BE519150A - - Google Patents

Info

Publication number
BE519150A
BE519150A BE519150DA BE519150A BE 519150 A BE519150 A BE 519150A BE 519150D A BE519150D A BE 519150DA BE 519150 A BE519150 A BE 519150A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
grinding
sprayer according
classifier
ring
cylinder head
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE519150A publication Critical patent/BE519150A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C15/00Disintegrating by milling members in the form of rollers or balls co-operating with rings or discs
    • B02C15/12Mills with at least two discs or rings and interposed balls or rollers mounted like ball or roller bearings

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Disintegrating Or Milling (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX PULVERISEURS. 



   Cette invention concerne des pulvériseurs du genre comprenant une zone de broyage annulaire de iné à coopérer avec une décharge périphérique de matière de la zone dans un courant d'un véhicule gazeux et un classificateur fixe pourvu d'une sortie annulaire pour décharger le refus du côté intérieur de la zone de broyage.Pendant le fonctionnement d'un tel pulvériseur., il se produit une différence de pression entre la région située à l'extérieur de la zone de broyage et l'intérieur du classificateur, ce qui a pour effet que le véhicule gazeux se rend dans ce dernier par la sortie annulaire et contrarie l'action de classification en entraînant et en   emppvtant   de bas en haut des particules de dimensions trop grandes qui devraient retourner dans la zone de broyage.

   Un but de l'invention est de procurer un dispositif permettant de réduire sinon d'éviter cette perturbation. Un but plus spécifique de l'invention est d'établir des dispositifs de classification perfectionnés dans un pulvériseur du type décrit dans le brevet n o 433.895 de la Demanderesse. 



   Suivant la présente invention,, un pulvériseur du genre spécifié est pourvu d'une série d'aubes déflectrices espacées circonférentiellement, montées dans la sortie annulaire pour diriger vers la paroi du classificateur les particules entraînées par le véhicule gazeux pénétrant dans le classificateur par la sortie. 



   L'invention sera décrite ci-après, à titre d'exemple, avec référence aux dessins annexés, dans lesquels : 
Fig. 1 est une vue en élévation, partiellement en coupe verticale, d'un pulvériseur suivant l'invention; 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Fig. 2 est une vue en plan d'un jeu d'aubes déflectrices faisant partie de 'appareil représenté sur la Figa 1, et 
Fig. 3 est une vue de côté du jeu d'aubes déflectrices représentées sur la Figa 2. 



   Dans l'ensemble, le pulvériseur représenté comprend une section de carter supérieure cylindrique 10 et une section de carter inférieure 11 supportée par une fondation 12. La section inférieure renferme le mécanisme de commande du pulvériseur qui comprend un arbre horizontal à pignon 13, pouvant être actionné par un moteur électrique ou une autre source de force motrice, et destiné à actionner un arbre de commande vertical   14   disposé axialement dans le carter. L'arbre de commande 14 est convenablement supporté par des paliers placés dans une plaque d'assise 15 formant la partie supérieure de la section de carter inférieure et il s'élève dans la partie inférieure de la section de carter supérieure 10.

   Celle-ci est fixée d'une manière amovible à la plaque d'assise 15 et renferme les organes broyeurs et classificateurs de pulvériseur. 



   Les organes broyeurs formant la zone de broyage et de pulvérisation du pulvériseur comprennent une culasse d'entraînement 17 de forme générale conique clavetée sur la partie supérieure de l'arbre 14 et un anneau de broyage inférieur annulaire 18 monté sur une partie inférieure aplatie de la culasse et goujonné à cette partie. Une partie de la face supérieure de l'anneau de broyage inférieur est conformée de façon à former une voie de roulement circulaire pour une couronne d'éléments broyeurs roulants 20, de préférence des boulets en un alliage ferreux très résistant à l'usure. 



  La couronne de boulets supporte un anneau de broyage supérieur non rotatif 21 pourvu d'une voie de roulement circulaire formée dans sa face inférieure et disposée comme décrit ci-après. 



   En quatre points symétriquement espacés, des bras 23 s'étendent radialement à l'extérieur de l'anneau supérieur et sont pourvus de douilles ou emboîtures 24 pour recevoir des ressorts 25 à double fin. Chaque ressort est formé d'une section de barre d'acier à ressort courbée de manière à former une seule spire complète de grand pas et de grand diamètre. Les extrémités supérieures des ressorts 25 s'adaptent dans des douilles ou emboîtures correspondantes 26 aménagées dans des pièces à emboîtures portées par des boulons de réglage verticaux 27.Chaque boulon 27 est porté par un manchon de support 28 maintenu sur la plaque supérieure 29 du carter au moyen d'un écrou 30 et d'une pièce de retenue 31.

