BE507251A - - Google Patents

Info

Publication number
BE507251A
BE507251A BE507251DA BE507251A BE 507251 A BE507251 A BE 507251A BE 507251D A BE507251D A BE 507251DA BE 507251 A BE507251 A BE 507251A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
elements
advertising
terized
charac
axes
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE507251A publication Critical patent/BE507251A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G09EDUCATION; CRYPTOGRAPHY; DISPLAY; ADVERTISING; SEALS
    • G09FDISPLAYING; ADVERTISING; SIGNS; LABELS OR NAME-PLATES; SEALS
    • G09F11/00Indicating arrangements for variable information in which the complete information is permanently attached to a movable support which brings it to the display position
    • G09F11/02Indicating arrangements for variable information in which the complete information is permanently attached to a movable support which brings it to the display position the display elements being secured to rotating members, e.g. drums, spindles
    • G09F11/025Indicating arrangements for variable information in which the complete information is permanently attached to a movable support which brings it to the display position the display elements being secured to rotating members, e.g. drums, spindles the members being rotated simultaneously, each face of the member carrying a part of the sign

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)
  • Displays For Variable Information Using Movable Means (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  APPAREIL PUBLICITAIRE. 



   La présente invention se rapporte d'une façon générale aux appa- reils publicitaires, et plus particulièrement aux appareils du type étudié en vue de présenter plusieurs articles ou plusieurs compositions   publicitai-   res différentes   offerts.successivement   ou alternativement aux yeux des obser- vateurs. 



   L'invention est matérialisée dans un appareil du type considéré comportant des éléments prismatiques ayant avantageusement en section droite la forme d'un polygone régulier, ces éléments étant montés à rotation autour d'axes parallèles de manière telle que l'une au moins des faces de chaque élément (visible ou exposée aux observateurs) constitue avec la ou les faces correspondantes des éléments voisins une composition publicitaire désirée, les axes de montage des éléments étant angulairement solidaires et l'un d'eux au moins étant entraîné positivement à partir d'un mécanisme de commande al- ternative faisant tourner chaque fois les éléments pour qu'une nouvelle.face (formant par exemple une composition publicitaire différente) soit présentée au public. 



   Suivant un mode de réalisation possible de l'invention, les élé- ments prismatiques ont en section droite la forme de triangles équilatéraux, et le mécanisme d'entraînement est étudié de manière telle qu'une face des- dits éléments soit toujours dirigée vers le public ou vers la face de repré- sentation de l'appareil, lesdits éléments étant de préférence montés de ma- nière telle que ces faces parallèles dirigées vers le public soient sensible- ment contigues, en constituant ainsi une surface de représentation de la com- position publicitaire sensiblement continue. 



   Suivant d'intéressantes particularités de l'invention, un dispo- sitif de verrouillage avantageusement réglable est associé au mécanisme d' entraînement, afin de verrouiller chaque fois les éléments dans la position 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 angulaire convenable pour la représentation, pour que les faces exposées desdits éléments soient toutes disposées exactement dans un même plan. 



   Suivant d'autres particularités de l'invention, les axes des éléments portant les diverses parties de la composition publicitaire sont tourillonnés dans un cadre suspendu élastiquement dans un bâti, afin de ré- duire toute transmission de chocs aux organes sensibles de l'appareil, par exemple lors du transport. Il est prévu avantageusement un système de régla- ge ou de compensation, par exemple en montant l'une des extrémités des axes des éléments dans un coulisseau, permettant de ramener ces axes dans des po- sitions exactement parallèles au moment du-fonctionnement. 



   Le mécanisme d'entraînement comporte, par exemple, un secteur denté porté par une roue calée sur l'arbre d'un moteur et engrenant avec un pignon conique de commande, la longueur de ce secteur étant calculée judi- cieusement pour obtenir le rapport d'entraînement désiré en fonction des temps de rotation et d'exposition de l'ensemble publicitaire. 



   Les éléments peuvent être combinés à un système d'éclairage quel- conque en soi connu. Si désiré, on pourra d'ailleurs utiliser des éléments comportant des logements de réception d'articles ou d'objets à présenter, 1' appareil pouvant alors servir de distributeur. 



   Dans les dessins annexés : - 
La fig. 1 est une vue en coupe par la ligne 1-1 de la fig. 2 d' un appareil comportant les particularités de l'invention. 



   La fig. 2 est une vue en coupe horizontale par la ligne 11-11 de la fig. 1. 



