. main. The disc 1 contains two rows of windows 14 and 15, displaced with respect to one another. While the main light from the light source 5 passes through the outer windows 14, a red light falls, further through the windows in row 15. This red light comes from the light source 8 and falls through the lens 9 on. cadmium sulfide cell 1 after passing the window in row 15.

   Open them

 <Desc / Clms Page number 4>

 The diaphragm openings of row 15 are moved relative to the apertures of row 14, so that the illumination of the light receiver 7 with the red light always takes place in the intervals of the pulses of the main light . It goes without saying that the two light beams can make an angle with each other in the tangential direction. For convenience, this has been shown in FIG. 10.



   Then the photoelectric current is amplified in the exemplifier 10 and brought to the device 11. Instead of the disc 3 comprising the windows, it is obviously also possible to make a perforated card or a perforated strip move in the light beam to supply the pulses. light to the photoelectric resistor. We can bring here again in a constant or intermittent way a light with long wave. In the latter case, the card can possibly be fitted with additional perforated holes. In what follows, the application of punched cards will be dealt with in more detail.



   If the invention is used for exploring record carriers, care must be taken, especially when the light source is not monochromatic, that only the record or the carrier at the location where no .recording, pass or reflect light at or near the wavelength of maximum sensitivity and that for the rest no light passes or is reflected or at most a light for which the cell has a weak photoelectric sensitivity.



   In figs. 11 and 12, it has been indicated in which way one can optically explore such recording cards. Long-wave light has not been shown in these figures. Figs. 13 and 14 have an arrangement similar to FIG. 12 where this light has been clearly indicated.



   In fig. 11, 1 is a record carrier which is subdivided in the usual manner for Hollerith punch cards into columns and areas or rows 9 to 0 and 11, 12. The color of the card is green (approx.5,200 A) . The @S symbols are printed here in black or red. The shape of the sign S may for example be round or else according to FIG. 11 rectangular, so that the sign is about twice as long as it is wide and does not occupy the whole half of the width of a column of the map.



   The green card provided on the index places with black or red marks is explored via the condenser 12 when it passes a light source 3. The light reflected by the green carrier 1 falls via the objective 13 on the photoelectric cell 6 which is preferably sensitive to green and in particular a cadmium-sulfide cell containing, if necessary, a tube amplifier. If other photoelectric resistance cells are used, instead of green, the color of the maximum sensitivity must be chosen, namely blue for zinc sulphide (at 4360).



   The contrast is improved noticeably if, in the case of a cadmium sulphide cell as a light receiver, the blue and red components of the radiation from the light source 3 are filtered in advance (green filter 4 in fig. II) or well if one uses a light source emitting light of a single color, namely green light. The use of the printing ink or pencil to bring to the record carrier to 1 records having in the region of maximum sensitivity a minimum of reflection also increased the contrast.



   Fig. 12 shows the situation when light passes through a card. The card used here is a green-absorbing card 1 that does not differ in principle from, for example, the Hollerith punch card.

 <Desc / Clms Page number 5>

 usual only by the fact that it absorbs green light. The light receptor 7 is also in this case sensitive to green and therefore contains a photoelectric resistor of cadmium sulfide. This photo-crystal is fully illuminated by the light source 3, via the green filter 4, the condenser 12, the perforation S of the card 1 and via the objective 13.



   In free places without perforation, the light is intercepted as the perforated card 1 passes green absorbing. If other resistance photoelectric cells than CdS are used, the green light in a device according to fig. 12 is replaced by a light having the color of the maximum sensitivity.



   In order to obtain as constant a sensitivity as possible, the photo-crystal is preferably fully illuminated.



   In the embodiment of the invention according to FIG. 12, the optical systems 12 and 13 can be omitted when the crystal 6 has been arranged a short distance below the punch card. Further, in view of the inevitable dust deposit, it is preferable to arrange the photocell above and the light source 3 below the punch card.



   In the arrangement according to figs. 11 and 12, maximum contrast was therefore ensured by an appropriate choice of the color of the main light and of the card.



   It has been indicated in figs. 13 and 14 how the long wave light can be fed in a simple way. The punch card is shown in two positions.



   In the case shown in FIG. 13, the aperture of the diaphragm of row 14 is opposite a place without perforation and in the case of fig. 14, opposite a perforation in the perforated card; 1.



  The main light indicated in the figures by an arrow 3 first falls on a green filter 4. According to FIG. 13, the outgoing green light (indicated by arrow 5) is intercepted by the carrier 1 and in the position of the punched cards according to fig. 14. It falls directly on the cadmium sulfide crystal 6 of the light receptor 7. Further, in the scanning direction irradiation with red light indicated in the drawings by arrow 8 takes place. In the case shown in FIG. 13, this red light is reflected in a diffuse manner on the carrier 1. In the case shown in FIG. 14, the red light passes through the perforation in the card.

