BE511889A - - Google Patents

Info

Publication number
BE511889A
BE511889A BE511889DA BE511889A BE 511889 A BE511889 A BE 511889A BE 511889D A BE511889D A BE 511889DA BE 511889 A BE511889 A BE 511889A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
needle grid
grid
needle
support device
control
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE511889A publication Critical patent/BE511889A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B39/00Knitting processes, apparatus or machines not otherwise provided for

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF DE SUPPORT DE LA GRILLE A AIGUILLES D'UNE MACHINE A 
TRICOTER. 



   Il existe des machines à tricoter connues servant à fabriquer des tissus à mailles, dans lesquelles pour préparer la formation des mailles, le fil posé d'une manière déterminée est tiré sous forme de boucles en zig- zag du fait qu'une rangée d'aiguilles mobiles passe entre les aiguilles.de la rangée d'une grille à aiguilles fixe. Pendant cette opération, ainsi que pendant l'opération suivante de liaison des boucles sous forme de mailles, cette grille repose par ses deux extrémités sur un dispositifde support amé- hagé de chaque côté et qui, pour que la formation des mailles puisse se pour- suivre,doit permettre une certaine mobilité de la grille. 



   La qualité du travail de tricotage ,est d'autant meilleure que. la distance nécessaire à la formation des boucles de fil entre les deux ran- gées d'aiguilles soumises à l'effort de tension du fil est- maintenue plus exactement, cette distance pouvant être réglée et être plus ou moins grande suivant la grosseur du fil et la largeur de mailles qu'on désire. 



   On peut évidemment accélérer la cadence du travail en facili- tant pour le conducteur de la machine le mouvement de la grille à aiguilles par rapport.au dispositif de support, et il est aussi particulièrement avan- tageux de pouvoir conduire la machine avec une seule main. 



   L'invention concerne un dispositif de support de la grille aiguilles d'une machine à tricoter, dans laquelle une rangée d'aiguilles pasL se entre les aiguilles de la grille à aiguilles immobile pour cueillir les boucles de fil. 



   Pour faciliter le mouvement précité de la grille à aiguilles par rapport au dispositif de support, on prévoit suivant l'invention, pour soulever la grille à aiguilles au-dessus de sa position de repos dans le dispositif de support, dans lequel elle reste serrée par l'action du couple exercé par la tension du fil entre les deux rangées d'aiguilles, des dispo- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sitifs mécaniques qui ont pour effet de démultiplier l'effort qui est néces- saire pour soulever la grille à aiguilles. 



   De préférence, les dispositifs mécaniques précités comportent deux organes de commande agissant sur la grille à aiguilles, en liaison de mouvement entre eux,de façon à faciliter énormément la conduite de la machi- ne avec une seule main, par exemple par les invalides. 



   De plus, ce dispositif peut être construit de façon à permettre d'adapter dans une large mesure le dispositif de support aux conditions qui se'présentent dans la pratique, simplement en faisant varier le rapport des bras desleviers, la force des ressorts et le jeu entre les surfaces de tra- vail coopérant entre elles. 



   Sur les dessins ci-joints, qui représentent deux exemples de réalisation de l'invention : la fig. 1 est une élévation de face d'une partie du premier exemple de réalisation, le dispositif de support étant fermé. la fig. 2 représente cette partie du dispositif en position d'ouverture, la fig. 3 est-une coupe latérale de la fig. 1, la fig. 4 représente l'accouplement de mouvement entre les deux leviers de commande prévus sur le dispositif de support. la fig. 5 est une élévation de face d'une partie du second exemple de réalisation, le'dispositif de support étant fermé, la fig. 6 est semblable à la fig. 5, le dispositif de support étant en position d'ouverture, la fig. 7 est une élévation de face semblable à la fig. 5. la fig. 8 est une coupe latérale du dispositif de support en position de fermeture, et la fig. 9 est une coupe semblable à celle de la fig.

   8, sur laquelle le dispositif de support est, en position d'ouverture. 



