BE525786A - - Google Patents

Info

Publication number
BE525786A
BE525786A BE525786DA BE525786A BE 525786 A BE525786 A BE 525786A BE 525786D A BE525786D A BE 525786DA BE 525786 A BE525786 A BE 525786A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sound
disc
reel
housing
control
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE525786A publication Critical patent/BE525786A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G11INFORMATION STORAGE
    • G11BINFORMATION STORAGE BASED ON RELATIVE MOVEMENT BETWEEN RECORD CARRIER AND TRANSDUCER
    • G11B15/00Driving, starting or stopping record carriers of filamentary or web form; Driving both such record carriers and heads; Guiding such record carriers or containers therefor; Control thereof; Control of operating function
    • G11B15/18Driving; Starting; Stopping; Arrangements for control or regulation thereof
    • G11B15/46Controlling, regulating, or indicating speed
    • G11B15/50Controlling, regulating, or indicating speed by mechanical linkage, e.g. clutch

Landscapes

  • Storing, Repeated Paying-Out, And Re-Storing Of Elongated Articles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  COMMANDE POUR BOBINES D'ENREGISTREMENT ET DE REPRODUCTION MAGNETIQUE
DU SON. 



   Aux appareils connus d'enregistrement et de reproduction   magnéti=-   que du son à support du son sous forme de bande ou de fil sont liés une sé- rie d'inconvénients qui compliquent notablement leur emploi, en particulier par les personnes non initiées, et le rendent partiellement impossible. Le danger existe notamment d'une manipulation qui serait faite de façon non in- diquée lorsque les bobines de support du son sont interchangées et lorsque le support du son est enlevé de la tête d'enregistrement et de reproduction ou y est placé.

   Le support du son est, dans ce cas, exposé au danger de dis- torsion ou de rupture, en particulier lorsque de minces fils sont utilisés comme supports du son, bien que,d'autre part, ceux-ci? par suite de leur vo- lume appréciablement faible, offrent la possibilité d'utiliser des bobines de son de même grandeur pour une durée d'enregistrement et de reproduction relativement longue. 



   De nombreuses tentatives ont déjà été faites pour faciliter et sim- plifier le bobinage et le rebobinage du support du son ainsi que l'échange des bobines de son. Il est par exemple   déjà.connu   de réunir dans un boîtier la bobine d'enroulement et la bobine d'attente, c'est-à-dire la bobine devant recevoir un enregistrement au devant être écoutée, et de ne commander que la première, le support du son mettant la bobine d'attente en rotation par effet de traction, si bien que ledit support passe sur les têtes d'enregistrement et de reproduction. Il est également déjà connu de mettre des bobines de son en circuit entre la bobine d'enroulement et la bobine d'attente, auquel cas, éventuellement, le galet de son sert de commande pour le support du son.

   Dans le cas de ces porte-bobines amovibles, le rebobinage peut se faire sur la   mê-   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 me machine, par renversement des deux bobines. Mais ici, on doit avoir recours à des moyens de verrouillage spéciaux, qui maintiennent les bobines lors de l'enlèvement du porte-bobines de l'élément de commande et sont défaits lors de la mise en place pour la marche avant ou la marche arrière. 



  Le verrouillage se trouve sous l'influence d'un ou de plusieurs ressorts et, pour qu'il puisse être défait, on doit prévoir à l'appareil de commande, des broches spéciales, qui, lors de la mise en place du porte-bobines, défassent le verrouillage à l'encontre de la force de ressort. En outre, on doit avoir recours à des dispositifs de freinage faisant ressort, dont le frein agissant sur la bobine commandée doit être mis hors d'action lors de la mise en place du porte-bobine sur le mécanisme de commande. 



   Dans une autre commande de support du son connue pour appareils d'enregistrement et de reproduction magnétique du son, la partie interne de la bobine est conformée en boite de ressort et un ressort spiral logé dans cette boite accouple les deux bobines du support du son. 



   Contrairement à ces systèmes connus, le dispositif conforme à l'invention renonce à tous ces moyens de verrouillage, ressorts ou autres éléments de construction mobiles ou faisant ressort, et l'on utilise ici comme moyen d'accouplement la force de la pesanteur. Une autre caractéristique essentielle de l'objet de l'invention réside dans le fait que le porte-bobines est, de façon connue en soi, retourné pour le rebobinage du support du son sous forme de bande ou de fil, de façon que le côté jusqu'alors supérieur des bobines se tourne vers le bas, et inversement. L'accouplement de la bobine à commander avec l'arbre de commande se fait, suivant l'invention, par le fait que la bobine est guidée avec jeu sur l'arbre de commande et se place, sous l'effet de la pesanteur, sur une saillie radiale de l'arbre de commande.

   Si le porte-bobine est retourné, la bobine tombe de cette saillie radiale et est ainsi désaccouplée de l'arbre de commande. 



  Pour que la bobine commandée ait un appui aussi uniforme que possible, il est utile de donner à la saillie radiale la forme circulaire ou d'un disque. 



  La saillie, c'est-à-dire ce disque, est avantageusement faite d'une matière offrant un pouvoir de frottement suffisant pour l'entraînement, par rapport à la surface de la bobine, ou encore le côté supérieur du disque est pourvu d'un revêtement offrant un pouvoir de frottement correspondant. 



