BE522593A - - Google Patents

Info

Publication number
BE522593A
BE522593A BE522593DA BE522593A BE 522593 A BE522593 A BE 522593A BE 522593D A BE522593D A BE 522593DA BE 522593 A BE522593 A BE 522593A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
closure
slider
tab
button
adjustable
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE522593A publication Critical patent/BE522593A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A41WEARING APPAREL
    • A41FGARMENT FASTENINGS; SUSPENDERS
    • A41F1/00Fastening devices specially adapted for garments
    • A41F1/008Adjustable fasteners comprising a track and a slide member

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Slide Fasteners (AREA)
  • Details Of Garments (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   N.   STATHAM,   résidant à NEW CANAAN ( E.U.A.) . 



   PERFECTIONNEMENTS AUX DISPOSITIFS DE FERMETURE REGLABLES POUR   VETEMENTS.   



   La présente invention est relative à des dispositifs de fermeture réglables pour vêtements.Depuis l'antiquité on utilise des boutons et des boutonnières,cependant jusque présent et autant que l'on saohe aucun moyen n'a été prévu par lequel la position d'un bouton peut être rapidement modi- fiée de manière à permettre de modifier rapidement la largeur du vêtement. 



   L'objet de la présente invention est de réaliser un dispositif de fermeture réglable dans lequel la position par exemple d'un bouton, peut être ajustée. 



   L'invention se base sur une fermeture de type connu, décrite et représentée dans un brevet antérieur et comprenant un curseur et une ferme- ture flexible, de manière que le curseur puisse glisser le long de la ferme- ture et puisse être bloqué à un point quelconque de celle-ci au moyen d'un élément de blocage   déclenchableo   Jusqu'à présent,lorsque la fermeture ré- glable devait être utilisée pour fermer un vêtement,la fermeture était at- tachée à l'une des parties et le curseur à une autre partie du vêtement à assemblerEn assemblant les parties, par exemple les extrémités d'une   cein-   ture, il est évident que le curseur doit être enfilé sur la fermeture et puis- que les organes de celle-ci sont étroits, dans certaines circonstances il est difficile de procéder ainsi,

   tout particulièrement lorsque seul le sens du toucher sert de guide. 



   La présente invention concerne un dispositif de fermeture réglable servant à attacher de manière ajustable deux parties de vêtement et compre- nant une bande en matière flexible formant une fermeture, exécutée de manière à pouvoir être fixée sur l'une des dites parties; un curseur s'engage avec la fermeture et peut être déplacé le long de celle-ci,le curseur étant muni d'un élément de blocage servant à bloquer le dit curseur à un point quelcon- que de la fermeture et- portant un élément de fermeture exécuté de manière à s'engager dans un élément de fermeture complémentaire, disposé sur l'autre partie. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Le curseur peut s'engager autour et partiellement en-dessous des bords de la fermeture, les bords latéraux libres du curseur étant espacés l'un de l'autre, L'élément de fermeture peut comprendre un bouton, tandis que l'é- lément de fermeture complémentaire est formé par une boutonnière. Cependant l'élément de fermeture peut également être formé par un crochet. De toute fa- gon le curseur est muni d'une patte servant à actionner l'élément de blocage et l'élément de fermeture est prévu sur la dite patte. La patte peut être al- longée et peut s'étendre dans le sens de la fermeture lorsque le curseur est bloqué dans sa position envisagée. 



   Une forme d'exécution, donnée à titre d'exemple non limitatif, est représentée aux dessins annexés, dans lesquels : 
La fig. 1 représente le haut d'une jupe munie du dispositif per-   fectionné,   
La fig. 2 représente les parties de la jupe attachées   l'une   à l'au- tre. 



   La fig. 3 est, à plus grande échelle, une coupe suivant la ligne 3-3 de la fig. 2. 



   La fig. 4 est, à plus grande échelle, une coupe suivant la ligne   4-4   de la fig. 2. 



   La fig. 5 est une vue en perspective à échelle identique à celle de la fig. 4 d'une variante d'un détail du dispositif. 



   Le dispositif de fermeture des figs. 1 à 4 comprend une fermeture repérée en général par 10 et réalisée au moyen d'un tissu résistant   11   et mu- nie d'une arête centrale 12 de forme généralement triangulaire et obtenue, soit en pliant le tissu autour d'un noyau 13 comme représenté, soit en le re- pliant sur lui-même en maintenant les plis en place par une rangée de points de couture longitudinaux non représentés, mais facilement réalisable par les professionnels. L'arête 12 ayant été formée par les moyens décrits ou   d'une   autre façon, des agrafes 14 sont appliquées de manière connue à des écarte- ments réguliers, ainsi qu'il ressort des figs. 4 et 1.

