BE499370A - - Google Patents

Info

Publication number
BE499370A
BE499370A BE499370DA BE499370A BE 499370 A BE499370 A BE 499370A BE 499370D A BE499370D A BE 499370DA BE 499370 A BE499370 A BE 499370A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
transducer
magnetization
current
resistors
windings
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE499370A publication Critical patent/BE499370A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H05ELECTRIC TECHNIQUES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • H05BELECTRIC HEATING; ELECTRIC LIGHT SOURCES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; CIRCUIT ARRANGEMENTS FOR ELECTRIC LIGHT SOURCES, IN GENERAL
    • H05B39/00Circuit arrangements or apparatus for operating incandescent light sources
    • H05B39/04Controlling
    • H05B39/041Controlling the light-intensity of the source
    • YGENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS
    • Y02TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINST CLIMATE CHANGE
    • Y02BCLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TO BUILDINGS, e.g. HOUSING, HOUSE APPLIANCES OR RELATED END-USER APPLICATIONS
    • Y02B20/00Energy efficient lighting technologies, e.g. halogen lamps or gas discharge lamps

Landscapes

  • Rectifiers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX DISPOSITIFS POUR   LA   PRODUCTION   D'OSCILLATIONS     ELECTRIQUES   A   BASSE.FREQUENCE.   



   Il est connu de produire des oscillations électriques à basse fréquence au moyen d'un transducteur qui est aimanté par un redresseur, contrôlé par le transducteur par l'intermédiaire d'un circuit contenant des éléments d'impédance de caractère tel que des oscillations électriques indépendantes soient produites dans le circuit qui aimante et désaimante alternativement le transducteur. Il a maintenant été trouvé que le même résultat peut être obtenu en aimantant et désaimantant le transducteur par des courants passant dans des circuits différents ayant des impédances respectives dépendant différemment du temps. Dans ce cas, l'impédance peut souvent être d'une espèce plus simple que dans les connexions connues.

   Ain- si, il est possible, par exemple, de se passer de capacités qui sont coû- teuses ou qui nécessitent des enroulements, comprenant un grand nombre de tours sur le transducteur, et sont chères de ce fait. 



   Les circuits différents peuvent être complètement séparés l'un de l'autre, de sorte qu'ils comprennent, sur le transducteur, des enroule- ments différents à courant continu en sens opposé l'un de l'autre, ou ils peuvent n'être séparés que partiellement, de sorte qu'un transducteur est commun aux deux. Cette dernière connexion constitue généralement une simpli- fication, en particulier lorsque lesdits circuits font partie de ce qu'on appelle un montage en pont. 



   Quatre formes de l'invention, appliquée à des transducteurs au-   to-aimantés,'   sont représentées schématiquement aux figures 1 à 4 des des- sins annexés. 



   A la figure 1, un transducteur 1 et une charge 3 sont connectés en série entre des bornes 2 d'alimentation en courant alternatif, ladite charge consistant, par exemple, en une ou plusieurs lampes. Le transducteur présente une auto-magnétisation 4, représentée conventionnellement, par exem- ple ce qu'on appelle une auto-aimantation ou une aimantation interne, au 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 moyen de soupapes électriques connectées en série avec les éléments de trans- ducteur, laquelle auto-aimantation ou aimantation peut éventuellement être accrue par quelques spires additionnelles qui peuvent être traversées, par exemple, par un courant pulsatoire pris d'un demi-cycle du courant alterna- tif traversant les enroulements principaux,

   autre que celui traversant les enroulements principaux de l'élément de transducteur (en substance comme dé- crit dans le brevet belge n  455.010). Un redresseur 5 est connecté-en paral- lèle avec la charge. Les bornes à courant continu dudit redresseur alimentent deux sommets opposés d'un montage en pont, comprenant des résistances 6', 6" dans deux branches opposées et des réactances 7', 7" dans les deux autres branches opposées. Les réactances peuvent être pourvues d'un noyau de fer commun. Un enroulement 9 du transducteur est raccordé aux deux autres sommets du   pont .   



