BE501533A - - Google Patents

Info

Publication number
BE501533A
BE501533A BE501533DA BE501533A BE 501533 A BE501533 A BE 501533A BE 501533D A BE501533D A BE 501533DA BE 501533 A BE501533 A BE 501533A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
groove
drawer
spool
piston
fluid
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE501533A publication Critical patent/BE501533A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E21EARTH OR ROCK DRILLING; MINING
    • E21BEARTH OR ROCK DRILLING; OBTAINING OIL, GAS, WATER, SOLUBLE OR MELTABLE MATERIALS OR A SLURRY OF MINERALS FROM WELLS
    • E21B1/00Percussion drilling
    • E21B1/12Percussion drilling with a reciprocating impulse member
    • E21B1/24Percussion drilling with a reciprocating impulse member the impulse member being a piston driven directly by fluid pressure
    • E21B1/30Percussion drilling with a reciprocating impulse member the impulse member being a piston driven directly by fluid pressure by air, steam or gas pressure

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geology (AREA)
  • Mining & Mineral Resources (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Environmental & Geological Engineering (AREA)
  • Fluid Mechanics (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geochemistry & Mineralogy (AREA)
  • Multiple-Way Valves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX OUTILS PNEUMATIQUES DE PERCUSSION, TELS QUE LES 
PERFORATRICES. 



   La présente invention a trait aux outils de percussion, tels que les perforatrices, du genre comportant un tiroir de distribution réalisé sous la forme   d'un   piston différentiel annulaire coopérant avec une boîte à tiroir. 



   L'invention vise à permettre   détablir   un outil de percussion   pourvu,     d'un   tiroir de distribution annulaire autour duquel le fluide moteur puisse s'écouler avec le minimum de résistance, de manière à assurer le ren- dement maximum à partir de la source de fluide   jusque au   piston formant mar-   teau.   



   Suivant l'invention on prévoit sur l'extérieur du tiroir annulai- re de distribution -une gorge qui est constamment en communication avec une lu- mière au voisinage de l'extrémité inférieure ou extrémité extérieure du cylin- dre, cependant que la paroi intérieure de la boite à tiroir, dans laquelle le tiroir est destiné à aller et venir comporte une rainure de décompression qui communique constamment avec   l'atmosphères   cette rainure étant destinée à coo- pérer avec la gorge du tiroir de telle manière que lorsque le tiroir est à sa position la plus basse±) ou position extérieure, la gorge et la rainure ne soient pas en communication l'une avec   l'autre,   tandis que lorsque le tiroir est à sa position la plus haute ou position intérieure,

   cette gorge et cette rainure communiquent au contraire ensemble afin que   1-1 air   résiduel à   l'extré-   mité extérieure du cylindre s'échappe à   l'atmosphère,   sans qu'il y ait tendan- ce à   l'établissement   d'une contre-pression. 



   La rainure de décompression dans la boite à tiroir est aussi préférablement en   communication   permanente avec des orifices d'échappement prévus dans le tiroir de manière à permettre l'écoulement libre de l'air en- tre ce tiroir et son guide quand il va et   vient.   



   L'invention sera décrite ci-après en référence au dessin annexé qui montre une perforatrice pourvue du fleuret usuel avec mécanisme à rochet 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 pour assurer la rotation du piston d'entraînement. 



     Fig.   l est une coupe   longitudinale   de la partie d'une   perforatri-   ce suivant   l'invention   qui renferme le tiroir distributeur et le piston, ce dernier étant représenté à son point mort extérieur. 



   Fig. 2 est une vue semblable à celle de fig. 1, mais montrant le piston à son point mort intérieur. 



   Dans ces figures 1 désigne un cylindre comportant une chambre 2 dans laquelle peut se déplacer un piston 3 destiné à frapper contre un   fleu-   ret 4 à la façon habituelle. Vers le milieu de sa longueur ce   cylindre   est pourvu d'une gorge 5 le reliant   à   l'atmosphère à travers un orifice d'échap- pement 6. 



