BE520081A - - Google Patents

Info

Publication number
BE520081A
BE520081A BE520081DA BE520081A BE 520081 A BE520081 A BE 520081A BE 520081D A BE520081D A BE 520081DA BE 520081 A BE520081 A BE 520081A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drying
heat
registers
pipes
tubular
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE520081A publication Critical patent/BE520081A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F27FURNACES; KILNS; OVENS; RETORTS
    • F27BFURNACES, KILNS, OVENS, OR RETORTS IN GENERAL; OPEN SINTERING OR LIKE APPARATUS
    • F27B7/00Rotary-drum furnaces, i.e. horizontal or slightly inclined
    • F27B7/20Details, accessories, or equipment peculiar to rotary-drum furnaces
    • F27B7/2016Arrangements of preheating devices for the charge

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Drying Of Solid Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PROCEDE POUR L'EXPLOITATION DE FOURS-TUNNELS COMBINES AVEC DES SECHOIRS ET
INSTALLATIONS POUR LA MISE EN OEUVRE DU DIT PROCEDE. 



   L'invention concerne un procédé pour l'exploitation de fours- .tunnels combinés avec des séchoirs. Elle se rapporte en particulier aux installations dans lesquelles le refroidissement des produits à cuire ou calciner s'effectue au moyen de conduits tubulaires ou de registres dis- posés dans la zone de refroidissement et parcourus par de l'eau, l'eau ainsi réchauffée étant utilisée pour le chauffage de chambres destinées au séchage du produit devant être ultérieurement cuit ou calciné. 



   Les fours exploités de cette manière se distinguent des fours usuels refroidis par air, dans lesquels l'air de refroidissement est amené dans la voûte et les murs latéraux du four, par une consommation notable- ment plus faible de combustible en raison notamment de la possibilité qu'ils présentent de permettre de rester absolument maître de la tempéra- ture dans le canal du four. 



   L'une des conséquences du bon rendement thermique des fours de ce type est que les quantités de chaleur perdue restant disponibles peur le chauffage des séchoirs associés au four sont bien plus faibles que dans les fours-tunnels usuels à refroidissement par air fonctionnant avec une utilisation bien moins bonne de la chaleur, de sorte que,dans de nombreux cas, notamment lorsqu'il s'agit du séchage de pièces de céramique moulées, qui, en raison des procédés de moulage mis en oeuvre comportent une teneur en eau assez élevée ceci étant valable non seulement pour des pièces fabriquées, par exemple, par coulée, mais aussi pour celles dont   la fabrication nécessite une plus grande plasticité des pâtes à conforme:! ces quantités de chaleur ne suffisant pas à assurer le chauffage de l'in-   stallation de séchage. 



   La mise en jeu des quantités de chaleur relativement importan- tes, nécessaires au séchage de tels produits, exige l'utilisation la meil- leure possible de la chaleur perdue disponible dans les fours-tunnels du 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 type précité, fonctionnant avec un bon rendement thermique et, par suite, avec des quantités de chaleur perdue relativement faibles. 



   Les fours qui, pour le   refroidissement,utilisent   des conduits ou registres tubulaires à circulation d'eau, c'est-à-dire qui utilisent un réfrigérant liquide., se trouvent en soi dans des conditions bien plus favorables que ceux à refroidissement par de l'air, lequel ne peut être amené aux séchoirs- et ce, en règle générale, directement - que par des tuyauteries de très forte section et avec des pertes importantes, quelle que soit la qualité du calorifugeage.

   Etant donné que l'air sortant des séchoirs et s'échappant à l'air libre, possède une chaleur latente encore importante, il entraîne avec lui des quantités notables de calories perdues, tandis que, dans le cas de récupération de la chaleur perdue par l'eau, la chaleur latente de celle-ci peut être complètement utilisée jusqu'à réalisation de l'équilibre de température avec le séchoir, parce que les tuyauteries, de préférence à ailettes, peuvent s'étendre, sur toute la longueur désirée,   à   travers les séchoirs. L'eau pouvant être réintroduite, et l'étant effectivement, à cette même température dans le circuit de refroidissement, il ne se produit pas de pertes calorifiques. 