   Le bâti de support 1 de la première forme de réalisation, fig. 1 à 4, de la machine à tricoter comporte deux enveloppes 2 fixées sur lui et semblables d'un dispositif de support; le dessin ne représente qu'une de ces enveloppes 2, Les aiguilles 3, fig. 1 et 3, de la rangée d'aiguilles mobile sont mobiles entre les aiguilles 4 fixées dans la grille à aiguilles 1. La grille à aiguilles 1 pénètre par ses deux extrémités dans les enveloppes respectives 2 du dispositif de support.

   Le fil de tricotage ± est représenté sous forme de boucles tirées en zig-zag, c'est-à- dire dans la position dans laquelle son effort de tension exerce sur la grille à   aiguilles .2,   un couple qui, dans l'exemple de réalisation représenté, est absorbé par les épaulements 2 des deux enveloppes de façon à empêcher la grille à aiguilles 1 de sortir en tournant du dispositif de support et en même temps à maintenir constante la distance qui sépare les deux rangées d'aiguilles. Un levier de   commande   à bras multiples sortant de l'enveloppe 2 est monté à rotation sur un   axe 1   (sur la fig. 4 le levier de la seconde enveloppe est désigné par 8'   et .9.-'   et les deux leviers 2 et      sont en liaison de mouvement).

   Le rapport entre les longueurs des deux bras du levier 9 en question fait diminuer l'effort qui est nécessaire pour soulever la gril- le à   aiguilles .2,   hors de sa position de serrage (position de repos). Le levier .2 comporte une surface courbe de soulèvement 10 qui, après avoir tour- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 né à vide au commencement d'un certain angle (en raison du jeu correspondant) agit sur la grille à aiguilles 1 en lui faisant quitter la position de la fig. la Le levier comporte sur un troisième bras un appendice 11 qui, par une surface de poussée, agit sur la surface supérieure de la grille à aiguil-   les   de façon à la maintenir sur le siège formé par l'enveloppe 2 dans la position de fermeture du dispositif de support , fig. 1.

   Il résulte de la position spéciale prévue de cette surface de poussée par rapport à l'axe de rotation 8 du levier 9 et de la mobilité de la grille à aiguilles 1 qu'un effort ne peut pas se transmettre de la grille 1 au levier 9, et que par sui- te la grille à   aiguilles .2.   ne peut pas se soulever au-dessus de son siège lorsque le levier 2 est en position de fermeture. Cette impossibilité de la transmission des efforts est totale lorsque l'appendice 11 du levier ± est situé verticalement au-dessus de l'axe de rotation 8.

   Lorsque l'appen- dice 11 n'est plus situé verticalement au-dessus de l'axe de rotations   ,   en faisant naître ainsi un bras de levier, le blocage n'est pas total théo- , riquement mais il reste encore suffisant si l'on fait agir sur le levier.2 un ressort de traction 15 approprié et l'effort de friction d'un élément de blocage 14 chargé par un ressort et s'appuyant contre luie On peut réa- liser un blocage parfait dans la pratique en faisant légèrement varier le rapport des'bras de levier, les efforts exercés par les ressorts et les posi- tions relatives des surfaces de travail coopérant entre elles.

   Le siège pré- cité comporte sur l'enveloppe 2, outre une surface oblique d'appui de l'ex- trémité de la grille à aiguilles 5. une butée latérale 12 qui empêche le mou- vement de la grille à aiguilles 1 en sens inverse de celui de la tension du fil et par suite l'empêche de basculer hors du plan de la figure par rapport à son siège. Cette butée latérale peut aussi être disposée sur le levier.2 et pénétrer par exemple dans un évidement de l'extrémité de la grille à ai- guilles 5. 



   Lorsqu'on fait tourner le levier,2 à la main pour l'amener dans sa position d'ouverture de la fig. 2, la surface de poussée de l'appendice 11 dégage d'abord la-grille à aiguilles 5, puis la surface de soulèvement 10 la soulève au-dessus de son siège au-dessus de l'épaulement 7 et l'éloigne de la butée latérale 12, La grille à aiguilles 1 vient ainsi dans une posi- tion dans laquelle elle n'est plus bloquée par le dispositif de support, et pour laquelle elle peut effectuer les mouvements ultérieurs nécessaires à la formation des mailles. Une saillie 13 de la face antérieure de l'enveloppe 2 empêche la grille à aiguilles 1 dégagée de sa position de repos de tomber hors de l'enveloppe 2 et par suite du dispositif de support sous l'effet de la tension exercée par le fil.