     L'extrémité   supérieure du cylindre 1 comporte une chambrure dans laquelle est disposée une boite à tiroir 7 laquelle repose sur une bride an- nulaire 8a d'une pièce 8 destinée à former guide du tiroir distributeur, cette bride prenant   elle-même   appui sur le fond de la chambrure. Dans cette chambrure est également logé le mécanisme habituel de rotation qui comporte une couronne fixe9 aillée en dents de rochet., à l'intérieur de laquelle tourne la tête 10 d'une barre cannelée 11 qui traverse la pièce 8 et pénètre dans le piston 3 pour coopérer avec une noix correspondante   12.   Au-dessus de la couronne dentée 9 est disposé un fond supérieur 13 fixé de façon rigide au cylindre 1 par des boulons.

   Une clé tubulaire 14 est montée à rotation dans le fond 13 pour assurer l'admission du fluide moteur provenant   d'une   source appropriée, cette clé étant commandée par un mécanisme d'inversion convenable et amenant le fluide dans une rainure annulaire 15 du fond 13 à travers une lumière 16. 



   La pièce de guidage 8 s'élève dans l'alésage axial de la boite à tiroir 7 et elle est pourvue d'une série de passages 17 qui   s'étendent   de- puis une gorge périphérique 18 de cette pièce 8 jusqu'à sa face inférieure ou face extérieure. Quand on ouvre la clé 14. le fluide moteur est admis à partir de celle-ci dans la rainure annulaire 15 du fond   13;   il passe dans des passages 19 prévus dans la tête 10 de la barre cannelée, arrive dans une creusure annulaire 20 prévue dans   l'extrémité   arrière (extrémité supérieure) de la boîte 7 et par des canaux 21 il débouche dans une rainure 22 ménagée dans la partie inférieure de la paroi intérieure de la boite   7,   laquelle rainure renferme ainsi toujours du fluide sous pression.

   Cette rainure 22 sera pour cette raison appelée ci-après la rainure à fluide moteur. La boî- te à tiroir 7 et la pièce de guidage 8 sont agencées de manière à recevoir un tiroir annulaire 23 qui peut coulisser sur la pièce de guidage et   à     l' in   térieur de la boite   7.   Des sièges 24, 25 sont prévus vers l'extrémité infé rieure ou extrémité intérieure de la pièce 8 et vers l'extrémité supérieure ou extrémité extérieure de l'alésage interne de la boîte 7 pour recevoir les extrémités voisines du tiroir 23, afin de limiter ainsi la course de celui- ci et également pour commander   l'admission   de fluide moteur à la chambre 2 du piston., le tout comme il sera.expliqué ci-après. 



   A l'arrière de la partie de plus fort diamètre de l'alésage du tiroir 23 se trouve une zone 26 constamment en communication avec l'atmos- phère par l'intermédiaire d'une série de passages 23a débouchant dans une rainure intérieure 28 de la boite à tiroir   7,  laquelle rainure communique elle-même constamment avec l'atmosphère par des lumières 29, 30 pratiquées dans ladite boîte et dans la. paroi du cylindre la Pour cette raison la rai- nure 28 sera appelée ci-après rainure de décompression, 
Le tiroir 23 est pourvu sur sa périphérie externe, entre la rangée de passages 23a et l'extrémité inférieure, d'une rainure   périphéri-   que 31 relativement large qui détermine une sorte de gorge.

   Cette gorge peut coopérer à la façon qui sera expliquée   ci-après   soit avec la rainure à   flui-   de moteur 22 et avec une rainure intermédiaire neutre 32 disposée entre la- dite rainure à fluide moteur 22 et la rainure de décompression 28,' soit avec ladite rainure de décompression 28 et avec la rainure intermédiaire 32. 



