BE516728A - - Google Patents

Info

Publication number
BE516728A
BE516728A BE516728DA BE516728A BE 516728 A BE516728 A BE 516728A BE 516728D A BE516728D A BE 516728DA BE 516728 A BE516728 A BE 516728A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tank
liquid
floats
engines
float
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE516728A publication Critical patent/BE516728A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F03MACHINES OR ENGINES FOR LIQUIDS; WIND, SPRING, OR WEIGHT MOTORS; PRODUCING MECHANICAL POWER OR A REACTIVE PROPULSIVE THRUST, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F03BMACHINES OR ENGINES FOR LIQUIDS
    • F03B17/00Other machines or engines
    • F03B17/02Other machines or engines using hydrostatic thrust
    • F03B17/025Other machines or engines using hydrostatic thrust and reciprocating motion
    • YGENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS
    • Y02TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINST CLIMATE CHANGE
    • Y02EREDUCTION OF GREENHOUSE GAS [GHG] EMISSIONS, RELATED TO ENERGY GENERATION, TRANSMISSION OR DISTRIBUTION
    • Y02E10/00Energy generation through renewable energy sources
    • Y02E10/20Hydro energy

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Other Liquid Machine Or Engine Such As Wave Power Use (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MOTEUR A FLOTTEURS IMMOBILISABLES ANIME PAR LIBERATION DE FLOTTEURS
IMMERGES DANS UN LIQUIDE. ' 
I. Principe. 



  Le moteur est basé sur le principe suivant.: Tout flotteur maintenu artifi- ciellement en-dessous de son niveau de flottaison dans un liquide déterminé dégage de bas en haut, lorsqu'il est libéré, une énergie,qui est fonction de la.nature'et de l'importance du flotteur, de la densité du liquide et de la distance parcourue entre son point de départ et un point situé plus près de son niveau normal de flottaison. 



  II. Composition du moteur. 



    Le'moteur,est   composé essentiellement d'un ou plusieurs.éléments moteurs comprenant :   @     ,   A) Un ou plusieurs réservoirs (R) d'importance, forme, contenance quelconque, dans lequel un liquide déterminé,peut être retiré et admis. 



  B) Un,ou plusieurs flotteurs   (F.')   de forme, nature   e   importance déterminée. 



  C) Un dispositif automatique ou non permettant de retirer ou d'admettre le liquide dans le réservoir. 



  D) Un système mécanique (chafnes sans fin, roues, leviers, axes, etc. ), ma-   gnétique   ou autre, situé au-dessus' ou en-dessous du niveau au liquide, et' permettant la récupération de l'énergie produite par le mouvement des flotteurs   .soit à   l'ascension, soit à la descente,   soit 9.   l'ascension et à la, descente (fig. III, IV, V) E) Un dispositif (C) mécanique, magnétique ou autre, automatique (verrou, électroaimant, etc.) ou, non de nature   généralement,quelconque,   susceptible d'immobiliser le ou les flotteurs,en un,point déterminé de leur course. 



    @   E) (facultativement) Un carter recouvrant la partie supérieure du moteur. Si ce carter est hermétique, l'air qui est contenu au-dessus du-,niveau du liquide peut être remplacé   par.un   gaz plus léger, ou le vide, augmentant ainsi la      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 force ascensionnelle des flotteurs (principe du Ludion). 



  G) (facultativement) Avec ou sans carter, un liquide (L') plus léger mais ne se mêlant pas au liquide principal peut occuper l'espace situé à la surface de ce dernier (fig. II) III. Fonctionnement. a) Le ou les flotteurs, placés côte à côte ou se superposant sont immobilisés par un dispositif quelconque, mécanique ou magnétique, en un point déterminé du réservoir vidé entièrement ou partiellement. Ce point doit se situer sous le niveau habituel du liquide dans le réservoir et sous le niveau normal de flottaison du flotteur dans le réservoir lorsque ce dernier est rempli dudit liquide. b) Le liquide est admis dans le réservoir et les flotteurs sont ensuite libérés, soit simultanément, soit successivement. 