   Les ressorts 25 engendrent une force de compression élastique pour exercer une pression de broyage sur les anneaux et ces boulets broyeurs, ainsi qu'une force de torsion élastique réduisant les mouvements de rotation et les mouvements radiaux de l'anneau supérieur 21 par rapport à l'axe de l'anneau inférieur 18. Cette construction de ressort à double fin est décrite dans le Brevet No.485.568 de la Demanderesse 
La matière brute à pulvériser est amenée par un alimentateur à table réglable 35 et une goulotte (non représentée) qui passe à travers la paroi de la section supérieure 10 du carter en un point situé au-dessus de l'anneau de broyage supérieur 21 pour débiter de haut en bas du côté intérieur de l'anneau 21 sur la surface supérieure inclinée de la culasse 17.

   L'inclinaison de la surface de la culasse et la rotation de celle-ci assurent une répartition de la matière circonférentiellement dans la zone de broyage formée par les anneaux 18 et 21 et les boulets 20. Par suite de l'action de la force centrifuge, la matière s'écoule vers l'extérieur dans la voie de roulement où elle est pulvérisée par l'action d'écrasement des boulets et des anneaux de broyage à mouvement relatif et l'action attritive des particules les unes sur les autres. La matière est pulvérisée a des degrés de finesse différents et se décharge à l'extérieur de la zone de broyage à une grande vitesse et tangentiellement à la périphérie de l'anneau de broyage inférieur, la vitesse de la décharge dépendant de la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 vitesse de rotation de l'anneau de broyage inférieur   18.   



   La matière pulvérisée est enlevée de la zone de broyage par un courant annulaire à grande vitesse d'ur véhicule gazeux approprié, de préférence de l'air. Lorsqu'on pulvérise du charbon en vue de la combustion, on emploie de préférence l'air primaire destiné à la   comb@stion   dans le foyer associé, l'air étant envoyé à une température réglée, par exemple jusqu'à
600 F (315 C), suffisante pour évaporer pratiquement toute l'humidité superficielle de la matière brute soumise à la pulvérisation. L'air est envoyé dans une boite à vent annulaire 37 entourant la partie inférieure de la sec- tion de carter 10 par une soufflerie raccordée à la boîte à vent ou par un ventilateur aspirant raccordé à la décharge du pulvériseur.

   L'air servant de véhicule circule dans des passages délimités par des aubes équi-distantes 36, disposées obliquement, et s'ouvrant dans la paroi du carter adjacente à la face extérieure inférieure de l'anneau de broyage 18. Les aubes 36 provoquent un mouvement de tourbillonnement du courant d'air dans le même sens que la rotation de l'anneau inférieur, lorsque l'air s'élève dans un étroit passage annulaire ou étranglement 39 entre l'anneau de broyage inférieur 18 et un anneau d'étranglement fixe   40   qui est monté sur le carter. 



   La construction et la disposition de l'étranglement 39 représentées sur la Fig. 1 sont décrites dans le brevet   No.499.086   de la Demanderesse. Comme l'indique ce brevet, la vitesse de l'air qui s'élève dans l'étranglement est suffisante pour maintenir en suspension pratiquement la totalité de la matière pulvérisée déchargée de la zone de pulvérisation et l'emporter de bas en haut le long de la paroi du carter. Les particules de matière les plus grosses ou les plus lourdes emportées de bas en haut par le courant d'air servant de véhicule tendent à tomber et se séparer du courant ascendant et à se déposer à l'intérieur du carter vers et dans la zone de broyage à l'intérieur de l'anneau 21 pour y être soumises de nouveau au broyage dans la zone de broyage.

   Toutes les petites particules de matière compacte non pulvérisée ou impulvérisable, telles que les particules de pyrite, de fer, etc, qui ne sont pas entraînées de bas en haut par le courant d'air passant dans 1' ranglement 39 tombent par celui-ci dans l'espace 41 au-dessous des passages d'entrée d'air. Les grandes particules de matières non pulvérisable quittent la zone de broyage par une porte d'évacuation à contrepoids 42 constituant un segment de l'anneau d'étranglement 40. 