   It follows from the two figures that if the places without recording are explored, the photo-crystal 6 receives a red light and if perforations are explored it receives a green light. Due to this, the difference between the photoelectric currents at the presence respectively at the absence of the main light becomes maximum.



   It is effective to give a red color to the recording carrier itself, that is to say to use for example in the device according to figs. 13 and 14 a red punched card, a red punched strip or a red punched disc.



   It is clear how we can bring long-wave light by analogy in the case of reflection exploration.



   In fig. 15, there is shown a map suitable above all for exploration by reflection.



   The card according to the invention shows, by way of example, the external shape shown in fig 15. The indications of column and of

 <Desc / Clms Page number 6>

 zone, the outlines, the indication of the trading house and the framing of the index places for the reception of the red marks are white on a green background. In fig. 15. the number "1953" has been chosen as an example of recording, that is to say that on the places of index 1, 9, 5, 3 red lines have been added by printing or by means of a color pencil. The map itself has a green color.

   As has been proven by experiments, it is precisely this set of colors for the registrant, for the title and for the brand that causes considerably better control of the cadmium photo-crystal than the known control cards. so far featuring markings.



   CLAIMS.



   1. - Device for the photoelectric production of electrical impulses characterized in that a photographic resistor is used as a photoelectric cell on which falls, in addition to the main pulsating light which can cause photo-conduction, an additional wave light ( long (s).


    

Claims (1)

2. - Dispositif selon la revendication 1 caractérisé en ce que les intensités sont choisies de telle façon que la forme de l'impulsion de courant et de la lumière sont essentiellement identiques. 2. - Device according to claim 1 characterized in that the intensities are chosen such that the shape of the current pulse and of the light are essentially identical. 3. - Dispositif selon une des revendications précédentes caractérisé en ce que la lumière principale contient une région du spectre au ou près du maximum de sensibilité de la résistance photo-électrique 4. - Dispositif selon une des revendications précédentes caractérisé par l'application d'une résistance CdS et d'une lumière principale verte. 3. - Device according to one of the preceding claims characterized in that the main light contains a region of the spectrum at or near the maximum sensitivity of the photoelectric resistor 4. - Device according to one of the preceding claims characterized by the application of a CdS resistor and a green main light. 5. - Dispositif selon une des revendications précédentes caractérisé en ce que la lumière principale est monochromatique. 5. - Device according to one of the preceding claims characterized in that the main light is monochromatic. 6. - Dispositif selon une des revendications précédentes, en particulier selon la revendication 4, caractérisé en ce que la lumière supplémentaire d'onde longue est rouge. 6. - Device according to one of the preceding claims, in particular according to claim 4, characterized in that the additional long wave light is red. 7. - Dispositif selon une des revendications précédentes caractérisé en ce que la lumière supplémentaire d'onde longue tombe continuellement sur la résistance photo-électrique. 7. - Device according to one of the preceding claims characterized in that the additional long-wave light continuously falls on the photoelectric resistor. 8. - Dispositif selon une des revendications précédentes, caractérisé en ce que la lumière supplémentaire d'onde longue ne tombe sur la résistance photo-électrique que lorsque la lumière principale est absente. 8. - Device according to one of the preceding claims, characterized in that the additional long-wave light falls on the photoelectric resistor only when the main light is absent. 9. - Dispositif selon la revendication 8 caractérisé en ce qu'un organe, disque tournant, bande ou carte perforée, muni de trous déplacés l'un par rapport à l'autre, est disposé dans les faisceaux lumineux. 9. - Device according to claim 8 characterized in that a member, rotating disc, strip or perforated card, provided with holes displaced relative to each other, is arranged in the light beams. 10. - Dispositif selon une des revendications précédentes caractérisé en ce que les impulsions de la lumière se produisent par l'exploration de porteurs d'enregistrement à l'aide de lumière, l'enregistrement ou le porteur réflétant ou faisant passer la lumière principale d'une longueur d'onde au ou près du maximum de sensibilité de la résistance photo- électrique à cette résistance, tandis que soit le porteur soit l'enregistrement ne reflète ni ne fait passer aucune lumière à la résistance photo- électrique ou bien uniquement la lumière pour laquelle la cellule possède une faible sensibilité photo-électrique. 10. - Device according to one of the preceding claims characterized in that the light pulses are produced by the exploration of recording carriers using light, the recording or the carrier reflecting or passing the main light d 'a wavelength at or near the maximum sensitivity of the photoelectric resistor to that resistor, while either the wearer or the recording does not reflect or pass any light to the photoelectric resistor or only the light. light for which the cell has low photoelectric sensitivity. 11. - Dispositif selon la revendication 10, caractérisé en ce <Desc/Clms Page number 7> que, au maximum de sensibilité de la résistance photo-électrique, le porteur d'enregistrement présente un maximum de réflexion en particulier dans le vert et que les enregistrements obtenus en couvrant le porteur y présentent un minimum de réflexion, en particulier le rouge ou le noir. 11. - Device according to claim 10, characterized in that <Desc / Clms Page number 7> that, at the maximum sensitivity of the photoelectric resistor, the recording carrier exhibits a maximum of reflection, in particular in the green and that the recordings obtained by covering the carrier show a minimum of reflection there, in particular red or black. 12. - Dispositif selon la revendication 10, caractérisé en ce que la lumière tombant par les trous dans le porteur d'enregistrement présente la longueur d'onde du maximum de sensibilité et que le porteur est irradié par les rayons ou bien traversé par les rayons d'une lumière Û'onde longue supplémentaire. 12. - Device according to claim 10, characterized in that the light falling through the holes in the recording carrier has the wavelength of maximum sensitivity and that the carrier is irradiated by the rays or crossed by the rays. additional longwave light. 13. - Porteur d'enregistrement destiné à commander une machine par l'exploration photo-électrique caractérisé encce que la carte est verte et possède une grande réflexion dans le voisinage de 5200 , 14. - Dispositif selon la revendication 13 caractérisé en ce qu'on obtient les enregistrements en munissant les endroits d'index d'une couche rouge ou noire. 13. - Record holder intended to control a machine by photoelectric exploration characterized in that the card is green and has a large reflection in the vicinity of 5200, 14. - Device according to claim 13 characterized in that the recordings are obtained by providing the index locations with a red or black layer. 15. - Dispositif selon la revendication 13, caractérisé en ce que l'indication des endroits. d'enregistrement est blanche. 15. - Device according to claim 13, characterized in that the indication of the locations. recording is white.
BE527762D 1953-03-09 BE527762A (en)