   Ce mode de refroidissement indirect,   c'est-à-dire   dans une atmosphère pratiquement en équilibre, dont le seul mouvement résulte de la tendance ascensionnelle naturelle de l'air chargé d'humidité qui s'échauffe peu à peu, est très avantageux dans le cas, notamment, où le produit à sécher est particulièrement fragile. 



   La combinaison d'un four-tunnel exploité à la manière susindiquée avec une telle installation de séchage entratne des difficultés qui résultent de la nécessité d'amener au séchoir sous forme d'eau réchauffée, pendant toute l'opération de séchage, les quantités de chaleur néces-   saires"à   chaque instant. 



   Les quantités de chaleur cédées par le four-tunnel varient, par exemple, en fonction de la durée du séjour, surtout lorsque le four n'est pas utilisé pour traiter toujours le même produit et pendant le même temps. Ces quantités de chaleur varient, en outre, en fonction des corrections, parfois fréquentes, que nécessitent les réglages à effectuer dans les tuyauteries de refroidissement, en vue du maintien d'une courbe de refroidissement systématique, en fonction, éventuellement, des variations de la quantité de chaleur qui doit être prélevée sur le système de refroidissement pour les besoins du four-tunnel lui-même (préchauffage,   f onctionnement   des brûleurs.,   etc..).,   et en fonction d'autres facteurs . 



   L'aplatissement de ces difficultés constitue l'objet de la présente invention qui permet d'amener à tout instant, à l'installation de séchage combinée avec le four-tunnel et indépendamment des variations de la quantité de chaleur perdue cédée par ce dernier, les quantités de chaleur indispensables, de manière à éliminer complètement des séchoirs toute variation de température. 



   Ce résultat est obtenu, conformément   à     l'invention,   grâce au fait qu'après avoir parcouru les conduites ou registres tubulaires, l'eau est utilisée pour le chauffage d'une chambre de séchage et que la quantité de chaleur cédée est réglée après cette dernière. 



   Une autre solution conforme à l'invention consiste à effectuer le réglage de la quantité de chaleur cédée à la chambre de séchage au moyen d'une chaudière auxiliaire de chauffage disposée dans la conduite allant à la chambre de séchage. Cette chaudière auxiliaire fournit le surplus de chaleur nécessaire pour   compléter   la quantité de chaleur indispensable au fonctionnement de l'installation de séchage.

   L'ensemble des appareils doit donc être agencé de telle manière que la quantité de chaleur, cédée par le four-tunnel dans le cas le plus favorable, soit un peu inférieure à la quantité la plus faible dont a besoin l'installation de séchageo 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Selon une autre caractéristique de l'invention, la chaudière auxiliaire de chauffage est munie, à cet effet,d'un organe de réglage, commandé à partir de points de contròle prévus dans l'installation de sé- chage,et qui règle automatiquement le chauffage de la chaudière de ma- nière qu'elle produise la quantité de chaleur additionnelle à chaque in- stant, le chauffage de ladite chaudière étant avantageusement assuré par le même moyen, par exemple gaz ou électricité, que le four-tunnel. 



   Dans une autre forme de réalisation particulièrement avanta- geuse de l'invention, la chaudière auxiliaire de chauffage est supprimée et la quantité additionnelle variable de chaleur à céder à la chambre de séchage en fonction de la marche, notamment de celle du four-tunnel, est fournie par des conduites ou registres tubulaires, disposés dans la zone de combustion du four-tunnel, à l'extrémité de ladite zone, ou dans son voisinage immédiat, lesdits conduites ou registres tubulaires étant prévus dans la gaine du four et ne servant pas fonctionnellement au refroi- dissement, et étant munis de registres-écrans, notamment en céramique. 



   Le réglage de la quantité complémentaire de chaleur cédée dans le zone de refroidissement à la valeur nécessaire pour le fonctionnement de l'installation de séchage est assuré par un organe commandé, de préférence automatiquement, en fonction des conditions de température dans la ou les chambres de séchage, et qui déplace plus ou moins les registres-écrans qui obturent les conduites tubulaires disposées aux emplacements précités de la zone de combustion. 



   Selon une autre caractéristique de l'invention, les quantités différentielles de chaleur nécessaires peuvent être fournies également, à partir de la zone de préchauffage, par des registres ou des conduites tubulaires à écrans de réglage et à circulation d'eau, disposés à cet effet dans ladite zone et qui peuvent être utilisés en même temps pour faire varier, de manière appropriée, les conditions de température dans la zone de préchauffage, aussi bien dans le parcours vertical que dans le parcours horizontal de la gaine du four. 