   La fig. 3 est une vue en coupe verticale par la ligne III-III de la fig. 1. 



   La   fige 4   est une vue de détail, dessinée à plus grande échelle, du dispositif de verrouillage. 



   La fig. 5 est une. vue de détail, dessinée à grande échelle, de la barre coulissante. 



   La fig. 6 représente une variante de construction d'un élément prismatique de l'appareil. 



   Comme représenté, l'appareil se compose d'un boîtier métallique 1 supportant, au moyen d'équerres 2, un cadre 3 constitué, dans l'exemple re- présenté, par un assemblage de quatre fers à U, la fixation du cadre 2 au moyen des équerres 2 assurant à celui-ci une certaine souplesse permettant d' amortir les chocs lors de la manipulation de l'appareil. 



   A l'intérieur du cadre 1 sont disposés des éléments de forme pris-   matique à   en nombre quelconque (cinq dans l'exemple représenté) et constitués par un assemblage de tôle ou de contre-plaqué, les différentes faces de ces éléments reproduisent dans leur ensemble la totalité d'une image publicitai- re. L'élément prismatique central de cet ensemble est traversé par un axe ver-   'tical ±   constituant l'arbre moteur et tourillonné à sa partie inférieure dans un roulement à billes 6 porté par un coulisseau 2 prenant appui sur le fond du fer à U inférieur du cadre 3. Les quatre autres éléments prismatiques sont traversés chacun par un axe vertical 8 prenant appui à son extrémité inférieu- re sur des billes 9 logées dans des évidements 9a pratiqués dans le coulisseau 7.

   L'âme du fer à U inférieur du   cadre .2   présente deux lumières 10 (Fig. 5) au travers desquelles pénètrent deux boulons 11 vissés dans le coulisseau 2, ces lumières permettant le déplacement longitudinal dudit coulisseau, le ser- rage des boulons 11 immobilisant ensuite celui-ci dans la position désirée. 



   On utilisera ce dispositif de réglage chaque fois qu'il sera né- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cessaire d'obtenir un parallélisme absolu des axes 8 entre eux ou bien après un choc résultant de la manipulation de l'appareil à la suite duquel le pa- rallélisme des axes 8, pourrait ne plus être parfait. Chacun des éléments pris- matiques porte, à sa partie supérieure, un manchon 12 comportant un épaulement 13 soudé sur la face supérieure des éléments 4,ces manchons étant solidari- sés avec   l'axe ±   et les axes .8 au moyen d'une goupille 14. 



     L'axe 5   et les axes 8 sont prolongés au-dessus du fer à U supé- rieur du cadre 3 et portent chacun un pignon conique 15 solidarisé avec les- dits axes au moyen d'une vis du. type "Bristol" permettant de disposer les éléments prismatiquesau moment du montage de l'appareil de façon telle que les faces avant de ces éléments se présentent dans le même plan. 



   Chacun des pignons coniques 15 engrène avec un pignon conique de plus petit diamètre   16   claveté sur un axe horizontal 17 supporté par des paliers   18   portés par la partie supérieure du cadre 2. L'extrémité antérieu- re de l'axe horizontal   17   porte un plateau 19 claveté sur luiCe plateau com- porte une encoche 20 dans laquelle s'engage une bille 21. logée dans un évide- ment   22   pratiqué dans le palier extrême   o   Cette bille est constamment sou- mise à l'action d'un ressort 24 réglable au moyen d'une vis 25 implantée dans l'évidement   22.   



   L'arbre vertical moteur 5 est prolongé à sa partie inférieure sous le   cadre 3.   et porte un pignon conique 26 en prise avec un secteur den- té 27 9 porté par une roue de plus grand diamètre 28 de façon que le moment où ce secteur denté est en prise avec le pignon conique 26, et cela pendant un tiers de tour de celui-ci, corresponde à une rotation de 1200 de l'élément prismatique central et par suite des autres éléments. 



   La roue   28   est entraînée en rotation par un moteur électrique 29 avec interposition d'un réducteur de vitesse 30. L'ensemble moteur est suppor- tépar deux flasques 31 dans lesqu.els tourillonne   l'axe   32 de la roue 28. 



  Ces flasques sont disposés dans un   boîtier 33.   fixé sous le boîtier 1. 