   Légèrement au-dessus de la rainure de décompression 28 est dis- posée une ouverture 33 qui permet à la zone 27 de l'arrière du tiroir de dé- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 boucher à l'atmesphère quand ce tiroir està sa position avancée (position la plus basse).La surface de cette zone 27 est bien plus grande que celle de la face antérieure (face inférieure) de ce tiroir 23. Une petite surface annulaire 34, immédiatement au-dessus de la face inférieure du tiroir re- çoit constamment   Inaction   du fluide et assure une force positive de bas en haut (force d'avancement). La rainure intermédiaire ou rainure neutre 32 est reliée à une canalisation 35 qui s'ouvre à l'avant (partie la plus basse) de la chambre 2 du piston par le moyen d'une lumière 36 disposée au voisina- ge du fond extérieur de cette chambre.

   Cette canalisation 35 est en réalité en dehors du plan de coupe des figures, mais elle a été représentée en traits discontinus pour la clarté du dessin. La zone 27 à l'extrémité arrière (su- périeure) du tiroir 23 communique d'une façon similaire avec une passage à fluide 37 qui débouche à   1-'arrière   (partie la plus haute) de la chambre 2 par   l'intermédiaire     d'une     lumière   38 laquelle est toutefois disposée assez loin du fond arrière (fond supérieur) du cylindre et se trouve très légère- ment au-dessus de la lumièred'échappement 5-6. 



   Le tiroir de distribution ci-dessus décrit et le piston con- stituent les seuls organes mobile du mécanisme entraîné par le fluide mo- teur et leur fonctionnement est entièrement automatique, comme on va l'expo- ser. Le trajet d'entrée du fluide moteur et son trajet d'échappement sont   in-   diqués par des flèches en traits continus et discontinus, respectivement. 



  Quand la clé 14 est ouverte, le piston 3 et le tiroir 23 étant à leur posi- tion initiale en avant (en haut), comme montré fig. 1, le fluide moteur pas- se par la lumière 16, la rainure   15;,,     les   passages 19,les canaux 21, la rai- nure à fluide moteur 22, la gorge   31   du tiroir 23 et arrive ainsi à la rai- nure intermédiaire ou neutre 32 de la boite à tiroir 7; de là, par la lu-   mière   36 de la partie extérieure (inférieure) du cylindre, ce fluide arrive sur la face inférieure ou face avant du piston 3 pour ramener ce piston en arrière, c'est-à-dire vers le haut. Le tiroir   23'est   retenu à cette position basse (position avancée) par action de lapression du fluide moteur sur la surface 34. 



   Pendant ce mouvement de retour du piston 3 (mouvement vers le haut),l'échappement se fait   d'abord   par la lumière 6,   puis,   quand celle-ci est   recouverte,   comme indiqué par le profil en traits interrompus a   (figo   1), cet échappement doit s'effectuer à un moindre degré par la lumière intermé- diaire 38, le passage 37, 13espace 40 à l'arrière (ou au-dessus) du tiroir   23,   1?ouverture 33 et l'atmosphère, Quand le piston recouvre la lumière 38, le fluide moteur se trouvant dans la partie supérieure dela chambre 2 est comprimé.

   Quand le piston est arrivé à une position prédéterminée, un peu au-desseusde sa position   la   plus haute possible, par exemple à la position indiquée en b   (fig.   1),la pression du fluide moteur due à l'effet de com- pression atteint une valeur suffisante pour pouvoir agir par les passages 17 de la pièce de guidage 8 du tiroir, sur la face avant (face inférieure) de ce tiroir 23 en développant une force supérieure à celle exercée par le fluide moteur sur la surface de retenue 34 de ce même tiroir, et en ramenant ainsi ce dernier en arrière (vers le haut) jusqu'à sa position la plus recu- lée (position haute) contre le siège 24 de la boite à tiroir   7.   Le piston et le tiroir se trouvent alors à la position représentée en fig. 2. 



