BE508725A - - Google Patents

Info

Publication number
BE508725A
BE508725A BE508725DA BE508725A BE 508725 A BE508725 A BE 508725A BE 508725D A BE508725D A BE 508725DA BE 508725 A BE508725 A BE 508725A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
feed
machine according
grinding
machine
devices
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE508725A publication Critical patent/BE508725A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C11/00Other auxiliary devices or accessories specially adapted for grain mills
    • B02C11/08Cooling, heating, ventilating, conditioning with respect to temperature or water content
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C23/00Auxiliary methods or auxiliary devices or accessories specially adapted for crushing or disintegrating not provided for in preceding groups or not specially adapted to apparatus covered by a single preceding group
    • B02C23/02Feeding devices
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C4/00Crushing or disintegrating by roller mills
    • B02C4/28Details
    • B02C4/32Adjusting, applying pressure to, or controlling the distance between, milling members

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Feeding Of Workpieces (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MACHINE'A MOUDRE. 



   L'objet de l'invention est une machine à moudre comprenant des cylindres de broyage et un dispositif d'alimentation, constitué, par exem- ple, par des cylindres et un clapet d'alimentation, ainsi que des disposi- tifs automatiques ou non-automatiques pour la mise en marche et l'arrêt des cylindres de broyage, l'accouplement et le découplement des cylindres d'a- limentation et le réglage du clapet d'alimentation ou la modification de la vitesse de rotation des cylindres d'alimentation. 



   La mise en marche et l'arrêt automatiques ou non-automatiques, l'accouplement et le découplement des cylindres d'alimentation ainsi que le réglage du clapet d'alimentation, sont connus. Il a été également propo- sé de modifier la vitesse de rotation des cylindres d'alimentation, tout particulièrement au moyen de mécanismes de couplage. 



   En opposition aux réalisations connues, l'invention réside dans le fait que tous ces dispositifs précités, servant à influencer l'action de la machine à moudre, sont disposés sur la machine de manière à pouvoir être mis en action séparément, simultanément, indépendamment ou en dépen- dance l'un de l'autre. Dans ce cas, les dispositifs doivent être placés sur la machine de manière à permettre l'arrêta suivant les besoins, de l'un ou de l'autre des dispositifs, et ce, par des moyens de transmission invaria- bles, par exemple, des roues dentées qui remplacent. le mécanisme de coupla- ge. 



   Suivant l'invention, les moyens pour la modification de la vi- tesse de rotation des cylindres d'alimentation, d'une part, et les moyens pour la mise en marche et l'arrêt des cylindres de broyage, pour l'accou- plement et le découplement des cylindres d'alimentation ainsi que pour le réglage.du clapet d'alimentation, d'autre part, sont réunis et éventuelle- ment disposés aux côtés opposés de la machine. Tous les moyens de commande 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 pour l'ajustage des cylindres de broyage et pour le réglage du dispositif de l'alimentation peuvent être accouplés et les dits moyens de   commande   peuvent être actionnés à partir d'un seul point de la machine, soit, à la main, soit,   automatiquement,   par exemple, à l'aide d'un servo-moteur, so- lidaire de l'afflux des matières à moudre. 



   Une forme d'exécution,donnée à titre d'exemple non limitatif, est représentée aux dessins ci-annexés, dans lesquels : 
La fig. 1 représente schématiquement et suivant l'invention, les cylindres de broyage, l'alimentation et les dispositifs y relatifs. 



   La fig. 2 représente les moyens utilisés en remplacement des dispositifs pour la modification de la vitesse de rotation des cylindres d'alimentation. 



   La fig. 3 représente les moyens utilisés pour l'actionnement à main des dispositifs, en remplacement du servo-moteur suivant la fig. 1.' 
Le cylindre de broyage 1 est disposé, par ses tourillons 2, dans les paliers 3; le cylindre de broyage 4, généralement disposé diago- nalement par rapport à l'autre cylindre, est placé, par ses tourillons 5, dans les paliers à levier 7 de type connu, pivotant en 6, de manière à per- mettre l'ajustage du cylindre 4 par rapport au cylindre 1. A cette fin, la barre de réglage articulée 8 attaque les paliers à levier 7 et, d'autre part, les excentriques 9 articulés sur l'arbr.e d'ajustage rotatif 10. Lors de la rotation de l'arbre d'ajustage 10, la position du cylindre mobile 4 peut être modifiée parallèlement et de manière connue par rapport à son axe et au cylindre 1. 