   L'élément de blocage 14 chargé par un ressort disposé dans l'enveloppe a pour but de bloquer le levier ± dans sa position d'ouverture, figo 2, et à cet effet cet élément      pénètre dans une encoche du levier 2. En faisant varier l'effort exercé par le ressort ou la forme de l'encoche précitée, on peut agir d'une manière simple sur l'efficacité de ce blocage. Le ressort 15 qui agit sur le levier 9 a tendance à le main- tenir en positions de fermeture ou à le faire tourner en sens inverse dès que l'élément de blocage 14 sort de l'encoche précitée en vue de faire ainsi   cesser,son   blocage.

   L'effort exercé par ce ressort peut aussi être modifié d'une manière simple, par exemple en le rendant réglable par se seconde ex- trémité sur l'enveloppe 2 au moyen d'une vis de réglage de façon à faire cor- respondre la tension du ressort aux conditions désirées. 



   Suivant la figo 4, de même que l'indique la fig. 3, les deux leviers 9 sont accouplés mécaniquement entre eux d'une manière simple par une bielle 16 par l'intermédiaire de deux bras d'accouplement 17, de sorte qu'il suffit d'actionner l'un des leviers de commande 9 ou 9' pour amener l'autre en position de fonctionnement ou de non fonctionnement. La biel- le 16 peut être remplacée d'une manière appropriée par un cordon de tirage passant sur les galets ou par tout autre dispositif d'accouplement. 



   Le dispositif de commande de la forme de réalisation des FIG. 



  5 à 9 consiste en une'vis 40 au lieu d'un levier. Une des deux enveloppes est désignée par 20, la rangée des aiguilles mobiles par 23, les aiguilles 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de la grille par 25, le fil de tricitage par 26, la saillie antérieure de l'enveloppe 20 par 33, fig. 8 et 9, et la bielle et les bras d'accouplement des deux vis 40 du dispositif de support sont désignés par 16 et 17. Les aiguilles 23 passent entre les aiguilles 24 de façon à tirer le fil de tri- cotage 26 sous la forme de boucles en zig-zag. 



  La vis de commande 40 montée dans chacune des deux enveloppes 20 comporte un bouton 41 qui permet de faire tourner la vis 40 à la main dans sa position d'ouverture. La vis 40 comporte un collet 42 provoquant le mouvement d'une plaque de serrage rectangulaire 43 qui, dans la position représentée, s'ap- plique en bas contre une butée 20' de l'enveloppe 20 et exerce une poussée en haut par la surface de son extrémité correspondante contre la grille à aiguilles 25 de façon à la maintenir en position de repos et à l'empêcher de basculer hors de son siège sous l'effet de la tension du fil. En position de retrait, la plaque de serrage 43 dégage la grille à aiguilles 25. 



   La vis 40 porte une came de moyeu 44 chargée par un ressort de traction 45 et qui, lorsqu'on fait tourner la vis 40 d'une manière appro- priée pour ouvrir le dispositif de support, provoque le mouvement d'un levier de réglage 47 à bras multiples monté à rotation sur un axe 46 de l'enveloppe 20. Ce levier a pour but de soulever la grille à aiguilles 25 au-dessus de son siège par son bras 48 et de pénétrer par son bras 49 dans une encoche 50 disposée dans la face de bout correspondante de la grille à aiguilles, en la bloquant ainsi dans sa position de repos.

   Pour assurer ce blocage, le bras 49 du levier 47 comporte un appendice 49' disposé de la même manière que l'appendice 11 du levier de commande 9 de la première forme de réalisai- tion, de sorte qu'en position de fermeture du dispositif de support, aucun couple n'est transmis au levier 47 et que la grille à aiguilles 25 ne peut pas se soulever au-dessus de son siège. Un élément de blocage 51 chargé par un ressort pénètre, lorsque le dispositif de support est ouvert, dans une encoche du levier 47 qui est ainsi bloqué. Le ressort de traction 45 qui agit sur la came de moyeu 44 a tendance à faire tourner la vis en sens in- verse dans sa position initiale, pour fixer la grille à aiguilles 25 par la plaque de serrage 43, une fois celle-ci introduite dans le siège prévu pour elle dans l'enveloppe 20.