   Selon l'invention, la bobine d'enroulement et la bobine d'attente sont avantageusement conformées de façon symétrique et sont montées sur deux arbres identiques, avec saillie radiale circulaire, et les deux arbres sont disposés à l'intérieur du même boîtier, de façon que l'une des bobines se trouve au-dessus de la saillie de son arbre de commande et l'autre bobine, en dessous, de façon que, pour chacune des deux positions du boîtier, l'une des bobines se trouve, par l'intermédiaire du revêtement de frottement, en engagement avec son arbre de commande, tandis que l'autre bobine repose avec jeu sur son arbre, en dessous de la saillie d'entraînement correspondante, par exemple sur le fond du boîtier commun. 



   Dans le mode de réalisation préféré de l'invention, les deux bobines sont disposées sur un arbre de commande commun, lequel, entre les deux bobines, porte une ou plusieurs saillies   d'entraînement,   par exemple un disque parallèle au fond du boîtier. Ce disque est avantageusement pourvu d'un revêtement de frottement à son côté supérieur et à son côté inférieur. 



   A leur côté interne et dans leur région située vis-à-vis de la bobine,- le fond et le couvercle du boîtier sont pourvus d'un revêtement à effet de freinage, sur lequel se pose la bobine d'attente. Pour que la bobine d'attente soit entraînée par la traction du support du son s'enroulant sur la bobine d'enroulement mais que, d'autre part, la tension nécessaire de ce support soit garantie, il est recommandé de prévoir, ou mieux de régler, l'un par rapport à l'autre, le pouvoir de frottement de la surface du disque d'entraînement de l'arbre de commande ou du revêtement de frottement et celui du revêtement de freinage du c8té interne du boîtier de telle façon que 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 l'adhérence de la bobine d'enroulement au disque de commande soit un peu plus forte que l'adhérence de la bobine d'attente à la paroi du boîtier.

   On ob- tient par exemple ceci en prévoyant un revêtement de velours sur le disque de commande et un revêtement de papier sur la paroi interne du boîtier, aux en- droits intéressés. Il va de soi que-de tels rapports de frottement peuvent également être obtenus grâce à d'autres revêtements ou par un moyen équiva- lent appliqué aux surfaces intéressées des bobines et des parois du boîtier. 



   L'agencement et la conformation des têtes d'enregistrement et de reproduction du son peuvent être de principe différent. Toutefois, il est utile de disposer les bobines de support du son, avec l'arbre ou les arbres de commande et le support du son, dans un seul boîtier, entourant ces élé- ments comme une cassette, qui présente une ouverture par laquelle la tête magnétique, de préférence mobile, par exemple pivotante, puisse être amenée au support-du son. Dans ce cas, il s'avère avantageux d'employer, de façon connue, un galet de son sur lequel s'applique le support du son lorsqu'il est amené à la tête magnétique. Dans un tel système, l'invention permet un agencement particulièrement simple et compact de l'ensemble du boîtier du support du son en ce sens que l'on peut employer en même temps comme galet de son le disque de commande de-la bobine d'enroulement.

   A cet effet, le disque de commande présente, par exemple, sur son pourtour, une rainure de guidage pour le support du son, sous forme de fil par exemple. Dans le mode de réalisation dans lequel les deux bobines de son se trouvent dans le même axe sur un arbre de commande commun, des deux côtés du disque de commande, l'arbre de commande, le disque de commande et, s'il en est distinct, le galet de son, la bobine'd'enroulement et la bobine d'attente sont disposés pratiquement dans le même axe. Le boîtier, parfaitement fermé, ne doit pré-   senter   que deux ouvertures de sortie pour les extrémités de l'arbre de commande et une ouverture d'introduction pour la tête magnétique.

   Pour faire passer le support du son de la bobine d'attente sur le galet de son et, de celui-ci, sur la bobine d'enroulement, il est prévu, fixes, dans le boîtier, des dispositifs de guidage appropriés, par exemple des galets de guidage. 



  Lorsqu'on emploie un mince fil d'acier comme support du son, de petits tubes coudés ou arqués, par exemple   e n   verre ou en une autre matière artificielle résistant au frottement, s'avèrent particulièrement appropriés. Ils peuvent être prévus à un angle tel par rapport à l'horizontale qu'ils fassent passer le support du son du plan de la bobine d'attente dans le plan de la rainure de guidage du galet de son et, de ce deuxième plan, dans le plan de la bobine d'enroulement. 



   Le bottier du support du son conforme à la présente invention répond de façon particulièrement favorable à l'emploi par des personnes non initiées et il permet en particulier l'utilisation de supports du son sous forme de fils très minces, par exemple en acier austénitique, de diamètre inférieur à 0,05 mm., tels que ceux qui sont décrits dans le brevet allemand   849.714.   Le fil lui-même est tout à fait soustrait à la manipulation de l'usager. Par l'ouverture d'introduction de la tête magnétique, le support du son est visible mais il est parfaitement protégé du fait qu'il se trouve dans la rainure du galet de son et il est possible, sans difficulté, de prévoir la tête magnétique tellement étroite et l'ouverture d'introduction tellement petite qu'on ne puisse, même en cet endroit, atteindre du doigt le support du son.