   Le dispositif décrit fonctionne de la manière suivante. L'auto- aimantation seule ne permet qu'à un faible courant de passer dans le trans- ducteur, lequel courant est insuffisant pour allumer la lampe 3. Lorsque le dispositif est raccordé aux bornes à courant alternatif, un courant im- portant ne traverse, au premier moment, que les résistances 6', 6" tandis que le courant dans les réactances   7',   7" est peu important. Le courant ex- terne du pont passera alors de son coin gauche à son coin droit, traversant l'enroulement 9 du transducteur dans la même direction que l'auto-aimanta- tion 4, c'est-à-dire que le transducteur sera aimanté de fagon à fournir un plein courant à la lampe 3.

   Le courant dans les réactances 7', 7" croîtra cependant graduellement, et lorsqu'il atteindra la même valeur que le cou- rant dans les résistances 6',   6",   le transducteur sera de nouveau démagnéti- sé, et la lampe s'éteindre. Le courant décroîtra alors, de nouveau, dans les réactances 7',   7!1,et   lorsqu'il sera suffisamment réduit, le transduc- teur sera de nouveau aimanté par les résistances 6', 6", et l'opération se répétera. 



   La figure 2 comprend deux modifications indépendantes par rapport à la figure 1. Tout d'abord, les réactances 7',   7"   sont remplacées par des résistances 8', 8" ayant un coefficient de température négatif et une cer- taine capacité calorifique, de sorte que leur résistance ne sera réduite qu'après un certain temps. Elles agissent de manière effectivement analo- gue à celle des réactances. Secondement, le redresseur 5 est relié en paral- lèle avec le transducteur 1 au lieu d'être relié à la charge 3.

   Cela entraî- ne aussi la modification que la connexion de l'enroulement 9 au pont sera contraire à celle de la figure 1, parce qu'une faible tension au travers du pont correspond à un transducteur aimanté, et, pour cette raison, un courant croissant dans les résistances   6',   6" devrait avoir un effet démagnétisant sur le transducteur. 



   La figure 3 diffère de la figure 1 principalement par le fait qu'un redresseur séparé n'est pas prévu, mais que le pont est relié à des bornes de courant continu créées par l'auto-aimantation interne du transduc-   teur.   Ainsi, le transducteur est, d'une maniè-re-   connue   en soi, composé de deux enroulements 11 à courant alternatif, reliés en parallèle, chacun des- quels est branché en série avec un élément redresseur 14, ces éléments é- tant dirigés de sorte qu'un demi-cycle du courant alternatif traverse cha- que enroulement. Entre les éléments redresseurs et les enroulements, des' bornes à courant continu sont obtenues, et entre ces bornes le pont, compo- sé des impédances 6', 6",   7',   7", est branché.

   Le courant traversant le pont qui constitue un shunt pour le circuit à courant continu des enroulements 11, sera élevé lorsque le transducteur présentera une forte aimantation et, pour cette raison, l'enroulement 9 devrait être relié au pont de fagon ana- logue à la figure 1, c'est-à-dire de sorte que le courant dans les résis- tances 6', 6" agira dans le même sens que l'auto-aimantation. 



   Si le transducteur, qui est connecté en série avec la charge, est pourvu de ce qu'on appelle de l'auto-aimantation interne, et d'une auto- aimantation additionnelle, un seul enroulement de plus est requis sur le transducteur pour provoquer des oscillations. Ledit enroulement peut être alimenté à partir du redresseur relié en parallèle par rapport à la charge 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 par une réactance. L'enroulement alimenté par un circuit ohmique sera a- lors substitué par l'auto-aimantation additionnelle qui est inclue dans un circuit ohmique alimenté par.un redresseur. 



   La figure 4, enfin, représente la'modification par rapport à la figure 1, résidant dans le fait que l'enroulement d'aimantation 9, connec.- té dans un pont, est remplacé par deux enroulements d'aimentation   18,   19, s'opposant l'un à l'autre. L'enroulement 18, agissant dans la même direc- tion que l'enroulement   d'auto-aimantation   4, est branché en série avec une résistance 16, et l'opposé en série avec une réactance   17.   Le mode de fonc- tionnement sera analogue à celui décrit en relation avec la figure 1. 



   Si, suivant la figure 4, l'enroulement 18, branché en série avec la résistance, est dimensionné spécialement largement, il est possible d'ob- tenir une auto-aimantation de plus de 100%,   c'est-à-dire   une auto-aimanta- tion pour laquelle les ampères-tours de courant continu sont égaux aux am- pères-tours de courant alternatif (définis dans le brevet belge n    455.010).   