   Le dispositif d'alimentation, disposé au-dessus des cylindres de broyage 1 et   4,   est constitué par les deux cylindres d'alimentation 11 et le clapet d'alimentation 12. L'actionnement des cylindres d'alimentation 11 s'effectue à partir de l'arbre 13, par exemple, par l'intermédiaire d'un entraînement à roue à chaîne 14. Un des cylindres d'alimentation 11 est en- traîné et actionne, par l'intermédiaire des roues dentées 15,16, 17 l'au- tre cylindre d'alimentation, éventuellement à une vitesse de rotation dif- férente. Suivant l'exemple d'exécution représenté, l'actionnement de l'ar- bre 13 s'effectue à partir du cylindre 1 au moyen de l'entraînement à cour- roie 18 dont le mouvement est transmis à l'arbre 13 par.une transmission à roues à friction 19,20 etla transmission intermédiaire 21.

   De manière à pouvoir découpler la transmission des cylindres d'alimentation 11, par exemple, lorsque, pour des raisons d'exploitation, l'alimentation doit être interrompue, l'une des roues 14 de l'entraînement à chaîne est disposée li- brement sur   l'arbre   13. Cette roue à chaîne 14 porte une moitié d'accouple- ment 22 qui peut être mise en prise suivant les besoins, avec la deuxième moitié d'accouplement 23, fixée sur l'arbre 13. 



   Dans l'exemple d'exécution suivant la fig. 1, la disposition choisie pour l'actionnement de l'ajustage des cylindres de broyage et de l'alimentation est telle que cet actionnement est effectué automatiquement, par le servo-moteur 24 solidaire de l'afflux des matières à moudre. Ainsi que connu, de tels dispositifs automatiques agissent de manière à arrêter automatiquement le dispositif d'alimentation et les cylindres de broyage lorsque l'afflux des matières est interrompu.. Aussitôt que la matière af- flue dans le dispositif d'alimentation de la machine à moudre, un tâteur, de type connu, et disposé à cet endroit, actionne le dispositif d'alimen- tation et l'entraînement des cylindres de broyage.

   En outre et de manière également connue, le clapet d'alimentation 12 est commandé, pendant le fonctionnement, par l'intermédiaire des cylindres d'alimentation d'après l'afflux des matières introduites dans la machine. Cette fonction est as-   surée   par le servo-moteur 24, représenté schématiquement à la fig. 1, le tâteur et ses éléments de transmission vers le servo-moteur 24 n'étant pas représentés dans un but de simplification. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Il est encore à remarquer que dans l'exemple d'exécution repré- senté, le servo-moteur envisagé est du type hydraulique et que sa pompe à huile 26 est actionnée par l'arbre 13, par l'intermédiaire de la roue den- tée 25, reliée fermement à ce dernier et la roue dentée 27 de la pompe. 



   Le servo-moteur 24 comprend essentiellement trois éléments d'actionnement, à savoir : celui répéré sous 28 et servant à la mise en marche et à l'arrêt de l'accouplement 22, 23, celui répéré sous 29 et ser- vant à l'actionnement du clapet d'alimentation 12 ou de l'entraînement à roues à friction 19, 20 et, enfin, celui répéré sous 30 et servant à l'ac- tionnement de l'arbre rotatif 10. Dans l'exemple d'exécution représenté, la transmission de mouvement des dits éléments 28, 29 et 30 s'effectue au moyen de barres, cependant, l'invention n'est pas limitée à cette trans- mission. 