   Grâce à l'accouplement des galets ou bobines par la force de la pesanteur, avec une mesure convenable de leur dimension et poids, on peut obtenir une tension de traction uniforme, très minime, du support du son, tension qui mène encore à une bonne adhérence au galet de son. On obtient en même temps une position exempte d'oscillation et, par suite, de distorsion du support du son dans la zone de fente de la tête magnétique. 



   Le boîtier du support du son conforme à l'invention convient particulièrement bien lorsqu'on emploie, comme source de commande, un appareil de,reproduction par disques. Le bottier fermé est placé, par l'une des ex- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 trémités de l'arbre, sur le tourillon du plateau à disque. Le rebobinage se fait après renversement du bottier, la bobine d'attente se trouvant vers le haut, sur le tourillon du plateau à disque. 



   Par suite de leur faible sollicitation à la traction, on peut même employer des supports du son très minces, par exemple sous forme de fils, qui permettent, même dans le cas de vitesses de transport très faibles, par exemple de 19 cm./seconde, une gamme de fréquences allant jusqu'à   12.000   hertz et qui, d'autre part, par suite du très faible encombrement de l'enroulement du support du son, permettent une durée de jeu de deux heures et davantage. Ainsi que des essais l'ont démontré, on peut renoncer, pour le support du son, à un appareil d'enroulement spécial, tel que celui qui, autrement, est généralement usuel pour les supports sous forme de fils.

   Cet avantage réside dans le fait que le support du son, dans le mode de réalisation préféré de l'invention, est commandé par l'intermédiaire d'un galet de son, si bien que des irrégularités de la course d'enroulement du support du son ne peuvent avoir pour conséquence aucune modification de la marche. La largeur de l'enroulement sur les bobines est avantageusement prévue petite; par contre, la hauteur d'enroulement peut être plus grande que dans les dispositifs connus, puisque le fil d'enregistrement n'arrive qu'avec une très faible tension sur la bobine d'enroulement et que l'accouplement dû à la pesanteur, avec le revêtement de frottement est très élastique. 



   Grâce à la dimension extraordinairement petite de l'appareil conforme à l'invention,il est possible d'appliquer également une méthode d'un genre nouveau pour l'effacement. Si, par exemple, un enregistrement de deux heures et davantage doit être effacé, l'ensemble du fil devant être de nouveau prêt pour un enregistrement, tout le dispositif à bobines, qui est avantageusement placé dans une cassette étroite maniable, est provisoirement placé dans le champ magnétique d'une bobine à noyau d'air alimentée en courant alternatif,   d'où   les magnétisations antérieures du support du son sont supprimées. Dans ce cas, il est indifférent que le fil d'enregistrement soit partiellement enroulé sur les bobines d'enroulement et de déroulement ou que ces bobines soient complètement enroulées ou déroulées. 



   Le dessin ci-annexé représente, à titre d'exemple, un mode de réalisation de l'invention. 



   Sur l'arbre 14 est monté fixe le galet de son 2, lequel, dans l'exemple représenté, est fait d'une seule pièce avec ledit arbre. Au-dessus du disque-2 est montée, avec jeu, sur l'arbre 14, la bobine d'enroulement 1. Celle-ci aura avantageusement un poids aussi faible que possible et sera par conséquent, de préférence, faite en métal léger. Le galet de son'2 porte,à son côté supérieur et à son côté inférieur, un revêtement de frottement 3, par exemple en velours. En dessous du disque '2 est montée, sur l'arbre 14, la bobine d'attente 4, dont la conformation correspond à celle de la bobine d'enroulement 1. Sous l'effet de son poids, elle repose sur le fond 6 du boîtier, à une certaine distance en dessous du galet'de son'2. 



  Dans ce cas, il est avantageusement prévu sur le'fond du boîtier un revêtement de freinage 5, se composant par exemple de papier. 



   A l'intérieur du boîtier est prévu, fixe, le guidage 8 du support du son, guidage qui se compose par exemple d'un petit tube et par lequel le support du son venant de la bobine d'attente 4 est amené dans la rainure 9 du galet de son 2. Le support du son contourne le galet de son sur approximativement deux tiers de son pourtour, dans la rainure 9, et il est ensuite repris par le guidage 10, également fixe, d'où il passe sur la bobine d'enroulement 1. 



   La tête magnétique non représentée, qui contient les aimants d'enregistrement, de reproduction et/ou d'effacement, est introduite dans le boîtier de telle façon qu'elle s'applique, approximativement à l'endroit dé- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 signé par 11, au support du son 7, avec une légère pression. Cette pression peut être évaluée à environ 3 gr. 



   Il est avantageux de prévoir le diamètre du galet de son 2 plus petit que le diamètre interne des bobines d'enroulement et   d'attente   1 et
4, approximativement comme ceci est représenté au dessin, pour qu'il y ait un rapport de transmission entre la bobine d'enroulement et le galet de commande qui donne une certaine tension préalable au support du son. D'autre part, la force de la tension préalable, comme il a déjà été mentionné, dépend de l'évaluation du frottement entre la bobine 1 et le galet 2. 