   Le fluide moteur provenant de la rainure à fluide moteur 22 peut   maintenant   passer par dessus   le,bord   avant 25 (bord inférieur) du tiroir 23 et par les passages 17 et arriver ainsi dans la partie arrière (partie su- périeure) de la chambre de piston 2, dans laquelle il exerce une'pression sur la face arrière du piston 3, ce qui entraîne ce dernier vers l'avant (vers le bas) jusqu'à sa position la plus avancée. Le tiroir 23 est retenu à cet% position reculée (position haute) par la pression du fluide moteur agissant sur sa face avant (inférieure) 25. 



   A mesure que le piston est déplacé vers l'avant (vers le bas),, le fluide moteur résiduel qui se trouve devant lui dans la chambre 2 est en partie évacué par les lumières d'échappement 5-6 lesquelles sont toutefois assez vite couvertes par le piston dans son avancement. comme montré par le tracé en traits interrompus c (fig.

     2) .   Quand cet échappement principal ne 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 peut plus jouer pour assurer   l'évacuation   directe de la partie avant (infé- rieure) de la chambre au cours du mouvement du piston, la lumière 36 du cy- lindre et le passage 35 qui lui est associé servent alors pour la décompres- sion de cette chambre 2, le fluide passant dudit passage dans la rainure intermédiaire 32   d'où   il passe par dessus la gorge 31 du tiroir pour parvenir à la rainure de décompression   28,   d'où il s'échappe à l'atmosphère par les lumières 29, 30, et cela aussi longtemps que le tiroir 23 reste à sa position reculée (position haute). 



   Cependant durant le mouvement d'avance du piston 3 (mouvement vers le bas), le bord arrière (bord supérieur) de celui-ci découvre la lu- mière intermédiaire   38,   comme le montrer tracé en traits interrompus d   (fig2),   ce qui permet au fluide sous pression se trouvant derrière le piston   d'affluer   brusquement par cette lumière et par le passage 37 qui lui est associé, dans la zone 27 située derrière le tiroir 23 (au-dessus de celui-ci) en exerçant ainsi sur la face arrière de ce tiroir une force suffisante pour surmonter l'action du fluide moteur sur l'extrémité avant (extrémité inférieure) 25 de celui-ci et pour ainsi déplacer ledit tiroir vers l'avant (vers le bas)o On comprend évidemment que la course du piston est très rapide,

   de telle   sor-   te que le mouvement résiduel de ce piston qui se produit après que la lumière intermédiaire 38 ait été découverte,comme sus-décrit, est presque instanta- né. Peu après que le tiroir 23 ait été repoussé en avant (vers le bas) pour couper l'arrivée de fluide moteur dans la partie arrière (partie supérieure) de la chambre 2, le bord arrière du piston a atteint sa position de fin de course en avant et a découvert la rainure ou lumière d'échappement 5 qui per- met l'échappement du fluide moteur restant dans la partie arrière (partie supérieure) de la chambre 2. 



   A la partie arrière du tiroir est associée l'ouverture 33 sus- décrite qui agit à la façon d'une lumière de décompression ne s'ouvrant que lorsque le tiroir 23 a presque atteint son siège avant (siège supérieur) 25. 



  Cette ouverture assure l'évaucation du fluide se trouvant sur la face arriè- re du tiroir et facilite ainsi le renversement de position de celui-ci lors de la course de retour du piston. Cette ouverture 33 communique constamment avec la rainure de décompression 28 et il en va de même de l'espace 40 com- pris entre la pièce de guidage 8 et l'alésage du tiroir 23, ceci par   1-linter-   médiaire d'une série de trous 23a pratiqués dans la paroi du tiroir 23. 



   On notera que la rainure de décompression 28 joue un triple rôle, savoir elle est constamment en   communication   avec les ouvertures de   décompression du tiroir ; est en liaison avec l'ouverture 33 pour dé-   compresser l'air quand le tiroir est en bas; et elle agit comme échappement résiduel quand le piston effectue sa course en avant. Le fluide moteur peut ainsi toujours s'écouler avec une résistance minimum à son écoulement et 'l'on obtient par conséquent le rendement maximum durant la marche. 