   L'action de l'élément 29 est transmise par la barre 31 au le- vier à, deux bras 32. Ce levier bascule autour du point fixe 33. A l'un des bras de ce levier 32 est disposée la barre d'actionnement 34 pour le clapet d'alimentation 12. La barre 34 provoque le pivotement du clapet 12 autour de ses points de rotation 12a, prévus des deux côtés. Le point d'attaque 35 de la barre 34 se trouve sur l'un des bras du levier 32 et peut être dé- placé de la manière indiquée en traits interrompus.   C'est-à-dire   que le point'd'attaque peut être déplacé à volonté entre les deux positions ex-   trêmes,   dans ce cas, l'une des positions extrêmes coïncide avec le point de rotation 33 du levier basculant 32.

   Dans cette position, la barre 34 est dans sa position de repos, étant donné que le mouvement du levier 32 n'est pas transmis au clapet d'alimentation 12. 



   La barre 34 est munie d'un dispositif 36 au moyen duquel il est possible de modifier la longueur de la barre   34,   suivant les besoins. 



  Cependant, la position de base du clapet d'alimentation 12 par rapport aux cylindres d'alimentation 11 peut être modifiée indépendamment du mou- vement de réglage. 



   L'autre bras du levier basculant 32 porte également une barre articulée 37 qui, d'autre part, agit sur la partie 19 de l'entraînement à roues à friction par l'intermédiaire du levier d'ajustage 38 qui possède un point fixe de rotation en 39 et qui, de ce fait, entraîne une modifica- tion progressive et sans paliers de la transmission. 



   La barre   37   doit être disposée de manière que son point d'atta- que 40 sur le levier basculant 32 puisse être déplacé à volonté entre deux positions extrêmes, dont l'une coïncide avec le point de rotation 33 du le- vier basculant 32 et empêche, de ce fait, le mouvement de la barre 37 lors du basculement du levier 32. 41 désigne un dispositif de réglage de la longueur de la barre 37 de manière à permettre, à volonté, une modification de la position de base de la pièce 19 par rapport à la pièce 20, indépen- damment du mouvement de réglage de la barre   37.   



   Ainsi qu'il ressort clairement de la disposition décrite, il est possible d'obtenir des entraînements et des réglages multiples. De ce fait il est possible, par exemple, d'ajuster le moyen de commande décrit, de manière à obtenir, soit, seulement le réglage du clapet d'alimentation, soit, la modification de la vitesse de rotation des cylindres d'alimentation 11. 11 est également possible d'agir sur l'ampleur des mouvements de comman- de, et ce, par le déplacement approprié des points d'attaque 35 ou 40.

   Les deux opérations de commande, à savoir le réglage du clapet d'alimentation et la modification de la vitesse de rotation, peuvent être mis en action si- multanément et, en outre, il est possible de faire varier l'ampleur des mou- vements de réglage dans les deux sens, du fait que les points d'attaque 35 et 40 sont ajustés l'un par rapport à l'autre de manière appropriée sur. les bras du levier basculant 32. 



   Cependant l'idée inventive n'est pas encore épuisée, étant don- né qu'elle vise également à l'exécution des machines à moudre de manière que non seulement les différents moyens de réglage puissent être mis hors 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'action à volonté, mais qu'en outre, ils puissent être remplacés et, dans ce cas, il est envisagé, en premier lieu, de prévoir des moyens de trans- mission invariables en remplacement des dispositifs de réglage, La même cho- se est vraie pour la commande automatique au moyen du servo-moteur 24 qui peut être remplacé par une commande manuelle. 



   L'entrainement à roues à friction 19, 20, à action progressive et sans paliers, est remplacé par la disposition suivant -la fig. 2. Dans ce cas, les barres d'actionnement 37 à 39 sont évidemment superflues. Au lieu de l'entraînement 19, 20 et pour maintenir le sens de rotation, un en- grenage à pignons   42   dont les roues peuvent être remplacées, est prévu en- tre l'actionnement à courroie 18 et   l'engrenage   à roues dentées 21. 



   Au lieu des dispositifs 24 à 30, il est possible d'utiliser la disposition suivant la   fige   3 lors du remplacement de 1''entraînement de réglage automatique au moyen du servo-moteur   24   par un. actionnement manuel. 