   Au coté interne du couvercle 12 du boîtier, il est prévu un revêtement de freinage 13, correspondant au revêtement 5. 



   Pour le fonctionnement de l'appareil, la cassette fermée 6-12 est placée sur le plateau à disque d'un appareil de reproduction par disques de telle façon que l'extrémité inférieure de l'arbre 14 soit entrainée par le tourillon du plateau à disque. Un élément d'accouplement, par exemple un disque avec revêtement d'accouplement, peut éventuellement, à cet effet, être monté sur le tourillon du plateau à disque. Après cela, la tête magnétique est amenée, par l'ouverture non représentée, à l'endroit désigné par 11 du galet de son et l'arbre 14 est mis en rotation dans le sens indiqué, par mise en circuit de la commande du plateau.

   Cet arbre entraîne, par l'intermédiaire du galet de son 2 et du revêtement de frottement 3, la bobine d'enroulement 1, qui tire le support du son de la bobine d'attente 4 guidée librement sur l'arbre 14 et entraîne ledit support sur le galet de son. Lorsque le support du son doit être rebobiné, le boîtier est renversé,si bien que l'extrémité supérieure de l'arbre 14 et la bobine 1 se place vers le bas, tandis que la bobine 4 tombe sur le revêtement de frottement 3, alors dirigé vers le haut, du galet de   son 2   et est ainsi accouplé. En même temps, la bobine d'enroulement 1 tombe du revêtement de frottement 3 sur le revêtement de freinage 13. Le rebobinage s'effectue alors exactement comme s'était fait l'enroulement, sans que l'usager n'ait à effectuer aucune autre manoeuvre que celle consistant à faire tourner le boîtier de 180 . 



   On peut aussi, selon l'invention, commander en même temps deux bottiers ou davantage, si l'on place par exemple un deuxième bottier sur le boîtier accouplé au tourillon de commande du plateau, de telle façon que les deux arbres 14 soient en engagement. On peut éventuellement, à cet effet, utiliser un simple accouplement intercalaire. Tandis que le support du son, dans le boîtier inférieur, s'enroule sur la bobine d'enroulement pour un enregistrement ou une reproduction, le support du son peut être rebobiné, dans le boîtier supérieur, de la bobine d'enroulement sur la bobine d'attente. 



    REVENDICATIONS.   



   1. Commande pour le rebobinage de bandes ou de fils d'une bobine sur une autre, en particulier des bobines d'enregistrement et de reproduction magnétique du son, dans laquelle des bobines d'attente, c'est-à-dire destinée à recevoir un enregistrement ou à être écoutée, et d'enroulement, conformées de la même façon, sont réunies dans un boîtier à placer sur le dispositif de commande et dans laquelle seule est commandée la bobine d'enroulement, qui tire le support du son, sous forme de bande ou de fil, de la bobine d'attente, caractérisée par le fait que l'accouplement de la bobine d'enroulement avec l'arbre de commande et le désaccouplement de la bobine d'attente de cet arbre de commande se font sous l'effet de la   pesan-   teur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ORDER FOR MAGNETIC RECORDING AND REPRODUCTION COILS
SOUND.



   Known magnetic recording and reproducing apparatuses which support sound in the form of tape or wire are associated with a series of drawbacks which considerably complicate their use, in particular by uninitiated persons, and make it partially impossible. In particular, there is a danger of manipulation which would be carried out in an unspecified manner when the sound carrier reels are interchanged and when the sound carrier is removed from the recording and reproducing head or is placed therein.

   The sound carrier is, in this case, exposed to the danger of distortion or breakage, especially when thin wires are used as sound carriers, although, on the other hand, these? by virtue of their appreciably low volume, they offer the possibility of using sound reels of the same size for a relatively long recording and reproduction time.



   Many attempts have already been made to facilitate and simplify the winding and rewinding of the sound carrier as well as the exchange of the sound coils. It is for example already known to bring together in a case the winding reel and the waiting reel, that is to say the reel to receive a recording to be listened to, and to order only the first, the sound medium causing the standby reel to rotate by pulling effect, so that said medium passes over the recording and reproducing heads. It is also already known to put sound coils in circuit between the winding coil and the waiting coil, in which case, possibly, the sound roller serves as a control for the sound support.

   In the case of these removable spool holders, rewinding can be done on the same

 <Desc / Clms Page number 2>

 me machine, by reversing the two coils. But here special locking means have to be resorted to, which hold the coils when removing the coil holder from the control element and are undone when setting up for forward or reverse .



  The locking mechanism is under the influence of one or more springs and, so that it can be undone, special pins must be provided at the control unit, which, when fitting the carrier - coils, loosen the lock against the spring force. In addition, spring-loaded braking devices must be used, the brake acting on the controlled reel of which must be disabled when placing the reel holder on the operating mechanism.



   In another sound carrier control known for magnetic sound recording and reproduction apparatus, the internal part of the coil is shaped as a spring box and a spiral spring housed in this box couples the two coils of the sound carrier.