  Dans ce cas, particulièrement, une auto-aimantation additionnelle peut être superflue. Les enroulements   18,,   19 peuvent éventuellement être branchés en série avec la charge,par exemple si cette dernière est reliée aux bornes de courant continu du redresseur 5,ou si le redresseur fournissant du cou- rant auxdits enroulements est relié en série avec la charge. 



   Quoique, suivant la présente invention, il ne soit pas nécessaire d'utiliser une capacité, ou un élément agissant de façon analogue, de tels éléments peuvent néanmoins être utilisés en relation avec celle-ci. Dans de tels cas, ils devraient être raccordés de manière analogue aux résistances représentées aux-figures-, tandis que-les réactances ou leurs équivalents peu- vent être remplacées par des résistances. Les capacités peuvent alors être réduites de telle fagon que leur courant de décharge initial dépasse le cou- rant dans les résistances, lequel, cependant, deviendra prédominant dès que le courant dans les capacités- aura diminué-. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Dispositif pour la-production d'oscillations à basse fréquen- ce au moyen d'un transducteur aimanté par un ou plusieurs redresseurs con- trôlés par le transducteur par l'intermédiaire d'élémentsd'impédance' ca- ractérisé en ce que l'aimantation et la désaimantation subséquente sont pro- voquées par des courants- fournis par un redresseur et traversant des cir- cuits séparés, dont les impédances dépendent du- temps de manière différente.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS TO DEVICES FOR THE PRODUCTION OF ELECTRIC OSCILLATIONS AT LOW FREQUENCY.



   It is known to produce low frequency electrical oscillations by means of a transducer which is magnetized by a rectifier, controlled by the transducer through a circuit containing elements of character impedance such as independent electrical oscillations. are produced in the circuit which alternately magnetizes and demagnets the transducer. It has now been found that the same result can be obtained by magnetizing and demagnetizing the transducer by currents flowing through different circuits having respective impedances which are differently time dependent. In this case, the impedance can often be of a simpler kind than in known connections.

   Thus, it is possible, for example, to dispense with capacitors which are expensive or which require windings, comprising a large number of turns on the transducer, and are therefore expensive.



   The different circuits may be completely separate from each other, so that they include different DC windings on the transducer in opposite directions from each other, or they may not. be separated only partially, so that one transducer is common to both. This latter connection generally constitutes a simplification, in particular when said circuits form part of what is called a bridge arrangement.



   Four forms of the invention, applied to self-magnetized transducers, are shown schematically in Figures 1 to 4 of the accompanying drawings.



   In Figure 1, a transducer 1 and a load 3 are connected in series between AC supply terminals 2, said load consisting, for example, of one or more lamps. The transducer exhibits self-magnetization 4, shown conventionally, for example a so-called self-magnetization or internal magnetization, at the

 <Desc / Clms Page number 2>

 means of electric valves connected in series with the transducer elements, which self-magnetization or magnetization can optionally be increased by a few additional turns which can be traversed, for example, by a pulsating current taken from half a cycle of the current alternative passing through the main windings,

   other than that passing through the main windings of the transducer element (in substance as described in Belgian Patent No. 455,010). A rectifier 5 is connected in parallel with the load. The direct current terminals of said rectifier feed two opposite tops of a bridge assembly, comprising resistors 6 ', 6 "in two opposite branches and reactors 7', 7" in the other two opposite branches. The reactors can be provided with a common iron core. A winding 9 of the transducer is connected to the other two tops of the bridge.



   The device described operates as follows. Self-magnetization alone allows only a small current to flow through the transducer, which current is insufficient to ignite lamp 3. When the device is connected to the AC terminals, a large current will not flow through. , at the first moment, that the resistors 6 ', 6 "while the current in the reactors 7', 7" is not very important. The external current of the bridge will then pass from its left corner to its right corner, passing through the winding 9 of the transducer in the same direction as the self-magnetization 4, i.e. the transducer will be magnetized so as to provide full current to the lamp 3.