  L'énergie produite par leur ascension dans le liquide (ou leur descente, lorsque l'on vide ensuite le réservoir) est récupérée par le dispositif mécanique ou magnétique généralement quelconque prévu à cet effet. c) Le réservoir est ensuite vidé entièrement ou partiellement et les flotteurs ramenés à leur position de départ ou en tout autre endroit convenable. 



   Le cycle peut alors recommencer indéfiniment. 



  IV. Quelques dispositifs de récupération de l'énergie produite par le mouvement des flotteurs. 



  A) La récupération de l'énergie est l'élément essentiel de tout moteur. Elle peut se faire par un des moyens déterminés utilisables pour les "moteurs à flotteurs libres animés par simple admission et expulsion de liquide". En l'occurrence, par des leviers simples ou complexes, des axes pesants ou légers, etc. 



  B) Exemple de fonctionnement d'un axe pesant dans un moteur à plusieurs flotteurs superposés (sur le dessin l'axe E est gradué pour rendre plus aisément perceptible l'ascension). (fig. III, IV,   V.   a. Les flotteurs sont immobilisés par des moyens mécaniques ou magnétiques déterminés (V) au fond du réservoir (fig. III). b. Le flotteur supérieur (Fl) est coincé par un dispositif   quelconque (q)   contre l'axe (E). Il est ensuite libéré du dispositif (V) et remonte vers la surface du liquide entraînant vers le haut l'axe (E) (fig. IV). c. Le second flotteur (F2) est coincé à son tour contre l'axe E. Après quoi le premier flotteur (Fl) est détaché de l'axe (E). 



  Le second flotteur (F2), libéré à son tour, remonte en entraînant l'axe (E) vers le haut (fig. V). d. Le même système fonctionne pour chaque flotteur. e. L'axe (E) est libéré définitivement et redescend vers sa position de départ entraînant la rotation (démultipliée ou non) des axes (X) ou (X'). f. Simultanément ou non à la phase   "e"   du fonctionnement du moteur le liquide est évacué, en tout ou en partie, du réservoir et les flotteurs à nouveau immobilisés. g. Le liquide est à nouveau admis et le cycle peut indéfiniment recommencer. 



    Remarque :   Tout comme pour les opérations de récupération de l'énergie, il est évident que les opérations successives d'immobilisation des flotteurs, de.libération de ceux-ci ou de leur fixation contre l'axe, de même que le remplissage du réservoir ou l'évacuation du liquide, peuvent être réglées automatiquement. L'efficacité du moteur croit avec cette automaticité. 



  V. Description d'un moteur à flotteurs muni d'un réservoir de réserve et de réservoirs de vidange. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  Remarque : Pour simplifier la description, il ne sera pas parlé des dispositifs de récupération de l'énergie, semblables à ceux décrits plus haut, de même que pour les organes de fonctionnement général. 



  Le moteur est donc composé de un ou de plusieurs éléments moteurs compor-   tant :    A) Un ou plusieurs réservoirs (R) remplis d'un liquide (L). 



  B) Un réservoir de réserve (R') en communication avec le réservoir principal et muni d'une fermeture étanche (P) susceptible de laisser passer les flotteurs. 



  C) Une série de réservoirs de vidange (V) aussi nombreux et aussi rapprochés que possibles et dont le contenu total est égal ou supérieur à celui du liquide contenu dans le réservoir. Le premier des réservoirs est situé endessous du niveau du liquide, le dernier en-dessous du niveau auquel le réservoir doit être vidé. Ils sont reliés au réservoir principal. 



  D) Pour l'ouverture et la fermeture des réservoirs de vidange, des robinets (0) ou tout autre système permettant la rétention de liquide dans les réservoirs. 



  E) Un dispositif (levier, poulie, ou autre) permettant la réintroduction des flotteurs du réservoir de réserve dans le réservoir principal (i). 



  F) Un dispositif déterminé de récupération de l'énergie. 



  G) un dispositif déterminé permettant l'immobilisation des flotteurs sous leur niveau de flottaison   (D).   