   L'agencement de détail de l'installation de séchage peut, en   s oi   être quelconque, et celle-ci peut comporter un seule ou plusieurs chambres successives ou encore être établie sous forme d'un conduit de séchage. 



   Il est, de même, indifférent pour l'invention que l'eau chaude, après avoir cédé sa chaleur au produit à sécher, soit ramenée aux tuyauteries à l'extrémité du four-tunnel, qu'elle circule naturellement, ou par pompes; les valeurs absolues des températures sont également sans importance pour ce qui concerne le principe de   l'invention;   elles sont uniquement fonction des conditions imposées dans chaque cas particulier. 



   L'opération de séchage se déroule dans des conditions particulièrement avantageuses, ainsi qu'il a été signalé plus haut, lorsqu'elle est effectuée dans une atmosphère pratiquement équilibrée. 



   Un avantage particulièrement important du procédé selon l'invention réside, en outre, dans la possibilité de contrôler les températures de réintroduction de l'eau dans les conduites de refroidissement du fourtunnel à son retour de l'installation de séchage, ce qui assure la régularité de marche de l'ensemble des appareils. 



   La disposition, conforme à l'invention, de conduites tubulaires à circulation de fluide réfrigérant dans la zone de préchauffage ouvre, de plus, des possibilités entièrement nouvelles, par exemple pour la cuisson de masses mélangées de produits à calcination totale et, pour ainsi dire, auto-cuisants, car le refroidissement local, qui doit être prévu systématiquement dans la zone de préchauffage, permet de contrôler parfaitement bien le déroulement de l'opération de cuisson de masses de cette nature. 



   Cette mesure est, pour ces motifs, applicable également indépendamment de la combinaison du four-tunnel avec une installation de chauffage et elle constitue, elle-même une caractéristique de   l'invention.   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Il est entendu que l'invention n'est pas limitée au mode de mise en oeuvre décrit qui n'a été donné qu'à titre d'exemple.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PROCEDURE FOR OPERATING TUNNEL OVENS COMBINED WITH DRYERS AND
INSTALLATIONS FOR THE IMPLEMENTATION OF THE SAID PROCESS.



   The invention relates to a method for operating tunnel ovens combined with dryers. It relates in particular to installations in which the cooling of the products to be cooked or calcined is carried out by means of tubular conduits or registers placed in the cooling zone and traversed by water, the water thus heated being used for heating chambers intended for drying the product to be subsequently fired or calcined.



   Furnaces operated in this way differ from conventional air-cooled furnaces, in which the cooling air is brought into the vault and the side walls of the furnace, by a conspicuously lower fuel consumption due in particular to the possibility that they present to allow to remain absolutely in control of the temperature in the channel of the furnace.



   One of the consequences of the good thermal efficiency of furnaces of this type is that the quantities of waste heat remaining available for the heating of the dryers associated with the furnace are much lower than in the usual air-cooled tunnel furnaces operating with a load. much less good heat, so that in many cases, especially when it comes to drying molded ceramic parts, which, due to the molding processes used have a fairly high water content this being valid not only for parts manufactured, for example, by casting, but also for those whose manufacture requires a greater plasticity of the pastes to conform :! these quantities of heat are not sufficient to ensure the heating of the drying installation.



   The use of the relatively large quantities of heat necessary for the drying of such products requires the best possible use of the waste heat available in the tunnel kilns of the

 <Desc / Clms Page number 2>

 aforementioned type, operating with good thermal efficiency and, therefore, with relatively small amounts of waste heat.



   Furnaces which, for cooling, use tubular conduits or registers with water circulation, that is to say which use a liquid refrigerant., Are in themselves in much more favorable conditions than those with cooling by air, which can only be brought to the dryers - and this, as a rule, directly - only through very large cross-section pipes and with significant losses, regardless of the quality of the insulation.

   Since the air leaving the dryers and escaping into the open air has a still significant latent heat, it carries with it significant amounts of lost calories, while, in the case of recovery of the waste heat by water, the latent heat of the latter can be completely used until the temperature equilibrium is achieved with the dryer, because the pipes, preferably finned, can extend over any desired length, through the dryers. As the water can be reintroduced, and indeed being reintroduced, at this same temperature in the cooling circuit, no heat losses occur.