   La vis 40 est à blocage automatique, de sorte que le mouvement de la plaque de serrage 43 n'est possible que si l'on fait tour- ner la vis 40 et que par suite la grille à aiguilles 25 reste bloquée dans sa position de repos jusqu'à ce qu'on fasse tourner la vis   40   dans sa position d'ouverture. 



   Le dispositif de support peut aussi être construit de façon à pouvoir y introduire la grille à aiguilles dans sa position.: d'ouverture et à ce qu'il se ferme automatiquement en même temps, c'est-à-dire sans action- ner l'organe de commande, du fait qu'en exerçant une poussée approprié sur la grille à aiguilles et par elle sur le dispositif de support, on fait venir les éléments en mouvement en question dans leur position de fonctionnement. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Dispositif de support de la grille à aiguilles d'une machi- ne à tricoter dans laquelle une rangée d'aiguilles passe entre les aiguilles d'une grille à aiguilles immobile, pour cueillir les boucles de fil, carac- térisé en ce qu'il comporte, pour soulever la grille à aiguilles au-dessus de sa position de repos dans le dispositif de support, dans lequel elle reste serrée par l'action du couple exercé par la tension du fil entre les deux rangées d'aiguilles, des dispositifs mécaniques qui ont pour effet de démul- tiplier l'effort qui est nécessaire pour soulever la grille à aiguilles.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  SUPPORT DEVICE FOR THE NEEDLE GRID OF A MACHINE
KNIT.



   There are known knitting machines for making mesh fabrics, in which to prepare for the formation of the stitches, the yarn laid in a certain way is drawn in the form of zigzag loops due to the fact that a row of movable needles pass between the needles. of the row of a fixed needle grid. During this operation, as well as during the following operation of binding the loops in the form of stitches, this grid rests at its two ends on a support device arranged on each side and which, so that the formation of the stitches can continue. follow, must allow some mobility of the grid.



   The quality of the knitting work, is that much better. the distance necessary for the formation of the loops of thread between the two rows of needles subjected to the force of tension of the thread is maintained more exactly, this distance being able to be regulated and be more or less great according to the size of the thread and the desired mesh width.



   The rate of work can obviously be speeded up by making it easier for the operator of the machine to move the needle screen relative to the support device, and it is also particularly advantageous to be able to operate the machine with one hand. .



   The invention relates to a device for supporting the needle grid of a knitting machine, in which a row of needles pass between the needles of the stationary needle grid to pick up the loops of thread.



   To facilitate the aforementioned movement of the needle grid relative to the support device, according to the invention, provision is made to lift the needle grid above its rest position in the support device, in which it remains clamped by the action of the torque exerted by the tension of the thread between the two rows of needles,

 <Desc / Clms Page number 2>

 Mechanical devices which have the effect of increasing the effort required to lift the needle grid.



   Preferably, the aforementioned mechanical devices comprise two control members acting on the needle grid, in movement connection between them, so as to greatly facilitate the operation of the machine with one hand, for example by invalids.



   In addition, this device can be constructed so as to allow the support device to be adapted to a large extent to the conditions which arise in practice, simply by varying the ratio of the lever arms, the force of the springs and the play. between the working surfaces cooperating with one another.



   In the accompanying drawings, which show two exemplary embodiments of the invention: FIG. 1 is a front elevation of part of the first exemplary embodiment with the support device closed. fig. 2 shows this part of the device in the open position, FIG. 3 is a side section of FIG. 1, FIG. 4 shows the movement coupling between the two control levers provided on the support device. fig. 5 is a front elevation of part of the second exemplary embodiment, the support device being closed, FIG. 6 is similar to FIG. 5, the support device being in the open position, FIG. 7 is a front elevation similar to FIG. 5. FIG. 8 is a side section of the support device in the closed position, and FIG. 9 is a section similar to that of FIG.

   8, on which the support device is in the open position.



   The support frame 1 of the first embodiment, fig. 1 to 4, the knitting machine has two envelopes 2 attached to it and similar to a support device; the drawing represents only one of these envelopes 2, the needles 3, fig. 1 and 3, of the movable row of needles are movable between the needles 4 fixed in the needle grid 1. The needle grid 1 penetrates by its two ends into the respective envelopes 2 of the support device.