  H) (facultativement) Un dispositif-pompe ou autre- permettant de ramener dans le réservoir principal le liquide contenu dans le dernier réservoir de vidange. 



  Fonctionnement. a) Le ou les flotteurs sont immobilisés dans le fond du réservoir grâce à un dispositif (.d), et recouverts de liquide. b) Le premier flotteur est libéré et remonte dans le liquide. 



  Au cours de sa montée l'énergie qu'il dégage peut être récupérée et   utili   sée par un des dispositifs prévus. c) Le flotteur est introduit dans le réservoir (R') de réserve, et si besoin maintenu sous le niveau du liquide de sorte à maintenir constant le niveau du liquide. d) Les mêmes opérations sont renouvelées pour chacun des flotteurs. e) La porte (P) est fermée. f) L'ouverture (0) reliant le premier réservoir de vidange au réservoir principal est ouverte, et le réservoir (Vl) se remplit.

   L'ouverture (0) est refermée ensuite. g) La même opération est recommencée successivement pour chacun des réservoirs de vidange. h) Les flotteurs sont extraits du réservoir de réverse grâce à une poulie ou un levier animés par un flotteur (F') entraîné par la baisse du niveau du liquide, ou tout autre moyen, et replacés dans le réservoir entièrement ou partiellement vidé.

   Ils sont immobilisés à nouveau. i) L'avant dernier des réservoirs de vidange est vidé ensuite par le robinet ou le'dispositif (0) ou tout autre dispositif dans le réservoir principal, et l'ouverture qui le relie à celui-ci fermée ensuite.   j)'La   même opération est recommencée successivement pour chacun des réservoirs de vidange. k) Le niveau du liquide est ramené à sa hauteur idéale soit par l'adjonction de liquide nouveau, soit par la récupération du liquide contenu dans le der- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 nier réservoir de vidange. 



  1) L'ensemble des phases précédentes peut être indéfiniment recommencé. 



  Remarque : L'énergie produite par l'ascension et (ou) la descente des flotteurs peut être égale ou supérieure à celle nécessaire à remonter au niveau utile le liquide contenu dans le dernier réservoir de vidange. 



    VI.   Caractères distinctifs. 



  Les descriptions qui précèdent s'inspirent du principe que tout moteur, quel qu'il soit, est constitué de plusieurs éléments visant respectivement à la production de l'énergie, à la récupération et l'utilisation de-celle-ci, et au fonctionnement général du moteur. 



  L'invention se rapporte donc notamment aux : - moteurs à flotteurs animés par libération de flotteurs immergés dans un liquide ; - moteurs animés par libération de flotteurs immergés dans un réservoir; - moteurs dont les flotteurs sont submergés par la marée, sans réservoir proprement dit; - moteurs dont le réservoir est rempli par des moyens naturels (marée, barrage, bief de rivière); - moteurs à un ou plusieurs réservoirs; - moteurs à réservoir auxiliaire rempli à marée haute, alimentant le réservoir du moteur proprement dit - lequel peut à son tour se vider dans un réservoir inférieur; - moteurs dont le réservoir est vidé par des moyens naturels - robinets, syphons, etc.); - moteurs dont le réservoir est rempli ou vidé par des moyens mécaniques (pompes, etc.); - moteurs utilisant chaque fois du liquide frais. 



  - moteurs utilisant à nouveau le liquide retiré antérieurement du réservoir; - moteurs dont le liquide principal est recouvert d'un liquide plus léger ; - moteurs à un ou plusieurs réservoirs contenant chacun un ou plusieurs flot- teurs ; - moteurs à un ou plusieurs moteurs ; - moteurs à plusieurs flotteurs superposés; - moteurs à plusieurs flotteurs côte à côte; - moteurs à flotteurs superposés et côte à côte; - moteurs dont les flotteurs sont immobilisés dans le réservoir, totalement ou partiellement vidé, grâce à des dispositifs magnétiques ou mécaniques (verrous, etc.) - moteurs dont les flotteurs, ou les axes, poids, leviers levés par ceux-ci, sont susceptibles d'être immobilisés en un point supérieur de leur course et libérés successivement ou non après vidange ou non du réservoir;