   Le courant d'air chargé de matière tourbillonne en s'élevant le long de la paroi du carter au-dessus de la zone de broyage et latéralement dans la zone de classification, où les relativement grosses particules sont séparées des petites particules qui sont déchargées dans le courant d'air venant de la section supérieure 10 du carter du pulvériseur pour s'échapper par les sorties   43.   Les grosses particules de grandes dimensions qui ont été séparées sont déchargées par l'effet de la gravité de la zone de classification dans la zone de pulvérisation. 



   La zone de classification comprend un classificateur fixe   44   situé axialement par rapport à la section supérieure 10 du carter et s'étendant de haut en bas depuis la plaque 29 jusqu'en un point proche de l'étrier 17. Une partie supérieure du classificateur comprend une section cylindrique 45 dont le bord inférieur est relié par une partie intermédiaire tronconique   46   à une partie inférieure cylindrique ou tube de décharge 47.

   Une série d'aubes verticales obliques espacées circonférentiellement 48 sont situées entre une plaque annulaire supérieure horizontale 50 fixée d'une manière amovible à la plaque supérieure 29 du carter du pulvériseur, et une plaque annulaire inférieure horizontale 51 fixée d'une manière amovible à un rebord radial de la section cylindrique 45 du classificateur   44.   Les aubes   48   peuvent être réglées d'une manière appropriée, en ce qui concerne tant leur longueur radiale que leur obliquité par rapport à l'axe longitudinal de la section de carter   10,   de telle sorte qu'on peut modifier la section transversale de l'espace entre les aubes pour faire varier la vites- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 se de l'écoulement de l'air véhiculaire pénétrant dans le classificateur 44. 



  La plaque annulaire 50 présente une ouverture centrale de diamètre plus petit que celui de l'ouverture superjacente 52 de la plaque supérieure 29 et que celui de l'intérieur d'une tourelle 53 montée au sommet du pulvériseur. 



  Comme c'est représenté sur la Figo   1,   la tourelle s'ouvre dans une paire de boisseaux de vannes disposés symétriquement   54,   55 raccordés à des tuyaux de décharge individuels 56 et   5la   
L'air véhiculaire chargé de matière pénétrant dans le classificateur en tournant dans un sens, par exemple, celui du mouvement des aiguilles d'une montre vu de la tourelle 53, sous l'action de la rotation des organes dans la zone de broyage, on ajuste les aubes 48 angulairement pour continuer à faire tourner l'air chargé de matière dans le même sens à une vitesse accrue dans le corps du classificateur.

   Il résulte de ce mode de construction que l'air chargé de matières tourne à l'intérieur du classificateur   44   de telle sorte que les particules les plus lourdes qui y sont suspendues sont chassées vers l'extérieur contre les sections de parois 45, 46 et 47, tandis que les particules légères sont maintenues en suspension dans l'air pour descendre dans le classificateur et remonter ensuite axialement par rapport au classificateur afin d'être déchargées par l'ouverture 52 et les tuyaux 56 et 57. Les particules les plus lourdes séparées tombent entre la paroi intérieure du tube cylindrique 47 et la surface adjacente de la culasse 17. 



   Les particules de matières solide lourdes, surdimensionnées, séparées dans le classificateur 44 et déchargées par le tube cylindrique 47 sont ainsi remises en circulation dans la zone de broyage, et pulvérisées davantage. La charge remise en circulation est normalement égale à plusieurs fois le débit de la matière pulvérisée déchargée par les ouvertures de sortie 56 et 57 du pulvériseur. Lorsqu'on pulvérise du charbon gras, la quantité de matière remise en circulation peut être de l'ordre de 30 fois la quantité de charbon pulvérisé débitée par le pulvériseur. 



   Les zones de pulvérisa ion et de classification étant aménagées comme il a été décrit, il existe entre l'intérieur du classificateur 44 et la zone de broyage des anneaux et des boulets, une différence de pression opérante due à la résistance à l'écoulement de l'air chargé de matières dans la partie supérieure de la section 10 du carter et entre les aubes 48 lorsqu'il pénètre dans le classificateur. Comme le tube de décharge 47 du classificateur s'ouvre dans la circonférence intérieure de la zone de broyage, un courant d'air relativement faible mais bien déterminé tend à s'y élever et à entraîner des particules de matière pulvérisée, dont certaines peuvent avoir des dimensions qui en provoqueraient la décharge dans la zone de pulvérisation pour y subir une réduction des dimensions avant de quitter le pulvériseur.