   This method of indirect cooling, that is to say in an atmosphere practically in equilibrium, the only movement of which results from the natural upward tendency of the air laden with humidity which heats up little by little, is very advantageous in the case, in particular, where the product to be dried is particularly fragile.



   The combination of a tunnel oven operated in the aforementioned manner with such a drying installation entails difficulties which result from the need to bring to the dryer in the form of heated water, throughout the drying operation, the quantities of required heat "at all times.



   The amounts of heat released by the tunnel kiln vary, for example, depending on the length of stay, especially when the kiln is not used to always process the same product and for the same time. These quantities of heat also vary as a function of the sometimes frequent corrections required by the adjustments to be made in the cooling pipes, with a view to maintaining a systematic cooling curve, depending, if necessary, on variations in the temperature. quantity of heat which must be taken from the cooling system for the needs of the tunnel kiln itself (preheating, burner operation, etc.)., and depending on other factors.



   The flattening of these difficulties constitutes the object of the present invention which makes it possible to bring at any moment, to the drying installation combined with the tunnel oven and independently of the variations in the quantity of waste heat transferred by the latter, the necessary quantities of heat, so as to completely eliminate any temperature variation from the dryers.



   This result is obtained, in accordance with the invention, thanks to the fact that after having passed through the pipes or tubular registers, the water is used for heating a drying chamber and that the quantity of heat transferred is adjusted after this last.



   Another solution in accordance with the invention consists in carrying out the adjustment of the quantity of heat transferred to the drying chamber by means of an auxiliary heating boiler arranged in the pipe going to the drying chamber. This auxiliary boiler supplies the excess heat necessary to supplement the quantity of heat essential for the operation of the drying installation.

   All the devices must therefore be arranged in such a way that the quantity of heat, transferred by the tunnel oven in the most favorable case, is a little less than the smallest quantity required by the drying installation.

 <Desc / Clms Page number 3>

 
According to another characteristic of the invention, the auxiliary heating boiler is provided, for this purpose, with an adjustment member, controlled from control points provided in the drying installation, and which automatically adjusts the temperature. heating of the boiler so that it produces the additional quantity of heat at each instant, the heating of said boiler being advantageously provided by the same means, for example gas or electricity, as the tunnel oven.



   In another particularly advantageous embodiment of the invention, the auxiliary heating boiler is omitted and the additional variable quantity of heat to be transferred to the drying chamber as a function of the operation, in particular that of the tunnel oven, is supplied by pipes or tubular registers, arranged in the combustion zone of the tunnel kiln, at the end of said zone, or in its immediate vicinity, said tubular pipes or registers being provided in the duct of the kiln and not serving functionally on cooling, and being provided with screen registers, in particular ceramic.



   The adjustment of the additional quantity of heat transferred into the cooling zone to the value necessary for the operation of the drying installation is ensured by a device controlled, preferably automatically, as a function of the temperature conditions in the cooling chamber (s). drying, and which more or less moves the screen registers which close the tubular conduits arranged at the aforementioned locations in the combustion zone.



   According to another characteristic of the invention, the necessary differential quantities of heat can also be supplied, from the preheating zone, by registers or tubular conduits with regulating screens and with water circulation, arranged for this purpose. in said zone and which can be used at the same time to vary, in an appropriate manner, the temperature conditions in the preheating zone, both in the vertical path and in the horizontal path of the furnace duct.



   The detailed arrangement of the drying installation can, in s oi be any, and the latter can include one or more successive chambers or be established in the form of a drying duct.



   It is likewise immaterial for the invention that the hot water, after having given up its heat to the product to be dried, is brought back to the pipes at the end of the tunnel kiln, that it circulates naturally, or by pumps; the absolute values of the temperatures are also irrelevant as regards the principle of the invention; they are only a function of the conditions imposed in each particular case.



   The drying operation takes place under particularly advantageous conditions, as has been pointed out above, when it is carried out in a practically balanced atmosphere.



   A particularly important advantage of the process according to the invention lies, moreover, in the possibility of controlling the temperatures of reintroduction of water into the cooling pipes of the fourtunnel on its return from the drying installation, which ensures regularity. of all devices.