   - moteurs utilisant chaque fois ou de temps en temps de nouveaux flotteurs; - moteurs utilisant des flotteurs fabriqués, par des procédés chimiques ou autres, en cours de fonctionnement ou à tout autre moment, automatiquement ou non, dans le moteur lui même ou dans une annexe prévue à cet effet; - moteurs équipés d'un ou plusieurs, réservoirs de réserve dans lesquels sont emmagazinés les flotteurs en fin de course ascensionnelle; - moteurs équipés de réservoirs de réserve munis d'une ou plusieurs portes étanches; 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 - moteurs équipés de réservoirs de vidange aussi nombreux et rapprochés que possible. 



  - moteurs équipés de réservoirs de vidange dont l'ouverture et la fermetûre sont commandées automatiquement, soit par flotteurs à la montée et (ou) la descente du liquide, soit par tout autre moyen; - moteurs équipés d'un dispositif déterminé permettant la réintroduction des flotteurs dans le réservoir (leviers ou poulies animés par la descente de flotteurs, etc.) ; - moteurs récupérant et utilisant l'énergie produite par le mouvement des flotteurs à l'ascension de ceux-ci; - moteurs récupérant et utilisant l'énergie des flotteurs à la descente de ceux-ci; - moteurs récupérant et utilisant l'énergie produite par les flotteurs à l'ascension et à la descente; - moteurs à descente différée des flotteurs;

   - moteurs récupérant et utilisant l'énergie des flotteurs par le truchement de leviers, axes, chaînes sans fin, bielles et   vilbrequins,   etc, ou tout autre moyen; - moteurs récupérant et utilisant l'énergie produite par les flotteurs grâce à plusieurs moyens combinés; - moteurs dont le dispositif d'utilisation de l'énergie est situé au-dessus du niveau du liquide; - moteurs dont le dispositif d'utilisation de l'énergie est situé en-dessous du niveau du liquide; - moteurs dont le dispositif d'utilisation de l'énergie est situé en dehors du réservoir; - moteurs composés de un ou plusieurs groupes moteurs répondant chacun à toutes ou à quelques unes des caractéristiques décrites ci-dessus ou ci-après; - moteurs à groupes moteurs opposés; - moteurs à groupes moteurs situés côte à côte;

   - moteurs à groupes moteurs ordonnés   DU non   par rapport à un-axe déterminé; - moteurs dont le réservoir, ou l'ensemble, est recouvert d'un carter, lequel est soit étanche, soit non étanche; - moteurs recouverts entièrement ou partiellement d'un carter étanche sous lequel on a fait le vide au disposé un .gaz plus léger que l'air; - moteurs équipés de réservoirs de réserve munis d'une ou plusieurs portes étanches; - moteurs équipés de réservoirs de vidange aussi nombreux et rapprochés que possible ; - moteurs équipés de réservoirs de vidange aussi nombreux et rapprochés que possible ;

   - moteurs équipés de réservoirs de vidange dont l'ouverture et la fermeture sont commandées automatiquement, soit par flotteurs à la montée et (ou) à la descente du liquide ou tout autre   mbyen;   - moteurs qui automatisent eux-mêmes les diverses opérations de son fonctionnement ou quelques unes de celles-ci; - moteurs dont les phases du fonctionnement sont réglées extérieurement en tout ou en partie ; - moteurs qui animent eux mêmes les diverses opérations de leur fonctionnement ou quelques unes de celles-ci; 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 - moteurs récupérant le liquide de la vidange du réservoir, (notamment du dernier réservoir de vidange) en vue du remplissage de celui-ci.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMMOBILIZABLE FLOAT MOTOR ANIMATED BY RELEASE OF FLOATS
IMMERSE IN A LIQUID. '
I. Principle.



  The engine is based on the following principle: Any float maintained artificially below its buoyancy level in a determined liquid releases from bottom to top, when released, an energy, which is a function of the nature. 'and the size of the float, the density of the liquid and the distance traveled between its point of departure and a point located closer to its normal waterline level.