   Résumé et Revendications 
1. Outil pneumatique de percussion dans lequel un tiroir de dis- tribution annulaire comporte une gorge extérieure constamment en   communica-   tion avec une lumière au voisinage de l'extrémité   inférieure,   ou extrémité extérieure, du   cylindre,   tandis que la paroi intérieure de la boîte dans la- quelle ce tiroir est destiné à aller et venir est pourvue d'une rainure an- nulaire de décompression constamment en ocmmunication avec l'atmosphère,   la-   dite rainure étant destinée à coopérer avec la gorge du tiroir de telle maniè- re que lorsque le -tiroir est à sa position basse, ou position extérieure, cet- te rainure et cette gorge ne soient pas en communication l'une avec   l'autre,

     tandis que lorsque le tiroir est à sa position intérieure ou position haute, cette rainure et cette gorge communiquent ensemble, de telle sorte que l'air résiduel à l'extrémité extérieure du cylindre s'échappe à l'atmosphère sans qu'il y ait tendance à la formation d'une contre-pression.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS IN PNEUMATIC PERCUSSION TOOLS, SUCH AS
PERFORATORS.



   The present invention relates to percussion tools, such as perforators, of the type comprising a distribution spool in the form of an annular differential piston cooperating with a spool box.



   The invention aims to make it possible to establish a percussion tool provided with an annular distribution spool around which the working fluid can flow with the minimum of resistance, so as to ensure the maximum output from the source of pressure. fluid to the piston forming the hammer.



   According to the invention there is provided on the outside of the annular distribution spool a groove which is constantly in communication with a light in the vicinity of the lower end or outer end of the cylinder, while the inner wall of the drawer box, in which the drawer is intended to move back and forth has a decompression groove which constantly communicates with the atmosphere, this groove being intended to cooperate with the groove of the drawer in such a way that when the drawer is at its lowest position ±) or outer position, the groove and the groove are not in communication with each other, while when the drawer is in its highest position or inner position,

   on the contrary, this groove and this groove communicate together so that 1-1 residual air at the outer end of the cylinder escapes to the atmosphere, without there being any tendency to establish a counter -pressure.



   The decompression groove in the drawer box is also preferably in permanent communication with exhaust ports provided in the drawer so as to allow the free flow of air between this drawer and its guide when it comes and goes. .



   The invention will be described below with reference to the accompanying drawing which shows a perforator provided with the usual foil with a ratchet mechanism.

 <Desc / Clms Page number 2>

 to ensure the rotation of the drive piston.



     Fig. 1 is a longitudinal section of the part of a perforat- ce according to the invention which contains the distributor spool and the piston, the latter being shown at its external dead center.



   Fig. 2 is a view similar to that of FIG. 1, but showing the piston at its internal dead center.



   In these FIGS. 1 denotes a cylinder comprising a chamber 2 in which can move a piston 3 intended to strike against a arrow 4 in the usual way. Towards the middle of its length, this cylinder is provided with a groove 5 connecting it to the atmosphere through an exhaust port 6.



     The upper end of cylinder 1 comprises a recess in which is disposed a drawer box 7 which rests on an annular flange 8a of a part 8 intended to form the guide of the dispenser spool, this flange itself bearing on the bottom of the chamber. In this recess is also housed the usual rotation mechanism which comprises a fixed ring 9 with ratchet teeth., Inside which turns the head 10 of a splined bar 11 which passes through the part 8 and enters the piston 3 to cooperate with a corresponding nut 12. Above the toothed ring 9 is disposed an upper base 13 rigidly fixed to the cylinder 1 by bolts.

   A tubular key 14 is rotatably mounted in the bottom 13 to ensure the admission of the working fluid from a suitable source, this key being controlled by a suitable reversing mechanism and bringing the fluid into an annular groove 15 of the bottom 13 through a light 16.