   The ± knitting yarn is represented in the form of loops drawn in zig-zag, that is to say in the position in which its tension force exerts on the needle grid .2, a torque which, in the example of the embodiment shown, is absorbed by the shoulders 2 of the two envelopes so as to prevent the needle grid 1 from rotating out of the support device and at the same time to keep the distance which separates the two rows of needles constant. A control lever with multiple arms coming out of the casing 2 is rotatably mounted on an axis 1 (in fig. 4 the lever of the second casing is designated by 8 'and .9.-' and the two levers 2 and are in motion).

   The ratio between the lengths of the two arms of the lever 9 in question reduces the force which is necessary to lift the needle grill .2, out of its clamping position (rest position). The lever .2 has a curved lifting surface 10 which, after turning

 <Desc / Clms Page number 3>

 born empty at the beginning of a certain angle (due to the corresponding play) acts on the needle grid 1 by causing it to leave the position of FIG. The lever comprises on a third arm an appendage 11 which, by means of a thrust surface, acts on the upper surface of the needle grid so as to hold it on the seat formed by the casing 2 in the closed position of the support device, fig. 1.

   It follows from the special position provided for this thrust surface with respect to the axis of rotation 8 of the lever 9 and the mobility of the needle grid 1 that a force cannot be transmitted from the grid 1 to the lever 9. , and that by following the needle grid .2. cannot rise above its seat when lever 2 is in the closed position. This impossibility of the transmission of forces is total when the appendix 11 of the lever ± is located vertically above the axis of rotation 8.

   When the appendage 11 is no longer located vertically above the axis of rotation, thus giving rise to a lever arm, the blocking is not total theoretically, but it is still sufficient if the a suitable tension spring 15 and the frictional force of a spring loaded locking element 14 pressing against it are actuated on the lever. A perfect locking can be achieved in practice by slightly varying the ratio of the lever arms, the forces exerted by the springs and the relative positions of the working surfaces cooperating with one another.

   The aforementioned seat comprises on the casing 2, in addition to an oblique bearing surface of the end of the needle grid 5, a lateral stop 12 which prevents the movement of the needle grid 1 in direction. inverse of that of the thread tension and consequently prevents it from tilting out of the plane of the figure with respect to its seat. This lateral stop can also be placed on the lever 2 and penetrate, for example, into a recess in the end of the needle grid 5.



   When the lever is rotated, 2 by hand to bring it into its open position in fig. 2, the pushing surface of the appendix 11 first disengages the needle grid 5, then the lifting surface 10 lifts it above its seat above the shoulder 7 and away from the lateral stop 12. The needle grid 1 thus comes into a position in which it is no longer blocked by the support device, and for which it can perform the subsequent movements necessary for the formation of the stitches. A projection 13 of the front face of the casing 2 prevents the needle grid 1 released from its rest position from falling out of the casing 2 and consequently from the support device under the effect of the tension exerted by the thread .

   The blocking element 14 loaded by a spring disposed in the casing is intended to block the lever ± in its open position, figo 2, and for this purpose this element enters a notch of the lever 2. By varying the force exerted by the spring or the shape of the aforementioned notch, it is possible to act in a simple manner on the effectiveness of this locking. The spring 15 which acts on the lever 9 has a tendency to hold it in the closed positions or to make it rotate in the opposite direction as soon as the locking element 14 comes out of the aforementioned notch in order to thus stop its operation. blocking.

   The force exerted by this spring can also be modified in a simple manner, for example by making it adjustable by its second end on the casing 2 by means of an adjusting screw so as to match the spring tension at the desired conditions.



   According to figo 4, as shown in fig. 3, the two levers 9 are mechanically coupled to each other in a simple manner by a connecting rod 16 by means of two coupling arms 17, so that it suffices to actuate one of the control levers 9 or 9 'to bring the other into the operating or non-operating position. The connecting rod 16 can be replaced in a suitable manner by a draw cord passing over the rollers or by any other coupling device.



   The controller of the embodiment of FIGS.