  Ici, la moitié d'accouplement 23 est articulée sur le levier basculant 43. 



  Le levier   43,   basculant autour du point fixe de rotation 44, est relié à 1a barre 46 au moyen de l'articulation 45. Cette barre 46 peut être action- née au moyen du levier à main 47 et actionne en même temps l'arbre rotatif 10. servant à la mise en marche et à l'arrêt du cylindre de broyage 4. A la fig. 1 les pièces pouvant être remplacées sont entourées par des traits interrompus.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  MOULDER MACHINE.



   The object of the invention is a grinding machine comprising grinding rolls and a feed device, consisting, for example, of rolls and a feed valve, as well as automatic or non automatic devices. -automatic for switching on and off the grinding rolls, coupling and uncoupling of the feed rolls and adjustment of the feed valve or changing the speed of the feed rolls .



   Automatic or non-automatic starting and stopping, the coupling and uncoupling of the feed rollers as well as the adjustment of the feed valve are known. It has also been proposed to modify the speed of rotation of the feed rollers, more particularly by means of coupling mechanisms.



   In opposition to the known embodiments, the invention resides in the fact that all these aforementioned devices, serving to influence the action of the grinding machine, are arranged on the machine so that they can be put into action separately, simultaneously, independently or dependent on each other. In this case, the devices must be placed on the machine in such a way as to allow the stopping according to the needs, of one or the other of the devices, and this, by invariably transmission means, for example, cogwheels that replace. the coupling mechanism.



   According to the invention, the means for modifying the speed of rotation of the feed rolls, on the one hand, and the means for starting and stopping the grinding rolls, for coupling. addition and decoupling of the feed rollers as well as for the adjustment of the feed valve, on the other hand, are brought together and optionally arranged on the opposite sides of the machine. All ordering means

 <Desc / Clms Page number 2>

 for adjusting the grinding rolls and for adjusting the feed device can be coupled and said control means can be actuated from a single point of the machine, either by hand or automatically , for example, with the aid of a servo-motor, which assists in the flow of the material to be ground.



   One embodiment, given by way of non-limiting example, is shown in the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 shows schematically and according to the invention, the grinding cylinders, the feed and the devices relating thereto.



   Fig. 2 shows the means used as a replacement for the devices for modifying the speed of rotation of the feed rollers.



   Fig. 3 shows the means used for manual actuation of the devices, replacing the servomotor according to FIG. 1. '
The grinding cylinder 1 is arranged, by its journals 2, in the bearings 3; the grinding cylinder 4, generally arranged diagonally with respect to the other cylinder, is placed, by its journals 5, in the lever bearings 7 of known type, pivoting at 6, so as to allow adjustment cylinder 4 relative to cylinder 1. For this purpose, the articulated adjustment bar 8 engages the lever bearings 7 and, on the other hand, the eccentrics 9 articulated on the rotary adjustment shaft 10. When the rotation of the adjustment shaft 10, the position of the movable cylinder 4 can be modified in parallel and in a known manner with respect to its axis and to the cylinder 1.



   The feed device, arranged above the grinding rollers 1 and 4, consists of the two feed rollers 11 and the feed valve 12. The feed rollers 11 are actuated from of the shaft 13, for example, by means of a chain wheel drive 14. One of the feed rollers 11 is driven and actuates, by means of the toothed wheels 15, 16, 17 l another feed cylinder, possibly at a different rotational speed. According to the exemplary embodiment shown, the actuation of the shaft 13 is effected from the cylinder 1 by means of the belt drive 18, the movement of which is transmitted to the shaft 13 by. a friction wheel transmission 19,20 and the intermediate transmission 21.

   In order to be able to decouple the transmission from the feed rollers 11, for example, when, for operational reasons, the feed has to be interrupted, one of the wheels 14 of the chain drive is freely arranged. on the shaft 13. This chain wheel 14 carries a coupling half 22 which can be engaged as required with the second coupling half 23 fixed to the shaft 13.