   Ce courant d'air ascendant dans la manche de décharge du classificateur est réduit, comme il sera décrit ci-après, sans gêner sérieusement le courant de grosses particules rejetées qui y tombent sous l'action de la gravité. Dans ce but, des aubes inclinées 60, disposées en cercle, sont montées sur le sommet de la culasse 17 et s'étendent approximativement en travers de l'espace entre la culasse et la paroi du tube de décharge 47 du classificateur. 



   Ainsi que c'est représenté sur les Figs. 2 et 3, les aubes 60, ayant approximativement la forme d'un L,sont faites en légère tôle d'acier, par exemple une tôle de 1/8 de pouce (3 mm. env.). Une aile 61 de chaque aube 60 est fixée à une plaque annulaire 62 de telle sorte que l'aile 63 de l'aube s'étend de haut en bas sous un angle de 30  approximativement sur l'horizontale.

   Comme c'est représenté sur la Figo 2, les ailes 61 des aubes 62 ne sont pas radiales et sont disposées sous une certaine inclinaison, leurs extrémités radialement intérieures étant dirigées dans le sens de la rotation de la culasse 17,   c'est-à-dire   dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre vu en plan, de telle sorte que les aubes tendent à chasser à l'extérieur, vers la paroi du tube   47,   toute matière qu'elles 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 rencontrent.

   Chaque aile 61 présente un dévers, le bord supérieur étant situé en avant du bord inférieur dans le sens de rotation, et les ailes 63 sont inclinées de telle   façon ..que   pour permettre à l'air de s'élever dans les passages entre les ailes,ces passages sont dirigés dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre, vu en plana La longueur des ailes 63 et l'écartement entre les aubes 60 sont tels que les aubes chevaucher ce qui a pour effet que la totalité de l'air chargé de matière s'élevant entre les aubes est dirigée par celles-ci, de telle sorte que les particules entraînées sont envoyées vers la paroi du classificateur   44.   La plaque annulaire 62 est pourvue de trous de boulons convenablement espacés 64 et est boulonnée à la culasse 17 de manière à tourner conjointement avec elle. 



   Sur la Figo 1, comme la culasse 17 tourne dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre, vu d'au dessus., la rotation des aubes 60 tend à chasser de haut en bas l'air chargé de matière passant entre la culasse et le tube de décharge 47 du classificateur. Toutefois, la vitesse de rotation du pulvériseur relativement lent représenté est insuffisante pour engendrer en vertu de la rotation des aubes une pression suffisante pour vaincre la différence de pression qui tend à faire monter l'air dans l'extrémité inférieure du classificateur. Néanmoins les aubes chassent la matière entraînée par l'air vers l'extérieur contre la paroi du tube 47 et dans le courant principal d'air tourbillonnant de haut en bas dans le classificateur, de telle sorte que les grosses particules sont séparées et retournent dans la zone de pulvérisation. 



   Bien que les aubes 60 soient montées sur la culasse 17 et que leur rotation maintienne effectivement une décharge continue des grosses particules de matière de haut en bas dans l'appareil, dans les conditions décrites de grande charge remise en circulation, les aubes peuvent être portées par la paroi du tube de décharge du classificateur 47 dans des conditions correspondant à une moindre quantité de matières solides remises en circulation. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Pulvériseur ayant une zone de broyage annulaire avec décharge périphérique de matière de la zone dans un courant de véhicule gazeux, et un classificateur fixe pourvu d'une sortie annulaire pour décharger du côté intérieur de la zone de broyage les grosses particules de matière séparées, caractérisé en ce qu'un jeu d'aubes déflectrices montées à l'intérieur de la sortie annulaire sont disposées de manière à envoyer vers la paroi du classificateur les particules entraînées dans le véhicule gazeux pénétrant dans le classificateur par la sortie.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS FOR SPRAYERS.



   This invention relates to pulverizers of the kind comprising an annular grinding zone of ine to cooperate with a peripheral discharge of material from the zone into a stream of a gaseous vehicle and a stationary classifier provided with an annular outlet for discharging the waste from the side. inside of the crushing zone.During the operation of such a pulverizer, there is a pressure difference between the region outside the crushing zone and the inside of the classifier, which results in the gaseous vehicle travels into the latter through the annular outlet and thwarts the classification action by entraining and removing from the bottom upwards particles of too large dimensions which should return to the grinding zone.