  5 to 9 consists of a 40 screw instead of a lever. One of the two envelopes is designated by 20, the row of mobile needles by 23, the needles

 <Desc / Clms Page number 4>

 of the grid by 25, the tricitage wire by 26, the front projection of the casing 20 by 33, fig. 8 and 9, and the connecting rod and the coupling arms of the two screws 40 of the support device are designated 16 and 17. The needles 23 pass between the needles 24 so as to draw the knitting yarn 26 in the form of zig-zag loops.



  The control screw 40 mounted in each of the two envelopes 20 comprises a button 41 which allows the screw 40 to be turned by hand in its open position. The screw 40 has a collar 42 causing the movement of a rectangular clamping plate 43 which, in the position shown, rests at the bottom against a stop 20 'of the casing 20 and exerts a thrust upwards by the surface of its corresponding end against the needle grid 25 so as to maintain it in the rest position and to prevent it from tilting out of its seat under the effect of the thread tension. In the retracted position, the clamping plate 43 releases the needle grid 25.



   The screw 40 carries a hub cam 44 loaded by a tension spring 45 and which, when the screw 40 is rotated in a suitable manner to open the support device, causes the movement of an adjusting lever. 47 with multiple arms rotatably mounted on an axis 46 of the casing 20. The purpose of this lever is to lift the needle grid 25 above its seat by its arm 48 and to enter by its arm 49 into a notch 50 disposed in the corresponding end face of the needle grid, thus locking it in its rest position.

   To ensure this locking, the arm 49 of the lever 47 comprises an appendage 49 'arranged in the same way as the appendix 11 of the control lever 9 of the first embodiment, so that in the closed position of the device support, no torque is transmitted to the lever 47 and the needle grid 25 can not rise above its seat. When the support device is open, a locking element 51 loaded by a spring enters a notch of the lever 47 which is thus locked. The tension spring 45 which acts on the hub cam 44 tends to turn the screw in the opposite direction in its initial position, to fix the needle grid 25 by the clamping plate 43, once the latter has been inserted. in the seat provided for her in the envelope 20.

   The screw 40 is self-locking, so that the movement of the clamping plate 43 is only possible if the screw 40 is turned and the needle grid 25 therefore remains locked in its position. rest until screw 40 is rotated to its open position.



   The support device can also be constructed in such a way that the needle grid can be inserted therein in its opening position and that it closes automatically at the same time, that is to say without actuating. the control member, because by exerting a suitable thrust on the needle grid and through it on the support device, the moving elements in question are brought into their operating position.



   CLAIMS.



   1. Device for supporting the needle grid of a knitting machine in which a row of needles pass between the needles of a stationary needle grid, to pick up loops of yarn, characterized in that 'it comprises, in order to raise the needle grid above its rest position in the support device, in which it remains clamped by the action of the torque exerted by the tension of the thread between the two rows of needles, mechanical devices which have the effect of increasing the force which is necessary to lift the needle grid.


    

Claims (1)