   In the example of execution according to FIG. 1, the arrangement chosen for the actuation of the adjustment of the grinding cylinders and of the feed is such that this actuation is carried out automatically, by the servomotor 24 integral with the flow of materials to be ground. As known, such automatic devices act so as to automatically stop the feed device and the grinding rolls when the flow of material is interrupted. As soon as the material flows into the feed device of the machine. grinding, a feeler, of known type, and disposed at this location, actuates the feed device and the drive of the grinding rolls.

   In addition and in a manner also known, the feed valve 12 is controlled, during operation, by means of the feed rollers according to the influx of materials introduced into the machine. This function is performed by the servomotor 24, shown schematically in FIG. 1, the feeler and its transmission elements to the servomotor 24 not being shown for the sake of simplification.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   It should also be noted that in the exemplary embodiment shown, the servomotor envisaged is of the hydraulic type and that its oil pump 26 is actuated by the shaft 13, via the star wheel. tee 25, firmly connected to the latter and the toothed wheel 27 of the pump.



   The servomotor 24 essentially comprises three actuating elements, namely: the one marked under 28 and used to start and stop the coupling 22, 23, the one marked under 29 and used for 'actuation of the supply valve 12 or of the friction wheel drive 19, 20 and, finally, that marked under 30 and serving to actuate the rotary shaft 10. In the example embodiment shown, the transmission of movement of said elements 28, 29 and 30 is effected by means of bars, however, the invention is not limited to this transmission.



   The action of the element 29 is transmitted by the bar 31 to the lever with two arms 32. This lever swings around the fixed point 33. At one of the arms of this lever 32 is arranged the actuating bar. 34 for the supply valve 12. The bar 34 causes the pivoting of the valve 12 around its points of rotation 12a, provided on both sides. The point of attack 35 of the bar 34 is on one of the arms of the lever 32 and can be moved as shown in broken lines. That is to say, the point of attack can be moved at will between the two extreme positions, in this case one of the extreme positions coincides with the point of rotation 33 of the rocking lever 32.

   In this position, the bar 34 is in its rest position, given that the movement of the lever 32 is not transmitted to the supply valve 12.



   The bar 34 is provided with a device 36 by means of which it is possible to modify the length of the bar 34, as required.



  However, the basic position of the feed valve 12 relative to the feed rollers 11 can be changed regardless of the adjusting movement.



   The other arm of the rocking lever 32 also carries an articulated bar 37 which, on the other hand, acts on the part 19 of the friction wheel drive through the adjustment lever 38 which has a fixed point of rotation at 39 and which, therefore, results in a gradual and stepless modification of the transmission.



   The bar 37 must be so arranged that its point of attachment 40 on the rocking lever 32 can be moved at will between two extreme positions, one of which coincides with the point of rotation 33 of the rocking lever 32 and therefore prevents the movement of the bar 37 during the tilting of the lever 32. 41 designates a device for adjusting the length of the bar 37 so as to allow, at will, a modification of the basic position of the part 19 relative to the part 20, independently of the adjustment movement of the bar 37.



   As is clear from the arrangement described, it is possible to obtain multiple drives and settings. Therefore it is possible, for example, to adjust the control means described, so as to obtain either only the adjustment of the supply valve, or, the modification of the speed of rotation of the supply cylinders 11 It is also possible to influence the magnitude of the control movements, by the appropriate displacement of the points of attack 35 or 40.

   The two control operations, namely the adjustment of the supply valve and the modification of the rotational speed, can be put into action simultaneously and, in addition, it is possible to vary the magnitude of the movements. adjustment in both directions, since the leading points 35 and 40 are appropriately adjusted relative to each other on. the arms of the rocking lever 32.



   However, the inventive idea has not yet been exhausted, given that it is also aimed at the execution of grinding machines so that not only the various adjustment means can be put out.

 <Desc / Clms Page number 4>

 action at will, but that in addition, they can be replaced and, in this case, it is envisaged, in the first place, to provide invariable transmission means to replace the adjustment devices. is true for automatic control by means of the servomotor 24 which can be replaced by a manual control.