   The arrangement, according to the invention, of tubular conduits for circulation of refrigerant fluid in the preheating zone opens, moreover, entirely new possibilities, for example for the firing of mixed masses of products with total calcination and, so to speak. , self-cooking, because local cooling, which must be systematically provided in the preheating zone, makes it possible to perfectly control the progress of the operation of cooking masses of this nature.



   This measure is, for these reasons, also applicable independently of the combination of the tunnel oven with a heating installation and it itself constitutes a characteristic of the invention.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   It is understood that the invention is not limited to the embodiment described which has been given only by way of example.


    

Claims (1)

RESUME L'invention a principalement pour objets 1 - un procédé pour l'exploitation de fours-tunnels combinés avec des chambres de séchage avec refroidissement indirect au moyen de registres ou de conduites tubulaires à circulation d'eau, en totalité ou en partie réglables, remarquable notamment par les caractéristiques suivantes, considérées séparément ou en combinaisons : a) - après avoir parcouru les conduites ou registres tubulaires, l'eau est utilisée pour le chauffage d'une chambre de séchage, la quantité de chaleur cédée étant réglée après cette dernière-; b) - le réglage de la quantité de chaleur cédée à la chambre de séchage est assuré par une chaudière auxiliaire insérée dans la conduite allant à la chambre de séchage; ABSTRACT The main objects of the invention are 1 - a process for the operation of combined tunnel kilns with drying chambers with indirect cooling by means of registers or tubular conduits with water circulation, in whole or in part adjustable, remarkable in particular by the following characteristics, considered separately or in combinations: a) - after having passed through the pipes or tubular registers, the water is used for heating a drying chamber, the quantity of heat released being adjusted after the latter; b) - the quantity of heat transferred to the drying chamber is regulated by an auxiliary boiler inserted in the pipe going to the drying chamber; c) la chaudière auxiliaire est munie d'un organe de réglage en fonction des conditions de température régnant dans l'installation de séchage, qui règle l'allure de chauffe-de ladite chaudière de manière qu'elle fournisse à chaque instapt les quantités complémentaires de chaleur nécessaires : d) - après avoir cédé sa chaleur, à l'installation de séchage, l'eau est ramenée en circuit fermé au système refroidisseur à eau du four ; c) the auxiliary boiler is fitted with an adjustment device according to the temperature conditions prevailing in the drying installation, which regulates the heating rate of said boiler so that it provides the additional quantities at each instapt. of heat required: d) - after having transferred its heat, to the drying installation, the water is returned in a closed circuit to the water cooling system of the oven; e) - la cession indirecte de la chaleur au produit est assurée, dans les chambres de séchage, par des tubulures disposées dans celles-ci, munies de préférence, d'ailettes, et dont la longueur et l'agencement sont tels qu'à la sortie des chambres de séchage, l'équilibre de température entre l'eau et l'air ambiant s'établisse, les chambres de séchate fonctionnant sans admission complémentaire d'air, de manière que le séchage s'effectue dans une atmosphère pratiquement équilibrée, f) - la différence entre la quantité de chaleur récupérée dans la zone de refroidissement et celle qui est nécessaire à la marche de l'installation de séchage est fournie par des conduites ou registres tubulaires réglables et isolables, disposés dans la gaine du four dans la zone de combustion, e) - the indirect transfer of heat to the product is ensured, in the drying chambers, by pipes arranged therein, preferably provided with fins, and whose length and arrangement are such that the outlet of the drying chambers, the temperature equilibrium between the water and the ambient air is established, the drying chambers operating without additional intake of air, so that the drying takes place in a practically balanced atmosphere , f) - the difference between the quantity of heat recovered in the cooling zone and that which is necessary for the operation of the drying installation is provided by adjustable and isolable pipes or tubular registers, arranged in the oven duct in the combustion zone, à l'extrémité de celle-ci ou à son voisinage immédiat et dont la manoeuvre ou le réglage automatique est effectué en fonction des conditions de température régnant dans l'installation de séchage; 2 - une installation de séchage utilisant le procédé défini sous 1 -, dans laquelle la quantité différentielle de chaleur est fournie, en totalité ou en partie, par des conduites ou registres tubulaires à circulation d'eau, disposés dans la zone de préchauffage; 3 - des fours-tunnels notamment pour la cuisson de produits céramiques, destinés à être utilisés en combinaison avec une installation de séchage et comportant dans leur zone de préchauffage des conduites ou registres tubulaires réglables et isolables, à circulation d'eau; at the end thereof or in its immediate vicinity and the operation or automatic adjustment of which is carried out according to the temperature conditions prevailing in the drying installation; 2 - a drying installation using the process defined under 1 -, in which the differential quantity of heat is supplied, in whole or in part, by pipes or tubular registers with water circulation, arranged in the preheating zone; 3 - tunnel ovens in particular for firing ceramic products, intended to be used in combination with a drying installation and comprising in their preheating zone adjustable and insulating pipes or tubular registers, with water circulation; 4 - un procédé pour l'exploitation de fours-tunnels, utili- sant des conduites ou registres tubulaires à circulation d'eau, disposés dans la zone de préchauffage, comme défini sous 3 -, remarquable notamment par les caractéristiques suivantes considérées séparément ou en combinaisons : a) - lesdits registres ou conduites tubulaires sont utilisés pour le réglage de la température suivant une courbe déterminée, et/ou pour le maintien de l'équilibre thermique dans le parcours vertical de la gaine du four g <Desc/Clms Page number 5> b) - ledit procédé est mis en oeuvre pour la cuisson de masses mélangées de produits de calcination, le cas échéant sans admission de chaleur additionnelle. 4 - a process for the operation of tunnel kilns, using pipes or tubular registers with water circulation, arranged in the preheating zone, as defined under 3 -, remarkable in particular by the following characteristics considered separately or in combinations: a) - said registers or tubular conduits are used for adjusting the temperature according to a determined curve, and / or for maintaining thermal equilibrium in the vertical path of the furnace duct g <Desc / Clms Page number 5> b) - said process is implemented for the firing of mixed masses of calcination products, where appropriate without admitting additional heat.
BE520081D BE520081A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE520081A true BE520081A (en)