2. Dispositif selon la Revendication 1, caractérisé en ce que les dispositifs mécaniques précités comportent deux leviers de commande qui agissent sur la grille à aiguilles. <Desc/Clms Page number 5> 2. Device according to Claim 1, characterized in that the aforementioned mechanical devices comprise two control levers which act on the needle grid. <Desc / Clms Page number 5> 3. Dispositif selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les deux leviers de commande sont en liaison de mouvement. 3. Device according to claims 1 and 2, characterized in that the two control levers are in movement connection. 4. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que les dispositifs mécaniques précités comportent deux vis de commande qui agis- sent sur la grille à aiguilles par l'intermédiaire d'organes auxiliaires. 4. Device according to claim 1, characterized in that the aforementioned mechanical devices comprise two control screws which act on the needle grid by means of auxiliary members. 5. Dispositif selon les revendications 1 et 4, caractérisé en ce que les deux vis de commande sont en liaison de mouvement. 5. Device according to claims 1 and 4, characterized in that the two control screws are in movement connection. 6. Dispositif selon les revendications 1 et 3, caractérisé en ce que des surfaces de butée fixent la grille à aiguilles, dans la position. de fermeture du dispositif de support, dans sa position de repos par rapport à la rangée d'aiguilles mobiles. 6. Device according to claims 1 and 3, characterized in that stop surfaces fix the needle grid in position. closure of the support device, in its rest position relative to the row of mobile needles. 7. Dispositif selon.la revendication 1, caractérisé en ce que des surfaces de butée immobiles et'mobiles sont prévues pour la grille à ai- guilles. 7. Device according to claim 1, characterized in that stationary and movable abutment surfaces are provided for the needle grid. 8. Dispositif selon les revendications 1 et 7, caractérisé en ce que les éléments en mouvement coopérant entre eux du dispositif de support comportent des surfaces de butée pour la grille à aiguilles, par intermédiaire desquelles aucune action ne peut être exercée sur les dispositifs de comman- de dans la position de fermeture du dispositif de support. 8. Device according to claims 1 and 7, characterized in that the moving elements cooperating with each other of the support device comprise abutment surfaces for the needle grid, through which no action can be exerted on the control devices. - from in the closed position of the support device. 9. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que des dispositifs permettent de soulever la grille à aiguilles dans une direc- tion voulue,par un mouvement relatif entre la grille à aiguilles et les sur- faces de butée. 9. Device according to claim 1, characterized in that devices make it possible to lift the needle grid in a desired direction, by a relative movement between the needle grid and the stop surfaces. 10. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que des dispositifs de blocage automatiques servent à fixer le dispositif de support en position d'ouverture. 10. Device according to claim 1, characterized in that automatic locking devices serve to fix the support device in the open position. 11. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que l'introduction de la grille à aiguilles est possible en position d'ouver- ture du dispositif de support ainsi que la fermeture ultérieure de ce dispo- sitif sans actionner le dispositif de commande, du seul fait du mouvement de la grille à aiguilles. en annexe 2 dessins. 11. Device according to claim 1, characterized in that the introduction of the needle grid is possible in the open position of the support device as well as the subsequent closing of this device without actuating the control device, due to the movement of the needle grid alone. in appendix 2 drawings.
BE511889D BE511889A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE511889A true BE511889A (en)

Family

ID=150512

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE511889D BE511889A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE511889A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2548574A1 (en) BRAKING DEVICE FOR CHAIN
WO1987007661A1 (en) Ironing press with incorporated sleeve-board
FR2466543A1 (en) DEVICE FOR COUPLING A BLADE DRAWING MEMBER TO A SOFT HOLDER FRAME
FR2596425A1 (en) ROTARY RATIERE FOR WEAVING MACHINES
CA1163757A (en) Articulated body-rest with lockable strap
BE511889A (en)
FR2472622A1 (en) SPINNING MACHINE HAVING AN UPPER INLET CYLINDER WHICH CAN BE REMOVED IN THE EVENT OF WIRE BREAK
CH632022A5 (en) WEAVING MACHINE WITH DEVICE AVOIDING DIFFERENCES IN DUITING AT THE START OF THE MACHINE.
FR2547838A1 (en) MIXER DEVICE FOR FRAME WIRES FOR WEAVING MACHINES
FR2571317A2 (en) Unlocking device for freeing a guided stem supporting a headrest
CH646740A5 (en) WEFT BRAKE OF A SHUTTERLESS WEAVING MACHINE.
FR2552745A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR ATTACHING A WIRE TO A SPOOL
FR2583787A1 (en) THREAD SELECTION DEVICE FOR KNITTING TRIM.
CH238257A (en) Device for locking and unlocking the heald-carrying frames in their lower end-of-travel position, in a circular loom.
FR2808855A1 (en) BELT TENSIONER WITH INTEGRATED SAFETY AGAINST RUPTURE AND RELAXATION OF THE BELT, AND RADIOLOGY DEVICE EQUIPPED WITH SUCH A BELT TENSIONER
FR2466550A1 (en) DEVICE FOR CONVEYING A FRAME WIRE IN A WEAVING MACHINE WITHOUT A SHUTTLE
EP0146996A2 (en) Washing machine having a door with a mechanical jamming device
CH252778A (en) Mechanism for controlling and reversing the movement of the ink ribbon of a typewriter.
FR2544755A1 (en) PUSH BUTTON CONTROL FOR SEWING MACHINE
BE537544A (en)
BE649435A (en)
EP0155004A2 (en) Jacquard machines with swivel-mounted hooks
BE488907A (en)
FR2469486A1 (en) Yarn feed stop motion for flat bed knitting machine - prevents simultaneous presentation of two yarns
CH329013A (en) Stop device of a loom