   An object of the invention is to provide a device making it possible to reduce if not avoid this disturbance. A more specific object of the invention is to establish improved classification devices in a sprayer of the type described in Applicant's Patent No. 433,895.



   In accordance with the present invention, a sprayer of the type specified is provided with a series of circumferentially spaced deflector vanes mounted in the annular outlet to direct the particles entrained by the gaseous vehicle entering the classifier through the outlet towards the wall of the classifier. .



   The invention will be described below, by way of example, with reference to the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 is an elevational view, partially in vertical section, of a sprayer according to the invention;

 <Desc / Clms Page number 2>

 
Fig. 2 is a plan view of a set of deflector vanes forming part of the apparatus shown in Figa 1, and
Fig. 3 is a side view of the set of deflector vanes shown in Figa 2.



   Overall, the sprayer shown comprises a cylindrical upper housing section 10 and a lower housing section 11 supported by a foundation 12. The lower section houses the control mechanism of the sprayer which includes a horizontal pinion shaft 13, which can be extended. actuated by an electric motor or other source of motive force, and intended to actuate a vertical control shaft 14 disposed axially in the housing. The drive shaft 14 is suitably supported by bearings placed in a base plate 15 forming the upper part of the lower housing section and it rises in the lower part of the upper housing section 10.

   This is removably attached to the base plate 15 and contains the grinding and pulverizer classifying members.



   The grinding members forming the grinding and spraying zone of the pulverizer comprise a drive yoke 17 of generally conical shape keyed on the upper part of the shaft 14 and an annular lower grinding ring 18 mounted on a flattened lower part of the cylinder head and studded to this part. A portion of the upper face of the lower grinding ring is shaped so as to form a circular raceway for a ring of rolling grinding elements 20, preferably balls of a very wear resistant ferrous alloy.



  The ring of balls supports an upper non-rotating grinding ring 21 provided with a circular raceway formed in its lower face and arranged as described below.



   At four symmetrically spaced points, arms 23 extend radially outward from the upper ring and are provided with bushings or sockets 24 to receive springs 25 with double ends. Each spring is formed from a section of spring steel bar bent to form a single complete coil of large pitch and large diameter. The upper ends of the springs 25 fit into corresponding sockets or sockets 26 formed in socket parts carried by vertical adjustment bolts 27. Each bolt 27 is carried by a support sleeve 28 held on the upper plate 29 of the housing by means of a nut 30 and a retaining piece 31.

   The springs 25 generate an elastic compressive force to exert a crushing pressure on the rings and these grinding balls, as well as an elastic torsional force reducing the rotational movements and the radial movements of the upper ring 21 with respect to it. lower ring axis 18. This double-ended spring construction is disclosed in Applicant's Patent No. 485,568.
The raw material to be pulverized is supplied by an adjustable table feeder 35 and a chute (not shown) which passes through the wall of the upper section 10 of the casing at a point above the upper crushing ring 21 for debit from top to bottom of the inner side of the ring 21 on the inclined upper surface of the cylinder head 17.

   The inclination of the surface of the cylinder head and the rotation of the latter ensure a distribution of the material circumferentially in the grinding zone formed by the rings 18 and 21 and the balls 20. As a result of the action of the centrifugal force , the material flows outward in the track where it is pulverized by the crushing action of the balls and the grinding rings in relative motion and the attritive action of the particles on each other. The material is pulverized to different degrees of fineness and discharges outside the grinding zone at a high speed and tangentially to the periphery of the lower grinding ring, the speed of the discharge depending on the

 <Desc / Clms Page number 3>

 lower grinding ring rotational speed 18.



   The pulverized material is removed from the grinding zone by a high velocity annular stream of a suitable gaseous vehicle, preferably air. When pulverizing coal for combustion, the primary air intended for combustion is preferably used in the associated hearth, the air being supplied at a controlled temperature, for example up to
600 F (315 C), sufficient to evaporate substantially all of the surface moisture from the raw material being sprayed. The air is sent to an annular blast box 37 surrounding the lower part of the housing section 10 by a blower connected to the blast box or by a suction fan connected to the discharge of the sprayer.