   The friction wheel drive 19, 20, progressive action and without bearings, is replaced by the following arrangement -la fig. 2. In this case, the actuating bars 37 to 39 are obviously superfluous. Instead of the drive 19, 20 and to maintain the direction of rotation, a pinion gear 42, the wheels of which can be replaced, is provided between the belt drive 18 and the toothed gear 21. .



   Instead of the devices 24 to 30, it is possible to use the arrangement according to fig 3 when replacing the automatic adjustment drive by means of the servo motor 24 by one. manual operation.



  Here, the coupling half 23 is articulated on the rocking lever 43.



  The lever 43, swinging around the fixed point of rotation 44, is connected to the bar 46 by means of the joint 45. This bar 46 can be operated by means of the hand lever 47 and at the same time actuates the shaft. rotary 10. used to start and stop the grinding cylinder 4. In fig. 1 Replaceable parts are surrounded by dotted lines.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S . R E V E N D I C A T I O N S. 1.- Machine à moudre comprenant des cylindres de broyage et un dispositif d'alimentation, par exemple, des cylindres et un clapet d'alimen- tation, ainsi que des dispositifs automatiques ou non-automatiques pour la mise en marche et l'arrêt des cylindres de broyage, l'accouplement et le dé- couplement des cylindres d'alimentation et le réglage du clapet d'alimenta- tion ainsi que pour la modification de la vitesse de rotation des cylindres d'alimentation, caractérisée en ce que ces dispositifs sont disposés de ma- nière à pouvoir agir à volonté, séparément, simultanément, indépendamment ou en dépendance l'un de l'autre.. 1.- Grinding machine comprising grinding rolls and a feed device, for example rolls and a feed valve, as well as automatic or non-automatic devices for starting and stopping grinding rollers, the coupling and uncoupling of the feed rollers and the adjustment of the feed valve as well as for changing the speed of rotation of the feed rollers, characterized in that these devices are arranged in such a way that they can act at will, separately, simultaneously, independently or in dependence on each other. 2. - Machine suivant la revendication 1, caractérisée en ce que ces dispositifs sont placés sur la machine de manière à pouvoir être arrê- tés par des moyens de couplage ou, en remplacement des dits moyens, par des moyens de transmission invariables, par exemple, des roues dentées ou similaires. 2. - Machine according to claim 1, characterized in that these devices are placed on the machine so as to be able to be stopped by coupling means or, replacing said means, by invariable transmission means, for example , toothed wheels or the like. 3. - Machine suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que les dispositifs pour la modification de la vitesse de rotation, d'u- ne part, et les moyens pour la mise en marche et l'arrêt des cylindres de broyage, l'accouplement et le découplement des cylindres d'alimentation ainsi que du réglage du clapet d'alimentation, d'autre part, sont réunis et, éventuellement, disposés aux côtés opposés de la machine. 3. - Machine according to claims 1 and 2, characterized in that the devices for changing the rotational speed, on the one hand, and the means for starting and stopping the grinding rolls, the coupling and uncoupling of the feed rollers as well as the adjustment of the feed valve, on the other hand, are brought together and, optionally, arranged at the opposite sides of the machine. 4.- Machine suivant les revendications 1 à 3, caractérisée en ce que les dispositifs d'entraînement pour le déplacement des cylindres de broyage et le réglage du dispositif d'alimentation sont accouplés. 4.- Machine according to claims 1 to 3, characterized in that the drive devices for the movement of the grinding rolls and the adjustment of the feed device are coupled. 5.- Machine suivant les revendications 1 à 4, caractérisée en ce que les moyens d'entraînement pour l'ajustage des cylindres de broyage et pour le réglage du dispositif d'alimentation sont actionnés à partir d'un point de la machine, soit à la main, soit automatiquement, par exem- ple, à l'aide d'un servo-moteur solidaire de l'afflux des matières à mou- dre. 5.- Machine according to claims 1 to 4, characterized in that the drive means for adjusting the grinding rolls and for adjusting the feed device are actuated from a point of the machine, either by hand, or automatically, for example, by means of a servo-motor integral with the influx of molding materials. 6.- Machine suivant la revendication 5, caractérisée en ce que les moyens d'entraînement sont montés à la manière d'un mécanisme à levier, constitué essentiellement par un levier basculant, à deux bras, portant des barres de liaison vers le clapet d'alimentation à l'un des bras et des barres de liaison vers le dispositif pour la modification de la vitesse de rotation des cylindres d'alimentation,à l'autre bras. <Desc/Clms Page number 5> 6.- Machine according to claim 5, characterized in that the drive means are mounted in the manner of a lever mechanism, consisting essentially of a tilting lever, with two arms, carrying connecting bars to the valve d feed to one of the arms and connecting bars to the device for changing the speed of rotation of the feed rollers, to the other arm. <Desc / Clms Page number 5> 7.- Machine suivant la revendication 6, caractérisée en ce que la barre de liaison vers le clapet d'alimentation ou vers le dispositif pour la modification de la vitesse de rotation est disposée de manière réglable sur les bras du levier basculant. 7.- Machine according to claim 6, characterized in that the connecting bar to the supply valve or to the device for changing the speed of rotation is disposed in an adjustable manner on the arms of the rocking lever. 8.- Machine suivant les revendications 6 et 7, caractérisée en ce qu'il est prévu des moyens permettant de modifier la longueur des barres de liaison. 8.- Machine according to claims 6 and 7, characterized in that there is provided means for modifying the length of the connecting bars. 9.- Machine suivant les revendications 1 à 8, caractérisée en ce que la mise en marche et l'arrêt des cylindres d'alimentation sont ef- fectués au moyen d'un accouplement desserrable, tandis que la modification de la vitesse de rotation s'effectue au moyen d'un entraînement à roues à friction à action progressive et sans palier. 9.- Machine according to claims 1 to 8, characterized in that the starting and stopping of the feed rolls are effected by means of a releasable coupling, while the modification of the speed of rotation s 'performed by means of a stepless, progressive action friction wheel drive.
BE508725D BE508725A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE508725A true BE508725A (en)