   L'éclairage de   l'appareil   est assuré par une source lumineuse quelconque 34 placée dans la partie supérieure du. bottier 1 et en avant des éléments prismatiques 4. Mais dans le cas d'un appareil de grandes dimen-   sions   une seconde source lumineuse pourrait être placée dans la partie in- férieure du boîtier 1 et toujours à l'avant des éléments prismatiques 4. Un réflecteur 35 disposé au-dessus de la source lumineuse dirigera la lumière vers les faces des éléments prismatiques. 



   Dans la variante représentée par la fig.   6;,   on voit que les élé- ments prismatiques peuvent être remplacés par des éléments constitués par des ailettes 36 disposées à   1200   et reliés à un manchon central 37, recevant les axes 5 ou 8. Les ailettes 36 sont réunies par une plaque inférieure 38 sur laquelle peuvent être disposés des objets 39 tels que   flacons,   boîtes, poudriers,   etc..   



   Le fonctionnement de l'appareil ci-dessus décrit et représenté aux dessins est le   suivant -. -   
Le moteur   électrique        étant mis en mouvement actionne la roue 28 portant le secteur denté   27   provoquant une   rotation   correspondant à un tiers de tour du pignon 26.   L'arbre 5   entraîne en rotation les pignons coni- ques 15 et   16   et l'ensemble des éléments prismatiques 4. se déplace de 120  Dès que le pignon 26 cesse d'être en prise avec le secteur denté 27, l'ensem- ble est verrouillé grâce à la bille 21   qui,   sous l'action du ressort 24, pé-   nètre dans l'encoche 20 du plateau 19.

   o   
Le réglage de la pression du ressort 24 permet d'utiliser le dis- positif quelle que soit la puissance du moteur employé, cette puissance vari- ant évidemment selon l'ordre de grandeur d.e l'appareil utilisé.Dès que le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 secteur denté 27 vient de nouveau en prise avec le pignon 26', une nouvelle rotation de l'ensemble s'opère, .et ainsi de suite. L'arrêt du mécanisme cor- respond au moment où le pignon 26 cesse d'être en prise avec le secteur denté   27.   



   Il est bien évident que l'on peut apporter des modifications de détail dans le domaine des équivalences techniques au mode de réalisation qui vient d'etre décrit et qui est représenté aux dessins sans s'écarter du principe de l'invention. En particulier, la- commande du mécanisme peut se faire aussi en agissant directement sur l'axe horizontal 17. 



   Les éléments constitués comme représenté dans la fig. 6 peuvent être, si on le désire, utilisés pour servir éventuellement de distributeur d'objets divers, cette distribution pouvant s'opérer à chaque arrêt du mé- canisme. 



   L'éclairage des éléments prismatiques peut être obtenu d'une fa- çon alternative, et en synchronisme avec la rotation de ces éléments, grâce à un jeu de cames disposé en bout de l'axe horizontal 17 et actionnant des contacts électriques appropriés. 



   Un inverseur de marche du moteur électrique peut être également utilisé pour permettre la rotation en sens inverse des éléments prismatiques à un moment déterminé. 



   Dans le cas d'un appareil de très grandes dimensions les éléments prismatiques peuvent être réalisés à l'aide de cornières constituant les are- tes de ces éléments, ces cornières étant réunies par des croisillons. 



   Enfin, on pourrait, le cas échéant, faire varier le temps d'ex- position des faces des éléments prismatiques sans modifier le temps de rota- tion, en utilisant une roue 28 de plus grand diamètre mais comportant un sec- teur denté différemment conçu (en fonction des diamètres différents) dont le nombre de dents resterait en rapport de denture avec le pignon d'attaque 26. 



  Si une impossibilité mécanique s'oppose à la variation du pignon 28, on peut faire varier la vitesse du moteur. 



    REVENDICAT.IONS   
1.- Appareil publicitaire du type étudié pour présenter plusieurs articles ou plusieurs compositions publicitaires différentes, caractérisé en ce qu'il comporte des éléments prismatiques ayant avantageusement en section droite la forme d'un polygone régulier, ces éléments étant montés à rotation autour d'axes parallèles de manière telle que l'une au moins des faces de chaque élément (visible ou exposée aux observateurs) constitue avec la ou les faces correspondantes des éléments voisins une composition publicitaire dé- sirée,

   les axes de montage des éléments étant angulairement solidaires et l'un d'eux au moins étant entraîné positivement à partir d'un mécanisme de commande alternative faisant tourner chaque fois les éléments pour qu'une nou- velle face (formant par exemple une composition publicitaire différente) soit présentée au public.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ADVERTISING DEVICE.