   The air serving as a vehicle circulates in passages delimited by equi-distant vanes 36, arranged obliquely, and opening in the wall of the casing adjacent to the lower outer face of the grinding ring 18. The vanes 36 cause a swirling motion of the air stream in the same direction as the rotation of the lower ring, when the air rises in a narrow annular passage or throttle 39 between the lower grinding ring 18 and a throttle ring fixed 40 which is mounted on the housing.



   The construction and arrangement of the constriction 39 shown in FIG. 1 are described in Applicant's Patent No. 499,086. As this patent indicates, the velocity of the air rising in the throttle is sufficient to hold in suspension substantially all of the spray material discharged from the spray zone and carry it up and down along from the housing wall. Larger or heavier particles of material carried from the bottom up by the carrier air stream tend to fall and separate from the updraft and settle inside the housing to and in the area of. grinding inside the ring 21 to be subjected there again to grinding in the grinding zone.

   All small particles of compact, non-sprayed or non-sprayable material, such as particles of pyrite, iron, etc., which are not carried upwards by the air stream passing through the storage 39 fall through it. in the space 41 below the air inlet passages. Large particles of non-sprayable material leave the grinding zone through a counterbalanced discharge door 42 constituting a segment of the throttle ring 40.



   The material-laden air stream swirls upward along the housing wall above the grinding zone and laterally into the classification zone, where the relatively large particles are separated from the small particles which are discharged into the grinding zone. the air stream coming from the upper section 10 of the sprayer housing to escape through the outlets 43. The large large particles which have been separated are discharged by the effect of gravity from the classification zone in the spray area.



   The classification zone comprises a fixed classifier 44 located axially with respect to the upper section 10 of the housing and extending up and down from the plate 29 to a point near the yoke 17. An upper part of the classifier comprises a cylindrical section 45 the lower edge of which is connected by a frustoconical intermediate part 46 to a cylindrical lower part or discharge tube 47.

   A series of circumferentially spaced oblique vertical vanes 48 are located between a horizontal upper annular plate 50 removably attached to the upper plate 29 of the sprayer housing, and a horizontal lower annular plate 51 removably attached to a sprayer housing. radial flange of the cylindrical section 45 of the classifier 44. The vanes 48 can be adjusted in a suitable manner, both as regards their radial length and their obliqueness with respect to the longitudinal axis of the housing section 10, so so that the cross section of the space between the blades can be modified to vary the speed

 <Desc / Clms Page number 4>

 se of the flow of vehicular air entering the classifier 44.



  The annular plate 50 has a central opening of smaller diameter than that of the superjacent opening 52 of the upper plate 29 and that of the interior of a turret 53 mounted at the top of the sprayer.



  As shown in Figo 1, the turret opens into a pair of symmetrically arranged valve plugs 54, 55 connected to individual discharge pipes 56 and 5la.
The vehicular air loaded with material entering the classifier by rotating in one direction, for example, that of clockwise movement seen from the turret 53, under the action of the rotation of the components in the grinding zone, the vanes 48 are angularly adjusted to continue to rotate the material-laden air in the same direction at increased speed through the classifier body.

   As a result of this construction method, the air laden with matter rotates inside the classifier 44 so that the heaviest particles suspended therein are forced outwards against the wall sections 45, 46 and 47, while the light particles are kept suspended in the air to descend into the classifier and then rise axially with respect to the classifier in order to be discharged through opening 52 and pipes 56 and 57. The heaviest particles separate fall between the inner wall of the cylindrical tube 47 and the adjacent surface of the cylinder head 17.



   The heavy, oversized solid particles separated in classifier 44 and discharged through cylindrical tube 47 are thus recirculated to the grinding zone, and further pulverized. The recirculated charge is normally several times the rate of the spray material discharged through the outlet openings 56 and 57 of the sprayer. When pulverizing fatty charcoal, the amount of recirculated material may be of the order of 30 times the amount of pulverized charcoal delivered by the pulverizer.



   The pulverization and classification zones being arranged as has been described, there exists between the interior of the classifier 44 and the zone for crushing the rings and balls, a difference in operating pressure due to the resistance to the flow of the material laden air at the top of the housing section 10 and between the vanes 48 as it enters the classifier. As the classifier discharge tube 47 opens into the inner circumference of the grinding zone, a relatively small but definite air flow tends to rise therein and entrain particles of pulverized material, some of which may have. dimensions which would cause it to discharge into the spraying zone in order to undergo a reduction in dimensions there before leaving the sprayer.