   Ainsi qu'il ressort de la fig. 3, le tissu 11 comprenant la fermeture est disposé entre les plis 15 et 16 d'un ruban de taille 17 de la jupe représentée, les plis étant fixés par les points de couture 18. 



   Le curseur, repéré en général par 20, comprend un corps 21 de sec- tion transversale en C qui, en raison de cette forme, peut être fixé à la fermeture 10 en s'engageant autour et partiellement en-dessous de celle-ci. 



  Le dit corps 21 porte des oreilles verticales 22 dans lesquelles pivote l'é- lément de blocage 23 au moyen de ses pivots 24. Les oreilles sont formées depuis le corps 21, laissant subsister ainsi une ouverture dans le dit corps de manière que le butoir 25 de l'élément de blocage-23 puisse entrer en con- tact avec la fermeture 10. L'extrémité opposée de l'élément de blocage forme une patte 26. Pour   limiter   la course du curseur et pour l'empêcher de sortir de la fermeture, un arrêt 26a est prévu à chacune des extrémités de celle-ci. 



  La fermeture 10 et le curseur 20 décrits sont connus et ne sont donc pas re- vendiqués. 



   Suivant la présente inventionun bouton   27   est fixé d'une manière appropriée sur la patte du curseur, par exemple au moyen d'un rivet 28. Une boutonnière 30, servant à engager le bouton   27,   est prévue dans l'extrémité opposée libre 31 du ruban de taille 17. En exécutant les parties il est à re- marquer que la traction sur le curseur exercée par l'autre partie, lorsque celles-ci sont attachées l'une à l'autre, s'effectue de préférence dans le même sens que l'extension de la patte 26. Si la traction s'exerçait dans le sens opposé, le curseur pourrait se débloquer. 



   De ce qui précède il ressort que les parties sont assemblées sim- plement en boutonnant la patte 31 ou d'autres pièces à attacher sur le   bou-   ton 27 après ajustage du curseur 20 sur la fermeture 10. Même après bouton- nage de la patte 31 sur le bouton, il est toujours possible d'effectuer un 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ajustage en soulevant le bouton pour débloquer   Isolement   de blocage   25,   dé- bloquant ainsi le curseur et en déplaçant le curseur sur la fermeture 10 jus- qu'au point voulue 
Des modifications de la forme d'exécution décrite sont possibles. 



   Par exemple, le bouton 27, bien que fixé   depréférence   sur la patte 26, peut' être fixé sur'le corps du   curseur  En outre,le bouton 27 peut être remplacé, par   exemple,   par un crochet ainsi que représenté à la fige 5 dans laquelle la patte 26 est allongée et forme un repli en U   26"   pour s'élargir ensuite en une plaque 27';la plaque 27',le repli en U 26" et la patte 26' consti- tuant le crochet. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Dispositif de fermeture réglable pour attacher de manière ajus- table deux parties de vêtement comprenant une bande en une matière flexible formant la fermeture et réalisée de manière à pouvoir être fixée sur l'une des dites partiesun curseur s'engage avec la fermeture et peut être déplacé le long de celle-ci,le dit curseur étant muni d'un élément de blocage coopé- rant avec la fermeture de   manière   à bloquer le curseur dans une position quelconque sur la dite fermeture, caractérisé en ce que le curseur porte un élément de fermeture réalisé de manière à s'engager avec un élément de ferme- ture complémentaire, prévue sur l'autre partie du vêtement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   N. STATHAM, residing in NEW CANAAN (E.U.A.).



   IMPROVEMENTS TO ADJUSTABLE CLOSING DEVICES FOR CLOTHING.



   The present invention relates to adjustable closures for clothing. Since antiquity buttons and buttonholes have been used, however until now and as far as we know no means have been provided by which the position of a button can be quickly changed so that the garment width can be changed quickly.



   The object of the present invention is to provide an adjustable closure device in which the position, for example of a button, can be adjusted.