   The present invention relates in general to advertising apparatus, and more particularly to apparatus of the type studied with a view to presenting several articles or several different advertising compositions offered successively or alternately to the eyes of the observers.



   The invention is embodied in an apparatus of the type in question comprising prismatic elements having advantageously in cross section the shape of a regular polygon, these elements being mounted to rotate about parallel axes such that at least one of the faces of each element (visible or exposed to observers) constitutes with the corresponding face or faces of neighboring elements a desired advertising composition, the assembly axes of the elements being angularly integral and at least one of them being positively driven from an alternate control mechanism rotating the elements each time so that a new face (forming for example a different advertising composition) is presented to the public.



   According to a possible embodiment of the invention, the prismatic elements have in cross section the shape of equilateral triangles, and the drive mechanism is designed in such a way that one face of said elements is always directed towards the side. public or towards the display face of the apparatus, said elements preferably being mounted in such a way that these parallel faces directed towards the public are substantially contiguous, thus constituting a display surface of the public. substantially continuous advertising position.



   According to interesting features of the invention, an advantageously adjustable locking device is associated with the drive mechanism, in order to lock the elements each time in the position.

 <Desc / Clms Page number 2>

 angular suitable for the representation, so that the exposed faces of said elements are all arranged exactly in the same plane.



   According to other features of the invention, the axes of the elements carrying the various parts of the advertising composition are journaled in a frame resiliently suspended in a frame, in order to reduce any transmission of shocks to the sensitive members of the device, for example during transport. Advantageously, an adjustment or compensation system is provided, for example by mounting one of the ends of the axes of the elements in a slide, making it possible to return these axes to positions which are exactly parallel at the time of operation.



   The drive mechanism comprises, for example, a toothed sector carried by a wheel wedged on the shaft of a motor and meshing with a control bevel gear, the length of this sector being carefully calculated to obtain the ratio d training desired as a function of the rotation and exposure times of the advertising unit.



   The elements can be combined with any lighting system known per se. If desired, it is also possible to use elements comprising receptacles for receiving articles or objects to be presented, the apparatus then being able to serve as a dispenser.



   In the accompanying drawings: -
Fig. 1 is a sectional view taken along line 1-1 of FIG. 2 of an apparatus comprising the features of the invention.



   Fig. 2 is a horizontal sectional view taken along line 11-11 of FIG. 1.



   Fig. 3 is a vertical sectional view taken along the line III-III of FIG. 1.



   Figure 4 is a detail view, drawn on a larger scale, of the locking device.



   Fig. 5 is a. detail view, drawn on a large scale, of the sliding bar.



   Fig. 6 shows an alternative construction of a prismatic element of the device.



   As shown, the apparatus consists of a metal case 1 supporting, by means of brackets 2, a frame 3 constituted, in the example shown, by an assembly of four U-shaped irons, the fixing of the frame 2 by means of brackets 2 providing it with a certain flexibility allowing it to absorb shocks during handling of the device.



   Inside the frame 1 are arranged elements of prmatically shaped to any number (five in the example shown) and constituted by an assembly of sheet or plywood, the different faces of these elements reproduce in their together the entire advertising image. The central prismatic element of this assembly is crossed by a vertical axis ± constituting the motor shaft and journaled at its lower part in a ball bearing 6 carried by a slide 2 resting on the bottom of the lower U iron. of the frame 3. The other four prismatic elements are each traversed by a vertical axis 8 resting at its lower end on balls 9 housed in recesses 9a made in the slide 7.

   The core of the iron at the lower U of the frame .2 has two openings 10 (Fig. 5) through which enter two bolts 11 screwed into the slide 2, these slots allowing the longitudinal displacement of said slide, the tightening of the bolts 11 then immobilizing it in the desired position.



   This adjustment device will be used whenever it is needed.

 <Desc / Clms Page number 3>

 necessary to obtain an absolute parallelism of the axes 8 between them or after a shock resulting from the manipulation of the apparatus following which the parallelism of the axes 8 could no longer be perfect. Each of the prismatic elements carries, at its upper part, a sleeve 12 comprising a shoulder 13 welded to the upper face of the elements 4, these sleeves being secured to the axis ± and the axes .8 by means of a pin 14.