  II. Engine composition.



    Le'moteur, is essentially composed of one or more motor elements comprising: @, A) One or more reservoirs (R) of any size, shape or capacity, in which a given liquid can be withdrawn and admitted.



  B) One or more floats (F. ') of determined shape, nature and importance.



  C) An automatic device or not allowing to withdraw or admit the liquid in the tank.



  D) A mechanical system (endless chains, wheels, levers, axles, etc.), magnetic or other, located above 'or below the liquid level, and' allowing the recovery of the energy produced by the movement of the floats. either on ascent, or on descent, or 9. ascent and descent (fig. III, IV, V) E) A mechanical, magnetic or other device (C), automatic (lock, electromagnet, etc.) or, not of a generally, arbitrary nature, capable of immobilizing the float (s), at a determined point in their travel.



    @ E) (optionally) A housing covering the upper part of the engine. If this sump is airtight, the air which is contained above the liquid level can be replaced by a lighter gas, or vacuum, thus increasing the pressure.

 <Desc / Clms Page number 2>

 upward force of the floats (Ludion principle).



  G) (optionally) With or without casing, a liquid (L ') which is lighter but does not mix with the main liquid can occupy the space located on the surface of the latter (fig. II) III. Operation. a) The float (s), placed side by side or superimposed on each other, are immobilized by any device, mechanical or magnetic, at a specific point in the fully or partially emptied tank. This point should be below the usual level of liquid in the tank and below the normal float level of the float in the tank when the latter is filled with said liquid. b) The liquid is admitted into the tank and the floats are then released, either simultaneously or successively.



  The energy produced by their ascent in the liquid (or their descent, when the reservoir is then emptied) is recovered by the mechanical or magnetic device generally any provided for this purpose. c) The tank is then emptied entirely or partially and the floats returned to their starting position or to any other suitable location.



   The cycle can then start again indefinitely.



  IV. Some devices for recovering the energy produced by the movement of the floats.



  A) Energy recovery is the essential element of any engine. It can be done by one of the determined means that can be used for "free-float motors driven by simple admission and expulsion of liquid". In this case, by simple or complex levers, heavy or light axes, etc.



  B) Example of operation of a heavy axis in a motor with several superimposed floats (on the drawing the axis E is graduated to make the ascent more easily perceptible). (fig. III, IV, V. a. The floats are immobilized by specific mechanical or magnetic means (V) at the bottom of the tank (fig. III). b. The upper float (Fl) is stuck by some device ( q) against the axis (E). It is then released from the device (V) and rises towards the surface of the liquid driving the axis (E) upwards (fig. IV). c. The second float (F2) is stuck in turn against the axis E. After which the first float (Fl) is detached from the axis (E).



  The second float (F2), released in turn, rises, pulling the axis (E) upwards (fig. V). d. The same system works for each float. e. The axis (E) is definitively released and goes back down to its starting position causing the rotation (geared down or not) of the axes (X) or (X '). f. Simultaneously or not at the phase "e" of the operation of the engine, the liquid is discharged, in whole or in part, from the tank and the floats again immobilized. g. The liquid is admitted again and the cycle can start again indefinitely.



    Note: As with the energy recovery operations, it is obvious that the successive operations of immobilizing the floats, releasing them or fixing them against the axis, as well as filling the tank or liquid discharge, can be adjusted automatically. The efficiency of the engine increases with this automaticity.



  V. Description of a float engine fitted with a reserve tank and drain tanks.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  Note: To simplify the description, energy recovery devices, similar to those described above, as well as for general operating devices will not be mentioned.



  The engine is therefore made up of one or more engine components comprising: A) One or more tanks (R) filled with a liquid (L).



  B) A reserve tank (R ') in communication with the main tank and fitted with a sealed closure (P) capable of allowing the floats to pass.



  C) A series of drain reservoirs (V) as numerous and as close together as possible and whose total content is equal to or greater than that of the liquid contained in the reservoir. The first of the tanks is located below the liquid level, the last below the level at which the tank is to be emptied. They are connected to the main tank.