   The invention is based on a closure of known type, described and shown in a prior patent and comprising a slider and a flexible closure, so that the slider can slide along the closure and can be locked in place. any point thereof by means of a releasable locking element o Until now, when the adjustable zipper was to be used to close a garment, the zipper was attached to one of the parts and the slider to another part of the garment to be assembled When assembling the parts, for example the ends of a belt, it is obvious that the slider must be threaded on the zipper and since the members of this one are narrow, in certain circumstances it is difficult to do so,

   especially when only the sense of touch is used as a guide.



   The present invention relates to an adjustable closure device for adjustably fastening two parts of a garment and comprising a strip of flexible material forming a closure, made in such a way that it can be attached to one of said parts; a slider engages with the closure and can be moved along it, the slider being provided with a blocking element serving to block said slider at any point of the closure and carrying a locking element. closure executed so as to engage in a complementary closure element, disposed on the other part.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The slider may engage around and partially below the edges of the zipper with the free side edges of the slider spaced apart from each other. The closure member may include a button, while the slider may include a button. the complementary closure element is formed by a buttonhole. However, the closure element can also be formed by a hook. In any case, the slider is provided with a tab serving to actuate the locking element and the closure element is provided on said tab. The tab can be lengthened and can extend in the closing direction when the slider is blocked in its intended position.



   One embodiment, given by way of non-limiting example, is shown in the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 shows the top of a skirt fitted with the improved device,
Fig. 2 shows the parts of the skirt attached to each other.



   Fig. 3 is, on a larger scale, a section taken along line 3-3 of FIG. 2.



   Fig. 4 is, on a larger scale, a section taken along line 4-4 of FIG. 2.



   Fig. 5 is a perspective view on a scale identical to that of FIG. 4 of a variant of a detail of the device.



   The closing device of figs. 1 to 4 comprises a closure generally identified by 10 and produced by means of a resistant fabric 11 and provided with a central ridge 12 of generally triangular shape and obtained, either by folding the fabric around a core 13 as shown, or by folding it back on itself keeping the folds in place by a row of longitudinal stitches not shown, but easily achievable by professionals. The ridge 12 having been formed by the means described or in another way, staples 14 are applied in a known manner at regular spacings, as is apparent from FIGS. 4 and 1.

   As can be seen from FIG. 3, the fabric 11 comprising the closure is disposed between the pleats 15 and 16 of a size tape 17 of the skirt shown, the pleats being fixed by the stitches 18.



   The slider, generally marked 20, comprises a body 21 of C-shaped cross-section which, by virtue of this shape, can be attached to the closure 10 by engaging around and partially below it.



  Said body 21 carries vertical lugs 22 in which the locking element 23 pivots by means of its pins 24. The lugs are formed from body 21, thus leaving an opening in said body so that the stopper 25 of the locking element-23 can contact the closure 10. The opposite end of the locking element forms a tab 26. To limit the travel of the slider and to prevent it from coming out of the slider. closure, a stop 26a is provided at each end thereof.



  The closure 10 and the slider 20 described are known and are therefore not claimed.



   According to the present invention, a button 27 is suitably attached to the tab of the slider, for example by means of a rivet 28. A buttonhole 30, serving to engage the button 27, is provided in the opposite free end 31 of the button. tape size 17. When performing the parts, it should be noted that the traction on the cursor exerted by the other part, when they are attached to each other, is preferably carried out in the same direction as the extension of the tab 26. If the traction was exerted in the opposite direction, the slider could be released.



   From the above it emerges that the parts are assembled simply by buttoning the tab 31 or other parts to be attached to the button 27 after adjusting the slider 20 on the closure 10. Even after buttoning the tab. 31 on the button, it is always possible to perform a

 <Desc / Clms Page number 3>

 adjustment by lifting the button to release Locking isolation 25, thus unlocking the slider and moving the slider on the lock 10 to the desired point
Modifications of the described embodiment are possible.



   For example, button 27, although preferably attached to tab 26, may be attached to the body of the slider. Further, button 27 may be replaced, for example, by a hook as shown in Fig. 5 in wherein the tab 26 is elongated and forms a U-fold 26 "to then widen into a plate 27 '; the plate 27', the U-fold 26" and the tab 26 'constituting the hook.



   CLAIMS.



   1.- Adjustable closure device for attaching in an adjustable manner two garment parts comprising a strip of flexible material forming the closure and produced in such a way as to be able to be attached to one of said parts; a slider engages with the closure and can be moved along the latter, said slider being provided with a blocking element cooperating with the closure so as to block the slider in any position on said closure, characterized in that the slider carries a closure element produced so as to engage with a complementary closure element provided on the other part of the garment.