   Unlike these known systems, the device according to the invention dispenses with all these locking means, springs or other movable or springing construction elements, and the force of gravity is used here as the coupling means. Another essential characteristic of the object of the invention lies in the fact that the reel holder is, in a manner known per se, turned over for the rewinding of the sound medium in the form of tape or wire, so that the side until then the top of the coils turns downwards, and vice versa. The coupling of the reel to be controlled with the control shaft takes place, according to the invention, by the fact that the reel is guided with play on the control shaft and is placed, under the effect of gravity, on a radial projection of the control shaft.

   If the spool holder is turned upside down, the spool drops from this radial protrusion and is thus uncoupled from the drive shaft.



  In order for the ordered coil to have as uniform support as possible, it is useful to give the radial projection the shape of a circle or of a disc.



  The protrusion, that is to say this disc, is advantageously made of a material offering sufficient friction power for driving, relative to the surface of the spool, or the upper side of the disc is provided with 'a coating offering a corresponding friction power.



   According to the invention, the winding reel and the waiting reel are advantageously shaped symmetrically and are mounted on two identical shafts, with circular radial projection, and the two shafts are arranged inside the same housing, of so that one of the coils is located above the projection of its control shaft and the other coil is below, so that, for each of the two positions of the housing, one of the coils is, for example through the friction coating, in engagement with its control shaft, while the other coil rests with play on its shaft, below the corresponding drive projection, for example on the bottom of the common housing.



   In the preferred embodiment of the invention, the two coils are arranged on a common control shaft, which, between the two coils, carries one or more drive projections, for example a disk parallel to the bottom of the housing. This disc is advantageously provided with a friction coating on its upper side and on its lower side.



   On their internal side and in their region located vis-à-vis the reel, - the bottom and the cover of the housing are provided with a braking effect coating, on which the waiting reel is placed. So that the waiting reel is driven by the traction of the sound support winding on the winding reel but, on the other hand, the necessary tension of this support is guaranteed, it is recommended to provide, or better to adjust, with respect to each other, the frictional power of the surface of the drive disc of the control shaft or of the friction lining and that of the brake lining of the inner side of the housing in such a way than

 <Desc / Clms Page number 3>

 the adhesion of the winding reel to the control disc is a little stronger than the adhesion of the waiting reel to the housing wall.

   This is achieved, for example, by providing a velor coating on the control disc and a paper coating on the inner wall of the housing at the locations concerned. It goes without saying that such friction ratios can also be obtained by other coatings or by equivalent means applied to the surfaces concerned of the coils and of the walls of the housing.



   The arrangement and conformation of the sound recording and reproducing heads may be in principle different. However, it is useful to arrange the sound support coils, with the drive shaft or shafts and the sound support, in a single housing, surrounding these elements like a cassette, which has an opening through which the sound support. magnetic head, preferably movable, for example pivoting, can be brought to the sound support. In this case, it proves to be advantageous to use, in a known manner, a sound roller on which the sound medium is applied when it is brought to the magnetic head. In such a system, the invention allows a particularly simple and compact arrangement of the whole of the housing of the sound support in the sense that it is possible to use at the same time as a sound roller the control disc of the sound reel. 'winding.

   To this end, the control disc has, for example, on its periphery, a guide groove for supporting the sound, in the form of a wire for example. In the embodiment in which the two sound coils lie in the same axis on a common drive shaft, on both sides of the drive disc, the drive shaft, the drive disc and, if any separate, the sound roller, the winding spool and the waiting spool are arranged substantially in the same axis. The fully closed housing should only have two outlet openings for the ends of the drive shaft and one introduction opening for the magnetic head.

   In order to pass the sound carrier from the waiting reel over the sound roller and, from the latter, onto the winding reel, suitable guiding devices are provided, fixed, in the housing, for example guide rollers.



  When a thin steel wire is used as a sound medium, small bent or arcuate tubes, for example made of glass or other man-made material resistant to friction, are particularly suitable. They may be provided at such an angle with respect to the horizontal that they pass the sound support from the plane of the waiting reel into the plane of the guide groove of the sound roller and, from this second plane, in the plane of the winding spool.



   The sound support housing according to the present invention responds particularly favorably to use by uninitiated persons and in particular it allows the use of sound supports in the form of very thin wires, for example made of austenitic steel, of diameter less than 0.05 mm., such as those described in German patent 849,714. The wire itself is completely immune to user manipulation. By the opening for introducing the magnetic head, the sound support is visible but it is perfectly protected because it is in the groove of the sound roller and it is possible, without difficulty, to provide the magnetic head so narrow and the opening of introduction so small that one cannot, even in this place, reach with the finger the support of the sound.

   Thanks to the coupling of the rollers or coils by the force of gravity, with a suitable measurement of their size and weight, it is possible to obtain a uniform tensile tension, very minimal, of the sound support, tension which again leads to a good adhesion to the bran. At the same time, a position free from oscillation and hence distortion of the sound carrier in the slit area of the magnetic head is obtained.



   The sound carrier housing according to the invention is particularly suitable when a disc reproducing apparatus is employed as the control source. The closed case is placed, by one of the ex-

 <Desc / Clms Page number 4>

 shaft hoppers on the disc platen journal. The rewinding is done after reversal of the casing, the waiting reel being upwards, on the journal of the disc plate.