  D) For opening and closing the drain tanks, taps (0) or any other system allowing the retention of liquid in the tanks.



  E) A device (lever, pulley, or other) allowing the reintroduction of the floats from the reserve tank into the main tank (i).



  F) A specific energy recovery device.



  G) a specific device enabling the floats to be immobilized below their waterline level (D).



  H) (optionally) A pump or other device for returning the liquid contained in the last drain tank to the main tank.



  Operation. a) The float (s) are immobilized in the bottom of the tank by means of a device (.d), and covered with liquid. b) The first float is released and rises in the liquid.



  During its ascent, the energy it releases can be recovered and used by one of the devices provided. c) The float is introduced into the reserve tank (R '), and if necessary maintained below the level of the liquid so as to keep the level of the liquid constant. d) The same operations are repeated for each of the floats. e) The door (P) is closed. f) The opening (0) connecting the first drain tank to the main tank is open, and the tank (Vl) is filled.

   The opening (0) is then closed. g) The same operation is repeated successively for each of the drain tanks. h) The floats are extracted from the reversing tank using a pulley or a lever driven by a float (F ') driven by the drop in the level of the liquid, or any other means, and replaced in the fully or partially emptied tank.

   They are immobilized again. i) The penultimate of the drain tanks is then emptied by the tap or the device (0) or any other device in the main tank, and the opening which connects it to the latter is then closed. j) 'The same operation is repeated successively for each of the drain tanks. k) The level of the liquid is brought back to its ideal height either by adding new liquid or by recovering the liquid contained in the last

 <Desc / Clms Page number 4>

 deny drain tank.



  1) All of the previous phases can be repeated indefinitely.



  Note: The energy produced by the ascent and / or descent of the floats may be equal to or greater than that required to raise the liquid contained in the last drain tank to the useful level.



    VI. Distinctive characters.



  The foregoing descriptions are based on the principle that any engine, whatever it is, is made up of several elements aimed respectively at the production of energy, at the recovery and use of it, and at the operation. general engine.



  The invention therefore relates in particular to: - float motors driven by the release of floats submerged in a liquid; - motors driven by the release of floats submerged in a tank; - engines whose floats are submerged by the tide, without proper tank; - engines whose reservoir is filled by natural means (tide, dam, river reach); - engines with one or more tanks; - engines with auxiliary tank filled at high tide, supplying the tank of the engine itself - which can in turn empty into a lower tank; - engines whose tank is emptied by natural means - taps, siphons, etc.); - engines whose reservoir is filled or emptied by mechanical means (pumps, etc.); - motors using fresh liquid each time.



  - engines using again the liquid previously withdrawn from the tank; - engines with the main liquid covered with a lighter liquid; - engines with one or more tanks each containing one or more floats; - engines with one or more engines; - engines with several superimposed floats; - engines with several floats side by side; - superimposed and side by side float motors; - motors whose floats are immobilized in the tank, totally or partially emptied, thanks to magnetic or mechanical devices (locks, etc.) - motors whose floats, or the pins, weights, levers lifted by them, are susceptible be immobilized at an upper point of their stroke and released successively or not after emptying or not the tank;

   - engines using new floats every time or from time to time; - engines using floats manufactured, by chemical or other processes, during operation or at any other time, automatically or not, in the engine itself or in an annex provided for this purpose; - engines fitted with one or more reserve tanks in which the floats are stored at the end of the upward stroke; - engines fitted with reserve tanks fitted with one or more watertight doors;

 <Desc / Clms Page number 5>

 - engines fitted with as many and as close together as possible drain tanks.