   The guide part 8 rises in the axial bore of the spool box 7 and it is provided with a series of passages 17 which extend from a peripheral groove 18 of this part 8 to its face. lower or outer face. When the key 14 is opened, the motor fluid is admitted from the latter into the annular groove 15 of the bottom 13; it passes through passages 19 provided in the head 10 of the splined bar, arrives in an annular recess 20 provided in the rear end (upper end) of the box 7 and through channels 21 it opens into a groove 22 formed in the lower part of the inner wall of the box 7, which groove thus always contains the pressurized fluid.

   This groove 22 will therefore be called the working fluid groove hereinafter. The drawer box 7 and the guide piece 8 are arranged to receive an annular drawer 23 which can slide on the guide piece and inside the box 7. Seats 24, 25 are provided towards the side. the lower end or internal end of the part 8 and towards the upper end or the external end of the internal bore of the box 7 to receive the neighboring ends of the spool 23, in order thus to limit the stroke of the latter and also to control the admission of motor fluid to the chamber 2 of the piston., all as will be explained below.



   Behind the larger diameter part of the bore of the spool 23 is a zone 26 constantly in communication with the atmosphere through a series of passages 23a opening into an internal groove 28 of the drawer box 7, which groove itself communicates constantly with the atmosphere by openings 29, 30 made in said box and in the. cylinder wall 1 For this reason, the groove 28 will be called the decompression groove hereinafter,
The drawer 23 is provided on its outer periphery, between the row of passages 23a and the lower end, with a relatively wide peripheral groove 31 which defines a kind of groove.

   This groove may cooperate in the manner which will be explained below either with the motor fluid groove 22 and with a neutral intermediate groove 32 disposed between said motor fluid groove 22 and the decompression groove 28, or with said decompression groove 28 and with the intermediate groove 32.



   Slightly above the decompression groove 28 is an opening 33 which allows area 27 to the rear of the discharge drawer.

 <Desc / Clms Page number 3>

 stopper with the atmosphere when this drawer is in its forward position (lowest position). The surface of this zone 27 is much larger than that of the anterior face (lower face) of this drawer 23. A small annular surface 34, immediately above the underside of the spool constantly receives fluid inaction and ensures a positive force from bottom to top (forward force). The intermediate groove or neutral groove 32 is connected to a pipe 35 which opens at the front (lower part) of the chamber 2 of the piston by means of a slot 36 disposed near the outer bottom of the piston. this room.

   This pipe 35 is in reality outside the section plane of the figures, but it has been shown in broken lines for clarity of the drawing. Zone 27 at the rear (upper) end of spool 23 communicates in a similar fashion with a fluid passage 37 which opens out at the rear (uppermost part) of chamber 2 via A lumen 38 which, however, is disposed quite far from the rear bottom (top bottom) of the cylinder and is very slightly above the exhaust lumen 5-6.



   The distribution spool described above and the piston constitute the only movable members of the mechanism driven by the motor fluid and their operation is fully automatic, as will be explained. The inlet path of the working fluid and its exhaust path are indicated by arrows in solid and broken lines, respectively.



  When the key 14 is open, the piston 3 and the spool 23 being in their initial position forward (up), as shown in fig. 1, the working fluid passes through the port 16, the groove 15; ,, the passages 19, the channels 21, the working fluid groove 22, the groove 31 of the spool 23 and thus arrives at the groove intermediate or neutral 32 of the drawer box 7; from there, through the light 36 of the outer (lower) part of the cylinder, this fluid arrives on the lower face or front face of the piston 3 to bring this piston back, that is to say upwards. The spool 23 ′ is retained in this low position (advanced position) by the action of the pressure of the working fluid on the surface 34.



   During this return movement of the piston 3 (upward movement), the exhaust takes place first through the light 6, then, when it is covered, as indicated by the profile in dotted lines a (figo 1) , this exhaust must be effected to a lesser degree through the intermediate port 38, the passage 37, 13 space 40 at the rear (or above) of the drawer 23, the opening 33 and the atmosphere. piston covers the lumen 38, the working fluid in the upper part of the chamber 2 is compressed.