   Due to their low tensile stress, it is even possible to use very thin sound carriers, for example in the form of wires, which allow even at very low transport speeds, for example 19 cm./second , a frequency range of up to 12,000 hertz and which, on the other hand, owing to the very small size of the winding of the sound support, allow a playing time of two hours and more. As tests have shown, it is possible to dispense with a special winding device for the sound support, such as that which is otherwise generally customary for supports in the form of wires.

   This advantage lies in the fact that the sound support, in the preferred embodiment of the invention, is controlled by means of a sound roller, so that irregularities in the winding stroke of the sound support. his can not result in any change in walking. The width of the winding on the coils is advantageously designed to be small; on the other hand, the winding height can be greater than in the known devices, since the recording wire only arrives with a very low tension on the winding reel and the coupling due to gravity, with the friction coating is very elastic.



   Thanks to the extraordinarily small dimension of the apparatus according to the invention, it is also possible to apply a new kind of method for erasing. If, for example, a recording of two hours and more is to be erased, the whole of the wire having to be again ready for recording, the whole reel arrangement, which is advantageously placed in a handy narrow cassette, is provisionally placed in the magnetic field of an air-core coil supplied with alternating current, hence the previous magnetizations of the sound carrier are removed. In this case, it does not matter whether the recording wire is partially wound on the winding and unwinding spools or whether these spools are completely wound or unwound.



   The accompanying drawing represents, by way of example, an embodiment of the invention.



   On the shaft 14 is fixedly mounted the sound roller 2, which, in the example shown, is made in one piece with said shaft. Above the disc-2 is mounted, with play, on the shaft 14, the winding spool 1. This will advantageously have as low a weight as possible and will therefore preferably be made of light metal. The roller of son'2 carries, at its upper side and at its lower side, a friction coating 3, for example of velor. Below the disc '2 is mounted, on the shaft 14, the waiting reel 4, the conformation of which corresponds to that of the winding reel 1. Under the effect of its weight, it rests on the bottom 6 of the housing, at a certain distance below the 'sound roller' 2.



  In this case, there is advantageously provided on the bottom of the housing a braking coating 5, consisting for example of paper.



   Inside the housing is provided, fixed, the guide 8 of the sound support, guide which consists for example of a small tube and through which the sound support coming from the waiting reel 4 is brought into the groove 9 of the sound roller 2. The sound support bypasses the sound roller on approximately two thirds of its periphery, in the groove 9, and it is then taken up by the guide 10, also fixed, from where it passes over the reel winding 1.



   The magnetic head, not shown, which contains the recording, reproducing and / or erasing magnets, is inserted into the housing in such a way that it is applied, approximately at the point indicated.

 <Desc / Clms Page number 5>

 signed by 11, in the support of the sound 7, with a light pressure. This pressure can be evaluated at about 3 gr.



   It is advantageous to provide the diameter of the sound roller 2 smaller than the internal diameter of the winding and waiting coils 1 and
4, approximately as shown in the drawing, so that there is a transmission ratio between the winding reel and the drive roller which gives a certain preliminary tension to the sound carrier. On the other hand, the strength of the pre-tension, as already mentioned, depends on the evaluation of the friction between the coil 1 and the roller 2.



   On the internal side of the cover 12 of the housing, there is provided a braking coating 13, corresponding to the coating 5.



   For the operation of the apparatus, the closed cassette 6-12 is placed on the disc tray of a disc reproducing apparatus such that the lower end of the shaft 14 is driven by the journal of the disc reproduction. disk. A coupling element, for example a disc with a coupling coating, can optionally be mounted on the journal of the disc plate for this purpose. After that, the magnetic head is brought, through the opening not shown, to the place designated by 11 of the sound roller and the shaft 14 is rotated in the direction indicated, by switching on the control of the plate. .

   This shaft drives, via the sound roller 2 and the friction coating 3, the winding reel 1, which pulls the sound support from the waiting reel 4 freely guided on the shaft 14 and drives said support on the sound roller. When the sound medium is to be rewound, the casing is overturned so that the upper end of the shaft 14 and the coil 1 go down, while the coil 4 falls on the friction lining 3, then directed upwards, of the sound roller 2 and is thus coupled. At the same time, the winding reel 1 falls from the friction coating 3 onto the braking coating 13. The rewinding then takes place exactly as the winding had been done, without the user having to perform any action. another maneuver than that consisting in rotating the housing by 180.



   According to the invention, it is also possible, according to the invention, to control two or more casemakers at the same time, if for example a second casing is placed on the housing coupled to the control journal of the plate, such that the two shafts 14 are in engagement . Optionally, for this purpose, a simple intermediate coupling can be used. While the sound carrier, in the lower case, winds onto the winding reel for recording or playback, the sound carrier can be rewound, in the upper case, from the winding reel to the reel. waiting.



    CLAIMS.



   1. Control for rewinding tapes or threads from one reel to another, in particular magnetic sound recording and reproduction reels, in which waiting reels, that is to say intended for to receive a recording or to be listened to, and winding, shaped in the same way, are assembled in a box to be placed on the control device and in which only the winding reel, which pulls the sound support, is controlled, in the form of tape or wire, of the waiting reel, characterized in that the coupling of the winding reel with the control shaft and the disconnection of the waiting reel from this control shaft is do under the effect of gravity.