Family

ID=156089

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE520081D BE520081A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE520081A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
RU2477300C2 (en) Method and apparatus for coking coal with high content of volatile substances
FR2484994A1 (en) PROCESS AND INSTALLATION FOR COOKING FINE GRAIN MATERIAL, PARTICULARLY FOR THE MANUFACTURE OF CLINKER
FR2552215A2 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR COOKING FINE-GRAIN MATERIAL, PARTICULARLY FOR FORMING CEMENT CLINKER
BE520081A (en)
BE1023618A1 (en) Industrial furnace for heating products such as iron and steel products
FR2951258A1 (en) METHOD FOR COOLING SOLID GRANULAR MATERIALS AND CONTINUOUS COOKING PLANT AS SUCH
FR2488685A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR OPERATING AN OPEN-ROOM OVEN FOR THE MANUFACTURE OF CARBON-MOLDED PARTS
BE1022052B1 (en) CONDUCTION HEAT CAPTURE DEVICE AND COOLING ENCLOSURE HAVING SUCH A DEVICE
FR2465976A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR OPERATING AN OVEN
EP0119931A1 (en) Process and apparatus for continuous drying, adapted to the use of heat pumps
EP3245170B1 (en) Method for producing sintered material from an inorganic raw materials
FR2467827A1 (en) METHOD OF MANUFACTURING CEMENT AND INSTALLATION FOR IMPLEMENTING THE METHOD
US2775823A (en) Method of operation of tunnel kilns combined with drying chambers
EP1277825A1 (en) Process and installation for the production of combustible gas from gas derived from the thermal conversion of a solid charge
FR2556826A1 (en) Utilising a tunnel kiln for firing ceramics
JP2009046550A (en) Meat-and-bone carbonizer, and meat and bone powder carbonization method
BE526941A (en)
BE416663A (en)
BE318403A (en)
FR2619806A1 (en) Process and system for producing clinker and product thus obtained
FR2549816A1 (en) CALCINATION SYSTEM FOR THE PRODUCTION OF MULTIPLE QUALITIES OF ALUMINA AND METHOD OF OPERATING IT
EP0255411A1 (en) Process and installation to preheat in a firing furnace carbonaceous products such as electrodes
FR3018318A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR STORAGE AND RESTITUTION OF ELECTRIC ENERGY USING COMPRESSED AIR WITH CALORIE SUPPORT OF A CEMENT CLINKER PRODUCTION FACILITY
BE448783A (en)
CH277929A (en) Method for regulating combustion and apparatus for carrying out this method.