  - motors fitted with drain tanks whose opening and closing are controlled automatically, either by floats when the liquid is rising and (or) lowered, or by any other means; - motors fitted with a specific device allowing the reintroduction of the floats into the tank (levers or pulleys driven by the lowering of the floats, etc.); - engines recovering and using the energy produced by the movement of the floats as they ascend; - engines recovering and using the energy of the floats when they are lowered; - engines recovering and using the energy produced by the floats during ascent and descent; - motors with delayed float descent;

   - motors recovering and using the energy of the floats by means of levers, axles, endless chains, connecting rods and crankshafts, etc., or any other means; - engines recovering and using the energy produced by the floats thanks to several combined means; - motors in which the device for using the energy is located above the liquid level; - motors with an energy utilization device located below the liquid level; - engines whose energy utilization device is located outside the tank; - engines made up of one or more engine units each meeting all or some of the characteristics described above or below; - motors with opposing motor groups; - motors with motor units located side by side;

   - motors with motor units ordered DU not with respect to a determined axis; - engines in which the tank, or the assembly, is covered with a casing, which is either sealed or not sealed; - Engines completely or partially covered with a sealed casing under which a vacuum has been made at the disposal of a gas lighter than air; - engines fitted with reserve tanks fitted with one or more watertight doors; - engines fitted with as many and as close together as possible drain tanks; - engines fitted with as many and as close together as possible drain tanks;

   - motors fitted with drain tanks, the opening and closing of which are controlled automatically, either by floats on rising and (or) lowering of the liquid or any other mbyen; - motors which themselves automate the various operations of its operation or some of these; - motors of which the operating phases are fully or partially regulated externally; - motors which themselves drive the various operations of their operation or some of them;

 <Desc / Clms Page number 6>

 - motors recovering the liquid from the emptying of the tank, (in particular from the last emptying tank) with a view to filling the latter.


    
BE516728D BE516728A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE516728A true BE516728A (en)

Family

ID=153836

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE516728D BE516728A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE516728A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2488158A (en) * 2011-02-18 2012-08-22 George Edward Wadsworth Water driven reciprocating engine

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2488158A (en) * 2011-02-18 2012-08-22 George Edward Wadsworth Water driven reciprocating engine
GB2488158B (en) * 2011-02-18 2015-04-15 George Edward Wadsworth Gravity water engine

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0818603A1 (en) Oil pumping method and facility
SE437698B (en) DEVICE FOR STROMAL STRUCTURE BY ATMINSTONE ONE WINDOW
CA1051677A (en) Immersion process for twin compartment off-shore weighted structure
BE516728A (en)
US10415541B1 (en) Torque-generating apparatus powered by piston buoyancy
WO2023237720A1 (en) Methods and devices for producing electricity by the action of liquid pistons in electricity-generating tanks
WO2008052994A1 (en) Electricity generation device and process
EP2392817A1 (en) System for generating electric energy making use of water currents
BE516729A (en)
BE516727A (en)
FR2640325A2 (en) Hydraulic technique for applying hydrostatic thrust to the direct raising of water and, indirectly, of load, based on the wheel and the lever
FR3108335A1 (en) INNOVATIVE VINIFICATION SET AND CORRESPONDING OENOLOGICAL AGING PROCESS
FR2893336A1 (en) Self-contained collector for pollutants such as hydrocarbons floating on water surface comprises platform supporting expanding well with pumps to extract water and pollutants
FR2567201A1 (en) Gravity machine
EP2164808A2 (en) Autonomous sea water purification device having alternating submerged filtration modules with multipiston low-pressure chambers
FR2917138A1 (en) Electrical energy producing device, has transmission system increasing and transmitting upward and downward movements of ballast to generator, and locking system locking ballast in top and bottom positions
FR3140913A1 (en) hydroelectric power production system and method of operating such a system
WO2020083623A1 (en) Method and system for underground gas injection
JP7240022B1 (en) Hollow housing hydroelectric generator
FR2919884A1 (en) INSTALLATION AND METHOD FOR REDUCING THE PHENOMENON OF EUTROPHICATION IN A BASIN
EP4423345A1 (en) Marine foundations comprising suction piles
BE1012160A7 (en) System alternately applying the force of gravity and then Archimedes principle to a floating object, for the purpose of producing quasi-perpetual motion, and therefore energy
NO20211275A1 (en) Tbc
WO2024186195A1 (en) Autonomous closed-circuit system for producing hydroelectric power
EP1857613A1 (en) Submersible swimming pool cover