    

Claims (1)

2o- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le curseur s'engage autour et partiellement en-dessous des bords de la ferme- ture, les bords latéraux libres du curseur étant espacés l'un de l'autre. 2. Device according to claim 1, characterized in that the cursor engages around and partially below the edges of the closure, the free lateral edges of the cursor being spaced from one another. 3.- Dispositif suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que l'élément de fermeture comprend un bouton,tandis que l'élément de fermeture complémentaire est formé par une boutonnière, 4.- Dispositif suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que l'élément de fermeture comprend un crochet o 5.- Dispositif suivant l'une quelconque des revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le curseur est muni d'une patte servant à actionner l'élément de blocage et en ce que l'élément de fermeture est prévu sur la dite patte. 3.- Device according to claims 1 or 2, characterized in that the closing element comprises a button, while the complementary closing element is formed by a buttonhole, 4.- Device according to claims 1 or 2, characterized in that the closure element comprises a hook o 5.- Device according to any one of claims 1 to 4, characterized in that the slider is provided with a tab serving to actuate the locking element and in that the closing element is provided on said tab . 6.- Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé en ce que la patte est allongée et s'étend dans le sens de la fermeture lorsque le cur- seur est bloqué dans la position envisagée, 7.- Dispositif de fermeture réglable servant à assembler de maniè- re ajustable deux parties de vêtement, exécuté substantiellement comme décrit, revendiqué et représenté aux fige. 1 à 4 des dessins annexés, 80- Variante du dispositif de fermeture réglable suivant la reven- dication 7, substantiellement comme décrit et représenté à la fige 5 des des- sins annexés. 6.- Device according to claim 4, characterized in that the tab is elongated and extends in the closing direction when the slider is blocked in the position envisaged, 7. An adjustable closure device for adjustably joining two garment parts, executed substantially as described, claimed and shown in fig. 1 to 4 of the accompanying drawings, 80. Variant of the adjustable closure device according to claim 7, substantially as described and shown in Fig. 5 of the accompanying drawings.
BE522593D BE522593A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE522593A true BE522593A (en)

Family

ID=157809

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE522593D BE522593A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE522593A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5263201A (en) * 1992-12-02 1993-11-23 Hood Stephen G Trousers having zipper slide with button
US6026546A (en) * 1997-03-28 2000-02-22 Lund & Company Figurines attached to a zipper

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5263201A (en) * 1992-12-02 1993-11-23 Hood Stephen G Trousers having zipper slide with button
US6026546A (en) * 1997-03-28 2000-02-22 Lund & Company Figurines attached to a zipper

Similar Documents

Publication Publication Date Title
TWI230588B (en) Zipper pull with cover member
FR2636214A1 (en) ADJUSTABLE ADJUSTABLE TIE
US2325709A (en) Sliding clasp fastener
BE522593A (en)
FR2694872A1 (en) Hair clip.
FR2876546A3 (en) Socks pair, has push button sections that are fitted such that socks are fastened via engagement of fastening sections of one socks with corresponding fastening sections of another socks
CH654731A5 (en) SECURITY DEVICE FOR PORTFOLIO, NOTEBOOK OR AGENDA.
FR2504997A1 (en) PLASTIC CARRIER FOR CLOSING BELTS AND THE LIKE
FR2472356A1 (en) HANGING STRIP FOR ZIPPER CLOSURE
BE1001389A7 (en) Adjustable pre-knotted tie - with neck loop fixed to clasp of sliding clasp fastener fixed to knot
US295310A (en) Clasp
CH566419A5 (en) One-piece thermoplastic clothes-peg without spring - comprises closed loop with interlocking free ends
US410750A (en) Cuff-holder
US827801A (en) Garment-clasp.
US355369A (en) Garment-supporter
US880319A (en) Fastening device.
US431330A (en) Charles e
FR2499507A3 (en) ELEMENT CAPABLE OF RAIDIR A SHIRT TO AVOID IN PARTICULAR THE DEFORMATIONS THEREOF DURING TRANSPORT, EASY TO APPLY AND TO REMOVE
US830368A (en) Cuff-holder.
BE407244A (en)
US525193A (en) Cuff-holder
US455208A (en) Cuff-holder
US1339713A (en) Cuff-button
US1305418A (en) Albert t
US511820A (en) Clasp