   The current in the reactors 7 ', 7 "will however gradually increase, and when it reaches the same value as the current in the resistors 6', 6", the transducer will again be demagnetized, and the lamp will shut off. switch off. The current will then decrease again in reactors 7 ', 7! 1, and when it is sufficiently reduced, the transducer will again be magnetized by resistors 6', 6 ", and the operation will be repeated.



   Figure 2 includes two independent modifications with respect to figure 1. First of all, reactors 7 ', 7 "are replaced by resistors 8', 8" having a negative temperature coefficient and a certain heat capacity, so that their resistance will be reduced only after a certain time. They act in a way that is effectively analogous to that of reactances. Second, rectifier 5 is connected in parallel with transducer 1 instead of being connected to load 3.

   This also entails the modification that the connection of the winding 9 to the bridge will be contrary to that of FIG. 1, because a low voltage across the bridge corresponds to a magnetized transducer, and, therefore, a current increasing in resistors 6 ', 6 "should have a demagnetizing effect on the transducer.



   Figure 3 differs from Figure 1 mainly in that a separate rectifier is not provided, but the bridge is connected to direct current terminals created by the internal self-magnetization of the transducer. Thus, the transducer is, in a manner known per se, composed of two alternating current windings 11, connected in parallel, each of which is connected in series with a rectifier element 14, these elements being directed so that a half cycle of the alternating current passes through each winding. Between the rectifying elements and the windings direct current terminals are obtained, and between these terminals the bridge, composed of the impedances 6 ', 6 ", 7', 7", is connected.

   The current flowing through the bridge which forms a shunt for the DC circuit of the windings 11 will be high when the transducer exhibits strong magnetization and, for this reason, the winding 9 should be connected to the bridge in a manner analogous to Figure 1, ie so that the current in the resistors 6 ', 6 "will act in the same direction as the self-magnetization.



   If the transducer, which is connected in series with the load, is provided with what is called internal self-magnetization, and additional self-magnetization, only one more winding is required on the transducer to cause oscillations. Said winding can be supplied from the rectifier connected in parallel with respect to the load

 <Desc / Clms Page number 3>

 by a reactance. The winding supplied by an ohmic circuit will then be replaced by the additional self-magnetization which is included in an ohmic circuit supplied by a rectifier.



   Figure 4, finally, shows the modification compared to Figure 1, residing in the fact that the magnetization winding 9, connected in a bridge, is replaced by two supply windings 18, 19, opposing each other. The winding 18, acting in the same direction as the self-magnetizing winding 4, is connected in series with a resistor 16, and the opposite in series with a reactance 17. The mode of operation will be. analogous to that described in relation to figure 1.



   If, according to figure 4, the winding 18, connected in series with the resistor, is specially dimensioned widely, it is possible to obtain a self-magnetization of more than 100%, that is to say a self-magnetization for which the ampere-turns of direct current are equal to the ampere-turns of alternating current (defined in Belgian patent no. 455.010).



  In this case, in particular, additional self-magnetization may be superfluous. The windings 18 ,, 19 can optionally be connected in series with the load, for example if the latter is connected to the direct current terminals of the rectifier 5, or if the rectifier supplying current to said windings is connected in series with the load. .



   Although according to the present invention it is not necessary to use a capacitor, or an element acting analogously, such elements may nevertheless be used in connection therewith. In such cases, they should be connected analogously to the resistors shown in the figures, while the reactors or their equivalents can be replaced by resistors. The capacitors can then be reduced in such a way that their initial discharge current exceeds the current in the resistors, which, however, will become predominant as soon as the current in the capacitors has decreased.



   CLAIMS.



   1. Device for the production of low frequency oscillations by means of a transducer magnetized by one or more rectifiers controlled by the transducer through the intermediary of impedance elements, characterized in that: Magnetization and subsequent demagnetization are caused by currents supplied by a rectifier and passing through separate circuits, the impedances of which are time dependent in different ways.