    

Claims (1)

'2. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que, pour le rebobinage, le porte-bobines est retourné de façon connue en soi, si bien que le coté jusqu'alors supérieur des bobines se tourne vers <Desc/Clms Page number 6> le bas et inversement. '2. Device according to Claim 1, characterized in that, for rewinding, the reel holder is turned over in a manner known per se, so that the hitherto upper side of the reels faces towards <Desc / Clms Page number 6> down and vice versa. 3.Dispositif suivant les revendications 1 et 2,caractérisé par le fait que chaque bobine est guidée avec jeu sur l'arbre de commande et se pose,sous l'effet de la pesanteur,sur une saillie radiale dudit arbre. 3.Dispositif according to claims 1 and 2, characterized in that each coil is guided with play on the control shaft and rests, under the effect of gravity, on a radial projection of said shaft. 4. Dispositif suivant la revendication 3 , caractérisé par le fait que la saillie radiale a une forme circulaire ou de disque. 4. Device according to claim 3, characterized in that the radial projection has a circular or disc shape. 5. Dispositif suivant les revendications 3 ou 4 caractérisé par le fait que la saillie radiale ou disque se compose d'une matière présentant un pouvoir de frottement suffisant pour l'entraînement, par rapport à la surface des bobines, ou encore que la surface du disque est pourvue d'un revêtement de frottement correspondant. 5. Device according to claims 3 or 4 characterized in that the radial projection or disc consists of a material having sufficient friction power for driving, relative to the surface of the coils, or that the surface of the disc is provided with a corresponding friction coating. 60 Dispositif suivant les revendications 1 à 4 caractérisé par le fait que la bobine d'enroulement et la bobine d'attente sont montées sur deux arbres identiques, à l'intérieur d'un boîtier commun, et que l'une des bobines se trouve au-dessus de la saillie ou du disque de commande de son arbre de commande, tandis que l'autre bobinepar contre, se trouve en dessouso 7. 60 Device according to Claims 1 to 4, characterized in that the winding reel and the waiting reel are mounted on two identical shafts, inside a common housing, and that one of the reels is located above the projection or the control disc of its control shaft, while the other coil, on the other hand, is below. 7. Dispositif suivant les revendications 1 à 4, caractérisé par le fait que les deux bobines sont disposées sur un arbre de commande com- mun qui porte, entre les deux bobines une ou plusieurs saillies d'entra!nement par exemple un disque parallèle au fond du bottier, disque dont le côté supérieur et le côté inférieur sont de préférence pourvus d'un revêtement de frottemento 8. Dispositif suivant les revendications 1 à 7,caractérisé par le fait que le fond et le couvercle du boîtier sont, à leur côté interne et dans leur région située vis-à-vis de la bobine, pourvus d'un revêtement à effet de freinage,sur lequel se pose la bobine d'attentée 9. Device according to Claims 1 to 4, characterized in that the two coils are arranged on a common control shaft which carries, between the two coils one or more drive projections, for example a disc parallel to the bottom of the casing, disc of which the upper side and the lower side are preferably provided with a friction coating 8. Device according to claims 1 to 7, characterized in that the bottom and the cover of the housing are, on their internal side and in their region located vis-à-vis the coil, provided with a coating effect of braking, on which the feedback coil rests 9. Dispositif suivant les revendications 1 à 8, caractérisé par le fait que le pouvoir de frottement de la surface du disque d'entraînement de l'arbre de commande ou du revêtement de frottement et le pouvoir de freinage du revêtement de freinage des côtés internes du boîtier sont prévus ou réglés l'un par rapport à l'autre de façon que l'adhérence de la bobine d'enroulement au disque de commande soit un peu plus forte que l'adhérence de la bobine d'attente à la paroi du boîtier. Device according to Claims 1 to 8, characterized in that the frictional power of the surface of the drive disc of the control shaft or of the friction lining and the braking power of the brake lining on the inner sides of the housing are provided or adjusted relative to each other so that the adhesion of the winding reel to the control disc is a little stronger than the adhesion of the waiting reel to the wall of the housing. 10. Dispositif suivant la revendication 9, caractérisé par le fait que le diamètre du disque de commande est un peu plus petit que le diamètre interne des bobines d'enroulement et d'attente. llo Dispositif suivant la revendication 9, caractérisé par le fait que le disque de commande porte un revêtement de velours et que le revêtement des parois internes du boîtier est en papier. 10. Device according to claim 9, characterized in that the diameter of the control disc is a little smaller than the internal diameter of the winding and waiting coils. llo Device according to Claim 9, characterized in that the control disc has a velvet coating and that the coating of the internal walls of the housing is made of paper. 12. Dispositif suivant les revendications 1 à 4, caractérisé par le fait que les bobines de support du son, avec l'arbre ou les arbres de commande et le support du son, sont disposées dans un seul boîtier, qui présente une ouverture pour l'introduction de la tête magnétique prévue de préférence mobile. 12. Device according to claims 1 to 4, characterized in that the sound support coils, with the shaft or control shafts and the sound support, are arranged in a single housing, which has an opening for the sound. introduction of the preferably movable magnetic head. 13. Dispositif suivant les revendications 1 à 12, caractérisé par le fait que le disque de commande de la bobine d'enroulement est en même temps conformé en galet de sono 14. Dispositif suivant la revendication 13 , caractérisé par le fait que l'arbre de commande, le disque de commande, qui est en meme temps le galet de son, la bobine d'enroulement et la bobine d'attente sont disposés sur le même axe. <Desc/Clms Page number 7> 13. Device according to claims 1 to 12, characterized in that the control disc of the winding reel is at the same time shaped as a sound roller 14. Device according to claim 13, characterized in that the control shaft, the control disc, which is at the same time the sound roller, the winding reel and the waiting reel are arranged on the same axis. <Desc / Clms Page number 7> 15. Dispositif suivant les revendications 12 à 14, caractérisé par le fait que le boîtier en forme de cassette présente,outre l'ouver-- ture d'introduction de la tête magnétique, deux ouvertures de sortie pour les extrémités de l'arbre de commandée 16o Dispositif suivant les revendications 3 à 15,caractérisé par le fait que dans le boîtier sont disposés des dispositifs de guidage fixes,par exemple des galets mais de préférence de petits tubes coudés ou arqués, qui font passer le support du son du plan de la bobine d'attente dans le plan de la rainure de guidage du galet de son et de ce deuxième plan, dans le plan de la bobine d'enroulement. 15. Device according to claims 12 to 14, characterized in that the casing in the form of a cassette has, besides the opening for introducing the magnetic head, two outlet openings for the ends of the shaft. ordered 16o Device according to claims 3 to 15, characterized in that in the housing are arranged fixed guide devices, for example rollers but preferably small bent or arcuate tubes, which pass the sound support of the plane of the waiting reel in the plane of the guide groove of the sound roller and of this second plane, in the plane of the winding reel. 17. Dispositif suivant les revendications 1 à 16, caractérisé par le fait que l'on emploie, comme support du son, un fil très mince, d'un diamètre de moins de 0,05 mm. par exemple, qui est commandé à une vitesse d'avance très petite, par exemple de 19cm./seconde. 17. Device according to claims 1 to 16, characterized in that one uses, as sound medium, a very thin wire, with a diameter of less than 0.05 mm. for example, which is controlled at a very low feed rate, for example 19cm./second. 18. Dispositif pour l'effacement d'un enregistrement sur support de son magnétique suivant les revendications 1 à 17, caractérisé par un excitateur de champ magnétique, avec une bobine à noyau d'air alimentée en courant alternatif, dont le noyau d'air a des dimensions telles que le porte-bobines de son puisse être plongé dans la bobine d'air. en annexe 1 dessino 18. Device for erasing a recording on a magnetic sound carrier according to claims 1 to 17, characterized by a magnetic field exciter, with an air core coil supplied with alternating current, including the air core has dimensions such that the sound coil holder can be dipped into the air coil. in appendix 1 drawing
BE525786D BE525786A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE525786A true BE525786A (en)