   This upward air flow in the classifier discharge bag is reduced, as will be described below, without seriously interfering with the flow of large rejected particles which fall therein under the action of gravity. For this purpose, inclined vanes 60, arranged in a circle, are mounted on the top of the cylinder head 17 and extend approximately across the space between the cylinder head and the wall of the discharge tube 47 of the classifier.



   As shown in Figs. 2 and 3, the vanes 60, being approximately L-shaped, are made of light sheet steel, eg, 1/8 inch (approx. 3 mm) sheet. A wing 61 of each vane 60 is attached to an annular plate 62 such that the vane wing 63 extends up and down at an angle of approximately 30 to the horizontal.

   As shown in Figo 2, the wings 61 of the vanes 62 are not radial and are arranged at a certain inclination, their radially inner ends being directed in the direction of rotation of the cylinder head 17, that is to say - say in the direction of clockwise movement seen in plan, so that the vanes tend to drive outwards, towards the wall of the tube 47, any material they

 <Desc / Clms Page number 5>

 meet.

   Each wing 61 has a cant, the upper edge being located forward of the lower edge in the direction of rotation, and the wings 63 are inclined in such a way that to allow air to rise in the passages between the wings. wings, these passages are directed in the direction of clockwise movement, seen in plana The length of the wings 63 and the spacing between the vanes 60 are such that the vanes overlap which has the effect that the entire l The material-laden air rising between the vanes is directed by them, so that the entrained particles are sent to the wall of the classifier 44. The annular plate 62 is provided with suitably spaced bolt holes 64 and is bolted. to the cylinder head 17 so as to rotate together with it.



   In Figo 1, as the cylinder head 17 rotates in the direction of clockwise movement, seen from above, the rotation of the vanes 60 tends to expel up and down the air laden with material passing between the cylinder head and discharge tube 47 of the classifier. However, the rotational speed of the relatively slow sprayer shown is insufficient to generate by virtue of the rotation of the vanes sufficient pressure to overcome the pressure difference which tends to cause air to rise in the lower end of the classifier. Nevertheless the vanes force the material entrained by the air out against the wall of the tube 47 and into the main flow of air swirling up and down in the classifier, so that the coarse particles are separated and return into the classifier. the spray area.



   Although the vanes 60 are mounted on the cylinder head 17 and their rotation effectively maintains a continuous discharge of large particles of material up and down the apparatus, under the described conditions of large recirculated load, the vanes can be carried. by the wall of the discharge tube of the classifier 47 under conditions corresponding to a lower amount of recirculated solids.



   CLAIMS.



   1.- Pulverizer having an annular grinding zone with peripheral discharge of material from the zone into a gaseous vehicle stream, and a stationary classifier provided with an annular outlet for discharging large particles of material from the inside of the grinding zone. separated, characterized in that a set of deflector vanes mounted inside the annular outlet are arranged so as to send to the wall of the classifier the particles entrained in the gaseous vehicle entering the classifier through the outlet.


    

Claims (1)