    

Claims (1)

2. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que des éléments avec des impédances qui dépendent du temps de manière diffé- rente, sont inclus dans un montage en pont, alimenté par le redresseur con- trôlé par le transducteur., et dont le courant de pont est adapté pour con- trôler le transducteur. 2. Device according to Claim 1, characterized in that the elements with impedances which depend on time in a different way are included in a bridge assembly, supplied by the rectifier controlled by the transducer., And of which the bridge current is adapted to control the transducer. 3. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les éléments constituant les impédances dépendant différemment du temps con- sistent en des résistances et des éléments d'impédance qui sont à retardement par rapport aux résistances, -par exemple des réactances. 3. Device according to claim 1, characterized in that the elements constituting the differently time dependent impedances consist of resistors and impedance elements which are delayed with respect to the resistances, -for example reactances. 4. Dispositif suivant les revendications 2 et 3, comprenant des résistances dans deux côtés opposés du montage en pont et des réactances dans les deux autres côtés opposés, caractérisé en ce que les réactances ont un noyau commun. 4. Device according to claims 2 and 3, comprising resistors in two opposite sides of the bridge connection and reactors in the other two opposite sides, characterized in that the reactances have a common core. 5. Dispositif suivant la revendication 1, dans lequel, pour ob- tenir une auto-aimantation, le transducteur est pourvu de deux enroulements à courant alternatif, branchés en parallèle, en série avec des soupapes électriques dirigées de manière qu'un circuit fermé à courant continu soit formé par l'intermédiaire desdits enroulements, caractérisé en ce que les différents circuits sont alimentés- à partir de points situés entre les- sou- papes électriques et lesdits enroulements. <Desc/Clms Page number 4> 5. Device according to claim 1, in which, in order to obtain self-magnetization, the transducer is provided with two alternating current windings, connected in parallel, in series with electric valves directed so that a closed circuit. direct current is formed through said windings, characterized in that the different circuits are supplied from points located between the electric valves and said windings. <Desc / Clms Page number 4> 6. Dispositif suivant la revendication 3, caractérisé en ce qu'un circuit d'aimantation contenant de la résistance ohmique est formé par un circuit d'auto-aimantation interne. 6. Device according to claim 3, characterized in that a magnetization circuit containing ohmic resistance is formed by an internal self-magnetization circuit. 7. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les éléments constituant les impédances dépendant différemment du temps consistent en des capacités et des éléments d'impédance qui sont à retardement par rapport¯à des capacités, par exemple des résistances. 7. Device according to claim 1, characterized in that the elements constituting the differently time dependent impedances consist of capacitors and impedance elements which are delayed with respect to capacitances, for example resistors.
BE499370D BE499370A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE499370A true BE499370A (en)

Family

ID=141795

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE499370D BE499370A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE499370A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2590070A1 (en) INTEGRATED MAGNETIC ASSEMBLY FOR USE IN THE OUTPUT CIRCUIT OF A SWITCHED ELECTRIC POWER SUPPLY
FR2532511A1 (en)
FR2665309A1 (en) SEMICONDUCTOR CONTROL APPARATUS.
FR2547106A1 (en) BALANCING DEVICE FOR SERIES CONNECTED SWITCHES
BE499370A (en)
FR2477358A1 (en)
FR2619735A1 (en) DEVICE FOR COMPENSATING REACTIVE CURRENT IN RELATION TO THE CHARGE FOR A TRANSFORMER, PARTICULARLY FOR A WELDING TRANSFORMER
FR1465955A (en) Inductor which has a predetermined capacity
FR3131131A1 (en) Conversion module comprising an electrical energy recovery circuit
FR2714229A1 (en) Current limiter for circuit protection
WO2023148177A1 (en) Integrated magnetic device
BE432696A (en)
BE487942A (en)
CH369199A (en) Voltage stabilizer transformer
FR2685598A1 (en) System for s-correction of line scanning
BE494068A (en)
WO2001028082A1 (en) Electric motor assembly without collector, device for powering said motor, and electric vacuum cleaner equipped with said assembly
BE400749A (en) Compounding and overcurrent limiting device for controlled electrical discharge devices
CH622915A5 (en) Supply device for a polyphase asynchronous electric machine
CH113244A (en) Installation for the production of high voltage discharges.
FR2682543A1 (en) Regulator control circuit in an asymmetric half-bridge
EP0356294A1 (en) Method for reducing disturbing signals between at least two interconnected elements
FR2608886A1 (en) Starter for discharge lamp
FR2556523A1 (en) Control circuits for a DC motor provided with an independent exciter winding
BE528329A (en)