     The axis 5 and the axes 8 are extended above the upper U-iron of the frame 3 and each carry a bevel pinion 15 secured to said axes by means of a screw of the. "Bristol" type allowing the prismatic elements to be arranged at the time of assembly of the apparatus such that the front faces of these elements are in the same plane.



   Each of the bevel gears 15 meshes with a bevel gear of smaller diameter 16 keyed on a horizontal axis 17 supported by bearings 18 carried by the upper part of the frame 2. The front end of the horizontal axis 17 carries a plate 19 keyed on it This plate comprises a notch 20 in which engages a ball 21. housed in a recess 22 made in the end bearing o This ball is constantly subjected to the action of an adjustable spring 24 by means of a screw 25 implanted in the recess 22.



   The vertical motor shaft 5 is extended at its lower part under the frame 3. and carries a bevel gear 26 engaged with a toothed sector 27 9 carried by a wheel of larger diameter 28 so that the moment when this sector toothed is engaged with the bevel pinion 26, and this during a third of a turn thereof, corresponds to a rotation of 1200 of the central prismatic element and consequently of the other elements.



   The wheel 28 is driven in rotation by an electric motor 29 with the interposition of a speed reducer 30. The motor assembly is supported by two flanges 31 in which the axle 32 of the wheel 28 pivots.



  These flanges are arranged in a housing 33. fixed under the housing 1.



   The lighting of the apparatus is provided by any light source 34 placed in the upper part of the. casing 1 and in front of the prismatic elements 4. However, in the case of a large-sized appliance, a second light source could be placed in the lower part of the casing 1 and always in front of the prismatic elements 4. A reflector 35 disposed above the light source will direct the light towards the faces of the prismatic elements.



   In the variant shown in FIG. 6 ;, it can be seen that the prismatic elements can be replaced by elements constituted by fins 36 arranged at 1200 and connected to a central sleeve 37, receiving the pins 5 or 8. The fins 36 are joined by a lower plate 38 on which can be arranged objects 39 such as flasks, boxes, compacts, etc.



   The operation of the apparatus described above and shown in the drawings is as follows -. -
The electric motor being set in motion actuates the wheel 28 carrying the toothed sector 27 causing a rotation corresponding to a third of a turn of the pinion 26. The shaft 5 rotates the bevel pinions 15 and 16 and all the elements. prismatic 4. moves 120 As soon as the pinion 26 ceases to engage with the toothed sector 27, the assembly is locked by means of the ball 21 which, under the action of the spring 24, penetrates into notch 20 of plate 19.

   o
The adjustment of the pressure of the spring 24 makes it possible to use the device whatever the power of the motor used, this power obviously varying according to the order of magnitude of the apparatus used.

 <Desc / Clms Page number 4>

 toothed sector 27 again engages the pinion 26 ', a new rotation of the assembly takes place,. and so on. The stopping of the mechanism corresponds to the moment when the pinion 26 ceases to be in engagement with the toothed sector 27.



   It is obvious that modifications of detail in the field of technical equivalences can be made to the embodiment which has just been described and which is shown in the drawings without departing from the principle of the invention. In particular, the control of the mechanism can also be done by acting directly on the horizontal axis 17.



   The elements formed as shown in FIG. 6 can be, if desired, used to possibly serve as a distributor of various objects, this distribution being able to take place at each stop of the mechanism.



   The lighting of the prismatic elements can be obtained in an alternative way, and in synchronism with the rotation of these elements, by virtue of a set of cams placed at the end of the horizontal axis 17 and actuating appropriate electrical contacts.



   An electric motor reverser can also be used to allow the reverse rotation of the prismatic elements at a determined moment.



   In the case of an apparatus of very large dimensions, the prismatic elements can be produced using angles constituting the edges of these elements, these angles being joined by crosses.



   Finally, it would be possible, if necessary, to vary the exposure time of the faces of the prismatic elements without modifying the rotation time, by using a wheel 28 of larger diameter but comprising a toothed sector differently designed. (depending on the different diameters), the number of teeth of which would remain in gear ratio with the drive pinion 26.



  If a mechanical impossibility opposes the variation of the pinion 28, the engine speed can be varied.



    CLAIMS
1.- Advertising device of the type designed to present several articles or several different advertising compositions, characterized in that it comprises prismatic elements having advantageously in cross section the shape of a regular polygon, these elements being mounted to rotate around parallel axes in such a way that at least one of the faces of each element (visible or exposed to observers) constitutes, with the corresponding face or faces of neighboring elements, a desired advertising composition,

   the mounting axes of the elements being angularly integral and at least one of them being positively driven from an alternative control mechanism each time rotating the elements so that a new face (forming for example a composition different advertising) is presented to the public.