Family

ID=159964

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE525786D BE525786A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE525786A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0054505A1 (en) Device for counting the number of playing passes of a cassette for tape or film, bearing sound and/or picture or other signals, and/or device for blocking said cassette after a predetermined number of passes
FR2477748A1 (en) DEVICE FOR PLACING A MAGNETIC TAPE IN RECORDING AND / OR PLAYING DEVICES
EP0340101A1 (en) Cassette for storing and dispensing filaments or slivers with a preregulated tension, for use in a machine for producing hollow bodies by filament winding
EP3288881A1 (en) Device and method for winding an excess length of an optical fiber onto a bobbin
BE525786A (en)
EP0424443B1 (en) Device for making time-independent a tape recording device and a tape reading device
EP0229736A1 (en) Device for covering a cylindrical body with a belt of protective material
FR2747227A1 (en) BAND LOADING MECHANISM FOR MAGNETIC RECORDING AND READING APPARATUS
EP0820930B1 (en) Machine for strapping rolls of web material
FR2887535A1 (en) Link e.g. sintered cable, torsion canceling device for e.g. rotary joint-less cable winder, has guide roller, and pressure rollers exerting pressure on link to maintain link in contact with central reel, when link is wound/unwound on reel
BE516641A (en)
BE541219A (en)
EP0190531A1 (en) Method and apparatus for storing, transferring and distributing articles
BE498403A (en)
BE440443A (en)
FR2498771A1 (en) Film winder for compact aircraft camera - has spools guided by slots and supported by spring loaded swinging arms
EP0648368B1 (en) Recording and time-delayed playback apparatus as for magnetic tape
FR2688770A1 (en) Device for advancing a flexible strip or the like
CH330182A (en) Device intended to contain a continuous recording medium tape and to allow its regular training with a view to its reading without it being necessary to handle it
FR2958277A1 (en) Storage device for storing flexible device i.e. hose, has intermediate storage device in which hose is accumulated without displacement, where hose is stored in intermediate storing device from helical input area to helical output area
BE417127A (en)
BE435630A (en)
FR2741611A1 (en) Reel holder for retail vending of cable or tube in short lengths
BE548486A (en)
CH590781A5 (en) Wire twisting supply drum mounting - has supporting guide path to control tension of wire passing to twisting station