Family

ID=148350

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE508725D BE508725A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE508725A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0305230B1 (en) Intermittent web feed for a machine, particularly a sheet cut-off press
FR2612973A1 (en) SURFACING MACHINE EQUIPPED WITH A STEERING MECHANISM
EP0476083B1 (en) Machining unit with rotary head carrying pivoting tools
FR2461544A1 (en) CUTTING MACHINE OPERATING CONTINUOUSLY
FR2726259A1 (en) DEVICE FOR CHANGING THE MODE OF A BENDING CYLINDER
BE508725A (en)
CH618660A5 (en)
FR2482635A1 (en) SEWING MACHINE
FR2536690A1 (en) AUTOMATIC HANDLING DEVICE FOR INDUSTRIAL WORKS
EP0869858B1 (en) Machining unit with rotating head
FR2613271A1 (en) DEVICE FOR REALIZING THE CHOICE IN A BAND OF CONTINUOUSLY MOVING MATERIAL OF SCRATCHES OR HOLES OR HOLES OF A NEEDLE FOR THE BLEEDING OF AIR
FR2741294A1 (en) ADJUSTING DEVICE FOR CYLINDERS OF A PRINTING UNIT
FR2790220A1 (en) DEVICE FOR MOVING CUTTING BLADES IN A PRINTING ROTARY AND CYLINDER BENDING APPARATUS PROVIDED WITH SUCH A DEVICE
BE476393A (en)
BE451801A (en)
FR2492299A1 (en) MACHINE TOOL, AND IN PARTICULAR AUTOMATIC TOWER
FR2613283A1 (en) INK DEVICE DRIVE FOR PRINTING PRESS
CH116187A (en) Machine tool.
BE522103A (en)
EP1555086A1 (en) Machine tool of the kind having radial tools
BE525762A (en)
BE688461A (en)
BE359447A (en)
FR2744055A1 (en) DEVICE FOR FIXING POSITIVE AND ROTATING PARTS IN POSITION AND DELAY IN PRINTING MACHINES
BE565325A (en)