    

Claims (1)

2.- Appareil publicitaire suivant la revendication 1, caractéri- sé en ce que les éléments prismatiques ont en section droite la forme de tri- angles équilatéraux. 2. An advertising device according to claim 1, charac- terized in that the prismatic elements have in cross section the shape of equilateral triangles. 3. - Appareil publicitaire suivant la revendication 1, caractéri- sé en ce que le mécanisme d'entraînement est étudié de manière telle qu'une face des éléments soit toujours dirigée vers la face de représentation de l'appareil, les faces correspondantes des éléments étant alors dans un même plan. 3. - Advertising device according to claim 1, charac- terized in that the drive mechanism is designed such that one face of the elements is always directed towards the display face of the device, the corresponding faces of the elements. being then in the same plane. 4.- Appareil publicitaire suivant les revendications 1 et 3, ca- ractérisé en ce que les éléments sont montés de manière telle que ces faces <Desc/Clms Page number 5> sorrespondantes disposées dans un même plan soient sensiblement contigüeso 5.- Appareil publicitaire suivant les revendications 1, 3 et 4, caractérisé en ce que les axes des éléments sont tourillonnés dans un cadre en fers à U supporté élastiquement dans un bâti. 4.- Advertising apparatus according to claims 1 and 3, charac- terized in that the elements are mounted such that these faces <Desc / Clms Page number 5> corresponding ones arranged in the same plane are substantially contiguous 5.- Advertising device according to claims 1, 3 and 4, characterized in that the axes of the elements are journaled in a U-shaped frame elastically supported in a frame. 6.- Appareil publicitaire suivant les revendications, 1,3, 4 et 5, caractérisé en ce que les axes des éléments sont rendus angulairement so- lidaires au moyen de pignons coniques et d'un arbre de renvoi. 6. Advertising apparatus according to claims 1, 3, 4 and 5, characterized in that the axes of the elements are made angularly solid by means of bevel gears and a countershaft. 7.- Appareil publicitaire suivant les revendications 1, 3, 4, 5 et 6,caractérisé en ce qu'un dispositif de verrouillage réglable est prévu pour verrouiller chaque fois les éléments dans la position angulaire convena- ble pour la représentation, afin que les faces exposées des éléments soient toutes disposées exactement dans un même plan. 7.- Advertising apparatus according to claims 1, 3, 4, 5 and 6, characterized in that an adjustable locking device is provided for each time locking the elements in the angular position suitable for the representation, so that the exposed faces of the elements are all arranged exactly in the same plane. 8.- Appareil publicitaire suivant les revendications 1 et 7, ca- ractérisé en ce que ce dispositif de verrouillage est formé par un plateau calé sur l'arbre de renvoi et présentant des encoches dans lesquelles vient se loger une bille soumise à l'action d'un ressort et montée dans un palier de cet arbre de renvoi. 8.- Advertising apparatus according to claims 1 and 7, charac- terized in that this locking device is formed by a plate wedged on the return shaft and having notches in which a ball subjected to the action is housed. of a spring and mounted in a bearing of this countershaft. 9.- Appareil publicitaire suivant les revendications 1 et 3, ca- ractérisé en ce que le mécanisme d'entraînement alternatif comporte un sec- teur denté monté sur une roue calé sur l'arbre d'un moteur associé avantageu- sement à un réducteur de vitesse et engrenant avec un pignon conique calé sur l'arbre moteur de l'appareil. 9. Advertising apparatus according to claims 1 and 3, charac- terized in that the reciprocating drive mechanism comprises a toothed sector mounted on a wheel wedged on the shaft of a motor advantageously associated with a reduction gear. gear and meshing with a bevel gear wedged on the machine's motor shaft. 10.- Appareil publicitaire suivant les revendications 1, 3 et 9, 'caractérisé en ce que la longueur du secteur denté est calculée de manière telle qu'il en résulte une rotation de l'arbre moteur de l'appareil amenant une autre face des éléments dans la position de représentation chaque fois que ce secteur vient en prise avec ce pignon. 10.- Advertising device according to claims 1, 3 and 9, 'characterized in that the length of the toothed sector is calculated in such a way that it results in a rotation of the motor shaft of the device bringing another face of the elements in the representational position each time this sector engages this pinion. 11.- Appareil publicitaire suivant les revendications 1, 3, 4, 5,6, 7, 8, 9 et 10, caractérisé en ce que les extrémités inférieures des a- xes des éléments sont montées dans un coulisseau réglable dont on peut modi- fier la position pour amener les axes de ces éléments dans des positions exactement parallèles. 11.- Advertising device according to claims 1, 3, 4, 5,6, 7, 8, 9 and 10, characterized in that the lower ends of the a- xes of the elements are mounted in an adjustable slide which can be changed. trust the position to bring the axes of these elements in exactly parallel positions. 12.- Appareil publicitaire suivant les revendications précéden- tes, caractérisé en ce que les éléments sont munis de logements pour la ré- ception d'articles ou d'objets devant être présentés ou distribués. 12. Advertising apparatus according to the preceding claims, characterized in that the elements are provided with housings for the reception of articles or objects to be presented or distributed. 13.- Appareil publicitaire suivant les revendications précéden- tes, caractérisé en ce qu'un éclairage approprié est prévu dans l'appareil pour mettre en valeur les articles exposés ou la composition publicitaire. 13. Advertising apparatus according to the preceding claims, characterized in that suitable lighting is provided in the apparatus to highlight the displayed articles or the advertising composition. 14.- Appareil publicitaire suivant les revendications précéden- tes, caractérisé en ce qu'un système de cames assure la mise hors-circuit des organes d'éclairage lors de la rotation des éléments. 14.- Advertising apparatus according to the preceding claims, characterized in that a cam system ensures the switching off of the lighting members during the rotation of the elements.
BE507251D BE507251A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE507251A true BE507251A (en)