Applications Claiming Priority (7)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE322834X 1953-03-09
DE200353X 1953-03-20
DEJ7173A DE1224073B (en) 1953-03-09 1953-04-01 Arrangement for photoelectric scanning of markings on a recording medium
DE332300X 1953-04-01
DE250453X 1953-04-25
DE250453X 1953-04-25
DE290453X 1953-04-29

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE527762A true BE527762A (en)

Family

ID=27561295

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE527762D BE527762A (en) 1953-03-09

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE527762A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0006482B1 (en) Detection circuit for the maxima and minima of a low frequency variable amplitude electric signal and the application of this circuit to apparatus for detecting the relative position and the direction of relative movement of two objects
CH620535A5 (en)
CH387978A (en) Method for comparing light intensities, comparator for the implementation of this method and application of the method to the adjustment of the ink admission
FR2981448A1 (en) DEVICE FOR DETECTING THE DIRECTION OF A CACHE SUN, BASED ON A BIREFRINGENT DEPOLARIZER
BE527762A (en)
LU82705A1 (en) DEVICE FOR REPRODUCING AN IMAGE HAVING A VARIABLE TINT DENSITY
EP0006441B1 (en) Optical device for a position detection apparatus with a self-reflecting grid
US3245083A (en) Direct writing oscillograph
CA3006222C (en) Read and write processes for data by fluorescence on a photosensitive support, associated support and devicesevices
EP0348792A1 (en) Method and apparatus for processing electric signals obtained by scanning a line of an image
US3549826A (en) Apparatus for reading information in the form of light reflective areas on a carrier
EP0383956B1 (en) Method for inscribing an image by laser and apparatus for carrying out this method
EP0152460B1 (en) Apparatus for digitalizing images by analysis by means of a light beam
FR2487551A1 (en) Opto-electronic code character reader - has light source with multiple photodetectors forming multi-linear or concentric array and light barrier for light path
DE1001519B (en) Arrangement for photoelectric scanning of picture, writing or symbol characters of a recording medium
EP1276079A1 (en) Method and apparatus for authenticating a security document by means of multifrequency analysis
DE728636C (en) Calibration device for the tuning scale of a tunable electrical oscillation circuit
FR2660462A1 (en) Process and device for reading invisible codes
Funel Commission des Instruments
EP0011023A1 (en) Scanning device with photosensors and facsimile apparatus comprising such a device
CH148922A (en) Device for locating the settings of a T. S. F.
FR2561407A1 (en) Device for labelling dental radiographs
FR2542117A1 (en) Optical method for reading or recognition by contrast enhancement or absorption and device applying the said method
BE652531A (en)
Young Photographing Penumbral Lunar Eclipses