   When the piston has reached a predetermined position, a little below its highest possible position, for example at the position indicated in b (fig. 1), the pressure of the working fluid due to the compression effect reaches a sufficient value to be able to act through the passages 17 of the guide part 8 of the drawer, on the front face (lower face) of this drawer 23 by developing a force greater than that exerted by the working fluid on the retaining surface 34 of this same drawer, and thus bringing the latter back (upwards) to its furthest position (up position) against the seat 24 of the drawer box 7. The piston and the drawer are located then in the position shown in FIG. 2.



   The working fluid from the working fluid groove 22 can now pass over the front edge 25 (lower edge) of the spool 23 and through the passages 17 and thus arrive in the rear part (upper part) of the chamber. piston 2, in which it exerts pressure on the rear face of the piston 3, which drives the latter forward (down) to its most advanced position. The spool 23 is retained in this retracted position (high position) by the pressure of the working fluid acting on its front face (lower) 25.



   As the piston is moved forwards (downwards), the residual working fluid which is in front of it in chamber 2 is partly discharged by exhaust ports 5-6 which are however rather quickly covered. by the piston in its advancement. as shown by the dashed line c (fig.

     2). When this main exhaust does not

 <Desc / Clms Page number 4>

 can play more to ensure the direct evacuation of the front (lower) part of the chamber during the movement of the piston, the lumen 36 of the cylinder and the passage 35 which is associated with it then serve for the decompression of this chamber 2, the fluid passing from said passage into the intermediate groove 32 from where it passes over the groove 31 of the drawer to reach the decompression groove 28, from where it escapes to the atmosphere through the ports 29, 30, and this as long as the slide 23 remains in its retracted position (high position).



   However, during the forward movement of the piston 3 (downward movement), the rear edge (upper edge) of the latter uncovers the intermediate light 38, as shown in dotted lines (fig2), which allows the pressurized fluid behind the piston to suddenly flow through this lumen and through the passage 37 which is associated with it, into the zone 27 located behind the slide 23 (above the latter), thus exerting on the rear face of this spool sufficient force to overcome the action of the working fluid on the front end (lower end) thereof and thus move said spool forward (down) o It is obviously understood that the piston stroke is very fast,

   such that the residual movement of this piston which occurs after the intermediate lumen 38 has been discovered, as described above, is almost instantaneous. Shortly after the spool 23 was pushed forward (down) to cut off the flow of working fluid to the rear (upper part) of chamber 2, the rear edge of the piston reached its end position. forward and uncovered the exhaust groove or port 5 which allows the escape of the working fluid remaining in the rear part (upper part) of the chamber 2.



   Associated with the rear part of the drawer is the opening 33 described above, which acts as a decompression light which only opens when the drawer 23 has almost reached its front seat (upper seat) 25.



  This opening ensures the evacuation of the fluid located on the rear face of the spool and thus facilitates the reversal of the latter's position during the return stroke of the piston. This opening 33 communicates constantly with the decompression groove 28 and the same applies to the space 40 included between the guide piece 8 and the bore of the drawer 23, this through 1-through a series. holes 23a made in the wall of the drawer 23.



   It will be noted that the decompression groove 28 plays a triple role, namely it is constantly in communication with the decompression openings of the drawer; is connected with opening 33 to decompress the air when the drawer is down; and it acts as residual exhaust when the piston performs its forward stroke. The working fluid can thus always flow with a minimum resistance to its flow and the maximum efficiency is therefore obtained during operation.



   Summary and Claims
1. Pneumatic percussion tool in which an annular distribution spool has an outer groove constantly in communication with a lumen in the vicinity of the lower end, or outer end, of the cylinder, while the inner wall of the box in which this drawer is intended to move back and forth is provided with an annular decompression groove constantly in ocmmunication with the atmosphere, said groove being intended to cooperate with the groove of the drawer in such a way that when the -trailer is in its low position, or outside position, this groove and this groove are not in communication with one another,

     while when the spool is in its inner position or high position, this groove and this groove communicate together, so that the residual air at the outer end of the cylinder escapes to the atmosphere without there being tendency to build up back pressure.