2. - Pulvériseur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le jeu d'aubes est susceptible de rotation autour de l'axe de la, sortie. 2. - Sprayer according to claim 1, characterized in that the set of blades is rotatable about the axis of the outlet. 3.- Pulvériseur suivant la revendication 2, caractérisé en ce que le jeu d'aubes est susceptible de rotation avec un anneau de broyage. 3. A sprayer according to claim 2, characterized in that the set of blades is rotatable with a grinding ring. 4.- Pulvériseur suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce que des aubes adjacentes du jeu d'aubes chevauchent dans le sens circonférentiel. 4.- Sprayer according to either of the preceding claims, characterized in that adjacent blades of the blade set overlap in the circumferential direction. 5.- Pulvériseur suivant la revendication 3 ou 4, caractérisé en ce que les aubes sont inclinées d'un angle de 30 ou approximativement 300 sur l'horizontale. 5.- Sprayer according to claim 3 or 4, characterized in that the vanes are inclined at an angle of 30 or approximately 300 to the horizontal. 6.- Pulvériseur suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes et comprenant un anneau de broyage inférieur rotatif supporté par <Desc/Clms Page number 6> une culasse, une couronne de boulets broyeurs portée par l'anneau de broyage inférieur, un anneau de broyage supérieur non rotatif porté par les boulets, un dispositif pour amener la matière à pulvériser du côté intérieur de la couronne de boulets broyeurs et un dispositif pour diriger un courant annulaire d'un véhicule gazeux de bas en haut du côté extérieur des anneaux de broyage et de la couronne de boulets broyeurs, caractérisé en ce que la sortie annulaire du classificateur est formée entre un tube de décharge du classificateur et une partie centrale, en saillie verticale, de la culasse. 6.- Sprayer according to either of the preceding claims and comprising a rotating lower grinding ring supported by <Desc / Clms Page number 6> a yoke, a ring of grinding balls carried by the lower grinding ring, a non-rotating upper grinding ring carried by the balls, a device for supplying the material to be pulverized from the inner side of the ring of grinding balls and a device for directing an annular stream of a gaseous vehicle from the bottom up the outer side of the grinding rings and the crown of grinding balls, characterized in that the annular outlet of the classifier is formed between a discharge tube of the classifier and a central part projecting vertically from the cylinder head. 7.- Pulvériseur suivant la revendication 6, caractérisé en ce que les aubes déflectrices sont montées sur la culasse. 7. A sprayer according to claim 6, characterized in that the deflector vanes are mounted on the cylinder head. 8.- Pulvériseur suivant la revendication 7, caractérisé en ce que les aubes ont des prolongements latéraux en saillie vers l'intérieur, leurs extrémités intérieures étant placées en avant dans le sens de la rotation de la culasse par rapport à leurs extrémités extérieures. 8. A sprayer according to claim 7, characterized in that the blades have lateral extensions projecting inwardly, their inner ends being placed forward in the direction of rotation of the cylinder head relative to their outer ends. 90- Pulvériseur suivant la revendication 8, caractérisé en ce que les bords supérieurs des prolongements latéraux sont placés en avant dans le sens de la rotation de la culasse par rapport à leurs bords inférieurs . 90- Sprayer according to claim 8, characterized in that the upper edges of the lateral extensions are placed forward in the direction of rotation of the cylinder head relative to their lower edges. 10.- Pulvériseur suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce que le classificateur comprend un tube de décharge, une partie tronconique intermédiaire et une sortie annulaire supérieure pour le véhicule gazeux et la matière entraînée,pourvue d'un cercle d'aubes de guidage au-dessus duquel se trouve une plaque annulaire s'étendant vers l'intérieur pour former une ouverture réduite donnant dans une tourelle superjacente. 10.- Sprayer according to either of the preceding claims, characterized in that the classifier comprises a discharge tube, an intermediate frustoconical part and an upper annular outlet for the gaseous vehicle and the entrained material, provided with a circle of guide vanes above which is an annular plate extending inwardly to form a reduced opening leading into a superjacent turret. 11.- Pulvériseur disposé et destiné à fonctionner en substance comme décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés. 11. Sprayer arranged and intended to operate in substance as described above with reference to the accompanying drawings.
BE519150D 1952-04-14 BE519150A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US1076411XA 1952-04-14 1952-04-14

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE519150A true BE519150A (en)

Family

ID=22317654

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE519150D BE519150A (en) 1952-04-14

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE519150A (en)
NL (1) NL92294C (en)

Also Published As

Publication number Publication date
NL92294C (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US8820535B2 (en) Classifier with variable entry ports
FR2524819A1 (en) VERTICAL WHEEL MILLING METHOD AND MILL FOR PNEUMATIC CLASSIFICATION OF MOLDED MATERIALS
FR2589084A1 (en) VERTICAL ROLLER MILL
JP7358598B2 (en) mill
US4717082A (en) Fixed roller pulverizing mill
US4522343A (en) Micronized grinding apparatus
FR2507925A1 (en) SPRAY MILL
CA1145311A (en) Fixed roller pulverizing mill
BE519150A (en)
US1592313A (en) Gyratory cone crusher
CA1250252A (en) Mill exhaust system
JP5888131B2 (en) Vertical mill
GB2067094A (en) Edge-runner mill
US1145629A (en) Stone crusher and pulverizer.
US2762573A (en) Air-swept pulverizers
BE433895A (en)
JP3211420B2 (en) Classifier
TW201919764A (en) Biomass mill
US888077A (en) Pulverizing or grinding mill.
JP2010201399A (en) Vertical mill
GB145497A (en) Improvements in pulverizer mills
US394238A (en) Grinding-mill
US1838998A (en) Crushing mill
EP0177412B1 (en) Apparatus for crushing products, especially feedstuffs
BE392342A (en)