Family

ID=147272

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE507251D BE507251A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE507251A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3135063A (en) * 1960-09-07 1964-06-02 Don F Ricks Rotary sign
US4252311A (en) * 1979-07-09 1981-02-24 Ugo Torricelli Disco structure

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3135063A (en) * 1960-09-07 1964-06-02 Don F Ricks Rotary sign
US4252311A (en) * 1979-07-09 1981-02-24 Ugo Torricelli Disco structure

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2612592A1 (en) COMPLEX MOTION GUIDING UNIT AND COMPLEX MOTION GUIDING APPARATUS INCORPORATING THE SAME
EP0155497B1 (en) Mechanical speed reducer
FR2522763A1 (en) SPEED REDUCER
FR2561070A1 (en) DRIVE MECHANISM FOR FISHING REEL
BE507251A (en)
EP1509705B1 (en) Actuator with two motors, a differential reducer and a torque limiter
FR2680401A1 (en) DIFFERENTIAL MECHANISM FOR MOTOR VEHICLE.
EP0330548B1 (en) Counter-balancing system for a robot arm or similar device
FR2604812A1 (en) DISPLAY ELEMENT
FR2747169A1 (en) Gearbox for transferring rotary to reciprocation motion or vice versa in drives
FR2599454A1 (en) Transmission with planetary gears especially for an industrial robot
EP0539308B1 (en) Publicity board with movable prismatic members
FR2742203A1 (en) Gear box for motor vehicle transmission
FR2687750A1 (en) Modular mechanism with built-in functions for transmitting high torques
EP4202563A1 (en) Timepiece mechanism provided with a magnetic gear
EP0961576A1 (en) Rotating mechanism for dental panorex
EP0009470A1 (en) Method and device permitting the realization of coaxial, even micrometric, displacements between two movable machine parts, even under a very high antagonistic load
FR2833673A1 (en) Wide ratio reduction gear mechanism has two camshafts synchronised with cams by three toothed gears
CH719309A2 (en) Mechanism, in particular of the horological type, comprising a magnetic gear.
FR2648603A1 (en) Novel type of panel making it possible to present advertising (or similar) information, such as large-sized posters
WO1992013304A1 (en) Device for orientation and adjustment according to at least one of the three space directions of the position of a part, particularly an electromagnetic wave reception or emission antenna
FR2787057A1 (en) HELICOID CAM THERMOFORMING MOLD TIPPING DEVICE
FR2665093A1 (en) DEVICE FOR SHUTTING OFF A BEAM WHICH MUST INTERMITTENTLY CROSS A DETERMINED POINT.
CH716414A2 (en) Watch movement comprising a rotating element provided with a magnetic structure having a periodic configuration.
BE501108A (en)