    

Claims (1)

2. Outil comme revendiqué dans la revendication 1, dans lequel la rainure de décompression dans la boîte à tiroir est également en communi- <Desc/Clms Page number 5> cation permanente avec des ouvertures d'échappement du tiroir de façon à per- mettre un libre écoulement de l'air entre ce tiroir et son guide quand il va et viento 3. 2. A tool as claimed in claim 1, wherein the pressure relief groove in the drawer box is also in common. <Desc / Clms Page number 5> permanent cation with drawer exhaust openings so as to allow a free flow of air between this drawer and its guide when it comes and goes. 3. Outil suivant l'une quelconque des revendications 1 et 2, dans lequel la boîte à tiroir est pourvue, au-dessous de la rainure de décom- pression, d'une rainure à fluide moteur en communication permanente avec la source de fluide sous pression, tandis qu'entre ladite rainure de décompres- sion et la rainure à fluide moteur ladite boîte à tiroir comporte une rainure intermédiaire ou rainure neutre; A tool as claimed in any one of claims 1 and 2, in which the slide box is provided below the decompression groove with a working fluid groove in permanent communication with the source of pressurized fluid, while between said decompression groove and the working fluid groove said spool box has an intermediate or neutral groove; , laquelle communique avec une lumière prévue dans le cylindre près de l'extrémité extérieure de celui-ci, la disposition étant telle qu'à la position extérieure ou position basse du tiroir, ladite rainure intermédiaire permette le passage du fluide sous pression vers l'ex- trémité extérieure du piston pour assurer le retour de ce dernier, cependant qu'à la position intérieure ou position haute du tiroir, elle permet 1' échap- pement du fluide vers la rainure de décompression. , which communicates with a lumen provided in the cylinder near the outer end thereof, the arrangement being such that in the outer position or down position of the spool, said intermediate groove allows passage of the pressurized fluid to the outer end of the piston to ensure the return of the latter, while at the inner or high position of the spool, it allows the escape of the fluid to the decompression groove. 4. Outil pneumatique de percussion, agencé et disposé substan- tiellement comme ci-dessus décrit et comme représenté au dessin annexé. 4. Pneumatic percussion tool, arranged and arranged substantially as described above and as shown in the accompanying drawing.
BE501533D BE501533A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE501533A true BE501533A (en)

Family

ID=143325

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE501533D BE501533A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE501533A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2000003145A1 (en) Actuator with approach pre-stroke and working stroke for operating a tool
FR2540959A1 (en) FLUID DISPENSING DEVICE, IN PARTICULAR FOR REMOTE CONTROL
FR2881366A1 (en) Machine tool having automatic stop at end of cycle has facing surfaces of selector clutch pinion and input pinion made with identical projections and cavities
EP0883731A1 (en) Core sampler
EP0005384B1 (en) Down-hole air hammer comprising a drill bit
BE501533A (en)
EP2244859B1 (en) Pressurised air pick device with variable control
EP0809552B1 (en) Headforming machine for expanding tube ends
EP0511133B1 (en) Device for marking by micro-percussion
CA2808992C (en) Hydraulic rotary percussion apparatus for boring mine holes
EP0013656B1 (en) Double acting pneumatic serateurs
FR2724422A1 (en) Hand-held hydraulic device for actuation of jack of movable part of jaws for electric cable jointing
FR2611583A1 (en) Densification press with manual control, particularly for compacting vegetable waste in the form of briquettes which can be used for fuel
FR2614370A1 (en) Machine raising the pressure of a pressurised gas without the supply of outside energy
BE499400A (en)
FR2661353A1 (en) Pneumatic nailing apparatus
BE387335A (en)
EP4353998A1 (en) Device for controlling a gas distribution port of an equipment and equipment comprising same
CA3125677A1 (en) Adjustable suspension for a bicycle
BE563244A (en)
BE544447A (en)
FR3117053A1 (en) drilling device with spindle uncoupling and braking means
BE434190A (en)
BE364191A (en)
BE384954A (en)